abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210988903
Dus hooppie op Lonaa
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_210988950
Jezus Candaasje... wat een heftige rol nemen jullie als vrienden op je... Pas op jezelf hierin.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_210989025
@Candaasje wat klinkt dat zwaar ;(
pi_210989101
Ik had nog een anekdote voor tussen de ellende door. Zowaar een CUL anekdote.

Gisteren had ik een AH Groente & Fruit Overblijver. Die dingen zijn inmiddels m'n hobby -- ¤10 of meer aan groente en fruit dat op de datum is, voor ¤3. Eigenlijk altijd een bak fruit, een zak groente en een verspakket. En eigenlijk altijd vegan (hoewel het verspakket voor kippensoep wat creativiteit vergde). Het fruit was dit keer 400 gram mangoblokjes :9 op de datum dus lekker tintelig :9

Dit keer was het een verspakket "Gebakken gele rijst met saté". Rijst en saté niet inbegrepen :') :') :')

Nou is dat een beetje een misleidende titel, want het verspakket bevatte gewoon roerbakgroenten, gember/ui/knoflook/peper, en de kruiden voor de gele rijst. Helemaal prima. Ik heb er tofu saté bij gemaakt en zilvervliesrijst. Pak Chinese wokgroenten dat ook in de Overblijver zat ook meegebakken en nu kan ik er 5 keer van eten :9

(voor 5 dagen rijst koken, kom er maar overheen *G* )
pi_210989133
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:42 schreef Tele6 het volgende:
Ik had nog een anekdote voor tussen de ellende door. Zowaar een CUL anekdote.

Gisteren had ik een AH Groente & Fruit Overblijver. Die dingen zijn inmiddels m'n hobby -- ¤10 of meer aan groente en fruit dat op de datum is, voor ¤3. Eigenlijk altijd een bak fruit, een zak groente en een verspakket. En eigenlijk altijd vegan (hoewel het verspakket voor kippensoep wat creativiteit vergde). Het fruit was dit keer 400 gram mangoblokjes :9 op de datum dus lekker tintelig :9

Dit keer was het een verspakket "Gebakken gele rijst met saté". Rijst en saté niet inbegrepen :') :') :')

Nou is dat een beetje een misleidende titel, want het verspakket bevatte gewoon roerbakgroenten, gember/ui/knoflook/peper, en de kruiden voor de gele rijst. Helemaal prima. Ik heb er tofu saté bij gemaakt en zilvervliesrijst. Pak Chinese wokgroenten dat ook in de Overblijver zat ook meegebakken en nu kan ik er 5 keer van eten :9

(voor 5 dagen rijst koken, kom er maar overheen *G* )
Dat klinkt een beetje als zo’n knort wereld gerecht :D
pi_210989171
@Candaasje wat de anderen al zeggen: pas goed op jezelf.
Natuurlijk wil je je vriend steunen, maar uiteindelijk blijft het ZIJN keuze en ZIJN verantwoordelijkheid. Welke keuze hij ook maakt. En ook als dat een impuls van dat moment is.

@Tele6 mooie vondsten zijn dat altijd ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210989179
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]
knort wereld gerecht

O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_210989223
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus Candaasje... wat een heftige rol nemen jullie als vrienden op je... Pas op jezelf hierin.
Doe ik. Denk ik, maar weinig ervaring mee gelukkig dus ik voel me een beetje een Bambi op ijs soms . En toch ook weer niet altijd, want ik merk dat ik hem wel weer rust kan helpen brengen .

Het is wel een vriend om voor te willen vechten. Of nouja, om te willen steunen. Vechten moet ie zelf doen. Man met een hart van goud. We hebben ook de grootste lol, goede gesprekken. Groot vertrouwen in elkaar.

Ik heb nooit een grote broer gehad, maar ik denk dat het zo voelt.

Moet wel oppassen dat ik mezelf geen redderscomplex aanmeet. Daar ben ik vrees ik wel gevoelig voor.
pi_210989238
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]
O+
:D
pi_210989255
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Doe ik. Denk ik, maar weinig ervaring mee gelukkig dus ik voel me een beetje een Bambi op ijs soms . En toch ook weer niet altijd, want ik merk dat ik hem wel weer rust kan helpen brengen .

Het is wel een vriend om voor te willen vechten. Of nouja, om te willen steunen. Vechten moet ie zelf doen. Man met een hart van goud. We hebben ook de grootste lol, goede gesprekken. Groot vertrouwen in elkaar.

Moet wel oppassen dat ik mezelf geen redderscomplex aanmeet. Daar ben ik vrees ik wel gevoelig voor.
:*
pi_210989384
Alles wat iedereen al zegt @Candaasje Pas op je vriend maar ook op jezelf :*

Wat een mazzeltje @Tele6 Die pakketten zijn vaak best wel lekker. En je eet er ook een aantal dagen van. Maar als ik nog 10 extra ingrediënten erbij moet kopen (dus niet dingen die je standaard in huis hebt) vind ik het wel weer minder.

Vandaag ook heerlijk gegeten, iets met reepjes rundvlees en soja en diverse dingen, mihoen en broccoli in de instant pot. Dit keer netjes aan het recept gehouden (wel minder vlees) maar de volgende keer nog minder vlees maar dubbele hoeveelheid broccoli.
We have far more in common than that which devides us..
pi_210989402
De man is onderweg met "echt een mega doggy bag" *O*

Geen idee waar hij gegeten heeft, the suspense is killing me :9~
pi_210989453
Ja ik ga ook nog even wat in m'n mik stoppen en dan naar bed.

Morgen druk. Vroeg eruit, hond uitlaten, iemand afscheid laten nemen van Dora, shit voor de vlucht voorbereiden, lange ronde met de hond, naar het werk, paar uur stellingen ompakken, naar huis, spullen pakken, 13 km fietsen, koken, 13 km fietsen, concert + bier, slapen.

Wordt al moe als ik het lees :')
pi_210989657
Wordt met dt. @ISA

Ok groetjes ik ga naar bed.
pi_210990003
:9~ turks :9~

Ook het eten!
pi_210990110
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:16 schreef Lonaa het volgende:
@:Isa

|:)
pi_210990136
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

Doe je rustig aan mopje. Goed uitzieken. :*
pi_210990153
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:49 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Heftig. Veel :* :*
pi_210990157
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:40 schreef Blues het volgende:

[..]
Doe je rustig aan mopje. Goed uitzieken. :*
Ik doe niks :'(

Nog steeds moe :'(
pi_210990320
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:41 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik doe niks :'(

Nog steeds moe :'(
Kompgoe! Echt! Heeft tijd nodig!
pi_210990339
Wat staat er @ de TT?
Nooit Frans gehad.

:+
pi_210990418
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:51 schreef Blues het volgende:
Wat staat er @ de TT?
Nooit Frans gehad.

:+
Afscheid nemen is een beetje doodgaan :'(
pi_210990436
Of vertrekken/uit elkaar gaan
pi_210990440
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:59 schreef DancingPhoebe het volgende:

TTIWWP
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_210990587
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:55 schreef DancingPhoebe het volgende:

Afscheid nemen is een beetje doodgaan :'(
Niet altijd *O*
pi_210990617
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 23:04 schreef Blues het volgende:

[..]
Niet altijd *O*
Hoe gaat het met jullie? Niet allen met G maar ook met jou
pi_210990782
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 23:07 schreef Kaatje1 het volgende:

Hoe gaat het met jullie? Niet allen met G maar ook met jou
Met g matig.. voelt zich niet echt goed. Morgen belt longarts en dan hopen we echt echt, maar dan ook echt te weten hoe alles gaat lopen in het AVL. Logistiek qua wat eerst. En geen verrassingen qua nog meer onderzoeken of zo.

Ik ben wat moe en bezorgd, maar voel me wel oké. :*
pi_210990981
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 23:16 schreef Blues het volgende:

[..]
Met g matig.. voelt zich niet echt goed. Morgen belt longarts en dan hopen we echt echt, maar dan ook echt te weten hoe alles gaat lopen in het AVL. Logistiek qua wat eerst. En geen verrassingen qua nog meer onderzoeken of zo.

Ik ben wat moe en bezorgd, maar voel me wel oké. :*
-O-
Inderdaad, hopelijk is morgen dan alles duidelijk en weten jullie waar je aan toe bent :*
pi_210992213
Onrustige slaap was onrustig.
pi_210992600

Mogge
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210992630
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 08:45 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Mogge
Je werk stond in de fik
pi_210992661
Bleus -O- :*
pi_210992846
Meh. Goeie vriend, de grootste "huisdieren zijn stom"persoon die ik ken, heeft net afscheid genomen van Dora. ;( :'(
pi_210992857
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:20 schreef Lonaa het volgende:
Meh. Goeie vriend, de grootste "huisdieren zijn stom"persoon die ik ken, heeft net afscheid genomen van Dora. ;( :'(
:*
pi_210992897
Alle explosies vanacht buiten de stad zelf en de buurman is terug uit het gevang *O* Like sands through the hourglass, so are the days of our lives *O*
pi_210992926
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Alle explosies vanacht buiten de stad zelf en de buurman is terug uit het gevang *O* Like sands through the hourglass, so are the days of our lives *O*
*O*

Ik verhuis volgende week van tokkiebuurt terug naar de ghetto *O* Zin in *O*
pi_210992935
Ok, over tot de orde van de dag. Ik kook vanavond. Librije's ballen, rosti en broccoli. Broccoli gaat in de airfryer. Kan ik dit nog leuker/lekkerder maken dan "gewoon in de airfryer flikkeren" like I usually do?
pi_210992988
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:30 schreef Lonaa het volgende:
Ok, over tot de orde van de dag. Ik kook vanavond. Librije's ballen, rosti en broccoli. Broccoli gaat in de airfryer. Kan ik dit nog leuker/lekkerder maken dan "gewoon in de airfryer flikkeren" like I usually do?
Citroenrasp en amandelen? Of er wat tomaatjes bij doen.
Spoilers!
pi_210993001
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Citroenrasp en amandelen? Of er wat tomaatjes bij doen.
Oh amandelen zijn wel een goed idee. Als ik nog van die meuk heb. Het voorraadbeheer is uh anders dan het was :')
pi_210993121
Orde van de dag?
Bij plannen corona prik “niet mogelijk, uitnodiging onderweg voor 24 november”…
Knopje: afspraak veranderen —> morgen om 11 uur B-)

MnX maakt A’dam onveilig en ik ga klerezooi en kasten sorteren zomer/winter wissel.
In ieder geval een aangename temp. in huis. w/

Vandaag 7 dingen en dingetjes todo w/
pi_210993188
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]
*O*

Ik verhuis volgende week van tokkiebuurt terug naar de ghetto *O* Zin in *O*
Hey kleine meid, is je pappie thuis?
pi_210993218
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 09:58 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Hey kleine meid, is je pappie thuis?
Of liet ie je helemaal alleen?
pi_210993443
Bruiloft gehad. Toch vega gegeten. O+ Niet door mn moeder want die zei nog tegen me: ‘je eet maar gewoon vlees, het is te lekker’

Maar het was bij een familierestaurant. En hij had blijkbaar al gevraagd of er vega nodig was, maar toen had m’n moeder gezegd dat ik gewoon mee zou eten. Maar toen hij zag dat ik dat niet deed, kreeg ik gewoon andere gerechtjes. O+

En stiekem was m’n man daar jaloers op, want zijn vega gerechten zijn meer ons straatje. Kruidiger. Dus ik had gemarineerde tempeh met sate en zure kool, een rendangsoep (die had iedereen, en was echt goddelijk.) een vegan ganzenlever met hele kruidige compote en mijn geliefde pom. O+

De rest had buikspek, eendenlever, sukade en carpaccio. Vast ook allemaal onwijs lekker. Maar m’n plan om om het vlees heen te eten, was een hongerig avondje geworden. Dus erg blij met de alternatieven.
pi_210993612
Mogge allen!

@Lonaa -O-

Wat apart @AnneX ik had begrepen dat de mensen boven de 80 een datum kregen en dat zijn jullie nog lang niet. Maar misschien is dat per regio anders.

Wat fijn @Myraela dat de eigenaar goed meedacht.
pi_210993632
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 07:30 schreef Lonaa het volgende:
Onrustige slaap was onrustig.
Boks. Volgens horloge heb ik vannacht 415 stappen gelopen :')
pi_210993640
Wat een lief restaurant @Myraela :)
pi_210993645
En ik dacht het systeem gehackt te hebben toen ik zag dat Picnic ook diepvries croissants van Bakkerij Bridor had, net als de geweldige croissants van Crisp.

Maar helaas. Ze zijn echt kleiner en minder lekker. Jammer, want voor de rest vind ik een Crisp bestelling vullen best lastig.
pi_210993672
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:33 schreef Tele6 het volgende:
Wat een lief restaurant @:Myraela :)
Ja, is de broer van m’n stiefvader. Echt een topper. Die sowieso altijd vegan opties op zijn kaart heeft, dus ik begreep van te voren al niet helemaal waarom vega zo lastig was. Maar dat lag dus alleen aan m’n moeder.
pi_210993738
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:35 schreef Myraela het volgende:
En ik dacht het systeem gehackt te hebben toen ik zag dat Picnic ook diepvries croissants van Bakkerij Bridor had, net als de geweldige croissants van Crisp.

Maar helaas. Ze zijn echt kleiner en minder lekker. Jammer, want voor de rest vind ik een Crisp bestelling vullen best lastig.
Je eerste zin was veel leuker dan de tweede
pi_210993755
Ik doe ook mee aan het belabberd slapen.

En echt tof van dat restaurant @Myraela - een echte gastheer.
pi_210993769
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge allen!

@:lonaa -O-

Wat apart @:AnneX ik had begrepen dat de mensen boven de 80 een datum kregen en dat zijn jullie nog lang niet. Maar misschien is dat per regio anders.

Wat fijn @:Myraela dat de eigenaar goed meedacht.
Nog lange niet B-)
De site is wel beter opgebouwd qua opties. De uitnodiging was dus voor eind nov. wist de site al bij inloggen. Afzeggen gaat ook van selluf.
En klik klik datum en tijd konden aangepast naar morgen w/

quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:37 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ja, is de broer van m’n stiefvader. Echt een topper. Die sowieso altijd vegan opties op zijn kaart heeft, dus ik begreep van te voren al niet helemaal waarom vega zo lastig was. Maar dat lag dus alleen aan m’n moeder.
Goed gezien.

Hoe zwanger ben je nu eigenlijk qua buik? Zo veel weken en erg bol?
Lukt het om leuke kleding te vinden?

Toch ook wel verdomd handig zeg: boodschappen aan de deur! Zó veel.
Alleen heb ik nu Twee netjes en 2 kg mandarijnen in huis. *)
pi_210993938
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:37 schreef Myraela het volgende:

[..]
Wat fijn dat die man zo gastvrij was! Je eten klinkt ook echt lekker. Ik ben wel benieuwd wat rendangsoep is, ik kan me er weinig bij voorstellen.
Spoilers!
pi_210993951
Je mag trouwens toch ook geen carpaccio als je zwanger bent?

Tenzij mitsen en maren maar dat weet je toch nooit zeker bij buiten de deur eten.
Spoilers!
pi_210993955
Slechte slaapboks. Mijn streak is over.

Blues ;( :*
Spoilers!
pi_210994098
Kantoordagje.
Waterkoker kwijt (dook spontaan weer op), verwarming stuk. Hmpf.
Geen elektrisch kacheltje te vinden, gelukkig stonden de ventilator van de zomer er nog wel :')

Meteen maar opruiming gehouden, kon ik mezelf wat warm lopen tot het verwarmingsprobleem opgelost was. Nu weer warm op kantoor O+

Slechte slapers ;(
Ik sliep matigjes, maar dat kwam omdat de katten kermis hielden op de slaapkamer ipv gewoon, zoals het bejaarden betaamt en ze overdag ook volop doen, te tukken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_210994192
@Lonaa mag ik ook linkje?

Ik heb vannacht heerlijk geslapen en me ook verslapen. Gelukkig geen afspraken in de ochtend dus daarna nog heerlijk even blijven liggen met spinnende poes en koffie op bed O+
pi_210994219
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 10:35 schreef Myraela het volgende:

Ik ben volgens mij al 6 weken bezig met mijn huidige.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210994245
@Candaasje, wat een lastige situatie. Wel goed dat je zelf in de gaten hebt dat je misschien gevoelig bent voor het redders-complex want dat is wel een risico, denk ik. Wat er ook gebeurt: jij kunt heel veel doen en hem helpen, maar uiteindelijk is het zijn leven en zijn verantwoordelijkheid, welke keuze hij ook maakt.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 11:38:43 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210994256
Heb je je moeder wel een cadeaubon voor een LARP experience gegeven als huwelijkscadeau @Myraela ?
Want, dat is toch ook gewoon te leuk _O_ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:18:23 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_210994596

Heel vervelend zo'n uitzicht :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210994629
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:18 schreef Troel het volgende:
[ afbeelding ]

Heel vervelend zo'n uitzicht :)
O+
pi_210994634
Bottelapparaat is kapot dus waarschijnlijk geen nieuw bier dit weekend -O- Daar gaat onze planning.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:22:29 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_210994639
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:21 schreef Sarabi het volgende:
Bottelapparaat is kapot dus waarschijnlijk geen nieuw bier dit weekend -O- Daar gaat onze planning.
He bah :( Dat is ook niet iets wat je snel even ergens kunt lenen ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210994666
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:22 schreef Troel het volgende:

[..]
He bah :( Dat is ook niet iets wat je snel even ergens kunt lenen ofzo.
Nope, achja niets aan te doen. Gelukkig hadden we dit weekend de plaatsen dichtbij ons gepland, daar kunnen we ook makkelijker op andere momenten bezorgen.
pi_210995180
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:21 schreef Sarabi het volgende:
Oh kut. Blijft het bier wel gewoon prima, of zit je nu met haast om de boel gefixt te krijgen?
pi_210995840
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat fijn dat die man zo gastvrij was! Je eten klinkt ook echt lekker. Ik ben wel benieuwd wat rendangsoep is, ik kan me er weinig bij voorstellen.
Ik vond het een beetje een tom kha kai, maar dan dus met iets meer kruiden van rendang. Ik ga het zelf ook eens proberen te maken.

quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:38 schreef Molo het volgende:
Heb je je moeder wel een cadeaubon voor een LARP experience gegeven als huwelijkscadeau @:myraela ?
Want, dat is toch ook gewoon te leuk _O_ O+
Had ik moeten doen. :D

Voordat er een te slecht beeld over m'n moeder ontstaat. Ik weet niet waar zo'n actie uit komt hoor, onbegrip, denk ik vooral. Maar het is eigenlijk echt een goed mens met de beste intenties.
pi_210995943
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Je mag trouwens toch ook geen carpaccio als je zwanger bent?

Tenzij mitsen en maren maar dat weet je toch nooit zeker bij buiten de deur eten.
Klopt, volgens mij moet vlees sowieso gewoon helemaal doorbakken zijn. Lever raden ze ook af. Al raden ze wel heel erg veel af tegenwoordig. Voor mij niet zo moeilijk, maar ik kan me best voorstellen dat andere mensen op sommige vlakken eens een uitzondering maken. Maar rauw vlees is iedereen volgens mij wel voorzichtig mee.

Ik had gisteren bijvoorbeeld een gesprek met iemand die zei dat ze bij haar tweede zwangerschap wel weer wat makkelijker was en niet meer moeilijk deed als een ei niet helemaal door en door gaar was.
pi_210995948
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 11:35 schreef Vanyel het volgende:

Ik ben volgens mij al 6 weken bezig met mijn huidige.
Met het vullen van een bestelling, of het opmaken van je croissants?
pi_210996011
Diep bedroefd.😢 het is materieel en toch.

Afgelopen week verheugde ik mij op de nieuwe vilt tas, die iemand voor mij meenam uit Marokko.
Haal hem net uit de kast: beest! en heel veel witte korreltjes= eitjes.
En gaten erin al. In de droger doe ik hem niet: zit die straks vol eitjes. 8)7
En hij hing naast degene, die ik al had van 10 jaar terug.
Geborsteld - borstel staat nu in de chloor - binnenste buiten en alles.
Ligt nu in de zon. De rode ligt inmiddels een stuk verderop (dan op de foto).
Die ziet er goed uit. Geen gaten, eitjes of beest.
Helaasch.
# beestjes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op de Dam schijnt de zon. En toeristen te zien.
pi_210996189
Jakkes! Wat voor beest was het, @AnneX?
pi_210996291
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:48 schreef yinu het volgende:
Jakkes! Wat voor beest was het, @:annex?
Eentje, die wol vreet.
Eigenlijk leek het op een bedwants. Eentje en dan zo veel gaatjes en duizenden eitjes.
En dan de rest van de linnenkast, die ver van het bed staat in een andere ruimte. Grrrrrr.

De nieuwe gaat maar in een plastic zak in de kliko. -O-
pi_210996335
Van schrik tussendoor al vijf koppen koffie op.
Iedere keer even bijkomen van de schrik en eigenlijk ook boos.

Het regelen van buurvrouw kadootje via de buren-app doorgegeven aan de andere buren.
Genoeg eraan gedaan en voorbereid. Afdrukken heb ik geen verstand van bij welke provider, welke maten en de collage.
Het blijft een gezamenlijk kadootje.

En nog een kopje koffie.
pi_210996341
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:59 schreef AnneX het volgende:

[..]
Eentje, die wol vreet.
Eigenlijk leek het op een bedwants. Eentje en dan zo veel gaatjes en duizenden eitjes.
En dan de rest van de linnenkast, die ver van het bed staat in een andere ruimte. Grrrrrr.

De nieuwe gaat maar in een plastic zak in de kliko. -O-
Zijn het dan niet gewoon larven van de wolmot? Je weet wel, die van die twee motten in een oude jas?
Dat zijn normale klerenkastbewoners uit de goede oude tijd toen kleren nog van wol waren…

Ik ruik direct weer de kamferballen van mijn oma. Bij haar geen motten!

Anyway: als ik jou was zou ik even googelen op mottenbestrijding in je klerenkast, anders gaat je andere tas en andere wollen kledij er ook aan: die larven zijn er niet op hun pootjes naartoe gewandeld.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_210996423
Bwoh de jumbo had een halve abrikozenvlaai op de datum voor ¤2.50 en sucker voor supermarktgebak wereldreddend gütmensch als dat ik ben heb ik die natuurlijk van de prullenbak gered.
pi_210996518
quote:
7s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 15:05 schreef sigme het volgende:

[..]
Zijn het dan niet gewoon larven van de wolmot? Je weet wel, die van die twee motten in een oude jas?
Dat zijn normale klerenkastbewoners uit de goede oude tijd toen kleren nog van wol waren…

Ik ruik direct weer de kamferballen van mijn oma. Bij haar geen motten!

Anyway: als ik jou was zou ik even googelen op mottenbestrijding in je klerenkast, anders gaat je andere tas en andere wollen kledij er ook aan: die larven zijn er niet op hun pootjes naartoe gewandeld.
Oh ja …wolmot . Ga weer eens aan de gang met verversen druppels op de blokjes cederhout, en weer eens opschuren, die hangen en liggen.

Voelt zó vies in eigen huis.

DP heeft het wel eens over beestjes. Heeft iemand anders motten ook in de kledingkast?
Het is echt iets van afgelopen 3-4 jaar.
Daarvoor nooit iets van gemerkt althans.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 15:29:32 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_210996570
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 15:25 schreef AnneX het volgende:

[..]
Oh ja …wolmot . Ga weer eens aan de gang met verversen druppels op de blokjes cederhout, en weer eens opschuren, die hangen en liggen.

DP heeft het wel eens over beestjes. Heeft iemand anders motten ook in de kledingkast?
Ooit motten op zolder gehad. Die hadden binnen drie jaar het trouwpak van mijn ex op. Dat was dus eerder dan dat het huwelijk strandde ;)
Daarna nooit meer zoiets gehad. (maar heb ook niet heel veel wol ofzo)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 18 oktober 2023 @ 15:47:46 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210996743
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 15:25 schreef AnneX het volgende:

[..]

Heb ze ook afgelopen jaar gehad
Ranzig, had nog nooit zoiets gezien

Hadden naast een wollen jas, ook mijn favo katoenen bandshirt aangevreten trouwens :(
  woensdag 18 oktober 2023 @ 15:50:01 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210996761
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 14:19 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik vond het een beetje een tom kha kai, maar dan dus met iets meer kruiden van rendang. Ik ga het zelf ook eens proberen te maken.
[..]
Had ik moeten doen. :D

Voordat er een te slecht beeld over m'n moeder ontstaat. Ik weet niet waar zo'n actie uit komt hoor, onbegrip, denk ik vooral. Maar het is eigenlijk echt een goed mens met de beste intenties.
Het is gewoon, zoals een vriendin van de moordenaar van Peter R de Vries zei, 'een kenkerdom mens' :+

Nee sorry qua belediging, maar de beste intenties vind ik altijd zo'n vreselijk vergoelijking van narigheid.
Zoiets doe je gewoon niet als fatsoenlijk mens met verstand, punt

Als je recept van die rendangsoep hebt, wil ik m ook wel trouwens :9~
pi_210997147
Oh, ik vind intenties wel degelijk een groot verschil maken. En ook fatsoenlijke mensen met verstand, kunnen op andere vlakken nog wat dom of onhandig zijn.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 16:38:38 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210997275
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:27 schreef Myraela het volgende:
Oh, ik vind intenties wel degelijk een groot verschil maken. En ook fatsoenlijke mensen met verstand, kunnen op andere vlakken nog wat dom of onhandig zijn.
Zekers zekers :Y
pi_210997298
Wolmotten heb ik nog niet op de kaart. Of ik heb ze gewoon nog niet ontdekt. Zou me ook niks verbazen :')
pi_210997373
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wolmotten heb ik nog niet op de kaart. Of ik heb ze gewoon nog niet ontdekt. Zou me ook niks verbazen :')
Leg een wit laken op de grond en schudt de kleding erboven uit.
Zo ontdekte ik ze een paar jaar terug.
Sindsdien ben ik met regelmaat druk met anti kledingmot cederhout en druppels.
Dit beest is geďmporteerd uit Marokko, vermoed ik zo.

Nu geen koffie meer vandaag. Na acht koppen. o|O
Acht zaken afgestreept plus de extra van tassen enzo.

[ Bericht 8% gewijzigd door AnneX op 18-10-2023 17:09:07 ]
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:16:04 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:19:17 #85
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210997628
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Meh, had tijdens corona al mijn pakken weggehangen zonder mottenpapier of ballen. Heb ze allemaal weg kunnen flikkeren. 4 maatpakken elk met 2 broeken, stuk of 6 confectiepakken (Boss, Peter van Holland). Duizenden Euro aan kleding. Ben blij dat ik tegenwoordig geen pak meer aanhoef
pi_210997658
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu bijlezen.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:26:18 #87
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210997697
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:22 schreef Blues het volgende:
SPOILER
Nu bijlezen.
Heel veel sterkte en beterschap gewenst.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:34:49 #88
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210997778
quote:
Katja Ebstein zong er ook een lied over
Charmante dame, kwam haar toen ik in Beieren woonde regelmatig tegen bij het boodschappen doen. Woonde een dorp verder.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:40:28 #89
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_210997849
quote:
SPOILER
Nu bijlezen.
Tjonge wat een traject is dat zo. Wanneer G zijn besluit heeft genomen, is er dan ook nog een wachttijd voor de behandeling die hij kiest?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:43:01 #90
147666 AnneX
pi_210997868
quote:
SPOILER
Nu bijlezen.
Tis nogal wat…Sterkte beiden in het traject en een goed herstel gewenst van alle behandelingen. 💐

En wat Kaatje ook vraagt: snelle start?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:47:20 #91
147666 AnneX
pi_210997909
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Meh, had tijdens corona al mijn pakken weggehangen zonder mottenpapier of ballen. Heb ze allemaal weg kunnen flikkeren. 4 maatpakken elk met 2 broeken, stuk of 6 confectiepakken (Boss, Peter van Holland). Duizenden Euro aan kleding. Ben blij dat ik tegenwoordig geen pak meer aanhoef
😳
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:48:59 #92
268312 Sarabi
pi_210997924
quote:
2s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 13:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Oh kut. Blijft het bier wel gewoon prima, of zit je nu met haast om de boel gefixt te krijgen?
Het bier blijft gewoon goed :Y dus dat is geen probleem.

Maar er is nog een kans dat het op tijd gemaakt kan worden.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:49:21 #93
268312 Sarabi
pi_210997929
quote:
SPOILER
Nu bijlezen.
Sterkte :*
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:52:33 #94
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_210997954
Vanmiddag een volle administratieve dag gehad. Eerst van alles uitgezocht/nagevraagd voor VWN. Daar heb je tijdens spreekuur of afspraken geen tijd voor.
En ook maar eens een groot notitieblok gepakt. Ik had wat losse boekjes, maar daar kan ik niet zo goed mee overweg.

Daarna alle papieren bij elkaar gezocht voor de aanvraag IOAW. Maar goed dat ik het meeste digitaal heb en sommige dingen kon scannen. Mijn printer print niet meer maar de scanner gelukkig wel, en het formulier moet ik handmatig invullen. Morgen maar afmaken en opsturen. Toch best wel een dingetje.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:52:34 #95
20291 DancingPhoebe
/care
pi_210997955
Hebben jullie zelf al een idee Blues?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 17:53:03 #96
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210997959
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:47 schreef AnneX het volgende:

[..]
😳
Zeker, en ff afgezien van het geld, gewoon zonde van die prachtige pakken.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:13:08 #97
20291 DancingPhoebe
/care
pi_210998182
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:27:46 #98
8136 Blues
pi_210998331
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Tjonge wat een traject is dat zo. Wanneer G zijn besluit heeft genomen, is er dan ook nog een wachttijd voor de behandeling die hij kiest?
Dat weten we niet, horen we pas tijdens gesprek avl. Maar overal is een wachttijd voor natuurlijk.
Ik weet ook vanuit m'n eigen poliwerk dat avl ook graag zelf scans maakt voor ze overgaan tot operaties.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:29:14 #99
8136 Blues
pi_210998348
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hebben jullie zelf al een idee Blues?
g laat liever niet opereren, maar als dat daar ook t advies is, zou het zomaar kunnen zijn dat ie daar wel voor kiest.
Maar hijzelf heeft de regie uiteraard.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:30:25 #100
8136 Blues
pi_210998357
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 17:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Vanmiddag een volle administratieve dag gehad. Eerst van alles uitgezocht/nagevraagd voor VWN. Daar heb je tijdens spreekuur of afspraken geen tijd voor.
En ook maar eens een groot notitieblok gepakt. Ik had wat losse boekjes, maar daar kan ik niet zo goed mee overweg.

Daarna alle papieren bij elkaar gezocht voor de aanvraag IOAW. Maar goed dat ik het meeste digitaal heb en sommige dingen kon scannen. Mijn printer print niet meer maar de scanner gelukkig wel, en het formulier moet ik handmatig invullen. Morgen maar afmaken en opsturen. Toch best wel een dingetje.
Wat een hoop paparassie werk!
Heb je daar hulp bij? (nodig) of kan je dat wel zelf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')