Ik slaap wel in de zomer minder goed. Nu mijn slaapkamer totaal donker gemaakt, dat scheelt wel een hoopquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:17 schreef THEFXR het volgende:
ik slaap slecht bij volle maan, schijnbaar moet ik dan op jacht ofzo
Ze leven op het licht. Mijn kippen tenminste. Gaan een half uurtje voor het donker wordt op stok en in de schemering komen ze er weer uit. Dus in de zomer slapen ze 'snachts 4 a 5 uur en in de winter wel 14 of 15 uur. In de zomer gaan ze ook wel lekker in het zonnetje liggen tukken overdag.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Ze hebben geen horloge om, maar leven meer volgens een bepaald ritme ofzo.
Ja, klopt. Gelukkig ook maar, je wil ze in de nacht niet horen ookquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ze leven op het licht. Mijn kippen tenminste. Gaan een half uurtje voor het donker wordt op stok en in de schemering komen ze er weer uit. Dus in de zomer slapen ze 'snachts 4 a 5 uur en in de winter wel 14 of 15 uur. In de zomer gaan ze ook wel lekker in het zonnetje liggen tukken overdag.
Als ik geen gordijnen had, dan werd ik gegarandeerd wakker als de eerste straal licht in mijn kamer scheen.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:47 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb nooit moeite met slapen, wel met wakker worden. Heb ook nooit gordijnen dicht of zo. Als ik wakker wordt in een kamer die helemaal donker gemaakt is heb ik daar de hele dag last van. Soort jetlag gevoel.
Ik heb de gordijnen in de zomer ook erg nodig. Licht, en erg veel vogeltjes, maakt me erg vroeg wakker.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Als ik geen gordijnen had, dan werd ik gegarandeerd wakker als de eerste straal licht in mijn kamer scheen.
Ik zie nu dus daadwerkelijk niks in mijn kamer.![]()
Met licht aan slapen kan ik sowieso niet meer.
Die vogeltjes zo vroeg is ook wel een ding idd.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb de gordijnen in de zomer ook erg nodig. Licht, en erg veel vogeltjes, maakt me erg vroeg wakker.
In m’n tuinstoel of strandstoel slapen, schaduw of met zon, kan ik wel zonder moeite.
KatGodquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:03 schreef Drass het volgende:
Ik heb een kat.. dat is mijn wekker. In de zomer een hel, maar sinds kort slaapt dat beest uit tot 8 uur 😋
Dat lijkt mij ook wel. Maar rond deze tijd en eind maart krijg je ook altijd berichten dat dieren last hebben van het feit dat het eerder donker is.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 16:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Ze hebben geen horloge om, maar leven meer volgens een bepaald ritme ofzo.
Voor dieren verandert er niks iddquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook wel. Maar rond deze tijd en eind maart krijg je ook altijd berichten dat dieren last hebben van het feit dat het eerder donker is.![]()
. Hoe verzinnen ze het. Voor dieren verandert er niks.
Raar, want? Voor een dier wordt het niet eerder donker ofzo. althans, dat kan een beest niet nakijken op de klok. De dagen worden evengoed wel korter, maar daar verandert komende zondag toch niks aan? Voor ons gaat de klok een uur terug. Dieren merken dat alleen door ons gedrag. Het is op de klok weer eerder licht en zijn wij weer eerder op pad, maar anders nietquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:19 schreef aloa het volgende:
[..]
Voor dieren verandert er niks idd![]()
Rare mensen die dat denken
Rare mensen die denken dat het voor dieren uitmaakt dat de klok voor of achteruit gaat.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Raar, want? Voor een dier wordt het niet eerder donker ofzo. althans, dat kan een beest niet nakijken op de klok. De dagen worden evengoed wel korter, maar daar verandert komende zondag toch niks aan? Voor ons gaat de klok een uur terug. Dieren merken dat alleen door ons gedrag. Het is op de klok weer eerder licht en zijn wij weer eerder op pad, maar anders niet
Wintertijdfans grijpen alles aan om hun anderzijds zwakke argumentatie kracht bij te zetten.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Rare mensen die denken dat het voor dieren uitmaakt dat de klok voor of achteruit gaat.
Ow, sorryquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Rare mensen die denken dat het voor dieren uitmaakt dat de klok voor of achteruit gaat.
Een Nattekat?quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:03 schreef Drass het volgende:
Ik heb een kat.. dat is mijn wekker. In de zomer een hel, maar sinds kort slaapt dat beest uit tot 8 uur 😋
Het zijn net zomertijdfans.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wintertijdfans grijpen alles aan om hun anderzijds zwakke argumentatie kracht bij te zetten.
Die weten dat het gewoon puur op voorkeur is gebaseerd en verder nergens op slaat.quote:
Wintertijd is dan ook de normale tijd.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 20:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wintertijdfans grijpen alles aan om hun anderzijds zwakke argumentatie kracht bij te zetten.
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Wintertijd is dan ook de normale tijd.
Je praat weer eens in wartaalquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 23:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
"Wintertijdfans grijpen alles aan om hun anderzijds zwakke argumentatie kracht bij te zetten."quote:
quote:Op woensdag 25 oktober 2023 00:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
"Wintertijdfans grijpen alles aan om hun anderzijds zwakke argumentatie kracht bij te zetten."
"Wintertijd is dan ook de normale tijd." = zwak argument
Dat bepalen wij mensen toch zelf? Ooit is er een tijd verzonnenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |