Maar die onderlinge dynamiek valt dus wel mee vind ik zelf. Ze komen thuis, gaan huiswerk maken, achter de computer enzo, dus dat is eigenlijk alleen tijdens het avondeten en in de weekenden.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 10:53 schreef Kyara het volgende:
Het gaat niet zozeer om de zelfstandigheid maar om de onderlinge dynamiek. Die is met 2 kinderen gewoon anders dan met 3.
Hoe oud zijn ze bij jou Troel?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 11:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar die onderlinge dynamiek valt dus wel mee vind ik zelf. Ze komen thuis, gaan huiswerk maken, achter de computer enzo, dus dat is eigenlijk alleen tijdens het avondeten en in de weekenden.
Zou een noisecancelling koptelefoon of zo'n gehoorbeschermer koptelefoon of oordopjes (ze hebben van loop tegenwoordig ook kindermaatjes, die hier helaas nog te groot zijn) een optie zijn voor jouw oudste?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:41 schreef Schanu het volgende:
Afgelopen vrijdagmiddag en zaterdagmiddag had mijn oudste kinderfeestjes, dus was ik vrijdag alleen met de jongste en zaterdagmiddag alleen met vrouwlief en jongste. Heerlijk was dat, eindelijk even één op één tijd met haar en niet het bepalende van de oudste steeds er overheen en er tussendoor. Ik kan daar echt wel van genieten ja, als er één kind weg is. Want andersom ook, die jongste is zo druk dat ik mij afvraag of ze er zelf niet moe van wordt, heerlijk als zij even de hort op is en ik tijd alleen heb met de oudste
@:Tink89, geniet van je vakantie!
@:Phaidra, alvast veel plezier in Parijs!
Wij vertrekken vrijdagavond met de auto na Le Grau du Roi voor een weekje, de weersvoorspellingen zijn niet al te bestEn ik zie als een berg op tegen de autorit, want de kinderen slapen alweer weken ruk en wij dus nog rukker. Dus vermoeidheid staat aan en dan is een autorit van 12 uur (zonder files en tussenstops, dus ik houd maar 16 uur aan minimaal) niet iets waar ik naar uitkijk. En mijn oudste van bijna 7 is zo non stop overprikkeld dat 1 keer verkeerd ademen al gehuil of getier oplevert, dus dat belooft ook nog eens veel gezelligheid. Maar hé, het is vakantie he, dus we gaan genieten
![]()
Proficiatquote:Op woensdag 18 oktober 2023 12:05 schreef Vicky het volgende:
Hopelijk valt het mee @:Tink89!
Ik heb gewoon een 18-jarige vandaag! Vette cliché, maar het het gaat echt hard.
Vandaag dag 2 in Disney. Het is flink druk.
quote:Op woensdag 18 oktober 2023 15:01 schreef Phaidra het volgende:
Gefeliciteerd @:Vicky! Wat een bijzondere mijlpaal. Je hebt het maar mooi gered om een kind veilig de volwassenheid te laten bereiken. Well done!
. En geniet met elkaar van Disney, hopelijk is het beter weer dan in de voorspellingen van de week.
Heb je niet gezien! Ik heb Loj wel gezienquote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:00 schreef exode het volgende:
Gefeliciteerd Vicky!
Gisteren wat meegekregen van 100 jaar Disney?
Wij hadden een leuke dag op Lego World maar wat was het DRUK. Toch krijgen wij het altijd voor elkaar om rustige plekjes te vinden. En hadden dus een topdag
Ja eigenlijk zoals je zegt.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 18:52 schreef Hupje het volgende:
Vraagje aan de wat medische mensen hier: ik lees net in de bijsluiter van hoestdrank: "Niet gebruiken bij kinderen jonger dan 2 jaar. Niet geschikt voor kinderen van 2-10 jaar."![]()
Wat is daar de logica achter? Ik heb al gezien dat de kinderversie voor 2-10 jaar minder spul per ml bevat. Dus misschien is de werkzame stof slecht voor heel jonge kinderen en is de dosering wat heftig voor grotere kinderen?
#nieuwsgierig
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 18 oktober 2023 12:05 schreef Vicky het volgende:
Laatste dag alweer. Een dag regen gehad. Gisteren en vandaag rond de 28 graden en dolfijnenquote:Op woensdag 18 oktober 2023 19:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoe is jouw verkansie tot nu toe?
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 18 oktober 2023 12:05 schreef Vicky het volgende:
Ja hoor genoeg.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 16:35 schreef Hupje het volgende:
Jammer @:Vicky Is er daar ook wat binnen te doen? Of sta je veel in de regen?
Even klagen. Kind is ziek(ig) sinds de vakantie begon en heeft ook echt de mannengriepZelfs vriend vindt het irritant worden
![]()
En nu had ik tijd om de grote snoeiklussen in de tuin te doen, maar haalt de gemeente het snoeiafval pas op zijn vroegst over 3 weken op. Beetje jammer.
Super vervelend zeg. Je kunt overwegen de dokter daar te bezoeken? Alle keren dat ik dat deed op vakanties was dat altijd heel efficient en fijn.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 03:08 schreef hilliebillie het volgende:
Wat fijn @:be!
@:mushanga71 kan ook niet alles doen, en Maastricht is ook erg leuk!
Hier gaat het lekker op vakantie, eerst dus al m’n lenzen vergeten, nu een blaasontsteking.. morgen een jeepsafari gepland, dus ik voel me al gaan met het hobbelen de hele tijd.
Loop er vanaf juni al mee te klooien, volgens mij is ie ook nooit helemaal weg geweest. Maar omdat ze de laatste keer bij de huisarts allemaal moeilijk deden en ik uiteindelijk in het weekend naar de dokterspost geweest ben heb ik het maar laten hangen. Was toen ook niet heel erg meer, maar bleef wat sluimeren. Nu is ie dus weer terug.![]()
Hopelijk blijft het een beetje uit te houden tot maandag (en dan weer op kweek en zo dus zal wel donderdag worden).
Maar goed, voel me wel een klaagmuts zo, verder is het hier hartstikke leuk en vermaken we ons goed (ondanks een paar keer regen)
Hoera voor je jongstequote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:57 schreef Troel het volgende:
Oei, dat is heel erg naar inderdaad een nierbekkenontsteking. Nooit meer hoop ik.
Jongste is 14
FIJN!quote:Op woensdag 18 oktober 2023 21:49 schreef BE het volgende:
@:Vicky Gefeliciteerd!
En zo toevallig, ik weet natuurlijk dat Amber en mijn moeder op dezelfde dag jarig zijn, maar ze hebben toevallig ook nog dit jaar allebei een mijlpaal gevierd.
Mijn moeder werd 75 en we hebben met elkaar gegeten in het restaurant in het revalidatiecentrum. Het gaat echt supergoed met haar!Ze liep zelf met de rollator naar beneden.
De fysio had haar vandaag zonder rollator laten lopen, dat was nog net even te veel van het goede en leverde extra pijn op, maar hij had er in principe wel vertrouwen in dat ze dat qua kracht aan kon.
Morgen hebben ze een gesprek over haar behandelplan en mijn ouders gaan er beide een klein beetje vanuit dat ze iig niet meer weken daar hoeft te blijven.Met een bed in de woonkamer kan ze thuis verder op de begane grond ook prima uit de voeten. De badkamer is nl ook beneden.
Al met al een groot verschil tov 14 dagen geleden, zo fijn!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |