Rek- en strek is mijn lievelingsquote:
Is dat dan een andere naam voor yoga, pilates?quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
rek en strek oefeningen, basicly. Voor meer mobiliteit.
Vrijdag is wel de beste dag om naar de Sligro te gaanquote:Op zaterdag 4 november 2023 09:21 schreef Lonaa het volgende:
Ik zag dat gisteren ook toen ik bij de Sligro was
Goeiemorgen. Koffie.
Soms zitten er oefeningen tussen die ik ken van yoga en pilates, maar we werken ook met foamrollers, en vandaag ook met elastiek en kettlebells.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is dat dan een andere naam voor yoga, pilates?
Ik kan (nog) niet naar achter springen in een plank, dus dan zijn het sowieso al sukkel-burpeesquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:36 schreef Tuindier het volgende:
BurpeesDie haat ik echt grondig. Ik word er ook maar niet beter in.
Wat mij betreft is mevrouw al 7 x door het ijs gezakt.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
https://www.ad.nl/gezond/(...)een-toeval~a5f74dc2/
Verrassend. Benieuwd of de BBB van mening is dat de boeren (& hun buren) beschermd moeten worden, of de bedrijven die rijk worden van de boeren. Ik gok dat get antwoord daarop net zo verrassend zal zijn.
quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn sport was buienradar f5en.
Ik denk dat er een i is weggevallenquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Verrassend. Benieuwd of de BBB van mening is dat de boeren (& hun buren) beschermd moeten worden, of de bedrijven die rijk worden van de boeren. Ik gok dat get antwoord daarop net zo verrassend zal zijn.
Je kunt die van mij ook gebruikenquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn sport was buienradar f5en.
God nee, ik zou moe worden... Ik zoek een blok van anderhalf uur droog, maar niet gevonden. Spijtig.quote:Op zaterdag 4 november 2023 14:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Je kunt die van mij ook gebruiken
Hier regent het zeker tot 16 uur, ik ga dus nergens heenquote:Op zaterdag 4 november 2023 14:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
God nee, ik zou moe worden... Ik zoek een blok van anderhalf uur droog, maar niet gevonden. Spijtig.
Inmiddels heb ik al een liter water op, dus zelfs als het nog eens droog wordt is het toch te risicovolquote:Op zaterdag 4 november 2023 14:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier regent het zeker tot 16 uur, ik ga dus nergens heen
Natuurlijk vindt BBB niet dat mensen beschermd moeten wordenquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Het is ook best een tijd bekend dat die rommel gevaarlijk is. Waarom zou je dat willen blijven gebruiken, alleen voor winst? Een verslaving aan iets (sigaretten/drank/drugs) snap ik nog wel, maar bewust je gezondheid op spel zetten voor geld/inkomen? Zodat er een kans is dat je er niet eens van kunt genieten?quote:Op zaterdag 4 november 2023 14:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Natuurlijk vindt BBB niet dat mensen beschermd moeten wordenÜberhaupt een ander levend wezen dan een boer en diens toeleveranciers niet.
In Frankrijk zijn er inmiddels al een aantal gewasbeschermingsmiddelen verboden vanwege de mogelijke link met Parkinson en andere neurologische aandoeningen. De rechter hier in Nederland heeft onlangs ook een leliekweker verboden om nog te spuiten aangezien de lelieteelt de grootste verbruiker is van bestrijdingsmiddelen. Deze rechter vond de kans dat de middelen schadelijk zijn voor omwonenden belangrijker dan de dikke portemonnee van de boerDat er nog maar heel veel van dit soort rechtszaken mogen volgen.
Ja maar de buurman van hun zwager is al 95, spoot zijn hele leven en is kerngezondquote:Op zaterdag 4 november 2023 14:53 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het is ook best een tijd bekend dat die rommel gevaarlijk is. Waarom zou je dat willen blijven gebruiken, alleen voor winst? Een verslaving aan iets (sigaretten/drank/drugs) snap ik nog wel, maar bewust je gezondheid op spel zetten voor geld/inkomen? Zodat er een kans is dat je er niet eens van kunt genieten?
Ik heb hem gisteren gehaald en wilde niets zeggen omdat je hem nog ging halenquote:Op zaterdag 4 november 2023 13:52 schreef Blues het volgende:
Ik deed ook sport.
Paar x in en uit de auto voor prik. Die deed zeer
Boven stofzuigen.
2 wassen ophangen.
Bed opmaken.
Badkamer en wc gemopt.
Hier en daar poets in slaapkamer en badkamer.
Jakkes joh..quote:Op zaterdag 4 november 2023 15:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb hem gisteren gehaald en wilde niets zeggen omdat je hem nog ging halenHet prikken deed zeer. Ik kon vannacht niet op die arm liggen. Mijn arm doet nog steeds zeer. Ik was afgelopen nacht koortsig en onwel. Heel slecht geslapen. Voelde me zwaar meh. Het gaat nu wel weer goed. Op de pijn in arm na dan.
Heb de hele keuken schoon geboend. Dus misschien maakt de vaccinatie schoonmakerig![]()
Maar ik voelde echt he-le-maal niets van de griepvaccinatie. Niets! Voelde amper de prik, daarna niks meer gehad.quote:Op zaterdag 4 november 2023 15:21 schreef Blues het volgende:
Wij zijn ook wel extreem gevoelige wezens Isa
Haha, ik had het precies andersom. Wat prik zelf betreft dan - griepprik was beetje pijnlijk, covid prik vroeg ik me serieus van af of hij wel écht gezet wasquote:Op zaterdag 4 november 2023 15:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ik voelde echt he-le-maal niets van de groepvaccinatie. Niets! Voelde amper de prik, daarna niks meer gehad.
Daar ben ik nog wat te jong voor geloof ikquote:Op zaterdag 4 november 2023 15:38 schreef Blues het volgende:
Ik had best last van de pneumokok. Van de griep niks.
Jaja, je versprak je gewoon en nu IS HET OUT!!quote:Op zaterdag 4 november 2023 15:38 schreef Isabeau het volgende:
Griepvaccinatie. Voor de wappies denken dat we in kuddes worden gevaccineerd.
Et tu, DP? Een wappie?quote:Op zaterdag 4 november 2023 15:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jaja, je versprak je gewoon en nu IS HET OUT!!
ZIE JE WEL DAT DE ZIEKENHUIZEN IN HET COMPLOT ZITTEN!!! DOE JE EIGEN ONDERZOEK!!!!quote:
Goed, wel. Ik was erg moe de hele week want er was eindelijk rust. Dat ben ik nog steed wel, maar ik zit wel lekker in mn vel.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:56 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
![]()
Hoe gaat het verder? Hoe voel je je?
Ik had ook niet zo'n zin in die vaccinatie, maar als ik aan de laatste keer denk dat ik een luchtwegontsteking had en hoe ik daar met mijn astma op reageerde wilde ik de gok toch niet wagen. Ben echt een maand lang ziek geweest met blafhoest waarbij de spoedarts me vroeg of ik kinkhoest hadquote:Op zaterdag 4 november 2023 16:40 schreef gcjoel het volgende:
Geen prikken hier, ga ook geen covid meer halen.
Nu onderweg naar een vriendin, we gaan hot potten! Zo benieuwd naar en zin in
Ik kom niet in aanmerking voor griepprik. Of kan je die ook altijd aanvragen? Geen idee eigenlijkquote:Op zaterdag 4 november 2023 17:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had ook niet zo'n zin in die vaccinatie, maar als ik aan de laatste keer denk dat ik een luchtwegontsteking had en hoe ik daar met mijn astma op reageerde wilde ik de gok toch niet wagen. Ben echt een maand lang ziek geweest met blafhoest waarbij de spoedarts me vroeg of ik kinkhoest hadKon ook niet in bed liggen, kon alleen zittend een beetje proberen te slapen. Maar het hoesten hield me steeds uit mijn slaap.
Je kunt m doorgaans ook op eigen kosten halen bij de huisartsquote:Op zaterdag 4 november 2023 17:29 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik kom niet in aanmerking voor griepprik. Of kan je die ook altijd aanvragen? Geen idee eigenlijk
Waar had je besteld? Mattsleeps heeft al een black friday aanbieding nu.quote:Op zaterdag 4 november 2023 17:25 schreef Lonaa het volgende:
De beddensoap gaat wel verder. Ik heb de bestelling die ik had gedaan geannuleerd. Het was een goede aanbieding en de levertijd zou kort zijn, dus ik ging er toch voor. Na plaatsen van de bestlling bleek het niet 1 matras van 160 maar toch 2 van 80. Nou ja, akkoord.
Toen bleek de leverdatum niet te zijn wat ze beloofd hadden. En nog eens niet. En nu nog eens niet. Dus ik heb bozig gebeld vandaag en ze konden niks voor me doen. Akkoord, dan laat maar.
Vandaag naar de beddenwinkel, keuze gemaakt voor teringveel geld want "uit voorraad leverbaar", hihaho grapj0n levertijd van 11 tot 13 weken.
Ergo, ik heb nog steeds geen matras
Mijn geannuleerde bestelling kwam van Jysk. Mijn "ik ga niet 3 maand wachten"bestelling van TotaalBed.quote:Op zaterdag 4 november 2023 17:39 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Waar had je besteld? Mattsleeps heeft al een black friday aanbieding nu.
En Ikea? Daar kan je toch op de site van het filiaal zien of ze daadwerkelijk op voorraad zijn?quote:Op zaterdag 4 november 2023 17:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn geannuleerde bestelling kwam van Jysk. Mijn "ik ga niet 3 maand wachten"bestelling van TotaalBed.
Ik overweeg nu toch een matras van matrasaanhuis, dat @:sigme aanraadde. Ik ga ze maandag even bellen.
MattSleeps heb ik ook wel even naar gekeken, ze hebben wel prima aanbieding.
Ik ben bij de Ikea geweest een tijdje geleden om te proefliggen maar ik was nergens echt content over. Maar goed, het kan alsnog.quote:Op zaterdag 4 november 2023 17:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En Ikea? Daar kan je toch op de site van het filiaal zien of ze daadwerkelijk op voorraad zijn?
Dit soort trainingen zijn veel meer dan dat. Ja er zitten oefeningen tussen die bij yoga of pilates ook zitten. Maar ook hele andere oefeningen. Maar in plaats van de houding vasthouden zoals bij yoga is het vaak meer in beweging blijven op een rustig tempo.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is dat dan een andere naam voor yoga, pilates?
Ja. En dan was er ook nog dat matras dat nieuw was en ik mocht ophalen maar in de kelder had gelegen en toen was gaan schimmelenquote:Op zaterdag 4 november 2023 17:53 schreef Isabeau het volgende:
Wat waardeloos @:Lonaa van die matrassen. Snap dat je het een beetje snel wilt hebben.
Geen fijn matras wil je ook niet neequote:Op zaterdag 4 november 2023 17:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben bij de Ikea geweest een tijdje geleden om te proefliggen maar ik was nergens echt content over. Maar goed, het kan alsnog.
quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:00 schreef Lonaa het volgende:
Ja. En dan was er ook nog dat matras dat nieuw was en ik mocht ophalen maar in de kelder had gelegen en toen was gaan schimmelen
Ja nou, bleek pas bij ophalen. Haar intenties waren goed, maar ja.quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]wie is daar nou in geinteresseerd
Was allemaal niet slecht maar mja mja. En Ikea heeft wel omruilgarantie maar alleen voor Ikeamatrassen, obviously. En die vind ik dus allemaal mja mjaquote:Op zaterdag 4 november 2023 18:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geen fijn matras wil je ook niet nee
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt als een topdealquote:Op zaterdag 4 november 2023 18:00 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. En dan was er ook nog dat matras dat nieuw was en ik mocht ophalen maar in de kelder had gelegen en toen was gaan schimmelen
Jysk is nog beroerder als leenbakker. Te veel geld voor bagger in een glimmend jasje.quote:Op zaterdag 4 november 2023 17:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn geannuleerde bestelling kwam van Jysk. Mijn "ik ga niet 3 maand wachten"bestelling van TotaalBed.
Ik overweeg nu toch een matras van matrasaanhuis, dat @:sigme aanraadde. Ik ga ze maandag even bellen.
MattSleeps heb ik ook wel even naar gekeken, ze hebben wel prima aanbieding.
Ze hebben troep, maar hadden ook goede matrassenquote:Op zaterdag 4 november 2023 18:10 schreef z80 het volgende:
[..]
Jysk is nog beroerder als leenbakker. Te veel geld voor bagger in een glimmend jasje.
Was slechter dan Leenbakker mogelijk?quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:10 schreef z80 het volgende:
Jysk is nog beroerder als leenbakker. Te veel geld voor bagger in een glimmend jasje.
De voorganger was inderdaad een stuk beter. Maar de nieuwe keten is een ramp.quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ze hebben troep, maar hadden ook goede matrassen
Ze zijn niet voor niets failliet gegaan, en hebben onder een nieuwe naam een nieuwe keten opgericht
Vriend van mij had een matrassenfabriek en is daar zwaar het schip mee ingegaan.
Dit. Dit dit dit.quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:14 schreef Candaasje het volgende:
Leenbakker… dat je dan een fluffy stoel ziet, er vol enthousiasme op neer ploft, en direct je bekken en wervelkolom op 6 plekken breekt
Dat idee heb ik bij Ikea ookquote:Op zaterdag 4 november 2023 18:14 schreef Candaasje het volgende:
Leenbakker… dat je dan een fluffy stoel ziet, er vol enthousiasme op neer ploft, en direct je bekken en wervelkolom op 6 plekken breekt
Dat is waarom ik geen Ikea bed wil.quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat idee heb ik bij Ikea ook
#team_Leolux
#team_Interluebke
Heb een Ikea logeerbed, maar dan met goede lattenbodem erin (had ik nog) en goede boxspring matrassen. Echter, als je daarin neuksex hebt of Han Solo speelt heb je het idee dat het uit elkaar klappert.quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat is waarom ik geen Ikea bed wil.
Dit is ook waarom ik geen topper wil. Minder bed-elementen, meer beter. Dan kan er ook niks schuiven of kapot.quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb een Ikea logeerbed, maar dan met goede lattenbodem erin (had ik nog) en goede boxspring matrassen. Echter, als je daarin neuksex hebt of Han Solo speelt heb je het idee dat het uit elkaar klappert.
Dat had ik zo ongeveer met een ikea bank. Vond m zo leuk dat ik m bijna online besteld had. Toch er maar naar toe gefietst, zo blij (wel een maand enorm veel rugpijn gehad)quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:14 schreef Candaasje het volgende:
Reden waarom ik liever tweedehands een lederen Leolux koop dan een nieuwe Ikea, en het is nog goedkoper ook.quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:20 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat had ik zo ongeveer met een ikea bank. Vond m zo leuk dat ik m bijna online besteld had. Toch er maar naar toe gefietst, zo blij (wel een maand enorm veel rugpijn gehad)
Ik heb ook jaren ikea banken en een ikea bed gehad (en nog veel meer ikea), maar die ene bank was niet voor mij geschikt.quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:24 schreef Candaasje het volgende:
Wij hebben meer dan 10 jaar een echt heel goede IKEA bank gehad, de Tidafors. Zat eigenlijk beter dan onze huidige, maar was ook wel 3x zo lomp en inmiddels wel toegetakeld door konijnen. Was wel duurder dan de bekende Klippans, maar elke cent waard en nog steeds goed betaalbaar.
Ook matrassen van de Ikea. Het is dat we een kuil erin creëren doordat we altijd klef tegen elkaar liggen. Maar verder prima matrassen.
Dus nee, ik snap de Ikea haat niet zo
Dat zijn ook niet echt merken die je met een IKEA kunt vergelijken, natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat idee heb ik bij Ikea ook
#team_Leolux
#team_Interluebke
Ik koop het tweedehands, dan zijn de prijzen vergelijkbaar. Sterker nog, je koopt een leren Leolux tweedehands waar de kat zijn nagels aan heeft lopen slijpen voor een paar tientjes. Breng hem naar de stoffeerder, laat er nieuw schuim en leer op zetten en de labels weer in naaien en hij is nieuw, voor een paar honderd euro voor een stoel.quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat zijn ook niet echt merken die je met een IKEA kunt vergelijken, natuurlijk.
Dat is idd het grote nadeel van Ikea, geld terug is geen optie.quote:Op zaterdag 4 november 2023 18:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Was allemaal niet slecht maar mja mja. En Ikea heeft wel omruilgarantie maar alleen voor Ikeamatrassen, obviously. En die vind ik dus allemaal mja mja
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is hier sinds 16:00 nagenoeg droog. Alleen wel donker natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 november 2023 19:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Is het bij iedereen trouwens zo regenachtig vandaag? Vanochtend was het nog wel oke hier, maar sinds 11.30 ofzo is het hier echt de hele tijd aan het regenen. Of misschien gewoon toevallig steeds als ik naar buiten kijk..
Wel extra gezellig zo op de bank met mn homemade warmte- en verzwaringsdekentje![]()
[ afbeelding ]
Hier juist een leren bank. Wel eentje met goed, dik leer. Zit heerlijk.quote:Op zaterdag 4 november 2023 19:06 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een Ikea bank, ben erg blij met de wasbare hoezenen vind zelf dat hij prima zit. Aan de harde kant maar dat heb ik liever dan zo'n wegzakbank. Heb er een weekje op geslapen in m'n nieuwe huis toen ik m'n bed en matras nog niet op orde had en lag eigenlijk erg lekker. Maar je hebt bij die banken wel weinig keus in afmetingen, dus als je erg klein bent zit je denk ik met bungelende beentjes en kan je niet bij de rugleuning.
Lederen bank nee *ril*
Het ging al fout om de wijnglazen mee te nemen bij de afwas. Dat doe je apart.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:18 schreef JAM het volgende:
Ik heb me eergisteren bij het afwassen aan een gebroken wijnglas gesneden.
Welnee. Tenzij kristallen glazen ofzo.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:30 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Het ging al fout om de wijnglazen mee te nemen bij de afwas. Dat doe je apart.
Beterschap!quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:18 schreef JAM het volgende:
En toen? Bloed? Hechtings?quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:18 schreef JAM het volgende:
Pijnlijk! Ik heb ooit eens een mooi rijtje hechtingen in mijn duim overgehouden aan het wat te enthousiast opwrijven van een wijnglas.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:18 schreef JAM het volgende:
Welja, glazen waar goede wijn of bier in komt doe je niet mee met de gewone afwas. Daar gebruik je speciaal schoonmaakspul voor.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welnee. Tenzij kristallen glazen ofzo.
4 Amsterdamse uitjes van Oos.quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die Amsterdamse uien zijn wel heel pretentieus zo![]()
Maar ja, whats in a name
Verdorie had al een klein beetje trek in lekkers, nu nog meer
quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Die uien zijn een goed idee als voorgerecht bij eerstkomende eetclub etentje 😉 doe ik er nog een augurk bij, meer dan bij Ron
En dan ook nog in partjesquote:Op zaterdag 4 november 2023 22:05 schreef Blues het volgende:
[..]
4 Amsterdamse uitjes van Oos.
Maar ja.. hapslikweg. En dat was met meer.
Tacootjes (klein hoor, lijken groot op foto) en mijn toet waren het lekkerst.
De paté ook als je die met niks at en een slok rode wijn daarna nam.![]()
![]()
Erg kleine gerechtjes te weinig, dus als je meer gerechtjes uitvraagt zonder korting is het wel echt kassa hoor.
Die uitjesquote:Op zaterdag 4 november 2023 22:05 schreef Blues het volgende:
[..]
4 Amsterdamse uitjes van Oos.
Maar ja.. hapslikweg. En dat was met meer.
Tacootjes (klein hoor, lijken groot op foto) en mijn toet waren het lekkerst.
De paté ook als je die met niks at en een slok rode wijn daarna nam.![]()
![]()
Erg kleine gerechtjes te weinig, dus als je meer gerechtjes uitvraagt zonder korting is het wel echt kassa hoor.
Dus wat heb je gegeten? En wat erbij?quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die uitjes
Ik ging vandaag pretentieloos uit eten. Inmiddels jaarlijkse traditie, volgend jaar ben ik aan de beurt het restaurant uit te zoeken.
Onze ouders werden jaren geleden goede vrienden, inclusief weekendjes weg met de kinderen (waaronder ik dus). Vandaag concludeerde ‘de jeugd’ dat genoemde kinderen nu de leeftijd hebben waarop de ouders begonnen die weekendjes met ons weg gaan
Helaas inmiddels 1 ouder minder in het gezelschap, en de meeste kinderen hebben gezinnen gesticht.
Maar dat etentje… dat is alleen met ‘de originele’ kern.
Mosterd soep met spekjes. Genoeg spekjes, te weinig mosterd.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus wat heb je gegeten? En wat erbij?
Ik denk dan, hoe zit je dan bij elkaar een menu samen te stellen en iemand zegt: wanneer we nou in een schaaltje 3 doorgesneden Amsterdamse uitjes doen. Hoe zou de rest dan kijken? Mij kan je wegdragenquote:Op zaterdag 4 november 2023 23:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moest ook grinniken om de Amsterdamse uitjes. Maar het verbaast me ook niet eigenlijk. Kesbeke is nogal van de collabs.
En dat was het idee dat het haaldequote:Op zaterdag 4 november 2023 23:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik denk dan, hoe zit je dan bij elkaar een menu samen te stellen en iemand zegt: wanneer we nou in een schaaltje 3 doorgesneden Amsterdamse uitjes doen. Hoe zou de rest dan kijken? Mij kan je wegdragen
Dessert idee was 3 chocolade vlokkenquote:Op zaterdag 4 november 2023 23:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En dat was het idee dat het haalde
Van een pretentieus merk, waar het goed mee kokketeren isquote:Op zaterdag 4 november 2023 23:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dessert idee was 3 chocolade vlokken
En de zoetstofquote:Op zaterdag 4 november 2023 23:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moest ook grinniken om de Amsterdamse uitjes. Maar het verbaast me ook niet eigenlijk. Kesbeke is nogal van de collabs.
Kühnequote:Op zaterdag 4 november 2023 23:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En de zoetstof
Hopeloos overschat die Kesbeke. Smerig gewoon wat die maken.
Is er nooit jonge!quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:46 schreef Molo het volgende:
Lieve mensen, vandaag dje crompouce van Van Maanen geprobeerd en het was tegen verwachting in fantastisch
Probeer dat allen!
Lagen er vandaag tal van, waaronder zonder reservering drie voor de familie Moloquote:
🤣🤣🤣quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Lagen er vandaag tal van, waaronder zonder reservering drie voor de familie Molo
[ afbeelding ]
Zo te zien zit Van Maanen dichtstbijzijn bij jou in Leiden of Alphen aan de Rijn.quote:
Waaaaar? Wil het ook eigenlijk niet weten, zit op mn nietspool.quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Lagen er vandaag tal van, waaronder zonder reservering drie voor de familie Molo
[ afbeelding ]
En thuis nog een boterham met pindakaasquote:Op zaterdag 4 november 2023 23:45 schreef Blues het volgende:
Ze waren gemarineerd met iets.
Wat weet ik niet.
Ja & Jaquote:Op zondag 5 november 2023 00:07 schreef AnneX het volgende:
[..]
En thuis nog een boterham met pindakaas![]()
Jullie hebben toch eerder bij/met Ron gegeten? Was het druk hier eigenlijk?
Ditquote:Op zaterdag 4 november 2023 23:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En de zoetstof
Hopeloos overschat die Kesbeke. Smerig gewoon wat die maken.
Geef mij die affogato maarquote:Op zaterdag 4 november 2023 22:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Die creme catalana klinkt wel erg goed.
Van Maanenquote:Op zaterdag 4 november 2023 23:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Waaaaar? Wil het ook eigenlijk niet weten, zit op mn nietspool.
Ja! de eerste keer dat ik het in een restaurant bestelde ging er een wereld voor me open. Zó lekker en zó simpelquote:Op zondag 5 november 2023 00:23 schreef Blues het volgende:
affogata is lekker zeg!
Ook makkelijk te maken thuis
Ik heb hem al twee keer op, maar snap de hype juist niet. Een goede tompouce is veel lekkerder. En daar is Van Maanen dan weer niet de beste bakker voor.quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:46 schreef Molo het volgende:
Lieve mensen, vandaag dje crompouce van Van Maanen geprobeerd en het was tegen verwachting in fantastisch
Probeer dat allen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En croissantjes zijn wat mij betreft overrated. Wat een kruimel festijn met lucht.
Het sentiment heeft vast te maken met vakantieherinneringen oid.
Laat staan gevuld en roze afgedekt.
Letterlijk laten staan.![]()
Ja, toch wel uitgekakt, de feeder genegeerd en geïnstrueerd mijn geweeklaag te negerenquote:Op zondag 5 november 2023 10:33 schreef AnneX het volgende:
Waar liet je de 3-5 kilo dan? 👍🏼
Eten en lekkere dingen worden voor je aangesleept terwijl je op de bank ligt uit te puffen…
Gewoon benieuwd.🤨
Ik denk vooral dat het vrij weinig met het mondgevoel van een tompouce te maken heeft, is gewoon wat andersquote:Op zondag 5 november 2023 09:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb hem al twee keer op, maar snap de hype juist niet. Een goede tompouce is veel lekkerder. En daar is Van Maanen dan weer niet de beste bakker voor.
quote:Op zondag 5 november 2023 09:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Recent een jurkje gekocht, waar ik eerst een kilo of 3-5 voor moest afvallen. Normaal is dat niet echt een verstandige strategie, maar het was een kringloopjurkje, van 5 euro, met mijn naam én het originele prijskaartje er op/aan, dus de gok maar gewaagd. Vandaag staattie beeldig
Ik ken drie bakkers die zelf hun croissants maken. Dat kan financieel eigenlijk niet uit, en één ervan is er mee gestopt omdat na een croissant of 50 de blaren op je handen staan.quote:Op zondag 5 november 2023 09:45 schreef vlindertje89 het volgende:
De cronuts van mijn bakker (ook met gele room en een roze glazuur erop) zijn fantastisch, maar die dingen hebben ze al twee jaar ofzo.
De croissantjes van die bakker zijn dan weer niet zo lekker, maar de mini croissantjes welDie maken ze anders ofzo..
De gewone croissantjes van de Lidl vind ik dan wél weer erg lekker. En de kaas/hamkaas croissantjes ook
En de crisp croissantjes inderdaad ook
Same; ze ging ineens een minipleistertje plakken, dat was wat ik er van meekreeg..quote:Op zaterdag 4 november 2023 15:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ik voelde echt he-le-maal niets van de griepvaccinatie. Niets! Voelde amper de prik, daarna niks meer gehad.
Ja dit! Ook hier in de stad: mensen met een minituintje en dan daar zo’n ENORME hut in… en dan ga je daar zitten om woonkamertje te spelen?quote:Op zondag 5 november 2023 11:44 schreef AnneX het volgende:
Ondertussen kijk ik een aflevering van een tuinverbouwing terug.
Kast van een huis. En tuin.
En dan wil men een overkapping om buiten te zitten met familie oh ja en met vrienden en samen te eten.😳
Mensen, er staat een huis achter je. Ga dan in een hutje wonen. Altijd buiten.
Dan zijn er ook nog met een …buitenkeuken én een televisie…![]()
Verderop staat zo’n ding en het is groter dan mijn huis 😂
Absurd vind ik het.
Ik kwam ergens in Noord-Duitsland op de motor langs een bedrijf met letterlijk 10-tallen van die schitterende aluminium overkapping constructies als demo... Maar helaas geen idee waar precies.quote:Op zondag 5 november 2023 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een flinke overkapping met buitenkeuken staat hier ook hoog op de verlanglijst. Ideaal om een aanrecht naast de barbecue te hebben. Handog
De trein is zo'n gek idee nog niet.quote:Op zondag 5 november 2023 12:09 schreef fietsie het volgende:
We deden dus een "laten we eens met z'n drieen op pad dag."
Eerst naar KreaDoe. Om 9:00 van huis, om 11:00 in de file naar de parkeer, om 11:30 de dames laten uitstappen, om 12:00 besloten niet bij de Jaarbeurs te parkeren maar commercieel, om 12:45 was ik -uit- het verkeer naar de Jaarbeurs P en om 13:00 geparkeerd. Tegen 1/3 van de parkeerkosten, recht tegenover de hoofdingang....
Binnen was het druk. Niet gezellig druk, nee "duw jezelf door het gangpad en struikel over de bejaarden met een boodschappenkarretje druk". Daarom was ik ook mee, om een pad door de drukte te stampen voor de dames; menigtes hebben de neiging mij wel door te laten.
Daarna besloten we het masochisme nog even vol te houden; Intratuin Duiven was de volgende bestemming.
Parkeren was overal vol, behalve het ondergelopen parkeerweiland op 10 minuten lopen.. Spannend of we weg zouden kunnen komen (er werden al auto;s losgetrokken...)
Nou ik weet waar alle fijnstofproductie en CO2 en al dat wat dies meer zij vandaan kwam: meuk. Een heel gebouw vol meuk. De ehm, lovende media en facebook berichten konden we ook niet echt plaatsen; dit had weinig met kerst van doen, wansmaak, kitsch, plastic, nep, dat waren toch wel de keywords....
Op zaterdag naar de kerstwereld in Duiven. Da’s inderdaad een uitdaging. Eén keer geweest, toen het nog redelijk bescheiden was en toen vond ik het al doffe ellende. Begrijp dat er mensen iedere dag naar toe gaan, en ook mensen er speciaal vrij voor nemen.quote:Op zondag 5 november 2023 12:09 schreef fietsie het volgende:
Eerst naar KreaDoe. Om 9:00 van huis, om 11:00 in de file naar de parkeer, om 11:30 de dames laten uitstappen, om 12:00 besloten niet bij de Jaarbeurs te parkeren maar commercieel, om 12:45 was ik -uit- het verkeer naar de Jaarbeurs P en om 13:00 geparkeerd. Tegen 1/3 van de parkeerkosten, recht tegenover de hoofdingang....
Binnen was het druk. Niet gezellig druk, nee "duw jezelf door het gangpad en struikel over de bejaarden met een boodschappenkarretje druk". Daarom was ik ook mee, om een pad door de drukte te stampen voor de dames; menigtes hebben de neiging mij wel door te laten.
Daarna besloten we het masochisme nog even vol te houden; Intratuin Duiven was de volgende bestemming.
Parkeren was overal vol, behalve het ondergelopen parkeerweiland op 10 minuten lopen.. Spannend of we weg zouden kunnen komen (er werden al auto;s losgetrokken...)
Nou ik weet waar alle fijnstofproductie en CO2 en al dat wat dies meer zij vandaan kwam: meuk. Een heel gebouw vol meuk. De ehm, lovende media en facebook berichten konden we ook niet echt plaatsen; dit had weinig met kerst van doen, wansmaak, kitsch, plastic, nep, dat waren toch wel de keywords....
Aan het restaurant te zien waren er ook echt mensen die het als een uitje beschouwen incl diner enzo...quote:Op zondag 5 november 2023 12:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Op zaterdag naar de kerstwereld in Duiven. Da’s inderdaad een uitdaging. Eén keer geweest, toen het nog redelijk bescheiden was en toen vond ik het al doffe ellende. Begrijp dat er mensen iedere dag naar toe gaan, en ook mensen er speciaal vrij voor nemen.
Bed wise? Of self inflicted?quote:
Ah dus het was een uitroep van genot en napretquote:Op zondag 5 november 2023 12:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vrij veel wodka cola, bier en een goed feestje.
Weinig pret nu.quote:Op zondag 5 november 2023 12:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ah dus het was een uitroep van genot en napret
Hel op de fiets volgens mijquote:Op zondag 5 november 2023 12:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Aan het restaurant te zien waren er ook echt mensen die het als een uitje beschouwen incl diner enzo...
De prijzen trouwens ook... een hele berg 'licentiemerken' waarbij de chinese kwartjesproducten een lekker bedragje licentiegeld kregen opgelegd.... bizar. Een Efteling Langnek met een kerstmutsje op, van plastic, 8cm hoog, voor 23,99 euro.
Ik vond mezelf sneu omdat ik aan huiswerk voor m'n cursus moet. Dat stap-budget is in ieder geval een goede stok achter de deur.quote:Op zondag 5 november 2023 12:09 schreef fietsie het volgende:
quote:Op zondag 5 november 2023 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een flinke overkapping met buitenkeuken staat hier ook hoog op de verlanglijst. Ideaal om een aanrecht naast de barbecue te hebben. Handig om een kast te hebben voor de grote hoeveelheid barbecuespullen. Waslijnen er onder zodat was wel buiten kan maar niet in de regen. Lekker tot laat buiten zitten maar wel uit de wind. De stoelkussens niet elke dag binnen hoeven leggen. Ik zie geen nadelen![]()
quote:Op zondag 5 november 2023 13:34 schreef Myraela het volgende:
Ik ging net lunchen. Reactie van m'n schoonvader: 'Gaan jullie lekker snacken?', hij kijkt nog eens naar de borden en kwam tot de conclusie dat alleen ik ging snacken, want m'n man had gewoon dubbele boterhammen met pindakaas.
Blijkbaar is een dubbele volkoren boterham met kaas en cottage cheese tussen het tosti-ijzer ineens een hele andere categorie eten geworden.
Oude mensen logica, love it.
Er zijn mensen die het héél raar vinden, als dat geen nadeel is?quote:Op zondag 5 november 2023 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een flinke overkapping met buitenkeuken staat hier ook hoog op de verlanglijst. Ideaal om een aanrecht naast de barbecue te hebben. Handig om een kast te hebben voor de grote hoeveelheid barbecuespullen. Waslijnen er onder zodat was wel buiten kan maar niet in de regen. Lekker tot laat buiten zitten maar wel uit de wind. De stoelkussens niet elke dag binnen hoeven leggen. Ik zie geen nadelen![]()
Is het niet enorm troebel na al die regen van de afgelopen tijd?quote:Op zondag 5 november 2023 13:41 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen!
Na een toch wel spannende, geslaagde draaibeurt op het strand in de bloedhitte afgelopen donderdag voor een paar honderd personen![]()
![]()
is nu, sinds onze Arubaanse vrienden vertrokken zijn, de duikperiode aangebroken.
Gisteren de eerste duiken gemaakt, waarbij alle soorten onderwaterbeestjes, incl. barracuda’s, zeeschildpadden en murene's, te zien waren, vandaag nog 2 duiken.
Daarna is het bijna klaar met duiken, zon, zee en vrienden hier, want morgenavond laat vertrekken we helaas weer naar de kou van NL. Ik had nog wel een paar weekjes willen blijven…
In de ondiepe delen, vlak langs de kustlijn/aan de oppervlakte soms wel, maar vanaf 4 meter diepte is het zicht prima…quote:Op zondag 5 november 2023 13:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Is het niet enorm troebel na al die regen van de afgelopen tijd?
Achteraf hoorden wij dat mnX niet binnen 24 uur ‘mocht’ duiken én terugvliegen.quote:Op zondag 5 november 2023 13:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In de ondiepe delen, vlak langs de kustlijn/aan de oppervlakte soms wel, maar vanaf 4 meter diepte is het zicht prima…
Wat heeft nieuwbouw versus bestaande bouw daarmee te maken?quote:Op zondag 5 november 2023 14:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
Achteraf hoorden wij dat mnX niet binnen 24 uur ‘mocht’ duiken én terugvliegen.
Het liep goed af.![]()
Leuk dat het draaien lekker druk was.
Mijn commentaar was ook op de tuinoverkapping/buitenkeuken in een nieuwbouwwijk.![]()
Verder kan iedereen het zijne ervan vinden. En bouwen.
Nieuwbouwwijk vs huizen met grotere tuinen lijkt mequote:Op zondag 5 november 2023 14:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat heeft nieuwbouw versus bestaande bouw daarmee te maken?
Snap ik er nog steeds niks vanquote:Op zondag 5 november 2023 14:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nieuwbouwwijk vs huizen met grotere tuinen lijkt me
Hebben ze in de NL nieuwbouw nog tuinen dan? Dat is meer drie tegels gericht op het raam van ieder huis in de buurt toch ?quote:Op zondag 5 november 2023 14:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zoals we bij ons thuis vroeger altijd zeiden bij zulke eerstewereldproblemen, 'het is weer tijd voor een derde wereldoorlog'.quote:Op zondag 5 november 2023 14:37 schreef Clubsoda het volgende:
Gut, wat zijn we weer gezellig andere mensen en hun keuzes aan het bezeiken
quote:Op zondag 5 november 2023 14:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Zoals we bij ons thuis vroeger altijd zeiden bij zulke eerstewereldproblemen, 'het is weer tijd voor een derde wereldoorlog'.
Voelt heden ten dage wat naar om dat te zeggen, goddank hebben we hier op Fok desmiley daarvoor
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
x 450
Worden de achtertuinen wel wat ruimer van.quote:Op zondag 5 november 2023 14:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
die oorlogen helpen ook precies niets hierin, blijkt wel.
Nee daar ben ik inmiddels ook wel achterquote:Op zondag 5 november 2023 14:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
die oorlogen helpen ook precies niets hierin, blijkt wel.
Dit kun je hier in de buurt als nieuwbouw kopen, ziet er best groen uit. Als je als 50-er een goede wooncarrière hebt gehad dan moet die 1,4 miljoen ook geen probleem zijn.quote:Op zondag 5 november 2023 14:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hebben ze in de NL nieuwbouw nog tuinen dan? Dat is meer drie tegels gericht op het raam van ieder huis in de buurt toch ?
Wij zijn bij een nieuwbouwwijk in Hveen wezen kijken, omdat er nagenoeg niets te vinden is in de koopmarkt.
Maar dan maar blijven zitten want die horror..... echt gewoon vol in de kamers van je buren kunnen kijken vanaf de 1e verdieping..
Scheelt niet veel hoorquote:Op zondag 5 november 2023 14:46 schreef Myraela het volgende:
Ha-ha, jullie wonen allemaal zeker niet vrijstaand midden in de randstad met overkapping, buitenkeuken en zwembad in de tuin.
Slim gepland, boel familie in 1 weekend.quote:Op zondag 5 november 2023 14:39 schreef Clubsoda het volgende:
Anyways, mijn schoonvader was hier twee nachten aan het logeren, was erg fijn voor mijn vrouwzij bracht hem om half 8 vanochtend naar de trein, nam op de terugweg mijn moeder mee, we hebben nog een laatste restje verjaardag gevierd, en passant werd er buiten de lijntjes gepoept en gekotst, ouders weer teruggebracht en nu hebben we net de rust in huis gevierd met een slaapje op de bank
Ik heb even gemist wanneer je ook alweer precies een sukkel bent, als je niet hebt wat jij zegt of juist als je 'meer dan een half miljoen11!!!' hebt betaald voor je rijtjeshuis met nieuwbouwtuin.quote:Op zondag 5 november 2023 14:46 schreef Myraela het volgende:
Ha-ha, jullie wonen allemaal zeker niet vrijstaand midden in de randstad met overkapping, buitenkeuken en zwembad in de tuin.
Eerst moeten de !!! dan de 11quote:Op zondag 5 november 2023 14:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb even gemist wanneer je ook alweer precies een sukkel bent, als je niet hebt wat jij zegt of juist als je 'meer dan een half miljoen11!!!' hebt betaald voor je rijtjeshuis met nieuwbouwtuin.
Ach. Laat ik ook eens meedoenquote:Op zondag 5 november 2023 14:37 schreef Clubsoda het volgende:
Die nieuwbouw rijtjeshuizen hebben sowieso alles wat ik opnoem niet, dus dat zijn de grootste sukkels.quote:Op zondag 5 november 2023 14:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb even gemist wanneer je ook alweer precies een sukkel bent, als je niet hebt wat jij zegt of juist als je 'meer dan een half miljoen11!!!' hebt betaald voor je rijtjeshuis met nieuwbouwtuin.
Precies dit ja.quote:Op zondag 5 november 2023 15:02 schreef Myraela het volgende:
Ik kan sowieso altijd wel lachen als het over de bedragen van hypotheken gaat. En dan vooral als je zo'n gesprek hebt met iemand die al jaaaaaaaren geleden iets gekocht heeft. Want die vinden alles extreem duur, maar vergeten even dat je weinig keuze hebt als je nu aan je eerste hypotheek begint.
Of, ook altijd leuk, de mensen die denken dat zij de ontdekking van de eeuw hebben gedaan door buiten de randstad een groter huis met meer grond voor minder geld te kopen en dat constant blijven vergelijken. Mensen weten écht wel dat die optie er is, alleen ze willen er niet allemaal wonen.
Ik kocht een nieuwe (voor mij dan) notenmixquote:Op zondag 5 november 2023 15:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ah mooi, ik vond nog een halve zak sloffe kaasflips.
In de vuilnisbak, waar je ze hebt laten liggen?quote:Op zondag 5 november 2023 15:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ah mooi, ik vond nog een halve zak sloffe kaasflips.
En even vergeten hoeveel procent van het inkomen naar de hypotheek ging. Ja de huizen waren goedkoper. Maar de inkomsten ook een stuk lager, met een veel hogere hypotheek rente.quote:Op zondag 5 november 2023 15:02 schreef Myraela het volgende:
Ik kan sowieso altijd wel lachen als het over de bedragen van hypotheken gaat. En dan vooral als je zo'n gesprek hebt met iemand die al jaaaaaaaren geleden iets gekocht heeft. Want die vinden alles extreem duur, maar vergeten even dat je weinig keuze hebt als je nu aan je eerste hypotheek begint.
Of, ook altijd leuk, de mensen die denken dat zij de ontdekking van de eeuw hebben gedaan door buiten de randstad een groter huis met meer grond voor minder geld te kopen en dat constant blijven vergelijken. Mensen weten écht wel dat die optie er is, alleen ze willen er niet allemaal wonen.
Klinkt goedquote:Op zondag 5 november 2023 15:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik kocht een nieuwe (voor mij dan) notenmixnom nom nom die is lékker
![]()
(Gepofte) Cheddar Cashew Amandel.
Er zijn mensen die van kaas houdenquote:Op zondag 5 november 2023 15:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
In de vuilnisbak, waar je ze hebt laten liggen?
Dit. Ik had een prachtig nieuwbouwhuis, maar bijna iedereen had wel een overkapping in de tuin. Het liefste mét geluidsinstallatie en televisie. En met 5 van die overkappingen ongeveer grenzend aan mijn eigen tuin (van net iets groter dan postzegelformaat) heb je dus alle geluiden van al die overkappingen, die allemaal de muziek net weer een tandje harder zetten zodat ze het van de buren niet horen. En ik had geen overkapping, laat staan de installatie om daar overheen te komenquote:Op zondag 5 november 2023 14:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit klinkt vreselijk wonenquote:Op zondag 5 november 2023 16:05 schreef Troel het volgende:
Dit. Ik had een prachtig nieuwbouwhuis, maar bijna iedereen had wel een overkapping in de tuin. Het liefste mét geluidsinstallatie en televisie. En met 5 van die overkappingen ongeveer grenzend aan mijn eigen tuin (van net iets groter dan postzegelformaat) heb je dus alle geluiden van al die overkappingen, die allemaal de muziek net weer een tandje harder zetten zodat ze het van de buren niet horen. En ik had geen overkapping, laat staan de installatie om daar overheen te komen![]()
Dit klinkt als twee druppels water met mijn ervaringquote:Op zondag 5 november 2023 11:30 schreef Blues het volgende:
Ik ging compleet rillerig en akelig en pijn in arm naar bed.
Pijn in arm is er nog maar ik ben weer oké @:Isabeau hopen dat het zo blijft
Die hebben dus een extra kamer in de tuin gebouwdquote:Op zondag 5 november 2023 16:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Vrienden van mij hebben sinds kort zo'n overkapping. Moest nog van alles aan gedaan worden want ze smolten weg (goedkoop is duurkoop in dit geval). In de zomer was het open maar nu zijn de ramen dicht. Ze wisten nog niet wat het zou worden, een extra zitkamer of een speelruimte voor de kinderen.
Voorheen bij vrienden, die hadden een vrij kleine woonkamer en daar werd de overkapping de eetkamer. Maw, we zaten eigenlijk nooit meer in de huiskamer op de bank, maar in de overkapping (met ramen/verwarming gelukkig)
Ik kan er ook wel even voor langskomen hoor.quote:Op zondag 5 november 2023 15:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Er zijn mensen die van kaas houden![]()
Ik ga nu trouwens bleekselderij in de polonaise bolognese stoppen, misschien wil @:Vanyel daar even haar plasje over doen? (Figuurlijk)
Anders dan eerdere jaren was KreaDoe vooral "inkleur-Doe", dus daar was maar weinig origineels te koop.quote:Op zondag 5 november 2023 16:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit klinkt als twee druppels water met mijn ervaring![]()
@:fietsie jouw dag klinkt ook niet leuk zeg. Ook zolang zoeken naar parkeerplekken, jeetje. Hebben jullie nog wel iets gekocht of ook helemaal niet?
Het zou een overkapping zijn, dat was het ook, 1 jaar, toen werden de zijkanten boven de muren met de buren dichtgemaakt (want enorme tocht), toen kwam er een hek zodat het een soort veranda was en vervolgens werd dat hek dichtgemaakt en kwamen er ramen boven. Ieder jaar wat erbijquote:Op zondag 5 november 2023 16:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die hebben dus een extra kamer in de tuin gebouwdMaar als het aan alle kanten dicht is, is het dan nog wel een overkapping of gewoon een soort schuur?
Die je waarschijnlijk ook bij de intratuin om de hoek had kunnen kopenquote:Op zondag 5 november 2023 16:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
Anders dan eerdere jaren was KreaDoe vooral "inkleur-Doe", dus daar was maar weinig origineels te koop.
En bij de Kerstmarkt hebben we het ook maar gehouden bij 2 paar sokken en twee mutsen. Omdat nuttig.
Deze zin las ik 2x.quote:Op zondag 5 november 2023 16:47 schreef Vanyel het volgende:
Ondertussen pruttelt hier al een dag een schouder van @:sigme heerlijk te pruttelen. Echt pruttelfestijn.
Is dat inkleuren zo'n hype joh? Ik ken wel mensen die het deden. Super geinig, volwassenen die kleuren zoals kinderen doen met kleurboeken/kleurplaten, maar dan volwassen vormenquote:Op zondag 5 november 2023 16:47 schreef fietsie het volgende:
Anders dan eerdere jaren was KreaDoe vooral "inkleur-Doe", dus daar was maar weinig origineels te koop.
En bij de Kerstmarkt hebben we het ook maar gehouden bij 2 paar sokken en twee mutsen. Omdat nuttig.
Maar dan had je de ervaring van de drukte op de wegen, het parkeerfestijn, de mensenmassa's en de steeds weer dezelfde type kraam moeten missen. En Lang Nek. Al kan je die vast ook wel in de Efteling kopen en dat lijkt me een leuker dagje weg. Winter Eftelingquote:Op zondag 5 november 2023 16:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Die je waarschijnlijk ook bij de intratuin om de hoek had kunnen kopen
Ja maar niet alleen letterlijk; waar 'vroeger' borduurpatronen nog met kruisjes en symbooltjes enzo waren zijn ze nu gewoon voorgedrukt in kleur (en presteert de helft van de kopers vast om het na het borduren minder mooi te laten zijn...)quote:Op zondag 5 november 2023 16:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Deze zin las ik 2x.
[..]
Is dat inkleuren zo'n hype joh? Ik ken wel mensen die het deden. Super geinig, volwassenen die kleuren zoals kinderen doen met kleurboeken/kleurplaten, maar dan volwassen vormenDenk dat dat best ontspannend is.
Uhuh maar kijk, al drie mensen uit dit gehucht (<200 huizen) hadden op de dorps Facebook gepost hoe ge-wel-dig het daar in Duiven was.quote:Op zondag 5 november 2023 16:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dan had je de ervaring van de drukte op de wegen, het parkeerfestijn, de mensenmassa's en de steeds weer dezelfde type kraam moeten missen. En Lang Nek. Al kan je die vast ook wel in de Efteling kopen en dat lijkt me een leuker dagje weg. Winter Efteling
Hopelijk is het over een paar jaar weer anders. Je ziet wel vaker bepaalde trends heel erg naar de oppervlakte komen bij dit soort beurzen. Ben iets te vaak op de Huishoudbeurs geweest en daar zag je altijd ook duidelijk bepaalde trends en dan heul veul kraampjes met exact hetzelfde product.quote:Op zondag 5 november 2023 16:54 schreef fietsie het volgende:
Ja maar niet alleen letterlijk; waar 'vroeger' borduurpatronen nog met kruisjes en symbooltjes enzo waren zijn ze nu gewoon voorgedrukt in kleur (en presteert de helft van de kopers vast om het na het borduren minder mooi te laten zijn...)
De drukste en grootste stands waren allemaal met 75% prefab spul...
Ik heb wel het idee dat jij een *iets* grotere tuin hebt dan het gemiddelde stadstuintje waar ik het over hadquote:Op zondag 5 november 2023 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat zullen dezelfde mensen zijn die de spaghetti van Honig goed zullen vinden of een zakje van Knorr gebruiken om goulash te makenquote:Op zondag 5 november 2023 16:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Uhuh maar kijk, al drie mensen uit dit gehucht (<200 huizen) hadden op de dorps Facebook gepost hoe ge-wel-dig het daar in Duiven was.
Dus we moesten dat wel verifiëren...
Sneu voor @sigme dat ze daar op die Spaanse berg met maar 1 schouder zitquote:Op zondag 5 november 2023 16:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kan er ook wel even voor langskomen hoor.
Neem ik die ranzige kaasdingen meteen wel mee
Ondertussen pruttelt hier al een dag een schouder van @:sigme heerlijk te pruttelen. Echt pruttelfestijn.
quote:Op zondag 5 november 2023 16:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
Uhuh maar kijk, al drie mensen uit dit gehucht (<200 huizen) hadden op de dorps Facebook gepost hoe ge-wel-dig het daar in Duiven was.
Dus we moesten dat wel verifiëren...
Bij Lucky zou zo'n overkapping helemaal niet misstaanquote:Op zondag 5 november 2023 16:58 schreef yinu het volgende:
Ik heb wel het idee dat jij een *iets* grotere tuin hebt dan het gemiddelde stadstuintje waar ik het over haden het is niet zozeer de overkapping maar meer dat mensen daar meteen hetzelfde in willen als in de woonkamer.
Als je al een klein tuintje hebt zou ik zelf daar liever buiten willen kunnen zitten als het lekker weer is en als het dan geen lekker weer is kun je binnen zitten. In plaats van dat kleine tuintje vol te bouwen.
Verder zijn er natuurlijk ook prachtige overkappingen en tuinkamers. En als je klein woont kan dat ook een uitkomst zijn. Zo ken ik meerdere mensen waarvan het kind in een schuur/tuinhuisje slaapt.
Ik ben ook heel blij met mijn overdekte balkon. Regelmatig kan ik daar gewoon zitten wanneer het regent. Helaas ook regelmatig dat de wind net vervelend staat, zeker in het vroege voorjaar wanneer de wind nog best fris is.quote:Op zondag 5 november 2023 16:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij Lucky zou zo'n overkapping helemaal niet misstaan![]()
Ik vind buiten zitten helemaal geweldig, dus ik snap heel goed waarom mensen zo'n overkapping aanschaffen. Alleen is dan het door Troel geschetste scenario wel echt hel op de fiets hoor.
Dat scenario was ook wat ik in m’n hoofd heb erbij.quote:Op zondag 5 november 2023 16:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij Lucky zou zo'n overkapping helemaal niet misstaan![]()
Ik vind buiten zitten helemaal geweldig, dus ik snap heel goed waarom mensen zo'n overkapping aanschaffen. Alleen is dan het door Troel geschetste scenario wel echt hel op de fiets hoor.
Dat in kleur voorgedrukt kan ik niet iets nieuws noemen. Oma had dit ruim 50 jaar geleden al.quote:Op zondag 5 november 2023 16:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja maar niet alleen letterlijk; waar 'vroeger' borduurpatronen nog met kruisjes en symbooltjes enzo waren zijn ze nu gewoon voorgedrukt in kleur (en presteert de helft van de kopers vast om het na het borduren minder mooi te laten zijn...)
De drukste en grootste stands waren allemaal met 75% prefab spul...
Het huilende zigeunerjongetje inderdaadquote:Op zondag 5 november 2023 17:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat in kleur voorgedrukt kan ik niet iets nieuws noemen. Oma had dit ruim 50 jaar geleden al.
Het waren meer lappen van ruim een vierkante meter. Er hangen er 2 bij pa.quote:Op zondag 5 november 2023 17:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het huilende zigeunerjongetje inderdaad
@Croupouquequote:Op zondag 5 november 2023 17:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het huilende zigeunerjongetje inderdaad
Oh ja hoor, vorige week zondag zag ik hier in de buurt al in een tuin 2 kerstbomen en rondom het huis allemaal lichtjes. Niet gezien of het binnen al zover is. Maar zij zijn al jaren de eersten. Heb wel eens gehoord dat daar een interieur adviseur woont.quote:Op zondag 5 november 2023 17:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik maakte een opmerking over een reclame met kerst. Jross antwoordde dat er al huizen zijn waar de kerstversiering/kerstboom al staat. ...
Yep. En bij de eerste heb ik geen idee hoe lang het er al staat. 3 weken geleden niet, toen fietste ik er ook langsquote:
Heb je de stand van Robotime gezien?quote:Op zondag 5 november 2023 16:47 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dit klinkt trouwens echt heerlijk!quote:Op zondag 5 november 2023 14:49 schreef Blues het volgende:
Jongus, wat een leuk crea recept maak ik![]()
Pulled oesterzwam. Hoe bedenk je het
https://www.leukerecepten.nl/recepten/broodje-pulled-oesterzwam/
Mogelijk staat onze mini kerstboom incl sushi kerstballen en lichtjes en het lichtgevende hert op onze werkkamer er ook alquote:Op zondag 5 november 2023 17:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh ja hoor, vorige week zondag zag ik hier in de buurt al in een tuin 2 kerstbomen en rondom het huis allemaal lichtjes. Niet gezien of het binnen al zover is. Maar zij zijn al jaren de eersten. Heb wel eens gehoord dat daar een interieur adviseur woont.
Denk dat, wanneer ik morgen naar de boot fiets. er onderweg ook best wat bomen/versieringen te zien zijn, dit weekend opgebouwd. Dat is een wijk waar ze van uitbundig houden. Of het nou kerst is, of voetbal, of mooi weer met zwembaden ect, ze duiken ver vol in.
Kaasflips zijn al verorberdquote:Op zondag 5 november 2023 16:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik kan er ook wel even voor langskomen hoor.
Neem ik die ranzige kaasdingen meteen wel mee
Aldi in Duitsland heeft iets soortgelijks volgens mijquote:Op zondag 5 november 2023 17:48 schreef Morgane89 het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft iemand een idee waar dit soort chips te koop zijn in een winkel? Bij Lidl hier zag ik ze helaas niet.
Ik had nu knabbelspek van Jumbo, maar dat was mwah. Bacon chips waren vroegst echt awesome.
Daarom ben ik er weg. Kwam er niet tot rust en werd er gek.quote:Op zondag 5 november 2023 16:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit klinkt vreselijk wonenDenk je ook leuk een tuin te hebben waar je 's avonds lekker kan genieten, moet je naar de herrie van iedereen er omheen luisteren.
Bij mijn ouders in het hofje heeft echt iedereen zo'n gigantische overkapping. Mijn ouders ook. Met buitenkeuken. Maar het is meer een extra schuur voor de opslag van rommel. Alleen dan aan één kant open.
Dank je, ik woon vlakbij de grens.quote:Op zondag 5 november 2023 17:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Aldi in Duitsland heeft iets soortgelijks volgens mij
https://www.lidl.nl/p/liv(...)-x-300-cm/p100344603quote:Op zondag 5 november 2023 17:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben ook heel blij met mijn overdekte balkon. Regelmatig kan ik daar gewoon zitten wanneer het regent. Helaas ook regelmatig dat de wind net vervelend staat, zeker in het vroege voorjaar wanneer de wind nog best fris is.
Daar heb ik naar gekeken maar volgens mij werkt dat bij het balkon niet echt en dit geeft wel een heel opgesloten gevoel.quote:Op zondag 5 november 2023 17:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
https://www.lidl.nl/p/liv(...)-x-300-cm/p100344603
Ze kunnen ook in lichtgrijs en in verschillende hoogtes.quote:Op zondag 5 november 2023 17:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar heb ik naar gekeken maar volgens mij werkt dat bij het balkon niet echt en dit geeft wel een heel opgesloten gevoel.
ik weet het maar dan heb ik een balkon "hok" van 8 m bij 1.80 m, met achter me het huis en voor me van die lappen waar je ook niet doorheen kunt kijken (en geen zon). Dus dan maar de wind ondergaan of naar binnen.quote:Op zondag 5 november 2023 17:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ze kunnen ook in lichtgrijs en in verschillende hoogtes.
Daar kan Ron een lesje leren.quote:
Ja idd.quote:Op zondag 5 november 2023 18:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Daar kan Ron een lesje leren.![]()
Overigens: mnX luistert naar nieuwe Anouk cd met groot orkest
Wat ik ervan hoorde, deed mij aan Birds denken.
“Mooie productie en lef met het Grote orkest erbij. Prachtig”quote:Op zondag 5 november 2023 18:29 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja idd.
Ik vind het album 'sad sing along songs' mooier.
De muziek van het orkest is prachtig, maar ik kan er verder (nog)niet heel warm voor lopen... sommige tracks zijn wel echt des Anouk.
Are you done running is 1 vd betere.
Wat vind S er van?
He allermooiste nr van Anouk vind ik overigens 'Stardust'quote:Op zondag 5 november 2023 19:38 schreef AnneX het volgende:
“Mooie productie en lef met het Grote orkest erbij. Prachtig”
Mooi zijn die hequote:Op zondag 5 november 2023 19:57 schreef z80 het volgende:
Vandaag een nog niet eerder geziene gast in de tuin. Een Gaai.
Eentje met fel blauwe vleugels.
Ziet er inderdaad apart uit. lichtbruine kop en felle randen aan de vleugels.quote:
Er kwam er ooit een regelmatig langs, binnen een dag was de streng doppinda’s leegquote:Op zondag 5 november 2023 20:08 schreef z80 het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad apart uit. lichtbruine kop en felle randen aan de vleugels.
Eens kijken of het een blijvertje is. Aan de ander kant, het is wel een rover.
Zoals Myra zeiquote:Op zondag 5 november 2023 14:37 schreef Clubsoda het volgende:
quote:
Boks ouwe. Wel liefde voor mn huisquote:Op zondag 5 november 2023 14:48 schreef Lonaa het volgende:
Ik woon in een afgetrapt appartementencomplex in een net-niet-achterstands wijk
Boks ouwe.quote:
Hier zitten kraaien, Eksters en kauwen. Kan deze schreeuwert ook wel bij.quote:Op zondag 5 november 2023 20:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Er kwam er ooit een regelmatig langs, binnen een dag was de streng doppinda’s leeg, vernielt de pindakaas houder. Vorig jaar niet gezien gelukkig, zo konden de kleinere vogels ook eten
Op de socials zag ik dat paintbynumbervoorvolwassenen ineens helemaal hip wordt gemaaktquote:Op zondag 5 november 2023 16:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Deze zin las ik 2x.
[..]
Is dat inkleuren zo'n hype joh? Ik ken wel mensen die het deden. Super geinig, volwassenen die kleuren zoals kinderen doen met kleurboeken/kleurplaten, maar dan volwassen vormenDenk dat dat best ontspannend is.
Twee weken geleden zei iemand in de groepchat "kom er morgen wel even op terug, nu de kerstboom opzetten"quote:Op zondag 5 november 2023 17:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik maakte een opmerking over een reclame met kerst. Jross antwoordde dat er al huizen zijn waar de kerstversiering/kerstboom al staat. ...
Dit is onze vaste bewoner van de tuinquote:Op zondag 5 november 2023 20:08 schreef z80 het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad apart uit. lichtbruine kop en felle randen aan de vleugels.
Eens kijken of het een blijvertje is. Aan de ander kant, het is wel een rover.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |