abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210958435
Hier nog geen herfstvakantie, we moeten nog een week. Gister met de jongste geshopt en leuk geslaagd :).
Fake it till you make it...
pi_210958441
Oh dat is balen van je lenzen Hillie!
Ik had dit soort dingen ook zo vaak, ik ben maar overgestapt op een bril.

De dag is aangebroken, de verwarming is aan. 5 dagen later dan vorig jaar zag ik in de energieverbruik gedoe App.

Wij gaan eigenlijk nooit op vakantie in de herfstvakantie, ik merk ook wel dat onze kinderen de herfstvakantie altijd benaderen als 'we storten volledig in'. B snot en hoest de hele boel bij elkaar en is lekker bleek.
Deze week 2 dagen kinderloos, want jaaaaa vakantie BSO en 1 dag Lego World verder doen we waar de regen ons brengt. (naar de Lego kamer dus) En ik moet tussendoor werken oh en sporten natuurlijk.
  zondag 15 oktober 2023 @ 09:38:52 #53
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210958447
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 09:27 schreef Nijna het volgende:
@:hilliebillie, wat balen van de lenzen.
Ga je nu dat setje lenzen wat je nog hebt, bewaren in de vloeistof waar je ze vanochtend uit haalt? Want dat is vragen om problemen (maar misschien moet ik me daar niet mee bemoeien..., je hebt maar 1 paar ogen).
* Nijna stopt belerend vingertje weer snel weg.
Fijne vakantie!
Jij mag dat zeggen als dochter van een opticien!
  zondag 15 oktober 2023 @ 09:39:46 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210958453
Welke regio’s hebben nu vakantie? Zuid en midden?
pi_210958503
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 09:39 schreef amaranta het volgende:
Welke regio’s hebben nu vakantie? Zuid en midden?
Volgens mij wel.
pi_210958566
Behalve Zeeland want die wijken af en hebben pas volgende week. Of in ieder geval het deel waar wij wonen.

Wij hebben dit jaar gekeken om een weekje weg te gaan deze vakantie, maar het is serieus amper meer te doen met z’n zessen.

Edit. Ik klaagde hier even maar heb nog maar een koffie gepakt.
Met een meidenkwartet
pi_210958991
Wij gaan dinsdag tm donderdag naar Disney... het weer voor wo en do is uhhhh 😭😭😭☔️☔️☔️☔️☔️
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 15 oktober 2023 @ 10:50:36 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210959004
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 09:55 schreef Cathmar het volgende:
Behalve Zeeland want die wijken af en hebben pas volgende week. Of in ieder geval het deel waar wij wonen.

Wij hebben dit jaar gekeken om een weekje weg te gaan deze vakantie, maar het is serieus amper meer te doen met z’n zessen.

Edit. Ik klaagde hier even maar heb nog maar een koffie gepakt.
Ik las "koffer gepakt" en dacht, dat is snel geregeld :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210959042
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 10:48 schreef Vicky het volgende:
Wij gaan dinsdag tm donderdag naar Disney... het weer voor wo en do is uhhhh 😭😭😭☔️☔️☔️☔️☔️
100 rondjes in 'It's a small world after alllll'
pi_210959085
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik ook _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210959087
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 10:55 schreef exode het volgende:

[..]
100 rondjes in 'It's a small world after alllll'
Zoiets 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_210959101
Wij gaan lekker naar het festival hier in het park en doen gewoon net alsof het weer fantastisch is.
Ik ga zelf ook twee avonden achter de bar staan met vriendinnen, dus wordt wel een gezellig weekje zo O+
pi_210959119
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik ook. :D
pi_210959233
Hilliebillie, als je algemene lenzen hebt en op een groot resort zit, wellicht is het een optie om te zoeken of ze een Facebook pagina hebben, en daar te kijken of je iemand kunt vinden die een deze dagen die kant op gaat en een setje voor je mee wil nemen? Ik zie dat op een tweeling groep nog wel eens succesvol gebeuren.

Wij zijn ook op vakantie! Weekje centerparcs, en dat vind ik eigenlijk niet zo erg met wat herfstweer af en toe. Kan de openhaard ook een keer aan O+ Al zou het ook wel leuk zijn als we een keer voetgolf kunnen spelen buiten. Verder is het toch vooral zwemmen, spelletjes spelen en in de indoorspeeltuin spelen (dat laatste alleen voor de kinderen ;) )
pi_210959305
@hilliebillie, als je ergens vloeistof voor je lenzen kan scoren dan kan je ze volgens mij prima meerdere dagen dragen... ik denk dat je daar minder kwaad mee doet dan ze in hetzelfde bakje met oude vloeistof stoppen... hopelijk vind je een oplossing :*
pi_210960970
Wij zitten in een dorp Duitsland in de buurt van mijn schoonfamilie (waar net de zon nog scheen maar het nu regent :') ) we betalen trouwens 250 euro voor drie nachten voor vier personen, wat ik heel goed te betalen vind gezien de staat, grootte en uitrusting. Maar dit is wel het type huisje wat je niet via grootte boekingssites vindt en wat je contact moet betalen bij aankomst :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 14:53:13 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210961475
Fijne vakantie vakantiegangers!

Ik ben aan het bijkomen van een erg leuk feestje gisteren. Duurde maar tot half 11 maar ik ben kapot :@ kan blijkbaar nog niet zo veel hebben maar ik heb me gelukkig goed vermaakt *O*
5 - 28 februari Thailand O+
pi_210962109
Het is gelukt met lenzen scoren. Met de bus naar alanya geweest en met goed zoeken een opticien kunnen vinden die open was.

Ik heb inderdaad een nachtje m’n lenzen bewaard in het bakje waar ze uit kwamen. Niet ideaal maar was echt een noodoplossing, gelukkig voor 1 dag.
Heb nu voor de minste sterkte een doosje maandlenzen gekocht, daar kan ik met links ook wel mee overbruggen voor een week. Maar goed een goede les wel geleerd, sommige dingen moet je even dubbel checken.
(Man had zelfs in beiden koffers die we bij hadden een doosje lenzen gestopt, voor het geval er wellicht een koffer niet zou aan komen (kleding spreid ik ook altijd), maar dat vond ik voor mezelf niet nodig :D had ik dat ook maar gedaan ;) )

Maar goed, nu kan ik zorgeloos genieten :)
pi_210962117
Koffer pakken doe ik hopelijk binnenkort weer als ik lekker alleen een mini break doe. Met vriendinnen.
Familie vakantie pas weer volgende zomer.

Ik, de provinciaal, ga met de tieners naar Amsterdam volgende week. Nee serieus ik kom nooit in Amsterdam. Ben sneller in Frankrijk, in de tijd die het kost vanaf hier. Heb Anne Frank tickets. Wat gaan we nog meer doen? Waar moeten we heen voor lunch snacks en diner? Als iemand tips heeft O+
En ja Google geeft ook tips maar ik hou van de ideeen hier.
Met een meidenkwartet
pi_210962172
Amsterdammer hier maar ik heb géén idee. Kom amper in het centrum. Laatste keer was...ergens in december 2021, geloof ik :')
In Maastricht weet ik dan weer wel adresjes :+

Edit: als het burgerweeshuis, nu Amsterdam museum :') open was geweest, had je daar kunnen lunchen. Das echt mijn favo plekje in heel die stad. Maar die wordt helaas verbouwd :{ althans, das de bedoeling.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator zondag 15 oktober 2023 @ 16:38:25 #71
5428 crew  miss_sly
pi_210962222
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2023 16:18 schreef Cathmar het volgende:
Koffer pakken doe ik hopelijk binnenkort weer als ik lekker alleen een mini break doe. Met vriendinnen.

Ik, de provinciaal, ga met de tieners naar Amsterdam volgende week. Nee serieus ik kom nooit in Amsterdam. Ben sneller in Frankrijk, in de tijd die het kost vanaf hier. Heb Anne Frank tickets. Wat gaan we nog meer doen? Waar moeten we heen voor lunch snacks en diner? Als iemand tips heeft O+
Als je lekker Italiaans wil eten, kun je naar https://www.trattoriafantasia.nl/
Ligt lakbij het De la Mar theater en de naam klinkt ook een beetje als een tourist trap, maar je kunt er echt heerlijk eten.

Lekker lunchen kun je bij https://cafehetpaleis.nl/

Snacks zijn er overal. Je kunt in een van de rijen gaan staan voor DE stroopwafel ofzo, maar ik zou het niet doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_210962255
quote:
7s.gif Op zondag 15 oktober 2023 16:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als je lekker Italiaans wil eten, kun je naar https://www.trattoriafantasia.nl/
Ligt lakbij het De la Mar theater en de naam klinkt ook een beetje als een tourist trap, maar je kunt er echt heerlijk eten.

Lekker lunchen kun je bij https://cafehetpaleis.nl/

Snacks zijn er overal. Je kunt in een van de rijen gaan staan voor DE stroopwafel ofzo, maar ik zou het niet doen.
Dank!! Genoteerd O+
Met een meidenkwartet
pi_210966088
quote:

Misschien is de the Dungeons wel wat. Moeten ze wel van spookhuizen houden.
pi_210967157
Zij die de avond hebben doorgebracht met muizenjacht, groeten u.

2 muizen....liepen gewoon brutaal in de woonkamer rond. Hele happening was het.

Morgen komt er muizengaas binnen want ze komen onder de uitbouw naar binnen.
1 voordeel, verloofde wil nu ook het vervangen van de uitbouw versnellen.
pi_210967955
Dat is wel brutaal inderdaad! Hopelijk heb je ze kunnen vangen!

En een mooie bijkomstigheid dat verloofde nu ook sneller de uitbouw wil aanpakken :D
pi_210968221
quote:

Mijn kind gaat volgende week met een stel vriendinnen naar Amsterdam, ik moet nog een beetje aan het idee wennen... :X

@exode, hebben jullie ze ook gevangen?

Wij hebben gisteren de halve dag een poging gedaan om de vloer weer vlak te krijgen, die komt omhoog op 1 stuk en ligt nu strak tegen de muur, dus we dachten "even" ruimte te maken.
Maar dat ging dus niet zo even :{
Dit is volgens mij gewoon het teken dat het nu toch echt tijd wordt om iets te gaan veranderen in huis.
De kluslijst wordt steeds langer, nu alleen zien dat er genoeg budget is om alles in 1x te doen...
Andere vloer stond al op de lijst.
pi_210968419
De muizen zijn gevangen en heel diervriendelijk een heel eind verderop uitgezet. Wij in ons 'huispak' door de wijk heen, allebei met een tupperware bak met iets bewegends en vooral hard giechelend.

Gaas komt er dus, ook voor de ventilatiegaten in de gevels en zo'n ultrasone apparaat, die gaat of in de kruipruimte of in de kelderkast.

De uitbouw wordt naar voorjaar 2025 getrokken in plaats over een jaar of 2 a 3. Zwager komt binnenkort al langs om een prijsindicatie te geven, daarna gaan we meerdere architecten/bouwconstructeurs benaderen en gaan we plannen.
Wordt een groot project, uitbouw waar oa keuken en wc inzitten wordt dus volledig vervangen en er komt een aanbouw. En als we dan toch alles open hebben liggen, gaan we ook meteen de woonkamer isoleren, glas in raamkozijn vervangen etc etc.

We hikken er al zo lang tegenaan, de afgelopen maanden ook echt wel gesproken of het niet beter is om te verhuizen. Het huis van de overburen staat dus te koop en die zit aan de top van ons budget. Zouden we er ineens 50 vierkante meter bijkrijgen en een grote tuin.

Maar wij worden allebei heel onrustig van veel ruimte. Ja, we zijn wat apart ;)

Ook wel benieuwd naar de mening van een architect, of we niet teveel willen in dit huisje. Het is in ons geval nu echt wel verbouwen of verhuizen.
  maandag 16 oktober 2023 @ 11:12:28 #78
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210969820
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 08:27 schreef exode het volgende:
Maar wij worden allebei heel onrustig van veel ruimte. Ja, we zijn wat apart ;)
O+ Nee hoor! Ons vorige huis werd net te krap, maar het 'maatje groter' voelt nu gigantisch. Ik vind het maar gek dat we nu best wat onbenutte vloerruimte hebben op zolder.
Maar er komt vast meer zooi bij naar mate onze zoon ouder wordt.

Wordt wel spannend, grootste plannen! Hebben jullie een enig idee van de kosten of kan dat nog alle kanten op?
pi_210969860
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 11:12 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
O+ Nee hoor!

Wordt wel spannend, grootste plannen! Hebben jullie een enig idee van de kosten of kan dat nog alle kanten op?
Groot voordeel is dat alle bouwwerkzaamheden via zwager kunnen. En we kunnen deels dingen hergebruiken zo hebben we allemaal vrij recent keukenspul laten inbouwen en ook de spotjes zijn behoorlijk nieuw.

En last but not least, subsidie, we gaan van een niet geisoleerde uitbouw naar een wel geisoleerde uitbouw en van een matig geisoleerde woonkamer naar een goed geisoleede woonkamer.

Ik vind het lastig schatten maar hij riep eerder rond de 50K dus ik zeg 70K.
  maandag 16 oktober 2023 @ 11:31:30 #80
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210969965
Ik zou soberso naar de zijkant uitbouwen. De brandgang bij de woonkamer trekken en het recht van overpad opheffen.
pi_210970284
Oeh goed vooruitzicht @exode!
Toen wij ons huis kochten hebben we meteen een uitbouw laten plaatsen. Kostte bijna 50k maar elke cent meer dan waard.

Wij zijn on route. Net Frankrijk ingereden. Mijn man maakt altijd puzzels voor de meiden om zo wat zakgeld te verdienen. Deze keer geen puzzel voor zakgeld maar een puzzel voor A. Ze moest puzzelen voor haar cadeau 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_210970411
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 11:31 schreef amaranta het volgende:
Ik zou soberso naar de zijkant uitbouwen. De brandgang bij de woonkamer trekken en het recht van overpad opheffen.
Now we are talking!
We zaten zelf ook te denken aan een soort van uitbouw op de eerste verdieping over de brandgang heen. Krijg je een soort tunnel.

Maar de buren zullen sowieso minder blij zijn, we zetten een blok neer naast hun 'uitzicht' en de andere buren waar we vast zitten met onze huidige uitbouwen moeten we ook goed managen. Alle regenpijpen lopen af via onze uitbouw.....
pi_210970485
Veel plezier Vicky!
pi_210970699
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:25 schreef exode het volgende:

[..]
Now we are talking!
We zaten zelf ook te denken aan een soort van uitbouw op de eerste verdieping over de brandgang heen. Krijg je een soort tunnel.

Maar de buren zullen sowieso minder blij zijn, we zetten een blok neer naast hun 'uitzicht' en de andere buren waar we vast zitten met onze huidige uitbouwen moeten we ook goed managen. Alle regenpijpen lopen af via onze uitbouw.....
Wij hebben zo’n tunnel ook echt! Onze bovenverdieping loopt over de gezamenlijke achterom :)
pi_210970712
Lees ik nou dat @exode een paar muizen in huis heeft losgelaten om die uitbouw erdoor te duwen? >:)
pi_210971415
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 12:55 schreef Amsel het volgende:
Lees ik nou dat @:exode een paar muizen in huis heeft losgelaten om die uitbouw erdoor te duwen? >:)
Dat was eigenlijk ook mijn eerste gedachte _O-. Well played :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210971475
Jullie hebben mij door >:)

Ik gaf B al de schuld, die wil heeeeel graag een slang als huisdier, wij absoluut niet. Die was nu wel handig geweest. O-)
pi_210971481
En wij hebben gewoon een kat he, een bejaard exemplaar dat wel. Maar die interesseert het duidelijk helemaal niets.
  maandag 16 oktober 2023 @ 14:20:32 #89
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210971492
Hehe, dat van die kat zag ik niet aankomen :D
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 06:15:11 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210980883
Zij die vrijdagnacht een kotsende 2,5-jarige hadden, de vakantie met opa en oma naar België gisteren begonnen op de SEH met pijn (diagnose: infectie van de maag... Auw!) en gisterenavond dan uiteindelijk toch op vakantie gingen, maar vannacht drie keer een volgespuugde 4-jarige konden wassen en - voor zo ver dat gaat in een vakantiehuisje - van een schoon bed voorzien en vervolgens om 4 uur door de jongste uit bed gerammeld werden....groeten u.

Na een uur terugleggen en ernaast liggen (was al bij de kinderen gekropen na het spuugfestijn) heb ik het opgegeven. Ik zit dus al ruim een uur beneden. Inmiddels heeft de oudste zich ook bij ons gevoegd. Ze zegt dat ze zich weer helemaal top voelt. Ik moet het nog zien zodra er weer iets in haar buikje komt. Arm ding.

Ik vind dit zo kut he. Deze vakantie is de laatste keer op vakantie met opa en oma (ze worden zo oud dat dat langzamerhand niet meer gaat) en we zouden gisterenochtend al vertrekken... Nog even los van het geld dat we hieraan uitgegeven hebben. We hebben maar 4 nachtjes en ik heb nog niks anders gezien dan het huisje en kots, kots en nog meer kots... Iig zo maar even bij de receptie extra beddengoed gaan vragen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:21:09 #91
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210981071
Dit is wel een beetje de tendens van al jou vakanties lijkt het wel. Hopelijk snel weer fit allemaal zodat je nog van de vakantie kunt genieten.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:30:46 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_210981110
ZO, oudste is naar Tsjechië op werkweek. Is het al bijna zaterdagochtend?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 07:58:23 #93
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210981198
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 07:30 schreef Troel het volgende:
ZO, oudste is naar Tsjechië op werkweek. Is het al bijna zaterdagochtend?
Bijna
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:11:32 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_210981258
Sterkte tink, wat een pech!

Troel, hoor je nu juist niet ultiem te genieten van je rust? :D
disclaimer
pi_210981382
Ah nee Tink, wat balen!
Hopelijk knappen ze wel snel op zodat je nog kan genieten.
pi_210981530
Oh Tink, dit is ook wel extreem balen zeg!
Heel veel beterschap :*
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:01:34 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_210981569
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 08:11 schreef SQ het volgende:
Sterkte tink, wat een pech!

Troel, hoor je nu juist niet ultiem te genieten van je rust? :D
Jongste is er gewoon en is donderdag jarig. Rust heb ik toch niet ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:01:48 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_210981945
Oh ik vind 1 kind minder altijd zo extreem veel schelen :D
Mijn oudste is weer op kamp komend weekend _O_
disclaimer
pi_210981980
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:01 schreef SQ het volgende:
Ja echt he. De hele dynamiek is dan anders. Maakt ook niet uit wie er weg is.

Beterschap Tink, hopelijk knappen ze snel op en kunnen jullie nog wel van de vakantie genieten.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 10:30:03 #100
35189 Troel
scherp en bot
pi_210982181
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 10:01 schreef SQ het volgende:
Dat is op deze leeftijd denk ik toch al anders, ze doen heel veel zelf. Het is wel de meest zelfstandige die er nu niet is :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')