quote:Op maandag 20 november 2023 17:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Als je nu woensdag uiteindelijk niet op hem stemt, dan weet ik genoeg![]()
En dat komt allemaal door Hamlapjesquote:Op maandag 20 november 2023 17:19 schreef Fred_B het volgende:
Hoer en kut in de TT geeft wel een beeld van de verloedering van FOK.
Door de kieslijst weet ik nu dat er naast Blijham (die kende ik al) ook een dorpje Drogeham in Nederland is. Jouke Spoelstra van het CDA woont daarquote:Op maandag 20 november 2023 17:21 schreef Strani het volgende:
[..]
En dat komt allemaal door Hamlapjes
Dan ben ik wel benieuwd waarom jij Volt van 't lijstje af hebt gehaald want dat is de enige van jouw lijstje die ik niet door heb gestreeptquote:Op maandag 20 november 2023 17:22 schreef H_T het volgende:
Ik heb sowieso geen zin om te stemmen op:
VVD, D66, PVV. CDA. FVD, PVDD, CU, Volt, Ja21, SGP, DENK, 50Plus, BBB en Bij1. Ook niet echt op PvdA/GL en Omtzigt moet ik nog maar even zien. Dan zijn er op de hogere lijstnummers nog wat kansloze partijen en is de voorlopige conclusie dat ik eigenlijk nog het beste SP kan stemmen
Dat lijkt mij anders een welopgevoede jongeman.quote:Op maandag 20 november 2023 17:21 schreef Strani het volgende:
[..]
En dat komt allemaal door Hamlapjes
BVNL kan ook nog. Met de immer betrouwbare Van Haga en Henk Krol.quote:Op maandag 20 november 2023 17:22 schreef H_T het volgende:
Ik heb sowieso geen zin om te stemmen op:
VVD, D66, PVV. CDA. FVD, PVDD, CU, Volt, Ja21, SGP, DENK, 50Plus, BBB en Bij1. Ook niet echt op PvdA/GL en Omtzigt moet ik nog maar even zien. Dan zijn er op de hogere lijstnummers nog wat kansloze partijen en is de voorlopige conclusie dat ik eigenlijk nog het beste SP kan stemmen
Jouke stop toch met kouke?quote:Op maandag 20 november 2023 17:23 schreef H_T het volgende:
[..]
Door de kieslijst weet ik nu dat er naast Blijham (die kende ik al) ook een dorpje Drogeham in Nederland is. Jouke Spoelstra van het CDA woont daar
Ik kan het niet goed uitleggen, ik heb gewoon weinig vertrouwen in die clubquote:Op maandag 20 november 2023 17:23 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd waarom jij Volt van 't lijstje af hebt gehaald want dat is de enige van jouw lijstje die ik niet door heb gestreept
Die schaar ik onder het kopje 'kansloze partijen'quote:Op maandag 20 november 2023 17:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
BVNL kan ook nog. Met de immer betrouwbare Van Haga en Henk Krol.
Dit wist ik! Dat Drogeham bestaat, that isquote:Op maandag 20 november 2023 17:23 schreef H_T het volgende:
[..]
Door de kieslijst weet ik nu dat er naast Blijham (die kende ik al) ook een dorpje Drogeham in Nederland is. Jouke Spoelstra van het CDA woont daar
Moest er toch een paar samenvoegen en die partijen werken op andere vlakken samen.quote:Op maandag 20 november 2023 17:29 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Walgelijk dat het nu net lijkt of er iemand SGP gaat stemmen!
Nou, echt overtuigend is dit ook weer niet H_Tquote:Op maandag 20 november 2023 17:28 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik kan het niet goed uitleggen, ik heb gewoon weinig vertrouwen in die club
Maar nu denken mensen dat ik van Nederland een Republiek van Gilead wil makenquote:Op maandag 20 november 2023 17:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Moest er toch een paar samenvoegen en die partijen werken op andere vlakken samen.
Ik, denk toch dat ik er weer op ga stemmen, komt toch het meest overeen met mijn standpunten. Pro-Europa, progressief, en sociaaleconomisch redelijk richting midden/linksmidden.quote:Op maandag 20 november 2023 17:31 schreef molloot200 het volgende:
Had even op Volt geklikt want die staat dus nog vrij hoog op m'n lijstje, nog iemand heeft dat ingevuld. Wie was dat en waarom?
Nee, maar dat past goed bij dat ik ook niet heel overtuigd ben om wél op ze te stemmenquote:Op maandag 20 november 2023 17:31 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Nou, echt overtuigend is dit ook weer niet H_T
quote:Op maandag 20 november 2023 17:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Als je nu woensdag uiteindelijk niet op hem stemt, dan weet ik genoeg![]()
Ik heb net ook op Volt geklikt. Maar dat was daarna pasquote:Op maandag 20 november 2023 17:31 schreef molloot200 het volgende:
Had even op Volt geklikt want die staat dus nog vrij hoog op m'n lijstje, nog iemand heeft dat ingevuld. Wie was dat en waarom?
Even los van het CBS-verhaal, lijkt me dat one-size-fits-all Europese natuur- en milieuwetten voor de woningbouw in een dichtbevolkt land als Nederland desastreuze gevolgen kunnen hebben. En dat lijkt me iets wat Volt het hardste toejuicht.quote:Op maandag 20 november 2023 17:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik, denk toch dat ik er weer op ga stemmen, komt toch het meest overeen met mijn standpunten. Pro-Europa, progressief, en sociaaleconomisch redelijk richting midden/linksmidden.
Ik heb zelf vorige keer getwijfeld over Volt en D66 wat uiteindelijk D66 is geworden. Dus nu stonden ze ook wel bovenaan wat betreft mijn keuze. Waarbij ze ook nog het meeste matchen qua stemwijzer, maar met name de stemwijzer o.b.v. wat partijen in de kamer hebben gestemd.quote:Op maandag 20 november 2023 17:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik, denk toch dat ik er weer op ga stemmen, komt toch het meest overeen met mijn standpunten. Pro-Europa, progressief, en sociaaleconomisch redelijk richting midden/linksmidden.
Volgens mij wil Volt juist een centralere rol van de gemeente en provincie voor bouwprojecten.quote:Op maandag 20 november 2023 17:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Even los van het CBS-verhaal, lijkt me dat one-size-fits-all Europese natuur- en milieuwetten voor de woningbouw in een dichtbevolkt land als Nederland desastreuze gevolgen kunnen hebben. En dat lijkt me iets wat Volt het hardste toejuicht.
Als huisfeminist ben ik trots hoor mensenquote:
Als je er niet hardop voor uit wilt komen moet je er misschien ook niet op stemmen Hammie!!quote:Op maandag 20 november 2023 17:33 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Maar nu denken mensen dat ik van Nederland een Republiek van Gilead wil maken
Dat kan wel zijn, maar als we nog het genoegen krijgen van maatregelen rond luchtkwaliteit, waterkwaliteit, horizonvervuiling, geluidsoverlast, diversiteit flora en fauna, bodemontharding, grondwateronttrekking, anti-uitstervingsbeleid van zeldzame soorten of enig ander onderwerp dat in de komende jaren hip wordt, op een niveau dat in Centraal-Frankrijk prima werkt, maar in Nederland onrealistisch is, verwacht ik niet dat de Gemeente Drimmelen dat even voor eens en voor altijd oplost.quote:Op maandag 20 november 2023 17:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij wil Volt juist een centralere rol van de gemeente en provincie voor bouwprojecten.
Ik wist niet dat @NailQueen ook bier drinkt.quote:Op maandag 20 november 2023 18:16 schreef BillDauterive het volgende:
Baudet is aangevallen. Dat gaat FvD wel een paar extra stemmen opleveren. Hopelijk komen die dan van VVD, NSC en PVV.
Ik heb liever dat ze van de BBB komen dan van de VVD.quote:Op maandag 20 november 2023 18:16 schreef BillDauterive het volgende:
Baudet is aangevallen. Dat gaat FvD wel een paar extra stemmen opleveren. Hopelijk komen die dan van VVD, NSC en PVV.
Dat mag je best zeggen toch? Of beter nog, je kan het ook vragen en dan zeggen dat je alleen maar vragen stelt. Dat doet de gemiddelde FvD'er ook.quote:Op maandag 20 november 2023 18:19 schreef Strani het volgende:
Verder ben ik vast erg cynisch als ik zeg dat ik een beetje twijfel over hoe 'echt' die aanvallen zijn. Dus ik zeg het maar niet.
Dat werkt voor mij ook veel beter.quote:Op maandag 20 november 2023 18:01 schreef Meke het volgende:
Misschien nog wel fijn voor mensen die tussen twee of drie partijen twijfelen, ik vond deze podcasts heel interessant, en werkt voor mij beter dan zo'n debat (behalve hetJeugdjournaaldebat
) waar mensen vooral met one-liners proberen te scoren
![]()
Mijn vriend appte precies hetzelfdequote:Op maandag 20 november 2023 18:19 schreef Strani het volgende:
Verder ben ik vast erg cynisch als ik zeg dat ik een beetje twijfel over hoe 'echt' die aanvallen zijn. Dus ik zeg het maar niet.
Vond je toevallig ook dat Jan-Willem heel rustig bij iedereen was, behalve bij Esther Ouwehand? Of ik heb de keren daarvoor niet goed genoeg geluisterdquote:Op maandag 20 november 2023 18:27 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Dat werkt voor mij ook veel beter.
De laatste dagen hadden ze tussen 8 en 9 lijsttrekkers op bezoek bij Jan-Willem start op bij radio 2.
Heel aandachtig luisteren lukt niet als je tegelijk aan het werk bent maar één moment staat mij nog bij.
Bontenbal van het CDA kreeg de vraag waarom ze ¤25 willen gaan vragen voor bezoek aan een huisarts, want dat zou in hun verkiezingssprogramma staan.
En zijn reactie was "dat zoeken we op". Het bleek dat het in JA21 programma stond.
Maar hij had daar veel beter op kunnen reageren.
Oeiquote:Op maandag 20 november 2023 18:27 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Dat werkt voor mij ook veel beter.
De laatste dagen hadden ze tussen 8 en 9 lijsttrekkers op bezoek bij Jan-Willem start op bij radio 2.
Heel aandachtig luisteren lukt niet als je tegelijk aan het werk bent maar één moment staat mij nog bij.
Bontenbal van het CDA kreeg de vraag waarom ze ¤25 willen gaan vragen voor bezoek aan een huisarts, want dat zou in hun verkiezingssprogramma staan.
En zijn reactie was "dat zoeken we op". Het bleek dat het in JA21 programma stond.
Maar hij had daar veel beter op kunnen reageren.
Ja dit ‘mag je dan niet zeggen’, maar zoals Bill zegt, het is precies wat ze zelf zouden doen.quote:Op maandag 20 november 2023 18:19 schreef Strani het volgende:
Hij liet zijn voor- dan wel afkeer wel merken.quote:Op maandag 20 november 2023 18:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Vond je toevallig ook dat Jan-Willem heel rustig bij iedereen was, behalve bij Esther Ouwehand? Of ik heb de keren daarvoor niet goed genoeg geluisterdwaren van die gezellige gesprekjes, maar bij haar was de toon ineens anders.
Sowieso, zorg zo ontoegankelijk maken. Ook tandartszorg moet wat mij betreft juist terug in het basispakket. Tuurlijk, voor kinderen tot 18 jaar wordt tandartszorg gedekt. Maar denk je dat die naar de tandarts gaan, als hun ouders niet gaan omdat ze het niet kunnen betalen?quote:Op maandag 20 november 2023 18:30 schreef Meke het volgende:
[..]
OeiMaar snap ook wel dat je daar een beetje van de in war raakt.
Inhoudelijk vind ik daar wel wat van, huisartsenzorg zo ontoegankelijk maken
Maar dat is de ándere partij!quote:Op maandag 20 november 2023 17:57 schreef Meke het volgende:
[..]
Als je er niet hardop voor uit wilt komen moet je er misschien ook niet op stemmen Hammie!!
Ik dacht dat we het nog even voor ons zouden houdenquote:
Hè nouu wat een verrassing!!quote:
Ik vind het vooral typerend hoe ze het als politieke aanval willen framen. Terwijl het een Oekraïner was die zijn Poetin gekwijl niet zo goed trok. Dan vind ik alsnog niet dat die man hem een klap had mogen verkopen. Maar het heeft weinig met een politieke aanval te maken. Nog los van dat het in België was.quote:Op maandag 20 november 2023 18:19 schreef Strani het volgende:
Ben jij er al uit op wie je gaat stemmen? Ik dacht er uit te zijn, maar toen hoorde ik dat je ook op stations kan gaan stemmen, nu ben ik toch weer gaan twijfelen.quote:Op maandag 20 november 2023 19:07 schreef Redefine het volgende:
Ik ben nu Even tot hier aan het terugkijken. Hoe ze deze keer weer de eerste vraag door Niels weer hebben kunnen ontwijken![]()
Zie je ook weer hier op fok en op twitter, het is de schuld van iedereen op links. Terwijl nog niks bekend is over motivatie. En uberhaupt wat mensen andere linkse mensen daar mee te maken. Op twitter roepen zelfs mensen op om linkse mensen aan te gaan vallen.quote:Op maandag 20 november 2023 19:03 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik vind het vooral typerend hoe ze het als politieke aanval willen framen. Terwijl het een Oekraïner was die zijn Poetin gekwijl niet zo goed trok. Dan vind ik alsnog niet dat die man hem een klap had mogen verkopen. Maar het heeft weinig met een politieke aanval te maken. Nog los van dat het in België was.
Ook daar ben ik eruit. Amsterdam Centraal.quote:Op maandag 20 november 2023 19:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ben jij er al uit op wie je gaat stemmen? Ik dacht er uit te zijn, maar toen hoorde ik dat je ook op stations kan gaan stemmen, nu ben ik toch weer gaan twijfelen.
Sowieso wordt de schuld van alles bij links gelegd, waarbij D66 dan ook als links gezien wordt. En op FOK! heb je users wereldpijn en etto van het land van Fred voorop die met de meest debiele redenaties komen om de schuld daar te leggenquote:Op maandag 20 november 2023 19:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Zie je ook weer hier op fok en op twitter, het is de schuld van iedereen op links. Terwijl nog niks bekend is over motivatie. En uberhaupt wat mensen andere linkse mensen daar mee te maken. Op twitter roepen zelfs mensen op om linkse mensen aan te gaan vallen.
Overigens wist ik bij het plaatsen van deze reactie nog niet dat die weer een buil van Minerva heeft gekregen.quote:Op maandag 20 november 2023 19:03 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik vind het vooral typerend hoe ze het als politieke aanval willen framen. Terwijl het een Oekraïner was die zijn Poetin gekwijl niet zo goed trok. Dan vind ik alsnog niet dat die man hem een klap had mogen verkopen. Maar het heeft weinig met een politieke aanval te maken. Nog los van dat het in België was.
Dat doe ik ook nietquote:Op maandag 20 november 2023 18:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik wist niet dat @:nailqueen ook bier drinkt.
Valide reden!quote:Op maandag 20 november 2023 19:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik stem GL-PvdA, want ik wil Gerard Joling het land uit hebben.
quote:Op maandag 20 november 2023 18:50 schreef GeorgeM het volgende:
https://youtube.com/shorts/yZ924UnNsrQ?si=77ZuUrdoTxSiSflZ
Irama
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb 'm vandaag ook weer terug in de OP gezet. Schandalig dat hij er niet meer in stond.quote:Op maandag 20 november 2023 19:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik stem GL-PvdA, want ik wil Gerard Joling het land uit hebben.
Ja ik heb het ook net gekeken, moest er heel erg om lachenquote:Op maandag 20 november 2023 19:07 schreef Redefine het volgende:
Ik ben nu Even tot hier aan het terugkijken. Hoe ze deze keer weer de eerste vraag door Niels weer hebben kunnen ontwijken![]()
Ik adviseer niet vaak rechts, maar in dit geval zou ik voor GL-PvdA gaanquote:Op maandag 20 november 2023 19:30 schreef NailQueen het volgende:
Dit mogen jullie ook wel weten. Ik zweef tussen D66 en GL-PVDA.
Ik stemde altijd op SP maar daar ben ik vanaf gestapt.
Oh ja inderdaad de ultra rechtse partijen Groen-Links en PvdAquote:Op maandag 20 november 2023 20:06 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik adviseer niet vaak rechts, maar in dit geval zou ik voor GL-PvdA gaan
Veenwouden it isquote:Op maandag 20 november 2023 19:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ben jij er al uit op wie je gaat stemmen? Ik dacht er uit te zijn, maar toen hoorde ik dat je ook op stations kan gaan stemmen, nu ben ik toch weer gaan twijfelen.
oei, beterschap.quote:Op maandag 20 november 2023 20:50 schreef Arizona het volgende:
Volgens mij word ik verkouden. Ik ging tennissen, me goed voelend. Tijdens het tennissen werd ik verkouden, ik kreeg keelpijn, zere ogen en ik voelde de energie letterlijk uit mijn lichaam wegvloeien![]()
Nu lekker met een kop thee op de bank, zometeen een hete douche en dan gauw naar bed
En toch blijft men maar beweren dat sporten gezond is.quote:Op maandag 20 november 2023 20:50 schreef Arizona het volgende:
Volgens mij word ik verkouden. Ik ging tennissen, me goed voelend. Tijdens het tennissen werd ik verkouden, ik kreeg keelpijn, zere ogen en ik voelde de energie letterlijk uit mijn lichaam wegvloeien![]()
Nu lekker met een kop thee op de bank, zometeen een hete douche en dan gauw naar bed
Daarom ook niet gaan sporten vandaag.quote:Op maandag 20 november 2023 20:55 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En toch blijft men maar beweren dat sporten gezond is.![]()
Trap er niet in mensen!
Komt dat ook door het sporten, dat je daar last van hebtquote:Op maandag 20 november 2023 20:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Daarom ook niet gaan sporten vandaag.
Eigenlijk omdat ik al sinds donderdag last heb van mijn linkerknie.
Heel goed. En we zetten dat gelijk even kracht bij.quote:Op maandag 20 november 2023 19:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb 'm vandaag ook weer terug in de OP gezet. Schandalig dat hij er niet meer in stond.
Afgelopen donderdag wel gesport. Ik merk dat het weer niet meehelpt aan het herstel. De kou en de wind maken het erger. Tijdens de zomermaanden en de nazomer in september namelijk nergens last van gehad en sinds het is gaan regenen, komt de pijn in mijn knie weer terug.quote:Op maandag 20 november 2023 21:16 schreef Arizona het volgende:
[..]
Komt dat ook door het sporten, dat je daar last van hebt?
Hopelijk is het snel over!
D66 en GL-PVDAquote:Op maandag 20 november 2023 20:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Oh ja inderdaad de ultra rechtse partijen Groen-Links en PvdA
(Maar niet naar Spanje.)quote:Op maandag 20 november 2023 21:18 schreef Redefine het volgende:
[..]
Heel goed. En we zetten dat gelijk even kracht bij.
Hij heeft zelf gezegd dat die naar Monaco gaat. Dus dan heb jij ook geen last van hem.quote:
Oh zoquote:Op maandag 20 november 2023 21:19 schreef Meke het volgende:
[..]
D66 en GL-PVDA
Kwam omdat het hier rechts staatVroeg me al af of dat wel op zou vallen haha
Het schijnt dat hij heeft gezegd dat als er een tweede paars kabinet kwam hij zou emigreren, want dan zou het land naar de knoppen gaanquote:Op maandag 20 november 2023 21:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is wel hoe jij in Spanje bent belandt toch? Mee met de zak van Sinterklaas?
Nee het was dat ik na het doelpunt van Bergkamp tegen Argentinië wist dat het niet meer mooier ging worden voor Nederland, dus nog voor de volgende wedstrijd ben ik vertrokken.quote:Op maandag 20 november 2023 21:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het schijnt dat hij heeft gezegd dat als er een tweede paars kabinet kwam hij zou emigreren, want dan zou het land naar de knoppen gaan
Die keuze snap ik dan weer wel. Veel beter is het daarna niet geworden nee. Sowieso Bergkamp en Kluivert samen in de spitsquote:Op maandag 20 november 2023 21:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee het was dat ik na het doelpunt van Bergkamp tegen Argentinië wist dat het niet meer mooier ging worden voor Nederland, dus nog voor de volgende wedstrijd ben ik vertrokken.
Gefeliciteerd Koen!quote:
Daarom altijd alert zijn!quote:Op dinsdag 21 november 2023 00:03 schreef H_T het volgende:
Je let even niet op en dan is het zomaar ineens dinsdag
Of een week laterquote:Op dinsdag 21 november 2023 04:37 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Daarom altijd alert zijn!
Nu is het slechts een dinsdag, voor hetzelfde geld was het een maandag of een zaterdag geweest.
Oh dat lijkt me zo lekker, een mini winterslaapquote:Op dinsdag 21 november 2023 09:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat je een hele week geslapen hebt.
Zie die avond dan nog maar in slaap te vallenquote:Op dinsdag 21 november 2023 09:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:12 schreef NailQueen het volgende:
En opeens uit het niets zijn de kandidaten voor WIDM bekend
Kees van der Spek, Tooske Ragas en Jeroen Spitzenberger in Wie is de Mol
dus hij gaat of winnen of is De Mol.quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:17 schreef Hamlapjes het volgende:
Cheese from the Bacon heeft wel ervaring met oplichters vinden!
quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:16 schreef NailQueen het volgende:
Als de widm app beschikbaar is neem ik wel weer het voortouw voor een ESF Poule
Ahja dus tochquote:Op dinsdag 21 november 2023 10:22 schreef NailQueen het volgende:
Alle namen staan hier
https://stories.avrotros.(...)Wj_y7cM3RY6zpQANj_ME
Zal wel een niche zijn, of alleen YT ofzoquote:Op dinsdag 21 november 2023 10:28 schreef NailQueen het volgende:
Van die songwriters heb ik nog nooit van gehoord
Ik herken er zelden meer dan 2, dus wat dat betreft is dit een goed jaarquote:Op dinsdag 21 november 2023 10:28 schreef NailQueen het volgende:
Van die songwriters heb ik nog nooit van gehoord
Die gaat dus in aflevering 1 naar huisquote:Op dinsdag 21 november 2023 10:17 schreef Hamlapjes het volgende:
Eerste wat ik ook dachtquote:Op dinsdag 21 november 2023 12:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die gaat dus in aflevering 1 naar huis
Graag gedaan. Ik was er best van geschrokken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:57 schreef BillDauterive het volgende:
Mooi Strani, bedankt voor het delen.
Is 50+ liberaalquote:Op dinsdag 21 november 2023 13:59 schreef Hamlapjes het volgende:
[ afbeelding ]
Spanning ende sensatie!
Voor zover ik kan vinden zitten die bij de christendemocraten in het Europees Parlement, dus misschien een foutje?quote:
Even gepeild wat hun eigen peiling van gisteren deed?quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:59 schreef Hamlapjes het volgende:
[ afbeelding ]
Spanning ende sensatie!
quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:56 schreef Strani het volgende:
Ik heb vannacht gedroomd dat Max Verstappen de GP van Thailand had gewonnen en na z'n winst op het podium heel raar deed met een zwaar stereotyp Aziatisch accentje en grappig bedoeld bozig stemmetje, en dat hij op heel sarcastische toon zei dat ze een hele leuke koning hadden.
En toen spuugde hij water over het hele podium heen.
Dus tja.
Deze meme heb ik even gemistquote:Op dinsdag 21 november 2023 10:17 schreef Hamlapjes het volgende:
Nou ben ik wel een liefhebber van slapen. Maar dat vind ik toch wel zondequote:Op dinsdag 21 november 2023 09:08 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Google Translate helpt je hier wel bij.quote:
Ja zover was ik alquote:Op dinsdag 21 november 2023 16:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Google Translate helpt je hier wel bij.
Echt?quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:01 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Gelukkig mogen scholieren niet stemmen. PVV en FvD de grootste.
Jongeren zitten veel op social media, en daar verspreiden rechtse leugens nogal snel. Verhalen over gelijkheid en rekening houden met anderen gaan wat minder rap het internet over.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:02 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Echt?Vroeger was dat altijd GroenLinks, heb ik het idee. Wat is er veranderd?
Volgens mij zijn PVV en (vooral) FVD hip op de TikToks van deze wereld, en scholieren komen nog niet veel verder dan dat bij hun keuzequote:Op dinsdag 21 november 2023 18:02 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Oe, even terugkijkenquote:Op dinsdag 21 november 2023 18:10 schreef Fred_B het volgende:
De Hoofdpiet als Mark Rutte bij het Sinterklaasjournaal
Hoe is het afgelopen met de 3 sinterklaasen?quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:10 schreef Fred_B het volgende:
De Hoofdpiet als Mark Rutte bij het Sinterklaasjournaal
Bij mij op school was dat destijds al de VVD.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:02 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Thierry en Freek gingen ook minecraft spelen met kids op Twitch schijnbaar. Met het N-woord, wat die kinderen allemaal geweldig vonden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:05 schreef Hamlapjes het volgende:
[ afbeelding ]
Complete uitslag van de scholieren. Misschien toch de stemgerechtigde leeftijd maar verhogen
[..]
Volgens mij zijn PVV en (vooral) FVD hip op de TikToks van deze wereld, en scholieren komen nog niet veel verder dan dat bij hun keuze
Van die kerel uit Zwolle die precies dat deed of is dit OOK NOG een na-aper?quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:40 schreef Arizona het volgende:
Even weer een bericht over pizza Hawai. In mijn woonplaats komt een pizzeria, die geen pizza Hawai gaat serveren. Ja, wel, maar hij kost 50 euro en je krijgt de ananas er los bij.
Van die kerel uit Zwolle ja!quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:51 schreef H_T het volgende:
[..]
Van die kerel uit Zwolle die precies dat deed of is dit OOK NOG een na-aper?
Yesilgöz is by far het meeste zichtbaar in deze campagne. Ik ben niet bepaald een VVD-stemmer maar ik zie haar overal. Kun je nagaan als je echt de doelgroep bent.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:56 schreef Redefine het volgende:
Op tv en de radio kun je wel merken dat die het meeste geld hebben. Voor elke reclame van een andere partij staat er wel een VVD reclame tegenover
Ik kreeg via Instagram reclame te zien van FvD en BvNLquote:Op dinsdag 21 november 2023 18:56 schreef Redefine het volgende:
Op tv en de radio kun je wel merken dat die het meeste geld hebben. Voor elke reclame van een andere partij staat er wel een VVD reclame tegenover
Ik was vanmiddag bij mijn ouders en die luisteren vaak naar omroep Friesland en de reclame was best hallucinant. Heel vaak BVNL en Ja21, om de zoveel tijd SP en BBB. Blijkbaar wat te winnen voor die eerste 2quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:56 schreef Redefine het volgende:
Hm. Nou ja, vooruit dan maar.quote:
Ja, als je al een beetje twijfelt, dan ga je er toch meer naar neigen. Zeker met de boodschap die ze uitzenden. Dat je voor alle punten die de mensen thuis belangrijk vinden bij de VVD moeten zijn. Want Dilan staat achter je. Dat ze al dertien jaar het tegenovergestelde doen vergeten we dan maar even.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Yesilgöz is by far het meeste zichtbaar in deze campagne. Ik ben niet bepaald een VVD-stemmer maar ik zie haar overal. Kun je nagaan als je echt de doelgroep bent.
Dat zal dan wel gericht zijn ja. Ik luister op mijn werk via radio.nl naar Radio 10 eighties. Daar hoor je elke keer wel die VVD reclames.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:06 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik kreeg via Instagram reclame te zien van FvD en BvNLik heb niks met die partijen, zoek er ook niet op. Maar blijkbaar kunnen zij ook op die manier reclame inkopen.
Op YouTube komen inderdaad wel juist vaker de rechtstpopulistische partijen voorbij ja. Die zie ik daarbuiten dan juist weer niet zoveel.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:11 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik was vanmiddag bij mijn ouders en die luisteren vaak naar omroep Friesland en de reclame was best hallucinant. Heel vaak BVNL en Ja21, om de zoveel tijd SP en BBB. Blijkbaar wat te winnen voor die eerste 2![]()
![]()
Op YouTube krijg ik zelf heel vaak FvD. Blokkeren helpt ook niet daar? Blijft maar komen.
Daar zou je toch eerder 50+ verwachtenquote:Op dinsdag 21 november 2023 19:29 schreef Fred_B het volgende:
Op Radio 5 bij de Evergreen Top 1000 kwam Volt een paar keer voorbij vanmiddag. Ik weet niet of dat helemaal bij de doelgroep aansluit trouwens.
Mirjam Bikker ook nog een keer met een zelf ingesproken spotje overigens.
De doelgroep van Radio 5 is in 2050 al dood.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:29 schreef Fred_B het volgende:
Op Radio 5 bij de Evergreen Top 1000 kwam Volt een paar keer voorbij vanmiddag. Ik weet niet of dat helemaal bij de doelgroep aansluit trouwens.
Mirjam Bikker ook nog een keer met een zelf ingesproken spotje overigens.
Ja, daarom luister ik ook.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Daar zou je toch eerder 50+ verwachten
Die kreeg ik dus via Instagramquote:Op dinsdag 21 november 2023 19:26 schreef BillDauterive het volgende:
Ik kreeg laatst op youtube de FvD reclame over transgender kinderen en dat dat niet normaal zou zijn. Ik geloof niet dat ze me daarmee gaan overtuigen op ze te stemmen
quote:
Henkie heb ik weinig gehoord tijdens de campagne deze keer. Ik vrees dat hij nu echt met pensioen moet.quote:
Nee de tijden van 'Daar is Henkie' gezongen door leden van 50+ zijn wel geweest ja.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:36 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Henkie heb ik weinig gehoord tijdens de campagne deze keer. Ik vrees dat hij nu echt met pensioen moet.
Toch best apart en misschien dat het ook niet altijd helemaal goed gaat, want ik zie GL/PvdA eigenlijk bijna niet, terwijl ik toch wel in die doelgroep val lijkt me.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Op YouTube komen inderdaad wel juist vaker de rechtstpopulistische partijen voorbij ja. Die zie ik daarbuiten dan juist weer niet zoveel.
Ik denk dat van de 10 reclames die ik zie/hoor er zes van de VVD zijn, 3 van GroenLinks/PvdA (de enige andere partij die ik nog wel voorbij zie komen) en 1 verdeeld over de rest van de partijen. Heel apart.
GL/PvdA zie ik vrij vaak op televisie op meerdere zenders.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:47 schreef Em31 het volgende:
[..]
Toch best apart en misschien dat het ook niet altijd helemaal goed gaat, want ik zie GL/PvdA eigenlijk bijna niet, terwijl ik toch wel in die doelgroep val lijkt me.
Je kunt trouwens wel merken dat D66 deze keer wat minder te besteden had, want die zie ik nooit en de vorige keer was dat zowat het enige wat ik langs zag komen.
Ja. En daarna op naar VVD, NSC, PVV, BBB coalitie.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:50 schreef Em31 het volgende:
Wel blij dat het morgen voorbij is, ben er wel klaar mee.![]()
Al zou het me ergens ook niet verbazen als we opnieuw moeten stemmen omdat een coalitie vormen niet gaat lukken.
Misschien moet het maar een keer. Kijken of dan Sigrid Kaag ook nog de schuld krijgt van alle ellende in Nederlandquote:Op dinsdag 21 november 2023 19:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. En daarna op naar VVD, NSC, PVV, BBB coalitie.
[ afbeelding ]
Uiteindelijk zal het als het fout gaat wel aan de oppositie liggen ja. Sowieso aan links natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Misschien moet het maar een keer. Kijken of dan Sigrid Kaag ook nog de schuld krijgt van alle ellende in Nederland
Het is sowieso de schuld van links van van Brussel.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:01 schreef Redefine het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal het als het fout gaat wel aan de oppositie liggen ja. Sowieso aan links natuurlijk.
Ik vind het ook wel weer mooi geweest nu. Gewoon weer Ajax en Max vanaf donderdag.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:50 schreef Em31 het volgende:
Wel blij dat het morgen voorbij is, ben er wel klaar mee.![]()
Al zou het me ergens ook niet verbazen als we opnieuw moeten stemmen omdat een coalitie vormen niet gaat lukken.
Mee eens, van die West-Vlamingen is niets te verstaan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:07 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Het is sowieso de schuld van links van van Brussel.
VBL / Tarik Oulida nieuwe club gevondenquote:Op dinsdag 21 november 2023 20:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel weer mooi geweest nu. Gewoon weer Ajax en Max vanaf donderdag.
Max is na dit weekend klaar.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel weer mooi geweest nu. Gewoon weer Ajax en Max vanaf donderdag.
Oh ja. Hebben we nog iets anders hier wat de meesten wel leuk vinden en waar je de winter een beetje mee doorkomt?quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:15 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Max is na dit weekend klaar.
ESF-voorrondes? Sinterklaas? Kerst? Top 2000? Vuurwerk? Carnaval? WIDM? Sneeuwballengevechten?quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh ja. Hebben we nog iets anders hier wat de meesten wel leuk vinden en waar je de winter een beetje mee doorkomt?
Wtfquote:Op dinsdag 21 november 2023 20:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
VBL / Tarik Oulida nieuwe club gevonden
Veldrijdenquote:Op dinsdag 21 november 2023 20:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh ja. Hebben we nog iets anders hier wat de meesten wel leuk vinden en waar je de winter een beetje mee doorkomt?
De oliepouce?quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Of de beignouce?quote:
Dat komt omdat de enige aap op de rots mag zijn. Dat pikten de apen daar niet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:25 schreef Em31 het volgende:
Gibraltar uit niet op Gibraltar vind ik gewoon niet tellen hoor
Nou ja, zo vaak winnen we niet in Portugal.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:25 schreef Em31 het volgende:
Gibraltar uit niet op Gibraltar vind ik gewoon niet tellen hoor
Ik ken echt niemand die dat leuk vindt Fredquote:Op dinsdag 21 november 2023 20:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
ESF-voorrondes? Sinterklaas? Kerst? Top 2000? Vuurwerk? Carnaval? WIDM? Sneeuwballengevechten?
Ik ben even weg. Gelijk maar de naam laten registeren als mijn intellectueel eigendomquote:Op dinsdag 21 november 2023 20:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Geen resultaten via Google, wat een uitstekend idee van jou!
Je weet wat dit betekent.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ken echt niemand die dat leuk vindt Fred
We zouden ze kunnen wisselen met Oranje. Aanvallen kunnen deze mensen wel en incasseren hoeven ze tegen Gibraltar toch niet. Andersom kan het met de voetballers in het debat zelfs niet slechter dan nu worden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Ik kijk voorlopig naar het NOS-debat. Ik verwacht dat Geert Nederland voor Nederlanders wil. Dat Frans de bibberangst wil aanwakkeren voor een guurrechts kabinet. Dat Pieter lang van stof is. Dat Dilan er niet zo veel van kan. Dat Rob veel ingestudeerde teksten er als een half-mislukte Cypriotische ESF-act uit laat komen. En dat Caroline het allemaal maar geneuzel vindt.
Maar ik laat me graag verrassen.
Het is hier wel een beetje een zootje inderdaad!quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Nederland zit echt op de rand van de afgrond hè
Strani is al zo vaak weggestuurd dat je beter kan zeggen wanneer die weer binnen mag komen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Je weet wat dit betekent.
[ afbeelding ]
Ik wacht nog steeds op Rob die vertelt dat hij met de fractie een goed gesprek heeft gehad.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Ik kijk voorlopig naar het NOS-debat. Ik verwacht dat Geert Nederland voor Nederlanders wil. Dat Frans de bibberangst wil aanwakkeren voor een guurrechts kabinet. Dat Pieter lang van stof is. Dat Dilan er niet zo veel van kan. Dat Rob veel ingestudeerde teksten er als een half-mislukte Cypriotische ESF-act uit laat komen. En dat Caroline het allemaal maar geneuzel vindt.
Maar ik laat me graag verrassen.
Noa Lang en Steven Bergwijn in debat zou ik de hele avond op repeat kunnen kijken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:33 schreef Redefine het volgende:
[..]
We zouden ze kunnen wisselen met Oranje. Aanvallen kunnen deze mensen wel en incasseren hoeven ze tegen Gibraltar toch niet. Andersom kan het met de voetballers in het debat zelfs niet slechter dan nu worden.
Stel je voor, kijken naar de audities van San Marinoquote:Op dinsdag 21 november 2023 20:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ken echt niemand die dat leuk vindt Fred
Wacht maar totdat GL/PvdA de grootste wordt en Timmermans het land helemaal naar knoppen helpt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het is hier wel een beetje een zootje inderdaad!
Daarentegen geeft het wisselen van Thierry met Wout weer geen verschil.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Noa Lang en Steven Bergwijn in debat zou ik de hele repeat kunnen kijken.
quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:35 schreef Em31 het volgende:
[..]
Stel je voor, kijken naar de audities van San Marino
We zijn hier soms sowieso wel een beetje gek met het volgen van al die voorrondes, maar die keer dat ik op zaterdagmiddag naar de audities van Moldavië zat te kijken, toen schaamte ik me ineens even echtquote:Op dinsdag 21 november 2023 20:40 schreef Strani het volgende:
[..]Nee dan kan je rustig stellen dat je geen leven hebt
Dit soort Tros muziekfeest op het plein is toch genietenquote:Op dinsdag 21 november 2023 20:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
We zijn hier soms sowieso wel een beetje gek met het volgen van al die voorrondes, maar die keer dat ik op zaterdagmiddag naar de audities van Moldavië zat te kijken, toen schaamte ik me ineens even echt
Hahaquote:Op dinsdag 21 november 2023 20:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
We zijn hier soms sowieso wel een beetje gek met het volgen van al die voorrondes, maar die keer dat ik op zaterdagmiddag naar de audities van Moldavië zat te kijken, toen schaamte ik me ineens even echt
Erg specifieke voorbeelden Strani!quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:49 schreef Strani het volgende:
[..]
HahaNee ik vind er echt niks mis mee. Of je nou dat doet, of je vrije uren gebruikt om op je PC in een virtuele vrachtwagen door Europa te rijden of iets van de Kardashians te kijken, het is allemaal gewoon vermaak en ontspanning.
Zou Dilan nou denken dat dit echt een goede strategie is?quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:52 schreef Fred_B het volgende:
Nou, hiervan hoefde Geert niets van te vrezen. Volgende keer tenminste Pietertje erbij zetten.
Ik heb het idee dat er in dat hoofd sowieso vrij weinig omgaat, voor een premierskandidaat.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:53 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Zou Dilan nou denken dat dit echt een goede strategie is?
Frankrijk won met 0-3 de uitwedstrijd.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:56 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Dat is één, nog dertien te gaan.
Voor minder dan de Fransen doen we het niet natuurlijk.
Hij leek mij nog ouderquote:
Jaquote:
Hm... @Em31 wat was jij van plan?quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:00 schreef Fred_B het volgende:
De kinderbijslag fors omhoog. Goed plan voor de planeet wel van Bontenballetje.
En ook nog internationaal voetbal spelenquote:Op dinsdag 21 november 2023 21:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Dus ik kan op mijn leeftijd nog politieagent worden?
Als je maar wiiiilt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Dus ik kan op mijn leeftijd nog politieagent worden?
Marijnissen heeft elke verkiezing wedstrijd verloren sinds ze aan het stuur staat. Maar blijkbaar is de afkoopsom te hoog om een andere trainer aan te stellen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:09 schreef Fred_B het volgende:
Bontenbal, Marijnissen en Omtzigt met een saaie 0-0-0.
Dat onderonsje tussen Bontenbal en Omtzigt was wel even leuk, twee gescheiden mensen die een maand later op een kringverjaardag naast elkaar zittenquote:Op dinsdag 21 november 2023 21:09 schreef Fred_B het volgende:
Bontenbal, Marijnissen en Omtzigt met een saaie 0-0-0.
Ja, dat was wel een gevalletje “doe dit even via DM jongens”quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:10 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dat onderonsje tussen Bontenbal en Omtzigt was wel even leuk, twee gescheiden mensen die een maand later op een kringverjaardag naast elkaar zitten
Ja, via erfopvolging is er nog geen nieuwe leider te vinden blijkbaar.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:10 schreef Redefine het volgende:
[..]
Marijnissen heeft elke verkiezing wedstrijd verloren sinds ze aan het stuur staat. Maar blijkbaar is de afkoopsom te hoog om een andere trainer aan te stellen.
Ja bij Oranje zitten we ook opgescheept met de zoon van Dickie.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, via erfopvolging is er nog geen nieuwe leider te vinden blijkbaar.
Om bepaalde, onbekende redenen kan ik niet zeggen op wie ik ga stemmen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:05 schreef Strani het volgende:
[..]
Hm... @:Em31 wat was jij van plan?
Oké dus Em0 incomingquote:Op dinsdag 21 november 2023 21:16 schreef Em31 het volgende:
[..]
Om bepaalde, onbekende redenen kan ik niet zeggen op wie ik ga stemmen.
Stem31quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:16 schreef Em31 het volgende:
[..]
Om bepaalde, onbekende redenen kan ik niet zeggen op wie ik ga stemmen.
Dat is dan net zoals bij JA21 een samenvoegen van de voorletters van de oprichters St(rani) en Em31?quote:
En Caroline deed ook mee trouwens.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:24 schreef Fred_B het volgende:
Ik betwijfel of klimaat leeft bij het brede publiek, maar Jetten maakte op mij een betere indruk dan Timmermans.
Nee, gewoon Em en haar stemrechtquote:Op dinsdag 21 november 2023 21:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is dan net zoals bij JA21 een samenvoegen van de voorletters van de oprichters St(rani) en Em31?
Robje Jetten heeft sowieso een goede ontwikkeling doorgemaakt de laatste jaren! Maar denk dat dit debatje niet het verschil zou maken tussen stemmen op D66 of PvdAGL als ik tussen die twee zou zweven.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:24 schreef Fred_B het volgende:
Ik betwijfel of klimaat leeft bij het brede publiek, maar Jetten maakte op mij een betere indruk dan Timmermans.
Nee, ze wilden duidelijk allebei niet verliezen op dat onderwerp.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:28 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Robje Jetten heeft sowieso een goede ontwikkeling doorgemaakt de laatste jaren! Maar denk dat dit debatje niet het verschil zou maken tussen stemmen op D66 of PvdAGL als ik tussen die twee zou zweven.
De gedachte dat Em en ik het eens zouden worden over welke policy dan ookquote:Op dinsdag 21 november 2023 21:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is dan net zoals bij JA21 een samenvoegen van de voorletters van de oprichters St(rani) en Em31?
Eerlijk, ik ben soms een beetje klimaatmoequote:Op dinsdag 21 november 2023 21:24 schreef Fred_B het volgende:
Ach de combi bij JA21 lag ook niet echt voor de hand. En die werken nog steeds samenquote:Op dinsdag 21 november 2023 21:32 schreef Strani het volgende:
[..]
De gedachte dat Em en ik het eens zouden worden over welke policy dan ook
(Nee ik denk trouwens dat we redelijk op één lijn zitten, maar dan nóg!)
Stikstofprobleem is een milieuprobleem, geen klimaatprobleem. Stikstof is geen broeikasgas, maar zorgt voor lokale problemen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Eerlijk, ik ben soms een beetje klimaatmoe![]()
Dan neuzelen ze hier in mijn buurt over een veld met koeien bij een zogenoemd natura2000 gebiedje van een paar hectare en ondertussen vertrekt er op Schiphol iedere minuut een vliegtuig en sluiten ze in groot buurland Duitsland alle kerncentrales en komt hun meeste energie uit kolencentrales.
Ja, Natura 2000 is zo’n voorbeeld van een invulling van natuurbeleid in Nederland die totaal niet samengaat met Europese regels.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Eerlijk, ik ben soms een beetje klimaatmoe![]()
Dan neuzelen ze hier in mijn buurt over een veld met koeien bij een zogenoemd natura2000 gebiedje van een paar hectare en ondertussen vertrekt er op Schiphol iedere minuut een vliegtuig en sluiten ze in groot buurland Duitsland alle kerncentrales en komt hun meeste energie uit kolencentrales.
quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Stikstofprobleem is een milieuprobleem, geen klimaatprobleem. Stikstof is geen broeikasgas, maar zorgt voor lokale problemen.
Die hoopt via de Nations League nog de play-offs te halen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:38 schreef Fred_B het volgende:
Marijnissen zit volgende keer bij de indeling weer in Pot 6.
Hmm mja oké ik zal er eens over nadenken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:36 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ach de combi bij JA21 lag ook niet echt voor de hand. En die werken nog steeds samen
Sowieso worden dit soort zaken niet goed uitgelegd aan de burgers. Veel mensen denken dat stikstof ook een broeikasgas is en met klimaatverandering te maken heeft.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:41 schreef Redefine het volgende:
[..]Waarbij ik sowieso niet snap waarom ze milieuproblemen niet proberen meer te scheiden van klimaatproblemen. Dat tweede is absoluut belangrijk, maar voor de meeste mensen is dat toch te abstract. Terwijl milieuvervuiling toch wat beter te begrijpen valt.
Maar daar willen 'we' als Nederland eigenlijk ook al niet veel voor doen
Klopt. Wat deels komt omdat degenen die er over debatteren etc. het zelf niet snappen. En deels omdat ze er eigenlijk zelf niks aan willen doen. Ik voorzie dat de stikstofdoelen weer op de lange baan geschoven gaan worden, zoals dat al veertig jaar gaat.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Sowieso worden dit soort zaken niet goed uitgelegd aan de burgers. Veel mensen denken dat stikstof ook een broeikasgas is en met klimaatverandering te maken heeft.
Klimaat én milieu dan. Bij de Klimaatmars gooiden ze ook alles op één hoop, dan mag ik dat ookquote:Op dinsdag 21 november 2023 21:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Stikstofprobleem is een milieuprobleem, geen klimaatprobleem. Stikstof is geen broeikasgas, maar zorgt voor lokale problemen.
Jup. Als je hier in de buurt alleen al kijkt, we hebben hier allemaal van die kleine versnipperde gebiedjes, dat werkt totaal niet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, Natura 2000 is zo’n voorbeeld van een invulling van natuurbeleid in Nederland die totaal niet samengaat met Europese regels.
Vooral ook denk ik omdat je de uitersten vooral hoort. We hoeven niets te doen tegenover we gaan morgen allemaal dood. Dan weet je vaak al hoe de discussies gaan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:41 schreef Redefine het volgende:
[..]Waarbij ik sowieso niet snap waarom ze milieuproblemen niet proberen meer te scheiden van klimaatproblemen. Dat tweede is absoluut belangrijk, maar voor de meeste mensen is dat toch te abstract. Terwijl milieuvervuiling toch wat beter te begrijpen valt.
Maar daar willen 'we' als Nederland eigenlijk ook al niet veel voor doen
Oh ja die hebben we ook nog. We hebben daar bijna geen actieve herinneringen meer aan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:36 schreef Em31 het volgende:
Heel af en toe heb ik toch dat ik denk, waar is Rutte?dat je denkt dat er iemand mist.
Niet gezien. Maar ik woon in Twente en wij houden van koeien! En pony's!quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:52 schreef Fred_B het volgende:
Ja, landbouw is vast belangrijk enzo, maar dit debat boeide mij nou niet echt hoor…
@Hamlapjes vindt hier iets van.quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:53 schreef Arizona het volgende:
[..]
Niet gezien. Maar ik woon in Twente en wij houden van koeien! En pony's!
Ja, het ging al niet zo hard bij de Fransen vandaagquote:Op dinsdag 21 november 2023 21:57 schreef GeorgeM het volgende:
Griekenland scoort de 1-1
Sorry Fred.
Dit, maar dan met pony's.quote:
Stengs mag de bal meenemen!quote:
Ja, de dag die je wist dat ging komen is daar.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:06 schreef Em31 het volgende:
Zie je, Frankrijk had het gewoon voor ons verkloot als we zelf van Griekenland hadden verloren
Dat kun je wel aan de Fransen overlaten. Dat flikten ze ons ook al bij de WK kwalificatie voor 2018.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:06 schreef Em31 het volgende:
Zie je, Frankrijk had het gewoon voor ons verkloot als we zelf van Griekenland hadden verloren
quote:Op dinsdag 21 november 2023 21:57 schreef GeorgeM het volgende:
Griekenland scoort de 1-1
Sorry Fred.
Nou nou nou, andere mensen mogen ook score-updates geven hè.quote:
Ik ga wel wat avonden WK Darts kijkenquote:Op dinsdag 21 november 2023 20:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Die vind ik eigenlijk juist leuker dan Zweden of zo. Presentatoren met een totaal gebrek aan interesse die hun teksten oplezen van hun telefoon en een eindeloze stroom droeftoeters voor Zdob si Zdub eindelijk aan de beurt isquote:Op dinsdag 21 november 2023 20:45 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik denk dat het publiek vooral voor Geert gaat, maar dat de vakjury van de NPO Frans beter vindt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:11 schreef Guanabana het volgende:
Hebben jullie ook een soort ESF-odds gevoel voor morgen maar dan minder leuk?
Die was daar inderdaad wel sterk in. Niet dat die antwoorden gaf op vragen, maar het leek alsof die wat zeggen had.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:18 schreef Fred_B het volgende:
Overigens is het wel even wennen, zo’n politiek lijsttrekkersdebat waarin eigenlijk niemand er iets van kan, als je gewoon Rutte gewend bent.
Gelukkig zijn bestuurderskwaliteiten niet afhankelijk van je debatkunsten, zullen we maar zeggen!quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:18 schreef Fred_B het volgende:
Overigens is het wel even wennen, zo’n politiek lijsttrekkersdebat waarin eigenlijk niemand er iets van kan, als je gewoon Rutte gewend bent.
Die bal was zover naast dat die bal nu bij @Strani op het balkon ligt. En dat is een eind vanaf Portugal.quote:Op dinsdag 21 november 2023 22:19 schreef Fred_B het volgende:
Xavi heeft nog niet gescoord, concludeer ik uit dit kansloze schot?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |