Het is hier sinds 16:00 nagenoeg droog. Alleen wel donker natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 november 2023 19:05 schreef vlindertje89 het volgende:
Is het bij iedereen trouwens zo regenachtig vandaag? Vanochtend was het nog wel oke hier, maar sinds 11.30 ofzo is het hier echt de hele tijd aan het regenen. Of misschien gewoon toevallig steeds als ik naar buiten kijk..
Wel extra gezellig zo op de bank met mn homemade warmte- en verzwaringsdekentje![]()
[ afbeelding ]
Hier juist een leren bank. Wel eentje met goed, dik leer. Zit heerlijk.quote:Op zaterdag 4 november 2023 19:06 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een Ikea bank, ben erg blij met de wasbare hoezenen vind zelf dat hij prima zit. Aan de harde kant maar dat heb ik liever dan zo'n wegzakbank. Heb er een weekje op geslapen in m'n nieuwe huis toen ik m'n bed en matras nog niet op orde had en lag eigenlijk erg lekker. Maar je hebt bij die banken wel weinig keus in afmetingen, dus als je erg klein bent zit je denk ik met bungelende beentjes en kan je niet bij de rugleuning.
Lederen bank nee *ril*
Het ging al fout om de wijnglazen mee te nemen bij de afwas. Dat doe je apart.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:18 schreef JAM het volgende:
Ik heb me eergisteren bij het afwassen aan een gebroken wijnglas gesneden.
Welnee. Tenzij kristallen glazen ofzo.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:30 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Het ging al fout om de wijnglazen mee te nemen bij de afwas. Dat doe je apart.
Beterschap!quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:18 schreef JAM het volgende:
En toen? Bloed? Hechtings?quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:18 schreef JAM het volgende:
Pijnlijk! Ik heb ooit eens een mooi rijtje hechtingen in mijn duim overgehouden aan het wat te enthousiast opwrijven van een wijnglas.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:18 schreef JAM het volgende:
Welja, glazen waar goede wijn of bier in komt doe je niet mee met de gewone afwas. Daar gebruik je speciaal schoonmaakspul voor.quote:Op zaterdag 4 november 2023 20:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welnee. Tenzij kristallen glazen ofzo.
4 Amsterdamse uitjes van Oos.quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Die Amsterdamse uien zijn wel heel pretentieus zo![]()
Maar ja, whats in a name
Verdorie had al een klein beetje trek in lekkers, nu nog meer
quote:Op zaterdag 4 november 2023 21:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Die uien zijn een goed idee als voorgerecht bij eerstkomende eetclub etentje 😉 doe ik er nog een augurk bij, meer dan bij Ron
En dan ook nog in partjesquote:Op zaterdag 4 november 2023 22:05 schreef Blues het volgende:
[..]
4 Amsterdamse uitjes van Oos.
Maar ja.. hapslikweg. En dat was met meer.
Tacootjes (klein hoor, lijken groot op foto) en mijn toet waren het lekkerst.
De paté ook als je die met niks at en een slok rode wijn daarna nam.![]()
![]()
Erg kleine gerechtjes te weinig, dus als je meer gerechtjes uitvraagt zonder korting is het wel echt kassa hoor.
Die uitjesquote:Op zaterdag 4 november 2023 22:05 schreef Blues het volgende:
[..]
4 Amsterdamse uitjes van Oos.
Maar ja.. hapslikweg. En dat was met meer.
Tacootjes (klein hoor, lijken groot op foto) en mijn toet waren het lekkerst.
De paté ook als je die met niks at en een slok rode wijn daarna nam.![]()
![]()
Erg kleine gerechtjes te weinig, dus als je meer gerechtjes uitvraagt zonder korting is het wel echt kassa hoor.
Dus wat heb je gegeten? En wat erbij?quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Die uitjes
Ik ging vandaag pretentieloos uit eten. Inmiddels jaarlijkse traditie, volgend jaar ben ik aan de beurt het restaurant uit te zoeken.
Onze ouders werden jaren geleden goede vrienden, inclusief weekendjes weg met de kinderen (waaronder ik dus). Vandaag concludeerde ‘de jeugd’ dat genoemde kinderen nu de leeftijd hebben waarop de ouders begonnen die weekendjes met ons weg gaan
Helaas inmiddels 1 ouder minder in het gezelschap, en de meeste kinderen hebben gezinnen gesticht.
Maar dat etentje… dat is alleen met ‘de originele’ kern.
Mosterd soep met spekjes. Genoeg spekjes, te weinig mosterd.quote:Op zaterdag 4 november 2023 22:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dus wat heb je gegeten? En wat erbij?
Ik denk dan, hoe zit je dan bij elkaar een menu samen te stellen en iemand zegt: wanneer we nou in een schaaltje 3 doorgesneden Amsterdamse uitjes doen. Hoe zou de rest dan kijken? Mij kan je wegdragenquote:Op zaterdag 4 november 2023 23:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moest ook grinniken om de Amsterdamse uitjes. Maar het verbaast me ook niet eigenlijk. Kesbeke is nogal van de collabs.
En dat was het idee dat het haaldequote:Op zaterdag 4 november 2023 23:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik denk dan, hoe zit je dan bij elkaar een menu samen te stellen en iemand zegt: wanneer we nou in een schaaltje 3 doorgesneden Amsterdamse uitjes doen. Hoe zou de rest dan kijken? Mij kan je wegdragen
Dessert idee was 3 chocolade vlokkenquote:Op zaterdag 4 november 2023 23:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En dat was het idee dat het haalde
Van een pretentieus merk, waar het goed mee kokketeren isquote:Op zaterdag 4 november 2023 23:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dessert idee was 3 chocolade vlokken
En de zoetstofquote:Op zaterdag 4 november 2023 23:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik moest ook grinniken om de Amsterdamse uitjes. Maar het verbaast me ook niet eigenlijk. Kesbeke is nogal van de collabs.
Kühnequote:Op zaterdag 4 november 2023 23:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En de zoetstof
Hopeloos overschat die Kesbeke. Smerig gewoon wat die maken.
Is er nooit jonge!quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:46 schreef Molo het volgende:
Lieve mensen, vandaag dje crompouce van Van Maanen geprobeerd en het was tegen verwachting in fantastisch
Probeer dat allen!
Lagen er vandaag tal van, waaronder zonder reservering drie voor de familie Moloquote:
🤣🤣🤣quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Lagen er vandaag tal van, waaronder zonder reservering drie voor de familie Molo
[ afbeelding ]
Zo te zien zit Van Maanen dichtstbijzijn bij jou in Leiden of Alphen aan de Rijn.quote:
Waaaaar? Wil het ook eigenlijk niet weten, zit op mn nietspool.quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Lagen er vandaag tal van, waaronder zonder reservering drie voor de familie Molo
[ afbeelding ]
En thuis nog een boterham met pindakaasquote:Op zaterdag 4 november 2023 23:45 schreef Blues het volgende:
Ze waren gemarineerd met iets.
Wat weet ik niet.
Ja & Jaquote:Op zondag 5 november 2023 00:07 schreef AnneX het volgende:
[..]
En thuis nog een boterham met pindakaas![]()
Jullie hebben toch eerder bij/met Ron gegeten? Was het druk hier eigenlijk?
Ditquote:Op zaterdag 4 november 2023 23:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En de zoetstof
Hopeloos overschat die Kesbeke. Smerig gewoon wat die maken.
Geef mij die affogato maarquote:Op zaterdag 4 november 2023 22:41 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Die creme catalana klinkt wel erg goed.
Van Maanenquote:Op zaterdag 4 november 2023 23:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Waaaaar? Wil het ook eigenlijk niet weten, zit op mn nietspool.
Ja! de eerste keer dat ik het in een restaurant bestelde ging er een wereld voor me open. Zó lekker en zó simpelquote:Op zondag 5 november 2023 00:23 schreef Blues het volgende:
affogata is lekker zeg!
Ook makkelijk te maken thuis
Ik heb hem al twee keer op, maar snap de hype juist niet. Een goede tompouce is veel lekkerder. En daar is Van Maanen dan weer niet de beste bakker voor.quote:Op zaterdag 4 november 2023 23:46 schreef Molo het volgende:
Lieve mensen, vandaag dje crompouce van Van Maanen geprobeerd en het was tegen verwachting in fantastisch
Probeer dat allen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En croissantjes zijn wat mij betreft overrated. Wat een kruimel festijn met lucht.
Het sentiment heeft vast te maken met vakantieherinneringen oid.
Laat staan gevuld en roze afgedekt.
Letterlijk laten staan.![]()
Ja, toch wel uitgekakt, de feeder genegeerd en geïnstrueerd mijn geweeklaag te negerenquote:Op zondag 5 november 2023 10:33 schreef AnneX het volgende:
Waar liet je de 3-5 kilo dan? 👍🏼
Eten en lekkere dingen worden voor je aangesleept terwijl je op de bank ligt uit te puffen…
Gewoon benieuwd.🤨
Ik denk vooral dat het vrij weinig met het mondgevoel van een tompouce te maken heeft, is gewoon wat andersquote:Op zondag 5 november 2023 09:06 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb hem al twee keer op, maar snap de hype juist niet. Een goede tompouce is veel lekkerder. En daar is Van Maanen dan weer niet de beste bakker voor.
quote:Op zondag 5 november 2023 09:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Recent een jurkje gekocht, waar ik eerst een kilo of 3-5 voor moest afvallen. Normaal is dat niet echt een verstandige strategie, maar het was een kringloopjurkje, van 5 euro, met mijn naam én het originele prijskaartje er op/aan, dus de gok maar gewaagd. Vandaag staattie beeldig
Ik ken drie bakkers die zelf hun croissants maken. Dat kan financieel eigenlijk niet uit, en één ervan is er mee gestopt omdat na een croissant of 50 de blaren op je handen staan.quote:Op zondag 5 november 2023 09:45 schreef vlindertje89 het volgende:
De cronuts van mijn bakker (ook met gele room en een roze glazuur erop) zijn fantastisch, maar die dingen hebben ze al twee jaar ofzo.
De croissantjes van die bakker zijn dan weer niet zo lekker, maar de mini croissantjes welDie maken ze anders ofzo..
De gewone croissantjes van de Lidl vind ik dan wél weer erg lekker. En de kaas/hamkaas croissantjes ook
En de crisp croissantjes inderdaad ook
Same; ze ging ineens een minipleistertje plakken, dat was wat ik er van meekreeg..quote:Op zaterdag 4 november 2023 15:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ik voelde echt he-le-maal niets van de griepvaccinatie. Niets! Voelde amper de prik, daarna niks meer gehad.
Ja dit! Ook hier in de stad: mensen met een minituintje en dan daar zo’n ENORME hut in… en dan ga je daar zitten om woonkamertje te spelen?quote:Op zondag 5 november 2023 11:44 schreef AnneX het volgende:
Ondertussen kijk ik een aflevering van een tuinverbouwing terug.
Kast van een huis. En tuin.
En dan wil men een overkapping om buiten te zitten met familie oh ja en met vrienden en samen te eten.😳
Mensen, er staat een huis achter je. Ga dan in een hutje wonen. Altijd buiten.
Dan zijn er ook nog met een …buitenkeuken én een televisie…![]()
Verderop staat zo’n ding en het is groter dan mijn huis 😂
Absurd vind ik het.
Ik kwam ergens in Noord-Duitsland op de motor langs een bedrijf met letterlijk 10-tallen van die schitterende aluminium overkapping constructies als demo... Maar helaas geen idee waar precies.quote:Op zondag 5 november 2023 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een flinke overkapping met buitenkeuken staat hier ook hoog op de verlanglijst. Ideaal om een aanrecht naast de barbecue te hebben. Handog
De trein is zo'n gek idee nog niet.quote:Op zondag 5 november 2023 12:09 schreef fietsie het volgende:
We deden dus een "laten we eens met z'n drieen op pad dag."
Eerst naar KreaDoe. Om 9:00 van huis, om 11:00 in de file naar de parkeer, om 11:30 de dames laten uitstappen, om 12:00 besloten niet bij de Jaarbeurs te parkeren maar commercieel, om 12:45 was ik -uit- het verkeer naar de Jaarbeurs P en om 13:00 geparkeerd. Tegen 1/3 van de parkeerkosten, recht tegenover de hoofdingang....
Binnen was het druk. Niet gezellig druk, nee "duw jezelf door het gangpad en struikel over de bejaarden met een boodschappenkarretje druk". Daarom was ik ook mee, om een pad door de drukte te stampen voor de dames; menigtes hebben de neiging mij wel door te laten.
Daarna besloten we het masochisme nog even vol te houden; Intratuin Duiven was de volgende bestemming.
Parkeren was overal vol, behalve het ondergelopen parkeerweiland op 10 minuten lopen.. Spannend of we weg zouden kunnen komen (er werden al auto;s losgetrokken...)
Nou ik weet waar alle fijnstofproductie en CO2 en al dat wat dies meer zij vandaan kwam: meuk. Een heel gebouw vol meuk. De ehm, lovende media en facebook berichten konden we ook niet echt plaatsen; dit had weinig met kerst van doen, wansmaak, kitsch, plastic, nep, dat waren toch wel de keywords....
Op zaterdag naar de kerstwereld in Duiven. Da’s inderdaad een uitdaging. Eén keer geweest, toen het nog redelijk bescheiden was en toen vond ik het al doffe ellende. Begrijp dat er mensen iedere dag naar toe gaan, en ook mensen er speciaal vrij voor nemen.quote:Op zondag 5 november 2023 12:09 schreef fietsie het volgende:
Eerst naar KreaDoe. Om 9:00 van huis, om 11:00 in de file naar de parkeer, om 11:30 de dames laten uitstappen, om 12:00 besloten niet bij de Jaarbeurs te parkeren maar commercieel, om 12:45 was ik -uit- het verkeer naar de Jaarbeurs P en om 13:00 geparkeerd. Tegen 1/3 van de parkeerkosten, recht tegenover de hoofdingang....
Binnen was het druk. Niet gezellig druk, nee "duw jezelf door het gangpad en struikel over de bejaarden met een boodschappenkarretje druk". Daarom was ik ook mee, om een pad door de drukte te stampen voor de dames; menigtes hebben de neiging mij wel door te laten.
Daarna besloten we het masochisme nog even vol te houden; Intratuin Duiven was de volgende bestemming.
Parkeren was overal vol, behalve het ondergelopen parkeerweiland op 10 minuten lopen.. Spannend of we weg zouden kunnen komen (er werden al auto;s losgetrokken...)
Nou ik weet waar alle fijnstofproductie en CO2 en al dat wat dies meer zij vandaan kwam: meuk. Een heel gebouw vol meuk. De ehm, lovende media en facebook berichten konden we ook niet echt plaatsen; dit had weinig met kerst van doen, wansmaak, kitsch, plastic, nep, dat waren toch wel de keywords....
Aan het restaurant te zien waren er ook echt mensen die het als een uitje beschouwen incl diner enzo...quote:Op zondag 5 november 2023 12:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Op zaterdag naar de kerstwereld in Duiven. Da’s inderdaad een uitdaging. Eén keer geweest, toen het nog redelijk bescheiden was en toen vond ik het al doffe ellende. Begrijp dat er mensen iedere dag naar toe gaan, en ook mensen er speciaal vrij voor nemen.
Bed wise? Of self inflicted?quote:
Ah dus het was een uitroep van genot en napretquote:Op zondag 5 november 2023 12:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vrij veel wodka cola, bier en een goed feestje.
Weinig pret nu.quote:Op zondag 5 november 2023 12:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ah dus het was een uitroep van genot en napret
Hel op de fiets volgens mijquote:Op zondag 5 november 2023 12:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Aan het restaurant te zien waren er ook echt mensen die het als een uitje beschouwen incl diner enzo...
De prijzen trouwens ook... een hele berg 'licentiemerken' waarbij de chinese kwartjesproducten een lekker bedragje licentiegeld kregen opgelegd.... bizar. Een Efteling Langnek met een kerstmutsje op, van plastic, 8cm hoog, voor 23,99 euro.
Ik vond mezelf sneu omdat ik aan huiswerk voor m'n cursus moet. Dat stap-budget is in ieder geval een goede stok achter de deur.quote:Op zondag 5 november 2023 12:09 schreef fietsie het volgende:
quote:Op zondag 5 november 2023 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een flinke overkapping met buitenkeuken staat hier ook hoog op de verlanglijst. Ideaal om een aanrecht naast de barbecue te hebben. Handig om een kast te hebben voor de grote hoeveelheid barbecuespullen. Waslijnen er onder zodat was wel buiten kan maar niet in de regen. Lekker tot laat buiten zitten maar wel uit de wind. De stoelkussens niet elke dag binnen hoeven leggen. Ik zie geen nadelen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |