abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 6 januari 2023 @ 22:05:09 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207449118

Eerste hit bij ome googel
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207450641
Net thuis van een flatborrel. Heel erg gezellig. Groepje van ca 15 mensen, hal gezellig gemaakt, en wat een uurtje of 2 zou duren werd 5 uur :D . Was ook een goede afleiding

Nika heeft redelijk gegeten en lijkt ook wat alerter.
We have far more in common than that which devides us..
pi_207450784
Ik zit kalme muziekjes te luisteren die bomenjongen me aanbevolen heeft.

Heb me voorgenomen om volgende week assertiever te zijn als m'n collega's lopen te kibbelen waar ik probeer te werken.

De was en de afwas zijn op orde. Voelt eigenlijk wel fijn.

@Kaatje1 wat fijn dat Nika wat beter overkomt. Hopelijk blijft dat zo *;

@Cat-astrophe manmanman. Mensen ook echt he.
@Isabeau triest eigenlijk. :(
pi_207450909
Fijn te lezen Kaat en Tele.
pi_207450912
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 23:28 schreef Tele6 het volgende:
Ik zit kalme muziekjes te luisteren die bomenjongen me aanbevolen heeft.

Heb me voorgenomen om volgende week assertiever te zijn als m'n collega's lopen te kibbelen waar ik probeer te werken.

De was en de afwas zijn op orde. Voelt eigenlijk wel fijn.

@:Kaatje1 wat fijn dat Nika wat beter overkomt. Hopelijk blijft dat zo *;

@:Cat-astrophe manmanman. Mensen ook echt he.
@:Isabeau triest eigenlijk. :(
Vragen of ze op de gang willen ruzie maken. Zou bij ons trouwens niet uitmaken, net zoveel herrie ;)
pi_207451743
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 23:36 schreef Kaatje1 het volgende:

Vragen of ze op de gang willen ruzie maken. Zou bij ons trouwens niet uitmaken, net zoveel herrie ;)
Er kwam vanmorgen reclame op mijn telefoon langs voor zo'n geluidsdichte telefooncel voor op kantoor en moest direct aan jou denken :D

En er is dus wel degelijk iets aan de hand met Nika. Niet fraai. Hopelijk snel meer informatie en eventueel een behandeling mogelijk.

Een knuffel voor @Thinkk-Pinkk
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 7 januari 2023 @ 09:44:18 #7
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_207453434
Ohw.. alle minder verhalen voor de diertjes.. dan is het toch gewoon stom dat het geen schildpad is di 100 jaar oud wordt he..

Hier ben ik hele.aal klaar met mn griepje.. 1 dag minder gehoest, maar nu lijkt het of er een kattenhaar in mn keel vast zit.. gek van de kriebel!
En mn holtes zitten weer vol.. dus dat schiet ook niet echt op.. }:|
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_207453466
Meh Barrel.

Ik ben ook nog steeds enorm verkouden.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207454128
Nou moe, brief van Sanguin. Komend jaar gaan ze me niet oproepen want mijn ferritinegehalte is te laag (helft van normaal). Dat is een stof die helpt bij de aanmaak van rode bloedlichaampjes.
Is uit voorzorg en bij geen klachten hoef ik niks te doen, behalve gezond eten.

Wellicht dat mijn flauwigheid op de dag van donatie daar vandaan kwam? Ook al had ik toen een perfect hb. We gaan het meemaken, gelukkig heb ik de 40 (donaties) al gehaald :+

Zonnetje schijnt *O* Dadelijk maar eens een wandeling uitzoeken om met maatje te doen. Vandaag maar iets low budget, want de laatste tijd heeft zijn vader ons flink moeten sponseren. Vindt hij geen probleem, maar een beetje minder mag vast ook.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207454160
En intussen probeer ik weer eens Neverending story te kijken.
Blijft een neverending movie voor mij, kan me maar matig boeien.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_207455056
:W

17 km gelopen vanochtend. Halverwege kwam de zon door. Bizar, het lijkt wel lente :o

@Barreltje en @Lonaa beterschap! :*
@Cat-astrophe :o goed dat ze dat bij de bloedbank in de gaten houden dan.
pi_207455204
Och Cat wat jammer dat je niet kan bloedgeven, maar 40x is ook een geweldig resultaat al *G*
Bloedtransfusies inplannen behoort tot mijn dagelijkse werkzaamheden en altijd dankbare patiënten dat er mensen zoals jij zijn _O_
pi_207455235
@Cat-astrophe gaat dat ‘getal’ spontaan omlaag? Hoef dat dus niet worden uitgezocht?
X 40 w/

@Tele6 én 17 km wandelen én boulderen vandaag?
Sportief mens ben je toch. 👍🏼

Net eens de tas uitgeruimd en een kastje: vind ik ¤ 115 bloemenbonnen terug.
Sommige al van lang geleden en té goed opgeborgen.
Volgens mij houdt dat allemaal wel de waarde, behalve mogelijk de vvv bon.
Dan in mei kunnen ze gebruikt worden voor zomerbloeiers en zo in de tuin.
pi_207455236
Nou de kinderen hebben in hun 50+ durende terugreis :X afgelopen nacht wel een mooi hotel gekregen mét zwembad.
Na alle ellende is hun tekst: This too shall pass O+ en een fotootje van de jongetjes in het mooie zwembad op het dak ergens in Singapore zo te zien.
Om 15.30 onze tijd vliegen ze naar Helsinki ( :D ) en van daaruit een mini stopover (als dat maar goed gaat ) naar AMS :%
pi_207455245
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:38 schreef AnneX het volgende:
@:Cat-atastrophe Gaat dat ‘getal’ spontaan omlaag? Hoef dat dus niet worden uitgezocht?

@:Tele6 én 17 km wandelen én boulderen vandaag?

Leuke verrassing!
Tip van Flip: bonnen altijd in je portomonnee bewaren *O*
  zaterdag 7 januari 2023 @ 12:39:41 #16
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_207455250
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
En intussen probeer ik weer eens Neverending story te kijken.
Blijft een neverending movie voor mij, kan me maar matig boeien.
Het boek is beter, om maar eens met een cliché te komen.
pi_207455267
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:38 schreef Blues het volgende:
Nou de kinderen hebben in hun 50+ durende terugreis :X afgelopen nacht wel een mooi hotel gekregen mét zwembad.
Na alle ellende is hun tekst: This too shall pass O+ en een fotootje van de jongetjes in het mooie zwembad op het dak ergens in Singapore zo te zien.
Om 15.30 onze tijd vliegen ze naar Helsinki ( :D ) en van daaruit een mini stopover (als dat maar goed gaat ) naar AMS :%
Scheelt misschien wel met de jetlag?
In stapjes terug…maandag weer werken en naar school.

Ik vergeet die bonnen altijd om te gebruiken. o|O
pi_207455278
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:41 schreef AnneX het volgende:

[..]
Scheelt misschien wel met de jetlag?
In stapjes terug…maandag weer werken en naar school.
Ja precies, ik hoop het voor ze.
pi_207455287
Over oorzaken van ferritine tekort:

Een genetische aanleg.
Bloedverlies, bijvoorbeeld als je regelmatig hevig ongesteld bent.
Langdurige fysieke inspanning, bijvoorbeeld bij uithoudingssporten zoals hardlopen en wielrennen.
Te weinig ijzerrijk voedsel, zoals vlees, vis, aardappelen en groenten.
Een medische oorzaak, zoals bijwerking van medicatie of verminderde opname door een ziekte.

Bron Sanquin zelf.
(moest het ook ff nazoeken, wist het niet meer)
pi_207455295
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:41 schreef AnneX het volgende:

Ik vergeet die bonnen altijd om te gebruiken. o|O
Zat naast je rijbewijs zeker :+
pi_207455422
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:35 schreef Blues het volgende:
Och Cat wat jammer dat je niet kan bloedgeven, maar 40x is ook een geweldig resultaat al *G*
Bloedtransfusies inplannen behoort tot mijn dagelijkse werkzaamheden en altijd dankbare patiënten dat er mensen zoals jij zijn _O_
Voorlopig een jaar stop, daarna weer doneren, ze onderzoeken het elke keer en later dan nog/weer te laag is hoor ik vast wel wat verstandig is.
Ik vind het maar stom. De jaren na mijn nierdonatie heb ik een paar keer moeten overslaan tussen donaties omdat mijn hb te laag was, maar de laatste reeks donaties was dat telkens weer perfect. Ferritinegehalte wordt volgens mij nog niet zolang gemeten, dus wellicht was ik anders al eerder on hold gezet.

quote:
@:Cat-astrophe gaat dat ‘getal’ spontaan omlaag? Hoef dat dus niet worden uitgezocht?
X 40 w/

Zakt blijkbaar spontaan ja, anders was het bij een eerdere donatie vast al gemeld. Er zit ook een flinke genetische component in, kun je weinig doen dus.

Als het te hoog is zitten er risico’s aan en moet je het echt laten uitzoeken. Te laag en met normaal hb is geen probleem.
Als ik geen donor was had ik het waarschijnlijk nooit geweten.

Er kunnen zoveel rare dingen in een lijf gebeuren waar je nooit last van hoeft te hebben.
Zo weet ik sinds mijn nierdonatie dat ik een harig tweelingzusje in me heb wonen. Groeit 1 mm per jaar ((we zitten nu op een cm of 2 dacht ik) en mag blijven wonen tot ze overlast gaat geven. Wat waarschijnlijk nooit gaat gebeuren.

Gelukkig schiet ik niet echt in de stress van zulke nevenbevindingen.

Goede bonnenvondst! Volgens mij vind je wel vaker zulke verrassingen he :P
pi_207455432
Beterschap voor de zieken! Blijvend verkouden is zo ellendig.

40x bloedgeven _O_

Wat @Blues zegt, bonnen in de portemonnee (en ze dan nog vergeten zoals vandaag, heb een bon van een bloemenzaak waar ik net planten heb gekocht).
pi_207455450
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:43 schreef Blues het volgende:
Over oorzaken van ferritine tekort:

Een genetische aanleg.
Bloedverlies, bijvoorbeeld als je regelmatig hevig ongesteld bent.
Langdurige fysieke inspanning, bijvoorbeeld bij uithoudingssporten zoals hardlopen en wielrennen.
Te weinig ijzerrijk voedsel, zoals vlees, vis, aardappelen en groenten.
Een medische oorzaak, zoals bijwerking van medicatie of verminderde opname door een ziekte.

Bron Sanquin zelf.
(moest het ook ff nazoeken, wist het niet meer)
Was ook mijn bron :+ Bij de brief zat een informatieve QR code.
Bij mij zou het echt in genetica of eten moeten zitten. Al eet ik al jaren even goed/slecht.

Of ik word gewoon geriatrisch *O*
pi_207455492
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:38 schreef Blues het volgende:
Wat een reis :D En dat met jonge kinderen :X

Slim wel dat ze badkleding bij zich hadden/geregeld hadden.
Ik had ooit zo’n monstervertraging. Ook hotel met zwembad. Ik had zelfs geen pyjama bij me ;( Sindsdien reis ik nooit meer zonder een schoon setje kleding in de handbagage.

Late checkout en ontbijt met roomservice (zelf betalen, we kregen alleen de overnachting) was wel dikke prima.
pi_207455521
Ik ken mensen met 100+ donaties :7

Die vuige plasmadonoren mogen elke vier weken en dat telt snel op.
Moet je wel een locatie in de buurt (nope), tijd (zou kunnen) en goede vaten (heel harde nope ) hebben.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 7 januari 2023 @ 13:01:16 #26
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_207455528
Kunsthal heeft heer tentoonstellingen die de moeite waard zijn. :Y
Zowel Tim Walker als Black Fantastic waren leuk om te zien. Daarna door naar het Wereldmuseum, nou ja blij dat ik daarvoor een museumkaart heb 😋.
Nu lunchen en straks nog een kleine wandeling door een ander deel van de stad vanaf achterkant CS.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_207455552
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Wat een reis :D En dat met jonge kinderen :X

Slim wel dat ze badkleding bij zich hadden/geregeld hadden.
Ik had ooit zo’n monstervertraging. Ook hotel met zwembad. Ik had zelfs geen pyjama bij me ;( Sindsdien reis ik nooit meer zonder een schoon setje kleding in de handbagage.

Late checkout en ontbijt met roomservice (zelf betalen, we kregen alleen de overnachting) was wel dikke prima.
Slim ja!

Op de heenreis hadden ze het erover om in alle 5 de koffers en in de rugzakken/handbagage vanalles voor iedereen verdeeld in te pakken.
Dus voor iedereen een setje voor als er andere koffers weer achterbleven.
Weet ook verder niet hoe het is gegaan met die koffers... ze zullen wel taxivervoer hebben gekregen.
Ze zijn nu alweer onderweg naar vliegveld. We kregen ook weer de nieuwe vluchtnummers, dus kunnen we ze weer volgen.
pi_207455578
Ik ga maar eens een wandeling maken naar het kruidvat.
Dankzij schappen verkeerd gevuld heb ik de verkeerde haargel voor g meegenomen.
Out of bed ipv Remix. Potjes zien er exact hetzelfde uit en ik kijk altijd op de kaartjes die voor aan het schap bevestigd zijn. En daar stond echt Remix.
En ik heb geen bon gevraagd.... want in de veronderstelling dat ik gisteren gewoon alles goed had gekocht.
8)7
Heel benieuwd of ze het willen omruilen.
In ieder geval heb ik een lekkere wandeling met podcast op oren in de lentezon :D
pi_207455603
quote:
..

..
Nee 17 km gerend. Wandelen gaat me meestal te langzaam (tenzij goed gezelschap ;) )
Door de polder heen gerend, door het bos en de stad terug. Voor dat laatste stuk stad moet ik nog een alternatief bedenken want het waren me te veel stoplichten :(
Vorige week 14 gelopen, deze week was het doel 16, volgende week 18, en zo door tot ik weer ongeveer een halve marathon loop elke week. Goeie voorbereiding op de langere afstanden die ik de komende maanden in wedstrijden te doen krijg ^O^
pi_207455614
Een harig tweelingzusje WAT @Cat-astrophe :o
pi_207455630
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ken mensen met 100+ donaties :7

Die vuige plasmadonoren mogen elke vier weken en dat telt snel op.
Moet je wel een locatie in de buurt (nope), tijd (zou kunnen) en goede vaten (heel harde nope ) hebben.
Hier komt binnenkort een locatie op 800 meter afstand. Maar prikkers maken altijd de opmerking “ga maar geen bloed geven”, je prikt te lastig.
pi_207455631
Goeie thuisreis nog aan de Blueskleinkinderen :*
pi_207455652
Ik krijg altijd complimenten voor m'n vaten. Ergens in februari is mijn wilde leven met A en B lang genoeg geleden dat ik weer zou mogen doneren als ik zou willen. Ik weet alleen niet of ik wil, want ik heb tot aan eind juni een steeds intensiever sportschema :X
pi_207455680
Iedere week halve marathon lopen. Koekoek @Tele6 :D :')

Ik wandelde net met Dora, was lekker. O+

Toen we d'r net hadden nam ik me voor iedere week in het weekend ergens anders te wandelen, toen kwam kerona en ging iedereen en z'n moeder de hele tijd wandelen en ben ik er mee opgehouden wegens veel te veel mensen met kutkinderen en honden overal.
Wil het eigenlijk wel weer oppakken nu want het is zo lekker.

Verder enorme prutsdag in huis.
Oh, en brief van het bevolkingsonderzoek. Laag risico, geen HPV ontdekt. Over 5 jaar weer.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_207455707
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:06 schreef Blues het volgende:
Ik ga maar eens een wandeling maken naar het kruidvat.
Dankzij schappen verkeerd gevuld heb ik de verkeerde haargel voor g meegenomen.
Out of bed ipv Remix. Potjes zien er exact hetzelfde uit en ik kijk altijd op de kaartjes die voor aan het schap bevestigd zijn. En daar stond echt Remix.
En ik heb geen bon gevraagd.... want in de veronderstelling dat ik gisteren gewoon alles goed had gekocht.
8)7
Heel benieuwd of ze het willen omruilen.
In ieder geval heb ik een lekkere wandeling met podcast op oren in de lentezon :D
Als je je klantenkaart gescand hebt, kan je in de app recente aankopen terugvinden
pi_207455996
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 12:43 schreef Blues het volgende:

[..]
Zat naast je rijbewijs zeker :+
😂
pi_207456041
quote:
Goede bonnenvondst! Volgens mij vind je wel vaker zulke verrassingen he :P
:D

@CAT
Duidelijk dan. Moest ook denken aan je eerdere giften van de nier en bloed.

quote:
Wat @:Blues zegt, bonnen in de portemonnee (en ze dan nog vergeten zoals vandaag, heb een bon van een bloemenzaak waar ik net planten heb gekocht).
🙃
pi_207456365
CAT is ook al 23 jaar niet meer online geweest :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_207456543
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 13:16 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Als je je klantenkaart gescand hebt, kan je in de app recente aankopen terugvinden
Ik heb en wil geen klantenkaarten :D

Maar het is gelukt met meteen een fijne lente(..) wandeling O+

pi_207456545
Mooie foto Loon O+
pi_207456575
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:12 schreef Clubsoda het volgende:
'Onze' cat kan altijd een nickchange doen als ze wil :D

Dat had ik met Blues.
Heb mijn Bluezz toen met die actie van @Danny om laten zetten. Nog blij mee *O*
pi_207456601
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:31 schreef Blues het volgende:

[..]
'Onze' cat kan altijd een nickchange doen als ze wil :D

Dat had ik met Blues.
Heb mijn Bluezz toen met die actie van @:Danny om laten zetten. Nog blij mee *O*
Volgens mij heeft ze die al eens gedaan :D
pi_207456614
Ik snap het gewoon niet zo goed, de moeite nemen om een '@' te typen als je weet dat het NIETS op gaat leveren.

Maar ik ben ook te hormonaal om dingen los te laten geloof ik, dat kan het ook zijn. :P
pi_207456617
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:12 schreef Clubsoda het volgende:
Streepje onder / boven en andere variaties met grote en kleine letters…
Het wordt een beetje ingewikkeld om te taggen. Én te onthouden…😳

Ondertussen wordt de kerstverlichting buiten opgeruimd door 2 buurmannen.
Nog een donkere en lange januarimaand en dan ziet het er beter uit qua licht en langere dagen.

Alhoewel de musjes en andere voghelijns vrolijk door de tuinen fladderen als het zonnetje schijnt.
Alhoewel ik wacht nog even met de winterparka opbergen.
Wie weet?
pi_207456627
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:37 schreef AnneX het volgende:

[..]
Streepje onder / boven en andere variaties met grote en kleine letters…
Het wordt een beetje ingewikkeld om te taggen.

Ja, maar dan tag je toch gewoon níet? :+
pi_207456643
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:36 schreef Clubsoda het volgende:
Ik snap het gewoon niet zo goed, de moeite nemen om een '@' te typen als je weet dat het NIETS op gaat leveren.

Maar ik ben ook te hormonaal om dingen los te laten geloof ik, dat kan het ook zijn. :P
Hoe gaat het verder met de zwangerschap? Gaat het je goed af? qua ‘kwaaltjes’ verder en de conditie.
Hoe lang kun je doorgaan met hardlopen?
pi_207456686
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:40 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hoe gaat het verder met de zwangerschap? Gaat het je goed af? qua ‘kwaaltjes’ verder en de conditie.
Hoe lang kun je doorgaan met hardlopen?
Lief dat je dat vraagt :) Normaal gesproken ben ik emotioneel best stabiel eigenlijk, vandaag niet zo mijn dag ;) Zal ook wel vermoeidheid na een eerste werkweek zijn. Qua kwaaltjes gaat het best heel prima, goddank geen bekkenklachten en niet al te veel maagzuur. Ik loop geen hele afstanden meer hard, maar doe wekelijks een speciaal sportclubje en daar ren ik wel kleine rondjes. Geen idee hoe lang dat nog lukt, ik ben nu 29 weken zwanger en vind het qua sport nog goed te doen.
pi_207456706
In het kader van de restjesverwerking at ik een afbaksconewentelteefje met mascarpone en aardbeienjam :9

Ondertussen ben ik begonnen aan de gezamenlijke to do-lijst van 30 punten :'( Maandag en dinsdag komt de timmerman en we moeten van alles voorbereiden, klaarzetten, ruimte maken, etc. Extra praktisch dat J nu pas thuis komt van een ochtend bijklussen. Ik heb op het gemak al 5 dingen gedaan.
Spoilers!
pi_207456728
Na het bezoek aan de (nieuwe) mondhygiëniste gister op haar advies, zojuist andere tandpasta besteld voor ‘s morgens en andere tandenragers.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207456763
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 14:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Lief dat je dat vraagt :) Normaal gesproken ben ik emotioneel best stabiel eigenlijk, vandaag niet zo mijn dag ;) Zal ook wel vermoeidheid na een eerste werkweek zijn. Qua kwaaltjes gaat het best heel prima, goddank geen bekkenklachten en niet al te veel maagzuur. Ik loop geen hele afstanden meer hard, maar doe wekelijks een speciaal sportclubje en daar ren ik wel kleine rondjes. Geen idee hoe lang dat nog lukt, ik ben nu 29 weken zwanger en vind het qua sport nog goed te doen.
Ah…prettig klinkt dat.
Is het anders dan de eerste?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')