Gaat het wel goed met je Etto?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach ja, Urk... Gelukkig hebben onze 'progressieve' strijders Urk nog altijd als 'bolwerk van gevaarlijk conservatief gedachtegoed', samen met Staphorst de makkelijke prooi om je über-linkse credentials te kunnen manifesteren.
DAAR zit het gevaar, mensen, op Urk. Vrouwen en homo's, wees op uw hoede voor de zwartgeuniformeerde drie-keer-per-zondag kerkgaande falanx uit de polder.
Ondertussen staan de grote steden in de Randstad al een aantal dagen vol met Palestina-vlaggen wapperend, antisemtische leuzen scanderend volk dat qua conservatieve denkbeelden niet veel onderdoet voor de mannenbroeders op 't eiland.
Maar ja... dat is 'anders'.
En hoe denk JIJ dat te weten? Hm? Dus doe niet zo arrogant, je doet het zelf ook meermaals in dit topic, claimen te weten wat jongeren beweegt.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe denk jij precies te weten wat 'jongeren' allemaal wel en niet willen?
Dat zou je heel graag wíllen geloven.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij bent echt helemaal van het padje, he?
* Tijger_m lacht in Randstedelijkquote:Op woensdag 15 november 2023 18:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zou je heel graag wíllen geloven.
Terwijl je natuurlijk zelf ergens wel begrijpt dat ik gewoon gelijk heb.
Met mij wel.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gaat het wel goed met je Etto?
Nou, ik vond je vroeger toch een heel stuk redelijker in je betogenquote:Op woensdag 15 november 2023 18:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met mij wel.
De cognitieve dissonantie bij onze progressieve wereldverbeteraars zit echter in een fataal stadium.
Nou nee, ik heb het eigenlijk nooit over 'de jongeren'. Of 'de ouderen'.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoe denk JIJ dat te weten? Hm? Dus doe niet zo arrogant, je doet het zelf ook meermaals in dit topic, claimen te weten wat jongeren beweegt.
Ik verplaatst me in mijn 16-jarige ik zoals ik toen was, en dan zou Emmeloord me een intense droefenis lijken. Weinig te beleven, zeer geisoleerd en ook nog eens niet sfeervol. Dus daar zou ik dan ook PVV-gedachten van krijgen.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoe denk jij precies te weten wat 'jongeren' allemaal wel en niet willen?
Redelijkheid? Werkelijk?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, ik vond je vroeger toch een heel stuk redelijker in je betogen
Niet iedereen is Hexagon.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik verplaatst me in mijn 16-jarige ik zoals ik toen was, en dan zou Emmeloord me een intense droefenis lijken. Weinig te beleven, zeer geisoleerd en ook nog eens niet sfeervol. Dus daar zou ik dan ook PVV-gedachten van krijgen.
Is dat dat geluid van een vastgelopen grasmaaier?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
* Tijger_m lacht in Randstedelijk
En niet iedereen is Etto. Met je tirade tegen het progressieve gevaar. Beetje hypocriet.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet iedereen is Hexagon.
Misschien gaat het daar steeds verkeerd.
Ik denk niet dat ik daardoor PVV-gedachtengoed zou krijgen eigenlijk. Dat gedachtengoed botst te veel met mijn persoonlijke normen en waarden.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik verplaatst me in mijn 16-jarige ik zoals ik toen was, en dan zou Emmeloord me een intense droefenis lijken. Weinig te beleven, zeer geisoleerd en ook nog eens niet sfeervol. Dus daar zou ik dan ook PVV-gedachten van krijgen.
Waar heb ik 'gevaar' gebruikt?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:30 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
En niet iedereen is Etto. Met je tirade tegen het progressieve gevaar. Beetje hypocriet.
Stel we slopen het centrum van 's-Hertogenbosch en we bouwen het weer op zoals dit:quote:Op woensdag 15 november 2023 18:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet iedereen is Hexagon.
Misschien gaat het daar steeds verkeerd.
Waarom zou men het centrum van Den Bosch willen slopen?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Stel we slopen het centrum van 's-Hertogenbosch en we bouwen het weer op zoals dit:
Hoeveel mensen denk je dat dat een vooruitgang gaan vinden?
[ afbeelding ]
Ja, ik vond je vroeger werkelijk redelijker. Was het regelmatig niet met je eens en regelmatig wel. Daar is nu weinig van over. En je fulmineerde ook niet zo/hield geen tirades.quote:
Niet iedereen is Hexagon dus er zullen vast mensen zijn die liever zoiets als Emmeloord hebben.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zou men het centrum van Den Bosch willen slopen?
Jij vindt het naïef. Je hamerde net nog zo op het correct uitspreken van een persoonlijke mening.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waar heb ik 'gevaar' gebruikt?
Het is vooral buitengewoon naïef. En hypocriet, uiteraard.
Maar hoe kom je precies bij de vergelijking Den Bosch (eeuwenoude stad) en Emmeloord (1943)?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet iedereen is Hexagon dus er zullen vast mensen zijn die liever zoiets als Emmeloord hebben.
Nou ik vergelijk een zeer aantrekkelijke stad met een weinig aantrekkelijke stad. En waarom dat niet slechts een gevalletje van "smaken verschillen" is.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar hoe kom je precies bij de vergelijking Den Bosch (eeuwenoude stad) en Emmeloord (1943)?
Zie je zelf niet dat dit een beetje een kromme vergelijking is?
Ik spreek voor mezelf, ik heb niet de arrogantie te spreken voor anderen. Ook niet 'de jongeren'. Of 'de ouderen'.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:34 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Jij vindt het naïef. Je hamerde net nog zo op het correct uitspreken van een persoonlijke mening.
Ik zie ook weinig terug van haat op de Randstad hier vanuit het zeer verre Drenthe en Oost-Groningen. Wel ongenoegen over politieke beslissingen, maar dat is zo oud als de politiek zelf en komt overal vandaan.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:33 schreef Tijger_m het volgende:
Het is gek mischien maar ik heb in het verleden langdurig gewerkt met mensen uit het hele land en nooit iets gemerkt van het idiote tribalisme wat ik hier geregeld zie.
Toen ik dienstplichtigen uit het hele land onder mij had was er echt wel eens een grap over Brabanders, Friezen of Amsterdammers maar we waren nog steeds allemaal Nederlanders en verder dan een grap ging het niet. Het land is gewoon te klein voor dit soort geneuzel naar mijn mening.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar de scholierenverkiezingen op mijn school in Havana lieten een soortgelijk beeld zien. En dan waren de partijen nog geanonimiseerd ook.quote:
Je vergelijkt een stad met een eeuwenlange historie en cultuur met een in 1943 uit de polder gestampte nieuwbouwwijk... En dat zou verklaren waarom jongeren die daar opgroeien PVV stemmen.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou ik vergelijk een zeer aantrekkelijke stad met een weinig aantrekkelijke stad. En waarom dat niet slechts een gevalletje van "smaken verschillen" is.
Nu weer 'haat'?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:37 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik zie ook weinig terug van haat op de Randstad hier vanuit het zeer verre Drenthe en Oost-Groningen. Wel ongenoegen over politieke beslissingen, maar dat is zo oud als de politiek zelf en komt overal vandaan.
Dan begrijp je vast ook wel waarom die eerste veel aantrekkelijker is om te wonen dan de tweede.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je vergelijkt een stad met een eeuwenlange historie en cultuur met een in 1943 uit de polder gestampte nieuwbouwwijk...
Nou nee.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan begrijp je vast ook wel waarom die eerste veel aantrekkelijker is om te wonen dan de tweede.
ondanks je mooie woorden toch liever Turks dan paaps hoorquote:Op woensdag 15 november 2023 18:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach ja, Urk... Gelukkig hebben onze 'progressieve' strijders Urk nog altijd als 'bolwerk van gevaarlijk conservatief gedachtegoed', samen met Staphorst de makkelijke prooi om je über-linkse credentials te kunnen manifesteren.
DAAR zit het gevaar, mensen, op Urk. Vrouwen en homo's, wees op uw hoede voor de zwartgeuniformeerde drie-keer-per-zondag kerkgaande falanx uit de polder.
Ondertussen staan de grote steden in de Randstad al een aantal dagen vol met Palestina-vlaggen wapperend, antisemtische leuzen scanderend volk dat qua conservatieve denkbeelden niet veel onderdoet voor de mannenbroeders op 't eiland.
Maar ja... dat is 'anders'.
Ik niet.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:41 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ondanks je mooie woorden toch liever Turks dan paaps hoor
Als homo heb ik nog geen Turken aan de deur gehad om me te overtuigen dat ik vanwege mijn "leefstijl" eeuwig ga branden in de hel, behalve als ik me richt tot god en smeek om vergiffenis. Wel meerdere keren aanhangers van een andere geloofsovertuiging, tot ze inzagen dat ik niet te redden was.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik niet.
En ik denk veel vrouwen en homo's ook niet.
Ik ben als Bill Maher.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, ik vond je vroeger werkelijk redelijker. Was het regelmatig niet met je eens en regelmatig wel. Daar is nu weinig van over. En je fulmineerde ook niet zo/hield geen tirades.
Maar ik hou op, want zo gaat het wellicht op een persoonlijke aanval lijken. En dat is absoluut niet de bedoeling.
Volgens mij doen progressieven dat nog steeds. Als mensen pro-Palestina willen zijn in Nederland dan mogen ze dat gewoon, wij progressieven noemen dat wel eens "vrijheid". Mischien wel eens van gehoord?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik niet.
En ik denk veel vrouwen en homo's ook niet. Jeweetwel, groepen waar progressieven zich ooit echt voor inzetten.
Oh ja, die anderhalve Getuige, die hebben we ook nog als voorbeeld van het echte gevaar.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:45 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als homo heb ik nog geen Turken aan de deur gehad om me te overtuigen dat ik vanwege mijn "leefstijl" eeuwig ga branden in de hel, behalve als ik me richt tot god en smeek om vergiffenis. Wel meerdere keren aanhangers van een andere geloofsovertuiging, tot ze inzagen dat ik niet te redden was.
Natuurlijk hebben ze die vrijheid, zoals ik die heb om ze te verwijten een enorm bord voor hun kop te hebben.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij doen progressieven dat nog steeds. Als mensen pro-Palestina willen zijn in Nederland dan mogen ze dat gewoon, wij progressieven noemen dat wel eens "vrijheid". Mischien wel eens van gehoord?
En iedereen in Nederland, van gereformeerde fundamentalist tot orthodoxe joden tot extreme moslims moet zich gewoon aan de wet houden.
Genoeg terreur, misbruik, verkrachting en moord uit naam van elke religie op aarde volgens mij, kinderachtig geneuzel over een religie is precies dat, kinderachtig geneuzel.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ja, die anderhalve Getuige, die hebben we ook nog als voorbeeld van het echte gevaar.
Zou je ter onderbouwing kunnen aangeven hoeveel terroristische acties reeds in naam van het Gezelschap van de Wachttoren zijn uitgevoerd?
Hoe vaak zijn die Getuigen al schuimbekkend de straat op gegaan om te demonsteren tegen tekeningen van Jezus?
Hoe vaak hebben de Getuigen al geëist dat men gebedsruimten inricht op openbare scholen?
Verlicht me.
Wie heeft er een bord voor zijn kop, volgens jou? Progressieven omdat ze....wat precies doen? Toestaan dat mensen Palestina steunen?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Natuurlijk hebben ze die vrijheid, zoals ik die heb om ze een enorm bord voor hun kop te verwijten.
Nee, dat ze de ene dag meelallen met die vlaggenzwaaiers, en de andere dag Jan Blanke Boerenlul komen uitleggen dat hij meer intersectioneel moet denken.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wie heeft er een bord voor zijn kop, volgens jou? Progressieven omdat ze....wat precies doen? Toestaan dat mensen Palestina steunen?
En waar noem ik het een gevaar? Ik heb het ook niet over terreur. Ik spreek voor mezelf met een voorbeeld om aan te geven dat ik als homo nog geen last gehad heb van Turken, maar wel van een andere geloofsovertuiging. Dat jij als verweer dat dan meteen opblaast is eerlijk gezegd vrij triest.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ja, die anderhalve Getuige, die hebben we ook nog als voorbeeld van het echte gevaar.
Zou je ter onderbouwing kunnen aangeven hoeveel terroristische acties reeds in naam van het Gezelschap van de Wachttoren zijn uitgevoerd?
Hoe vaak zijn die Getuigen al schuimbekkend de straat op gegaan om te demonsteren tegen tekeningen van Jezus?
Hoe vaak hebben de Getuigen al geëist dat men gebedsruimten inricht op openbare scholen?
Verlicht me.
Niet iedereen blijft altijd maar in hetzelfde kringetje wonen. Mensen verhuizen wel eens.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee.
Ik zou denken dat familiebanden, vriendenkring en werkplaats doorslaggevend zijn in waar je je het meest thuis voelt.
Niet of je woonstede een 'aantrekkelijk centrum' heeft.
Veelzeggend dat dat bij jou enkel kan wanneer het aan uiterlijkheden ligt.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet iedereen blijft altijd maar in hetzelfde kringetje wonen. Mensen verhuizen wel eens.
En een aantrekkelijke woonplek is zeer bevorderlijk voor een fijn leven en positieve kijk daarop.
Ze? Wie zijn ze dan? Of ben je gewoon op een enorme kinderachtige wijze aan het generaliseren? Volgens mij het laatstequote:Op woensdag 15 november 2023 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat ze de ene dag meelallen met die vlaggenzwaaiers, en de andere dag Jan Blanke Boerenlul komen uitleggen dat hij meer intersectioneel moet denken.
Ja zeg, als jij woorden in de mond kan leggen, dan ik ook.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:52 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
En waar noem ik het een gevaar? Ik heb het ook niet over terreur. Ik spreek voor mezelf met een voorbeeld om aan te geven dat ik als homo nog geen last gehad heb van Turken, maar wel van een andere geloofsovertuiging. Dat jij als verweer dat dan meteen opblaast is eerlijk gezegd vrij triest.
Waarom mag iemand eigenlijk niet opkomen voor de bevolking van de Gazastrook?quote:Op woensdag 15 november 2023 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, dat ze de ene dag meelallen met die vlaggenzwaaiers, en de andere dag Jan Blanke Boerenlul komen uitleggen dat hij meer intersectioneel moet denken.
Oh, die houd ik erin wanneer het weer over het electoraat van de 'verdoemde partijen' gaat.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze? Wie zijn ze dan? Of ben je gewoon op een enorme kinderachtige wijze aan het generaliseren? Volgens mij het laatste
Nee hoor, ook of er wat te beleven is qua cultuur bijvoorbeeld. En dat is er in Emmeloord ook al niet.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Veelzeggend dat dat bij jou enkel kan wanneer het aan uiterlijkheden ligt.
Daar zijn we weer, de Hexagon-methode.quote:Op woensdag 15 november 2023 18:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom mag iemand eigenlijk niet opkomen voor de bevolking van de Gazastrook?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |