Niet verrassend overigens. Wel totaal mee oneens.quote:"Dit gaat ten koste van de bescherming van het ongeboren leven en van de bescherming van vrouwen in een kwetsbare positie tegen dwang en drang", zegt Mirjam Bikker (ChristenUnie). Chris Stoffer (SGP) vindt dat het "kwetsbare leven" juist meer bescherming verdient.
Is het argument zo slecht dan?quote:Op woensdag 15 november 2023 13:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even iets heel anders: ChristenUnie en SGP kraken abortusvoorstel GL-PvdA - https://nos.nl/l/2497872#UPDATE-container-73422207
[..]
Niet verrassend overigens. Wel totaal mee oneens.
Het bericht heeft het niet over NSC. Al zal die gezien de christelijke inborst van Omtzigt waarschijnlijk ook niet staan te springen om dit uit het Sr te halen.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja dat mag van mij ook direct uit het Strafrecht. Maar is voor mij ook geen reden om eventueel niet op NSC te stemmen. Zal zo'n vaart allemaal wel niet lopen.
Die zijn in hun programma inderdaad ook niet pro abortus, daarom haalde ik dat aan. Het blijft toch een beetje CDA 4.0 natuurlijk. Maar dan anders.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het bericht heeft het niet over NSC. Al zal die gezien de christelijke inborst van Omtzigt waarschijnlijk ook niet staan te springen om dit uit het Sr te halen.
Nee, er staat in het Sr dat degene die de abortus uitvoert strafbaar is. Lid 5 (niet strafbaar indien) is toegevoegd als compromis.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is het argument zo slecht dan?
Voor de duidelijkheid: ze willen niks veranderen aan de huidige praktijk, waarbij abortus gewoon mogelijk is. Ze vinden alleen wel dat abortus een doordachte en nooit afgedwongen beslissing moet zijn. Is dat nu zo verkeerd?
De enige reden dat abortus in het strafrecht staat, is om mensen die vrouwen dwingen abortus te laten plegen te vervolgen.
Ik weet hoe het er staat, maar hoe ik het zeg is echt de enige manier waarop het nog wordt gebruikt.quote:Op woensdag 15 november 2023 13:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, er staat in het Sr dat degene die de abortus uitvoert strafbaar is. Lid 5 (niet strafbaar indien) is toegevoegd als compromis.
Hier wat meer info: https://www.medischcontac(...)s-uit-het-strafrecht
Werd bij mij op school vrij serieus genomen, volgens mij op alle normale scholen in de stad wel. Vrij links altijd gemiddeld.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:18 schreef Hanca het volgende:
Jongeren nemen zulke nepverkiezingen nooit serieus, dus dat dit nog gedaan wordt verbaast mij een beetje. Al is het misschien wel een manier om de verkiezingen onder de aandacht te brengen.
Want tegen iemands wil een niertje uit zijn buik snijden is nu niet strafbaar?quote:Op woensdag 15 november 2023 13:45 schreef Hanca het volgende:
De enige reden dat abortus in het strafrecht staat, is om mensen die vrouwen dwingen abortus te laten plegen te vervolgen.
Oh ja, die befaamde D66-tolerantie.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:02 schreef Hexagon het volgende:
Al ik in Emmeloord zou moeten wonen zou ik ook op de PVV gaan stemmen.
Waarom moet ik Emmeloord verplicht een aantrekkelijke woonplaats vinden?quote:Op woensdag 15 november 2023 17:26 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Oh ja, die befaamde D66-tolerantie.
Het is een uiting van stompzinnige hooghartigheid.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom moet ik Emmeloord verplicht een aantrekkelijke woonplaats vinden?
Waarom mag ik geen waardeoordeel geven over mensen die met hun stem een mandaat geven om dingen kapot te maken?quote:Op woensdag 15 november 2023 17:55 schreef Kickinalfa het volgende:
Er gaat ook altijd wel een soort van waarde oordeel vanuit door diegene die het onderzoek publiceert.
Als de jeugd op D66/volt stemt moeten we de jeugd meer invloed geven. Als ze op de PVV stemmen is het omdat ze in een kut dorp wonen en/of X/y/z.
Iedere stem is evenveel waard en laten we eens ophouden met een waarde oordeel daarover geven.
Ik niet en ik heb geen idee waarom jongeren in Emmeloor dat wel zouden doen, eigenlijk.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:02 schreef Hexagon het volgende:
Al ik in Emmeloord zou moeten wonen zou ik ook op de PVV gaan stemmen.
Stupide opmerking, dit is Hexagons mening, niet die van D66. Probeer eens mensen als mensen te zien?quote:Op woensdag 15 november 2023 17:26 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Oh ja, die befaamde D66-tolerantie.
Waarschijnlijk omdat ze geen zin hebben in die Randstedelijke hobby's.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik niet en ik heb geen idee waarom jongeren in Emmeloor dat wel zouden doen, eigenlijk.
Dat zal het wel zijn aldus de man die in Brabant woont en vandaar dus alles van Emmeloord af weet. Over hooghartige oordelen gesprokenquote:Op woensdag 15 november 2023 18:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze geen zin hebben in die Randstedelijke hobby's.
Wat is daar hooghartig aan?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zal het wel zijn aldus de man die in Brabant woont en vandaar dus alles van Emmeloord af weet. Over hooghartige oordelen gesproken
Wat heeft dat met PVV stemmen te maken? Dan zou ik eerder BBB stemmen verwachten als wat jij claimt waar is.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is daar hooghartig aan?
Dat de Randstad de rest van Nederland al een eeuwigheid als wingewest annex 'de duistere provincie' ziet is voor eenieder buiten die Randstad al een tijdje helder.
Niks tegen Brabant eej.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zal het wel zijn aldus de man die in Brabant woont en vandaar dus alles van Emmeloord af weet. Over hooghartige oordelen gesproken
En ook die scoort hoge ogen aldaar.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat heeft dat met PVV stemmen te maken? Dan zou ik eerder BBB stemmen verwachten als wat jij claimt waar is.
De PVV stemt gewoon op de meeste zaken met de randstedelijke VVD mee.
Ik niet nee, de stem van Brabant aka EttovanBelgie heeft nogal een grove mening over "de Randstad", ik heb niets negatiefs over Brabant gezegd. Ik stel alleen vast dat Brabant en Emmeloord nogal ver uit elkaar liggen.quote:
Zo hé, ik ben de stem van Brabant?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik niet nee, de stem van Brabant aka EttovanBelgie heeft nogal een grove mening over "de Randstad", ik heb niets negatiefs over Brabant gezegd. Ik stel alleen vast dat Brabant en Emmeloord nogal ver uit elkaar liggen.
Nou ja, jij pretendeert dat met je posts wel, ja.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zo hé, ik ben de stem van Brabant?
Niiiiiice.
Denk dat je geen Brabander hoeft te zijn om de hele Randstad als verloren gebied te beschouwen. Een soort enclave van een dertien-in-een-dozijn Amerikaanse universiteitscampus.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, jij pretendeert dat met je posts wel, ja.
Dan snap je dus ook dat friet friet is en geen patat.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik niet nee, de stem van Brabant aka EttovanBelgie heeft nogal een grove mening over "de Randstad", ik heb niets negatiefs over Brabant gezegd. Ik stel alleen vast dat Brabant en Emmeloord nogal ver uit elkaar liggen.
Ik heb zelfs niets tegen Limburg.
Nee, PVV boert doorgaans goed op woonplekken waar weinig vrolijkmakends te vinden is. Matige voorzieningen, geen bruisend leven, geen mooi sfeervol centrum, weinig tot niks te doen, een zwakke plaatselijke economie. Maar wel weer groot genoeg voor grootstedelijke problematiek, Laat Emmeloord zo'n plek zijn. Werd ook aangeprezen in dit geniale boek.quote:Op woensdag 15 november 2023 17:37 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Het is een uiting van stompzinnige hooghartigheid.
Dat dan weer nietquote:Op woensdag 15 november 2023 18:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan snap je dus ook dat friet friet is en geen patat.
Wat jij vrolijkmakend vindt. Wat jij bruisend leven vindt. Wat jij een sfeervol centrum vindt.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, PVV boert doorgaans goed op woonplekken waar weinig vrolijkmakends te vinden is. Matige voorzieningen, geen bruisend leven, geen mooi sfeervol centrum, weinig tot niks te doen, een zwakke plaatselijke economie. Maar wel weer groot genoeg voor grootstedelijke problematie, Laat Emmeloord zo'n plek zijn. Werd ook aangeprezen in dit geniale boek.
[ afbeelding ]
Dus mijn reactie is eigenlijk een pleidooi om plaatsen als Emmeloord wat nieuwe sjoege te geven.
Dat gaat te ver.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dan snap je dus ook dat friet friet is en geen patat.
Jou lijkt Emmeloord een droomplek om als jong iemand te wonen?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat jij vrolijkmakend vindt. Wat jij bruisend leven vindt. Wat jij een sfeervol centrum vindt.
Ik vond mijn zakentrip naar Utrecht vorige week al een martelgang
Ik neem even afstand, anders hebben we zo een heel andere discussie.quote:
Ik heb me wel eens bezig mogen houden met nieuwbouw in Emmeloord en neem van mij maar aan dat je daar niet heel vrolijk van wordquote:Op woensdag 15 november 2023 18:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat jij vrolijkmakend vindt. Wat jij bruisend leven vindt. Wat jij een sfeervol centrum vindt.
Ik vond mijn zakentrip naar Utrecht vorige week al een martelgang
Ach ja, Urk... Gelukkig hebben onze 'progressieve' strijders Urk nog altijd als 'bolwerk van gevaarlijk conservatief gedachtegoed', samen met Staphorst de makkelijke prooi om je über-linkse credentials te kunnen manifesteren.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:17 schreef Tijger_m het volgende:
Overigens, dat jongeren op school zitten in Emmeloord betekent niet dat ze uit Emmeloord komen. Urk is ook Noordoostpolder.
Ik ben al bezet en jij ookquote:
Hoe denk jij precies te weten wat 'jongeren' allemaal wel en niet willen?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jou lijkt Emmeloord een droomplek om als jong iemand te wonen?
Van Utrecht Centraal werd ik ook niet vrolijk.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb me wel eens bezig mogen houden met nieuwbouw in Emmeloord en neem van mij maar aan dat je daar niet heel vrolijk van word
Jij bent echt helemaal van het padje, he?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach ja, Urk... Gelukkig hebben onze 'progressieve' strijders Urk nog altijd als 'bolwerk van gevaarlijk conservatief gedachtegoed', samen met Staphorst de makkelijke prooi om je über-linkse credentials te kunnen manifesteren.
DAAR zit het gevaar, mensen, op Urk. Vrouwen en homo's, wees op uw hoede voor de zwartgeuniformeerde drie-keer-per-zondag kerkgaande falanx uit de polder.
Ondertussen staan de grote steden in de Randstad al een aantal dagen vol met Palestina-vlaggen wapperend, antisemtische leuzen scanderend volk dat qua conservatieve denkbeelden niet veel onderdoet voor de mannenbroeders op 't eiland.
Maar ja... dat is 'anders'.
Gaat het wel goed met je Etto?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach ja, Urk... Gelukkig hebben onze 'progressieve' strijders Urk nog altijd als 'bolwerk van gevaarlijk conservatief gedachtegoed', samen met Staphorst de makkelijke prooi om je über-linkse credentials te kunnen manifesteren.
DAAR zit het gevaar, mensen, op Urk. Vrouwen en homo's, wees op uw hoede voor de zwartgeuniformeerde drie-keer-per-zondag kerkgaande falanx uit de polder.
Ondertussen staan de grote steden in de Randstad al een aantal dagen vol met Palestina-vlaggen wapperend, antisemtische leuzen scanderend volk dat qua conservatieve denkbeelden niet veel onderdoet voor de mannenbroeders op 't eiland.
En hoe denk JIJ dat te weten? Hm? Dus doe niet zo arrogant, je doet het zelf ook meermaals in dit topic, claimen te weten wat jongeren beweegt.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe denk jij precies te weten wat 'jongeren' allemaal wel en niet willen?
Dat zou je heel graag wíllen geloven.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij bent echt helemaal van het padje, he?
* Tijger_m lacht in Randstedelijkquote:Op woensdag 15 november 2023 18:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zou je heel graag wíllen geloven.
Terwijl je natuurlijk zelf ergens wel begrijpt dat ik gewoon gelijk heb.
Met mij wel.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gaat het wel goed met je Etto?
Nou, ik vond je vroeger toch een heel stuk redelijker in je betogenquote:Op woensdag 15 november 2023 18:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met mij wel.
De cognitieve dissonantie bij onze progressieve wereldverbeteraars zit echter in een fataal stadium.
Nou nee, ik heb het eigenlijk nooit over 'de jongeren'. Of 'de ouderen'.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoe denk JIJ dat te weten? Hm? Dus doe niet zo arrogant, je doet het zelf ook meermaals in dit topic, claimen te weten wat jongeren beweegt.
Ik verplaatst me in mijn 16-jarige ik zoals ik toen was, en dan zou Emmeloord me een intense droefenis lijken. Weinig te beleven, zeer geisoleerd en ook nog eens niet sfeervol. Dus daar zou ik dan ook PVV-gedachten van krijgen.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe denk jij precies te weten wat 'jongeren' allemaal wel en niet willen?
Redelijkheid? Werkelijk?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, ik vond je vroeger toch een heel stuk redelijker in je betogen
Niet iedereen is Hexagon.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik verplaatst me in mijn 16-jarige ik zoals ik toen was, en dan zou Emmeloord me een intense droefenis lijken. Weinig te beleven, zeer geisoleerd en ook nog eens niet sfeervol. Dus daar zou ik dan ook PVV-gedachten van krijgen.
Is dat dat geluid van een vastgelopen grasmaaier?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
* Tijger_m lacht in Randstedelijk
En niet iedereen is Etto. Met je tirade tegen het progressieve gevaar. Beetje hypocriet.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet iedereen is Hexagon.
Misschien gaat het daar steeds verkeerd.
Ik denk niet dat ik daardoor PVV-gedachtengoed zou krijgen eigenlijk. Dat gedachtengoed botst te veel met mijn persoonlijke normen en waarden.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik verplaatst me in mijn 16-jarige ik zoals ik toen was, en dan zou Emmeloord me een intense droefenis lijken. Weinig te beleven, zeer geisoleerd en ook nog eens niet sfeervol. Dus daar zou ik dan ook PVV-gedachten van krijgen.
Waar heb ik 'gevaar' gebruikt?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:30 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
En niet iedereen is Etto. Met je tirade tegen het progressieve gevaar. Beetje hypocriet.
Stel we slopen het centrum van 's-Hertogenbosch en we bouwen het weer op zoals dit:quote:Op woensdag 15 november 2023 18:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet iedereen is Hexagon.
Misschien gaat het daar steeds verkeerd.
Waarom zou men het centrum van Den Bosch willen slopen?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Stel we slopen het centrum van 's-Hertogenbosch en we bouwen het weer op zoals dit:
Hoeveel mensen denk je dat dat een vooruitgang gaan vinden?
[ afbeelding ]
Ja, ik vond je vroeger werkelijk redelijker. Was het regelmatig niet met je eens en regelmatig wel. Daar is nu weinig van over. En je fulmineerde ook niet zo/hield geen tirades.quote:
Niet iedereen is Hexagon dus er zullen vast mensen zijn die liever zoiets als Emmeloord hebben.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zou men het centrum van Den Bosch willen slopen?
Jij vindt het naïef. Je hamerde net nog zo op het correct uitspreken van een persoonlijke mening.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar heb ik 'gevaar' gebruikt?
Het is vooral buitengewoon naïef. En hypocriet, uiteraard.
Maar hoe kom je precies bij de vergelijking Den Bosch (eeuwenoude stad) en Emmeloord (1943)?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet iedereen is Hexagon dus er zullen vast mensen zijn die liever zoiets als Emmeloord hebben.
Nou ik vergelijk een zeer aantrekkelijke stad met een weinig aantrekkelijke stad. En waarom dat niet slechts een gevalletje van "smaken verschillen" is.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar hoe kom je precies bij de vergelijking Den Bosch (eeuwenoude stad) en Emmeloord (1943)?
Zie je zelf niet dat dit een beetje een kromme vergelijking is?
Ik spreek voor mezelf, ik heb niet de arrogantie te spreken voor anderen. Ook niet 'de jongeren'. Of 'de ouderen'.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:34 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Jij vindt het naïef. Je hamerde net nog zo op het correct uitspreken van een persoonlijke mening.
Ik zie ook weinig terug van haat op de Randstad hier vanuit het zeer verre Drenthe en Oost-Groningen. Wel ongenoegen over politieke beslissingen, maar dat is zo oud als de politiek zelf en komt overal vandaan.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:33 schreef Tijger_m het volgende:
Het is gek mischien maar ik heb in het verleden langdurig gewerkt met mensen uit het hele land en nooit iets gemerkt van het idiote tribalisme wat ik hier geregeld zie.
Toen ik dienstplichtigen uit het hele land onder mij had was er echt wel eens een grap over Brabanders, Friezen of Amsterdammers maar we waren nog steeds allemaal Nederlanders en verder dan een grap ging het niet. Het land is gewoon te klein voor dit soort geneuzel naar mijn mening.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar de scholierenverkiezingen op mijn school in Havana lieten een soortgelijk beeld zien. En dan waren de partijen nog geanonimiseerd ook.quote:
Je vergelijkt een stad met een eeuwenlange historie en cultuur met een in 1943 uit de polder gestampte nieuwbouwwijk... En dat zou verklaren waarom jongeren die daar opgroeien PVV stemmen.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou ik vergelijk een zeer aantrekkelijke stad met een weinig aantrekkelijke stad. En waarom dat niet slechts een gevalletje van "smaken verschillen" is.
Nu weer 'haat'?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:37 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik zie ook weinig terug van haat op de Randstad hier vanuit het zeer verre Drenthe en Oost-Groningen. Wel ongenoegen over politieke beslissingen, maar dat is zo oud als de politiek zelf en komt overal vandaan.
Dan begrijp je vast ook wel waarom die eerste veel aantrekkelijker is om te wonen dan de tweede.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je vergelijkt een stad met een eeuwenlange historie en cultuur met een in 1943 uit de polder gestampte nieuwbouwwijk...
Nou nee.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan begrijp je vast ook wel waarom die eerste veel aantrekkelijker is om te wonen dan de tweede.
ondanks je mooie woorden toch liever Turks dan paaps hoorquote:Op woensdag 15 november 2023 18:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik niet.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:41 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ondanks je mooie woorden toch liever Turks dan paaps hoor
Als homo heb ik nog geen Turken aan de deur gehad om me te overtuigen dat ik vanwege mijn "leefstijl" eeuwig ga branden in de hel, behalve als ik me richt tot god en smeek om vergiffenis. Wel meerdere keren aanhangers van een andere geloofsovertuiging, tot ze inzagen dat ik niet te redden was.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik niet.
En ik denk veel vrouwen en homo's ook niet.
Ik ben als Bill Maher.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, ik vond je vroeger werkelijk redelijker. Was het regelmatig niet met je eens en regelmatig wel. Daar is nu weinig van over. En je fulmineerde ook niet zo/hield geen tirades.
Maar ik hou op, want zo gaat het wellicht op een persoonlijke aanval lijken. En dat is absoluut niet de bedoeling.
Volgens mij doen progressieven dat nog steeds. Als mensen pro-Palestina willen zijn in Nederland dan mogen ze dat gewoon, wij progressieven noemen dat wel eens "vrijheid". Mischien wel eens van gehoord?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik niet.
En ik denk veel vrouwen en homo's ook niet. Jeweetwel, groepen waar progressieven zich ooit echt voor inzetten.
Oh ja, die anderhalve Getuige, die hebben we ook nog als voorbeeld van het echte gevaar.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:45 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als homo heb ik nog geen Turken aan de deur gehad om me te overtuigen dat ik vanwege mijn "leefstijl" eeuwig ga branden in de hel, behalve als ik me richt tot god en smeek om vergiffenis. Wel meerdere keren aanhangers van een andere geloofsovertuiging, tot ze inzagen dat ik niet te redden was.
Natuurlijk hebben ze die vrijheid, zoals ik die heb om ze te verwijten een enorm bord voor hun kop te hebben.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij doen progressieven dat nog steeds. Als mensen pro-Palestina willen zijn in Nederland dan mogen ze dat gewoon, wij progressieven noemen dat wel eens "vrijheid". Mischien wel eens van gehoord?
En iedereen in Nederland, van gereformeerde fundamentalist tot orthodoxe joden tot extreme moslims moet zich gewoon aan de wet houden.
Genoeg terreur, misbruik, verkrachting en moord uit naam van elke religie op aarde volgens mij, kinderachtig geneuzel over een religie is precies dat, kinderachtig geneuzel.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ja, die anderhalve Getuige, die hebben we ook nog als voorbeeld van het echte gevaar.
Zou je ter onderbouwing kunnen aangeven hoeveel terroristische acties reeds in naam van het Gezelschap van de Wachttoren zijn uitgevoerd?
Hoe vaak zijn die Getuigen al schuimbekkend de straat op gegaan om te demonsteren tegen tekeningen van Jezus?
Hoe vaak hebben de Getuigen al geëist dat men gebedsruimten inricht op openbare scholen?
Verlicht me.
Wie heeft er een bord voor zijn kop, volgens jou? Progressieven omdat ze....wat precies doen? Toestaan dat mensen Palestina steunen?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze die vrijheid, zoals ik die heb om ze een enorm bord voor hun kop te verwijten.
Nee, dat ze de ene dag meelallen met die vlaggenzwaaiers, en de andere dag Jan Blanke Boerenlul komen uitleggen dat hij meer intersectioneel moet denken.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wie heeft er een bord voor zijn kop, volgens jou? Progressieven omdat ze....wat precies doen? Toestaan dat mensen Palestina steunen?
En waar noem ik het een gevaar? Ik heb het ook niet over terreur. Ik spreek voor mezelf met een voorbeeld om aan te geven dat ik als homo nog geen last gehad heb van Turken, maar wel van een andere geloofsovertuiging. Dat jij als verweer dat dan meteen opblaast is eerlijk gezegd vrij triest.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ja, die anderhalve Getuige, die hebben we ook nog als voorbeeld van het echte gevaar.
Zou je ter onderbouwing kunnen aangeven hoeveel terroristische acties reeds in naam van het Gezelschap van de Wachttoren zijn uitgevoerd?
Hoe vaak zijn die Getuigen al schuimbekkend de straat op gegaan om te demonsteren tegen tekeningen van Jezus?
Hoe vaak hebben de Getuigen al geëist dat men gebedsruimten inricht op openbare scholen?
Verlicht me.
Niet iedereen blijft altijd maar in hetzelfde kringetje wonen. Mensen verhuizen wel eens.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee.
Ik zou denken dat familiebanden, vriendenkring en werkplaats doorslaggevend zijn in waar je je het meest thuis voelt.
Niet of je woonstede een 'aantrekkelijk centrum' heeft.
Veelzeggend dat dat bij jou enkel kan wanneer het aan uiterlijkheden ligt.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet iedereen blijft altijd maar in hetzelfde kringetje wonen. Mensen verhuizen wel eens.
En een aantrekkelijke woonplek is zeer bevorderlijk voor een fijn leven en positieve kijk daarop.
Ze? Wie zijn ze dan? Of ben je gewoon op een enorme kinderachtige wijze aan het generaliseren? Volgens mij het laatstequote:Op woensdag 15 november 2023 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat ze de ene dag meelallen met die vlaggenzwaaiers, en de andere dag Jan Blanke Boerenlul komen uitleggen dat hij meer intersectioneel moet denken.
Ja zeg, als jij woorden in de mond kan leggen, dan ik ook.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:52 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
En waar noem ik het een gevaar? Ik heb het ook niet over terreur. Ik spreek voor mezelf met een voorbeeld om aan te geven dat ik als homo nog geen last gehad heb van Turken, maar wel van een andere geloofsovertuiging. Dat jij als verweer dat dan meteen opblaast is eerlijk gezegd vrij triest.
Waarom mag iemand eigenlijk niet opkomen voor de bevolking van de Gazastrook?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat ze de ene dag meelallen met die vlaggenzwaaiers, en de andere dag Jan Blanke Boerenlul komen uitleggen dat hij meer intersectioneel moet denken.
Oh, die houd ik erin wanneer het weer over het electoraat van de 'verdoemde partijen' gaat.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze? Wie zijn ze dan? Of ben je gewoon op een enorme kinderachtige wijze aan het generaliseren? Volgens mij het laatste
Nee hoor, ook of er wat te beleven is qua cultuur bijvoorbeeld. En dat is er in Emmeloord ook al niet.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Veelzeggend dat dat bij jou enkel kan wanneer het aan uiterlijkheden ligt.
Daar zijn we weer, de Hexagon-methode.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom mag iemand eigenlijk niet opkomen voor de bevolking van de Gazastrook?
Sommige mensen kunnen zichzelf vermakenquote:Op woensdag 15 november 2023 18:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, ook of er wat te beleven is qua cultuur bijvoorbeeld. En dat is er in Emmeloord ook al niet.
Nou je wordt in ieder geval meteen verdacht gemaakt van meelallen met moslim-extremisten wanneer je dat doet.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar zijn we weer, de Hexagon-methode.
Komt direct ook weer een tirade over dat men van alles wil verbieden?
Nou, ze hebben wel een cultuurbedrijf met 5 verschillende onderdelen.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, ook of er wat te beleven is qua cultuur bijvoorbeeld. En dat is er in Emmeloord ook al niet.
Tja, het zijn wel typische bijeenkomsten, niet?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou je wordt in ieder geval meteen verdacht gemaakt van meelallen met moslim-extremisten wanneer je dat doet.
Emmeloord is toch vernoemd naar een verlaten plaatsje op het verdronken Schokland? Dat is een stukje cultuurbelevenisquote:Op woensdag 15 november 2023 18:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vrij eenzame gedachte.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen zichzelf vermaken
Inderdaad en dat gaat terug tot midden 17e eeuw.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:00 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Emmeloord is toch vernoemd naar een verlaten plaatsje op het verdronken Schokland? Dat is een stukje cultuurbelevenis
Als je eigen geluk al afhangt van het 'centrum van de stad' dan ben je denk ik inderdaad al heel snel erg eenzaam.quote:
Er komen vast figuren met een dubbele agenda op af.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tja, het zijn wel typische bijeenkomsten, niet?
Het gaat ook om of het ergens bruisend is en er verbindende dingen zijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als je eigen geluk al afhangt van het 'centrum van de stad' dan ben je denk ik inderdaad al heel snel erg eenzaam.
Hersendood geslagen vrouwen in Iran? Nul.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er komen vast figuren met een dubbele agenda op af.
Maar dan nog is opkomen voor mensen in Gaza-stad niks verkeerds.
Ik heb het nergens over dorpen. Ik heb het over provinciesteden als Emmeloord die niet aantrekkelijk zijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Trouwens, Hex...
Dat pretenderen dat mensen in dorpen en 'weinig bruisende' steden allemaal erg zielige mensen zijn die niet ten volste leven, is precies een van de redenen waarom men zo'n intense hekel heeft aan dat D66-gebral van je.
Veenhuizen lag op de plek van het huidige Emmeloord dacht ik. Schokland lag zuidelijker.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:00 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Emmeloord is toch vernoemd naar een verlaten plaatsje op het verdronken Schokland? Dat is een stukje cultuurbelevenis
Maar Nederland staat vol met provinciesteden. Allemaal mensen die in treurnis leven, niet?quote:Op woensdag 15 november 2023 19:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over dorpen. Ik heb het over provinciesteden als Emmeloord die niet aantrekkelijk zijn.
Jij staat ook niet op straat voor dat andere onrecht.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hersendood geslagen vrouwen in Iran? Nul.
1.7 miljoen Afghanen gedeporteerd uit Pakistan? Nul.
Oorlog in Jemen? Nul.
Gelazer in West-Sahara? Nul.
Palestina? Hoppa, de straten staan vol.
Vraag je je nooit af waarom die keuze voor 'STEUN EN SUPPORT' zo selectief is?
Beantwoord de vraag eens.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij staat ook niet op straat voor dat andere onrecht.
Nee, want er zijn ook aantrekkelijke provinciesteden.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar Nederland staat vol met provinciesteden. Allemaal mensen die in treurnis leven, niet?
Ach zo... waar kan ik die graadmeter vinden??quote:Op woensdag 15 november 2023 19:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, want er zijn ook aantrekkelijke provinciesteden.
binnenkort als het aan de Emmeloordse scholieren ligt weer visgrond van Urkquote:Op woensdag 15 november 2023 19:12 schreef nostra het volgende:
Emmeloord, mijn geboorteplaats. Om niet dood gevonden te worden inderdaad.
Die andere vormen van onrecht hebben blijkbaar niet zo'n goede PR want ze krijgen minder aandacht in media en politiek,quote:Op woensdag 15 november 2023 19:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Beantwoord de vraag eens.
Verder weet je niet wat ik wel of niet doe.
Neen.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die andere vormen van onrecht hebben blijkbaar niet zo'n goede PR want ze krijgen minder aandacht in media en politiek,
De atlas van gemeenten. Al gaat die maar tot nummer 50 qua grootte.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach zo... waar kan ik die graadmeter vinden??
En die "progressieven" dan?quote:Op woensdag 15 november 2023 19:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neen.
Die andere vormen, daar kunnen de fundi's geen externe boeman voor aanwijzen. Nu wel.
Tja:quote:Op woensdag 15 november 2023 19:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De atlas van gemeenten. Al gaat die maar tot nummer 50 qua grootte.
https://nos.nl/artikel/24(...)-emmen-hekkensluiter
Die zien vooral weer een hoop niet-Westers volk op de been dat 'ondersteunt' moet worden, natuurlijk.quote:
https://nos.nl/artikel/24(...)-na-nieuwe-executiesquote:Op woensdag 15 november 2023 19:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die zien vooral weer een hoop niet-Westers volk op de been dat 'ondersteunt' moet worden, natuurlijk.
Wetten van Croughs. Is een automatisme. De mythe van het abjecte Westen.
Best ook zeer paternalistisch, ironisch genoeg.
Ja, echt net zo massaal inderdaad, en over heel Europa verspreid.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)-na-nieuwe-executies
Oh, sorry, dat zullen wel de verkeerde demonstraties geweest zijn of zo. Te woke?
Ja, over heel Europa verspreid inderdaad.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, echt net zo massaal inderdaad, en over heel Europa verspreid.
Toevallig ook dat je alleen Iraanse vlaggen ziet.
Daar staan IRANIËRS, Tijger...quote:Op woensdag 15 november 2023 19:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, over heel Europa verspreid inderdaad.
https://www.france24.com/(...)t-of-iran-protesters
https://www.euronews.com/(...)fter-iran-executions
Maar blijf maar gewoon ontkennen. Het siert je.
Zijn bericht vd NOS ging óók over Iran.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar staan IRANIËRS, Tijger...
Nouja het is een onderzoeksinstituur dat dit al jaren doet en ook door media serieus wordt genomen. Dus kennelijk gaat jouw smaak niet op voor het gros der Nederlanders.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tja:
Daarbij wordt gekeken naar werkgelegenheid, maar ook naar universiteiten, woningprijzen en culturele voorzieningen.
En:
"Wat mensen vooral waarderen, is het hebben van een prettig uitzicht; ze willen op korte afstand van hun huis kunnen wandelen in een park, en een picknick kunnen houden met de kinderen."
Plus, voor de hekkensluiter: "Wij zeggen niet dat je in Emmen niet prettig kunt wonen. Er is veel groen en een mooie dierentuin en het is er betrekkelijk veilig." Om het vervolgens als vijftigste te plaatsen op basis van bovenstaande criteria.
Neuh, niet overtuigd. En al helemaal niet wanneer je ziet dat Amstelveen (!!!!) op twee staat.
Ja, 150 man.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zijn bericht vd NOS ging óók over Iran.
Dat was niet de enige demonstratie. Er zijn er meerdere geweest in heel Europa en daarbuiten.quote:
12.000 in Straatsburg al bijvoorbeeld.quote:
Simpele vraag, Tijger: als het al die strijders om hun 'broeders en zusters' gaat, waarom staan er dan duizenden op straat voor Palestina, en nog geen 200 voor Iran?quote:Op woensdag 15 november 2023 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was niet de enige demonstratie. Er zijn er meerdere geweest in heel Europa en daarbuiten.
Het klopt niet wat je zegt.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Simpele vraag, Tijger: als het al die strijders om hun 'broeders en zusters' gaat, waarom staan er dan duizenden op straat voor Palestina, en nog geen 200 voor Iran?
En jij denkt dat dat van hetzelfde slag is als dat thans de straat op gaat voor Palestina?quote:Op woensdag 15 november 2023 19:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
12.000 in Straatsburg al bijvoorbeeld.
Geen zaken gaan verdraaien graag.
Geen doelpalen gaan verzetten.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat van hetzelfde slag is als dat thans de straat op gaat voor Palestina?
Werkelijk?
Heb je enig idee waar die Iraniërs tegen strijden?
Dus, JIJ loopt hier enorm te generaliseren en te schoppen naar groepen mensen en dan moet IK het gaan uitleggen waarom X Y doet? Donder even lekker op, ga zelfs eens even normaal doen en stoppen met je idiote generalisaties en geschop.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Simpele vraag, Tijger: als het al die strijders om hun 'broeders en zusters' gaat, waarom staan er dan duizenden op straat voor Palestina, en nog geen 200 voor Iran?
Ik moet zeggen dat ik liever in Emmeloord zou wonen, ook als jongere, dan in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag. Zo afgeven op een prima plaats lijkt me totaal onnodig.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over dorpen. Ik heb het over provinciesteden als Emmeloord die niet aantrekkelijk zijn.
Dat is de hele crux van het verhaal, Whiskers...quote:Op woensdag 15 november 2023 19:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen doelpalen gaan verzetten.
Nee. Jij beweerde iets. En dat werd overtuigend weerlegd. Niet meer, niet minder.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is de hele crux van het verhaal, Whiskers...
De Iraniërs strijden TEGEN een regime dat religie tot staatsideologie heeft verheven. Daarom zwaaien ze met die specifieke vlaggen. En krijgen ze in Amsterdam nog geen 200 man op de been.
Al die duizenden die nu al weken in Europese steden protesteren voor hun 'broeders en zusters', die staan niet bij DEZE demonstraties.
Dat heeft een reden.
Kom maar op met je redenenquote:Op woensdag 15 november 2023 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is de hele crux van het verhaal, Whiskers...
De Iraniërs strijden TEGEN een regime dat religie tot staatsideologie heeft verheven. Daarom zwaaien ze met die specifieke vlaggen. En krijgen ze in Amsterdam nog geen 200 man op de been.
Al die duizenden die nu al weken in Europese steden protesteren voor hun 'broeders en zusters', die staan niet bij DEZE demonstraties.
Dat heeft een reden.
Dat hoef je niet uit te leggen, dat heb ik namelijk al honderden keren gedaan.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus, JIJ loopt hier enorm te generaliseren en te schoppen naar groepen mensen en dan moet IK het gaan uitleggen waarom X Y doet? Donder even lekker op, ga zelfs eens even normaal doen en stoppen met je idiote generalisaties en geschop.
En dan ook nog eens het bestaan van massale demonstraties ontkennen?
Ik, en dat ben ik persoonlijk, ben helemaal klaar met beide partijen en ik ben fucking joods, Israel heeft afgedaan voor mij en met Palestina heb ik niets, ik ben klaar met het gemoord aan beide kanten. En ik durf mijzelf nog steeds progressief te noemen. Kan je mooi meenemen voor je volgende generalisatie over progressieven.
Geen externe boeman. Geen Westen of Amerika of Zion om te beschuldigen van onderdrukking.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Kom maar op met je redenen
Ik heb meerdere links gegegeven waaronder ook NPR. Jij bent degene die wegkijkt hierquote:Op woensdag 15 november 2023 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat hoef je niet uit te leggen, dat heb ik namelijk al honderden keren gedaan.
Dat je met voorbeelden komt van Iraniërs die strijden tegen een religieus regime en dat vergelijkt met de demonstraties die thans plaatsvinden, en daarmee wil ontkennen dat juist het religieuze aspect de grote factor speelt die ook bepaalt waarom diezelfde demonstranten NIET voor hun zusters in Iran opkomen, toont mij alleen maar aan dat je het wel prettig vindt om gewoon te blijven wegkijken.
Dan ben je denk ik een van de weinigen die dat zo zullen ervaren.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik liever in Emmeloord zou wonen, ook als jongere, dan in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag. Zo afgeven op een prima plaats lijkt me totaal onnodig.
Waarom zwaaien ze met deze vlag, Tijger?quote:Op woensdag 15 november 2023 19:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb meerdere links gegegeven waaronder ook NPR. Jij bent degene die wegkijkt hier
Dat is de vlag van Emmeloord, duhquote:Op woensdag 15 november 2023 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zwaaien ze met deze vlag, Tijger?
[ afbeelding ]
Emmeloord blijkt geen vlag te hebben. Gebrek aan cultuur, dat zeg ik je.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:58 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Dat is de vlag van Emmeloord, duh
Jazeker welquote:Op woensdag 15 november 2023 20:03 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Emmeloord blijkt geen vlag te hebben. Gebrek aan cultuur, dat zeg ik je.
Ik denk dat er veel meer jongeren zijn die liever niet ondersneeuwen in een grote stad en ook helemaal geen behoefte hebben aan die drukte van een groot centrum. Emmeloord (en al die andere zogenaamd saaie provinciesteden) hebben ook gewoon kroegen, bioscopen, enz. Ook als jongere kun je daar prima leven.quote:Op woensdag 15 november 2023 19:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan ben je denk ik een van de weinigen die dat zo zullen ervaren.
En er zit wel degelijk een serieuze toon aan. Want het zou juist goed voor meerdere dingen zijn als de regering iets doet om dat soort onzichtbare plaatsen wat aantrekkelijker te maken.
Het hangt allemaal af van persoonlijke voorkeuren. Vast ook zat jongeren die zodra ze kunnen naar een grote/grotere stad vertrekken.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel meer jongeren zijn die liever niet ondersneeuwen in een grote stad en ook helemaal geen behoefte hebben aan die drukte van een groot centrum. Emmeloord (en al die andere zogenaamd saaie provinciesteden) hebben ook gewoon kroegen, bioscopen, enz. Ook als jongere kun je daar prima leven.
Ontworpen op eigen initiatief door een ontwerpstudio, dit jaar. Dat keuren we niet goed. En met we bedoel ik uiteraard mezelf.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jazeker wel
https://www.mastenenvlaggen.nl/product/dorpsvlag-emmeloord/
Concept, maar toch.
Ja, natuurlijk. Maar daarom hoef je dus niet te doen alsof het ene minder is dan het andere, zoals @Hexagon doet.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het hangt allemaal af van persoonlijke voorkeuren. Vast ook zat jongeren die zodra ze kunnen naar een grote/grotere stad vertrekken.
De gemeente van Emmeloord heeft gewoon een echte vlag: https://emmeloord.info/vl(...)vlaghoogte.%E2%80%9Dquote:Op woensdag 15 november 2023 20:10 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ontworpen op eigen initiatief door een ontwerpstudio, dit jaar. Dat keuren we niet goed. En met we bedoel ik uiteraard mezelf.
Ik zou denk ik liever een trein koppenquote:Op woensdag 15 november 2023 20:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat er veel meer jongeren zijn die liever niet ondersneeuwen in een grote stad en ook helemaal geen behoefte hebben aan die drukte van een groot centrum. Emmeloord (en al die andere zogenaamd saaie provinciesteden) hebben ook gewoon kroegen, bioscopen, enz. Ook als jongere kun je daar prima leven.
Ja I know, voor mijn uitspraak heb ik het natuurlijk wel even gecheckt.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
De gemeente van Emmeloord heeft gewoon een echte vlag: https://emmeloord.info/vl(...)vlaghoogte.%E2%80%9D
Niet dat het er wat toe doet, maar dit is hem dus:
[ afbeelding ]
Aangezien ik meerdere kennissen heb die dat daadwerkelijk hebben gedaan (vader van een vriendin, zoon van de beste vrienden van mijn ouders) vind ik dat niet echt een prettige opmerking, zou je die willen verwijderen?quote:
Neequote:Op woensdag 15 november 2023 20:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Aangezien ik meerdere kennissen heb die dat daadwerkelijk hebben gedaan (vader van een vriendin, zoon van de beste vrienden van mijn ouders) vind ik dat niet echt een prettige opmerking, zou je die willen verwijderen?
Het gaat me niet zozeer om dorp vs stad. Er zijn heel wat dorpen waar het vast geweldig wonen is.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Gaat NSC wel top 2 eindigen?quote:Op woensdag 15 november 2023 20:32 schreef capricia het volgende:
Gaat de PVV wel als vierde eindigen?
[ twitter ]
Ben even wat aan het lezen over Schokland. Interessant wel. Emmeloord was ooit de armste gemeente van Nederland en heeft ook ooit onder het gewest Holland behoord.quote:
Allicht, maar Emmeloord heeft het wat dat betreft niet echt mee. Geen serieus vervolgonderwijs, erg matig OV naar de buitenwereld, weinig karakter en weinig interessant werk voor hoger opgeleiden. Dan trekt toch wel een heel groot deel van de jeugd weg.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaat nog lastig worden om een 3 partijen coalitie te makenquote:Op woensdag 15 november 2023 20:32 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Emmeloord-Zwolle is minder dan drie kwartier met het OV en dan sta je in een geweldige stad (beter dan praktisch alles in de randstad) met prima onderwijs en zeer veel werk, ik denk dat je overdrijft.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Allicht, maar Emmeloord heeft het wat dat betreft niet echt mee. Geen serieus vervolgonderwijs, erg matig OV naar de buitenwereld, weinig karakter en weinig interessant werk voor hoger opgeleiden. Dan trekt toch wel een heel groot deel van de jeugd weg.
Er blijft dan natuurlijk wel wat achter maar het is een weinig aantrekkelijk perspectief.
Het zou hem ook veel op kunnen leveren, weglekken naar Timmermans was een serieus risico.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:12 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Daar gaan weer wat zetels voor Pietertje
Met deze uitslag lukt dat niet.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat gaat nog lastig worden om een 3 partijen coalitie te maken
Omdat ze Hongaarse goulash lekker vinden?quote:Op woensdag 15 november 2023 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zwaaien ze met deze vlag, Tijger?
[ afbeelding ]
Waarheen? VVD misschien.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:12 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Drie kwartier met de bus voor wat meer voorzieningen is nogal wat. Dan hebben provinciesteden daar redelijk in de buurt zoals bijvoorbeeld Steenwijk, Heerenveen, Kampen, Meppel en zelfs Dronten het toch wat beter voor elkaar waardoor het er ook op langere termijn net even aantrekkelijker is om te wonen en leven.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Emmeloord-Zwolle is minder dan drie kwartier met het OV en dan sta je in een geweldige stad (beter dan praktisch alles in de randstad) met prima onderwijs en zeer veel werk, ik denk dat je overdrijft.
Waren Lord of the Rings fans.quote:Op woensdag 15 november 2023 20:10 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ontworpen op eigen initiatief door een ontwerpstudio, dit jaar. Dat keuren we niet goed. En met we bedoel ik uiteraard mezelf.
Omtzigt wordt de nieuwe BBBquote:Op woensdag 15 november 2023 20:32 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
https://nos.nl/collectie/(...)akt-beste-eindsprintquote:'Omtzigt onduidelijk'
Opvallend in de recentste peiling, die van I&O Research die vanavond werd gepubliceerd en waarvoor het onderzoek zondag na het tweede RTL-debat begon, is dat NSC daar vier zetels verliest. Omdat bij Ipsos NSC al langer op een lager niveau stond dan bij I&O, leidt dat in de Peilingwijzer nog niet tot een significante achterstand op de VVD.
Onderzoeker Peter Kanne van I&O Research hoort van NSC-kiezers die afhaken dat zij Pieter Omtzigt inhoudelijk te onduidelijk vinden en dat zij ook moeite hebben met zijn weigering om te vertellen of hij premier wil worden. "Omtzigt krijgt bij ons weliswaar nog altijd het hoogste gemiddelde rapportcijfer van alle lijstrekkers", zegt Kanne. "Maar nu is dat een 6,7, waar dat in augustus nog een 7,6 was."
Te vroeg gepiekt?quote:Op woensdag 15 november 2023 21:28 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Omtzigt wordt de nieuwe BBB
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)akt-beste-eindsprint
Hij heeft nog een week om wel duidelijk te zijn, al heb ik zomaar het idee dat Omtzigt het wel prima vindt om 15 ipv 25 zetels te hebben.quote:
Tja. Veel commentaar op alles, maar zelf weinig duidelijkheid geven.quote:
Het zou kunnen gebeuren.quote:
Ik vind het eerder vóór hem spreken al is er geen haar op mijn hoofd die zou overwegen op 1 van beide te stemmen.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:12 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Dat gedoe over niet laten doorrekenen van het programma....quote:
Pekela, Den Helder, Brunssum, Heerlen.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, PVV boert doorgaans goed op woonplekken waar weinig vrolijkmakends te vinden is. Matige voorzieningen, geen bruisend leven, geen mooi sfeervol centrum, weinig tot niks te doen, een zwakke plaatselijke economie. Maar wel weer groot genoeg voor grootstedelijke problematiek, Laat Emmeloord zo'n plek zijn. Werd ook aangeprezen in dit geniale boek.
[ afbeelding ]
Dus mijn reactie is eigenlijk een pleidooi om plaatsen als Emmeloord wat nieuwe sjoege te geven.
Absoluut en ik vind het ook een hele goede zaak dat hij er duidelijk over is.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind het eerder vóór hem spreken al is er geen haar op mijn hoofd die zou overwegen op 1 van beide te stemmen.
Wordt nog erg spannend 🍿🍿🍿quote:Op woensdag 15 november 2023 20:32 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ja, ik zat TV te kijken dus was ik wat kortaf maar dat is wel wat ik bedoelde. Omtzigt kreeg eerst de messias stemmen maar nu het allemaal wat duidelijker wordt hoe zijn partij er in staat en hoe hij zelf acteert denken mensen nog eens na over hun stem.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja. Veel commentaar op alles, maar zelf weinig duidelijkheid geven.
(En dan bedoel ik niet jou)
Maakt het wat uit dan of de PVV 3e of 4e wordt? Regeren gaan ze toch niet, zonder NSC is een coalitie met de PVV uitgesloten. D66, PvdA/GL en NSC vallen dan af en dan kom je gewoon niet aan de 75 met VVD-PVV-BBB-SGP-JA21 en FvD.quote:
Hij komt sowieso erg statisch over, het zal allemaal wel correct zijn qua cijfers maar je wil toch iemand met een politieke smoel en je gaat niet stemmen op de notaris.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ik zat TV te kijken dus was ik wat kortaf maar dat is wel wat ik bedoelde. Omtzigt kreeg eerst de messias stemmen maar nu het allemaal wat duidelijker wordt hoe zijn partij er in staat en hoe hij zelf acteert denken mensen nog eens na over hun stem.
Tja, persoonlijk ben ik totaal niet van de poppetjes omdat die altijd maar (soms heel) tijdelijk zijn, ik kijk liever naar de inhoud en ik vind het prima om op de notaris te stemmen als dat programma bij mij past.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij komt sowieso erg statisch over, het zal allemaal wel correct zijn qua cijfers maar je wil toch iemand met een politieke smoel en je gaat niet stemmen op de notaris.
Oude Pekela is een verschrikking, Nieuwe Pekela is ietsje minder vreselijk.quote:Op woensdag 15 november 2023 22:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Pekela, Den Helder, Brunssum, Heerlen.
Daar wil je nog niet dood gevonden worden.
Doelde meer op de verschuivingen in de top 4 en dat het nog alle kanten op kan gaan.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maakt het wat uit dan of de PVV 3e of 4e wordt? Regeren gaan ze toch niet, zonder NSC is een coalitie met de PVV uitgesloten. D66, PvdA/GL en NSC vallen dan af en dan kom je gewoon niet aan de 75 met VVD-PVV-BBB-SGP-JA21 en FvD.
Heh, veel succes heeft het bij de andere lijsttrekkers niet en in Nederland coalitieland zijn dat nou net degenen die vertrouwen in je moeten hebben.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:32 schreef phpmystyle het volgende:
Wilders is wel behoorlijk bezig met een charme offensief.
We zullen moeten afwachtenquote:Op donderdag 16 november 2023 00:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, veel succes heeft het bij de andere lijsttrekkers niet en in Nederland coalitieland zijn dat nou net degenen die vertrouwen in je moeten hebben.
Ja. Die zit flink in de lift.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:32 schreef phpmystyle het volgende:
Omtzigt lijkt voorlopig niet te willen, maar dat kan hem serieus zetels kosten. Dat impliceert namelijk een coalitie met PvdA.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Die zit flink in de lift.
En ook het verlies van de VVD wordt steeds kleiner tov de 34 zetels die ze nu hebben.
Ben vooral ook benieuwd of de downfall van NSC door blijft gaan.
Dan kan Wilders wel eens de 2e partij worden.
Krijgen we straks een regering met de PVV, aangevoerd door een minister presidente van Turkse origine.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omtzigt lijkt voorlopig niet te willen, maar dat kan hem serieus zetels kosten. Dat impliceert namelijk een coalitie met PvdA.
Mooiere emancipatie kan links zich niet wensen.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Krijgen we straks een regering met de PVV, aangevoerd door een minister presidente van Turkse origine.
Het kan verkeren..
Aandoenlijk wel hoe jij blijft hopen op een zo rechts mogelijk kabinet.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:48 schreef phpmystyle het volgende:
Maar Pietertje lijkt vooralsnog dwars en lijkt mij best koppig.
Wellicht scoren bbb en pvv onverwacht hoog ten koste van nsc.
Ja "We moeten de dreigende islamitische invastie stoppen!!!"quote:Op donderdag 16 november 2023 00:32 schreef phpmystyle het volgende:
Ik overleef elk kabinetquote:Op donderdag 16 november 2023 00:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Aandoenlijk wel hoe jij blijft hopen op een zo rechts mogelijk kabinet.
De man die meermaals wetsvoorstellen indiende om dubbele nationaliteiten te verbieden en dezelfde Yesilgoz beschuldigde hem dood te willen maken? Die Geert Wilders gaat onder Yesilgoz in het kabinet zitten?quote:Op donderdag 16 november 2023 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Krijgen we straks een regering met de PVV, aangevoerd door een minister presidente van Turkse origine.
Het kan verkeren..
En dat bleek ook bewaarheidquote:Op donderdag 16 november 2023 00:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik overleef elk kabinet
Maar een rechts kabinet is wel het meest waarschijnlijk.
2011 zeiden ook veel mensen dat een gedoogconstructie onmogelijk was.
Misschien is Geert wel een grote draaikont.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De man die meermaals wetsvoorstellen indiende om dubbele nationaliteiten te verbieden en dezelfde Yesilgoz beschuldigde hem dood te willen maken? Die Geert Wilders gaat onder Yesilgoz in het kabinet zitten?
Dat zou wel het toppunt van hypocritie zijn, daar zou dan een Guinnes book of records vermelding voor op zijn plaats zijn.
Mwoah, die 15 mld aanvullende bezuinigingen waren niet bepaald goed voor de economie gebleken. Is iedereen wel over eens.quote:
Ook dat is al in het verleden gebleken.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien is Geert wel een grote draaikont.
Yup. Dus het blijft afwachten hoe het gaat uitpakken. Misschien wordt rechts te gunstig gepeild, of de fusie gl pvda een grote flop.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ook dat is al in het verleden gebleken.
Ja, dat gaat hem sowieso niet worden, slagvaardig. De volgende coalitie wordt weer een moeizaam verhaal, vermoed ik.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Yup. Dus het blijft afwachten hoe het gaat uitpakken. Misschien wordt rechts te gunstig gepeild, of de fusie gl pvda een grote flop.
Belangrijkste is een slagvaardig kabinet met niet teveel partijen.
Hebben de kiezers zelf in de hand, als wij een puinhoop stemmen of continu wat anders dan kun je verwachten dat de kwaliteit van het bestuur afneemt.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat gaat hem sowieso niet worden, slagvaardig. De volgende coalitie wordt weer een moeizaam verhaal, vermoed ik.
Ja. En dan janken dat Den Haag zo kut is. Ja, doei, dat doe je toch echt zelf.quote:Op donderdag 16 november 2023 01:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hebben de kiezers zelf in de hand, als wij een puinhoop stemmen of continu wat anders dan kun je verwachten dat de kwaliteit van het bestuur afneemt.
Ligt wel wat genuanceerder natuurlijk. Wij hebben een staatsbestel die dit toelaat (geen kiesdrempel), maar ook een 1e en 2e kamer die beiden gekozen worden. Hier moet je ook weer rekening mee houden omdat je op die manier ook het besturen onmogelijk gemaakt kan worden.quote:Op donderdag 16 november 2023 01:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. En dan janken dat Den Haag zo kut is. Ja, doei, dat doe je toch echt zelf.
Maar alweer, de kiezer is verantwoordelijk voor wie er in de 2e en 1e Kamer zit. Als je massaal op BBB stemt en die de grootste maakt in de 1e Kamer en luttele tijd later die hele BBB weer laat vallen als een baksteen dan vraag je er gewoon om. En dat is niet voor het eerst, zie LPF, zie PVV, zie FvD, zie BBB, zie Omtzigt, hoewel die laatste mischien nog wat kan maken van NSC.quote:Op donderdag 16 november 2023 01:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ligt wel wat genuanceerder natuurlijk. Wij hebben een staatsbestel die dit toelaat (geen kiesdrempel), maar ook een 1e en 2e kamer die beiden gekozen worden. Hier moet je ook weer rekening mee houden omdat je op die manier ook het besturen onmogelijk gemaakt kan worden.
Je obsessie voor rechts is vermakelijk voor al het kwaad, het gebeurt aan alle kanten. Links vliegt ook van sp naar pvda, en sommige weer naar d66, en nu loopt d66 weer leeg op volt.quote:Op donderdag 16 november 2023 01:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar alweer, de kiezer is verantwoordelijk voor wie er in de 2e en 1e Kamer zit. Als je massaal op BBB stemt en die de grootste maakt in de 1e Kamer en luttele tijd later die hele BBB weer laat vallen als een baksteen dan vraag je er gewoon om. En dat is niet voor het eerst, zie LPF, zie PVV, zie FvD, zie BBB, zie Omtzigt, hoewel die laatste mischien nog wat kan maken van NSC.
Ik leg de verantwoording bij de kiezer. Nergens anders. En de partijen die ik noemde zijn allemaal uit elkaar gevallen, dat is de rode draad, niet of ze rechts zijn.quote:Op donderdag 16 november 2023 01:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je obsessie voor rechts is vermakelijk voor al het kwaad, het gebeurt aan alle kanten. Links vliegt ook van sp naar pvda, en sommige weer naar d66, en nu loopt d66 weer leeg op volt.
Probeer het grotere plaatje voor ogen te houden.
Ik ben niet zo van coalities, van mij mag er best over ieder besluit gestemd worden door de hele kamerquote:Op donderdag 16 november 2023 00:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat gaat hem sowieso niet worden, slagvaardig. De volgende coalitie wordt weer een moeizaam verhaal, vermoed ik.
Dus heb je Geert wel nodig, TINA. En gezien de ongekend genuanceerde positie die hij sinds kort inneemt ook een reële optie.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Yup. Dus het blijft afwachten hoe het gaat uitpakken. Misschien wordt rechts te gunstig gepeild, of de fusie gl pvda een grote flop.
Belangrijkste is een slagvaardig kabinet met niet teveel partijen.
Aan zijn programma is geen woord genuanceerd.quote:Op donderdag 16 november 2023 06:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Dus heb je Geert wel nodig, TINA. En gezien de ongekend genuanceerde positie die hij sinds kort inneemt ook een reële optie.
Dat kan Wilders natuurlijk nooit verkopen aan zijn achterban.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Het kan verkeren..
Hij vindt het in ieder geval geen enkel probleem, dus dat zal zichzelf wel uitwijzen.quote:Op donderdag 16 november 2023 07:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat kan Wilders natuurlijk nooit verkopen aan zijn achterban.
Een reële optie voor een maand of vijf?quote:Op donderdag 16 november 2023 06:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Dus heb je Geert wel nodig, TINA. En gezien de ongekend genuanceerde positie die hij sinds kort inneemt ook een reële optie.
Dienen onder iemand die hij eerst vanwege haar dubbele nationaliteit per definitie ongeschikt vond gaat nu wel verkoopbaar zijn?quote:Op donderdag 16 november 2023 07:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Hij vindt het in ieder geval geen enkel probleem, dus dat zal zichzelf wel uitwijzen.
Mwah..ik kan me nog een 'de AOW blijft 65' belofte herinneren.quote:Op donderdag 16 november 2023 07:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat kan Wilders natuurlijk nooit verkopen aan zijn achterban.
Ik herhaal alleen wat hij zelf gisteren zei en dat is dat hij graag onder Yesilgoz in een kabinet wil zitten, onder andere omdat zijzelf moeite heeft met haar dubbele nationaliteit. Of dat verkoopbaar is aan zijn kiezers zullen we zien, ik heb geen glazen bol.quote:Op donderdag 16 november 2023 07:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dienen onder iemand die hij eerst vanwege haar dubbele nationaliteit per definitie ongeschikt vond gaat nu wel verkoopbaar zijn?
Wil je niet gewoon te graag?
Ik heb zo de indruk dat Geert geen bezwaar gaat maken.quote:Op donderdag 16 november 2023 00:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De man die meermaals wetsvoorstellen indiende om dubbele nationaliteiten te verbieden en dezelfde Yesilgoz beschuldigde hem dood te willen maken? Die Geert Wilders gaat onder Yesilgoz in het kabinet zitten?
Dat zou wel het toppunt van hypocritie zijn, daar zou dan een Guinnes book of records vermelding voor op zijn plaats zijn.
Uiteindelijk gebeurt dit toch ook in de praktijk?quote:Op donderdag 16 november 2023 05:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van coalities, van mij mag er best over ieder besluit gestemd worden door de hele kamer
maakt bij het grote plaatje toch niet meer echt uit hequote:Op donderdag 16 november 2023 08:25 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Uiteindelijk gebeurt dit toch ook in de praktijk?
Dat de coalitie over het algemeen de meerderheid heeft is een ander ding maar iedereen (die aanwezig is) in de Tweede Kamer kan meestemmen
Jaaa, dat was ook hilarisch ja. Zijn achterban zat toen allemaal trots te doen dat Geertjeuh tenminste bij zijn principes bleef, maar zodra hij zijn "65 blijft 65 " het raam uitgooide was het ¯\_(ツ)_/¯ .quote:Op donderdag 16 november 2023 07:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwah..ik kan me nog een 'de AOW blijft 65' belofte herinneren.
Dat was de dag na de verkiezingen al uit het raam gevlogen.
jeetje, wat ben jij veel beter dan zijn achterban!quote:Op donderdag 16 november 2023 08:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jaaa, dat was ook hilarisch ja. Zijn achterban zat toen allemaal trots te doen dat Geertjeuh tenminste bij zijn principes bleef, maar zodra hij zijn "65 blijft 65 " het raam uitgooide was het ¯\_(ツ)_/¯ .
Jij bent deel van zijn achterban?quote:Op donderdag 16 november 2023 08:30 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jeetje, wat ben jij veel beter dan zijn achterban!
geen dank voor dit compliment waar je naarstig naar opzoek was getuige je post
neequote:Op donderdag 16 november 2023 08:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij bent deel van zijn achterban?
Tnhx Geert.quote:Op donderdag 16 november 2023 08:30 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jeetje, wat ben jij veel beter dan zijn achterban!
geen dank voor dit compliment waar je naarstig naar opzoek was getuige je post
tnhxquote:Op donderdag 16 november 2023 08:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tnhx Geert.Neem nog even een lekker bakje koffie.
Ah op die manier.quote:Op donderdag 16 november 2023 08:26 schreef aTypisch het volgende:
[..]
maakt bij het grote plaatje toch niet meer echt uit he
https://www.volkskrant.nl(...)mt-er-toch~b1e6f685/
europagenot
Elke partij zal natuurlijk toe moeten geven op punten, anders kom je nooit aan regeren toe.quote:Op donderdag 16 november 2023 07:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwah..ik kan me nog een 'de AOW blijft 65' belofte herinneren.
Dat was de dag na de verkiezingen al uit het raam gevlogen.
Goh.quote:Op donderdag 16 november 2023 07:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik herhaal alleen wat hij zelf gisteren zei en dat is dat hij graag onder Yesilgoz in een kabinet wil zitten, onder andere omdat zijzelf moeite heeft met haar dubbele nationaliteit. Of dat verkoopbaar is aan zijn kiezers zullen we zien, ik heb geen glazen bol.
Dat lijkt mij ook ja.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Goh.
Een deel van je programma uitvoeren met een compleet vernederlandste dame van Turkse afkomst versus daar moeilijk over gaan doen en langs de zijlijn staan.
Dat zal voor de meeste mensen een no-brainer zijn.
je probeert het niet eens hequote:Op donderdag 16 november 2023 09:33 schreef Hexagon het volgende:
Ach het is vooral bijzonder dat die "dreigende islamisering!!!" wel even 4 jaar on hold kan voor het pluche.
het is dan ook een gewiekste politicusquote:Op donderdag 16 november 2023 09:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Goh.
Een deel van je programma uitvoeren met een compleet vernederlandste dame van Turkse afkomst versus daar moeilijk over gaan doen en langs de zijlijn staan.
Niet bij dingen die zelfbenoemde breekpunten zijn.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Elke partij zal natuurlijk toe moeten geven op punten, anders kom je nooit aan regeren toe.
Zijn standpunten inzake Islam en asielbeleid blijven gewoon staan alleen met een andere prioriteit begreep ik. Ik zie werkelijk niet voor me dat een Pieter Omtzigt of een Dilan Yeşilgöz met hem in zee kan gaan.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Goh.
Die zal wel gewoon met dikke Frans willen regeren.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:35 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben ook benieuwd hoe vloeibaar Omtzigt is als het straks aankomt op regeren met de PVV.
Ja we horen al jaren van Geert dat er een islamitische invasie gaande is. Maar nu het even niet uitkomt gaan die lui op pauze ofzo.quote:
jeetje, na al die tijd intensief volgen zou je dat politieke een-twee-drietje toch nog wel een beetje voor je moeten kunnen zienquote:Op donderdag 16 november 2023 09:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Zijn standpunten inzake Islam en asielbeleid blijven gewoon staan alleen met een andere prioriteit begreep ik. Ik zie werkelijk niet voor me dat een Pieter Omtzigt of een Dilan Yeşilgöz met hem in zee kan gaan.
Als iedereen volledig vast houdt aan z'n breekpunten dan kom je nooit aan een formatie toe.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet bij dingen die zelfbenoemde breekpunten zijn.
Overigens liet hij dit breekpunt in de nacht van de verkiezingen al vallen. Op tv in de "nabespreking". Er was toen nog helemaal geen sprake van onderhandelingen.
Dat zal inderdaad wel, maar de vraag is of hij die keuze heeft.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die zal wel gewoon met dikke Frans willen regeren.
Daar zijn het breekpunten voor he?quote:Op donderdag 16 november 2023 09:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als iedereen volledig vast houdt aan z'n breekpunten dan kom je nooit aan een formatie toe.
Waarom zou hij dat willen? Hij heeft eerder al aangegeven liever over rechts te gaan.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
hoezoquote:Op donderdag 16 november 2023 09:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja we horen al jaren van Geert dat er een islamitische invasie gaande is. Maar nu het even niet uitkomt gaan die lui op pauze ofzo.
Ach, het levert wel aardige televisie op om te zien dat het Godsonmogelijk is.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:39 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jeetje, na al die tijd intensief volgen zou je dat politieke een-twee-drietje toch nog wel een beetje voor je moeten kunnen zien
sterkte
Nou de vorige keer dat de PVV mee bestuurde hebben ze bezuinigd op iedere veiligheidsdienst die er is. Dus zo best is hun track record daarin niet.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:41 schreef aTypisch het volgende:
[..]
hoezo
met NSC en VVD heb je twee partijen die lekker hard gaan op meer surveillance
waarmee je genoeg vage (politieke) trucs uit kunt halen om juist nog meer controle te krijgen op wat er in je land gebeurd en wie er binnenkomt
het is niet zo zwart/wit, schattig dat je daar in trapt
Dan moet dat met Wilders. Weinig andere rechtse partijen waarmee je aan de 76 zetels komt.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom zou hij dat willen? Hij heeft eerder al aangegeven liever over rechts te gaan.
Als iedereen star vast blijft houden aan z'n punten, dan komt er van formatie nooit wat terecht.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar zijn het breekpunten voor he?
En er was zoals gezegd helemaal nog geen sprake van onderhandelingen.
Snap je de concepten "breekpunt" en "er waren nog geen onderhandelingen" niet ofzo?quote:Op donderdag 16 november 2023 09:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als iedereen star vast blijft houden aan z'n punten, dan komt er van formatie nooit wat terecht.
quote:Op donderdag 16 november 2023 09:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Snap je de concepten "breekpunt" en "er waren nog geen onderhandelingen" niet ofzo?
quote:Op donderdag 16 november 2023 09:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je zult wat moeten om te formeren. Je hebt verkiezingstijd en daarna begint in feite het formeren al, ongeacht of je al aan tafel zit of niet.
Ja, dat heet verkiezingstijd. En dat stopt nadat de stembussen sluiten, de stemmen worden geteld en je je op gaat maken voor formatie of je al bij voorbaat besluit dat je de komende periode in de oppositiebanken wilt zitten. En je je aan dat laatste ook gaat houden, wat ook niet altijd gebeurt.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Tot de stembussen gesloten waren hield hij vol dat het een breekpunt was.
Als je het zelf maar gelooft.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat heet verkiezingstijd. En dat stopt nadat de stembussen sluiten, de stemmen worden geteld en je je op gaat maken voor formatie of je al bij voorbaat besluit dat je de komende periode in de oppositiebanken wilt zitten. En je je aan dat laatste ook gaat houden, wat ook niet altijd gebeurt.
Goed argumentquote:Op donderdag 16 november 2023 09:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als je het zelf maar gelooft.
Onzin blijven herhalen enquote:
Er staat nergens onzin. Dat maak jij ervan.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Onzin blijven herhalen enplaatsen getuigt nou ook niet direct van "sterk inhoudelijk argumenteren".
Och, het is wel het soort cynische politiek waar deze tijd van vergeven is, en niet alleen bij Wilders. Als je de stemmen eenmaal binnen hebt, op welke manier dan ook, dan mag je er daarna mee doen wat je wil.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Onzin blijven herhalen enplaatsen getuigt nou ook niet direct van "sterk inhoudelijk argumenteren".
goh, zou je denken dat het langstzittende kamerlid ook meedoet aan het politieke (toneel)spel?quote:Op donderdag 16 november 2023 09:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zijn maar weinig kiezers die dat echt als een dreiging zien.quote:Op donderdag 16 november 2023 09:33 schreef Hexagon het volgende:
Ach het is vooral bijzonder dat die "dreigende islamisering!!!" wel even 4 jaar on hold kan voor het pluche.
Wat blijft er eigenlijk van Geertje over zonder zijn verhaal over "Islamisering"? Weinig?quote:Op donderdag 16 november 2023 09:33 schreef Hexagon het volgende:
Die vraag kun je ook aan D66 stellen na hun moratorium op medisch ethische vragen, het schrappen van de "kroonjuwelen" zoals referenda, en ze waren bij Rutte al aardig door de pomp om asiel maximaal te beperken.quote:Op donderdag 16 november 2023 10:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat blijft er eigenlijk van Geertje over zonder zijn verhaal over "Islamisering"? Weinig?
Volgens mij was het juist Geert die altijd zo te keer ging over "draaikonten" en niet D66. Wel een beetje vreemd dat hij er dan voor zichzelf geen probleem mee heeft,quote:Op donderdag 16 november 2023 10:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die vraag kun je ook aan D66 stellen na hun moratorium op medisch ethische vragen, het schrappen van de "kroonjuwelen" zoals referenda, en ze waren bij Rutte al aardig door de pomp om asiel maximaal te beperken.
Zo lenig als een elastiek.
Ben je soms nieuw op Fok?quote:Maar ik vind het wel fijn die mildere toon over de Islam, gevaren zijn enig sinds overdreven. En deze toon maakt samenwerking mogelijk over rechts. Ken ook geen mensen die een moskee verbod echt wat boeit.
Geert is een grote draaikont. Het gaat mij erom wat er in het coalitieakkoord komt te staan.quote:Op donderdag 16 november 2023 10:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens mij was het juist Geert die altijd zo te keer ging over "draaikonten" en niet D66. Wel een beetje vreemd dat hij er dan voor zichzelf geen probleem mee heeft,
[..]
Ben je soms nieuw op Fok?
Och, D66 heeft tenminste een serieus programma wat ze zelfs door laten rekenen. Wilders schrijft vooral ongedekte cheques ten bedrage van tientallen miljarden. Dat is de droom van rechts, blijkbaar. Opvallend weer.quote:Op donderdag 16 november 2023 10:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die vraag kun je ook aan D66 stellen na hun moratorium op medisch ethische vragen, het schrappen van de "kroonjuwelen" zoals referenda, en ze waren bij Rutte al aardig door de pomp om asiel maximaal te beperken.
Maar ik vind het wel fijn die mildere toon over de Islam, gevaren zijn enig sinds overdreven. En deze toon maakt samenwerking mogelijk over rechts. Ken ook geen mensen die een moskee verbod echt wat boeit.
Zijn excel is kapot had ik begrepen.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och, D66 heeft tenminste een serieus programma wat ze zelfs door laten rekenen. Wilders schrijft vooral ongedekte cheques ten bedrage van tientallen miljarden. Dat is de droom van rechts, blijkbaar. Opvallend weer.
Hij hoeft het dan ook niet door te rekenen, dat doet het CPB wel en hun excel werkt prima.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn excel is kapot had ik begrepen.
Moskeeverbod is ook symptoombestrijding als islamieten binnen blijven stromen. Net zoals korans doorscheuren.quote:Op donderdag 16 november 2023 10:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar ik vind het wel fijn die mildere toon over de Islam, gevaren zijn enig sinds overdreven. En deze toon maakt samenwerking mogelijk over rechts. Ken ook geen mensen die een moskee verbod echt wat boeit.
quote:Op donderdag 16 november 2023 09:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lijkt erop dat hij dat helemaal niet wil: Omtzigt: GL-PvdA heel moeilijke partner - https://nos.nl/l/2497997#UPDATE-container-73443042quote:Op donderdag 16 november 2023 09:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal inderdaad wel, maar de vraag is of hij die keuze heeft.
Het is of met Wilders of met Timmermans, lijkt me. Anders ga je zelf met hele bonte samenstellingen nog lastig aan een meerderheid raken.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Lijkt erop dat hij dat helemaal niet wil: Omtzigt: GL-PvdA heel moeilijke partner - https://nos.nl/l/2497997#UPDATE-container-73443042
(lol)quote:Op donderdag 16 november 2023 11:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och, D66 heeft tenminste een serieus programma wat ze zelfs door laten rekenen. Wilders schrijft vooral ongedekte cheques ten bedrage van tientallen miljarden. Dat is de droom van rechts, blijkbaar. Opvallend weer.
Dat is de oude CDA-strategie. Wie het diepst bukt mag met ze regeren.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is of met Wilders of met Timmerfrans, lijkt me. Anders ga je zelf met hele bonte samenstellingen nog lastig aan een meerderheid raken.
En een minderheidskabinet met enkel VVD en in de Eerste Kamer ook bij lange na geen meerderheid lijkt me ook wat ambitieus.
misschien kan Rob Jetten (of Job Retten, als dat mag) nog wat betekenen voor een coalitiequote:Op donderdag 16 november 2023 11:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is of met Wilders of met Timmerfrans, lijkt me. Anders ga je zelf met hele bonte samenstellingen nog lastig aan een meerderheid raken.
En een minderheidskabinet met enkel VVD en in de Eerste Kamer ook bij lange na geen meerderheid lijkt me ook wat ambitieus.
is dat niet altijd het spelletje?quote:Op donderdag 16 november 2023 11:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is de oude CDA-strategie. Wie het diepst bukt mag met ze regeren.
Tja, Omtzigt vind het moeilijk om keuzes te maken, dat is niet nieuw maar hopelijk heeft de rest van zijn partij wat meer daadkracht.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Lijkt erop dat hij dat helemaal niet wil: Omtzigt: GL-PvdA heel moeilijke partner - https://nos.nl/l/2497997#UPDATE-container-73443042
Als hij niks wil dan wordt het oppositie.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
We vergeven D66 en anderen de misstap van de klimaatfondsen.quote:
Dan wordt het vrijwel onmogelijk om een regeringscoalitie op te tuigen. Omtzigt moet gewoon de consequenties van zijn eigen keuzes accepteren.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als hij niks wil dan wordt het oppositie.
iets met een plaat en een hoofdquote:Op donderdag 16 november 2023 11:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
We vergeven D66 en anderen de misstap van de klimaatfondsen.
is niet zijn probleemquote:Op donderdag 16 november 2023 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan wordt het vrijwel onmogelijk om een regeringscoalitie op te tuigen. Omtzigt moet gewoon de consequenties van zijn eigen keuzes accepteren.
Misschien hoopt ie op een mega VVD of CDA erbij. Of een mega PvdA zodat ie niet hoeft te kiezen, maar dat de kiezer getalsmatig beslist heeft.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan wordt het vrijwel onmogelijk om een regeringscoalitie op te tuigen. Omtzigt moet gewoon de consequenties van zijn eigen keuzes accepteren.
Precies, en als PVV of GL/PvdA niet kan staat hij sowieso met lege handen en ik vraag me bovendien af of Frans Timmermans zin heeft in een coalitie met VVD en NSC. Veel te conservatief om iets te kunnen waarmaken van het GL/PvdA-programma.quote:Op donderdag 16 november 2023 11:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |