abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211009208
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 18:43 schreef Clubsoda het volgende:

Ik, en de site zegt dat het er gewoon is bij de vestiging waarvan ik vermoed dat je er geweest bent :R

https://www.ikea.com/nl/n(...)rgroen-wit-40530743/
maar, is dat halbblad, want dat zie ik zo niet staan? Gewoon dat het keukenpapier is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211009273
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 18:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]
maar, is dat halbblad, want dat zie ik zo niet staan? Gewoon dat het keukenpapier is.
Maar het is wel halfblad, ook al staat het niet op de verpakking.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_211009279
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:01 schreef Clubsoda het volgende:

Maar het is wel halfblad, ook al staat het niet op de verpakking.
Denk dat dat voor AnneX ook niet duidelijk was, dat ze die moest hebben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_211009320
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Denk dat dat voor AnneX ook niet duidelijk was, dat ze die moest hebben.
En dan ben ik af? Mooi is dat.

Echter:

quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2023 18:08 schreef Clubsoda het volgende:
Dienstmededeling voor @:Lucky_Strike en @:sigme: het keukenpapier van Ikea (met groene knolletjes) is ook halbblatt.
pi_211009342
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:05 schreef Clubsoda het volgende:
En dan ben ik af? Mooi is dat.

Let wel:

Ah, dat was wel een duidelijke mededeling :Y

(en ik zeg nergens dat jij eh....af? bent; ik vind het niet duidelijk op de website van de ikea dat dat halfblad keukenpapier is)
pi_211009388
quote:
14s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ah, dat was wel een duidelijke mededeling :Y

(en ik zeg nergens dat jij eh....af? bent; ik vind het niet duidelijk op de website van de ikea dat dat halfblad keukenpapier is)
Ik kreeg een gele kaart van Anne voor mijn bewering ;)

Maar nee, duidelijk is het inderdaad niet, daarom was ik destijds opgetogen over mijn ontdekking. Misschien is dit type keukenpapier een vanzelfsprekendheid in Zweden?
pi_211009402
Gesprek op niveau wel hoor, keukenpapier :') O+
pi_211009407
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:09 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kreeg een gele kaart van Anne voor mijn bewering ;)

Maar nee, duidelijk is het inderdaad niet, daarom was ik destijds opgetogen over mijn ontdekking. Misschien is dit type keukenpapier gangbaar in Zweden?
Dat zou natuurlijk ook nog kunnen :Y Dat ze daar allemaal halfjes hebben. Of wij hebben dubbel :D
pi_211009412
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:10 schreef Clubsoda het volgende:
Gesprek op niveau wel hoor, keukenpapier :') O+
Mag ook wel weer eens. Er is hier zoveel verdrietigs, dat vind ik best moeilijk -O- Dus kom maar op met een diepgaand gesprek over keukenpapier *O*
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:21:35 #260
63722 z80
I fink you freaky
pi_211009567
Hier al jaren een tork papier rol hangen. Daar scheur je af wat je nodig hebt.
Wel opletten dat je de vingers niet openhaalt aan de papier afsnijrand/tanden.

Tevens aan het wachten op de oven. Lasagne staat gaar te worden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_211009582
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mag ook wel weer eens. Er is hier zoveel verdrietigs, dat vind ik best moeilijk -O- Dus kom maar op met een diepgaand gesprek over keukenpapier *O*
Och :* er gebeurt een hoop inderdaad. Ik kan alleen weinig anders nuttig toevoegen over keukenpapier ben ik bang. Behalve dat het onze bijna op is en mijn echtgenote er vandaag niet in geslaagd is naar de Lidl te wandelen. Binnenkort een nieuwe poging.
pi_211009711
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:22 schreef Clubsoda het volgende:

Och :* er gebeurt een hoop inderdaad. Ik kan alleen weinig anders nuttig toevoegen over keukenpapier ben ik bang. Behalve dat het onze bijna op is en mijn echtgenote er vandaag niet in geslaagd is naar de Lidl te wandelen. Binnenkort een nieuwe poging.
Nog een heugelijke toevoeging: mijn ouders bleken plots halbblat te hebben hangen als keukenpapier _O_
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 19:31:54 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211009732
Ik pak altijd minimaal twee vellen keukenpapier dus ik snap echt de toegevoegde waarde van vellen die de helft van het normaal formaat zijn, niet :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_211009745
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:31 schreef derLudolf het volgende:
Ik pak altijd minimaal twee vellen keukenpapier dus ik snap echt de toegevoegde waarde van vellen die de helft van het normaal formaat zijn, niet :D
Ik heb juist vaak helemaal niet zoveel nodig als ik een heel blaadje heb :o
pi_211009825
Welk dessert zouden jullie meebrengen voor Kerstmis voor 10 personen? Het moet mee in de auto. Het kan daar wel geassembleerd worden in de keuken. Ik heb wat inspiratie nodig.
pi_211009831
Ik heb sinds ik in dit huis woon, nog nooit keukenpapier gehad :o al een ruime 6 jaar dus.
Wat mis ik? Waar gebruiken jullie het voor? Waarom moet ik het hebben?

En @Isabeau :* is het trouwens nog gelukt met energiecontract vastzetten?
pi_211009846
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:37 schreef Isabeau het volgende:
Welk dessert zouden jullie meebrengen voor Kerstmis voor 10 personen? Het moet mee in de auto. Het kan daar wel geassembleerd worden in de keuken. Ik heb wat inspiratie nodig.
Wellicht niet helemaal de bedoeling want niet zelfgemaakt, maar ik vind de Lidl delicieux salted caramel cheesecake desserts echt goddelijk.

Mogelijk heb ik daar vanochtend ook mee ontbeten :')
pi_211009880
Ik scheur af wat ik nodig heb. Soms de helft van een blad, maar wanneer ik kattenkots moet opruimen pak ik echt wel meer _O-

Helaas gaat een vaste aanstelling bij VWN niet gebeuren (geen budget), maar het is nu zo druk aan het worden voor de teamleiders dat ze mij gevraagd hebben om te helpen bij het administratieve werk. Dus nu wel echt leuk afwisselend, deels administratief, deels spreekuur en deels afspraken met clienten om gezinshereniging te begeleiden.
Leer nu ook steeds meer mensen kennen, kom aanfietsen "he miss vwn how are you". En omdat ik nogal moeilijk loop is er meestal iemand die bij de trappen even blijft kijken of het wel goed gaat O+
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 19 oktober 2023 @ 19:41:08 #269
63722 z80
I fink you freaky
pi_211009885
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb sinds ik in dit huis woon, nog nooit keukenpapier gehad :o al een ruime 6 jaar dus.

En @:Isabeau :* is het trouwens nog gelukt met energiecontract vastzetten?
Keukenpapier gebruik ik vooral om snel even wat af te vegen of als zakdoek.
Een rol gaat ook langer als een jaar mee.
pi_211009890
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:38 schreef vlindertje89 het volgende:

Wellicht niet helemaal de bedoeling want niet zelfgemaakt, maar ik vind de Lidl delicieux salted caramel cheesecake desserts echt goddelijk.

Mogelijk heb ik daar vanochtend ook mee ontbeten :')
_O_ _O_ hahaha dit klinkt als het beste ontbijt ever!

Maar ik ben in staat om zoiets gewoon mee te nemen :')

Energiecontract nog niet vast gezet. Ik zag dat electriciteit alweer in prijs was verlaagd sinds ik de laatste keer keek. Ik hoop nog op verlaging van gas (ik las dat dat momenteel echt veel goedkoper hoort te zijn omdat de prijzen op de wereldmarkt echt enorm gezakt zijn).... maar misschien ben ik te afwachtend en wordt het snel weer allemaal veel duurder juist :')
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 19:43:07 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211009918
quote:

En @:Isabeau :* is het trouwens nog gelukt met energiecontract vastzetten?
Vet/olie uit een pan nemen. Of als je een vloeistof anders dan water hebt laten vallen, bv een fles olie of kwark.

Vlees droog deppen voor je gaat bakken. Schnitzels op laten uitlekken.

Met oliebollen bakken ook heel erg veel
pi_211009949
quote:
Ik zou een crumble maken. O+ Maar dat komt meer omdat warme desserts geweldig zijn. O+ Bessen crumble met amandelen en vanille ijs. O+ Of stoofperencrumble om het kerstig te maken.
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 19:45:26 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211009956
quote:
Galaktaboureko :9
pi_211009962
Stoofperen met kaneelijs :9~
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 19:46:23 #275
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211009974
Stoofperen, bah.
pi_211009995
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:45 schreef derLudolf het volgende:

Galaktaboureko :9
Oef, dat moet ik echt een keer maken _O_
Is dat koud ook lekker? Ik weet niet of ik een oven tot mijn beschikking heb.
pi_211010011
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:44 schreef Myraela het volgende:

Ik zou een crumble maken. O+ Maar dat komt meer omdat warme desserts geweldig zijn. O+ Bessen crumble met amandelen en vanille ijs. O+ Of stoofperencrumble om het kerstig te maken.
Dit klinkt als iets voor kerst met Jross en ik samen O+ Niet voor 10 man (waarvan een deel niets lust).
pi_211010021
Ik maak sowieso stoofperen. Zonder stoofperen geen kerst :Y)
pi_211010033
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:48 schreef Isabeau het volgende:
Galaktaboureko
Ook is de Galaktoboureko een stuk lekkerder als je hem een nachtje in de koelkast hebt laten staan. Het loont écht de moeite om de taart volledig te laten afkoelen omdat dan pas de lichte ei-smaak die de custard anders heeft verdwijnt.

Ook wordt het filodeeg bovenop minder krokant wanneer je de siroop over de taart schenkt, maar juist door de schaal een nachtje in de koelkast te laten zetten komt dat lichte krokante weer een beetje terug. Geduld hebben is dus een must wanneer je besluit deze taart te gaan maken
pi_211010061
quote:
Ik ging ooit een bij schoonfamilie (schoonouders, stiefzwager en zijn vrouw en haar ouders) kerstdiners. Ik stelde voor een toetje mee te nemen. Hoefde echt heus niet, want die en die houden niet van toetjes en zus en zo zouden echt he-le-maal vol zitten na het eten. Ik was eigenwijs en maakte chocolademousse en inderdaad crumble. De 'helemaal-vollers' scheppen drie keer op :') Duidelijk geen goede, zelfgemaakte desserts gewend.

Dus dat is mijn go to nu. Die mousse moet in grote hoeveelheden wel lang opstijven.
pi_211010125
Er wordt hier nu gediscussieerd over een goede chocolademousse (maakt Jross) en een warme crumble (maak ik dan).
pi_211010137
Ik vind het overigens het makkelijkste wanneer ik een dessert gewoon in schaaltjes mee kan nemen. Daarom heb ik een goede verzameling Gü glazen bakjes en La Fermière potjes. Perfect voor alles van chocolademousse tot panna cotta.
pi_211010208
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 18:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik, en de site zegt dat het er gewoon is bij de vestiging waarvan ik vermoed dat je er geweest bent :R

https://www.ikea.com/nl/n(...)rgroen-wit-40530743/
In Utreg. Inderdaad gezien. Kon het op de keukenafdeling ‘gebruiken’ en was niet onder de indruk. Plus de print is een nono.

Edit: de zg. kaart is niet persoonlijk bedoeld hoor. :@
pi_211010238
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:58 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het overigens het makkelijkste wanneer ik een dessert gewoon in schaaltjes mee kan nemen. Daarom heb ik een goede verzameling Gü glazen bakjes en La Fermière potjes. Perfect voor alles van chocolademousse tot panna cotta.
Kijk @Isabeau, dit is top! Dan moet je tien keer de salted caramel cheesecake vd Lidl zelf eten, zodat je glazen bakjes hebt voor het kerst-dessert :7

Klink lekker wat iedereen zegt :9

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 19-10-2023 20:10:43 ]
pi_211010250
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:57 schreef Isabeau het volgende:
Er wordt hier nu gediscussieerd over een goede chocolademousse (maakt Jross) en een warme crumble (maak ik dan).
Zal ik Jross mijn lievelingschocolademousse tippen? O-)
pi_211010266
quote:
Een grote schaal tiramisu limoncello :Y)
pi_211010299
Cranberry curd taart!

Vorig jaar op aanraden van @AnneX gemaakt en dat was een topper. Plus makkelijk gemaakt, heel kerstig en lekker hysterisch roze.
pi_211010301
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:05 schreef Clubsoda het volgende:

Zal ik Jross mijn lievelingschocolademousse tippen? O-)
Hij had het over proefbatches maken, dus die kan er vast wel bij _O_
pi_211010330
Ik doe het gewoon. Zo.

https://www.pastrypal.com/2009/08/hello-again-chocolate-mousse/

Zonder ei, dus veilig voor zwangeren en andere tere zielen :P

Ik doe trouwens deels pure chocola, anders is het wel heel zoet.
pi_211010362
quote:

Kotsen jouw katten nooit?

In slechte weken gaat er hier zeker 1 rol doorheen dankzij die schatjes.
pi_211010379
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:12 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Kotsen jouw katten nooit?

In slechte weken gaat er hier zeker 1 rol doorheen dankzij die schatjes.
Dat dus :D
pi_211010415
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:08 schreef yinu het volgende:
Cranberry curd taart!

Vorig jaar op aanraden van @:annex gemaakt en dat was een topper. Plus makkelijk gemaakt, heel kerstig en lekker hysterisch roze.

Oh ja! Was ik al weer vergeten. 8)7
#gatenkaas.

Trouwens dat was bij a een jaar geleden bij ikea. Toen kochten wij na lang delibereren gordijnen vanwege gasprijs, isolatie etc. Gister weer opgehangen achter de voordeur.
Donkergrijs.
Verdorie nu allemaal mooiere kleuren in dezelfde kwaliteit. -O-
pi_211010426
He wat jammer @Kaatje1 van de functie bij vwn! Wel fijn dat je het daar naar je zin hebt. En goed dat de documenten voor ioaw (toch?) de deur uit zijn!

Dank voor de keukenpapiergebruik-antwoorden. Kattenkots doe ik met allesreinigerdoekjes. Ze kotsen ook niet vaak gelukkig, en als dan vaak ook niet zoveel (of het is al deels ingetrokken als ik er 's ochtends achter kom, dat kan ook :D ). En vrijwel altijd op het laminaat _O_
Zakdoek gebruik ik vrijwel nooit en anders pak ik even wc papier, pan was ik gewoon af. Vlees droogdeppen doe ik nooit want eet ik zelden op die manier, oliebollen bak ik nooit zelf. Geloof dat ik het echt niet nodig heb.

@Isabeau snap wel hoor dat je wacht in de hoop dat gas nog iets gaat zakken! Duim voor je dat dat idd gebeurt binnenkort!
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:17:03 #294
63722 z80
I fink you freaky
pi_211010444
quote:
Stoofpeertjes. En als je het helemaal bont wil maken een warme chocolade saus er bij. Een saus van echte chocolade die hard wordt om het peertje.
pi_211010462
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:17 schreef z80 het volgende:

[..]
Stoofpeertjes. En als je het helemaal bont wil maken een warme chocolade saus er bij. Een saus van echte chocolade die hard wordt om het peertje.
Ooeehhhh :9~ :9~ :9~
pi_211010487
Ach Kaatje: overheen gelezen. Jammer van het budget.
En je hebt het zo naar je zin daar, begrijp ik.
  Moderator donderdag 19 oktober 2023 @ 20:21:14 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_211010488
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 19:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oef, dat moet ik echt een keer maken _O_
Is dat koud ook lekker? Ik weet niet of ik een oven tot mijn beschikking heb.
Ik kan me eigenlijk niet heugen of ik het ooit warm heb gegeten :D
pi_211010537
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:10 schreef Clubsoda het volgende:
Ik doe het gewoon. Zo.

Oh dear. Erm, er is er één heel erg zwanger dan _O- Goed dat je het benoemt.
pi_211010548
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:21 schreef derLudolf het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet heugen of ik het ooit warm heb gegeten :D
Koud dus. Genoteerd. Heb er ook al een recept van opgeslagen *O*
pi_211010556
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:10 schreef Clubsoda het volgende:
Ik doe het gewoon. Zo.

Oh! Deze ga eens proberen te veganizen. Moet volgens mij best kunnen, en origineel idee met die caramel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')