Mijn ijzeren beheersing wordt onderschatquote:Op vrijdag 1 december 2023 12:59 schreef qltel het volgende:
[..]
En Superkimmi is wel te houden met 1 doosje per dag? Suuuure...
Wat is dat nou voor een poll?quote:Op vrijdag 1 december 2023 13:11 schreef KapiteinIglo het volgende:
Wheeeeeelp!
Jullie mogen kiezen!
[poll=6420]
quote:Op vrijdag 1 december 2023 13:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een poll?
Zal ik deze post maar verwijderen?
Hahaha nee. Ik hoop echt dat t 47-1 wordt. Vooral omdat die ene Iglo zelf isquote:Op vrijdag 1 december 2023 13:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een poll?
Zal ik deze post maar verwijderen?
That is the spiritquote:Op vrijdag 1 december 2023 13:13 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Hahaha nee. Ik hoop echt dat t 47-1 wordt. Vooral omdat die ene Iglo zelf is
quote:Op vrijdag 1 december 2023 14:46 schreef ZombieQueen het volgende:
Ik vind het nu wel zielig voor KapiteinIglo.
Haha ze heeft het ook zwaar thuisquote:Op vrijdag 1 december 2023 14:46 schreef ZombieQueen het volgende:
Ik vind het nu wel zielig voor KapiteinIglo.
En terecht! Gewoon 1 per dag openen en geduld hebbenquote:Op vrijdag 1 december 2023 15:12 schreef Rafeiro het volgende:
Hmm 27-1, een echte lekker puhtussenstand
Ik welquote:Op vrijdag 1 december 2023 15:39 schreef flipsen het volgende:
Iedereen die voor "1 per dag" heeft gestemd, heeft zelf uiteraard totaal niet de zelfbeheersing om dat ook echt te doen(ik spreek in ieder geval voor mezelf).
Ik heb gewoon eerlijk gestemd om alles in 1x open te maken. Zo ben ik zelf ook. Echter ik ben wel van het type dat ik wacht tot het moment waarop alles in 1x open mag. Dus ik zou wel tot de 25e alles dicht laten en dan helemaal los gaan.quote:Op vrijdag 1 december 2023 15:39 schreef flipsen het volgende:
Iedereen die voor "1 per dag" heeft gestemd, heeft zelf uiteraard totaal niet de zelfbeheersing om dat ook echt te doen(ik spreek in ieder geval voor mezelf).
Nóg langer wachten? Da’s wel heel next levelquote:Op vrijdag 1 december 2023 16:34 schreef Deepcage het volgende:
[..]
Ik heb gewoon eerlijk gestemd om alles in 1x open te maken. Zo ben ik zelf ook. Echter ik ben wel van het type dat ik wacht tot het moment waarop alles in 1x open mag. Dus ik zou wel tot de 25e alles dicht laten en dan helemaal los gaan.
Wat een mooie woordenquote:Op vrijdag 1 december 2023 17:49 schreef Jentin het volgende:
Nou, @:KapiteinIglo, hierbij dan het 25e doosje
![]()
Op de school waar ik werk, wordt rond de feestdagen vaak een inzamelactie voor de Voedselbank georganiseerd. Bij een van de vorige edities vroeg ik aan de mensen van de Voedselbank welk type producten ze graag zouden ontvangen. Ze vroegen om houdbare producten zoals pasta, saus in potten en dingen als shampoo en menstruatieproducten. En, zo zei de mevrouw in kwestie: ‘Misschien een keer een luxeproduct. Afbakbroodjes bijvoorbeeld.’
Hoe onbenullig ook, dat maakte zo’n indruk op me. Afbakbroodjes, die ik voor mijn gezin achteloos in de toch al volle winkelkar kan mikken. Nooit bij stilgestaan dat dat voor anderen echt een bijzonderheid is. Dat was het moment dat ik besloot mee te gaan doen met de kerstpakkettenactie op Fok!, die ik al langer als lurker volgde.
In de eerste editie was het nog even worstelen, want ik had in mijn enthousiasme veel te veel zooi in een enorm ongeschikte doos gestouwd. Die doos leverde ik af bij de ouders van Kimmi of Iglo (die toevallig in de buurt bleken te wonen), met de historische woorden ‘Dit is voor de kerstpakkettenactie van Kapitein Iglo.’ De doos die #ongeschikt bleek, viel tussentijds nog iemand aan door het bovenaan een trap te begeven. Maar uiteindelijk kwam alles goed en zag ik in het topic blije koppies en lieve berichten van de ontvanger.
Ik vind deze actie een enorm mooi initiatief. Ik zeg wel vaak ‘tel je zegeningen’, maar toch vergeet je wel eens hoe goed je het zelf hebt. Niet alleen materieel, maar ook fysiek en mentaal: mijn gezin en ik zijn gezond, alle opa’s en oma’s leven nog - wat een weelde. Het is ontzettend leuk om iets voor een ander te doen, zeker omdat het een onbekende is. Extra leuk vind ik het dat mijn omgeving langzaam aangestoken wordt: mijn man helpt mee bij het boodschappen doen door dingen voor het pakket mee te nemen, mijn vader organiseerde en doneerde de kerstpakketdozen én een cadeautje en mijn kinderen denken mee over leuke verrassingen en lekkers voor in het pakket. Ik vind het een mooie gedachte dat we met elkaar rond deze actie de wereld op een paar plekken en momenten even een betere plek maken.
Bedankt voor de organisatie en jullie aanwezigheid voor en achter de schermen. Hopelijk komen er nog heel veel edities die jullie kalmpjes achteroverleunend vanaf de bank kunnen volgen
![]()
Hopelijk red je het zo nét tot het volgende doosje
Dankjequote:Op vrijdag 1 december 2023 17:49 schreef Jentin het volgende:
![]()
Op de school waar ik werk, wordt rond de feestdagen vaak een inzamelactie voor de Voedselbank georganiseerd. Bij een van de vorige edities vroeg ik aan de mensen van de Voedselbank welk type producten ze graag zouden ontvangen. Ze vroegen om houdbare producten zoals pasta, saus in potten en dingen als shampoo en menstruatieproducten. En, zo zei de mevrouw in kwestie: ‘Misschien een keer een luxeproduct. Afbakbroodjes bijvoorbeeld.’
Hoe onbenullig ook, dat maakte zo’n indruk op me. Afbakbroodjes, die ik voor mijn gezin achteloos in de toch al volle winkelkar kan mikken. Nooit bij stilgestaan dat dat voor anderen echt een bijzonderheid is. Dat was het moment dat ik besloot mee te gaan doen met de kerstpakkettenactie op Fok!, die ik al langer als lurker volgde.
In de eerste editie was het nog even worstelen, want ik had in mijn enthousiasme veel te veel zooi in een enorm ongeschikte doos gestouwd. Die doos leverde ik af bij de ouders van Kimmi of Iglo (die toevallig in de buurt bleken te wonen), met de historische woorden ‘Dit is voor de kerstpakkettenactie van Kapitein Iglo.’ De doos die #ongeschikt bleek, viel tussentijds nog iemand aan door het bovenaan een trap te begeven. Maar uiteindelijk kwam alles goed en zag ik in het topic blije koppies en lieve berichten van de ontvanger.
Ik vind deze actie een enorm mooi initiatief. Ik zeg wel vaak ‘tel je zegeningen’, maar toch vergeet je wel eens hoe goed je het zelf hebt. Niet alleen materieel, maar ook fysiek en mentaal: mijn gezin en ik zijn gezond, alle opa’s en oma’s leven nog - wat een weelde. Het is ontzettend leuk om iets voor een ander te doen, zeker omdat het een onbekende is. Extra leuk vind ik het dat mijn omgeving langzaam aangestoken wordt: mijn man helpt mee bij het boodschappen doen door dingen voor het pakket mee te nemen, mijn vader organiseerde en doneerde de kerstpakketdozen én een cadeautje en mijn kinderen denken mee over leuke verrassingen en lekkers voor in het pakket. Ik vind het een mooie gedachte dat we met elkaar rond deze actie de wereld op een paar plekken en momenten even een betere plek maken.
Bedankt voor de organisatie en jullie aanwezigheid voor en achter de schermen. Hopelijk komen er nog heel veel edities die jullie kalmpjes achteroverleunend vanaf de bank kunnen volgen
![]()
quote:Op vrijdag 1 december 2023 18:40 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Dankje![]()
mijn moeder was het. En die belde me op: wtf ik heb hier een kerstpakket voor jou maar ze noemt je KapiteinIglo.
Prachtige woorden. "Gezondheid is het belangrijkste" klinkt heel cliché, tot er iets heel dichtbij in de familie gebeurt. Gezondheid is uiteraard het belangrijkste, maar nooit vanzelfsprekend.quote:Op vrijdag 1 december 2023 17:49 schreef Jentin het volgende:
*knip*
![]()
quote:Op zaterdag 2 december 2023 00:04 schreef superkimmi het volgende:
@:hilliebillie: dankjewel! Jij zat in doosje twee. En de kerstmotorkaphoes ligt al klaar! Want zondag gaan we het eerste pakket bezorgen inclusief hoes!
Ik zei vandaag nog dat we de hoes niet moesten vergeten!quote:Op zaterdag 2 december 2023 00:07 schreef hilliebillie het volgende:
[..]wat leuk! Weer zin in jullie bezorg verhalen ook deze keer!
Tof dat het toch nog gelukt is!quote:Op zaterdag 2 december 2023 01:15 schreef Mickytjuh het volgende:
Meeste kadootjes zijn ingepakt, grootste gedeelte van vulling is geplaatst.
Morgen nog even een kadootje ophalen wat met hulp van twee andere fokkers is geregeld!
Ja how how, er waren meer dingen die niet lukten.quote:
Kom je nog eens in de buurt van Maastricht met je bezorgrondes? Mischien kunnen we nog een keer in het reuzenrad gaanquote:Op zaterdag 2 december 2023 00:33 schreef DJMO het volgende:
Mijn twee eerste bezorgafslraken zijn gemaakt. Nu de rest nog
Zie WhatsAppquote:Op zaterdag 2 december 2023 02:06 schreef Deepcage het volgende:
[..]
Kom je nog eens in de buurt van Maastricht met je bezorgrondes? Mischien kunnen we nog een keer in het reuzenrad gaan
Ontvangen? * Ynske stuitertquote:
Kinderen thuis?quote:Op zaterdag 2 december 2023 11:35 schreef Donna het volgende:
[..]
Jaaa, maar zit mijn nagels te doen dus ga zo open maken. 10 min!!
quote:
Arme @Ynskequote:Op zaterdag 2 december 2023 11:48 schreef Donna het volgende:
[..]
Je moet nog even wachten tot morgenmiddag nu.
quote:Op zaterdag 2 december 2023 11:48 schreef Donna het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk eens wat lief! MAAR de meiden zijn bij hun vader dus we kunnen dit morgenmiddag open maken. Dan hebben we pakjesmiddag! 😍
Ow jeetje, en als je er twee doosjes van maakt?quote:Op zaterdag 2 december 2023 07:19 schreef Tink89 het volgende:
Mijn pakket past niet in de doos. En de doos die ik heb die wel groot genoeg is, is niet stevig genoeg. Stress! Ik had het allang verstuurd willen hebben.
Ok er komt een dm jouw kant op!quote:Op zaterdag 2 december 2023 07:19 schreef Tink89 het volgende:
Mijn pakket past niet in de doos. En de doos die ik heb die wel groot genoeg is, is niet stevig genoeg. Stress! Ik had het allang verstuurd willen hebben.
Oook jij hebt een DM!quote:Op zaterdag 2 december 2023 08:32 schreef Loontjah het volgende:
Oehhh veelste laat 'ingecheckt' hier en de deadline is al verstreken *dom-dom-dom*. Mocht ik nog iets kunnen betekenen qua vervoer regio ZO Brabant, Gelderland, Limburg, let me know!
Hahahahahahahahaquote:Op zaterdag 2 december 2023 14:49 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik had al mijn cadeautjes al ingepakt en vond nu leuke labels, dus ben ze aan het labelen voor de ontvangers. Alleen kan ik niet alle pakjes meer ontcijferen dus ik twijfel nu welke pakjes voor wie zijn![]()
Succes aan mijn ontvangers![]()
Ik vond ook de perfecte doos!! Alles zit erin. Maar nog niet alles is klaar, dus er moet straks nog meer in. Zul je zien dat het dan niet meer past…quote:Op zaterdag 2 december 2023 17:28 schreef Tink89 het volgende:
Verstuurd! Ik vond de perfecte doos. Zo fijn! En nu maar duimen tot m'n ontvangers het hebben. Aanwijzing: doos openmaken en de kaart lezen. De rest wijst zich vanzelf![]()
Jammer voor hem!quote:Op zaterdag 2 december 2023 19:03 schreef DJMO het volgende:
@:Rob vervloekt mehij kon vanmiddag z'n boodschappen niet meer kwijt in de achterbak, omdat ik kerstpakket inkopen heb gedaan bij Gideon Italiaander
Dat kan je doen bij @yvonnequote:Op zaterdag 2 december 2023 19:06 schreef Rob het volgende:
Ik denk er over om transportkosten in rekening te gaan brengen
Zeg @yvonne ik heb transportkosten voor die fok!ng kerstpakettenactie.quote:Op zaterdag 2 december 2023 19:06 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Dat kan je doen bij @:yvonne
SPOILER: notaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 2 december 2023 19:06 schreef Rob het volgende:
quote:Op zaterdag 2 december 2023 19:06 schreef Rob het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 3 december 2023 14:36 schreef Donna het volgende:
OMG @:Ynske wat is dit ontzettend leuk zeg. Wat een prachtig cadeau! Ze wilden het beide echt meteen aan![]()
Zo knap gemaakt ook echt wauw! Rokje en een prachtige trui!WowSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OMG @:Ynske wat is dit ontzettend leuk zeg. Wat een prachtig cadeau! Ze wilden het beide echt meteen aan![]()
Zo knap gemaakt ook echt wauw! Rokje en een prachtige trui!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Graag gedaan!Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Zo knap gemaakt ook echt wauw! Rokje en een prachtige trui!ooh prachtig @Ynske !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat leuk Donna! Je meiden helemaal in het nieuw
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
quote:Op zondag 3 december 2023 13:21 schreef Sarabi het volgende:
Wow meiden wat een pakket!
We zijn er echt even stil van.
Ik heb veel foto's gemaakt die ik later zal posten.
Maar ik wilde nu even een eerste reactie gevenWat een lieve en goede cadeautjes!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op anoniem
Zo knap gemaakt ook echt wauw! Rokje en een prachtige trui!Jeetje wat gaaf!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Superleuk zo’n setje
@Ynske![]()
Zo knap gemaakt ook echt wauw! Rokje en een prachtige trui!Wat leuk! En het past ook goed!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You're making me laugh, but your jokes ain't funny 🎶
Nee joh, het is het gebaar wat telt. Alles is even lief.quote:Op zondag 3 december 2023 15:30 schreef Mickytjuh het volgende:
Wauw wat gaaf!
Ik voel me nu echt een amateur met alleen maar gekochte kadootjes!
Ik ben zon faalangst persoon.. dit is mijn eerste keer, en ik denk alleen maar dingen als "zou mijn ontvanger het wel leuk vinden, zou ik het wel goed doen, maak ik mezelf er niet te gemakkelijk van af??".quote:Op zondag 3 december 2023 15:37 schreef ZombieQueen het volgende:
[..]
Nee joh, het is het gebaar wat telt. Alles is even lief.jullie geven omdat jullie willen geven.
Dat is nergens voor nodig. Dit was t enige dat ik kon bijdragenquote:Op zondag 3 december 2023 15:30 schreef Mickytjuh het volgende:
Wauw wat gaaf!
Ik voel me nu echt een amateur met alleen maar gekochte kadootjes!
Geen zorgen. We organiseren nu 4 jaar en doen beide al veel langer mee. Ik heb nog nooit een teleurgestelde ontvanger meegemaakt. Je maakt een kerstpakket voor iemand die je verder niet kent. Alles is goed en superliefquote:Op zondag 3 december 2023 15:39 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik ben zon faalangst persoon.. dit is mijn eerste keer, en ik denk alleen maar dingen als "zou mijn ontvanger het wel leuk vinden, zou ik het wel goed doen, maak ik mezelf er niet te gemakkelijk van af??".
Maar morgen avond ga ik het kerstpakket wegbrengen! Ben heeeeeeeel benieuwd!!
Maar dit is oh zo geweldig! Dit vergeten ze nooit meerquote:Op zondag 3 december 2023 15:40 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dat is nergens voor nodig. Dit was t enige dat ik kon bijdragen
Wat denk je dat ik steeds dacht. Vinden ze de stof wel leuk, staat het ze wel, niet te groot of te klein getekend ( patroon zelf getekend) vinden ze de unicorns wel leuk die erop geborduurd zijn etc...quote:Op zondag 3 december 2023 15:39 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik ben zon faalangst persoon.. dit is mijn eerste keer, en ik denk alleen maar dingen als "zou mijn ontvanger het wel leuk vinden, zou ik het wel goed doen, maak ik mezelf er niet te gemakkelijk van af??".
Maar morgen avond ga ik het kerstpakket wegbrengen! Ben heeeeeeeel benieuwd!!
Ahh ik ben niet de enige onzekere hiero.quote:Op zondag 3 december 2023 15:42 schreef Ynske het volgende:
[..]
Wat denk je dat ik steeds dacht. Vinden ze de stof wel leuk, staat het ze wel, niet te groot of te klein getekend ( patroon zelf getekend) vinden ze de unicorns wel leuk die erop geborduurd zijn etc...
Vandaar ook zo snel mogelijk uitpakken
En aan de andere kant zijn mensen ook onzeker hoor.quote:Op zondag 3 december 2023 15:43 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ahh ik ben niet de enige onzekere hiero.
Ik vind het echt knap dat je dit helemaal zelf gemaakt hebt ook joh
Geniet ervan! Het is bijzonder dat je een van onze biertjes gaat drinken in het vakantiepark waar ik vroeger altijd op vakantie ging.quote:Op zondag 3 december 2023 15:50 schreef superkimmi het volgende:
@:sarabi wat goed dat het zo in de smaak valtgeniet er heeeeeel hard van beide!
Ga ik vanavond genieten van een van jullie biertjes. Dankjewel!
Ja echt te liefquote:Op zondag 3 december 2023 15:52 schreef ZombieQueen het volgende:
Wauw Sarabi wat zijn jullie heerlijk verwent.wat een waanzinnig pakket.
Haha ik ook hoor! Ben nog aan het verzamelen en zie ik dat iedereen hier al ruim voor 15 december klaar is, ik werk altijd naar deadlinesquote:Op zondag 3 december 2023 15:43 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ahh ik ben niet de enige onzekere hiero.
Ik vind het echt knap dat je dit helemaal zelf gemaakt hebt ook joh
Ja en... Wel Sinterklaasquote:Op zondag 3 december 2023 16:33 schreef MaJo het volgende:
Wow de eerste pakketten zijn al ontvangenMaarre, het is nog lang geen kerst hè?
En die advent kalender, hoe tof is dat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |