In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.
Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.
Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Isralische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
[..] Dat zal er aan liggen of je 2de rangs burger zijn, geen overheidsbanen mogen hebben, meer belasting moeten betalen, bovendien natuurlijk louter gastarbeid, ingezetene kunnen worden kun je vergeten, en geen werk? Wegwezen - verdrukking vind.
Heb je bronnen dat christenen 2de rangs burger zijn in de golfstaten, en op welke wijze ?
Geld maakt meer kapot dan je lief is. Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
[..] Bedankt voor de info Ik had juist de indruk dat christenen in de verdrukking kwamen in dergelijke landen n.a.v. de vervolging en aanslagen in met name Irak. Gelukkig blijkt dat een uitzondering te zijn.
Niet nodig ook, want wat al onderdrukt is, hoeft niet uitgedrukt te worden. Ook iets met staats & grondrechten aldaar.
Islam accepteert de aanwezigheid van andere (non)religies zolang die maar de Islam respecteert (dwz als enig leidend beschouwt).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata) Hegel: "De waarheid is subjectief" Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
In Frankrijk staat (extreem) rechts te protesteren voor Isral. Onvoorwaardelijk want de moslims zijn blijkbaar een gezamenlijke vijand. (Extreem) links zit vooral 'Free Palestine' en 'genocide' te gillen.
Je ziet, zoals het artikel al vaststelt, dat de arbeidersklasse links heeft verlaten. Links moet het nu van migranten hebben.
Grappig genoeg wordt links nog wel gerund door wat hippie woke-volk, maar worden ze straks (figuurlijk?) van een gebouw geflikkerd door hun achterban als het gaat om LHBTI-rechten bijvoorbeeld.
In Frankrijk staat (extreem) rechts te protesteren voor Isral. Onvoorwaardelijk want de moslims zijn blijkbaar een gezamenlijke vijand.
Hier ben ik dus ook bang voor, dat extreem rechts dit uitbuit want evenals pro-hamas demonstranten hebben ze beiden het waanidee dat de totale vernietiging van de westerse maatschappij gaat baten. daarna lopen de standpunten weer uiteen, maar dat is voor daarna.
edit: Of Rusland bij de weg
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
Op zondag 12 november 2023 16:50 schreef Confetti het volgende: Je ziet, zoals het artikel al vaststelt, dat de arbeidersklasse links heeft verlaten. Links moet het nu van migranten hebben.
Staan migranten nu opeens buiten het klassensysteem of zijn die allemaal bourgeois geworden
In Frankrijk staat (extreem) rechts te protesteren voor Isral. Onvoorwaardelijk want de moslims zijn blijkbaar een gezamenlijke vijand. (Extreem) links zit vooral 'Free Palestine' en 'genocide' te gillen.
Je ziet, zoals het artikel al vaststelt, dat de arbeidersklasse links heeft verlaten. Links moet het nu van migranten hebben.
Grappig genoeg wordt links nog wel gerund door wat hippie woke-volk, maar worden ze straks (figuurlijk?) van een gebouw geflikkerd door hun achterban als het gaat om LHBTI-rechten bijvoorbeeld.
Wie snapt dit nog.
Opportunistisch eigenbelang totdat de waarde is vervuld.
Mijn Opa: de grootse vijand van arbeider is de arbeider zelf met naast natuurlijk, de vijand van mijn vijand is voor eventjes mijn vriend en iedereen moet in zijn jeugdige domheid dat 's een keer vertonen door te demonstreren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata) Hegel: "De waarheid is subjectief" Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Op zondag 12 november 2023 16:16 schreef mcmlxiv het volgende: Wat Israel doet is niet onbegrijpelijk, maar wie denkt dat de huidige acties ook maar iets gaan oplossen is te dom om zonder hulp te poepen.
Geweld met geweld vergelden gaat de volgende generatie hatende Palestijnen opleveren. Nog een beetje extremistischer, nog een beetje gewelddadiger, nog een beetje minder geneigd tot compromis of onderhandeling. Tien miljoen Palestijnen zijn een feit, tien miljoen met of zonder perspectief een keuze waar ook Isral een belangrijke rol in speelt.
Elk volk, elke bevolkingsgroep kan uit de bocht vliegen daar is niet zo heel veel voor nodig. De geschiedenis bewijst dat keer op keer. Alleen de bovenliggende partij heeft een kans deze vicieuze cirkel te doorbreken, geen enorm grote kans, maar wel een kans.
Een bijzondere post van iemand die een jaar geleden nog zonder pardon ten strijde wilde trekken tegen Rusland, zelfs al bracht dat het risico van een kernoorlog met zich mee. Dat maakte allemaal niet uit, daar moest niet voor worden gezwicht.
Maar nu we te maken hebben met een relatief kleine terreurgroepering, die geen kernwapens hebben en in principe gewoon kunnen worden opgerold, is geweld als antwoord op geweld ineens niet meer de oplossing? Dat is heel erg opmerkelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Op zondag 12 november 2023 16:16 schreef mcmlxiv het volgende: Wat Israel doet is niet onbegrijpelijk, maar wie denkt dat de huidige acties ook maar iets gaan oplossen is te dom om zonder hulp te poepen.
Geweld met geweld vergelden gaat de volgende generatie hatende Palestijnen opleveren. Nog een beetje extremistischer, nog een beetje gewelddadiger, nog een beetje minder geneigd tot compromis of onderhandeling. Tien miljoen Palestijnen zijn een feit, tien miljoen met of zonder perspectief een keuze waar ook Isral een belangrijke rol in speelt.
Elk volk, elke bevolkingsgroep kan uit de bocht vliegen daar is niet zo heel veel voor nodig. De geschiedenis bewijst dat keer op keer. Alleen de bovenliggende partij heeft een kans deze vicieuze cirkel te doorbreken, geen enorm grote kans, maar wel een kans.
Geen enkel land zal accepteren dat de buurman dagelijks honderden raketten afschiet op haar burgers. En ik weet niet welke escalatie jij nog voor je ziet, maar met volle straten slaan op de lijken van dode naakte vrouwen en baby's in de oven gooien en daar trots over naar huis bellen lijkt mij moeilijk te overtreffen qua extremisme.
Nazi Duitsland is ook niet opgevoed met de mantel der liefde, maar met een harde hand.
Op zondag 12 november 2023 17:04 schreef sp3c het volgende: Niet als je jezelf indenkt dat die twee totaal onvergelijkbare situaties zijn
Maar dat vergeten mensen nog wel eens gek genoeg
Realistisch gezien zou elk weldenkend mens begrijpen dat in verhouding tot een kernmacht met een totaal gestoorde dictator aan het roer, juist meer voorzichtigheid is gevraagd dan tegen een terreurgroepering als Hamas, maar sommigen lijken dit juist andersom te interpreteren. Dat is gewoon nogal raar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Ik snap niet waarom men als moslim problemen heeft met 2e rangs burgerschap want na nu het 1 en ander gelezen te hebben is dat eerder regel dan uitzondering in de golfstaten voor niet moslims. Erover klagen is dan ook hypocriet. Klagen over hypocriete westerlingen, hoe dan
Geld maakt meer kapot dan je lief is. Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Denken dat je nog vrij en veilig patriottisch kan zijn in het westen .
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Zo treed je op tegen dit tuig. Die moet je aan de haren van de straat trekken zodra met begint met openlijk haat te zaaien, vandalisme, agressie of antisemitisme.
twitter
[..] Realistisch gezien zou elk weldenkend mens begrijpen dat in verhouding tot een kernmacht met een totaal gestoorde dictator aan het roer, juist meer voorzichtigheid is gevraagd dan tegen een terreurgroepering als Hamas, maar sommigen lijken dit juist andersom te interpreteren. Dat is gewoon nogal raar.
Realistisch gezien zou elk weldenkend mens begrijpen dat als je eenmaal toegeeft aan een kernmacht die dreigt met noeks ze morgen nog iets groters van je willen hebben en de dag erna weer tot je echt geen ja meer kan zeggen en dan vliegen de noeks alsnog.
Op zondag 12 november 2023 17:10 schreef Digi2 het volgende: Ik snap niet waarom men als moslim problemen heeft met 2e rangs burgerschap want na nu het 1 en ander gelezen te hebben is dat eerder regel dan uitzondering in de golfstaten voor niet moslims. Erover klagen is dan ook hypocriet. Klagen over hypocriete westerlingen, hoe dan
Je bent er vandaag achter gekomen dat hardcore gelovigen hypocriete eikels zijn. De islam heeft er helaas relatief veel van.
Op zondag 12 november 2023 17:10 schreef HowardRoark het volgende: Zo treed je op tegen dit tuig. Die moet je aan de haren van de straat trekken zodra met begint met openlijk haat te zaaien, vandalisme, agressie of antisemitisme.
Nog niet zo laf als die schijtbekken in het VK die alleen stoer zijn wanneer ze bij je aankloppen om een ongewelvallig meningkje dat je op FB hebt geuit. Verder zijn ze vooral druk met knielen en busladingen vreemdelingen van boot naar hotel begeleiden. Er is geen politieapparaat waar ik meer van walg dan de Britse.
twitter
[..] Realistisch gezien zou elk weldenkend mens begrijpen dat als je eenmaal toegeeft aan een kernmacht die dreigt met noeks ze morgen nog iets groters van je willen hebben en de dag erna weer tot je echt geen ja meer kan zeggen en dan vliegen de noeks alsnog.
Helaas ben jij niet weldenkend.
Kernmachten zul je helaas altijd serieus moeten nemen of je dat nu wilt of niet. Er is een wereld van verschil te strijden tegen een land of macht die deze wapens wel in het bezit heeft en tegen een die dit niet heeft. Dat zou bijvoorbeeld een oorlog tegen Iran totaal anders maken dan een oorlog tegen Pakistan of China. Dat jij dit niet lijkt te begrijpen en blijkbaar denkt dat deze realiteit gewoon in de wind kan worden geslagen, zegt meer over jouw denkvermogen dan dat van mij.
[..] Kernmachten zul je helaas altijd serieus moeten nemen of je dat nu wilt of niet. Er is een wereld van verschil te strijden tegen een land of macht die deze wapens wel in het bezit heeft en tegen een die dit niet heeft. Dat zou bijvoorbeeld een oorlog tegen Iran totaal anders maken dan een oorlog tegen Pakistan of China. Dat jij dit niet lijkt te begrijpen en blijkbaar denkt dat deze realiteit gewoon in de wind kan worden geslagen, zegt meer over jouw denkvermogen dan dat van mij.
Dit soort rare groeperingen kun je lastig serieus nemen. Hoe men ook van alles aan elkaar wilt plakken, klimaatproblematiek, racisme, oorlog in Isral, 'white supremacy', kapitalisme, dekolonisatie.
En dan nog ergens een bordje met 'create love, not hate' terwijl men bezig is om op te roepen tot de vernietiging van Isral.
Sorry voor de X-spam maar gezien het toch rustig is...
Wat ik wel lollig vind ergens is dat pro-Palestijnse mensen verwachten dat joodse celebs de kant van de Palestijnen kiezen
Ergens gaat er dan iets fout met je denkwijze. Maar bewijst wel dat iedereen, maar dan ook iedereen, tegen Israel dient te zijn want anders ben je een verschrikkelijk persoon.
Maar dat is de huidige cultuur, ben het met me eens of ik noem je allerlei woorden die je niet genoemd wilt worden (en die je niet wilt zijn).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
Wie snapt dit nog.
Ironische is inderdaad dat linkse hippies vaak pro vluchtelingen zijn. Maar niet doorhebben dat deze groep vaak juist lijnrecht tegenover andere waarden staat zoals inderdaad homo of vrouwenrechten.
mensen verwachten dat joodse celebs de kant van de Palestijnen kiezen
Ergens gaat er dan iets fout met je denkwijze. Maar bewijst wel dat iedereen, maar dan ook iedereen, tegen Israel dient te zijn want anders ben je een verschrikkelijk persoon.
Is normaal toch? Als je niet denkt zoals ik, ben je gek Narcisme bestaat dan ook niet, dat betekent gewoon dat je niet genoeg naar mij luistert
Meestal hebben die mensen ook een nogal zwart-witte opvatting. Iedereen is tegen Isral, niemand zou voor kolonisatie moeten zijn etcetera. Extremistische opvattingen, maar verdedigd met "ja, maar dat is toch niet meer dan normaal???"
quote:
Maar dat is de huidige cultuur, ben het met me eens of ik noem je allerlei woorden die je niet genoemd wilt worden (en die je niet wilt zijn).
Het is menselijk. Haat is helaas ook menselijk, inclusief de onmenselijke daden die eruit voortkomen; zie 7 oktober.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cuendillar op 12-11-2023 18:33:40 ]
[..] Realistisch gezien zou elk weldenkend mens begrijpen dat in verhouding tot een kernmacht met een totaal gestoorde dictator aan het roer, juist meer voorzichtigheid is gevraagd dan tegen een terreurgroepering als Hamas, maar sommigen lijken dit juist andersom te interpreteren. Dat is gewoon nogal raar.
Een dictator met kernwapens die het in zijn bol krijgt zal idd voor wat meer urgentie zorgen dan een terreurbeweging die je niet goed in de gaten hebt gehouden
Op zondag 12 november 2023 17:10 schreef HowardRoark het volgende: Zo treed je op tegen dit tuig. Die moet je aan de haren van de straat trekken zodra met begint met openlijk haat te zaaien, vandalisme, agressie of antisemitisme.
Police in Germany 🇩🇪 protect their citizens and property from a Hamas Muslim Brotherhood mob. These terrorists should be deported back to where they came from.
MMA beoefenaars kunnen hier als politieagent een gratis workout krijgen 👍
[..] ik weet niet precies hoe dit betrekking heeft op het feit dat ziekenhuizen al weken roepen geen brandstof meer te hebben maar toch in die weken konden door blijven gaan. Dan zijn er 2 mogelijkheden: - er was toch genoeg brandstof - ze kregen het van iemand
die eerst is ernstig, want dan liegen ze. die tweede, dat zou dan van hamas zijn. Gezien de directeuren hamasleden zijn. Echter waarom zou hamas dit doen en toch blijven rondroepen dat er tekorten zijn? Dat wordt natuurlijk op een gegeven moment niet meer geloofwaaridg. Dat betekent dat ze het erkennen en gewoon brandstof blijven geven of dat ze ermee stoppen. Gezien dit laatste, laat het zien hoe ze werkelijk zijn.
Ik nam je claim dat de directeuren Hamas leden zijn niet serieus. Misschien klopt het, alleen er was eerst een fokker met re claim van woordvoerder die hij niet wilde of kon onderbouwen en nu zijn er twee directeuren. Het lijkt verdacht veel op de standaard retoriek 'die is Hamas', 'dat is Hamas', 'er was een Hamas lid aanwezig', 'Hamas gebruikt dit of dat' etc etc. Dus dat kind van twee, die dood is, was vast ook Hamas. Alles om er beter van te kunnen slapen
Feit is. Isral gunt de bevolking geen stroom of gasolie. Omdat Hamas de bevolking naait, betekent dit nief dat Isral de bevolking dan ook maar moet naaien.
[..] Ironische is inderdaad dat linkse hippies vaak pro vluchtelingen zijn. Maar niet doorhebben dat deze groep vaak juist lijnrecht tegenover andere waarden staat zoals inderdaad homo of vrouwenrechten.
Ik volg het oprecht niet meer.
De 3e wet van Bart Croughs.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
[..] Ik nam je claim dat de directeuren Hamas leden zijn niet serieus. Misschien klopt het, alleen er was eerst een fokker met re claim van woordvoerder die hij niet wilde of kon onderbouwen en nu zijn er twee directeuren. Het lijkt verdacht veel op de standaard retoriek 'die is Hamas', 'dat is Hamas', 'er was een Hamas lid aanwezig', 'Hamas gebruikt dit of dat' etc etc. Dus dat kind van twee, die dood is, was vast ook Hamas. Alles om er beter van te kunnen slapen
Feit is. Isral gunt de bevolking geen stroom of gasolie. Omdat Hamas de bevolking naait, betekent dit nief dat Isral de bevolking dan ook maar moet naaien.
Cry me a fucking river .
Elke dag staan de zogenaamde gematigden in het westen op te roepen tot een Joodse genocide, vallen er constant doden door Gaza-aanhangers, breken ze halve steden af, beschadigen westerse monumenten en dan moet ik aannemen en geloven dat de arme gazaantjes die daar wonen allemaal super lief en tolerant zijn?
En dan zou Israel ook nog de vijand moeten voorzien van stroom etc? Ze zakken er lekker in, allemaal. .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum Get woke, go broke!
[..] Ik nam je claim dat de directeuren Hamas leden zijn niet serieus. Misschien klopt het, alleen er was eerst een fokker met re claim van woordvoerder die hij niet wilde of kon onderbouwen en nu zijn er twee directeuren. Het lijkt verdacht veel op de standaard retoriek 'die is Hamas', 'dat is Hamas', 'er was een Hamas lid aanwezig', 'Hamas gebruikt dit of dat' etc etc. Dus dat kind van twee, die dood is, was vast ook Hamas. Alles om er beter van te kunnen slapen
Ik hoop dat Hamas heel snel verslagen wordt. Mede door die club is de Gazastrook een ghetto geworden voor Palestijnen. Jammer dat ook dat klimaatvolk nu denkt dat Hamas een club is van dappere activisten…
dit heeft nagenoeg ontelbaar keer in de media gestaan
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
‘From the river to the sea’ zorgt voor smet op grootste klimaatmars ooit in Amsterdam
Zeker 70.000 mensen liepen zondag mee met de klimaatmars in Amsterdam. Nadat bij toespraken op het Museumplein de omstreden leus ‘from the river to the sea’ werd gescandeerd, ging een deel van de bezoekers verontwaardigd naar huis.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Op zondag 12 november 2023 16:16 schreef mcmlxiv het volgende:
Wat Israel doet is niet onbegrijpelijk, maar wie denkt dat de huidige acties ook maar iets gaan oplossen is te dom om zonder hulp te poepen.
dus zelfs als mensen israel wel snappen, moeten ze nog steeds netjes doen, want anders zijn zij verantwoordelijk voor het radicalisme van de ander?
draai dat eens om. hoe radicaal moeten israeliers dan nu wel niet zijn? en dat is hun eigen schuld niet, dat is de schuld van hamas, en zal nooit ophouden tot hamas een keer normaal doet.
maar meestal geldt dat niet andersom in mensen hun gedachtegang. zelfs niet als joden al duizenden jaren zo worden behandeld. die moeten daar boven staan. en alles is sowieso hun schuld. want...
Ah, vind het wel zielig voor die man. Komt ie helemaal opdraven bij een protest waar een nietszeggend kind de boel dirigeert; heeft ie verwachtingen!
En weer 1 voor in het lijstje, echt mensen waarmee je in een groepje wil zitten .
Erdogan, Putin, Ayatollah, Thunberg, extreme moslims, moordenaars, stadslopers, monumentenschenders en daadwerkelijke Nazi's die oproepen tot genocide. Wat is het toch een lastige keuze welke kant goed en fout is in dit conflict, bijna onmogelijke opgave .
Erdogan, Putin, Ayatollah, Thunberg, extreme moslims, moordenaars, stadslopers, monumentenschenders en daadwerkelijke Nazi's die oproepen tot genocide. Wat is het toch een lastige keuze welke kant goed en fout is in dit conflict, bijna onmogelijke opgave .
Zo simpel is het.
Als je gewoon met de juiste mensen meeloopt, dan moet je wel gelijk hebben.
Het begint allemaal bij het gebrek aan respect dat we zelf voor onze geschiedenis hebben, helaas.
Vraag me serieus af wanneer het Westen nu eindelijk beseft dat de moslims een oorlog voeren en landen veroveren maar dan in de vorm van immigratie kolonisatie ipv duidelijk herkenbaar met wapens.
Op dezelfde manier hebben ze vele landen in het verleden veroverd zoals Indonesie en Maleisie. We zien het proces al decennia aan de gang in Frankrijk en recentelijk ook in Duitsland met al die asielzoekers.
[..] Ah, vind het wel zielig voor die man. Komt ie helemaal opdraven bij een protest waar een nietszeggend kind de boel dirigeert; heeft ie verwachtingen!
Geen enkel medelijden met klimaatwappies
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
[..] Als zo'n beetje alle dictators en andere despoten het met je eens zijn, dan zal je wel aan de goeie kant staan uiteraard.
Je gedachtegang volgende, sta jij aan de kant van national security minister Itamar Ben Gvir, een gestoorde terroristenvriend, lees maar op wikipedia:
quote:
Prior to entering office Ben-Gvir was known to have a portrait in his living room of Israeli-American terrorist Baruch Goldstein, who massacred 29 Palestinian Muslim worshipers and wounded 125 others in Hebron, in the 1994 Cave of the Patriarchs massacre;[5][33] he removed the portrait in preparation for the 2020 Israeli legislative election in hope of being allowed to run on the unified right list headed by Naftali Bennett.[34]
[..] Geen enkel land zal accepteren dat de buurman dagelijks honderden raketten afschiet op haar burgers. En ik weet niet welke escalatie jij nog voor je ziet, maar met volle straten slaan op de lijken van dode naakte vrouwen en baby's in de oven gooien en daar trots over naar huis bellen lijkt mij moeilijk te overtreffen qua extremisme.
Nazi Duitsland is ook niet opgevoed met de mantel der liefde, maar met een harde hand.
Dit dus. Er is 0 winst te behalen met onderhandelen over deze categorie haat, er gaat 0 liefde of goodwill verloren. Hele kleuterklassen hebben toneelstukjes waarbij Joden gexecuteerd worden, maar Isral moet vooral om niet de kwaaie pier te zijn bij die gendoctrineerde kindjes vooral terughoudendheid tonen bij het ingrijpen "want anders radicaliseren ze misschien" en "staat Hamas 2.0 op"? Dat ei is allang gelegd.
Isral moet zich sowieso inhouden wanneer er burgers in het vizier verschijnen en het fatsoen proberen te houden, maar niet omdat de arme burgers hen anders niet meer lief zouden vinden.
In dit conflict is het een belachelijk non-argument om daar een beroep op te willen doen.
[..] Je gedachtegang volgende, sta jij aan de kant van national security minister Itamar Ben Gvir, een gestoorde terroristenvriend, lees maar op wikipedia: [..] https://en.wikipedia.org/wiki/Itamar_Ben-Gvir
Ah, mijn lijst vs. een figuur dat ooit een foto van iemand had hangen.
Your terms are acceptable .
IDF says it supplied 300 liters of fuel for "urgent medical purposes" at Shifa Hospital in Gaza City, but Hamas prevented the medical center from receiving it.
Early this morning troops placed the jerrycans near the hospital, as had been coordinated in advance with officials at Shifa.
It says that later "the IDF received evidence that Hamas officials prevented the hospital from receiving the fuel."
The military publishes a call between an IDF officer and a senior Gazan health official, who says that Yousef Abu-Al Rish, the deputy health minister in Gaza, forbade the hospital from receiving the fuel.
En sommigen blijven maar proberen alsof we met een morele equivalent te maken hebben. Het is bizar om te aanschouwen.
[..] Vraag me serieus af wanneer het Westen nu eindelijk beseft dat de moslims een oorlog voeren en landen veroveren maar dan in de vorm van immigratie kolonisatie ipv duidelijk herkenbaar met wapens.
Op dezelfde manier hebben ze vele landen in het verleden veroverd zoals Indonesie en Maleisie. We zien het proces al decennia aan de gang in Frankrijk en recentelijk ook in Duitsland met al die asielzoekers.
Enige land dat in de recente geschiedenis overgenomen is door immigranten is het onderwerp van deze thread
[..] Je gedachtegang volgende, sta jij aan de kant van national security minister Itamar Ben Gvir, een gestoorde terroristenvriend, lees maar op wikipedia: [..] https://en.wikipedia.org/wiki/Itamar_Ben-Gvir
Hmm, nee. Waar zijn de grote getale van de mensen die dit gedachtegoed delen? Zijn partij staat zelfs in Isral virtueel gezien op een verlies van tien zetels. Veel van zijn radicale kiezers zien zichzelf niet eens als onderdeel van Isral.
Daarentegen zien we genoeg mensen die het Hamas het terreur willen rechtvaardigen of in ieder geval 'begrijpen', of die net zoals Hamas of andere radicale moslims oproepen voor de vernietiging van Isral en de "bevrijding" van het niet bestaande 'Palestina'. Ook zien we mensen die net zoals Poetin aan 'bothsidesing' doen.
Om nog maar te zwijgen over alle andere walgelijke dingen die er worden geroepen over Isral, van het demoniseren tot het land, het aanwakkeren van bloedsprookjes tot onversneden antisemitisme.
En dan zou ik ook nog de vele antiwesterse sentimenten kunnen noemen, die worden getuit tijdens veel protesten. Ook dit worden gedeeld door mensen zoals Poetin en vele moslimfundamentalisten.
Wat HeatWave dus stelde klopt, wat jij stelt klopt niet.
Op zondag 12 november 2023 19:11 schreef Akathisia het volgende: Het begint allemaal bij het gebrek aan respect dat we zelf voor onze geschiedenis hebben, helaas.
Ten aanzien van de geschiedenis heb ik vooral romantische gevoelens voor met name de eerste helft van de 19e eeuw.
Delen van de twintigste eeuw roepen juist boosheid op. De huidige tijd is weer wat verwarrend, ik heb het idee dat ik er zo middenin zit, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Een beetje meer respect voor de geschiedenis graag!
[..] Hmm, nee. Waar zijn de grote getale van de mensen die dit gedachtegoed delen? Zijn partij staat zelfs in Isral virtueel gezien op een verlies van tien zetels. Veel van zijn radicale kiezers zien zichzelf niet eens als onderdeel van Isral.
Daarentegen zien we genoeg mensen die het Hamas het terreur willen rechtvaardigen of in ieder geval 'begrijpen', of die net zoals Hamas of andere radicale moslims oproepen voor de vernietiging van Isral en de "bevrijding" van het niet bestaande 'Palestina'. Ook zien we mensen die net zoals Poetin aan 'bothsidesing' doen.
Om nog maar te zwijgen over alle andere walgelijke dingen die er worden geroepen over Isral, van het demoniseren tot het land, het aanwakkeren van bloedsprookjes tot onversneden antisemitisme.
Wat HeatWave dus stelde klopt, wat jij stelt klopt niet.
Het punt is dat er overal idioten te vinden zijn (deze liet zich wel erg makkelijk googlen), maar dat veel idioten aan de ene of andere kant nog niet het morele gelijk aantonen van de een of andere kant.
[..] Het punt is dat er overal idioten te vinden zijn (deze liet zich wel erg makkelijk googlen), maar dat veel idioten aan de ene of andere kant nog niet het morele gelijk aantonen van de een of andere kant.
Mwah, als een van de grootste supporters van dit anti-joden gedrag, Adolfje zelf, aan jouw kant staat zou ik toch nog eens nadenken of jij niet the baddie bent .
Maar hey, ieder zijn ding.
[..] Ten aanzien van de geschiedenis heb ik vooral romantische gevoelens voor met name de eerste helft van de 19e eeuw.
Delen van de twintigste eeuw roepen juist boosheid op. De huidige tijd is weer wat verwarrend, ik heb het idee dat ik er zo middenin zit, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Een beetje meer respect voor de geschiedenis graag!
Het hoeft niet allemaal mooi geweest te zijn. Onze geschiedenis zit vol met tegenstrijdigheden, gevolgde dwaalsporen, onderlinge verdeeldheid, oorlog en miserie. Mr het is wel de onze, en daar hebben die klimapen gewoon hun handjes vanaf te houden.
[..] Het punt is dat er overal idioten te vinden zijn (deze liet zich wel erg makkelijk googlen), maar dat veel idioten aan de ene of andere kant nog niet het morele gelijk aantonen van de een of andere kant.
Dat klopt, dat heb je inderdaad altijd. Maar we zien hier echt heel duidelijk dat het foute gedachtegoed van een boel verwerpelijke mensen of partijen, aan een kant breed wordt gedragen. Aan de andere kant is dat niet het geval.
De pro-Isral demonstraties verlopen dan ook veelal erg rustig (als ze al doorgang kunnen vinden ivm de veiligheid). Men vraagt aandacht voor de gegijzelden en zingt gezamenlijk het volkslied. Er zijn nog nergens grootschalige bijeenkomsten gezien ter ere van het gedachtegoed van mafklappers zoals Ben-Gvir.
[..] Het hoeft niet allemaal mooi geweest te zijn. Onze geschiedenis zit vol met tegenstrijdigheden, gevolgde dwaalsporen, onderlinge verdeeldheid, oorlog en miserie, mr het is wel de onze. Daar hebben de klimapen helemaal geen kut mee te maken en dienen ze met hun pootjes gewoon vanaf te blijven.
De laatste muur tegen 'antisemitisme'; de boomer. Nog een jaartje of 10 en 90% hiervan zit volledig irrelevant te zijn in een rolstoel.
[..] Waar en wanneer begint onze geschiedenis precies?
En wie zijn de klimapen?
Ik doe niet mee met selectief relativisme, en dus ook niet met vragenuurtjes die daarop geijkt zijn.
De laatste muur tegen 'antisemitisme'; de boomer. Nog een jaartje of 10 en 90% hiervan zit volledig irrelevant te zijn in een rolstoel.
Het is een zorgwekkende de ontwikkeling. Want de jongere generaties zijn dus de generaties waar je de morele verwarring het meest ziet. Hoe jonger je gaat, hoe makkelijker men voor de verkeerde kant kiest.
Dit viel helaas ook wel te verwachten. Immers, bij deze jongere generaties kan soms de Holocaust niet eens meer onderwezen worden vanwege de zogenaamde 'gevoeligheid' die het onderwerp bij jongeren met een migratieachtergrond heeft.
[..] Ik doe niet mee met selectief relativisme, en dus ook niet met vragenuurtjes die daarop geijkt zijn.
Voorspelbaar, als mensen ergens respect voor eisen is het eigenlijk betekenisloos.
Jij eist respect voor 'onze' geschiedenis, maar blijkbaar vind je 'onze' geschiedenis (en niet die van de 'klimapen', wtf?!) niet afdoende respectabel om er ook maar iets concreets over te zeggen.
Op zondag 12 november 2023 20:08 schreef HowardRoark het volgende: Het is een zorgwekkende de ontwikkeling. Want de jongere generaties zijn dus de generaties waar je de morele verwarring het meest ziet. Hoe jonger je gaat, hoe makkelijker men voor de verkeerde kant kiest.
Dit viel helaas ook wel te verwachten. Immers, bij deze jongere generaties kan soms de Holocaust niet eens meer onderwezen worden vanwege de zogenaamde 'gevoeligheid' die het onderwerp bij jongeren met een migratieachtergrond heeft.
Alsof het cultuur-relativistische diversiteitproject er niet bij uitstek een was van de boomer mdat ze bang was voor een herhaling van de Holocaust. Ze heeft geschapen wat ze vreesde drdat ze vreesde. Ze heeft dan nog wel het geluk de pijp uit te zijn voordat de boel volledig kantelt, en zodoende zelfvoldaan het leven kan laten .
[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 12-11-2023 20:32:09 ]
[..] Het is een zorgwekkende de ontwikkeling. Want de jongere generaties zijn dus de generaties waar je de morele verwarring het meest ziet. Hoe jonger je gaat, hoe makkelijker men voor de verkeerde kant kiest.
Nou ja, er wordt volgens mij ook helemaal niet meer neutraal onderwezen heb ik het gevoel, zowel op universiteiten als op lager onderwijs lijkt het allemaal 1 kant op te moeten.
Veel minder aandacht voor daadwerkelijk vakken en meer voor activisme, voor klimaat, BLM en andere politieke zaken, zo krijg je wel een uniforme jugend .
[..] die zitten in andere staten.. dit hadden ze niet in een "redneck" state moeten doen, dan waren de gevolgen niet te overzien
Try that in a small town!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
[..] Noem een Libanese president of premier van Palestijnse komaf
Jij wou beweren dat de lokale bevolking niet is overspoeld met immigranten die het hele politieke stelsel en daarna de samenleving hebben gedestabiliseerd waardoor de oorspronkelijke bevolking niet meer de dominante factor is en dus feitelijk hun land overgenomen heeft zien worden?
[..] Nou ja, er wordt volgens mij ook helemaal niet meer neutraal onderwezen heb ik het gevoel, zowel op universiteiten als op lager onderwijs lijkt het allemaal 1 kant op te moeten.
Veel minder aandacht voor daadwerkelijk vakken en meer voor activisme, voor klimaat, BLM en andere politieke zaken, zo krijg je wel een uniforme jugend .
Correct. Het zijn inderdaad ideologische echokamers geworden en zogenaamde 'sympathieen' voor de Palestijnen, wat al snel een glijdende schaal is richting anti-Isral sentimenten en antisemitisme, zijn onderdeel van dat gedachtegoed.
Jij eist respect voor 'onze' geschiedenis, maar blijkbaar vind je 'onze' geschiedenis (en niet die van de 'klimapen', wtf?!) niet afdoende respectabel om er ook maar iets concreets over te zeggen.
Prik en je retorische ballon loopt leeg.
Nee, we weten allemaal dat het begin en einde van een 'ons' ambigue is. Een interessante nuance voor louter middelbare scholieren en een wapen voor zelf-ondermijners, of mensen die zich scharen onder een tribe welke wl als bestaand aangenomen dient te worden (te denken; de Jood, de Palestijn, de Oekraner, de Neger, de Native-American, et cetera). Ik doe er niet meer aan mee, dat selectivisme. Als er ter wereld ook maar n 'wij' bestaat; dan construeer ik er ook n, naar gelang mijn eigen (afwisselende) inzichten, gecombineerd met een flink stuk oppertunisme.
[..] Nou ja, er wordt volgens mij ook helemaal niet meer neutraal onderwezen heb ik het gevoel, zowel op universiteiten als op lager onderwijs lijkt het allemaal 1 kant op te moeten.
Je begrijpt dat die middelen militair/offensief en tegen Isral kunnen worden ingezet ? Het is een kwestie van niet gunnen aan de bevolking maar aan Hamas omdat die in Gaza het gebruik, waarvoor en tegen wie reguleert. Prima dat iemand zelf afweegt maar Isral doet dat onderbouwd voor haar zaak en niet de onze. En nee, dat staat compleet los van emotie.
Acties zien of Isral de bevolking wil straffen is wegkijken van het 7/10 doel: gegijzelden van Hamas bevrijden, Hamas daders oppakken en Hamas terreur stoppen. Het niet eens zijn met die doelen is dan gelijk graag beantwoorden hoe dan wel ?
Waar de voortdurende gedachte vandaan komt inzake straffen, blijft mij verwonderen. Wanneer Isral dat afstraffen zou willen, zou die wereld daar niet meer bestaan en hebben ze er 360km2 gebied bij. Hamas kan de situatie binnen het uur doen kantelen net zo als zij zelf besloot het met grof geweld, over de rug van burgers toen en nu, om te kantelen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 12-11-2023 20:31:47 ]
[..] Nee, we weten allemaal dat het begin en einde van een 'ons' ambigue is. Een interessante nuance voor louter middelbare scholieren en een wapen voor zelf-ondermijners, of mensen die zich scharen onder een andere groep (die met alle hypocrisie) welke wl als bestaand aangenomen dient te worden (te denken; de Jood, de Palestijn, de Oekraner, et cetera). Ik doe er niet meer aan mee, dat selectivisme. Als er ook maar n 'ons' bestaat; dan construeer ik er ook n, naar gelang mijn eigen (en afwisselende) inzicht (met vaak ook een flink stuk oppertunisme).
Je wilt dus respect voor je eigen historische mythes.
Daar valt niet over te praten verder, want het is natuurlijk gebakken lucht. Het is letterlijk niets.
Maar wie zijn nou die klimapen waar je het over had? Ook iets geconstrueerds naar je eigen inzicht?
[..] Jij wou ontkennen dat de lokale bevolking niet is overspoeld met immigranten die het hele politieke stelsel en daarna de samenleving hebben gedestabiliseerd waardoor de oorspronkelijke bevolking niet meer de dominante factor is en dus feitelijk hun land overgenomen heeft zien worden?
christenen in Libanon waren al geen meerderheid meer in Libanon voor de 2e wereldoorlog en de Maronieten waren daarin nog een kleiner aandeel dus dat politieke systeem was al (opzettelijk) een kaartenhuis dat op instorten stond maar goed als je Palestijnen zo graag uit Libanon ziet steun je toch lekker hun right of return
De ziekenhuizen staan onder direct bestuur van Hamas die daar(in) niets anders daarmee dan de overheid is. Los daarvan is het irrelevant wie dan precies de praatpop is die het regime vertegenwoordigd.
Opnieuw, grammofoonplaat, wat is het dat je doet denken dat het een naai exercitie is ? Vele malen eerder is het heldere doel van Isral onveranderd: gegijzelden bevrijden, daders oppakken en terreur stoppen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 12-11-2023 20:32:15 ]
Greta, knettergek, doet er nog een schepje bovenop dat Hamas goed is voor het klimaat.
Daar valt niet over te praten verder, want het is natuurlijk gebakken lucht. Het is letterlijk niets.
Maar wie zijn nou die klimapen waar je het over had? Ook iets geconstrueerds naar je eigen inzicht?
Is de Palestijn letterlijk niets? Of de Jood? Prima. Het einde van het conflict kan ingeluid worden, me dunkt. Als we berhaupt nog kunnen constateren dat er een conflict is.
Klimapen zijn zij die op standbeelden zijn geklommen en deze verminkte met Palestijnse vlaggen/graffiti.
[..] christenen in Libanon waren al geen meerderheid meer in Libanon voor de 2e wereldoorlog en Maronieten waren daarin nog een kleiner aandeel dus dat politieke systeem was al (opzettelijk) een kaartenhuis dat op instorten stond maar goed als je Palestijnen zo graag uit Libanon ziet steun je toch lekker hun right of return
Dat klopt niet:
quote:
Such figures are so sensitive in Lebanon that the last official census was conducted in 1932 during the French Mandate, which said Christians made up 55 percent of the population.
[..] Tijd dat de Europese landen weer wat mogen koloniseren.
Eerst onszelf de-koloniseren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
The 1932 census stated that Christians made up 50% of the resident population. Maronites, the largest among the Christian denomination and then largely in control of the state apparatus, accounted for 29% of the total resident population.
Met de grootschalige Christelijke emigratie in die tijd is er never no way dat die extreem nipte meerderheid er een was die het langer dan 1940 heeft kunnen volhouden (daarom ook de noodzaak voor een nationale pact in 1943)
En daarna sowieso geen toestemming vragen, met z'n ''mogen''.
Dit is buitengewoon goed nieuws. Het is klein, maar je moet het lezen als een signaal dat ook de Joodse-zionisten begrijpen dat het uiteindelijk Brits land is.
[..] Dit is buitengewoon goed nieuws. Het is klein, maar je moet het lezen als een signaal dat ook de Joodse-zionisten begrijpen dat het uiteindelijk Brits land is.
Haha, hardop gelachen.
[..] De ziekenhuizen staan onder direct bestuur van Hamas die daar(in) niets anders daarmee dan de overheid is. Los daarvan is het irrelevant wie dan precies de praatpop is die het regime vertegenwoordigd.
Opnieuw, grammofoonplaat, wat is het dat je doet denken dat het een naai exercitie is ? Vele malen eerder is het heldere doel van Isral onveranderd: gegijzelden bevrijden, daders oppakken en terreur stoppen.
We gaan 't zien. Het IDF is daar al aanwezig maar hebben ze de moeite nog niet genomen om die Hamas terroristen uit te schakelen. Dat zal komende dagen dan wel gaan gebeuren
Dat de ene kant fout is maakt niet de andere kant goed, pipo. Was het maar zo makkelijk.
[..] We gaan 't zien. Het IDF is daar al aanwezig maar hebben ze de moeite nog niet genomen om die Hamas terroristen uit te schakelen. Dat zal komende dagen dan wel gaan gebeuren
Dat is maar zeer de vraag..... het is geen goede PR om met getrokken wapens een operatiezaal binnen te vallen waar net 'toevallig' een hersenoperatie bezig is. Ook al is het een Hamas-kopstuk dat zich laat voorzien van plastische chirurgie. Stuk handiger dat 'men' zelf op eigen houtje, er lopend of gestrekt uitkomt.
Naar ik heb begrepen heeft Isral bij het omsingelde ziekenhuis een paar Jerrycans brandstof* en andere zooi neergezet als 'humanitaire hulp'. Onduidelijk of/en wat daarmee is gebeurd. * Die brandstof kan dus niet ergens anders naartoe in het Hamas netwerk.
Zelf denk ik dat Isral maar wat graag zou willen evacueren - als goede PR - maar dat Hamas dat ten koste van alles zal willen voorkomen omdat zij de slachtoffer "controle" kwijtraakt om burgers te gebruiken als (verdedigings)wapens. Ik vermoed dat Isral die ziekenhuizen zal omheinen en net als Gaza zelf, het mondjesmaat gaat afbinden van Hamas en doordruppelen van hulp.
Een hoogleraar die bij Nieuwsuur zit beweert dat men in Israel niet veel heeft meegekregen van de bombardementen voorafgaand aan de invasie van Gaza @oblo
Hopelijk is dit o.a. die familie met dat jonge zoontje.
Voor hun hoop ik dat ook ja
Terechte vragen wel onder die Tweet of hoe dat tegenwoordig ook heet, die post. Zou goed zijn als er opheldering is/komt vanuit de Nederlandse overheid over de verhalen van mensen met asielrechten in allerlei vormen die naar Gaza waren voor verblijf aldaar voor mantelzorg of zelfs gezellig op vakantie.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
[..] We gaan 't zien. Het IDF is daar al aanwezig maar hebben ze de moeite nog niet genomen om die Hamas terroristen uit te schakelen. Dat zal komende dagen dan wel gaan gebeuren
ik vraag me af hoe ver ze gaan komen. met progressie in eventuele tunnels en ondergrondse basissen, zullen er gijzelaars gaan sterven. die zitten echt niet allemaal op een plek te wachten op bevrijding. hamas en andere organisaties zullen dit ten volle uitbuiten. en ook al wegrennend, die tunnels opblazen.
ik denk eerder dat we zo een patstelling gaan krijgen, nadat israel zo veel mogelijk kapot heeft gemaakt waar ze wel veilig bij kunnen. en dan moet er dus onderhandeld worden.
[..] ik vraag me af hoe ver ze gaan komen. met progressie in eventuele tunnels en ondergrondse basissen, zullen er gijzelaars gaan sterven. die zitten echt niet allemaal op een plek te wachten op bevrijding. hamas en andere organisaties zullen dit ten volle uitbuiten. en ook al wegrennend, die tunnels opblazen.
ik denk eerder dat we zo een patstelling gaan krijgen, nadat israel zo veel mogelijk kapot heeft gemaakt waar ze wel veilig bij kunnen. en dan moet er dus onderhandeld worden.
Die gijzelaars hebben ze allang voor een deel opgegeven. Dat zullen ze natuurlijk nooit toegeven, maar wel achter de schermen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Op zondag 12 november 2023 21:40 schreef 3rr0r het volgende: Een hoogleraar die bij Nieuwsuur zit beweert dat men in Israel niet veel heeft meegekregen van de bombardementen voorafgaand aan de invasie van Gaza @:oblo
Wat een totale bullshit. Zat krantenkoppen alleen al hier gezien van israelische krachten met de vernieling. Dat hebben wij zelfs meegekregen.
Wat een onzin staat er tegenwoordig in de media.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
[..] ik vraag me af hoe ver ze gaan komen. met progressie in eventuele tunnels en ondergrondse basissen, zullen er gijzelaars gaan sterven. die zitten echt niet allemaal op een plek te wachten op bevrijding. hamas en andere organisaties zullen dit ten volle uitbuiten. en ook al wegrennend, die tunnels opblazen.
Kan/wil mij niet voorstellen - tenzij als valstrik - dat met terroristen werkelijk "onderhandeld" gaat worden. Zouden mijn geliefden het subject zijn, ligt dat "natuurlijk" anders. Isral heeft geen andere optie dan fanaten, klem te zetten (wear them down).
Terzijde: wanneer een organisatie 240 mensen ontvoert, in het geheim gevangen houdt op een relatief overzichtelijk gebied met weinig dekking, vraagt dat toch een behoorlijk organisatie om vol te houden. Onderdeel van een aanpak is dan de omgeving (mijn part ongewild & onverbiddelijk) deelgenoot maken van de vurige wens om de terroristen (dood of levend) uit hun schuilplaats te roken. Vroeger of later - zo niet al reeds - gaan en zullen dingen (in snippers) onder druk gezet; gestaag uitlekken.
[..] Kan/wil mij niet voorstellen - tenzij als valstrik - dat met terroristen werkelijk "onderhandeld" gaat worden. Zouden mijn geliefden het subject zijn, ligt dat "natuurlijk" anders. Isral heeft geen andere optie dan fanaten, klem te zetten (wear them down).
Terzijde: wanneer een organisatie 240 mensen ontvoert, in het geheim gevangen houdt op een relatief overzichtelijk gebied met weinig dekking, vraagt dat toch een behoorlijk organisatie om vol te houden. Onderdeel van een aanpak is dan de omgeving (mijn part ongewild & onverbiddelijk) deelgenoot maken van de vurige wens om de terroristen (dood of levend) uit hun schuilplaats te roken. Vroeger of later - zo niet al reeds - gaan en zullen dingen (in snippers) onder druk gezet; gestaag uitlekken.
Dan schiet je er toch een dood n voor n totdat n van je eisen ingewilligd wordt?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
[..] Kan/wil mij niet voorstellen - tenzij als valstrik - dat met terroristen werkelijk "onderhandeld" gaat worden. Zouden mijn geliefden het subject zijn, ligt dat "natuurlijk" anders. Isral heeft geen andere optie dan fanaten, klem te zetten (wear them down).
ja als ik er wat verder over nadenk... als ik denk aan allerlei vroegere gijzel situaties, is het eigenlijk nooit een echte optie om de gijzelnemers te laten wegkomen. de situatie wordt diplomatiek geprobeerd op te lossen, maar als die opties wegvallen, dan gaat men er toch echt vol in, gijzelaars of niet. maar in het verleden zette israel nooit echt door, met hamas. altijd eindigde het weer in en status quo. hopelijk doen ze het nu wel. de wereld is beter zonder hamas.
https://www.washingtonpos(...)-terror-gaza-israel/ Hamas envisioned deeper attacks, aiming to provoke an Israeli war Evidence gleaned since Oct. 7 shows Hamas terrorists prepared for a ‘second phase’ of assaults amid hopes of inspiring violence in the West Bank and beyond
[..] Dan schiet je er toch een dood n voor n totdat n van je eisen ingewilligd wordt?
Dit zijn de bekende Quora Hollywood discussies waarbij men vanuit zichzelf redeneert hoe de ander zou reageren op in een sws volstrekt ongelijkwaardige situatie. Het lastigste voor de ontvoerder, laat staan groep, hoe die op welke wijze zonder (aan)gepakt te worden, een eis ingewilligd kan krijgen en dat (be)houden ?
[..] ja als ik er wat verder over nadenk... als ik denk aan allerlei vroegere gijzel situaties, is het eigenlijk nooit een echte optie om de gijzelnemers te laten wegkomen. de situatie wordt diplomatiek geprobeerd op te lossen, maar als die opties wegvallen, dan gaat men er toch echt vol in, gijzelaars of niet. maar in het verleden zette israel nooit echt door, met hamas. altijd eindigde het weer in en status quo. hopelijk doen ze het nu wel. de wereld is beter zonder hamas.
Yep, waarbij in deze situatie toch ongevenaard heel fors over een bloedrode lijn is gegaan en men in Isral niet anders kan doen wat ze nu doen.
[ Bericht 19% gewijzigd door Vallon op 13-11-2023 01:39:45 ]
https://www.washingtonpos(...)-terror-gaza-israel/ Hamas envisioned deeper attacks, aiming to provoke an Israeli war Evidence gleaned since Oct. 7 shows Hamas terrorists prepared for a ‘second phase’ of assaults amid hopes of inspiring violence in the West Bank and beyond
Rakend artikel idd. Goed kans dat Hamas c.s. in de omstandigheden verder de route op gaan tot (uit)vergroten van escalaties en die aanzetten op meerdere fronten. Iets dat goed lijkt te lukken, gezien de compassie die her -en der voet aan wal lijkt te krijgen.
Artikel even doorgescand en mijn maag draaide vooral om bij een verschrikkelijk alinea waar verteld werd:
quote:
Some of most brutal attacks occurred in Beeri, where militants cut open the belly of a pregnant woman and dragged her fetus onto the ground. In other towns, survivors told of parents being murdered in front of their children and children murdered in front of their parents. Other survivors described witnessing sexual assaults, including rape.
Dat dan nog gaan koppelen aan wat dan Hamas wil en laat staan demonstraties te houden voor welk pleidooi dan ook, is meer dan surrealistisch. Tijd om dit maar even - van mij - af te zetten.
Jewish school in Montreal is fired upon, second time in days A Jewish school in Montreal was fired on Sunday for the second time this week AFP reports, citing local police.
Police spokeswoman Veronique Dubuc said no one was in Yeshiva Gedola when shots were heard around 5.00 am local time and there were no reported injuries.
Officers discovered bullet damage to the building’s facade and found cartridges on the ground, Dubuc said
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Op zondag 12 november 2023 21:40 schreef 3rr0r het volgende: Een hoogleraar die bij Nieuwsuur zit beweert dat men in Israel niet veel heeft meegekregen van de bombardementen voorafgaand aan de invasie van Gaza @:oblo
Wat bedoelt hij daarmee? We kregen hier informatie elke dag over grofweg het aantal bommen, welke gebieden werden gebombardeerd, beelden uit gaza en beelden van het leger van de meest high-profile doelen.