SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Zonder wrijving geen glans
Echt waar.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:46 schreef Haags het volgende:
[..]
Niet waar.
[..]
Het komt hier met bakken uit de lucht. Weinig mis mee, temperatuur is prima.
Dan worden klokautisten blij dat de zon om 12:00 stipt precies op het zuiden staat.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:49 schreef dick_laurent het volgende:
Is het niet zo dat je, als je permanente wintertijd aanhoudt, het in Nederland in de zomer al om 3uur s'nachts (of s'ochtends, tis maar hoe je het wilt zien) licht wordt?
Wtf is daar het praktisch nut van
Genoteerd.quote:
Zou ik nu geen nee tegen zeggen.quote:
Genoteerd.quote:
Zo is het miljoenen jaren gegaan. Mens en dier ging naar bed als het donker werd en ontwaakte bij zonsopkomst.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:49 schreef dick_laurent het volgende:
Is het niet zo dat je, als je permanente wintertijd aanhoudt, het in Nederland in de zomer al om 3uur s'nachts (of s'ochtends, tis maar hoe je het wilt zien) licht wordt?
Wtf is daar het praktisch nut van
Is goed voor je dikkiequote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is wel een redelijk stukje zwemmen bij mij vandaan.
Zomertijd aanhouden dan?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Zo is het miljoenen jaren gegaan. Mens en dier ging naar bed als het donker werd en ontwaakte bij zonsopkomst.
Maar in deze moderne tijd kan dat niet meerAlleen de dieren in het wild leven nog zo.
Niet helemaal waar.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Zo is het miljoenen jaren gegaan. Mens en dier ging naar bed als het donker werd en ontwaakte bij zonsopkomst.
Maar in deze moderne tijd kan dat niet meerAlleen de dieren in het wild leven nog zo.
Ik doel dan op de oermens uiteraard.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet helemaal waar.
Vroegah sliep men in etappes en was dus ook deel vd nacht wakker.
-maar goed, vrij offtopic verder-
Mensen slapen maar 8-9 uur netto, dat is korter dan de nacht midden in de winter savanne. Leugens!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Euhm nee. 'S nachts begint het leven in het wild juist pas.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:06 schreef aloa het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen slapen maar 8-9 uur netto, dat is korter dan de nacht midden in de winter savanne. Leugens!
Niet voor elk wild dier. Veel roofvogels wel b.v. maar ook weer niet allemaalquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 15:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Euhm nee. 'S nachts begint het leven in het wild juist pas.
Ze hebben geen horloge om, maar leven meer volgens een bepaald ritme ofzo.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:04 schreef INViCTuS het volgende:
Dieren kennen geen tijd. Sowieso is tijd verzonnen door de mens zelf. Uurtje verzetten is wel het beste. Net als zondagsrust. Zo sneu is dat. Lekker doen als je dat wil, maar een dag is een dag. Zon komt op en gaat onder. De namen geven wij eraan
Ik slaap wel in de zomer minder goed. Nu mijn slaapkamer totaal donker gemaakt, dat scheelt wel een hoopquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:17 schreef THEFXR het volgende:
ik slaap slecht bij volle maan, schijnbaar moet ik dan op jacht ofzo
Ze leven op het licht. Mijn kippen tenminste. Gaan een half uurtje voor het donker wordt op stok en in de schemering komen ze er weer uit. Dus in de zomer slapen ze 'snachts 4 a 5 uur en in de winter wel 14 of 15 uur. In de zomer gaan ze ook wel lekker in het zonnetje liggen tukken overdag.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Ze hebben geen horloge om, maar leven meer volgens een bepaald ritme ofzo.
Ja, klopt. Gelukkig ook maar, je wil ze in de nacht niet horen ookquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ze leven op het licht. Mijn kippen tenminste. Gaan een half uurtje voor het donker wordt op stok en in de schemering komen ze er weer uit. Dus in de zomer slapen ze 'snachts 4 a 5 uur en in de winter wel 14 of 15 uur. In de zomer gaan ze ook wel lekker in het zonnetje liggen tukken overdag.
Als ik geen gordijnen had, dan werd ik gegarandeerd wakker als de eerste straal licht in mijn kamer scheen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb nooit moeite met slapen, wel met wakker worden. Heb ook nooit gordijnen dicht of zo. Als ik wakker wordt in een kamer die helemaal donker gemaakt is heb ik daar de hele dag last van. Soort jetlag gevoel.
Ik heb de gordijnen in de zomer ook erg nodig. Licht, en erg veel vogeltjes, maakt me erg vroeg wakker.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Als ik geen gordijnen had, dan werd ik gegarandeerd wakker als de eerste straal licht in mijn kamer scheen.
Ik zie nu dus daadwerkelijk niks in mijn kamer.![]()
Met licht aan slapen kan ik sowieso niet meer.
Die vogeltjes zo vroeg is ook wel een ding idd.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb de gordijnen in de zomer ook erg nodig. Licht, en erg veel vogeltjes, maakt me erg vroeg wakker.
In m’n tuinstoel of strandstoel slapen, schaduw of met zon, kan ik wel zonder moeite.
KatGodquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:03 schreef Drass het volgende:
Ik heb een kat.. dat is mijn wekker. In de zomer een hel, maar sinds kort slaapt dat beest uit tot 8 uur 😋
Dat lijkt mij ook wel. Maar rond deze tijd en eind maart krijg je ook altijd berichten dat dieren last hebben van het feit dat het eerder donker is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Ze hebben geen horloge om, maar leven meer volgens een bepaald ritme ofzo.
Voor dieren verandert er niks iddquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook wel. Maar rond deze tijd en eind maart krijg je ook altijd berichten dat dieren last hebben van het feit dat het eerder donker is.![]()
. Hoe verzinnen ze het. Voor dieren verandert er niks.
Raar, want? Voor een dier wordt het niet eerder donker ofzo. althans, dat kan een beest niet nakijken op de klok. De dagen worden evengoed wel korter, maar daar verandert komende zondag toch niks aan? Voor ons gaat de klok een uur terug. Dieren merken dat alleen door ons gedrag. Het is op de klok weer eerder licht en zijn wij weer eerder op pad, maar anders nietquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Voor dieren verandert er niks idd![]()
Rare mensen die dat denken
Rare mensen die denken dat het voor dieren uitmaakt dat de klok voor of achteruit gaat.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Raar, want? Voor een dier wordt het niet eerder donker ofzo. althans, dat kan een beest niet nakijken op de klok. De dagen worden evengoed wel korter, maar daar verandert komende zondag toch niks aan? Voor ons gaat de klok een uur terug. Dieren merken dat alleen door ons gedrag. Het is op de klok weer eerder licht en zijn wij weer eerder op pad, maar anders niet
Wintertijdfans grijpen alles aan om hun anderzijds zwakke argumentatie kracht bij te zetten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Rare mensen die denken dat het voor dieren uitmaakt dat de klok voor of achteruit gaat.
Ow, sorryquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Rare mensen die denken dat het voor dieren uitmaakt dat de klok voor of achteruit gaat.
Een Nattekat?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:03 schreef Drass het volgende:
Ik heb een kat.. dat is mijn wekker. In de zomer een hel, maar sinds kort slaapt dat beest uit tot 8 uur 😋
Het zijn net zomertijdfans.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wintertijdfans grijpen alles aan om hun anderzijds zwakke argumentatie kracht bij te zetten.
Die weten dat het gewoon puur op voorkeur is gebaseerd en verder nergens op slaat.quote:
Wintertijd is dan ook de normale tijd.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wintertijdfans grijpen alles aan om hun anderzijds zwakke argumentatie kracht bij te zetten.
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Wintertijd is dan ook de normale tijd.
Je praat weer eens in wartaalquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
"Wintertijdfans grijpen alles aan om hun anderzijds zwakke argumentatie kracht bij te zetten."quote:
quote:Op woensdag 25 oktober 2023 00:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Wintertijdfans grijpen alles aan om hun anderzijds zwakke argumentatie kracht bij te zetten."
"Wintertijd is dan ook de normale tijd." = zwak argument
Dat bepalen wij mensen toch zelf? Ooit is er een tijd verzonnenquote:
Blij dat je niet door je rug bent gegaan maat!quote:Op woensdag 25 oktober 2023 08:12 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb nooit echt fysieke problemen ervaren met het verzetten vd klok.
quote:Op woensdag 25 oktober 2023 08:17 schreef Oriente het volgende:
[..]
Blij dat je niet door je rug bent gegaan maat!
quote:Op woensdag 25 oktober 2023 08:12 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb nooit echt fysieke problemen ervaren met het verzetten vd klok. Ik keek altijd wel erg uit naar de zomertijd, want langer licht. Klok terugzetten vond ik daarentegen altijd kut puur omdat je wist dat het weer zo vroeg donker ging worden.
Maar noem je nu echt alleen mannen een maat zoals ze zich elders afvragen?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 08:17 schreef Oriente het volgende:
[..]
Blij dat je niet door je rug bent gegaan maat!
Can confirm.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Gelukkig komt er weer een bak regen aan vanuit België
Herfst tijdquote:
Dat krijg je van deze zuidelijke stroming.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:07 schreef INViCTuS het volgende:
Gaat ook weer ultra traag dit front.
Echt vet genieten weer
ZW/Z/W/NW is eigenlijk altijd wel vochtig. Enig voordeel is dat het nu niet zo koud is. Warm is anders, maar beter dan 10 of nog lager. Goed, de wind komt toch het vaakst uit die hoek.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat krijg je van deze zuidelijke stroming.
Echt een voordeel ja met dit weertypequote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:36 schreef INViCTuS het volgende:
Enig voordeel is dat het nu niet zo koud is.
Nou ja, als het nu ook nog eens heel koud zou zijn, dan was het nog erger en onprettigerquote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt een voordeel ja met dit weertype
regende net behoorlijk hard, jaquote:Op woensdag 25 oktober 2023 13:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een regen joh hier in het zuiden..
Daarom zou kou en zon met N / NO wind een stuk prettiger zijn wmb.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nou ja, als het nu ook nog eens heel koud zou zijn, dan was het nog erger en onprettiger
Of milde/zachte lucht zonder regen. Met zon is nog mooierquote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarom zou kou en zon met N / NO wind een stuk prettiger zijn wmb.
Het is bijna november, dus dat is niet echt realistisch meer.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 16:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Of milde/zachte lucht zonder regen. Met zon is nog mooier
Nou ja, voorlopig 12-15 graden. Goed te doenquote:Op woensdag 25 oktober 2023 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is bijna november, dus dat is niet echt realistisch meer.
En de herfst duurt nog zeker tot half/eind maartquote:Op woensdag 25 oktober 2023 17:36 schreef Kriegel het volgende:
Pffff, wat een deprimerende rotzooi, en de komende tijd staat er ook niks anders op het programma.
Maanden regen genot.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 17:36 schreef Kriegel het volgende:
Pffff, wat een deprimerende rotzooi, en de komende tijd staat er ook niks anders op het programma.
Dit is echt verschrikkelijk kut weer. Niemand heeft hier wat aan en ik trek het oprecht ook heel slecht.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 18:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vanmorgen kwam het zonnetje nog even om de hoek kijken, maar al snel werd het bewolkt en nu valt voor de zoveelste dag regen![]()
Waren het nou getallen van 80mm was het leuk geweest maar dit kan me gestolen worden.
Beste scenario idd.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarom zou kou en zon met N / NO wind een stuk prettiger zijn wmb.
Er zijn ook weinig mensen die dit waarderen vermoed ik. Althans ik kan het me niet voorstellen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 18:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is echt verschrikkelijk kut weer. Niemand heeft hier wat aan en ik trek het oprecht ook heel slecht.
de laatste avonden met daglicht zijn aangebroken voor dit jaar.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 18:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vanmorgen kwam het zonnetje nog even om de hoek kijken, maar al snel werd het bewolkt en nu valt voor de zoveelste dag regen![]()
Waren het nou getallen van 80mm was het leuk geweest maar dit kan me gestolen worden.
Over 2 maandjes worden de dagen alweer langerquote:Op woensdag 25 oktober 2023 18:32 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de laatste avonden met daglicht zijn aangebroken voor dit jaar.
Halverwege december begint het inderdaad alweer te kriebelen. Althans de kerstboom doet dat.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 18:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Over 2 maandjes worden de dagen alweer langer
quote:Op woensdag 25 oktober 2023 17:36 schreef Kriegel het volgende:
quote:Op woensdag 25 oktober 2023 17:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
En de herfst duurt nog zeker tot half/eind maart
quote:Op woensdag 25 oktober 2023 18:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]quote:Op woensdag 25 oktober 2023 18:32 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de laatste avonden met daglicht zijn aangebroken voor dit jaar.
Dit is echt verschrikkelijk kut weer. Niemand heeft hier wat aan en ik trek het oprecht ook heel slecht.
quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:43 schreef bloodymary1 het volgende:
Always look on the bright side of life!
Jongon je kent me al zo lang en dan toch een foute tag.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blijft een topfilm natuurlijk.
En verder
[ afbeelding ]
@:Salina
@:bloodymary1
@:straatcommando
@:kriegel
Mensen willen niet fietsen. En mijn theorie is dat er dus veel meer mensen de weg op gaan waarvan een deel helemaal niet zo vaak rijd, laat staan onder slechte omstandigheden.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:21 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me dan altijd af waarom het zo veel drukker op de wegen is op dit soort regenachtige dagen. Echt, hoe dan?
Gristus je bent snel. Had m al hersteldquote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jongon je kent me al zo lang en dan toch een foute tag.
Net zo kut als het weer, dit.
die "commando" zit niet voor niets in mijn naamquote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gristus je bent snel. Had m al hersteld![]()
Maar zelfs op grotere afstanden. Wat heeft een file op de A4 tussen Leiden en Hoofddorp te maken met mietjes die niet kunnen fietsen als het regent?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mensen willen niet fietsen. En mijn theorie is dat er dus veel meer mensen de weg op gaan waarvan een deel helemaal niet zo vaak rijd, laat staan onder slechte omstandigheden.
Het is altijd gezeik. En dan komen mensen er achter dat die goedkope playmobile banden toch niet zo goed zijn op nat wegdek.
Wissel en doorwerking. De infrastructuur, in ieder geval die op A en N wegen zit echt helemaal tegen de max aan, spits verergerd dat alleen maar.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar zelfs op grotere afstanden. Wat heeft een file op de A4 tussen Leiden en Hoofddorp te maken met mietjes die niet kunnen fietsen als het regent?
Ik moet vrijdag een hartstikke leuk evenement laten schieten omdat ik nu al weet dat het dramatisch gaat worden.
Zit je bij de genie?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
die "commando" zit niet voor niets in mijn naam
Ja, @Haags vindt dit dit eentonige en zielige weer dik genieten, volgens mij. Weet niet hoequote:Op woensdag 25 oktober 2023 18:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Er zijn ook weinig mensen die dit waarderen vermoed ik. Althans ik kan het me niet voorstellen.
Veel mensen gaan als bange konijnen rijden. Met noodweer extra afstand wel wijs maar je moet het niet overdrijven.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:21 schreef Nattekat het volgende:
Ik vraag me dan altijd af waarom het zo veel drukker op de wegen is op dit soort regenachtige dagen. Echt, hoe dan?
In de avond thuis vind ik het echt dikke prima.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, @:Haags vindt dit dit eentonige en zielige weer dik genieten, volgens mij. Weet niet hoe
Als je met stapvoets in een treintje rijdt, maakt dat ook weinig uit natuurlijk.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Veel mensen gaan als bange konijnen rijden. Met noodweer extra afstand wel wijs maar je moet het niet overdrijven.
ja, dat is ook anders. Ik zit ook binnen en dan interesseert het mij nu in oktober echt niet of het nou droog is of regent.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
In de avond thuis vind ik het echt dikke prima.Maar ja, thuis, avond. Hebben we overdag niks aan.
Ja dan weet ik het ook niet.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je met stapvoets in een treintje rijdt, maakt dat ook weinig uit natuurlijk.
Zonde. Qua agenda echt niet mogelijk om eerder te vertrekken?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:25 schreef Nattekat het volgende:
Ik moet vrijdag een hartstikke leuk evenement laten schieten omdat ik nu al weet dat het dramatisch gaat worden.
Dat is een leukequote:
Nu klink je echt als een paardrijtutje.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Morgenochtend ga ik lekker met het paard het bos in. Want dan schijnt de zon. Toch?
Zoals vandaag is ook niet mijn ideale weer om in naar buiten te gaan nee, maar als ik verder niet (meer) weg moet, geniet ik er wel degelijk ook vanquote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, @:Haags vindt dit dit eentonige en zielige weer dik genieten, volgens mij. Weet niet hoe
Onmogelijk. Ik moet namelijk naar iets waar ik nog liever naartoe gaquote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zonde. Qua agenda echt niet mogelijk om eerder te vertrekken?
Eerder op de heenweg?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Onmogelijk. Ik moet namelijk naar iets waar ik nog liever naartoe ga
De treintjes ontstaan toch ook door ipv 100 of 120 allemaal ineens 80 te rijden door noodweer.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je met stapvoets in een treintje rijdt, maakt dat ook weinig uit natuurlijk.
Dan klopt die hele dag sowieso niet als je zelfs prachtig weer nodig hebt.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:01 schreef Nattekat het volgende:
Eigenlijk moet het gewoon de hele dag prachtig weer zijn, dan durf ik de gok wel te nemen
De verkeerscapaciteit blijft ongeveer hetzelfde met 80, doordat de afstanden dan juist kleiner worden. Volgens mij is de meest efficiente snelheid zelfs 80 wat dat betreft, maar met de factor regen erbij denk ik dat het verschil met gewoon 100 nihil is.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De treintjes ontstaan toch ook door ipv 100 of 120 allemaal ineens 80 te rijden door noodweer.
Volgens de beelden arriveert die hier later in de middag pas, lichte regen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Daar komt het volgende regengebied weer aan vanuit het zuiden..
De keren dat het buiten niet te doen is zullen we waarschijnlijk op een hand kunnen tellen tot de zomer.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:20 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Het is prima te doen buiten nu.
Zelfs de jas open.
Hun voorouders kijken teleurgesteld van boven toequote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:33 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Er zijn genoeg figuren die het veel te koud vinden nu al.
Nu ben ik sowieso wel een buitenmens, ongeacht de temperatuur.
Wat een mietjesquote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:33 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Er zijn genoeg figuren die het veel te koud vinden nu al.
Nu ben ik sowieso wel een buitenmens, ongeacht de temperatuur.
Gelukkig..de zon laat zich toch niet zien, laat die regen dan wel erg blijven.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:11 schreef Jor_Dii het volgende:
De regen lijkt toch mee te vallen voor deze middag
Op Aruba zal het met een 90% waarschijnlijkheid tussen de 26 en 32 graden zijn overdag met kans op een tropische bui tussendoor.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:28 schreef Scrummie het volgende:
Zijn er inmiddels al voorzichtige voorspellingen voor halverwege November?
De keren dat het buiten niet te doen is beginnen waarschijnlijk in mei/juni pas (of al) weerquote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De keren dat het buiten niet te doen is zullen we waarschijnlijk op een hand kunnen tellen tot de zomer.
Graagquote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De keren dat het buiten niet te doen is zullen we waarschijnlijk op een hand kunnen tellen tot de zomer.
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:28 schreef Scrummie het volgende:
Zijn er inmiddels al voorzichtige voorspellingen voor halverwege November?
Brrrrr...boven is het nóg kouderquote:Op donderdag 26 oktober 2023 13:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Hun voorouders kijken teleurgesteld van boven toe
Sommigen hier kunnen beter naar de hel gaanquote:Op donderdag 26 oktober 2023 19:52 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Brrrrr...boven is het nóg kouder
Ochtend? Volgens mij duurt die zielige vertoning weer bijna de hele dagquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 06:18 schreef Drass het volgende:
Gaat weer een treurige ochtend worden. Bak met water ook weer..
Ik duim dat buienradar gelijk heeft en dat het rond 12u droog is.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 07:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ochtend? Volgens mij duurt die zielige vertoning weer bijna de hele dag
Dat hoop ik ook, ja! Maar vrees weer zo'n waardeloze grijs en nat ohne ende dag. Nog 5 maanden te gaanquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 07:22 schreef Drass het volgende:
[..]
Ik duim dat buienradar gelijk heeft en dat het rond 12u droog is.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 08:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, ja! Maar vrees weer zo'n waardeloze grijs en nat ohne ende dag. Nog 5 maanden te gaan
Weer zo'n slepend front waar geen beweging in zit.quote:
was dat maar zoquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:29 schreef Nattekat het volgende:
Manmanmanmanmanmanmanmanmanmanmanmanmanman
In april weer jank berichten over droogtequote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Derde dag in een week tijd waarbij dit het weerbeeld is.
Kerel hey
Tijd dat ze eens leren fatsoenlijk met het water om te gaan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In april weer jank berichten over droogte![]()
Nog 5 maanden te gaan
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Derde dag in een week tijd waarbij dit het weerbeeld is.
Kerel hey
En de (r)overheid doet niets.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In april weer jank berichten over droogte![]()
Nog 5 maanden te gaan
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:48 schreef RamboDirk het volgende:
Dit is gewoon een prima najaarsdag. Grijs, grauw & grimmig. Heerlijk. Hopelijk blijven de weergoden ons goed gestemd en hebben we dit weer tot ver in mei 2024.
Werkeloze probleemwijkbewoners gespotquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:57 schreef quirina het volgende:
Ik hou hier van. Lekker houtvuur stoken met dit weer, wijntje erbij super.
Ja, vrijdagavond. Nu niks anquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:57 schreef quirina het volgende:
Ik hou hier van. Lekker houtvuur stoken met dit weer, wijntje erbij super.
Computer says noquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 07:22 schreef Drass het volgende:
[..]
Ik duim dat buienradar gelijk heeft en dat het rond 12u droog is.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 12:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Werkeloze probleemwijkbewoners gespot
Godsamme zegquote:
Dat is wel apart, ja! Er valt best veel regen in een heel groot gebied in Europa.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Godsamme zegtot 240u vooruit gewoon zo goed als geen druppel hier. Is ook weer het andere uiterste
![]()
[ afbeelding ]
Vertel. Waar geniet je van?quote:
Getik op de ramen, kaarsjes aan in huis, guur weer buiten/gezellig binnen. Boek erbij, muziekje op.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Vertel. Waar geniet je van?![]()
Ik lag vanochtend bij het opstaan wel goddelijk onder m’n warme deken.
Het is ook knus weerquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:29 schreef S_E het volgende:
[..]
Getik op de ramen, kaarsjes aan in huis, guur weer buiten/gezellig binnen. Boek erbij, muziekje op.
Als ik getik op de ramen prettig had gevonden had ik net zo goed in een fucking spookhuis kunnen gaan wonen.quote:
Daar hoeft het niet de hele dag van dit gvd vertiefde k*t weer voor te zijnquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:29 schreef S_E het volgende:
[..]
Getik op de ramen, kaarsjes aan in huis, guur weer buiten/gezellig binnen. Boek erbij, muziekje op.
Jij zit zo'n beetje in het enige groene stukjequote:Op vrijdag 27 oktober 2023 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Godsamme zegtot 240u vooruit gewoon zo goed als geen druppel hier. Is ook weer het andere uiterste
![]()
[ afbeelding ]
Dom dom dom om dat met je nieuwe sneakers te doenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:42 schreef Pisces29 het volgende:
Ik was onverwacht iets eerder thuis dus even nog wat gesnoeid in de tuin.
Zeiknat geregend en m’n nieuwe hagelwitte sneakers lichtelijk verpest (geen idee dat alles zó blubberig was).![]()
Was wel lekker buiten.
M’n andere witte sneakers worden nooit zo erg vies en je moet wel een beetje kunnen leven.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:45 schreef Oriente het volgende:
[..]
Dom dom dom om dat met je nieuwe sneakers te doen
WasmachineGod.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
M’n andere witte sneakers worden nooit zo erg vies en je moet wel een beetje kunnen leven.
Kan ze wel schoonmaken.
Niet met gloednieuwequote:
Ik weet ondertussen dat jij geen fan bent van guur weerquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:13 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Daar hoeft het niet de hele dag van dit gvd vertiefde k*t weer voor te zijn. Om het gezellig te krijgen met kaarslicht. Dat getik denk je er dan maar bij.
Ze zullen alle twee blij zijn!quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:35 schreef Jojoke het volgende:
Het is genieten voor de regenliefhebbers.
Eigenlijk kan ik het best wel hebben, maar overdag moet ik gewoon werken enzoquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:51 schreef S_E het volgende:
[..]
Ik weet ondertussen dat jij geen fan bent van guur weer
Hier valt het tot nu toe nog mee, zitten al enkele uren net op de rand van het neerslaggebied.quote:
hier volle zon, alle lamellen open, free energyquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 10:23 schreef Nattekat het volgende:
Van die dagen dat je net zo goed de gordijnen dicht kan laten omdat er geen daglicht is. Echt jottem. De tijd van de koutisten, hoop dat ze hier net zo van genieten als van afgelopen zomer.
Klinkt als Limburg, daar is het altijd mooi weer. @bloodymary1quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hier volle zon, alle lamellen open, free energy
Wat een memorabele dag was dat zeg, had zelf 111km/h op de teller hier in de woonwijk toen mijn Davis Vue nog op halve meter hoogte boven de schoorsteen uitkwamquote:
Win-win situatie. Veel beter voor de pensioenfondsen en de zorg, geen woningtekort.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En vroeger gingen mensen ook significant eerder dood.
Bijna de helft van mijn dakpannen lagen eraf en de schutting om.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Wat een memorabele dag was dat zeg, had zelf 111km/h op de teller hier in de woonwijk toen mijn Davis Vue nog op halve meter hoogte boven de schoorsteen uitkwam
Was dat ook de storm van de omgevallen tuinstoel? #neverforget.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Bijna de helft van mijn dakpannen lagen eraf en de schutting om.
Hele buurt hier had veel schade.
Ah, de omgevallen tuinstoel grapquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Was dat ook de storm van de omgevallen tuinstoel? #neverforget.
quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Win-win situatie. Veel beter voor de pensioenfondsen en de zorg, geen woningtekort.
Nou... Dan hoop ik dat je niks nooit wat aan je longen krijgt.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:48 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Heerlijk, die geur van openhaarden
En het was ook prima weer om in de tuin te werken.quote:
Waar gaat het morgen goed te keer?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 15:27 schreef Momo het volgende:
Onweersbuien met hagel en windstoten op komst, KNMI waarschuwt met code geel
Zondag kunnen er in de loop van de middag felle onweersbuien over Nederland trekken. Daarbij kunnen hagelstenen tot 2 centimeter vallen en zijn zware windstoten mogelijk. Daarvoor waarschuwt het KNMI met code geel.
De windstoten kunnen snelheden van 75 kilometer per uur bereiken, zeer plaatselijk tot 90 kilometer. De buien trekken uiteindelijk naar het noordoosten weg. De waarschuwing geldt in Zuid-Holland van 14.00 tot 18.00 uur zondagmiddag.
Scandinavië?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:47 schreef Dven het volgende:
Bij m'n pa begint het meer van anderhalve KM bij 500 meter en 40 meter diep alweer dicht te vriezen
Fotocollage gepikt van de buurvrouw
[ afbeelding ]
Si. 100km ten zuiden van de poolcirkel.quote:
@Nattekat en ik hebben code geel. Doorgaans kunnen wij dan op het strand liggen met factor 30 op ons bleke huidje.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:50 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Waar gaat het morgen goed te keer?
Ik lees her en der wat verschillen.
Vooral het binnenland, morgen danquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:50 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Waar gaat het morgen goed te keer?
Ik lees her en der wat verschillen.
Te veel druppels voor strand momenteel, dus ik heb weer ingepakt.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:57 schreef Haags het volgende:
[..]
@:nattekat en ik hebben code geel. Doorgaans kunnen wij dan op het strand liggen met factor 30 op ons bleke huidje.
Prachtigquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:47 schreef Dven het volgende:
Bij m'n pa begint het meer van anderhalve KM bij 500 meter en 40 meter diep alweer dicht te vriezen
Fotocollage gepikt van de buurvrouw
[ afbeelding ]
Daar heb ik zelf ook last vanquote:Op zondag 29 oktober 2023 07:12 schreef zakjapannertje het volgende:
Het KNMI is net zo wisselvallig als het weer
In het noorden ookquote:Op zondag 29 oktober 2023 09:16 schreef THEFXR het volgende:
hier in Limburg zon, laat me even weten waar de hagel precies valt?
begint pas om 14u30quote:Op zondag 29 oktober 2023 12:58 schreef cherrycoke het volgende:
waar blijft nou die "hagel zo groot als pingpong ballen?"
Dat.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:31 schreef lily het volgende:
Mensen op straat in dikke parka’s, winterUggs en zelfs iemand met een unox muts op.
Het is 15 graden! Hou op hoor.
Klinkt als klassiek herfstweer!quote:
Koud is het nog niet echt nee. Maar dit is ook mentaal vooral he, 15 graden in het voorjaar en mensen hebben een T-shirt aanquote:Op zondag 29 oktober 2023 13:31 schreef lily het volgende:
Mensen op straat in dikke parka’s, winterUggs en zelfs iemand met een unox muts op.
Ik snap dat nooit zo. Dat gedoe wanneer je welke kleding aan mag.quote:Op zondag 29 oktober 2023 13:31 schreef lily het volgende:
Oh, iedereen mag van mij allesquote:Op zondag 29 oktober 2023 14:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit zo. Dat gedoe wanneer je welke kleding aan mag.
Die Uggs (die ik niet gratis wil) schijnen lekker te lopen. En de zomerjas komt ook vaak je neus uit.
Bretagnequote:
Als je met 10 graden handschoenen aan doet ben je jezelf echt aan het verpesten hoorquote:Op zondag 29 oktober 2023 14:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik snap dat nooit zo. Dat gedoe wanneer je welke kleding aan mag.
Die Uggs (die ik niet gratis wil) schijnen lekker te lopen. En de zomerjas komt ook vaak je neus uit.
Straks krijgen we weer dat je met 10 graden geen handschoenen aan mag. Uit de mond van mensen die nog nooit in de winter op de fiets hebben gezeten.
NoordweerBenelux voorspelt graag rampen en mag graag overdrijven. Eerst zien, dan geloven.quote:
Die 10 was een willekeurig getal.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je met 10 graden handschoenen aan doet ben je jezelf echt aan het verpesten hoor
Sterker nog, het is al een aantal ochtenden minder geweest.
NoodweerBenelux voorspelt helemaal niks zelf he, dit komt gewoon uit de weermodellen. Ook een behoorlijk deel van de ensemble members van ECMWF gaan voor deze storm. Maar nog niks is zeker inderdaad.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
NoordweerBenelux voorspelt graag rampen en mag graag overdrijven. Eerst zien, dan geloven.
Ik vind het gewoon mietjes, doe er verder ook niet moeilijk overquote:Op zondag 29 oktober 2023 14:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die 10 was een willekeurig getal.En ook jij neuzelt dus dat het niet kan. Stel zeikerds over kleding.
Lijkt ons nu enigszins te sparen, die storm. Maar goed het is nog even.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:34 schreef Momo het volgende:
[..]
NoodweerBenelux voorspelt helemaal niks zelf he, dit komt gewoon uit de weermodellen. Ook een behoorlijk deel van de ensemble members van ECMWF gaan voor deze storm. Maar nog niks is zeker inderdaad.
Mooie zondag zo met van alles wat. En vooral lekker zacht.quote:Op zondag 29 oktober 2023 15:43 schreef Arizona het volgende:
Vanmorgen vroeg hadden we een voorproefje van een herfststorm, met regen, harde wind en een paar donderklappen. Verder was het heerlijk weer vandaag voor een mooie herfstwandeling
. Het trekt nu wel weer wat dicht en er komt zo weer regen aan .
Had voor vannacht wel gemogenquote:Op zondag 29 oktober 2023 15:55 schreef MissHobje het volgende:
Komt er nog code weer geel aan? Of heb ik dat gedroomd ofzo![]()
Was tot nu toe mooi weer![]()
Geen klachten hier.
Dus nu heb je een verzopen frikandel?quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:49 schreef Drass het volgende:
Matige timing om net naar de snackbar te gaan.
Precies en een drijf natte berenhap.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus nu heb je een verzopen frikandel?
Hier ook onweer.
Iets wat we vroegah in de zomer nog wel eens kregen, net zoals snil in de winter.quote:
Jaloers.quote:Op maandag 30 oktober 2023 00:28 schreef Pisces29 het volgende:
Zoveelste zware bui weer hier.![]()
Regen tegen de ramen slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |