Gaat het wel goed met je Etto?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach ja, Urk... Gelukkig hebben onze 'progressieve' strijders Urk nog altijd als 'bolwerk van gevaarlijk conservatief gedachtegoed', samen met Staphorst de makkelijke prooi om je über-linkse credentials te kunnen manifesteren.
DAAR zit het gevaar, mensen, op Urk. Vrouwen en homo's, wees op uw hoede voor de zwartgeuniformeerde drie-keer-per-zondag kerkgaande falanx uit de polder.
Ondertussen staan de grote steden in de Randstad al een aantal dagen vol met Palestina-vlaggen wapperend, antisemtische leuzen scanderend volk dat qua conservatieve denkbeelden niet veel onderdoet voor de mannenbroeders op 't eiland.
Maar ja... dat is 'anders'.
En hoe denk JIJ dat te weten? Hm? Dus doe niet zo arrogant, je doet het zelf ook meermaals in dit topic, claimen te weten wat jongeren beweegt.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe denk jij precies te weten wat 'jongeren' allemaal wel en niet willen?
Dat zou je heel graag wíllen geloven.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij bent echt helemaal van het padje, he?
* Tijger_m lacht in Randstedelijkquote:Op woensdag 15 november 2023 18:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zou je heel graag wíllen geloven.
Terwijl je natuurlijk zelf ergens wel begrijpt dat ik gewoon gelijk heb.
Met mij wel.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gaat het wel goed met je Etto?
Nou, ik vond je vroeger toch een heel stuk redelijker in je betogenquote:Op woensdag 15 november 2023 18:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met mij wel.
De cognitieve dissonantie bij onze progressieve wereldverbeteraars zit echter in een fataal stadium.
Nou nee, ik heb het eigenlijk nooit over 'de jongeren'. Of 'de ouderen'.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoe denk JIJ dat te weten? Hm? Dus doe niet zo arrogant, je doet het zelf ook meermaals in dit topic, claimen te weten wat jongeren beweegt.
Ik verplaatst me in mijn 16-jarige ik zoals ik toen was, en dan zou Emmeloord me een intense droefenis lijken. Weinig te beleven, zeer geisoleerd en ook nog eens niet sfeervol. Dus daar zou ik dan ook PVV-gedachten van krijgen.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe denk jij precies te weten wat 'jongeren' allemaal wel en niet willen?
Redelijkheid? Werkelijk?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, ik vond je vroeger toch een heel stuk redelijker in je betogen
Niet iedereen is Hexagon.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik verplaatst me in mijn 16-jarige ik zoals ik toen was, en dan zou Emmeloord me een intense droefenis lijken. Weinig te beleven, zeer geisoleerd en ook nog eens niet sfeervol. Dus daar zou ik dan ook PVV-gedachten van krijgen.
Is dat dat geluid van een vastgelopen grasmaaier?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
* Tijger_m lacht in Randstedelijk
En niet iedereen is Etto. Met je tirade tegen het progressieve gevaar. Beetje hypocriet.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet iedereen is Hexagon.
Misschien gaat het daar steeds verkeerd.
Ik denk niet dat ik daardoor PVV-gedachtengoed zou krijgen eigenlijk. Dat gedachtengoed botst te veel met mijn persoonlijke normen en waarden.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik verplaatst me in mijn 16-jarige ik zoals ik toen was, en dan zou Emmeloord me een intense droefenis lijken. Weinig te beleven, zeer geisoleerd en ook nog eens niet sfeervol. Dus daar zou ik dan ook PVV-gedachten van krijgen.
Waar heb ik 'gevaar' gebruikt?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:30 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
En niet iedereen is Etto. Met je tirade tegen het progressieve gevaar. Beetje hypocriet.
Stel we slopen het centrum van 's-Hertogenbosch en we bouwen het weer op zoals dit:quote:Op woensdag 15 november 2023 18:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet iedereen is Hexagon.
Misschien gaat het daar steeds verkeerd.
Waarom zou men het centrum van Den Bosch willen slopen?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Stel we slopen het centrum van 's-Hertogenbosch en we bouwen het weer op zoals dit:
Hoeveel mensen denk je dat dat een vooruitgang gaan vinden?
[ afbeelding ]
Ja, ik vond je vroeger werkelijk redelijker. Was het regelmatig niet met je eens en regelmatig wel. Daar is nu weinig van over. En je fulmineerde ook niet zo/hield geen tirades.quote:
Niet iedereen is Hexagon dus er zullen vast mensen zijn die liever zoiets als Emmeloord hebben.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zou men het centrum van Den Bosch willen slopen?
Jij vindt het naïef. Je hamerde net nog zo op het correct uitspreken van een persoonlijke mening.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar heb ik 'gevaar' gebruikt?
Het is vooral buitengewoon naïef. En hypocriet, uiteraard.
Maar hoe kom je precies bij de vergelijking Den Bosch (eeuwenoude stad) en Emmeloord (1943)?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet iedereen is Hexagon dus er zullen vast mensen zijn die liever zoiets als Emmeloord hebben.
Nou ik vergelijk een zeer aantrekkelijke stad met een weinig aantrekkelijke stad. En waarom dat niet slechts een gevalletje van "smaken verschillen" is.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar hoe kom je precies bij de vergelijking Den Bosch (eeuwenoude stad) en Emmeloord (1943)?
Zie je zelf niet dat dit een beetje een kromme vergelijking is?
Ik spreek voor mezelf, ik heb niet de arrogantie te spreken voor anderen. Ook niet 'de jongeren'. Of 'de ouderen'.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:34 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Jij vindt het naïef. Je hamerde net nog zo op het correct uitspreken van een persoonlijke mening.
Ik zie ook weinig terug van haat op de Randstad hier vanuit het zeer verre Drenthe en Oost-Groningen. Wel ongenoegen over politieke beslissingen, maar dat is zo oud als de politiek zelf en komt overal vandaan.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:33 schreef Tijger_m het volgende:
Het is gek mischien maar ik heb in het verleden langdurig gewerkt met mensen uit het hele land en nooit iets gemerkt van het idiote tribalisme wat ik hier geregeld zie.
Toen ik dienstplichtigen uit het hele land onder mij had was er echt wel eens een grap over Brabanders, Friezen of Amsterdammers maar we waren nog steeds allemaal Nederlanders en verder dan een grap ging het niet. Het land is gewoon te klein voor dit soort geneuzel naar mijn mening.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |