abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 januari 2023 @ 22:05:09 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207449118

Eerste hit bij ome googel
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207450641
Net thuis van een flatborrel. Heel erg gezellig. Groepje van ca 15 mensen, hal gezellig gemaakt, en wat een uurtje of 2 zou duren werd 5 uur :D . Was ook een goede afleiding

Nika heeft redelijk gegeten en lijkt ook wat alerter.
We have far more in common than that which devides us..
pi_207450784
Ik zit kalme muziekjes te luisteren die bomenjongen me aanbevolen heeft.

Heb me voorgenomen om volgende week assertiever te zijn als m'n collega's lopen te kibbelen waar ik probeer te werken.

De was en de afwas zijn op orde. Voelt eigenlijk wel fijn.

@Kaatje1 wat fijn dat Nika wat beter overkomt. Hopelijk blijft dat zo *;

@Cat-astrophe manmanman. Mensen ook echt he.
@Isabeau triest eigenlijk. :(
pi_207450909
Fijn te lezen Kaat en Tele.
pi_207450912
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 23:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik zit kalme muziekjes te luisteren die bomenjongen me aanbevolen heeft.

Heb me voorgenomen om volgende week assertiever te zijn als m'n collega's lopen te kibbelen waar ik probeer te werken.

De was en de afwas zijn op orde. Voelt eigenlijk wel fijn.

@:Kaatje1 wat fijn dat Nika wat beter overkomt. Hopelijk blijft dat zo *;

@:Cat-astrophe manmanman. Mensen ook echt he.
@:Isabeau triest eigenlijk. :(
Vragen of ze op de gang willen ruzie maken. Zou bij ons trouwens niet uitmaken, net zoveel herrie ;)
pi_207451743
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 23:36 schreef Kaatje1 het volgende:

Vragen of ze op de gang willen ruzie maken. Zou bij ons trouwens niet uitmaken, net zoveel herrie ;)
Er kwam vanmorgen reclame op mijn telefoon langs voor zo'n geluidsdichte telefooncel voor op kantoor en moest direct aan jou denken :D

En er is dus wel degelijk iets aan de hand met Nika. Niet fraai. Hopelijk snel meer informatie en eventueel een behandeling mogelijk.

Een knuffel voor @Thinkk-Pinkk
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 7 januari 2023 @ 09:44:18 #7
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207453434
Ohw.. alle minder verhalen voor de diertjes.. dan is het toch gewoon stom dat het geen schildpad is di 100 jaar oud wordt he..

Hier ben ik hele.aal klaar met mn griepje.. 1 dag minder gehoest, maar nu lijkt het of er een kattenhaar in mn keel vast zit.. gek van de kriebel!
En mn holtes zitten weer vol.. dus dat schiet ook niet echt op.. }:|
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207453466
Meh Barrel.

Ik ben ook nog steeds enorm verkouden.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207454128
Nou moe, brief van Sanguin. Komend jaar gaan ze me niet oproepen want mijn ferritinegehalte is te laag (helft van normaal). Dat is een stof die helpt bij de aanmaak van rode bloedlichaampjes.
Is uit voorzorg en bij geen klachten hoef ik niks te doen, behalve gezond eten.

Wellicht dat mijn flauwigheid op de dag van donatie daar vandaan kwam? Ook al had ik toen een perfect hb. We gaan het meemaken, gelukkig heb ik de 40 (donaties) al gehaald :+

Zonnetje schijnt *O* Dadelijk maar eens een wandeling uitzoeken om met maatje te doen. Vandaag maar iets low budget, want de laatste tijd heeft zijn vader ons flink moeten sponseren. Vindt hij geen probleem, maar een beetje minder mag vast ook.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207454160
En intussen probeer ik weer eens Neverending story te kijken.
Blijft een neverending movie voor mij, kan me maar matig boeien.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207455056
:W

17 km gelopen vanochtend. Halverwege kwam de zon door. Bizar, het lijkt wel lente :o

@Barreltje en @Lonaa beterschap! :*
@Cat-astrophe :o goed dat ze dat bij de bloedbank in de gaten houden dan.
pi_207455204
Och Cat wat jammer dat je niet kan bloedgeven, maar 40x is ook een geweldig resultaat al *G*
Bloedtransfusies inplannen behoort tot mijn dagelijkse werkzaamheden en altijd dankbare patiënten dat er mensen zoals jij zijn _O_
pi_207455235
@Cat-astrophe gaat dat ‘getal’ spontaan omlaag? Hoef dat dus niet worden uitgezocht?
X 40 w/

@Tele6 én 17 km wandelen én boulderen vandaag?
Sportief mens ben je toch. 👍🏼

Net eens de tas uitgeruimd en een kastje: vind ik ¤ 115 bloemenbonnen terug.
Sommige al van lang geleden en té goed opgeborgen.
Volgens mij houdt dat allemaal wel de waarde, behalve mogelijk de vvv bon.
Dan in mei kunnen ze gebruikt worden voor zomerbloeiers en zo in de tuin.
pi_207455236
Nou de kinderen hebben in hun 50+ durende terugreis :X afgelopen nacht wel een mooi hotel gekregen mét zwembad.
Na alle ellende is hun tekst: This too shall pass O+ en een fotootje van de jongetjes in het mooie zwembad op het dak ergens in Singapore zo te zien.
Om 15.30 onze tijd vliegen ze naar Helsinki ( :D ) en van daaruit een mini stopover (als dat maar goed gaat ) naar AMS :%
pi_207455245
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:38 schreef AnneX het volgende:
@:Cat-atastrophe Gaat dat ‘getal’ spontaan omlaag? Hoef dat dus niet worden uitgezocht?

@:Tele6 én 17 km wandelen én boulderen vandaag?

Leuke verrassing!
Tip van Flip: bonnen altijd in je portomonnee bewaren *O*
  zaterdag 7 januari 2023 @ 12:39:41 #16
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207455250
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
En intussen probeer ik weer eens Neverending story te kijken.
Blijft een neverending movie voor mij, kan me maar matig boeien.
Het boek is beter, om maar eens met een cliché te komen.
pi_207455267
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:38 schreef Blues het volgende:
Nou de kinderen hebben in hun 50+ durende terugreis :X afgelopen nacht wel een mooi hotel gekregen mét zwembad.
Na alle ellende is hun tekst: This too shall pass O+ en een fotootje van de jongetjes in het mooie zwembad op het dak ergens in Singapore zo te zien.
Om 15.30 onze tijd vliegen ze naar Helsinki ( :D ) en van daaruit een mini stopover (als dat maar goed gaat ) naar AMS :%
Scheelt misschien wel met de jetlag?
In stapjes terug…maandag weer werken en naar school.

Ik vergeet die bonnen altijd om te gebruiken. o|O
pi_207455278
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:41 schreef AnneX het volgende:

[..]
Scheelt misschien wel met de jetlag?
In stapjes terug…maandag weer werken en naar school.
Ja precies, ik hoop het voor ze.
pi_207455287
Over oorzaken van ferritine tekort:

Een genetische aanleg.
Bloedverlies, bijvoorbeeld als je regelmatig hevig ongesteld bent.
Langdurige fysieke inspanning, bijvoorbeeld bij uithoudingssporten zoals hardlopen en wielrennen.
Te weinig ijzerrijk voedsel, zoals vlees, vis, aardappelen en groenten.
Een medische oorzaak, zoals bijwerking van medicatie of verminderde opname door een ziekte.

Bron Sanquin zelf.
(moest het ook ff nazoeken, wist het niet meer)
pi_207455295
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:41 schreef AnneX het volgende:

Ik vergeet die bonnen altijd om te gebruiken. o|O
Zat naast je rijbewijs zeker :+
pi_207455422
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:35 schreef Blues het volgende:
Och Cat wat jammer dat je niet kan bloedgeven, maar 40x is ook een geweldig resultaat al *G*
Bloedtransfusies inplannen behoort tot mijn dagelijkse werkzaamheden en altijd dankbare patiënten dat er mensen zoals jij zijn _O_
Voorlopig een jaar stop, daarna weer doneren, ze onderzoeken het elke keer en later dan nog/weer te laag is hoor ik vast wel wat verstandig is.
Ik vind het maar stom. De jaren na mijn nierdonatie heb ik een paar keer moeten overslaan tussen donaties omdat mijn hb te laag was, maar de laatste reeks donaties was dat telkens weer perfect. Ferritinegehalte wordt volgens mij nog niet zolang gemeten, dus wellicht was ik anders al eerder on hold gezet.

quote:
@:Cat-astrophe gaat dat ‘getal’ spontaan omlaag? Hoef dat dus niet worden uitgezocht?
X 40 w/

Zakt blijkbaar spontaan ja, anders was het bij een eerdere donatie vast al gemeld. Er zit ook een flinke genetische component in, kun je weinig doen dus.

Als het te hoog is zitten er risico’s aan en moet je het echt laten uitzoeken. Te laag en met normaal hb is geen probleem.
Als ik geen donor was had ik het waarschijnlijk nooit geweten.

Er kunnen zoveel rare dingen in een lijf gebeuren waar je nooit last van hoeft te hebben.
Zo weet ik sinds mijn nierdonatie dat ik een harig tweelingzusje in me heb wonen. Groeit 1 mm per jaar ((we zitten nu op een cm of 2 dacht ik) en mag blijven wonen tot ze overlast gaat geven. Wat waarschijnlijk nooit gaat gebeuren.

Gelukkig schiet ik niet echt in de stress van zulke nevenbevindingen.

Goede bonnenvondst! Volgens mij vind je wel vaker zulke verrassingen he :P
pi_207455432
Beterschap voor de zieken! Blijvend verkouden is zo ellendig.

40x bloedgeven _O_

Wat @Blues zegt, bonnen in de portemonnee (en ze dan nog vergeten zoals vandaag, heb een bon van een bloemenzaak waar ik net planten heb gekocht).
pi_207455450
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:43 schreef Blues het volgende:
Over oorzaken van ferritine tekort:

Een genetische aanleg.
Bloedverlies, bijvoorbeeld als je regelmatig hevig ongesteld bent.
Langdurige fysieke inspanning, bijvoorbeeld bij uithoudingssporten zoals hardlopen en wielrennen.
Te weinig ijzerrijk voedsel, zoals vlees, vis, aardappelen en groenten.
Een medische oorzaak, zoals bijwerking van medicatie of verminderde opname door een ziekte.

Bron Sanquin zelf.
(moest het ook ff nazoeken, wist het niet meer)
Was ook mijn bron :+ Bij de brief zat een informatieve QR code.
Bij mij zou het echt in genetica of eten moeten zitten. Al eet ik al jaren even goed/slecht.

Of ik word gewoon geriatrisch *O*
pi_207455492
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:38 schreef Blues het volgende:
Wat een reis :D En dat met jonge kinderen :X

Slim wel dat ze badkleding bij zich hadden/geregeld hadden.
Ik had ooit zo’n monstervertraging. Ook hotel met zwembad. Ik had zelfs geen pyjama bij me ;( Sindsdien reis ik nooit meer zonder een schoon setje kleding in de handbagage.

Late checkout en ontbijt met roomservice (zelf betalen, we kregen alleen de overnachting) was wel dikke prima.
pi_207455521
Ik ken mensen met 100+ donaties :7

Die vuige plasmadonoren mogen elke vier weken en dat telt snel op.
Moet je wel een locatie in de buurt (nope), tijd (zou kunnen) en goede vaten (heel harde nope ) hebben.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 januari 2023 @ 13:01:16 #26
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207455528
Kunsthal heeft heer tentoonstellingen die de moeite waard zijn. :Y
Zowel Tim Walker als Black Fantastic waren leuk om te zien. Daarna door naar het Wereldmuseum, nou ja blij dat ik daarvoor een museumkaart heb 😋.
Nu lunchen en straks nog een kleine wandeling door een ander deel van de stad vanaf achterkant CS.
pi_207455552
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Wat een reis :D En dat met jonge kinderen :X

Slim wel dat ze badkleding bij zich hadden/geregeld hadden.
Ik had ooit zo’n monstervertraging. Ook hotel met zwembad. Ik had zelfs geen pyjama bij me ;( Sindsdien reis ik nooit meer zonder een schoon setje kleding in de handbagage.

Late checkout en ontbijt met roomservice (zelf betalen, we kregen alleen de overnachting) was wel dikke prima.
Slim ja!

Op de heenreis hadden ze het erover om in alle 5 de koffers en in de rugzakken/handbagage vanalles voor iedereen verdeeld in te pakken.
Dus voor iedereen een setje voor als er andere koffers weer achterbleven.
Weet ook verder niet hoe het is gegaan met die koffers... ze zullen wel taxivervoer hebben gekregen.
Ze zijn nu alweer onderweg naar vliegveld. We kregen ook weer de nieuwe vluchtnummers, dus kunnen we ze weer volgen.
pi_207455578
Ik ga maar eens een wandeling maken naar het kruidvat.
Dankzij schappen verkeerd gevuld heb ik de verkeerde haargel voor g meegenomen.
Out of bed ipv Remix. Potjes zien er exact hetzelfde uit en ik kijk altijd op de kaartjes die voor aan het schap bevestigd zijn. En daar stond echt Remix.
En ik heb geen bon gevraagd.... want in de veronderstelling dat ik gisteren gewoon alles goed had gekocht.
8)7
Heel benieuwd of ze het willen omruilen.
In ieder geval heb ik een lekkere wandeling met podcast op oren in de lentezon :D
pi_207455603
quote:
..

..
Nee 17 km gerend. Wandelen gaat me meestal te langzaam (tenzij goed gezelschap ;) )
Door de polder heen gerend, door het bos en de stad terug. Voor dat laatste stuk stad moet ik nog een alternatief bedenken want het waren me te veel stoplichten :(
Vorige week 14 gelopen, deze week was het doel 16, volgende week 18, en zo door tot ik weer ongeveer een halve marathon loop elke week. Goeie voorbereiding op de langere afstanden die ik de komende maanden in wedstrijden te doen krijg ^O^
pi_207455614
Een harig tweelingzusje WAT @Cat-astrophe :o
pi_207455630
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ken mensen met 100+ donaties :7

Die vuige plasmadonoren mogen elke vier weken en dat telt snel op.
Moet je wel een locatie in de buurt (nope), tijd (zou kunnen) en goede vaten (heel harde nope ) hebben.
Hier komt binnenkort een locatie op 800 meter afstand. Maar prikkers maken altijd de opmerking “ga maar geen bloed geven”, je prikt te lastig.
pi_207455631
Goeie thuisreis nog aan de Blueskleinkinderen :*
pi_207455652
Ik krijg altijd complimenten voor m'n vaten. Ergens in februari is mijn wilde leven met A en B lang genoeg geleden dat ik weer zou mogen doneren als ik zou willen. Ik weet alleen niet of ik wil, want ik heb tot aan eind juni een steeds intensiever sportschema :X
pi_207455680
Iedere week halve marathon lopen. Koekoek @Tele6 :D :')

Ik wandelde net met Dora, was lekker. O+

Toen we d'r net hadden nam ik me voor iedere week in het weekend ergens anders te wandelen, toen kwam kerona en ging iedereen en z'n moeder de hele tijd wandelen en ben ik er mee opgehouden wegens veel te veel mensen met kutkinderen en honden overal.
Wil het eigenlijk wel weer oppakken nu want het is zo lekker.

Verder enorme prutsdag in huis.
Oh, en brief van het bevolkingsonderzoek. Laag risico, geen HPV ontdekt. Over 5 jaar weer.
pi_207455707
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:06 schreef Blues het volgende:
Ik ga maar eens een wandeling maken naar het kruidvat.
Dankzij schappen verkeerd gevuld heb ik de verkeerde haargel voor g meegenomen.
Out of bed ipv Remix. Potjes zien er exact hetzelfde uit en ik kijk altijd op de kaartjes die voor aan het schap bevestigd zijn. En daar stond echt Remix.
En ik heb geen bon gevraagd.... want in de veronderstelling dat ik gisteren gewoon alles goed had gekocht.
8)7
Heel benieuwd of ze het willen omruilen.
In ieder geval heb ik een lekkere wandeling met podcast op oren in de lentezon :D
Als je je klantenkaart gescand hebt, kan je in de app recente aankopen terugvinden
pi_207455996
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Zat naast je rijbewijs zeker :+
😂
pi_207456041
quote:
Goede bonnenvondst! Volgens mij vind je wel vaker zulke verrassingen he :P
:D

@CAT
Duidelijk dan. Moest ook denken aan je eerdere giften van de nier en bloed.

quote:
Wat @:Blues zegt, bonnen in de portemonnee (en ze dan nog vergeten zoals vandaag, heb een bon van een bloemenzaak waar ik net planten heb gekocht).
🙃
pi_207456365
CAT is ook al 23 jaar niet meer online geweest :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207456543
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:16 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Als je je klantenkaart gescand hebt, kan je in de app recente aankopen terugvinden
Ik heb en wil geen klantenkaarten :D

Maar het is gelukt met meteen een fijne lente(..) wandeling O+

pi_207456545
Mooie foto Loon O+
pi_207456575
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:12 schreef Clubsoda het volgende:
'Onze' cat kan altijd een nickchange doen als ze wil :D

Dat had ik met Blues.
Heb mijn Bluezz toen met die actie van @Danny om laten zetten. Nog blij mee *O*
pi_207456601
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:31 schreef Blues het volgende:

[..]
'Onze' cat kan altijd een nickchange doen als ze wil :D

Dat had ik met Blues.
Heb mijn Bluezz toen met die actie van @:Danny om laten zetten. Nog blij mee *O*
Volgens mij heeft ze die al eens gedaan :D
pi_207456614
Ik snap het gewoon niet zo goed, de moeite nemen om een '@' te typen als je weet dat het NIETS op gaat leveren.

Maar ik ben ook te hormonaal om dingen los te laten geloof ik, dat kan het ook zijn. :P
pi_207456617
quote:
Streepje onder / boven en andere variaties met grote en kleine letters…
Het wordt een beetje ingewikkeld om te taggen. Én te onthouden…😳

Ondertussen wordt de kerstverlichting buiten opgeruimd door 2 buurmannen.
Nog een donkere en lange januarimaand en dan ziet het er beter uit qua licht en langere dagen.

Alhoewel de musjes en andere voghelijns vrolijk door de tuinen fladderen als het zonnetje schijnt.
Alhoewel ik wacht nog even met de winterparka opbergen.
Wie weet?
pi_207456627
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:37 schreef AnneX het volgende:

[..]
Streepje onder / boven en andere variaties met grote en kleine letters…
Het wordt een beetje ingewikkeld om te taggen.

Ja, maar dan tag je toch gewoon níet? :+
pi_207456643
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:36 schreef Clubsoda het volgende:
Ik snap het gewoon niet zo goed, de moeite nemen om een '@' te typen als je weet dat het NIETS op gaat leveren.

Maar ik ben ook te hormonaal om dingen los te laten geloof ik, dat kan het ook zijn. :P
Hoe gaat het verder met de zwangerschap? Gaat het je goed af? qua ‘kwaaltjes’ verder en de conditie.
Hoe lang kun je doorgaan met hardlopen?
pi_207456686
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:40 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hoe gaat het verder met de zwangerschap? Gaat het je goed af? qua ‘kwaaltjes’ verder en de conditie.
Hoe lang kun je doorgaan met hardlopen?
Lief dat je dat vraagt :) Normaal gesproken ben ik emotioneel best stabiel eigenlijk, vandaag niet zo mijn dag ;) Zal ook wel vermoeidheid na een eerste werkweek zijn. Qua kwaaltjes gaat het best heel prima, goddank geen bekkenklachten en niet al te veel maagzuur. Ik loop geen hele afstanden meer hard, maar doe wekelijks een speciaal sportclubje en daar ren ik wel kleine rondjes. Geen idee hoe lang dat nog lukt, ik ben nu 29 weken zwanger en vind het qua sport nog goed te doen.
pi_207456706
In het kader van de restjesverwerking at ik een afbaksconewentelteefje met mascarpone en aardbeienjam :9

Ondertussen ben ik begonnen aan de gezamenlijke to do-lijst van 30 punten :'( Maandag en dinsdag komt de timmerman en we moeten van alles voorbereiden, klaarzetten, ruimte maken, etc. Extra praktisch dat J nu pas thuis komt van een ochtend bijklussen. Ik heb op het gemak al 5 dingen gedaan.
Spoilers!
pi_207456728
Na het bezoek aan de (nieuwe) mondhygiëniste gister op haar advies, zojuist andere tandpasta besteld voor ‘s morgens en andere tandenragers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207456763
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Lief dat je dat vraagt :) Normaal gesproken ben ik emotioneel best stabiel eigenlijk, vandaag niet zo mijn dag ;) Zal ook wel vermoeidheid na een eerste werkweek zijn. Qua kwaaltjes gaat het best heel prima, goddank geen bekkenklachten en niet al te veel maagzuur. Ik loop geen hele afstanden meer hard, maar doe wekelijks een speciaal sportclubje en daar ren ik wel kleine rondjes. Geen idee hoe lang dat nog lukt, ik ben nu 29 weken zwanger en vind het qua sport nog goed te doen.
Ah…prettig klinkt dat.
Is het anders dan de eerste?
pi_207456770
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
In het kader van de restjesverwerking at ik een afbaksconewentelteefje met mascarpone en aardbeienjam :9

Ondertussen ben ik begonnen aan de gezamenlijke to do-lijst van 30 punten :'( Maandag en dinsdag komt de timmerman en we moeten van alles voorbereiden, klaarzetten, ruimte maken, etc. Extra praktisch dat J nu pas thuis komt van een ochtend bijklussen. Ik heb op het gemak al 5 dingen gedaan.
Wat is een afbaksconewentelteefje en hoe regel ik dat? :o

Oh, je hebt een scone afgebakken en daar toen een wentelteefje van gemaakt?

Mijn echtgenote zegt 'wen-tefeltje' O+
pi_207456789
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:48 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ah…prettig klinkt dat.
Is het anders dan de eerste?
Niet eens echt, ondanks dat ik flink ouder ben. Maar toen was ik eigenlijk nog aan het herstellen van mijn hernia-operatie dus fysiek was ik denk ik minder gezond dan nu.
pi_207456825
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:09 schreef Tele6 het volgende:
Een harig tweelingzusje WAT @:Cat-astrophe :o
Ja dit! WAT?

Rare nevenbevindingen :D

Ik mag nooit meer bloed doneren maar ben wel al een paar keer een dankbare ontvanger geweest! O+
pi_207456877
Ik weet niet hoe vaak ik gedoneerd heb, maar geen 40 keer in ieder geval :D ik heb een gezellig zeldzame bloedgroep, dus ze roepen me meteen op zodra het kan.
pi_207457041
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wat is een afbaksconewentelteefje en hoe regel ik dat? :o

Oh, je hebt een scone afgebakken en daar toen een wentelteefje van gemaakt?

Mijn echtgenote zegt 'wen-tefeltje' O+
Ik heb hem niet afgebakken maar gelijk in de pan gedaan, dat bakt wel genoeg wat mij betreft. Maar dat inderdaad.

Tefeltje O+
Spoilers!
pi_207457056
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:48 schreef Clubsoda het volgende:
'wen-tefeltje' O+
O+ O+ O+
pi_207457112
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb hem niet afgebakken maar gelijk in de pan gedaan, dat bakt wel genoeg wat mij betreft. Maar dat inderdaad.

Tefeltje O+
Wat een tip _O_

Ze kende het woord 'wentelen' niet en 'teef' ook niet, dus ik snap wel dat dit in haar hoofd net zo logisch is :+ in het Duits zijn het arme ridders trouwens.
pi_207457135
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wat een tip _O_

Ze kende het woord 'wentelen' niet en 'teef' ook niet, dus ik snap wel dat dit in haar hoofd net zo logisch is :+ in het Duits zijn het arme ridders trouwens.
Het was een probeersel. Maar ik had 1 scone over en nog wat tefeltjesmix van de oliebollen dus het was een logische stap om dit te maken. Het was zeker een aanrader. Jammer dat het er maar 1 was.
Spoilers!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 15:20:50 #59
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207457138
Wat een goed idee, als ik ben verhuisd is de bloedbank vlakbij *O*
  zaterdag 7 januari 2023 @ 15:21:55 #60
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_207457146
Wij noemden wentelteefjes vroeger altijd eierdingen omdat we een keer niet op de naam konden komen :D
pi_207457174
Op de fiets met wind tegen op de heenweg en de terugweg nog even koekjes gehaald om nog eens cranberriecurd te maken.

Verder alles in huis als cranberries en eieren.
pi_207457232
Ik zit geloof ik op iets meer dan 15x doneren.

Verder leef ik mee met @Lucky_Strike want mijn to-do lijst is ook eindeloos met klusjes. ;(
pi_207457319
Vandaag alleen de wandeling en 2 wassen draaien en ophangen.

Verder zit ik steeds de Flightradar24 te vernieuwen…ze hebben maar 50 min overstaptijd morgenochtend in Helsinki en kist waar ze nu inzittenhad 10 min geleden al moeten opstijgen :wtf:
pi_207457335
Tevens zit ik nu te kijken hoe de robotstofzuiger stofzuigt. :7
pi_207457372
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:41 schreef Blues het volgende:

Verder zit ik steeds de Flightradar24 te vernieuwen…ze hebben maar 50 min overstaptijd morgenochtend in Helsinki en kist waar ze nu inzittenhad 10 min geleden al moeten opstijgen :wtf:
Wat ik altijd begreep van mijn boeking collega’s dat een overstap tijd, ook al is die kort, zelden een probleem is. Hangt altijd af van met welke maatschappij ze komen en vertrekken want allianties zitten bij elkaar in de buurt (en ze blijven nu in Europa).
pi_207457444
We gaan t zien!

Hoe s t met poes?
pi_207457473
quote:

@
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207457504
quote:

@
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:18 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wat een tip _O_

Hum.
Mijn bekendheid met het woord teef heeft geenszins geholpen bij het begrip van het concept wentelteefje?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_207457512
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:42 schreef Lonaa het volgende:
Tevens zit ik nu te kijken hoe de robotstofzuiger stofzuigt. :7
De juiste keuze voor de zaterdagmiddag 8-)
pi_207457519
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]
De juiste keuze voor de zaterdagmiddag 8-)
Zeker. :7
Ik heb poes1 wel naar boven gedonderd want die heeft er wel een levensmissie van gemaakt om de draaiende borsteltjes te slopen.
pi_207457543
En ze hangen in de lucht *O* :D
pi_207457547
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:53 schreef Blues het volgende:
We gaan t zien!

Hoe s t met poes?
Eet iedere keer een paar hapjes. Ben nu een soort politieagent want zodra zij wegloopt springt Elin op het restjes. En natvoer eet ze niet uit de surefeeder. Verder slaapt ze, gaat ook niet in de vensterbank zitten vogeltjes kijken.
pi_207457803
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:32 schreef Lonaa het volgende:
Ik zit geloof ik op iets meer dan 15x doneren.

Verder leef ik mee met @:Lucky_Strike want mijn to-do lijst is ook eindeloos met klusjes. ;(
Boks ;(

Inmiddels heeft de kat op de Tony's Chocolonely adventskalender gepist dus er moet ook gedweild worden.

Tevens meldt een goede vriend net dat we zijn mooie salontafel mogen hebben als we hem morgen komen halen.

Dit komt helemaal goed.
Spoilers!
pi_207457812
Ik legde vier uur lang laminaat, en ipv klaar is het pas iets minder dan half klaar. Whaaa wat een kut laminaat om te leggen. Bij het laminaat dat ik eerder legde, kon je kopse kant volgende plank gewoon in 45° hoek erin schuiven, neerleggen, volgende plank eraan, en dan rij in vorige rij klikken.
Nu pasten de planken niet in mijn laminaatsnijder (te breed) dus moeten alle eindjes met decoupeerzaag, én vallen die kopse kanten dus niet zo makkelijk in elkaar maar moet je de volgende plank vanaf boven er in schuiven met best veel kracht enzo en dat is helemaal kut. Dus. Ik heb overal pijn en was er na lunch zo klaar mee dat ik heb gezegd dat ik volgend weekend wel weer kom, had echt geen zin meer om het nog af te maken.

Wel 967 kcal verbrand :7 dus denk lekker patatje pindasaus en frikandel halen straks :9
pi_207457903
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:30 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Boks ;(

Inmiddels heeft de kat op de Tony's Chocolonely adventskalender gepist dus er moet ook gedweild worden.

Tevens meldt een goede vriend net dat we zijn mooie salontafel mogen hebben als we hem morgen komen halen.

Dit komt helemaal goed.
Oh gratis dingen. O+

Ik moet zo even eten op warmen en vanavond gaan we naar vrienden. Moet nog wel even zin maken maar vooral energie vinden. Heb wel flink wat pruts-klusjes gedaan. Niet dat de lijst korter is geworden want ik bedacht gaandeweg nog meer klusjes. :')
pi_207458067
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
@
[..]
Hum.
Mijn bekendheid met het woord teef heeft geenszins geholpen bij het begrip van het concept wentelteefje?
Niet voor het concept, want dat snapt ze prima, maar wel voor begrip van de woordopbouw.
pi_207458085
Overigens heeft de energiemaatschappij naar aanleiding van mijn mail ons nieuwe voorschotbedrag gehalveerd ^O^
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:05:13 #78
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207458231
Net 2 dagen bij familie geweest, ben kapot _O-

Nu ook maar begonnen met de klusjeslijst reorganiseren en dan vanaf volgende week ieder weekend een paar doen. Hopelijk werkt het.

Morgen wildpluk workshop in Arnhem, hopelijk blijft het droog
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 17:07:40 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207458263
Waarom ik inductie kut vind. Volgens de leverancier binnen de norm overigens ;( En daarmee nemen m'n ouders genoegen.

Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_207458271
Wij maken dit weekeind ook de grote gezamenlijke klusjeslijst ;(

Zo. Veel. Klusjes.
pi_207458304
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 16:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Zeker. :7
Ik heb poes1 wel naar boven gedonderd want die heeft er wel een levensmissie van gemaakt om de draaiende borsteltjes te slopen.
Ik vroeg me nog af of je m geen Vanyel wilde noemen _O-
pi_207458365
Ronde gewandeld, warme choc met slag gedronken met maatje, kopje thee en wafel bij tante en nu thuis. Goede middag!

Er waren nog openstaande vragen, begreep ik? :P
pi_207458371
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:07 schreef derLudolf het volgende:
Waarom ik inductie kut vind. Volgens de leverancier binnen de norm overigens ;( En daarmee nemen m'n ouders genoegen.

[ afbeelding ]
De tering, dan heb je wel beroerde inductie zeg. De mijne, vers gebruikt, zien er zo uit. Ook inductie.

Maw, het zegt niks over inductie, hoogstens over de kwaliteit van t fornuis van je ouders.
pi_207458463
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:07 schreef derLudolf het volgende:

[ afbeelding ]
Huh…nog niet mee te maken gehad na 16 jaar.
Edit: de pan is veel te heet geweest?

Kookten zij eerder op gas?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 januari 2023 @ 17:29:54 #85
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207458533
Thuis. :) Was blijkbaar gedoe met een passagier die onder politiebegeleiding de trein moest worden uitgezet op Leiden...
M'n laatste wandelrondje deze kerstvakantie ging door Rotterdam Noord, Crooswijk en Centrum.
Laatste uitje deze vakantie. Morgen sporten, stoofpot maken, huishouden. :) Maandag begint het echte leven weer. Met direct een volle week ook s'avonds gezien :+
pi_207458562
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ronde gewandeld, warme choc met slag gedronken met maatje, kopje thee en wafel bij tante en nu thuis. Goede middag!

Er waren nog openstaande vragen, begreep ik? :P
Harige tweeling. :@
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:33:37 #87
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207458570
Hoort een negatieve gemoedstoestand ook tot de griepgolf die nu rondgaat?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207458584
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:33 schreef fietsie het volgende:
T is januari, de stomste maand van het jaar
pi_207458603
quote:
Ik heb een soort deja-vu.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207458611
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:32 schreef yinu het volgende:

[..]
Harige tweeling. :@
Mijn harig talgtweelingzusje *;

Bij een scan is ontdekt dat ik een dermoïdcyste op een eierstok heb. (Echt niet googlen als je nog moet eten :Y) ). Gezien de oorsprong heb ik haar een koosnaam gegeven. Zonder te weten wat erin zit. Ik blijf hopen op minimaal 1 tand :9
pi_207458616
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:37 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb een soort deja-vu.
Ik ook. Sorry.
pi_207458632
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:33 schreef fietsie het volgende:
Hoort bij het jaargetijde.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:40:30 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207458633
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mijn harig talgtweelingzusje *;

Bij een scan is ontdekt dat ik een dermoïdcyste op een eierstok heb. (Echt niet googlen als je nog moet eten :Y) ). Gezien de oorsprong heb ik haar een koosnaam gegeven. Zonder te weten wat erin zit. Ik blijf hopen op minimaal 1 tand :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 7 januari 2023 @ 17:40:47 #94
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207458636
cat-6 of cat-7 vroeg mijn gedeformeerde brein zich af.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_207458644
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik ook. Sorry.
Vorige nickchange kostte me 30 euro (voor goed doel) en toen mocht Cat niet -O-
Nu hoeft het niet meer :{w En blijven Cat mentions dus niet werken qua attentiewaarde, alleen op jouw gemoedsrust.
pi_207458655
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:40 schreef Molo het volgende:

[..]
SPOILER
Demmit! Dan heb ik vast een harige tandeloze zus -O- Hier heeft nooit wat geklapperd :')
pi_207458726
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik ook. Sorry.
Ik waardeer het wel.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_207458734
Wow, fascinerend dit!

quote:

[..]
SPOILER
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 17:57:07 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207458802
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:23 schreef AnneX het volgende:

[..]
Huh…nog niet mee te maken gehad na 16 jaar.
Edit: de pan is veel te heet geweest?

Kookten zij eerder op gas?
Uh ja, in het vorige huis, 20 jaar terug. Deze pan is net nieuw :+
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:05:10 #100
63722 z80
I fink you freaky
pi_207458903
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 15:41 schreef Blues het volgende:

50 minuten tussen landen en boarding is meestal voldoende. Zeker als het als 1 ticket geboekt is.
Ik heb wel eens een krappere overstap gehad.
En nu een vertraging tot 30 minuten bij vertrek is ook geen ramp. Dit wordt wel weer ingelopen. De vlucht is lang genoeg hier voor.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_207458962
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:49 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik waardeer het wel.
Ik ook. Fijn dat iemand nog de (vergeefse) moeite neemt.
Spoilers!
pi_207458974
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 17:40 schreef fietsie het volgende:
cat-6 of cat-7 vroeg mijn gedeformeerde brein zich af.
Hehe :D

Cat, mogen we weten hoe je zusje heet?
Spoilers!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:15:55 #103
63722 z80
I fink you freaky
pi_207459002
Verkouden. Gewoon een ouderwetse verkoudheid hier. En dat is toch al lang geleden dat ik daar last van heb gehad.
pi_207459006
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Hehe :D

Cat, mogen we weten hoe je zusje heet?
Uhm… harig talgtweelingzusje? Het is een introvert tiepje, dus heb haar (nog) niet genoeg leren kennen voor een verdere naamgeefceremonie.
pi_207459093
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:05 schreef z80 het volgende:

[..]
50 minuten tussen landen en boarding is meestal voldoende. Zeker als het als 1 ticket geboekt is.
Ik heb wel eens een krappere overstap gehad.
En nu een vertraging tot 30 minuten bij vertrek is ook geen ramp. Dit wordt wel weer ingelopen. De vlucht is lang genoeg hier voor.
Ja dat zien we nu ook via die tracker vh vliegtuig.

Leuk om te zien waar ze allemaal overheen vliegen trouwens.
Goed voor mijn topografie :D
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:28:11 #106
63722 z80
I fink you freaky
pi_207459143
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:24 schreef Blues het volgende:

[..]
Ja dat zien we nu ook via die tracker vh vliegtuig.

Leuk om te zien waar ze allemaal overheen vliegen trouwens.
Goed voor mijn topografie :D
Vliegen ze bovenlangs? Via Rusland en Afghanistan? Of onder langs via de verschillende oliestaten?
pi_207459144
quote:

[..]
SPOILER
_O_
pi_207459260
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:28 schreef z80 het volgende:

[..]
Vliegen ze bovenlangs? Via Rusland en Afghanistan? Of onder langs via de verschillende oliestaten?
Standaard lijn laat boven Moskou langs zien, maar ze vliegen nu onderlangs vlg mij.
SPOILER
  zaterdag 7 januari 2023 @ 18:50:41 #109
63722 z80
I fink you freaky
pi_207459423
Ze v
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Standaard lijn laat boven Moskou langs zien, maar ze vliegen nu onderlangs vlg mij.
SPOILER
Ze vliegen iets anders dan ik dacht. Even op een oudere vlucht gekeken. Ze vliegen om Kaboem Kaboel, Rusland en de Ukraine heen.
pi_207459506
Klapperende eierstokken zullen nooit meer hetzelfde klinken O+
pi_207459516
Wat een reis terug, zeg, @Blues!

Ik at frietjes met pindasaus en een frikandel en een kroket en nu leef ik weer een beetje. En schaatsen terug aan het kijken, want kon pas 15.15 beginnen met kijken :+
Wel moe, dus weet niet of het lukt alles al terug te kijken vanavond. Wil ook nog even wandelen voor ik ga slapen. Normaal doe ik uurtje, maar vandaag mss bij halfuurtje houden. En anders morgenochtend maar de rest terugkijken voor het programma van morgen begint :)
pi_207459611
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat een reis terug, zeg, @:Blues!

Ik at frietjes met pindasaus en een frikandel en een kroket en nu leef ik weer een beetje. En schaatsen terug aan het kijken, want kon pas 15.15 beginnen met kijken :+
Wel moe, dus weet niet of het lukt alles al terug te kijken vanavond. Wil ook nog even wandelen voor ik ga slapen. Normaal doe ik uurtje, maar vandaag mss bij halfuurtje houden. En anders morgenochtend maar de rest terugkijken voor het programma van morgen begint :)
Wij beginnen over zo'n 45 minuten pas _O-
Spoilers!
pi_207459637
Ik zit te wachten tot de shoarma voldoende knapperig is. Ondertussen moet ik me bedwingen om geen lepel knoflooksaus in mijn mond te stoppen. Hij is erg goed gelukt vandaag :9
Spoilers!
  zaterdag 7 januari 2023 @ 19:17:16 #114
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207459686
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit te wachten tot de shoarma voldoende knapperig is. Ondertussen moet ik me bedwingen om geen lepel knoflooksaus in mijn mond te stoppen. Hij is erg goed gelukt vandaag :9
Dit is toch het moment om de verplichte groenvoervoorzieningen vast te nuttigen zodat die niet door de shoarma belanden? :@
pi_207459700
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom hou je jezelf dan tegen?
pi_207459727
Ik kreeg een stapeltje oud papier van mijn moeder, met mijn oude schoolschriftjes en tekeningen etc.
Ik heb me echt bescheurd om deze tekening:
SPOILER
Vroeger wist ik alles.
pi_207459767
En oude schoolkranten. Daar staan ook dingen in die je nu vast niet meer tegenkomt in de schoolkrant :D

SPOILER
pi_207460213
Wat een vondst, sigme!

Vanavond het Jeugdjournaal gezien: item 1) veel kinderen bellen naar de kindertelefoon, omdat zij zich zorgen maken omdat zij van ouders horen over geldgebrek.
Item 2) bij gebrek aan sneeuw en wintersport gaan veel kinderen naar de skibanen in Nederland in de hoop, dat er in de krokus sneeuw ligt in de bergen. O-) :?
pi_207460325
De cranberrie curd heb ik met minder suiker gemaakt.
Ook lekker: frisser en niét zurig.
Zou meer suiker een rol spelen bij uitharden? De curd was nog wat vloeibaar.
Even zien hoe het morgen is.
pi_207460385
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:17 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dit is toch het moment om de verplichte groenvoervoorzieningen vast te nuttigen zodat die niet door de shoarma belanden? :@
Zeker. Maar het hoort ook in de shoarma hier :9 Paprika en champignon meegebakken, koolsla er bij op het broodje.

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Waarom hou je jezelf dan tegen?
Omdat ik bij het eten al een absurde hoeveelheid saus eet en vooral omdat ik nog maar 3 minuten hoefde te wachten.
Spoilers!
pi_207460432
Fantastisch @sigme :D

Verder las ik veel verdrietig beestjes nieuws ;(

Hopelijk kunnen jullie er toch nog een beetje fijne tijd van maken Tink, maar het zal voor jou nu wel extra zwaar zijn :*

@Kaatje1 ik ga duimen voor een goede echo :*

En Yinu, ik hoop dat het ook voor jouw hondje met een sisser is afgelopen!
pi_207460442
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 19:21 schreef sigme het volgende:
Ik kreeg een stapeltje oud papier van mijn moeder, met mijn oude schoolschriftjes en tekeningen etc.
Ik heb me echt bescheurd om deze tekening:
SPOILER
Vroeger wist ik alles.
Je tekende zelfs een lendendoek _O_ Wat is dat bruine ding links?

Die mentor heeft het goed voor elkaar met zijn harem _O_
Spoilers!
pi_207460458
Oh ja, @yinu, hoe is het met je hond vandaag?
Spoilers!
pi_207460499
Wij kregen vandaag de naaimachine van C zijn oma. Want wij hadden er geen, maar soms is zo’n ding best handig dus kom maar door.

Dit had ik niet helemaal verwacht :D
SPOILER
  zaterdag 7 januari 2023 @ 20:19:20 #125
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207460506
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zeker. Maar het hoort ook in de shoarma hier :9 Paprika en champignon meegebakken, koolsla er bij op het broodje.

Ahja maar die vorm van groen is te doen. Men wenst hier altijd ijsberg erbij.
pi_207460615
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:18 schreef Candaasje het volgende:
Wij kregen vandaag de naaimachine van C zijn oma. Want wij hadden er geen, maar soms is zo’n ding best handig dus kom maar door.

SPOILER
Wat gaaf!
pi_207460631
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:18 schreef Candaasje het volgende:

SPOILER
Wow :D
pi_207460674
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:19 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ahja maar die vorm van groen is te doen. Men wenst hier altijd ijsberg erbij.
Oh dat had ik ook nog. Lekker voor de crunch.

Ik eet veel vaker sla sinds ik een krop in plaats van zakken koop.

Candaasje, wat prachtig!
Spoilers!
pi_207460713
Zo'n ding sleepte ik een keer mee in de trein en lopend van station naar huis, omdat ik dacht dat mn moeder dat wel tof zou vinden. Ook zo'n antieke echte Singer. Takkezwaar. Verkeerde inschatting, eindigde in de kliko :'(

Was een Sinterklaasviering waarbij iedereen twee kadootjes mee moest nemen van iets wat je thuis al had staan maar kwijt wilde. De spaarpot die ik daar scoorde, die mn teamgenoot van haar vader kreeg toen ze op haar 18e uit huis ging, heb ik nog steeds O+ (ik was toen ik m kreeg ook -nog net- 18 en aan eerste jaar studie bezig).
pi_207460927
Deze is redelijk nieuw, oma wilde liever geen elektrische :D

Straks maar een mooi plekje voor zoeken O+
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 20:46:20 #131
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207461030
De naam Singer doet me altijd denken aan een sketch van "Drenthe plat"
wat die stier is voor de koe, is de Singer naaimachine veur moe

Uit de context getrokken dus niet echt grappig :+
pi_207461197
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja, @:yinu, hoe is het met je hond vandaag?
En @Candaasje (prachtige naaimachine trouwens, werkt ie ook?)

Hond gaat redelijk hoewel hij nog wel een raar soort hyperventileert af en toe. Alleen als hij wat gegeten of gedronken heeft eigenlijk. En hij trekt nog een beetje met het pootje. Maar goed, daarvan dacht de dierenarts dus ook dat het gekneusd was dus dat is niet zo gek. Al met al mazzel, DA vertelde nog dat hij de dag ervoor een klein hondje binnenkreeg dat bij onderzoek allemaal breuken in haar schedel bleek te hebben, ook na een speel-incident. Brrrrr.
pi_207461510
@Candaasje O+
@Cat-astrophe dat zijn de betere tweelingzusjes :9
@Lonaa mooie Dora wandelfoto O+ en ja ik ben een gekkie met m'n gehardloop

Ik had vanmiddag/vanavond DE BESTE date. Beetje naar bomenjongen kijken terwijl hij ging boulderen, beetje zelf boulderen en laten zien wat ik allemaal kan 8-)
Beetje grapjes met hem gemaakt. Z'n kont gecomplimenteerd. 8-)
We blijken allebei de neiging te hebben om ons vast te bijten in boulder-routes die nét niet lukken en zijn dus een uur bezig geweest met een en dezelfde route (dwz acht klimgreepjes op een 4 meter muur). _O-
Daarna samen nog naar De Hemel gegaan. ( @Sarabi kent dit misschien?) Bomenjongen zei dat we er eigenlijk in de lente/zomer moesten zijn want ze hebben er zulke mooie kersenbomen. Maar nu hebben we binnen gezeten. Ik heb het Mariken bier en Nieuw Ligt bier gehad (tips van hem) en we hadden allebei het enige vegan gerecht op de kaart (kortom voor het eten moet je het niet echt doen als je geen vlees eet).
Superfijn gepraat. Hij blijft een schatje. *;
Hij had een goed shirt. Moest hem wel vragen wat het was voor vogel: een Californische kuifkwartel. :7
NOG STEEDS NIET GEZOEND _O-
Wel beter geknuffeld nu.
En ik ben nu bij hem thuis uitgenodigd om plaatjes te komen luisteren. Ik zie mogelijkheden. 8-)
pi_207461553
Oh Tele wat klinkt dat heerlijk O+

Oh, je deed een ninja edit. Hem gewoon zoenen volgende keer! :D
pi_207461558
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:56 schreef yinu het volgende:

[..]
En @:candaasje (prachtige naaimachine trouwens, werkt ie ook?)

Hond gaat redelijk hoewel hij nog wel een raar soort hyperventileert af en toe. Alleen als hij wat gegeten of gedronken heeft eigenlijk. En hij trekt nog een beetje met het pootje. Maar goed, daarvan dacht de dierenarts dus ook dat het gekneusd was dus dat is niet zo gek. Al met al mazzel, DA vertelde nog dat hij de dag ervoor een klein hondje binnenkreeg dat bij onderzoek allemaal breuken in haar schedel bleek te hebben, ook na een speel-incident. Brrrrr.
Arm hondje! ;(

Die dieren verschillen ook zo in formaat/kracht.
pi_207461579
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:17 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh Tele wat klinkt dat heerlijk O+

Heb je hem na de drankjes nog besprongen? ;)
Zie edit ;(

Ik ga morgen een dagje vrijwilligerswerk doen in de Achterhoek dus zit nu braaf en alleen alvast in de trein. :')
M'n ouders hebben wel taart voor me klaarstaan vanwege Driekoningen. (En zelf liggen ze al te slapen)
pi_207461599
@vlindertje89 wat een VERSCHRIKKELIJK laminaat dan!
Ik heb ooit 25 m² in een dag gelegd incl allerlei rare hoeken en bochten en incl plintjes, dus ik dacht dat je wel goed zat met je 14 m². Maar had hij niet beter laminaat kunnen kiezen. Het klinkt waardeloos. :(
pi_207461621
Tele O+
Spoilers!
pi_207461631
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Je tekende zelfs een lendendoek _O_ Wat is dat bruine ding links?
Ik heb het bruine ding bestudeerd en ik heb geen idee. Een salontafel? Een zongebruinde bal met ballen? Een reep chocolade? Een opgeschoren poedel van de oude mevrouw met de wandelstok (gemeen kreng!)?

Qua uitdossing van derdewereldbewoners was ik natuurlijk goed op de hoogte, ik las de samsam.
Heremientiet, dat bestáát nog :D
https://nl.wikipedia.org/wiki/Samsam_(tijdschrift)
pi_207461640
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Zie edit ;(

Ik ga morgen een dagje vrijwilligerswerk doen in de Achterhoek dus zit nu braaf en alleen alvast in de trein. :')
M'n ouders hebben wel taart voor me klaarstaan vanwege Driekoningen. (En zelf liggen ze al te slapen)
Mooie lange opbouw maken jullie ervan. Goed zo ^O^
pi_207461656
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:23 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb het bruine ding bestudeerd en ik heb geen idee. Een salontafel? Een zongebruinde bal met ballen? Een reep chocolade? Een opgeschoren poedel van de oude mevrouw met de wandelstok (gemeen kreng!)?

Qua uitdossing van derdewereldbewoners was ik natuurlijk goed op de hoogte, ik las de samsam.
Ik gok dan op chocolade. Rijke mensen eten dat en de arme mensen hebben die cacao geplukt (in de lendendoek). Dat past helemaal bij het thema.
Spoilers!
pi_207461731
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:24 schreef sigme het volgende:

[..]
Mooie lange opbouw maken jullie ervan. Goed zo ^O^
Ja ik vind het ergens ook wel wat hebben om niet meteen tussen de lakens te duiken, maar eerst wat leuke dingen te doen samen en elkaar wat beter te leren kennen.
Aan de andere kant, AAAAAAARGH het is zo'n lekker ding en ik wil aan hem zitten. :')
pi_207461832
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 20:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Omdat ik bij het eten al een absurde hoeveelheid saus eet en vooral omdat ik nog maar 3 minuten hoefde te wachten.
Ik ken al deze woorden, maar de betekenis in de context ontgaat me volledig
pi_207461969
Woord van de dag: labiapads.

Shoot!
pi_207461991
[
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Mensen, serieus?
Dat is zo'n ouwe wijven stoel met hendels on te verstellen
  zaterdag 7 januari 2023 @ 21:40:29 #146
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207462000
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

Shoot!
E-Stim? Stille wateren....
pi_207462042
Ik denk wel dat kleine sigme nog wat uitdagingen ervoer op het gebied van realisme. Maar dit zag ik meteen
pi_207462047
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:20 schreef Tele6 het volgende:
@:vlindertje89 wat een VERSCHRIKKELIJK laminaat dan!
Ik heb ooit 25 m² in een dag gelegd incl allerlei rare hoeken en bochten en incl plintjes, dus ik dacht dat je wel goed zat met je 14 m². Maar had hij niet beter laminaat kunnen kiezen. Het klinkt waardeloos. :(
Het was niet eens super goedkoop laminaat.. twee keer zo duur als degene die hier ligt :D dus had het ook niet verwacht. Ik dacht dus ook met drie uurtjes wel klaar te zijn, maar mannn wat een kutwerk was dit. In m'n eigen huis heb ik in een ochtend in m'n eentje (!) de hele zolder gelegd, incl iets van 2.5m rijen van 5.5m breed.. (daarna werd het voor nog 1.3m, 4m breed en dan nog voor 1m, 1.6m breed).

Het moeten gebruiken van decoupeerzaag ipv laminaatsnijder kostte wat extra tijd, maar vooral die kut kopse kanten. Qua rijen wel ongeveer op de helft, alleen waren het nu 6 rijen met 2.5 plank en 2 rijen met 3.25 plank ongeveer en moeten er nu nog 6 van die lange en 2 van die korte rijen. Nouja. Nog één keer halve dag en dan is het klaar.
pi_207462104
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:40 schreef Vanyel het volgende:
[
[..]
Mensen, serieus?
Ik zag er een rolstoel in (door de wieltjes die ik in de 'achterpoten' erin zag), dus redelijk op zelfde spoor.
pi_207462184
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:44 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik zag er een rolstoel in (door de wieltjes die ik in de 'achterpoten' erin zag), dus redelijk op zelfde spoor.
Relaxfauteuil :Y

Alleen rijke VVD stemmers hebben die :(

Edit: ik had @Vanyel moeten quoten
pi_207462239
Ik kijk nu ‘ik vertrek’, eerste blote kerel al gezien.
Wordt een toppertje :D
pi_207462378
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:39 schreef Cat-astrophe het volgende:

Shoot!
Ik las het net. Ik geloof niet dat ik dat wil ervaren.
Spoilers!
pi_207462415
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Relaxfauteuil :Y

Alleen rijke VVD stemmers hebben die :(

Edit: ik had @:vanyel moeten quoten
Ja }:|

Mijn ouders hebben er inderdaad 2 :Y
pi_207462463
Klinkt als een fijne date @Tele6
En jazeker ken ik De Hemel :) leuke plek. Kersenbomen helaas nog niet in bloei gezien daar.
pi_207462634
Leuke date @Tele6 en die opbouw naar DE ZOEN!

Toen ik vorig jaar een stoel zocht heb ik in zo’n relax stoel gezeten, doodeng. Maar ik ben ook niet rijk en stem geen vvd
pi_207462703
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja }:|

Mijn ouders hebben er inderdaad 2 :Y
Mijn ouders hadden er twee. Nu niet meer.

SPOILER
pi_207462953
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:40 schreef Vanyel het volgende:
[
[..]
Mensen, serieus?
QFT

Vraag: moet ik labiapads googelen?

Date van @Tele6 klinkt fantastisch. Ik zwijmel helemaal mee.

Laminaat van @vlindertje89 klinkt superstorm.
pi_207463028
Wij kijken first dates vsn gister.

Ik ben toch een beetje in de war over wat ze op haar hoofd heeft.
Maar voor iedereen die kan terugkijken, de ontmoeting tussen Adelheid en haar date is wel de moeite :D
pi_207463066
OH MIJN GOD
SPOILER: WAAAAROM
Binnenzool?
pi_207463100
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 22:31 schreef Vanyel het volgende:
OH MIJN GOD
Binnenzool?
Whut? Doe ik het al jaren fout door die in mijn schoenen te doen :o
pi_207463116
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 22:31 schreef Vanyel het volgende:
OH MIJN GOD
Binnenzool?
Oh. You made me look.
pi_207463120
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 22:25 schreef yinu het volgende:

[..]
QFT

Vraag: moet ik labiapads googelen?

Date van @:tele6 klinkt fantastisch. Ik zwijmel helemaal mee.

Laminaat van @:vlindertje89 klinkt superstorm.
Je wil het. Dus doe maar gewoon. Lijd mee met de Wetenden.
pi_207463128
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 22:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Whut? Doe ik het al jaren fout door die in mijn schoenen te doen :o
Is dat geen inlegzool?
pi_207463136
Volgens mij zou ik die pads voortdurend uit de pot moeten vissen :')

Gedoe :')
pi_207463139
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 22:34 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je wil het. Dus doe maar gewoon. Lijd mee met de Wetenden.
Te laat. Ik ben al binnenzool aan het googelen.
pi_207463151
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 22:35 schreef yinu het volgende:

[..]
Is dat geen inlegzool?
Kan. Maar moet ik die dan niet meer in mijn schoenen maar in mijn ondergoed gaan doen :?

Verwarring!
pi_207463198

Nieuw woord van de dag.

SPOILER
pi_207463233
Lololol dit is mijn lievelingswoord van de week.
pi_207463250
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 22:38 schreef yinu het volgende:

Nieuw woord van de dag.

SPOILER

En meer uitleg over meerwaarde en gebruik ^O^

Leerzame avond, dit!
pi_207463273
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 22:40 schreef Vanyel het volgende:
Ik ga tegen mijn moeder zeggen dat ik het <woord van de week> kwijt ben en nu nodig heb. Waar zou ze mee komen aanzetten?
pi_207463332
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 22:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik ga tegen mijn moeder zeggen dat ik het <woord van de week> kwijt ben en nu nodig heb. Waar zou ze mee komen aanzetten?
Ik heb het gevoel voor humor van een 11-jarige dus ik zit hier zo hard te lachen dat de man des huizes uit de andere kamer komt kijken wat er zo grappig is.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 22:46:49 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_207463343
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 22:40 schreef Vanyel het volgende:

Liplap, lippe lippe lap, lippe lippe lap liplap
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 7 januari 2023 @ 22:46:50 #173
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207463344
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 22:45 schreef yinu het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel voor humor van een 11-jarige dus ik zit hier zo hard te lachen dat de man des huizes uit de andere kamer komt kijken wat er zo grappig is.
Wellicht weet ie een doosje te staan
pi_207463558
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 21:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik kijk nu ‘ik vertrek’, eerste blote kerel al gezien.
Wordt een toppertje :D
Ik vond het een leuke aflevering met leuke gasten :D
pi_207463571
quote:
Californische kuifkwartel

_O_
pi_207463710
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 22:45 schreef yinu het volgende:
Ik zit net op mijn werk en schoot ook in de lach en keek snel om me heen of niemand het zag. Iemand zou om uitleg kunnen vragen _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_207463764
Schaam je je voor je liplapjes?
pi_207463802
Overigens, jullie hadden het vandaag ook even over het vergeten van VVV bonnen en dergelijke. Mijn theorie is dat dát het verdienmodel is. Stukjes plastic verkopen voor 10-50 euro en dat mensen die dan vergeten te gebruiken of kwijt raken.

Ik heb inmiddels ook een fraai stapeltje. Er zit ook een ander soort bon bij die maar beperkt uit te geven is aan hotels en pretparken.

Ooit kreeg ik een soort cultuurbon van 50 euro. Weggeven aan een lieve Fokster. Want alleen geldig in musea (ik had een museumjaarkaart) en een handjevol theaters die voor mij niet makkelijk te bereiken waren (dichtstbijzijnde waren Emmen en Heerenveen, terwijl hier een prima theater staat). Ik had er dus helemaal niets aan of moest enorm veel moeite doen en kreeg er reiskosten boven op.
pi_207463898
Zo’n theater bon heb ik ook eens weggegeven. Kreeg m in een tijd dat ik echt niet alleen naar een theater ging.

En de dinerbon voor een restaurant waar ik niet graag eet heb ik aan een organisatie gegeven die met vluchtelingenkinderen werken. Snap nog steeds niet dat je een alleenstaande een dinerbon voor een bepaald restaurant geeft, zo stom verzonnen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 januari 2023 @ 23:19:29 #180
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207463904
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:13 schreef Isabeau het volgende:
Overigens, jullie hadden het vandaag ook even over het vergeten van VVV bonnen en dergelijke. Mijn theorie is dat dát het verdienmodel is. Stukjes plastic verkopen voor 10-50 euro en dat mensen die dan vergeten te gebruiken of kwijt raken.
Ik zet waar het kan het om naar Bol. Die worden gegarandeerd uitgegeven :+
pi_207463923
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo’n theater bon heb ik ook eens weggegeven. Kreeg m in een tijd dat ik echt niet alleen naar een theater ging.

En de dinerbon voor een restaurant waar ik niet graag eet heb ik aan een organisatie gegeven die met vluchtelingenkinderen werken. Snap nog steeds niet dat je een alleenstaande een dinerbon voor een bepaald restaurant geeft, zo stom verzonnen
Nou ja, ik wilde best naar het theater. Alleen niet heel ver weg waarbij de leukste voorstellingen in de avond zijn en kom dan nog maar weer thuis met het OV hier in het noorden. Waardeloze kaart voor mij.

Ach, een dinerbon kan natuurlijk altijd wel. Ik hoop toch altijd wel dat iedereen vrienden heeft :P Maar voor een bepaald restaurant is wel wat raar ja. Tenzij je weet dat die persoon daar regelmatig en met veel plezier komt.
pi_207463936
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:19 schreef borisz het volgende:
Ik zet waar het kan het om naar Bol. Die worden gegarandeerd uitgegeven :+
Kan je zo'n plastic kaartje dan omzetten voor bol.com? Want boeken zijn altijd welkom O+
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 januari 2023 @ 23:25:24 #183
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207463975
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Kan je z'n plastic kaartje dan omzetten voor bol.com? Want boeken zijn altijd welkom O+
Van de VVV? Die kan je omzetten in van alles en nogwat
https://www.vvvcadeaukaarten.nl/besteden/vvv-cadeaukaart/alles

Een jaar of vijf geleden kreeg ik als kerstcadeau een kadobon om een kadobon aan te schaffen. Dus ik kreeg een pasje en daarmee kon ik een pasje naar keuze aanvragen die netjes thuis werd bezorgd _O-.
pi_207464003
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nou ja, ik wilde best naar het theater. Alleen niet heel ver weg waarbij de leukste voorstellingen in de avond zijn en kom dan nog maar weer thuis met het OV hier in het noorden. Waardeloze kaart voor mij.

Ach, een dinerbon kan natuurlijk altijd wel. Ik hoop toch altijd wel dat iedereen vrienden heeft :P Maar voor een bepaald restaurant is wel wat raar ja. Tenzij je weet dat die persoon daar regelmatig en met veel plezier komt.
Een gewone dinerbon had ik prima gevonden. Maar een bon voor 200 euro (geen geld terug) is (vind ik raar). Zou ik iemand meenemen, geef ik die een cadeau van 100 euro (want geld terugvragen is ook raar) en echt niemand in mijn omgeving at daar graag. Heel goed restaurant, maar op een gegeven moment zijn ze naar een heel ander concept over gegaan, 2x gegeten en het was goed maar niet lekker (en klote stoelen, te hoog voor mij)
pi_207464063
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Een gewone dinerbon had ik prima gevonden. Maar een bon voor 200 euro (geen geld terug) is (vind ik raar). Zou ik iemand meenemen, geef ik die een cadeau van 100 euro (want geld terugvragen is ook raar) en echt niemand in mijn omgeving at daar graag. Heel goed restaurant, maar op een gegeven moment zijn ze naar een heel ander concept over gegaan, 2x gegeten en het was goed maar niet lekker (en klote stoelen, te hoog voor mij)
Oh, dat zou bij mij dan weer geen enkele rol spelen :D Ik heb een gratis bon, ik vind uit eten met jou leuk, who cares wat ik je dan blijkbaar 'geef'. Maar hippe hoge stoelen vind ik ook 10x niks en als het eten niet eens echt lekker is dan hm.
pi_207464129
Het waren geen hippe hoge stoelen, die hebben nog zo’n stangetje waar je je voeten op kunt zetten, maar ik kon bij deze alleen met m’n tenen bij de grond. Dat is zo niet fijn.
pi_207464138
En ik eet 1000x liever bij Moushmoush met jou
pi_207464208
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Het waren geen hippe hoge stoelen, die hebben nog zo’n stangetje waar je je voeten op kunt zetten, maar ik kon bij deze alleen met m’n tenen bij de grond. Dat is zo niet fijn.
Dat is vreselijk, bungelende beentjes _O-

En ja, MoushMoush O+
Volgend weekend? :D
pi_207464265
Cadeaubonnen... ik heb net weer een setje uit de keukenla gehaald. Eens even kijken of ik die kan omzetten in bol.com bonnen, goeie tip @borisz
pi_207464299
Om vergeten te voorkomen leg ik de bonnen die ik krijg altijd op een zichtbare plek. En regelmatig checken of ze niet verlopen zijn.

Wat me eraan doet denken dat een bon van een net-nietlokale eetzaak volgens mij nu verlopen is…. Maar ja. Die was eerst dicht door covid, daarna vergat ik het een poosje, toen wilde ik gaan en bleek het de rest van het jaar alleen afhaal te zijn. Wat ook een keer een optie was (wandelen en picknicken) maar toen hadden ze herfstvakantie :')
De kleinschaligheid maakt wel weer dat ik de kans redelijk groot acht dat ik hem alsnog mag inwisselen. Als ik er een keer aan denk en de sterren goed staan voor een bezoekje.
pi_207464511
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 23:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat is vreselijk, bungelende beentjes _O-

En ja, MoushMoush O+
Volgend weekend? :D
Dan heb ik hier 8 eters volgens mij
pi_207464518
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Dan heb ik hier 8 eters volgens mij
Oh leuk! Moet jij daar voor koken of brengt iedereen iets mee?
pi_207464539
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 18:50 schreef z80 het volgende:
Ze v
[..]
Ze vliegen iets anders dan ik dacht. Even op een oudere vlucht gekeken. Ze vliegen om Kaboem Kaboel, Rusland en de Ukraine heen.
Je ziet op dit kaartje heel goed dat er boven Oekraïne niet gevlogen wordt.
Allemaal onderlangs. (screenshot van net)

pi_207464554
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh leuk! Moet jij daar voor koken of brengt iedereen iets mee?
Ik kook, erwtensoep. Het is een eetclubje wat door corona, overlijdens en een bruiloft etc stil heeft gelegen. We zien elkaar regelmatig maar zelden in deze samenstelling en ik vond het tijd om er nieuw leven in te blazen.
Koop gewoon een bak lekker ijs als nagerecht en lekkere hapjes vooraf
pi_207464564
En een grote bus slagroom toch *G*
pi_207464565
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:07 schreef Blues het volgende:

[..]
Je ziet op dit kaartje heel goed dat er boven Oekraïne niet gevlogen wordt.
Allemaal onderlangs. (screenshot van net)

[ link | afbeelding ]
Wat een gefriemel boven ons hoofd
pi_207464576
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:10 schreef Blues het volgende:
En een grote bus slagroom toch *G*
Mmmm dat klop ik zelf wel (zet het meteen op mn lijstje, want dat vergeet ik altijd)
pi_207464614
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:11 schreef Kaatje1 het volgende:

Mmmm dat klop ik zelf wel (zet het meteen op mn lijstje, want dat vergeet ik altijd)
Dat is toch sowieso nog steeds het lekkerst :9
pi_207464629
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 00:10 schreef Kaatje1 het volgende:

Wat een gefriemel boven ons hoofd
Enorm he :o
pi_207464978
Nou, voor wie houdt van die meeëter/puistjes/cyste-uitknijp filmpjes op youtube: ze zijn er ook van het verwijderen van tonsilstenen (tonsillolith). Fascinerend.

Ik vraag me nu vooral af of dat een groot probleem in India is, tonsilstenen.
pi_207465424
Goedemorgen.

Ik denk dat ik de labialiflafjes maar aan de romeinen laat. Met tonsiltenen toe.
Het is donker en droog buiten.
pi_207465585
Inmiddels is het droog en licht buiten ^O^
pi_207465622
En ik heb mijn ontbijtje op en ga slapen :Z

(ps: de tonsilstenenfilmpjes zijn misschien wel smeriger dan de cyste-filmpjes, dus niet bij je ontbijt kijken. Of gewoon nooit kijken.)
pi_207465628
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 08:33 schreef Isabeau het volgende:
En ik heb mijn ontbijtje op en ga slapen :Z

(ps: de tonsilstenenfilmpjes zijn misschien wel smeriger dan de cyste-filmpjes, dus niet bij je ontbijt kijken. Of gewoon nooit kijken.)
Nee! Altijd kijken :Y) *O*
pi_207465799
Goedemorgen. O+
pi_207465805
Ik krijg nooit cadeaubonnen, trouwens, dus jullie issues zijn allemaal niet herkenbaar. :7
pi_207465828
'morgen. Laatste vakantiedag. Verkoudheid is gelukkig bijna voorbij. Scrambled tofu gemaakt vanmorgen, maar wel veel te veel kurkuma gebruikt. Ik denk dat ik straks geel zie.
  Moderator zondag 8 januari 2023 @ 09:43:17 #208
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207466063
quote:
7s.gif Op zondag 8 januari 2023 07:20 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen.

Ik denk dat ik de labialiflafjes maar aan de romeinen laat. Met tonsiltenen toe.
Het is donker en droog buiten.
Tegenwoordig wordt dat met kamelentenen geserveerd :+
pi_207466558
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 08:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Nee! Altijd kijken :Y) *O*
Dit :D
pi_207466573
Goedemorgen.
Het terugreisvertragingendrama continues.......... ze hebben de overstap op Helsinki niet gehaald.
Nu wordt het Helsinki-Berlijn-Amsterdam.
Ze zitten er allemaal enorm doorheen :'( :'(
  zondag 8 januari 2023 @ 10:42:05 #211
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207466725
quote:
15s.gif Op zondag 8 januari 2023 10:29 schreef Blues het volgende:
Goedemorgen.
Het terugreisvertragingendrama continues.......... ze hebben de overstap op Helsinki niet gehaald.
Ze zijn onderhand langer onderweg dan in Australie geweest :X
Spoilers!
pi_207466741
quote:
15s.gif Op zondag 8 januari 2023 10:29 schreef Blues het volgende:
Goedemorgen.
Och, wat een ellende. En nu nog minder tijd om bij te komen voor het normale leven weer begint
pi_207466983
Erg he ;(
pi_207467052
Wat rot voor ze -O-

De zon scheen net bij het sporten! :o :o
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 januari 2023 @ 11:15:42 #215
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207467141
Wat een drama die reis. :{

Wat een heerlijk weer :o :). Je merkt het ook in de fietszaal van de sportschool. Die is meestal nu ijzig koud en als je eenmaal op de fiets zit wordt je wel warm. Nu is het daar ook gewoon al redelijk op temperatuur. En in de zomer is het er eigenlijk niet leuk :+

Koffie en daarna stoofpot maken. :Y)
pi_207467348
Gelukkig schijnt de zon ja *G*
pi_207467441
Oh nee, wat een drama die terugreis!

Wel lekker weer inderdaad, dat scheelt weer. En ik zag overal al hazelaars bloeien en de bollen komen ook al boven de grond. Geen sneeuwklokjes. Raar.
  zondag 8 januari 2023 @ 11:40:35 #218
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207467469
Ik moet mijn bollen nog poten :D

Het gaat hier best goed met de klusjeslijst. Inmiddels moeten we er nog maar 6. Er zijn wat kleine dingen bij gekomen en 2 heel grote dingen geschrapt. En dan vanmiddag nog die tafel ophalen.
Spoilers!
pi_207467680
Verkeersinformatie medewerker die melig is _O- (zie ook de reacties en zijn reacties daar weer op :D )

https://twitter.com/RWSverkeersinfo/status/1611743933264007169
pi_207469630
Pff ik zou er ook volledig doorheen zitten bij zo'n terugreis, @Blues! Hopelijk gaat er nu niks meer mis.

Ik had een fijne ochtend O+ . 7.30 uit mezelf wakker, even katten eten gegeven en toen nog even tot 10u in bed gelegen met de katjes erbij. Daarna vuilniszak van de prullenbak geleegd, beide koel-vriescombinaties uitgezocht en eentje helemaal leeggemaakt om te ontdooien. Rest vd woonkamer ook even gekeken wat er nog weg kon. Alle vuilniszakken (4 in totaal) in ondergrondse container gestopt, daarna al het glas ook nog naar de glascontainer verderop gebracht. Daarna laatste lading plastic flessen weggebracht en boodschappen gedaan voor tm vrijdag. Ondertussen ook nog twee wasjes gedaan, derde draait en eerste droger draait ook al. Daarna tortillachips met crème fraiche, avocado en kaas gemaakt voor ontbijt, en toen zowaar op tijd de tv aan voor schaatsen.

Heb ik toch nog een extra klusje kunnen afstrepen deze vakantie :+
pi_207469876
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 14:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Pff ik zou er ook volledig doorheen zitten bij zo'n terugreis, @:Blues! Hopelijk gaat er nu niks meer mis.

Ik had een fijne ochtend O+ . 7.30 uit mezelf wakker, even katten eten gegeven en toen nog even tot 10u in bed gelegen met de katjes erbij. Daarna vuilniszak van de prullenbak geleegd, beide koel-vriescombinaties uitgezocht en eentje helemaal leeggemaakt om te ontdooien. Rest vd woonkamer ook even gekeken wat er nog weg kon. Alle vuilniszakken (4 in totaal) in ondergrondse container gestopt, daarna al het glas ook nog naar de glascontainer verderop gebracht. Daarna laatste lading plastic flessen weggebracht en boodschappen gedaan voor tm vrijdag. Ondertussen ook nog twee wasjes gedaan, derde draait en eerste droger draait ook al. Daarna tortillachips met crème fraiche, avocado en kaas gemaakt voor ontbijt, en toen zowaar op tijd de tv aan voor schaatsen.

Heb ik toch nog een extra klusje kunnen afstrepen deze vakantie :+
Da’s een beste lijst, doe ik je niet na.
Wel uitgeslapen, deel van de naaikamer opgeruimd, zo ven de jurk afmaken en dan de opruimen. Was weggeruimd en wat gelezen. Ve bijna iedere 10 minuten Nika een hapje eten gegeven op aanvraag. Beest eet 3 hapjes en dan is het even klaar. Maar kan het niet laten staan omdat Elin dan de rest op eet en dat moet weer niet
pi_207469916
Ik ruimde een deel van de kast in de woonkamer op, liet 2x de hond uit, deed een boodschap, draaide een was en hing m op en nu zit ik lekker op de bank. :+

Prima prutsdag.
  zondag 8 januari 2023 @ 14:56:18 #223
63722 z80
I fink you freaky
pi_207470165
Fijn rochel hoestje, maar de keelpijn bij het hoesten is na 1 nachtje gelukkig weer weg.
Wat klusjes opgeknapt die er al wat langer lagen en even een klein rondje met de fiets. Het is hier behoorlijk wisselvallig. Donkere wolken en zon wisselen el kaar af. Met af en toe wat nattigheid.

Voor middag/avond eten gaat er een diepvrieszak met groente,paste en garnalen de pan in. Aangevuld met extra garnalen en longbeans/kousenband.
pi_207470587
Gezwommen, boodschap gedaan, wat flyers verspreid, wasjes gedaan, notulen uitgewerkt en de rest van de dag genieten van de laatste vakantiedag.
  zondag 8 januari 2023 @ 15:45:24 #225
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207470878
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 14:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wel uitgeslapen, deel van de naaikamer opgeruimd, zo ven de jurk afmaken en dan de opruimen. Was weggeruimd en wat gelezen. Ve bijna iedere 10 minuten Nika een hapje eten gegeven op aanvraag. Beest eet 3 hapjes en dan is het even klaar. Maar kan het niet laten staan omdat Elin dan de rest op eet en dat moet weer niet
Jij had mij volgens mij casa foresta in Arnhem getipt. Wat tof was het O+
Ook dik geluk met het weer, maar had echt niet verwacht dat er zelfs in de winter al zoveel te plukken is.
pi_207471089
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 15:45 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Jij had mij volgens mij casa foresta in Arnhem getipt. Wat tof was het O+
Ook dik geluk met het weer, maar had echt niet verwacht dat er zelfs in de winter al zoveel te plukken is.
Werd het gegeven door Edwin? Waar liepen jullie?
Ik heb ooit een worstmaak workshop van hem gehad, was ook gaaf en veel geleerd
  zondag 8 januari 2023 @ 16:00:50 #227
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_207471126
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 15:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Werd het gegeven door Edwin? Waar liepen jullie?
Ik heb ooit een worstmaak workshop van hem gehad, was ook gaaf en veel geleerd
Nee een dame die bij hem werkt. Hij was zelf op vakantie. We liepen in sonsbeem en zypendaal.
pi_207471456
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 14:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ahh dat is onhandig ja! Fijn dat er wel wat naar binnen gaat, maar zou natuurlijk makkelijker gaan als jij daarvoor niet de hele dag door paraat zou hoeven staan!
Hoe laat zijn jullie morgen aan de beurt voor verder onderzoek?
pi_207471824
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 16:20 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ahh dat is onhandig ja! Fijn dat er wel wat naar binnen gaat, maar zou natuurlijk makkelijker gaan als jij daarvoor niet de hele dag door paraat zou hoeven staan!
Hoe laat zijn jullie morgen aan de beurt voor verder onderzoek?
1045, en meteen bespreking hoe nu verder.
  zondag 8 januari 2023 @ 16:44:01 #230
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207471934
Ik lig ook. Op mijn laatste benen hebben we de salontafel gehaald. Het staat mooi hier. De maat is ook net wat prettiger dan de vorige.
Spoilers!
pi_207472391
Ik heb 2 uur geslapen :')
pi_207472393
Ik was vergeten dat ik nog uiensoep wilde maken :D

Kilootje uien staat nu te pruttelen :9
pi_207472526
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 16:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik lig ook. Op mijn laatste benen hebben we de salontafel gehaald. Het staat mooi hier. De maat is ook net wat prettiger dan de vorige.
Ja zeg, zonder foto? Fijn, dat jullie het ‘gered’ hebben…
Hoe gaat het verder qua medicatie instellen?

MnX ging naar een beurs en kwam Niét met lege handen terug :X Tralala.
Ondertussen heb ik consumentenonderzoek gedaan naar wasmachine en
vaatwasser vervangen.
En een kenner vond dat na 16 jaar de apparaten respect verdienen en reparatie niet zinvol is.
De wasmachine bonkt (al even) en de vaatwasser verbruikt liters glansspoelmiddel.
Ondertussen ook met zwager lang gebeld over van alles.

Wat een gedoe met Nika. Succes morgen.
pi_207473041
Nika lijkt het steeds beter te doen. Die manier van eten is best lastig maar ze rent nu met de gekke 5 minuten door het huis. Iedere keer wanneer ik naar de keuken loop gaat ze mee en wil ze eten.
pi_207473066
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 17:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Nika lijkt het steeds beter te doen. Die manier van eten is best lastig maar ze rent nu met de gekke 5 minuten door het huis. Iedere keer wanneer ik naar de keuken loop gaat ze mee en wil ze eten.
Fijn O+ wel erg intensief voor jou. Maar goed om te horen dat ze weer interesse in eten heeft.

Hopelijk morgen wat goed nieuws.
  zondag 8 januari 2023 @ 18:05:10 #236
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207473137
Sorry @AnneX, ik vind een foto te veel gedoe. Alles is te veel gedoe momenteel. Het gaat niet heel denderend met de nieuwe meds sinds een paar dagen. Gisteren ging het wel weer even ok maar verder niet echt. Dat komt wel weer maar het halen van die tafel vandaag kwam wel enorm slecht uit.

Morgen en overmorgen heb ik de hele dag een timmerman om me heen :'(
Spoilers!
pi_207473184
Dienstmededeling voor @Lucky_Strike en @sigme: het keukenpapier van Ikea (met groene knolletjes) is ook halbblatt.
  zondag 8 januari 2023 @ 18:14:03 #238
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207473257
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 18:08 schreef Clubsoda het volgende:
Dienstmededeling voor @:Lucky_Strike en @:sigme: het keukenpapier van Ikea (met groene knolletjes) is ook halbblatt.
_O_
Spoilers!
pi_207473360
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 17:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Fijn O+ Hopelijk morgen ook betere waarden uit de onderzoeken.

quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 18:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sorry @:AnneX, ik vind een foto te veel gedoe. Alles is te veel gedoe momenteel. Het gaat niet heel denderend met de nieuwe meds sinds een paar dagen. Gisteren ging het wel weer even ok maar verder niet echt. Dat komt wel weer maar het halen van die tafel vandaag kwam wel enorm slecht uit.

Niet fijn -O- Hoe lang ‘moet’ je nog?
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 januari 2023 @ 18:22:38 #240
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207473361
Wel fijn dat mensen nu je accent kunnen overnemen @Lucky_Strike

twitter
pi_207473389
Appartementen in Londen aan het kijken. Blijft toch bizar dat je voor vijf nachten zowat twee maanden hypotheek moet betalen. En dat appartement is dan nog eens een kwart goedkoper dan vergelijkbare woningen.

Het helpt natuurlijk niet dat wij drietjes wel een paar eisen hebben qua comfort en kamer indeling :7
pi_207473447
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 18:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Appartementen in Londen aan het kijken. Blijft toch bizar dat je voor vijf nachten zowat twee maanden hypotheek moet betalen. En dat appartement is dan nog eens een kwart goedkoper dan vergelijkbare woningen.

Het helpt natuurlijk niet dat wij drietjes wel een paar eisen hebben qua comfort en kamer indeling :7
Dan kan je haast beter een hotel boeken lijkt me
  zondag 8 januari 2023 @ 18:48:58 #243
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207473676
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 18:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Fijn O+ Hopelijk morgen ook betere waarden uit de onderzoeken.
[..]
Niet fijn -O- Hoe lang ‘moet’ je nog?
Ik weet het niet. Normaal een week of 4-6 maar nu gingen de eerste 2 weken wel ok dus ik weet niet zo goed waar ik van uit kan gaan. Ik zie het wel.

Londen O+

quote:
80s.gif Op zondag 8 januari 2023 18:22 schreef borisz het volgende:
Wel fijn dat mensen nu je accent kunnen overnemen @:Lucky_strike

[ twitter ]
:D :D
Spoilers!
pi_207473711
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 18:25 schreef Cat-astrophe het volgende:

Iedereen heeft een paspoort, neem ik aan? Ik hoorde vorige maand nog van kennissen dat ze al geboekt hadden en ze er toen pas achter kwamen dat ze een paspoort moesten hebben.
pi_207473746
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 18:51 schreef Isabeau het volgende:
Iedereen heeft een paspoort, neem ik aan? Ik hoorde vorige maand nog van kennissen dat ze al geboekt hadden en ze er toen pas achter kwamen dat ze een paspoort moesten hebben.
Ik zou dat ook gewoon kunnen vergeten. :') Deze reminder zou vaker gegeven mogen worden. :D
pi_207473755
Dit weekend kwamen m'n neefje en nichtje logeren, dus ik ben gesloopt. :') Ben nu alweer toe aan m'n volgende weekend.
pi_207473763
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 18:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Twee hotelkamers voor die periode kosten zowat hetzelfde. Appartement heeft uiteraard geen ontbijt, Maar dat is gauw genoeg zelf geregeld. En met een appartement heb je een stuk meer ruimte, goede bank om op te hangen en optie tot samenzijn, of je makkelijk even terugtrekken in je kamer.

O ja, en een volledig uitgeruste keuken. Die we toch niet gaan gebruiken _O-
pi_207473775
quote:

[..]
We gaan pas in oktober, ik zal het tegen die tijd checken. Zou me wel erg tegenvallen als dit stel dat zou vergeten.
pi_207473780
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 18:53 schreef Myraela het volgende:
Ik zou dat ook gewoon kunnen vergeten. :') Deze reminder zou vaker gegeven mogen worden. :D
Het voelt ook zo onlogisch omdat je er altijd met je ID kaart terecht kon. Maar ja, Brexit.
pi_207473811
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 18:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het voelt ook zo onlogisch omdat je er altijd met je ID kaart terecht kon. Maar ja, Brexit.
Nooit een ID kaart gehad dus die optie vergeet ik altijd. Ik heb paspoort, altijd goed :+
  Moderator / Redactie Sport zondag 8 januari 2023 @ 19:01:59 #251
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207473883
Lang lang geleden. Toen Tsjechië nog niet tot de EU hoorde waren we op vakantie vlakbij de Tsjechische Grens in Duitsland. Pa had een paspoort, ma alleen een ID-kaart. Lang verhaal kort. We kwamen Tsjechië niet in omdat moeders alleen een ID-kaart had. :+

Overigens wel dank voor de reminder. Ik heb niet direct plannen om de plas over te steken, maar heb nu ook alleen maar een ID-kaart. :s)
pi_207473895
quote:
Dienstmededeling voor @:Lucky_Strike en @:sigme: het keukenpapier van Ikea (met groene knolletjes) is ook halbblatt.
Kijk, aan jou hebben we wat!

Het is vooral mooi als die de gewone Nederlandse hoogte hebben (de Duitsers zijn hoger), want dan kan het bij mijn tante in haar keukenrolafrolhouderding dus dan kan ik haar weer eens een rol cadeau doen.
pi_207473949
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 18:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Die vond ik daar ook echt niet goedkoop. Er zullen vast voordeligere opties zijn hoor, maar ik vond het wel weer een zoektocht. De vorige keer zaten we wel bij King's Cross, maar echt in de allerkleinste kamer ooit. Benieuw waar we deze keer uit gaan komen. Of nouja, bij het Buckingham Palace in de straat, dat weten we al wel. Maar de kamer met een Secret Escapes aanbieding geboekt. Hotel ziet er heel chique uit, maar ik hou er dan wel altijd rekening mee dat ze ons in de oudste en kleinste kamer stoppen. :D
pi_207473954
Kinderen zijn, na 64 uur onderweg te zijn geweest, thuis.
*O*
Adem uit moeders....... :%
pi_207473968
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 19:08 schreef Blues het volgende:
*O*
Dat is fijn *O* *O*
pi_207473974
quote:
*O*
Nounou, wat een trip. Fijn dat ze nu kunnen bijkomen. Ik hoop dat een dagje extra vrij er in zit. Lijkt me wel nodig.
pi_207473975
Dat i
quote:

[..]
Dit wel een goeie ja :o
pi_207473996
quote:
14s.gif Op zondag 8 januari 2023 19:03 schreef sigme het volgende:

[..]
Kijk, aan jou hebben we wat!

Het is vooral mooi als die de gewone Nederlandse hoogte hebben (de Duitsers zijn hoger), want dan kan het bij mijn tante in haar keukenrolafrolhouderding dus dan kan ik haar weer eens een rol cadeau doen.
https://www.ikea.com/nl/n(...)rgroen-wit-40530743/

23 cm zo te zien.
pi_207474000
Heb ze nog niet gesproken alleen op de app, ze gaan eten en slapen.
Morgen werk ik dus we bellen dinsdag uitgebreid ook met ex ^O^
pi_207474004
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 19:01 schreef borisz het volgende:
Lang lang geleden. Toen Tsjechië nog niet tot de EU hoorde waren we op vakantie vlakbij de Tsjechische Grens in Duitsland. Pa had een paspoort, ma alleen een ID-kaart. Lang verhaal kort. We kwamen Tsjechië niet in omdat moeders alleen een ID-kaart had. :+

Overigens wel dank voor de reminder. Ik heb niet direct plannen om de plas over te steken, maar heb nu ook alleen maar een ID-kaart. :s)
Ha! Wij gingen ooit met het gezin naar Joegoslavië (geen typfout, twee jaar later lag de regio in puin…). Ma kwam er de avond voor vertrek achter dat haar pas verlopen was :X In die tijd kon je nog dingen fixen. Dus via een oom die op de gemeente werkt werd er in de vroege ochtend een ambtenaar opgetrommeld om een lege pas uit de kluis te halen, in te vullen en te stempelen waarna wij hem konden ophalen. Pasfoto opgraven (want geen fotograaf open) was nog het grootste probleem.
Toen met vliegende vaart met de auto een stukje Duitsland in, want ons NL opstappunt voor de busreis haalden we niet meer.

Bij de grens een steekproef: iedereen moest zijn (zwarte) paspoort omhoog houden. Velen werden gecontroleerd. De hippe nieuwe pas van mijn moeder, met een rode kaft… die niet :')
pi_207474035
quote:
*O*
Wat fijn..kunnen jullie straks rustig slapen
pi_207474074
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 19:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ha! Wij gingen ooit met het gezin naar Joegoslavië (geen typfout, twee jaar later lag de regio in puin…). Ma kwam er de avond voor vertrek achter dat haar pas verlopen was :X In die tijd kon je nog dingen fixen. Dus via een oom die op de gemeente werkt werd er in de vroege ochtend een ambtenaar opgetrommeld om een lege pas uit de kluis te halen, in te vullen en te stempelen waarna wij hem konden ophalen. Pasfoto opgraven (want geen fotograaf open) was nog het grootste probleem.
Toen met vliegende vaart met de auto een stukje Duitsland in, want ons NL opstappunt voor de busreis haalden we niet meer.

Bij de grens een steekproef: iedereen moest zijn (zwarte) paspoort omhoog houden. Velen werden gecontroleerd. De hippe nieuwe pas van mijn moeder, met een rode kaft… die niet :')
Die werd natuurlijk niet gecontroleerd want duidelijk een nieuw paspoort :P Het verlopen paspoort met zwarte kaft hadden ze best eens kunnen controleren.
  Moderator zondag 8 januari 2023 @ 19:33:40 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207474240
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 19:01 schreef borisz het volgende:

Ik haalde m'n rijbewijs vlak voordat m'n ouders op vakantie zouden gaan. Samen met m'n ma vlak voor vertrek mn rijbewijs nog opgehaald. Terug bij de auto haar m'n paspoort gegeven en ze stopte die in d'r tas.

Paar dagen later op een woensdag belde ze dat ze m'n paspoort nog had. Ik zou ik vrijdag vliegen. |:(
Voor ¤40 heb je in 21 uur een paspoort vanuit Zuid Frankrijk in Nederland.

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 08-01-2023 19:50:01 ]
pi_207474325
quote:
10s.gif Op zondag 8 januari 2023 19:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik haalde m'n rijbewijs vlak voordat m'n ouders op vakantie zouden gaan. Samen met m'n ma vlak voor vertrek mn rijbewijs nog opgehaald. Terug bij de auto haar m'n paspoort gekregen en ze stopte die in d'r tas.

Paar dagen later op een woensdag belde ze dat ze m'n paspoort nog had. Ik zou ik vrijdag vliegen. |:(
Ook zo’n goed verhaal :D ^O^

Moeders :') _O-
pi_207474592
Nu ook de chocolade bitterballen geprobeerd, echt niet lekker. Vreemd. Want ik vond de witte chocolade aardbeien bitterballen een te neppe aardbei-smaak hebben, maar voor de rest wel grappig. Dus ik had verwacht dat ze een simpelere smaak als chocolade karamel zeezout wel gewoon lekker zouden kunnen maken.
pi_207474635
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2023 18:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sorry @:AnneX, ik vind een foto te veel gedoe. Alles is te veel gedoe momenteel. Het gaat niet heel denderend met de nieuwe meds sinds een paar dagen. Gisteren ging het wel weer even ok maar verder niet echt. Dat komt wel weer maar het halen van die tafel vandaag kwam wel enorm slecht uit.

Ach. Komt wel. :*

quote:
Steek ik net een heel verhaal af over halbblatt tijdens de afwas.
En was pas nog in ikea, waar ik hooguit 2 x per jaar kom.
Groene knolletjes? Mijn voorkeur is wit.
Reden? Ooit gewaarschuwd voor metaaldeeltjes in de verf ?!? en ik gebruik het wel eens om een boterham in te wikkelen in de magnetron. FWIW.
pi_207474779
quote:
10s.gif Op zondag 8 januari 2023 19:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik haalde m'n rijbewijs vlak voordat m'n ouders op vakantie zouden gaan. Samen met m'n ma vlak voor vertrek mn rijbewijs nog opgehaald. Terug bij de auto haar m'n paspoort gegeven en ze stopte die in d'r tas.

zondag 8 januari 2023 @ 20:40:56 #268
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207474954
Net met uk een serie gebinged, en daarna las ik dit in de krant:

quote:
Kaleidoscope kan namelijk niet maar op één manier bekeken worden. Voor de serie zijn er geen afleveringen één, twee en drie, maar kun je als kijker kleuren kiezen die elk in verbinding staan met een aflevering. Alle kijkers zien uiteindelijk alle afleveringen, maar de volgorde waarin ze die bekijken is aan hen. Je kunt ook zelf kiezen met welke kleur je verder wilt, al wordt door de makers nadrukkelijk aangeraden om de aflevering White als laatste te kijken, omdat die de verhaallijnen afrondt. In totaal zijn er 5.040 manieren om de serie te bekijken.
Netflix promoot die mogelijkheid verder dan niet enorm ,want euh, het was gewoon "miniserie met 10 delen"...
  Moderator zondag 8 januari 2023 @ 22:21:24 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207476383
Ik kijk nu naar "gevaarlijkste wegen". Ze zitten in Spanje, Picos de Europa. Das wel een mooi stukje, lekker groen. Zou ik best heen willen.

Morgen maar eens beginnen met een schema voor m'n roadtrip naar Duitsland, Polen, Slowakije en Litouwen. En of er tijd is om vanuit daar misschien een veerboot te pakken maar Zweden ofzo.
pi_207476645
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 20:40 schreef fietsie het volgende:
Net met uk een serie gebinged, en daarna las ik dit in de krant:
[..]
Netflix promoot die mogelijkheid verder dan niet enorm ,want euh, het was gewoon "miniserie met 10 delen"...
Ik had in het nieuwe serie topic al iets gelezen over de kleuren en beste volgorde en als je niets kiest dan laat Netflix ze random zien met een vaste eerste en laatste aflevering.
  zondag 8 januari 2023 @ 22:39:27 #271
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207476671
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 22:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik had in het nieuwe serie topic al iets gelezen over de kleuren en beste volgorde en als je niets kiest dan laat Netflix ze random zien met een vaste eerste en laatste aflevering.
Ja en dat voelde gewoon totaal en normaal en passend in een niet-lineaire verhaallijn
pi_207477240
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 22:39 schreef fietsie het volgende:

Ja en dat voelde gewoon totaal en normaal en passend in een niet-lineaire verhaallijn
Was het wel goed/leuk/boeiend? Want dan zet ik het op mijn kijklijstje.
pi_207478278
MIjn lijf is me danig in de steek aan het laten geloof ik en ik weet niet zo goed wat ik daar aan moet doen.

Goedemorgen. Koffie.
pi_207478298
Knuffel @Lonaa *;
pi_207478308
Goedemorgen :W
Nog steeds spierpijn van m'n sportieve weekend. Vast niet zoveel als m'n broer want die heeft gisteren een 24 km 62 hindernissen parcours gelopen _O_
Deze week 4 dagen werken, paaldanscursus begint weer en ik ga bij bomenjongen langs *; nou nog proberen om tussen alle interessante dingen door nog wat rustig te blijven doen _O-
  Moderator / Redactie Sport maandag 9 januari 2023 @ 07:58:02 #276
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207478386
38 nieuwe e-mails. Dat is wel eens erger geweest :+.
pi_207478470
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 07:38 schreef Tele6 het volgende:
Knuffel @:Lonaa *;
Ja, vin nie eerlijk. :'(
  maandag 9 januari 2023 @ 08:41:00 #278
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207478571
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 23:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Was het wel goed/leuk/boeiend? Want dan zet ik het op mijn kijklijstje.
Ja ik vond het een pakkende serie; veel spanning tussen de personages
  maandag 9 januari 2023 @ 08:49:23 #279
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207478630
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2023 07:31 schreef Lonaa het volgende:
MIjn lijf is me danig in de steek aan het laten geloof ik en ik weet niet zo goed wat ik daar aan moet doen.

Goedemorgen. Koffie.
Meh.
pi_207478667
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2023 08:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja, vin nie eerlijk. :'(
Is het ook niet. Lijven moeten het gewoon doen.
pi_207478764
Goedemorgen! Gisteren voor het eerst sinds de zomer een redelijk lange wandeling gemaakt met vriendin. 16km in totaal met theepauze bij een andere vriendin tussendoor. En langs een busroute dus met overal optie om het korter te maken. Heel rustig aan gedaan. En het ging! Zowel met mij als met hond. Daarna wel moe, maar lekker moe. Dus dat is fijn.

Altijd wel even schakelen/mentaal aanpassen want waar ik nu voorzichtig wandel liep ik vroeger hard en ik had altijd zo’n beeld van mezelf als fitte bejaarde die nog tot haar 80e in lycra over bospaadjes zou schuifelen ;(

Maar als ik dat kan loslaten was het allemaal gewoon heel fijn en prima. Prachtig weer, leuk gewandeld, lieve mensen, niet overdreven veel pijn achteraf.
pi_207478789
@Lonaa *;

@fietsie klinkt interessant, Kaleidoscope

@Tele6 leuke week in het vooruitzicht! *O*
pi_207479068
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 07:58 schreef borisz het volgende:
57 hier. Valt me reuze mee.
pi_207479093
Dat aantal (van Tuindier) komt bij mij dagelijks binnen.
pi_207479115
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Bij mij normaal ook in die orde inderdaad, daarom zo verbaasd dat het na 2 weken vakantie maar zo weinig is.
pi_207479147
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 07:58 schreef borisz het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:30 schreef Tuindier het volgende:

[..]
57 hier. Valt me reuze mee.
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh…net een mail verzonden voor een afspraak morgen bij voorkeur.
Die zal dan ook wel verdrinken in hoeveelheden. Dat wordt dan anders in de planning.

Ach, we gaan gewoon op goed geluk langs in Experience Center Vianen.
Overdonderd worden door opties. Wisten jullie dat alleen Miele al 35 soorten wasmachines heeft 8)7

Rare dingen zijn rare lijven.

Doet Nika weer een beetje normaal? Straks voor de echo.
pi_207479242
Correctie: inmiddels teruggebeld en vanmiddag een afspraak! B-)
pi_207479692
Getraind. Zeiknat geregend. Zo naar de HA. Nog een keer zeiknat regenen.
pi_207479766
Daarna de hond uitlaten. Guess what. ;(
  maandag 9 januari 2023 @ 11:03:44 #290
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207480040
OK. Ik heb even bijgelezen over "the Antarctic Germans and the Cabal and the secret space program".
Weer helemaal bij.
  maandag 9 januari 2023 @ 11:20:34 #291
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207480234
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:03 schreef fietsie het volgende:
OK. Ik heb even bijgelezen over "the Antarctic Germans and the Cabal and the secret space program".
Weer helemaal bij.
Je doet je eigen onderzoek _O_
Spoilers!
pi_207480281
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:03 schreef fietsie het volgende:
Weer helemaal bij.
Ik heb even wat theorieën over WIDM gelezen. Net zoiets. Wel intrigerend, jouw bijlees.
  maandag 9 januari 2023 @ 11:30:30 #293
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207480318
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:25 schreef yinu het volgende:

[..]
Ik heb even wat theorieën over WIDM gelezen. Net zoiets. Wel intrigerend, jouw bijlees.
We doen al jaren intensief zaken met een volk van 40 lichtjaar verderop, nadat we eerst tientallen van hun UFOs hebben neergeschoten en de piloten hebben doodgemaakt (????!?!?!?!) onder leiding van een Dark Program van de USA.
En de voor de 2e wereld oorlog opgezette Duitse basis op Antarctica was een springplank naar een ondergrondse wereld daar waar de Nazi's de baas zijn, en van waaruit ze ruimtevluchten doen door een gat in het ijs.

En ergens doen die dan zaken met de Cabal (die as far as I know Joodse roots heeft) ?!?!
  maandag 9 januari 2023 @ 11:44:50 #294
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207480430
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Je doet je eigen onderzoek _O_
Ze hebben Ambassades in ieder land ter wereld. En een hele eigen civilization
pi_207480514
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:30 schreef fietsie het volgende:

[..]
We doen al jaren intensief zaken met een volk van 40 lichtjaar verderop, nadat we eerst tientallen van hun UFOs hebben neergeschoten en de piloten hebben doodgemaakt (????!?!?!?!) onder leiding van een Dark Program van de USA.
En de voor de 2e wereld oorlog opgezette Duitse basis op Antarctica was een springplank naar een ondergrondse wereld daar waar de Nazi's de baas zijn, en van waaruit ze ruimtevluchten doen door een gat in het ijs.

En ergens doen die dan zaken met de Cabal (die as far as I know Joodse roots heeft) ?!?!
Zijn dit ook die reptilians?
  maandag 9 januari 2023 @ 11:57:04 #296
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_207480562
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:52 schreef yinu het volgende:

[..]
Zijn dit ook die reptilians?
Nee deze waren weer anders, ik moet de naam ff terugzoeken. Maar ze hebben in plaats van borsten een soort zakjes, en daarin zitten een soort klieren waarmee ze hun eigen voedselbolletjes produceren uit water en de ingeademde lucht.
pi_207480771
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:57 schreef fietsie het volgende:

[..]
Nee deze waren weer anders, ik moet de naam ff terugzoeken. Maar ze hebben in plaats van borsten een soort zakjes, en daarin zitten een soort klieren waarmee ze hun eigen voedselbolletjes produceren uit water en de ingeademde lucht.
Oh handig! Een soort auto-borstvoeding. Ook passend bij CUL, deze invalshoek :+
pi_207480848
De HA vindt dat ik meer geduld moet hebben met m'n oor. Uitslag gehoortestjes waren hetzelfde als maand geleden, namelijk dat linkeroor geluid slechter geleid. Dat komt waarschijnlijk door boze buis en dat kost tijd. Mijn neusdruppels moeten eerst op want daar waar ik braaf deed wat de bijsluiter zei (optimale werking na 10 dagen) en er dus met 2 weken mee stopte want het hielp niet, zei de HA "geef langer de tijd". Enige "positieve" is dat blijkbaar het feit dat mijn tinnitus wisselt in sterkte duidt op iets wat over kan gaan en niet (alleen maar) geluidsschade.

Ik heb geen geduld en het voelt als kluitje -> riet maar ok. Neusdruppels heb ik nog genoeg voor een week of 6.
pi_207481035
En weer thuis!
Nika ziet er aan de binnenkant, voor een oude raskat best mooi uit. Enige wat misschien het probleem zou kunnen veroorzaken is iets met de pancreas. Maar die is weer niet goed te zien op een echo (ligt te diep).
Maar niets wijst op leukemie/tumoren/andere enge dingen. Ze heeft nu een antimisselijkheids injectie gekregen (weer) en prednison. En voor de komende tijd antimisselijkheids pilletjes. Dat gaat een enorme uitdaging worden want pillen en Nika zijn geen vriendjes (Nika oppakken is al lastig)
Ook moet ik nog even doorgaan met spul in haar oor smeren, dat is eetlust opwekkend. En na verloop van tijd overgaan naar eiwitrijker voer. Da’s makkelijk, want da’s hetzelfde als wat Elin eet.
Pffff voor nu een hele opluchting
  maandag 9 januari 2023 @ 12:33:52 #300
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_207481133
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 11:30 schreef fietsie het volgende:

[..]

Pak van mijn hart dat de Joden er wel betrokken bij zijn. Je wilt ze toch niet missen in je conspiracy-bingo.

Goed nieuws Kaatje O+
Spoilers!
pi_207481263
quote:
2s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:15 schreef Lonaa het volgende:
De HA vindt dat ik meer geduld moet hebben met m'n oor. Uitslag gehoortestjes waren hetzelfde als maand geleden, namelijk dat linkeroor geluid slechter geleid. Dat komt waarschijnlijk door boze buis en dat kost tijd. Mijn neusdruppels moeten eerst op want daar waar ik braaf deed wat de bijsluiter zei (optimale werking na 10 dagen) en er dus met 2 weken mee stopte want het hielp niet, zei de HA "geef langer de tijd". Enige "positieve" is dat blijkbaar het feit dat mijn tinnitus wisselt in sterkte duidt op iets wat over kan gaan en niet (alleen maar) geluidsschade.

Ik heb geen geduld en het voelt als kluitje -> riet maar ok. Neusdruppels heb ik nog genoeg voor een week of 6.
Geduld is stom :{ maar soms wel nodig.

quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 12:26 schreef Kaatje1 het volgende:
En weer thuis!
Nika ziet er aan de binnenkant, voor een oude raskat best mooi uit. Enige wat misschien het probleem zou kunnen veroorzaken is iets met de pancreas. Maar die is weer niet goed te zien op een echo (ligt te diep).
Maar niets wijst op leukemie/tumoren/andere enge dingen. Ze heeft nu een antimisselijkheids injectie gekregen (weer) en prednison. En voor de komende tijd antimisselijkheids pilletjes. Dat gaat een enorme uitdaging worden want pillen en Nika zijn geen vriendjes (Nika oppakken is al lastig)
Ook moet ik nog even doorgaan met spul in haar oor smeren, dat is eetlust opwekkend. En na verloop van tijd overgaan naar eiwitrijker voer. Da’s makkelijk, want da’s hetzelfde als wat Elin eet.
Pffff voor nu een hele opluchting
Dat is heel fijn! Behalve het pillen. Succes daarmee...

Even nieuwsgierig: hoe reageert Elin als Nika alleen naar de dierenarts is geweest? Bij ons is dat dan altijd een paar dagen oorlog tussen de broers, want 'ruikt vreemd' ofzo. Dus wij nemen ze tegenwoordig eigenlijk liever altijd alle 2 mee. Want de onnodige stress van eentje meenemen naar de dierenarts is minder dan de onnodige stress van dagenlang blazen/slaan/grommen en niet samen kunnen chillen. Vraag me af hoe raar dat is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')