Als de VN voor x dagen diesel zou leveren en we zien na -20x dagen de lichten uitgaan, dan is het toch lekker vingerwijzen naar Hamas?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:08 schreef Cuendillar het volgende:
Ja maar je snapt toch wel dat die artsen hun lippen dan superstijf op elkaar houden?
Je hebt als arts niet te maken met redelijke mensen, maar met Hamas...
Tsja, de vraag is of die minderheid die kapot gemaakt wordt hier beschermd moet worden of niet.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:09 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als de VN voor x dagen diesel zou leveren en we zien na -20x dagen de lichten uitgaan, dan is het toch lekker vingerwijzen naar Hamas?
Hoe dan ook ligt vanaf dat punt de verantwoordelijkheid bij het volk onderling; sort your business.
Het verschil is nu wel dat alles op het spits gedreven is. Er is i.t.t. eerder sprake van hoge noodzaak: de consequentie zou nu heel direct zijn.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:08 schreef KoningWouter het volgende:
Ik denk dat het vaak genoeg is geprobeerd. Isral heeft jaren water en elektriciteit geleverd. Daar is al die tijd misbruik van gemaakt. Je kunt het nog een keer proberen hoor. Maar je weet de uitkomst.
Je hebt geen verklaringen van artsen nodig als het op beeld staat. Alles staat zo'n beetje op beeld. We zitten die hele bombardementen bijkans live mee te maken via de streams. Reken maar dat er "toevallig" een drone met een camera op staat als Hamas langskomt om dingen te confisqueren.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:08 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ja maar je snapt toch wel dat die artsen hun lippen dan superstijf op elkaar houden?
Je hebt als arts niet te maken met redelijke mensen, maar met Hamas...
Ja zoals ik al eerder zei. Isral kan het proberen hoor. Moeten ze zelf weten. Maar ik denk dat de uitkomst al vast staat.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:12 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het verschil is nu wel dat het alles op het spits gedreven is. Er is i.t.t. eerder sprake van hoge noodzaak: de consequentie zou nu heel direct zijn.
en door 2,2 miljoen mensen alles te ontzeggen groeit dat met de dag. Lekker gewerkt Wouterquote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:07 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Je vergeet dat een groot deel van de bevolking gewoon achter Hamas staat he. Het is geen westers gedachtengoed wat daar heerst.
Ja dus je moet jezelf in de voet schieten?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
en door 2,2 miljoen mensen alles te ontzeggen groeit dat met de dag. Lekker gewerkt Wouter
Gewoon gezellig fantaseren over het collectief straffen van de Gazastrook, ja toch niet dan.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
en door 2,2 miljoen mensen alles te ontzeggen groeit dat met de dag. Lekker gewerkt Wouter
Ik denk dat de poging qua PR veel kan opleveren, met bijkans op humanitair succes, voor relatief lage kosten.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:12 schreef KoningWouter het volgende:
Ja zoals ik al eerder zei. Isral kan het proberen hoor. Moeten ze zelf weten. Maar ik denk dat de uitkomst al vast staat.
Wat een onzin.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon gezellig fantaseren over het collectief straffen van de Gazastrook, ja toch niet dan.
Ik denk niet dat de Gazanen er wat aan kunnen doen op dit punt, als ze het al zouden willen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:09 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als de VN voor x dagen diesel zou leveren en we zien na -20x dagen de lichten uitgaan, dan is het toch lekker vingerwijzen naar Hamas?
Hoe dan ook ligt vanaf dat punt de verantwoordelijkheid bij het volk onderling; sort your business.
We hebben geleerd dat de repressie niet voorkomen heeft dat een Gazaan ontploft. De oplossing is meer en betere repressie.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon gezellig fantaseren over het collectief straffen van de Gazastrook, ja toch niet dan.
Klopt, alleen is Isral minder bezig met goedkeuring van buitenaf in dezen. Sterker nog, ik denk dat het een bewuste keuze is om zo hard en meedogenloos mogelijk over te komen naar bepaalde partijen, o.a. het eigen publiek en de vijandige buurlanden/milities daarin. Dan kom je in de schizofrene positie terecht dat je aan de ene kant zo onwelwillend mogelijk over wil komen en aan de andere kant met officier Jonathan het pr-praatje voor het westen houdt om het allemaal weer recht te lullen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:15 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik denk dat de poging qua PR veel kan opleveren, met bijkans op humanitair succes, voor relatief lage kosten.
Hoe duidelijker wordt dat het verschil tussen Hamas en 'de Palestijnen' klein is, hoe groter de druk (morele verwachting) zal zijn dat de Palestijnen zlf iets aan Hamas zullen moeten doen, somehow. Laat ze maar met vlaggeren wapperen 'Save us from Hamas' o.i.d..quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:18 schreef Cuendillar het volgende:
Ik denk niet dat de Gazanen er wat aan kunnen doen op dit punt, als ze het al zouden willen.
Daarom is het ook zo treurig voor de bevolking. Ze hebben Hamas voortgebracht (Hamas is geen buitenaardse entiteit of zo, het is een Palestijnse beweging) en aan de macht geholpen. Dat was het "fuck around" gedeelte.
Nu zitten ze in de "find out" fase...
Hmm, goed punt.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:22 schreef Qarrad het volgende:
Klopt, alleen is Isral minder bezig met goedkeuring van buitenaf in dezen. Sterker nog, ik denk dat het een bewuste keuze is om zo hard en meedogenloos mogelijk over te komen naar bepaalde partijen, o.a. het eigen publiek en de vijandige buurlanden/milities daarin. Dan kom je in de schizofrene positie terecht dat je aan de ene kant zo onwelwillend mogelijk over wil komen en aan de andere kant met officier Jonathan het pr-praatje voor het westen houdt om het allemaal weer recht te lullen.
De speech van Netanyahu van gisteravond met die verwijzing naar schrift was ook bedoeld voor de binnenstaanders. Daar ligt gewoon het zwaartepunt voor ze.
Ik weet niet zo zeker of dit nep is of ben ik te gevoelig dat ik hierin trap? Gisteren heb ik dit walgend weggeklikt na wat onhandig gedoe met posten en zo.quote:
Dat is toch die gast die liep te juichen voor Hamas rockets om vervolgens te janken in een ziekenhuis?quote:
Bingo.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:26 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat is toch die gast die liep te juichen voor Hamas rockets om vervolgens te janken in een ziekenhuis?
En telkens moeten wij de verstandige zijn en hier onze schouders over ophalen. Want wij zijn zo ontwikkeld.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |