abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210988903
Dus hooppie op Lonaa
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210988950
Jezus Candaasje... wat een heftige rol nemen jullie als vrienden op je... Pas op jezelf hierin.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_210989025
@Candaasje wat klinkt dat zwaar ;(
pi_210989101
Ik had nog een anekdote voor tussen de ellende door. Zowaar een CUL anekdote.

Gisteren had ik een AH Groente & Fruit Overblijver. Die dingen zijn inmiddels m'n hobby -- ¤10 of meer aan groente en fruit dat op de datum is, voor ¤3. Eigenlijk altijd een bak fruit, een zak groente en een verspakket. En eigenlijk altijd vegan (hoewel het verspakket voor kippensoep wat creativiteit vergde). Het fruit was dit keer 400 gram mangoblokjes :9 op de datum dus lekker tintelig :9

Dit keer was het een verspakket "Gebakken gele rijst met saté". Rijst en saté niet inbegrepen :') :') :')

Nou is dat een beetje een misleidende titel, want het verspakket bevatte gewoon roerbakgroenten, gember/ui/knoflook/peper, en de kruiden voor de gele rijst. Helemaal prima. Ik heb er tofu saté bij gemaakt en zilvervliesrijst. Pak Chinese wokgroenten dat ook in de Overblijver zat ook meegebakken en nu kan ik er 5 keer van eten :9

(voor 5 dagen rijst koken, kom er maar overheen *G* )
pi_210989133
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:42 schreef Tele6 het volgende:
Ik had nog een anekdote voor tussen de ellende door. Zowaar een CUL anekdote.

Gisteren had ik een AH Groente & Fruit Overblijver. Die dingen zijn inmiddels m'n hobby -- ¤10 of meer aan groente en fruit dat op de datum is, voor ¤3. Eigenlijk altijd een bak fruit, een zak groente en een verspakket. En eigenlijk altijd vegan (hoewel het verspakket voor kippensoep wat creativiteit vergde). Het fruit was dit keer 400 gram mangoblokjes :9 op de datum dus lekker tintelig :9

Dit keer was het een verspakket "Gebakken gele rijst met saté". Rijst en saté niet inbegrepen :') :') :')

Nou is dat een beetje een misleidende titel, want het verspakket bevatte gewoon roerbakgroenten, gember/ui/knoflook/peper, en de kruiden voor de gele rijst. Helemaal prima. Ik heb er tofu saté bij gemaakt en zilvervliesrijst. Pak Chinese wokgroenten dat ook in de Overblijver zat ook meegebakken en nu kan ik er 5 keer van eten :9

(voor 5 dagen rijst koken, kom er maar overheen *G* )
Dat klinkt een beetje als zo’n knort wereld gerecht :D
pi_210989171
@Candaasje wat de anderen al zeggen: pas goed op jezelf.
Natuurlijk wil je je vriend steunen, maar uiteindelijk blijft het ZIJN keuze en ZIJN verantwoordelijkheid. Welke keuze hij ook maakt. En ook als dat een impuls van dat moment is.

@Tele6 mooie vondsten zijn dat altijd ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210989179
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]
knort wereld gerecht

O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_210989223
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus Candaasje... wat een heftige rol nemen jullie als vrienden op je... Pas op jezelf hierin.
Doe ik. Denk ik, maar weinig ervaring mee gelukkig dus ik voel me een beetje een Bambi op ijs soms . En toch ook weer niet altijd, want ik merk dat ik hem wel weer rust kan helpen brengen .

Het is wel een vriend om voor te willen vechten. Of nouja, om te willen steunen. Vechten moet ie zelf doen. Man met een hart van goud. We hebben ook de grootste lol, goede gesprekken. Groot vertrouwen in elkaar.

Ik heb nooit een grote broer gehad, maar ik denk dat het zo voelt.

Moet wel oppassen dat ik mezelf geen redderscomplex aanmeet. Daar ben ik vrees ik wel gevoelig voor.
pi_210989238
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]
O+
:D
pi_210989255
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Doe ik. Denk ik, maar weinig ervaring mee gelukkig dus ik voel me een beetje een Bambi op ijs soms . En toch ook weer niet altijd, want ik merk dat ik hem wel weer rust kan helpen brengen .

Het is wel een vriend om voor te willen vechten. Of nouja, om te willen steunen. Vechten moet ie zelf doen. Man met een hart van goud. We hebben ook de grootste lol, goede gesprekken. Groot vertrouwen in elkaar.

Moet wel oppassen dat ik mezelf geen redderscomplex aanmeet. Daar ben ik vrees ik wel gevoelig voor.
:*
pi_210989384
Alles wat iedereen al zegt @Candaasje Pas op je vriend maar ook op jezelf :*

Wat een mazzeltje @Tele6 Die pakketten zijn vaak best wel lekker. En je eet er ook een aantal dagen van. Maar als ik nog 10 extra ingrediënten erbij moet kopen (dus niet dingen die je standaard in huis hebt) vind ik het wel weer minder.

Vandaag ook heerlijk gegeten, iets met reepjes rundvlees en soja en diverse dingen, mihoen en broccoli in de instant pot. Dit keer netjes aan het recept gehouden (wel minder vlees) maar de volgende keer nog minder vlees maar dubbele hoeveelheid broccoli.
We have far more in common than that which devides us..
pi_210989402
De man is onderweg met "echt een mega doggy bag" *O*

Geen idee waar hij gegeten heeft, the suspense is killing me :9~
pi_210989453
Ja ik ga ook nog even wat in m'n mik stoppen en dan naar bed.

Morgen druk. Vroeg eruit, hond uitlaten, iemand afscheid laten nemen van Dora, shit voor de vlucht voorbereiden, lange ronde met de hond, naar het werk, paar uur stellingen ompakken, naar huis, spullen pakken, 13 km fietsen, koken, 13 km fietsen, concert + bier, slapen.

Wordt al moe als ik het lees :')
pi_210989657
Wordt met dt. @ISA

Ok groetjes ik ga naar bed.
pi_210990003
:9~ turks :9~

Ook het eten!
pi_210990110
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:16 schreef Lonaa het volgende:
@:Isa

|:)
pi_210990136
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

Doe je rustig aan mopje. Goed uitzieken. :*
pi_210990153
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Heftig. Veel :* :*
pi_210990157
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:40 schreef Blues het volgende:

[..]
Doe je rustig aan mopje. Goed uitzieken. :*
Ik doe niks :'(

Nog steeds moe :'(
pi_210990320
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik doe niks :'(

Nog steeds moe :'(
Kompgoe! Echt! Heeft tijd nodig!
pi_210990339
Wat staat er @ de TT?
Nooit Frans gehad.

:+
pi_210990418
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:51 schreef Blues het volgende:
Wat staat er @ de TT?
Nooit Frans gehad.

:+
Afscheid nemen is een beetje doodgaan :'(
pi_210990436
Of vertrekken/uit elkaar gaan
pi_210990440
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

TTIWWP
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_210990587
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:55 schreef DancingPhoebe het volgende:

Afscheid nemen is een beetje doodgaan :'(
Niet altijd *O*
pi_210990617
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 23:04 schreef Blues het volgende:

[..]
Niet altijd *O*
Hoe gaat het met jullie? Niet allen met G maar ook met jou
pi_210990782
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 23:07 schreef Kaatje1 het volgende:

Hoe gaat het met jullie? Niet allen met G maar ook met jou
Met g matig.. voelt zich niet echt goed. Morgen belt longarts en dan hopen we echt echt, maar dan ook echt te weten hoe alles gaat lopen in het AVL. Logistiek qua wat eerst. En geen verrassingen qua nog meer onderzoeken of zo.

Ik ben wat moe en bezorgd, maar voel me wel oké. :*
pi_210990981
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 23:16 schreef Blues het volgende:

[..]
Met g matig.. voelt zich niet echt goed. Morgen belt longarts en dan hopen we echt echt, maar dan ook echt te weten hoe alles gaat lopen in het AVL. Logistiek qua wat eerst. En geen verrassingen qua nog meer onderzoeken of zo.

Ik ben wat moe en bezorgd, maar voel me wel oké. :*
-O-
Inderdaad, hopelijk is morgen dan alles duidelijk en weten jullie waar je aan toe bent :*
pi_210992213
Onrustige slaap was onrustig.
pi_210992600

Mogge
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210992630
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 08:45 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Mogge
Je werk stond in de fik
pi_210992661
Bleus -O- :*
pi_210992846
Meh. Goeie vriend, de grootste "huisdieren zijn stom"persoon die ik ken, heeft net afscheid genomen van Dora. ;( :'(
pi_210992857
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:20 schreef Lonaa het volgende:
Meh. Goeie vriend, de grootste "huisdieren zijn stom"persoon die ik ken, heeft net afscheid genomen van Dora. ;( :'(
pi_210992897
Alle explosies vanacht buiten de stad zelf en de buurman is terug uit het gevang *O* Like sands through the hourglass, so are the days of our lives *O*
pi_210992926
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Alle explosies vanacht buiten de stad zelf en de buurman is terug uit het gevang *O* Like sands through the hourglass, so are the days of our lives *O*
*O*

Ik verhuis volgende week van tokkiebuurt terug naar de ghetto *O* Zin in *O*
pi_210992935
Ok, over tot de orde van de dag. Ik kook vanavond. Librije's ballen, rosti en broccoli. Broccoli gaat in de airfryer. Kan ik dit nog leuker/lekkerder maken dan "gewoon in de airfryer flikkeren" like I usually do?
pi_210992988
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:30 schreef Lonaa het volgende:
Ok, over tot de orde van de dag. Ik kook vanavond. Librije's ballen, rosti en broccoli. Broccoli gaat in de airfryer. Kan ik dit nog leuker/lekkerder maken dan "gewoon in de airfryer flikkeren" like I usually do?
Citroenrasp en amandelen? Of er wat tomaatjes bij doen.
Spoilers!
pi_210993001
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Citroenrasp en amandelen? Of er wat tomaatjes bij doen.
Oh amandelen zijn wel een goed idee. Als ik nog van die meuk heb. Het voorraadbeheer is uh anders dan het was :')
pi_210993121
Orde van de dag?
Bij plannen corona prik “niet mogelijk, uitnodiging onderweg voor 24 november”…
Knopje: afspraak veranderen —> morgen om 11 uur B-)

MnX maakt A’dam onveilig en ik ga klerezooi en kasten sorteren zomer/winter wissel.
In ieder geval een aangename temp. in huis. w/

Vandaag 7 dingen en dingetjes todo w/
pi_210993188
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]
*O*

Ik verhuis volgende week van tokkiebuurt terug naar de ghetto *O* Zin in *O*
Hey kleine meid, is je pappie thuis?
pi_210993218
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:58 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Hey kleine meid, is je pappie thuis?
Of liet ie je helemaal alleen?
pi_210993443
Bruiloft gehad. Toch vega gegeten. O+ Niet door mn moeder want die zei nog tegen me: ‘je eet maar gewoon vlees, het is te lekker’

Maar het was bij een familierestaurant. En hij had blijkbaar al gevraagd of er vega nodig was, maar toen had m’n moeder gezegd dat ik gewoon mee zou eten. Maar toen hij zag dat ik dat niet deed, kreeg ik gewoon andere gerechtjes. O+

En stiekem was m’n man daar jaloers op, want zijn vega gerechten zijn meer ons straatje. Kruidiger. Dus ik had gemarineerde tempeh met sate en zure kool, een rendangsoep (die had iedereen, en was echt goddelijk.) een vegan ganzenlever met hele kruidige compote en mijn geliefde pom. O+

De rest had buikspek, eendenlever, sukade en carpaccio. Vast ook allemaal onwijs lekker. Maar m’n plan om om het vlees heen te eten, was een hongerig avondje geworden. Dus erg blij met de alternatieven.
pi_210993612
Mogge allen!

@Lonaa -O-

Wat apart @AnneX ik had begrepen dat de mensen boven de 80 een datum kregen en dat zijn jullie nog lang niet. Maar misschien is dat per regio anders.

Wat fijn @Myraela dat de eigenaar goed meedacht.
pi_210993632
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 07:30 schreef Lonaa het volgende:
Onrustige slaap was onrustig.
Boks. Volgens horloge heb ik vannacht 415 stappen gelopen :')
pi_210993640
Wat een lief restaurant @Myraela :)
pi_210993645
En ik dacht het systeem gehackt te hebben toen ik zag dat Picnic ook diepvries croissants van Bakkerij Bridor had, net als de geweldige croissants van Crisp.

Maar helaas. Ze zijn echt kleiner en minder lekker. Jammer, want voor de rest vind ik een Crisp bestelling vullen best lastig.
pi_210993672
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:33 schreef Tele6 het volgende:
Wat een lief restaurant @:Myraela :)
Ja, is de broer van m’n stiefvader. Echt een topper. Die sowieso altijd vegan opties op zijn kaart heeft, dus ik begreep van te voren al niet helemaal waarom vega zo lastig was. Maar dat lag dus alleen aan m’n moeder.
pi_210993738
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:35 schreef Myraela het volgende:
En ik dacht het systeem gehackt te hebben toen ik zag dat Picnic ook diepvries croissants van Bakkerij Bridor had, net als de geweldige croissants van Crisp.

Maar helaas. Ze zijn echt kleiner en minder lekker. Jammer, want voor de rest vind ik een Crisp bestelling vullen best lastig.
Je eerste zin was veel leuker dan de tweede
pi_210993755
Ik doe ook mee aan het belabberd slapen.

En echt tof van dat restaurant @Myraela - een echte gastheer.
pi_210993769
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge allen!

@:lonaa -O-

Wat apart @:AnneX ik had begrepen dat de mensen boven de 80 een datum kregen en dat zijn jullie nog lang niet. Maar misschien is dat per regio anders.

Wat fijn @:Myraela dat de eigenaar goed meedacht.
Nog lange niet B-)
De site is wel beter opgebouwd qua opties. De uitnodiging was dus voor eind nov. wist de site al bij inloggen. Afzeggen gaat ook van selluf.
En klik klik datum en tijd konden aangepast naar morgen w/

quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:37 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ja, is de broer van m’n stiefvader. Echt een topper. Die sowieso altijd vegan opties op zijn kaart heeft, dus ik begreep van te voren al niet helemaal waarom vega zo lastig was. Maar dat lag dus alleen aan m’n moeder.
Goed gezien.

Hoe zwanger ben je nu eigenlijk qua buik? Zo veel weken en erg bol?
Lukt het om leuke kleding te vinden?

Toch ook wel verdomd handig zeg: boodschappen aan de deur! Zó veel.
Alleen heb ik nu Twee netjes en 2 kg mandarijnen in huis. *)
pi_210993938
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:37 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wat fijn dat die man zo gastvrij was! Je eten klinkt ook echt lekker. Ik ben wel benieuwd wat rendangsoep is, ik kan me er weinig bij voorstellen.
Spoilers!
pi_210993951
Je mag trouwens toch ook geen carpaccio als je zwanger bent?

Tenzij mitsen en maren maar dat weet je toch nooit zeker bij buiten de deur eten.
Spoilers!
pi_210993955
Slechte slaapboks. Mijn streak is over.

Blues ;( :*
Spoilers!
pi_210994098
Kantoordagje.
Waterkoker kwijt (dook spontaan weer op), verwarming stuk. Hmpf.
Geen elektrisch kacheltje te vinden, gelukkig stonden de ventilator van de zomer er nog wel :')

Meteen maar opruiming gehouden, kon ik mezelf wat warm lopen tot het verwarmingsprobleem opgelost was. Nu weer warm op kantoor O+

Slechte slapers ;(
Ik sliep matigjes, maar dat kwam omdat de katten kermis hielden op de slaapkamer ipv gewoon, zoals het bejaarden betaamt en ze overdag ook volop doen, te tukken.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210994192
@Lonaa mag ik ook linkje?

Ik heb vannacht heerlijk geslapen en me ook verslapen. Gelukkig geen afspraken in de ochtend dus daarna nog heerlijk even blijven liggen met spinnende poes en koffie op bed O+
pi_210994219
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:35 schreef Myraela het volgende:

Ik ben volgens mij al 6 weken bezig met mijn huidige.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210994245
@Candaasje, wat een lastige situatie. Wel goed dat je zelf in de gaten hebt dat je misschien gevoelig bent voor het redders-complex want dat is wel een risico, denk ik. Wat er ook gebeurt: jij kunt heel veel doen en hem helpen, maar uiteindelijk is het zijn leven en zijn verantwoordelijkheid, welke keuze hij ook maakt.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:38:43 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210994256
Heb je je moeder wel een cadeaubon voor een LARP experience gegeven als huwelijkscadeau @Myraela ?
Want, dat is toch ook gewoon te leuk _O_ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:18:23 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_210994596

Heel vervelend zo'n uitzicht :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210994629
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:18 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]

Heel vervelend zo'n uitzicht :)
O+
pi_210994634
Bottelapparaat is kapot dus waarschijnlijk geen nieuw bier dit weekend -O- Daar gaat onze planning.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:22:29 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_210994639
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:21 schreef Sarabi het volgende:
Bottelapparaat is kapot dus waarschijnlijk geen nieuw bier dit weekend -O- Daar gaat onze planning.
He bah :( Dat is ook niet iets wat je snel even ergens kunt lenen ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210994666
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:22 schreef Troel het volgende:

[..]
He bah :( Dat is ook niet iets wat je snel even ergens kunt lenen ofzo.
Nope, achja niets aan te doen. Gelukkig hadden we dit weekend de plaatsen dichtbij ons gepland, daar kunnen we ook makkelijker op andere momenten bezorgen.
pi_210995180
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:21 schreef Sarabi het volgende:
Oh kut. Blijft het bier wel gewoon prima, of zit je nu met haast om de boel gefixt te krijgen?
pi_210995840
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat fijn dat die man zo gastvrij was! Je eten klinkt ook echt lekker. Ik ben wel benieuwd wat rendangsoep is, ik kan me er weinig bij voorstellen.
Ik vond het een beetje een tom kha kai, maar dan dus met iets meer kruiden van rendang. Ik ga het zelf ook eens proberen te maken.

quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:38 schreef Molo het volgende:
Heb je je moeder wel een cadeaubon voor een LARP experience gegeven als huwelijkscadeau @:myraela ?
Want, dat is toch ook gewoon te leuk _O_ O+
Had ik moeten doen. :D

Voordat er een te slecht beeld over m'n moeder ontstaat. Ik weet niet waar zo'n actie uit komt hoor, onbegrip, denk ik vooral. Maar het is eigenlijk echt een goed mens met de beste intenties.
pi_210995943
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Je mag trouwens toch ook geen carpaccio als je zwanger bent?

Tenzij mitsen en maren maar dat weet je toch nooit zeker bij buiten de deur eten.
Klopt, volgens mij moet vlees sowieso gewoon helemaal doorbakken zijn. Lever raden ze ook af. Al raden ze wel heel erg veel af tegenwoordig. Voor mij niet zo moeilijk, maar ik kan me best voorstellen dat andere mensen op sommige vlakken eens een uitzondering maken. Maar rauw vlees is iedereen volgens mij wel voorzichtig mee.

Ik had gisteren bijvoorbeeld een gesprek met iemand die zei dat ze bij haar tweede zwangerschap wel weer wat makkelijker was en niet meer moeilijk deed als een ei niet helemaal door en door gaar was.
pi_210995948
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:35 schreef Vanyel het volgende:

Ik ben volgens mij al 6 weken bezig met mijn huidige.
Met het vullen van een bestelling, of het opmaken van je croissants?
pi_210996011
Diep bedroefd.😢 het is materieel en toch.

Afgelopen week verheugde ik mij op de nieuwe vilt tas, die iemand voor mij meenam uit Marokko.
Haal hem net uit de kast: beest! en heel veel witte korreltjes= eitjes.
En gaten erin al. In de droger doe ik hem niet: zit die straks vol eitjes. 8)7
En hij hing naast degene, die ik al had van 10 jaar terug.
Geborsteld - borstel staat nu in de chloor - binnenste buiten en alles.
Ligt nu in de zon. De rode ligt inmiddels een stuk verderop (dan op de foto).
Die ziet er goed uit. Geen gaten, eitjes of beest.
Helaasch.
# beestjes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de Dam schijnt de zon. En toeristen te zien.
pi_210996189
Jakkes! Wat voor beest was het, @AnneX?
pi_210996291
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:48 schreef yinu het volgende:
Jakkes! Wat voor beest was het, @:annex?
Eentje, die wol vreet.
Eigenlijk leek het op een bedwants. Eentje en dan zo veel gaatjes en duizenden eitjes.
En dan de rest van de linnenkast, die ver van het bed staat in een andere ruimte. Grrrrrr.

De nieuwe gaat maar in een plastic zak in de kliko. -O-
pi_210996335
Van schrik tussendoor al vijf koppen koffie op.
Iedere keer even bijkomen van de schrik en eigenlijk ook boos.

Het regelen van buurvrouw kadootje via de buren-app doorgegeven aan de andere buren.
Genoeg eraan gedaan en voorbereid. Afdrukken heb ik geen verstand van bij welke provider, welke maten en de collage.
Het blijft een gezamenlijk kadootje.

En nog een kopje koffie.
pi_210996341
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:59 schreef AnneX het volgende:

[..]
Eentje, die wol vreet.
Eigenlijk leek het op een bedwants. Eentje en dan zo veel gaatjes en duizenden eitjes.
En dan de rest van de linnenkast, die ver van het bed staat in een andere ruimte. Grrrrrr.

De nieuwe gaat maar in een plastic zak in de kliko. -O-
Zijn het dan niet gewoon larven van de wolmot? Je weet wel, die van die twee motten in een oude jas?
Dat zijn normale klerenkastbewoners uit de goede oude tijd toen kleren nog van wol waren…

Ik ruik direct weer de kamferballen van mijn oma. Bij haar geen motten!

Anyway: als ik jou was zou ik even googelen op mottenbestrijding in je klerenkast, anders gaat je andere tas en andere wollen kledij er ook aan: die larven zijn er niet op hun pootjes naartoe gewandeld.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210996423
Bwoh de jumbo had een halve abrikozenvlaai op de datum voor ¤2.50 en sucker voor supermarktgebak wereldreddend gütmensch als dat ik ben heb ik die natuurlijk van de prullenbak gered.
pi_210996518
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 15:05 schreef sigme het volgende:

[..]
Zijn het dan niet gewoon larven van de wolmot? Je weet wel, die van die twee motten in een oude jas?
Dat zijn normale klerenkastbewoners uit de goede oude tijd toen kleren nog van wol waren…

Ik ruik direct weer de kamferballen van mijn oma. Bij haar geen motten!

Anyway: als ik jou was zou ik even googelen op mottenbestrijding in je klerenkast, anders gaat je andere tas en andere wollen kledij er ook aan: die larven zijn er niet op hun pootjes naartoe gewandeld.
Oh ja …wolmot . Ga weer eens aan de gang met verversen druppels op de blokjes cederhout, en weer eens opschuren, die hangen en liggen.

Voelt zó vies in eigen huis.

DP heeft het wel eens over beestjes. Heeft iemand anders motten ook in de kledingkast?
Het is echt iets van afgelopen 3-4 jaar.
Daarvoor nooit iets van gemerkt althans.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 15:29:32 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_210996570
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 15:25 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oh ja …wolmot . Ga weer eens aan de gang met verversen druppels op de blokjes cederhout, en weer eens opschuren, die hangen en liggen.

DP heeft het wel eens over beestjes. Heeft iemand anders motten ook in de kledingkast?
Ooit motten op zolder gehad. Die hadden binnen drie jaar het trouwpak van mijn ex op. Dat was dus eerder dan dat het huwelijk strandde ;)
Daarna nooit meer zoiets gehad. (maar heb ook niet heel veel wol ofzo)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 oktober 2023 @ 15:47:46 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210996743
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 15:25 schreef AnneX het volgende:

[..]

Heb ze ook afgelopen jaar gehad
Ranzig, had nog nooit zoiets gezien

Hadden naast een wollen jas, ook mijn favo katoenen bandshirt aangevreten trouwens :(
  woensdag 18 oktober 2023 @ 15:50:01 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210996761
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:19 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik vond het een beetje een tom kha kai, maar dan dus met iets meer kruiden van rendang. Ik ga het zelf ook eens proberen te maken.
[..]
Had ik moeten doen. :D

Voordat er een te slecht beeld over m'n moeder ontstaat. Ik weet niet waar zo'n actie uit komt hoor, onbegrip, denk ik vooral. Maar het is eigenlijk echt een goed mens met de beste intenties.
Het is gewoon, zoals een vriendin van de moordenaar van Peter R de Vries zei, 'een kenkerdom mens' :+

Nee sorry qua belediging, maar de beste intenties vind ik altijd zo'n vreselijk vergoelijking van narigheid.
Zoiets doe je gewoon niet als fatsoenlijk mens met verstand, punt

Als je recept van die rendangsoep hebt, wil ik m ook wel trouwens :9~
pi_210997147
Oh, ik vind intenties wel degelijk een groot verschil maken. En ook fatsoenlijke mensen met verstand, kunnen op andere vlakken nog wat dom of onhandig zijn.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 16:38:38 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210997275
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:27 schreef Myraela het volgende:
Oh, ik vind intenties wel degelijk een groot verschil maken. En ook fatsoenlijke mensen met verstand, kunnen op andere vlakken nog wat dom of onhandig zijn.
Zekers zekers :Y
pi_210997298
Wolmotten heb ik nog niet op de kaart. Of ik heb ze gewoon nog niet ontdekt. Zou me ook niks verbazen :')
pi_210997373
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wolmotten heb ik nog niet op de kaart. Of ik heb ze gewoon nog niet ontdekt. Zou me ook niks verbazen :')
Leg een wit laken op de grond en schudt de kleding erboven uit.
Zo ontdekte ik ze een paar jaar terug.
Sindsdien ben ik met regelmaat druk met anti kledingmot cederhout en druppels.
Dit beest is geïmporteerd uit Marokko, vermoed ik zo.

Nu geen koffie meer vandaag. Na acht koppen. o|O
Acht zaken afgestreept plus de extra van tassen enzo.

[ Bericht 8% gewijzigd door AnneX op 18-10-2023 17:09:07 ]
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:16:04 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:19:17 #85
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210997628
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Meh, had tijdens corona al mijn pakken weggehangen zonder mottenpapier of ballen. Heb ze allemaal weg kunnen flikkeren. 4 maatpakken elk met 2 broeken, stuk of 6 confectiepakken (Boss, Peter van Holland). Duizenden Euro aan kleding. Ben blij dat ik tegenwoordig geen pak meer aanhoef
pi_210997658
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu bijlezen.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:26:18 #87
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210997697
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:22 schreef Blues het volgende:
SPOILER
Nu bijlezen.
Heel veel sterkte en beterschap gewenst.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:34:49 #88
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210997778
quote:
Katja Ebstein zong er ook een lied over
Charmante dame, kwam haar toen ik in Beieren woonde regelmatig tegen bij het boodschappen doen. Woonde een dorp verder.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:40:28 #89
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_210997849
quote:
SPOILER
Nu bijlezen.
Tjonge wat een traject is dat zo. Wanneer G zijn besluit heeft genomen, is er dan ook nog een wachttijd voor de behandeling die hij kiest?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:43:01 #90
147666 AnneX
pi_210997868
quote:
SPOILER
Nu bijlezen.
Tis nogal wat…Sterkte beiden in het traject en een goed herstel gewenst van alle behandelingen. 💐

En wat Kaatje ook vraagt: snelle start?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:47:20 #91
147666 AnneX
pi_210997909
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Meh, had tijdens corona al mijn pakken weggehangen zonder mottenpapier of ballen. Heb ze allemaal weg kunnen flikkeren. 4 maatpakken elk met 2 broeken, stuk of 6 confectiepakken (Boss, Peter van Holland). Duizenden Euro aan kleding. Ben blij dat ik tegenwoordig geen pak meer aanhoef
😳
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:48:59 #92
268312 Sarabi
pi_210997924
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 13:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Oh kut. Blijft het bier wel gewoon prima, of zit je nu met haast om de boel gefixt te krijgen?
Het bier blijft gewoon goed :Y dus dat is geen probleem.

Maar er is nog een kans dat het op tijd gemaakt kan worden.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:49:21 #93
268312 Sarabi
pi_210997929
quote:
SPOILER
Nu bijlezen.
Sterkte :*
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:52:33 #94
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_210997954
Vanmiddag een volle administratieve dag gehad. Eerst van alles uitgezocht/nagevraagd voor VWN. Daar heb je tijdens spreekuur of afspraken geen tijd voor.
En ook maar eens een groot notitieblok gepakt. Ik had wat losse boekjes, maar daar kan ik niet zo goed mee overweg.

Daarna alle papieren bij elkaar gezocht voor de aanvraag IOAW. Maar goed dat ik het meeste digitaal heb en sommige dingen kon scannen. Mijn printer print niet meer maar de scanner gelukkig wel, en het formulier moet ik handmatig invullen. Morgen maar afmaken en opsturen. Toch best wel een dingetje.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:52:34 #95
20291 DancingPhoebe
/care
pi_210997955
Hebben jullie zelf al een idee Blues?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:53:03 #96
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210997959
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:47 schreef AnneX het volgende:

[..]
😳
Zeker, en ff afgezien van het geld, gewoon zonde van die prachtige pakken.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:13:08 #97
20291 DancingPhoebe
/care
pi_210998182
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:27:46 #98
8136 Blues
pi_210998331
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Tjonge wat een traject is dat zo. Wanneer G zijn besluit heeft genomen, is er dan ook nog een wachttijd voor de behandeling die hij kiest?
Dat weten we niet, horen we pas tijdens gesprek avl. Maar overal is een wachttijd voor natuurlijk.
Ik weet ook vanuit m'n eigen poliwerk dat avl ook graag zelf scans maakt voor ze overgaan tot operaties.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:29:14 #99
8136 Blues
pi_210998348
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hebben jullie zelf al een idee Blues?
g laat liever niet opereren, maar als dat daar ook t advies is, zou het zomaar kunnen zijn dat ie daar wel voor kiest.
Maar hijzelf heeft de regie uiteraard.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:30:25 #100
8136 Blues
pi_210998357
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Vanmiddag een volle administratieve dag gehad. Eerst van alles uitgezocht/nagevraagd voor VWN. Daar heb je tijdens spreekuur of afspraken geen tijd voor.
En ook maar eens een groot notitieblok gepakt. Ik had wat losse boekjes, maar daar kan ik niet zo goed mee overweg.

Daarna alle papieren bij elkaar gezocht voor de aanvraag IOAW. Maar goed dat ik het meeste digitaal heb en sommige dingen kon scannen. Mijn printer print niet meer maar de scanner gelukkig wel, en het formulier moet ik handmatig invullen. Morgen maar afmaken en opsturen. Toch best wel een dingetje.
Wat een hoop paparassie werk!
Heb je daar hulp bij? (nodig) of kan je dat wel zelf?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:33:33 #101
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_210998381
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:30 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat een hoop paparassie werk!
Heb je daar hulp bij? (nodig) of kan je dat wel zelf?
Dit kan ik zelf wel. Maar moest van alles overal vandaan trekken. Misschien lever ik wel teveel in, maar dan mogen ze het zelf weggooien.
Volgens mij kunnen ze sowieso overal al bij.
Las nog iets in de papieren "het kan zijn dat een huisbezoek deel uitmaakt van de aanvraagprocedure om uw daadwerkelijke woonsituatie vast te stellen".
Ben benieuwd, Elin kost alleen maar geld, die brengt niets in _O-
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:35:04 #102
20291 DancingPhoebe
/care
pi_210998394
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:29 schreef Blues het volgende:

[..]
g laat liever niet opereren, maar als dat daar ook t advies is, zou het zomaar kunnen zijn dat ie daar wel voor kiest.
Pff, allebei wat voor te zeggen... sterkte!
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:39:49 #103
197950 Clubsoda
*zing*
pi_210998435
Lijkt me zwaar om in twee trajecten tegelijk te zitten @Blues . Veel denkwerk en overleg en wachten. Maar het klinkt heel gedegen en fijn dat g zoveel regie krijgt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:47:40 #104
8136 Blues
pi_210998502
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:33 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dit kan ik zelf wel. Maar moest van alles overal vandaan trekken. Misschien lever ik wel teveel in, maar dan mogen ze het zelf weggooien.
Volgens mij kunnen ze sowieso overal al bij.
Las nog iets in de papieren "het kan zijn dat een huisbezoek deel uitmaakt van de aanvraagprocedure om uw daadwerkelijke woonsituatie vast te stellen".
Ben benieuwd, Elin kost alleen maar geld, die brengt niets in _O-
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:50:09 #105
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_210998518
Zucht. Sta langs een provinciale weg te wachten op de Wegenwacht. Ik heb een lekke band. Het is koud en ik heb alleen mijn sportkleding aan. Ik heb wel al een zakje plastic en blik verzameld.
Spoilers!
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:54:24 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_210998558
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zucht. Sta langs een provinciale weg te wachten op de Wegenwacht. Ik heb een lekke band. Het is koud en ik heb alleen mijn sportkleding aan. Ik heb wel al een zakje plastic en blik verzameld.
Tijd voor een mooi kleedje in je nieuwe auto, zodat je altijd zoiets om kan doen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:55:47 #107
8136 Blues
pi_210998577
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:39 schreef Clubsoda het volgende:
Lijkt me zwaar om in twee trajecten tegelijk te zitten @:Blues . Veel denkwerk en overleg en wachten. Maar het klinkt heel gedegen en fijn dat g zoveel regie krijgt.
Het is 'veel' om te processen ja.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:56:12 #108
8136 Blues
pi_210998580
quote:
Balen!! Altijd een fleecedeken en water in je auto. Standaard!
Heb je nu niks an -O-
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 18:58:07 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210998602
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:56 schreef Blues het volgende:

[..]
Ben en altijd een fleecedeken en water in je auto. Standaard!
Ik een reservewiel en een krik

En een reflecterende doorwerkjas
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:58:14 #110
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_210998604
quote:
Oh da's niet echt fijn. Hebben ze aangegeven hoe lang het gaat duren?
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 19:01:32 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210998651
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:29 schreef Blues het volgende:

[..]
Sterkte met de keuze.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:14:47 #112
47758 LeeHarveyOswald
pi_210998781
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik een reservewiel en een krik

En een reflecterende doorwerkjas
Dan een proppenset en een co2 cilinder, als je toch zelf aan de slag gaat.

Maar goed, ik bel ook de anwb er voor. Al is het maar omdat de vluchtstrook van de A12 niet mijn favoriete plek is om te gaan hobbyen.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:15:16 #113
47758 LeeHarveyOswald
pi_210998787
quote:
Heb je de app zodat je kan zien waar ze blijven?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:17:39 #114
327387 vlindertje89
pi_210998808
@Blues :*

[ Bericht 31% gewijzigd door vlindertje89 op 18-10-2023 20:41:46 ]
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:18:03 #115
327387 vlindertje89
pi_210998812
@Lonaa, ik denk veel aan je vandaag! Hoe gaat het met je?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:18:33 #116
20291 DancingPhoebe
/care
pi_210998820
Ik heb altijd een reserveauto in m auto!
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:20:08 #117
175489 Candaasje
pi_210998844
Moeilijke beslissingen @Blues en @golfer :*

En ik ken betere bestedingen van een avond @Lucky_Strike , hopelijk zijn ze snel ter plaatste -O-
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:21:47 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_210998861
quote:
schijf even op waar je allemaal gebrek aan hebt.

En zorg dat je dat de volgende keer wel bij je hebt O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:22:07 #119
35189 Troel
scherp en bot
pi_210998865
Sterkte voor @Blues en @golfer

@Lonaa voor jou ook alvast sterkte morgen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 19:30:05 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210998980
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dan een proppenset en een co2 cilinder, als je toch zelf aan de slag gaat.

Maar goed, ik bel ook de anwb er voor. Al is het maar omdat de vluchtstrook van de A12 niet mijn favoriete plek is om te gaan hobbyen.
Naar mijn weten is de A12 geen provinciale weg :+

Gelukkig waren tot dusverre m'n lekke banden (n=2) steeds als ik stil stond. Na de eerste keer heb ik ook een garagekrik in de auto. Dat gemartel met een halve schaarkrik was wat van niks.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:36:21 #121
47758 LeeHarveyOswald
pi_210999087
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Naar mijn weten is de A12 geen provinciale weg :+

Gelukkig waren tot dusverre m'n lekke banden (n=2) steeds als ik stil stond. Na de eerste keer heb ik ook een garagekrik in de auto. Dat gemartel met een halve schaarkrik was wat van niks.
Mijn twee lekke banden waren resp. Op de A12 (gepropt door anwb, afspraak voor nieuwe band stond al) en de tweede op 300 meter van mijn huis (op weg naar garage nog eens 300 meter verderop voor nieuwe koplamp). Ben stapvoets doorgereden omdat 230 kilo duwen met een lekke band suboptimaal is, daardoor wel direct vervorming in de band. Die is toen nog een kilometer of 1500 gepropt meegegaan.

Daarna in San Sebastian een spijker ontdekt in de net nieuwe band. Die zat horizontaal onder het oppervlak. Ik was er mee naar een bandenzaak gegaan met het idee dat de band leeg zou lopen zodra de spijker er uitgetrokken zou worden, maar het vier centimeter lange ding lag in de lengte net een milimeter onder het rubber. Dat was wel mazzel.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:37:37 #122
47758 LeeHarveyOswald
pi_210999106
quote:
3s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
schijf even op waar je allemaal gebrek aan hebt.

En zorg dat je dat de volgende keer wel bij je hebt O+
Gewoon altijd de caravan mee zodat je warm zit en koffie kan zetten.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:42:25 #123
197950 Clubsoda
*zing*
pi_210999183
quote:
^O^ voor dat laatste! Wat stom zeg, hopelijk komen ze snel.

Ik moet van mijn vader altijd een jas mee in de auto en daar luister ik dan toch naar :@

Wij stonden gisteren 1,5 uur stil op de Autobahn, 30 meter achter een enorm ongeluk. Naast prettig dat het ons niet betrof, was het ook handig dat we een auto vol eten en drinken hadden :+ er hoefde gelukkig niemand te plassen, maar in dat geval hadden we altijd nog vijf pakken luiers bij ons :+
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 19:43:21 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_210999198
Ik moet van m'n laatste prop nog een rekening krijgen. Misschien dit weekend ze maar eens een appeltaart brengen. De oogst was goed
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:48:02 #125
197950 Clubsoda
*zing*
pi_210999280
Onze avond was ook weer een fijne slapstick. Ik probeerde teveel tegelijk te koken terwijl dat vaatwasser niet uitgeruimd was, dus dat was sowieso chaos. Tussendoor wilde een kind zijn schoenen schoonmaken en het andere kind moest kotsen. Ik leerde mijn vrouw dat je altijd moet gaan zitten met een kotsend kind, maar toen zat ze dus wel midden in de keuken. Dat zitten onderbrak haar eigenlijke bezigheid, de boodschappen uitruimen, net nadat ze ontdekte dat er een fles wasmiddel volledig leeg was leeggelopen. Dus slalomde ik met alle gerechten en de vieze vaat rondom mijn gezinsleden en tassen vol boodschappen en plassen vloeistof die niet op de grond horen en rook ondertussen alles naar kots met wasmiddel.

:')

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 18-10-2023 19:53:12 ]
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:50:48 #126
47758 LeeHarveyOswald
pi_210999337
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:48 schreef Clubsoda het volgende:
Onze avond was ook weer een fijne slapstick. Ik probeerde teveel tegelijk te koken terwijl dat vaatwasser niet uitgeruimd was, dus dat was sowieso chaos. Tussendoor wilde een kind zijn schoenen schoonmake en het andere kind moest kotsen. Ik leerde mijn vrouw dat je altijd moet gaan zitten met een kotsende kind, maar toen zat ze dus wel midden in de keuken. Dat zitten onderbrak haar eigenlijke bezigheid, de boodschappen uitruimen, net nadat ze ontdekte dat er een fles wasmiddel volledig leeg was leeggelopen. Dus slalomde ik met alle gerechten en de vieze vaat rondom mijn gezinsleden en tassen vol boodschappen en plassen vloeistof die niet op de grond horen en rook ondertussen alles naar kots met wasmiddel.

Oh feest :')
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:52:39 #127
859 Isabeau
ISFP
pi_210999386
@Myraela, dat restaurant _O_ _O_ Die begrijpt de term gastvrijheid gelukkig en wil dat alle gasten een fijne avond en lekker eten hebben O+

@Lonaa :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:03:31 #128
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210999642
quote:
Onze avond was ook weer een fijne slapstick. Ik probeerde teveel tegelijk te koken terwijl dat vaatwasser niet uitgeruimd was, dus dat was sowieso chaos. Tussendoor wilde een kind zijn schoenen schoonmaken en het andere kind moest kotsen. Ik leerde mijn vrouw dat je altijd moet gaan zitten met een kotsend kind, maar toen zat ze dus wel midden in de keuken. Dat zitten onderbrak haar eigenlijke bezigheid, de boodschappen uitruimen, net nadat ze ontdekte dat er een fles wasmiddel volledig leeg was leeggelopen. Dus slalomde ik met alle gerechten en de vieze vaat rondom mijn gezinsleden en tassen vol boodschappen en plassen vloeistof die niet op de grond horen en rook ondertussen alles naar kots met wasmiddel.

In mijn hoofd hoor ik the ballade of Lucy Jordan met de tune van de Benny Hill show
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:28:42 #129
8136 Blues
pi_211000125
quote:

Dit verzin je niet :D
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:34:42 #130
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211000230
quote:

Slapstick is echt ook de beste omschrijving :D
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:45:03 #131
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211000424
Ok, ik had dus al een kutdag vandaag. Mezelf verteld dat ik me beter ging voelen door te sporten dus ik had mezelf van de bank gesleept.

Toen ik thuis wegreed hoorde ik iets dus even gestopt om te kijken of ik niet een tak ofzo had meegenomen onder de auto. Niets te zien. Op de provinciale weg 5 minuten van huis werd het geluid al snel veel erger. Ik reed toevallig vlakbij een vluchthaven en niemand reed me tegemoet dus ik maakte een U-turn en stond veilig. Band lek dus. ANWB imschakelen moet digitaal en dat duurde 100 jaar omdat de gps pin niet op de goede plaats wilde gaan staan :')

ANWB was er met een half uur omdat ik op een gevaarlijke plaats stond. Niet echt want het was licht en de vluchthaven was heel groot en breed met daarnaast een flinke berm, alles vol in het zicht.

Ik heb tijdens het wachten mijn auto opgeruimd, kofferbak geleegd zodat we bij de band konden. Ik heb altijd dekentjes bij me maar zo koud was het nog net niet. Daarnaast is een reflecterend hesje niet zichtbaar als je een dekentje om doet :D Mogelijk leg ik wel een muts in de auto want ik kreeg al snel oorpijn door de harde wind in de polder.

Die dekentjes heb ik bij me sinds mijn tante eens 2+ uur vast heeft gestaan in de sneeuw en Rijkswaterstaat warme dranken en dekentjes kwam uitdelen.

Ik heb dus ook altijd 2 flesjes water bij me. Mijn ergo vindt dat neurotisch dus ik ging vandaag op weg met een half flesje water. Sport is vlakbij huis en daar is ook water dus die gok kan ik best nemen. Ik ga nu dus nooit meer met zo weinig water onderweg. Als ik niet op een gevaarlijke plek had gestaan, was de wachttijd de normale 120 minuten. Dan maar neurotisch :{w
Spoilers!
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:45:21 #132
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211000429
Spoilers!
  Moderator woensdag 18 oktober 2023 @ 20:47:49 #133
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211000451
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
ANWB imschakelen moet digitaal
Afgelopen augustus kon dat nog telefonisch :)
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:55:14 #134
147666 AnneX
pi_211000559
@Clubsoda wat een situatie. Inderdaad slapstick. En beeldend verteld.
Kunnen jullie er al om lachen?

@Lucky_Strike wat een meevaller dat het dan maar een half uur duurde!
En een opgeruimde auto.
Op wintersport had ik ook altijd waxine lichtjes mee in dashboardkastje.
Voor warmte. Had ik eens gelezen. Anwb tip?
Ieder jaar weer, want die smolten zomers in het plastic zakje.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:57:51 #135
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211000599
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Afgelopen augustus kon dat nog telefonisch :)
Het was spitsuur dus kies 1 als u een mobiele telefoon met internet heeft, u krijgt een sms met url, de verbinding wordt nu verbroken. Handig systeem hoor, zeker wel. Alleen voor mij even niet nu.
Spoilers!
  woensdag 18 oktober 2023 @ 21:07:14 #136
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211000722
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 20:55 schreef AnneX het volgende:
@:Clubsoda wat een situatie. Inderdaad slapstick. En beeldend verteld.
Kunnen jullie er al om lachen?

@:Lucky_Strike wat een meevaller dat het dan maar een half uur duurde!
En een opgeruimde auto.
Op wintersport had ik ook altijd waxine lichtjes mee in dashboardkastje.
Voor warmte. Had ik eens gelezen. Anwb tip?
Ieder jaar weer, want die smolten zomers in het plastic zakje.
Spoilers!
  woensdag 18 oktober 2023 @ 21:12:54 #137
43653 sigme
Veraan
pi_211000787
:* voor @Blues & g en de nabije toekomst
:* voor @Lonaa & Dora morgen
:* voor @Lucky_Strike vandaag
:D voor @club_soda vandaag

En natuurlijk ook voor iedereen verder enzo, maar hier zaten wel wat opvallende hoogte-, diepte- en zwaartepunten
  woensdag 18 oktober 2023 @ 21:14:35 #138
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_211000797
Wat een avonturen links en rechts :o
Balen van je band LS :D En van je keuken Club :D

Mijn grootste keuze onderweg naar huis was of ik via Duitsland (want DM, aka plan 1) of België (goedkope benzine en morgen mag ik weer eens naar Utrecht, aka plan 2) zou rijden.

Toen bleek er wéér eens een weg dichtgegooid dus ging plan 1 uit het raam en heb ik nog steeds geen honden adventskalender. Maar wel een tank vol benzine voor 1,72 euro de liter :9~
  woensdag 18 oktober 2023 @ 21:16:15 #139
43653 sigme
Veraan
pi_211000816
Ik heb vandaag een presentatie gegeven op kantoor (nou ja, vanuit huis, maar je moet niet zo krek kiek’n) met daarin een powerpointsheet met dit plaatje:

:7
  woensdag 18 oktober 2023 @ 21:16:36 #140
175489 Candaasje
pi_211000823
Oh morgen al, sterkte @Lonaa :*
  woensdag 18 oktober 2023 @ 21:29:21 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_211000964
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat een avonturen links en rechts :o
Balen van je band LS :D En van je keuken Club :D

Mijn grootste keuze onderweg naar huis was of ik via Duitsland (want DM, aka plan 1) of België (goedkope benzine en morgen mag ik weer eens naar Utrecht, aka plan 2) zou rijden.

Toen bleek er wéér eens een weg dichtgegooid dus ging plan 1 uit het raam en heb ik nog steeds geen honden adventskalender. Maar wel een tank vol benzine voor 1,72 euro de liter :9~
Nou weet ik niet waar je woont, maar ik woon praktisch op de grens met Duitsland :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 oktober 2023 @ 21:31:38 #142
8136 Blues
pi_211000989
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 21:16 schreef sigme het volgende:
Ik heb vandaag een presentatie gegeven op kantoor (nou ja, vanuit huis, maar je moet niet zo krek kiek’n) met daarin een powerpointsheet met dit plaatje:
[ afbeelding ]

:7
  woensdag 18 oktober 2023 @ 21:32:07 #143
8136 Blues
pi_211000996
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 21:16 schreef Candaasje het volgende:
Oh morgen al, sterkte @:Lonaa :*
Dit ja loon ;( O+ :*
  woensdag 18 oktober 2023 @ 22:01:40 #144
111414 Vanyel
pi_211001370
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:27 schreef Myraela het volgende:

[..]
Met het vullen van een bestelling, of het opmaken van je croissants?
Bestellen. Te weinig interessants voor wat ik ervoor uit wil geven.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 18 oktober 2023 @ 22:07:59 #145
327387 vlindertje89
pi_211001445
@Candaasje overigens ook een :* , en ik ga nog reageren op je post eind vorig topic. Mijn hoofd zit alleen vrij vol én werk deze week druk dus het komt even niet van inhoudelijke posts.
Ook nog een :* voor alle anderen die ik vergeet die hem wel kunnen gebruiken. Ik lees het meeste wel mee maar vergeet ook weer een deel. Ik hoop al dit weekend maar iig uiterlijk volgende woensdag meer ruimte in hoofd voor weer iets kunnen bijdragen :)
  woensdag 18 oktober 2023 @ 22:12:34 #146
161975 Cat-astrophe
wild wief
pi_211001500
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 21:29 schreef Troel het volgende:

[..]
Nou weet ik niet waar je woont, maar ik woon praktisch op de grens met Duitsland :@
Dit is mijn woon-werkverkeer en ieder buitenland kost me maximaal 10 km extra, komt goed ;)
  woensdag 18 oktober 2023 @ 22:15:34 #147
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211001531
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 22:07 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Candaasje overigens ook een :* , en ik ga nog reageren op je post eind vorig topic. Mijn hoofd zit alleen vrij vol én werk deze week druk dus het komt even niet van inhoudelijke posts.
Ook nog een :* voor alle anderen die ik vergeet die hem wel kunnen gebruiken. Ik lees het meeste wel mee maar vergeet ook weer een deel. Ik hoop al dit weekend maar iig uiterlijk volgende woensdag meer ruimte in hoofd voor weer iets kunnen bijdragen :)
Pas je wel een beetje op jezelf?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 22:49:54 #148
8136 Blues
pi_211001878
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 22:07 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Candaasje overigens ook een :* , en ik ga nog reageren op je post eind vorig topic. Mijn hoofd zit alleen vrij vol én werk deze week druk dus het komt even niet van inhoudelijke posts.
Bewaak je prio's :*

Ik heb ook periodes dat ik hier niet veel ben. Zelfde verschijnsel, ik kan al die verhalen 'er niet bij hebben' hoofd zit dan te vol.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 19-10-2023 00:03:08 ]
  donderdag 19 oktober 2023 @ 00:42:39 #149
348103 yinu
pi_211002767
Jeetje @Blues en g, wat een keuzes en wat een spanning. Wel fijn dat er goed en zorgvuldig gekeken en gewikt en gewogen wordt en dat de wensen van g zelf ook een rol spelen.

@Lonaa, sterkte morgen.

@Clubsoda, dat klinkt echt als goeie slapstick.

@Lucky_Strike, jouw verhaal is wel een goede reminder om het krat met ‘dingen die je mogelijk nodig hebt in noodgevallen weer even terug in de auto te zetten (buiten auto-onderdelen, gevarendriehoek en ehbo-kit, die zitten er altijd in). Daarin zitten een grote fles water, dekentje, rubber laarzen en reserveschoenen. Dat laatste is eigenlijk meer voor als ik met de hond naar het bos ga maar kan ook van pas komen bij noodgevallen toch?

Ik heb 1 keer een lekke band gehad maar dat was in de parkeergarage van de Ikea.
Schroef. Echt waar.

En 1 keer een kapotte accu en dat was tegenover Utrecht centraal naast een koffiebakfiets dus dat was ook wel uit te houden.

@Cat-astrophe, tanken voor ¤1,72 per liter klinkt fantastisch.

@vlindertje89, rustig aan hè! Hoe is het met je oog?

Welterusten dotjes O+
  donderdag 19 oktober 2023 @ 00:54:17 #150
147666 AnneX
pi_211002818
Op de valreep: @Lonaa jij sterkte en @Dora een goede terugreis. :@
  donderdag 19 oktober 2023 @ 06:00:29 #151
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211003065
:* lonaa :*
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:37:27 #152
43653 sigme
Veraan
pi_211003236
Goedemorgen!
Wat een herfstweer.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:39:18 #153
43653 sigme
Veraan
pi_211003245
@Lonaa voor de klotedag van vandaag. Ik zal maar niet zeggen dat morgen alles beter gaat zijn, want dat bewijfel ik.
Soms zijn alle opties gewoon klote.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:41:20 #154
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211003253
Lieve @Lonaa 😘 ik weet even niet anders
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:41:38 #155
478383 Tuindier
pi_211003255
@Lonaa Ik denk aan jullie vandaag :*
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:47:13 #156
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211003282
Heel veel sterkte vandaag @Lonaa :*
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:49:51 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211003294
Veel sterkte vandaag en de komende tijd @Lonaa :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:53:59 #158
35189 Troel
scherp en bot
pi_211003313
I was today years old...

Toen ik leerde dat jonge geschubde inktzwammen een lekkernij zijn. Dat verklaart waarom ik regelmatig mensen met de handen vol paddestelen zie lopen hier in de straat (we hebben er heel veel voor en achter de poort).

En jongste is vandaag alweer 14 *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:17:12 #159
217702 Lonaa
Honger!
pi_211003399
Jullie zijn zo lief.

Goedemorgen.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:23:32 #160
327387 vlindertje89
pi_211003439
Eerst een :* :* :* heel veel sterkte vandaag @Lonaa!
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:29:08 #161
327387 vlindertje89
pi_211003479
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 22:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Pas je wel een beetje op jezelf?
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 22:49 schreef Blues het volgende:

[..]
Bewaak je prio's :*

Ik heb ook periodes dat ik hier niet veel ben. Zelfde verschijnsel, ik kan al die verhalen 'er niet bij hebben' hoofd zit dan te vol.
Probeer ik idd te doen :)
Werk is dit keer niet het probleem; dat zijn even volle dagen deze week, maar niet per se buitensporig ofzo, en volgende week is agenda bijna leeg :)
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 00:42 schreef yinu het volgende:
@:vlindertje89, rustig aan hè! Hoe is het met je oog?
Het is meer de combinatie met dit. Zie nog steeds de vlekjes, heb ook nog steeds dagelijks hoofdpijn die erger wordt gedurende de dag. Ene dag wel wat meer dan andere. Op/na een lange/drukke dag is de hoofdpijn erger en heb ik ook meer last van de vlekjes. Inspanning maakt het ook erger, zowel meer last van de vlekjes als gevoel dat er soms (tijdelijk) een of twee bij komen. Dat maakt dat ik nu ook even niet/nauwelijks sport, maar dat mis ik dus wel ook als ontspanning/hoofd leegmaken moment. Zelfs uurtje wandelen buiten met mn vader afgelopen zondag (wel deel tegen zon in, hoewel met zonnebril) zorgen al voor uur of langer extra vlekjes zien, alsof je in zon gekeken hebt en dan wegkijkt alleen gaat dat normaal dan heel snel gewoon weer weg.

SPOILER: de rest in spoiler want lange lap tekst
Dus dat is bij elkaar allemaal een beetje veel momenteel.
En vandaar dat ik hoop misschien maandag en anders woensdag helemaal gerustgesteld te zijn. Dan blijven de lichamelijke symptomen mss nog wel, maar zou al fijn zijn als de rest dan wat minder meespeelt.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 19-10-2023 09:15:22 ]
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:31:28 #162
399750 Tele6
pi_211003499
@Lonaa :*
@vlindertje89 ik hoop dat je psycholoog je vandaag kan helpen :*
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:42:06 #163
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211003577
Hoe laat moeten we alle positieve vibes en licht en liefde naar Loon en Dora viben? Weet iemand dat?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:45:03 #164
217702 Lonaa
Honger!
pi_211003593
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe laat moeten we alle positieve vibes en licht en liefde naar Loon en Dora viben? Weet iemand dat?
Wij zijn rond 1200 op Schiphol en haar vlucht gaat om 1515
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:46:34 #165
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211003599
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:45 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Och lieverd, oew arme hart :*
  donderdag 19 oktober 2023 @ 08:47:27 #166
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_211003605
quote:

[..]
*;
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:02:02 #167
217702 Lonaa
Honger!
pi_211003680
Ik geloof dat ik ook ziek wordt. Heb echt irrationeel last van 5 bier. Warm, koud, volle kop. Bluh.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:04:52 #168
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211003694
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:02 schreef Lonaa het volgende:
Ik geloof dat ik ook ziek wordt. Heb echt irrationeel last van 5 bier. Warm, koud, volle kop. Bluh.
O ja nou niet om ff te trappen tegen iemand die al op de grond ligt, maar mijn monsterkerooni werd wel ingeluid door een moooonsterkater waar ik mezelf echt onevenredig binnenstebuiten kotste :'(
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:06:14 #169
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211003700
Bijna 3 weken geleden inmiddels en nog steeds een vaatdoek *O* hiephoihiephoi *O*
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:09:44 #170
217702 Lonaa
Honger!
pi_211003719
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:04 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
O ja nou niet om ff te trappen tegen iemand die al op de grond ligt, maar mijn monsterkerooni werd wel ingeluid door een moooonsterkater waar ik mezelf echt onevenredig binnenstebuiten kotste :'(
Vriendin van me was ruim anderhalve week geleden ziekig, sindsdien eikelt het. Vriend van me die gisteren ook mee was is ook beroerd en die heeft geen kerona want dat ging ie testen.

Zal wel gewoon oktober-eind-vsn-mn-latijn-verkouden zijn.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:14:29 #171
217702 Lonaa
Honger!
pi_211003751
Waar ik overigens ook geen tijd voor heb
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:17:44 #172
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211003770
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Vriendin van me was ruim anderhalve week geleden ziekig, sindsdien eikelt het. Vriend van me die gisteren ook mee was is ook beroerd en die heeft geen kerona want dat ging ie testen.

Zal wel gewoon oktober-eind-vsn-mn-latijn-verkouden zijn.
Ik had verteld he? Van mn 1001 negatieve testen voor er eentje positief was?

FOL :')
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:19:17 #173
217702 Lonaa
Honger!
pi_211003781
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:17 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Ik had verteld he? Van mn 1001 negatieve testen voor er eentje positief was?

FOL :')
Niet gelezen. :7
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:20:22 #174
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211003788
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 09:19 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Niet gelezen. :7
LALALALALALALALALALAAAAAAAA
  donderdag 19 oktober 2023 @ 10:34:19 #175
348103 yinu
pi_211004393
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
[..]
Werk is dit keer niet het probleem; dat zijn even volle dagen deze week, maar niet per se buitensporig ofzo, en volgende week is agenda bijna leeg :)
[..]
Het is meer de combinatie met dit. Zie nog steeds de vlekjes, heb ook nog steeds dagelijks hoofdpijn die erger wordt gedurende de dag. Ene dag wel wat meer dan andere. Op/na een lange/drukke dag is de hoofdpijn erger en heb ik ook meer last van de vlekjes. Inspanning maakt het ook erger, zowel meer last van de vlekjes als gevoel dat er soms (tijdelijk) een of twee bij komen. Dat maakt dat ik nu ook even niet/nauwelijks sport, maar dat mis ik dus wel ook als ontspanning/hoofd leegmaken moment. Zelfs uurtje wandelen buiten met mn vader afgelopen zondag (wel deel tegen zon in, hoewel met zonnebril) zorgen al voor uur of langer extra vlekjes zien, alsof je in zon gekeken hebt en dan wegkijkt alleen gaat dat normaal dan heel snel gewoon weer weg.

En vandaar dat ik hoop misschien maandag en anders woensdag helemaal gerustgesteld te zijn. Dan blijven de lichamelijke symptomen mss nog wel, maar zou al fijn zijn als de rest dan wat minder meespeelt.
Sterkte bij de psycholoog, hopelijk helpt het je om wat te kalmeren. En wat het ook is, je oog, als ik zo even Google is het op zich niet zo dat ze in het ene geval acuut iets zouden doen qua medicatie toch? Beide condities gaan in de meeste gevallen vanzelf over. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, en dat het heel vermoeiend is. En ook vervelend als ze zo ontwijkend antwoorden. Dus heel goed dat je hebt doorgezet. :*

Ook :* voor Lonaa en Dora. Het valt niet mee.
Maar het alternatief was erger.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:06:11 #176
197950 Clubsoda
*zing*
pi_211004726
quote:

[..]
Sterkte :*
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:11:03 #177
8136 Blues
pi_211004779
quote:

Nu onderweg dus.... hoe is ze, erg gespannen?
En jij, lieverd, nog maar een keer, dit is een hele mooie keus voor haar. Al is die lood en loodzwaar voor jou :* !
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:13:20 #178
197950 Clubsoda
*zing*
pi_211004802
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:29 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
[..]
[..]

Voor wat het waard is: ik heb een vlek in mijn beeld (hier wel eens over verteld geloof ik) en daar kreeg ik in het begin ook veel hoofdpijn van, omdat ik er steeds op ging focussen. Zeker goed om het medisch allemaal uit te zoeken maar dit kan ook een verklaring zijn. En toptip bij (niet-migraine) hoofdpijn want baat het niet etc: een kwartier plat op je rug de grond liggen. Eventueel op een matje maar niet op bed en echt dat kwartier volmaken. Zo ontspannen in nekspieren, heeft me in een paar dagen van weken durende spanningshoofdpijn afgeholpen.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:28:17 #179
223828 Phaidra
pi_211004961
quote:

[..]
Heel veel sterkte :*.

En ik las iets over een linkje, ik wil die ook wel graag ontvangen O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:34:48 #180
223828 Phaidra
pi_211005028
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Voor wat het waard is: ik heb een vlek in mijn beeld (hier wel eens over verteld geloof ik) en daar kreeg ik in het begin ook veel hoofdpijn van, omdat ik er steeds op ging focussen. Zeker goed om het medisch allemaal uit te zoeken maar dit kan ook een verklaring zijn. En toptip bij (niet-migraine) hoofdpijn want baat het niet etc: een kwartier plat op je rug de grond liggen. Eventueel op een matje maar niet op bed en echt dat kwartier volmaken. Zo ontspannen in nekspieren, heeft me in een paar dagen van weken durende spanningshoofdpijn afgeholpen.
Ik kreeg ook een tip om dan een handdoekrolletje te maken en die onder je nek te leggen. Die rekt dan de spieren op die aan de drukpunten van je schedel vastzitten. Voor mij echt het verschil tussen een week met spanningshoofdpijn lopen of er in 1-2 dagen vanaf zijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 19 oktober 2023 @ 11:36:03 #181
148903 Memento-Mori
Carpe Diem
pi_211005041
:* voor Lonaa en Dora. Beste keus voor Dora maar wat moeilijk voor jou ;(

En ook sterkte voor blues en golfer met alles.

Hier net, voor de verandering, ook weer eens naar de oogarts want heb weer oogontsteking -O- gebed zonder einde, is oogontsteking 8 in 'n jaar ofzo
  donderdag 19 oktober 2023 @ 12:04:36 #182
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211005231
O+ 12 uur O+
  donderdag 19 oktober 2023 @ 12:05:01 #183
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211005234
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:36 schreef Memento-Mori het volgende:
:* voor Lonaa en Dora. Beste keus voor Dora maar wat moeilijk voor jou ;(

En ook sterkte voor blues en golfer met alles.

Hier net, voor de verandering, ook weer eens naar de oogarts want heb weer oogontsteking -O- gebed zonder einde, is oogontsteking 8 in 'n jaar ofzo
Weet je waarom je dat zo vaak hebt? Of compleet random?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 12:34:40 #184
148903 Memento-Mori
Carpe Diem
pi_211005488
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 12:05 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Weet je waarom je dat zo vaak hebt? Of compleet random?
Geen flauw idee, het is 1,5 jaar geleden begonnen daarvoor nog nooit gehad.

Het is wel duidelijk dat mijn lijf de ontsteking zelf aanmaakt (dus geen bacteriën of virussen oid van buitenaf) oftewel iets in m'n autoimmuunsysteem. Maar verder geen andere gezonsheidsklachten dus de oogartsen zien geen noodzaak het verder te onderzoeken en gaven aan dat het blijkbaar wel vaker gebeurd dat het terug blijft komen.

Ze schrikken ook wel steeds hoe heftig het ook ontstoken is. Maar goed weer corticosteroïde oogdruppels gekregen en opgehaald en na 1 druppel voelt het alweer wat beter.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 12:37:41 #185
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211005512
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 12:34 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]
Geen flauw idee, het is 1,5 jaar geleden begonnen daarvoor nog nooit gehad.

Het is wel duidelijk dat mijn lijf de ontsteking zelf aanmaakt (dus geen bacteriën of virussen oid van buitenaf) oftewel iets in m'n autoimmuunsysteem. Maar verder geen andere gezonsheidsklachten dus de oogartsen zien geen noodzaak het verder te onderzoeken en gaven aan dat het blijkbaar wel vaker gebeurd dat het terug blijft komen.

Ze schrikken ook wel steeds hoe heftig het ook ontstoken is. Maar goed weer corticosteroïde oogdruppels gekregen en opgehaald en na 1 druppel voelt het alweer wat beter.
Raar man lijven... :?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 12:43:57 #186
148903 Memento-Mori
Carpe Diem
pi_211005555
Ja, vandaag werd er wel gevraagd naar evt onderliggende reumatische aandoeningen waar het mee samen zou kunnen hangen maar ik heb thank god nergens anders last van (dit is ook pijnlijk genoeg dat dan weer wel). Nouja volgende week weer op controle.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 13:47:24 #187
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_211006037
Hier ook een "uit de hoge hoed" oogontstekingen hebber; overigens ook te correleren aan beddegoed (kussenslopen) in mijn geval.

IF kussen-x THEN volgende dag sterke irritatie. En dat escaleert dan soms de tent uit.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 13:55:54 #188
327387 vlindertje89
pi_211006134
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:34 schreef yinu het volgende:

[..]
Sterkte bij de psycholoog, hopelijk helpt het je om wat te kalmeren. En wat het ook is, je oog, als ik zo even Google is het op zich niet zo dat ze in het ene geval acuut iets zouden doen qua medicatie toch? Beide condities gaan in de meeste gevallen vanzelf over. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, en dat het heel vermoeiend is. En ook vervelend als ze zo ontwijkend antwoorden. Dus heel goed dat je hebt doorgezet. :*

Psycholoog was fijn. Even over kunnen hebben, ook over wat er allemaal eigenlijk best heel logisch is aan mijn reactie en wat andere mensen óók zouden hebben, en over waar het bij mij dan 'mis' gaat wat andere mensen dan meestal weer niét hebben. En wat besproken over hoe daarmee om te gaan nu. En ook dat ik echt niet bang hoef te zijn dat ik mijn symptomen niet duidelijk genoeg heb overgebracht en zij daardoor niet goede inschatting kunnen maken enzo, want ik kan echt prima uitleggen en ben ook echt wel zo (over)alert dat ik echt geen symptomen heb gemist etc.

Grootste verschil tussen beide is dat bij die andere variant dus wel expliciet op meerdere plekken staat dat bij neurologische symptomen zoals hoofdpijn verder neurologisch onderzoek gedaan moet worden omdat het samen kan gaan met wat nare dingen (cerebrale vasculitis heb ik ervan onthouden, daarna kwam nog rijtje maar toen was ik wél zo verstandig te stoppen met lezen). En dat ze bij die om die reden naast verder neurologisch onderzoek vaak ook wel behandelen met iets (steroiden geloof ik, ook niet helemaal onthouden, maar iets iig). Dus mijn angst zit dan in het stukje als het toch dat is en ik krijg dan idd cerebrale vasculitis of een van die andere dingen en ze zien dat niet op tijd want geen verder onderzoek gedaan.

Heb de tip van @Clubsoda en @Phaidra net ook al even gedaan tussen meetings in, was wel fijn. Merkte idd pas tegen het einde echt die ontspanning, dus ga dat af en toe maar even doen en mss dan ook wel net iets langer. Voel me na psych (en ook al na even langsgeweest daar gister en serieus genomen worden) ook wel iets rustiger. Net moeilijk gesprek gehad over student voor werk, en nu nog even met collega bellen daarover, maar daarna heb ik rest vd dag vrij dus denk dat ik even paar uur in bad ga liggen met wat podcasts ofzo O+

[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 19-10-2023 14:01:56 ]
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:00:26 #189
327387 vlindertje89
pi_211006189
Wat klote zeg @Memento-Mori! Hopelijk werken de druppels snel. En wat vervelend dat het steeds maar terug blijft komen..

En wat apart @fietsie van die link met kussenslopen! Alle soorten? Lijkt me best wel irritant zeg.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:31:00 #190
217702 Lonaa
Honger!
pi_211006526
Weer thuis. Dora vond het heel spannend op Schiphol. Ik heb haar horen huilen toen ik bij dr weg moest lopen.

Thuis is ook gek. Alles is gek. Ik voel veel en weet nu niet zo goed wat ik met mezelf aan moet.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:37:55 #191
175489 Candaasje
pi_211006622
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:31 schreef Lonaa het volgende:
Weer thuis. Dora vond het heel spannend op Schiphol. Ik heb haar horen huilen toen ik bij dr weg moest lopen.

Thuis is ook gek. Alles is gek. Ik voel veel en weet nu niet zo goed wat ik met mezelf aan moet.
;( :*
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:37:55 #192
148903 Memento-Mori
Carpe Diem
pi_211006623
quote:

;( :*
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:39:42 #193
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211006657
quote:

:{
Sterkte!
Werkt een flinke toeter ijs als troost misschien?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:42:44 #194
8136 Blues
pi_211006702
1000 Hugs voor @Lonaa het is ook allemaal gek.
Heb je nu, of kan je nu naar vrienden die je alleen maar vasthouden en vertellen dat het allemaal goed komt :*
Anders doen wij dat wel hier :Y O+
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:45:22 #195
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211006748
quote:

Blijven ademen voor nu. De rest komt vanzelf. Je hebt goed gedaan mop. Lamalos.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:45:28 #196
478383 Tuindier
pi_211006752
quote:

;( ;( :*
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:46:18 #197
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211006769
Sterkheidsbaas geweest voor Dora O+ O+
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:47:18 #198
217702 Lonaa
Honger!
pi_211006788
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sterkheidsbaas geweest voor Dora O+ O+
Moest. Kan niet stuk gaan dan, honden zijn ook gevoelig.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:47:32 #199
217702 Lonaa
Honger!
pi_211006795
Jullie zijn lief. Ik doe vandaag helemaal niks meer maar dat doe ik niet hier want het is gek. Morgen weer een dag.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:47:49 #200
217702 Lonaa
Honger!
pi_211006802
De topicpointer mag er wel uit trouwens, @MadMaster en ijs werkt altijd.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:48:11 #201
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211006809
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Moest. Kan niet stuk gaan dan, honden zijn ook gevoelig.
En je hebt gedaan. Nu mag jij. Even. Dan vast weer door. Maar nu mag jij.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:50:34 #202
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211006849
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:47 schreef Lonaa het volgende:
De topicpointer mag er wel uit trouwens, @:MadMaster en ijs werkt altijd.
Wat een kutdag.
Heb je nog een laatste foto die je met ons wil delen of is dat te pijnlijk?
En heb je veel geld binnengekregen?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:51:07 #203
217702 Lonaa
Honger!
pi_211006859
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
En je hebt gedaan. Nu mag jij. Even. Dan vast weer door. Maar nu mag jij.
Ik weet het. Even paar dingetjes regelen en dan ga ik naar mijn vluchtadres en daar mag ik zijn.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:51:47 #204
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211006872
quote:

Brok in m’n keel en tranen.

Hele dikke knuffel voor jou
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:51:57 #205
217702 Lonaa
Honger!
pi_211006878
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:50 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Wat een kutdag.
Heb je nog een laatste foto die je met ons wil delen of is dat te pijnlijk?
En heb je veel geld binnengekregen?
Ik maakte foto in de auto maar die is zo sneu. Dat wil ik jullie ook niet aandoen.

Alle kosten zijn gedekt, jullie zijn echt de beste interwebzmensen die er bestaan. O+
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:53:45 #206
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211006904
Liefste kutforum van Nederland
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:53:51 #207
217702 Lonaa
Honger!
pi_211006905
Hier dan, deze valt wel mee.

O+
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:54:32 #208
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211006915
Ach gos O+ :'(
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:56:34 #209
223828 Phaidra
pi_211006946
quote:

Och ;( :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:00:28 #210
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211006995
quote:

Wat moet dat moeilijk geweest zijn (en nu nog zijn)..
Maar je hebt gedaan wat het beste voor haar was en kunt heel erg trots op jezelf zijn :*
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:01:21 #211
217702 Lonaa
Honger!
pi_211007009
Ik zie het maar als een grote vakantie voor d'r. Ze moet hier even doorheen en dan altijd 26 graden en mooi weer.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:02:08 #212
327387 vlindertje89
pi_211007018
@Lonaa :* dikke knuffel. Wat fijn dat de kosten gedekt zijn. Je hebt het zo goed gedaan! Hopelijk krijg je snel een foto van een zeer blije Dora daar. Sterkte met alle emoties en goed dat je zo naar iemand toe kan (of ben je daar dan alleen?).
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:03:07 #213
217702 Lonaa
Honger!
pi_211007031
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:02 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lonaa :* dikke knuffel. Wat fijn dat de kosten gedekt zijn. Je hebt het zo goed gedaan! Hopelijk krijg je snel een foto van een zeer blije Dora daar. Sterkte met alle emoties en goed dat je zo naar iemand toe kan (of ben je daar dan alleen?).
Ik ga naar iemand toe. :Y

Dora landt om ongeveer middernacht Nederlandse tijd.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:06:21 #214
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211007076
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:01 schreef Lonaa het volgende:
Ik zie het maar als een grote vakantie voor d'r. Ze moet hier even doorheen en dan altijd 26 graden en mooi weer.
En hopelijk minder vuurwerk
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:07:12 #215
217702 Lonaa
Honger!
pi_211007091
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ja het was hier al weer begonnen vorige week. Echt top.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:14:26 #216
327387 vlindertje89
pi_211007186
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik ga naar iemand toe. :Y

Dora landt om ongeveer middernacht Nederlandse tijd.
Heel fijn. Ik hoop dat het went en dat je de bevestiging krijgt dat ze daar inderdaad een fijn zorgeloos/zorgelozer vakantieleven kan leiden! Maar hoe dan ook is het een verdomd knappe beslissing die je alleen kan nemen als je heel erg van haar houdt én in staat bent haar belang voor dat van jezelf te stellen. Well done :*

quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 11:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dit is wel heel fijn om te lezen trouwens. Ik probeer mezelf ook steeds voor te houden dat het super logisch is allemaal. Je hersenen moeten wennen aan beide vlekjes 'wegpoetsen' uit beeld door het stukje gezichtsveld uit het andere oog daarvoor te gebruiken, en ook als dat wat gewend is moet er gewoon harder voor gewerkt worden. Als je dan ook nog veel moet nadenken of veel op scherm zit of allebei dan kost dat wat en dan is het logisch dat je hersenen nog harder moeten werken, is meer hoofdpijn en/of lukt minder goed vlekjes weg te poetsen en dus meer last. En inspanning is ook meer werk voor hersenen, want coördinatie en spieren aansturen en longen aansturen en nadenken tegelijk en dus zelfde als bij veel nadenken en/of computer. En ik ben wat verkouden en wat snot in holtes dus dat zorgt ook voor wat druk bij ogen. Dus ik kan het ook allemaal wel goed verklaren waarom het normaal zou kunnen/moeten zijn :) alleen dat doemdenken he, dat is toch een iets té groot talent soms.
Bevestiging dat dat bij iemand anders in de praktijk ook zo ging is dus heel fijn.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:19:52 #217
257653 Myraela
Hangry
pi_211007235
Fijn dat je naar iemand toe kan, Lonaa. Lijkt me allemaal heel gek om zo afscheid te nemen. Maar ze gaat naar een goede plek.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:22:19 #218
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211007256
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Euh, de klapsi op de Antillen zijn ook geen pretje voor dier en mens… :N
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:26:18 #219
257653 Myraela
Hangry
pi_211007291
Ik had vandaag een heel kort kantoordagje omdat ik na een uur al merkte dat ik weer aan het bloeden was en daar niet op voorbereid was. :') Gelukkig gisteren al met de verloskundige besproken dat ik daar om de zoveel dagen last van heb. En nu mag ik maandag al naar het ziekenhuis om toch maar snel een uitstrijkje te doen. Schiet er toch weer een beetje in de HPV-stress van. Bang dat ze begin dit jaar misschien toch niet alle onrustige celen weg hebben kunnen halen. Maar wel blij dat het zo snel kan, want met elke bloeding maak ik me toch ook weer zorgen over de zwangerschap. Ondanks dat dat elke keer wel prima lijkt te gaan.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:26:32 #220
217702 Lonaa
Honger!
pi_211007297
Vliegtuig gaat vertrekken. Er is bevestiging dat ze in het ruim zit. O+
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:27:11 #221
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211007307
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef Myraela het volgende:
Ik had vandaag een heel kort kantoordagje omdat ik na een uur al merkte dat ik weer aan het bloeden was en daar niet op voorbereid was. :') Gelukkig gisteren al met de verloskundige besproken dat ik daar om de zoveel dagen last van heb. En nu mag ik maandag al naar het ziekenhuis om toch maar snel een uitstrijkje te doen. Schiet er toch weer een beetje in de HPV-stress van. Bang dat ze begin dit jaar misschien toch niet alle onrustige celen weg hebben kunnen halen. Maar wel blij dat het zo snel kan, want met elke bloeding maak ik me toch ook weer zorgen over de zwangerschap. Ondanks dat dat elke keer wel prima lijkt te gaan.
O jasses, niet zo gek dat je je zorgen maakt hoor. Ondanks dat het waarschijnlijk vast wel goedkomt.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:29:58 #222
147666 AnneX
pi_211007337
Dacht dat ik wel bestand was tegen het een en ander…springen vanzelf de tranen in mijn ogen bij Dora in de auto.

Goed gedaan@Lonaa
Nu jijzelf 😘
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:32:07 #223
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211007367
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef Lonaa het volgende:
Vliegtuig gaat vertrekken. Er is bevestiging dat ze in het ruim zit. O+
Blijf je eigenlijk op de hoogte gehouden worden van haar wel en wee?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:33:03 #224
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211007379
quote:
Oh gatver, wat een stress en gedoe waar je helemaal niet op zit te wachten!
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:36:11 #225
147666 AnneX
pi_211007412
Oh Myraela… dat is nogal een schrik!

En Memento Mori ook narigheid.

Houdt het dan nooit op -O-
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:38:08 #226
399750 Tele6
pi_211007429
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:14 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Heel fijn. Ik hoop dat het went en dat je de bevestiging krijgt dat ze daar inderdaad een fijn zorgeloos/zorgelozer vakantieleven kan leiden! Maar hoe dan ook is het een verdomd knappe beslissing die je alleen kan nemen als je heel erg van haar houdt én in staat bent haar belang voor dat van jezelf te stellen. Well done :*
[..]
Dit is wel heel fijn om te lezen trouwens. Ik probeer mezelf ook steeds voor te houden dat het super logisch is allemaal. Je hersenen moeten wennen aan beide vlekjes 'wegpoetsen' uit beeld door het stukje gezichtsveld uit het andere oog daarvoor te gebruiken, en ook als dat wat gewend is moet er gewoon harder voor gewerkt worden. Als je dan ook nog veel moet nadenken of veel op scherm zit of allebei dan kost dat wat en dan is het logisch dat je hersenen nog harder moeten werken, is meer hoofdpijn en/of lukt minder goed vlekjes weg te poetsen en dus meer last. En inspanning is ook meer werk voor hersenen, want coördinatie en spieren aansturen en longen aansturen en nadenken tegelijk en dus zelfde als bij veel nadenken en/of computer. En ik ben wat verkouden en wat snot in holtes dus dat zorgt ook voor wat druk bij ogen. Dus ik kan het ook allemaal wel goed verklaren waarom het normaal zou kunnen/moeten zijn :) alleen dat doemdenken he, dat is toch een iets té groot talent soms.
Bevestiging dat dat bij iemand anders in de praktijk ook zo ging is dus heel fijn.
+ wat betreft hoofdpijn; ik vergeet altijd hoe veel energie het kost om stress/zorgen te hebben tot ik een dagje heb dat het echt soepel gaat. Stom genoeg ga ik me vaak extra zorgen maken over m'n gebrek aan fut en dan voel ik me nog lamlendiger. :') gewoon hoe veel energie het kost om stress te hebben. Waardeloos :(
Niet om te zeggen dat je hoofdpijn niet echt is maar alleen psychisch, maar om te zeggen dat hoofdpijn heel normaal is.
Idem voor buikpijn he. Bij mij is 't het een of het ander als ik stress heb.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:39:12 #227
399750 Tele6
pi_211007436
Beterschap @Memento-Mori en @Myraela :* :*

@Lonaa dikke knuffel :*
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:49:15 #228
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211007524
quote:
Kan me voorstellen dat je daar bezorgd van raakt :* Fijn dat je maandag al in het ziekenhuis terecht kunt.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:49:52 #229
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211007533
En voor alle anderen met gezondheidsklachten of zorgen ook een :*

[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 19-10-2023 17:21:08 ]
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:56:36 #230
327387 vlindertje89
pi_211007608
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:38 schreef Tele6 het volgende:

[..]
+ wat betreft hoofdpijn; ik vergeet altijd hoe veel energie het kost om stress/zorgen te hebben tot ik een dagje heb dat het echt soepel gaat. Stom genoeg ga ik me vaak extra zorgen maken over m'n gebrek aan fut en dan voel ik me nog lamlendiger. :') gewoon hoe veel energie het kost om stress te hebben. Waardeloos :(
Niet om te zeggen dat je hoofdpijn niet echt is maar alleen psychisch, maar om te zeggen dat hoofdpijn heel normaal is.
Idem voor buikpijn he. Bij mij is 't het een of het ander als ik stress heb.
Ja, kan natuurlijk ook meespelen idd. Ruim twee weken elke dag hoofdpijn is niet fijn, maar er zijn ook wel genoeg 'normale' redenen met ogen en stress en verkoudheid om dat te kunnen verklaren :) en het is ook niet elke dag even sterk aanwezig gelukkig.

@Myraela wat een schrik! Heel logisch dat je daar in de stress van raakt. Hopelijk snel goed nieuws over het uitstrijkje! En dat het gewoon een wat betere doorbloeding daar als oorzaak heeft ipv andere minder fijne dingen.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:59:55 #231
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211007648
quote:
Oeh da's schrikken. Fijn dat je maandag al terecht kunt
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:59:58 #232
348103 yinu
pi_211007651
quote:

;( :* O+
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:59:59 #233
257653 Myraela
Hangry
pi_211007653
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:27 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
O jasses, niet zo gek dat je je zorgen maakt hoor. Ondanks dat het waarschijnlijk vast wel goedkomt.
Ga ik ook wel vanuit. Elke vorm van checken is vooral erg fijn voor dat klein doemdenk-stemmetje in je hoofd.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:05:15 #234
348103 yinu
pi_211007707
Hè Myraela, ook al stress. Hopelijk geeft het bezoek maandag uitsluitsel en rust.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:10:20 #235
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211007755
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:29 schreef AnneX het volgende:
Dacht dat ik wel bestand was tegen het een en ander…springen vanzelf de tranen in mijn ogen bij Dora in de auto.

Goed gedaan@Lonaa
Nu jijzelf 😘
Ik zit ook al de hele dag een beetje te snotteren. Dora is de enige hond die in mijn huis mocht en zelfs mocht logeren. Ik hou van Dora.
Spoilers!
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:11:18 #236
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211007764
@Myreala :*

Sterkte @Memento-Mori, lijkt me eng en onpraktisch wat je hebt.

Fijn van je gesprek @vlintertje89
Spoilers!
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:11:54 #237
478383 Tuindier
pi_211007770
O+ Dora O+
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:19:05 #238
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_211007834
Hehe, vlinter.
Spoilers!
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:28:20 #239
217702 Lonaa
Honger!
pi_211007909
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:32 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Blijf je eigenlijk op de hoogte gehouden worden van haar wel en wee?
Uh, dat gaat meestal een beetje vanzelf. In het begin vaak wel en dan wordt het minder. Dat is ook oké.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:35:02 #240
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211007966
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Uh, dat gaat meestal een beetje vanzelf. In het begin vaak wel en dan wordt het minder. Dat is ook oké.
Uhu, kan me voorstellen dat loslaten op een gegeven moment ook goed is, op voorwaarde dat je weet dat ze idd goed zit etc.

donderdag 19 oktober 2023 @ 16:43:55 #241
217702 Lonaa
Honger!
pi_211008027
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:35 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Uhu, kan me voorstellen dat loslaten op een gegeven moment ook goed is, op voorwaarde dat je weet dat ze idd goed zit etc.

Ja precies.

Ik ben inmiddels waar ik moet zijn en er is voor me gekookt. Ik hoef alleen maar te zijn.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 16:44:24 #242
20291 DancingPhoebe
/care
pi_211008030
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 16:43 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja precies.

Ik ben inmiddels waar ik moet zijn en er is voor me gekookt. Ik hoef alleen maar te zijn.
Hoooooooohhhhhhhhhhm
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:03:23 #243
147666 AnneX
pi_211008170
De zoveelste vaccinatie zit erin w/
Ondertussen ben ik de tel kwijt. De vijfde? De vierde?
De site en de organisatie op lokatie is aanzienlijk verbeterd t.o.v. eerder.
De prik mevrouw vertelde, dat er ruim 2000 op afspraak komen en nog eens 1000 zonder afspraak.
Niemand hoefde buiten te wachten. De eerste keer stonden wij zeker anderhalf uur buiten in half december. Ook de 80+ en minder mobiele mensen.

Daarna naar Ikea vlakbij en mompelend over ontspullen van alles het huis ingesleept. 8)7
En ik ging eigenlijk alleen voor Halbblatt en dat was er niet. Wie beweerde dat? :G

Daarna gelunched bij Vroeg en een roggeknar en stuk oude kaas gekocht van de favo kaasboerderij.
De andere auto heeft té veel (slimme) knopjes en alarmen.
Onderweg zag ik twee lelijke Eendjes rijden. O+

Fijn @vlindertje89 dat je je zorgen kon uiten. Tis toch anders dan hier in schrift.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:03:40 #244
147666 AnneX
pi_211008176
Mega post c_/
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:12:00 #245
8136 Blues
pi_211008256
Lelijke eendjes O+ O+
Hoezee voor de prikken.
Bij mij op de rol staan griep, pneumokok en covid.
Bij g griep en de hormoontherapie prik. Dinsdag komt de wijkvp die zetten. En dan samen met mij de covidprik.
Niet allemaal op dezelfde dag trouwens.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 17:13:43 #246
8136 Blues
pi_211008272
g maakt mosselen voor zichzelf met groente in Leffe bruin.
Ik drink nu een Leffe bruin O~) en ga zo kaasfondue voor mezelf maken. Met zijn zelfgemaakte maisbroodkapjes en geblancheerde bloemkool/broccoli roosjes.
Zin an *O*
  donderdag 19 oktober 2023 @ 18:01:01 #247
859 Isabeau
ISFP
pi_211008648
Ik zit hier ook fraai te snotteren, maar ook met een grijns, want ik vind het wel mooi dat we allemaal een traan gelaten hebben voor Dora en Lonaa. Maar potverdikke, Dora, ik wil ook wel 26 graden elke dag O+

Verder maandag al de griepvaccinatie gehad en ik denk dat het niet tot een covidvaccinatie gaat komen. Alles in H'veen zit vol in oktober, november en december :') (ik heb gebeld) En andere plekken is best veel gedoe voor mij zonder auto, dus dan maar niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 19 oktober 2023 @ 18:40:04 #248
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211009071
Nou, officieel IOAW aangevraagd, best een dingetje toch.

@AnneX ik heb volgens mij nu 6x vaccinatie gehad, ik tel meer in soorten, 2x pfizer (normale bijwerkingen) 2x moderna (werd er niet goed van, beide keren hetzelfde en een week lang) en vorig jaar daarom weer pfizer gekregen en nu was er alleen maar pfizer.

@Isabeau ik begreep dat er regelmatig weer priktijden bij komen dus gewoon af en toe even kijken.

Ga zo "even" zuurvleis" maken in de instant pot. Lekker voor morgen.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 18:43:58 #249
197950 Clubsoda
*zing*
pi_211009116
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 17:03 schreef AnneX het volgende:
De zoveelste vaccinatie zit erin w/
Ondertussen ben ik de tel kwijt. De vijfde? De vierde?
De site en de organisatie op lokatie is aanzienlijk verbeterd t.o.v. eerder.
De prik mevrouw vertelde, dat er ruim 2000 op afspraak komen en nog eens 1000 zonder afspraak.
Niemand hoefde buiten te wachten. De eerste keer stonden wij zeker anderhalf uur buiten in half december. Ook de 80+ en minder mobiele mensen.

Daarna naar Ikea vlakbij en mompelend over ontspullen van alles het huis ingesleept. 8)7
En ik ging eigenlijk alleen voor Halbblatt en dat was er niet. Wie beweerde dat? :G

Daarna gelunched bij Vroeg en een roggeknar en stuk oude kaas gekocht van de favo kaasboerderij.
De andere auto heeft té veel (slimme) knopjes en alarmen.
Onderweg zag ik twee lelijke Eendjes rijden. O+

Fijn @:vlindertje89 dat je je zorgen kon uiten. Tis toch anders dan hier in schrift.
Ik, en de site zegt dat het er gewoon is bij de vestiging waarvan ik vermoed dat je er geweest bent :R

https://www.ikea.com/nl/n(...)rgroen-wit-40530743/
  donderdag 19 oktober 2023 @ 18:45:34 #250
197950 Clubsoda
*zing*
pi_211009130
quote:
2s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:53 schreef Lonaa het volgende:
Hier dan, deze valt wel mee.

[ afbeelding ]
O+
Och O+ :*
  donderdag 19 oktober 2023 @ 18:54:13 #251
859 Isabeau
ISFP
pi_211009208
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 18:43 schreef Clubsoda het volgende:

Ik, en de site zegt dat het er gewoon is bij de vestiging waarvan ik vermoed dat je er geweest bent :R

maar, is dat halbblad, want dat zie ik zo niet staan? Gewoon dat het keukenpapier is.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:01:15 #252
197950 Clubsoda
*zing*
pi_211009273
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 18:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
maar, is dat halbblad, want dat zie ik zo niet staan? Gewoon dat het keukenpapier is.
Maar het is wel halfblad, ook al staat het niet op de verpakking.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:01:51 #253
859 Isabeau
ISFP
pi_211009279
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:01 schreef Clubsoda het volgende:

Maar het is wel halfblad, ook al staat het niet op de verpakking.
Denk dat dat voor AnneX ook niet duidelijk was, dat ze die moest hebben.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:05:16 #254
197950 Clubsoda
*zing*
pi_211009320
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Denk dat dat voor AnneX ook niet duidelijk was, dat ze die moest hebben.
En dan ben ik af? Mooi is dat.

Echter:

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 18:08 schreef Clubsoda het volgende:
Dienstmededeling voor @:Lucky_Strike en @:sigme: het keukenpapier van Ikea (met groene knolletjes) is ook halbblatt.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:06:35 #255
859 Isabeau
ISFP
pi_211009342
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:05 schreef Clubsoda het volgende:
En dan ben ik af? Mooi is dat.

Let wel:

Ah, dat was wel een duidelijke mededeling :Y

(en ik zeg nergens dat jij eh....af? bent; ik vind het niet duidelijk op de website van de ikea dat dat halfblad keukenpapier is)
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:09:23 #256
197950 Clubsoda
*zing*
pi_211009388
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ah, dat was wel een duidelijke mededeling :Y

(en ik zeg nergens dat jij eh....af? bent; ik vind het niet duidelijk op de website van de ikea dat dat halfblad keukenpapier is)
Ik kreeg een gele kaart van Anne voor mijn bewering ;)

Maar nee, duidelijk is het inderdaad niet, daarom was ik destijds opgetogen over mijn ontdekking. Misschien is dit type keukenpapier een vanzelfsprekendheid in Zweden?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:10:19 #257
197950 Clubsoda
*zing*
pi_211009402
Gesprek op niveau wel hoor, keukenpapier :') O+
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:10:40 #258
859 Isabeau
ISFP
pi_211009407
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:09 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kreeg een gele kaart van Anne voor mijn bewering ;)

Maar nee, duidelijk is het inderdaad niet, daarom was ik destijds opgetogen over mijn ontdekking. Misschien is dit type keukenpapier gangbaar in Zweden?
Dat zou natuurlijk ook nog kunnen :Y Dat ze daar allemaal halfjes hebben. Of wij hebben dubbel :D
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:11:25 #259
859 Isabeau
ISFP
pi_211009412
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:10 schreef Clubsoda het volgende:
Gesprek op niveau wel hoor, keukenpapier :') O+
Mag ook wel weer eens. Er is hier zoveel verdrietigs, dat vind ik best moeilijk -O- Dus kom maar op met een diepgaand gesprek over keukenpapier *O*
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:21:35 #260
63722 z80
I fink you freaky
pi_211009567
Hier al jaren een tork papier rol hangen. Daar scheur je af wat je nodig hebt.
Wel opletten dat je de vingers niet openhaalt aan de papier afsnijrand/tanden.

Tevens aan het wachten op de oven. Lasagne staat gaar te worden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:22:31 #261
197950 Clubsoda
*zing*
pi_211009582
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mag ook wel weer eens. Er is hier zoveel verdrietigs, dat vind ik best moeilijk -O- Dus kom maar op met een diepgaand gesprek over keukenpapier *O*
Och :* er gebeurt een hoop inderdaad. Ik kan alleen weinig anders nuttig toevoegen over keukenpapier ben ik bang. Behalve dat het onze bijna op is en mijn echtgenote er vandaag niet in geslaagd is naar de Lidl te wandelen. Binnenkort een nieuwe poging.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:30:27 #262
859 Isabeau
ISFP
pi_211009711
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:22 schreef Clubsoda het volgende:

Och :* er gebeurt een hoop inderdaad. Ik kan alleen weinig anders nuttig toevoegen over keukenpapier ben ik bang. Behalve dat het onze bijna op is en mijn echtgenote er vandaag niet in geslaagd is naar de Lidl te wandelen. Binnenkort een nieuwe poging.
Nog een heugelijke toevoeging: mijn ouders bleken plots halbblat te hebben hangen als keukenpapier _O_
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 19:31:54 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211009732
Ik pak altijd minimaal twee vellen keukenpapier dus ik snap echt de toegevoegde waarde van vellen die de helft van het normaal formaat zijn, niet :D
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:32:40 #264
859 Isabeau
ISFP
pi_211009745
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:31 schreef derLudolf het volgende:
Ik pak altijd minimaal twee vellen keukenpapier dus ik snap echt de toegevoegde waarde van vellen die de helft van het normaal formaat zijn, niet :D
Ik heb juist vaak helemaal niet zoveel nodig als ik een heel blaadje heb :o
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:37:13 #265
859 Isabeau
ISFP
pi_211009825
Welk dessert zouden jullie meebrengen voor Kerstmis voor 10 personen? Het moet mee in de auto. Het kan daar wel geassembleerd worden in de keuken. Ik heb wat inspiratie nodig.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:37:36 #266
327387 vlindertje89
pi_211009831
Ik heb sinds ik in dit huis woon, nog nooit keukenpapier gehad :o al een ruime 6 jaar dus.
Wat mis ik? Waar gebruiken jullie het voor? Waarom moet ik het hebben?

En @Isabeau :* is het trouwens nog gelukt met energiecontract vastzetten?
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:38:33 #267
327387 vlindertje89
pi_211009846
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:37 schreef Isabeau het volgende:
Welk dessert zouden jullie meebrengen voor Kerstmis voor 10 personen? Het moet mee in de auto. Het kan daar wel geassembleerd worden in de keuken. Ik heb wat inspiratie nodig.
Wellicht niet helemaal de bedoeling want niet zelfgemaakt, maar ik vind de Lidl delicieux salted caramel cheesecake desserts echt goddelijk.

Mogelijk heb ik daar vanochtend ook mee ontbeten :')
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:40:48 #268
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211009880
Ik scheur af wat ik nodig heb. Soms de helft van een blad, maar wanneer ik kattenkots moet opruimen pak ik echt wel meer _O-

Helaas gaat een vaste aanstelling bij VWN niet gebeuren (geen budget), maar het is nu zo druk aan het worden voor de teamleiders dat ze mij gevraagd hebben om te helpen bij het administratieve werk. Dus nu wel echt leuk afwisselend, deels administratief, deels spreekuur en deels afspraken met clienten om gezinshereniging te begeleiden.
Leer nu ook steeds meer mensen kennen, kom aanfietsen "he miss vwn how are you". En omdat ik nogal moeilijk loop is er meestal iemand die bij de trappen even blijft kijken of het wel goed gaat O+
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:41:08 #269
63722 z80
I fink you freaky
pi_211009885
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb sinds ik in dit huis woon, nog nooit keukenpapier gehad :o al een ruime 6 jaar dus.

En @:Isabeau :* is het trouwens nog gelukt met energiecontract vastzetten?
Keukenpapier gebruik ik vooral om snel even wat af te vegen of als zakdoek.
Een rol gaat ook langer als een jaar mee.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:41:27 #270
859 Isabeau
ISFP
pi_211009890
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:38 schreef vlindertje89 het volgende:

Wellicht niet helemaal de bedoeling want niet zelfgemaakt, maar ik vind de Lidl delicieux salted caramel cheesecake desserts echt goddelijk.

Mogelijk heb ik daar vanochtend ook mee ontbeten :')
_O_ _O_ hahaha dit klinkt als het beste ontbijt ever!

Maar ik ben in staat om zoiets gewoon mee te nemen :')

Energiecontract nog niet vast gezet. Ik zag dat electriciteit alweer in prijs was verlaagd sinds ik de laatste keer keek. Ik hoop nog op verlaging van gas (ik las dat dat momenteel echt veel goedkoper hoort te zijn omdat de prijzen op de wereldmarkt echt enorm gezakt zijn).... maar misschien ben ik te afwachtend en wordt het snel weer allemaal veel duurder juist :')
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 19:43:07 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211009918
quote:

En @:Isabeau :* is het trouwens nog gelukt met energiecontract vastzetten?
Vet/olie uit een pan nemen. Of als je een vloeistof anders dan water hebt laten vallen, bv een fles olie of kwark.

Vlees droog deppen voor je gaat bakken. Schnitzels op laten uitlekken.

Met oliebollen bakken ook heel erg veel
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:44:54 #272
257653 Myraela
Hangry
pi_211009949
quote:
Ik zou een crumble maken. O+ Maar dat komt meer omdat warme desserts geweldig zijn. O+ Bessen crumble met amandelen en vanille ijs. O+ Of stoofperencrumble om het kerstig te maken.
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 19:45:26 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211009956
quote:
Galaktaboureko :9
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:45:40 #274
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211009962
Stoofperen met kaneelijs :9~
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 19:46:23 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211009974
Stoofperen, bah.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:48:12 #276
859 Isabeau
ISFP
pi_211009995
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:45 schreef derLudolf het volgende:

Galaktaboureko :9
Oef, dat moet ik echt een keer maken _O_
Is dat koud ook lekker? Ik weet niet of ik een oven tot mijn beschikking heb.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:48:59 #277
859 Isabeau
ISFP
pi_211010011
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:44 schreef Myraela het volgende:

Ik zou een crumble maken. O+ Maar dat komt meer omdat warme desserts geweldig zijn. O+ Bessen crumble met amandelen en vanille ijs. O+ Of stoofperencrumble om het kerstig te maken.
Dit klinkt als iets voor kerst met Jross en ik samen O+ Niet voor 10 man (waarvan een deel niets lust).
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:49:25 #278
859 Isabeau
ISFP
pi_211010021
Ik maak sowieso stoofperen. Zonder stoofperen geen kerst :Y)
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:50:05 #279
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211010033
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:48 schreef Isabeau het volgende:
Galaktaboureko
Ook is de Galaktoboureko een stuk lekkerder als je hem een nachtje in de koelkast hebt laten staan. Het loont écht de moeite om de taart volledig te laten afkoelen omdat dan pas de lichte ei-smaak die de custard anders heeft verdwijnt.

Ook wordt het filodeeg bovenop minder krokant wanneer je de siroop over de taart schenkt, maar juist door de schaal een nachtje in de koelkast te laten zetten komt dat lichte krokante weer een beetje terug. Geduld hebben is dus een must wanneer je besluit deze taart te gaan maken
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:52:10 #280
197950 Clubsoda
*zing*
pi_211010061
quote:
Ik ging ooit een bij schoonfamilie (schoonouders, stiefzwager en zijn vrouw en haar ouders) kerstdiners. Ik stelde voor een toetje mee te nemen. Hoefde echt heus niet, want die en die houden niet van toetjes en zus en zo zouden echt he-le-maal vol zitten na het eten. Ik was eigenwijs en maakte chocolademousse en inderdaad crumble. De 'helemaal-vollers' scheppen drie keer op :') Duidelijk geen goede, zelfgemaakte desserts gewend.

Dus dat is mijn go to nu. Die mousse moet in grote hoeveelheden wel lang opstijven.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:57:01 #281
859 Isabeau
ISFP
pi_211010125
Er wordt hier nu gediscussieerd over een goede chocolademousse (maakt Jross) en een warme crumble (maak ik dan).
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:58:05 #282
257653 Myraela
Hangry
pi_211010137
Ik vind het overigens het makkelijkste wanneer ik een dessert gewoon in schaaltjes mee kan nemen. Daarom heb ik een goede verzameling Gü glazen bakjes en La Fermière potjes. Perfect voor alles van chocolademousse tot panna cotta.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:02:41 #283
147666 AnneX
pi_211010208
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 18:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

In Utreg. Inderdaad gezien. Kon het op de keukenafdeling ‘gebruiken’ en was niet onder de indruk. Plus de print is een nono.

Edit: de zg. kaart is niet persoonlijk bedoeld hoor. :@
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:04:57 #284
327387 vlindertje89
pi_211010238
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:58 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het overigens het makkelijkste wanneer ik een dessert gewoon in schaaltjes mee kan nemen. Daarom heb ik een goede verzameling Gü glazen bakjes en La Fermière potjes. Perfect voor alles van chocolademousse tot panna cotta.
Kijk @Isabeau, dit is top! Dan moet je tien keer de salted caramel cheesecake vd Lidl zelf eten, zodat je glazen bakjes hebt voor het kerst-dessert :7

Klink lekker wat iedereen zegt :9

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 19-10-2023 20:10:43 ]
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:05:34 #285
197950 Clubsoda
*zing*
pi_211010250
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:57 schreef Isabeau het volgende:
Er wordt hier nu gediscussieerd over een goede chocolademousse (maakt Jross) en een warme crumble (maak ik dan).
Zal ik Jross mijn lievelingschocolademousse tippen? O-)
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:06:29 #286
147666 AnneX
pi_211010266
quote:
Een grote schaal tiramisu limoncello :Y)
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:08:28 #287
348103 yinu
pi_211010299
Cranberry curd taart!

Vorig jaar op aanraden van @AnneX gemaakt en dat was een topper. Plus makkelijk gemaakt, heel kerstig en lekker hysterisch roze.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:08:40 #288
859 Isabeau
ISFP
pi_211010301
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:05 schreef Clubsoda het volgende:

Zal ik Jross mijn lievelingschocolademousse tippen? O-)
Hij had het over proefbatches maken, dus die kan er vast wel bij _O_
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:10:09 #289
197950 Clubsoda
*zing*
pi_211010330
Ik doe het gewoon. Zo.

https://www.pastrypal.com/2009/08/hello-again-chocolate-mousse/

Zonder ei, dus veilig voor zwangeren en andere tere zielen :P

Ik doe trouwens deels pure chocola, anders is het wel heel zoet.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:12:10 #290
268312 Sarabi
pi_211010362
quote:

Kotsen jouw katten nooit?

In slechte weken gaat er hier zeker 1 rol doorheen dankzij die schatjes.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:13:14 #291
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211010379
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:12 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Kotsen jouw katten nooit?

In slechte weken gaat er hier zeker 1 rol doorheen dankzij die schatjes.
Dat dus :D
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:15:22 #292
147666 AnneX
pi_211010415
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:08 schreef yinu het volgende:
Cranberry curd taart!

Vorig jaar op aanraden van @:annex gemaakt en dat was een topper. Plus makkelijk gemaakt, heel kerstig en lekker hysterisch roze.

Oh ja! Was ik al weer vergeten. 8)7
#gatenkaas.

Trouwens dat was bij a een jaar geleden bij ikea. Toen kochten wij na lang delibereren gordijnen vanwege gasprijs, isolatie etc. Gister weer opgehangen achter de voordeur.
Donkergrijs.
Verdorie nu allemaal mooiere kleuren in dezelfde kwaliteit. -O-
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:16:00 #293
327387 vlindertje89
pi_211010426
He wat jammer @Kaatje1 van de functie bij vwn! Wel fijn dat je het daar naar je zin hebt. En goed dat de documenten voor ioaw (toch?) de deur uit zijn!

Dank voor de keukenpapiergebruik-antwoorden. Kattenkots doe ik met allesreinigerdoekjes. Ze kotsen ook niet vaak gelukkig, en als dan vaak ook niet zoveel (of het is al deels ingetrokken als ik er 's ochtends achter kom, dat kan ook :D ). En vrijwel altijd op het laminaat _O_
Zakdoek gebruik ik vrijwel nooit en anders pak ik even wc papier, pan was ik gewoon af. Vlees droogdeppen doe ik nooit want eet ik zelden op die manier, oliebollen bak ik nooit zelf. Geloof dat ik het echt niet nodig heb.

@Isabeau snap wel hoor dat je wacht in de hoop dat gas nog iets gaat zakken! Duim voor je dat dat idd gebeurt binnenkort!
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:17:03 #294
63722 z80
I fink you freaky
pi_211010444
quote:
Stoofpeertjes. En als je het helemaal bont wil maken een warme chocolade saus er bij. Een saus van echte chocolade die hard wordt om het peertje.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:18:43 #295
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_211010462
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:17 schreef z80 het volgende:

[..]
Stoofpeertjes. En als je het helemaal bont wil maken een warme chocolade saus er bij. Een saus van echte chocolade die hard wordt om het peertje.
Ooeehhhh :9~ :9~ :9~
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:21:03 #296
147666 AnneX
pi_211010487
Ach Kaatje: overheen gelezen. Jammer van het budget.
En je hebt het zo naar je zin daar, begrijp ik.
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 20:21:14 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211010488
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oef, dat moet ik echt een keer maken _O_
Is dat koud ook lekker? Ik weet niet of ik een oven tot mijn beschikking heb.
Ik kan me eigenlijk niet heugen of ik het ooit warm heb gegeten :D
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:25:33 #298
859 Isabeau
ISFP
pi_211010537
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:10 schreef Clubsoda het volgende:
Ik doe het gewoon. Zo.

Oh dear. Erm, er is er één heel erg zwanger dan _O- Goed dat je het benoemt.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:26:13 #299
859 Isabeau
ISFP
pi_211010548
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:21 schreef derLudolf het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet heugen of ik het ooit warm heb gegeten :D
Koud dus. Genoteerd. Heb er ook al een recept van opgeslagen *O*
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:26:46 #300
478383 Tuindier
pi_211010556
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:10 schreef Clubsoda het volgende:
Ik doe het gewoon. Zo.

Oh! Deze ga eens proberen te veganizen. Moet volgens mij best kunnen, en origineel idee met die caramel!
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:29:26 #301
478383 Tuindier
pi_211010602
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh dear. Erm, er is er één heel erg zwanger dan _O- Goed dat je het benoemt.
Maria?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')