abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:32:54 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_210934560
Maar ja, dat comfort he O+
disclaimer
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:35:16 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_210934585
Ik ben overigens heel hybride in deze dingen. Ik draag net zo vaak/graag mn kop vol plamuur als dat ik zonder haar kammen op m'n crocs naar het schoolplein stiefel.
disclaimer
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:35:19 #3
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210934587
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:31 schreef SQ het volgende:
Ben nu wel weer ff lekker volgesmeerd, want bruiloft *D
Veel plezier!

Ook hakken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:36:03 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_210934591
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Veel plezier!

Ook hakken?
Jup. Instappers in de tas voor nood :')

Soberso omdat ik terug ga rijden dus dan zijn pumps niet zo fijn.
disclaimer
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:38:59 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210934620
Wel lef trouwens, op vrijdag de 13de trouwen, maar goed, 13-10-23 is dan wel weer leuk want 13 plus 10 is ook weer 23.

Je kunt er iig je hele leven flauwe grapjes over maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:45:14 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210934674
Het is vandaag 2 jaar geleden dat mijn moeder overleed, ik weet niet of het is omdat onze band niet zo heel geweldig was of dat het is omdat ze al jaren op de dood zat te wachten, en dat ook niet onder stoelen of banken stak (hoewel wel subtiel), maar dat gaat prima, al die tijd al moet ik zeggen.

Naar de trouwerij dinsdag wel haar ring die ik gekregen heb gedragen, zodat ze er een beetje bij was (ze was de oma van de bruidegom), ik ging er vanuit dat mijn zusje de armband wel zou dragen die zij gekregen heeft.
Die ring dragen voelde wel als een soort "must", ze zou hem zelf naar zo'n gelegenheid waarschijnlijk ook dragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210934872
Ha, ik heb ook een bruiloft vandaag! Hele bewuste keuze om op vrijdag de 13de te trouwen. :Y

Qua makeup draag ik alleen mascara, maar dat moet ik dan ook wel echt op hebben voordat ik de deur uit ga.
pi_210935127
Veel plezier SQ!
pi_210935249
Wat is eigenlijk de definitie van een huispak?

Voor mij zijn de kleren die ik alleen thuis draag. Dat kan dus ook prima een joggingbroek met een hoodie zijn of zo.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:32:32 #10
72533 Ienepien
Get on with it!
pi_210935674
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:45 schreef Leandra het volgende:
Het is vandaag 2 jaar geleden dat mijn moeder overleed, ik weet niet of het is omdat onze band niet zo heel geweldig was of dat het is omdat ze al jaren op de dood zat te wachten, en dat ook niet onder stoelen of banken stak (hoewel wel subtiel), maar dat gaat prima, al die tijd al moet ik zeggen.

Naar de trouwerij dinsdag wel haar ring die ik gekregen heb gedragen, zodat ze er een beetje bij was (ze was de oma van de bruidegom), ik ging er vanuit dat mijn zusje de armband wel zou dragen die zij gekregen heeft.
Die ring dragen voelde wel als een soort "must", ze zou hem zelf naar zo'n gelegenheid waarschijnlijk ook dragen.
Normaal lurk ik alleen, maar hier wil ik even op reageren. Ik herken namelijk dat gevoel over het overlijden van je moeder. Zo realiseerde ik mij vanochtend pas dat haar sterfdag afgelopen maandag was, 4 jaar geleden. Ook ik doe het prima zonder haar, we hadden geen geweldige relatie en ook zij was al heel lang richting de dood aan het gaan.

Wat ik maar wil zeggen: het is ok en je bent niet alleen met deze misschien wat dubbele gevoelens.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:37:01 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210942185
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 11:32 schreef Ienepien het volgende:

[..]
Normaal lurk ik alleen, maar hier wil ik even op reageren. Ik herken namelijk dat gevoel over het overlijden van je moeder. Zo realiseerde ik mij vanochtend pas dat haar sterfdag afgelopen maandag was, 4 jaar geleden. Ook ik doe het prima zonder haar, we hadden geen geweldige relatie en ook zij was al heel lang richting de dood aan het gaan.

Wat ik maar wil zeggen: het is ok en je bent niet alleen met deze misschien wat dubbele gevoelens.
Thnx, soms is het gewoon zoals het is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210947631
Mijn moeder was ook mijn vriendin. We hebben samen zoveel meegemaakt dat we een oersterke band hadden. Een vriend zei op haar begrafenis: je verliest 2 mensen, een moeder én een vriendin. En zo voelde het ook.
Op de trouwdag van dochter droeg ik de ketting van mijn moeder. Dochter herkende die en zei zelf dat ze het gevoel had dat oma er zo een beetje bij was O+

Mijn 'vader' daarentegen...
Je kan wel zorgen dat er een kind op de wereld wordt gezet maar dat maakt iemand niet persé een vader of moeder in de echte zin van het woord.

Of wat ik wel hoor: maar het is tóch je vader... :r
Dus ja, ik snap het ook :Y
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:02:42 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_210947673
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:39 schreef Kyara het volgende:
Wat is eigenlijk de definitie van een huispak?

Voor mij zijn de kleren die ik alleen thuis draag. Dat kan dus ook prima een joggingbroek met een hoodie zijn of zo.
Dit ja. Gewoon van die super relax outfits. Hoeft niet meteen roy donders te zijn.

Ik heb zo'n fluwelen flared legging, dat valt voor mij wel onder huispak.

Bruiloft was bij een kasteeltje met een kasseienpad. Heb mijn hakken anderhalf uur gedragen en toen ben ik naar de auto gestrompeld om mijn instappers te pakken. Gelukkig was ik niet de enige :')
disclaimer
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:07:18 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_210947696
En verder, mijn moeder is zeven jaar dood, ik was stapeldol op mijn moeder en toen ik wist dat ze dood zou gaan vond ik dat ondraaglijk, maar ik heb er echt helemaal geen last meer van nu. Natuurlijk had ik liever gehad dat ze had geleefd en mijn kinderen haar hadden gekend (en zij hen), en dat ik nog een warm nest had om naar terug te keren en een mama had om soms bij uit te huilen maar ja, dat is er nou eenmaal niet meer. En dat heb ik geaccepteerd.

Er zal altijd een portretje op de kast staan bijvoorbeeld, en ze is gewoon een deel van mij, maar ik doe niet aan speciale herdenkingen ofzo.

Zo kan het dus ook nog :)
disclaimer
pi_210947979
Hoe merk je dat je ouder wordt?
Als je zoon met koeienletters de houdbaarheidsdatum op het zakje van de smeerworst schrijft :')
If they say
pi_210950203
Ik zou met B binnenkort naar het Van Gogh museum gaan, jaja, vanwege die Pokemon kaart. Maar helaas, omdat er teveel mensen zich als imbicielen gedroegen is de kaart er niet meer verkrijgbaar.
Het was al een hele uitdaging om uberhaupt een dag en tijd te kunnen reserveren. Populaire wezens die Pokemons.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:25:19 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210950631
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 14:28 schreef exode het volgende:
Ik zou met B binnenkort naar het Van Gogh museum gaan, jaja, vanwege die Pokemon kaart. Maar helaas, omdat er teveel mensen zich als imbicielen gedroegen is de kaart er niet meer verkrijgbaar.
Het was al een hele uitdaging om uberhaupt een dag en tijd te kunnen reserveren. Populaire wezens die Pokemons.
Wij willen ook. Ik werk er dichtbij en zag hoe druk het was... :N

De expositie is er nog een hele tijd. Echt iets voor tijdens een studiedag.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:33:26 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210950693
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 09:07 schreef SQ het volgende:
En verder, mijn moeder is zeven jaar dood, ik was stapeldol op mijn moeder en toen ik wist dat ze dood zou gaan vond ik dat ondraaglijk, maar ik heb er echt helemaal geen last meer van nu. Natuurlijk had ik liever gehad dat ze had geleefd en mijn kinderen haar hadden gekend (en zij hen), en dat ik nog een warm nest had om naar terug te keren en een mama had om soms bij uit te huilen maar ja, dat is er nou eenmaal niet meer. En dat heb ik geaccepteerd.

Er zal altijd een portretje op de kast staan bijvoorbeeld, en ze is gewoon een deel van mij, maar ik doe niet aan speciale herdenkingen ofzo.

Zo kan het dus ook nog :)
Ik vind dit echt heel troostend om te lezen. Dat zo'n gemis kennelijk toch een plekje kan krijgen.
KuikenGuppy
pi_210950720
Ongelooflijk toch, hoe een paar randdebielen het verpesten?
Zoon wilde ook, was vorige week ergens, dat er nog kaartjes waren voor in de herfstvakantie. Maar ik vermoedde dat die pikachukaart dan al op zou zijn dus ik weigerde kaarten te kopen.
En nu las ik gister dus dat ze gestopt zijn met die Pokémonkaart.
En ze staan op marktplaats, voor achterlijk veel geld }:| dus de échte fans vissen achter het net.

Hij gaat morgen met zn zus en zwager wel naar een Pokémon evenement, pas ik op kleinzoon :)
If they say
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:45:32 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210950769
Op het Jeugdjournaal zeiden ze dat de kaarten op een andere manier beschikbaar gemaakt gaan worden.
KuikenGuppy
pi_210950787
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:45 schreef Burdie het volgende:
Op het Jeugdjournaal zeiden ze dat de kaarten op een andere manier beschikbaar gemaakt gaan worden.
Klopt maar die kaart ging eerder alleen via de UK en de VS en konden hiervandaan niet besteld worden. Weet niet wat ze nu dan gaan doen.
If they say
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:51:26 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210950813
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:48 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Klopt maar die kaart ging eerder alleen via de UK en de VS en konden hiervandaan niet besteld worden. Weet niet wat ze nu dan gaan doen.
Via het Pokemon Center worden die beschikbaar gemaakt lees ik op Ad.nl.
https://www.ad.nl/binnenl(...)gevaarlijk~a5b26027/
KuikenGuppy
pi_210950858
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:51 schreef Burdie het volgende:

[..]
Via het Pokemon Center worden die beschikbaar gemaakt lees ik op Ad.nl.
https://www.ad.nl/binnenl(...)gevaarlijk~a5b26027/
Ja, maar die zit niet in Nederland en ze verstuurden ze ook niet hierheen. Er staat wel dat ze hier in een paar winkels beschikbaar komen, alleen niet wanneer en waar.
Zoon baalt enorm, wilde er zo graag 1 voor zn verzameling.
If they say
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:58:44 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210950867
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:57 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ja, maar die zit niet in Nederland en ze verstuurden ze ook niet hierheen. Er staat wel dat ze hier in een paar winkels beschikbaar komen, alleen niet wanneer en waar.
Zoon baalt enorm, wilde er zo graag 1 voor zn verzameling.
Omdat ze dat nog niet weten.
KuikenGuppy
pi_210950888
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:58 schreef Burdie het volgende:

[..]
Omdat ze dat nog niet weten.
Snap ik ;) Zoon zit er met zn neus bovenop, die komt er wel achter. Hopelijk op tijd voordat ze zijn uitverkocht.
If they say
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:08:09 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210950961
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 15:38 schreef Mushanga71 het volgende:
Ongelooflijk toch, hoe een paar randdebielen het verpesten?
Zoon wilde ook, was vorige week ergens, dat er nog kaartjes waren voor in de herfstvakantie. Maar ik vermoedde dat die pikachukaart dan al op zou zijn dus ik weigerde kaarten te kopen.
En nu las ik gister dus dat ze gestopt zijn met die Pokémonkaart.
En ze staan op marktplaats, voor achterlijk veel geld }:| dus de échte fans vissen achter het net.

Hij gaat morgen met zn zus en zwager wel naar een Pokémon evenement, pas ik op kleinzoon :)
Wij hebben entreetickets voor komende week, dat was überhaupt de eerste datum dat ik nog kon reserveren, en dat is al even geleden (30 september).
Gisteren idd mail gehad dat er geen Pokemon kaartjes meer zijn.

Maar goed, museumkaart, dus niet dat we een vermogen aan entreetickets hebben uitgegeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210951021
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wij hebben entreetickets voor komende week, dat was überhaupt de eerste datum dat ik nog kon reserveren, en dat is al even geleden (30 september).
Gisteren idd mail gehad dat er geen Pokemon kaartjes meer zijn.

Maar goed, museumkaart, dus niet dat we een vermogen aan entreetickets hebben uitgegeven.
Mazzel dat je de museum jaarkaart hebt maar toch flink balen dat de Pokémonkaart er niet meer is.
Zoon zou niet eens meer willen gaan, al hád ik kaartjes :')
Spaart Soneal ze ook?
Vind het echt zuur, juist door die op winst beluste mafkezen }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 14-10-2023 16:37:53 ]
If they say
pi_210951064
Eigenlijk had ik gehoopt dat doordat ze voor zo achterlijk veel geld worden doorverkocht, er nog een miljoen kaarten zouden worden bijgedrukt. Gewoon, om dit soort speculanten de nek om te draaien >:)
If they say
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:22:14 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210951073
Ja, Soneal heeft ook Pokémonkaarten, plus dat hij een museum sowieso geen straf vindt en het van Gogh helemaal niet, dus we vermaken ons wel :D

Als ik de nieuwsberichten zo lees dan lijkt het alsof mensen bedreigd zijn na het verlaten van het museum.

Plus dat ze minder waard worden als ze niet meer zo uniek zijn, dat is ook een voordeel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210951159
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:22 schreef Leandra het volgende:
Ja, Soneal heeft ook Pokémonkaarten, plus dat hij een museum sowieso geen straf vindt en het van Gogh helemaal niet, dus we vermaken ons wel :D

Als ik de nieuwsberichten zo lees dan lijkt het alsof mensen bedreigd zijn na het verlaten van het museum.

Plus dat ze minder waard worden als ze niet meer zo uniek zijn, dat is ook een voordeel.
Oooh, dan wordt het toch nog een leuk dagje :)
Nou, dat idd. Wat ik las was het niet zo fijn om met een Pokémonkaart naar buiten te lopen :{

Daarom nog een miljoen erbij, zijn ze waardeloos voor de doorverkopers en hebben onze kinderen er nog wat aan. Zoon wil die kaart echt heel graag, al zou ie niks waard zijn.
If they say
pi_210951260
Ik vind het ook een toffe kaart. Zou ik zo in uitvergrootte versie aan de muur hangen, als de game-kamer ooit geen troep-kamer meer is. Ik vind het alleen geen reis naar Amsterdam waard.

Ik vind het vooral naief dat ze deze run niet voorzien hadden.
pi_210951320
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:43 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind het ook een toffe kaart. Zou ik zo in uitvergrootte versie aan de muur hangen, als de game-kamer ooit geen troep-kamer meer is. Ik vind het alleen geen reis naar Amsterdam waard.

Ik vind het vooral naief dat ze deze run niet voorzien hadden.
Vind die uitvergrote Eevee met hoed stiekum leuker dan de Pikachu :D Die hadden ze wel in de online shop, zat zelfs in mn mandje want dacht toen nog, dat bij een bestelling óók een kaart werd gegeven :')

Nouja, ze wilden kinderen naar het museum krijgen en das gelukt, alleen niet de kinderen voor wie het echt bedoeld was :') Maar ze hadden met een oplage van in totaal 75000 kaarten dit wel kunnen verwachten ja }:|
If they say
pi_210954662
B had al een lijstje op het oog waar hij hem in zou zetten op zijn kamer.
Die jongen is een wandelende Pokemon encyclopedie ik had geen zin in die gekte en drukte maar hij wilde zo graag dat ik dus had gereserveerd.

Hij heeft meer kaarten die veel geld waard zijn, die liggen goed opgeborgen. Hij wil die ook nog leuk in zijn kamer 'tentoonstellen'.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:16:57 #34
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210955313
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 21:37 schreef exode het volgende:
B had al een lijstje op het oog waar hij hem in zou zetten op zijn kamer.
Die jongen is een wandelende Pokemon encyclopedie ik had geen zin in die gekte en drukte maar hij wilde zo graag dat ik dus had gereserveerd.

Hij heeft meer kaarten die veel geld waard zijn, die liggen goed opgeborgen. Hij wil die ook nog leuk in zijn kamer 'tentoonstellen'.
Gaan jullie nu nog wel, exode?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210955486
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:16 schreef livelink het volgende:

[..]
Gaan jullie nu nog wel, exode?
Nee, we gingen echt voor die kaart. Ik ben de cultuurbarbaar in dit topic ;)
pi_210955571
Wat sneu voor B @exode En dit bedoel ik nou. De kinderen die er écht wat mee hebben, hebben nu pech :{

Hier al 20 jaar Pokémon én kaarten. Dochter begon en zoon heeft het stokje overgenomen. Die twee weten er ook alles over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If they say
pi_210955667
Wij hadden vanmiddag een feestje bij de schoonfamilie. Dat waren weer bijzondere uren, MAAR ik heb dus wel een goed verhaal gehoord. Nou jou een anekdote of een 'serieus, echt hoe dan?'

Schoonzus had ruzie gekregen met een vrouw op het schoolplein. (Ons schoolplein, nichtje zit op dezelfde school als B en Juul)

Het was de vrouw van Lijpe, die ik moest Googlen, en zijn zoon zat bij Juul in de klas.

Schijnbaar zijn ze verhuisd naar Dubai en kon ik me inderdaad herinneren dat er een kindje afscheid nam.

Maar goed die ruzie was omdat de vrouw in kwestie in een gele lamborgini (die van Lil Kleine is, jaja dit verhaal keeps on giving) nogal in de weg stond half op de stoep, half voor het hek waardoor niemand het schoolplein op of af kon.

Dan is mijn verhaal dat ik Job Cohen bijna elke dag tegenkom in onze straat minder spannend.
pi_210955747
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 22:29 schreef exode het volgende:

[..]
Nee, we gingen echt voor die kaart. Ik ben de cultuurbarbaar in dit topic ;)
B:)B
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210957693
Mooi verhaal exode :D

Balen van die Pokémon kaart. Zeker voor de mensen die kaartjes hadden om er een te krijgen.

Ik faal met m’n inpaklijstje voor vakantie.. ik weet zeker dat ik m’n lenzen heb ingepakt voor vakantie, maar blijkbaar zitten ze niet in de koffer (en liggen ze waarschijnlijk op de strijkplank klaar om in de koffer te doen of zo) maar puntje bij paaltje, ik heb ze dus niet bij me. Had nog een setje bij me die toevallig in m’n toilettas zat. Had de verpakking maar bewaard en daar heb ik ze gisteravond in terug gedaan.

Maar hier in Turkije dus geen drogisterijen/apotheken waar ze die dingen verkopen.
Hopelijk een opticien in de buurt. Al hadden ze het gisteren bij de receptie over dat we dan naar alanya moesten daarvoor (en dat is nog wel een stukje :{ ). Maar goed. Ik kan ook niet zonder. En de lenzen van man zijn weer te sterk.

Maar goed. Ik vergeet dus weer iets essentieels, ondanks m’n lijstje :') |:(
  zondag 15 oktober 2023 @ 05:49:08 #40
37150 livelink
pi_210957745
Wat vervelend hilliebillie. Moeten jullie er maar een gezellig dagje Alanya van maken, maar leuk is inderdaad anders.

Kon je er niet van slapen?
pi_210957921
Jawel hoor, maar werd wakker om naar het toilet te gaan. Toen even Facebook en fok gecheckt. Goed te merken dat de wifi capaciteit hier ruk is als iedereen wakker is :D

Maar goed er is hier genoeg te doen, dus dat hebben we ook niet de hele dag door nodig ;)
pi_210957943
Oké hillie hopelijk snel ergens lenzen te scoren.

Wij zitten bij de gate dus nog geen idee of ik wat vergeten ben. Kom ik dan op bestemming wel achter
pi_210958006
Veel plezier daar, Hillie! Heerlijk. O+
Protège moi de mes désirs.
  zondag 15 oktober 2023 @ 08:29:27 #44
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210958042
Goed verhaal wel exode!

Fijne vakantie aan diegenen die nú vakantie hebben, en hopelijk toch een oplossing voor je lenzen. Draag je daglenzen soms? Want ik begrijp dat je wel een set bij je hebt?
  zondag 15 oktober 2023 @ 08:31:56 #45
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210958052
Wij hebben ooit een camper gehuurd en in mijn toilettas zat ook een setje reserve lenzen in de verpakking nog.
En toen we de camper moesten opruimen om in te leveren, kon ik nergens die lenzen vinden. Heel die camper binnenstebuiten gekeerd. Onder stoelen gekeken, overal. Maanden later wil ik een paracetamol uit een doosje halen. Was mijn lensdoosje in het paracetamoldoosje geschoven.
pi_210958273
Het is wel echt weer voor de herfstvakantie hè :') Wij moeten nog een weekje.

Hier zat de oudste gisteren achter de jongste aan met zo'n grote nep-spin voor Halloween. En toen sprong de jongste in de gordijnen. En toen kwam de gordijnrails naar beneden }:|
  zondag 15 oktober 2023 @ 09:22:22 #47
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210958320
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 09:12 schreef Amsel het volgende:

Hier zat de oudste gisteren achter de jongste aan met zo'n grote nep-spin voor Halloween. En toen sprong de jongste in de gordijnen. En toen kwam de gordijnrails naar beneden }:|
Oh nee!
pi_210958321
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 09:12 schreef Amsel het volgende:

Wij zijn echt letterlijk in de stromende regen vertrokken van vrijdag op zaterdag. Over de Belgische snelweg naar het vliegveld. Was een uitdaging op sommige momenten ;)

Ik draag inderdaad daglenzen. En toevallig had ik afgelopen week een overleg met overnachting en had ik een extra setje lenzen nog in m’n toilettas zitten. Normaal haal ik die er uit. De rest had ik links en rechts in een doosje gedaan en dacht ik in m’n koffer gedaan.

Maar goed, ik kwam er gisteren achter toen ik de lenzen van die dag uit deed omdat ik last had van mn ogen (droge lucht in het vliegtuig en slapen in het vliegtuig doet geen goed voor je lenzen). De oude had ik helaas al weg gegooid anders had ik daar misschien ook nog een paar dagen mee kunnen overbruggen voor iets meer speling.

F_r ook fijne vakantie! En voor de rest ook die nu vakantie heeft!
pi_210958355
@hilliebillie, wat balen van de lenzen.
Ga je nu dat setje lenzen wat je nog hebt, bewaren in de vloeistof waar je ze vanochtend uit haalt? Want dat is vragen om problemen (maar misschien moet ik me daar niet mee bemoeien..., je hebt maar 1 paar ogen).
* Nijna stopt belerend vingertje weer snel weg.
Fijne vakantie!
Fake it till you make it...
pi_210958416
Kak van je lenzen hilliebillie. En dan net op vakantie waar je niet over opticiens struikelt :{

Kom er net achter dat zoon nog maar 1 trui past :') Niet dat ie veel truien draagt, meestal t-shirt met een vest, maar toch. Winterjas ook te klein maar die wil ie toch niet aan want, vest :')
Maargoed, dat wordt shoppen voor hem in Maastricht en de outlet.
We gaan over een week. Heb dit nog nooit gedaan, kort van te voren iets boeken :D

Vakantiegangers en thuisblijvers, fijne herfstvakantie!
If they say
pi_210958435
Hier nog geen herfstvakantie, we moeten nog een week. Gister met de jongste geshopt en leuk geslaagd :).
pi_210958441
Oh dat is balen van je lenzen Hillie!
Ik had dit soort dingen ook zo vaak, ik ben maar overgestapt op een bril.

De dag is aangebroken, de verwarming is aan. 5 dagen later dan vorig jaar zag ik in de energieverbruik gedoe App.

Wij gaan eigenlijk nooit op vakantie in de herfstvakantie, ik merk ook wel dat onze kinderen de herfstvakantie altijd benaderen als 'we storten volledig in'. B snot en hoest de hele boel bij elkaar en is lekker bleek.
Deze week 2 dagen kinderloos, want jaaaaa vakantie BSO en 1 dag Lego World verder doen we waar de regen ons brengt. (naar de Lego kamer dus) En ik moet tussendoor werken oh en sporten natuurlijk.
  zondag 15 oktober 2023 @ 09:38:52 #53
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210958447
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 09:27 schreef Nijna het volgende:
@:hilliebillie, wat balen van de lenzen.
Ga je nu dat setje lenzen wat je nog hebt, bewaren in de vloeistof waar je ze vanochtend uit haalt? Want dat is vragen om problemen (maar misschien moet ik me daar niet mee bemoeien..., je hebt maar 1 paar ogen).
* Nijna stopt belerend vingertje weer snel weg.
Fijne vakantie!
Jij mag dat zeggen als dochter van een opticien!
  zondag 15 oktober 2023 @ 09:39:46 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210958453
Welke regio’s hebben nu vakantie? Zuid en midden?
pi_210958503
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 09:39 schreef amaranta het volgende:
Welke regio’s hebben nu vakantie? Zuid en midden?
Volgens mij wel.
pi_210958566
Behalve Zeeland want die wijken af en hebben pas volgende week. Of in ieder geval het deel waar wij wonen.

Wij hebben dit jaar gekeken om een weekje weg te gaan deze vakantie, maar het is serieus amper meer te doen met z’n zessen.

Edit. Ik klaagde hier even maar heb nog maar een koffie gepakt.
Met een meidenkwartet
pi_210958991
Wij gaan dinsdag tm donderdag naar Disney... het weer voor wo en do is uhhhh 😭😭😭☔️☔️☔️☔️☔️
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 15 oktober 2023 @ 10:50:36 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210959004
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 09:55 schreef Cathmar het volgende:
Behalve Zeeland want die wijken af en hebben pas volgende week. Of in ieder geval het deel waar wij wonen.

Wij hebben dit jaar gekeken om een weekje weg te gaan deze vakantie, maar het is serieus amper meer te doen met z’n zessen.

Edit. Ik klaagde hier even maar heb nog maar een koffie gepakt.
Ik las "koffer gepakt" en dacht, dat is snel geregeld :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210959042
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 10:48 schreef Vicky het volgende:
Wij gaan dinsdag tm donderdag naar Disney... het weer voor wo en do is uhhhh 😭😭😭☔️☔️☔️☔️☔️
100 rondjes in 'It's a small world after alllll'
pi_210959085
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik ook _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210959087
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 10:55 schreef exode het volgende:

[..]
100 rondjes in 'It's a small world after alllll'
Zoiets 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_210959101
Wij gaan lekker naar het festival hier in het park en doen gewoon net alsof het weer fantastisch is.
Ik ga zelf ook twee avonden achter de bar staan met vriendinnen, dus wordt wel een gezellig weekje zo O+
pi_210959119
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik ook. :D
pi_210959233
Hilliebillie, als je algemene lenzen hebt en op een groot resort zit, wellicht is het een optie om te zoeken of ze een Facebook pagina hebben, en daar te kijken of je iemand kunt vinden die een deze dagen die kant op gaat en een setje voor je mee wil nemen? Ik zie dat op een tweeling groep nog wel eens succesvol gebeuren.

Wij zijn ook op vakantie! Weekje centerparcs, en dat vind ik eigenlijk niet zo erg met wat herfstweer af en toe. Kan de openhaard ook een keer aan O+ Al zou het ook wel leuk zijn als we een keer voetgolf kunnen spelen buiten. Verder is het toch vooral zwemmen, spelletjes spelen en in de indoorspeeltuin spelen (dat laatste alleen voor de kinderen ;) )
pi_210959305
@hilliebillie, als je ergens vloeistof voor je lenzen kan scoren dan kan je ze volgens mij prima meerdere dagen dragen... ik denk dat je daar minder kwaad mee doet dan ze in hetzelfde bakje met oude vloeistof stoppen... hopelijk vind je een oplossing :*
pi_210960970
Wij zitten in een dorp Duitsland in de buurt van mijn schoonfamilie (waar net de zon nog scheen maar het nu regent :') ) we betalen trouwens 250 euro voor drie nachten voor vier personen, wat ik heel goed te betalen vind gezien de staat, grootte en uitrusting. Maar dit is wel het type huisje wat je niet via grootte boekingssites vindt en wat je contact moet betalen bij aankomst :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 14:53:13 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210961475
Fijne vakantie vakantiegangers!

Ik ben aan het bijkomen van een erg leuk feestje gisteren. Duurde maar tot half 11 maar ik ben kapot :@ kan blijkbaar nog niet zo veel hebben maar ik heb me gelukkig goed vermaakt *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_210962109
Het is gelukt met lenzen scoren. Met de bus naar alanya geweest en met goed zoeken een opticien kunnen vinden die open was.

Ik heb inderdaad een nachtje m’n lenzen bewaard in het bakje waar ze uit kwamen. Niet ideaal maar was echt een noodoplossing, gelukkig voor 1 dag.
Heb nu voor de minste sterkte een doosje maandlenzen gekocht, daar kan ik met links ook wel mee overbruggen voor een week. Maar goed een goede les wel geleerd, sommige dingen moet je even dubbel checken.
(Man had zelfs in beiden koffers die we bij hadden een doosje lenzen gestopt, voor het geval er wellicht een koffer niet zou aan komen (kleding spreid ik ook altijd), maar dat vond ik voor mezelf niet nodig :D had ik dat ook maar gedaan ;) )

Maar goed, nu kan ik zorgeloos genieten :)
pi_210962117
Koffer pakken doe ik hopelijk binnenkort weer als ik lekker alleen een mini break doe. Met vriendinnen.
Familie vakantie pas weer volgende zomer.

Ik, de provinciaal, ga met de tieners naar Amsterdam volgende week. Nee serieus ik kom nooit in Amsterdam. Ben sneller in Frankrijk, in de tijd die het kost vanaf hier. Heb Anne Frank tickets. Wat gaan we nog meer doen? Waar moeten we heen voor lunch snacks en diner? Als iemand tips heeft O+
En ja Google geeft ook tips maar ik hou van de ideeen hier.
Met een meidenkwartet
pi_210962172
Amsterdammer hier maar ik heb géén idee. Kom amper in het centrum. Laatste keer was...ergens in december 2021, geloof ik :')
In Maastricht weet ik dan weer wel adresjes :+

Edit: als het burgerweeshuis, nu Amsterdam museum :') open was geweest, had je daar kunnen lunchen. Das echt mijn favo plekje in heel die stad. Maar die wordt helaas verbouwd :{ althans, das de bedoeling.
If they say
  Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 16:38:25 #71
5428 crew  miss_sly
pi_210962222
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 16:18 schreef Cathmar het volgende:
Koffer pakken doe ik hopelijk binnenkort weer als ik lekker alleen een mini break doe. Met vriendinnen.

Ik, de provinciaal, ga met de tieners naar Amsterdam volgende week. Nee serieus ik kom nooit in Amsterdam. Ben sneller in Frankrijk, in de tijd die het kost vanaf hier. Heb Anne Frank tickets. Wat gaan we nog meer doen? Waar moeten we heen voor lunch snacks en diner? Als iemand tips heeft O+
Als je lekker Italiaans wil eten, kun je naar https://www.trattoriafantasia.nl/
Ligt lakbij het De la Mar theater en de naam klinkt ook een beetje als een tourist trap, maar je kunt er echt heerlijk eten.

Lekker lunchen kun je bij https://cafehetpaleis.nl/

Snacks zijn er overal. Je kunt in een van de rijen gaan staan voor DE stroopwafel ofzo, maar ik zou het niet doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210962255
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2023 16:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als je lekker Italiaans wil eten, kun je naar https://www.trattoriafantasia.nl/
Ligt lakbij het De la Mar theater en de naam klinkt ook een beetje als een tourist trap, maar je kunt er echt heerlijk eten.

Lekker lunchen kun je bij https://cafehetpaleis.nl/

Snacks zijn er overal. Je kunt in een van de rijen gaan staan voor DE stroopwafel ofzo, maar ik zou het niet doen.
Dank!! Genoteerd O+
Met een meidenkwartet
pi_210966088
quote:

Misschien is de the Dungeons wel wat. Moeten ze wel van spookhuizen houden.
pi_210967157
Zij die de avond hebben doorgebracht met muizenjacht, groeten u.

2 muizen....liepen gewoon brutaal in de woonkamer rond. Hele happening was het.

Morgen komt er muizengaas binnen want ze komen onder de uitbouw naar binnen.
1 voordeel, verloofde wil nu ook het vervangen van de uitbouw versnellen.
pi_210967955
Dat is wel brutaal inderdaad! Hopelijk heb je ze kunnen vangen!

En een mooie bijkomstigheid dat verloofde nu ook sneller de uitbouw wil aanpakken :D
pi_210968221
quote:

Mijn kind gaat volgende week met een stel vriendinnen naar Amsterdam, ik moet nog een beetje aan het idee wennen... :X

@exode, hebben jullie ze ook gevangen?

Wij hebben gisteren de halve dag een poging gedaan om de vloer weer vlak te krijgen, die komt omhoog op 1 stuk en ligt nu strak tegen de muur, dus we dachten "even" ruimte te maken.
Maar dat ging dus niet zo even :{
Dit is volgens mij gewoon het teken dat het nu toch echt tijd wordt om iets te gaan veranderen in huis.
De kluslijst wordt steeds langer, nu alleen zien dat er genoeg budget is om alles in 1x te doen...
Andere vloer stond al op de lijst.
pi_210968419
De muizen zijn gevangen en heel diervriendelijk een heel eind verderop uitgezet. Wij in ons 'huispak' door de wijk heen, allebei met een tupperware bak met iets bewegends en vooral hard giechelend.

Gaas komt er dus, ook voor de ventilatiegaten in de gevels en zo'n ultrasone apparaat, die gaat of in de kruipruimte of in de kelderkast.

De uitbouw wordt naar voorjaar 2025 getrokken in plaats over een jaar of 2 a 3. Zwager komt binnenkort al langs om een prijsindicatie te geven, daarna gaan we meerdere architecten/bouwconstructeurs benaderen en gaan we plannen.
Wordt een groot project, uitbouw waar oa keuken en wc inzitten wordt dus volledig vervangen en er komt een aanbouw. En als we dan toch alles open hebben liggen, gaan we ook meteen de woonkamer isoleren, glas in raamkozijn vervangen etc etc.

We hikken er al zo lang tegenaan, de afgelopen maanden ook echt wel gesproken of het niet beter is om te verhuizen. Het huis van de overburen staat dus te koop en die zit aan de top van ons budget. Zouden we er ineens 50 vierkante meter bijkrijgen en een grote tuin.

Maar wij worden allebei heel onrustig van veel ruimte. Ja, we zijn wat apart ;)

Ook wel benieuwd naar de mening van een architect, of we niet teveel willen in dit huisje. Het is in ons geval nu echt wel verbouwen of verhuizen.
  maandag 16 oktober 2023 @ 11:12:28 #78
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210969820
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 08:27 schreef exode het volgende:
Maar wij worden allebei heel onrustig van veel ruimte. Ja, we zijn wat apart ;)
O+ Nee hoor! Ons vorige huis werd net te krap, maar het 'maatje groter' voelt nu gigantisch. Ik vind het maar gek dat we nu best wat onbenutte vloerruimte hebben op zolder.
Maar er komt vast meer zooi bij naar mate onze zoon ouder wordt.

Wordt wel spannend, grootste plannen! Hebben jullie een enig idee van de kosten of kan dat nog alle kanten op?
pi_210969860
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 11:12 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
O+ Nee hoor!

Wordt wel spannend, grootste plannen! Hebben jullie een enig idee van de kosten of kan dat nog alle kanten op?
Groot voordeel is dat alle bouwwerkzaamheden via zwager kunnen. En we kunnen deels dingen hergebruiken zo hebben we allemaal vrij recent keukenspul laten inbouwen en ook de spotjes zijn behoorlijk nieuw.

En last but not least, subsidie, we gaan van een niet geisoleerde uitbouw naar een wel geisoleerde uitbouw en van een matig geisoleerde woonkamer naar een goed geisoleede woonkamer.

Ik vind het lastig schatten maar hij riep eerder rond de 50K dus ik zeg 70K.
  maandag 16 oktober 2023 @ 11:31:30 #80
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210969965
Ik zou soberso naar de zijkant uitbouwen. De brandgang bij de woonkamer trekken en het recht van overpad opheffen.
pi_210970284
Oeh goed vooruitzicht @exode!
Toen wij ons huis kochten hebben we meteen een uitbouw laten plaatsen. Kostte bijna 50k maar elke cent meer dan waard.

Wij zijn on route. Net Frankrijk ingereden. Mijn man maakt altijd puzzels voor de meiden om zo wat zakgeld te verdienen. Deze keer geen puzzel voor zakgeld maar een puzzel voor A. Ze moest puzzelen voor haar cadeau 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_210970411
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 11:31 schreef amaranta het volgende:
Ik zou soberso naar de zijkant uitbouwen. De brandgang bij de woonkamer trekken en het recht van overpad opheffen.
Now we are talking!
We zaten zelf ook te denken aan een soort van uitbouw op de eerste verdieping over de brandgang heen. Krijg je een soort tunnel.

Maar de buren zullen sowieso minder blij zijn, we zetten een blok neer naast hun 'uitzicht' en de andere buren waar we vast zitten met onze huidige uitbouwen moeten we ook goed managen. Alle regenpijpen lopen af via onze uitbouw.....
pi_210970485
Veel plezier Vicky!
pi_210970699
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:25 schreef exode het volgende:

[..]
Now we are talking!
We zaten zelf ook te denken aan een soort van uitbouw op de eerste verdieping over de brandgang heen. Krijg je een soort tunnel.

Maar de buren zullen sowieso minder blij zijn, we zetten een blok neer naast hun 'uitzicht' en de andere buren waar we vast zitten met onze huidige uitbouwen moeten we ook goed managen. Alle regenpijpen lopen af via onze uitbouw.....
Wij hebben zo’n tunnel ook echt! Onze bovenverdieping loopt over de gezamenlijke achterom :)
pi_210970712
Lees ik nou dat @exode een paar muizen in huis heeft losgelaten om die uitbouw erdoor te duwen? >:)
pi_210971415
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:55 schreef Amsel het volgende:
Lees ik nou dat @:exode een paar muizen in huis heeft losgelaten om die uitbouw erdoor te duwen? >:)
Dat was eigenlijk ook mijn eerste gedachte _O-. Well played :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210971475
Jullie hebben mij door >:)

Ik gaf B al de schuld, die wil heeeeel graag een slang als huisdier, wij absoluut niet. Die was nu wel handig geweest. O-)
pi_210971481
En wij hebben gewoon een kat he, een bejaard exemplaar dat wel. Maar die interesseert het duidelijk helemaal niets.
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:20:32 #89
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210971492
Hehe, dat van die kat zag ik niet aankomen :D
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 06:15:11 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210980883
Zij die vrijdagnacht een kotsende 2,5-jarige hadden, de vakantie met opa en oma naar België gisteren begonnen op de SEH met pijn (diagnose: infectie van de maag... Auw!) en gisterenavond dan uiteindelijk toch op vakantie gingen, maar vannacht drie keer een volgespuugde 4-jarige konden wassen en - voor zo ver dat gaat in een vakantiehuisje - van een schoon bed voorzien en vervolgens om 4 uur door de jongste uit bed gerammeld werden....groeten u.

Na een uur terugleggen en ernaast liggen (was al bij de kinderen gekropen na het spuugfestijn) heb ik het opgegeven. Ik zit dus al ruim een uur beneden. Inmiddels heeft de oudste zich ook bij ons gevoegd. Ze zegt dat ze zich weer helemaal top voelt. Ik moet het nog zien zodra er weer iets in haar buikje komt. Arm ding.

Ik vind dit zo kut he. Deze vakantie is de laatste keer op vakantie met opa en oma (ze worden zo oud dat dat langzamerhand niet meer gaat) en we zouden gisterenochtend al vertrekken... Nog even los van het geld dat we hieraan uitgegeven hebben. We hebben maar 4 nachtjes en ik heb nog niks anders gezien dan het huisje en kots, kots en nog meer kots... Iig zo maar even bij de receptie extra beddengoed gaan vragen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:21:09 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210981071
Dit is wel een beetje de tendens van al jou vakanties lijkt het wel. Hopelijk snel weer fit allemaal zodat je nog van de vakantie kunt genieten.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:30:46 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_210981110
ZO, oudste is naar Tsjechië op werkweek. Is het al bijna zaterdagochtend?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:58:23 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210981198
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 07:30 schreef Troel het volgende:
ZO, oudste is naar Tsjechië op werkweek. Is het al bijna zaterdagochtend?
Bijna
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:11:32 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_210981258
Sterkte tink, wat een pech!

Troel, hoor je nu juist niet ultiem te genieten van je rust? :D
disclaimer
pi_210981382
Ah nee Tink, wat balen!
Hopelijk knappen ze wel snel op zodat je nog kan genieten.
pi_210981530
Oh Tink, dit is ook wel extreem balen zeg!
Heel veel beterschap :*
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:01:34 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_210981569
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 08:11 schreef SQ het volgende:
Sterkte tink, wat een pech!

Troel, hoor je nu juist niet ultiem te genieten van je rust? :D
Jongste is er gewoon en is donderdag jarig. Rust heb ik toch niet ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:01:48 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_210981945
Oh ik vind 1 kind minder altijd zo extreem veel schelen :D
Mijn oudste is weer op kamp komend weekend _O_
disclaimer
pi_210981980
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:01 schreef SQ het volgende:
Ja echt he. De hele dynamiek is dan anders. Maakt ook niet uit wie er weg is.

Beterschap Tink, hopelijk knappen ze snel op en kunnen jullie nog wel van de vakantie genieten.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:30:03 #100
35189 Troel
scherp en bot
pi_210982181
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:01 schreef SQ het volgende:
Dat is op deze leeftijd denk ik toch al anders, ze doen heel veel zelf. Het is wel de meest zelfstandige die er nu niet is :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:53:04 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_210982385
Het gaat niet zozeer om de zelfstandigheid maar om de onderlinge dynamiek. Die is met 2 kinderen gewoon anders dan met 3.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:11:33 #102
35189 Troel
scherp en bot
pi_210982520
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:53 schreef Kyara het volgende:
Het gaat niet zozeer om de zelfstandigheid maar om de onderlinge dynamiek. Die is met 2 kinderen gewoon anders dan met 3.
Maar die onderlinge dynamiek valt dus wel mee vind ik zelf. Ze komen thuis, gaan huiswerk maken, achter de computer enzo, dus dat is eigenlijk alleen tijdens het avondeten en in de weekenden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210982588
Tink wat een ellende! Hopelijk is het kortdurend en knappen ze vandaag al weer op.

Over het algemeen wordt er op een vakantiepark niet moeilijk gedaan over extra beddengoed, ook niet voor een paar reserve als je uitlegt dat je zieken hebt.
pi_210982799
@Tink, beterschap, wat naar zo op vakantie :*

@Troel, aftellen dus?
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 11:50:07 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_210982827
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:11 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar die onderlinge dynamiek valt dus wel mee vind ik zelf. Ze komen thuis, gaan huiswerk maken, achter de computer enzo, dus dat is eigenlijk alleen tijdens het avondeten en in de weekenden.
Hoe oud zijn ze bij jou Troel?
pi_210982845
Maar 1 kind hebben en als die weg is ben je alléééén _O_
(Geldt niet voor de zomervakantie, dan is alleen zijn echt kut)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:13:35 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_210982988
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 11:50 schreef Kyara het volgende:

[..]
Hoe oud zijn ze bij jou Troel?
Bijna 14 en 15 (bijna 16 zegt ie zelf)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:30:14 #108
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210983629
Jongens, mijn kind heeft net als een idioot staan springen op zo'n springbult hier buiten. Ondanks de kots vannacht. Ze is echt compleet opgeknapt, alleen nog moe. Kinderen en kots, het blijft bizar... Ging zaterdagochtend bij de jongste ook wel zo, maar had dit niet verwacht na vannacht. En mijn eigen buik is bijna te doen met heel veel paracetamol.

Dus einde geklaag, want de zon schijnt, ze hebben hier lekkere thee en brioche en morgen is er een lampionnentocht en we maken er het beste van. Lekker een beetje (extreem langzaam van bankje naar bankje) wandelen, niet te veel moeten en de kinderen regelmatig even aan opa en oma overlaten.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210983717
Ach Tink, dat is wel echt heel zuur (no pun intended). Hopelijk is de ellende nu klaar :*.

Ik verbaas me er echt over hoe extreem relaxt het is als 1 kind de hort op is. Samen zitten ze continu op elkaars lip, kunnen het niet laten om de ander te irriteren. Als die factor wegvalt is het bijna sereen in huis O+.

Verder buffel ik nog even verder. Drukke weken deze maand en de emmer is wel een beetje vol. Zaterdag gaan we een paar dagen naar Parijs (geen Disney), daarna mag ik naar een congres in Praag. Veel zin in, maar er moet ook nog zoveel deze week...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210983747
Afgelopen vrijdagmiddag en zaterdagmiddag had mijn oudste kinderfeestjes, dus was ik vrijdag alleen met de jongste en zaterdagmiddag alleen met vrouwlief en jongste. Heerlijk was dat, eindelijk even één op één tijd met haar en niet het bepalende van de oudste steeds er overheen en er tussendoor. Ik kan daar echt wel van genieten ja, als er één kind weg is. Want andersom ook, die jongste is zo druk dat ik mij afvraag of ze er zelf niet moe van wordt, heerlijk als zij even de hort op is en ik tijd alleen heb met de oudste :+

@Tink89, geniet van je vakantie!

@Phaidra, alvast veel plezier in Parijs!

Wij vertrekken vrijdagavond met de auto na Le Grau du Roi voor een weekje, de weersvoorspellingen zijn niet al te best 8)7 En ik zie als een berg op tegen de autorit, want de kinderen slapen alweer weken ruk en wij dus nog rukker. Dus vermoeidheid staat aan en dan is een autorit van 12 uur (zonder files en tussenstops, dus ik houd maar 16 uur aan minimaal) niet iets waar ik naar uitkijk. En mijn oudste van bijna 7 is zo non stop overprikkeld dat 1 keer verkeerd ademen al gehuil of getier oplevert, dus dat belooft ook nog eens veel gezelligheid. Maar hé, het is vakantie he, dus we gaan genieten :')

[ Bericht 23% gewijzigd door Schanu op 17-10-2023 13:47:09 ]
pi_210983905
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 13:41 schreef Schanu het volgende:
Afgelopen vrijdagmiddag en zaterdagmiddag had mijn oudste kinderfeestjes, dus was ik vrijdag alleen met de jongste en zaterdagmiddag alleen met vrouwlief en jongste. Heerlijk was dat, eindelijk even één op één tijd met haar en niet het bepalende van de oudste steeds er overheen en er tussendoor. Ik kan daar echt wel van genieten ja, als er één kind weg is. Want andersom ook, die jongste is zo druk dat ik mij afvraag of ze er zelf niet moe van wordt, heerlijk als zij even de hort op is en ik tijd alleen heb met de oudste :+

@:Tink89, geniet van je vakantie!

@:Phaidra, alvast veel plezier in Parijs!

Wij vertrekken vrijdagavond met de auto na Le Grau du Roi voor een weekje, de weersvoorspellingen zijn niet al te best 8)7 En ik zie als een berg op tegen de autorit, want de kinderen slapen alweer weken ruk en wij dus nog rukker. Dus vermoeidheid staat aan en dan is een autorit van 12 uur (zonder files en tussenstops, dus ik houd maar 16 uur aan minimaal) niet iets waar ik naar uitkijk. En mijn oudste van bijna 7 is zo non stop overprikkeld dat 1 keer verkeerd ademen al gehuil of getier oplevert, dus dat belooft ook nog eens veel gezelligheid. Maar hé, het is vakantie he, dus we gaan genieten :')
Zou een noisecancelling koptelefoon of zo'n gehoorbeschermer koptelefoon of oordopjes (ze hebben van loop tegenwoordig ook kindermaatjes, die hier helaas nog te groot zijn) een optie zijn voor jouw oudste?

Rijd voorzichtig met de vermoeidheid :*

Ik was afgelopen weekend even met mijn jongste puber op stap, winkelen en geluncht in de stad, en nog leuk geslaagd ook O+
pi_210994328
Best een voordeel, een groot leeftijdsverschil tussen kinderen. Hier nooit strijd of iets geweest :+
If they say
pi_210994475
Hopelijk valt het mee @Tink89!

Ik heb gewoon een 18-jarige vandaag! Vette cliché, maar het het gaat echt hard.
Vandaag dag 2 in Disney. Het is flink druk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_210994632
Gefeliciteerd @Vicky *O*
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:22:42 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_210994642
Gefeliciteerd Vicky!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210994664
Gefeliciteerd met de 18 jarige Vicky *O*
If they say
  woensdag 18 oktober 2023 @ 12:39:15 #117
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210994766
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 12:05 schreef Vicky het volgende:
Hopelijk valt het mee @:Tink89!

Proficiat
pi_210996308
Gefeliciteerd @Vicky! Wat een bijzondere mijlpaal *O*. Je hebt het maar mooi gered om een kind veilig de volwassenheid te laten bereiken. Well done! O+. En geniet met elkaar van Disney, hopelijk is het beter weer dan in de voorspellingen van de week.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210997116
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 15:01 schreef Phaidra het volgende:
Gefeliciteerd @:Vicky! Wat een bijzondere mijlpaal *O*. Je hebt het maar mooi gered om een kind veilig de volwassenheid te laten bereiken. Well done! O+. En geniet met elkaar van Disney, hopelijk is het beter weer dan in de voorspellingen van de week.
O+

Gister was het mooi, vanmorgen was het prima, nu is het bal. Het regent flink helaas
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_210997240
Jammer @Vicky Is er daar ook wat binnen te doen? Of sta je veel in de regen?

Even klagen. Kind is ziek(ig) sinds de vakantie begon en heeft ook echt de mannengriep :') Zelfs vriend vindt het irritant worden _O-
En nu had ik tijd om de grote snoeiklussen in de tuin te doen, maar haalt de gemeente het snoeiafval pas op zijn vroegst over 3 weken op. Beetje jammer.
pi_210998037
Gefeliciteerd Vicky!
Gisteren wat meegekregen van 100 jaar Disney?

Wij hadden een leuke dag op Lego World maar wat was het DRUK. Toch krijgen wij het altijd voor elkaar om rustige plekjes te vinden. En hadden dus een topdag O+
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:44:55 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_210998483
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:00 schreef exode het volgende:
Gefeliciteerd Vicky!
Gisteren wat meegekregen van 100 jaar Disney?

Wij hadden een leuke dag op Lego World maar wat was het DRUK. Toch krijgen wij het altijd voor elkaar om rustige plekjes te vinden. En hadden dus een topdag O+
Heb je niet gezien! Ik heb Loj wel gezien :')

Zit nu bekaf in de trein.
disclaimer
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:46:53 #123
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210998498
Wij waren ook bij Lego World vandaag :W . Druk inderdaad, maar de jongens hebben gedaan wat ze wilden doen. Bouwkraan bestuurd, meegedaan aan de bouwwedstrijd, huis gebouwd en in Nederland geplaatst. O, en heel veel nieuwe inspiratie opgedaan voor bouwsels die ze hier thuis willen maken natuurlijk.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 18:49:48 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_210998513
Hadden er gewoon een fokmeet van kunnen maken!

Is wel zuur want we hebben dus echt alles gezien BEHALVE de harry potter lego, ik dacht dus oprecht dat dat er niet was tot ik het bij vertrek wel op de plattegrond zag staan :')

Nou ja, wat niet weet wat niet deert gelukkig, de hp-fan denkt dat het er überhaupt niet was :')

Anyway, ik hoef zelf nooit meer, het was wel leuk maar echt zo extreem druk dat ik het zelfs lastig trok :@
disclaimer
pi_210998520
Potverdikke gewoon een Fok meeting misgelopen.
Niet dat ik jullie anders had gezien, ik wist dat het druk zou worden maar het was wel next level druk.

Juul staat letterlijk met elk bouwwerk wat we tegenkwamen op de foto. _O-
pi_210998540
Vraagje aan de wat medische mensen hier: ik lees net in de bijsluiter van hoestdrank: "Niet gebruiken bij kinderen jonger dan 2 jaar. Niet geschikt voor kinderen van 2-10 jaar." :')
Wat is daar de logica achter? Ik heb al gezien dat de kinderversie voor 2-10 jaar minder spul per ml bevat. Dus misschien is de werkzame stof slecht voor heel jonge kinderen en is de dosering wat heftig voor grotere kinderen?
#nieuwsgierig
pi_210998798
Haha, inderdaad….
Loj was er ook!

Een paar jaar geleden (ik denk 5 jaar) zag ik exode ook! Maar durfde ik haar niet aan te spreken…
SQ durfde mij vandaag wel aan te spreken ;) en ik moest even hard nadenken :)

Het was inderdaad belachelijk druk, maar we hebben er echt van kwart over 10 tot kwart voor 5 rond gelopen! Was weer erg leuk O+
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:24:19 #128
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_210998892
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 18:52 schreef Hupje het volgende:
Vraagje aan de wat medische mensen hier: ik lees net in de bijsluiter van hoestdrank: "Niet gebruiken bij kinderen jonger dan 2 jaar. Niet geschikt voor kinderen van 2-10 jaar." :')
Wat is daar de logica achter? Ik heb al gezien dat de kinderversie voor 2-10 jaar minder spul per ml bevat. Dus misschien is de werkzame stof slecht voor heel jonge kinderen en is de dosering wat heftig voor grotere kinderen?
#nieuwsgierig
Ja eigenlijk zoals je zegt.
Dus hoewel de werkzame stof wel mogelijk is voor die 2-10 leeftijd is het in de samenstelling van het product dat je voor je hebt niet mogelijk. En omdat je zegt hoestdrank dat mag niet onder de 2 jaar omdat het de ademhaling bemoeilijkt en kleine kinderen niet in staat zijn om hun eigen slijm goed op te hoesten
pi_210998950
Wij ook Loj! Volle dag vermaak en niet alles gezien/gedaan.

Er was wel minder aanbod dan 5 jaar geleden viel ons op. Zaal minder ook als ik het goed onthouden heb.

Onze kinderen zijn toch het allerliefste aan het bouwen en dat konden ze daar naar hartelust.

Dit keer de winkel niet leeggekocht.
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:29:21 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_210998969
Ik vond vooral de MOCs tof. Ongelooflijk wat sommige mensen bouwen _O_
Er we hebben met paarse jaap van legomasters gekletst :')
disclaimer
pi_210999102
quote:

Gefeliciteerd
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:39:50 #132
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210999134
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:37 schreef F_r het volgende:

[..]
Gefeliciteerd
Hoe is jouw verkansie tot nu toe?
pi_210999163
quote:
1s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:39 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hoe is jouw verkansie tot nu toe?
Laatste dag alweer. Een dag regen gehad. Gisteren en vandaag rond de 28 graden en dolfijnen O+ gezien
  woensdag 18 oktober 2023 @ 19:50:52 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210999341
F gaat vrijdag met de twee pubers, zó blij dat dat echt hun uitje is! :Y
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:34:50 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211000236
quote:

Gefeliciteerd!! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211000342
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 16:35 schreef Hupje het volgende:
Jammer @:Vicky Is er daar ook wat binnen te doen? Of sta je veel in de regen?

Even klagen. Kind is ziek(ig) sinds de vakantie begon en heeft ook echt de mannengriep :') Zelfs vriend vindt het irritant worden _O-
En nu had ik tijd om de grote snoeiklussen in de tuin te doen, maar haalt de gemeente het snoeiafval pas op zijn vroegst over 3 weken op. Beetje jammer.
Ja hoor genoeg.
Uiteindelijk viel het echt mee met de regen.
Mijn man en ik worden oud.. wij zijn op de kamer. T en de vriend van A zijn weer terug het park in :D

@exode dat was alleen maandag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:42:06 #137
37150 livelink
pi_211000374
Gefeliciteerd met je 18-jarige, Vicky!
  woensdag 18 oktober 2023 @ 21:49:20 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211001221
@Vicky Gefeliciteerd!
En zo toevallig, ik weet natuurlijk dat Amber en mijn moeder op dezelfde dag jarig zijn, maar ze hebben toevallig ook nog dit jaar allebei een mijlpaal gevierd. :D
Mijn moeder werd 75 en we hebben met elkaar gegeten in het restaurant in het revalidatiecentrum. Het gaat echt supergoed met haar! :o Ze liep zelf met de rollator naar beneden. *O* De fysio had haar vandaag zonder rollator laten lopen, dat was nog net even te veel van het goede en leverde extra pijn op, maar hij had er in principe wel vertrouwen in dat ze dat qua kracht aan kon.
Morgen hebben ze een gesprek over haar behandelplan en mijn ouders gaan er beide een klein beetje vanuit dat ze iig niet meer weken daar hoeft te blijven. *O* Met een bed in de woonkamer kan ze thuis verder op de begane grond ook prima uit de voeten. De badkamer is nl ook beneden.
Al met al een groot verschil tov 14 dagen geleden, zo fijn! O+
pi_211001318
Wat fijn @BE !
pi_211001671
Yay, fijn @BE :)

En lego... Zoon had maanden geleden, toen we bij fysio waren :') al gevraagd of we erheen konden. Weet ik niks meer van. Maar, we gaan dus naar Maastricht en om zo'n dag nou op komende zaterdag te doen, nadat ik vrijdag op kleinzoon heb gepast en we zondag vertrekken, neuh. Als ik van jullie lees hoe druk het was, heb ik een week nodig om bij te komen :')
If they say
pi_211002958
Wat fijn @BE!

@Mushanga71 kan ook niet alles doen, en Maastricht is ook erg leuk!

Hier gaat het lekker op vakantie, eerst dus al m’n lenzen vergeten, nu een blaasontsteking.. morgen een jeepsafari gepland, dus ik voel me al gaan met het hobbelen de hele tijd.

Loop er vanaf juni al mee te klooien, volgens mij is ie ook nooit helemaal weg geweest. Maar omdat ze de laatste keer bij de huisarts allemaal moeilijk deden en ik uiteindelijk in het weekend naar de dokterspost geweest ben heb ik het maar laten hangen. Was toen ook niet heel erg meer, maar bleef wat sluimeren. Nu is ie dus weer terug. :{
Hopelijk blijft het een beetje uit te houden tot maandag (en dan weer op kweek en zo dus zal wel donderdag worden).

Maar goed, voel me wel een klaagmuts zo, verder is het hier hartstikke leuk en vermaken we ons goed (ondanks een paar keer regen)
pi_211003273
Och @hilliebillie je valt wel in de prijzen deze vakantie ;(
Als je er al zo lang mee loopt te klooien, moet je ook nog uitkijken voor een nierbekkenontsteking.
Snap artsen niet altijd. Je weet zelf toch wel dat er iets niet goed zit?
Advies altijd van mijn ha bij blaasontsteking: veel cranberrysap drinken.
Ik hoop dat het mee valt en dat je het uithoudt tot na je vakantie.
Beterschap :*

Kan het hotel nog cancelen dus dat zei ik tegen zoon. Of lego óf Maastricht. Hij koos toch maar het laatste :D
If they say
  donderdag 19 oktober 2023 @ 07:57:27 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_211003319
Oei, dat is heel erg naar inderdaad een nierbekkenontsteking. Nooit meer hoop ik.

Jongste is 14 *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211003487
Gefeliciteerd Troel!
pi_211003570
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 03:08 schreef hilliebillie het volgende:
Wat fijn @:be!

@:mushanga71 kan ook niet alles doen, en Maastricht is ook erg leuk!

Hier gaat het lekker op vakantie, eerst dus al m’n lenzen vergeten, nu een blaasontsteking.. morgen een jeepsafari gepland, dus ik voel me al gaan met het hobbelen de hele tijd.

Loop er vanaf juni al mee te klooien, volgens mij is ie ook nooit helemaal weg geweest. Maar omdat ze de laatste keer bij de huisarts allemaal moeilijk deden en ik uiteindelijk in het weekend naar de dokterspost geweest ben heb ik het maar laten hangen. Was toen ook niet heel erg meer, maar bleef wat sluimeren. Nu is ie dus weer terug. :{
Hopelijk blijft het een beetje uit te houden tot maandag (en dan weer op kweek en zo dus zal wel donderdag worden).

Maar goed, voel me wel een klaagmuts zo, verder is het hier hartstikke leuk en vermaken we ons goed (ondanks een paar keer regen)
Super vervelend zeg. Je kunt overwegen de dokter daar te bezoeken? Alle keren dat ik dat deed op vakanties was dat altijd heel efficient en fijn.

En, gefeliciteerd Troel! Nog een feestje of iets leuks gepland?
Met een meidenkwartet
pi_211003576
Gefeliciteerd met jongste @Troel *O*
If they say
pi_211003607
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:57 schreef Troel het volgende:
Oei, dat is heel erg naar inderdaad een nierbekkenontsteking. Nooit meer hoop ik.

Jongste is 14 *O*
Hoera voor je jongste
pi_211003615
@BE wat een fijne positieve vooruitzichten voor je moeder.
Mijn moeder wordt over 2 wk ook 75 jaar.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 09:07:48 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_211003706
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 21:49 schreef BE het volgende:
@:Vicky Gefeliciteerd!
En zo toevallig, ik weet natuurlijk dat Amber en mijn moeder op dezelfde dag jarig zijn, maar ze hebben toevallig ook nog dit jaar allebei een mijlpaal gevierd. :D
Mijn moeder werd 75 en we hebben met elkaar gegeten in het restaurant in het revalidatiecentrum. Het gaat echt supergoed met haar! :o Ze liep zelf met de rollator naar beneden. *O* De fysio had haar vandaag zonder rollator laten lopen, dat was nog net even te veel van het goede en leverde extra pijn op, maar hij had er in principe wel vertrouwen in dat ze dat qua kracht aan kon.
Morgen hebben ze een gesprek over haar behandelplan en mijn ouders gaan er beide een klein beetje vanuit dat ze iig niet meer weken daar hoeft te blijven. *O* Met een bed in de woonkamer kan ze thuis verder op de begane grond ook prima uit de voeten. De badkamer is nl ook beneden.
Al met al een groot verschil tov 14 dagen geleden, zo fijn! O+
FIJN!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211003991
@BE wat fijn! En gefeliciteerd met je moeder!

@Vicky 18 alweer! Gefeliciteerd.

@hilliebillie, wat vervelend als het dan net op vakantie weer de kop opsteekt :* Beterschap!
Nog wel erg lang om tot maandag af te wachten misschien... is het een optie om daar naar een arts te gaan?

@Toel gefeliciteerd!!!
pi_211004217
Wat goed en fijn BE! En nog gefeliciteerd *O*
pi_211004252
Hiha, mijn Turkse linzensjoep staat in de slowcooker te pruttelen. Wist alleen de verhouding water/linzen niet meer :')
Is voor morgen, als ik op kleinzoon pas en dochter en schoonzoon na werk mee eten.
Dochter zei: oooh, dát heb ik lang niet gegeten! :) Mijn antwoord: ik ook niet _O-

Wat zal ik gelukkig zijn als ik nóóit van mn leven meer een pan hoef aan te raken. Helaasch :')
If they say
pi_211006245
BE wat fijn! En gefeliciteerd! :)

Vicky 18 alweer gefeliciteerd! :)

Hilliebillie wat naar zeg net op vakantie, sterkte ermee en beterschap!
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:11:28 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211006287
@BE wat fijn! En gefeliciteerd! :*

@Troel gefeliciteerd! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211007339
Nou leek het gelukkig overdag vandaag mee te vallen. Heb vannacht ook echt wel veel gedronken, ben ook best lang wakker geweest omdat ik steeds aandrang had. Dus hopelijk heb ik het ergste eruit kunnen plassen.

Moest vandaag op elke stop ook plassen (soms wel twee keer :D maar wel met relatief weinig pijn, dus dat is fijn).

Een dokter opzoeken hier kan natuurlijk, maar dat vind ik altijd wel een dingetje, maar als ik het niet meer uit houdt dan doe ik het wel hoor.

@Troel, gefeliciteerd *O*
  donderdag 19 oktober 2023 @ 15:31:48 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_211007361
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:30 schreef hilliebillie het volgende:
Nou leek het gelukkig overdag vandaag mee te vallen. Heb vannacht ook echt wel veel gedronken, ben ook best lang wakker geweest omdat ik steeds aandrang had. Dus hopelijk heb ik het ergste eruit kunnen plassen.

Moest vandaag op elke stop ook plassen (soms wel twee keer :D maar wel met relatief weinig pijn, dus dat is fijn).

Een dokter opzoeken hier kan natuurlijk, maar dat vind ik altijd wel een dingetje, maar als ik het niet meer uit houdt dan doe ik het wel hoor.

@:troel, gefeliciteerd *O*
Ik zou plasje opvangen en langs een huisarts brengen, kunnen ze meteen checken en kan je alvast aan de antibiotica beginnen.

Echt, niet mee doorlopen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211014170
quote:
7s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:31 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik zou plasje opvangen en langs een huisarts brengen, kunnen ze meteen checken en kan je alvast aan de antibiotica beginnen.

Echt, niet mee doorlopen.
Zit nu (doorgestuurd vanuit de ‘doctor’ uit het hotel) in een busje naar het ziekenhuis, met achter me drie kotsende mensen. Heb nou al spijt :{
Nee niet helemaal waar, die pijn vannacht was weer verschrikkelijk, het was helemaal niet minder aan het worden.

Lang leven opgeslagen spotify lijsten zodat ik het kotsen in ieder geval niet hoor :D
pi_211014199
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 09:07 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Zit nu (doorgestuurd vanuit de ‘doctor’ uit het hotel) in een busje naar het ziekenhuis, met achter me drie kotsende mensen. Heb nou al spijt :{
Nee niet helemaal waar, die pijn vannacht was weer verschrikkelijk, het was helemaal niet minder aan het worden.

Lang leven opgeslagen spotify lijsten zodat ik het kotsen in ieder geval niet hoor :D
De gruwel, zo'n tripje richting ziekenhuis met kotsende mensen achter je... :r
Maar hopelijk straks antibiotica waardoor je weer gaat opknappen :*
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:12:22 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211014212
Oei, sterkte! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:15:25 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_211014235
Sterkte en beterschap hillie :*
disclaimer
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:22:39 #161
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211014296
Sterkte en beterschap
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:29:09 #162
35189 Troel
scherp en bot
pi_211014369
Gatsie hilliebillie.

Hoop dat jullie je snel beter voelen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211014682
Komt goed, vooral een bijzondere ervaring. En hoe ze zoveel mogelijk geld uit je kunnen trekken voor een blaasontsteking.. ze hebben voor de vorm een eendenbek voor 2 cm ingebracht.. ik heb een echo gekregen. Oh en ook nog een urine onderzoek.
De overvriendelijke Nederlandstalige verpleger doet erg z’n best voor ons, we krijgen overal voorrang, maar ook erg z’n best om zoveel mogelijk geld binnen te harken :+
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:39:56 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211015214
Kun je dat wel opgeven aan je zorgverzekering?
pi_211015231
Ach Hillie, jeetje, hopelijk nu aan de AB en snel opknappen!

Die 2 muizen he, die waren natuurlijk helemaal niet alleen, ja of ze zijn terug. Gisterenavond zat er een muis mij heel nieuwsgierig aan te kijken in de keuken.....
Ons hele huis is inmiddels zo antimuis als maar kan. Echt alle plekken waar ze binnen kunnen komen zijn voorzien van muizengaas, er ligt gif op 2 plekken waar ze gesignaleerd zijn (en er is van gegeten), we hebben in de woonkamer en de kelderkast van die verjagers hangen en vanmiddag komt er een electrische val binnen.

En als dat allemaal niet werkt, komt er een vriendin langs die een ongediertebestrijdingsbedrijf heeft en die zet dan de big thing in. Geen idee wat ze gaat doen overigens, maar als zij het maar weet.

Wel bijzonder want er is wekelijk geen kruimel voor ze te vinden in ons huis. Toen we hier gingen wonen, lagen er muizenkeutels in de kelderkast en besloten we al alles zo op te bergen dat muizen er niet bij kunnen. Er zijn ook nergens knaagsporen of zo. Het is dat ik hem zag anders was ik ervan overtuigd geweest dat ze er niet waren.
pi_211015278
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 10:40 schreef exode het volgende:
Ach Hillie, jeetje, hopelijk nu aan de AB en snel opknappen!

Die 2 muizen he, die waren natuurlijk helemaal niet alleen, ja of ze zijn terug. Gisterenavond zat er een muis mij heel nieuwsgierig aan te kijken in de keuken.....
Ons hele huis is inmiddels zo antimuis als maar kan. Echt alle plekken waar ze binnen kunnen komen zijn voorzien van muizengaas, er ligt gif op 2 plekken waar ze gesignaleerd zijn (en er is van gegeten), we hebben in de woonkamer en de kelderkast van die verjagers hangen en vanmiddag komt er een electrische val binnen.

En als dat allemaal niet werkt, komt er een vriendin langs die een ongediertebestrijdingsbedrijf heeft en die zet dan de big thing in. Geen idee wat ze gaat doen overigens, maar als zij het maar weet.

Wel bijzonder want er is wekelijk geen kruimel voor ze te vinden in ons huis. Toen we hier gingen wonen, lagen er muizenkeutels in de kelderkast en besloten we al alles zo op te bergen dat muizen er niet bij kunnen. Er zijn ook nergens knaagsporen of zo. Het is dat ik hem zag anders was ik ervan overtuigd geweest dat ze er niet waren.
Ik wilde zeggen, de komende dagen zijn wij weg en kan de poes wel naar jullie voor een gezellige muizenjacht, maar dat zal wel niet kunnen met allergieën endezo? -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211015284
@hilliebillie dat busritje zou ik echt de hel vinden :X. Brrrr kotsende mensen... Sterkte en beterschap!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211015321
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 10:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik wilde zeggen, de komende dagen zijn wij weg en kan de poes wel naar jullie voor een gezellige muizenjacht, maar dat zal wel niet kunnen met allergieën endezo? -O-
Jawel hoor, geen katten allergien hier, maar er ligt dus gif en er is van gegeten. Wij houden onze eigen kat er nu ook bij weg.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:52:53 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_211015338
Sowieso geen gif gebruiken als je een kat hebt. Als je kat een vergiftigde muis opvreet is dat ook zeer schadelijk.
disclaimer
pi_211015342
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 10:52 schreef SQ het volgende:
Sowieso geen gif gebruiken als je een kat hebt. Als je kat een vergiftigde muis opvreet is dat ook zeer schadelijk.
Snap ik, maar onze kat kan daar op geen enkele manier bij nu, hij zit in in zijn aanleunwoning.
pi_211015344
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 10:51 schreef exode het volgende:

[..]
Jawel hoor, geen katten allergien hier, maar er ligt dus gif en er is van gegeten. Wij houden onze eigen kat er nu ook bij weg.
Goed punt wel. Jullie kat heeft geen zin in muizenjacht? Onze probeert ook speelgoedmuizen te molesteren dus denk dat je aan haar wel een goede hebt _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211015358
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 10:54 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Goed punt wel. Jullie kat heeft geen zin in muizenjacht? Onze probeert ook speelgoedmuizen te molesteren dus denk dat je aan haar wel een goede hebt _O-.
Nee, onze kat is bejaard, die reageert vrijwel nergens meer op. Hij is doof en gaat aardig richting blind. Hij zit ook niet in huis, hij heeft zijn eigen bejaardenwoning in de aanbouwschuur.
Als we zijn eten niet op 1 centimeter van zijn bek zetten, kijkt ie je zo aan van 'hallo, moet ik zoveel moeite doen om te eten?'
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:42:59 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211015752
Beterschap @hilliebillie!
pi_211016214
Beterschap hilliebillie
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:45:44 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_211017182
Beterschap Hillie!

EN succes met de muizen Exode. Muizen waren voor ons reden om een kat te nemen. Maar nu hebben wel een fel exemplaar die ze ook gewoon vangt om er vervolgens mee te spelen en dan gaan ze dood van de stress ipv van de kat ;(
pi_211017311
Dat hoop ik inderdaad dat ik dat kan declareren. De vriendelijke Nederlandssprekende man zei van wel. En hij heeft de echo van de rekening gehaald. Maar het is toch zoals het is. Tegenspraak had geen zin, ‘ze wilden alles goed onderzoeken’.

Maar goed. Nu eerst richting het strand. Heeft weer genoeg tijd gekost (ik typte eerst gekotst, toch een licht trauma’tje over gehouden, boh wat trek ik dat slecht kotsende mensen, gelukkig de taxi terug voor ons alleen, anders had ik een dolmus genomen denk ik O-) )
pi_211017487
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 13:45 schreef Kyara het volgende:
Beterschap Hillie!

EN succes met de muizen Exode. Muizen waren voor ons reden om een kat te nemen. Maar nu hebben wel een fel exemplaar die ze ook gewoon vangt om er vervolgens mee te spelen en dan gaan ze dood van de stress ipv van de kat ;(
Deze kat was ook wel goed in beesten vangen, zijn broer nog net wat beter. Maar hij is gewoon oud nu. Hij wil ook niet eens naar binnen, vindt ie veel te druk.
Toen we dus op muizenjacht waren, hebben we hem bewust binnen gelaten, hij keek echt zo naar die muis van 'Dat is mij teveel werk!' en vertrok weer naar buiten.

We hebben ook al jaren een egel in de tuin, voorheen vond de kat dat reuze interessant en viel hem nog net niet aan. Nu kijkt ie naar die egel en gaat verder slapen.

Als deze een keer omvalt, komt er wellicht toch weer een kat. Die muizen zijn wel een beetje een terugkerend probleem. Maar voorheen zaten ze alleen in de schuur (niet die van de kat) en op zolder. Soms hoorde we ze in de kruipruimte. Maar we zagen ze nooit en vonden ook nooit muizenkeutels.
Dat hoort wel bij waar we wonen met veel groen, bomen en water.

De uitbouw was al niet bepaald goed, maar is inmiddels de status matig ook voorbij waardoor we het huis niet volledig afgesloten meer krijgen voor die beesten. Ze kunnen onder de gevelbekleding door en zitten dan meteen onder de keuken. Daar verschanst ie zich nu ook.
pi_211017523
Heb je AB gekregen Hillie? Hopelijk valt de pijn vanaf nu mee, is echt naar.
pi_211018156
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 14:31 schreef exode het volgende:
Heb je AB gekregen Hillie? Hopelijk valt de pijn vanaf nu mee, is echt naar.
Ja heb een hele cocktail gekregen. Twee soorten ab. Waarvan ik 1 5 dagen 2x daags. En een die ik vanavond voor het slapengaan moet nemen. (Die had ik de laatste keer in nl ook. Die hielp wel alleen had het gevoel dat het nooit helemaal over was gegaan. Hopelijk met deze mix wel.

Dan nog magnesium gekregen en een probiotica.
pi_211018853
Beterschap Hillie! En onderzoeken doen zijn ze heel goed in..

Oei Exode, hopelijk vertrekken die muizen snel.

Wij zijn, met vertraging, onderweg naar huis. T had een frappuchino gehaald en die gooide m over zich geen.
A was misselijk en na stop 1 kotste ze een zakje vol (die ik gelukkig bij het benzinestation had meegenomen).

Disney was weer geweldig. We hebben prima weer gehad, enorm veel kilometers gelopen, heel veel foto's laten maken, veel karaktermeets gedaan. Mijn lijf/rug is deaud 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211018906
Wat heerlijk dat jullie daar zo van genieten Vicky!
Met een meidenkwartet
pi_211019867
Beterschap hillie! Dat de ab snel aan slaat!

Gemengde gevoelens hier. Evaluatie gehad en mijn vader moet weg van de revalidatie, want nog steeds totaal geen vooruitgang, Kans is heel groot dat hij nooit meer zal lopen. Hij moet naar een verpleeghuis. Indicatie wordt nu aangevraagd. Dus we moeten nu echt op zoek gaan. (ik had ondertussen voor de zekerheid al voorwerk gedaan)
;( Hij zal dus nooit meer thuis komen en waarschijnlijk na 44 jaar huwelijk niet meer samenwonen met mijn moeder. :'(
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:51:29 #183
37150 livelink
pi_211020286
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 18:11 schreef _Ingrid_ het volgende:
Beterschap hillie! Dat de ab snel aan slaat!

Gemengde gevoelens hier. Evaluatie gehad en mijn vader moet weg van de revalidatie, want nog steeds totaal geen vooruitgang, Kans is heel groot dat hij nooit meer zal lopen. Hij moet naar een verpleeghuis. Indicatie wordt nu aangevraagd. Dus we moeten nu echt op zoek gaan. (ik had ondertussen voor de zekerheid al voorwerk gedaan)
;( Hij zal dus nooit meer thuis komen en waarschijnlijk na 44 jaar huwelijk niet meer samenwonen met mijn moeder. :'(
Ach, wat een triest nieuws, Ingrid. Het zat er al een beetje aan te komen, wel. Ik denk dat het voor je moeder ook te zwaar zou zijn als hij weer thuis zou komen, maar het blijft ongelooflijk triest. Hopelijk vinden jullie een plek dichtbij zodat je moeder hem vaak en makkelijk kan bezoeken :*
pi_211020311
Wat enorm verdrietig Ingrid, ingrijpend vooral. Sterkte daar.

Gelukkig Hillie, laat die cocktail zijn werk maar doen! Hopelijk slaat het allemaal snel aan, slim ook de probiotica.
pi_211020326
@Vicky, goede reis terug :*

@_Ingrid_ niet helemaal onverwacht, maar toch niet het nieuws dat je wilt krijgen... Hopelijk is er een plek te vinden die niet te ver weg is, zodat jullie hem wel makkelijk op kunnen zoeken :*
pi_211022214
Wat verdrietig @_Ingrid_ jammer dat ze niet wat langer willen/kunnen proberen of er nog vooruitgang komt. En sneu dat je ouders niet meer samen kunnen wonen. Dat zal voor beiden ook erg heftig zijn.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:48:37 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211022715
Wat verdrietig @_Ingrid_ sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211023617
Och wat verdrietig. Lijkt me heel heftig. Sterkte met de situatie en met alles regelen. Dat is ook een hele berg werk voor jullie :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211023648
Beterschap @hilliebillie !

Och @_Ingrid_ wat triest ;(
Ik weet nog wel van mijn grootouders. Voor grootvader zou het al snel de verpleegafdeling worden maar mijn grootmoeder was nog prima. Zijn ze tóch samen naar een verzorgingshuis gegaan en hebben nog een tijdje samen daar gewoond. Tot mn grootvader te slecht werd en naar de verpleegafdeling moest. Maar dat was in hetzelfde gebouw dus kon mijn grootmoeder er vaak langs.
Waren ze toen niet samen gegaan, waren ze beide op een andere plek terecht gekomen.
Sterkte voor jullie :*
If they say
pi_211024059
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:15 schreef Mushanga71 het volgende:
Hiha, mijn Turkse linzensjoep staat in de slowcooker te pruttelen. Wist alleen de verhouding water/linzen niet meer :')
Is voor morgen, als ik op kleinzoon pas en dochter en schoonzoon na werk mee eten.
Dochter zei: oooh, dát heb ik lang niet gegeten! :) Mijn antwoord: ik ook niet _O-

Wat zal ik gelukkig zijn als ik nóóit van mn leven meer een pan hoef aan te raken. Helaasch :')

Ook hier is een oplossing voor 😂
Protège moi de mes désirs.
pi_211024881
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 18:51 schreef livelink het volgende:

[..]
Ach, wat een triest nieuws, Ingrid. Het zat er al een beetje aan te komen, wel. Ik denk dat het voor je moeder ook te zwaar zou zijn als hij weer thuis zou komen, maar het blijft ongelooflijk triest. Hopelijk vinden jullie een plek dichtbij zodat je moeder hem vaak en makkelijk kan bezoeken :*
Dank iedereen!
Ik pik alleen deze er even uit.
Thuis komen is helaas geen optie. Zelfs niet met thuiszorg,wat al lastig te regelen is, dat is gewoon niet te doen. Mijn moeder werkt fulltime nog. Dan zou ik of mijn zus er bij in moeten gaan wonen. En dan nog. We kunnen hem niet zonder hulp op het toilet krijgen bijvoorbeeld.
Hij heeft nu wel een andere rolstoel gekregen die hij zelf kan 'bedienen ' zodat hij zelf een beetje controle heeft. Dat oefent hij nu. Staan bij de brug met hulp nu na 2 maanden revalidatie lukt 30 seconden, dat zegt wel wat.
Nu de zaak een fijne woonplek vinden. Met moeder erbij zou fijn zijn, maar realistisch gezien praktisch vrijwel onmogelijk. Dat snapt pa goed. Beide zijn er verdrietig onder en wij ook.
We (ik vml) proberen dan ook een huurhuis voor senioren te vinden in de buurt van pa voor ma. Gelukkig staan ze al bijna 11 jaar i geschreven. In Assen is dat lang genoeg. Maar wat een zorgen voor beide. Dan nog ziekenhuisbezoeken in Groningen en Assen met zorgambulance en rolstoel taxi. Zoveel mogelijk ik en mijn zus die mee gaan om mijn moeder te ontlasten. Oa galblaas ontsteking en blijkbaar ook verdenking van ziekte van bechterew.
pi_211025994
Sterkte Ingrid!

Een kleine hulpvraag..
Vandaag gaan we nog een klein uitje met het gezin doen. Het wordt een museumachtig uitje.
Ik dacht zelf aan Aviodrome, Spoorwegmuseum of one planet(museon). Iemand een (beter) advies?

Het liefst met museumkaart en op max een uurtje tijdens vanaf Rotterdam noord :)
(De musea in Leiden, Archeon en space expo vallen af)
pi_211026824
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 oktober 2023 23:26 schreef arvensis het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ook hier is een oplossing voor 😂
:D
Als ik er ook een kok bij krijg _O-
If they say
pi_211026871
Lastig hoor @_Ingrid_ Hopelijk vinden jullie voor je moeder een woning dichtbij je vader. Dat scheelt iig reizen voor haar en jullie.
Succes en sterkte :*
If they say
pi_211027206
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 09:23 schreef Loj het volgende:
Sterkte Ingrid!

Een kleine hulpvraag..
Vandaag gaan we nog een klein uitje met het gezin doen. Het wordt een museumachtig uitje.
Ik dacht zelf aan Aviodrome, Spoorwegmuseum of one planet(museon). Iemand een (beter) advies?

Het liefst met museumkaart en op max een uurtje tijdens vanaf Rotterdam noord :)
Ik denk dat ze alle drie leuk zijn. One planet zit tegenwoordig een gratis omniversum-film bij in, dat was bij mijn oudste wel een succes.

En de gevangenpoort en het communicatiemuseum (ook in Den Haag beide) vond hij ook erg leuk, maar is hij met mijn ouders geweest.
pi_211031598
Sterkte Ingrid, nooit leuk zulk nieuws
pi_211032023
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 09:23 schreef Loj het volgende:
Sterkte Ingrid!

Een kleine hulpvraag..

En wat is het geworden?

Wij waren vandaag in Naturalis.
pi_211038001
Iemand ervaring met deze plaids:
https://www.bol.com/nl/nl(...)0_10.12.ProductTitle

Ben weer op zoek naar nieuwe plaids, want nieuwe bank, andere kleur :)
Heb er al een aantal in huis gehad (Leenbakker, Action, Jysk), maar ze zijn of te dun of ze pluizen heel erg.
Pluist bovenstaand plaid?
  zondag 22 oktober 2023 @ 11:40:44 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211038032
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 oktober 2023 20:02 schreef Kyara het volgende:

[..]
En wat is het geworden?

Wij waren vandaag in Naturalis.
Grappig, Soneal was daar gistermiddag ook met mijn zus en zwager :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 22 oktober 2023 @ 11:45:44 #200
37150 livelink
pi_211038072
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:37 schreef TolstoiFan het volgende:

Heb er al een aantal in huis gehad (Leenbakker, Action, Jysk), maar ze zijn of te dun of ze pluizen heel erg.
Ik heb zo'n plaid al sinds begin 2018. Mijn zoon slaapt daaronder en ik doe hem dus ook heel vaak in de was. Hij is zeker niet te dun (wat ons betreft) en hij pluist totaal niet.
pi_211038743
Wij hebben altijd fleece dekentjes, die gaan al jaren mee, maar niet superwarm.
pi_211038838
quote:

Ik heb de grote versie (rechtstreeks via smulderstextiel). In het begin kwam er een beetje pluis vanaf, nu niet meer. Nog twee mensen in mijn omgeving die m hebben gekocht op mijn aanraden en die zijn er ook blij mee. Vrij dik en warm, ideaal voor koukleumen.
  zondag 22 oktober 2023 @ 12:58:40 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_211038893
quote:

Ik heb deze zowel in deze variant als gewone variant en Blumtal is ERG goed.

https://www.bol.com/nl/nl(...)00000034117820/?s2a=
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zondag 22 oktober 2023 @ 12:58:46 #204
382129 crew  Donna
pi_211038895
Bij Action is NU een dikke woonplaid in de aanbieding voor 13 of 14,99. 200x220 geloof ik. Heel groot, heerlijk warm en dik en pluist niet.
pi_211041003
@Donna, die heb ik inderdaad gezien, maar waren er niet in een kleur die ik zoek.

Iedereen bedankt voor hun ervaringen en tips :)
  zondag 22 oktober 2023 @ 15:13:20 #206
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211041187
Ziet er heerlijk uit!

Ik twijfel een beetje over de maat… zal ik 150x200 doen, of 200x150?

:’) :D
  zondag 22 oktober 2023 @ 15:57:08 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_211041646
quote:
3s.gif Op zondag 22 oktober 2023 15:13 schreef BE het volgende:
Ziet er heerlijk uit!

[ afbeelding ]

Ik twijfel een beetje over de maat… zal ik 150x200 doen, of 200x150?

:’) :D
Link die ik gaf heeft nog groter *)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zondag 22 oktober 2023 @ 16:26:59 #208
382129 crew  Donna
pi_211042037
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 14:55 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Donna, die heb ik inderdaad gezien, maar waren er niet in een kleur die ik zoek.

Iedereen bedankt voor hun ervaringen en tips :)
Het waren idd wel wat 'gekke' printjes hier idd
pi_211042557
Als je net als de familie exode niet zo goed tegen fleece kan, zijn de Klippan dekens echt HEERLIJK. Duurder....maar zooooo fijn. Zo warm. En wij vinden ze er erg leuk uit zien.
  zondag 22 oktober 2023 @ 18:14:09 #210
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_211042961
Wij hadden op vakantie in Oostenrijk een heerlijk zacht en warm plaid van Gözze. Die moet ik nog voor thuis O+ O.a. bij Lidl verkrijgbaar in verschillende maten en kleuren.

Edit: en hij pluisde niet :7

[ Bericht 14% gewijzigd door 1inamelon op 22-10-2023 19:41:00 ]
pi_211043719
Wij eten morgen donuts als ontbijt :') Wist ik veel dat supermarkten in Maastricht op zondag al om 18u dicht zijn :+ Gelukkig nog wel een koffietentje wat open was en dus donuts verkocht.
Boek nooit een hotel mét ontbijt. Duur, elke dag hetzelfde maar het vreselijkste is toch wel: tot 10u. En ik heb de haat aan tijd tijdens vakantie :')

De koelkast maakt een super irritant bromgeluid }:| Denk dat ik um maar uit zet.

En dekentjes O+ Al heb ik er ééntje weggeflikkerd omdat ie pluisde.
Heb ze bij praxis vandaan, wittig/bruinig met grote sneeuwvlokken. Zijn heerlijk zacht en deze pluizen niet. En een okergele, geloof bij action. Pluist ook niet.
If they say
pi_211043902
Ontbijt bij boeken deed ik eerst ook niet altijd. Maar heb een paar keer gehad dat we dachten wel makkelijk in de ochtend makkelijk een ontbijtje buiten de deur te kunnen doen en dat dat tegen viel. Omdat er in de buurt niet echt een eettentje of of bakkerij was waar we iets konden eten. En voor we dan aan het eten waren er een of meerdere personen hangry waren. Dus nu boek ik er vaak wel iets bij. Vooral de kinderen vinden het heerlijk, een ontbijtbuffet.

Geniet lekker van Maastricht @Mushanga71!

Dekentjes, moet ik ook nog een keer nieuwe halen. Heb nu twee van die blauw/groene fleecedekens die eigenlijk gewoon erg lelijk zijn. Die ik hier nu voorbij zie komen zien er wel lekker uit, lekker fluffy ;)
pi_211044451
Dank @hilliebillie Gaat lukken :Y
Slaat de ab kuur aan? Hoop dat je toch nog van je vakantie hebt kunnen genieten.
Hotels die ik boek, daar zit meestal een supermarkt vlakbij. Als niet, dan is een hotel ontbijt wel handig :Y

Stekker is uit de koelkast maar buiten klinkt óók iets brommerigs :? Blij dat ik oordoppen mee heb.
If they say
pi_211045590
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 20:15 schreef Mushanga71 het volgende:
Dank @:hilliebillie Gaat lukken :Y
Slaat de ab kuur aan? Hoop dat je toch nog van je vakantie hebt kunnen genieten.
Hotels die ik boek, daar zit meestal een supermarkt vlakbij. Als niet, dan is een hotel ontbijt wel handig :Y

Stekker is uit de koelkast maar buiten klinkt óók iets brommerigs :? Blij dat ik oordoppen mee heb.
Ja de heftige pijn was meteen de eerste nacht gelukkig wel weg. Er zit nog wel iets, maar heb ook nog een aantal dagen pillen, dus hopelijk deze keer alles helemaal weg. Heb zeker nog van de vakantie genoten hoor! Morgen weer aan het werk. Vooral het weer hier is wel weer even wennen ;)

Fijn dat je oordopjes bij hebt! Onbekende geluiden zijn altijd een uitdaging qua slapen :{
  zondag 22 oktober 2023 @ 21:46:09 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211046593
Het klinkt echt alsof je op en top geniet Mushanga!
  zondag 22 oktober 2023 @ 21:52:27 #216
37150 livelink
pi_211046737
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 19:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij eten morgen donuts als ontbijt :') Wist ik veel dat supermarkten in Maastricht op zondag al om 18u dicht zijn :+ Gelukkig nog wel een koffietentje wat open was en dus donuts verkocht.
Boek nooit een hotel mét ontbijt. Duur, elke dag hetzelfde maar het vreselijkste is toch wel: tot 10u. En ik heb de haat aan tijd tijdens vakantie :')

Hoe laat staan jullie normaal dan op tijdens de vakantie? Tot 10.00 vind ik best ruim voor ontbijt.

In mijn woonplaats waren de winkels tot ongeveer 1,5 jaar geleden uberhaupt niet open op zondag. Dat ze tegenwoordig tot 18.00 open zijn vind ik dus al een enorme luxe eigenijk.
  zondag 22 oktober 2023 @ 22:00:57 #217
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211046911
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 20:15 schreef Mushanga71 het volgende:

Stekker is uit de koelkast maar buiten klinkt óók iets brommerigs :?
Ik denk de rookmelders :7 O-)
pi_211047225
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 22:00 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik denk de rookmelders :7 O-)
_O-

quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 21:08 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ja de heftige pijn was meteen de eerste nacht gelukkig wel weg. Er zit nog wel iets, maar heb ook nog een aantal dagen pillen, dus hopelijk deze keer alles helemaal weg. Heb zeker nog van de vakantie genoten hoor! Morgen weer aan het werk. Vooral het weer hier is wel weer even wennen ;)

Fijn dat je oordopjes bij hebt! Onbekende geluiden zijn altijd een uitdaging qua slapen :{
Oh, wat fijn dat de ab nu wél doet wat het moet doen. Kuur afmaken en dan ben je er hopelijk echt vanaf.
Gelukkig is je vakantie niet in het water gevallen :)

quote:
10s.gif Op zondag 22 oktober 2023 21:46 schreef BE het volgende:
Het klinkt echt alsof je op en top geniet Mushanga!
Reis ging ookal niet vlekkeloos. Er zijn van die dagen maar komt goed :D

quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 21:52 schreef livelink het volgende:

[..]
Hoe laat staan jullie normaal dan op tijdens de vakantie? Tot 10.00 vind ik best ruim voor ontbijt.

In mijn woonplaats waren de winkels tot ongeveer 1,5 jaar geleden uberhaupt niet open op zondag. Dat ze tegenwoordig tot 18.00 open zijn vind ik dus al een enorme luxe eigenijk.
Nou, mijn ervaring met hotel ontbijt is dat je er vér voor 10u moet zijn omdat er anders niet veel keus meer is. En dat geeft me stress :@
Zijn altijd vroeg wakker maar hou ervan om dan op bed thee te drinken, wat te lezen enzo. Daarbij kan ik niet meer heel de dag op stap dus heeft het geen nut om heel vroeg al weg te gaan.

In Amsterdam is ah van 7 tot 22u open, zelfs op feestdagen. Best idioot wmb. Maar had er niet bij stil gestaan dat het en zondag was én dat dus niet overal zo is. Maar, we hebben donuts :9
If they say
  zondag 22 oktober 2023 @ 22:16:29 #219
37150 livelink
pi_211047271
Jullie zijn in Amsterdam gewoon enorm verwend op dit punt, Mushanga.
pi_211047578
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 22:16 schreef livelink het volgende:
Jullie zijn in Amsterdam gewoon enorm verwend op dit punt, Mushanga.
Oh, zeker :Y
Maar Londen is hetzelfde. Laatste tig jaar daar geweest dus ik weet niet beter dan dat supers altijd open zijn :@
Dit is onze eerste zondagavond in Maastricht dat ik wat nodig had. Nouja, weer wat geleerd ;)
If they say
pi_211049679
Ohja ik ben ook echt zo'n stadsmens die dat kan vergeten. Hoewel de meeste AH's hier tegenwoordig pas om 8 uur open zijn, met een enkeling vanaf 7. Maar wel allemaal tot 22 uur. Als ik dan een keer een weekendje bij mijn ouders ben, moet ik dus niet vergeten dat daar nog alles dicht is op zondag :D
  maandag 23 oktober 2023 @ 08:25:09 #222
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_211049851
Hier ook alles op zondag open maar in Duitsland zit op zondag ook alles dicht.
pi_211050071
Wij waren vorig jaar op vakantie in de buurt van Kampen. Daar zijn zelfs de supermarkten dus gewoon helemaal niet open op zondag :P Dat was niet zo handig toen we net aangekomen waren op de camping en dus nog geen eten gekocht hadden...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 23 oktober 2023 @ 09:38:33 #224
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211050423
Zelfs hier in het zuiden van Zuid-Limburg zijn op zondag alle supermarkten open. Opmerkelijk dat het dan in een grote stad als Maastricht wel afwijkt.
pi_211050595
Op Maria Hemelvaart landen op Kreta, was ook een succes, werkelijk ALLES was dicht. Zelfs op het vliegveld. We hebben als diner wat droge crackers op die in onze handbagage zaten.

Wat zijjn we eigenlijk verwend met die 24/7 economie. Hier is de AH ook gewoon open op Zon- en feestdagen.
  maandag 23 oktober 2023 @ 09:58:48 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_211050597
Hier in Haaksbergen is op zondag inderdaad om 8 uur ofzo de eerste winkel alweer open (tot 18), maar in ENschede mogen ze pas om 12 uur open ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 23 oktober 2023 @ 09:59:56 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211050603
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 08:54 schreef SaskiaR het volgende:
Wij waren vorig jaar op vakantie in de buurt van Kampen. Daar zijn zelfs de supermarkten dus gewoon helemaal niet open op zondag :P Dat was niet zo handig toen we net aangekomen waren op de camping en dus nog geen eten gekocht hadden...
Kampen is dan ook biblebelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211050690
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 09:38 schreef Nanukerst het volgende:
Zelfs hier in het zuiden van Zuid-Limburg zijn op zondag alle supermarkten open. Opmerkelijk dat het dan in een grote stad als Maastricht wel afwijkt.
Oh, de supers waren wel open maar om 18u alweer dicht. Maar we hebben net ontbeten met donuts :9

Vandaag, maandag, gaan de winkels om 12u open. Gaan we straks lunchen en door de stad slenteren. En dan morgen naar de outlet in Roermond :)
Zoon ruimde zn kast uit. Heeft nog 1 trui die past dus shoppen is wel nodig :')
If they say
pi_211050721
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 09:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Kampen is dan ook biblebelt.
In de biblebelt is zelfs de horeca gesloten. Fijn op één van de drukste dagen van de week :')
Nu, met personeelstekort is de maandag voor veel zaken een dag om dicht te zijn. Wij ook met twee. Is toch amper omzet dus dan maar dicht.
If they say
pi_211050771
Ja, dat is zoiets dat je wel weet, maar waar je totaal niet aan denkt bij het voorbereiden van een vakantie... Die levensstijl staat zo ver van mij af dat ik er dan echt niet aan denk dat dat dus gevolgen voor mijn planning heeft.
pi_211050872
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 10:21 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, dat is zoiets dat je wel weet, maar waar je totaal niet aan denkt bij het voorbereiden van een vakantie... Die levensstijl staat zo ver van mij af dat ik er dan echt niet aan denk dat dat dus gevolgen voor mijn planning heeft.
Klopt :Y Zeker op een camping is dat niet handig.
Maar, wel weer een leermomentje. Gebeurt niet nog een keer ;)

En mijn rug heeft bepaald dat ie NU pijn wil gaan doen. Mazzel dat ik diclo mee heb. Maar kijken hoe ver ik vandaag kom :')
If they say
  maandag 23 oktober 2023 @ 10:38:35 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211050882
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 10:21 schreef SaskiaR het volgende:
Maar Kampen ligt toch naast Zwolle? Daar is wel wat open op zondag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211050950
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 08:54 schreef SaskiaR het volgende:
Kampenaar hier En een aantal supers zijn wel open op zondag, vanaf 12:00 uur :D
pi_211051110
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 10:44 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]
Kampenaar hier En een aantal supers zijn wel open op zondag, vanaf 12:00 uur :D
Kampen O+ Ben er één keer geweest, moest wel als grote fan van Thea Beckman O+
Als ik ergens met zo'n bril in het verleden kan kijken, is het die stad wel :Y

Zoon heeft vandaag tragertjes gegeten. Is niet vooruit te branden :')
If they say
pi_211051151
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 10:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar Kampen ligt toch naast Zwolle? Daar is wel wat open op zondag.
Zwolle is een grote stad, maar om Zwolle heen liggen genoeg kleine gemeenten waar niks open is op zondag. Biblebelt...
pi_211051266
Kampen is zeker mooi :) Uiteindelijk is het inderdaad wel gelukt, maar we moesten er een stuk verder voor rijden dan gedacht!
  maandag 23 oktober 2023 @ 11:42:59 #237
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211051528
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 10:10 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oh, de supers waren wel open maar om 18u alweer dicht. Maar we hebben net ontbeten met donuts :9

Vandaag, maandag, gaan de winkels om 12u open. Gaan we straks lunchen en door de stad slenteren. En dan morgen naar de outlet in Roermond :)
Zoon ruimde zn kast uit. Heeft nog 1 trui die past dus shoppen is wel nodig :')
Andersom was logischer, Roermond is wel heel vroeg open op maandag.
pi_211051739
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 11:42 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Andersom was logischer, Roermond is wel heel vroeg open op maandag.
Was ook de planning maar die gooide ik om. Rug en ben moe. Dus lekker lui ochtendje :+
We zitten nu bij Brasserie Amadeus voor de lunch. En dan op ons dooie akkertje de stad door.
If they say
pi_211054342
Geniet ervan Mush! Klinkt als een fijne tijd met je zoon en lekker lui is ook een keer fijn. :)

Wij hebben al 3 dagen de muis niet gehoord, gezien of andere sporen ontdekt. Kunnen we voorzichtig stellen dat ie of deaud is of gevlucht naar andere oorden?
  maandag 23 oktober 2023 @ 16:22:32 #240
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211054519
Nee zeer zeker niet.
Dan is ie misschien gewoon lekker aan het uitbuiken en aan het chillen met zijn homies.
pi_211054550
Ik denk dat het een vrouwtjesmuis is en ze net haar nestje heeft gekregen en daardoor een paar dagen rustig aan doet. Binnenkort komt ze vast haar kroost laten zien!
pi_211054623
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 16:25 schreef FlyingFish het volgende:
Ik denk dat het een vrouwtjesmuis is en ze net haar nestje heeft gekregen en daardoor een paar dagen rustig aan doet. Binnenkort komt ze vast haar kroost laten zien!
Beschuit met muisjes!
pi_211054978
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 16:00 schreef exode het volgende:
Geniet ervan Mush! Klinkt als een fijne tijd met je zoon en lekker lui is ook een keer fijn. :)

Wij hebben al 3 dagen de muis niet gehoord, gezien of andere sporen ontdekt. Kunnen we voorzichtig stellen dat ie of deaud is of gevlucht naar andere oorden?
Zeker :Y
Heel de dag met die kutplu gezeuld, gaat het eindelijk regenen. Niet voor niks meegenomen :+
We zitten nu onder een afdak bij de mcD aan de cola. Gaan zo indiaas eten. Bijna alle restaurants zijn op maandag gesloten. Goh :') :D

Rare muis. Snap ze soms niet hoor. Als er niks te eten is, wat doen ze er dan :?
Is het geen optie om kat door het huis te sleuren zodat alles naar kat ruikt? Want éénmaal beschuit met muisjes en je kan blijven smeren :Y)
If they say
pi_211055261
Ik vind (en vooral hoop) van wel exode!

Huuu ik ontdek net dat ik mijn fiets niet op slot heb gezet (of ik ben de sleutel kwijt maar die kans in aanzienlijk kleiner). Hij staat gelukkig in een bewaakte fietsenstalling, maar ik zit toch niet heel relaxed in de trein naar huis nu. :X

Ben ook al mijn armbandje verloren, terwijl het bedeltje daaraan symbool staat voor onze miskraam baby. Dus gaat echt top hier. Wel lief getroost door mijn collega toen ik ervan moest huilen. O+
  maandag 23 oktober 2023 @ 17:53:32 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211055292
:*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211055539
Ahh, dat is wel erg balen van dat bedeltje :'(
:*

[ Bericht 1% gewijzigd door hilliebillie op 23-10-2023 18:25:19 (Dikke vingers, verkeerde ‘smiley’) ]
pi_211056454
Fiets stond er nog, met sleutels erin! *O*

En wat wel scheelt is dat ik het bedeltje dubbel heb (had :{ ), dus nu wordt het toch echt tijd voor een mooie ketting waar ik die dan aan hang en een hangertje voor Pukje. Ook omdat Pukje de ketting die ik tot voor kort droeg kapot trok tijdens een val. :')
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:22:48 #248
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211056466
Wie weet vind je de armband op een onverwachte plek terug
pi_211056505
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:22 schreef amaranta het volgende:
Wie weet vind je de armband op een onverwachte plek terug
Ja ik ga er niet vanuit (hij heeft al een verlies overleefd door op semi miraculeuze wijze gevonden te worden) maar het kan altijd natuurlijk. :Y
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:33:55 #250
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211056609
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:26 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja ik ga er niet vanuit (hij heeft al een verlies overleefd door op semi miraculeuze wijze gevonden te worden) maar het kan altijd natuurlijk. :Y
Slaap je ermee? Kijk eens onder het matras.

Mijn moeder verloor haar mooie ketting/hangertje. Overal gezocht. En vond ze hem terug op het pootje van de radiator. Of all places.
En wat ze ook altijd doet is “bidden” tot Sint Antonius. Die vindt altijd alles terug.
pi_211056701
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:33 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn moeder verloor haar mooie ketting/hangertje. Overal gezocht. En vond ze hem terug op het pootje van de radiator. Of all places.
En wat ze ook altijd doet is “bidden” tot Sint Antonius. Die vindt altijd alles terug.
Ik ken het al heilige antonius, maar misschien werkt simt wel beter.😉
  maandag 23 oktober 2023 @ 19:50:06 #252
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211056964
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:38 schreef LauriLynne het volgende:

[..]
Ik ken het al heilige antonius, maar misschien werkt simt wel beter.😉
Heilige is natuurlijk ook goed. Ik vertaalde het letterlijk uit het Spaans in mijn hoofd. En in het Spaans is het San Antonio.
pi_211057052
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:33 schreef amaranta het volgende:

[..]

Jep, hij ging nooit af. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik hem dan niet al veel eerder gemist had, want ik zit er echt vaak aan. Maar ga nog wel even goed zoeken thuis idd!
pi_211058376
@Bami Hopelijk vind je 'm terug.

Ik vond in de supermarkt heel bijzondere koek :D
  maandag 23 oktober 2023 @ 22:53:59 #255
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211059319
Jeetje, dat dat niet is opgevallen met ophangen :D en ook nog een spelfout ;(
pi_211059941
Medewerkers lezen echt die bordjes niet allemaal :D hooguit als ze er toevallig zelf interesse in hebben. Een soort speculaas-gluhwein klinkt best lekker btw!
pi_211061284
Sowieso gluhwein :P
En speculaas
En erwtensoep
En stoofvlees
En kruidnoten

Maar ik houd het even bij koffie.
pi_211061816
Speculaas, kruidnoten en stoofvlees vind ik ook wel lekker.
Met gluhwein maak je mij niet blij ;).

Ik zit aan de thee
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:34:17 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211062073
Dutise wijn... klinkt spannend :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:40:38 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211062134
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:34 schreef Leandra het volgende:
Dutise wijn... klinkt spannend :D
Ken je het niet?
pi_211062275
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 08:46 schreef exode het volgende:
Sowieso gluhwein :P
En speculaas
En erwtensoep
En stoofvlees
En kruidnoten

Maar ik houd het even bij koffie.
Sowieso is eten in de herfst en winter altijd winnend.
pi_211062324
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:54 schreef LeSage het volgende:

[..]
Sowieso is eten in de herfst en winter altijd winnend.
Ik hou echt van herfstmaaltjes. Heb al dagen zin in erwtensoep al is dat meer iets voor de winter. Ik denk dat ik het ga lunchen, moet ik alleen het huis verlaten en daar heb ik dan weer geen zin in.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:59:18 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211062336
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 10:40 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ken je het niet?
Nee, nog nooit Dutise wijn gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:26:04 #264
35189 Troel
scherp en bot
pi_211062637
Gisteren heerlijke snert gehad met roggebrood met spek.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211063318
Erwtensoep bij de slager gehaald :P
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:57:53 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211063762
Nadat ik ooit zwanger zelf erwtensoep ging koken heeft het voor mij zijn magie verloren. Dat kokende vlees wat je dan af moet schuimen... :X
pi_211063815
Ik vind een paar happen erwtensoep wel ok, maar als ik een volle kom eet, dan heb ik de hele avond het gevoel dat ik het aan het herkauwen ben, het valt niet zo lekker ofzo.
pi_211064112
Ik hou echt van erwtensoep, maar de rest van het gezin niet. Ik maak het dus nooit, want ingevroren vind ik het goor en om nou een hele pan leeg te eten.....
Maar de slager heeft verse staan en die is lekker :9

In het bedrijfsrestaurant op kantoor hebben ze het ook regelmatig, ook heerlijk.

EN ik mag het eten qua calorien *O* dus het is mij comfort food aangezien ik speculaas, kruidnoten, gluhwein etc 'moet' laten staan.

Ik snap overigens wel dat verloofde het niet lust, ooit gaf haar moeder een pan mee naar ons. Dat was gewoon een soort groentesoep, veeeeeel te waterig en zo aten zij het altijd. GOOR.
pi_211064124
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 12:57 schreef BE het volgende:
Nadat ik ooit zwanger zelf erwtensoep ging koken heeft het voor mij zijn magie verloren. Dat kokende vlees wat je dan af moet schuimen... :X
Of als het klaar is, blijkt dat de erwten zoet waren :r Nóóit meer zelf gemaakt. Gelukkig is er nu vega erwtensoep, doe ik er halal rookworst door :9

We zijn in de outlet in Roermond en het regent :') Blij dat ik wederom een vooruitziende blik (buienradar :D ) had en plu meenam.
Zoon al 2 vesten en een t shirt van superdry gescoord. Nu ik nog :')
If they say
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:02:57 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_211064542
Snert is wel echt 1 van mijn lievelings O+

Man gaat donderdag weer naar de kookclub dus dan eten we weer stamppot *O*
(Mijn man eet geen winterkost... mafklapper).

Zit nou ook met snotverkouden kop naar de regen buiten te kijken (wachtend tot ik het aandurf om te gaan fietsen) en ja, ik ben echt toe aan winterkost :')
disclaimer
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:12:45 #271
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211064667
Mijn beste vriendin van de basisschool. Zo gek als een deurdino.

https://www.ed.nl/eindhov(...)eerste-kus~a1809949/
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:19:22 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_211064705
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 14:12 schreef amaranta het volgende:
Mijn beste vriendin van de basisschool. Zo gek als een deurdino.

https://www.ed.nl/eindhov(...)eerste-kus~a1809949/
_O-
disclaimer
pi_211067209
Wij hadden net een traybake met wortel, pastinaak, krieltjes, braadworst. En dan knoflook en Parmezaanse kaas erover :9

Maar, ik ben zo ontzettend verkouden dat ik er amper iets van proefde ;(
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:32:32 #274
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211067603
Wij hadden boerenkoolstamp O+ en zelf erwtensoep maken O+
pi_211067699
Wij hadden kippenpootjes in braadzak uit de oven (waren alleen een beetje laat thuis en t moest een uur in de oven) met aardappeltjes en witlofsalade. Was lekker.

Traybake ga ik denk ik van de week nog maar eens doen. Grootste succes was die van de AH (hebben ze nu niet volgens mij) met krieltjes, zoete aardappel, courgette en wortel (dacht ik) en worstjes.
Maar ik flans zelf wel wat in elkaar met die ingrediënten.
pi_211068024
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 19:38 schreef Nijna het volgende:
Wij hadden kippenpootjes in braadzak uit de oven (waren alleen een beetje laat thuis en t moest een uur in de oven) met aardappeltjes en witlofsalade. Was lekker.

Traybake ga ik denk ik van de week nog maar eens doen. Grootste succes was die van de AH (hebben ze nu niet volgens mij) met krieltjes, zoete aardappel, courgette en wortel (dacht ik) en worstjes.
Maar ik flans zelf wel wat in elkaar met die ingrediënten.
Ze hadden laatst een traybake met paddenstoelen en tartufo-olie. Die was ook echt heerlijk.
Meestal gooi ik ook gewoon maar wat bij elkaar.

Heb dan wel mazzel met ontzettend makkelijk etende kinderen, want die lusten dat dus ook allemaal en waren net ruzie aan het maken om wie de laatste wortels mocht, terwijl het vlees prima naar papa kon :')
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:02:34 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211069057
Ah, eten-opsom! wij aten Gado Gado, hmmm. En er is zoals altijd weer veel over, dus ik heb morgen een lekkere lunch. :)
in de haak.
pi_211069353
Wij aten bij wagamama. Was het in Londen best wel een teleurstelling, dit keer dus weer :') Nooit meer dus.
If they say
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:57:26 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211070129
Ik dacht even dat je Wahaca bedoelde. Daar heb ik kortgeleden in Engeland (Brighton) echt heeerlijk gegeten. (mexicaans, maar heel anders en veel diverser dan wat we hier onder 'mexicaans' verstaan.)
in de haak.
pi_211070431
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 21:57 schreef trui het volgende:
Ik dacht even dat je Wahaca bedoelde. Daar heb ik kortgeleden in Engeland (Brighton) echt heeerlijk gegeten. (mexicaans, maar heel anders en veel diverser dan wat we hier onder 'mexicaans' verstaan.)
Klinkt goed :Y
Dit was Japansachtig. Zoon wilde ramen en dat hadden ze nou net níet :') Noodles zijn alleen niet echt vullend dus net nog maar een banaan gegeten.
If they say
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:37:39 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211070796
Verspakket Kip Rendang! :9
pi_211070809
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 21:57 schreef trui het volgende:
Oeh, dat ziet er lekker uit! Nou heb ik zin in Mexicaans O+
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:40:56 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211070830
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 22:39 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ja, ik ook! O+
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:52:59 #284
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211070950
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 22:39 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
ik zag dat er zelfs een kookboek is van de mensen achter 'Wahaca'. (de ebook-versie is voor een paar euro te koop.) Maar ja dan moet je dus wel weer zelf aan de kook. :)
in de haak.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:55:40 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211070989
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 22:37 schreef BE het volgende:
Verspakket Kip Rendang! :9
onze gado gado was ook van zo'n verspakket, maar wel aangevuld met wat extra groente en sate-saus (er zaten twee heel kleine zakjes sate-saus in, dat vond ik wat tegenvallen. Maar verder prima hoor, ik ben best fan van die pakketten (afgezien van al dat plastic waar de onderdelen in verpakt zitten).
in de haak.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 08:43:09 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211072628
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 22:55 schreef trui het volgende:

[..]
onze gado gado was ook van zo'n verspakket, maar wel aangevuld met wat extra groente en sate-saus (er zaten twee heel kleine zakjes sate-saus in, dat vond ik wat tegenvallen. Maar verder prima hoor, ik ben best fan van die pakketten (afgezien van al dat plastic waar de onderdelen in verpakt zitten).
Ik doe er idd vaak ook extra groente bij en gisteren had ik 2 paketten want ik wist dat de pubers het ook lekker vinden en dan is eentje niet genoeg. ;)
  woensdag 25 oktober 2023 @ 20:29:47 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_211081292
Sq gaat ook eens marktplaatsen :') had een bordspel plus uitbreiding dat al jaren in de kast staat, spelen we nooit meer, dus ik dacht, och, voor 25 euro, dat is wel oké.

Meteen biedingen van handelaars, dus dan gaat er al iets branden, maar ik kreeg een DM van een andere gebruiker dat de uitbreiding alleen al 50 euro waard was omdat discontinued en htf en alles :')

Handelaren haakten wel meteen allemaal af toen ik mijn prijs omhoog deed. Maar fijn dat er nog eerlijke mensen zijn op marktplaats zeg. O+
disclaimer
pi_211082216
Ohh welk spel is dat dan?
  woensdag 25 oktober 2023 @ 21:29:37 #289
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211082399
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 20:29 schreef SQ het volgende:
Sq gaat ook eens marktplaatsen :') had een bordspel plus uitbreiding dat al jaren in de kast staat, spelen we nooit meer, dus ik dacht, och, voor 25 euro, dat is wel oké.

Meteen biedingen van handelaars, dus dan gaat er al iets branden, maar ik kreeg een DM van een andere gebruiker dat de uitbreiding alleen al 50 euro waard was omdat discontinued en htf en alles :')

Handelaren haakten wel meteen allemaal af toen ik mijn prijs omhoog deed. Maar fijn dat er nog eerlijke mensen zijn op marktplaats zeg. O+
Toevallig de houten kolonisten uitbreiding van steden en ridders? Die heb ik nieuw in de doos redelijk goed verkocht. Kreeg ook miljoen biedingen.

Haak ik meteen aan met ook een ergernis. Als ik iets zet op bieden vanaf 100…. Zou ik dan een bod van “30 euro en ik kom het nu halen” acceptabel vinden?
pi_211082634
Daar zou ik niet eens op reageren.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 21:48:36 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_211082704
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 21:19 schreef Aure het volgende:
Ohh welk spel is dat dan?
Het Dorp en de uitbreiding "de herberg" ;)
Niet heel mainstream maar bij bordspelgekkies dus wel geliefd.
disclaimer
  woensdag 25 oktober 2023 @ 21:53:24 #292
35189 Troel
scherp en bot
pi_211082786
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 21:48 schreef SQ het volgende:

[..]
O ja, daar heb ik heel veel goede verhalen over gehoord!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 25 oktober 2023 @ 22:25:57 #293
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211083264
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 21:48 schreef SQ het volgende:

[..]
En de poppetjes zijn allemaal kleine Wim Sonneveldjes. En dan moet je met een dobbelsteen gooien en over kleine tuinpaadjes lopen.
En dan doe je onderweg een slagerij, een kroeg (de herberg dus), het raadhuis met een pomp ervoor en wat boerderijen aan?
pi_211083311
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 21:29 schreef amaranta het volgende:

[..]
Toevallig de houten kolonisten uitbreiding van steden en ridders? Die heb ik nieuw in de doos redelijk goed verkocht. Kreeg ook miljoen biedingen.

Haak ik meteen aan met ook een ergernis. Als ik iets zet op bieden vanaf 100…. Zou ik dan een bod van “30 euro en ik kom het nu halen” acceptabel vinden?
Mijn favoriet:

'Wat wil je er minimaal voor hebben?'
'¤25'
'Ik bied ¤10'

En dat echt vaak he. Snappen mensen de betekenis van het woord minimaal wel? Bij 1 iemand gaf ik de definitie van 'minimaal' als reactie. Kreeg ik meteen een 1 ster beoordeling.
pi_211083374
@SQ zo vertelde iemand op Marktplaats mij ooit dat ik het traphekje wat ik te koop had gezet in kon leveren bij Ikea en het volledige aankoopbedrag terug kon krijgen vanwege veiligheidsfout :o Inderdaad fijn dat er zulke mensen zijn.

Pff. Vanochtend om 6.50 ging de wekker en ik ben net 10 minuten thuis met de eerste tijd voor mezelf vandaag. Eigenlijk moet ik al slapen, want morgen is het ook weer vroeg. Maar na zo'n dag is mijn hoofd veel te vol.
pi_211083396
Ik ben zelf 2x niet zo eerlijk geweest hoor op Marktplaats. 2 Lego sets gekocht die vele malen meer waard waren. Staan nu te pronken in onze pronkkast :)
pi_211083454
Heel eerlijk, als ik iets voor weinig op marktplaats zet en iemand biedt belachelijk veel in mijn ogen, dan check ik even of ik iets gemist heb. Maar anders vraag ik gewoon of die persoon het zeker weet en verkoop ik het ook.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 06:49:55 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_211084857
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 22:37 schreef exode het volgende:
Ik ben zelf 2x niet zo eerlijk geweest hoor op Marktplaats. 2 Lego sets gekocht die vele malen meer waard waren. Staan nu te pronken in onze pronkkast :)
Ik heb er een lego set opstaan voor 680 euro en er is al 300 op geboden en nu 550, we zijn de goedkoopste aanbieders op heel mp, we wachten dus nog gezellig even af 8-)
disclaimer
  donderdag 26 oktober 2023 @ 06:52:54 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_211084867
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 22:41 schreef Hupje het volgende:
Heel eerlijk, als ik iets voor weinig op marktplaats zet en iemand biedt belachelijk veel in mijn ogen, dan check ik even of ik iets gemist heb. Maar anders vraag ik gewoon of die persoon het zeker weet en verkoop ik het ook.
Ik word meestal achterdochtig als er heel snel heel veel animo voor is, en als degenen die bieden duidelijk handelaars zijn (zoals met spellen, er zaten bieders bij die 130 beoordelingen hadden in de categorie bordspellen).

Maar ja, ik zet ALTIJD heel scherp in qua prijs. Het gaat me nooit om het onderste uit de kan halen, ik wil er meestal gewoon vanaf. En dan ben ik dus al veruit de goedkoopste aanbieder op mp en dan nog gaan mensen zeuren om veel af te dingen. Dat is wel echt irritant.
disclaimer
  donderdag 26 oktober 2023 @ 07:33:09 #300
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211085058
Wat een bedragen joh. Wat zijn dat dan voor speciale sets?
in de haak.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 07:51:48 #301
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_211085146
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 07:33 schreef trui het volgende:
Wat een bedragen joh. Wat zijn dat dan voor speciale sets?
Dit zijn sets voor volwassenen die al een tijdje niet keer te koop meer zijn. Dat gaat hard met de prijzen. Set die we (SQ&ik) te koop hebben, levert tegenwoordig 2000+ euro op als ie onaangeraakt in de doos had gezeten. Maar ja, lego is om mee te bouwen, toch?

@SQ, open jij een nieuwe? Sorry voor sluiten van dit topic :@ .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')