abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211275251
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 19:11 schreef Akathisia het volgende:
Het begint allemaal bij het gebrek aan respect dat we zelf voor onze geschiedenis hebben, helaas.
Ten aanzien van de geschiedenis heb ik vooral romantische gevoelens voor met name de eerste helft van de 19e eeuw.

Delen van de twintigste eeuw roepen juist boosheid op. De huidige tijd is weer wat verwarrend, ik heb het idee dat ik er zo middenin zit, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Een beetje meer respect voor de geschiedenis graag!
pi_211275262
Krijg de *******

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211275337
quote:
14s.gif Op zondag 12 november 2023 19:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee. Waar zijn de grote getale van de mensen die dit gedachtegoed delen? Zijn partij staat zelfs in Isral virtueel gezien op een verlies van tien zetels. Veel van zijn radicale kiezers zien zichzelf niet eens als onderdeel van Isral.

Daarentegen zien we genoeg mensen die het Hamas het terreur willen rechtvaardigen of in ieder geval 'begrijpen', of die net zoals Hamas of andere radicale moslims oproepen voor de vernietiging van Isral en de "bevrijding" van het niet bestaande 'Palestina'. Ook zien we mensen die net zoals Poetin aan 'bothsidesing' doen.

Om nog maar te zwijgen over alle andere walgelijke dingen die er worden geroepen over Isral, van het demoniseren tot het land, het aanwakkeren van bloedsprookjes tot onversneden antisemitisme.

Wat HeatWave dus stelde klopt, wat jij stelt klopt niet.
Het punt is dat er overal idioten te vinden zijn (deze liet zich wel erg makkelijk googlen), maar dat veel idioten aan de ene of andere kant nog niet het morele gelijk aantonen van de een of andere kant.
  zondag 12 november 2023 @ 19:53:01 #79
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211275383
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 19:48 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Het punt is dat er overal idioten te vinden zijn (deze liet zich wel erg makkelijk googlen), maar dat veel idioten aan de ene of andere kant nog niet het morele gelijk aantonen van de een of andere kant.
Mwah, als een van de grootste supporters van dit anti-joden gedrag, Adolfje zelf, aan jouw kant staat zou ik toch nog eens nadenken of jij niet the baddie bent :').

Maar hey, ieder zijn ding.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211275416
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 19:42 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ten aanzien van de geschiedenis heb ik vooral romantische gevoelens voor met name de eerste helft van de 19e eeuw.

Delen van de twintigste eeuw roepen juist boosheid op. De huidige tijd is weer wat verwarrend, ik heb het idee dat ik er zo middenin zit, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Een beetje meer respect voor de geschiedenis graag!

Het hoeft niet allemaal mooi geweest te zijn. Onze geschiedenis zit vol met tegenstrijdigheden, gevolgde dwaalsporen, onderlinge verdeeldheid, oorlog en miserie. Mr het is wel de onze, en daar hebben die klimapen gewoon hun handjes vanaf te houden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211275467
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 19:48 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Dat klopt, dat heb je inderdaad altijd. Maar we zien hier echt heel duidelijk dat het foute gedachtegoed van een boel verwerpelijke mensen of partijen, aan een kant breed wordt gedragen. Aan de andere kant is dat niet het geval.

De pro-Isral demonstraties verlopen dan ook veelal erg rustig (als ze al doorgang kunnen vinden ivm de veiligheid). Men vraagt aandacht voor de gegijzelden en zingt gezamenlijk het volkslied. Er zijn nog nergens grootschalige bijeenkomsten gezien ter ere van het gedachtegoed van mafklappers zoals Ben-Gvir.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211275472
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 19:56 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het hoeft niet allemaal mooi geweest te zijn. Onze geschiedenis zit vol met tegenstrijdigheden, gevolgde dwaalsporen, onderlinge verdeeldheid, oorlog en miserie, mr het is wel de onze. Daar hebben de klimapen helemaal geen kut mee te maken en dienen ze met hun pootjes gewoon vanaf te blijven.
Waar en wanneer begint onze geschiedenis precies?

En wie zijn de klimapen?
pi_211275474
twitter

De laatste muur tegen 'antisemitisme'; de boomer. Nog een jaartje of 10 en 90% hiervan zit volledig irrelevant te zijn in een rolstoel.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_211275529
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:00 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Waar en wanneer begint onze geschiedenis precies?

En wie zijn de klimapen?
Ik doe niet mee met selectief relativisme, en dus ook niet met vragenuurtjes die daarop geijkt zijn.
pi_211275564
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:01 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]

De laatste muur tegen 'antisemitisme'; de boomer. Nog een jaartje of 10 en 90% hiervan zit volledig irrelevant te zijn in een rolstoel.
Lekker marcheren tegen racisme met een racistische terreurgroep die doodsbedreigingen scanderen
twitter

twitter
pi_211275565
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:01 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]

Het is een zorgwekkende de ontwikkeling. Want de jongere generaties zijn dus de generaties waar je de morele verwarring het meest ziet. Hoe jonger je gaat, hoe makkelijker men voor de verkeerde kant kiest.

Dit viel helaas ook wel te verwachten. Immers, bij deze jongere generaties kan soms de Holocaust niet eens meer onderwezen worden vanwege de zogenaamde 'gevoeligheid' die het onderwerp bij jongeren met een migratieachtergrond heeft.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 12 november 2023 @ 20:10:24 #87
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211275593
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 19:41 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Enige land dat in de recente geschiedenis overgenomen is door immigranten is het onderwerp van deze thread
Libanon ligt er vlak boven, hoor.
pi_211275601
quote:
14s.gif Op zondag 12 november 2023 20:05 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik doe niet mee met selectief relativisme, en dus ook niet met vragenuurtjes die daarop geijkt zijn.
Voorspelbaar, als mensen ergens respect voor eisen is het eigenlijk betekenisloos.

Jij eist respect voor 'onze' geschiedenis, maar blijkbaar vind je 'onze' geschiedenis (en niet die van de 'klimapen', wtf?!) niet afdoende respectabel om er ook maar iets concreets over te zeggen.

Prik en je retorische ballon loopt leeg.
pi_211275617
quote:
13s.gif Op zondag 12 november 2023 20:08 schreef HowardRoark het volgende:
Het is een zorgwekkende de ontwikkeling. Want de jongere generaties zijn dus de generaties waar je de morele verwarring het meest ziet. Hoe jonger je gaat, hoe makkelijker men voor de verkeerde kant kiest.

Dit viel helaas ook wel te verwachten. Immers, bij deze jongere generaties kan soms de Holocaust niet eens meer onderwezen worden vanwege de zogenaamde 'gevoeligheid' die het onderwerp bij jongeren met een migratieachtergrond heeft.

Alsof het cultuur-relativistische diversiteitproject er niet bij uitstek een was van de boomer mdat ze bang was voor een herhaling van de Holocaust. Ze heeft geschapen wat ze vreesde drdat ze vreesde. Ze heeft dan nog wel het geluk de pijp uit te zijn voordat de boel volledig kantelt, en zodoende zelfvoldaan het leven kan laten :r.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 12-11-2023 20:32:09 ]
  zondag 12 november 2023 @ 20:14:58 #90
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211275627
quote:
13s.gif Op zondag 12 november 2023 20:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nou ja, er wordt volgens mij ook helemaal niet meer neutraal onderwezen heb ik het gevoel, zowel op universiteiten als op lager onderwijs lijkt het allemaal 1 kant op te moeten.

Veel minder aandacht voor daadwerkelijk vakken en meer voor activisme, voor klimaat, BLM en andere politieke zaken, zo krijg je wel een uniforme jugend :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211275636
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Libanon ligt er vlak boven, hoor.
Noem een Libanese president of premier van Palestijnse komaf
  zondag 12 november 2023 @ 20:16:27 #92
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211275645
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 19:16 schreef mschol het volgende:

[..]
die zitten in andere staten.. dit hadden ze niet in een "redneck" state moeten doen, dan waren de gevolgen niet te overzien
Try that in a small town!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 12 november 2023 @ 20:19:31 #93
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211275670
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:15 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Noem een Libanese president of premier van Palestijnse komaf
Jij wou beweren dat de lokale bevolking niet is overspoeld met immigranten die het hele politieke stelsel en daarna de samenleving hebben gedestabiliseerd waardoor de oorspronkelijke bevolking niet meer de dominante factor is en dus feitelijk hun land overgenomen heeft zien worden?
pi_211275682
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou ja, er wordt volgens mij ook helemaal niet meer neutraal onderwezen heb ik het gevoel, zowel op universiteiten als op lager onderwijs lijkt het allemaal 1 kant op te moeten.

Veel minder aandacht voor daadwerkelijk vakken en meer voor activisme, voor klimaat, BLM en andere politieke zaken, zo krijg je wel een uniforme jugend :P.
Correct. Het zijn inderdaad ideologische echokamers geworden en zogenaamde 'sympathieen' voor de Palestijnen, wat al snel een glijdende schaal is richting anti-Isral sentimenten en antisemitisme, zijn onderdeel van dat gedachtegoed.
pi_211275692
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:11 schreef Hatseflats22 het volgende:
Voorspelbaar, als mensen ergens respect voor eisen is het eigenlijk betekenisloos.

Jij eist respect voor 'onze' geschiedenis, maar blijkbaar vind je 'onze' geschiedenis (en niet die van de 'klimapen', wtf?!) niet afdoende respectabel om er ook maar iets concreets over te zeggen.

Prik en je retorische ballon loopt leeg.
Nee, we weten allemaal dat het begin en einde van een 'ons' ambigue is. Een interessante nuance voor louter middelbare scholieren en een wapen voor zelf-ondermijners, of mensen die zich scharen onder een tribe welke wl als bestaand aangenomen dient te worden (te denken; de Jood, de Palestijn, de Oekraner, de Neger, de Native-American, et cetera). Ik doe er niet meer aan mee, dat selectivisme. Als er ter wereld ook maar n 'wij' bestaat; dan construeer ik er ook n, naar gelang mijn eigen (afwisselende) inzichten, gecombineerd met een flink stuk oppertunisme.
pi_211275694
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Kom je nog wel eens in een onderwijsinstelling?
  zondag 12 november 2023 @ 20:22:24 #97
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211275701
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 18:08 schreef opgebaarde het volgende:

Feit is. Isral gunt de bevolking geen stroom of gasolie. Omdat Hamas de bevolking naait, betekent dit nief dat Isral de bevolking dan ook maar moet naaien.
Je begrijpt dat die middelen militair/offensief en tegen Isral kunnen worden ingezet ?
Het is een kwestie van niet gunnen aan de bevolking maar aan Hamas omdat die in Gaza het gebruik, waarvoor en tegen wie reguleert. Prima dat iemand zelf afweegt maar Isral doet dat onderbouwd voor haar zaak en niet de onze. En nee, dat staat compleet los van emotie.

Acties zien of Isral de bevolking wil straffen is wegkijken van het 7/10 doel: gegijzelden van Hamas bevrijden, Hamas daders oppakken en Hamas terreur stoppen. Het niet eens zijn met die doelen is dan gelijk graag beantwoorden hoe dan wel ?

Waar de voortdurende gedachte vandaan komt inzake straffen, blijft mij verwonderen.
Wanneer Isral dat afstraffen zou willen, zou die wereld daar niet meer bestaan en hebben ze er 360km2 gebied bij.
Hamas kan de situatie binnen het uur doen kantelen net zo als zij zelf besloot het met grof geweld, over de rug van burgers toen en nu, om te kantelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 12-11-2023 20:31:47 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_211275738
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:21 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Nee, we weten allemaal dat het begin en einde van een 'ons' ambigue is. Een interessante nuance voor louter middelbare scholieren en een wapen voor zelf-ondermijners, of mensen die zich scharen onder een andere groep (die met alle hypocrisie) welke wl als bestaand aangenomen dient te worden (te denken; de Jood, de Palestijn, de Oekraner, et cetera). Ik doe er niet meer aan mee, dat selectivisme. Als er ook maar n 'ons' bestaat; dan construeer ik er ook n, naar gelang mijn eigen (en afwisselende) inzicht (met vaak ook een flink stuk oppertunisme).
Je wilt dus respect voor je eigen historische mythes.

Daar valt niet over te praten verder, want het is natuurlijk gebakken lucht. Het is letterlijk niets.

Maar wie zijn nou die klimapen waar je het over had? Ook iets geconstrueerds naar je eigen inzicht?
pi_211275741
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 20:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Jij wou ontkennen dat de lokale bevolking niet is overspoeld met immigranten die het hele politieke stelsel en daarna de samenleving hebben gedestabiliseerd waardoor de oorspronkelijke bevolking niet meer de dominante factor is en dus feitelijk hun land overgenomen heeft zien worden?
christenen in Libanon waren al geen meerderheid meer in Libanon voor de 2e wereldoorlog en de Maronieten waren daarin nog een kleiner aandeel dus dat politieke systeem was al (opzettelijk) een kaartenhuis dat op instorten stond maar goed als je Palestijnen zo graag uit Libanon ziet steun je toch lekker hun right of return
  zondag 12 november 2023 @ 20:26:44 #100
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211275747
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 18:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik nam je claim dat de directeuren Hamas leden zijn niet serieus. Misschien klopt het, alleen er was eerst een fokker met re claim van woordvoerder die hij niet wilde of kon onderbouwen en nu zijn er twee directeuren. Het lijkt verdacht veel op de standaard retoriek 'die is Hamas', 'dat is Hamas', 'er was een Hamas lid aanwezig', 'Hamas gebruikt dit of dat' etc etc. Dus dat kind van twee, die dood is, was vast ook Hamas. Alles om er beter van te kunnen slapen

Feit is. Isral gunt de bevolking geen stroom of gasolie. Omdat Hamas de bevolking naait, betekent dit nief dat Isral de bevolking dan ook maar moet naaien.
De ziekenhuizen staan onder direct bestuur van Hamas die daar(in) niets anders daarmee dan de overheid is.
Los daarvan is het irrelevant wie dan precies de praatpop is die het regime vertegenwoordigd.

Opnieuw, grammofoonplaat, wat is het dat je doet denken dat het een naai exercitie is ?
Vele malen eerder is het heldere doel van Isral onveranderd: gegijzelden bevrijden, daders oppakken en terreur stoppen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 12-11-2023 20:32:15 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')