abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211275636
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Libanon ligt er vlak boven, hoor.
Noem een Libanese president of premier van Palestijnse komaf
  zondag 12 november 2023 @ 20:16:27 #92
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211275645
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 19:16 schreef mschol het volgende:

[..]
die zitten in andere staten.. dit hadden ze niet in een "redneck" state moeten doen, dan waren de gevolgen niet te overzien
Try that in a small town!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 12 november 2023 @ 20:19:31 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211275670
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:15 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Noem een Libanese president of premier van Palestijnse komaf
Jij wou beweren dat de lokale bevolking niet is overspoeld met immigranten die het hele politieke stelsel en daarna de samenleving hebben gedestabiliseerd waardoor de oorspronkelijke bevolking niet meer de dominante factor is en dus feitelijk hun land overgenomen heeft zien worden?
pi_211275682
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou ja, er wordt volgens mij ook helemaal niet meer neutraal onderwezen heb ik het gevoel, zowel op universiteiten als op lager onderwijs lijkt het allemaal 1 kant op te moeten.

Veel minder aandacht voor daadwerkelijk vakken en meer voor activisme, voor klimaat, BLM en andere politieke zaken, zo krijg je wel een uniforme jugend :P.
Correct. Het zijn inderdaad ideologische echokamers geworden en zogenaamde 'sympathieen' voor de Palestijnen, wat al snel een glijdende schaal is richting anti-Israël sentimenten en antisemitisme, zijn onderdeel van dat gedachtegoed.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211275692
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:11 schreef Hatseflats22 het volgende:
Voorspelbaar, als mensen ergens respect voor eisen is het eigenlijk betekenisloos.

Jij eist respect voor 'onze' geschiedenis, maar blijkbaar vind je 'onze' geschiedenis (en niet die van de 'klimapen', wtf?!) niet afdoende respectabel om er ook maar iets concreets over te zeggen.

Prik en je retorische ballon loopt leeg.
Nee, we weten allemaal dat het begin en einde van een 'ons' ambigue is. Een interessante nuance voor louter middelbare scholieren en een wapen voor zelf-ondermijners, of mensen die zich scharen onder een tribe welke wél als bestaand aangenomen dient te worden (te denken; de Jood, de Palestijn, de Oekraïner, de Neger, de Native-American, et cetera). Ik doe er niet meer aan mee, dat selectivisme. Als er ter wereld ook maar één 'wij' bestaat; dan construeer ik er ook één, naar gelang mijn eigen (afwisselende) inzichten, gecombineerd met een flink stuk oppertunisme.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211275694
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou ja, er wordt volgens mij ook helemaal niet meer neutraal onderwezen heb ik het gevoel, zowel op universiteiten als op lager onderwijs lijkt het allemaal 1 kant op te moeten.

Veel minder aandacht voor daadwerkelijk vakken en meer voor activisme, voor klimaat, BLM en andere politieke zaken, zo krijg je wel een uniforme jugend :P.
Kom je nog wel eens in een onderwijsinstelling?
  zondag 12 november 2023 @ 20:22:24 #97
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211275701
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 18:08 schreef opgebaarde het volgende:

Feit is. Israël gunt de bevolking geen stroom of gasolie. Omdat Hamas de bevolking naait, betekent dit nief dat Israël de bevolking dan ook maar moet naaien.
Je begrijpt dat die middelen militair/offensief en tegen Israël kunnen worden ingezet ?
Het is een kwestie van niet gunnen aan de bevolking maar aan Hamas omdat die in Gaza het gebruik, waarvoor en tegen wie reguleert. Prima dat iemand zelf afweegt maar Israël doet dat onderbouwd voor haar zaak en niet de onze. En nee, dat staat compleet los van emotie.

Acties zien of Israël de bevolking wil straffen is wegkijken van het 7/10 doel: gegijzelden van Hamas bevrijden, Hamas daders oppakken en Hamas terreur stoppen. Het niet eens zijn met die doelen is dan gelijk graag beantwoorden hoe dan wel ?

Waar de voortdurende gedachte vandaan komt inzake straffen, blijft mij verwonderen.
Wanneer Israël dat afstraffen zou willen, zou die wereld daar niet meer bestaan en hebben ze er 360km2 gebied bij.
Hamas kan de situatie binnen het uur doen kantelen net zo als zij zelf besloot het met grof geweld, over de rug van burgers toen en nu, om te kantelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 12-11-2023 20:31:47 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211275738
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:21 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Nee, we weten allemaal dat het begin en einde van een 'ons' ambigue is. Een interessante nuance voor louter middelbare scholieren en een wapen voor zelf-ondermijners, of mensen die zich scharen onder een andere groep (die met alle hypocrisie) welke wél als bestaand aangenomen dient te worden (te denken; de Jood, de Palestijn, de Oekraïner, et cetera). Ik doe er niet meer aan mee, dat selectivisme. Als er ook maar één 'ons' bestaat; dan construeer ik er ook één, naar gelang mijn eigen (en afwisselende) inzicht (met vaak ook een flink stuk oppertunisme).
Je wilt dus respect voor je eigen historische mythes.

Daar valt niet over te praten verder, want het is natuurlijk gebakken lucht. Het is letterlijk niets.

Maar wie zijn nou die klimapen waar je het over had? Ook iets geconstrueerds naar je eigen inzicht?
pi_211275741
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Jij wou ontkennen dat de lokale bevolking niet is overspoeld met immigranten die het hele politieke stelsel en daarna de samenleving hebben gedestabiliseerd waardoor de oorspronkelijke bevolking niet meer de dominante factor is en dus feitelijk hun land overgenomen heeft zien worden?
christenen in Libanon waren al geen meerderheid meer in Libanon voor de 2e wereldoorlog en de Maronieten waren daarin nog een kleiner aandeel dus dat politieke systeem was al (opzettelijk) een kaartenhuis dat op instorten stond maar goed als je Palestijnen zo graag uit Libanon ziet steun je toch lekker hun right of return
  zondag 12 november 2023 @ 20:26:44 #100
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211275747
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 18:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik nam je claim dat de directeuren Hamas leden zijn niet serieus. Misschien klopt het, alleen er was eerst een fokker met re claim van woordvoerder die hij niet wilde of kon onderbouwen en nu zijn er twee directeuren. Het lijkt verdacht veel op de standaard retoriek 'die is Hamas', 'dat is Hamas', 'er was een Hamas lid aanwezig', 'Hamas gebruikt dit of dat' etc etc. Dus dat kind van twee, die dood is, was vast ook Hamas. Alles om er beter van te kunnen slapen

Feit is. Israël gunt de bevolking geen stroom of gasolie. Omdat Hamas de bevolking naait, betekent dit nief dat Israël de bevolking dan ook maar moet naaien.
De ziekenhuizen staan onder direct bestuur van Hamas die daar(in) niets anders daarmee dan de overheid is.
Los daarvan is het irrelevant wie dan precies de praatpop is die het regime vertegenwoordigd.

Opnieuw, grammofoonplaat, wat is het dat je doet denken dat het een naai exercitie is ?
Vele malen eerder is het heldere doel van Israël onveranderd: gegijzelden bevrijden, daders oppakken en terreur stoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 12-11-2023 20:32:15 ]
  zondag 12 november 2023 @ 20:28:14 #101
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211275761
quote:
17s.gif Op zondag 12 november 2023 18:47 schreef Ali_boo het volgende:
Greta Turmberhmulah

[ twitter ]
Greta, knettergek, doet er nog een schepje bovenop dat Hamas goed is voor het klimaat.
pi_211275764
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:26 schreef Hatseflats22 het volgende:
Je wilt dus respect voor je eigen historische mythes.

Daar valt niet over te praten verder, want het is natuurlijk gebakken lucht. Het is letterlijk niets.

Maar wie zijn nou die klimapen waar je het over had? Ook iets geconstrueerds naar je eigen inzicht?
Is de Palestijn letterlijk niets? Of de Jood? Prima. Het einde van het conflict kan ingeluid worden, me dunkt. Als we überhaupt nog kunnen constateren dat er een conflict is.

Klimapen zijn zij die op standbeelden zijn geklommen en deze verminkte met Palestijnse vlaggen/graffiti.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211275788
nou we gaan er niet uitkomen

dus beide partijen moeten verhuizen
  zondag 12 november 2023 @ 20:31:52 #104
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_211275801
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:26 schreef moby_jones het volgende:

[..]
christenen in Libanon waren al geen meerderheid meer in Libanon voor de 2e wereldoorlog en Maronieten waren daarin nog een kleiner aandeel dus dat politieke systeem was al (opzettelijk) een kaartenhuis dat op instorten stond maar goed als je Palestijnen zo graag uit Libanon ziet steun je toch lekker hun right of return
Dat klopt niet:
quote:
Such figures are so sensitive in Lebanon that the last official census was conducted in 1932 during the French Mandate, which said Christians made up 55 percent of the population.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 november 2023 @ 20:35:04 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211275835
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:30 schreef bitterbal het volgende:
nou we gaan er niet uitkomen

dus beide partijen moeten verhuizen
Tijd dat de Europese landen weer wat mogen koloniseren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 12 november 2023 @ 20:40:22 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211275894
quote:
17s.gif Op zondag 12 november 2023 18:47 schreef Ali_boo het volgende:
Greta Turmberhmulah

[ twitter ]
Wat is dat? 'Climate justice'?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 12 november 2023 @ 20:41:44 #107
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211275906
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Tijd dat de Europese landen weer wat mogen koloniseren.
Eerst onszelf de-koloniseren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211275916
https://twitter.com/AlnaouqA/status/1723466246539124738

By far de beste esthetiek die ik bij een pro-Palestina demonstratie ben tegengekomen.
pi_211275917
quote:
14s.gif Op zondag 12 november 2023 20:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat klopt niet:
[..]

Overal zie ik 50%~51% in 1932

quote:
The 1932 census stated that Christians made up 50% of the resident population. Maronites, the largest among the Christian denomination and then largely in control of the state apparatus, accounted for 29% of the total resident population.
https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Lebanon

Met de grootschalige Christelijke emigratie in die tijd is er never no way dat die extreem nipte meerderheid er een was die het langer dan 1940 heeft kunnen volhouden (daarom ook de noodzaak voor een nationale pact in 1943)
pi_211275919
twitter

Ze hebben wel humor die zionisten :')
pi_211275924
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 20:41 schreef nixxx het volgende:

[..]
Eerst onszelf de-koloniseren.
En daarna sowieso geen toestemming vragen, met z'n ''mogen''.
pi_211275931
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:42 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]

Dit is buitengewoon goed nieuws. Het is klein, maar je moet het lezen als een signaal dat ook de Joodse-zionisten begrijpen dat het uiteindelijk Brits land is.
pi_211275936
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dit is buitengewoon goed nieuws. Het is klein, maar je moet het lezen als een signaal dat ook de Joodse-zionisten begrijpen dat het uiteindelijk Brits land is.
Haha, hardop gelachen.
  zondag 12 november 2023 @ 20:44:07 #114
168739 Red_85
'echt wel'
pi_211275937
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 19:08 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
Arresteren deporteren.

Maar alles natuurlijk voor de islamexpantie
Gadverdamme man.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211275949
quote:
10s.gif Op zondag 12 november 2023 20:44 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Haha, hardop gelachen.
Nou... het was quasi ironisch. Maar waarom niet?

De Britten hebben beide volkeren (Joden en Palestijnen) het cadeau gedaan en kijk eens wat ze ervan hebben gemaakt.
pi_211276004
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:42 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]

Is dit net zo'n idioot als Lord Owen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211276035
quote:
15s.gif Op zondag 12 november 2023 20:26 schreef Vallon het volgende:

[..]
De ziekenhuizen staan onder direct bestuur van Hamas die daar(in) niets anders daarmee dan de overheid is.
Los daarvan is het irrelevant wie dan precies de praatpop is die het regime vertegenwoordigd.

Opnieuw, grammofoonplaat, wat is het dat je doet denken dat het een naai exercitie is ?
Vele malen eerder is het heldere doel van Israël onveranderd: gegijzelden bevrijden, daders oppakken en terreur stoppen.
We gaan 't zien. Het IDF is daar al aanwezig maar hebben ze de moeite nog niet genomen om die Hamas terroristen uit te schakelen. Dat zal komende dagen dan wel gaan gebeuren
  zondag 12 november 2023 @ 20:59:00 #118
307622 Perox
(niet de echte)
pi_211276060
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 18:58 schreef HeatWave het volgende:
En weer 1 voor in het lijstje, echt mensen waarmee je in een groepje wil zitten *;.

Erdogan, Putin, Ayatollah, Thunberg, extreme moslims, moordenaars, stadslopers, monumentenschenders en daadwerkelijke Nazi's die oproepen tot genocide. Wat is het toch een lastige keuze welke kant goed en fout is in dit conflict, bijna onmogelijke opgave :').
Dat de ene kant fout is maakt niet de andere kant goed, pipo. Was het maar zo makkelijk.
  zondag 12 november 2023 @ 21:24:51 #119
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211276354
twitter

Hopelijk is dit o.a. die familie met dat jonge zoontje.
  zondag 12 november 2023 @ 21:31:18 #120
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211276459
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 20:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
We gaan 't zien. Het IDF is daar al aanwezig maar hebben ze de moeite nog niet genomen om die Hamas terroristen uit te schakelen. Dat zal komende dagen dan wel gaan gebeuren
Dat is maar zeer de vraag..... het is geen goede PR om met getrokken wapens een operatiezaal binnen te vallen waar net 'toevallig' een hersenoperatie bezig is. Ook al is het een Hamas-kopstuk dat zich laat voorzien van plastische chirurgie.
Stuk handiger dat 'men' zelf op eigen houtje, er lopend of gestrekt uitkomt.

Naar ik heb begrepen heeft Israël bij het omsingelde ziekenhuis een paar Jerrycans brandstof* en andere zooi neergezet als 'humanitaire hulp'. Onduidelijk of/en wat daarmee is gebeurd.
* Die brandstof kan dus niet ergens anders naartoe in het Hamas netwerk.

Zelf denk ik dat Israël maar wat graag zou willen evacueren - als goede PR - maar dat Hamas dat ten koste van alles zal willen voorkomen omdat zij de slachtoffer "controle" kwijtraakt om burgers te gebruiken als (verdedigings)wapens.
Ik vermoed dat Israël die ziekenhuizen zal omheinen en net als Gaza zelf, het mondjesmaat gaat afbinden van Hamas en doordruppelen van hulp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')