Dat klinkt een beetje als zo’n knort wereld gerechtquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:42 schreef Tele6 het volgende:
Ik had nog een anekdote voor tussen de ellende door. Zowaar een CUL anekdote.
Gisteren had ik een AH Groente & Fruit Overblijver. Die dingen zijn inmiddels m'n hobby -- ¤10 of meer aan groente en fruit dat op de datum is, voor ¤3. Eigenlijk altijd een bak fruit, een zak groente en een verspakket. En eigenlijk altijd vegan (hoewel het verspakket voor kippensoep wat creativiteit vergde). Het fruit was dit keer 400 gram mangoblokjesop de datum dus lekker tintelig
Dit keer was het een verspakket "Gebakken gele rijst met saté". Rijst en saté niet inbegrepen![]()
![]()
Nou is dat een beetje een misleidende titel, want het verspakket bevatte gewoon roerbakgroenten, gember/ui/knoflook/peper, en de kruiden voor de gele rijst. Helemaal prima. Ik heb er tofu saté bij gemaakt en zilvervliesrijst. Pak Chinese wokgroenten dat ook in de Overblijver zat ook meegebakken en nu kan ik er 5 keer van eten
(voor 5 dagen rijst koken, kom er maar overheen)
Doe ik. Denk ik, maar weinig ervaring mee gelukkig dus ik voel me een beetje een Bambi op ijs soms . En toch ook weer niet altijd, want ik merk dat ik hem wel weer rust kan helpen brengen .quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus Candaasje... wat een heftige rol nemen jullie als vrienden op je... Pas op jezelf hierin.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Doe ik. Denk ik, maar weinig ervaring mee gelukkig dus ik voel me een beetje een Bambi op ijs soms . En toch ook weer niet altijd, want ik merk dat ik hem wel weer rust kan helpen brengen .
Het is wel een vriend om voor te willen vechten. Of nouja, om te willen steunen. Vechten moet ie zelf doen. Man met een hart van goud. We hebben ook de grootste lol, goede gesprekken. Groot vertrouwen in elkaar.
Ik heb nooit een grote broer gehad, maar ik denk dat het zo voelt.
Moet wel oppassen dat ik mezelf geen redderscomplex aanmeet. Daar ben ik vrees ik wel gevoelig voor.
Doe je rustig aan mopje. Goed uitzieken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
De man is onderweg met "echt een mega doggy bag"
Geen idee waar hij gegeten heeft, the suspense is killing me
Heftig. Veelquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Doe ik. Denk ik, maar weinig ervaring mee gelukkig dus ik voel me een beetje een Bambi op ijs soms . En toch ook weer niet altijd, want ik merk dat ik hem wel weer rust kan helpen brengen .
Het is wel een vriend om voor te willen vechten. Of nouja, om te willen steunen. Vechten moet ie zelf doen. Man met een hart van goud. We hebben ook de grootste lol, goede gesprekken. Groot vertrouwen in elkaar.
Ik heb nooit een grote broer gehad, maar ik denk dat het zo voelt.
Moet wel oppassen dat ik mezelf geen redderscomplex aanmeet. Daar ben ik vrees ik wel gevoelig voor.
Ik doe niksquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:40 schreef Blues het volgende:
[..]
Doe je rustig aan mopje. Goed uitzieken.
Afscheid nemen is een beetje doodgaanquote:
TTIWWPquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
De man is onderweg met "echt een mega doggy bag"
Geen idee waar hij gegeten heeft, the suspense is killing me
Niet altijdquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Afscheid nemen is een beetje doodgaan
Hoe gaat het met jullie? Niet allen met G maar ook met jouquote:
Met g matig.. voelt zich niet echt goed. Morgen belt longarts en dan hopen we echt echt, maar dan ook echt te weten hoe alles gaat lopen in het AVL. Logistiek qua wat eerst. En geen verrassingen qua nog meer onderzoeken of zo.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoe gaat het met jullie? Niet allen met G maar ook met jou
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Met g matig.. voelt zich niet echt goed. Morgen belt longarts en dan hopen we echt echt, maar dan ook echt te weten hoe alles gaat lopen in het AVL. Logistiek qua wat eerst. En geen verrassingen qua nog meer onderzoeken of zo.
Ik ben wat moe en bezorgd, maar voel me wel oké.
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 09:20 schreef Lonaa het volgende:
Meh. Goeie vriend, de grootste "huisdieren zijn stom"persoon die ik ken, heeft net afscheid genomen van Dora.![]()
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 09:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Alle explosies vanacht buiten de stad zelf en de buurman is terug uit het gevangLike sands through the hourglass, so are the days of our lives
Citroenrasp en amandelen? Of er wat tomaatjes bij doen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 09:30 schreef Lonaa het volgende:
Ok, over tot de orde van de dag. Ik kook vanavond. Librije's ballen, rosti en broccoli. Broccoli gaat in de airfryer. Kan ik dit nog leuker/lekkerder maken dan "gewoon in de airfryer flikkeren" like I usually do?
Oh amandelen zijn wel een goed idee. Als ik nog van die meuk heb. Het voorraadbeheer is uh anders dan het wasquote:Op woensdag 18 oktober 2023 09:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Citroenrasp en amandelen? Of er wat tomaatjes bij doen.
Hey kleine meid, is je pappie thuis?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 09:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik verhuis volgende week van tokkiebuurt terug naar de ghettoZin in
Of liet ie je helemaal alleen?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 09:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Hey kleine meid, is je pappie thuis?
Ja, is de broer van m’n stiefvader. Echt een topper. Die sowieso altijd vegan opties op zijn kaart heeft, dus ik begreep van te voren al niet helemaal waarom vega zo lastig was. Maar dat lag dus alleen aan m’n moeder.quote:
Je eerste zin was veel leuker dan de tweedequote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:35 schreef Myraela het volgende:
En ik dacht het systeem gehackt te hebben toen ik zag dat Picnic ook diepvries croissants van Bakkerij Bridor had, net als de geweldige croissants van Crisp.
Maar helaas. Ze zijn echt kleiner en minder lekker. Jammer, want voor de rest vind ik een Crisp bestelling vullen best lastig.
Nog lange nietquote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge allen!
@:lonaa![]()
Wat apart @:AnneX ik had begrepen dat de mensen boven de 80 een datum kregen en dat zijn jullie nog lang niet. Maar misschien is dat per regio anders.
Wat fijn @:Myraela dat de eigenaar goed meedacht.
Goed gezien.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, is de broer van m’n stiefvader. Echt een topper. Die sowieso altijd vegan opties op zijn kaart heeft, dus ik begreep van te voren al niet helemaal waarom vega zo lastig was. Maar dat lag dus alleen aan m’n moeder.
Wat fijn dat die man zo gastvrij was! Je eten klinkt ook echt lekker. Ik ben wel benieuwd wat rendangsoep is, ik kan me er weinig bij voorstellen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, is de broer van m’n stiefvader. Echt een topper. Die sowieso altijd vegan opties op zijn kaart heeft, dus ik begreep van te voren al niet helemaal waarom vega zo lastig was. Maar dat lag dus alleen aan m’n moeder.
Ik ben volgens mij al 6 weken bezig met mijn huidige.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 10:35 schreef Myraela het volgende:
En ik dacht het systeem gehackt te hebben toen ik zag dat Picnic ook diepvries croissants van Bakkerij Bridor had, net als de geweldige croissants van Crisp.
Maar helaas. Ze zijn echt kleiner en minder lekker. Jammer, want voor de rest vind ik een Crisp bestelling vullen best lastig.
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 12:18 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]
Heel vervelend zo'n uitzicht
He bahquote:Op woensdag 18 oktober 2023 12:21 schreef Sarabi het volgende:
Bottelapparaat is kapot dus waarschijnlijk geen nieuw bier dit weekendDaar gaat onze planning.
Nope, achja niets aan te doen. Gelukkig hadden we dit weekend de plaatsen dichtbij ons gepland, daar kunnen we ook makkelijker op andere momenten bezorgen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 12:22 schreef Troel het volgende:
[..]
He bahDat is ook niet iets wat je snel even ergens kunt lenen ofzo.
Oh kut. Blijft het bier wel gewoon prima, of zit je nu met haast om de boel gefixt te krijgen?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 12:21 schreef Sarabi het volgende:
Bottelapparaat is kapot dus waarschijnlijk geen nieuw bier dit weekendDaar gaat onze planning.
Ik vond het een beetje een tom kha kai, maar dan dus met iets meer kruiden van rendang. Ik ga het zelf ook eens proberen te maken.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat fijn dat die man zo gastvrij was! Je eten klinkt ook echt lekker. Ik ben wel benieuwd wat rendangsoep is, ik kan me er weinig bij voorstellen.
Had ik moeten doen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:38 schreef Molo het volgende:
Heb je je moeder wel een cadeaubon voor een LARP experience gegeven als huwelijkscadeau @:myraela ?
Want, dat is toch ook gewoon te leuk![]()
Klopt, volgens mij moet vlees sowieso gewoon helemaal doorbakken zijn. Lever raden ze ook af. Al raden ze wel heel erg veel af tegenwoordig. Voor mij niet zo moeilijk, maar ik kan me best voorstellen dat andere mensen op sommige vlakken eens een uitzondering maken. Maar rauw vlees is iedereen volgens mij wel voorzichtig mee.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Je mag trouwens toch ook geen carpaccio als je zwanger bent?
Tenzij mitsen en maren maar dat weet je toch nooit zeker bij buiten de deur eten.
Met het vullen van een bestelling, of het opmaken van je croissants?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 11:35 schreef Vanyel het volgende:
Ik ben volgens mij al 6 weken bezig met mijn huidige.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op de Dam schijnt de zon. En toeristen te zien.
Eentje, die wol vreet.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:48 schreef yinu het volgende:
Jakkes! Wat voor beest was het, @:annex?
Zijn het dan niet gewoon larven van de wolmot? Je weet wel, die van die twee motten in een oude jas?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eentje, die wol vreet.
Eigenlijk leek het op een bedwants. Eentje en dan zo veel gaatjes en duizenden eitjes.
En dan de rest van de linnenkast, die ver van het bed staat in een andere ruimte. Grrrrrr.
De nieuwe gaat maar in een plastic zak in de kliko.
Oh ja …wolmot . Ga weer eens aan de gang met verversen druppels op de blokjes cederhout, en weer eens opschuren, die hangen en liggen.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Zijn het dan niet gewoon larven van de wolmot? Je weet wel, die van die twee motten in een oude jas?
Dat zijn normale klerenkastbewoners uit de goede oude tijd toen kleren nog van wol waren…
Ik ruik direct weer de kamferballen van mijn oma. Bij haar geen motten!
Anyway: als ik jou was zou ik even googelen op mottenbestrijding in je klerenkast, anders gaat je andere tas en andere wollen kledij er ook aan: die larven zijn er niet op hun pootjes naartoe gewandeld.
Ooit motten op zolder gehad. Die hadden binnen drie jaar het trouwpak van mijn ex op. Dat was dus eerder dan dat het huwelijk stranddequote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh ja …wolmot . Ga weer eens aan de gang met verversen druppels op de blokjes cederhout, en weer eens opschuren, die hangen en liggen.
Voelt zó vies in eigen huis.
DP heeft het wel eens over beestjes. Heeft iemand anders motten ook in de kledingkast?
Het is echt iets van afgelopen 3-4 jaar.
Daarvoor nooit iets van gemerkt althans.
Heb ze ook afgelopen jaar gehadquote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:25 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh ja …wolmot . Ga weer eens aan de gang met verversen druppels op de blokjes cederhout, en weer eens opschuren, die hangen en liggen.
Voelt zó vies in eigen huis.
DP heeft het wel eens over beestjes. Heeft iemand anders motten ook in de kledingkast?
Het is echt iets van afgelopen 3-4 jaar.
Daarvoor nooit iets van gemerkt althans.
Het is gewoon, zoals een vriendin van de moordenaar van Peter R de Vries zei, 'een kenkerdom mens'quote:Op woensdag 18 oktober 2023 14:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vond het een beetje een tom kha kai, maar dan dus met iets meer kruiden van rendang. Ik ga het zelf ook eens proberen te maken.
[..]
Had ik moeten doen.![]()
Voordat er een te slecht beeld over m'n moeder ontstaat. Ik weet niet waar zo'n actie uit komt hoor, onbegrip, denk ik vooral. Maar het is eigenlijk echt een goed mens met de beste intenties.
Zekers zekersquote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:27 schreef Myraela het volgende:
Oh, ik vind intenties wel degelijk een groot verschil maken. En ook fatsoenlijke mensen met verstand, kunnen op andere vlakken nog wat dom of onhandig zijn.
Leg een wit laken op de grond en schudt de kleding erboven uit.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wolmotten heb ik nog niet op de kaart. Of ik heb ze gewoon nog niet ontdekt. Zou me ook niks verbazen
Meh, had tijdens corona al mijn pakken weggehangen zonder mottenpapier of ballen. Heb ze allemaal weg kunnen flikkeren. 4 maatpakken elk met 2 broeken, stuk of 6 confectiepakken (Boss, Peter van Holland). Duizenden Euro aan kleding. Ben blij dat ik tegenwoordig geen pak meer aanhoefquote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wolmotten heb ik nog niet op de kaart. Of ik heb ze gewoon nog niet ontdekt. Zou me ook niks verbazen
Nu bijlezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:22 schreef Blues het volgende:
Heel veel sterkte en beterschap gewenst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu bijlezen.
Katja Ebstein zong er ook een lied overquote:
Tjonge wat een traject is dat zo. Wanneer G zijn besluit heeft genomen, is er dan ook nog een wachttijd voor de behandeling die hij kiest?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu bijlezen.We have far more in common than that which devides us..
Tis nogal wat…Sterkte beiden in het traject en een goed herstel gewenst van alle behandelingen. 💐SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu bijlezen.
En wat Kaatje ook vraagt: snelle start?
😳quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Meh, had tijdens corona al mijn pakken weggehangen zonder mottenpapier of ballen. Heb ze allemaal weg kunnen flikkeren. 4 maatpakken elk met 2 broeken, stuk of 6 confectiepakken (Boss, Peter van Holland). Duizenden Euro aan kleding. Ben blij dat ik tegenwoordig geen pak meer aanhoef
Het bier blijft gewoon goedquote:Op woensdag 18 oktober 2023 13:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oh kut. Blijft het bier wel gewoon prima, of zit je nu met haast om de boel gefixt te krijgen?
SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu bijlezen.![]()
Dat weten we niet, horen we pas tijdens gesprek avl. Maar overal is een wachttijd voor natuurlijk.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Tjonge wat een traject is dat zo. Wanneer G zijn besluit heeft genomen, is er dan ook nog een wachttijd voor de behandeling die hij kiest?
g laat liever niet opereren, maar als dat daar ook t advies is, zou het zomaar kunnen zijn dat ie daar wel voor kiest.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hebben jullie zelf al een idee Blues?
Wat een hoop paparassie werk!quote:Op woensdag 18 oktober 2023 17:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Vanmiddag een volle administratieve dag gehad. Eerst van alles uitgezocht/nagevraagd voor VWN. Daar heb je tijdens spreekuur of afspraken geen tijd voor.
En ook maar eens een groot notitieblok gepakt. Ik had wat losse boekjes, maar daar kan ik niet zo goed mee overweg.
Daarna alle papieren bij elkaar gezocht voor de aanvraag IOAW. Maar goed dat ik het meeste digitaal heb en sommige dingen kon scannen. Mijn printer print niet meer maar de scanner gelukkig wel, en het formulier moet ik handmatig invullen. Morgen maar afmaken en opsturen. Toch best wel een dingetje.
Dit kan ik zelf wel. Maar moest van alles overal vandaan trekken. Misschien lever ik wel teveel in, maar dan mogen ze het zelf weggooien.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat een hoop paparassie werk!
Heb je daar hulp bij? (nodig) of kan je dat wel zelf?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |