Ik ken het al heilige antonius, maar misschien werkt simt wel beter.😉quote:Op maandag 23 oktober 2023 19:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Slaap je ermee? Kijk eens onder het matras.
Mijn moeder verloor haar mooie ketting/hangertje. Overal gezocht. En vond ze hem terug op het pootje van de radiator. Of all places.
En wat ze ook altijd doet is “bidden” tot Sint Antonius. Die vindt altijd alles terug.
Heilige is natuurlijk ook goed. Ik vertaalde het letterlijk uit het Spaans in mijn hoofd. En in het Spaans is het San Antonio.quote:Op maandag 23 oktober 2023 19:38 schreef LauriLynne het volgende:
[..]
Ik ken het al heilige antonius, maar misschien werkt simt wel beter.😉
Jep, hij ging nooit af. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik hem dan niet al veel eerder gemist had, want ik zit er echt vaak aan. Maar ga nog wel even goed zoeken thuis idd!quote:Op maandag 23 oktober 2023 19:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
Slaap je ermee? Kijk eens onder het matras.
Mijn moeder verloor haar mooie ketting/hangertje. Overal gezocht. En vond ze hem terug op het pootje van de radiator. Of all places.
En wat ze ook altijd doet is “bidden” tot Sint Antonius. Die vindt altijd alles terug.
Sowieso is eten in de herfst en winter altijd winnend.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 08:46 schreef exode het volgende:
Sowieso gluhwein![]()
En speculaas
En erwtensoep
En stoofvlees
En kruidnoten
Maar ik houd het even bij koffie.
Ik hou echt van herfstmaaltjes. Heb al dagen zin in erwtensoep al is dat meer iets voor de winter. Ik denk dat ik het ga lunchen, moet ik alleen het huis verlaten en daar heb ik dan weer geen zin in.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 10:54 schreef LeSage het volgende:
[..]
Sowieso is eten in de herfst en winter altijd winnend.
Of als het klaar is, blijkt dat de erwten zoet warenquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 12:57 schreef BE het volgende:
Nadat ik ooit zwanger zelf erwtensoep ging koken heeft het voor mij zijn magie verloren. Dat kokende vlees wat je dan af moet schuimen...
quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 14:12 schreef amaranta het volgende:
Mijn beste vriendin van de basisschool. Zo gek als een deurdino.
https://www.ed.nl/eindhov(...)eerste-kus~a1809949/
Ze hadden laatst een traybake met paddenstoelen en tartufo-olie. Die was ook echt heerlijk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 19:38 schreef Nijna het volgende:
Wij hadden kippenpootjes in braadzak uit de oven (waren alleen een beetje laat thuis en t moest een uur in de oven) met aardappeltjes en witlofsalade. Was lekker.
Traybake ga ik denk ik van de week nog maar eens doen. Grootste succes was die van de AH (hebben ze nu niet volgens mij) met krieltjes, zoete aardappel, courgette en wortel (dacht ik) en worstjes.
Maar ik flans zelf wel wat in elkaar met die ingrediënten.
Klinkt goedquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 21:57 schreef trui het volgende:
Ik dacht even dat je Wahaca bedoelde. Daar heb ik kortgeleden in Engeland (Brighton) echt heeerlijk gegeten. (mexicaans, maar heel anders en veel diverser dan wat we hier onder 'mexicaans' verstaan.)
Oeh, dat ziet er lekker uit! Nou heb ik zin in Mexicaansquote:Op dinsdag 24 oktober 2023 21:57 schreef trui het volgende:
Ik dacht even dat je Wahaca bedoelde. Daar heb ik kortgeleden in Engeland (Brighton) echt heeerlijk gegeten. (mexicaans, maar heel anders en veel diverser dan wat we hier onder 'mexicaans' verstaan.)
Ja, ik ook!quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:39 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Oeh, dat ziet er lekker uit! Nou heb ik zin in Mexicaans
ik zag dat er zelfs een kookboek is van de mensen achter 'Wahaca'. (de ebook-versie is voor een paar euro te koop.) Maar ja dan moet je dus wel weer zelf aan de kook.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:39 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Oeh, dat ziet er lekker uit! Nou heb ik zin in Mexicaans
onze gado gado was ook van zo'n verspakket, maar wel aangevuld met wat extra groente en sate-saus (er zaten twee heel kleine zakjes sate-saus in, dat vond ik wat tegenvallen. Maar verder prima hoor, ik ben best fan van die pakketten (afgezien van al dat plastic waar de onderdelen in verpakt zitten).quote:
Ik doe er idd vaak ook extra groente bij en gisteren had ik 2 paketten want ik wist dat de pubers het ook lekker vinden en dan is eentje niet genoeg.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 22:55 schreef trui het volgende:
[..]
onze gado gado was ook van zo'n verspakket, maar wel aangevuld met wat extra groente en sate-saus (er zaten twee heel kleine zakjes sate-saus in, dat vond ik wat tegenvallen. Maar verder prima hoor, ik ben best fan van die pakketten (afgezien van al dat plastic waar de onderdelen in verpakt zitten).
Toevallig de houten kolonisten uitbreiding van steden en ridders? Die heb ik nieuw in de doos redelijk goed verkocht. Kreeg ook miljoen biedingen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:29 schreef SQ het volgende:
Sq gaat ook eens marktplaatsenhad een bordspel plus uitbreiding dat al jaren in de kast staat, spelen we nooit meer, dus ik dacht, och, voor 25 euro, dat is wel oké.
Meteen biedingen van handelaars, dus dan gaat er al iets branden, maar ik kreeg een DM van een andere gebruiker dat de uitbreiding alleen al 50 euro waard was omdat discontinued en htf en alles
Handelaren haakten wel meteen allemaal af toen ik mijn prijs omhoog deed. Maar fijn dat er nog eerlijke mensen zijn op marktplaats zeg.
Het Dorp en de uitbreiding "de herberg"quote:
O ja, daar heb ik heel veel goede verhalen over gehoord!quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Het Dorp en de uitbreiding "de herberg"
Niet heel mainstream maar bij bordspelgekkies dus wel geliefd.
En de poppetjes zijn allemaal kleine Wim Sonneveldjes. En dan moet je met een dobbelsteen gooien en over kleine tuinpaadjes lopen.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:48 schreef SQ het volgende:
[..]
Het Dorp en de uitbreiding "de herberg"
Niet heel mainstream maar bij bordspelgekkies dus wel geliefd.
Mijn favoriet:quote:Op woensdag 25 oktober 2023 21:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Toevallig de houten kolonisten uitbreiding van steden en ridders? Die heb ik nieuw in de doos redelijk goed verkocht. Kreeg ook miljoen biedingen.
Haak ik meteen aan met ook een ergernis. Als ik iets zet op bieden vanaf 100…. Zou ik dan een bod van “30 euro en ik kom het nu halen” acceptabel vinden?
Ik heb er een lego set opstaan voor 680 euro en er is al 300 op geboden en nu 550, we zijn de goedkoopste aanbieders op heel mp, we wachten dus nog gezellig even afquote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:37 schreef exode het volgende:
Ik ben zelf 2x niet zo eerlijk geweest hoor op Marktplaats. 2 Lego sets gekocht die vele malen meer waard waren. Staan nu te pronken in onze pronkkast
Ik word meestal achterdochtig als er heel snel heel veel animo voor is, en als degenen die bieden duidelijk handelaars zijn (zoals met spellen, er zaten bieders bij die 130 beoordelingen hadden in de categorie bordspellen).quote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:41 schreef Hupje het volgende:
Heel eerlijk, als ik iets voor weinig op marktplaats zet en iemand biedt belachelijk veel in mijn ogen, dan check ik even of ik iets gemist heb. Maar anders vraag ik gewoon of die persoon het zeker weet en verkoop ik het ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |