Dat klinkt een beetje als zo’n knort wereld gerechtquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:42 schreef Tele6 het volgende:
Ik had nog een anekdote voor tussen de ellende door. Zowaar een CUL anekdote.
Gisteren had ik een AH Groente & Fruit Overblijver. Die dingen zijn inmiddels m'n hobby -- ¤10 of meer aan groente en fruit dat op de datum is, voor ¤3. Eigenlijk altijd een bak fruit, een zak groente en een verspakket. En eigenlijk altijd vegan (hoewel het verspakket voor kippensoep wat creativiteit vergde). Het fruit was dit keer 400 gram mangoblokjesop de datum dus lekker tintelig
Dit keer was het een verspakket "Gebakken gele rijst met saté". Rijst en saté niet inbegrepen![]()
![]()
Nou is dat een beetje een misleidende titel, want het verspakket bevatte gewoon roerbakgroenten, gember/ui/knoflook/peper, en de kruiden voor de gele rijst. Helemaal prima. Ik heb er tofu saté bij gemaakt en zilvervliesrijst. Pak Chinese wokgroenten dat ook in de Overblijver zat ook meegebakken en nu kan ik er 5 keer van eten
(voor 5 dagen rijst koken, kom er maar overheen)
Doe ik. Denk ik, maar weinig ervaring mee gelukkig dus ik voel me een beetje een Bambi op ijs soms . En toch ook weer niet altijd, want ik merk dat ik hem wel weer rust kan helpen brengen .quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus Candaasje... wat een heftige rol nemen jullie als vrienden op je... Pas op jezelf hierin.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Doe ik. Denk ik, maar weinig ervaring mee gelukkig dus ik voel me een beetje een Bambi op ijs soms . En toch ook weer niet altijd, want ik merk dat ik hem wel weer rust kan helpen brengen .
Het is wel een vriend om voor te willen vechten. Of nouja, om te willen steunen. Vechten moet ie zelf doen. Man met een hart van goud. We hebben ook de grootste lol, goede gesprekken. Groot vertrouwen in elkaar.
Ik heb nooit een grote broer gehad, maar ik denk dat het zo voelt.
Moet wel oppassen dat ik mezelf geen redderscomplex aanmeet. Daar ben ik vrees ik wel gevoelig voor.
Doe je rustig aan mopje. Goed uitzieken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
De man is onderweg met "echt een mega doggy bag"
Geen idee waar hij gegeten heeft, the suspense is killing me
Heftig. Veelquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Doe ik. Denk ik, maar weinig ervaring mee gelukkig dus ik voel me een beetje een Bambi op ijs soms . En toch ook weer niet altijd, want ik merk dat ik hem wel weer rust kan helpen brengen .
Het is wel een vriend om voor te willen vechten. Of nouja, om te willen steunen. Vechten moet ie zelf doen. Man met een hart van goud. We hebben ook de grootste lol, goede gesprekken. Groot vertrouwen in elkaar.
Ik heb nooit een grote broer gehad, maar ik denk dat het zo voelt.
Moet wel oppassen dat ik mezelf geen redderscomplex aanmeet. Daar ben ik vrees ik wel gevoelig voor.
Ik doe niksquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:40 schreef Blues het volgende:
[..]
Doe je rustig aan mopje. Goed uitzieken.
Afscheid nemen is een beetje doodgaanquote:
TTIWWPquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
De man is onderweg met "echt een mega doggy bag"
Geen idee waar hij gegeten heeft, the suspense is killing me
Niet altijdquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Afscheid nemen is een beetje doodgaan
Hoe gaat het met jullie? Niet allen met G maar ook met jouquote:
Met g matig.. voelt zich niet echt goed. Morgen belt longarts en dan hopen we echt echt, maar dan ook echt te weten hoe alles gaat lopen in het AVL. Logistiek qua wat eerst. En geen verrassingen qua nog meer onderzoeken of zo.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe gaat het met jullie? Niet allen met G maar ook met jou
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Met g matig.. voelt zich niet echt goed. Morgen belt longarts en dan hopen we echt echt, maar dan ook echt te weten hoe alles gaat lopen in het AVL. Logistiek qua wat eerst. En geen verrassingen qua nog meer onderzoeken of zo.
Ik ben wat moe en bezorgd, maar voel me wel oké.
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 09:20 schreef Lonaa het volgende:
Meh. Goeie vriend, de grootste "huisdieren zijn stom"persoon die ik ken, heeft net afscheid genomen van Dora.![]()
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 09:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Alle explosies vanacht buiten de stad zelf en de buurman is terug uit het gevangLike sands through the hourglass, so are the days of our lives
Citroenrasp en amandelen? Of er wat tomaatjes bij doen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 09:30 schreef Lonaa het volgende:
Ok, over tot de orde van de dag. Ik kook vanavond. Librije's ballen, rosti en broccoli. Broccoli gaat in de airfryer. Kan ik dit nog leuker/lekkerder maken dan "gewoon in de airfryer flikkeren" like I usually do?
Oh amandelen zijn wel een goed idee. Als ik nog van die meuk heb. Het voorraadbeheer is uh anders dan het wasquote:Op woensdag 18 oktober 2023 09:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Citroenrasp en amandelen? Of er wat tomaatjes bij doen.
Hey kleine meid, is je pappie thuis?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 09:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik verhuis volgende week van tokkiebuurt terug naar de ghettoZin in
Of liet ie je helemaal alleen?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 09:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hey kleine meid, is je pappie thuis?
Ja, is de broer van m’n stiefvader. Echt een topper. Die sowieso altijd vegan opties op zijn kaart heeft, dus ik begreep van te voren al niet helemaal waarom vega zo lastig was. Maar dat lag dus alleen aan m’n moeder.quote:
Je eerste zin was veel leuker dan de tweedequote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:35 schreef Myraela het volgende:
En ik dacht het systeem gehackt te hebben toen ik zag dat Picnic ook diepvries croissants van Bakkerij Bridor had, net als de geweldige croissants van Crisp.
Maar helaas. Ze zijn echt kleiner en minder lekker. Jammer, want voor de rest vind ik een Crisp bestelling vullen best lastig.
Nog lange nietquote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge allen!
@:lonaa![]()
Wat apart @:AnneX ik had begrepen dat de mensen boven de 80 een datum kregen en dat zijn jullie nog lang niet. Maar misschien is dat per regio anders.
Wat fijn @:Myraela dat de eigenaar goed meedacht.
Goed gezien.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, is de broer van m’n stiefvader. Echt een topper. Die sowieso altijd vegan opties op zijn kaart heeft, dus ik begreep van te voren al niet helemaal waarom vega zo lastig was. Maar dat lag dus alleen aan m’n moeder.
Wat fijn dat die man zo gastvrij was! Je eten klinkt ook echt lekker. Ik ben wel benieuwd wat rendangsoep is, ik kan me er weinig bij voorstellen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, is de broer van m’n stiefvader. Echt een topper. Die sowieso altijd vegan opties op zijn kaart heeft, dus ik begreep van te voren al niet helemaal waarom vega zo lastig was. Maar dat lag dus alleen aan m’n moeder.
Ik ben volgens mij al 6 weken bezig met mijn huidige.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:35 schreef Myraela het volgende:
En ik dacht het systeem gehackt te hebben toen ik zag dat Picnic ook diepvries croissants van Bakkerij Bridor had, net als de geweldige croissants van Crisp.
Maar helaas. Ze zijn echt kleiner en minder lekker. Jammer, want voor de rest vind ik een Crisp bestelling vullen best lastig.
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 12:18 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
Heel vervelend zo'n uitzicht
He bahquote:Op woensdag 18 oktober 2023 12:21 schreef Sarabi het volgende:
Bottelapparaat is kapot dus waarschijnlijk geen nieuw bier dit weekendDaar gaat onze planning.
Nope, achja niets aan te doen. Gelukkig hadden we dit weekend de plaatsen dichtbij ons gepland, daar kunnen we ook makkelijker op andere momenten bezorgen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 12:22 schreef Troel het volgende:
[..]
He bahDat is ook niet iets wat je snel even ergens kunt lenen ofzo.
Oh kut. Blijft het bier wel gewoon prima, of zit je nu met haast om de boel gefixt te krijgen?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 12:21 schreef Sarabi het volgende:
Bottelapparaat is kapot dus waarschijnlijk geen nieuw bier dit weekendDaar gaat onze planning.
Ik vond het een beetje een tom kha kai, maar dan dus met iets meer kruiden van rendang. Ik ga het zelf ook eens proberen te maken.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat fijn dat die man zo gastvrij was! Je eten klinkt ook echt lekker. Ik ben wel benieuwd wat rendangsoep is, ik kan me er weinig bij voorstellen.
Had ik moeten doen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:38 schreef Molo het volgende:
Heb je je moeder wel een cadeaubon voor een LARP experience gegeven als huwelijkscadeau @:myraela ?
Want, dat is toch ook gewoon te leuk![]()
Klopt, volgens mij moet vlees sowieso gewoon helemaal doorbakken zijn. Lever raden ze ook af. Al raden ze wel heel erg veel af tegenwoordig. Voor mij niet zo moeilijk, maar ik kan me best voorstellen dat andere mensen op sommige vlakken eens een uitzondering maken. Maar rauw vlees is iedereen volgens mij wel voorzichtig mee.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Je mag trouwens toch ook geen carpaccio als je zwanger bent?
Tenzij mitsen en maren maar dat weet je toch nooit zeker bij buiten de deur eten.
Met het vullen van een bestelling, of het opmaken van je croissants?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:35 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben volgens mij al 6 weken bezig met mijn huidige.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de Dam schijnt de zon. En toeristen te zien.
Eentje, die wol vreet.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:48 schreef yinu het volgende:
Jakkes! Wat voor beest was het, @:annex?
Zijn het dan niet gewoon larven van de wolmot? Je weet wel, die van die twee motten in een oude jas?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eentje, die wol vreet.
Eigenlijk leek het op een bedwants. Eentje en dan zo veel gaatjes en duizenden eitjes.
En dan de rest van de linnenkast, die ver van het bed staat in een andere ruimte. Grrrrrr.
De nieuwe gaat maar in een plastic zak in de kliko.
Oh ja …wolmot . Ga weer eens aan de gang met verversen druppels op de blokjes cederhout, en weer eens opschuren, die hangen en liggen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Zijn het dan niet gewoon larven van de wolmot? Je weet wel, die van die twee motten in een oude jas?
Dat zijn normale klerenkastbewoners uit de goede oude tijd toen kleren nog van wol waren…
Ik ruik direct weer de kamferballen van mijn oma. Bij haar geen motten!
Anyway: als ik jou was zou ik even googelen op mottenbestrijding in je klerenkast, anders gaat je andere tas en andere wollen kledij er ook aan: die larven zijn er niet op hun pootjes naartoe gewandeld.
Ooit motten op zolder gehad. Die hadden binnen drie jaar het trouwpak van mijn ex op. Dat was dus eerder dan dat het huwelijk stranddequote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh ja …wolmot . Ga weer eens aan de gang met verversen druppels op de blokjes cederhout, en weer eens opschuren, die hangen en liggen.
Voelt zó vies in eigen huis.
DP heeft het wel eens over beestjes. Heeft iemand anders motten ook in de kledingkast?
Het is echt iets van afgelopen 3-4 jaar.
Daarvoor nooit iets van gemerkt althans.
Heb ze ook afgelopen jaar gehadquote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh ja …wolmot . Ga weer eens aan de gang met verversen druppels op de blokjes cederhout, en weer eens opschuren, die hangen en liggen.
Voelt zó vies in eigen huis.
DP heeft het wel eens over beestjes. Heeft iemand anders motten ook in de kledingkast?
Het is echt iets van afgelopen 3-4 jaar.
Daarvoor nooit iets van gemerkt althans.
Het is gewoon, zoals een vriendin van de moordenaar van Peter R de Vries zei, 'een kenkerdom mens'quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vond het een beetje een tom kha kai, maar dan dus met iets meer kruiden van rendang. Ik ga het zelf ook eens proberen te maken.
[..]
Had ik moeten doen.![]()
Voordat er een te slecht beeld over m'n moeder ontstaat. Ik weet niet waar zo'n actie uit komt hoor, onbegrip, denk ik vooral. Maar het is eigenlijk echt een goed mens met de beste intenties.
Zekers zekersquote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:27 schreef Myraela het volgende:
Oh, ik vind intenties wel degelijk een groot verschil maken. En ook fatsoenlijke mensen met verstand, kunnen op andere vlakken nog wat dom of onhandig zijn.
Leg een wit laken op de grond en schudt de kleding erboven uit.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wolmotten heb ik nog niet op de kaart. Of ik heb ze gewoon nog niet ontdekt. Zou me ook niks verbazen
Meh, had tijdens corona al mijn pakken weggehangen zonder mottenpapier of ballen. Heb ze allemaal weg kunnen flikkeren. 4 maatpakken elk met 2 broeken, stuk of 6 confectiepakken (Boss, Peter van Holland). Duizenden Euro aan kleding. Ben blij dat ik tegenwoordig geen pak meer aanhoefquote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wolmotten heb ik nog niet op de kaart. Of ik heb ze gewoon nog niet ontdekt. Zou me ook niks verbazen
Nu bijlezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:22 schreef Blues het volgende:
Heel veel sterkte en beterschap gewenst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu bijlezen.
Katja Ebstein zong er ook een lied overquote:
Tjonge wat een traject is dat zo. Wanneer G zijn besluit heeft genomen, is er dan ook nog een wachttijd voor de behandeling die hij kiest?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu bijlezen.We have far more in common than that which devides us..
Tis nogal wat…Sterkte beiden in het traject en een goed herstel gewenst van alle behandelingen. 💐SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu bijlezen.
En wat Kaatje ook vraagt: snelle start?
😳quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Meh, had tijdens corona al mijn pakken weggehangen zonder mottenpapier of ballen. Heb ze allemaal weg kunnen flikkeren. 4 maatpakken elk met 2 broeken, stuk of 6 confectiepakken (Boss, Peter van Holland). Duizenden Euro aan kleding. Ben blij dat ik tegenwoordig geen pak meer aanhoef
Het bier blijft gewoon goedquote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oh kut. Blijft het bier wel gewoon prima, of zit je nu met haast om de boel gefixt te krijgen?
SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu bijlezen.![]()
Dat weten we niet, horen we pas tijdens gesprek avl. Maar overal is een wachttijd voor natuurlijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Tjonge wat een traject is dat zo. Wanneer G zijn besluit heeft genomen, is er dan ook nog een wachttijd voor de behandeling die hij kiest?
g laat liever niet opereren, maar als dat daar ook t advies is, zou het zomaar kunnen zijn dat ie daar wel voor kiest.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hebben jullie zelf al een idee Blues?
Wat een hoop paparassie werk!quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Vanmiddag een volle administratieve dag gehad. Eerst van alles uitgezocht/nagevraagd voor VWN. Daar heb je tijdens spreekuur of afspraken geen tijd voor.
En ook maar eens een groot notitieblok gepakt. Ik had wat losse boekjes, maar daar kan ik niet zo goed mee overweg.
Daarna alle papieren bij elkaar gezocht voor de aanvraag IOAW. Maar goed dat ik het meeste digitaal heb en sommige dingen kon scannen. Mijn printer print niet meer maar de scanner gelukkig wel, en het formulier moet ik handmatig invullen. Morgen maar afmaken en opsturen. Toch best wel een dingetje.
Dit kan ik zelf wel. Maar moest van alles overal vandaan trekken. Misschien lever ik wel teveel in, maar dan mogen ze het zelf weggooien.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat een hoop paparassie werk!
Heb je daar hulp bij? (nodig) of kan je dat wel zelf?
Pff, allebei wat voor te zeggen... sterkte!quote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:29 schreef Blues het volgende:
[..]
g laat liever niet opereren, maar als dat daar ook t advies is, zou het zomaar kunnen zijn dat ie daar wel voor kiest.
Maar hijzelf heeft de regie uiteraard.
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit kan ik zelf wel. Maar moest van alles overal vandaan trekken. Misschien lever ik wel teveel in, maar dan mogen ze het zelf weggooien.
Volgens mij kunnen ze sowieso overal al bij.
Las nog iets in de papieren "het kan zijn dat een huisbezoek deel uitmaakt van de aanvraagprocedure om uw daadwerkelijke woonsituatie vast te stellen".
Ben benieuwd, Elin kost alleen maar geld, die brengt niets in
Tijd voor een mooi kleedje in je nieuwe auto, zodat je altijd zoiets om kan doen?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zucht. Sta langs een provinciale weg te wachten op de Wegenwacht. Ik heb een lekke band. Het is koud en ik heb alleen mijn sportkleding aan. Ik heb wel al een zakje plastic en blik verzameld.
Het is 'veel' om te processen ja.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:39 schreef Clubsoda het volgende:
Lijkt me zwaar om in twee trajecten tegelijk te zitten @:Blues . Veel denkwerk en overleg en wachten. Maar het klinkt heel gedegen en fijn dat g zoveel regie krijgt.
Balen!! Altijd een fleecedeken en water in je auto. Standaard!quote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zucht. Sta langs een provinciale weg te wachten op de Wegenwacht. Ik heb een lekke band. Het is koud en ik heb alleen mijn sportkleding aan. Ik heb wel al een zakje plastic en blik verzameld.
Ik een reservewiel en een krikquote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Ben en altijd een fleecedeken en water in je auto. Standaard!
Oh da's niet echt fijn. Hebben ze aangegeven hoe lang het gaat duren?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sterkte met de keuze.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:29 schreef Blues het volgende:
[..]
g laat liever niet opereren, maar als dat daar ook t advies is, zou het zomaar kunnen zijn dat ie daar wel voor kiest.
Maar hijzelf heeft de regie uiteraard.
Dan een proppenset en een co2 cilinder, als je toch zelf aan de slag gaat.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik een reservewiel en een krik
En een reflecterende doorwerkjas
Heb je de app zodat je kan zien waar ze blijven?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
schijf even op waar je allemaal gebrek aan hebt.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Naar mijn weten is de A12 geen provinciale wegquote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan een proppenset en een co2 cilinder, als je toch zelf aan de slag gaat.
Maar goed, ik bel ook de anwb er voor. Al is het maar omdat de vluchtstrook van de A12 niet mijn favoriete plek is om te gaan hobbyen.
Mijn twee lekke banden waren resp. Op de A12 (gepropt door anwb, afspraak voor nieuwe band stond al) en de tweede op 300 meter van mijn huis (op weg naar garage nog eens 300 meter verderop voor nieuwe koplamp). Ben stapvoets doorgereden omdat 230 kilo duwen met een lekke band suboptimaal is, daardoor wel direct vervorming in de band. Die is toen nog een kilometer of 1500 gepropt meegegaan.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Naar mijn weten is de A12 geen provinciale weg![]()
Gelukkig waren tot dusverre m'n lekke banden (n=2) steeds als ik stil stond. Na de eerste keer heb ik ook een garagekrik in de auto. Dat gemartel met een halve schaarkrik was wat van niks.
Gewoon altijd de caravan mee zodat je warm zit en koffie kan zetten.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
schijf even op waar je allemaal gebrek aan hebt.
En zorg dat je dat de volgende keer wel bij je hebt
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh feestquote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:48 schreef Clubsoda het volgende:
Onze avond was ook weer een fijne slapstick. Ik probeerde teveel tegelijk te koken terwijl dat vaatwasser niet uitgeruimd was, dus dat was sowieso chaos. Tussendoor wilde een kind zijn schoenen schoonmake en het andere kind moest kotsen. Ik leerde mijn vrouw dat je altijd moet gaan zitten met een kotsende kind, maar toen zat ze dus wel midden in de keuken. Dat zitten onderbrak haar eigenlijke bezigheid, de boodschappen uitruimen, net nadat ze ontdekte dat er een fles wasmiddel volledig leeg was leeggelopen. Dus slalomde ik met alle gerechten en de vieze vaat rondom mijn gezinsleden en tassen vol boodschappen en plassen vloeistof die niet op de grond horen en rook ondertussen alles naar kots met wasmiddel.
In mijn hoofd hoor ik the ballade of Lucy Jordan met de tune van de Benny Hill showquote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:48 schreef Clubsoda het volgende:
Onze avond was ook weer een fijne slapstick. Ik probeerde teveel tegelijk te koken terwijl dat vaatwasser niet uitgeruimd was, dus dat was sowieso chaos. Tussendoor wilde een kind zijn schoenen schoonmaken en het andere kind moest kotsen. Ik leerde mijn vrouw dat je altijd moet gaan zitten met een kotsend kind, maar toen zat ze dus wel midden in de keuken. Dat zitten onderbrak haar eigenlijke bezigheid, de boodschappen uitruimen, net nadat ze ontdekte dat er een fles wasmiddel volledig leeg was leeggelopen. Dus slalomde ik met alle gerechten en de vieze vaat rondom mijn gezinsleden en tassen vol boodschappen en plassen vloeistof die niet op de grond horen en rook ondertussen alles naar kots met wasmiddel.
Dit verzin je nietquote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:48 schreef Clubsoda het volgende:
Onze avond was ook weer een fijne slapstick. Ik probeerde teveel tegelijk te koken terwijl dat vaatwasser niet uitgeruimd was, dus dat was sowieso chaos. Tussendoor wilde een kind zijn schoenen schoonmaken en het andere kind moest kotsen. Ik leerde mijn vrouw dat je altijd moet gaan zitten met een kotsend kind, maar toen zat ze dus wel midden in de keuken. Dat zitten onderbrak haar eigenlijke bezigheid, de boodschappen uitruimen, net nadat ze ontdekte dat er een fles wasmiddel volledig leeg was leeggelopen. Dus slalomde ik met alle gerechten en de vieze vaat rondom mijn gezinsleden en tassen vol boodschappen en plassen vloeistof die niet op de grond horen en rook ondertussen alles naar kots met wasmiddel.
Slapstick is echt ook de beste omschrijvingquote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:48 schreef Clubsoda het volgende:
Het was spitsuur dus kies 1 als u een mobiele telefoon met internet heeft, u krijgt een sms met url, de verbinding wordt nu verbroken. Handig systeem hoor, zeker wel. Alleen voor mij even niet nu.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 20:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Afgelopen augustus kon dat nog telefonisch
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 20:55 schreef AnneX het volgende:
@:Clubsoda wat een situatie. Inderdaad slapstick. En beeldend verteld.
Kunnen jullie er al om lachen?
@:Lucky_Strike wat een meevaller dat het dan maar een half uur duurde!
En een opgeruimde auto.
Op wintersport had ik ook altijd waxine lichtjes mee in dashboardkastje.
Voor warmte. Had ik eens gelezen. Anwb tip?
Ieder jaar weer, want die smolten zomers in het plastic zakje.
Nou weet ik niet waar je woont, maar ik woon praktisch op de grens met Duitslandquote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat een avonturen links en rechts
Balen van je band LSEn van je keuken Club
![]()
Mijn grootste keuze onderweg naar huis was of ik via Duitsland (want DM, aka plan 1) of België (goedkope benzine en morgen mag ik weer eens naar Utrecht, aka plan 2) zou rijden.
Toen bleek er wéér eens een weg dichtgegooid dus ging plan 1 uit het raam en heb ik nog steeds geen honden adventskalender. Maar wel een tank vol benzine voor 1,72 euro de liter
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:16 schreef sigme het volgende:
Ik heb vandaag een presentatie gegeven op kantoor (nou ja, vanuit huis, maar je moet niet zo krek kiek’n) met daarin een powerpointsheet met dit plaatje:
[ afbeelding ]
Bestellen. Te weinig interessants voor wat ik ervoor uit wil geven.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Met het vullen van een bestelling, of het opmaken van je croissants?
Dit is mijn woon-werkverkeer en ieder buitenland kost me maximaal 10 km extra, komt goedquote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:29 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou weet ik niet waar je woont, maar ik woon praktisch op de grens met Duitsland
Pas je wel een beetje op jezelf?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 22:07 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Candaasje overigens ook een, en ik ga nog reageren op je post eind vorig topic. Mijn hoofd zit alleen vrij vol én werk deze week druk dus het komt even niet van inhoudelijke posts.
Ook nog eenvoor alle anderen die ik vergeet die hem wel kunnen gebruiken. Ik lees het meeste wel mee maar vergeet ook weer een deel. Ik hoop al dit weekend maar iig uiterlijk volgende woensdag meer ruimte in hoofd voor weer iets kunnen bijdragen
Bewaak je prio'squote:Op woensdag 18 oktober 2023 22:07 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Candaasje overigens ook een, en ik ga nog reageren op je post eind vorig topic. Mijn hoofd zit alleen vrij vol én werk deze week druk dus het komt even niet van inhoudelijke posts.
Ook nog eenvoor alle anderen die ik vergeet die hem wel kunnen gebruiken. Ik lees het meeste wel mee maar vergeet ook weer een deel. Ik hoop al dit weekend maar iig uiterlijk volgende woensdag meer ruimte in hoofd voor weer iets kunnen bijdragen
quote:
Probeer ik idd te doenquote:Op woensdag 18 oktober 2023 22:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Bewaak je prio's![]()
Ik heb ook periodes dat ik hier niet veel ben. Zelfde verschijnsel, ik kan al die verhalen 'er niet bij hebben' hoofd zit dan te vol.
Het is meer de combinatie met dit. Zie nog steeds de vlekjes, heb ook nog steeds dagelijks hoofdpijn die erger wordt gedurende de dag. Ene dag wel wat meer dan andere. Op/na een lange/drukke dag is de hoofdpijn erger en heb ik ook meer last van de vlekjes. Inspanning maakt het ook erger, zowel meer last van de vlekjes als gevoel dat er soms (tijdelijk) een of twee bij komen. Dat maakt dat ik nu ook even niet/nauwelijks sport, maar dat mis ik dus wel ook als ontspanning/hoofd leegmaken moment. Zelfs uurtje wandelen buiten met mn vader afgelopen zondag (wel deel tegen zon in, hoewel met zonnebril) zorgen al voor uur of langer extra vlekjes zien, alsof je in zon gekeken hebt en dan wegkijkt alleen gaat dat normaal dan heel snel gewoon weer weg.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 00:42 schreef yinu het volgende:
@:vlindertje89, rustig aan hè! Hoe is het met je oog?
SPOILER: de rest in spoiler want lange lap tekstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus dat is bij elkaar allemaal een beetje veel momenteel.
En vandaar dat ik hoop misschien maandag en anders woensdag helemaal gerustgesteld te zijn. Dan blijven de lichamelijke symptomen mss nog wel, maar zou al fijn zijn als de rest dan wat minder meespeelt.
[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 19-10-2023 09:15:22 ]
Wij zijn rond 1200 op Schiphol en haar vlucht gaat om 1515quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe laat moeten we alle positieve vibes en licht en liefde naar Loon en Dora viben? Weet iemand dat?
Och lieverd, oew arme hartquote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wij zijn rond 1200 op Schiphol en haar vlucht gaat om 1515
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
O ja nou niet om ff te trappen tegen iemand die al op de grond ligt, maar mijn monsterkerooni werd wel ingeluid door een moooonsterkater waar ik mezelf echt onevenredig binnenstebuiten kotstequote:Op donderdag 19 oktober 2023 09:02 schreef Lonaa het volgende:
Ik geloof dat ik ook ziek wordt. Heb echt irrationeel last van 5 bier. Warm, koud, volle kop. Bluh.
Vriendin van me was ruim anderhalve week geleden ziekig, sindsdien eikelt het. Vriend van me die gisteren ook mee was is ook beroerd en die heeft geen kerona want dat ging ie testen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 09:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O ja nou niet om ff te trappen tegen iemand die al op de grond ligt, maar mijn monsterkerooni werd wel ingeluid door een moooonsterkater waar ik mezelf echt onevenredig binnenstebuiten kotste
Ik had verteld he? Van mn 1001 negatieve testen voor er eentje positief was?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 09:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vriendin van me was ruim anderhalve week geleden ziekig, sindsdien eikelt het. Vriend van me die gisteren ook mee was is ook beroerd en die heeft geen kerona want dat ging ie testen.
Zal wel gewoon oktober-eind-vsn-mn-latijn-verkouden zijn.
Niet gelezen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 09:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik had verteld he? Van mn 1001 negatieve testen voor er eentje positief was?
FOL
LALALALALALALALALALAAAAAAAAquote:
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:29 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
[..]
Probeer ik idd te doen
Werk is dit keer niet het probleem; dat zijn even volle dagen deze week, maar niet per se buitensporig ofzo, en volgende week is agenda bijna leeg
[..]
Het is meer de combinatie met dit. Zie nog steeds de vlekjes, heb ook nog steeds dagelijks hoofdpijn die erger wordt gedurende de dag. Ene dag wel wat meer dan andere. Op/na een lange/drukke dag is de hoofdpijn erger en heb ik ook meer last van de vlekjes. Inspanning maakt het ook erger, zowel meer last van de vlekjes als gevoel dat er soms (tijdelijk) een of twee bij komen. Dat maakt dat ik nu ook even niet/nauwelijks sport, maar dat mis ik dus wel ook als ontspanning/hoofd leegmaken moment. Zelfs uurtje wandelen buiten met mn vader afgelopen zondag (wel deel tegen zon in, hoewel met zonnebril) zorgen al voor uur of langer extra vlekjes zien, alsof je in zon gekeken hebt en dan wegkijkt alleen gaat dat normaal dan heel snel gewoon weer weg.Sterkte bij de psycholoog, hopelijk helpt het je om wat te kalmeren. En wat het ook is, je oog, als ik zo even Google is het op zich niet zo dat ze in het ene geval acuut iets zouden doen qua medicatie toch? Beide condities gaan in de meeste gevallen vanzelf over. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, en dat het heel vermoeiend is. En ook vervelend als ze zo ontwijkend antwoorden. Dus heel goed dat je hebt doorgezet.SPOILER: de rest in spoiler want lange lap tekstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus dat is bij elkaar allemaal een beetje veel momenteel.
En vandaar dat ik hoop misschien maandag en anders woensdag helemaal gerustgesteld te zijn. Dan blijven de lichamelijke symptomen mss nog wel, maar zou al fijn zijn als de rest dan wat minder meespeelt.![]()
Ookvoor Lonaa en Dora. Het valt niet mee.
Maar het alternatief was erger.
Sterktequote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nu onderweg dus.... hoe is ze, erg gespannen?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:45 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:29 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
[..]
Probeer ik idd te doen
Werk is dit keer niet het probleem; dat zijn even volle dagen deze week, maar niet per se buitensporig ofzo, en volgende week is agenda bijna leeg
[..]
Het is meer de combinatie met dit. Zie nog steeds de vlekjes, heb ook nog steeds dagelijks hoofdpijn die erger wordt gedurende de dag. Ene dag wel wat meer dan andere. Op/na een lange/drukke dag is de hoofdpijn erger en heb ik ook meer last van de vlekjes. Inspanning maakt het ook erger, zowel meer last van de vlekjes als gevoel dat er soms (tijdelijk) een of twee bij komen. Dat maakt dat ik nu ook even niet/nauwelijks sport, maar dat mis ik dus wel ook als ontspanning/hoofd leegmaken moment. Zelfs uurtje wandelen buiten met mn vader afgelopen zondag (wel deel tegen zon in, hoewel met zonnebril) zorgen al voor uur of langer extra vlekjes zien, alsof je in zon gekeken hebt en dan wegkijkt alleen gaat dat normaal dan heel snel gewoon weer weg.Voor wat het waard is: ik heb een vlek in mijn beeld (hier wel eens over verteld geloof ik) en daar kreeg ik in het begin ook veel hoofdpijn van, omdat ik er steeds op ging focussen. Zeker goed om het medisch allemaal uit te zoeken maar dit kan ook een verklaring zijn. En toptip bij (niet-migraine) hoofdpijn want baat het niet etc: een kwartier plat op je rug de grond liggen. Eventueel op een matje maar niet op bed en echt dat kwartier volmaken. Zo ontspannen in nekspieren, heeft me in een paar dagen van weken durende spanningshoofdpijn afgeholpen.SPOILER: de rest in spoiler want lange lap tekstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus dat is bij elkaar allemaal een beetje veel momenteel.
En vandaar dat ik hoop misschien maandag en anders woensdag helemaal gerustgesteld te zijn. Dan blijven de lichamelijke symptomen mss nog wel, maar zou al fijn zijn als de rest dan wat minder meespeelt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Heel veel sterktequote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik kreeg ook een tip om dan een handdoekrolletje te maken en die onder je nek te leggen. Die rekt dan de spieren op die aan de drukpunten van je schedel vastzitten. Voor mij echt het verschil tussen een week met spanningshoofdpijn lopen of er in 1-2 dagen vanaf zijn!quote:Op donderdag 19 oktober 2023 11:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Voor wat het waard is: ik heb een vlek in mijn beeld (hier wel eens over verteld geloof ik) en daar kreeg ik in het begin ook veel hoofdpijn van, omdat ik er steeds op ging focussen. Zeker goed om het medisch allemaal uit te zoeken maar dit kan ook een verklaring zijn. En toptip bij (niet-migraine) hoofdpijn want baat het niet etc: een kwartier plat op je rug de grond liggen. Eventueel op een matje maar niet op bed en echt dat kwartier volmaken. Zo ontspannen in nekspieren, heeft me in een paar dagen van weken durende spanningshoofdpijn afgeholpen.
Weet je waarom je dat zo vaak hebt? Of compleet random?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 11:36 schreef Memento-Mori het volgende:
voor Lonaa en Dora. Beste keus voor Dora maar wat moeilijk voor jou
En ook sterkte voor blues en golfer met alles.
Hier net, voor de verandering, ook weer eens naar de oogarts want heb weer oogontstekinggebed zonder einde, is oogontsteking 8 in 'n jaar ofzo
Geen flauw idee, het is 1,5 jaar geleden begonnen daarvoor nog nooit gehad.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Weet je waarom je dat zo vaak hebt? Of compleet random?
Raar man lijven...quote:Op donderdag 19 oktober 2023 12:34 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Geen flauw idee, het is 1,5 jaar geleden begonnen daarvoor nog nooit gehad.
Het is wel duidelijk dat mijn lijf de ontsteking zelf aanmaakt (dus geen bacteriën of virussen oid van buitenaf) oftewel iets in m'n autoimmuunsysteem. Maar verder geen andere gezonsheidsklachten dus de oogartsen zien geen noodzaak het verder te onderzoeken en gaven aan dat het blijkbaar wel vaker gebeurd dat het terug blijft komen.
Ze schrikken ook wel steeds hoe heftig het ook ontstoken is. Maar goed weer corticosteroïde oogdruppels gekregen en opgehaald en na 1 druppel voelt het alweer wat beter.
Psycholoog was fijn. Even over kunnen hebben, ook over wat er allemaal eigenlijk best heel logisch is aan mijn reactie en wat andere mensen óók zouden hebben, en over waar het bij mij dan 'mis' gaat wat andere mensen dan meestal weer niét hebben. En wat besproken over hoe daarmee om te gaan nu. En ook dat ik echt niet bang hoef te zijn dat ik mijn symptomen niet duidelijk genoeg heb overgebracht en zij daardoor niet goede inschatting kunnen maken enzo, want ik kan echt prima uitleggen en ben ook echt wel zo (over)alert dat ik echt geen symptomen heb gemist etc.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 10:34 schreef yinu het volgende:
[..]
Sterkte bij de psycholoog, hopelijk helpt het je om wat te kalmeren. En wat het ook is, je oog, als ik zo even Google is het op zich niet zo dat ze in het ene geval acuut iets zouden doen qua medicatie toch? Beide condities gaan in de meeste gevallen vanzelf over. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, en dat het heel vermoeiend is. En ook vervelend als ze zo ontwijkend antwoorden. Dus heel goed dat je hebt doorgezet.![]()
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:31 schreef Lonaa het volgende:
Weer thuis. Dora vond het heel spannend op Schiphol. Ik heb haar horen huilen toen ik bij dr weg moest lopen.
Thuis is ook gek. Alles is gek. Ik voel veel en weet nu niet zo goed wat ik met mezelf aan moet.
Weer thuis. Dora vond het heel spannend op Schiphol. Ik heb haar horen huilen toen ik bij dr weg moest lopen.
Thuis is ook gek. Alles is gek. Ik voel veel en weet nu niet zo goed wat ik met mezelf aan moet.
Blijven ademen voor nu. De rest komt vanzelf. Je hebt goed gedaan mop. Lamalos.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:31 schreef Lonaa het volgende:
Moest. Kan niet stuk gaan dan, honden zijn ook gevoelig.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Sterkheidsbaas geweest voor Dora![]()
En je hebt gedaan. Nu mag jij. Even. Dan vast weer door. Maar nu mag jij.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Moest. Kan niet stuk gaan dan, honden zijn ook gevoelig.
Wat een kutdag.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:47 schreef Lonaa het volgende:
De topicpointer mag er wel uit trouwens, @:MadMaster en ijs werkt altijd.
Ik weet het. Even paar dingetjes regelen en dan ga ik naar mijn vluchtadres en daar mag ik zijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
En je hebt gedaan. Nu mag jij. Even. Dan vast weer door. Maar nu mag jij.
Brok in m’n keel en tranen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik maakte foto in de auto maar die is zo sneu. Dat wil ik jullie ook niet aandoen.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:50 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Wat een kutdag.
Heb je nog een laatste foto die je met ons wil delen of is dat te pijnlijk?
En heb je veel geld binnengekregen?
Ochquote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:31 schreef Lonaa het volgende:
Wat moet dat moeilijk geweest zijn (en nu nog zijn)..quote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:31 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga naar iemand toe.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:02 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Lonaadikke knuffel. Wat fijn dat de kosten gedekt zijn. Je hebt het zo goed gedaan! Hopelijk krijg je snel een foto van een zeer blije Dora daar. Sterkte met alle emoties en goed dat je zo naar iemand toe kan (of ben je daar dan alleen?).
En hopelijk minder vuurwerkquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:01 schreef Lonaa het volgende:
Ik zie het maar als een grote vakantie voor d'r. Ze moet hier even doorheen en dan altijd 26 graden en mooi weer.
Heel fijn. Ik hoop dat het went en dat je de bevestiging krijgt dat ze daar inderdaad een fijn zorgeloos/zorgelozer vakantieleven kan leiden! Maar hoe dan ook is het een verdomd knappe beslissing die je alleen kan nemen als je heel erg van haar houdt én in staat bent haar belang voor dat van jezelf te stellen. Well donequote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ga naar iemand toe.![]()
Dora landt om ongeveer middernacht Nederlandse tijd.
Dit is wel heel fijn om te lezen trouwens. Ik probeer mezelf ook steeds voor te houden dat het super logisch is allemaal. Je hersenen moeten wennen aan beide vlekjes 'wegpoetsen' uit beeld door het stukje gezichtsveld uit het andere oog daarvoor te gebruiken, en ook als dat wat gewend is moet er gewoon harder voor gewerkt worden. Als je dan ook nog veel moet nadenken of veel op scherm zit of allebei dan kost dat wat en dan is het logisch dat je hersenen nog harder moeten werken, is meer hoofdpijn en/of lukt minder goed vlekjes weg te poetsen en dus meer last. En inspanning is ook meer werk voor hersenen, want coördinatie en spieren aansturen en longen aansturen en nadenken tegelijk en dus zelfde als bij veel nadenken en/of computer. En ik ben wat verkouden en wat snot in holtes dus dat zorgt ook voor wat druk bij ogen. Dus ik kan het ook allemaal wel goed verklaren waarom het normaal zou kunnen/moeten zijnquote:Op donderdag 19 oktober 2023 11:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Voor wat het waard is: ik heb een vlek in mijn beeld (hier wel eens over verteld geloof ik) en daar kreeg ik in het begin ook veel hoofdpijn van, omdat ik er steeds op ging focussen. Zeker goed om het medisch allemaal uit te zoeken maar dit kan ook een verklaring zijn. En toptip bij (niet-migraine) hoofdpijn want baat het niet etc: een kwartier plat op je rug de grond liggen. Eventueel op een matje maar niet op bed en echt dat kwartier volmaken. Zo ontspannen in nekspieren, heeft me in een paar dagen van weken durende spanningshoofdpijn afgeholpen.
O jasses, niet zo gek dat je je zorgen maakt hoor. Ondanks dat het waarschijnlijk vast wel goedkomt.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef Myraela het volgende:
Ik had vandaag een heel kort kantoordagje omdat ik na een uur al merkte dat ik weer aan het bloeden was en daar niet op voorbereid was.Gelukkig gisteren al met de verloskundige besproken dat ik daar om de zoveel dagen last van heb. En nu mag ik maandag al naar het ziekenhuis om toch maar snel een uitstrijkje te doen. Schiet er toch weer een beetje in de HPV-stress van. Bang dat ze begin dit jaar misschien toch niet alle onrustige celen weg hebben kunnen halen. Maar wel blij dat het zo snel kan, want met elke bloeding maak ik me toch ook weer zorgen over de zwangerschap. Ondanks dat dat elke keer wel prima lijkt te gaan.
Blijf je eigenlijk op de hoogte gehouden worden van haar wel en wee?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef Lonaa het volgende:
Vliegtuig gaat vertrekken. Er is bevestiging dat ze in het ruim zit.
Oh gatver, wat een stress en gedoe waar je helemaal niet op zit te wachten!quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef Myraela het volgende:
Ik had vandaag een heel kort kantoordagje omdat ik na een uur al merkte dat ik weer aan het bloeden was en daar niet op voorbereid was.Gelukkig gisteren al met de verloskundige besproken dat ik daar om de zoveel dagen last van heb. En nu mag ik maandag al naar het ziekenhuis om toch maar snel een uitstrijkje te doen. Schiet er toch weer een beetje in de HPV-stress van. Bang dat ze begin dit jaar misschien toch niet alle onrustige celen weg hebben kunnen halen. Maar wel blij dat het zo snel kan, want met elke bloeding maak ik me toch ook weer zorgen over de zwangerschap. Ondanks dat dat elke keer wel prima lijkt te gaan.
+ wat betreft hoofdpijn; ik vergeet altijd hoe veel energie het kost om stress/zorgen te hebben tot ik een dagje heb dat het echt soepel gaat. Stom genoeg ga ik me vaak extra zorgen maken over m'n gebrek aan fut en dan voel ik me nog lamlendiger.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:14 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heel fijn. Ik hoop dat het went en dat je de bevestiging krijgt dat ze daar inderdaad een fijn zorgeloos/zorgelozer vakantieleven kan leiden! Maar hoe dan ook is het een verdomd knappe beslissing die je alleen kan nemen als je heel erg van haar houdt én in staat bent haar belang voor dat van jezelf te stellen. Well done
[..]
Dit is wel heel fijn om te lezen trouwens. Ik probeer mezelf ook steeds voor te houden dat het super logisch is allemaal. Je hersenen moeten wennen aan beide vlekjes 'wegpoetsen' uit beeld door het stukje gezichtsveld uit het andere oog daarvoor te gebruiken, en ook als dat wat gewend is moet er gewoon harder voor gewerkt worden. Als je dan ook nog veel moet nadenken of veel op scherm zit of allebei dan kost dat wat en dan is het logisch dat je hersenen nog harder moeten werken, is meer hoofdpijn en/of lukt minder goed vlekjes weg te poetsen en dus meer last. En inspanning is ook meer werk voor hersenen, want coördinatie en spieren aansturen en longen aansturen en nadenken tegelijk en dus zelfde als bij veel nadenken en/of computer. En ik ben wat verkouden en wat snot in holtes dus dat zorgt ook voor wat druk bij ogen. Dus ik kan het ook allemaal wel goed verklaren waarom het normaal zou kunnen/moeten zijnalleen dat doemdenken he, dat is toch een iets té groot talent soms.
Bevestiging dat dat bij iemand anders in de praktijk ook zo ging is dus heel fijn.
Kan me voorstellen dat je daar bezorgd van raaktquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef Myraela het volgende:
Ja, kan natuurlijk ook meespelen idd. Ruim twee weken elke dag hoofdpijn is niet fijn, maar er zijn ook wel genoeg 'normale' redenen met ogen en stress en verkoudheid om dat te kunnen verklarenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:38 schreef Tele6 het volgende:
[..]
+ wat betreft hoofdpijn; ik vergeet altijd hoe veel energie het kost om stress/zorgen te hebben tot ik een dagje heb dat het echt soepel gaat. Stom genoeg ga ik me vaak extra zorgen maken over m'n gebrek aan fut en dan voel ik me nog lamlendiger.gewoon hoe veel energie het kost om stress te hebben. Waardeloos
Niet om te zeggen dat je hoofdpijn niet echt is maar alleen psychisch, maar om te zeggen dat hoofdpijn heel normaal is.
Idem voor buikpijn he. Bij mij is 't het een of het ander als ik stress heb.
Oeh da's schrikken. Fijn dat je maandag al terecht kuntquote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:26 schreef Myraela het volgende:
Ga ik ook wel vanuit. Elke vorm van checken is vooral erg fijn voor dat klein doemdenk-stemmetje in je hoofd.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:27 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
O jasses, niet zo gek dat je je zorgen maakt hoor. Ondanks dat het waarschijnlijk vast wel goedkomt.
Ik zit ook al de hele dag een beetje te snotteren. Dora is de enige hond die in mijn huis mocht en zelfs mocht logeren. Ik hou van Dora.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:29 schreef AnneX het volgende:
Dacht dat ik wel bestand was tegen het een en ander…springen vanzelf de tranen in mijn ogen bij Dora in de auto.
Goed gedaan@Lonaa
Nu jijzelf 😘
Uh, dat gaat meestal een beetje vanzelf. In het begin vaak wel en dan wordt het minder. Dat is ook oké.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 15:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Blijf je eigenlijk op de hoogte gehouden worden van haar wel en wee?
Uhu, kan me voorstellen dat loslaten op een gegeven moment ook goed is, op voorwaarde dat je weet dat ze idd goed zit etc.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Uh, dat gaat meestal een beetje vanzelf. In het begin vaak wel en dan wordt het minder. Dat is ook oké.
Ja precies.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Uhu, kan me voorstellen dat loslaten op een gegeven moment ook goed is, op voorwaarde dat je weet dat ze idd goed zit etc.
Hoooooooohhhhhhhhhhmquote:Op donderdag 19 oktober 2023 16:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja precies.
Ik ben inmiddels waar ik moet zijn en er is voor me gekookt. Ik hoef alleen maar te zijn.
Ik, en de site zegt dat het er gewoon is bij de vestiging waarvan ik vermoed dat je er geweest bentquote:Op donderdag 19 oktober 2023 17:03 schreef AnneX het volgende:
De zoveelste vaccinatie zit erin![]()
Ondertussen ben ik de tel kwijt. De vijfde? De vierde?
De site en de organisatie op lokatie is aanzienlijk verbeterd t.o.v. eerder.
De prik mevrouw vertelde, dat er ruim 2000 op afspraak komen en nog eens 1000 zonder afspraak.
Niemand hoefde buiten te wachten. De eerste keer stonden wij zeker anderhalf uur buiten in half december. Ook de 80+ en minder mobiele mensen.
Daarna naar Ikea vlakbij en mompelend over ontspullen van alles het huis ingesleept.![]()
En ik ging eigenlijk alleen voor Halbblatt en dat was er niet. Wie beweerde dat?![]()
Daarna gelunched bij Vroeg en een roggeknar en stuk oude kaas gekocht van de favo kaasboerderij.
De andere auto heeft té veel (slimme) knopjes en alarmen.
Onderweg zag ik twee lelijke Eendjes rijden.![]()
Fijn @:vlindertje89 dat je je zorgen kon uiten. Tis toch anders dan hier in schrift.
Ochquote:Op donderdag 19 oktober 2023 14:53 schreef Lonaa het volgende:
Hier dan, deze valt wel mee.
[ afbeelding ]
maar, is dat halbblad, want dat zie ik zo niet staan? Gewoon dat het keukenpapier is.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:43 schreef Clubsoda het volgende:
Ik, en de site zegt dat het er gewoon is bij de vestiging waarvan ik vermoed dat je er geweest bent
https://www.ikea.com/nl/n(...)rgroen-wit-40530743/
Maar het is wel halfblad, ook al staat het niet op de verpakking.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
maar, is dat halbblad, want dat zie ik zo niet staan? Gewoon dat het keukenpapier is.
Denk dat dat voor AnneX ook niet duidelijk was, dat ze die moest hebben.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:01 schreef Clubsoda het volgende:
Maar het is wel halfblad, ook al staat het niet op de verpakking.
En dan ben ik af? Mooi is dat.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Denk dat dat voor AnneX ook niet duidelijk was, dat ze die moest hebben.
quote:Op zondag 8 januari 2023 18:08 schreef Clubsoda het volgende:
Dienstmededeling voor @:Lucky_Strike en @:sigme: het keukenpapier van Ikea (met groene knolletjes) is ook halbblatt.
Ah, dat was wel een duidelijke mededelingquote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:05 schreef Clubsoda het volgende:
En dan ben ik af? Mooi is dat.
Let wel:
Ik kreeg een gele kaart van Anne voor mijn beweringquote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah, dat was wel een duidelijke mededeling![]()
(en ik zeg nergens dat jij eh....af? bent; ik vind het niet duidelijk op de website van de ikea dat dat halfblad keukenpapier is)
Dat zou natuurlijk ook nog kunnenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:09 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kreeg een gele kaart van Anne voor mijn bewering![]()
Maar nee, duidelijk is het inderdaad niet, daarom was ik destijds opgetogen over mijn ontdekking. Misschien is dit type keukenpapier gangbaar in Zweden?
Mag ook wel weer eens. Er is hier zoveel verdrietigs, dat vind ik best moeilijkquote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:10 schreef Clubsoda het volgende:
Gesprek op niveau wel hoor, keukenpapier![]()
Ochquote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mag ook wel weer eens. Er is hier zoveel verdrietigs, dat vind ik best moeilijkDus kom maar op met een diepgaand gesprek over keukenpapier
Nog een heugelijke toevoeging: mijn ouders bleken plots halbblat te hebben hangen als keukenpapierquote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:22 schreef Clubsoda het volgende:
Ocher gebeurt een hoop inderdaad. Ik kan alleen weinig anders nuttig toevoegen over keukenpapier ben ik bang. Behalve dat het onze bijna op is en mijn echtgenote er vandaag niet in geslaagd is naar de Lidl te wandelen. Binnenkort een nieuwe poging.
Ik heb juist vaak helemaal niet zoveel nodig als ik een heel blaadje hebquote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:31 schreef derLudolf het volgende:
Ik pak altijd minimaal twee vellen keukenpapier dus ik snap echt de toegevoegde waarde van vellen die de helft van het normaal formaat zijn, niet
Wellicht niet helemaal de bedoeling want niet zelfgemaakt, maar ik vind de Lidl delicieux salted caramel cheesecake desserts echt goddelijk.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:37 schreef Isabeau het volgende:
Welk dessert zouden jullie meebrengen voor Kerstmis voor 10 personen? Het moet mee in de auto. Het kan daar wel geassembleerd worden in de keuken. Ik heb wat inspiratie nodig.
Keukenpapier gebruik ik vooral om snel even wat af te vegen of als zakdoek.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb sinds ik in dit huis woon, nog nooit keukenpapier gehadal een ruime 6 jaar dus.
Wat mis ik? Waar gebruiken jullie het voor? Waarom moet ik het hebben?
En @:Isabeauis het trouwens nog gelukt met energiecontract vastzetten?
quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:38 schreef vlindertje89 het volgende:
Wellicht niet helemaal de bedoeling want niet zelfgemaakt, maar ik vind de Lidl delicieux salted caramel cheesecake desserts echt goddelijk.
Mogelijk heb ik daar vanochtend ook mee ontbeten
Vet/olie uit een pan nemen. Of als je een vloeistof anders dan water hebt laten vallen, bv een fles olie of kwark.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb sinds ik in dit huis woon, nog nooit keukenpapier gehadal een ruime 6 jaar dus.
En @:Isabeauis het trouwens nog gelukt met energiecontract vastzetten?
Ik zou een crumble maken.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:37 schreef Isabeau het volgende:
Welk dessert zouden jullie meebrengen voor Kerstmis voor 10 personen? Het moet mee in de auto. Het kan daar wel geassembleerd worden in de keuken. Ik heb wat inspiratie nodig.
Galaktabourekoquote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:37 schreef Isabeau het volgende:
Oef, dat moet ik echt een keer makenquote:
Dit klinkt als iets voor kerst met Jross en ik samenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:44 schreef Myraela het volgende:
Ik zou een crumble maken.Maar dat komt meer omdat warme desserts geweldig zijn.
Bessen crumble met amandelen en vanille ijs.
Of stoofperencrumble om het kerstig te maken.
Ook is de Galaktoboureko een stuk lekkerder als je hem een nachtje in de koelkast hebt laten staan. Het loont écht de moeite om de taart volledig te laten afkoelen omdat dan pas de lichte ei-smaak die de custard anders heeft verdwijnt.quote:
Ik ging ooit een bij schoonfamilie (schoonouders, stiefzwager en zijn vrouw en haar ouders) kerstdiners. Ik stelde voor een toetje mee te nemen. Hoefde echt heus niet, want die en die houden niet van toetjes en zus en zo zouden echt he-le-maal vol zitten na het eten. Ik was eigenwijs en maakte chocolademousse en inderdaad crumble. De 'helemaal-vollers' scheppen drie keer opquote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:37 schreef Isabeau het volgende:
In Utreg. Inderdaad gezien. Kon het op de keukenafdeling ‘gebruiken’ en was niet onder de indruk. Plus de print is een nono.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 18:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik, en de site zegt dat het er gewoon is bij de vestiging waarvan ik vermoed dat je er geweest bent
https://www.ikea.com/nl/n(...)rgroen-wit-40530743/
Kijk @Isabeau, dit is top! Dan moet je tien keer de salted caramel cheesecake vd Lidl zelf eten, zodat je glazen bakjes hebt voor het kerst-dessertquote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:58 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het overigens het makkelijkste wanneer ik een dessert gewoon in schaaltjes mee kan nemen. Daarom heb ik een goede verzameling Gü glazen bakjes en La Fermière potjes. Perfect voor alles van chocolademousse tot panna cotta.
Zal ik Jross mijn lievelingschocolademousse tippen?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:57 schreef Isabeau het volgende:
Er wordt hier nu gediscussieerd over een goede chocolademousse (maakt Jross) en een warme crumble (maak ik dan).
Een grote schaal tiramisu limoncelloquote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:37 schreef Isabeau het volgende:
Hij had het over proefbatches maken, dus die kan er vast wel bijquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:05 schreef Clubsoda het volgende:
Zal ik Jross mijn lievelingschocolademousse tippen?
Kotsen jouw katten nooit?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat dusquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kotsen jouw katten nooit?
In slechte weken gaat er hier zeker 1 rol doorheen dankzij die schatjes.
Oh ja! Was ik al weer vergeten.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:08 schreef yinu het volgende:
Cranberry curd taart!
Vorig jaar op aanraden van @:annex gemaakt en dat was een topper. Plus makkelijk gemaakt, heel kerstig en lekker hysterisch roze.
Stoofpeertjes. En als je het helemaal bont wil maken een warme chocolade saus er bij. Een saus van echte chocolade die hard wordt om het peertje.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:37 schreef Isabeau het volgende:
Ooeehhhhquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:17 schreef z80 het volgende:
[..]
Stoofpeertjes. En als je het helemaal bont wil maken een warme chocolade saus er bij. Een saus van echte chocolade die hard wordt om het peertje.
Ik kan me eigenlijk niet heugen of ik het ooit warm heb gegetenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 19:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oef, dat moet ik echt een keer maken
Is dat koud ook lekker? Ik weet niet of ik een oven tot mijn beschikking heb.
Oh dear. Erm, er is er één heel erg zwanger danquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:10 schreef Clubsoda het volgende:
Ik doe het gewoon. Zo.
https://www.pastrypal.com/2009/08/hello-again-chocolate-mousse/
Zonder ei, dus veilig voor zwangeren en andere tere zielen
Ik doe trouwens deels pure chocola, anders is het wel heel zoet.
Koud dus. Genoteerd. Heb er ook al een recept van opgeslagenquote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:21 schreef derLudolf het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet heugen of ik het ooit warm heb gegeten
Oh! Deze ga eens proberen te veganizen. Moet volgens mij best kunnen, en origineel idee met die caramel!quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:10 schreef Clubsoda het volgende:
Ik doe het gewoon. Zo.
https://www.pastrypal.com/2009/08/hello-again-chocolate-mousse/
Zonder ei, dus veilig voor zwangeren en andere tere zielen
Ik doe trouwens deels pure chocola, anders is het wel heel zoet.
Maria?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 20:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh dear. Erm, er is er één heel erg zwanger danGoed dat je het benoemt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |