abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211188505
Spoilers!
pi_211188508
Ha, het plaatje past weer bij de TT :D
Spoilers!
pi_211188587
En bij onze covidprik vanmiddag ^O^
pi_211188610
@Vanyel wat kut, beterschap!

@Lucky_Strike goede plannen! Succes, klinkt wel als een kutklus, maar zo fijn als het dan over een paar weken wel klaar is!
pi_211188700
Oei @Vanyel Beterschap zeg!

@vlindertje89 het is/was een vieze al weken bestaande blaasinfectie met voor mij atypische klachten. Terugkijkend… 8)7
Geen uwi op basis van kweek plus afwezigheid van “flankklachten” t.h.v. nieren vermoed ik.
Op de opleiding kreeg je ‘strafpunten’ voor flank, “de mens is geen paard”. :B

Wat een typisch medisch sc. zo.

En: hoera voor electrische bladblazers *O* Als het dan toch moet gebeuren…
pi_211188747
uwi van g is niet over, dus die gaat na 2 wk ab weer over op een andere ab.
Wat is er toch met jullie blaasjes!

Paardenflanken :D
pi_211188769
Ik heb geloof ik jullie schuur (en) gezien Lucky, dat is best een klus :o
pi_211188945
Ik heb geen medisch nieuws *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_211188965
Ik heb een uur mobility gedaan. En daarna koffie gedronken met een vriendin die er ook was. En toen greenpannen gekocht bij AH. *O*
pi_211188983
mobility ;(

Zo goed voor je, maar zo kut. :')
pi_211189050
Wat is mobility?
Spoilers!
pi_211189067
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is mobility?
rek en strek oefeningen, basicly. Voor meer mobiliteit. :+
pi_211189141
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:10 schreef Lonaa het volgende:
mobility ;(

Zo goed voor je, maar zo kut. :')
Rek- en strek is mijn lievelings O+

Wij gingen ooit naar het Sportmuseum in Keulen en daar kon je allerlei sportuitdagingen doen (verspringen, balanceren, boksen, fietsen). Ik was nergens goed in maar bleek wel uitzonderlijk soepele hamstrings te hebben :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211189263
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]
rek en strek oefeningen, basicly. Voor meer mobiliteit. :+
Is dat dan een andere naam voor yoga, pilates?
pi_211189294
Ik deed vanochtend een gemene HIIT in het bos met als laatste ronde burpees :r en dan sprinten :%
pi_211189391
Ik deed vanmorgen niets O+
Behalve wasjes aanzetten.
Vanmiddag doe ik ook niets.
En vanavond ook niet. Behalve uit eten :Y)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 4 november 2023 @ 12:56:09 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211189429
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 09:21 schreef Lonaa het volgende:
Ik zag dat gisteren ook toen ik bij de Sligro was

Goeiemorgen. Koffie.
Vrijdag is wel de beste dag om naar de Sligro te gaan :9
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_211189536
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:40 schreef AnneX het volgende:

[..]
Soms zitten er oefeningen tussen die ik ken van yoga en pilates, maar we werken ook met foamrollers, en vandaag ook met elastiek en kettlebells.

Toen ik de andere groep bezig zag was ik heel blij dat ik voor Mobility had gekozen ipv Small Group.
pi_211189750
Heb het niet heel snel, maar net ergens geluncht en echt zwaar teleurgesteld en net trek naar huus. Jammer.
pi_211189862
Burpees :r Die haat ik echt grondig. Ik word er ook maar niet beter in.
pi_211189952
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:36 schreef Tuindier het volgende:
Burpees :r Die haat ik echt grondig. Ik word er ook maar niet beter in.
Ik kan (nog) niet naar achter springen in een plank, dus dan zijn het sowieso al sukkel-burpees :')
pi_211190017
Ik deed ook sport.
Paar x in en uit de auto voor prik. Die deed zeer :?
Boven stofzuigen.
2 wassen ophangen.
Bed opmaken.
Badkamer en wc gemopt.
Hier en daar poets in slaapkamer en badkamer.

>:)
pi_211190022
https://www.ad.nl/gezond/(...)een-toeval~a5f74dc2/

Verrassend. Benieuwd of de BBB van mening is dat de boeren (& hun buren) beschermd moeten worden, of de bedrijven die rijk worden van de boeren. Ik gok dat get antwoord daarop net zo verrassend zal zijn.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_211190036
Mijn sport was buienradar f5en.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_211190041
g belde met restaurant.
Gisteren open gegaan voor genodigden met toespraken enz. (op insta dankzij @Clubsoda gevonden filmpjes) vandaag officieel open voor betalende gasten.
Menu nog niet online want dat veranderd nog per dag, je kunt a là carte bestellen dus zo duur maken als je zelf wilt, met 25% korting op de rekening.
We weten dus nog steeds niet wat het gaat kosten :') _O-

Waar ga jij eten Cat?
pi_211190042
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Verrassend. Benieuwd of de BBB van mening is dat de boeren (& hun buren) beschermd moeten worden, of de bedrijven die rijk worden van de boeren. Ik gok dat get antwoord daarop net zo verrassend zal zijn.
Wat mij betreft is mevrouw al 7 x door het ijs gezakt. :R
pi_211190047
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
_O_
pi_211190056
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:06 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb geen medisch nieuws *O*
*G* *O*

Hoe gaat het verder? Hoe voel je je?
pi_211190087
N
quote:

Ik denk dat er een i is weggevallen :P
We have far more in common than that which devides us..
pi_211190090
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je kunt die van mij ook gebruiken ;)
pi_211190097
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:00 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Je kunt die van mij ook gebruiken ;)
God nee, ik zou moe worden... Ik zoek een blok van anderhalf uur droog, maar niet gevonden. Spijtig.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_211190154
:wtf:
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 4 november 2023 @ 14:10:21 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211190186
Julius Caesar in Hermitage was aardig.
Amsterdam Museum is nu natuurlijk kleiner Een lange gang met het Amsterdamse verhaal. En verder ruimten voor diverse tentoonstellingen. Oa nu ééntje over Toko's in Amsterdam. Dat was wel leuk :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_211190373
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:01 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
God nee, ik zou moe worden... Ik zoek een blok van anderhalf uur droog, maar niet gevonden. Spijtig.
Hier regent het zeker tot 16 uur, ik ga dus nergens heen :P
pi_211190396
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hier regent het zeker tot 16 uur, ik ga dus nergens heen :P
Inmiddels heb ik al een liter water op, dus zelfs als het nog eens droog wordt is het toch te risicovol :D
pi_211190505
quote:

Natuurlijk vindt BBB niet dat mensen beschermd moeten worden :D Überhaupt een ander levend wezen dan een boer en diens toeleveranciers niet.

In Frankrijk zijn er inmiddels al een aantal gewasbeschermingsmiddelen verboden vanwege de mogelijke link met Parkinson en andere neurologische aandoeningen. De rechter hier in Nederland heeft onlangs ook een leliekweker verboden om nog te spuiten aangezien de lelieteelt de grootste verbruiker is van bestrijdingsmiddelen. Deze rechter vond de kans dat de middelen schadelijk zijn voor omwonenden belangrijker dan de dikke portemonnee van de boer _O_ Dat er nog maar heel veel van dit soort rechtszaken mogen volgen.
Spoilers!
pi_211190543
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:48 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Natuurlijk vindt BBB niet dat mensen beschermd moeten worden :D Überhaupt een ander levend wezen dan een boer en diens toeleveranciers niet.

In Frankrijk zijn er inmiddels al een aantal gewasbeschermingsmiddelen verboden vanwege de mogelijke link met Parkinson en andere neurologische aandoeningen. De rechter hier in Nederland heeft onlangs ook een leliekweker verboden om nog te spuiten aangezien de lelieteelt de grootste verbruiker is van bestrijdingsmiddelen. Deze rechter vond de kans dat de middelen schadelijk zijn voor omwonenden belangrijker dan de dikke portemonnee van de boer _O_ Dat er nog maar heel veel van dit soort rechtszaken mogen volgen.
Het is ook best een tijd bekend dat die rommel gevaarlijk is. Waarom zou je dat willen blijven gebruiken, alleen voor winst? Een verslaving aan iets (sigaretten/drank/drugs) snap ik nog wel, maar bewust je gezondheid op spel zetten voor geld/inkomen? Zodat er een kans is dat je er niet eens van kunt genieten?
pi_211190620
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 14:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Het is ook best een tijd bekend dat die rommel gevaarlijk is. Waarom zou je dat willen blijven gebruiken, alleen voor winst? Een verslaving aan iets (sigaretten/drank/drugs) snap ik nog wel, maar bewust je gezondheid op spel zetten voor geld/inkomen? Zodat er een kans is dat je er niet eens van kunt genieten?
Ja maar de buurman van hun zwager is al 95, spoot zijn hele leven en is kerngezond :Y

Nou, hier gaat het raam mooi dicht als de buurman van mijn buurman zijn akker spuit. Het zag er weer lekker dor uit deze zomer, hij zal er blij mee zijn. Net als met de enorme plassen op zijn akker. Die grond neemt nauwelijks nog water op, heel die bodem is naar de klote geholpen. Maar gelukkig kunnen ze lekker mesten en spuiten zodat ze toch nog een dikke boterham verdienen O+

Anyway, verder met dakpannen sorteren.
Spoilers!
pi_211190873
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:52 schreef Blues het volgende:
Ik deed ook sport.
Paar x in en uit de auto voor prik. Die deed zeer :?
Boven stofzuigen.
2 wassen ophangen.
Bed opmaken.
Badkamer en wc gemopt.
Hier en daar poets in slaapkamer en badkamer.

>:)
Ik heb hem gisteren gehaald en wilde niets zeggen omdat je hem nog ging halen :+ Het prikken deed zeer. Ik kon vannacht niet op die arm liggen. Mijn arm doet nog steeds zeer. Ik was afgelopen nacht koortsig en onwel. Heel slecht geslapen. Voelde me zwaar meh. Het gaat nu wel weer goed. Op de pijn in arm na dan.

Heb de hele keuken schoon geboend. Dus misschien maakt de vaccinatie schoonmakerig :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211190892
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:18 schreef Isabeau het volgende:

Ik heb hem gisteren gehaald en wilde niets zeggen omdat je hem nog ging halen :+ Het prikken deed zeer. Ik kon vannacht niet op die arm liggen. Mijn arm doet nog steeds zeer. Ik was afgelopen nacht koortsig en onwel. Heel slecht geslapen. Voelde me zwaar meh. Het gaat nu wel weer goed. Op de pijn in arm na dan.

Heb de hele keuken schoon geboend. Dus misschien maakt de vaccinatie schoonmakerig :7
Jakkes joh.. :* ik voel het nog idd :o
Schoonmaakvaccinatiewoede is nu wel weer over :+
pi_211190895
Wij zijn ook wel extreem gevoelige wezens Isa O+
pi_211190944
Ik voelde helemaal niks van de covid prik dit keer :o wel na een dag wat zere arm.
Het schoonmakerige effect ontbrak bij mij helaas ook..
pi_211190978
Ik had dit keer nauwelijks last van covid en griep vaccinatie, da’s wel een heel anders geweest.
Zus had afgesproken maandag covid vaccinatie en woensdag bleek ze positief te testen, behoorlijk ziek ook. Ze vroeg zich af hoe ze het had gekregen. Tja 2x 2 uur in de auto met 5 mensen, 4 uur in en uit kantines tussen wedstrijden door, wat denk je zelf.

Hier in huis ruikt het heerlijk naar kip korma uit de instant pot. Weet nog niet hoe het smaakt want nog te heet
pi_211191060
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:21 schreef Blues het volgende:
Wij zijn ook wel extreem gevoelige wezens Isa O+
Maar ik voelde echt he-le-maal niets van de griepvaccinatie. Niets! Voelde amper de prik, daarna niks meer gehad.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211191104
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Maar ik voelde echt he-le-maal niets van de groepvaccinatie. Niets! Voelde amper de prik, daarna niks meer gehad.
Haha, ik had het precies andersom. Wat prik zelf betreft dan - griepprik was beetje pijnlijk, covid prik vroeg ik me serieus van af of hij wel écht gezet was :+
Van beide overigens verder geen last gehad, gelukkig.
pi_211191114
Ik had best last van de pneumokok. Van de griep niks.
pi_211191119
Griepvaccinatie. Voor de wappies denken dat we in kuddes worden gevaccineerd.
pi_211191126
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:38 schreef Blues het volgende:
Ik had best last van de pneumokok. Van de griep niks.
Daar ben ik nog wat te jong voor geloof ik :+
pi_211191152
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:38 schreef Isabeau het volgende:
Griepvaccinatie. Voor de wappies denken dat we in kuddes worden gevaccineerd.
Jaja, je versprak je gewoon en nu IS HET OUT!!
pi_211191156
Hete spetters olie op de binnenkant van mijn arm :(
pi_211191174
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:40 schreef DancingPhoebe het volgende:

Jaja, je versprak je gewoon en nu IS HET OUT!!
Et tu, DP? Een wappie?
pi_211191182
Ik had zo’n medelijden met een mevrouw die tegenover mij zat bij de covid vaccinatie. Zo ontzettend bang voor een injectie, zat echt te huilen en te trillen. Prikker was heel goed, was met haar aan het praten, pakte de mouw van haar blouse, dat voelde ze en reageerde daarop en tegelijkertijd ging de prik erin, heeft ze totaal niet gevoeld. Echt die man _O_
pi_211191228
Ik heb helemaal niks gemerkt van m'n griepprik. Wel blij dat ik die via werk kan krijgen, heb in 2013 griep gehad en herinner me dat ik daar zowat 2 maanden slapjes van ben gebleven toen. Géén zin in.

Covidprik kom ik geloof ik nog niet voor in aanmerking. Zodra wel, dan sta ik klaar :D
pi_211191238
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Et tu, DP? Een wappie?
ZIE JE WEL DAT DE ZIEKENHUIZEN IN HET COMPLOT ZITTEN!!! DOE JE EIGEN ONDERZOEK!!!!
  zaterdag 4 november 2023 @ 16:40:51 #55
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211191675
Geen prikken hier, ga ook geen covid meer halen.

Nu onderweg naar een vriendin, we gaan hot potten! Zo benieuwd naar en zin in *O*
  zaterdag 4 november 2023 @ 17:03:49 #56
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211191840
Volgende week een afspraak maken om geprikt te worden.
#teamProvax
pi_211191942
Griepprik haal ik eigenlijk elk jaar wel. Covid nu ook maar omdat het kan. En omdat ik toch gemiddeld twee dagen per week in de trein zit op zo ongeveer het drukste traject van Nederland, en met studenten werk die hoestend en proestend naar de uni komen of bij me komen met 'ja sorry als ik een beetje rustig ben vandaag en iets minder actief mee doe, maar ik had gister nog de hele dag koorts en ik voel me nog steeds echt niet goed' :+ dus eh, doe mij maar alle bescherming die ik kan krijgen :P
pi_211192012
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 13:56 schreef Blues het volgende:

[..]
*G* *O*

Hoe gaat het verder? Hoe voel je je?
Goed, wel. Ik was erg moe de hele week want er was eindelijk rust. Dat ben ik nog steed wel, maar ik zit wel lekker in mn vel.
pi_211192032
De beddensoap gaat wel verder. Ik heb de bestelling die ik had gedaan geannuleerd. Het was een goede aanbieding en de levertijd zou kort zijn, dus ik ging er toch voor. Na plaatsen van de bestlling bleek het niet 1 matras van 160 maar toch 2 van 80. Nou ja, akkoord.
Toen bleek de leverdatum niet te zijn wat ze beloofd hadden. En nog eens niet. En nu nog eens niet. Dus ik heb bozig gebeld vandaag en ze konden niks voor me doen. Akkoord, dan laat maar.

Vandaag naar de beddenwinkel, keuze gemaakt voor teringveel geld want "uit voorraad leverbaar", hihaho grapj0n levertijd van 11 tot 13 weken.

Ergo, ik heb nog steeds geen matras *O*
pi_211192039
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 16:40 schreef gcjoel het volgende:
Geen prikken hier, ga ook geen covid meer halen.

Nu onderweg naar een vriendin, we gaan hot potten! Zo benieuwd naar en zin in *O*
Ik had ook niet zo'n zin in die vaccinatie, maar als ik aan de laatste keer denk dat ik een luchtwegontsteking had en hoe ik daar met mijn astma op reageerde wilde ik de gok toch niet wagen. Ben echt een maand lang ziek geweest met blafhoest waarbij de spoedarts me vroeg of ik kinkhoest had :') Kon ook niet in bed liggen, kon alleen zittend een beetje proberen te slapen. Maar het hoesten hield me steeds uit mijn slaap.
  zaterdag 4 november 2023 @ 17:29:35 #61
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_211192058
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 17:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik had ook niet zo'n zin in die vaccinatie, maar als ik aan de laatste keer denk dat ik een luchtwegontsteking had en hoe ik daar met mijn astma op reageerde wilde ik de gok toch niet wagen. Ben echt een maand lang ziek geweest met blafhoest waarbij de spoedarts me vroeg of ik kinkhoest had :') Kon ook niet in bed liggen, kon alleen zittend een beetje proberen te slapen. Maar het hoesten hield me steeds uit mijn slaap.
Ik kom niet in aanmerking voor griepprik. Of kan je die ook altijd aanvragen? Geen idee eigenlijk :D
  zaterdag 4 november 2023 @ 17:38:53 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211192145
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 17:29 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik kom niet in aanmerking voor griepprik. Of kan je die ook altijd aanvragen? Geen idee eigenlijk :D
Je kunt m doorgaans ook op eigen kosten halen bij de huisarts

Handigste is om mee te gaan in de groepsvaccinatir voor de griepprik die huisartsen toch al doen. Mocht die nog moeten plaatsvinden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211192160
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 17:25 schreef Lonaa het volgende:
De beddensoap gaat wel verder. Ik heb de bestelling die ik had gedaan geannuleerd. Het was een goede aanbieding en de levertijd zou kort zijn, dus ik ging er toch voor. Na plaatsen van de bestlling bleek het niet 1 matras van 160 maar toch 2 van 80. Nou ja, akkoord.
Toen bleek de leverdatum niet te zijn wat ze beloofd hadden. En nog eens niet. En nu nog eens niet. Dus ik heb bozig gebeld vandaag en ze konden niks voor me doen. Akkoord, dan laat maar.

Vandaag naar de beddenwinkel, keuze gemaakt voor teringveel geld want "uit voorraad leverbaar", hihaho grapj0n levertijd van 11 tot 13 weken.

Ergo, ik heb nog steeds geen matras *O*
Waar had je besteld? Mattsleeps heeft al een black friday aanbieding nu.
pi_211192165
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 17:39 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Waar had je besteld? Mattsleeps heeft al een black friday aanbieding nu.
Mijn geannuleerde bestelling kwam van Jysk. Mijn "ik ga niet 3 maand wachten"bestelling van TotaalBed.

Ik overweeg nu toch een matras van matrasaanhuis, dat @sigme aanraadde. Ik ga ze maandag even bellen.
MattSleeps heb ik ook wel even naar gekeken, ze hebben wel prima aanbieding.
pi_211192204
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 17:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Mijn geannuleerde bestelling kwam van Jysk. Mijn "ik ga niet 3 maand wachten"bestelling van TotaalBed.

Ik overweeg nu toch een matras van matrasaanhuis, dat @:sigme aanraadde. Ik ga ze maandag even bellen.
En Ikea? Daar kan je toch op de site van het filiaal zien of ze daadwerkelijk op voorraad zijn?
pi_211192261
Wat waardeloos @Lonaa van die matrassen. Snap dat je het een beetje snel wilt hebben.
pi_211192304
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 17:47 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En Ikea? Daar kan je toch op de site van het filiaal zien of ze daadwerkelijk op voorraad zijn?
Ik ben bij de Ikea geweest een tijdje geleden om te proefliggen maar ik was nergens echt content over. Maar goed, het kan alsnog.
  zaterdag 4 november 2023 @ 17:59:36 #68
63722 z80
I fink you freaky
pi_211192311
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 12:40 schreef AnneX het volgende:

[..]
Dit soort trainingen zijn veel meer dan dat. Ja er zitten oefeningen tussen die bij yoga of pilates ook zitten. Maar ook hele andere oefeningen. Maar in plaats van de houding vasthouden zoals bij yoga is het vaak meer in beweging blijven op een rustig tempo.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_211192320
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 17:53 schreef Isabeau het volgende:
Wat waardeloos @:Lonaa van die matrassen. Snap dat je het een beetje snel wilt hebben.
Ja. En dan was er ook nog dat matras dat nieuw was en ik mocht ophalen maar in de kelder had gelegen en toen was gaan schimmelen *O*
pi_211192348
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 17:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik ben bij de Ikea geweest een tijdje geleden om te proefliggen maar ik was nergens echt content over. Maar goed, het kan alsnog.
Geen fijn matras wil je ook niet nee
pi_211192350
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:00 schreef Lonaa het volgende:

Ja. En dan was er ook nog dat matras dat nieuw was en ik mocht ophalen maar in de kelder had gelegen en toen was gaan schimmelen *O*
:') wie is daar nou in geinteresseerd _O-
pi_211192368
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]
:') wie is daar nou in geinteresseerd _O-
Ja nou, bleek pas bij ophalen. Haar intenties waren goed, maar ja. :')
pi_211192374
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:03 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Geen fijn matras wil je ook niet nee
Was allemaal niet slecht maar mja mja. En Ikea heeft wel omruilgarantie maar alleen voor Ikeamatrassen, obviously. En die vind ik dus allemaal mja mja :')
pi_211192378
Mogguh!

Luchtbedje halen bij de kampeerwinkel @Lonaa ? :P

Ik weet nog niet of ik de COVID vaccinatie ga halen. Had er de vorige keer vrij weinig last van, maar dat gold ook voor COVID zelf. Nu al dagen meer last van een kop vol snot en hoofdpijn :')

Ik kom momenteel ook niet zo vaak in directe aanraking met veel kwetsbaren. Dat was voorheen wel het geval. Maar ach misschien.
Griepprik niet in elk geval.

@vlindertje89
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211192391
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:00 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Klinkt als een topdeal :D
  zaterdag 4 november 2023 @ 18:10:08 #76
63722 z80
I fink you freaky
pi_211192423
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 17:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik overweeg nu toch een matras van matrasaanhuis, dat @:sigme aanraadde. Ik ga ze maandag even bellen.
Jysk is nog beroerder als leenbakker. Te veel geld voor bagger in een glimmend jasje.
pi_211192436
@Candaasje ik heb een opklapbed geleend van iemand waar ik nu al 3 weken op slaap. Dun latex (denk ik) matrasje. Oh en met wieltjes en het weegt niks dus ik verplaats iedere nacht een stukje. :+
  zaterdag 4 november 2023 @ 18:12:12 #78
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211192444
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:10 schreef z80 het volgende:

[..]
Jysk is nog beroerder als leenbakker. Te veel geld voor bagger in een glimmend jasje.
Ze hebben troep, maar hadden ook goede matrassen
Ze zijn niet voor niets failliet gegaan, en hebben onder een nieuwe naam een nieuwe keten opgericht
Vriend van mij had een matrassenfabriek en is daar zwaar het schip mee ingegaan.
pi_211192448
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:10 schreef z80 het volgende:

Was slechter dan Leenbakker mogelijk? :D
pi_211192470
Leenbakker… dat je dan een fluffy stoel ziet, er vol enthousiasme op neer ploft, en direct je bekken en wervelkolom op 6 plekken breekt ;(
  zaterdag 4 november 2023 @ 18:14:32 #81
63722 z80
I fink you freaky
pi_211192471
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ze hebben troep, maar hadden ook goede matrassen
Ze zijn niet voor niets failliet gegaan, en hebben onder een nieuwe naam een nieuwe keten opgericht
Vriend van mij had een matrassenfabriek en is daar zwaar het schip mee ingegaan.
De voorganger was inderdaad een stuk beter. Maar de nieuwe keten is een ramp.
pi_211192485
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:14 schreef Candaasje het volgende:
Leenbakker… dat je dan een fluffy stoel ziet, er vol enthousiasme op neer ploft, en direct je bekken en wervelkolom op 6 plekken breekt ;(
Dit. Dit dit dit.
  zaterdag 4 november 2023 @ 18:16:21 #83
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211192506
quote:
Dat idee heb ik bij Ikea ook
#team_Leolux
#team_Interluebke
pi_211192507
Ik ga straks nog naar de Museumnacht en eigenlijk wil ik me mooi aankleden en zulks maar het is ZO KOUD.
pi_211192511
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
#team_Leolux
#team_Interluebke
Dat is waarom ik geen Ikea bed wil.
  zaterdag 4 november 2023 @ 18:18:38 #86
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211192539
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Dat is waarom ik geen Ikea bed wil.
Heb een Ikea logeerbed, maar dan met goede lattenbodem erin (had ik nog) en goede boxspring matrassen. Echter, als je daarin neuksex hebt of Han Solo speelt heb je het idee dat het uit elkaar klappert.
pi_211192547
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Heb een Ikea logeerbed, maar dan met goede lattenbodem erin (had ik nog) en goede boxspring matrassen. Echter, als je daarin neuksex hebt of Han Solo speelt heb je het idee dat het uit elkaar klappert.
Dit is ook waarom ik geen topper wil. Minder bed-elementen, meer beter. Dan kan er ook niks schuiven of kapot. :+
pi_211192554
quote:
Dat had ik zo ongeveer met een ikea bank. Vond m zo leuk dat ik m bijna online besteld had. Toch er maar naar toe gefietst, zo blij (wel een maand enorm veel rugpijn gehad)
  zaterdag 4 november 2023 @ 18:23:52 #89
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211192578
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:20 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat had ik zo ongeveer met een ikea bank. Vond m zo leuk dat ik m bijna online besteld had. Toch er maar naar toe gefietst, zo blij (wel een maand enorm veel rugpijn gehad)
Reden waarom ik liever tweedehands een lederen Leolux koop dan een nieuwe Ikea, en het is nog goedkoper ook.
pi_211192586
Wij hebben meer dan 10 jaar een echt heel goede IKEA bank gehad, de Tidafors. Zat eigenlijk beter dan onze huidige, maar was ook wel 3x zo lomp en inmiddels wel toegetakeld door konijnen. Was wel duurder dan de bekende Klippans, maar elke cent waard en nog steeds goed betaalbaar.

Ook matrassen van de Ikea. Het is dat we een kuil erin creëren doordat we altijd klef tegen elkaar liggen. Maar verder prima matrassen.

Dus nee, ik snap de Ikea haat niet zo :D
pi_211192638
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:24 schreef Candaasje het volgende:
Wij hebben meer dan 10 jaar een echt heel goede IKEA bank gehad, de Tidafors. Zat eigenlijk beter dan onze huidige, maar was ook wel 3x zo lomp en inmiddels wel toegetakeld door konijnen. Was wel duurder dan de bekende Klippans, maar elke cent waard en nog steeds goed betaalbaar.

Ook matrassen van de Ikea. Het is dat we een kuil erin creëren doordat we altijd klef tegen elkaar liggen. Maar verder prima matrassen.

Dus nee, ik snap de Ikea haat niet zo :D
Ik heb ook jaren ikea banken en een ikea bed gehad (en nog veel meer ikea), maar die ene bank was niet voor mij geschikt.
Vrienden met jongere en gezondere lijven hebben m ook, ik zit daar op de eetkamer stoel :D
pi_211192646
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:16 schreef Jan_Onderwater het volgende:
#team_Leolux
#team_Interluebke
Dat zijn ook niet echt merken die je met een IKEA kunt vergelijken, natuurlijk.
pi_211192661
Ik plug nogmaals Lidl. Takkegoedkoop en geen idee hoe lang het mee gaat, maar voorlopig lig ik er hemels op.

Willen jullie me er allemaal aan herinneren geen fakeleer meer te kopen? Net een superleuk jasje met nepleren stukken weg moeten gooien wat grotendeels in de kast heeft gehangen omdat ik er niet meer in paste weg moeten gooien :'(

Van de week ook een sporttas weggegooid die -ook, zie reden niet dragen jasje- ook uit elkaar viel van ellende.

Zo klinkt het of ik alleen maar nepleer in huis heb :')
  zaterdag 4 november 2023 @ 18:39:22 #94
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211192702
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:31 schreef Myraela het volgende:

[..]
Dat zijn ook niet echt merken die je met een IKEA kunt vergelijken, natuurlijk.
Ik koop het tweedehands, dan zijn de prijzen vergelijkbaar. Sterker nog, je koopt een leren Leolux tweedehands waar de kat zijn nagels aan heeft lopen slijpen voor een paar tientjes. Breng hem naar de stoffeerder, laat er nieuw schuim en leer op zetten en de labels weer in naaien en hij is nieuw, voor een paar honderd euro voor een stoel.
Mijn stoffeerder die ik vaker werk heb gegeven wordt daar helemaal blij van om aan dit soort meubels te werken. Zijn zoon kocht regelmatig dat soort kastenkrab schade en in de leegloop betrok hij ze dan nieuw. En verkocht ze dan weer.
Zouden meer mensen moeten doen, de milieuschade van iedere paar jaar een nieuw Jisk/Ikea/Roller/Leenbakker meubel/bank/zetel is enorm.
pi_211192737
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 18:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Was allemaal niet slecht maar mja mja. En Ikea heeft wel omruilgarantie maar alleen voor Ikeamatrassen, obviously. En die vind ik dus allemaal mja mja :')
Dat is idd het grote nadeel van Ikea, geld terug is geen optie.
Mattsleeps is volgens de site wel snel - maar weet niet of dat in praktijk ook is. Heb er zelf het kussen besteld om te kijken of die bevalt, maar daarvan is de levertijd volgens mij anders dan de matrassen.
Lidl is inderdaad ook een goede tip van @DancingPhoebe! Hebben ook een proefslaapperiode, en allerlei keus aan soorten matrassen ook. Mijn topper komt er vandaan en ben ik heel blij mee. Matras op logeerbed ook, die vind ik eigenlijk iets te hard (H2 dus al zachtste variant) maar met topper is die ook prima.

Lig zelf overigens al sinds 2009 tot tevredenheid op Ikea matrassen, maar had bij proefliggen in de winkel ook wel meteen een 'woww dit ligt lekker' gevoel.

@Candaasje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211192956
Mattsleeps kon je bij bestellen de leverdatum die je wilde aanklikken en dan kwam hij op die dag. Dus je hebt bij bestellen meteen duidelijkheid over wanneer hij komt en je kan de hele boel afblazen als er geen snel genoege leverdatum bij zit ^O^
Althans, zo was het in januari toen ik verhuisde.
Hij komt gewoon met de pakketpost dus misschien dat het daarom vrij snel en flexibel kan.
pi_211192976
Is het bij iedereen trouwens zo regenachtig vandaag? Vanochtend was het nog wel oke hier, maar sinds 11.30 ofzo is het hier echt de hele tijd aan het regenen. Of misschien gewoon toevallig steeds als ik naar buiten kijk..

Wel extra gezellig zo op de bank met mn homemade warmte- en verzwaringsdekentje ;)
pi_211192983
Ik heb een Ikea bank, ben erg blij met de wasbare hoezen O-) en vind zelf dat hij prima zit. Aan de harde kant maar dat heb ik liever dan zo'n wegzakbank. Heb er een weekje op geslapen in m'n nieuwe huis toen ik m'n bed en matras nog niet op orde had en lag eigenlijk erg lekker. Maar je hebt bij die banken wel weinig keus in afmetingen, dus als je erg klein bent zit je denk ik met bungelende beentjes en kan je niet bij de rugleuning.

Lederen bank nee *ril* :X
pi_211193003
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 19:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Is het bij iedereen trouwens zo regenachtig vandaag? Vanochtend was het nog wel oke hier, maar sinds 11.30 ofzo is het hier echt de hele tijd aan het regenen. Of misschien gewoon toevallig steeds als ik naar buiten kijk..

Wel extra gezellig zo op de bank met mn homemade warmte- en verzwaringsdekentje ;)
[ afbeelding ]
Het is hier sinds 16:00 nagenoeg droog. Alleen wel donker natuurlijk.
Voor 12:30 was het ook droog. Heb m'n hardlooprondje meteen na opstaan gedaan zodat dat nog droog kon.
Het valt me eigenlijk nog soort van mee, want ik was bang dat het de hele dag zou regenen en uiteindelijk heb ik alle buitenshuisdingen droog kunnen doen *G*
pi_211193021
Ik had een mandarijn en het laatste partje was bitter :'( :'(

En ik had een pot kersenjam opengetrokken maar het bleek bosbessenjam en ik had slecht gelezen :') :'(

#zwaarleven
  zaterdag 4 november 2023 @ 19:22:38 #101
63722 z80
I fink you freaky
pi_211193237
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 19:06 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een Ikea bank, ben erg blij met de wasbare hoezen O-) en vind zelf dat hij prima zit. Aan de harde kant maar dat heb ik liever dan zo'n wegzakbank. Heb er een weekje op geslapen in m'n nieuwe huis toen ik m'n bed en matras nog niet op orde had en lag eigenlijk erg lekker. Maar je hebt bij die banken wel weinig keus in afmetingen, dus als je erg klein bent zit je denk ik met bungelende beentjes en kan je niet bij de rugleuning.

Lederen bank nee *ril* :X
Hier juist een leren bank. Wel eentje met goed, dik leer. Zit heerlijk.
pi_211193917
Huis is waarschijnlijk verkocht *O* mondeling akkoord en de makelaar feliciteerde ons al *O*
  zaterdag 4 november 2023 @ 20:18:20 #103
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_211194437
Ik heb me eergisteren bij het afwassen aan een gebroken wijnglas gesneden.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_211194658
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 20:18 schreef JAM het volgende:
Het ging al fout om de wijnglazen mee te nemen bij de afwas. Dat doe je apart.
  zaterdag 4 november 2023 @ 20:34:20 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211194732
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 20:30 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Het ging al fout om de wijnglazen mee te nemen bij de afwas. Dat doe je apart.
Welnee. Tenzij kristallen glazen ofzo.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 4 november 2023 @ 20:34:33 #106
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211194733
quote:
Beterschap!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 4 november 2023 @ 20:36:40 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211194787
quote:
En toen? Bloed? Hechtings?
The love you take is equal to the love you make.
pi_211195045
quote:
Pijnlijk! Ik heb ooit eens een mooi rijtje hechtingen in mijn duim overgehouden aan het wat te enthousiast opwrijven van een wijnglas.
Spoilers!
pi_211195081
We zijn best opgeschoten vandaag. In plaats van symptoombestrijding zijn we begonnen bij de basis. Al het hout dat bewaard moet worden ligt allemaal bij elkaar *O* Al het hout dat weggegooid moet worden ook *O*
Spoilers!
pi_211195122
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Welnee. Tenzij kristallen glazen ofzo.
Welja, glazen waar goede wijn of bier in komt doe je niet mee met de gewone afwas. Daar gebruik je speciaal schoonmaakspul voor.
pi_211195449
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 20:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En toen? Bloed? Hechtings?
Jij Grunniger O+
  zaterdag 4 november 2023 @ 21:16:40 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211195459
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:15 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Jij Grunniger O+
Import. O-)
The love you take is equal to the love you make.
pi_211195518
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Import. O-)
Goed aangepast ^O^
pi_211195772
Die Amsterdamse uien zijn wel heel pretentieus zo :D

Maar ja, whats in a name :D

Verdorie had al een klein beetje trek in lekkers, nu nog meer :(
pi_211196026
Die uien zijn een goed idee als voorgerecht bij eerstkomende eetclub etentje 😉 doe ik er nog een augurk bij, meer dan bij Ron _O-
pi_211196281
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die Amsterdamse uien zijn wel heel pretentieus zo :D

Maar ja, whats in a name :D

Verdorie had al een klein beetje trek in lekkers, nu nog meer :(
4 Amsterdamse uitjes van Oos.
Maar ja.. hapslikweg. En dat was met meer.
Tacootjes (klein hoor, lijken groot op foto) en mijn toet waren het lekkerst.
De paté ook als je die met niks at en een slok rode wijn daarna nam. :9 :9
Erg kleine gerechtjes te weinig, dus als je meer gerechtjes uitvraagt zonder korting is het wel echt kassa hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 04-11-2023 22:11:34 ]
pi_211196310
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 21:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Die uien zijn een goed idee als voorgerecht bij eerstkomende eetclub etentje 😉 doe ik er nog een augurk bij, meer dan bij Ron _O-
:D
pi_211196589
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:05 schreef Blues het volgende:

[..]
Erg kleine gerechtjes te weinig, dus als je meer gerechtjes uitvraagt zonder korting is het wel echt kassa hoor.
En dan ook nog in partjes :D

Taco oogt voor mij ook het lekkerst, maar ja dat zegt natuurlijk niet :9~ Van die paté liep me ook het water in de mond :Y
pi_211196691
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:05 schreef Blues het volgende:

[..]
Die uitjes :D

Ik ging vandaag pretentieloos uit eten. Inmiddels jaarlijkse traditie, volgend jaar ben ik aan de beurt het restaurant uit te zoeken.

Onze ouders werden jaren geleden goede vrienden, inclusief weekendjes weg met de kinderen (waaronder ik dus). Vandaag concludeerde ‘de jeugd’ dat genoemde kinderen nu de leeftijd hebben waarop de ouders begonnen die weekendjes met ons weg gaan :D
Helaas inmiddels 1 ouder minder in het gezelschap, en de meeste kinderen hebben gezinnen gesticht.
Maar dat etentje… dat is alleen met ‘de originele’ kern.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_211196872
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Die uitjes :D

Ik ging vandaag pretentieloos uit eten. Inmiddels jaarlijkse traditie, volgend jaar ben ik aan de beurt het restaurant uit te zoeken.

Onze ouders werden jaren geleden goede vrienden, inclusief weekendjes weg met de kinderen (waaronder ik dus). Vandaag concludeerde ‘de jeugd’ dat genoemde kinderen nu de leeftijd hebben waarop de ouders begonnen die weekendjes met ons weg gaan :D
Helaas inmiddels 1 ouder minder in het gezelschap, en de meeste kinderen hebben gezinnen gesticht.
Maar dat etentje… dat is alleen met ‘de originele’ kern.
Dus wat heb je gegeten? En wat erbij? :Y)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_211196880
quote:
Die creme catalana klinkt wel erg goed.
pi_211197021
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dus wat heb je gegeten? En wat erbij? :Y)
Mosterd soep met spekjes. Genoeg spekjes, te weinig mosterd.
Black angus steak met champignon roomsaus. En frietjes. En groente garnituur.
Coupe espresso als toet. Veel espresso, genoeg roomijs.

Erbij: goede gesprekken, er moest met de meesten weer een jaar doorgesproken worden :+

En dawast.
pi_211197093
Ik moest ook grinniken om de Amsterdamse uitjes. Maar het verbaast me ook niet eigenlijk. Kesbeke is nogal van de collabs.
Spoilers!
pi_211197185
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moest ook grinniken om de Amsterdamse uitjes. Maar het verbaast me ook niet eigenlijk. Kesbeke is nogal van de collabs.
Ik denk dan, hoe zit je dan bij elkaar een menu samen te stellen en iemand zegt: wanneer we nou in een schaaltje 3 doorgesneden Amsterdamse uitjes doen. Hoe zou de rest dan kijken? Mij kan je wegdragen _O-
pi_211197188
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik denk dan, hoe zit je dan bij elkaar een menu samen te stellen en iemand zegt: wanneer we nou in een schaaltje 3 doorgesneden Amsterdamse uitjes doen. Hoe zou de rest dan kijken? Mij kan je wegdragen _O-
En dat was het idee dat het haalde :D
pi_211197215
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:16 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
En dat was het idee dat het haalde :D
Dessert idee was 3 chocolade vlokken :D
pi_211197314
Spoilers!
pi_211197372
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dessert idee was 3 chocolade vlokken :D
Van een pretentieus merk, waar het goed mee kokketeren is :D
  zaterdag 4 november 2023 @ 23:41:37 #130
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211197429
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
En de zoetstof
Hopeloos overschat die Kesbeke. Smerig gewoon wat die maken.
pi_211197462
Ze waren gemarineerd met iets.
Wat weet ik niet.
  zaterdag 4 november 2023 @ 23:45:48 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211197464
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En de zoetstof
Kühne _O_
  zaterdag 4 november 2023 @ 23:46:42 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211197472
Lieve mensen, vandaag dje crompouce van Van Maanen geprobeerd en het was tegen verwachting in fantastisch

Probeer dat allen!
pi_211197490
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:46 schreef Molo het volgende:
Lieve mensen, vandaag dje crompouce van Van Maanen geprobeerd en het was tegen verwachting in fantastisch

Probeer dat allen!
Is er nooit jonge!
  zaterdag 4 november 2023 @ 23:51:31 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211197502
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:49 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Is er nooit jonge!
Lagen er vandaag tal van, waaronder zonder reservering drie voor de familie Molo

pi_211197504
Waar te koop hier???
pi_211197509
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:51 schreef Molo het volgende:

[..]
Lagen er vandaag tal van, waaronder zonder reservering drie voor de familie Molo

[ afbeelding ]
🤣🤣🤣
pi_211197514
Kromme Poes denk ik steeds aan😸
  zaterdag 4 november 2023 @ 23:55:12 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211197524
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:51 schreef Blues het volgende:
Waar te koop hier???
Zo te zien zit Van Maanen dichtstbijzijn bij jou in Leiden of Alphen aan de Rijn.
Geen idee hoe anderen zijn hoor, maar hier gebruiken ze goeie croissants, Zwitserse room erin en roze chocolade als topping ipv glazuur/fondant
En dàt was iig errrrg lekker

Morgen maar groenvoer eten :')
pi_211197536
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:51 schreef Molo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Waaaaar? Wil het ook eigenlijk niet weten, zit op mn nietspool.
pi_211197613
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:45 schreef Blues het volgende:
Ze waren gemarineerd met iets.
Wat weet ik niet.
En thuis nog een boterham met pindakaas :Y)

Jullie hebben toch eerder bij/met Ron gegeten? Was het druk hier eigenlijk?
pi_211197624
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 00:07 schreef AnneX het volgende:

[..]
En thuis nog een boterham met pindakaas :Y)

Jullie hebben toch eerder bij/met Ron gegeten? Was het druk hier eigenlijk?
Ja & Ja :)
pi_211197679
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 00:08 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja & Ja :)
Nou, truste dan. :Z
pi_211197700
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En de zoetstof
Dit _O_ Ik vind Kesbeke gewoon echt niet lekker.
pi_211197734
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2023 22:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Die creme catalana klinkt wel erg goed.
Geef mij die affogato maar _O_ Of nee, beiden O+
pi_211197740
affogata is lekker zeg!
Ook makkelijk te maken thuis :9
pi_211197744
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 00:14 schreef AnneX het volgende:

Nou, truste dan. :Z
:*
  zondag 5 november 2023 @ 00:23:47 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211197747
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Waaaaar? Wil het ook eigenlijk niet weten, zit op mn nietspool.
Van Maanen :P
pi_211197763
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 00:23 schreef Blues het volgende:
affogata is lekker zeg!
Ook makkelijk te maken thuis :9
Ja! de eerste keer dat ik het in een restaurant bestelde ging er een wereld voor me open. Zó lekker en zó simpel _O_
pi_211198906
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2023 23:46 schreef Molo het volgende:

Probeer dat allen!
Ik heb hem al twee keer op, maar snap de hype juist niet. Een goede tompouce is veel lekkerder. En daar is Van Maanen dan weer niet de beste bakker voor.
pi_211198945
@Memento-Mori óók de docu in het expo center is bijzonder duidelijk.
Friesland is ook gewoon bijna verdronken land!
SPOILER
En croissantjes zijn wat mij betreft overrated. Wat een kruimel festijn met lucht.
Het sentiment heeft vast te maken met vakantieherinneringen oid.
Laat staan gevuld en roze afgedekt.
Letterlijk laten staan. :N
pi_211198965
Ik ben ook nooit echt fan van croissantjes geweest. En het idee van zo’n crompouche maakt me onpasselijk, alleen de naam vind ik al afschuwelijk :D

Mogguh trouwens. Ik zit weer eens aan de koffie in een tankstation. :')
pi_211198973
:O een bezorgdag na een festival plannen is misschien iets te veel van het goede.
En ik heb denk ik een verkeerde beweging gemaakt want ik krijg bij bepaalde bewegingen pijn in mijn borstspier. Verder voel ik me oke dus ik ga er maar even vanuit dat het dat is :+
pi_211199046
Mogge

Een echt goede, superverse croissant met aardbeienjam (liefst zelfgemaakt) is wel heel erg lekker. En een tompouce is ook erg lekker. Maar de combi hoeft van mij niet zo
pi_211199096
Ik word ook niet superblij van croissants, pak over het algemeen liever een extra hard broodje bij een ontbijtbuffet ofzo. Maar voor een Crisp croissantje net uit de oven maak ik wel graag een uitzondering. :9
pi_211199106
Oeh, volgend weekend zit ik weer aan een ontbijtbuffet. :9 zin in.
pi_211199130
Politie aan de deur, er is vannacht getracht in te breken bij de beneden buurman, of ik iets gehoord heb. Nou heb ik best slecht geslapen maar niets meegekregen, ook niet omdat het raam dicht zit (verstandig volgens hem)
pi_211199146
De cronuts van mijn bakker (ook met gele room en een roze glazuur erop) zijn fantastisch, maar die dingen hebben ze al twee jaar ofzo.

De croissantjes van die bakker zijn dan weer niet zo lekker, maar de mini croissantjes wel :? Die maken ze anders ofzo..

De gewone croissantjes van de Lidl vind ik dan wél weer erg lekker. En de kaas/hamkaas croissantjes ook :9

En de crisp croissantjes inderdaad ook :9~
pi_211199166
Recent een jurkje gekocht, waar ik eerst een kilo of 3-5 voor moest afvallen. Normaal is dat niet echt een verstandige strategie, maar het was een kringloopjurkje, van 5 euro, met mijn naam én het originele prijskaartje er op/aan, dus de gok maar gewaagd. Vandaag staattie beeldig O+
pi_211199459
Waar liet je de 3-5 kilo dan? 👍🏼
Eten en lekkere dingen worden voor je aangesleept terwijl je op de bank ligt uit te puffen…
Gewoon benieuwd.🤨
ow én feli natuurlijk, dat jurkje beeldig past.
Van de week met kast ruimen, kwamen hopefuls voorbij.
Vrees dat ie nu echt naar vinted kunnen.
Maatje 40 anyone?
pi_211199505
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 10:33 schreef AnneX het volgende:
Waar liet je de 3-5 kilo dan? 👍🏼
Eten en lekkere dingen worden voor je aangesleept terwijl je op de bank ligt uit te puffen…
Gewoon benieuwd.🤨

Ja, toch wel uitgekakt, de feeder genegeerd en geïnstrueerd mijn geweeklaag te negeren :')

En ondertussen wel heel veel tgtg voor hem gehaald he. Moeder Teresa is er niks bij, zo'n gever ben ik.
pi_211199571
En oja, niet drinken natuurlijk. een maand coronapret hielp daarbij :')
  zondag 5 november 2023 @ 11:01:26 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211199625
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 09:06 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik heb hem al twee keer op, maar snap de hype juist niet. Een goede tompouce is veel lekkerder. En daar is Van Maanen dan weer niet de beste bakker voor.
Ik denk vooral dat het vrij weinig met het mondgevoel van een tompouce te maken heeft, is gewoon wat anders

En Holtkamp uiteraard ja _O_ O+
  zondag 5 november 2023 @ 11:02:44 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211199633
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 09:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Recent een jurkje gekocht, waar ik eerst een kilo of 3-5 voor moest afvallen. Normaal is dat niet echt een verstandige strategie, maar het was een kringloopjurkje, van 5 euro, met mijn naam én het originele prijskaartje er op/aan, dus de gok maar gewaagd. Vandaag staattie beeldig O+
_O_
  zondag 5 november 2023 @ 11:03:36 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211199640
Cronut vind ik overigens vreselijk, de combinatie van plakkerige suiekrdonut met die laagjes, nee dat is niks voor mij

Luxeproblemen dit dat *O*
pi_211199727
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 09:45 schreef vlindertje89 het volgende:
De cronuts van mijn bakker (ook met gele room en een roze glazuur erop) zijn fantastisch, maar die dingen hebben ze al twee jaar ofzo.

De croissantjes van die bakker zijn dan weer niet zo lekker, maar de mini croissantjes wel :? Die maken ze anders ofzo..

De gewone croissantjes van de Lidl vind ik dan wél weer erg lekker. En de kaas/hamkaas croissantjes ook :9

En de crisp croissantjes inderdaad ook :9~
Ik ken drie bakkers die zelf hun croissants maken. Dat kan financieel eigenlijk niet uit, en één ervan is er mee gestopt omdat na een croissant of 50 de blaren op je handen staan.

Ga er vanuit dat je bakker de minicroissants van een andere groothandel koopt, tenzij je zelf gezien hebt dat ze gemaakt worden / je bakker klaagt over blaren op facebook.
pi_211199729
#luxeproblemenbesteproblemen
pi_211199834
Is was vroeg wakker met honger, dus ben maar opgestaan. De keuken is wel eindelijk weer eens schoon, dus het was een goed besteedde ochtend.
pi_211199866
Ik ging compleet rillerig en akelig en pijn in arm naar bed.
Pijn in arm is er nog maar ik ben weer oké @Isabeau hopen dat het zo blijft }:|
  zondag 5 november 2023 @ 11:38:46 #170
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211199913
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2023 15:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Maar ik voelde echt he-le-maal niets van de griepvaccinatie. Niets! Voelde amper de prik, daarna niks meer gehad.
Same; ze ging ineens een minipleistertje plakken, dat was wat ik er van meekreeg..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_211199949
Griepprik kreeg ik wel, maar voelde idd niks.
Voorlopig het eerste jaar geen prikken meer formie!
pi_211199951
Ondertussen kijk ik een aflevering van een tuinverbouwing terug.
Kast van een huis. En tuin.
En dan wil men een overkapping om buiten te zitten met familie oh ja en met vrienden en samen te eten.😳
Mensen, er staat een huis achter je. Ga dan in een hutje wonen. Altijd buiten.
Dan zijn er ook nog met een …buitenkeuken én een televisie… 8)7
Verderop staat zo’n ding en het is groter dan mijn huis 😂
Absurd vind ik het.
pi_211199969
En het lijkt zo simpel om ‘even’ te prikken.
Helpt bengelen met de arm ook nog Blues?
pi_211199980
Ik vind donuts al echt vies, croissants mèh (uitzonderingen daargelaten, af en toe een echt goede croissant met lekkere jam kan best maar als ze te droog of te vet zijn vind ik er niks aan)

Ik heb één keer een cronut in een TGTG-pakket gehad en dat vond ik -niet verrassend- geen succes. De crompouce spreekt mij ook kan niet echt aan, er zijn echt 100 lekkernijen uit de patisserievitrine die ik liever kies dan.
pi_211199989
“Patisserievitrine” …stil…mooi woord.
pi_211199993
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 11:44 schreef AnneX het volgende:
Ondertussen kijk ik een aflevering van een tuinverbouwing terug.
Kast van een huis. En tuin.
En dan wil men een overkapping om buiten te zitten met familie oh ja en met vrienden en samen te eten.😳
Mensen, er staat een huis achter je. Ga dan in een hutje wonen. Altijd buiten.
Dan zijn er ook nog met een …buitenkeuken én een televisie… 8)7
Verderop staat zo’n ding en het is groter dan mijn huis 😂
Absurd vind ik het.
Ja dit! Ook hier in de stad: mensen met een minituintje en dan daar zo’n ENORME hut in… en dan ga je daar zitten om woonkamertje te spelen? :?
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 november 2023 @ 11:52:55 #177
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211200013
Cronut.... Nou ja mits heel vers wellicht nog OK... anders niet :+
Mn sportieve plicht weer gedaan. Nu wachten op de boodschappen.

Ondertussen eens kijken waar ik nog heen wil qua IFDA. :)
  zondag 5 november 2023 @ 12:09:17 #178
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211200159
Een flinke overkapping met buitenkeuken staat hier ook hoog op de verlanglijst. Ideaal om een aanrecht naast de barbecue te hebben. Handig om een kast te hebben voor de grote hoeveelheid barbecuespullen. Waslijnen er onder zodat was wel buiten kan maar niet in de regen. Lekker tot laat buiten zitten maar wel uit de wind. De stoelkussens niet elke dag binnen hoeven leggen. Ik zie geen nadelen :D
Spoilers!
  zondag 5 november 2023 @ 12:09:58 #179
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211200165
We deden dus een "laten we eens met z'n drieen op pad dag."

Eerst naar KreaDoe. Om 9:00 van huis, om 11:00 in de file naar de parkeer, om 11:30 de dames laten uitstappen, om 12:00 besloten niet bij de Jaarbeurs te parkeren maar commercieel, om 12:45 was ik -uit- het verkeer naar de Jaarbeurs P en om 13:00 geparkeerd. Tegen 1/3 van de parkeerkosten, recht tegenover de hoofdingang....

Binnen was het druk. Niet gezellig druk, nee "duw jezelf door het gangpad en struikel over de bejaarden met een boodschappenkarretje druk". Daarom was ik ook mee, om een pad door de drukte te stampen voor de dames; menigtes hebben de neiging mij wel door te laten :P.

Daarna besloten we het masochisme nog even vol te houden; Intratuin Duiven was de volgende bestemming.
Parkeren was overal vol, behalve het ondergelopen parkeerweiland op 10 minuten lopen.. Spannend of we weg zouden kunnen komen (er werden al auto;s losgetrokken...)
Nou ik weet waar alle fijnstofproductie en CO2 en al dat wat dies meer zij vandaan kwam: meuk. Een heel gebouw vol meuk. De ehm, lovende media en facebook berichten konden we ook niet echt plaatsen; dit had weinig met kerst van doen, wansmaak, kitsch, plastic, nep, dat waren toch wel de keywords....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zondag 5 november 2023 @ 12:10:55 #180
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211200173
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een flinke overkapping met buitenkeuken staat hier ook hoog op de verlanglijst. Ideaal om een aanrecht naast de barbecue te hebben. Handog
Ik kwam ergens in Noord-Duitsland op de motor langs een bedrijf met letterlijk 10-tallen van die schitterende aluminium overkapping constructies als demo... Maar helaas geen idee waar precies.
pi_211200201
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 12:09 schreef fietsie het volgende:

Eerst naar KreaDoe. Om 9:00 van huis, om 11:00 in de file naar de parkeer, om 11:30 de dames laten uitstappen, om 12:00 besloten niet bij de Jaarbeurs te parkeren maar commercieel, om 12:45 was ik -uit- het verkeer naar de Jaarbeurs P en om 13:00 geparkeerd. Tegen 1/3 van de parkeerkosten, recht tegenover de hoofdingang....

Binnen was het druk. Niet gezellig druk, nee "duw jezelf door het gangpad en struikel over de bejaarden met een boodschappenkarretje druk". Daarom was ik ook mee, om een pad door de drukte te stampen voor de dames; menigtes hebben de neiging mij wel door te laten :P.

Daarna besloten we het masochisme nog even vol te houden; Intratuin Duiven was de volgende bestemming.
Parkeren was overal vol, behalve het ondergelopen parkeerweiland op 10 minuten lopen.. Spannend of we weg zouden kunnen komen (er werden al auto;s losgetrokken...)
Nou ik weet waar alle fijnstofproductie en CO2 en al dat wat dies meer zij vandaan kwam: meuk. Een heel gebouw vol meuk. De ehm, lovende media en facebook berichten konden we ook niet echt plaatsen; dit had weinig met kerst van doen, wansmaak, kitsch, plastic, nep, dat waren toch wel de keywords....
De trein is zo'n gek idee nog niet.
pi_211200247
quote:

Op zaterdag naar de kerstwereld in Duiven. Da’s inderdaad een uitdaging. Eén keer geweest, toen het nog redelijk bescheiden was en toen vond ik het al doffe ellende. Begrijp dat er mensen iedere dag naar toe gaan, en ook mensen er speciaal vrij voor nemen. 8)7
  zondag 5 november 2023 @ 12:19:18 #183
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211200256
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 12:18 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Op zaterdag naar de kerstwereld in Duiven. Da’s inderdaad een uitdaging. Eén keer geweest, toen het nog redelijk bescheiden was en toen vond ik het al doffe ellende. Begrijp dat er mensen iedere dag naar toe gaan, en ook mensen er speciaal vrij voor nemen. 8)7
Aan het restaurant te zien waren er ook echt mensen die het als een uitje beschouwen incl diner enzo...

De prijzen trouwens ook... een hele berg 'licentiemerken' waarbij de chinese kwartjesproducten een lekker bedragje licentiegeld kregen opgelegd.... bizar. Een Efteling Langnek met een kerstmutsje op, van plastic, 8cm hoog, voor 23,99 euro.

[ Bericht 12% gewijzigd door fietsie op 05-11-2023 12:24:59 ]
pi_211200468
Brak.
  zondag 5 november 2023 @ 12:42:29 #185
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211200508
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2023 12:38 schreef Lonaa het volgende:
Brak.
Bed wise? Of self inflicted?
pi_211200615
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 12:42 schreef fietsie het volgende:

[..]
Bed wise? Of self inflicted?
Vrij veel wodka cola, bier en een goed feestje.
  zondag 5 november 2023 @ 12:52:28 #187
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211200627
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 12:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Vrij veel wodka cola, bier en een goed feestje.
Ah dus het was een uitroep van genot en napret :)
pi_211200822
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 12:52 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ah dus het was een uitroep van genot en napret :)
Weinig pret nu.
  zondag 5 november 2023 @ 13:18:42 #189
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211200882
Ik moet eigenlijk mijn motor -nog- een keer wassen... de 3x van vorige week waren nog niet genoeg...
pi_211200947
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 12:19 schreef fietsie het volgende:

[..]
Aan het restaurant te zien waren er ook echt mensen die het als een uitje beschouwen incl diner enzo...

De prijzen trouwens ook... een hele berg 'licentiemerken' waarbij de chinese kwartjesproducten een lekker bedragje licentiegeld kregen opgelegd.... bizar. Een Efteling Langnek met een kerstmutsje op, van plastic, 8cm hoog, voor 23,99 euro.

Hel op de fiets volgens mij
pi_211200982
Lekker dagje gehad gister Fiets?🤣🙃😶
pi_211200993
quote:

Ik vond mezelf sneu omdat ik aan huiswerk voor m'n cursus moet. Dat stap-budget is in ieder geval een goede stok achter de deur. :') Maar als het alternatief is om een vrije dag op zo'n manier te vullen, doe ik er met alle liefde nog wat cursussen, trainingen of gewoon een extra baan bij.
pi_211201010
Ik heb in het enige droge uurtje vd dag de fiets gepakt voor een rondje langs bos en duin en meteen langs appie en kruidvat. Ik hou van m'n dorp O+

Voor 2 dagen eten gekocht, vandaag maak ik pulled oesterzwam met lekkere saus op een broodje met spinazie en rode kool eronder :D
Morgen als ik werk maakt g iets wat ik ook heb bedacht, kip in zwarte pepersaus met noedels.

Zo'n leuke site waar ik elke keer weer wat lekkers vind: leukerecepten.nl
  zondag 5 november 2023 @ 13:33:10 #194
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211201016
Soms verbaas ik me toch wel over genealogie websites; ik kreeg zojuist een felicitatie email voor mijn oma's 116e verjaardag en dat ze die in gezondheid mag vieren. Het bitje "overleden" werd echter al op haar 64e gezet....
pi_211201026
quote:
Een flinke overkapping met buitenkeuken staat hier ook hoog op de verlanglijst. Ideaal om een aanrecht naast de barbecue te hebben. Handig om een kast te hebben voor de grote hoeveelheid barbecuespullen. Waslijnen er onder zodat was wel buiten kan maar niet in de regen. Lekker tot laat buiten zitten maar wel uit de wind. De stoelkussens niet elke dag binnen hoeven leggen. Ik zie geen nadelen :D
:Y
Zo blij met mijn overkapping(en :D).
Geen keuken erin want ene is aan huis vast en te lui om helemaal naar andere op en neer te lopen met eten.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211201030
Ik ging net lunchen. Reactie van m'n schoonvader: 'Gaan jullie lekker snacken?', hij kijkt nog eens naar de borden en kwam tot de conclusie dat alleen ik ging snacken, want m'n man had gewoon dubbele boterhammen met pindakaas.

Blijkbaar is een dubbele volkoren boterham met kaas en cottage cheese tussen het tosti-ijzer ineens een hele andere categorie eten geworden.

Oude mensen logica, love it. :D
pi_211201043
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 13:34 schreef Myraela het volgende:
Ik ging net lunchen. Reactie van m'n schoonvader: 'Gaan jullie lekker snacken?', hij kijkt nog eens naar de borden en kwam tot de conclusie dat alleen ik ging snacken, want m'n man had gewoon dubbele boterhammen met pindakaas.

Blijkbaar is een dubbele volkoren boterham met kaas en cottage cheese tussen het tosti-ijzer ineens een hele andere categorie eten geworden.

Hoelang nog tot je in andere huis kunt?
pi_211201047
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 13:35 schreef Blues het volgende:

Hoelang nog tot je in andere huis kunt?
Ik heb geen idee, Q1.
pi_211201080
quote:
Er zijn mensen die het héél raar vinden, als dat geen nadeel is? :+

Bij een fikse tuin zou ik het zo doen :Y
  zondag 5 november 2023 @ 13:41:57 #200
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211201092
Goedemorgen!

Na een toch wel spannende, geslaagde draaibeurt op het strand in de bloedhitte afgelopen donderdag voor een paar honderd personen *O* *O* *O* is nu, sinds onze Arubaanse vrienden vertrokken zijn, de duikperiode aangebroken.
Gisteren de eerste duiken gemaakt, waarbij alle soorten onderwaterbeestjes, incl. barracuda’s, zeeschildpadden en murene's, te zien waren, vandaag nog 2 duiken.
Daarna is het bijna klaar met duiken, zon, zee en vrienden hier, want morgenavond laat vertrekken we helaas weer naar de kou van NL. Ik had nog wel een paar weekjes willen blijven…
pi_211201122
Ik hoef geen overkapping met buitenkeuken. Ik zou wel een moord doen voor een zwembad in m'n tuin. O+ Ook als de tuin daar eigenlijk schandalig klein voor is. Maar helaas is mijn volgende tuin zo schandalig klein dat zelfs een badkuip teveel ruimte inneemt. :') Heb alsnog uitgezocht of er iets mogelijk was in de vorm van een soort vlonderterras dat opengeklapt kon worden met een zwembad eronder. Maar helaas.
  zondag 5 november 2023 @ 13:46:24 #202
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211201134
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 13:41 schreef MadMaster het volgende:
Goedemorgen!

Na een toch wel spannende, geslaagde draaibeurt op het strand in de bloedhitte afgelopen donderdag voor een paar honderd personen *O* *O* *O* is nu, sinds onze Arubaanse vrienden vertrokken zijn, de duikperiode aangebroken.
Gisteren de eerste duiken gemaakt, waarbij alle soorten onderwaterbeestjes, incl. barracuda’s, zeeschildpadden en murene's, te zien waren, vandaag nog 2 duiken.
Daarna is het bijna klaar met duiken, zon, zee en vrienden hier, want morgenavond laat vertrekken we helaas weer naar de kou van NL. Ik had nog wel een paar weekjes willen blijven…
Is het niet enorm troebel na al die regen van de afgelopen tijd?
  zondag 5 november 2023 @ 13:49:14 #203
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211201160
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 13:46 schreef fietsie het volgende:

[..]
Is het niet enorm troebel na al die regen van de afgelopen tijd?
In de ondiepe delen, vlak langs de kustlijn/aan de oppervlakte soms wel, maar vanaf 4 meter diepte is het zicht prima…
pi_211201333
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 13:49 schreef MadMaster het volgende:

[..]
In de ondiepe delen, vlak langs de kustlijn/aan de oppervlakte soms wel, maar vanaf 4 meter diepte is het zicht prima…
Achteraf hoorden wij dat mnX niet binnen 24 uur ‘mocht’ duiken én terugvliegen.
Het liep goed af. w/
Leuk dat het draaien lekker druk was.

Mijn commentaar was ook op de tuinoverkapping/buitenkeuken in een nieuwbouwwijk. 8)7
Verder kan iedereen het zijne ervan vinden. En bouwen.
  zondag 5 november 2023 @ 14:24:25 #205
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211201460
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 14:09 schreef AnneX het volgende:

[..]
Achteraf hoorden wij dat mnX niet binnen 24 uur ‘mocht’ duiken én terugvliegen.
Het liep goed af. w/
Leuk dat het draaien lekker druk was.

Mijn commentaar was ook op de tuinoverkapping/buitenkeuken in een nieuwbouwwijk. 8)7
Verder kan iedereen het zijne ervan vinden. En bouwen.
Wat heeft nieuwbouw versus bestaande bouw daarmee te maken?
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 14:25:44 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211201472
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 14:24 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat heeft nieuwbouw versus bestaande bouw daarmee te maken?
Nieuwbouwwijk vs huizen met grotere tuinen lijkt me ;)
  zondag 5 november 2023 @ 14:26:18 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211201480
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 14:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Snap ik er nog steeds niks van
  zondag 5 november 2023 @ 14:29:07 #208
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211201502
quote:

[..]
Hebben ze in de NL nieuwbouw nog tuinen dan? Dat is meer drie tegels gericht op het raam van ieder huis in de buurt toch ?

Wij zijn bij een nieuwbouwwijk in Hveen wezen kijken, omdat er nagenoeg niets te vinden is in de koopmarkt.
Maar dan maar blijven zitten want die horror..... echt gewoon vol in de kamers van je buren kunnen kijken vanaf de 1e verdieping..

[ Bericht 15% gewijzigd door fietsie op 05-11-2023 14:35:24 ]
pi_211201586
Gut, wat zijn we weer gezellig andere mensen en hun keuzes aan het bezeiken *O*
pi_211201619
Anyways, mijn schoonvader was hier twee nachten aan het logeren, was erg fijn voor mijn vrouw O+ zij bracht hem om half 8 vanochtend naar de trein, nam op de terugweg mijn moeder mee, we hebben nog een laatste restje verjaardag gevierd, en passant werd er buiten de lijntjes gepoept en gekotst, ouders weer teruggebracht en nu hebben we net de rust in huis gevierd met een slaapje op de bank O+
  zondag 5 november 2023 @ 14:40:27 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211201625
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 14:37 schreef Clubsoda het volgende:
Zoals we bij ons thuis vroeger altijd zeiden bij zulke eerstewereldproblemen, 'het is weer tijd voor een derde wereldoorlog'.
Voelt heden ten dage wat naar om dat te zeggen, goddank hebben we hier op Fok de :') smiley daarvoor

:') :') :') :') :') :') x 450
pi_211201635
Ik doe er nog wel eentje voor good measure dan:

:')
pi_211201649
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 14:40 schreef Molo het volgende:

[..]
Zoals we bij ons thuis vroeger altijd zeiden bij zulke eerstewereldproblemen, 'het is weer tijd voor een derde wereldoorlog'.
Voelt heden ten dage wat naar om dat te zeggen, goddank hebben we hier op Fok de :') smiley daarvoor

:') :') :') :') :') :') x 450
O+ :') die oorlogen helpen ook precies niets hierin, blijkt wel.
  zondag 5 november 2023 @ 14:45:00 #214
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211201674
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 14:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Worden de achtertuinen wel wat ruimer van.
  zondag 5 november 2023 @ 14:45:15 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211201680
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 14:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Nee daar ben ik inmiddels ook wel achter

De mens leert niet, nooit, nergens *O*

Ondertussen maken we er maar het beste van.
Ik heb frigging lekkere crunch met havermout, hazelnoot, honing en whisky gemaakt, voor Schotse Cranachan vanavond als toetje :9~

Je moet wat in dit leven *O*
pi_211201697
Ha-ha, jullie wonen allemaal zeker niet vrijstaand midden in de randstad met overkapping, buitenkeuken en zwembad in de tuin.
pi_211201711
Ik woon in een afgetrapt appartementencomplex in een net-niet-achterstands wijk *O*
pi_211201719
Jongus, wat een leuk crea recept maak ik *O*
Pulled oesterzwam. Hoe bedenk je het _O_

https://www.leukerecepten.nl/recepten/broodje-pulled-oesterzwam/
pi_211201720
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 14:29 schreef fietsie het volgende:

[..]
Hebben ze in de NL nieuwbouw nog tuinen dan? Dat is meer drie tegels gericht op het raam van ieder huis in de buurt toch ?

Wij zijn bij een nieuwbouwwijk in Hveen wezen kijken, omdat er nagenoeg niets te vinden is in de koopmarkt.
Maar dan maar blijven zitten want die horror..... echt gewoon vol in de kamers van je buren kunnen kijken vanaf de 1e verdieping..

Dit kun je hier in de buurt als nieuwbouw kopen, ziet er best groen uit. Als je als 50-er een goede wooncarrière hebt gehad dan moet die 1,4 miljoen ook geen probleem zijn.

pi_211201725
Wij wonen in de achterbuurt van Bloemendaal *O*
pi_211201730
quote:
9s.gif Op zondag 5 november 2023 14:46 schreef Myraela het volgende:
Ha-ha, jullie wonen allemaal zeker niet vrijstaand midden in de randstad met overkapping, buitenkeuken en zwembad in de tuin.
Scheelt niet veel hoor *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211201739
Ik dacht dat mijn vrouw vroeg of het niet tijd werd dat ik aan de polonaise begon :? Ze zei bolognese :') dus, dat gaan we dan maar doen.
pi_211201745
Tevens zit ik door @Myraela nu ook op zondagmiddag aan de stapbudgetcursus.
pi_211201760
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 14:39 schreef Clubsoda het volgende:
Anyways, mijn schoonvader was hier twee nachten aan het logeren, was erg fijn voor mijn vrouw O+ zij bracht hem om half 8 vanochtend naar de trein, nam op de terugweg mijn moeder mee, we hebben nog een laatste restje verjaardag gevierd, en passant werd er buiten de lijntjes gepoept en gekotst, ouders weer teruggebracht en nu hebben we net de rust in huis gevierd met een slaapje op de bank O+
Slim gepland, boel familie in 1 weekend.
pi_211201771
quote:
9s.gif Op zondag 5 november 2023 14:46 schreef Myraela het volgende:
Ik heb even gemist wanneer je ook alweer precies een sukkel bent, als je niet hebt wat jij zegt of juist als je 'meer dan een half miljoen11!!!' hebt betaald voor je rijtjeshuis met nieuwbouwtuin.
pi_211201790
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 14:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik heb even gemist wanneer je ook alweer precies een sukkel bent, als je niet hebt wat jij zegt of juist als je 'meer dan een half miljoen11!!!' hebt betaald voor je rijtjeshuis met nieuwbouwtuin.
Eerst moeten de !!! dan de 11 :s)
pi_211201804
quote:
Ach. Laat ik ook eens meedoen :R
pi_211201829
Ik kan sowieso altijd wel lachen als het over de bedragen van hypotheken gaat. En dan vooral als je zo'n gesprek hebt met iemand die al jaaaaaaaren geleden iets gekocht heeft. Want die vinden alles extreem duur, maar vergeten even dat je weinig keuze hebt als je nu aan je eerste hypotheek begint.

Of, ook altijd leuk, de mensen die denken dat zij de ontdekking van de eeuw hebben gedaan door buiten de randstad een groter huis met meer grond voor minder geld te kopen en dat constant blijven vergelijken. Mensen weten écht wel dat die optie er is, alleen ze willen er niet allemaal wonen.
pi_211201839
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 14:58 schreef Blues het volgende:

[..]
Eerst moeten de !!! dan de 11 :s)
Oh ja, excuus! :P
pi_211201841
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 14:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Die nieuwbouw rijtjeshuizen hebben sowieso alles wat ik opnoem niet, dus dat zijn de grootste sukkels.
pi_211201850
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:02 schreef Myraela het volgende:
Ik kan sowieso altijd wel lachen als het over de bedragen van hypotheken gaat. En dan vooral als je zo'n gesprek hebt met iemand die al jaaaaaaaren geleden iets gekocht heeft. Want die vinden alles extreem duur, maar vergeten even dat je weinig keuze hebt als je nu aan je eerste hypotheek begint.

Of, ook altijd leuk, de mensen die denken dat zij de ontdekking van de eeuw hebben gedaan door buiten de randstad een groter huis met meer grond voor minder geld te kopen en dat constant blijven vergelijken. Mensen weten écht wel dat die optie er is, alleen ze willen er niet allemaal wonen.
Precies dit ja.
pi_211201862
Ah mooi, ik vond nog een halve zak sloffe kaasflips.
pi_211201901
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:05 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kocht een nieuwe (voor mij dan) notenmix *O* nom nom nom die is lékker *O*
(Gepofte) Cheddar Cashew Amandel.
pi_211201907
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:05 schreef Clubsoda het volgende:
In de vuilnisbak, waar je ze hebt laten liggen?
  zondag 5 november 2023 @ 15:17:24 #235
63722 z80
I fink you freaky
pi_211201970
quote:

En even vergeten hoeveel procent van het inkomen naar de hypotheek ging. Ja de huizen waren goedkoper. Maar de inkomsten ook een stuk lager, met een veel hogere hypotheek rente.
pi_211201982
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 15:10 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik kocht een nieuwe (voor mij dan) notenmix *O* nom nom nom die is lékker *O*
(Gepofte) Cheddar Cashew Amandel.
Klinkt goed ^O^ onze kaasboer O+ heeft hele puike nootjes maar niet zoiets.
pi_211201998
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 15:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
In de vuilnisbak, waar je ze hebt laten liggen?
Er zijn mensen die van kaas houden :Y

Ik ga nu trouwens bleekselderij in de polonaise bolognese stoppen, misschien wil @Vanyel daar even haar plasje over doen? (Figuurlijk }:| )
pi_211202052
Kaas :9
  zondag 5 november 2023 @ 16:05:06 #239
35189 Troel
scherp en bot
pi_211202296
quote:

[..]
Dit. Ik had een prachtig nieuwbouwhuis, maar bijna iedereen had wel een overkapping in de tuin. Het liefste mét geluidsinstallatie en televisie. En met 5 van die overkappingen ongeveer grenzend aan mijn eigen tuin (van net iets groter dan postzegelformaat) heb je dus alle geluiden van al die overkappingen, die allemaal de muziek net weer een tandje harder zetten zodat ze het van de buren niet horen. En ik had geen overkapping, laat staan de installatie om daar overheen te komen :')

Afhankelijk van waar in Nederland je woont mogelijk: over het algemeen hebben oudere wijken iets grotere tuinen waardoor de overkappingen wat verder van elkaar weg liggen zodat ze niet elkaar hoeven te overstemmen ;)

Let wel: er is wat mij betreft niets mis met de overkapping. Maar geluidsinstallatie en televisie horen niet buiten of onder een overkapping, dat is iets wat je binnen doet, zodat je buren niet mee hoeven te genieten. Als jij gewoon lekker buiten zit onder je overkapping te praten of iets dergelijks, heb ik daar geen enkel probleem mee.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211202312
Onze buren zijn sowieso kut maar die overkapping zorgt ervoor dat het wel extra kut is.
pi_211202523
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 16:05 schreef Troel het volgende:

Dit. Ik had een prachtig nieuwbouwhuis, maar bijna iedereen had wel een overkapping in de tuin. Het liefste mét geluidsinstallatie en televisie. En met 5 van die overkappingen ongeveer grenzend aan mijn eigen tuin (van net iets groter dan postzegelformaat) heb je dus alle geluiden van al die overkappingen, die allemaal de muziek net weer een tandje harder zetten zodat ze het van de buren niet horen. En ik had geen overkapping, laat staan de installatie om daar overheen te komen :')
Dit klinkt vreselijk wonen :o Denk je ook leuk een tuin te hebben waar je 's avonds lekker kan genieten, moet je naar de herrie van iedereen er omheen luisteren.

Bij mijn ouders in het hofje heeft echt iedereen zo'n gigantische overkapping. Mijn ouders ook. Met buitenkeuken. Maar het is meer een extra schuur voor de opslag van rommel. Alleen dan aan één kant open.
pi_211202555
Vrienden van mij hebben sinds kort zo'n overkapping. Moest nog van alles aan gedaan worden want ze smolten weg (goedkoop is duurkoop in dit geval). In de zomer was het open maar nu zijn de ramen dicht. Ze wisten nog niet wat het zou worden, een extra zitkamer of een speelruimte voor de kinderen.
Voorheen bij vrienden, die hadden een vrij kleine woonkamer en daar werd de overkapping de eetkamer. Maw, we zaten eigenlijk nooit meer in de huiskamer op de bank, maar in de overkapping (met ramen/verwarming gelukkig)
pi_211202592
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 11:30 schreef Blues het volgende:
Ik ging compleet rillerig en akelig en pijn in arm naar bed.
Pijn in arm is er nog maar ik ben weer oké @:Isabeau hopen dat het zo blijft }:|
Dit klinkt als twee druppels water met mijn ervaring :Y

@fietsie jouw dag klinkt ook niet leuk zeg. Ook zolang zoeken naar parkeerplekken, jeetje. Hebben jullie nog wel iets gekocht of ook helemaal niet?
pi_211202605
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Vrienden van mij hebben sinds kort zo'n overkapping. Moest nog van alles aan gedaan worden want ze smolten weg (goedkoop is duurkoop in dit geval). In de zomer was het open maar nu zijn de ramen dicht. Ze wisten nog niet wat het zou worden, een extra zitkamer of een speelruimte voor de kinderen.
Voorheen bij vrienden, die hadden een vrij kleine woonkamer en daar werd de overkapping de eetkamer. Maw, we zaten eigenlijk nooit meer in de huiskamer op de bank, maar in de overkapping (met ramen/verwarming gelukkig)
Die hebben dus een extra kamer in de tuin gebouwd :+ Maar als het aan alle kanten dicht is, is het dan nog wel een overkapping of gewoon een soort schuur?
pi_211202636
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 15:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Er zijn mensen die van kaas houden :Y

Ik ga nu trouwens bleekselderij in de polonaise bolognese stoppen, misschien wil @:Vanyel daar even haar plasje over doen? (Figuurlijk }:| )
Ik kan er ook wel even voor langskomen hoor.

Neem ik die ranzige kaasdingen meteen wel mee :Y

Ondertussen pruttelt hier al een dag een schouder van @sigme heerlijk te pruttelen. Echt pruttelfestijn.
  zondag 5 november 2023 @ 16:47:55 #246
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211202637
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dit klinkt als twee druppels water met mijn ervaring :Y

@:fietsie jouw dag klinkt ook niet leuk zeg. Ook zolang zoeken naar parkeerplekken, jeetje. Hebben jullie nog wel iets gekocht of ook helemaal niet?
Anders dan eerdere jaren was KreaDoe vooral "inkleur-Doe", dus daar was maar weinig origineels te koop.

En bij de Kerstmarkt hebben we het ook maar gehouden bij 2 paar sokken en twee mutsen. Omdat nuttig.
pi_211202645
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Die hebben dus een extra kamer in de tuin gebouwd :+ Maar als het aan alle kanten dicht is, is het dan nog wel een overkapping of gewoon een soort schuur?
Het zou een overkapping zijn, dat was het ook, 1 jaar, toen werden de zijkanten boven de muren met de buren dichtgemaakt (want enorme tocht), toen kwam er een hek zodat het een soort veranda was en vervolgens werd dat hek dichtgemaakt en kwamen er ramen boven. Ieder jaar wat erbij :D Geen idee hoe het er nu uitziet, ben daar al 7 jaar niet geweest.
pi_211202658
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:47 schreef fietsie het volgende:

[..]
Anders dan eerdere jaren was KreaDoe vooral "inkleur-Doe", dus daar was maar weinig origineels te koop.

En bij de Kerstmarkt hebben we het ook maar gehouden bij 2 paar sokken en twee mutsen. Omdat nuttig.
Die je waarschijnlijk ook bij de intratuin om de hoek had kunnen kopen :D
pi_211202660
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 16:47 schreef Vanyel het volgende:

Ondertussen pruttelt hier al een dag een schouder van @:sigme heerlijk te pruttelen. Echt pruttelfestijn.
Deze zin las ik 2x.

quote:

Is dat inkleuren zo'n hype joh? Ik ken wel mensen die het deden. Super geinig, volwassenen die kleuren zoals kinderen doen met kleurboeken/kleurplaten, maar dan volwassen vormen :7 Denk dat dat best ontspannend is.
pi_211202670
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:49 schreef Kaatje1 het volgende:

Die je waarschijnlijk ook bij de intratuin om de hoek had kunnen kopen :D
Maar dan had je de ervaring van de drukte op de wegen, het parkeerfestijn, de mensenmassa's en de steeds weer dezelfde type kraam moeten missen. En Lang Nek. Al kan je die vast ook wel in de Efteling kopen en dat lijkt me een leuker dagje weg. Winter Efteling O+
  zondag 5 november 2023 @ 16:54:59 #251
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211202700
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Deze zin las ik 2x.
[..]
Is dat inkleuren zo'n hype joh? Ik ken wel mensen die het deden. Super geinig, volwassenen die kleuren zoals kinderen doen met kleurboeken/kleurplaten, maar dan volwassen vormen :7 Denk dat dat best ontspannend is.
Ja maar niet alleen letterlijk; waar 'vroeger' borduurpatronen nog met kruisjes en symbooltjes enzo waren zijn ze nu gewoon voorgedrukt in kleur (en presteert de helft van de kopers vast om het na het borduren minder mooi te laten zijn...)
De drukste en grootste stands waren allemaal met 75% prefab spul...
  zondag 5 november 2023 @ 16:55:52 #252
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211202710
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Maar dan had je de ervaring van de drukte op de wegen, het parkeerfestijn, de mensenmassa's en de steeds weer dezelfde type kraam moeten missen. En Lang Nek. Al kan je die vast ook wel in de Efteling kopen en dat lijkt me een leuker dagje weg. Winter Efteling O+
Uhuh maar kijk, al drie mensen uit dit gehucht (<200 huizen) hadden op de dorps Facebook gepost hoe ge-wel-dig het daar in Duiven was.
Dus we moesten dat wel verifiëren...
pi_211202722
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:54 schreef fietsie het volgende:
Ja maar niet alleen letterlijk; waar 'vroeger' borduurpatronen nog met kruisjes en symbooltjes enzo waren zijn ze nu gewoon voorgedrukt in kleur (en presteert de helft van de kopers vast om het na het borduren minder mooi te laten zijn...)
Hopelijk is het over een paar jaar weer anders. Je ziet wel vaker bepaalde trends heel erg naar de oppervlakte komen bij dit soort beurzen. Ben iets te vaak op de Huishoudbeurs geweest en daar zag je altijd ook duidelijk bepaalde trends en dan heul veul kraampjes met exact hetzelfde product.

Prefab is misschien wel voor de creabea-zonder-tijd. Dat je toch creatief wilt zijn, maar er amper tijd voor hebt. Of zo.
pi_211202726
quote:
Ik heb wel het idee dat jij een *iets* grotere tuin hebt dan het gemiddelde stadstuintje waar ik het over had :+ en het is niet zozeer de overkapping maar meer dat mensen daar meteen hetzelfde in willen als in de woonkamer.
Als je al een klein tuintje hebt zou ik zelf daar liever buiten willen kunnen zitten als het lekker weer is en als het dan geen lekker weer is kun je binnen zitten. In plaats van dat kleine tuintje vol te bouwen.

Verder zijn er natuurlijk ook prachtige overkappingen en tuinkamers. En als je klein woont kan dat ook een uitkomst zijn. Zo ken ik meerdere mensen waarvan het kind in een schuur/tuinhuisje slaapt.
  Moderator zondag 5 november 2023 @ 16:58:28 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211202727
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:55 schreef fietsie het volgende:

[..]
Uhuh maar kijk, al drie mensen uit dit gehucht (<200 huizen) hadden op de dorps Facebook gepost hoe ge-wel-dig het daar in Duiven was.
Dat zullen dezelfde mensen zijn die de spaghetti van Honig goed zullen vinden of een zakje van Knorr gebruiken om goulash te maken :+
pi_211202733
quote:

[..]

Ondertussen pruttelt hier al een dag een schouder van @:sigme heerlijk te pruttelen. Echt pruttelfestijn.
Sneu voor @sigme dat ze daar op die Spaanse berg met maar 1 schouder zit :'(
pi_211202737
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:55 schreef fietsie het volgende:

[..]
_O- Denk dat je er volgend jaar niet naar toe gaat
pi_211202741
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:58 schreef yinu het volgende:

Ik heb wel het idee dat jij een *iets* grotere tuin hebt dan het gemiddelde stadstuintje waar ik het over had :+ en het is niet zozeer de overkapping maar meer dat mensen daar meteen hetzelfde in willen als in de woonkamer.
Als je al een klein tuintje hebt zou ik zelf daar liever buiten willen kunnen zitten als het lekker weer is en als het dan geen lekker weer is kun je binnen zitten. In plaats van dat kleine tuintje vol te bouwen.

Verder zijn er natuurlijk ook prachtige overkappingen en tuinkamers. En als je klein woont kan dat ook een uitkomst zijn. Zo ken ik meerdere mensen waarvan het kind in een schuur/tuinhuisje slaapt.
Bij Lucky zou zo'n overkapping helemaal niet misstaan :Y

Ik vind buiten zitten helemaal geweldig, dus ik snap heel goed waarom mensen zo'n overkapping aanschaffen. Alleen is dan het door Troel geschetste scenario wel echt hel op de fiets hoor.
pi_211202761
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind buiten zitten helemaal geweldig, dus ik snap heel goed waarom mensen zo'n overkapping aanschaffen. Alleen is dan het door Troel geschetste scenario wel echt hel op de fiets hoor.
Ik ben ook heel blij met mijn overdekte balkon. Regelmatig kan ik daar gewoon zitten wanneer het regent. Helaas ook regelmatig dat de wind net vervelend staat, zeker in het vroege voorjaar wanneer de wind nog best fris is.
pi_211202784
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat scenario was ook wat ik in m’n hoofd heb erbij.
  zondag 5 november 2023 @ 17:07:11 #261
63722 z80
I fink you freaky
pi_211202832
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:54 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dat in kleur voorgedrukt kan ik niet iets nieuws noemen. Oma had dit ruim 50 jaar geleden al.
  zondag 5 november 2023 @ 17:09:24 #262
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211202862
Ik snap ook niet waarom je een tv en stereo onder je overkapping zou plaatsen (nog los van dat meeste APV's elektrisch versterkte geluiden in de buitenruimte zonder vergunning verbieden)

Die kap is voor privacy en droog kunnen zitten wat mij betreft, niet voor wat in de woonkamer plaats kan vinden...
pi_211202925
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:07 schreef z80 het volgende:

[..]
Dat in kleur voorgedrukt kan ik niet iets nieuws noemen. Oma had dit ruim 50 jaar geleden al.
Het huilende zigeunerjongetje inderdaad :D
pi_211202981
Het echte borduurwerk (75x60 cm)
  zondag 5 november 2023 @ 17:18:42 #265
63722 z80
I fink you freaky
pi_211202994
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Het waren meer lappen van ruim een vierkante meter. Er hangen er 2 bij pa.
  zondag 5 november 2023 @ 17:19:22 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211203000
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
@Croupouque O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211203031
Ik maakte een opmerking over een reclame met kerst. Jross antwoordde dat er al huizen zijn waar de kerstversiering/kerstboom al staat. ...
pi_211203065
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik maakte een opmerking over een reclame met kerst. Jross antwoordde dat er al huizen zijn waar de kerstversiering/kerstboom al staat. ...
Oh ja hoor, vorige week zondag zag ik hier in de buurt al in een tuin 2 kerstbomen en rondom het huis allemaal lichtjes. Niet gezien of het binnen al zover is. Maar zij zijn al jaren de eersten. Heb wel eens gehoord dat daar een interieur adviseur woont.
Denk dat, wanneer ik morgen naar de boot fiets. er onderweg ook best wat bomen/versieringen te zien zijn, dit weekend opgebouwd. Dat is een wijk waar ze van uitbundig houden. Of het nou kerst is, of voetbal, of mooi weer met zwembaden ect, ze duiken ver vol in.
pi_211203081
Maar kerst is nog máánden weg! -O-
pi_211203105
quote:
9s.gif Op zondag 5 november 2023 17:28 schreef Isabeau het volgende:
Maar kerst is nog máánden weg! -O-
Yep. En bij de eerste heb ik geen idee hoe lang het er al staat. 3 weken geleden niet, toen fietste ik er ook langs
  zondag 5 november 2023 @ 17:34:01 #271
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211203159
quote:

[..]

Heb je de stand van Robotime gezien?
Daar hadden ze prachtige bouwpakketten. Ik heb het muziekdoosje gekocht.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 november 2023 @ 17:35:25 #272
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211203171
Ik heb al bij diversen lampjes gezien. Nog geen bomen.... :s)
pi_211203178
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 14:49 schreef Blues het volgende:
Jongus, wat een leuk crea recept maak ik *O*
Pulled oesterzwam. Hoe bedenk je het _O_

https://www.leukerecepten.nl/recepten/broodje-pulled-oesterzwam/
Dit klinkt trouwens echt heerlijk!
pi_211203189
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:27 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Oh ja hoor, vorige week zondag zag ik hier in de buurt al in een tuin 2 kerstbomen en rondom het huis allemaal lichtjes. Niet gezien of het binnen al zover is. Maar zij zijn al jaren de eersten. Heb wel eens gehoord dat daar een interieur adviseur woont.
Denk dat, wanneer ik morgen naar de boot fiets. er onderweg ook best wat bomen/versieringen te zien zijn, dit weekend opgebouwd. Dat is een wijk waar ze van uitbundig houden. Of het nou kerst is, of voetbal, of mooi weer met zwembaden ect, ze duiken ver vol in.
Mogelijk staat onze mini kerstboom incl sushi kerstballen en lichtjes en het lichtgevende hert op onze werkkamer er ook al O-) of eigenlijk, nog steeds O-) en de kerststickers op de deur ook.

Heb zelf eigenlijk niks met kerst, maar mn fantastische collega waarmee ik de kamer deel wel enorm, en ik ben de beroerdste niet dus werk daar wel aan mee.

Onze kamer is wel een beetje gekke mengelmoes nu van kerstversiering en de slingers die er inmiddels ook alweer bijna anderhalve maand hangen van toen ze terug kwam van verlof :P
  zondag 5 november 2023 @ 17:45:46 #275
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211203283
Dit was mijn zwangerschapsverloftijdverdrijf O+
pi_211203295
quote:

[..]

Kaasflips zijn al verorberd :Y)
  zondag 5 november 2023 @ 17:48:20 #277
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211203307

Heeft iemand een idee waar dit soort chips te koop zijn in een winkel? Bij Lidl hier zag ik ze helaas niet.
Ik had nu knabbelspek van Jumbo, maar dat was mwah. Bacon chips waren vroegst echt awesome.
  zondag 5 november 2023 @ 17:51:50 #278
35189 Troel
scherp en bot
pi_211203338
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 17:48 schreef Morgane89 het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft iemand een idee waar dit soort chips te koop zijn in een winkel? Bij Lidl hier zag ik ze helaas niet.
Ik had nu knabbelspek van Jumbo, maar dat was mwah. Bacon chips waren vroegst echt awesome.
Aldi in Duitsland heeft iets soortgelijks volgens mij
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 november 2023 @ 17:52:17 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_211203342
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dit klinkt vreselijk wonen :o Denk je ook leuk een tuin te hebben waar je 's avonds lekker kan genieten, moet je naar de herrie van iedereen er omheen luisteren.

Bij mijn ouders in het hofje heeft echt iedereen zo'n gigantische overkapping. Mijn ouders ook. Met buitenkeuken. Maar het is meer een extra schuur voor de opslag van rommel. Alleen dan aan één kant open.
Daarom ben ik er weg. Kwam er niet tot rust en werd er gek.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 november 2023 @ 17:53:36 #280
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211203354
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2023 17:51 schreef Troel het volgende:

[..]
Aldi in Duitsland heeft iets soortgelijks volgens mij
Dank je, ik woon vlakbij de grens.
pi_211203368
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik ben ook heel blij met mijn overdekte balkon. Regelmatig kan ik daar gewoon zitten wanneer het regent. Helaas ook regelmatig dat de wind net vervelend staat, zeker in het vroege voorjaar wanneer de wind nog best fris is.
https://www.lidl.nl/p/liv(...)-x-300-cm/p100344603
pi_211203396
quote:
Daar heb ik naar gekeken maar volgens mij werkt dat bij het balkon niet echt en dit geeft wel een heel opgesloten gevoel.
pi_211203422
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Daar heb ik naar gekeken maar volgens mij werkt dat bij het balkon niet echt en dit geeft wel een heel opgesloten gevoel.
Ze kunnen ook in lichtgrijs en in verschillende hoogtes.
pi_211203674
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 17:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ze kunnen ook in lichtgrijs en in verschillende hoogtes.
ik weet het maar dan heb ik een balkon "hok" van 8 m bij 1.80 m, met achter me het huis en voor me van die lappen waar je ook niet doorheen kunt kijken (en geen zon). Dus dan maar de wind ondergaan of naar binnen.
pi_211203725
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:36 schreef yinu het volgende:

[..]
Dit klinkt trouwens echt heerlijk!
Is het ook :9~
pi_211203939
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 18:07 schreef Blues het volgende:

[..]
Is het ook :9~ [ afbeelding ]
Daar kan Ron een lesje leren. :Y)

Overigens: mnX luistert naar nieuwe Anouk cd met groot orkest B-)
Wat ik ervan hoorde, deed mij aan Birds denken.
pi_211204114
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 18:17 schreef AnneX het volgende:

[..]
Daar kan Ron een lesje leren. :Y)

Overigens: mnX luistert naar nieuwe Anouk cd met groot orkest B-)
Wat ik ervan hoorde, deed mij aan Birds denken.
Ja idd.
Ik vind het album 'sad sing along songs' mooier.
De muziek van het orkest is prachtig, maar ik kan er verder (nog)niet heel warm voor lopen... sommige tracks zijn wel echt des Anouk.
Are you done running is 1 vd betere.

Wat vind S er van?

[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 05-11-2023 19:27:43 ]
pi_211205471
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 18:29 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja idd.
Ik vind het album 'sad sing along songs' mooier.
De muziek van het orkest is prachtig, maar ik kan er verder (nog)niet heel warm voor lopen... sommige tracks zijn wel echt des Anouk.
Are you done running is 1 vd betere.

Wat vind S er van?
“Mooie productie en lef met het Grote orkest erbij. Prachtig”

Verder wordt er niet gekookt. Het wordt een gang naar de overkant voor een frietje saté.
Racen.
  zondag 5 november 2023 @ 19:57:10 #289
63722 z80
I fink you freaky
pi_211205748
Vandaag een nog niet eerder geziene gast in de tuin. Een Gaai.
Eentje met fel blauwe vleugels.
pi_211205870
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 19:38 schreef AnneX het volgende:

“Mooie productie en lef met het Grote orkest erbij. Prachtig”

He allermooiste nr van Anouk vind ik overigens 'Stardust' O+
pi_211205893
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:57 schreef z80 het volgende:
Vandaag een nog niet eerder geziene gast in de tuin. Een Gaai.
Eentje met fel blauwe vleugels.
Mooi zijn die he O+
  zondag 5 november 2023 @ 20:08:09 #292
63722 z80
I fink you freaky
pi_211206014
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2023 20:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Mooi zijn die he O+
Ziet er inderdaad apart uit. lichtbruine kop en felle randen aan de vleugels.
Eens kijken of het een blijvertje is. Aan de ander kant, het is wel een rover.
pi_211206055
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:08 schreef z80 het volgende:

[..]
Er kwam er ooit een regelmatig langs, binnen een dag was de streng doppinda’s leeg :o , vernielt de pindakaas houder. Vorig jaar niet gezien gelukkig, zo konden de kleinere vogels ook eten
pi_211206096
quote:
Zoals Myra zei

quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 13:34 schreef Myraela het volgende:

O+
pi_211206119
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2023 14:48 schreef Lonaa het volgende:
Ik woon in een afgetrapt appartementencomplex in een net-niet-achterstands wijk *O*
Boks ouwe. Wel liefde voor mn huis O+
pi_211206150
quote:
alleen ze willen er niet wonen.
Boks ouwe.
  zondag 5 november 2023 @ 20:17:59 #297
63722 z80
I fink you freaky
pi_211206188
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Er kwam er ooit een regelmatig langs, binnen een dag was de streng doppinda’s leeg :o , vernielt de pindakaas houder. Vorig jaar niet gezien gelukkig, zo konden de kleinere vogels ook eten
Hier zitten kraaien, Eksters en kauwen. Kan deze schreeuwert ook wel bij.
En bijvoeren van de gevleugelde vrienden doe ik niet. Tenzij een lange strenge winter. Er is zat eten te vinden in mijn tuin. En anders bij de buren.
pi_211206190
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 16:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Deze zin las ik 2x.
[..]
Op de socials zag ik dat paintbynumbervoorvolwassenen ineens helemaal hip wordt gemaakt :o Like, ga gewoon drinken mensen, doe normaal.
pi_211206234
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 17:22 schreef Isabeau het volgende:
Twee weken geleden zei iemand in de groepchat "kom er morgen wel even op terug, nu de kerstboom opzetten" :o
pi_211206265
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 20:08 schreef z80 het volgende:

[..]
Dit is onze vaste bewoner van de tuin O+

pi_211206273
Licht valt mooier op de 2e foto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')