SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 31-10-2023 22:49:24 ]
Thanksquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 20:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Vliegveld werd aangevallen om joden wat aan te doen. Die laatsten waren terug het vliegtuig in gevlucht.
Meer !quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 20:19 schreef BEFEM het volgende:
Die switchblades ja. Hoeveel zouden die de VS gekost hebben ten opzichte van de FPVs die ze nu in Oekrane gebruiken?
Huge if true.quote:
Ook omdat er minder drones waren om te filmen en omdat ze minder ervaring hadden waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 20:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Meer !![]()
Nu is het hele testcase idee nog niet zo slecht natuurlijk. Die 300 zal terug zijn naar de tekentafel.
Overigens kunnen die dingen wel wat verder en een tijdje in de lucht blijven.
De weinige meldingen over die dingen komt misschien door de geringe aantallen.
Ze plaatsten toch de beelden van de drone zelf ?quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 20:43 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ook omdat er minder drones waren om te filmen en omdat ze minder ervaring hadden waarschijnlijk.
quote:
190 kilo schoon aan de haakquote:
quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 20:54 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Nou snap ik die enorme tafels ook
Putin viespeukjequote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:00 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Voor de beelddenkers
Dit is hoe een vrouw van 30 stone eruit ziet:
[ afbeelding ]
Dat krijg ik momenteel niet getildquote:
quote:Een moment van ontsnapping
Tijdens die lange uren in de schuilkelder, met oorlogsgeluiden op de achtergrond, deed Viktor er alles aan om een oase van rust te creren voor zijn leerlingen. "We zaten op de grond en speelden Can't Wait to Learn-spelletjes via de app op tablets en mobiele telefoons. Samen maakten we rekensommetjes. De educatieve spellen leidden de kinderen af van wat er buiten de schuilkelder gebeurde. Zo konden ze even ontsnappen - op een voor hen cruciaal moment."
Gewoon PlayStations die kant op met de No Russians missie van CoD op repeat.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:17 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb vandaag een mailtje gehad van War Child met het eindbedrag van de Power Up Cup. Onderaan stond een linkje naar deze: ONDERWIJSAPP HELPT KINDEREN IN OEKRAENSE SCHUILKELDERS 'EVEN ONTSNAPPEN'
Hier had ik nog niet eerder van gehoord. Heel mooi
[..]
Leuk voor basisschool kinderen jaquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:19 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Gewoon PlayStations die kant op met de No Russians missie van CoD op repeat.
En dan alleen Ruzzen afknallen
Jong geleerd, oud gedaanquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Leuk voor basisschool kinderen ja
Och, toen ik basisschoolscholier was mocht ik gewoon nazi’s knallen van paps.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:20 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Leuk voor basisschool kinderen ja
Ik had dure nukem 3d eerder gemastered dan de tafel van 4quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Och, toen ik basisschoolscholier was mocht ik gewoon nazi’s knallen van paps.
[ afbeelding ]
Die van 4 is dan ook lastig, maar inderdaad !quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:48 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik had dure nukem 3d eerder gemastered dan de tafel van 4
Ok ik ga nu kijken of ik deze kan downloaden en dan zul me voor dagen niet meer zien want jeugdsentiment.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Och, toen ik basisschoolscholier was mocht ik gewoon nazi’s knallen van paps.
[ afbeelding ]
Helaas niet op je iPad. Ook geen leuk aftreksel..quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ok ik ga nu kijken of ik deze kan downloaden en dan zul me voor dagen niet meer zien want jeugdsentiment.
Heb geen iPad, gewoon ouderwets op laptop. Tot over 3 weken. Op z'n minstquote:Op dinsdag 31 oktober 2023 21:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Helaas niet op je iPad. Ook geen leuk aftreksel..
Nee, naar Wolfenstein.quote:
quote:Lukashenko demands compensation from Russia for delayed launch of Belarus Nuclear Power Plant
Alexander Lukashenko, the self-proclaimed president of the Republic of Belarus, has demanded compensation from Russia for the delay in commissioning the Belarus Nuclear Power Plant (NPP).
Source: Belta, a Belarusian state news agency, citing Alexander Lukashenko
Quote from Lukashenko: "The date when the nuclear power plant will be commissioned has shifted because of Russia. Obviously we asked them for compensation in line with the agreement. There’s no need to hide this. This is nothing unusual."
Details: Lukashenko added that Russia offered to sell nuclear fuel to Belarus at the same rate as it does to Russian power stations, and a five-year warranty on major components by way of compensation.
Meer informatie in het artikel.quote:Biden would veto House GOP’s Israel aid package, White House says
President Biden would veto a package put forward by House Republicans to provide aid to Israel while cutting funding for the Internal Revenue Service (IRS) and leaving out funding for other national security priorities, the White House said Tuesday.
The Office of Management and Budget (OMB) picked apart the House GOP proposal in a lengthy statement of administration policy, arguing it “inserts partisanship into support for Israel” and fails to meet the moment by leaving out humanitarian assistance for the people of Gaza and aid for Ukraine and allies in the Indo-Pacific.
“This bill is bad for Israel, for the Middle East region, and for our own national security,” the OMB said.
The White House further asserted that the GOP proposal marks a break from bipartisan precedent by seeking funding cuts as part of an emergency national security package.
“Congress has consistently worked in a bipartisan manner to provide security assistance to Israel, and this bill threatens to unnecessarily undermine that longstanding approach,” the OMB said. “Bifurcating Israel security assistance from the other priorities in the national security supplemental will have global consequences.”
Ooh zou kunnen. Dat heb ik dan gemistquote:Op woensdag 1 november 2023 10:06 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dit hebben we een week of zo geleden toch ook al gehad?
We kunnen een linkje naar een zekere game sturen. Dan is ie ook zo een paar maand van de radar.quote:
Elden Ringquote:Op woensdag 1 november 2023 10:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
We kunnen een linkje naar een zekere game sturen. Dan is ie ook zo een paar maand van de radar.
https://twitter.com/upholdreality/status/1719327542753022055quote:"I will repeat again: the ruling elites of the United States and its satellites are behind the tragedy of the Palestinians, the massacre in the Middle East in general, the conflict in Ukraine, and many other conflicts in the world – in Afghanistan, Iraq, Syria, and so on. This has become obvious to everyone. It is they who install their military bases everywhere, who use military force on every pretext and without any pretext, who send weapons to conflict areas. They are also channeling financial resources, including to Ukraine and the Middle East, and fueling hatred in Ukraine and the Middle East.
They are not achieving results on the battlefield, so they want to split us from within, as far as Russia is concerned, to weaken us and sow confusion. They do not want Russia to participate in solving any international or regional problems, including in the Middle East settlement. They are not satisfied at all when someone does not act or speak exactly as they are instructed. They believe only in their own exclusivity, in being allowed to do anything.
They do not need durable peace in the Holy Land; they need constant chaos in the Middle East. Consequently, they are trying hard to discredit countries that are insisting on an immediate ceasefire in the Gaza Strip, on ending the bloodshed, and that are ready to make a real contribution to resolving the crisis, rather than parasitizing on it. They are even attacking, ostracizing and trying to discredit the UN and the clear position of the global community.
I would like to note that, unlike the West, our approaches towards the situation in the Middle East have always lacked mercenary interests, intrigues and double standards. We have stated and continue to openly state our position, which does not change every year. The key to resolving the conflict lies in establishing a sovereign and independent Palestinian state, a full-fledged Palestinian state."
quote:Op woensdag 1 november 2023 10:59 schreef Nober het volgende:
PUTIN:
[..]
https://twitter.com/upholdreality/status/1719327542753022055
quote:Op woensdag 1 november 2023 10:59 schreef Nober het volgende:
PUTIN:
[..]
https://twitter.com/upholdreality/status/1719327542753022055
Beetje overkill wel. Voor 1 busjequote:Op woensdag 1 november 2023 11:58 schreef ExTec het volgende:
Wel strakke regie, als je zo'n ding onderuit kan schoffelen met een GMLRS.
[ twitter ]
Meneer zeihan post hier niet zoveel, met atoombommen ga je het militaire tij niet doen keren. Bradleys hebben ze er ondertussen al meer dan 100, zonder dat daar veel ruchtbaarheid aan gegeven wordt, leopards zijn gewoon op, we hebben er niet meer, en GMLRS lijkt oekraine er gewoon oneindig veel van te krijgen.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:30 schreef slashdotter3 het volgende:
8.25 de Russen moeten weliswaar verliezen maar nooit zo'n enorme nederlaag lijden dat ze besluiten dan maar nukes te gebruiken om te winnen.
Dit verklaart veel waarom het Westen de Bradleys, Leopards, Abrams, Himars, ATACMS etc... zeer mondjesmaat leveren ipv met honderden tegelijk.
Binnen no time een deel van Roemeni denk ik.quote:
Is het alsnog geen toevoeging. Net als Roemeni en Bulgarije overigens. Enige waar die landen goed voor zijn, wat voor Oekraine ook gaat gelden maar die hebben nog soort van potentieel omdat ze zo groot zijn met grondstoffen, is goedkope arbeid voor boeren/transportsector/bouwers etc. En dan lopen die landen leeg en halen zij weer mensen van buiten de EUquote:Op woensdag 1 november 2023 16:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Binnen no time een deel van Roemeni denk ik.
Nee, Ukraine aan Rusland geven is een goed idee.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:20 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Is het alsnog geen toevoeging. Net als Roemeni en Bulgarije overigens. Enige waar die landen goed voor zijn, wat voor Oekraine ook gaat gelden maar die hebben nog soort van potentieel omdat ze zo groot zijn met grondstoffen, is goedkope arbeid voor boeren/transportsector/bouwers etc. En dan lopen die landen leeg en halen zij weer mensen van buiten de EU
Echt een heel goed duurzaam concept is dat, uitbreiding van de EU.
Ik wist niet dat dat de enige opties waren. Goed om te weten.quote:Op woensdag 1 november 2023 16:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, Ukraine aan Rusland geven is een goed idee.
De andijvie omsingeling. Nicequote:Op woensdag 1 november 2023 15:40 schreef oheng het volgende:
In het noordelijke deel van de Andijvie "omsingeling" zijn de russen teruggeslagen door Oekrainsche tanks:
Rode lijn?quote:
Dat is die heftige.quote:Op woensdag 1 november 2023 17:17 schreef Aether het volgende:
20 Days in Mariupol is premiering at the International Documentary Film Festival Amsterdam
https://festival.idfa.nl/(...)in-mariupol/#tickets
quote:
quote:A sobering narration from Chernov describes the circumstances behind footage showing grey-faced medics attempting to resuscitate injured babies; the shattered despair of parents whose children have been shelled while playing football. There's something deadened and almost matter-of-fact in Chernov's voiceover, his numbed delivery in stark contrast to the frantic urgency of the images on screen. The camera rolls at all times, even when members of the press are dodging sniper bullets and aerial bombardment. Doctors break off during emergency surgery to urge Chernov and his colleagues to film the casualties. The world needs to see, says one. But you also get the sense that perhaps Chernov needed someone else to share the unimaginable burden of knowledge and grief. It's an extremely tough watch, but an important one.
quote:Op woensdag 1 november 2023 17:35 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb vandaag post gehad van OlgaHij is mooi
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Moldova is gesaboteerd door de Russen om ze arm en afhankelijk te houden. Als ze nou lid worden van Roemenie misschien dat ze dan een paar jaar/decennia double digit groeicijfers hebben.quote:
Ooh en voor wie ook eentje wil hebben: https://www.etsy.com/shop/HappyJewelryHelgaquote:Op woensdag 1 november 2023 17:35 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb vandaag post gehad van OlgaHij is mooi
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 1 november 2023 15:40 schreef oheng het volgende:
In het noordelijke deel van de Andijvie "omsingeling" zijn de russen teruggeslagen door Oekrainsche tanks:
Toch mooi dat mijn Andijvie benaming is blijven hangenquote:Op woensdag 1 november 2023 16:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De andijvie omsingeling. Nice
Wanneer de oorlog niet eindigd zoals hij hoopt, of als hij zijn baan kwijt raakt wegens onvoorziene omstandigheden, kan hij altijd nog comedian worden.quote:Russia says it will shoot down all F-16 fighter jets promised to Ukraine in 20 days
Defense Minister Shoygu claims Russian air defense forces destroyed 1,400 Ukrainian targets in October
Russian Defense Minister Sergey Shoygu said on Wednesday that going by statistics Russian air defense systems will shoot down all F-16 fighter jets promised to Ukraine in a matter of 20 days.
Speaking at a meeting in Moscow, Shoygu claimed a total of 1,400 air targets, including 37 Ukrainian planes and 6 ATACMS missiles, were shot down in air battles in October.
"I would like to emphasize that 37 aircraft (that were shot down by Russian air defense in the past month) is almost twice the number of F-16 aircraft that are guaranteed to Ukraine. That is, with such work of our air defense system, it is about 20 days of work," he said.
He said Ukraine has run out of reserves, its soldiers are demoralized, and despite the supply of new NATO weapons, its army has been retreating.
In August, President Volodymyr Zelenskyy, on visit to Denmark and the Netherlands, said with the US permission, several Western countries agreed to transfer F-16 fighter jets to Ukraine.
Meer informatie in het artikel.quote:The Russians Installed A GPS-Jammer In Ukraine. The Ukrainians Blew It Up—With A GPS-Guided Bomb.
Russian forces in southern Ukraine installed a powerful radio-jammer designed to interfere with the signals that help to direct GPS-guided munitions and drones.
Last week, Ukrainian forces blew up the Pole-21 GPS-jammer ... with an apparent GPS-guided bomb.
The irony wasn’t lost on the independent Conflict Intelligence Team. “It can be assumed that the [electronic-warfare system] was not operational at the moment of the strike,” CIT observed.
The Pole-21 system is a combination of antennae and powerful radio-signal generators that can interfere with the radio links between GPS satellites and the drones, cruise missile and precision-guided bombs—such as the American Joint Direct Attack Munition—that rely on GPS for guidance. A Pole-21 is effective out to 15 miles or so.
The Pole-21 is “designed to protect strategic assets and infrastructure,” the U.S. Army explained. It’s not clear exactly which assets the Pole-21 in southern Ukraine’s Zaporizhzhia Oblast was protecting, but it’s worth noting that Zaporizhzhia is the locus of Ukraine’s four-month-old counteroffensive—and an obvious place for the Kremlin to concentrate its best jammers.
Je hebt te hoge verwachtingen van dat barbaarse horigenvolk.quote:Op donderdag 2 november 2023 05:20 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
En ze hebben weer gehakt gevonden voor in de molen. Wanneer komt dat volk nu eens in opstand. Als het zo door gaat blijft er niemand over om in opstand te komen.
En dat met een rente van 15%...quote:Op donderdag 2 november 2023 05:20 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
En ze hebben weer gehakt gevonden voor in de molen. Wanneer komt dat volk nu eens in opstand. Als het zo door gaat blijft er niemand over om in opstand te komen.
Mensen met schulden gaan sneller dienen in het leger, dus die hoge rente is positief voor Rusland!quote:
Lag me kapot als die AI (het blijft Russisch tenslotte) hun eigen doelen gaat aanvallen.quote:Op donderdag 2 november 2023 10:08 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland gaat AI oorlogsvoering introduceren
https://www.msn.com/en-us(...)-defense/ar-AA1jdbRp
Russian forces have begun using a new version of the kamikaze drone Lancet, named “Izdeliye-53,” capable of autonomously identifying targets, reported U.S.-based think tank Institute for the Study of War (ISW). Analysts suggest that the Russian command may believe that more kamikaze drones will help Russian forces overcome Ukrainian air defenses.
Wow... dus de middenklasse die een hypotheek schuld heeft kan nu ook geconscript worden...quote:Op donderdag 2 november 2023 05:20 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Goed voor het woningtekortquote:Op donderdag 2 november 2023 10:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wow... dus de middenklasse die een hypotheek schuld heeft kan nu ook geconscript worden...
Whehehequote:Op donderdag 2 november 2023 05:40 schreef Delenlill het volgende:
https://www.forbes.com/si(...)omb/?sh=1f205f0b63eb
[..]
Meer informatie in het artikel.
Als die lui hun baan kwijtraken hebben ze een probleem.quote:Op donderdag 2 november 2023 10:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wow... dus de middenklasse die een hypotheek schuld heeft kan nu ook geconscript worden...
Verrassendquote:Op donderdag 2 november 2023 05:20 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Ze werden in de zomer ingezet als breekijzer. Dat was niet zo slim. Frankrijk had ook al aangegeven dat ze niet voor zoiets zijn bedoeld.quote:Op donderdag 2 november 2023 10:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Werden die dingen niet als enorm klote ervaren? Zeker met het aanstaande modderseizoen.
Hm ok, ik heb eigenlijk naast die eerste dagen niets meer van dat spul vernomen.quote:Op donderdag 2 november 2023 10:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze werden in de zomer ingezet als breekijzer. Dat was niet zo slim. Frankrijk had ook al aangegeven dat ze niet voor zoiets zijn bedoeld.
Maar komen ze eenmaal achter de linies dan kunnen ze wel heel snel overal teringzooi schoppen. Het kanon is erg nauwkeurig.
En het modderseizoen is met name een probleem in het voorjaar. In de winter bevriest de bodem.
Men is overgestapt op een andere strategie. Van de tanks hoor je ook relatief weinig.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hm ok, ik heb eigenlijk naast die eerste dagen niets meer van dat spul vernomen.
Thread?quote:Op donderdag 2 november 2023 11:04 schreef MaxMark het volgende:
Interessante draad over het brandstoftekort, vooral op de Krim en het bezette gebied in Cherson:
[ twitter ]
De kans dat ze achter de linies komen en gebruikt kunnen worden als waar ze voor bedoeld zijn is niet groot.quote:Op donderdag 2 november 2023 10:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze werden in de zomer ingezet als breekijzer. Dat was niet zo slim. Frankrijk had ook al aangegeven dat ze niet voor zoiets zijn bedoeld.
Maar komen ze eenmaal achter de linies dan kunnen ze wel heel snel overal teringzooi schoppen. Het kanon is erg nauwkeurig.
En het modderseizoen is met name een probleem in het voorjaar. In de winter bevriest de bodem.
Staat helaas niet heel veel in. Hoop aannames.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:42 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Alstu:
https://threadreaderapp.com/thread/1719835271842119986.html
quote:Massive explosion heard in Dzhankoi, Crimea
An explosion was reported this morning, on November 2, near the city of Dzhankoi in the temporarily occupied Crimea, according to the Telegram channel "Crimean Wind".
Online sources report that the sound of the explosion was both loud and muffled.
Subscribers have relayed information about a loud, muffled explosion in the Dzhankoi area.
As of now, there are no official explanations regarding the incident. In addition, representatives of the occupying administrations have remained silent about this blast near Dzhankoi.
Later, in the Crimean social media accounts, it was reported that a rocket had been spotted in the sky in the Dzhankoi district. Residents specified that this occurred at 12:06, and a powerful explosion was heard.
The situation in Dzhankoi
Earlier in the morning, Crimean partisans reported that newly mobilized occupants had arrived in Dzhankoi, which is located in the northern part of the temporarily Russian-controlled Ukrainian peninsula, not far from the administrative border with the mainland of Ukraine.
According to the underground sources, Russian "mobiki" (mobilized troops ironically), arrive in this city daily by trains and buses. Access to the train station has been restricted for civilians in Dzhankoi.
A week ago, there were reports of a significant influx of mobilized occupant forces and equipment in Dzhankoi. These were observed at the city's airport.
Zoals de laatste tijd duidelijk werd ja. Helaas.quote:Op donderdag 2 november 2023 16:45 schreef Akkerdjie het volgende:
https://www.parool.nl/wer(...)et-gehaald~bba04987/
Precies wat analisten al aangaven dus. Een patstelling, en wsl een frozen conflict in de toekomst, hoe graag we het ook anders zouden zien. Helaas, @:papierversnipperaar , we hadden het er laatst nog over.
Zolang er massa's Russen dood gaan is er geen patstelling. Een actief conflict is extreem duur, Rusland kan dat net zo min volhouden als met Afghanistan.quote:Op donderdag 2 november 2023 16:45 schreef Akkerdjie het volgende:
https://www.parool.nl/wer(...)et-gehaald~bba04987/
Precies wat analisten al aangaven dus. Een patstelling, en wsl een frozen conflict in de toekomst, hoe graag we het ook anders zouden zien. Helaas, @:papierversnipperaar , we hadden het er laatst nog over.
Mja, daar is de opperbevelhebber van Oekrane het blijkbaar niet mee eens.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zolang er massa's Russen dood gaan is er geen patstelling.
quote:Op donderdag 2 november 2023 17:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zolang er massa's Russen dood gaan is er geen patstelling. Een actief conflict is extreem duur, Rusland kan dat net zo min volhouden als met Afghanistan.
Die wil meer wapens hebben, Duh!quote:Op donderdag 2 november 2023 18:09 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Mja, daar is de opperbevelhebber van Oekrane het blijkbaar niet mee eens.
Nu krijg je weer al die: ZIE JE NOU WEL!!! WAPENS STUREN HELPT NIET!!! reacties overalquote:Op donderdag 2 november 2023 19:03 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ont-laag-in-a4179507
Oekraense generaal Zaloezjny ziet een patstelling ontstaan en schat kansen op een grote doorbraak aan het front laag in
Oorlog in Oekrane Zonder technologische vernieuwingen gaat Oekrane er niet in slagen de Russische bezetter het land uit te krijgen, stelt de hoogste militair van het land, generaal Valeri Zaloezjny. Als de oorlog in een impasse raakt is dat in het voordeel van de Russen.
Ik zou het mooi vinden als de Tabloids eens campagne gingen voeren tegen bedrijven die de sancties tegen Rusland omzeilen. Dan kunnen wij in Europa stemmen met onze portemonneequote:
Ik vraag me af.. behalve de kamikazedrone, is dit artillerie of zijn dit mijnen?quote:
De 47ste is uitgerust met Leopard 2 tanks, Bradleys en M109's. Het kan van alles zijn geweest. Ik heb niet de indruk dat ik mijnen zie omdat er soms een tweede of derde uit een rij ontploft.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik vraag me af.. behalve de kamikazedrone, is dit artillerie of zijn dit mijnen?
Hij sorteert vooral voor op het feit dan zijn mannen eerder op zijn dan die van de russen, zoals ik het lees. Die geleverde wapens, zials tanks, worden juist “omlaag” geschreven.quote:Op donderdag 2 november 2023 18:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die wil meer wapens hebben, Duh!
Goed voor het realistisch bekijken van de zaak is het wel. En zoals @over_hedge al aangaf, we moeten niet vergeten dat Oekrane al heel veel heeft weten te bereiken, maar de tegenstander is nu eenmaal enorm.quote:Op donderdag 2 november 2023 20:56 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Hij sorteert vooral voor op het feit dan zijn mannen eerder op zijn dan die van de russen, zoals ik het lees. Die geleverde wapens, zials tanks, worden juist “omlaag” geschreven.
Zo "enorm" is Rusland - behalve landoppervlak - nu ook weer niet; Duitsland en Frankrijk hebben samen bijv. al meer inwoners. Wanneer Oekrane niet in staat is om grote delen van zijn grondgebied te bevrijden is dat vooral de schuld van het westen met zijn naeve tegenzin om een misdadig barbarenvolk als de Russen voor de borst te stoten. De Chinezen kijken handenwrijvend toe...quote:Op donderdag 2 november 2023 21:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Goed voor het realistisch bekijken van de zaak is het wel. En zoals @:over_hedge al aangaf, we moeten niet vergeten dat Oekrane al heel veel heeft weten te bereiken, maar de tegenstander is nu eenmaal enorm.
Dit is natuurlijk een beetje een domme reactie. Rusland is geen groot land omdat de 2 grootste Europese landen gecombineerd meer inwoners hebbenquote:Op donderdag 2 november 2023 21:52 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Zo "enorm" is Rusland - behalve landoppervlak - nu ook weer niet; Duitsland en Frankrijk hebben samen bijv. al meer inwoners. Wanneer Oekrane niet in staat is om grote delen van zijn grondgebied te bevrijden is dat vooral de schuld van het westen met zijn naeve tegenzin om een misdadig barbarenvolk als de Russen voor de borst te stoten. De Chinezen kijken handenwrijvend toe...
Ik heb het natuurlijk over de strijdkrachten en het beschikbare vlees.quote:Op donderdag 2 november 2023 21:52 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Zo "enorm" is Rusland - behalve landoppervlak - nu ook weer niet; Duitsland en Frankrijk hebben samen bijv. al meer inwoners. Wanneer Oekrane niet in staat is om grote delen van zijn grondgebied te bevrijden is dat vooral de schuld van het westen met zijn naeve tegenzin om een misdadig barbarenvolk als de Russen voor de borst te stoten. De Chinezen kijken handenwrijvend toe...
En dan hebben we alle andere NAVO landen er nog niet een beetje bij opgeteld.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een beetje een domme reactie. Rusland is geen groot land omdat de 2 grootste Europese landen gecombineerd meer inwoners hebben
Onzin. Er wordt steevast gedaan alsof Rusland qua grootte en sterkte van zijn strijdkrachten een 1 op 1 voortzetting van de Sovjet-Unie incl. Warschau Pact is, dat is het echter niet. Vandaar de vergelijking qua inwonertal met Duitsland en Frankrijk; om e.e.a. een beetje in perspectief te plaatsen.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een beetje een domme reactie. Rusland is geen groot land omdat de 2 grootste Europese landen gecombineerd meer inwoners hebben
Het westen zou dan ook al zijn (economische) macht moeten inzetten om er voor te zorgen dat de Russen zo min mogelijk vlees produceren voor toekomstige oorlogen.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik heb het natuurlijk over de strijdkrachten en het beschikbare vlees.
En “vooral de schuld van het westen” vind ik te kort door de bocht. Oekrane komt van ver wat strijdkrachten betreft.
Maar dan zouden we juist de sancties moeten opheffen. Geboortecijfers gaan omlaag bij meer welvaart.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:11 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Het westen zou dan ook al zijn (economische) macht moeten inzetten om er voor te zorgen dat de Russen zo min mogelijk vlees produceren voor toekomstige oorlogen.
Onzin. Dat zegt niemand. Neemt niet weg dat Rusland een groot land is, met voldoende inwoners om hun, niet geringe, militaire apparaat draaiende te houden.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:06 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Onzin. Er wordt steevast gedaan alsof Rusland qua grootte en sterkte van zijn strijdkrachten een 1 op 1 voortzetting van de Sovjet-Unie incl. Warschau Pact is, dat is het echter niet. Vandaar de vergelijking qua inwonertal met Duitsland en Frankrijk; om e.e.a. een beetje in perspectief te plaatsen.
Dat was geprobeerd toch? Ons openstellen voor Rusland en vice versa. Uiteindelijk is de aap uit de mouw gekomen. Poetin deed alleen mee om ons afhankelijk te maken van zijn grondstoffen zodat ie het Westen onder druk kon zetten om zijn eigen agenda te draaien.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:53 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar dan zouden we juist de sancties moeten opheffen. Geboortecijfers gaan omlaag bij meer welvaart.
Het gaat jiet alleen om aantal inwoners maar het aantal soldaten dat je op de been kan krijgen. Dat is in Rusland gewoon veel hoger dan in Frankrijk en Duitslaand samen. In Frankrijk ligt het land al plat als het stokbrood een duppie duurder wordt, denk je dat ze daar ooit een mobilisatie kunnen uitvoeren om een ander land binnen te vallen?quote:Op donderdag 2 november 2023 22:06 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Onzin. Er wordt steevast gedaan alsof Rusland qua grootte en sterkte van zijn strijdkrachten een 1 op 1 voortzetting van de Sovjet-Unie incl. Warschau Pact is, dat is het echter niet. Vandaar de vergelijking qua inwonertal met Duitsland en Frankrijk; om e.e.a. een beetje in perspectief te plaatsen.
die gaan ze wel weer opbouwenquote:Op donderdag 2 november 2023 10:13 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Goed voor het woningtekort
Daar moeten de fabrikanten wel wat aan doen. Anders hebben andere gebruikers er ook weinig aan.quote:Op donderdag 2 november 2023 23:27 schreef slashdotter3 het volgende:
Excalibur-granaten veel minder accuraat zijn geworden door de elektronische oorlogsvoering van de Russen; e
Meer informatie in her artikel.quote:Dutch PM Rutte builds an early head of steam for NATO’s top job
Mark Rutte will have to overcome his country’s spotty defense spending record and the desire to see a woman head the alliance to become the next secretary-general.
BRUSSELS — Dutch Prime Minister Mark Rutte is an early favorite to take over as NATO chief after he signaled interest over the weekend — but he's going to have to overcome his country's patchy record of defense spending as well as his own sex to snag the job.
Governments have so far been officially mum about a Rutte candidacy, but three senior European officials, granted anonymity to speak freely, said he's expected to garner wide support. One of them predicted he'll be backed by the eastern flank countries, for whom the top issue is a candidate's stance on Russia and Ukraine.
"Rutte brings the advantage of being a very experienced politician from a country that has traditionally been a transmission belt between Anglo-Saxon and Continental Europe views. He could be seen by larger [NATO] member states as a good compromise solution," said Ben Schreer, executive director of the Berlin office of the International Institute for Strategic Studies.
However, getting the top alliance job is a matter of back-room deals and lobbying to gain the unanimous backing of all 31 members — which doesn't always favor early candidates.
The NATO chief also needs to get the nod from the United States, the alliance's most important member. For now, Rutte is drawing a bit of a blank among Washington lawmakers.
"I may have met him, but I don’t recall," said Republican Senator Mitt Romney. Another key Republican, Senator Lindsey Graham, said: “I don’t know him. Doesn’t ring a bell.”
Democrats aren't much better informed.
"I do not know him. I have heard his name floated but beyond that I haven't heard anything else," said Senator Jeanne Shaheen. “I'm interested in the whole range of people who might be considered.”
Senate Foreign Relations Chair Ben Cardin is one who does know Rutte, saying he has "a good deal of respect for him," but adding: "I’ve not talked to him recently. Everything I know about him is positive."
Apart from having a long political track record of guiding NATO through Russia's ongoing war against Ukraine, another important consideration is Rutte's experience in handling Donald Trump, in case the former president makes a comeback in next year's U.S. elections.
"Rutte was already there when Trump was around, so that helps," said one of the officials.
Zou het helpen als Rutte uit de kast kwamquote:Op vrijdag 3 november 2023 04:17 schreef Delenlill het volgende:
https://www.politico.eu/a(...)lenskyy-stoltenberg/
[..]
Meer informatie in her artikel.
Nog niet dat steunpakket waar we op hopen, maar mooi meegenomen, zonder senaat/congres-gezeur.quote:Op vrijdag 3 november 2023 08:56 schreef Aether het volgende:
VS komt met nieuw wapenpakket voor Oekrane
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-73150518
quote:Rusland zet Oekraense krijgsgevangenen in aan het front in Oekrane
Chiem Balduk
Rusland heeft een bataljon gevormd dat bestaat uit Oekraense krijgsgevangenen. Het Bohdan Chmelnytsky-bataljon, vernoemd naar een Oekraense kozakkenleider, bestaat volgens Russische staatsmedia uit 70 80 gevangengenomen Oekraense militairen. Zij worden volgens Moskou binnenkort naar het front in Oekrane gestuurd.
https://nos.nl/artikel/24(...)et-front-in-oekrainequote:Het is lastig om vast te stellen dat het humanitair oorlogsrecht wordt overtreden, zegt universitair docent internationaal strafrecht Marieke de Hoon. "Hoe stel je vast of iemand geheel vrijwillig is overgelopen, of dat er sprake is van dwang of het brainwashen van iemand? Of dat het de enige kans is om foltering of erger te voorkomen?"
Dat zal gemotiveerd personeel zijn.quote:Op vrijdag 3 november 2023 12:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)et-front-in-oekraine
En als dit officieel geen oorlogsmisdaad is, is dat het moraal gezien wel.quote:Op vrijdag 3 november 2023 12:05 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)et-front-in-oekraine
Als ze gedwongen worden is het dat.quote:Op vrijdag 3 november 2023 12:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En als dit officieel geen oorlogsmisdaad is, is dat het moraal gezien wel.
Proberen over te lopen als je uit zicht bent van de achterhoedeschieters.
Pure kanker voor de wereld dat rusland.
Dan ben je ook geen krijgsgevangene meer natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 november 2023 12:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als ze gedwongen worden is het dat.
Nu zouden ze ook gewoon kunnen zijn overgelopen natuurlijk.
Echt bizar hoeveel drone kills er zijn. Wat kan je hier tegen doen?quote:Op vrijdag 3 november 2023 16:10 schreef oheng het volgende:
Andrew Perpetua's verliezen van vandaag:
[ twitter ]
Gepards kopen.quote:Op vrijdag 3 november 2023 16:35 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Echt bizar hoeveel drone kills er zijn. Wat kan je hier tegen doen?
Hoeveel kunnen ze hiervoor kopen? 500 miljoen klinkt veel. Maar is het ook veel?quote:
Wow, wat een footagequote:Op vrijdag 3 november 2023 15:58 schreef 3rr0r het volgende:
Ze rijden echt alsof het dieren zijn die in de rij bij de slachtbank staan
[ twitter ]
Tuurlijk helpt het sturen van wapens wel, dat heeft juist voor deze patstelling gezorgd. Zonder ondersteuning zou een scenario waarbij Oekrane wellicht heel Oost-Oekrane zou verliezen niet onmogelijk zijn geweest.quote:Op donderdag 2 november 2023 19:22 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nu krijg je weer al die: ZIE JE NOU WEL!!! WAPENS STUREN HELPT NIET!!! reacties overal
Die mensen moeten inzien dat een patstelling eigenlijk op zich al een wonder is. Iedereen en niet alleen rusland maar wij hier ook. Dachten dat Oekrane het nog geen week vol zouden houden.
Zolang er massa's Russen dood gaan en de oorlog Rusland arm maakt is er geen patstelling.quote:Op vrijdag 3 november 2023 17:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tuurlijk helpt het sturen van wapens wel, dat heeft juist voor deze patstelling gezorgd. Zonder ondersteuning zou een scenario waarbij Oekrane wellicht heel Oost-Oekrane zou verliezen niet onmogelijk zijn geweest.
Tegen shaheds ja maar die fpv drones zijn wel wat anders. Werken die daar ook tegen? Zijn een stuk sneller, kleiner en vallen minder op.quote:
Ik meen dat sowieso de nieuwste luchtafweergeschutten van Rheinmetall hier wel voor geschikt zijn.quote:Op vrijdag 3 november 2023 17:53 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Tegen shaheds ja maar die fpv drones zijn wel wat anders. Werken die daar ook tegen? Zijn een stuk sneller, kleiner en vallen minder op.
Die heeft Oekrane niet lijkt me. Maar mocht je die hebben, dan zou je er in oekraine echt 100 bij het front moeten hebben ofzoquote:
Leuk dat je positief blijft, maar je opmerking is niet in lijn met de Oekranse positie, wel komt het overeen met het Russische standpunt.quote:Op vrijdag 3 november 2023 17:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zolang er massa's Russen dood gaan en de oorlog Rusland arm maakt is er geen patstelling.
Per object jezelf beschermen was gisteren dit bericht overquote:Op vrijdag 3 november 2023 17:53 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Tegen shaheds ja maar die fpv drones zijn wel wat anders. Werken die daar ook tegen? Zijn een stuk sneller, kleiner en vallen minder op.
Lijkt mij idd beter dan drones uit de lucht proberen te schieten.quote:Op vrijdag 3 november 2023 18:25 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Per object jezelf beschermen was gisteren dit bericht over
3rr0r in NWS / Oorlog in Oekrane #894 donkere herfstdagen.
Daarvan hebben ze er 1, of 2. Letterlijk degene die rheinmetall als PoC gemaakt heeft. Bron: CEO himself. En dat is niet de enige PoC die oekraine mag test driven. Die RCH 155 prototype hebben ze ook. Da's een wheeled PzH 2000 die al rijdend kan schieten. Bron daarvan was een commandant die tijdens een interview dat terloops even opmerkte. Dus: lijkt er op dat rheinmetall niet te beroerd is om prototypes naar oekraine te schuiven. En dat je van die dingen never nooit niet plaatjes gaan zien, is wel te begrijpen.quote:
Ja duh! ze willen meer wapens.quote:Op vrijdag 3 november 2023 18:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Leuk dat je positief blijft, maar je opmerking is niet in lijn met de Oekranse positie, wel komt het overeen met het Russische standpunt.
EXPLAINED: Ukraine’s General Zaluzhny Admits War 'Stalemate,' Russia Disagrees
https://www.kyivpost.com/videos/23632
En terecht.quote:Op vrijdag 3 november 2023 18:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja duh! ze willen meer wapens.
Het gaat niet zozeer om meer wapens, het gaat om een continu bevoorrading van nieuwe wapens. Overigens zou ik durven opmaken uit de opmerkingen van de Oekranse zijde dat Europa zeker nog wel meer kan sturen.quote:Op vrijdag 3 november 2023 18:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja duh! ze willen meer wapens.
Rob de Wijk vind dat je je pas mag verdedigen als je daar eerst 10 jaar lang op gestudeerd hebt, die kan ik echt niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 3 november 2023 19:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om meer wapens, het gaat om een continu bevoorrading van nieuwe wapens. Overigens zou ik durven opmaken uit de opmerkingen van de Oekranse zijde dat Europa zeker nog wel meer kan sturen.
Dit staat vrij haaks op hetgeen Rob de Wijk aanhaalt: dat Europese landen eigenlijk wel tegen de limieten aanzitten van wat ze kunnen sturen.
Betreffende de VS lijkt verdere steun lastiger te worden.
Wanneer heeft hij dat gezegd?quote:Op vrijdag 3 november 2023 19:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rob de Wijk vind dat je je pas mag verdedigen als je daar eerst 10 jaar lang op gestudeerd hebt, die kan ik echt niet serieus nemen.
De eerste maanden na de inval. Op elke zender die hem wilde hebben.quote:
Spuit 11quote:Op vrijdag 3 november 2023 19:57 schreef Discombobulate het volgende:
Hey @:ExTec (of elke andere user die begint te janken als ik het woord patstelling in de mond neem),
Wat lezen we hier nou van de hoogste Oekrainse generaal?![]()
Het is een heel recent artikel dus mooi bedacht die uitdrukking, maar niet zo gevat.quote:
Je moet eens wat aan je projectie doen.quote:Op vrijdag 3 november 2023 19:57 schreef Discombobulate het volgende:
Hey @:ExTec (of elke andere user die begint te janken als ik het woord patstelling in de mond neem),
Volkomen van toepassing.quote:Op vrijdag 3 november 2023 20:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is een heel recent artikel dus mooi bedacht die uitdrukking, maar niet zo gevat.
Mwa, matig van toepassing chef.quote:Op vrijdag 3 november 2023 20:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Volkomen van toepassing.
Lees maar terug, spuit 11.quote:Op vrijdag 3 november 2023 20:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mwa, matig van toepassing chef.
Oef, inhoudelijk lukt het je even niet dus ga je maar op die tour. Maar wat zegt ie dan? En wat zeg jij altijd?quote:Op vrijdag 3 november 2023 20:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je moet eens wat aan je projectie doen.
Ow, en, je "voorspelling", dat hezbollah wel even mee ging doen, aan de gaza-israel oorlog, bleek, voor de verandering, verkeerd.
In Oekrane?quote:Op vrijdag 3 november 2023 20:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Netanyahu wil geen humanitaire pauzes inlassen zegt het journaal.
Hij wil juist doorpakken.
Nice, Zelensky kan wel wat hulp gebruiken.quote:Op vrijdag 3 november 2023 20:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Verkeerde oorlogquote:Op vrijdag 3 november 2023 20:07 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Er is geen sprake van patstelling. Dit is gewoon tactiek van Oekrane. Een goede positie innemen en de oprukkende Russen 1 voor 1 afknallen. En dat doen ze heel succesvolquote:Op vrijdag 3 november 2023 19:57 schreef Discombobulate het volgende:
De Russen boeken geen voortgang, de Oekrainers ook niet en de Oekrainse generaal Zaloezjny noemt de situatie een patstelling....quote:Op vrijdag 3 november 2023 23:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Er is geen sprake van patstelling. Dit is gewoon tactiek van Oekrane. Een goede positie innemen en de oprukkende Russen 1 voor 1 afknallen. En dat doen ze heel succesvol
quote:Media: Zelensky expected to visit Israel early next week
The arrangements for President Volodymyr Zelensky's upcoming visit to Israel next week are in an advanced stage, the Times of Israel reported citing Channel 12 news reports.
Over two weeks ago, Zelensky offered to visit, but Israel deemed it premature due to the ongoing war, which was still in its early stages, despite its openness to receiving leaders from various parts of the world.
Zelensky reportedly wanted to make the trip alongside U.S. State Secretary Antony Blinken, who arrived in Israel on Oct. 16 to assure Tel Aviv of Washington's support in the ongoing Israel-Hamas War.
Discussions are in an advanced stage concerning the visit, according to several Israeli media. Upon finalizing the arrangements, the Ukrainian president's visit is anticipated to take place either on Nov. 6 or 7.
Zelensky’s arrival, and his photograph with Prime Minister Benjamin Netanyahu, President Isaac Herzog and other Israeli leaders, will “send a message of the enlightened world under attack, standing against the less-enlightened world, attacking,” according to the TV report. “It would indicate something of a unified front of Israel, Ukraine, Europe and the US against the Russia-Iran axis.”
Ik vind dat er maar weinig valt te lachen.quote:Op vrijdag 3 november 2023 19:57 schreef Discombobulate het volgende:
Meer informatie in het artikel. Op zich helemaal niet zo'n slecht idee. Zolang de verkiezingen wel eerlijk zullen zijn. En zoals de situatie is kan het bezet gebied natuurlijk niet gaan stemmen lijkt me. Het grootste gedeelte van het volk staat gewoon achter Zelenski.quote:Ukraine to hold presidential elections in 2024 – NV sources
Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy’s team now hopes to hold presidential elections in early 2024, preceded by amending legislation (as it currently prohibits elections during martial law) and replacing some members of the Central Election Commission (CEC).
Bankova [the street where the Presidential administration is located] has finally decided to try and hold the vote, despite the ongoing war. Zelenskyy’s team dared to take this step due to fears that otherwise his legitimacy would be called into question.
According to information obtained by NV from several sources, the President’s Office is serious about holding the entire voting process in the spring of 2024 and plans to reboot the CEC for this. At the same time, representatives of the presidential majority in the Verkhovna Rada, Ukraine’s parliament, are already working on amending the legislation to allow residents of the frontline areas to perform their civic duty.
In zijn dromen. Zelenski is het land niet ontvlucht in de gevaarlijke eerste dagen van de oorlog. En zal deze zeker nu niet ontvluchten. Tenzij er daadwerkelijk volgend jaar verkiezingen komen die door een Rusland gezinde gewonnen wordt. Al dan niet op een eerlijke manier. Maar dat lijkt mij stug.quote:Lukashenko claims Ukraine “will be ours” and says he warned Zelenskyy
Belarusian President Alexander Lukashenko recently proclaimed that Ukraine “will still be ours,” suggesting that the nation is fading from the United States’ focus and implying that Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy might be preparing to depart the country.
During a meeting with workers from various sectors, Lukashenko backed his claims by referencing the situation in Afghanistan when the U.S. withdrew, implying a similar fate for Ukraine.
Lukashenko criticized the U.S., alleging that they deliberately create chaos and favor instability in regions like Ukraine.
He further asserted that the U.S. policy manipulates regions for its benefit and emphasized the eventual return of Europe to Belarus and Russia, indicating the alleged dependence of Europe on the American market.
Related: Russia Faces Tough Choices After Ukraine Acquires Deadly ATACMS Missiles
Lukashenko’s comments, where he implied Zelenskyy’s intention to flee, are unsubstantiated and lacking in a named source.
His support for Vladimir Putin’s actions in the conflict against Ukraine remains evident, despite Belarus not directly engaging in combat.
Lukashenko’s stance continues to echo support for Putin’s views and actions, positioning himself as an ally in the conflict between Russia and Ukraine.
Jammer dat hij er niet inzat. Beetje zinloos op deze manier. Al zal hij nu wel zeven kleuren schijten natuurlijk.quote:Car of CEO of Russian plant that produces warheads for missiles torched – photo
In the Russian city of Nizhny Novgorod, the car of the general director of a plant that manufactures warheads for missiles was set ablaze, reported the Main Directorate of Intelligence of the Ministry of Defense.
Detectives say that overnight on November 3, a Volvo XC90 car with the number Н622НН 152 was burned, which belonged to Igor Kuznetsov, the general director of the GosNIImash joint-stock company.
This enterprise is a leader in the field of development and production of warheads for the missiles with which the Russians attack Ukraine.
Ukraine's military intelligence claims that representatives of the "resistance movement" are behind the incident.
"Everyone involved in war crimes, murders of Ukrainians and destruction of infrastructure will never be able to feel safe anywhere," the message reads.
wat is die musk toch een mongol, eerst massaal starlink aanzetten en nu net doen alsof Rusland een punt heeft. Die man is gerussificeerd, met de dag wordt dit duidelijker.quote:Op zaterdag 4 november 2023 08:23 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
https://www.kyivpost.com/post/23630
Meer informatie in dit artikel.
Hoe kan rusland 2 jaarlang een oorlog verliezen die zij zelf beginnen en instandhouden als aanvallende partij?quote:
In 2008 kon je Poetin nog duidelijk horen zeggen in een interview, dat er geen enkele twijfel is dat Oekrane een soeverein land is inclusief (hij benoemde dit specifiek) de Krim en ze natuurlijk niets te vrezen hebben wat betreft Rusland.quote:
Er staat niet dat Rusland al 2 jaar lang aan het verliezen is.quote:Op zaterdag 4 november 2023 08:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Hoe kan rusland 2 jaarlang een oorlog verliezen die zij zelf beginnen en instandhouden als aanvallende partij?
Waarschijnlijk omdat je, in tegenstelling tot discobobunogwat, geen Ruslandsupporter bent.quote:Op zaterdag 4 november 2023 07:56 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik vind dat er maar weinig valt te lachen.
Dit gaat stijlkundig een beetje mis.quote:Op vrijdag 3 november 2023 20:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je moet eens wat aan je projectie doen.
quote:
quote:Eigenlijk gebeurt er meer in en rond de Russische oorlog tegen Oekrane dan zich in een paar woorden laat samenvatten, maar een poging daartoe kan het best beginnen met president Poetins woordvoerder Dmitri Peskov. Die reageerde op de constatering van Oekranes belangrijkste militair, generaal Valeri Zaloezsjni, dat de oorlog een ‘patstelling’ heeft bereikt.
Peskovs reactie was: ‘Nee, er is geen sprake van een patstelling. Rusland voert stelselmatig de speciale militaire operatie uit. Alle doelen die werden gesteld, moeten bereikt worden.’
Het lukte Duitsland na El Alamein ook prima. Japan hield het na MIdway ook nog jaren vol.quote:Op zaterdag 4 november 2023 08:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Hoe kan rusland 2 jaarlang een oorlog verliezen die zij zelf beginnen en instandhouden als aanvallende partij?
Dus nu geloven we Rusland wel?quote:Op zaterdag 4 november 2023 10:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er is geen patstelling:
[..]
[..]
Een oorlog is enorm lang vol te houden. Zeker wanneer je je bevolking onder de duim hebt.quote:Op zaterdag 4 november 2023 08:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
The truth is out there!quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dus nu geloven we Rusland wel?
Gebeurtenissen in het Anvijvie/Vuhledar front niet gevolgd sinds 10 oktober? rusland is vol in de aanval.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:23 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dus nu geloven we Rusland wel?
Afghanistan was het einde van de Sovjet Unie, Ukraine is het einde van de Russische Federatie.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Een oorlog is enorm lang vol te houden. Zeker wanneer je je bevolking onder de duim hebt.
Wel leuk dat je nu een oorlog die 10 jaar duurde noemt.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Afghanistan was het einde van de Sovjet Unie, Ukraine is het einde van de Russische Federatie.
En de soviets hadden hun bevolking veel beter onder de duim. Ze hadden ook veel meer middelen. En vele, vele malen minder verliezen. De soviets hadden slechts 14,453 (!) doden.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Afghanistan was het einde van de Sovjet Unie, Ukraine is het einde van de Russische Federatie.
Als je aanvallen constant worden afgeslagen en je geen progressie boekt zit je ook in een patstelling.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:34 schreef oheng het volgende:
[..]
Gebeurtenissen in het Anvijvie/Vuhledar front niet gevolgd sinds 10 oktober? rusland is vol in de aanval.
Peskov is voor de verandering correct.
De verliezen zijn nu al 10x zo hoog. Kijk maar naar de cijfers.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wel leuk dat je nu een oorlog die 10 jaar duurde noemt.
Ze zijn al bijna 2 jaar keihard volcontinu aan het vechten, het is bizar en uniek in zijn heftigheid.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:40 schreef oheng het volgende:
[..]
En de soviets hadden hun bevolking veel beter onder de duim. Ze hadden ook veel meer middelen. En vele, vele malen minder verliezen. De soviets hadden slechts 14,453 (!) doden.
Deze oorlog is 10x Afghanistan. Of 20x.
Zolang er in hoog tempo mensen en materieel worden afgeknald is er geen patstelling.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:42 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Als je aanvallen constant worden afgeslagen en je geen progressie boekt zit je ook in een patstelling.
Nee, dat is een mislukt offensief.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:42 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
Als je aanvallen constant worden afgeslagen en je geen progressie boekt zit je ook in een patstelling.
Rusland viel Oekrane binnen in 2014.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wel leuk dat je nu een oorlog die 10 jaar duurde noemt.
Oekrane is ook nog steeds bezig. De oorlog is meer dan alleen het front. Het is zelfs meer dan alleen maar schieten. Er gebeurt nog steeds genoeg.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:49 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, dat is een mislukt offensief.
Een patsstelling is een situatie waarin beide partijen niets meer kunnen doen.
rusland vindt overduidelijk dat ze nog steeds een offensief kunnen uitvoeren.
Het blijft geen padstelling. Ze kikkeren de Russen er echt wel uit.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:04 schreef ExTec het volgende:
Het zou best kunnen dat volgens een bepaalde interpretatie van het woord het een padstelling is.
Dan is het in ieder geval een padstelling waarbij rus eyewatering hoeveelheden pantsers verliezen. Dat tempo valt gewoon niet vol te houden.
Dan doemt aan de horizon het punt op dat rus niet genoeg antieke tanks meer kan reviseren, en ze nog louter hebben wat gloednieuw van de band af rolt.
Kan ik me voorstellen dat oekraine dan denkt: steady as she goes.
Ik zie maar weinig tekenen dat Rusland zijn bevolking niet onder de duim heeft.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:40 schreef oheng het volgende:
[..]
En de soviets hadden hun bevolking veel beter onder de duim. Ze hadden ook veel meer middelen. En vele, vele malen minder verliezen. De soviets hadden slechts 14,453 (!) doden.
Jouw punt was ook best aardig, we hebben er collectief wel een handje van om naar het zuiderfront te kijken. Daar lijkt niet veel beweging in te zitten. Maar op de linkeroever van de dniepro gebeurt zat.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het blijft geen padstelling. Ze kikkeren de Russen er echt wel uit.
Dat denk ik niet. Alle arbeiders gaan naar het front.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
Rusland kan nog wel een paar tandjes bijschakelen in de productie in de loop van de tijd denk ik.
Ja, maar geef je dan niet zelf al aan dat je dat niet kan vergelijken?quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik zie maar weinig tekenen dat Rusland zijn bevolking niet onder de duim heeft.
Verlies van manschappen zegt mij niet zoveel als men zo makkelijk nieuw volk aan kan laten rukken. Toen in Afghanistan werden er 600.000 troepen ingezet. Dat kost enorm veel, ook al sneuvelen ze niet.
Het niet inzetten van dat spul zal te maken hebben met een enorm front waar men troepen paraat moet hebben staan. Het kan aan mij liggen maar Oekrane krijgt ondertussen niet veel nieuw materiaal als tanks en pantservoertuigen meer. Wat ze hebben daar moeten ze dus voorzichtig mee omspringen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jouw punt was ook best aardig, we hebben er collectief wel een handje van om naar het zuiderfront te kijken. Daar lijkt niet veel beweging in te zitten. Maar op de linkeroever van de dniepro gebeurt zat.
Overigens heb je ook mensen die simpelweg bijhouden wat allemaal geleverd is, en wat bevestigd in rook opgegaan is. Het verschil daartussen is dat oekraine bv nog heel veel strikers moet hebben. En heel veel van die poolse Pt-nogwats. En nog veel ander spul. Oekraine lijkt dus nog volop spul te hebben, maar ze lijken het niet in te zetten.
Schijnt dat zelensky aankomende week naar israel gaat. Hopen dat die daar nog wat leuk spul weg kan peuteren. Heeft een redelijke kans, lijkt me. Relatie rus/israel is heel erg bekoeld.
Ze zijn op dit moment ook niet zo nodig. Ze zijn nu vooral bezig met het slopen van Russische tanks en infanterie.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het niet inzetten van dat spul zal te maken hebben met een enorm front waar men troepen paraat moet hebben staan. Het kan aan mij liggen maar Oekrane krijgt ondertussen niet veel nieuw materiaal als tanks en pantservoertuigen meer. Wat ze hebben daar moeten ze dus voorzichtig mee omspringen.
Het probleem was niet alleen Afghanistan natuurlijk. De olieprijs is van 36 dollar in 1980 maar 15 dollar in 1988 gegaan. Dat heeft er ook bijzonder hard ingehakt. Tegenwoordig heeft Rusland z'n financieen beter op orde dan toen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 12:40 schreef oheng het volgende:
[..]
Bekoeld? Israel heeft gezegd dat de Russen de tering kunnen krijgen in Syri. Ze krijgen geen waarschuwing meer als de IDF daar een luchtaanval gaat doen. Hun stelling is nu dat het Rusland's probleem is als er een zooi Russische soldaten naast een doelwit staan.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:13 schreef ExTec het volgende:
Schijnt dat zelensky aankomende week naar israel gaat. Hopen dat die daar nog wat leuk spul weg kan peuteren. Heeft een redelijke kans, lijkt me. Relatie rus/israel is heel erg bekoeld.
Het probleem is meer dat deze oorlog maar matig geschikt is voor de massale inzet van pantservoertuigen. Alleen rusland heeft de memo nog niet gekregen.quote:Het kan aan mij liggen maar Oekrane krijgt ondertussen niet veel nieuw materiaal als tanks en pantservoertuigen meer. Wat ze hebben daar moeten ze dus voorzichtig mee omspringen.
Dat maakt in dat opzicht dus niet uit. Het 'spul' is nog steeds beschikbaar.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
Het niet inzetten van dat spul zal te maken hebben met een enorm front waar men troepen paraat moet hebben staan.
Vind je?quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:40 schreef BEFEM het volgende:
Tegenwoordig heeft Rusland z'n financieen beter op orde dan toen.
Bijzonder voorbeeld. Vriend en vijand zijn het met elkaar eens dat die tiktok dodo's dead man walking zijn als het kremlin valt.quote:Plus dat de Soviet-Unie andere landen onderdrukte waar ze vrijheid wilden. Heb je dat nu in Rusland? Ik denk zelfs in Tsjetjenie niet.
Nova Russia ga ik op deze tempo in ieder geval niet meer meemaken. Of ze moeten het nog binnen 40 jaar zien te flikken. De Donbas veroveren gaat ze misschien nog wel lukken afhankelijk hoe veel levens ze willen opofferen. Natuurlijk zijn die enorme mijnenvelden ook een probleem, dat kost ook wat vlees om daar doorheen te ploeteren eerst.quote:Op zaterdag 4 november 2023 10:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er is geen patstelling:
[..]
[..]
Ik begon die vergelijking ook niet. Dat was papier die het nodig vond die oorlog te noemen op mijn opmerking dat een land toegewijd aan oorlog dit lang kan volhouden.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, maar geef je dan niet zelf al aan dat je dat niet kan vergelijken?
Want als er een blackswan moment komt, komt die niet louter vanwege dat mensen opgeroepen worden. De niet aflatende stroom doodskisten, zal daar meer invloed ophebben.
En toewerken naar het blackswan moment is net als een failliesement, hoe ga je failliet?
Eerst heel langzaam en dan heel snel.
Zou wel leuk zijn als die onvrede zich echt over een kaarsrechte schuin omhoog gaande as plaatsvind, a'la, vandaag 1,0% en morgen 1,3, 1,6, etc. Maar dat is niet waarschijnlijk. Dat zal eerder over een grafiek gaan die ergens along the way ineens spontaan bijna kaarsrecht omhoog schiet.
Het niet zichtbaar zijn van het e.e.a. zegt dus niet zo veel.
Als je door mijnenvelden aan een front wil moet je die met de hand ruimen. Dat is duidelijk geworden. Flailtanks en ploegen zijn te langzaam en veel te zichtbaar door het kabaal en de stofwolken. Met MICLICs gaat het ook niet heel snel.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:52 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Nova Russia ga ik op deze tempo in ieder geval niet meer meemaken. Of ze moeten het nog binnen 40 jaar zien te flikken. De Donbas veroveren gaat ze misschien nog wel lukken afhankelijk hoe veel levens ze willen opofferen. Natuurlijk zijn die enorme mijnenvelden ook een probleem, dat kost ook wat vlees om daar doorheen te ploeteren eerst.
De Israeli's hebben door hun ervaring met de Palestijnen en andere Arabieren gelukkig wat minder mededogen met barbaarse volkeren.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bekoeld? Israel heeft gezegd dat de Russen de tering kunnen krijgen in Syri. Ze krijgen geen waarschuwing meer als de IDF daar een luchtaanval gaat doen. Hun stelling is nu dat het Rusland's probleem is als er een zooi Russische soldaten naast een doelwit staan.
Mocht Israel wapens gaan leveren vraag ik me af of er dan een "geen doelen in Rusland mee bestoken hoor" voorwaarde aan zal zitten.
Idd. Blijkt dat beide kanten niet zoveel hebben aan voertuigen en de verdediger in deze oorlog gigantisch in het voordeel is. Slecht nieuws voor Oekrane aangezien zij degene zijn die land moeten terugpakken.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:42 schreef oheng het volgende:
Op zaterdag 4 november 2023 13:34 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
[..]
Het probleem is meer dat deze oorlog maar matig geschikt is voor de massale inzet van pantservoertuigen. Alleen rusland heeft de memo nog niet gekregen.
De situatie was economisch gezien compleet anders dan nu ja.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vind je?
[..]
Bijzonder voorbeeld. Vriend en vijand zijn het met elkaar eens dat die tiktok dodo's dead man walking zijn als het kremlin valt.
Het bezet houden van gebied is extreem duur als je daar word weggebombardeerd. Dat houd Rusland niet lang vol.quote:Op zaterdag 4 november 2023 14:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Idd. Blijkt dat beide kanten niet zoveel hebben aan voertuigen en de verdediger in deze oorlog gigantisch in het voordeel is. Slecht nieuws voor Oekrane aangezien zij degene zijn die land moeten terugpakken.
Slechter nieuws voor Rusland, aangezien die hun strategische doelen (als ze die ooit hadden) nooit kunnen halen. Dus die zitten klem. Ze kunnen niet meer roepen dat ze hun doel hebben bereikt, dus ze zullen moeten blijven aanvallen. En Oekrane is wel een land met een behoorlijke militaire industrie en die is nog steeds aan het groeien.quote:Op zaterdag 4 november 2023 14:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Idd. Blijkt dat beide kanten niet zoveel hebben aan voertuigen en de verdediger in deze oorlog gigantisch in het voordeel is. Slecht nieuws voor Oekrane aangezien zij degene zijn die land moeten terugpakken.
In Polen zou er ook nooit iets veranderen. De bevolking kon het niets schelen. Tot het wel gebeurde. En daarna stemden ze het PiS weg. Zou ook nooit gebeuren.quote:Op zaterdag 4 november 2023 14:08 schreef BEFEM het volgende:
[..]
De situatie was economisch gezien compleet anders dan nu ja.
En je had toen gewoon landen die onderdrukt werden die zelfstandig zijn geweest zoals Polen, oost-Duitsland, Tsjechi etc. Totaal niet te vergelijken met een Tsjetjenie waar het uiteindelijk om macht draait en geen vrijheid. Burgers zal het aan hun reet roesten daar.
Kans dat je dus grote burgeropstanden gaat zien zoals bijvoorbeeld in Polen gebeurde is daarom een stuk kleiner in het huidige Rusland dan toen.
Defineer 'niet lang'quote:Op zaterdag 4 november 2023 14:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het bezet houden van gebied is extreem duur als je daar word weggebombardeerd. Dat houd Rusland niet lang vol.
Definieer "Russsiche overwinning. "quote:
Nee want deze situatie is veel erger voor Oekrane dan voor Rusland. Oekraine is een groot deel van het land kwijt en zit vast in haar toekomst. Rusland heeft de toekomst veel meer in eigen hand. Die zouden ook kunnen terugtrekken als ze zouden willen.quote:Op zaterdag 4 november 2023 14:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Slechter nieuws voor Rusland, aangezien die hun strategische doelen (als ze die ooit hadden) nooit kunnen halen. Dus die zitten klem. Ze kunnen niet meer roepen dat ze hun doel hebben bereikt, dus ze zullen moeten blijven aanvallen. En Oekrane is wel een land met een behoorlijke militaire industrie en die is nog steeds aan het groeien.
En ik denk dat om die reden zelensky z'n nieuwe BFF ondertussen de CEO van rheinmetall is. En dan krijg je op den duur a'la een realtime strategy game dat je 1 kant hebt die maar door kan blijven upgraden op de tech tree, en de andere kant die dat niet kan.quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
Aan de andere kant heeft Oekrane wel een probleem als de steun hard minder wordt. De balans tussen het westen die vechten wil blijven steunen of het westen die op roept tot vrede is wankel.
Dat kan een paar jaar zijn. Neem de Krim en de Kerchbrug: Nadat de Russen die dam opbliezen is een groot deel van de watertoevoer weggevallen waardoor het schiereiland nu eigenlijk een uitgedroogde rotsklomp met een onbruikbare haven is. Het levert Rusland niets op maar het kost ontzettend veel om te verdedigen. Dat laatste is denk ik ook een reden dat er voorlopig geen enorme stormshadow aanval op de brug gaat komen, want ligt die in puin kan de luchtverdediging naar het front. Af en toe een gat in dat ding schieten is veel effectiever.quote:
ROFLMAO.quote:Op zaterdag 4 november 2023 14:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee want deze situatie is veel erger voor Oekrane dan voor Rusland. Oekraine is een groot deel van het land kwijt en zit vast in haar toekomst. Rusland heeft de toekomst veel meer in eigen hand. Die zouden ook kunnen terugtrekken als ze zouden willen.
Dat is een betekenisloze zin. Ukraine moet vechten of het bestaat niet meer. Dat betekend wat.quote:Op zaterdag 4 november 2023 14:12 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee want deze situatie is veel erger voor Oekrane dan voor Rusland. Oekraine is een groot deel van het land kwijt en zit vast in haar toekomst.
Dat moeten ze dan maar doen, voor ze kapot gaan. Met Afghanistan was de SU te laat.quote:Rusland heeft de toekomst veel meer in eigen hand. Die zouden ook kunnen terugtrekken als ze zouden willen.
We gaan het meemaken.quote:Op zaterdag 4 november 2023 14:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
En ik denk dat om die reden zelensky z'n nieuwe BFF ondertussen de CEO van rheinmetall is. En dan krijg je op den duur a'la een realtime strategy game dat je 1 kant hebt die maar door kan blijven upgraden op de tech tree, en de andere kant die dat niet kan.
We weten bv dat BMP3's en T-90s nog wel nieuw van de band rollen, in redelijke mate.
Maar Self Propelled Artilery? SHORAD? EW? Nieuwe gevechtsvliegtuigen? Die KA-52 helikopters waar ze er nu nog maar hooguit 25 van hebben? Veelsteveel dual use componenten die rus hooguit op een extreem laag tempo kan bemachtigen. En lopen maken lijken ze ook nog steeds niet te kunnen, niet supervreemd omdat er in het westen ook niet veel partijen zijn die dat doen, via die satelliet foto's zien we bases waar meer dan de helft van de voertuigen van hun loop is ontdaan. Van deze dingen neemt helemaal niemand waar dat er nog wezenlijke nieuwe productie bestaat. Deze artikelen lijken gewoon eindig.
In dat opzicht lijkt me het idee van putin & clan dat hun de tijd aan hun zijde hebben ook precies verkeerd, het is dan andersom.
Uiteindelijk wint de grootste economie. En dat is EU/NATO.quote:
Ik zeg niet dat de toekomst van Rusland er rooskleurig uitzietquote:
En dat is zo weinig realistisch, dat ze dus feitelijk "locked in to" deze situatie zitten, net als oekraine zelf.quote:Op zaterdag 4 november 2023 14:26 schreef BEFEM het volgende:
Als ze willen kunnen ze zich morgen terugtrekken en bij wijze van zeggen 'jongens, sorry voor alles, het spijt ons, hier is 500 miljard en de kinderen terug en we doen net alsof er niks gebeurd is. We gooien ons land open en worden liberaal'.
Zeker waar !quote:Op zaterdag 4 november 2023 14:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Absoluut, we weten het allemaal niet zeker
Nee, dat is doorgaans niet hoe oorlogen gewonnen of verloren worden.quote:Op zaterdag 4 november 2023 14:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Rusland heeft Noord-Korea en Iran nodig voor wapens en munitie.quote:Op zaterdag 4 november 2023 14:26 schreef BEFEM het volgende:
Rusland heeft de kaarten in eigen hand. Als ze willen kunnen ze zich morgen terugtrekken en bij wijze van zeggen 'jongens, sorry voor alles, het spijt ons, hier is 500 miljard en de kinderen terug en we doen net alsof er niks gebeurd is. We gooien ons land open en worden liberaal'. Oekrane is afhankelijk van wat Rusland gaat doen, niet andersom.
Down but not out, hquote:Op zaterdag 4 november 2023 14:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
Het lijkt me enorm stug dat Oekrane alles volgens plan vind lopen, dus hoeven we hier ook niet vol te houden dat het wel voorspoedig gaat.
quote:Op zaterdag 4 november 2023 13:05 schreef Ulx het volgende:
Het blijft geen padstelling. Ze kikkeren de Russen er echt wel uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |