SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
![]()
Te snelle kaap. Titel behoeft: Bibi: 9/11 was good for Israel.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Ja als de ziekenhuizen al dagen zonder stroom zitten maar je weet nog wel een vol brandstof depot te bombarderen dan gaat er iets niet goed met de prioriteiten daar.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:32 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Woordvoerder IDF:
Er is wel degelijk brandstof, maar Hamas heeft blijkbaar andere prioriteiten.
Keihard voor de bevolking, maar het is wel zo.
En dat is Hamas te verwijten.![]()
![]()
Sorry, misschien kan een mod de titel aanpassen. Ik was weer eens ongeduldig.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:36 schreef Akathisia het volgende:
Te snelle kaap. Titel behoeft: Bibi: 9/11 was good for Israel.![]()
Nah, er is vermoedelijk weinig tolerantie voor historische citaten.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:37 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Sorry, misschien kan een mod de titel aanpassen. Ik was weer eens ongeduldig.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
ja laten we die maar niet doenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
![]()
Opnieuw geen onderscheid tussen Isral en Joden. Opnieuw is het niet heel moeilijk om het onderscheid tussen antisemitisme en anti-Isral te maken.
Het gevolg was al gepost in het vorige topic uit de reeks:quote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:59 schreef Akathisia het volgende:
[ twitter ]
Is dit wat Muricans met 'safe spaces' bedoelde?![]()
Zeker. Hamas is het kwaadquote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:36 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ja als de ziekenhuizen al dagen zonder stroom zitten maar je weet nog wel een vol brandstof depot te bombarderen dan gaat er iets niet goed met de prioriteiten daar.
En dat is Hamas te verwijten.
Alleen en dat is even balen, in het ziekenhuis liggen burgers, die hulp nodig hebben. Die hebben behoefte aan elektriciteit en deze kan Isral geven maar dat wil Isral niet. Dat is ook Isral te verwijten.
Het is niet helder waarom Isral dit blokkeert. Misschien blokkeert Israel de diesel omdat Hamas met die diesel generatoren kan laten draaien waardoor ze in de tunnels elektriciteit en zuurstof hebben. Dat kan. Ondertussen beweert Isral dat Hamas op een opslagplaats 500.000 liter heeft liggen en dat Hamas deze moordpartij al jaren aan het voorbereiden is geweest. Dan heeft Hamas vast en zeker meer dan voldoende brandstof om de komende maanden of jaren onder de grond uit te zingen. Laat daarvoor asjeblieft geen burgers sterven. Dat is toch net wat Isral de good guys maakt, zij proberen bij het platgooien van woonflats burgerslachtoffers te voorkomen. Doe dit dan ook in de ziekenhuizen aub![]()
Wat Hamas doet met de brandstof is generators laten draaien voor elektriciteit voor de ventilatie. Als Isral dus elektriciteit levert dan steunen ze indirect weer Hamas.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker. Hamas is het kwaad
Alleen en dat is even balen, in het ziekenhuis liggen burgers, die hulp nodig hebben. Die hebben behoefte aan elektriciteit en deze kan Isral geven maar dat wil Isral niet. Dat is ook Isral te verwijten.
Misschien blokkeert Israel de diesel omdat Hamas met die diesel generatoren kan laten draaien waardoor ze in de tunnels elektriciteit en zuurstof hebben. Ondertussen beweert Isral dat Hamas op een opslagplaats 500.000 liter heeft liggen en dat Hamas deze moordpartij al jaren aan het voorbereiden is geweest. Dan heeft Hamas vast en zeker meer dan voldoende brandstof om de komende maanden uit te zingen, laat daarvoor asjeblieft geen burgers sterven. Dat is toch net wat Isral de good guys maakt, zij proberen bij het platgooien van woonflats burgerslachtoffers te voorkomen. Doe das dan ook in de ziekenhuizen aub
Verder heeft Isral geen plicht om ze zomaar elektriciteit te geven. Het is een autonoom stuk land met Hamas als leiding.![]()
Kunnen ze geen diesel droppen met heli's oid?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:46 schreef opgebaarde het volgende:
Het is niet helder waarom Isral dit blokkeert. Misschien blokkeert Israel de diesel omdat Hamas met die diesel generatoren kan laten draaien waardoor ze in de tunnels elektriciteit en zuurstof hebben. Dat kan. Ondertussen beweert Isral dat Hamas op een opslagplaats 500.000 liter heeft liggen en dat Hamas deze moordpartij al jaren aan het voorbereiden is geweest. Dan heeft Hamas vast en zeker meer dan voldoende brandstof om de komende maanden of jaren onder de grond uit te zingen. Laat daarvoor asjeblieft geen burgers sterven. Dat is toch net wat Isral de good guys maakt, zij proberen bij het platgooien van woonflats burgerslachtoffers te voorkomen. Doe dit dan ook in de ziekenhuizen aub“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Jep, electriciteit en water zijn een gunst, geen rechtquote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:49 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wat Hamas doet met de brandstof is generators laten draaien voor elektriciteit voor de ventilatie. Als Isral dus elektriciteit levert dan steunen ze indirect weer Hamas.
Verder heeft Isral geen plicht om ze zomaar elektriciteit te geven. Het is een autonoom stuk land met Hamas als leiding.![]()
Maar hoe dan? Je weet dat de brandstof die geleverd wordt, naar Hamas gaat dus dat gt gewoon niet. De brandstof bij het ziekenhuis afleveren is ook al geen optie, want die generatoren worden door Hamas gewoon aan het tunnelnetwerk gekoppeld die waarschijnlijk onder dat ziekenhuis begint. Zo moet je helaas denken.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker. Hamas is het kwaad
Het is niet helder waarom Isral dit blokkeert. Misschien blokkeert Israel de diesel omdat Hamas met die diesel generatoren kan laten draaien waardoor ze in de tunnels elektriciteit en zuurstof hebben. Dat kan. Ondertussen beweert Isral dat Hamas op een opslagplaats 500.000 liter heeft liggen en dat Hamas deze moordpartij al jaren aan het voorbereiden is geweest. Dan heeft Hamas vast en zeker meer dan voldoende brandstof om de komende maanden of jaren onder de grond uit te zingen. Laat daarvoor asjeblieft geen burgers sterven. Dat is toch net wat Isral de good guys maakt, zij proberen bij het platgooien van woonflats burgerslachtoffers te voorkomen. Doe dit dan ook in de ziekenhuizen aub
Het enige dat ik kan bedenken, is de patinten er weg te halen. Maar dan moet je naar Egypte kijken want Isral gaat echt geen mensen vanuit Gaza meer toelaten in hun ziekenhuizen, in verband met infiltratie door Hamas die dan plaats zou vinden.Intolerant voor intolerantie![]()
Vannacht is er (naar verluid) nog een Isralische heli op de korrel genomen dus ik ben bang van niet.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:49 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Kunnen ze geen diesel droppen met heli's oid?![]()
Dan steunt Isral Hamas? Dus Isral steunt al sinds 2007 Hamas bedoel je? Ze geven Hamas water, medicijnen, elektriciteit, voedsel en producten die ter ontspanning dienen? Wacht eens even Isral koopt zelfs landbouwproducten van Hamas waar dikke winst mee wordt gemaakt.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:49 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wat Hamas doet met de brandstof is generators laten draaien voor elektriciteit voor de ventilatie. Als Isral dus elektriciteit levert dan steunen ze indirect weer Hamas.
Verder heeft Isral geen plicht om ze zomaar elektriciteit te geven. Het is een autonoom stuk land met Hamas als leiding.
Autonoom land? Hoe kan je van een autonoom land spreken als de lucht, de grond en alle landsgrenzen gecontroleerd worden door het buurland? Het buurland bepaalt wat er gemporteerd en wat er gexporteerd mag worden. Dat klinkt niet echt als autonoom h![]()
![]()
Hamas had natuurlijk aanzien dat Isral zou terug slaan en daarop kunnen anticiperen door generators, brandstof en wat nog meer nodig is voor de bevolking, massaal in te slaan en door de tunnels te smokkelen. Ze kunnen het ook met wapens en raketten.![]()
Dat hebben ze ook gedaan, maar niet voor de bevolking.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:59 schreef Mylene het volgende:
Hamas had natuurlijk aanzien dat Isral zou terug slaan en daarop kunnen anticiperen door generators, brandstof en wat nog meer nodig is voor de bevolking, massaal in te slaan en door de tunnels te smokkelen. Ze kunnen het ook met wapens en raketten.![]()
Wat Hamas doet is heel goor. Het maakt gebruik van chantage met gezondheid en levens van hun burgers. Janken dat ze hulp nodig hebben, en als het vervolgens gegeven wordt zetten ze het in tegen diegene die hulp geleverd heeft.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan steunt Isral Hamas? Dus Isral steunt al sinds 2007 Hamas bedoel je? Ze geven Hamas water, medicijnen, elektriciteit, voedsel en producten die ter ontspanning dienen? Wacht eens even Isral koopt zelfs landbouwproducten van Hamas waar dikke winst mee wordt gemaakt.
Autonoom land? Hoe kan je van een autonoom land spreken als de lucht, de grond en alle landsgrenzen gecontroleerd worden door het buurland? Het buurland bepaalt wat er gemporteerd en wat er gexporteerd mag worden. Dat klinkt niet echt als autonoom h
In feite steunt Isral al tijden Hamas ja.
Isral heeft niets te zeggen over de interne keuzes die Hamas maakt. Ondanks dat alles wat er in en uit gaat gecontroleerd wordt blijft het autonoom.![]()
Het zou alleen kunnen als het direct aan de ziekenhuizen geleverd wordt. Dan zou Hamas het daadwerkelijk moeten afpakken in plaats van voorkomen dat het aankomt. Dat zou een PR-probleem opleveren waar zelfs Hamas niet makkelijk mee weg zou komen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:55 schreef Cuendillar het volgende:
Maar hoe dan? Je weet dat de brandstof die geleverd wordt, naar Hamas gaat dus dat gt gewoon niet.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Nee dat zou niet kunnen. Een generator die in een ziekenhuis staat kan net zo goed gebruikt worden om de tunnels te ventileren als eentje die ergens anders staat. Het is een kwestie van een draadje trekken.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:03 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het zou alleen kunnen als het direct aan de ziekenhuizen geleverd wordt. Dan zou Hamas het daadwerkelijk moeten afpakken in plaats van voorkomen dat het aankomt. Dat zou een PR-probleem opleveren waar zelfs Hamas niet makkelijk mee weg zou komen.![]()
Is toch prima, laat de bevolking dan zien dat Hamas die diesel steelt. Dan kunnen die 30.000 (hamas liegt over alles dus 3.000) terroristen 2 maanden langer onder de grond leven, lekker belangrijkquote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:55 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Maar hoe dan? Je weet dat de brandstof die geleverd wordt, naar Hamas gaat dus dat gt gewoon niet. De brandstof bij het ziekenhuis afleveren is ook al geen optie, want die generatoren worden door Hamas gewoon aan het tunnelnetwerk gekoppeld die waarschijnlijk onder dat ziekenhuis begint. Zo moet je helaas denken.
Het enige dat ik kan bedenken, is de patinten er weg te halen. Maar dan moet je naar Egypte kijken want Isral gaat echt geen mensen vanuit Gaza meer toelaten in hun ziekenhuizen, in verband met infiltratie door Hamas die dan plaats zou vinden.
Of laat het de buitenwereld zien want door 2,2 miljoen mensen alles te ontzeggen groeit in de wereld het antisemitisme![]()
Dat is toch hetzelfde als afpakken? Als Hamas dat doet -als artsen zien dat de draadjes opeens verkeerd lopen - dan is het toch verder aan de Palestijnen? Qua PR voor Isral een uitgelezen kans.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:05 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nee dat zou niet kunnen. Een generator die in een ziekenhuis staat kan net zo goed gebruikt worden om de tunnels te ventileren als eentje die ergens anders staat. Het is een kwestie van een draadje trekken.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Je vergeet dat een groot deel van de bevolking gewoon achter Hamas staat he. Het is geen westers gedachtengoed wat daar heerst.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is toch prima, laat de bevolking dan zien dat Hamas die diesel steelt. Dan kunnen die 30.000 (hamas liegt over alles dus 3.000) terroristen 2 maanden langer onder de grond leven, lekker belangrijk
Of laat het de buitenwereld zien want door 2,2 miljoen mensen alles te ontzeggen groeit in de wereld het antisemitisme![]()
Ja maar je snapt toch wel dat die artsen hun lippen dan superstijf op elkaar houden?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:07 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat is toch hetzelfde als afpakken? Als Hamas dat doet -als artsen zien dat de draadjes opeens verkeerd lopen - dan is het toch verder aan de Palestijn? Qua PR voor Isral een uitgelezen kans.
Je hebt als arts niet te maken met redelijke mensen, maar met Hamas...Intolerant voor intolerantie![]()
Ik denk dat het vaak genoeg is geprobeerd. Isral heeft jaren water en elektriciteit geleverd. Daar is al die tijd misbruik van gemaakt. Je kunt het nog een keer proberen hoor. Maar je weet de uitkomst.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:07 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat is toch hetzelfde als afpakken? Als Hamas dat doet -als artsen zien dat de draadjes opeens verkeerd lopen - dan is het toch verder aan de Palestijnen? Qua PR voor Isral een uitgelezen kans.![]()
Als de VN voor x dagen diesel zou leveren en we zien na -20x dagen de lichten uitgaan, dan is het toch lekker vingerwijzen naar Hamas?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:08 schreef Cuendillar het volgende:
Ja maar je snapt toch wel dat die artsen hun lippen dan superstijf op elkaar houden?
Je hebt als arts niet te maken met redelijke mensen, maar met Hamas...
Hoe dan ook ligt vanaf dat punt de verantwoordelijkheid bij het volk onderling; sort your business.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Tsja, de vraag is of die minderheid die kapot gemaakt wordt hier beschermd moet worden of niet.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:09 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als de VN voor x dagen diesel zou leveren en we zien na -20x dagen de lichten uitgaan, dan is het toch lekker vingerwijzen naar Hamas?
Hoe dan ook ligt vanaf dat punt de verantwoordelijkheid bij het volk onderling; sort your business.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Het verschil is nu wel dat alles op het spits gedreven is. Er is i.t.t. eerder sprake van hoge noodzaak: de consequentie zou nu heel direct zijn.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:08 schreef KoningWouter het volgende:
Ik denk dat het vaak genoeg is geprobeerd. Isral heeft jaren water en elektriciteit geleverd. Daar is al die tijd misbruik van gemaakt. Je kunt het nog een keer proberen hoor. Maar je weet de uitkomst.
''Sorry, I let Hamas take our gas!''“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Je hebt geen verklaringen van artsen nodig als het op beeld staat. Alles staat zo'n beetje op beeld. We zitten die hele bombardementen bijkans live mee te maken via de streams. Reken maar dat er "toevallig" een drone met een camera op staat als Hamas langskomt om dingen te confisqueren.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:08 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ja maar je snapt toch wel dat die artsen hun lippen dan superstijf op elkaar houden?
Je hebt als arts niet te maken met redelijke mensen, maar met Hamas...![]()
Ja zoals ik al eerder zei. Isral kan het proberen hoor. Moeten ze zelf weten. Maar ik denk dat de uitkomst al vast staat.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:12 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het verschil is nu wel dat het alles op het spits gedreven is. Er is i.t.t. eerder sprake van hoge noodzaak: de consequentie zou nu heel direct zijn.![]()
en door 2,2 miljoen mensen alles te ontzeggen groeit dat met de dag. Lekker gewerkt Wouterquote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:07 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Je vergeet dat een groot deel van de bevolking gewoon achter Hamas staat he. Het is geen westers gedachtengoed wat daar heerst.![]()
Ja dus je moet jezelf in de voet schieten?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
en door 2,2 miljoen mensen alles te ontzeggen groeit dat met de dag. Lekker gewerkt Wouter
Het is een complex probleem zonder directe oplossing. Daar zijn we het vast over eens.![]()
Gewoon gezellig fantaseren over het collectief straffen van de Gazastrook, ja toch niet dan.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
en door 2,2 miljoen mensen alles te ontzeggen groeit dat met de dag. Lekker gewerkt Wouterph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Ik denk dat de poging qua PR veel kan opleveren, met bijkans op humanitair succes, voor relatief lage kosten.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:12 schreef KoningWouter het volgende:
Ja zoals ik al eerder zei. Isral kan het proberen hoor. Moeten ze zelf weten. Maar ik denk dat de uitkomst al vast staat.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Wat een onzin.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon gezellig fantaseren over het collectief straffen van de Gazastrook, ja toch niet dan.![]()
![]()
Maar ik opperde zojuist tussendoor de VN; waarom zou inderdaad niet gewoon een VN-konvooi de Gaza in kunnen om de diesel te leveren en bewaken?
Bonuspunten:
• extra artsen en geneesmiddelen
• Hamas kan ziekenhuizen niet (meer) als schietbunker gebruiken -> Isral geen aanleiding om ze neer te halen.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Ik denk niet dat de Gazanen er wat aan kunnen doen op dit punt, als ze het al zouden willen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:09 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als de VN voor x dagen diesel zou leveren en we zien na -20x dagen de lichten uitgaan, dan is het toch lekker vingerwijzen naar Hamas?
Hoe dan ook ligt vanaf dat punt de verantwoordelijkheid bij het volk onderling; sort your business.
Daarom is het ook zo treurig voor de bevolking. Ze hebben Hamas voortgebracht (Hamas is geen buitenaardse entiteit of zo, het is een Palestijnse beweging) en aan de macht geholpen. Dat was het "fuck around" gedeelte.
Nu zitten ze in de "find out" fase...Intolerant voor intolerantie![]()
![]()
(Goed herkenbare) lanceerinstallatie vernietigd. In een schuur naast een akker bij een woonhuis/boerderij.![]()
We hebben geleerd dat de repressie niet voorkomen heeft dat een Gazaan ontploft. De oplossing is meer en betere repressie.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon gezellig fantaseren over het collectief straffen van de Gazastrook, ja toch niet dan.![]()
![]()
Klopt, alleen is Isral minder bezig met goedkeuring van buitenaf in dezen. Sterker nog, ik denk dat het een bewuste keuze is om zo hard en meedogenloos mogelijk over te komen naar bepaalde partijen, o.a. het eigen publiek en de vijandige buurlanden/milities daarin. Dan kom je in de schizofrene positie terecht dat je aan de ene kant zo onwelwillend mogelijk over wil komen en aan de andere kant met officier Jonathan het pr-praatje voor het westen houdt om het allemaal weer recht te lullen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:15 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik denk dat de poging qua PR veel kan opleveren, met bijkans op humanitair succes, voor relatief lage kosten.
De speech van Netanyahu van gisteravond met die verwijzing naar schrift was ook bedoeld voor de binnenstaanders. Daar ligt gewoon het zwaartepunt voor ze.![]()
Hoe duidelijker wordt dat het verschil tussen Hamas en 'de Palestijnen' klein is, hoe groter de druk (morele verwachting) zal zijn dat de Palestijnen zlf iets aan Hamas zullen moeten doen, somehow. Laat ze maar met vlaggeren wapperen 'Save us from Hamas' o.i.d..quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:18 schreef Cuendillar het volgende:
Ik denk niet dat de Gazanen er wat aan kunnen doen op dit punt, als ze het al zouden willen.
Daarom is het ook zo treurig voor de bevolking. Ze hebben Hamas voortgebracht (Hamas is geen buitenaardse entiteit of zo, het is een Palestijnse beweging) en aan de macht geholpen. Dat was het "fuck around" gedeelte.
Nu zitten ze in de "find out" fase...“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Hmm, goed punt.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:22 schreef Qarrad het volgende:
Klopt, alleen is Isral minder bezig met goedkeuring van buitenaf in dezen. Sterker nog, ik denk dat het een bewuste keuze is om zo hard en meedogenloos mogelijk over te komen naar bepaalde partijen, o.a. het eigen publiek en de vijandige buurlanden/milities daarin. Dan kom je in de schizofrene positie terecht dat je aan de ene kant zo onwelwillend mogelijk over wil komen en aan de andere kant met officier Jonathan het pr-praatje voor het westen houdt om het allemaal weer recht te lullen.
De speech van Netanyahu van gisteravond met die verwijzing naar schrift was ook bedoeld voor de binnenstaanders. Daar ligt gewoon het zwaartepunt voor ze.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Ik weet niet zo zeker of dit nep is of ben ik te gevoelig dat ik hierin trap? Gisteren heb ik dit walgend weggeklikt na wat onhandig gedoe met posten en zo.quote:![]()
![]()
Dat is toch die gast die liep te juichen voor Hamas rockets om vervolgens te janken in een ziekenhuis?quote:![]()
![]()
Bingo.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:26 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat is toch die gast die liep te juichen voor Hamas rockets om vervolgens te janken in een ziekenhuis?![]()
En telkens moeten wij de verstandige zijn en hier onze schouders over ophalen. Want wij zijn zo ontwikkeld.quote:
Het begint me de strot uit te komen.![]()
Op FOK! anno 2011 eindigen? Ik zou er ook een moord voor doen.quote:“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Ziet er heel erg nep uit, bovendien is Hamas ongeveer de enige partij die nog filmpjes de Gaza-strook uit kan krijgen. Dus alles wat daarvandaan komt, zou je met de nodige skepsis moeten bekijken.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik weet niet zo zeker of dit nep is of ben ik te gevoelig dat ik hierin trap? Gisteren heb ik dit walgend weggeklikt na wat onhandig gedoe met posten en zo.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
boeiend
hij staat ook ergens in uniform met een gun te zwaaien dus het is iig een hamasmannetje
je zou haast hopen dat het echt is, dan hebben ze blijkbaar een goed doel geraaktOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Er staat nu muziek onder, gisteren zag ik hem met geluid en dat leek dus verdomd veel op de geluiden die ik mensen heb horen uitstoten als ze op weg naar de uitgang waren. Maar goed, hij zal wat dat betreft uitgebreid hebben kunnen oefenen in Gaza aan de andere kant.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ziet er heel erg nep uit, bovendien is Hamas ongeveer de enige partij die nog filmpjes de Gaza-strook uit kan krijgen. Dus alles wat daarvandaan komt, zou je met de nodige skepsis moeten bekijken.![]()
Isralische propaganda is niet meer wat het ooit was![]()
Tzipi Hotovely, Israeli ambassador to the UK "We have no interest in hurting innocent people"
Kay Burley "You are bombing them though"
"Excuse me?"
"You are bombing them"
"Oh really? So let me tell you something..."
Hotovely then tells us about an RAF bombing mission in WW2Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Die kerel is zo'n karikatuur dat je bijna gaat denken dat het Isralische propaganda is.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:34 schreef sp3c het volgende:
boeiend
hij staat ook ergens in uniform met een gun te zwaaien dus het is iig een hamasmannetje
je zou haast hopen dat het echt is, dan hebben ze blijkbaar een goed doel geraaktHuilen dan.![]()
nee dat nietquote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die kerel is zo'n karikatuur dat je bijna gaat denken dat het Isralische propaganda is.
maar het is wel een gek ventje iddOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Toverwoord: bijna.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat niet
maar het is wel een gek ventje iddHuilen dan.![]()
Grote denker gespot.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:38 schreef KoningWouter het volgende:
Ik merk dat mijn geduld een beetje op te raken is.
Het is telkens al volgt:
Ik heb 1000 euro.
Er komt een zwerver aan zielig te doen. Ik besluit hem 200 euro te geven uit goedheid.
Dankbaarheid hoeft er niet eens te zijn.
Vervolgens koopt die zwerver van de volledige 200 euro een pistool en hij schiet ook nog eens mij in het been.
Waar zijn we toch in godsnaam mee bezig.
En dit is niet iets Gaza-strook specifiek. Dit is iets Islamitisch.
Iedereen probeert die lui uit de shit te krijgen. Maar ze maken er telkens misbruik van.
/rantHuilen dan.![]()
Mooie duiding. Maar inhoudelijk onversneden onzin.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:38 schreef KoningWouter het volgende:
Het is telkens al volgt:
Ik heb 1000 euro.
Er komt een zwerver aan zielig te doen. Ik besluit hem 200 euro te geven uit goedheid.
Vervolgens koopt die zwerver van de volledige 200 euro een pistool en hij schiet ook nog eens mij in het been.
Iedereen probeert die lui uit de shit te krijgen. Maar ze maken er telkens misbruik van.
/rant
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma![]()
ik moet het nog een keer lezen om het te bevattenquote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Weerleg het dan aub. Ik leer graag.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mooie duiding. Maar inhoudelijk onversneden onzin.![]()
![]()
Ik kwam dit nog tegen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dit gaat mij boven de pet. Laten we het even concreet maken, misschien snap ik het dan: wie is de zwerver, wie geeft de 200, wie wordt er in het been geschoten, en zijn er nog meer figuren relevant in dit verhaal?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:38 schreef KoningWouter het volgende:
Het is telkens al volgt:
Ik heb 1000 euro.
/rantHuilen dan.![]()
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dit gaat mij boven de pet. Laten we het even concreet maken, misschien snap ik het dan: wie is de zwerver, wie geeft de 200, en wie wordt er in het been geschoten?
Laat maar het was ook maar een rant.![]()
Mja, het is in dit geval geen zwerver maar een opgesloten TBS-patint. Maar, verder klopt het wel: ook van een gevangenen kan je beter verwachten. Er zijn er genoeg ms's in het gevang geboren immers. Allah weet dat ze daar de middelen toe gekregen hebben.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Mooie duiding. Maar inhoudelijk onversneden onzin.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Het is telkens als volgt:quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:38 schreef KoningWouter het volgende:
Het is telkens al volgt:
Ik heb 1000 euro.
/rant
Ik heb griep.
Ik ben zielig en heb geen kippensoep.
Een Turkse buuf of vriendin maakt deze en komt die brengen en ik hoef er niet eens voor te bedanken.
Vervolgens koop ik toch een chocolaatje als ik beter ben en breng dat aan de deur.
Waar zijn we mee bezig? Noaberschap.
Dit is niet Zwolle-specifiek, dit is iets typisch Turks.
Iedereen merkt altijd op dat mijn wijk zoveel moslims heeft maar ik heb alleen maar last van tokkies (van divers pluimage)![]()
Nou ja zeg ik had me helemaal verheugd om iets te leren over dit conflict van iemand die er duidelijk kijk op heeft.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:42 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Laat maar het was ook maar een rant.Huilen dan.![]()
what the hell is going on?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is telkens als volgt:
Ik heb griep.
Een Turkse buuf of vriendin maakt deze en komt die brengen en ik hoef er niet eens voor te bedanken.
Vervolgens koop ik toch een chocolaatje als ik beter ben en breng dat aan de deur.
Iedereen merkt altijd op dat mijn wijk zoveel moslims heeft maar ik heb alleen maar last van tokkies (van divers pluimage)Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ja je hebt gelijk. Ik had niet zo hoeven te generaliseren.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb griep.
Iedereen merkt altijd op dat mijn wijk zoveel moslims heeft maar ik heb alleen maar last van tokkies (van divers pluimage)![]()
In mijn studententijd woonde ik boven een Turkse bakkerij. Je weet hoe dat dan gaat h... en na een tijdje had ik wel genoeg Turkse pizza's en kapsalons gescoord en kwamen ze m'n neus uit, maar de bakkers dachten dat het een financieel dingetje was: "Buurman als jij niet kan betalen is niet erg".quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb griep.
Iedereen merkt altijd op dat mijn wijk zoveel moslims heeft maar ik heb alleen maar last van tokkies (van divers pluimage)
Huilen dan.![]()
Jajaja ik ben af nu weet ik het wel. Kunnen we weer on topic gaan?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In mijn studententijd woonde ik boven een Turkse bakkerij. Na een tijdje had ik wel genoeg Turkse pizza's en kapsalons gescoord en kwamen ze m'n neus uit, maar de bakkers dachten dat het een financieel dingetje was: "Buurman als jij niet kan betalen is niet erg".Of moet ik er ook nog op stampen omdat ik het gekocht heb?
![]()
En nu +/-40kg te zwaar?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In mijn studententijd woonde ik boven een Turkse bakkerij. Je weet hoe dat dan gaat h... en na een tijdje had ik wel genoeg Turkse pizza's en kapsalons gescoord en kwamen ze m'n neus uit, maar de bakkers dachten dat het een financieel dingetje was: "Buurman als jij niet kan betalen is niet erg".ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Die hele 1000 euro was oorspronkelijk van mij. Je stuurt me met een kluitje in het riet door me slechts 200 euro te geven. Dus ik kan er niet tevreden mee zijn. Ik wil wat mij toebehoort.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:38 schreef KoningWouter het volgende:
Het is telkens al volgt:
Ik heb 1000 euro.
/rant
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Je hebt gelijk het is niet zoals ik in mijn emotionele uitlating heb laten doen voorkomen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die hele 1000 euro was oorspronkelijk van mij. Je stuurt me met een kluitje in het riet door me slechts 200 euro te geven. Dus ik kan er niet tevreden mee zijn. Ik wil wat mij toebehoort.
Dat was dom.![]()
Je mag patat van mij best friet noemen, maar een aardappel patat noemen gaat me een brug te ver.quote:“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
maar het was niet van jou, het zat in de gezamelijke fooienpot en toen de boel verdeeld moest worden zat je thuis boos te doen om het en of ander en deed je niet meequote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die hele 1000 euro was oorspronkelijk van mij. Je stuurt me met een kluitje in het riet door me slechts 200 euro te geven. Dus ik kan er niet tevreden mee zijn. Ik wil wat mij toebehoort.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat noemen we een "aardappel'. Hell, dat staat zelfs in het adres wat je post.quote:
https://www.leukekinderactiviteiten.nl/wp-content/uploads/2019/01/aardappel-shutterstock_269007560.jpg
Voila, case closed.
Friet loses, patat wins.![]()
Daar heb ik over getwijfeld ja.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
JA
En als het je niet bevalt, rot je maar op naar belgie.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Oh valt nog mee. Ik had gedacht dat je, als fanatiek en dogmatisch patatist, juist zelf zou gaan om daar heel onschuldig kleine patatfrietkotten en dorpjes te bouwen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
JA
En als het je niet bevalt, rot je maar op naar belgie.Huilen dan.![]()
Ok, 'Henk".quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar heb ik over getwijfeld ja.![]()
Nooit geweten dat je Belgisch bent.quote:''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
maar je nam geen enkel risico?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar heb ik over getwijfeld ja.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Die oproep tot wereldwijd protest vrijdag, van Hamas. Wat voor zin heeft dat?
Leunt Hamas nu nog steeds op de publieke opinie van andere landen, in de hoop dat die Isral gaan pressen voor een diplomatieke oplossing? Dat gaat ze deze keer toch niet helpen denk ik.Intolerant voor intolerantie![]()
Moet ik het conflict in Israel-Palestina nu zien als een uit de hand gelopen patat-friet discussie?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Misschien moet Hamas dan ook de diplomatieke route bewandelen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:05 schreef Cuendillar het volgende:
Die oproep tot wereldwijd protest vrijdag, van Hamas. Wat voor zin heeft dat?
Leunt Hamas nu nog steeds op de publieke opinie van andere landen, in de hoop dat die Isral gaan pressen voor een diplomatieke oplossing? Dat gaat ze deze keer toch niet helpen denk ik.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Met het risico dat dit mij nog lang gaat achtervolgen: ik ben een km of 15 aan de goede kant van de grens geboren. Gelukkig wel ruim in frietgebiedquote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nooit geweten dat je Belgisch bent..
Huilen dan.![]()
er is geen patat-friet discussiequote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
Moet ik het conflict in Israel-Palestina nu zien als een uit de hand gelopen patat-friet discussie?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Met die 1000 ga je toch maar weer wapens kopen. Waarom zou ik jou die vrijwillig geven?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Die hele 1000 euro was oorspronkelijk van mij. Je stuurt me met een kluitje in het riet door me slechts 200 euro te geven. Dus ik kan er niet tevreden mee zijn. Ik wil wat mij toebehoort.And what rough beast, its hour come round at last,
Ah, een Duitser die Fritten lust.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met het risico dat dit mij nog lang gaat achtervolgen: ik ben een km of 15 aan de goede kant van de grens geboren. Gelukkig wel ruim in frietgebied.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Extec kent zijn klassiekers niet
Ik zal er absoluut geen note-ietie van maken hoor. Echt niet.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met het risico dat dit mij nog lang gaat achtervolgen: ik ben een km of 15 aan de goede kant van de grens geboren. Gelukkig wel ruim in frietgebied.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Hmm, ik ook. Zijn wij soms cloons van elkaar?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Bij het Grote Patat-Friet conflict is dat Isral-Hamas maar een schoolpleingevechtje.And what rough beast, its hour come round at last,
Pallywood.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik weet niet zo zeker of dit nep is of ben ik te gevoelig dat ik hierin trap? Gisteren heb ik dit walgend weggeklikt na wat onhandig gedoe met posten en zo.
Het is trouwens friet.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Was van mening van wel, zie 92. Maar zou zomaar kunnen dat een andere onder de radar is gegaan hoor.quote:![]()
ban hemquote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:07 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zal er absoluut geen note-ietie van maken hoor. Echt niet.
BAN HEMOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ik zie regelmatig minder waarschijnlijke theorien verspreid worden...quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hmm, ik ook. Zijn wij soms cloons van elkaar?Huilen dan.![]()
Ik ben al heel lang uit dit wereldje (tot zover ik er ooit echt in heb gezeten), maar ik vind het wel mooi dit nog even mee te krijgen:“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
ok ik keur hem goedquote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Was van mening van wel, zie 92. Maar zou zomaar kunnen dat een andere onder de radar is gegaan hoor.
my bad, vergeten hoe die figuren heten
in mijn hoofd ben je al gebannedquote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
perm
kliko
hoplaOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Jeetje wat een extremisme. Wat een haat.
Alleen omdat ik de objectieve waarheid benoem? Wat een wereld.Huilen dan.![]()
Je bent patat-af. We hebben je verstoten. Noem het voortaan friet, en pak je spullen en verhuis naar belgie.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
ok ik keur hem goed
my bad, vergeten hoe die figuren heten![]()
ik ben niet in staat om friet uit te spreken en in Belgie is het IJshockey nog slechter dan in Nederlandquote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bent patat-af. We hebben je verstoten. Noem het voortaan friet, en pak je spullen en verhuis naar belgie.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Alsof je dmv taal ook maar bij benadering tot de Waarheid™ kan komen. Laat staan de Vlaamse.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:13 schreef Isdatzo het volgende:
Alleen omdat ik de objectieve waarheid benoem? Wat een wereld.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
al winnen ze wel steeds de Beneleague
go figureOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het is verschrikkelijk, natuurlijk is het friet, patat zegt alleen een onwetende.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:13 schreef Isdatzo het volgende:
Alleen omdat ik de objectieve waarheid benoem? Wat een wereld.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
uitkijken voor drones in de lucht vandaag vrindquote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:13 schreef Isdatzo het volgende:
Alleen omdat ik de objectieve waarheid benoem? Wat een wereld.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het gaat van kwaad tot erger, merk ik - kunnen we verder gaan over dat beduidend minder felle conflict, hamas-israel?
Bvd.![]()
Pseudo modden mag nietquote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:18 schreef ExTec het volgende:
Het gaat van kwaad tot erger, merk ik - kunnen we verder gaan over dat beduidend minder felle conflict, hamas-israel?
Bvd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Alleen heidenen zeggen dat. Dat zijn geen mensen. Die verdienen het niet om te ademen. Dat soort beesten moeten we genadeloos uitroeien.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:16 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het is verschrikkelijk, natuurlijk is het friet, patat zegt alleen een onwetende.Huilen dan.![]()
vannacht is ISrael de gaza strook binnengevallen met tanks enzo, waren we daar al?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Mbt het goedpraten van burgerslachtoffers van Biden en Kirby gisteren is same old same old beleid door de jaren heen
Thread over de vele slachtpartijen die de VS vergoelijkten voor clint statesIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
ok?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:25 schreef Slayage het volgende:
Mbt het goedpraten van burgerslachtoffers van Biden en Kirby gisteren is same old same old beleid door de jaren heen
Thread over de vele slachtpartijen die de VS vergoelijkten voor clint states
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Lekker bezig mensen. Ik zie die duidingen graag.
nou okquote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Lekker bezig mensen. Ik zie die duidingen graag.
dan houden we er wel weer mee opOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dit gaat mij boven de pet. Laten we het even concreet maken, misschien snap ik het dan: wie is de zwerver, wie geeft de 200, wie wordt er in het been geschoten, en zijn er nog meer figuren relevant in dit verhaal?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Iran’s IRGC chief commander says if Israel engages in ground operation “the dragon of Gaza will devour them. If they set foot in Gaza, they’ll be buried there. They have no other way… Gaza is the staff of the Moses that will devour the Pharaohs if they enter on the ground”
Intussen blijkt Israel gewoon bijna elke nacht Gaza in te gaan. Vannacht met tanks zelfs.
Ik denk dat dit best een lange strategie kan zijn. Door niet een daadwerkelijk offensief te starten kan Iran alleen maar een beetje blaffen en heeft Hezbollah ook niet echt een red line.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Die man heeft ook heel veel pech he. Ontslagen uit de al-Qassam brigade, familie omgekomen en nu hebben de dekselse israeliers joden zionisten hem zelf te grazen genomen!quote:![]()
![]()
Heeft die knakker nou een slotjesbeugel of zulke rare tanden?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:36 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Die man heeft ook heel veel pech he. Ontslagen uit de al-Qassam brigade, familie omgekomen en nu hebben de dekselse israeliers joden zionisten hem zelf te grazen genomen!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Lijkt op facingsquote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Heeft die knakker nou een slotjesbeugel of zulke rare tanden?''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Moet je je even indenkend dat dit met zwarte studenten gebeurde of zo. De wereld zou te klein zijn.quote:![]()
De Hamas propaganda bureau heeft een uitgebreide zorgverzekering, dat is bekend.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Heeft die knakker nou een slotjesbeugel of zulke rare tanden?![]()
![]()
Kortom, Iran is bang dat Isral daar huishoudt, anders zou die pipo niet zo hard blaffen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Iran’s IRGC chief commander says if Israel engages in ground operation “the dragon of Gaza will devour them. If they set foot in Gaza, they’ll be buried there. They have no other way… Gaza is the staff of the Moses that will devour the Pharaohs if they enter on the ground”
Intussen blijkt Israel gewoon bijna elke nacht Gaza in te gaan. Vannacht met tanks zelfs.
Ik denk dat dit best een lange strategie kan zijn. Door niet een daadwerkelijk offensief te starten kan Iran alleen maar een beetje blaffen en heeft Hezbollah ook niet echt een red line.And what rough beast, its hour come round at last,
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Soort van what if er 90 jaar geleden social media bestond.quote:´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Geweldige trol actiehopelijk komt hij ermee weg
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
En ook vandaag interesseren de slachtoffers je niets.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:52 schreef Slayage het volgende:
Geweldige trol actiehopelijk komt hij ermee weg
![]()
[ twitter ]Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Yep...quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Moet je je even indenkend dat dit met zwarte studenten gebeurde of zo. De wereld zou te klein zijn.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Netanyahu be like:
"We are the people of light. They are the people of darkness"
Meanwhile Isralis be like:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Als het klopt wordt het voor ons een stuk ongemakkelijker. Gelukkig kunnen we onszelf wijsmaken dat het grotendeels human shields zijn en in een oorlog burgerslachtoffers erbij horenquote:“Everyone uses the figures from the Gaza Health Ministry because those are generally proven to be reliable,” said Omar Shakir, Israel and Palestine director at Human Rights Watch. “In the times in which we have done our own verification of numbers for particular strikes, I’m not aware of any time which there’s been some major discrepancy.”
Shakir said Human Rights Watch would not use figures provided by parties with “a propensity to misrepresent information.”
“We know that a health ministry is going to base [death tolls] on assessments coming from hospitals, morgues, etc.,” he said. “They have an ability to collect that in a way that other sources not there can’t do.”![]()
Dat er gigantisch veel burgerdoden te betreuren is niet zo gek wanneer je de (satelliet)beelden van de verwoesting bekijkt.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:04 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
[..]
Als het klopt wordt het voor ons een stuk ongemakkelijker. Gelukkig kunnen we onszelf wijsmaken dat het grotendeels human shields zijn en in een oorlog burgerslachtoffers erbij horenHuilen dan.![]()
Wat is de andere optie? De gijzelaars achterlaten en raketten van hamas blijven koppen?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:04 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
[..]
Als het klopt wordt het voor ons een stuk ongemakkelijker. Gelukkig kunnen we onszelf wijsmaken dat het grotendeels human shields zijn en in een oorlog burgerslachtoffers erbij horenI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik mis de factor 10 discrepantie tussen de 500 gerapporteerd bij dat ziekenhuis en de daadwerkelijk 50 die het geweest zijn.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:04 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
[..]
Als het klopt wordt het voor ons een stuk ongemakkelijker. Gelukkig kunnen we onszelf wijsmaken dat het grotendeels human shields zijn en in een oorlog burgerslachtoffers erbij horen1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Ik mis de lollige filmpjes van Hamas wel, die hebben volgens mij niet zo veel gevoel voor humor.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:58 schreef Slayage het volgende:
Netanyahu be like:
Meanwhile Isralis be like:
[ twitter ]And what rough beast, its hour come round at last,
Maar ook best grote verschillen:quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:04 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
[..]
Als het klopt wordt het voor ons een stuk ongemakkelijker. Gelukkig kunnen we onszelf wijsmaken dat het grotendeels human shields zijn en in een oorlog burgerslachtoffers erbij horenquote:Tensions over the Gaza Health Ministry were heightened after a blast at the al-Ahli Hospital on Oct. 17. In a statement shortly after the attack, the health ministry said 500 people had been killed in the strike. The next day, the ministry revised the figure down to 471.
Some Israeli officials have questioned those figures. “If so many people were killed, where are the bodies?” Lt. Col. Jonathan Conricus, a spokesman for the Israel Defense Forces, said in a video statement released Thursday. The Israeli government has not offered its own estimates.
The United States reached a separate estimate. “We estimate the number of deaths is probably at the low end of the 100-to-300 spectrum,” a U.S. intelligence analysis shared with The Washington Post found, adding that even the lower death toll still represented “a staggering loss of life.”
The health ministry blamed an Israeli strike for the deaths at the hospital. The Israeli government, however, has said it was not responsible and suggested that a misfired Palestinian rocket hit the site, an assessment supported by the United States."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
is nog niet afgelopenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Idiote waanzin dat jaquote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:58 schreef Slayage het volgende:
Netanyahu be like:
Meanwhile Isralis be like:
[ twitter ]
En Netanyahu is natuurlijk ook gewoon een achterlijke gladioolOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
471. Nu doe je het zelf ookquote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik mis de factor 10 discrepantie tussen de 500 gerapporteerd bij dat ziekenhuis en de daadwerkelijk 50 die het geweest zijn.![]()
![]()
500 doden op de ziekenhuisparkeerplaats bijvoorbeeld, uhuhquote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:04 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]
[..]
Als het klopt wordt het voor ons een stuk ongemakkelijker. Gelukkig kunnen we onszelf wijsmaken dat het grotendeels human shields zijn en in een oorlog burgerslachtoffers erbij horenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Maar het is klaarblijkelijk nogal een onpopulaire mening wanneer je meent dat de terreur van Hamas Isral geen carte blanche geeft om huis te houden in Gaza.Huilen dan.![]()
Ik hoor dat, terecht, juist ngal veel. Ook hier op Fokquote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:12 schreef Isdatzo het volgende:
Maar het is klaarblijkelijk nogal een onpopulaire mening wanneer je meent dat de terreur van Hamas Isral geen carte blanche geeft om huis te houden in Gaza.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nee, dat is een vrij populaire mening.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:12 schreef Isdatzo het volgende:
Maar het is klaarblijkelijk nogal een onpopulaire mening wanneer je meent dat de terreur van Hamas Isral geen carte blanche geeft om huis te houden in Gaza.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Prima werk. Hopelijk flink wat leden/kopstukken van Hamas, opslagplekken van ammunitie, lanceerinstallaties voor raketten, onderdelen van het tunnelstelsel, Hamas hoofdkwartieren en andere plekken waar deze terreurgroepering zich verscholen houdt gelimineerd of onschadelijk gemaakt.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:08 schreef Isdatzo het volgende:
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja maar Hamas wil dat niet.quote:Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Je weet niet eens of dat het geval is, maar toch is het prima werk?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Prima werk. Hopelijk flink wat leden/kopstukken van Hamas, opslagplekken van ammunitie, lanceerinstallaties voor raketten, onderdelen van het tunnelstelsel, Hamas hoofdkwartieren en andere plekken waar deze terreurgroepering zich verscholen houdt gelimineerd of onschadelijk gemaakt.Huilen dan.![]()
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:08 schreef Isdatzo het volgende:
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]![]()
![]()
hij is een israel apogalistquote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je weet niet eens of dat het geval is, maar toch is het prima werk?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
De gemiddelde mening (zij het vooral op basis van onwetendheid, propaganda en antisemitisme) is juist erg pro-Palestijnen. Dus nee hoor, dat is geen onpopulaire mening helaas. Een vooringenomen krant zoals het NRC (waar jij die eerder geposte satellietbeelden vandaan had) is dagelijks bezig om de burger te voorzien van zulke propaganda, lekker de haat tegen Isral aanwakkeren en een terreurbeweging, gesteund door een groot deel van het Palestijnse volk, in de slachtofferrol plaatsen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:12 schreef Isdatzo het volgende:
Maar het is klaarblijkelijk nogal een onpopulaire mening wanneer je meent dat de terreur van Hamas Isral geen carte blanche geeft om huis te houden in Gaza.Ja, want het Isralische leger zal zullen plekken niet zonder reden bombarderen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:18 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je weet niet eens of dat het geval is, maar toch is het prima werk?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
IDF heeft doelbewust tankshells afgevuurd op gijzelaars om de gijzelnemers uit te schakelen. Verklaart deels de gruwelijke beelden uit de kiboetsim. Kunnen we overigens ook beter begrijpen waarom het IDF zonder wroeging met 1 druk op de knop hele families aan het uitmoorden is in Gaza momenteel. Ze geven geen ene fuck om Isralische als Palestijnse burgers. Zeg maar net als Hamas.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ook deze slachtoffers interesseren je niets.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:26 schreef Slayage het volgende:
IDF heeft doelbewust tankshells afgevuurd op gijzelaars om de gijzelnemers uit te schakelen. Verklaart deels de gruwelijke beelden uit de kiboetsim. Kunnen we overigens ook beter begrijpen waarom het IDF zonder wroeging met 1 druk op de knop hele families aan het uitmoorden is in Gaza momenteel. Ze geven geen ene fuck om Isralische als Palestijnse burgers. Zeg maar net als Hamas.
[ twitter ]Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Mooi voorbeeld waar niemand ter wereld het getal van de minister gelooft. Betekent dit wij geen enkele melding over slachtoffers meer kunnen geloven?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar ook best grote verschillen:
[..]![]()
Lol, nu staan ze verhaaltjes te verzinnen om in het nieuws te blijven en meer advertentie inkomsten te vangen
https://www.middleeasteye(...)ta-force-supervision
Israel-Palestine war: Israel will flood Hamas tunnels with nerve gas under US navy supervision
Source tells MEE reports of delayed ground invasion part of misinformation campaign designed to obtain element of surprise in multi-pronged attack![]()
![]()
Thierry heeft de PVV ver overstegen.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Mijn maag draait om bij die beelden. Gaza lijkt wel een grote rune. Als je dan hoort dat IDF al 10.000 militaire doelen heeft geraakt dan kan dat ook niet anders.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat er gigantisch veel burgerdoden te betreuren is niet zo gek wanneer je de (satelliet)beelden van de verwoesting bekijkt.
Totdat ik hoorde dat pas 7% van de gebouwen volledig verwoest zijn en ‘pas’ 42% van de gebouwen schade heeft opgelopen. Dan valt het wel mee. De beelden die we zien zijn natuurlijk altijd wel de beelden met de meeste verwoesting.
Helaas hebben die mensen nog even te gaan. Dat komt nooit meer goed met die inwoners, die zijn getekend voor het leven![]()
Volgens mij is dat zo’n beetje de meest algemene mening in nl, op een enkele haatdragende zolderkamergek op oa dit forum na.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:12 schreef Isdatzo het volgende:
Maar het is klaarblijkelijk nogal een onpopulaire mening wanneer je meent dat de terreur van Hamas Isral geen carte blanche geeft om huis te houden in Gaza.The End Times are wild![]()
Ja hoorquote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:26 schreef Slayage het volgende:
IDF heeft doelbewust tankshells afgevuurd op gijzelaars om de gijzelnemers uit te schakelen. Verklaart deels de gruwelijke beelden uit de kiboetsim. Kunnen we overigens ook beter begrijpen waarom het IDF zonder wroeging met 1 druk op de knop hele families aan het uitmoorden is in Gaza momenteel. Ze geven geen ene fuck om Isralische als Palestijnse burgers. Zeg maar net als Hamas.
[ twitter ]
JoeOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is een "satire" account.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:26 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Het zal in die chaos wellicht een keer gebeurd zijn. Dat bewijst niks.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:32 schreef Qarrad het volgende:
Ah, de Israli's hebben hun eigen mensen weer neergeknald volgens "a growing number of reports".
@cestmocro staat er zeker weer vol mee![]()
![]()
En zelfs dan is het volstrekt onbetrouwbaar of de slachtoffers, waarvan de aantallen dus niet kloppen, door Israel of door eigen Palestijns falen zijn ontstaan. Zoals dat ziekenhuis.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld waar niemand ter wereld het getal van de minister gelooft. Betekent dit wij geen enkele melding over slachtoffers meer kunnen geloven?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Cooper Union is in NYC dus er is ongeveer 75% kans dat de "pro-hamas protestors" voor een groot deel zelf ook joods was maar dat zou weer niet zo'n handige frame zijnquote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:40 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Opnieuw geen onderscheid tussen Isral en Joden. Opnieuw is het niet heel moeilijk om het onderscheid tussen antisemitisme en anti-Isral te maken.
Het gevolg was al gepost in het vorige topic uit de reeks:
[..]![]()
Volstrekt onbetrouwbaarquote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:39 schreef capricia het volgende:
[..]
En zelfs dan is het volstrekt onbetrouwbaar of de slachtoffers, waarvan de aantallen dus niet kloppen, door Israel of door eigen Palestijns falen zijn ontstaan. Zoals dat ziekenhuis.![]()
10.000 militaire doelen geraakt, honderden gebouwen ingestort. Maar oh wee je gebeente als ook maar n iemand denkt dat gebouw x of y door IDF expres beschoten is. Het kan ook een Palestijnse raket geweest zijn!!
Gelukkig heeft IDF een ongeschonden blazoen![]()
Veel fokkers weten al dat dit fok account satire isquote:Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
En hij be like: ik tuin erin!quote:
Het ergste hieraan is dat het blijkbaar geen enkel niveau nodig heeft om een hoop mensen te overtuigen. Past het in het straatje? Het is zo!![]()
Als het Palestijnen betreft wel, want zogenaamd leven moslims in het Westen allemaal hartstikke mee met de Palestijnen, dat zijn immers hun 'broeders'. Wat heel opmerkelijk is, want je hoort ze bijvoorbeeld niet over:quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook deze slachtoffers interesseren je niets.
• De 2 miljoen Oeigoeren in Chinese concentratiekampen (moslims)
• De ruim 500,000 Syrische burgerslachtoffers in de nog altijd voortetterende burgeroorlog daar (moslims)
• De talloze Iraanse slachtoffers van het regime daar (moslims)
• De eerdere verdrijving van Palestijnen uit andere Arabische landen zoals bijvoorbeeld Jordani en Koeweit (moslims)
De Palestijnen in de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever zijn gewoon een handige troefkaart omdat ze kunnen worden gebruikt om af te geven op Isral, Joden en het Westen. Dit is trouwens zowel in moslimkringen als in woke-kringen het geval.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
quote:
Lijkt inderdaad toch nep te zijn, want hier is ie weer.
Even onder voorbehoud dat dit niet eerder op is genomen dan.![]()
quote:In a show of solidarity with Palestine, around 150 trade unionists and activists blockaded the site of Instro Precision Ltd in Sandwich, Kent, on Thursday.
It is a subsidiary of Elbit Systems, one of Israel’s largest arms manufacturers. It produces 85 percent of Israel’s combat and surveillance drones and 85 percent of its land-based military equipment.
Many Elbit products are linked directly to the killing of Palestinian civilians in Gaza. The action, organised by Workers For A Free Palestine, began at 7am and blocked both entrances to the factory and halted all deliveries.
Among the trade unionists involved were members of the RMT, Unite and IWGB unions. There were also workers who had recently been on strike.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
lijkt me gezien de chaos die eerste dag niet echt onwaarschijnlijk of zelfs bijzonderquote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:32 schreef Qarrad het volgende:
Ah, de Israli's hebben hun eigen mensen weer neergeknald volgens "a growing number of reports".Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Nice.quote:Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
dit is wel een behoorlijk harige jongonquote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[ twitter ]
Even onder voorbehoud dat dit niet eerder op is genomen dan.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Debieltje.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[ twitter ]
Even onder voorbehoud dat dit niet eerder op is genomen dan.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Nee het kan en zal best gebeurd zijn maar er wordt weer gedaan alsof Hamas eigenlijk uitreed met bloemenkramen vol goede bedoelingen en de Grote Boze Joden zomaar hun eigen mensen neerknalden en we dus niet zeker kunnen zijn dat de slachtoffers echt wel slachtoffers zijn van een terreuraanslag.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me gezien de chaos die eerste dag niet echt onwaarschijnlijk of zelfs bijzonder![]()
ja nou de teksten die erbij zet lees ik niet eens meerquote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:01 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee het kan en zal best gebeurd zijn maar er wordt weer gedaan alsof Hamas eigenlijk uitreed met bloemenkramen vol goede bedoelingen en de Grote Boze Joden zomaar hun eigen mensen neerknalden en we dus niet zeker kunnen zijn dat de slachtoffers echt wel slachtoffers zijn van een terreuraanslag.
maar dit zie je bij iedere verrassingsaanval wel gebeuren, jij zal je de Duitse invasie in 1940 nog wel voor de geest kunnen halen, toen zagen Nederlandse troepen ook op elke hoek van de straat een vermomde Duitser of een parachutistOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Burgerslachtoffers in Gaza zijn crisis actors die per ongeluk geraakt werden door een mislukte hamasraket maar dat maakt gelukkig eigenlijk ook niet uit omdat de IDF informatie heeft vrijgegeven waaruit blijkt dat zij zich daar sowieso nabij een hamasbasis bevonden![]()
Ehm. Wij maken ons hier druk om 1.300 vermoorde Israeli en wij hebben ook geen aandacht voor die vier punten die jij aanhaalt. Dus wij zijn net zoals die moslims van jou ook hypocriet. Right?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als het Palestijnen betreft wel, want zogenaamd leven moslims in het Westen allemaal hartstikke mee met de Palestijnen, dat zijn immers hun 'broeders'. Wat heel opmerkelijk is, want je hoort ze bijvoorbeeld niet over:
• De 2 miljoen Oeigoeren in Chinese concentratiekampen (moslims)
• De ruim 500,000 Syrische burgerslachtoffers in de nog altijd voortetterende burgeroorlog daar (moslims)
• De talloze Iraanse slachtoffers van het regime daar (moslims)
• De eerdere verdrijving van Palestijnen uit andere Arabische landen zoals bijvoorbeeld Jordani en Koeweit (moslims)
De Palestijnen in de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever zijn gewoon een handige troefkaart omdat ze kunnen worden gebruikt om af te geven op Isral, Joden en het Westen. Dit is trouwens zowel in moslimkringen als in woke-kringen het geval.![]()
sommige dingen boeien je gewoon meer dan andere dingen
zie niet in wat dat met hypocrisie te maken heeft eerlijk gezegd ... desgevraagd zullen die figuren die met palestijnen vlaggen staan te zwaaien het lot van de Oeigoeren ongetwijfeld ook vervelend vinden
als ze er uberhaupt al iets vanaf weten want je hoort er verder ook niets over, was een tijdje een hot topic maar de wereld is alweer een paar conflicten verderOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
ja die was nog wel grappig iddOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Daar doet China dan ook haar uiterste best voor.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:14 schreef sp3c het volgende:
sommige dingen boeien je gewoon meer dan andere dingen
zie niet in wat dat met hypocrisie te maken heeft eerlijk gezegd ... desgevraagd zullen die figuren die met palestijnen vlaggen staan te zwaaien het lot van de Oeigoeren ongetwijfeld ook vervelend vinden
als ze er uberhaupt al iets vanaf weten want je hoort er verder ook niets over, was een tijdje een hot topic maar de wereld is alweer een paar conflicten verderph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
die helpen niet mee wat dat betreft neequote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar doet China dan ook haar uiterste best voor.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Veel mensen zijn alleen maar op zoek naar bevestiging van hun eigen vooroordelen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En hij be like: ik tuin erin!
Het ergste hieraan is dat het blijkbaar geen enkel niveau nodig heeft om een hoop mensen te overtuigen. Past het in het straatje? Het is zo!And what rough beast, its hour come round at last,
En het westen ook, want we zijn behoorlijk economisch afhankelijk van China.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daar doet China dan ook haar uiterste best voor.
Daarom staan we ook niet 100% achter Israel, want de Arabische staten hebben olie en daar zijn we de komende 50 jaar nog van afhankelijk (itt wat de klimaatplakkers ons doen geloven)Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.![]()
Toch wel apart dat het zo wordt gedraaid in eigen voordeel of eigen waarheid.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De gemiddelde mening (zij het vooral op basis van onwetendheid, propaganda en antisemitisme) is juist erg pro-Palestijnen.
EnMy age is very
Inappropriate
for my behavior![]()
"underground rocket storage tunnel of hamas near (...) Hospital"quote:
"underground rocket storage near (...) Hospital"
rocket storage near Hospital
Rocket. Storage. Near. Hospital
En maar huilen dat er zoveel onschuldige mensen stuk gaan en ziekenhuizen worden geraakt. Als hamas het al niet zelf doet.
Wat doet die shit daar?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
doettie altijdquote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:25 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Toch wel apart dat het zo wordt gedraaid in eigen voordeel of eigen waarheid.
EnOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Oppakken en het land uit flikkeren.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Best lastig om dit soort beeldsturende (NRC) foto's te gebruiken om daarmee een oordeel te gaan hebben over het conflict. Hier zijn de resolutie, jaargetijde (mei versus oktober), kleurfiltering (zoals contrast) en hoek van genomen foto's; voor & na, duidelijk anders (ingesteld).quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:08 schreef Isdatzo het volgende:
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]
Situaties van destructie (middels beeldverschillen aantonen) die gelijk zijn of ze nu in 2004, 2014, 2018 of 2023 zijn genomen. Onverlet is duidelijk dat gebieden een oorlogszone betreft, waar niemand ter plaatse blij van zal worden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja nou de teksten die erbij zet lees ik niet eens meer
maar dit zie je bij iedere verrassingsaanval wel gebeuren, jij zal je de Duitse invasie in 1940 nog wel voor de geest kunnen halen, toen zagen Nederlandse troepen ook op elke hoek van de straat een vermomde Duitser of een parachutist
Alsof het gisteren was. Mijn moeder gaf me een ulevel voor de schrik!![]()
wat een lieve vrouwquote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Alsof het gisteren was. Mijn moeder gaf me een ulevel voor de schrik!
Op zich wel een beetje ontopic: mijn moeder was een van de weinige mensen die nog echte ouderwetse scheldwoorden voor joden kende ("smous" "jid") en was verder ook overtuigd van het feit dat Nederlanders niet samen konden leven met buitenlanders. Dat kwam door haar opvoeding. ("Als jij met zo'n zwartjoekel thuis komt, dan gaat ie door de brievenbus weer naar buiten").quote:
Haar opvoeding was niet voor niks zo xenofoob, want (waarschijnlijk) moest door haar stichtelijke stiefmoeder de Joodsheid eruit geholpen worden door spartaans gedoe met den Bijbel. Stiefmoeder was het soort protestant waarbij Joden verlost moeten worden tot de Heiland. Het deel van de familie dat nog leefde van moeders kant was ook erg goed in vreselijk Nederlands zijn want openlijk Joods zijn was niet zo goed bevallen het decennium ervoor. Alles wat niet expliciet super-Nederlands was werd dus de kop ingedrukt.
Mijn moeder heeft niet meer mee kunnen maken dat we dit uitpuzzelden, maar ze zou geschokt geweest zijn. Ik moet altijd een beetje lachen en huilen tegelijk als mijn malle neefjes uit die tak "kankerjood" gebruiken als scheldwoord, want ze snappen niet eens dat ze zichzelf op de korrel nemen dan.
Het punt: het zat blijkbaar zo diep die ervaring en die angst, dat het voor mij (en voor anderen gelukkig ook) onbegrijpelijk is dat we nu de opmaat naar dit soort dingen zowel voor joden als moslims (en die laatste ironisch gezien zowel als ontvangende en uitdelende partij, soms zelfs overlappend) nu weer zien. Het werkt generaties lang door en dan steekt het toch weer de kop op.![]()
Door het benoemen van de realiteit? Nee hoor. Deze factoren spelen helaas een grote rol bij veel mensen. Dat is ook wel nodig om je achter een terreurorganisatie of een volk te willen scharen waar terreur op grote schaal wordt verheerlijkt.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:25 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Toch wel apart dat het zo wordt gedraaid in eigen voordeel of eigen waarheid.
EnHet is valt ook weer op dat ze hier ook weer staan met bordjes 'genocide'. Welke genocide hebben ze het dan over? Ik denk oprecht dat men dit zelf ook niet kan onderbouwen. Sterker nog, met de leus 'Free Palestine' steunt men zelfs genocide.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Oppakken en het land uit flikkeren.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
ik vermoed de genocide op de palestijnenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Gewoon zeggen dat Hamas ook de Palestijnen zwaar onderdrukt.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Door het benoemen van de realiteit? Nee hoor. Deze factoren spelen helaas een grote rol bij veel mensen. Dat is ook wel nodig om je achter een terreurorganisatie of een volk te willen scharen waar terreur op grote schaal wordt verheerlijkt.
[..]
Het is valt ook weer op dat ze hier ook weer staan met bordjes 'genocide'. Welke genocide hebben ze het dan over? Ik denk oprecht dat men dit zelf ook niet kan onderbouwen. Sterker nog, met de leus 'Free Palestine' steunt men zelfs genocide.
Je kan beter tegen een muur praten als je dat doet.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Er is natuurlijk een reden waarom er telkens verwezen wordt naar WWII. Je dient nu Joden door Palestijnen te vervangen en het ironisch te vinden dat Israel nu de foute partij is.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is valt ook weer op dat ze hier ook weer staan met bordjes 'genocide'. Welke genocide hebben ze het dan over? Ik denk oprecht dat men dit zelf ook niet kan onderbouwen. Sterker nog, met de leus 'Free Palestine' steunt men zelfs genocide.
En grote woorden doen het natuurlijk goed (net zoals bv. transfobie wanneer je alleen de biologie regels volgt). Anders heeft het geen impact en kun je andere mensen hun ongelijk niet laten inzien.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Allah snackbar.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:04 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Is dit onze grote vriend weer?![]()
![]()
Terwijl je de nazi's door Hamas zou moeten vervangen en de Palestijnen door het Duitse volk.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:00 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een reden waarom er telkens verwezen wordt naar WWII. Je dient nu Joden door Palestijnen te vervangen en het ironisch te vinden dat Israel nu de foute partij is.
De joden zijn nog steeds de joden - maar zij zijn nu degenen met het machtige leger en de geavanceerde wapens.Als dat berhaupt kan...quote:En grote woorden doen het natuurlijk goed (net zoals bv. transfobie wanneer je alleen de biologie regels volgt). Anders heeft het geen impact en kun je andere mensen hun ongelijk niet laten inzien.
In dit conflict zijn de stellingen al betrokken en niemand zal die verlaten op basis van redelijke argumenten van de andere partij, lijkt het wel.Intolerant voor intolerantie![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Het is bijna vermakelijk om er naar te kijken.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:31 schreef Akathisia het volgende:
Thierry heeft de PVV ver overstegen.![]()
Ware het niet dat dit volksvertegenwoordigers zijn.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:20 schreef oblo het volgende:
[..]
Het is bijna vermakelijk om er naar te kijken.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Dat ja, wat een niveau...quote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ware het niet dat dit volksvertegenwoordigers zijn.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Heerlijkquote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:04 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Is dit onze grote vriend weer?![]()
![]()
Mja, is niet eens in Gaza (Afrika geloof ik, tijdens corona). De meeste mensen zien toch geen verschil dus dat soort dingen kan je eindeloos repostenquote:
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Inderdaad, en ook denk en bij1 heb ik rare dingen horen zeggen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ware het niet dat dit volksvertegenwoordigers zijn.![]()
Helemaal niet lastig.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Best lastig om dit soort beeldsturende (NRC) foto's te gebruiken om daarmee een oordeel te gaan hebben over het conflict. Hier zijn de resolutie, jaargetijde (mei versus oktober), kleurfiltering (zoals contrast) en hoek van genomen foto's; voor & na, duidelijk anders (ingesteld).
Situaties van destructie (middels beeldverschillen aantonen) die gelijk zijn of ze nu in 2004, 2014, 2018 of 2023 zijn genomen. Onverlet is duidelijk dat gebieden een oorlogszone betreft, waar niemand ter plaatse blij van zal worden.Huilen dan.![]()
Het is wel een goed om te zien hoeveel respect er, ondanks deze oorlog nog is voor de vrije pers.
Wael Al Dahdouh kan erover meepraten.![]()
Dat zou vreemd zijn, daar is immers helemaal geen sprake van.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:46 schreef sp3c het volgende:
ik vermoed de genocide op de palestijnen'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het is net zoals mensen die roepen dat iets fraude is, omdat ze iets te diep in fake news zitten, je weet wel.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou vreemd zijn, daar is immers helemaal geen sprake van.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
nee je vraag is vreemdquote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou vreemd zijn, daar is immers helemaal geen sprake van.
je kunt het er mee eens zijn of niet maar het is een pro palestina meeting, als ze het dan over genocide hebben dan hebben ze het logischerwijs niet over RwandaOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Aha, mensen die kritisch durven te kijken naar de rol en het handelen van Isral in dit conflict zijn onwetend en gevoed door propaganda en antisemitisme. Interessant hoor. En waar is dit soort onvoorwaardelijke steun voor Isral dan op gebaseerd:quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De gemiddelde mening (zij het vooral op basis van onwetendheid, propaganda en antisemitisme) is juist erg pro-Palestijnen. Dus nee hoor, dat is geen onpopulaire mening helaas. Een vooringenomen krant zoals het NRC (waar jij die eerder geposte satellietbeelden vandaan had) is dagelijks bezig om de burger te voorzien van zulke propaganda, lekker de haat tegen Isral aanwakkeren en een terreurbeweging, gesteund door een groot deel van het Palestijnse volk, in de slachtofferrol plaatsen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, want het Isralische leger zal zullen plekken niet zonder reden bombarderen.Huilen dan.![]()
ADLijkt mij ook, maar daar staan we eerst twee hele eenvoudige eisen tegenover, die ik niet zal herhalen. Daarna internationale vredesmacht neerzetten.quote:Palestijnse minister noemt tweestatenoplossing enige optie: ‘Er is geen alternatief’
Een tweestatenoplossing voor de Palestijnse gebieden en Isral is relevanter en realistischer dan ooit door de oorlog in het gebied, stelt de Palestijnse buitenlandminister Riad Malki. Volgens de minister is er ‘geen alternatief’.got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
Maar is er een genocide gaande in Gaza? wat vind jij?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee je vraag is vreemd
je kunt het er mee eens zijn of niet maar het is een pro palestina meeting, als ze het dan over genocide hebben dan hebben ze het logischerwijs niet over Rwanda![]()
not it!quote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:44 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Daarna internationale vredesmacht neerzetten.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar is er een genocide gaande in Gaza? wat vind jij?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 16:04 schreef sp3c het volgende:
verder is wat Israel doet absoluut heavy handed maar genocide is echt wat anders, daar moet je ook niet te pas en te onpas mee rondstrooienOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Wel als je doel is om vrede te bewaren. Want Israel en het Palestijnse bestuur gaan er niet uit komen voorlopig.quote:![]()
nja, ik weet het ook niet, ik vul louter excelsheetjes voor mijn bestaan...quote:
maar wat is jouw optimale route tot een gezonde buurmanschap tussen die twee volken?got me a movie, I want you to know
Eens. Maar waarom is dit geen genocide? en, kun je dat berhaupt op voorhand weten? is het niet altijd pas achteraf dat je erachter komt dat iets een genocide was?quote:
Het is wel collectief straffen van de Gazanen wat Israel doet.![]()
die gaan er met een vredesmacht er tussen ook niet uitkomenquote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wel als je doel is om vrede te bewaren. Want Israel en het Palestijnse bestuur gaan er niet uit komen voorlopig.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Een beetje vredesmacht dwingt beide partijen gewoon.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
die gaan er met een vredesmacht er tussen ook niet uitkomen![]()
naja ik weet het ook niet meer eigenlijkquote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eens. Maar waarom is dit geen genocide? en, kun je dat berhaupt op voorhand weten? is het niet altijd pas achteraf dat je erachter komt dat iets een genocide was?
Het is wel collectief straffen van de Gazanen wat Israel doet.
voor genocide is de intentie nodig, is men bewust bezig met het vernietigen van een volk
als ik dan die luchtfoto's zie van wat er van zo'n wijk over is en uitspraken van politici of diplomaten oid over human animals enzo ... tja ... misschien welOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
waarom zou 1 van beide partijen een dwingende vredesmacht toelaten?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een beetje vredesmacht dwingt beide partijen gewoon.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Wie beweert bewijst.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eens. Maar waarom is dit geen genocide? en, kun je dat berhaupt op voorhand weten? is het niet altijd pas achteraf dat je erachter komt dat iets een genocide was?
Het is wel collectief straffen van de Gazanen wat Israel doet.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Geen idee, zou eens moeten inlezen hoe dat destijds met duitsland is gegaan, maar ik weet wel dat er toen ook stemmen waren om alle Duitsers uit te roeien en het land te verdelen, uiteindelijk is het goed gekomen toch? Duitsers zijn nu net echte mensen soms.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom zou 1 van beide partijen een dwingende vredesmacht toelaten?got me a movie, I want you to know
Kun je niet beter stellen: het lijkt op genocide, maar Isral is voor ons te belangrijk om er concreet iets aan te doen?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
naja ik weet het ook niet meer eigenlijk
voor genocide is de intentie nodig, is men bewust bezig met het vernietigen van een volk
als ik dan die luchtfoto's zie van wat er van zo'n wijk over is en uitspraken van politici of diplomaten oid over human animals enzo ... tja ... misschien wel
Bedoel: als je kijkt naar de economische banden tussen Nederland en Isral (kwam ik ook pas recent achter, gek genoeg) snap ik wel waarom Rutte direct de Isralische vlag ging ophangen.![]()
De Palestijnen hadden toch ook niets te willen omtrent Israel?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom zou 1 van beide partijen een dwingende vredesmacht toelaten?![]()
wij gaan het idd sowieso niet stoppen, denk niemandquote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kun je niet beter stellen: het lijkt op genocide, maar Isral is voor ons te belangrijk om er concreet iets aan te doen?
Bedoel: als je kijkt naar de economische banden tussen Nederland en Isral (kwam ik ook pas recent achter, gek genoeg) snap ik wel waarom Rutte direct de Isralische vlag ging ophangen.
maar voor mijn gevoel lijkt het nog niet op genocide maar die intentie lijkt er bij sommigen wel in te zitten, hoe hoog dat speelt in de toren weet ik niet en of het invloed heeft op de acties weet ik ook nietOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
dat is niet hoe peacekeeping werktquote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De Palestijnen hadden toch ook niets te willen omtrent Israel?
beide partijen moeten akkoord gaan met het ontplooien van een vredesmacht en ik zie op dit moment niemand dat doen ... al hebben de Palestijnen er misschien het meest mee te winnen atmOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het is behoorlijk tragisch allemaal. Helemaal als je terugdenkt aan de Oslo-akkoorden.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
wij gaan het idd sowieso niet stoppen, denk niemand
maar voor mijn gevoel lijkt het nog niet op genocide maar die intentie lijkt er bij sommigen wel in te zitten, hoe hoog dat speelt in de toren weet ik niet en of het invloed heeft op de acties weet ik ook niet
Ongelooflijk eigenlijk.![]()
Ja oke. Maar dat is dan volgens de internationale-regels.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is niet hoe peacekeeping werkt
beide partijen moeten akkoord gaan met het ontplooien van een vredesmacht en ik zie op dit moment niemand dat doen ... al hebben de Palestijnen er misschien het meest mee te winnen atm
Maar goed. Dit, en talloze andere conflicten laten toch zien dat die regels vaak slechts papierwerk is? kan er bij zo'n vredesmacht ook best wat geforceerd worden, denk ik dan.![]()
ja ze kunnen niet van elkaar winnen en willen niet stoppen met het te proberenquote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is behoorlijk tragisch allemaal. Helemaal als je terugdenkt aan de Oslo-akkoorden.
Ongelooflijk eigenlijk.
ik hoor het wel als ze er uit zijn op een gegeven moment maar ik zou daar als land geen militairen aan opbrandenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Als je naar die stream van Steve kijkt hoor je ook constant bombardementen. Ik had gisteren gekeken naar al die toespraken.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mijn maag draait om bij die beelden. Gaza lijkt wel een grote rune. Als je dan hoort dat IDF al 10.000 militaire doelen heeft geraakt dan kan dat ook niet anders.
Totdat ik hoorde dat pas 7% van de gebouwen volledig verwoest zijn en ‘pas’ 42% van de gebouwen schade heeft opgelopen. Dan valt het wel mee. De beelden die we zien zijn natuurlijk altijd wel de beelden met de meeste verwoesting.
Helaas hebben die mensen nog even te gaan. Dat komt nooit meer goed met die inwoners, die zijn getekend voor het leven![]()
ja maar dan is het geen vredesmacht meer he, dat noem je een invasiequote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja oke. Maar dat is dan volgens de internationale-regels.
Maar goed. Dit, en talloze andere conflicten laten toch zien dat die regels vaak slechts papierwerk is? kan er bij zo'n vredesmacht ook best wat geforceerd worden, denk ik dan.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Eens.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ze kunnen niet van elkaar winnen en willen niet stoppen met het te proberen
ik hoor het wel als ze er uit zijn op een gegeven moment maar ik zou daar als land geen militairen aan opbranden
Overigens gok ik dat het gewoon uit gaat lopen tot een tweede nakba. Waarbij consequent alle Palestijnen richting Jordanie, Egypte worden verdreven.
En tegen die tijd is onze houding jegens Israel ook anders geworden, aangezien dat land dan een soort Joodse-Iran is geworden.![]()
Fair. Invasie met vrede als doelquote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar dan is het geen vredesmacht meer he, dat noem je een invasie![]()
![]()
Voor gaza, maar ook de westbank eigenlijk gewoon beide partijen het beste, Isral en de Palestijnen aan (eventuele nieuwe) afspraken houden. Klaar met dat gezeik. En zelfde geldt echt voor Isral, ik bedoel wij hebben uiteindelijk ook leren leven met Limburg.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Fair. Invasie met vrede als doelgot me a movie, I want you to know
Netanyahu be like
We are the people of light, they are the people of darkness
Meanwhile Israel be like
The family of Al Jazeera's chief reporter in Gaza has been killed by an Israeli strike. According to Israeli media, they were targeted because Israel didn't like Wael Al-Dahdouh's reporting.
This should serve as confirmation, if we needed it, that the sniper who shot dead Al Jazeera's reporter Shireen Abu Akhleh in the West Bank last year received orders to do so.
There is nothing accidental about this pattern of Palestinian reporters being killed. After foreign reporters effectively gave up that role, Palestinians are the last journalists still documenting Israel's crimes.
https://alquds.com/en/posts/98093Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Fair. Invasie met vrede als doel
![]()
![]()
De Duitsers zijn verslagen door de geallieerden en hebben zichzelf onvoorwaardelijk over gegevenquote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:51 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Geen idee, zou eens moeten inlezen hoe dat destijds met duitsland is gegaan, maar ik weet wel dat er toen ook stemmen waren om alle Duitsers uit te roeien en het land te verdelen, uiteindelijk is het goed gekomen toch? Duitsers zijn nu net echte mensen soms.
als je dat in Israel voor elkaar wilt krijgen heb je 1 miljoen (westerse) militairen nodig, een stuk of 1000 vliegtuigen en 100 schepen
dan kan het welOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ja, maar tegelijkertijd: waarom zouden wij zoveel investeren in een Arabier vs Arabier conflict (de Ashkenazi's hebben steeds minder te zeggen)..quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:05 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Voor gaza, maar ook de westbank eigenlijk gewoon beide partijen het beste, Isral en de Palestijnen aan (eventuele nieuwe) afspraken houden. Klaar met dat gezeik. En zelfde geldt echt voor Isral, ik bedoel wij hebben uiteindelijk ook leren leven met Limburg.
We kunnen het ook gewoon houden zoals het nu is. Wij steunen nu nog Israel, en laten het gewoon op zijn beloop. En over pak hem beet 15 jaar zeggen we allemaal tegen elkaar: dat Israel was eigenlijk nagenoeg even achterlijk als al die andere landen in het Midden-Oosten he?![]()
We zitten nog steeds met Frieslandquote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:05 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Voor gaza, maar ook de westbank eigenlijk gewoon beide partijen het beste, Isral en de Palestijnen aan (eventuele nieuwe) afspraken houden. Klaar met dat gezeik. En zelfde geldt echt voor Isral, ik bedoel wij hebben uiteindelijk ook leren leven met Limburg.![]()
![]()
oh ik had het over Gazaquote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
De Duitsers zijn verslagen door de geallieerden en hebben zichzelf onvoorwaardelijk over gegeven
als je dat in Israel voor elkaar wilt krijgen heb je 1 miljoen (westerse) militairen nodig, een stuk of 1000 vliegtuigen en 100 schepen
dan kan het wel
ik ga maar weer he
got me a movie, I want you to know
Je hebt weer een bron gevonden die het met je eens is?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:05 schreef Slayage het volgende:
Netanyahu be like
We are the people of light, they are the people of darkness
Meanwhile Israel be like
[ twitter ]
The family of Al Jazeera's chief reporter in Gaza has been killed by an Israeli strike. According to Israeli media, they were targeted because Israel didn't like Wael Al-Dahdouh's reporting.
This should serve as confirmation, if we needed it, that the sniper who shot dead Al Jazeera's reporter Shireen Abu Akhleh in the West Bank last year received orders to do so.
There is nothing accidental about this pattern of Palestinian reporters being killed. After foreign reporters effectively gave up that role, Palestinians are the last journalists still documenting Israel's crimes.
https://alquds.com/en/posts/98093
[ twitter ]
Kan je niet gewoon een topic openen voor al jouw bevindingen?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Die heb ik verdrongenquote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
We zitten nog steeds met Frieslandgot me a movie, I want you to know
Hee heequote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
We zitten nog steeds met Friesland![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:08 schreef Frutsel het volgende:
[..]
We zitten nog steeds met Friesland
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
dat laatste zeg ik al een hele tijdquote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar tegelijkertijd: waarom zouden wij zoveel investeren in een Arabier vs Arabier conflict (de Ashkenazi's hebben steeds minder te zeggen)..
We kunnen het ook gewoon houden zoals het nu is. Wij steunen nu nog Israel, en laten het gewoon op zijn beloop. En over pak hem beet 15 jaar zeggen we allemaal tegen elkaar: dat Israel was eigenlijk nagenoeg even achterlijk als al die andere landen in het Midden-Oosten he?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Heb je dr 1 wedden? TR gedaan.quote:
From the river to the sea, nederland friesland free!got me a movie, I want you to know
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat laatste zeg ik al een hele tijd![]()
![]()
dat zal wat gemakkelijker gaanquote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:08 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
oh ik had het over Gaza
ik ga maar weer he
Ik weet dat het schertsend is, maar we kunnen hier in Nederland niet eens normaal met elkaar omgaan, friet of patat, Limburg is kut, Amsterdam moet je afsteken op zee, Provincie/Randstad zit vol &^#%^#% etc etc etc
Maar wij zullen de conflicten in de wereld wel ff oplossen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Germaanse volkeren zijn anders heel goed in dingen 'oplossen'quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:11 schreef HeatWave het volgende:
Ik weet dat het schertsend is, maar we kunnen hier in Nederland niet eens normaal met elkaar omgaan, friet of patat, Limburg is kut, Amsterdam moet je afsteken op zee, Provincie/Randstad zit vol &^#%^#% etc etc etc
![]()
vergeleken met de rest van de wereld is het hier hemels rustigOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
ooeeeeeeeeeeeeehquote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Germaanse volkeren zijn anders heel goed in dingen 'oplossen'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat kun je echt geen bron noemen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je hebt weer een bron gevonden die het met je eens is?
Kan je niet gewoon een topic openen voor al jouw bevindingen?![]()
![]()
Weg van de minste weerstand beste weg!quote:
laat me man ik log net in wil een beetje meegeiten en natuurlijk raaskallen wie ein profiprogot me a movie, I want you to know
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
ooeeeeeeeeeeeeehSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SorrySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De randstad lag vroeger in Friesland, tijd om dat te herstellenquote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:10 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Heb je dr 1 wedden? TR gedaan.
From the river to the sea, nederland friesland free!![]()
![]()
Geef me een bierviltje, een volle bic pen en twee pilsjesquote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:11 schreef HeatWave het volgende:
got me a movie, I want you to know
2 pils!? Weet je wat dat kost tegenwoordig?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:17 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Geef me een bierviltje, een volle bic pen en twee pilsjes
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Echt geen idee... waddenzee enne... wat hebbie daar? een sloot toch wel?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:17 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Which one?
[..]
Which one?
From the sloot to the waddensea beter?got me a movie, I want you to know
Als bonus genees ik knettergektequote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
2 pils!? Weet je wat dat kost tegenwoordig?got me a movie, I want you to know
Alternatively:quote:
From east coast to west coast, the natives shall be free again.
Eens kijken hoe ze dat gaan vinden in USA.![]()
das makkelijk ... gewoon Sneek en Heerenveen en al die onzinsteden door de haagse harry vertaler halen en die borden wijzigen en gewoon normaal doen verderquote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:16 schreef aloa het volgende:
[..]
De randstad lag vroeger in Friesland, tijd om dat te herstellen
Sneik en HeheveinOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: