abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 november 2023 @ 16:39:38 #1
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211273357
Samenvatting 7 oktober tot met 6 november (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Isralische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

&lt;signature here&gt;.
pi_211273389
quote:
7s.gif Op zondag 12 november 2023 16:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat zal er aan liggen of je 2de rangs burger zijn, geen overheidsbanen mogen hebben, meer belasting moeten betalen, bovendien natuurlijk louter gastarbeid, ingezetene kunnen worden kun je vergeten, en geen werk? Wegwezen - verdrukking vind.
Heb je bronnen dat christenen 2de rangs burger zijn in de golfstaten, en op welke wijze ?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 12 november 2023 @ 16:46:07 #3
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211273409
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 16:35 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Bedankt voor de info ^O^
Ik had juist de indruk dat christenen in de verdrukking kwamen in dergelijke landen n.a.v. de vervolging en aanslagen in met name Irak. Gelukkig blijkt dat een uitzondering te zijn.
Niet nodig ook, want wat al onderdrukt is, hoeft niet uitgedrukt te worden.
Ook iets met staats & grondrechten aldaar.

Islam accepteert de aanwezigheid van andere (non)religies zolang die maar de Islam respecteert (dwz als enig leidend beschouwt).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211273456
https://www.bbc.com/news/world/europe

In Frankrijk staat (extreem) rechts te protesteren voor Isral. Onvoorwaardelijk want de moslims zijn blijkbaar een gezamenlijke vijand.
(Extreem) links zit vooral 'Free Palestine' en 'genocide' te gillen.

Je ziet, zoals het artikel al vaststelt, dat de arbeidersklasse links heeft verlaten. Links moet het nu van migranten hebben.

Grappig genoeg wordt links nog wel gerund door wat hippie woke-volk, maar worden ze straks (figuurlijk?) van een gebouw geflikkerd door hun achterban als het gaat om LHBTI-rechten bijvoorbeeld.

Wie snapt dit nog.
  zondag 12 november 2023 @ 16:54:04 #5
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211273487
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 16:50 schreef Confetti het volgende:

In Frankrijk staat (extreem) rechts te protesteren voor Isral. Onvoorwaardelijk want de moslims zijn blijkbaar een gezamenlijke vijand.
Hier ben ik dus ook bang voor, dat extreem rechts dit uitbuit want evenals pro-hamas demonstranten hebben ze beiden het waanidee dat de totale vernietiging van de westerse maatschappij gaat baten. daarna lopen de standpunten weer uiteen, maar dat is voor daarna.

edit:
Of Rusland bij de weg
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211273503
quote:
Je ziet, zoals het artikel al vaststelt, dat de arbeidersklasse links heeft verlaten. Links moet het nu van migranten hebben.
Staan migranten nu opeens buiten het klassensysteem of zijn die allemaal bourgeois geworden
  zondag 12 november 2023 @ 16:58:21 #7
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211273524
quote:

Grappig genoeg wordt links nog wel gerund door wat hippie woke-volk, maar worden ze straks (figuurlijk?) van een gebouw geflikkerd door hun achterban als het gaat om LHBTI-rechten bijvoorbeeld.

Wie snapt dit nog.
Opportunistisch eigenbelang totdat de waarde is vervuld.

Mijn Opa: de grootse vijand van arbeider is de arbeider zelf met naast natuurlijk, de vijand van mijn vijand is voor eventjes mijn vriend en iedereen moet in zijn jeugdige domheid dat 's een keer vertonen door te demonstreren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 12 november 2023 @ 17:01:05 #8
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211273539
quote:

Wie snapt dit nog.
_O_
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211273548
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 16:43 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Heb je bronnen dat christenen 2de rangs burger zijn in de golfstaten, en op welke wijze ?
https://en.wikipedia.org/(...)abia#Community_today
Doodstraf wijze.
pi_211273556
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 16:16 schreef mcmlxiv het volgende:
Wat Israel doet is niet onbegrijpelijk, maar wie denkt dat de huidige acties ook maar iets gaan oplossen is te dom om zonder hulp te poepen.

Geweld met geweld vergelden gaat de volgende generatie hatende Palestijnen opleveren. Nog een beetje extremistischer, nog een beetje gewelddadiger, nog een beetje minder geneigd tot compromis of onderhandeling. Tien miljoen Palestijnen zijn een feit, tien miljoen met of zonder perspectief een keuze waar ook Isral een belangrijke rol in speelt.

Elk volk, elke bevolkingsgroep kan uit de bocht vliegen daar is niet zo heel veel voor nodig. De geschiedenis bewijst dat keer op keer. Alleen de bovenliggende partij heeft een kans deze vicieuze cirkel te doorbreken, geen enorm grote kans, maar wel een kans.
Een bijzondere post van iemand die een jaar geleden nog zonder pardon ten strijde wilde trekken tegen Rusland, zelfs al bracht dat het risico van een kernoorlog met zich mee. Dat maakte allemaal niet uit, daar moest niet voor worden gezwicht.

Maar nu we te maken hebben met een relatief kleine terreurgroepering, die geen kernwapens hebben en in principe gewoon kunnen worden opgerold, is geweld als antwoord op geweld ineens niet meer de oplossing? Dat is heel erg opmerkelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zondag 12 november 2023 @ 17:04:32 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211273566
Niet als je jezelf indenkt dat die twee totaal onvergelijkbare situaties zijn

Maar dat vergeten mensen nog wel eens gek genoeg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211273591
twitter

Diversiteit
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211273592
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 16:16 schreef mcmlxiv het volgende:
Wat Israel doet is niet onbegrijpelijk, maar wie denkt dat de huidige acties ook maar iets gaan oplossen is te dom om zonder hulp te poepen.

Geweld met geweld vergelden gaat de volgende generatie hatende Palestijnen opleveren. Nog een beetje extremistischer, nog een beetje gewelddadiger, nog een beetje minder geneigd tot compromis of onderhandeling. Tien miljoen Palestijnen zijn een feit, tien miljoen met of zonder perspectief een keuze waar ook Isral een belangrijke rol in speelt.

Elk volk, elke bevolkingsgroep kan uit de bocht vliegen daar is niet zo heel veel voor nodig. De geschiedenis bewijst dat keer op keer. Alleen de bovenliggende partij heeft een kans deze vicieuze cirkel te doorbreken, geen enorm grote kans, maar wel een kans.
Geen enkel land zal accepteren dat de buurman dagelijks honderden raketten afschiet op haar burgers. En ik weet niet welke escalatie jij nog voor je ziet, maar met volle straten slaan op de lijken van dode naakte vrouwen en baby's in de oven gooien en daar trots over naar huis bellen lijkt mij moeilijk te overtreffen qua extremisme.

Nazi Duitsland is ook niet opgevoed met de mantel der liefde, maar met een harde hand.
pi_211273595
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 17:04 schreef sp3c het volgende:

Realistisch gezien zou elk weldenkend mens begrijpen dat in verhouding tot een kernmacht met een totaal gestoorde dictator aan het roer, juist meer voorzichtigheid is gevraagd dan tegen een terreurgroepering als Hamas, maar sommigen lijken dit juist andersom te interpreteren. Dat is gewoon nogal raar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211273604
Ik snap niet waarom men als moslim problemen heeft met 2e rangs burgerschap want na nu het 1 en ander gelezen te hebben is dat eerder regel dan uitzondering in de golfstaten voor niet moslims.
Erover klagen is dan ook hypocriet.
Klagen over hypocriete westerlingen, hoe dan :|W
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_211273605
twitter

Denken dat je nog vrij en veilig patriottisch kan zijn in het westen :').
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211273610
Zo treed je op tegen dit tuig. Die moet je aan de haren van de straat trekken zodra met begint met openlijk haat te zaaien, vandalisme, agressie of antisemitisme.

twitter
pi_211273643
quote:
14s.gif Op zondag 12 november 2023 17:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Realistisch gezien zou elk weldenkend mens begrijpen dat in verhouding tot een kernmacht met een totaal gestoorde dictator aan het roer, juist meer voorzichtigheid is gevraagd dan tegen een terreurgroepering als Hamas, maar sommigen lijken dit juist andersom te interpreteren. Dat is gewoon nogal raar.
Realistisch gezien zou elk weldenkend mens begrijpen dat als je eenmaal toegeeft aan een kernmacht die dreigt met noeks ze morgen nog iets groters van je willen hebben en de dag erna weer tot je echt geen ja meer kan zeggen en dan vliegen de noeks alsnog.

Helaas ben jij niet weldenkend.
pi_211273661
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 17:10 schreef Digi2 het volgende:
Ik snap niet waarom men als moslim problemen heeft met 2e rangs burgerschap want na nu het 1 en ander gelezen te hebben is dat eerder regel dan uitzondering in de golfstaten voor niet moslims.
Erover klagen is dan ook hypocriet.
Klagen over hypocriete westerlingen, hoe dan :|W
Je bent er vandaag achter gekomen dat hardcore gelovigen hypocriete eikels zijn. De islam heeft er helaas relatief veel van.
pi_211273672
quote:
14s.gif Op zondag 12 november 2023 17:10 schreef HowardRoark het volgende:
Zo treed je op tegen dit tuig. Die moet je aan de haren van de straat trekken zodra met begint met openlijk haat te zaaien, vandalisme, agressie of antisemitisme.

[ twitter ]
nog erg lafjes eigenlijk :{
pi_211273703
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 17:15 schreef mschol het volgende:

[..]
nog erg lafjes eigenlijk :{
Nog niet zo laf als die schijtbekken in het VK die alleen stoer zijn wanneer ze bij je aankloppen om een ongewelvallig meningkje dat je op FB hebt geuit. Verder zijn ze vooral druk met knielen en busladingen vreemdelingen van boot naar hotel begeleiden. Er is geen politieapparaat waar ik meer van walg dan de Britse.

twitter
pi_211273759
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 17:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Realistisch gezien zou elk weldenkend mens begrijpen dat als je eenmaal toegeeft aan een kernmacht die dreigt met noeks ze morgen nog iets groters van je willen hebben en de dag erna weer tot je echt geen ja meer kan zeggen en dan vliegen de noeks alsnog.

Helaas ben jij niet weldenkend.
Kernmachten zul je helaas altijd serieus moeten nemen of je dat nu wilt of niet. Er is een wereld van verschil te strijden tegen een land of macht die deze wapens wel in het bezit heeft en tegen een die dit niet heeft. Dat zou bijvoorbeeld een oorlog tegen Iran totaal anders maken dan een oorlog tegen Pakistan of China. Dat jij dit niet lijkt te begrijpen en blijkbaar denkt dat deze realiteit gewoon in de wind kan worden geslagen, zegt meer over jouw denkvermogen dan dat van mij.
pi_211273826
twitter

twitter
pi_211273839
quote:
14s.gif Op zondag 12 november 2023 17:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kernmachten zul je helaas altijd serieus moeten nemen of je dat nu wilt of niet. Er is een wereld van verschil te strijden tegen een land of macht die deze wapens wel in het bezit heeft en tegen een die dit niet heeft. Dat zou bijvoorbeeld een oorlog tegen Iran totaal anders maken dan een oorlog tegen Pakistan of China. Dat jij dit niet lijkt te begrijpen en blijkbaar denkt dat deze realiteit gewoon in de wind kan worden geslagen, zegt meer over jouw denkvermogen dan dat van mij.
De oorlog in Vietnam was geen realiteit ja?
pi_211273847
quote:
Dit soort rare groeperingen kun je lastig serieus nemen. Hoe men ook van alles aan elkaar wilt plakken, klimaatproblematiek, racisme, oorlog in Isral, 'white supremacy', kapitalisme, dekolonisatie.

En dan nog ergens een bordje met 'create love, not hate' terwijl men bezig is om op te roepen tot de vernietiging van Isral.

:') _O-
  zondag 12 november 2023 @ 17:37:05 #27
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211273864
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 17:04 schreef sp3c het volgende:

alsof vergeten en/of gek zijn een kunst is :')
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211273906
twitter
pi_211273920
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 17:33 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
:r
pi_211273934
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')