abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 oktober 2023 @ 09:52:22 #1
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210912378
9 oktober 2023- De bevolking van de Gazastrook gaat bloedige weken tegemoet. Na de aanval door het radicaal-islamitische Hamas kondigde het Isralische leger (IDF) de grootste mobilisatie in zijn geschiedenis aan: het heeft 300.000 reservisten opgeroepen, meer dan ooit tevoren, zei de hoofdwoordvoerder van het leger, Daniel Hagari, rond het middaguur: “ Wij gaan in het offensief."

Isral heeft opdracht gegeven tot een volledige sluiting van de Gazastrook na de verwoestende grote aanval van het islamitische Hamas. Minister van Defensie Joav Galant zei: "Er zal geen elektriciteit, geen voedsel en geen brandstof zijn." Alles zal gesloten zijn.

Isral was zaterdag al gestopt met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook via zijn staatsenergieleverancier. Minister van Energie Israel Katz zei dat hij een bevel had ondertekend waarin hij de Israel Electric Company opdroeg 'te stoppen met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook'.

Nadat Hamas in 2007 aan de macht kwam in de Gazastrook, legde Isral een blokkade op aan de smalle kuststrook. Volgens het Midden-Oostenkwartet, waartoe de VS, Rusland, de Europese Unie en de Verenigde Naties behoren, hebben de inwoners daar onder normale omstandigheden slechts 5 tot 15 uur per dag elektriciteit. Het Palestijnse grondgebied heeft tot nu toe tot 120 megawatt elektriciteit gemporteerd van de Isralische staatsenergieleverancier.

De Gazastrook heeft een oppervlakte van ongeveer 365 vierkante kilometer. Er wonen bijna twee miljoen mensen in de regio. In de loop van de aanval op Isral vanuit de Gazastrook afgelopen zaterdag heeft de terroristische organisatie Hamas zo'n 170 Israli's ontvoerd, maar blijkbaar ook staatsburgers van andere landen. Isral voert sinds zaterdag massale vergeldingsaanvallen uit tegen de Gazastrook. Er wordt ook een grondoffensief verwacht. Aan beide zijden zijn inmiddels honderden doden en duizenden gewonden gevallen.
Bron

SPOILER: Oudere berichtgeving
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 17 uur 7 oktober
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 13.40 uur
SPOILER: Update 10.46 uur
SPOILER: Liveblog Nu.nl
SPOILER: Livestreams
SPOILER: Diverse tweets van zaterdag na de inval

[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 11-10-2023 09:58:33 ]
  woensdag 11 oktober 2023 @ 09:53:41 #2
487507 Snikkelbeer
Adonis
pi_210912389
Roof knocking op de stream? Staat wat te gebeuren lijkt het in ieder geval

woensdag 11 oktober 2023 @ 09:54:05 #3
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210912393
Alles eerst aan puin dus. Verbaast me niet zo, zo’n offensief kost enorm veel troepen. waarschijnlijk hoopt Hamas er in zekere zin op en heeft men zich voorbereid. Dan maar overkill, Isral wil wel overkomen als winnaar en niet nadien er lullig opstaan omdat je halve leger afgeknald is.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 09:54:38 #4
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_210912399
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En die waarschuwingen sturen ze per postduif?

Denk je nu echt dat het mobiel netwerk daar nog optimaal functioneert en mensen zonder stroom hun telefoon kunnen opladen?

Het klinkt natuurlijk heel nobel dat Isral dit doet maar of het echt de bevolking bereikt voordat de aanval in hun wijk er is, daar heb ik toch ernstig mijn twijfels bij.
Nee via cell broadcast en roof knocking en gezien de onaflatende stroom video's die geupload wordt lijkt dat netwerk nog goed te werken idd.

Overigens hoeven ze dit niet te doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 11 oktober 2023 @ 09:54:49 #5
1234 HiZ
Hiz
pi_210912401
Mooi, in ieder geval Duitsland en Frankrijk gaan pro-Hamas demonstraties verbieden.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 09:54:58 #6
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210912404
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:44 schreef Gitw het volgende:

[..]
Natuurlijk het is makkelijk om mij uit te maken voor troll. Maar tot nu toe zie ik alleen filmpjes voorbij komen van dode Palestijnse babies en niet van Isralische. Dus totdat we bewijs zien, of iets horen van een nieuwsbron die niet pro-israel. Geloof ik er geen ene reet van.
Even op dezelfde manier reageren als wanneer er berichten zijn over dode Isralische burgers:
Die beelden zijn gemanipuleerd. We weten niet of de Israli's die explosie hebben veroorzaakt. Eigenlijk probeerden de Israli's deze kinderen te helpen maar nu krijgen ze de schuld. Hoe verklaar jij anders dat deze beelden nu pas naar buiten komen? Ik geloof er niks van.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 09:55:17 #7
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210912406
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:37 schreef Jemoederniet het volgende:
Israelis chanting, "death to the Arabs!"
https://new.reddit.com/r/(...)_death_to_the_arabs/
Ik kan geen Hebreeuws dus weet niet of de vertaling klopt, maar zij die zo snel zijn om Hamas te beschuldigen van dat ze alle joden dood willen die kunnen ook vast geen Arabisch. Gaan ze dit ook veroordelen? Vast niet.
En Allah weet het het beste
  woensdag 11 oktober 2023 @ 09:55:26 #8
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210912407
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:48 schreef Gitw het volgende:

[..]
Het is sowieso een leugen, precisie bombardementen. In zo'n dicht bebouwd en bevolkt gebied. Er is dan altijd collateral damage. Netanyahu is dan ook een oorlogsmisdadiger. En zou samen met zijn kabinet en de top van Hamas opgepakt en afgevoerd moeten worden naar het ICC.
Start een oorlog, en je wordt gebombardeerd. Dat zijn geen oorlogsmisdaden. Dat je vervolgens in zeer dichtbevolkt gebied je onder je bevolking schuilt, en ze als menselijk schild gebruikt, wel. Maarop de een of andere reden worden de palestijnen altijd vrijgepleit als het gaat om hun eigen oorlogsmisdaden, overtredingen van conventies (kuch ambulances gebruiken voor militair vervoer), en gewoon algemene onmenselijkheid
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 11 oktober 2023 @ 09:55:58 #9
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210912408
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:44 schreef Gitw het volgende:
Natuurlijk het is makkelijk om mij uit te maken voor troll. Maar tot nu toe zie ik alleen filmpjes voorbij komen van dode Palestijnse babies en niet van Isralische. Dus totdat we bewijs zien, of iets horen van een nieuwsbron die niet pro-israel. Geloof ik er geen ene reet van.
Beetje lekker vanuit je religieuze ivoren toren:

- Flikt hamas iets slechts? Het is niet waar, er is geen "bewijs".
- Flikt Israel iets? Natuurlijk doen ze dat, "bewijs" in overvloed.

Maar dat er israelische babies gedood zijn is in wel zoveel publicaties langsgekomen dat de meesten daar niet over twijfelen.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator woensdag 11 oktober 2023 @ 09:56:30 #10
236264 crew  capricia
pi_210912414
Oh kijk. Behalve dat Hamas geen enkel kind gedood heeft, bedanken ze Poetin.

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 11 oktober 2023 @ 09:56:41 #11
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210912415
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
Alles eerst aan puin dus. Verbaast me niet zo, zo’n offensief kost enorm veel troepen. waarschijnlijk hoopt Hamas er in zekere zin op en heeft men zich voorbereid. Dan maar overkill, Isral wil wel overkomen als winnaar en niet nadien er lullig opstaan omdat je halve leger afgeknald is.
twitter

Ja ziet er wel zo uit, vreselijk wel voor de lokale bevolking die niks met Hamas heeft, Hamas heeft wel een besluit gemaakt wat grote gevolgen gaat hebben voor veel Palestijnse burgers, net als eerder voor veel Isral burgers.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 09:56:48 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210912417

Gaat weer los, maar niet met raketten volgens mij. Artillery?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 11 oktober 2023 @ 09:56:50 #13
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210912418
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:54 schreef HiZ het volgende:
Mooi, in ieder geval Duitsland en Frankrijk gaan pro-Hamas demonstraties verbieden.
En pro-Palestijnen?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 09:57:28 #14
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210912423
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 07:46 schreef HSG het volgende:

[..]
Klopt. Die schopten alle Palestijnen het land uit en drie keer raden welk land die Palestijnen toen op nam omdat de rest weigerden.
En 5 jaar nadat Libanon de Palestijnen op nam brak dankzij hun de burgeroorlog uit. Als je als land na Black September en de Libanon burgeroorlog nog steeds niet geleerd hebt dat je geen Palestijnen moet opnemen dan verdien je alle ellende die daaruit voortkomt.

==================
Lebanon absorbing hundreds of thousands of Palestinian refugees and militias after Black September in 1970 was a major contributor to the outbreak of the Lebanese Civil War in 1975. Some key reasons:

It upset the delicate sectarian balance between Christians and Muslims in Lebanon's power-sharing system. The influx of Palestinians tilted the balance towards Muslims.

Palestinian militias like the PLO established armed quasi-states within Lebanon from which they attacked Israel, dragging Lebanon into the Arab-Israeli conflict.

Israel retaliated with military strikes inside Lebanon, further destabilizing the country and weakening the central government's authority.

Tensions rose sharply between Lebanese Christians who opposed the Palestinian presence and Muslim/leftist Lebanese factions which supported the Palestinians.

Violent clashes began to erupt between these rival political-sectarian camps in the early 1970s over Palestinian militancy and civil/political reforms.

By 1975, the country descended into a full-scale civil war as alliances coalesced along religious-political lines and Lebanon collapsed into warlordism.

The war lasted 15 years and devastated Lebanese society and infrastructure. Over 150,000 were killed.

So while other long-standing issues also contributed, most historians agree the massive influx of Palestinian fighters and refugees after 1970 was the trigger that upset Lebanon's balance and touched off the civil war. The country struggled to handle the enormous social and security burdens imposed on it.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 09:57:40 #15
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_210912427
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Even op dezelfde manier reageren als wanneer er berichten zijn over dode Isralische burgers:
Die beelden zijn gemanipuleerd. We weten niet of de Israli's die explosie hebben veroorzaakt. Eigenlijk probeerden de Israli's deze kinderen te helpen maar nu krijgen ze de schuld. Hoe verklaar jij anders dat deze beelden nu pas naar buiten komen? Ik geloof er niks van.
quote:

[..]
quote:

[..]
Sterker nog waarschijnlijk zijn de ontploffingen veroorzaakt doordat hamas niet goed omging met het wapendepot wat in het gebouw gevestigd was.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 09:57:42 #16
1234 HiZ
Hiz
pi_210912428
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
Het is lastig om vanuit gebouwen te schieten als er geen gebouwen meer zijn. Er is duidelijk voor gekozen om liever Gaza plat te leggen dan Hamas enig voordeel te laten. Ofwel: Isral wil niet de stad veroveren. Ze willen de stad weg.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 09:59:05 #17
1234 HiZ
Hiz
pi_210912437
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:56 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
En pro-Palestijnen?
Ik ben er helemaal voor om geen onderscheid te maken.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 09:59:29 #18
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210912440
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:56 schreef capricia het volgende:
Oh kijk. Behalve dat Hamas geen enkel kind gedood heeft, bedanken ze Poetin.

[ twitter ]
As van het kwaad mocht iemand daar nog aan twijfelen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:00:09 #19
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210912450
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:36 schreef capricia het volgende: [..] Wat ben nou wild om je heen aan het slaan? Als je zelf niet kunt bedenken dat de intenties verschillen, houdt het op.
Ik heb nergens ontkent dat intenties verschillen, maar intenties verschillen van mens tot mens en de intenties bevinden zich in de harten, die weten wij niet. En zo ook, een goede intentie maakt een slechte daad nog niet goed.
En Allah weet het het beste
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:00:50 #20
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210912458
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:57 schreef HiZ het volgende:

[..]
Het is lastig om vanuit gebouwen te schieten als er geen gebouwen meer zijn. Er is duidelijk voor gekozen om liever Gaza plat te leggen dan Hamas enig voordeel te laten. Ofwel: Isral wil niet de stad veroveren. Ze willen de stad weg.
Nu is het wel zo dat uit het verleden blijkt dan vaak een in puin geschoten stad juist makkelijker te verdedigen is. Maar het zou kunnen dat Isral de wapens heeft dit gevaar te neutraliseren.

De gewone burger zal het meest lijden.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:01:02 #21
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_210912461
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:59 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik wel uiteindelijk zijn er ook normale mensen aan beide kanten van het conflict.
Punt is wel dat de extremisten vaak in Europa zitten.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:01:49 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210912474
Gaat maar door zeg. Bijna niks te zien nu door de rook.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:02:08 #23
1234 HiZ
Hiz
pi_210912478
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:55 schreef Bensel het volgende:

[..]
Start een oorlog, en je wordt gebombardeerd. Dat zijn geen oorlogsmisdaden. Dat je vervolgens in zeer dichtbevolkt gebied je onder je bevolking schuilt, en ze als menselijk schild gebruikt, wel. Maarop de een of andere reden worden de palestijnen altijd vrijgepleit als het gaat om hun eigen oorlogsmisdaden, overtredingen van conventies (kuch ambulances gebruiken voor militair vervoer), en gewoon algemene onmenselijkheid
Burgers als schild gebruiken is nou toevallig wel zo'n duidelijk omschreven oorlogsmisdaad. Maar daar hoor je de Hamas vriendjes nooit over.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:05:31 #24
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210912513
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:59 schreef HiZ het volgende:

[..]
Dat is het makkelijkst en misschien de enige manier.

Maar protesten voor vrede van Palestijnse kant verbieden gaat tot verontwaardiging leiden.

En ik weet dat de algemene strekking nu is dat Palestijnen staan voor terreur, maar als Isral enorm tekeer gaat met heel veel burgerdoden tot gevolg, moeten Palestijnen zich ook kunnen uiten.
Ik denk dat wij als westen zijnde ook tijdig bij Isral grenzen aan moeten geven. Dit ook omdat we uiteindelijk altijd weer verder moeten met elkaar.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:07:23 #25
336226 Geschiedkundige
pi_210912534
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:55 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Ik kan geen Hebreeuws dus weet niet of de vertaling klopt, maar zij die zo snel zijn om Hamas te beschuldigen van dat ze alle joden dood willen die kunnen ook vast geen Arabisch. Gaan ze dit ook veroordelen? Vast niet.
Beide kampen die zoiets roepen zijn gewoon triest. Punt.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:09:57 #26
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210912570
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:07 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Beide kampen die zoiets roepen zijn gewoon triest. Punt.
En de bron van al die ellende telkens in die regio. De blinde haat en bloeddorst onder groepen aan beide zijden lijkt oneindig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:11:09 #27
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210912580
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:55 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Ach jongen, net bekeerd en nu al wentel je in je slachtofferrol, wat een treurigheid.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:11:13 #28
339469 Salina
pi_210912581
Ondertussen krijgt Elon Musk op zijn flikker van de EU volgens het liveblog van NOS.nl.

quote:
07:49

EU-chef in brief aan Musk: pak desinformatie aan op X rondom Hamas-aanval
Eurocommissaris Thierry Breton heeft X-baas Elon Musk gewaarschuwd voor de verspreiding van desinformatie over de Hamas-aanval op X. Dat deed hij gisteren in een brief. Volgens Breton zijn er aanwijzingen dat het platform wordt gebruikt om "illegale inhouden" en desinformatie te verspreiden in de EU.

De EU-chef riep Musk op om "er dringend voor te zorgen dat uw systemen effectief zijn en om aan mijn team verslag uit te brengen over de genomen crisismaatregelen".

Musk reageerde dat het beleid van zijn bedrijf is dat alles open source en transparant is. In een bericht op X vraagt Musk mensen overtredingen te melden, "zodat het publiek ze kan zien".

Breton zei dat Musk weet dat er een probleem is. "U bent goed op de hoogte van de rapporten van uw gebruikers (en autoriteiten) over nepinhoud en verheerlijking van geweld. Het is aan u om aan te tonen dat u de waarheid spreekt." Musk riskeert boetes van de EU die kunnen oplopen tot 6 procent van de wereldwijde omzet van X.
Dat is best veel.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:12:32 #29
38496 Perrin
pi_210912592
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:11 schreef Salina het volgende:
Ondertussen krijgt Elon Musk op zijn flikker van de EU volgens het liveblog van NOS.nl.
[..]
Dat is best veel.
Binnenkort exit Twitter in de EU.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:12:59 #30
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210912597
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik kan helaas geen bronnen meer vinden hierover maar inderdaad, ik meen dit ook gelezen te hebben - vooral dat Hamas had aangegeven dat iedereen moest blijven zitten. Hoogst bijzonder.
Ik kan het ook niet meer terugvinden. Kan dus dat het toch niet waar was. Niet onvoorstelbaar echter. Opnieuw: in al die beelden van panikerende burgers tussen het puin zie ik geen Hamas-leden rondlopen, wat mijn indruk versterkt dat die geen reet geven om hun eigen bevolking.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:13:04 #31
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210912598
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
En de bron van al die ellende telkens in die regio. De blinde haat en bloeddorst onder groepen aan beide zijden lijkt oneindig.
Is ook niet beter geworden door de laatste dagen..
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:13:50 #32
57482 Simmertje
pi_210912603
Flinke klappen nu te horen op de stream.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:14:10 #33
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210912606
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:13 schreef Simmertje het volgende:
Flinke klappen nu te horen op de stream.
Ik heb hem weer in de OP gezet
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:14:11 #34
38496 Perrin
pi_210912607
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Is ook niet beter geworden door de laatste dagen..
Ja dit gaat weer minstens een hele generatie door. Over een halve eeuw maar weer eens kijken of men daar het moorden al beu is.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:14:30 #35
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210912612
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:02 schreef HiZ het volgende:

[..]
Burgers als schild gebruiken is nou toevallig wel zo'n duidelijk omschreven oorlogsmisdaad. Maar daar hoor je de Hamas vriendjes nooit over.
Sterker nog: ook dat wordt ontkend en "dus" de waarheid in die kringen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:15:01 #36
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210912619
quote:
[..]
Dat is best veel.
Ja, echt hilarisch. Die clown denkt dat het aan de EU is om maar aan te tonen dat hij niet compliant is. Jammer, het is andersom.

Tijd dat de EU dat tankie failliet beboet.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:15:21 #37
152519 opgebaarde
pi_210912621
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:48 schreef Gitw het volgende:

[..]
Het is sowieso een leugen, precisie bombardementen. In zo'n dicht bebouwd en bevolkt gebied. Er is dan altijd collateral damage. Netanyahu is dan ook een oorlogsmisdadiger. En zou samen met Hamas opgepakt en afgevoerd moeten worden naar het ICC.
Ik ben het volledig met je oneens.

Zonder die verschrikkelijke collateral damage zou IDF niks kunnen. Helemaal niks. Zelfs met boots on the ground zal er CD zijn. Dat zit net in de MO van Hamas, hoe meer dode Palestijnse kinderen des te beter.

Ik discussieer graag met je mee over de wantoestanden die Isral in Gaza creert. Ook mijn maag draait ook om als ik zie dat er weer een paar flatgebouwen volledig neergemaaid zijn. Ik heb een beetje sympathie voor de inwoners van Gaza maar niet teveel. Hamas is in Gaza niet voor niks zo groot, de bevoking staat (bijna) volledig achter ze. Dat is gewoon eng.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:15:33 #38
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210912623
quote:
2s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Gaat maar door zeg. Bijna niks te zien nu door de rook.
Je zult astma hebben daar...
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:16:17 #39
38496 Perrin
pi_210912632
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Sterker nog: ook dat wordt ontkend en "dus" de waarheid in die kringen.
Alle walgelijkheden van wat ze zien als het eigen cluppie worden glashard genegeerd of vaak zelfs ontkend en ondertussen wel om het hardst janken dat er met twee maten gemeten wordt, lekker geloofwaardig ben je dan.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:16:33 #40
57482 Simmertje
pi_210912638
Zijn dat drones die je hoort trouwens?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:16:50 #41
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210912644
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, echt hilarisch. Die clown denkt dat het aan de EU is om maar aan te tonen dat hij niet compliant is. Jammer, het is andersom.

Niveau van zijn eigen account lijkt ook steeds lager te worden, ook steeds dat reageren op fake news en meme's met een kutte onderlaag
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:18:06 #42
350180 ThePlaneteer
pi_210912656
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:35 schreef Bensel het volgende:

[..]
Tja, hamas wou genocide Hamas heeft alle conventies en menselijjk fatsoen de deur uitgegooid en zijn beestachtig tekeer gegaan . Dan moet je niet raar opkijken dat je tegenpartij zichzelf ook niet helemaal meer aan alle regeltjes houdt. Ik snap ook niet waarom je daar als hamas aanhanger over zou klagen
Dus ben je het nu wel of niet mee eens dat ook de IDF zich ebestachtig gedraagt en alle regels aan hun laars lapt?

Dat is iig een betere stand dan de 'ja Israel bombardeert heel humanitair, ze waarschuwen zelfs' wat ik hier tot mijn verbazing ook voorbij zie komen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:18:17 #43
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210912660
quote:
2s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Het klinkt als artillerie inderdaad.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:18:30 #44
503652 Tekaschi
pi_210912663
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:54 schreef HiZ het volgende:
Kunnen verbieden wat ze willen, dat volk blijft hun sympathie houden voor die terroristische groepering en hun haat jegens het westen, dit gaat toch verder escaleren, Joden zijn nu al niet meer veilig in de grote steden, en dat op een continent die een verleden heeft met de holocaust. Eens zien hoelang het duurt voordat ze ook dit ook een reden vinden om massaal in alle Europese steden te gaan rellen en de autochtone en Joodse bevolking gewelddadig te belagen. Maar blijf mij verbazen over het feit dat teveel mensen maar weigeren om te zien wat er echt allemaal speelt met heel veel mensen uit die cultuur, het goedpraten kan gewoon niet langer meer doorgaan, dit is een kruidvat wat op ontploffen staat en ondertussen halen we er steeds meer binnen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:18:46 #45
-1 #ANONIEM
pi_210912665
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:18 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Dus ben je het nu wel of niet mee eens dat ook de IDF zich ebestachtig gedraagt en alle regels aan hun laars lapt?

Dat is iig een betere stand dan de 'ja Israel bombardeert heel humanitair, ze waarschuwen zelfs' wat ik hier tot mijn verbazing ook voorbij zie komen.
"Alle regels" ? Dat is nogal een breed statement. En ga je ontkennen dat Israel waarschuwingen uitstuurt voordat ze bombardementen uitvoeren?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:20:26 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210912680
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
"Alle regels" ? Dat is nogal een breed statement. En ga je ontkennen dat Israel waarschuwingen uitstuurt voordat ze bombardementen uitvoeren?
Schijnbaar zijn er ook wel bommen op gebieden gevallen waar niet was gewaarschuwd.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:21:51 #47
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210912701
Israel says anti-tank missile fired from Lebanon in the north

Guardian.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:23:01 #48
110789 DrDentz
pi_210912715
twitter
  Overall beste user 2022 woensdag 11 oktober 2023 @ 10:23:17 #49
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_210912720
quote:
[..]
Dat is best veel.
Gerekend over het gemiddelde van de laatste 5 jaar dacht ik.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:24:04 #50
504416 Gajes_Octavianus
pi_210912731
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:15 schreef ExTec het volgende:

[..]

De EU kan X zelfs uiteindelijk verbieden in Europa als jij niks aan die desinformatie doet.

En dat gaat hem hl veel pijn doen *O*
  Overall beste user 2022 woensdag 11 oktober 2023 @ 10:24:50 #51
3928 Ulx
pi_210912739
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:20 schreef Momo het volgende:

[..]
Schijnbaar zijn er ook wel bommen op gebieden gevallen waar niet was gewaarschuwd.
Vast wel. Nou ja, da's balen voor die mensen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:26:15 #52
350180 ThePlaneteer
pi_210912752
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat ontken ik helemaal niet, maar als Hamas had gezegd dat ze een muziekfestival in oktober zouden aanvallen had ook niemand beweerd dat ze daarmee binnen de regels opereren.

En alle regels is lekker semantisch, maar ik vind miljoenen onschuldige burgers toegang verbieden tot elektriciteit en water echt inhumaan. Fuck me right?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:26:39 #53
56749 BlaZ
pi_210912758
quote:

[..]
Er worden duizenden raketten en bommen gedropt dan kan het niet anders dan dat het her en der misgaat.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:26:50 #54
35511 Basp1
pi_210912761
quote:

[..]
Start een oorlog, en je wordt gebombardeerd. Dat zijn geen oorlogsmisdaden.
ligt eraan wat de aanvaller gaat bombarderen.

Het Rode Kruis heeft een mooie samenvatting voor de mensen hier die maar wat beweren dat alles wat Isral doet geen oorlogsmisdaden zouden zijn.

Voor de duidelijkheid: aan deze regels moet je je houden tijdens een oorlog
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:27:05 #55
504948 Gitw
pi_210912766
quote:

[..]
Altijd mooi dat men doet alsof het conflict pad afspeelt sinds zaterdag. En Isral dit volledig niet aan hadden zien kunnen komen. Er waren notabene meerdere buitenlandse inlichtingendiensten die gemeld hadden aan Isral dat er mogelijk een aanslag kwam. En naast dat als je mensen decennia lang als honden behandeld kan je dit soort reacties verwachten. De Palestijnen zijn de oorlog niet gestart. Die was al gaande. Alleen de mensen in Isral hadden er een stuk minder last van omdat ze niet een openlucht gevangenis zaten en de jongeren daar wel een toekomst perspectief. Ondertussen gingen de kolonisten door met het inpikken van stukken land. Volledig gesteund door de fascistische regering van Netanyahu. Beide partijen zijn fout, maar de rol van Isral in dit conflict wordt volledig buiten beschouwing gelaten. En dat doet onrecht aan de situatie zoals die nu is. Er zijn namelijk twee slachtoffers in dit conflict.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:27:12 #56
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210912768
quote:

[..]

Cry harder. Echt. na wat er zaterdag en zondag gebeurt is mogen ze blij zijn dat de response van israel zo ingetogen is. rusland, china, amerika, etc, hadden allemaal gaza inmiddels volledig platgelegd. En Israel lapt slechts sporadisch iets aan hun laars, in begrijpelijke omstandgheden. kans is groot dat deze soldaten alsnog straf gaan krijgen. Dit inn tegenstelling tot hamas, die niet eens de basisregels van menselijkheid in acht neemt. En jij verdedigt dat hier.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:28:09 #57
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210912779
quote:
2s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Israel gebruikte in hun 2020 campagne voornamelijk het HIMARS achtige Pulse System. Dus rocket artillery. Dit spul heeft veel van de gevechtsvliegtuigen bommen en normale artillery overbodig gemaakt. Het is beter en veel goedkoper dan vliegtuigen inzetten daarvoor

[ Bericht 2% gewijzigd door slashdotter3 op 11-10-2023 10:40:42 ]
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:28:13 #58
498835 Wienerschnitzels
pi_210912783
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:28:17 #59
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_210912784
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wtf?!
Protge moi de mes dsirs.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:28:41 #60
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210912790
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:27 schreef Gitw het volgende:

[..]
Altijd mooi dat men doet alsof het conflict pad afspeelt sinds zaterdag. En Isral dit volledig niet aan hadden zien kunnen komen. Er waren notabene meerdere buitenlandse inlichtingendiensten die gemeld hadden aan Isral dat er mogelijk een aanslag kwam. En naast dat als je mensen decennia lang als honden behandeld kan je dit soort reacties verwachten. De Palestijnen zijn de oorlog niet gestart. Die was al gaande. Alleen de mensen in Isral hadden er een stuk minder last van omdat ze niet een openlucht gevangenis zaten en de jongeren daar wel een toekomst perspectief. Ondertussen gingen de kolonisten door met het inpikken van stukken land. Volledig gesteund door de fascistische regering van Netanyahu. Beide partijen zijn fout, maar de rol van Isral in dit conflict wordt volledig buiten beschouwing gelaten. En dat doet onrecht aan de situatie zoals die nu is. Er zijn namelijk twee slachtoffers in dit conflict.
leuk, dat van die waarschuwing was al ontkracht en zaterdag/zondag was op een schaal dat buiten alle proporties was, dat kun je niet nuanceren met ' maar israel'. Punt.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:29:15 #61
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210912797
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Meer dan balen is het denk ik als je huis weg is of familieleden.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:29:42 #62
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210912800
quote:
Er was ook een andere oma die vermoord is terwijl ze het filmde en het vervolgens op haar eigen facebook pagina zette :r
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:29:44 #63
350180 ThePlaneteer
pi_210912801
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:27 schreef Bensel het volgende:

[..]
Cry harder. Echt. na wat er zaterdag en zondag gebeurt is mogen ze blij zijn dat de response van israel zo ingetogen is. rusland, china, amerika, etc, hadden allemaal gaza inmiddels volledig platgelegd. En Israel lapt slechts sporadisch iets aan hun laars, in begrijpelijke omstandgheden. kans is groot dat deze soldaten alsnog straf gaan krijgen. Dit inn tegenstelling tot hamas, die niet eens de basisregels van menselijkheid in acht neemt. En jij verdedigt dat hier.
Ik verdedig Hamas allerminst, vind het een ontiegelijke ranzige organisatie.

De manier waarop jij je in bochten zit te wringen om mij een fantasierijk standpunt te laten innemen is een vrij treurige take, stop er maar mee.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:30:12 #64
38496 Perrin
pi_210912807
quote:
Dat doen ze al jaren met de Palestijnen, niet zo verwonderlijk dus.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:31:46 #65
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210912819
quote:
Wel gruwelijk dat ze zoiets nog een keer moet meemaken zeg. Ik hoop dat ze er ongeschonden uitkomt maar wel de situatie reflecteert zodat ze wellicht zij aan zij met de Palestijnen tegen onrecht kunnen strijden.

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:32:01 #66
38496 Perrin
pi_210912827
quote:

[..]
Je kletst uit je nek, niemand laat de rol van Isral 'volledig buiten beschouwing'.

Vertel eens, wat vind jij van de rol van Hamas? Of laat jij die graag volledig buiten beschouwing?
  Overall beste user 2022 woensdag 11 oktober 2023 @ 10:32:12 #67
3928 Ulx
pi_210912829
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:28 schreef arvensis het volgende:

[..]
Wtf?!
Er gaan altijd wel een keertje bommen naast het doel. De oorzaak kan van alles zijn. Verkeerde informatie. Fout van de piloot. Omstandigheden die zijn veranderd. Noem maar op. Dus zullen er altijd mensen geraakt worden die niet het primaire doelwit zijn. Shit happens.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 oktober 2023 @ 10:32:59 #68
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_210912835
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat doen ze al jaren met de Palestijnen, niet zo verwonderlijk dus.
Zulke vormen van wreedheid en terrorisme terzijde schuiven en 'ja maar Isral' blijven roepen wordt inmiddels wel een beetje vermoeiend.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:33:26 #69
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_210912838
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Er gaan altijd wel een keertje bommen naast het doel. De oorzaak kan van alles zijn. Verkeerde informatie. Fout van de piloot. Omstandigheden die zijn veranderd. Noem maar op. Dus zullen er altijd mensen geraakt worden die niet het primaire doelwit zijn. Shit happens.
Je zou het jou ook bijna toewensen, een verdwaald bommetje op je huis. Shit happens! Toch?
Protge moi de mes dsirs.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:33:39 #70
13462 BansheeBoy
pi_210912839
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Zulke vormen van wreedheid en terrorisme terzijde schuiven en 'ja maar Isral' blijven roepen wordt inmiddels wel een beetje vermoeiend.
Als ze er mee stoppen zul je ze niet meer horen.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:33:59 #71
339469 Salina
pi_210912844
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:18 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Kunnen verbieden wat ze willen, dat volk blijft hun sympathie houden voor die terroristische groepering en hun haat jegens het westen, dit gaat toch verder escaleren, Joden zijn nu al niet meer veilig in de grote steden, en dat op een continent die een verleden heeft met de holocaust. Eens zien hoelang het duurt voordat ze ook dit ook een reden vinden om massaal in alle Europese steden te gaan rellen en de autochtone en Joodse bevolking gewelddadig te belagen. Maar blijf mij verbazen over het feit dat teveel mensen maar weigeren om te zien wat er echt allemaal speelt met heel veel mensen uit die cultuur, het goedpraten kan gewoon niet langer meer doorgaan, dit is een kruidvat wat op ontploffen staat en ondertussen halen we er steeds meer binnen.
Ben wel blij dat er gelukkig ook users zoals jou zijn die nog de-escalerend bezig zijn.

quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:31 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wel gruwelijk dat ze zoiets nog een keer moet meemaken zeg. Ik hoop dat ze er ongeschonden uitkomt maar wel de situatie reflecteert zodat ze wellicht zij aan zij met de Palestijnen tegen onrecht kunnen strijden.

Sodeknetter. Tijd voor je pilletje of wat?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:34:56 #72
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210912851
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Als ze er mee stoppen zul je ze niet meer horen.

Stoppen moslims dan ook met Jodenhaat?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:35:00 #73
503652 Tekaschi
pi_210912852
quote:

[..]
Als nu morgen een gestoorde idioot de straat op gaat en moskeen in de fik gaat steken vanwege de vele islamitische aanslagen en de criminaliteit uit die groep gaan we het dan ook nuanceren en roepen "ja maar de moslims" of veroordelen we dan gewoon die radicale terroristische daad waarbij een mafklapper onschuldigen aangevallen heeft? We weten daar allemaal het antwoord op, mensen moeten eens kappen met moslims maar steeds een vrijbrief te geven voor het radicale gedrag wat ze al 1400 jaar laten zien in welk conflict dan ook, ze doen het verdomme zelfs onderling. Het is een barbaarse zeer gewelddadige cultuur, klaar. Het ligt aan Isral, het ligt aan het westen, het ligt aan Amerika, het ligt aan de PVV, maar nooit ligt het eens aan de moslims of hun eigen radicale gedrag. Alles waarvoor ik hier rechtse users of partijen al jaren beschuldigd zie worden zie ik verdomme dagelijks in de praktijk vanuit die cultuur maar dat wordt doodgezwegen of goedgepraat.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:35:33 #74
38496 Perrin
pi_210912857
quote:

[..]
Het is een vastgelopen grammofoonplaat waarbij het echt potsierlijk is dat ze telkens 'de ander' ervan beschuldigen niet onpartijdig te argumenteren terwijl ze er zelf totaal geen blijk van geven daartoe in staat te zijn.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:35:34 #75
13462 BansheeBoy
pi_210912858
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:34 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Stoppen moslims dan ook met Jodenhaat?
Dat zien we dan wel. First things first.

woensdag 11 oktober 2023 @ 10:36:50 #76
56749 BlaZ
pi_210912867
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het Rode Kruis heeft een mooie samenvatting voor de mensen hier die maar wat beweren dat alles wat Isral doet geen oorlogsmisdaden zouden zijn.

Deze regels worden dan ook niet door Israel geschonden.
  Overall beste user 2022 woensdag 11 oktober 2023 @ 10:37:53 #77
3928 Ulx
pi_210912878
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:33 schreef arvensis het volgende:

[..]
Je zou het jou ook bijna toewensen, een verdwaald bommetje op je huis. Shit happens! Toch?
Als Israel's doel de complete bevolking de tering in te bombarderen zou zijn kunnen ze dat zonder problemen doen. Die capaciteit hebben ze. Dat is ook veel en veel makkelijker dan proberen alleen bepaalde doelen te raken.

Denk je nou echt dat dit het hardste is wat ze kunnen?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:38:42 #78
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210912885
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:36 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Deze regels worden dan ook niet door Israel geschonden.
Jawel. VN-commissie heeft ook Israel gewezen op oorlogsrecht en geeist dat er geen oorlogsmisdaden worden begaan. Dat doen ze niet zomaar.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:39:37 #79
504948 Gitw
pi_210912889
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je kletst uit je nek, niemand laat de rol van Isral 'volledig buiten beschouwing'.

Vertel eens, wat vind jij van de rol van Hamas? Of laat jij die graag volledig buiten beschouwing?
Nee, Hamas is een materialisatie van de haat aan Isral. En zou met wortel en al uitgeroeid moeten worden. Immers heeft een organisatie met haat in zijn fundament geen bestaansrecht. Echter vindt ik ook dat dit zelfde opgaat voor de extreem rechtse elementen binnen Isral. Die zijn geen haar beter in de basis, ze verpakken het alleen minder ruw.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:39:41 #80
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210912890
quote:
Er waren notabene meerdere buitenlandse inlichtingendiensten die gemeld hadden aan Isral dat er mogelijk een aanslag kwam.
Net zoals met de 1973 Yom Kippur war zitten er dagelijks tientallen/honderden valse meldingen tussen. Tenzij het wat concreter is kan je daar niets mee om daar schaarse resources voor in te zetten om ze allemaal verder uit te zoeken.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:39:50 #81
2905 Montagui
pi_210912893
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 09:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik kan helaas geen bronnen meer vinden hierover maar inderdaad, ik meen dit ook gelezen te hebben - vooral dat Hamas had aangegeven dat iedereen moest blijven zitten. Hoogst bijzonder.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik kan het ook niet meer terugvinden. Kan dus dat het toch niet waar was. Niet onvoorstelbaar echter. Opnieuw: in al die beelden van panikerende burgers tussen het puin zie ik geen Hamas-leden rondlopen, wat mijn indruk versterkt dat die geen reet geven om hun eigen bevolking.
Het is al sinds jaar en dag gebruikelijk. Zie dit rapport uit 2014:

https://stratcomcoe.org/cuploads/pfiles/hamas_human_shields.pdf

quote:
Ministry of Interior in the Gaza Strip (via spokespeople)
2009: “Men in uniform have been declared targets for air strikes. As a result, while outside
in the terrain, uniforms are to be discarded and civilian clothes are to be worn.”17
2014: "“We call those who evacuated their houses to return immediately and stay there
Israel’s warnings are nothing but psychological warfare… by leaving your houses you assist
the enemy to fulfil its plans, that is, annihilating your belongings and houses.”18
18 Statement by spokesperson Iad al-Bazam; Hamas Facebook page, 13 July 2014.

quote:
2010: “Throughout Operation Cast Lead itself, Hamas implemented a combat doctrine
which made massive use of civilians as human shields. The doctrine, inspired by Hezbollah’s experience in Lebanon, was formulated in the years preceding the operation. The
Goldstone Report does not deal with Hamas’ combat doctrine and its implications for
asymmetric warfare in urban settings. […] The report systematically ignores or rejects Israel’s position on the issue of human shields. […]
[Hamas’] tactics included forcing residents to stay at home in neighborhoods where the
IDF operated;
assimilating terrorist operatives into civilian neighborhoods; exchanging their
uniforms for civilian clothing while fighting the IDF; surrounding operatives with children
to facilitate their escape from combat zones; making large-scale military use of civilian
houses, which included constructing tunnels for assault and escape; situating its military
infrastructure within civilian houses and public institutions; turning residential neighbourhoods into combat zones […]; firing rockets and mortar shells from within civilian population centers […]; and summoning civilians to come to operatives’ houses to serve as human
shields for terrorist operatives in danger of being attacked by the IDF.”24
24 “Response to the Goldstone Report: Hamas and the Terrorist Threat from the Gaza Strip – the Main Findings of the Goldstone
Report Versus the Factual Findings,” The Meir Amit Intelligence and Terrorism Information Center, March 2010, https://web.archive.org/
web/20101130054754/http://terrorism-info.org.il/site/content/T1.asp?pid=334&sid=1

Dus 100% waarschijnlijk dat het ook nu het geval is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:40:00 #82
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210912894
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat zien we dan wel. First things first.

:')

Prachtig, duidelijker kan het niet.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:40:26 #83
152519 opgebaarde
pi_210912896
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:04 schreef TLC het volgende:
'Baby's vermoord in Kfar Aza, meerdere onthoofde lichamen ontdekt'

Langzaam maar zeker komt er meer naar buiten over de slachtpartij die Hamas heeft aangericht in kibboetsen als Kfar Aza, zo'n vijf kilometer ten oosten van Gaza. Het leger toont beelden van afgebrande huizen, auto's en ook lokale en internationale journalisten doen verslag van de verschrikkingen die zich sinds zaterdag afspeelden in het dorp. Vanochtend nog waren er gevechten aan de gang in Kfar Aza.

Zo vertellen militairen tegen verslaggevers onder meer over gezinnen die zijn uitgemoord. Er zouden naar verluidt zo'n veertig vermoorde baby's en jonge kinderen zijn aangetroffen. Ook zouden er meerdere lichamen zijn onthoofd door de terroristen van Hamas en overal liggen lichamen. Het zou voor het leger moeilijk zijn om de huizen van de slachtoffers te doorzoeken vanwege boobytraps die door de terroristen zijn achtergelaten.

(liveblog nos)

Dat ze elk lid van hamas stuk voor stuk mogen doodschieten.
Ah de veertig dode baby's is waarschijnlijk een 'spraakverwarring' in de ellendige zoektocht om nieuws te brengen

twitter

Vertaling.
quote:
De wreedheden van Hamas zijn duidelijk. Maar zelfs de meest onverdedigbare duivel rechtvaardigt geen slechte informatie voor degenen die afstandelijk zijn.

De bron van de ‘onthoofde kinderen’ is de Isralische zender i24 News. Uit een Haaretz-onderzoek uit 2019 bleek dat de zender fungeert als een megafoon voor de regering-Netanyahu, waarbij richtlijnen soms rechtstreeks van het kantoor van de premier komen.

Een i24-verslaggever zei live, via een Isralische commandant, dat veertig pasgeborenen “op brancards werden afgevoerd” in Kfar Azza, en dat sommigen werden onthoofd. Het NYT-rapport maakt er geen melding van. Vervolgens combineerde Nexta, een Wit-Russische omroeporganisatie, de twee cijfers door te spreken over 'veertig onthoofde Isralische pasgeborenen'.

Kortom, wees voorzichtig.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:41:02 #84
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210912899
quote:

[..]
Isral heeft dan ook duidelijk aangekondigd dat men nu niet meer aan 'roof knocking' doet. De tijden van selectieve voorzichtigheid, die binnen sommige kringen alleen maar van n kant wordt verwacht zijn nu voorbij.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Haha, tenenkrommend dit. En waren die regels afgelopen weekend eigenlijk?

Wacht, domme vraag ook. Dat waren Palestijnse terroristen en dan gelden er geen regels.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:41:08 #85
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210912901
Zou Mia Kahlifa nu echt denken dat ze complimenten voor haar mooie natuurfilms krijgt van Hamas? :')
  Overall beste user 2022 woensdag 11 oktober 2023 @ 10:41:27 #86
3928 Ulx
pi_210912907
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:39 schreef Gitw het volgende:

[..]
Nee, Hamas is een materialisatie van de haat aan Isral. En zou met wortel en al uitgeroeid moeten worden. Immers heeft een organisatie met haat in zijn fundament geen bestaansrecht. Echter vindt ik ook dat dit zelfde opgaat voor de extreem rechtse elementen binnen Isral. Die zijn geen haar beter in de basis, ze verpakken het alleen minder ruw.
Dat laaste moet via verkiezingen. Maar die lui zullen hoe dan ook mogen gaan uitleggen hoe zaterdag heeft kunnen gebeuren, ze kunnen maar beter een goed verhaal hebben.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:41:52 #87
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210912911
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:41 schreef HowardRoark het volgende:

Wacht, domme vraag ook. Dat waren Palestijnse terroristen en dan gelden er geen regels.
Hou eens op met je ongelofelijke slappe take. Iedereen heeft de acties van Hamas veroordeeld.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:42:03 #88
13462 BansheeBoy
pi_210912912
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het is een vastgelopen grammofoonplaat waarbij het echt potsierlijk is dat ze telkens 'de ander' ervan beschuldigen niet onpartijdig te argumenteren terwijl ze er zelf totaal geen blijk van geven daartoe in staat te zijn.
Weet je wat het is. De pro-Isral-groep brengt het vaak alsof de recent actie van Hamas het begin is. Maar in principe is dat niet anders dan een reactie. De reactie is een verkeerde, maar de situatie is er nu een van actie > reactie. En het gaat ver terug. Daarnaast heeft Isral de Palestijnen dusdanig in een houdgreep dat Hamas weinig ruimte wordt gelaten voor normale oorlogsvoering.

Bereidwillig en redelijk als ik ben zie ik als eerste actie het bezetten van Palestina in 1948. Zolang dat niet wordt erkend blijft deze geweldspiraal in leven.

Snap het ook niet. Als ze de barmhartige Samaritaan wilden uithangen na WW2/Holocaust hadden ze ook eigen grond kunnen geven. Er is genoeg ruimte in de VS.

woensdag 11 oktober 2023 @ 10:42:04 #89
56749 BlaZ
pi_210912913
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Jawel. VN-commissie heeft ook Israel gewezen op oorlogsrecht en geeist dat er geen oorlogsmisdaden worden begaan. Dat doen ze niet zomaar.
Het ging het over dit conflict, waarbij het raken van burgerdoelen niet noodzakelijkerwijs een oorlogsmisdaad is. Het met opzet raken van een burgerdoel is dat wel.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:42:47 #90
504416 Gajes_Octavianus
pi_210912921
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:41 schreef TweedeKlum het volgende:
Zou Mia Kahlifa nu echt denken dat ze complimenten voor haar mooie natuurfilms krijgt van Hamas? :')
Zo' 'n natuurfilm met David Attenbourough als commentaar stem?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:43:14 #91
152519 opgebaarde
pi_210912923
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:39 schreef Montagui het volgende:

[..]
[..]
Het is al sinds jaar en dag gebruikelijk. Zie dit rapport uit 2014:

https://stratcomcoe.org/cuploads/pfiles/hamas_human_shields.pdf
[..]
18 Statement by spokesperson Iad al-Bazam; Hamas Facebook page, 13 July 2014.
[..]
24 “Response to the Goldstone Report: Hamas and the Terrorist Threat from the Gaza Strip – the Main Findings of the Goldstone
Report Versus the Factual Findings,” The Meir Amit Intelligence and Terrorism Information Center, March 2010, https://web.archive.org/
web/20101130054754/http://terrorism-info.org.il/site/content/T1.asp?pid=334&sid=1

Dus 100% waarschijnlijk dat het ook nu het geval is.
Wat ook weer niet alles verklaard want dan zouden er al meer dan 20.000 doden gevallen zijn.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:43:29 #92
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210912925
Dit is dus waar Isral (en ook het verdere Westen schijnbaar) mee te maken heeft.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:43:51 #93
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210912927
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:42 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het ging het over dit conflict, waarbij het raken van burgerdoelen niet noodzakelijkerwijs een oorlogsmisdaad is. Het met opzet raken van een burgerdoel is dat wel.
Oorlogsmisdaden betekent niet alleen burgerdoelen raken met bommen.

quote:
De commissie zegt dat het doodschieten van ongewapende burgers door Hamas “niet tolereerbaar is” en noemt het gijzelen van burgers en burgers gebruiken als menselijke schild oorlogsmisdaden. Ook uit de commissie zorgen over de vergeldingsaanvallen op Gaza en de Isralische blokkade van water, voedsel, stroom en brandstoffen voor Gaza. “Dit zal ongetwijfeld levens van burgers kosten en is een collectieve straf.” Het straffen kan een oorlogsmisdaad zijn.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:45:16 #94
28033 Pek
je moet wat
pi_210912937
quote:
13s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is dus waar Isral (en ook het verdere Westen schijnbaar) mee te maken heeft.

[ twitter ]
Nogal stoere praat van iemand die geen nukes heeft. :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:45:25 #95
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210912938
quote:

[..]

Humanitair bombarderen bestaat inderdaad niet. Wat wel kan, is in elk geval proberen het aantal burgerslachtoffers te verminderen, hoe klein de kans daarop ook is in zo'n dichtbevolkt gebied.

Gaza de boel laten is geen optie voor Isral realistisch gezien. Je kunt niet terroristen steeds maar laten infiltreren en raketaanvallen laten gaan.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:45:38 #96
366859 Lokale_Notabele
pi_210912939
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah de veertig dode baby's is waarschijnlijk een 'spraakverwarring' in de ellendige zoektocht om nieuws te brengen

[ twitter ]

Vertaling.
[..]

Aha, dus toch! Fake News! Lees je mee, @Scorpie??????
Steek die "bronnen" van je maar in je reet.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:46:03 #97
152519 opgebaarde
pi_210912941
quote:

[ twitter ]
Nee joh. Hamas vindt dit?
Ik kan het niet geloven. Dit moet nep zijn. Zeker weer zo'n AI-geknutseld filmpje
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:46:03 #98
503652 Tekaschi
pi_210912942
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

[ twitter ]

Vertaling.
[..]

De bron is niet alleen een Isralische nieuwszender, het waren ook neutrale journalisten op locatie die de lichamen gezien hebben en journalisten aan het thuisfront die de foto's doorgestuurd hebben gekregen van hun collega's op locatie. Jij wil dit niet zien, maar je zal het heus wel weten, er wordt veel gelogen en ook zeer veel door moslims wereldwijd die alles zullen verzinnen om Isral nu in een slecht daglicht te zetten en daarbij de grootste oorlogsmisdaden verborgen proberen te houden, dit is nu precies wat er altijd gebeurd met mensen uit die cultuur, onvoorwaardelijke steun en bescherming want "dezelfde ideologie", standaard gedrag.

twitter

quote:
"Baby's en kinderen jonger dan 2 jaar werden door Hamas onthoofd in de kibboets van Kfar Aza. Het is een verschrikking, een bloedbad. Voor wie naar de bron vraagt. Het zijn er veel: het Isralische leger, de interne inlichtingendienst en gruwelijke beelden die mij bereikten en die ik kon controleren. Maar de beste bron blijft deze: moedige journalisten van de buitenlandse pers die de lichamen in Kfar Aza met eigen ogen konden zien en het bevestigden."
Dus kappen met die leugens en propaganda uit islamitische hoek, er zijn nu al meer neutrale geverifieerde bronnen die dit verhaal bevestigd hebben, wat mensen met een aangeboren haat voor Joden op X plempen interesseert mij niets.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:46:44 #99
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210912943

Zoiets?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:47:05 #100
503652 Tekaschi
pi_210912945
quote:

[ twitter ]
Wisten we toch al langer, dat roepen ze hier ook vaak massaal in koor en nog lijkt het kwartje niet te vallen bij een deel van de samenleving.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:47:08 #101
1234 HiZ
Hiz
pi_210912946
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:26 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Dat ontken ik helemaal niet, maar als Hamas had gezegd dat ze een muziekfestival in oktober zouden aanvallen had ook niemand beweerd dat ze daarmee binnen de regels opereren.

En alle regels is lekker semantisch, maar ik vind miljoenen onschuldige burgers toegang verbieden tot elektriciteit en water echt inhumaan. Fuck me right?
Wat is dit nou weer voor een raar gewauwel. Hamas is een legitiem doel. Dat festival was dat niet.

Je zit hier de neveneffecten oorlogsvoering gelijk te stellen met onontkenbare misdaden.

Wat is er toch mis in het hoofd van sommige mensen?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:47:33 #102
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_210912948
Waar zitten die laffe leiders van hamas eigenlijk? Qatar? Beiroet?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:47:42 #103
152519 opgebaarde
pi_210912949
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:46 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
De bron is niet alleen een Isralische nieuwszender, het waren ook neutrale journalisten op locatie die de lichamen gezien hebben en journalisten aan het thuisfront die de foto's doorgestuurd hebben gekregen van hun collega's op locatie. Jij wil dit niet zien, maar je zal het heus wel weten, er wordt veel gelogen en ook zeer veel door moslims wereldwijd die alles zullen verzinnen om Isral nu in een slecht daglicht te zetten en daarbij de grootste oorlogsmisdaden verborgen proberen te houden, dit is nu precies wat er altijd gebeurd met mensen uit die cultuur, onvoorwaardelijke steun en bescherming want "dezelfde ideologie", standaard gedrag.

[ twitter ]
[..]
Dus kappen met die leugens en propaganda uit islamitische hoek, er zijn nu al meer neutrale geverifieerde bronnen die dit verhaal bevestigd hebben, wat mensen met een aangeboren haat voor Joden op X plempen interesseert mij niets.
Dit lijkt te passen bij wat die Italiaanse bron zegt. Dat een paar dode baby's ineens veertig dode baby's werd
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:47:54 #104
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_210912950
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:47 schreef Stoorzendert het volgende:
Qatar.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:47:59 #105
504650 Kloppend_Hart
pi_210912952
quote:
9s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Zoiets?
ja, kies voor licht of duisternis
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:48:26 #106
-1 #ANONIEM
pi_210912954
quote:
[ afbeelding ]

Zoiets?
Great minds think alike.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:48:32 #107
339469 Salina
pi_210912955
quote:
De echte leider zit voornamelijk in zijn rolstoel, neem ik aan. :+

SPOILER
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:48:51 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210912959
quote:
Qatar idd, die zaten lekker de F1 te kijken.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:49:01 #109
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210912961
quote:
[ afbeelding ]

Zoiets?
Erasmus postte het gisteren ook al. Zit natuurlijk wat meer in maar zou aardig zijn als men hier wat meer nuance in brengt op sommige vlakken :{ Al dat hokjesdenken is vermoeiend.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 oktober 2023 @ 10:49:03 #110
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_210912962
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:45 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Aha, dus toch! Fake News! Lees je mee, @:scorpie??????
Steek die "bronnen" van je maar in je reet.
De enige onduidelijkheid is het aantal onthoofde babies
Blijkbaar zijn er zeker 40 dood, waarvan een aantal onthoofd.

Een beetje anders dan 40 onthoofde babies, maar niet opeens fake news
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:49:27 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210912964
quote:

[ twitter ]
Dit kan niet genoeg gedeeld worden.

Hamas gaat niet stoppen bij Isral; voor de fundamentalistische, politieke, radicale islam is de hele wereld het doel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:49:46 #112
2905 Montagui
pi_210912967
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat ook weer niet alles verklaard want dan zouden er al meer dan 20.000 doden gevallen zijn.
Uiteraard, je hoeft aan die oproep geen gevolg te geven, als je leven je lief is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:50:23 #113
498210 KoningWouter
pi_210912971
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit kan niet genoeg gedeeld worden.

Hamas gaat niet stoppen bij Isral; voor de fundamentalistische islam is de hele wereld het doel.
Alsof ze uberhaupt verder komen dan dit. :')

Hamas gaat kapot gemaakt worden door Isreal.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:54:06 #114
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210912993
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:47 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Wisten we toch al langer, dat roepen ze hier ook vaak massaal in koor en nog lijkt het kwartje niet te vallen bij een deel van de samenleving.
Helaas inderdaad, deze mensen zijn moreel gewoon totaal de weg kwijt. Dat concludeerde ook Segers vanochtend op WNL. Bij die individuen leven in meer of mindere mate, openlijk of verzwegen, sympathien en begrip voor de Palestijnse terroristen, daar komt het gewoon op neer. Ook dat moet nu benoemd kunnen worden.

twitter
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:54:18 #115
152519 opgebaarde
pi_210912994
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:49 schreef Montagui het volgende:

[..]
Uiteraard, je hoeft aan die oproep geen gevolg te geven, als je leven je lief is.
Ik vind het makkelijk gesteld dat alle burgerslachtoffers een gevolg zijn van 'human shields'. Ik vind het zelfs moeilijke te geloven als je beelden ziet waar minimaal tien flats getroffen lijken te zijn en er ondertussen meer en meer explosies plaatsvinden. Cest ca
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:55:35 #116
350180 ThePlaneteer
pi_210913002
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Humanitair bombarderen bestaat inderdaad niet. Wat wel kan, is in elk geval proberen het aantal burgerslachtoffers te verminderen, hoe klein de kans daarop ook is in zo'n dichtbevolkt gebied.

Gaza de boel laten is geen optie voor Isral realistisch gezien. Je kunt niet terroristen steeds maar laten infiltreren en raketaanvallen laten gaan.
Gaza afsluiten van water en elektriciteit lijkt mij ook geen optie, maar toch wordt daar voor gekozen.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:47 schreef HiZ het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer voor een raar gewauwel. Hamas is een legitiem doel. Dat festival was dat niet.

Je zit hier de neveneffecten oorlogsvoering gelijk te stellen met onontkenbare misdaden.

Wat is er toch mis in het hoofd van sommige mensen?
Ja Gaza helemaal kapotmaken is alleen Hamas als legitiem doel hebben?
Palestijnse onschuldige burgers lijden toch ook al decennialang onder Israelisch schrikbewind?

Het gemak waarmee mensen van 'de aanslag op het festival is echt onmenselijk' naar 'het is oke dat heel Gaza kapot gaat' gaan is echt verbazingwekkend.

Mensen, het is echt niet zo moeilijk om zowel Hamas als IDF als inhumane klootzakken te zien. Probeer het eens, je word er geen slechter mens van als je dat roept.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 oktober 2023 @ 10:57:57 #117
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_210913017
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Beetje beter je onderzoek doen, dan weet je vanwaar ik rapporteer :D :D
Maar dat Twitterbericht waarop je reageerde geeft het zelf aan. De vertaling stond erbij

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 11-10-2023 11:12:36 ]
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:58:23 #118
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210913022
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:55 schreef ThePlaneteer het volgende:
aar 'het is oke dat heel Gaza kapot gaat' gaan is echt verbazingwekkend.
Verre van natuurlijk.

Verbaast het mij dat het nu gebeurt?

Nee.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 woensdag 11 oktober 2023 @ 10:59:21 #119
3928 Ulx
pi_210913027
quote:

[..]
Gaza afsluiten van water en elektriciteit lijkt mij ook geen optie, maar toch wordt daar voor gekozen.
[
Gebruikt Hamas die stroom en dat water?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:59:29 #120
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210913030
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik vind het makkelijk gesteld dat alle burgerslachtoffers een gevolg zijn van 'human shields'. Ik vind het zelfs moeilijke te geloven als je beelden ziet waar minimaal tien flats getroffen lijken te zijn en er ondertussen meer en meer explosies plaatsvinden. Cest ca
NIemand beweert dat alle burgerdoden komen door human shields. Stop met dat soort absolutisme, iedereen weet dat dat niet klopt. Er wordt wel gebruik gemaakt van human shields, dat is een feit. Het is ook een feit dat Hamas leden niet te onderscheiden zijn van de burgerbevolking (feitelijk ook een overtreding trouwens) Hamas zelf heeft inn dit conflict al opgeroepen om vooral op de plekken te blijven waar israel zou aanvallen.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:59:31 #121
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210913033
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hamas verstopt zich tussen burgers, zij gaan zitten op plekken waar deze mensen tezamen komen. Denk aan ziekenhuizen, scholen en moskeen. Het grootste ziekenhuis in de Gazastrook (Al-Shifa), diende lange tijd als hoofdkwartier van Hamas.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:59:33 #122
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210913034
quote:

[..]

Dat mensje heeft haar tijd wel uitgediend en heeft denk ik niet veel zin straks om ook nog eens voor de Palestijnen die haar ontvoerden en haar kibboets afknalden de barricaden op te moeten.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:59:40 #123
423250 Houtenbeen
pi_210913035
twitter

twitter
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:59:49 #124
220444 HSG
pi_210913036
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Helaas inderdaad, deze mensen zijn moreel gewoon totaal de weg kwijt. Dat concludeerde ook Segers vanochtend op WNL. Bij die individuen leven in meer of mindere mate, openlijk of verzwegen, sympathien en begrip voor de Palestijnse terroristen, daar komt het gewoon op neer. Ook dat moet nu benoemd kunnen worden.

[ twitter ]
Echt schokerend inderdaad. Militanten onthoofden babies en vervolgens heb je GL/PVDA mongolen die "ja maar..." durven te zeggen. Echt stuitend.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
  woensdag 11 oktober 2023 @ 10:59:58 #125
350180 ThePlaneteer
pi_210913038
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gebruikt Hamas die stroom en dat water?
Ook.
Net als honderduizenden onschuldige burgers.

Inhumaan is het, niets minder.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:01:04 #126
220444 HSG
pi_210913049
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:59 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Ook.

Hamas moet gewoon weg want die zorgen voor een inhumane situatie. Dan zijn de Palestijnen daar ook weer veilig.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 oktober 2023 @ 11:01:23 #127
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_210913053
quote:

[..]
[..]
Palestijnse onschuldige burgers lijden toch ook al decennialang onder Israelisch schrikbewind?

Het gemak waarmee mensen van 'de aanslag op het festival is echt onmenselijk' naar 'het is oke dat heel Gaza kapot gaat' gaan is echt verbazingwekkend.

Mensen, het is echt niet zo moeilijk om zowel Hamas als IDF als inhumane klootzakken te zien. Probeer het eens, je word er geen slechter mens van als je dat roept.
Hamas: Wij krijgen water, stroom, voedsel etc grotendeels uit het boze Isral
Kom we vallen Isral aan en maken een boel onschuldige burgerslachtoffers
Nou zeg, Isral stopt de toevoer van het water, stroom en voedsel. Zie je wel hoe erg Isral is?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:01:52 #128
503652 Tekaschi
pi_210913058
quote:

[..]

In elke oorlog wordt de aanvoer van elektriciteit, water en voedsel zo snel mogelijk gestopt, dit gebeurd al eeuwen lang in elke oorlog. Tel hierbij op dat er via deze routes ook wapens de Gaza in gesmokkeld worden waarmee ze o.a. baby's doden dan is het volledig te begrijpen dat Isral die routes afsluit. Gelukkig hebben de Palestijnen de laatste decennia miljarden aan hulpgeld ontvangen dus kunnen ze eindelijk die eigen energie, water en voedselvoorzieningen in gebruik gaan nemen waar ze al dat geld natuurlijk aan uit gegeven hebben.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:01:59 #129
350180 ThePlaneteer
pi_210913061
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:01 schreef HSG het volgende:

[..]
Hamas moet gewoon weg want die zorgen voor een inhumane situatie. Dan zijn de Palestijnen daar ook weer veilig.
Eens.

Maar als jij die burgers naar z'n grootje bombareert, denk jij dat ze dan opeens anti Hamas worden en pro Israel?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:02:09 #130
-1 #ANONIEM
pi_210913062
quote:

[..]
[..]

Natuurlijk is het niet oke
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Nou zeg, Isral stopt de toevoer van het water, stroom en voedsel. Zie je wel hoe erg Isral is?
_O_ Ik wou het net zeggen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:02:26 #131
38496 Perrin
pi_210913066
En ze warmen pas net een beetje op.
twitter
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:02:53 #132
1234 HiZ
Hiz
pi_210913070
quote:
De zoveelste oorlogsmisdaad van Hamas, maar dat mag nauwelijks een naam hebben. Nagenoeg alles wat ze doen is dat namelijk.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:03:32 #133
350180 ThePlaneteer
pi_210913072
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:01 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Palestina zou het liefst onafhankelijk zijn van Israel zodat ze helemaal niet om water hoeven te vragen maar dat gewoon zelf daar eigenaarschap over hebben.

Dit is gewoon krom redeneren om te denken dat Gaza niet zonder Israel kan. Dat is het hele punt.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:03:38 #134
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210913074
quote:

[..]
[..]
...
Ja, daar vind ik ook wat van. Maar het ging even over het bombarderen waar ik op reageerde.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:03:49 #135
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210913077
quote:

[..]
Ook.

En hamas is degene die het veroorzaakt heeft. richt je op hamas, niet op israel. Die heeft geen enkele verplichting om un moordenaars van voedsel water en energie te voorzien. Gaza is autonoom, israel is zo vriendelijk geweest om het te leveren, totdat hamas even moordlustig los ging.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:03:52 #136
152519 opgebaarde
pi_210913078
quote:
13s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hamas verstopt zich tussen burgers, zij gaan zitten op plekken waar deze mensen tezamen komen. Denk aan ziekenhuizen, scholen en moskeen. Het grootste ziekenhuis in de Gazastrook (Al-Shifa), diende lange tijd als hoofdkwartier van Hamas.
Zeker. Daarom is het lastig beoordelen of het geweld disproportioneel is.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:04:01 #137
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210913080
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ twitter ]
Ik weet wel zeker dat Groenlinks de terreurdaden van Hamas veroordelen maar tegelijk willen ze aandacht voor tientallen jaren onderdrukking. Iets waar CU nooit over wou praten.

Je kunt best zeggen dat het er niet meer toe doet vanwege de daden van Hamas maar het speelt natuurlijk wel mee.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:04:01 #138
38496 Perrin
pi_210913081
Hezbollah is speldenprikjes aan het uitdelen. Wat je van die lui iig kunt zeggen is dat ze tenminste militairen aanvallen en geen vrouwen en kinderen zoals de lafbekjes van Hamas.

twitter
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:04:20 #139
400532 Forbry
Tja ...
pi_210913085
Als je ziet hoe veel leugens e.d. er al zonder enige gne in deze topicreeks worden verspreid en hoe waanzinnig en al bijna dood van binnen veel reacties hier al zijn - aan beide kanten! - terwijl men, in ieder geval voor het grootste deel, zowel letterlijk als figuurlijk eigenlijk mijlenver van dit conflict afstaat, dan snap ik de complete gekte daar in het M-O (helaas) prima... en ondertussen maar denken dat 'we' hier zo veel beter zijn...

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 11-10-2023 11:10:01 ]
Tails tell tales
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:04:34 #140
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210913088
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:03 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Palestina zou het liefst onafhankelijk zijn van Israel zodat ze helemaal niet om water hoeven te vragen maar dat gewoon zelf daar eigenaarschap over hebben.

Dit is gewoon krom redeneren om te denken dat Gaza niet zonder Israel kan. Dat is het hele punt.
Zouden ze de Joden dan niet meer haten en willen uitroeien?
  Overall beste user 2022 woensdag 11 oktober 2023 @ 11:04:48 #141
3928 Ulx
pi_210913090
quote:

[..]
Ook.

Dan is het dus legitiem. Het is ook geen doelwit dat kilometers acht het front ligt en daarom weinig militair nut heeft. Verre van. Zonder stroom kan Hamas hun telefoons niet meer opladen, daardoor kunnen ze slecht communiceren, daardoor verliezen ze sneller. Isral is niet verplicht ze te helpen.

Als de onschuldige burgers het niet willen schoppen ze Hamas er maar uit.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:04:51 #142
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210913091
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:01 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Eens.

Maar als jij die burgers naar z'n grootje bombareert, denk jij dat ze dan opeens anti Hamas worden en pro Israel?
Als je maar lang genoeg door gaat.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:04:54 #143
503652 Tekaschi
pi_210913094
quote:

[..]
Eens.

Ja maar niet alle Isralirs zijn zo, en je mag ze niet over n kam scheren, het merendeel is gewoon vreedzaam, of gaat die vlieger alleen op in het westen na de zoveelste islamitische aanslag, want dat mensen daar anti islamitisch van worden wordt totaal niet geaccepteerd en dan wordt dat gedrag gelijkgetrokken aan het nazisme.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:05:26 #144
350180 ThePlaneteer
pi_210913099
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:03 schreef Bensel het volgende:

[..]
En hamas is degene die het veroorzaakt heeft. richt je op hamas, niet op israel.
Waarom mag ik mij in godsnaam niet tot beide partijen richten?

Waarom ben jij zo zwart wit dat er maar 1 foute partij in een conflict kan zijn, en als je de andere ergens op aanspringt is je eerste reactie 'jaa maar hunnie'.

Is dat menselijk? Ik betwijfel het. Nogmaals, zowel Hamas als het Israelisch leger zijn beide een schande.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:05:41 #145
38496 Perrin
pi_210913104
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik weet wel zeker dat Groenlinks de terreurdaden van Hamas veroordelen maar tegelijk willen ze aandacht voor tientallen jaren onderdrukking. Iets waar CU nooit over wou praten.

Je kunt best zeggen dat het er niet meer toe doet vanwege de daden van Hamas maar het speelt natuurlijk wel mee.
Als je daags na een massaslachting van vrouwen en kinderen, gezinnen en festivalgangers door Hamas vooral druk bezig bent met naar Isral wijzen dan gaat er echt iets mis in je morele kompas.
  Overall beste user 2022 woensdag 11 oktober 2023 @ 11:06:02 #146
3928 Ulx
pi_210913107
quote:

[..]
Eens.

En als je ze niet bombardeert, worden ze dan ineens pro-Isral?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:06:28 #147
366859 Lokale_Notabele
pi_210913112
Ik merk aan mezelf dat ik dat verhaal over die onthoofde babies erg belangrijk vind. Ik hoop dat daar volledige duidelijkheid over komt en dat het niet blijft bij vage verhalen op basis waarvan de supporters van schurkenstaat Israel de moral high ground kunnen claimen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:06:28 #148
400532 Forbry
Tja ...
pi_210913113
quote:

[..]

Ik hoop echt dat je een troll bent.
Tails tell tales
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:06:49 #149
350180 ThePlaneteer
pi_210913117
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:04 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Zouden ze de Joden dan niet meer haten en willen uitroeien?
Het merendeel van de mensen zou het liefste in alle rust en vrede een eigen stukje land willen met een eigen bewind, zonder dreiging van de buren.

Dat geldt voor zowel de zionisten als de Palestijnen. Maar Hamas en hardliners als Netanyahu voorkomen dat.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:06:52 #150
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210913119
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:05 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Waarom ben jij zo zwart wit dat er maar 1 foute partij in een conflict kan zijn, en als je de andere ergens op aanspringt is je eerste reactie 'jaa maar hunnie'.

Is dat menselijk? Ik betwijfel het. Nogmaals, zowel Hamas als het Israelisch leger zijn beide een schande.
omdat 1 partij dusdanig disproportioneel zich misdragen heeft, dat het wijzen naar de andere partij nu volledig debiel en kwaadaardig overkomt
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:07:01 #151
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210913121
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je daags na een massaslachting van vrouwen en kinderen, gezinnen en festivalgangers vooral druk bezig bent met naar Isral wijzen dan gaat er echt iets mis in je morele kompas.
Tsja, wanneer is het een goed moment?

Ze hebben er jaren aandacht voor gevraagd. Is er dan ook iets mis met morele kompas van anderen? Ik begrijp heus wel dat het pijnlijk is om precies nu met dit aan te komen zetten. Daar krijg je uiteraard veel weerstand op, maar nogmaals. Moeten ze er een jaar mee wachten voordat het weer op tafel mag?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:07:24 #152
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210913123
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:06 schreef Forbry het volgende:

[..]
Dat hoop ik al een tijdje...
In ieder geval een hele goede act om het zo lang vol te houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:07:26 #153
423250 Houtenbeen
pi_210913124
twitter
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:07:40 #154
350180 ThePlaneteer
pi_210913128
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:06 schreef Bensel het volgende:

[..]
omdat 1 partij dusdanig disproportioneel zich misdragen heeft, dat het wijzen naar de andere partij nu volledig debiel en kwaadaardig overkomt
Beiden partijen gedragen zich disproportioneel.
Al decennia lang.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:07:46 #155
38496 Perrin
pi_210913129
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:06 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik merk aan mezelf dat ik dat verhaal over die onthoofde babies erg belangrijk vind. Ik hoop dat daar volledige duidelijkheid over komt en dat het niet blijft bij vage verhalen op basis waarvan de supporters van schurkenstaat Israel de moral high ground kunnen claimen.
Word je niet moe van jezelf, telkens met hetzelfde verhaaltje leuren als een versleten marktkoopman?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 oktober 2023 @ 11:08:05 #156
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_210913133
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:03 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Niet volgens Hamas. Die heeft een troef in handen naar zijn eigen bevolking mbt haat richting Isral.
Er is genoeg richting Hamas en Gaza gegaan voor het inrichten van eigen voorzieningen. Doe eens een gokje wat daarmee gedaan is? Het is zo namelijk wel makkelijk. Als volksvertegenwoordiging ontvang jij geld en goederen. Maar als die stroom wordt stopgezet door wat je zelf hebt gedaan, dan kun je die kaart trekken.

Nee, deze actie is niet OK voor de bevolking van Gaza. Maar dit is wellens en wetens de strategie van Hamas geweest. Die wist voor zaterdag dondersgoed dat door hun acties dit ging gebeuren.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:08:11 #157
-1 #ANONIEM
pi_210913134
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 10:46 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

[ twitter ]
[..]
@Lokale_Notabele, lees je even mee? Tekaschi heeft het werk al voor me gedaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2023 11:08:33 ]
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:08:24 #158
152519 opgebaarde
pi_210913137
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:03 schreef Bensel het volgende:

[..]
En hamas is degene die het veroorzaakt heeft. richt je op hamas, niet op israel. Die heeft geen enkele verplichting om un moordenaars van voedsel water en energie te voorzien. Gaza is autonoom, israel is zo vriendelijk geweest om het te leveren, totdat hamas even moordlustig los ging.
[ afbeelding ]
Gaza is natuurlijk niet autonoom. Isral controleert de import n export.

We kunnen emotioneel begrijpen dat Isral eerste levensbehoeftes aanpakt, alleen dat maakt het niet ok. In een andere oorlog proberen we Rusland op de knien te krijgen met allerlei sancties en daar zijn eerste levensbehoeften van uitgesloten. Europese bedrijven mogen gewoon nog veel geld verdienen met de verkoop (zoals Unilever).
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:08:25 #159
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210913138
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:06 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Het merendeel van de mensen zou het liefste in alle rust en vrede een eigen stukje land willen met een eigen bewind, zonder dreiging van de buren.

Dat geldt voor zowel de zionisten als de Palestijnen. Maar Hamas en hardliners als Netanyahu voorkomen dat.
Dat eerste geloof je echt? Hoe naef. Moslims zullen joden nooit accepteren en zeker niet als buren. Nou vooruit, een kleine minderheid wellicht wel.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:08:42 #160
1234 HiZ
Hiz
pi_210913142
quote:

[..]
Dat is precies wat hij niet deed.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:08:47 #161
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210913144
Wordt behoorlijk zwaar gevochten aan de grens met Libanon nu.

twitter
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:08:56 #162
350180 ThePlaneteer
pi_210913145
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
En als je ze niet bombardeert, worden ze dan ineens pro-Isral?
Waarom zouden ze pro Israel moeten zijn?
Zolang ze maar binnen een bandbreedte gedragen zonder raketten af te vuren en babies te onthoofden, dat lijkt me toch een redelijke vooruitgang ten opzichte hoe de vlaggenstok nu staat.

Je denkt toch niet dat dit ooit nog vrienden worden, kom op zeg :')
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:09:16 #163
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210913148
quote:
Afhankelijk van hoe ver weg die mensen zijn, kan dat best ja.

Want je hoeft niet bijster veel intelligentie te bezitten om de link te leggen tussen eerst juichen op straat omdat die vermaledijde joden en festivalgangers afgeschoten zijn,

En daarna israel je hele stad zien levelen.

Oorzaak, gevolg, weet je wel.

En vast niet allemaal nee, zullen er vast zat bloedfanatiek zijn, maar zat ook niet.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:09:38 #164
366859 Lokale_Notabele
pi_210913152
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]
@:Lokale_Notabele, lees je even mee? Tekaschi heeft het werk al voor me gedaan.
Er zijn ook "bronnen" op twitter te vinden die bewijs hebben dat de aarde plat is.

De heer "opgebaarde" heeft een bron aangeleverd die beweert dat het niet waar is. De bron van de heer "Tekaschi" beweert het tegenovergestelde. En nu?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:09:48 #165
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210913153
Jezus deze had ik nog niet gezien

https://www.reddit.com/r/(...)ore_idf_air_strikes/
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:09:49 #166
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210913154
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:08 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Waarom zouden ze pro Israel moeten zijn?
Zolang ze maar binnen een bandbreedte gedragen zonder raketten af te vuren en babies te onthoofden, dat lijkt me toch een redelijke vooruitgang ten opzichte hoe de vlaggenstok nu staat.

Je denkt toch niet dat dit ooit nog vrienden worden, kom op zeg :')
Je MOET een kant kiezen. Of voor of tegen. Dat is hele tendens hier.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:09:54 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210913155
quote:
Ja, onthoofden afkeuren en walgelijk vinden is uiteraard een teken van support voor 'zionisme'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:09:59 #168
108676 Aether
pi_210913157
Vredesvlag op stadhuis Vlaardingen na gesprek met Palestijnen, ook andere vlaggen
https://nos.nl/artikel/24(...)n-ook-andere-vlaggen

Op het stadhuis van Vlaardingen wordt om 12.00 uur de Isralische vlag gestreken en de vredesvlag gehesen. Dat is de uitkomst van een gesprek van burgemeester Wijbenga met een groep Palestijns-Nederlandse inwoners. Die waren fel gekant tegen het hijsen van de Isralische vlag, iets wat na het gesprek dus wel is gebeurd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:10:02 #169
350180 ThePlaneteer
pi_210913159
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:08 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Niet volgens Hamas. Die heeft een troef in handen naar zijn eigen bevolking mbt haat richting Isral.
Er is genoeg richting Hamas en Gaza gegaan voor het inrichten van eigen voorzieningen. Doe eens een gokje wat daarmee gedaan is? Het is zo namelijk wel makkelijk. Als volksvertegenwoordiging ontvang jij geld en goederen. Maar als die stroom wordt stopgezet door wat je zelf hebt gedaan, dan kun je die kaart trekken.

Nee, deze actie is niet OK voor de bevolking van Gaza. Maar dit is wellens en wetens de strategie van Hamas geweest. Die wist voor zaterdag dondersgoed dat door hun acties dit ging gebeuren.
Daarom moet men ook zo snel mogelijk van Hamas af.
Maar ook jij lijkt te denken dat Hamas en Palestijnen 1 entiteit zijn. Dat alle Palestijnen staan te juicehn bij raketten en het nu verdienen om gebombardeerd te worden. Nou, fijne user ben je dan.
  Moderator woensdag 11 oktober 2023 @ 11:10:45 #170
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210913165
quote:
Nee. Het gekke is dat er allerlei indianenverhalen de ronde doen. 'Verschillende journalisten bevestigen dit'. Tot nu toe heb ik alleen wat pro Isralische kanalen hierover gehoord. Van alle ellende die uit deze oorlog voortvloeit staan binnen 20 minuten foto's en video's online op X. Niets over onthoofde babylichamen.

Dan kan je zeggen; X filtert dit eruit. A) Dat lijkt me sterk. B) Op 4chan (het afvoerputje van het Internet) verschijnt ook niets van dit. Ik ben niet op zoek naar de smerigste gore plaatjes (I've seen it all) maar zolang er geen video's of foto's van zijn kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat 'het verhaal Isral wel goed uitkomt'
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:11:25 #171
3542 Gia
User under construction
pi_210913177
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:04 schreef Forbry het volgende:
Als je ziet hoe veel leugens e.d. er al zonder enige gene in deze topicreeks worden verspreid en hoe waanzinnig en al bijna dood van binnen veel reacties hier al zijn - aan beide kanten! - terwijl men, in ieder geval voor het grootste deel, zowel letterlijk als figuurlijk eigenlijk mijlenver van dit conflict afstaat, dan snap ik de complete gekte daar in het M-O (helaas) prima... en ondertussen maar denken dat 'we' hier zo veel beter zijn...
Mijlenver? Die lui wonen ook hier, en/of sympatisanten ervan. Wat denk jij dat er gebeurt als Israel volledig los gaat op de Gazastrook? Kan je nu al verzekeren dat dit gaat leiden tot aanslagen in het hele westen.

Goed voor de PVV, zo vlak voor de verkiezingen.
  Overall beste user 2022 woensdag 11 oktober 2023 @ 11:11:28 #172
3928 Ulx
pi_210913179
quote:
Urk?

woensdag 11 oktober 2023 @ 11:11:39 #173
350180 ThePlaneteer
pi_210913185
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:08 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Dat eerste geloof je echt? Hoe naef. Moslims zullen joden nooit accepteren en zeker niet als buren. Nou vooruit, een kleine minderheid wellicht wel.
Als jij gelooft dat zowel zionisten als Palestijnen liever hebben om constant in angst te leven, heb jij een verkeerde kijk op dit conflict. Ga eens naar Tel Aviv, praat met mensen, probeern eens een mening te vormen buiten je toetsenbord in Nederland.

De meeste burgers willen leven in vrede, niet in oorlog. Dat is geen gekke bewering hoor.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:11:40 #174
1234 HiZ
Hiz
pi_210913187
quote:
Er is nooit gezegd door de Isralische berichtgeving dat er onthoofde babies waren. Er waren dode kinderen, babies en onthoofde mensen aangetroffen.

Uit aanvullende informatie lijkt te blijken dat er dode babies waren waarvan de keel was doorgesneden.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:12:02 #175
277355 Homey
pi_210913193
Waar de discussie in de Nederlandse media volledig omheen loopt want politiek-incorrect:

tientallen jaren van totale hersenspoeling van moslimjongeren. Pure haat. Haat tegen joden, haat tegen de westerse cultuur, haat tegen homo's. Onze liberale onderwijs is daar totaal niet tegen opgewassen. Ook waren wij te laf om deze olifant in de kamer te benoemen en tegen te gaan, uitzonderingen daargelaten (die meteen werden gelabeld als 'racist' of 'fascist').

Het is exact hetzelfde als de haat hersenspoeling van de Duitse bevolking voor 1940. Dat bouwt op, en mondt uit in een catharsis van geweld.

Palestina is in die zin een mini-nazi Duitsland. Een volledig gehersenspoelde bevolking, puur intern gedreven en in stand gehouden. En nu krijgen ze lik op stuk: verwoesting van Gaza. Net zoals steden in Duitsland aan gort werden gebombardeerd. Pas daarna kwam de zelfreflectie van dit nooit weer. De wederopbouw en de de-nazificatie.

Die de-nazificatie zal ook moeten gebeuren in de islamitische wereld. Het is allemaal veel te fundamentalistisch en te haat gedreven. Je ziet het ook aan die jongeren in Nederland; vol haat en bloeddorst.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:12:23 #176
504948 Gitw
pi_210913198
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je daags na een massaslachting van vrouwen en kinderen, gezinnen en festivalgangers door Hamas vooral druk bezig bent met naar Isral wijzen dan gaat er echt iets mis in je morele kompas.
Als je het plat bombarderen van de Gaza strook, het afsluiten van elektriciteit en water. Iets wat sowieso al erop duidt dat de mensen in Gaza onderdrukt worden en in een open lucht gevangenis leven. Goed loopt te praten dan heb je ook een kronkel in je hoofd. En dan het lef hebben om mensen uit te maken voor linkse deuggekkies. Dan heb je de wereld ook niet helemaal begrepen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:12:46 #177
503652 Tekaschi
pi_210913203
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:09 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Er valt niks te kiezen, er is maar n kant, de kant die zulke barbaarse gruwelheden afkeurt. Als er hier nu iemand was die het gedrag van de nazis goed zouden praten met het argument "ja maar de Joden" zou die "afgeschoten" worden en van het forum gegooid, deze gruweldaden zijn op geen enkele manier goed te praten. Gaan we nu echt de mensen die zulke gruweldaden nuanceren, goedpraten of toejuichen een kant noemen? Ik wil dat volk nog geen mens meer noemen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:13:05 #178
498210 KoningWouter
pi_210913207
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:09 schreef Aether het volgende:
Vredesvlag op stadhuis Vlaardingen na gesprek met Palestijnen, ook andere vlaggen

Op het stadhuis van Vlaardingen wordt om 12.00 uur de Isralische vlag gestreken en de vredesvlag gehesen. Dat is de uitkomst van een gesprek van burgemeester Wijbenga met een groep Palestijns-Nederlandse inwoners. Die waren fel gekant tegen het hijsen van de Isralische vlag, iets wat na het gesprek dus wel is gebeurd.
Ben ik het mee eens. Of hang zowel de Isralische als de Palestijnse vlag op voor de burgers, die het slachtoffer zijn, daar in het Midden Oosten.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:13:24 #179
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210913212
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:07 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Beiden partijen gedragen zich disproportioneel.
Al decennia lang.
Dan moet je het eens daadwerkelijk gaan volgen. Buiten wangedrag van kolonisten om (die ik afkeur), is Israel altijd degene die als eerste aangevallen is. En de enige die ooit concessies gedaan heeft in het hele gebeuren. De tegenstanders van israel hebben letterlijk alle conventies, uberhaupt fatsoensregels continu aan hun laars gelapt, Israel probeert tenminste nog enigszins beschaafd te handelen. Dat maakt israel de betere partij in dit hele gebeuren. Israel kan het zich echter niet veroorloven om zachtaardig te zijn, dan worden ze onder de voet gelopen en op gruwelijke wijze vermoord.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:13:28 #180
-1 #ANONIEM
pi_210913213
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:11 schreef Ulx het volgende:

[..]
Urk?

[ afbeelding ]
Op Urk steken ze de laatste weken alles in brand, en dit lijkt me dan ook geen daad van moslims.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:13:29 #181
1234 HiZ
Hiz
pi_210913214
quote:
Is toch een van de eerste bombardementen geweest.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:13:30 #182
28033 Pek
je moet wat
pi_210913215
quote:
2s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wordt behoorlijk zwaar gevochten aan de grens met Libanon nu.

[ twitter ]
Ook vanuit Syri inmiddels, aanvallen van alle kanten :{
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:13:40 #183
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210913217
quote:
op basis waarvan de supporters van schurkenstaat Israel de moral high ground kunnen claimen.
Daarvoor is een dode baby genoeg. Onthoofding is secundair. Jij vertelt jezelf hier bizarre fabeltjes, alsof dat verschil daadwerkelijk uitmaakt.
&lt;signature here&gt;.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 oktober 2023 @ 11:13:43 #184
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_210913220
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:10 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Daarom moet men ook zo snel mogelijk van Hamas af.
Fijn, dan zijn we het daar over eens
quote:
Maar ook jij lijkt te denken dat Hamas en Palestijnen 1 entiteit zijn. Dat alle Palestijnen staan te juicehn bij raketten en het nu verdienen om gebombardeerd te worden. Nou, fijne user ben je dan.
Eh... Hoe kom je daar in vredesnaam bij? Waar haal je vandaan dat ik dat denk? Sterker nog, ik noem 'de bevolking van Gaza' apart van Hamas. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de PLO, die meer de Palestijnen vertegenwoordigt dan dat Hamas dat doet.
Dat ik van mening ben dat ze het verdienen om gebombardeerd te worden?
Je trekt rare conclusies over mij. Wijs mij eens aan waar ik dat zeg!
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:13:44 #185
350180 ThePlaneteer
pi_210913221
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Afhankelijk van hoe ver weg die mensen zijn, kan dat best ja.

Want je hoeft niet bijster veel intelligentie te bezitten om de link te leggen tussen eerst juichen op straat omdat die vermaledijde joden en festivalgangers afgeschoten zijn,

En daarna israel je hele stad zien levelen.

Oorzaak, gevolg, weet je wel.

En vast niet allemaal nee, zullen er vast zat bloedfanatiek zijn, maar zat ook niet.
Je hoeft ook niet bijster veel intelligentie te bezitten om te realiseren dat er echt geen meerderheid is voor mensen die voor dit bloedige conflict bewust heeft gekozen, maar ik krijg het idee dat sommigen er wel zo in staan.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:14:00 #186
241578 Doler12
pi_210913224
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:04 schreef Perrin het volgende:
Hezbollah is speldenprikjes aan het uitdelen. Wat je van die lui iig kunt zeggen is dat ze tenminste militairen aanvallen en geen vrouwen en kinderen zoals de lafbekjes van Hamas.

[ twitter ]
Door al die aanvallen uit zuid Libanon, leer je snel hoeveel smaakjes palestijnen zijn.
  Overall beste user 2022 woensdag 11 oktober 2023 @ 11:15:13 #187
3928 Ulx
pi_210913233
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:14 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Door al die aanvallen uit zuid Libanon, leer je snel hoeveel smaakjes palestijnen zijn.
Hezbollah bestaat niet uit palestijnen,
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:15:28 #188
3542 Gia
User under construction
pi_210913236
quote:

Die vlag naar beneden of anders....
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:15:29 #189
108676 Aether
pi_210913237
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:15:30 #190
350180 ThePlaneteer
pi_210913239
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:09 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nou inderdaad.
Daarom vond ik dat statement van anonymous wel treffend.

Wij supporten de burgers van Gaza, maar niet Hamas, en we supporten de burgers van Israel, maar niet het leger.

Als je dat hier roept krijg je het verwijt dat je het opneemt voor babymoordenaars :')
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:15:53 #191
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210913242
quote:

[..]
Door al die aanvallen uit zuid Libanon, leer je snel hoeveel smaakjes palestijnen moslims zijn.
FTFY.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:16:21 #192
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210913248
quote:
1 vd comments:
I did a lot of religious study in college. Allah Akbar roughly translates to "Hold my Beer". Most of the time some wild shit follows anyone saying it.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:16:33 #193
504650 Kloppend_Hart
pi_210913249
quote:

laf
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:16:40 #194
423250 Houtenbeen
pi_210913251
twitter
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:16:53 #195
-1 #ANONIEM
pi_210913252
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:15 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Nou inderdaad.

Wij supporten de burgers van Gaza, maar niet Hamas, en we supporten de burgers van Israel, maar niet het leger.

Als je dat hier roept krijg je het verwijt dat je het opneemt voor babymoordenaars :')
Gisteren werd er ook al woorden in mijn mond gelegd door een of andere schuimbekkert.

Laat het gaan. Niets aan te doen door de emoties en derhalve niet serieus te nemen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:17:02 #196
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210913255
quote:
Mag hopen dat die gasten gepakt worden...

Op de video ziet het er uit als een "klaas-jan" of "piet".
Please Move The Deer Crossing Sign
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:17:22 #197
503652 Tekaschi
pi_210913258
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:13 schreef Bensel het volgende:

[..]
Dan moet je het eens daadwerkelijk gaan volgen. Buiten wangedrag van kolonisten om (die ik afkeur), is Israel altijd degene die als eerste aangevallen is. En de enige die ooit concessies gedaan heeft in het hele gebeuren. De tegenstanders van israel hebben letterlijk alle conventies, uberhaupt fatsoensregels continu aan hun laars gelapt, Israel probeert tenminste nog enigszins beschaafd te handelen. Dat maakt israel de betere partij in dit hele gebeuren. Israel kan het zich echter niet veroorloven om zachtaardig te zijn, dan worden ze onder de voet gelopen en op gruwelijke wijze vermoord.
Het is het gevolg van jarenlange islamitische propaganda in die kringen, dit krijg je nooit meer opgelost, die mensen weten het altijd beter en zullen altijd Isral en niet moslims als agressor zien. We kunnen het verdomme nog niet meer eens over de holocaust hebben in dit land want dat volk begint dan te krijsen. Denk je dat die ooit op andere gedachten gaan komen als ze constant gefaciliteerd worden, beschermd en gevrijwaard van alle kritiek. Het feit dat er velen nu zo provocerend los gaan op internet of op straat waarbij ze deze gruweldaden toejuichen geeft gewoon aan dat dat volk te lang vrij is gelaten om zulke radicalen gedachten en haat te kweken, het is zelf gecreerd door ze niet aan te pakken of niet tegen ze in te gaan, ze zijn al jaren het meest heilig verklaarde volk in de westerse wereld. De media weet niet hoe diep ze in de kont van dat volk moeten kruipen, wat het onderwerp ook is gerelateerd aan die cultuur en nog krijsen ze massaal de de westerse media alleen maar negatief over hun kan schrijven.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:17:40 #198
498210 KoningWouter
pi_210913259
quote:

[..]
Het is de extreme vorm van Islam. (Wat niet elke moslim aanhangt)

Het is een death cult en dat is wat het zo lastig maakt. Die lui zien dood gaan als verlossing en krijgen 72 maagden in de hemel. (Volgens de Islam)

Maakt het dan iedere moslim een extremist? Nee zeker niet, het grote merendeel is niet zo. Maar een select groepje denk zo en dat is gevaarlijk.
  Overall beste user 2022 woensdag 11 oktober 2023 @ 11:17:58 #199
3928 Ulx
pi_210913262
twitter

Het chemielokaal is voorlopig gesloten.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:18:14 #200
350180 ThePlaneteer
pi_210913263
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:13 schreef Bensel het volgende:

[..]
Het enige wat ik doe is Israel aanspreken op de zaken die ze niet humaan regelen, zoals burgers de toegang tot medicijnen opnemen, of illegale nederzettingen bouwen.

Dat ze ook heus veel dingen goed doen is zeker een feit, maar ik zie dit niet als een wedstrijdje wie het meeste goed doen maar daarna een keer de oorlogregels overtreden en dan knijpen we een oogje toe.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:18:21 #201
-1 #ANONIEM
pi_210913264
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]
Er zijn ook "bronnen" op twitter te vinden die bewijs hebben dat de aarde plat is.

De heer "opgebaarde" heeft een bron aangeleverd die beweert dat het niet waar is. De bron van de heer "Tekaschi" beweert het tegenovergestelde. En nu?
De bron van de heer opgebaarde zegt dat het aantal niet klopt. De bron van de heer Tekaschi geeft een feitelijke weergave van het feit dat babies zijn gedood, waarvan sommigen zijn onthoofd.

Dat jij de bron van opgebaarde aangrijpt om gelijk het feit dat babies zijn vermoord te ontkennen verraad wel jouw intenties om de gebeurtenissen van zaterdag te downplayen. Ik heb geen andere verklaring voor jouw gedrag.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:18:24 #202
1234 HiZ
Hiz
pi_210913266
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:12 schreef Gitw het volgende:

[..]
Als je het plat bombarderen van de Gaza strook, het afsluiten van elektriciteit en water. Iets wat sowieso al erop duidt dat de mensen in Gaza onderdrukt worden en in een open lucht gevangenis leven. Goed loopt te praten dan heb je ook een kronkel in je hoofd. En dan het lef hebben om mensen uit te maken voor linkse deuggekkies. Dan heb je de wereld ook niet helemaal begrepen.
Jouw soort mensen gebruikt steeds dezelfde buzz words. Maar jullie laten wel steeds weg dat die zogenaamde openluchtgevangenis zelf de directie had gekozen. Of dat Isral geen plicht heeft om open grenzen te hebben voor Gazanen. Of dat Egypte ook een grens heeft met Gaza.

Kortom, jullie zitten de hele dag diep na te denken over wat Isral fout doet en nog geen seconde denk je na over waardoor Isral eigenlijk die fouten maakt.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:18:24 #203
504948 Gitw
pi_210913267
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:12 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Er valt niks te kiezen, er is maar n kant, de kant die zulke barbaarse gruwelheden afkeurt. Als er hier nu iemand was die het gedrag van de nazis goed zouden praten met het argument "ja maar de Joden" zou die "afgeschoten" worden en van het forum gegooid, deze gruweldaden zijn op geen enkele manier goed te praten. Gaan we nu echt de mensen die zulke gruweldaden nuanceren, goedpraten of toejuichen een kant noemen? Ik wil dat volk nog geen mens meer noemen.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:15 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Nou inderdaad.

Precies, er is hier een groep mensen die Isral onvoorwaardelijk lijkt te steunen. En volledig buiten beschouwing laten wat ze de afgelopen decennia hebben lopen uitvreten. Maar dan wel iedereen de maat nemen. Dan heb je ook een verpauperd moreel kompas.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:18:53 #204
241578 Doler12
pi_210913275
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hezbollah bestaat niet uit palestijnen,
Nee maar de aanvallen uit zuid Libanon de laaste dagen, bestonden niet alleen uit Hezbollah, maar ook van Hamas en de Palestijnse tak van de moslim broederschap.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:19:33 #205
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210913280
https://www.timesofisrael(...)y-international-law/

A senior Israeli government source on Monday said that the “roof knocking” policy, whereby the IDF has previously used text messages, phone calls, or an initial strike on the roof to warn residents of a building that is about to be struck, is not currently being used except in certain circumstances. Instead, Israel has been urging the Gazan populace to evacuate from central areas where it is targeting terrorist infrastructure.

https://www.cnn.com/2023/(...)-intl-hnk/index.html

Earlier, IDF spokesperson Lt. Col. Richard Hecht was asked whether it had stopped warning civilians before it bombs a building, known as the “knock on the roof.”

Hecht responded that Hamas did not provide any warning.

“When they came in and threw grenades at our ambulances they did not knock on the roof. This is war. The scale is different,” Hecht said.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:20:03 #206
503652 Tekaschi
pi_210913284
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:17 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Het is de extreme vorm van Islam. (Wat niet elke moslim aanhangt)

Het is een death cult en dat is wat het zo lastig maakt. Die lui zien dood gaan als verlossing en krijgen 72 maagden in de hemel. (Volgens de Islam)

Maakt het dan iedere moslim een extremist? Nee zeker niet, het grote merendeel is niet zo. Maar een select groepje denk zo en dat is gevaarlijk.
Select groepje? Yes dat zien we op FOK! waar gelukkig het merendeel van de Foklims zich uitspreken tegen deze gruweldaden, de zogenoemde gematigde. Ook mooi al die protestmarsen die we de laatste jaren zien als het nu gaat om homorechten, vrouwenrechten, de radicale elementen uit die cultuur net zoals de protestmarsen tegen de brute slachting van Hamas.

Het is geen minderheid of een select groepje, de overgrote groep "gematigden" denkt hetzelfde, juicht het toe en zal ten alle tijden kiezen voor de eigen groep en cultuur. Een minderheid is het links denkend volk in Europa, en zie eens hoe vaak die op tv zijn protesteren tegen alles waar ze het niet mee eens zijn.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:20:18 #207
350180 ThePlaneteer
pi_210913287
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:13 schreef TARAraboemdijee het volgende:

Eh... Hoe kom je daar in vredesnaam bij? Waar haal je vandaan dat ik dat denk? Sterker nog, ik noem 'de bevolking van Gaza' apart van Hamas. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de PLO, die meer de Palestijnen vertegenwoordigt dan dat Hamas dat doet.
Dat ik van mening ben dat ze het verdienen om gebombardeerd te worden?
Je trekt rare conclusies over mij. Wijs mij eens aan waar ik dat zeg!
Je stelt dat de gevolgen die Palestijnen dienen te ondergaan een logisch gevolg zijn van Hamas, en dat het daarom niet minder erg zou zijn.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:20:34 #208
343952 Ali_boo
pi_210913292
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Overall beste user 2022 woensdag 11 oktober 2023 @ 11:20:40 #209
3928 Ulx
pi_210913293
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:18 schreef Gitw het volgende:

[..]
[..]
Precies, er is hier een groep mensen die Isral onvoorwaardelijk lijkt te steunen. En volledig buiten beschouwing laten wat ze de afgelopen decennia hebben lopen uitvreten. Maar dan wel iedereen de maat nemen. Dan heb je ook een verpauperd moreel kompas.
Nee hoor. Daar moeten ze in Isral zeker iets mee gaan doen.

NADAT Hamas is uitgeroeid.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:21:30 #210
64488 Bluesdude
pi_210913300
twitter

Blijven factchecken over die onthoofde babies ! Waar of niet waar ?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:21:30 #211
366859 Lokale_Notabele
pi_210913301
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De bron van de heer opgebaarde zegt dat het aantal niet klopt. De bron van de heer Tekaschi geeft een feitelijke weergave van het feit dat babies zijn gedood, waarvan sommigen zijn onthoofd.

Dat jij de bron van opgebaarde aangrijpt om gelijk het feit dat babies zijn vermoord te ontkennen verraad wel jouw intenties om de gebeurtenissen van zaterdag te downplayen. Ik heb geen andere verklaring voor jouw gedrag.
https://www.aa.com.tr/en/(...)aded-babies-/3014787
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:21:43 #212
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210913302
quote:
Precies, er is hier een groep mensen die Isral onvoorwaardelijk lijkt te steunen.
Er is hier ook een kleine groep die tot in het oneindige blijft drammen dat de onthoofde babies niet waar zijn, alsof dat ook maar een pico-gram verschil maakt.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:21:50 #213
35511 Basp1
pi_210913303
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:01 schreef HSG het volgende:

[..]
En eerst was het de PLO die wat minder extreem waren die weg moesten daarvoor in de plaats heeft de wereld hamas gekregen. De opvolger van Hamas zal waarschijnlijk nog extremer zijn. Het lijkt me nogal naef om te denken dat de traumas van de Palestijnen verdwenen zijn bij het opdoeken van Hamas.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:23:07 #214
498210 KoningWouter
pi_210913309
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:20 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Select groepje? Yes dat zien we op FOK! waar gelukkig het merendeel van de Foklims zich uitspreken tegen deze gruweldaden, de zogenoemde gematigde. Ook mooi al die protestmarsen die we de laatste jaren zien als het nu gaat om homorechten, vrouwenrechten, de radicale elementen uit die cultuur net zoals de protestmarsen tegen de brute slachting van Hamas.

Het is geen minderheid of een select groepje, de overgrote groep "gematigden" denkt hetzelfde, juicht het toe en zal ten alle tijden kiezen voor de eigen groep en cultuur. Een minderheid is het links denkend volk in Europa, en zie eens hoe vaak die op tv zijn protesteren tegen alles waar ze het niet mee eens zijn.
Ik ben het met je eens dat de koran dit onderschrijft en dat je daarom zo weinig verzet ziet tegen deze vorm van geweld. Jihad is perfect beschreven en die 72 maagden komen uit de koran.

Maar dat maakt nog niet elke moslim een extremist.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:23:27 #215
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210913311
De nazi's vermoorden systematisch 6 miljoen Joden en de moslims willen dat werk afmaken, dat is simpelweg de kern. Maar Isral moet gewoon meewerken aan haar eigen ondergang. :')

Daarom wint Isral al 80 jaar elk conflict, zeer gemotiveerd en georganiseerd en staan 500 miljoen Arabieren continu voor lul. Je zou denken dat ze beter hun energie kunnen stoppen in hun samenleving maar nee die gaat volledig naar hun Jodenhaat, want dat moet van de pedoprofeet.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:23:40 #216
214643 Nober
pi_210913314
Vuurwerk.

twitter
  Overall beste user 2022 woensdag 11 oktober 2023 @ 11:24:00 #217
3928 Ulx
pi_210913321
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En eerst was het de PLO die wat minder extreem waren die weg moesten daarvoor in de plaats heeft de wereld hamas gekregen. De opvolger van Hamas zal waarschijnlijk nog extremer zijn. Het lijkt me nogal naef om te denken dat de traumas van de Palestijnen verdwenen zijn bij het opdoeken van Hamas.
Dat kun je van ISIS ook zeggen. Niets tegen doen?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:24:41 #218
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210913324
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:05 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Omdat het simpelweg onbegrijpelijk is dat als n partij telkens begint met geweld en agressie en afgelopen weekend nog al slachtend, martelend en gijzelend door Zuid-Isral is getrokken, je dan besluit twee partijen te gaan aanspreken. Dan gaat er in de bovenkamer iets niet helemaal goed.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Voor vermeende onderdrukking moet je ook bij de Palestijnse terroristen van Hamas zijn. Isral heeft nota bene eigenhandig in 2005 de laatste Joden aan hun haren Gaza uit getrokken, waarna de Palestijnse bevolking in 2006 doodleuk op democratische wijze Hamas heeft verkozen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:25:24 #219
1234 HiZ
Hiz
pi_210913331
quote:

[..]
[..]
Er is alleen oorlog al die jaren omdat het Palestijnse doel is de vernietiging van Isral.

En die zogenaamde onschuldige burgers stonden in groten getale feest te vieren op straat toen ze hoorden hoeveel Joden er waren afgeslacht.

Jouw soort denken gaat dan automatisch 'ja maar..'.

Raar genoeg werkt dat mechanisme alleen voor Palestijnen,nooit voor Isral. Isral moet gewoon even registreren dat er meer dan 1000 burgers zijn afgeslacht en overgaan tot de orde van de dag. Isral krijgt geen 'ja maren..'
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:25:34 #220
64488 Bluesdude
pi_210913336
quote:
Op 10 oktober 1990 zorgt de emotionele getuigenis van het Koeweitse meisje Nayirah voor de start van de eerste Golfoorlog. Nayirah verklaart dat Iraakse soldaten in Koeweit baby’s uit de couveuses halen en ze op de koude ziekenhuisvloer voor dood achterlaten. De getuigenis blijkt achteraf nep.
Bron
Horrorverhalen over babies.... moet je factchecken.
Doet me ook denken aan QAnon in Amerika. Mensen gingen beweren dat trumptegenstanders babys vermoorden en hun bloed drinken
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:26:26 #221
503652 Tekaschi
pi_210913345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:21 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]

Blijven factchecken over die onthoofde babies ! Waar of niet waar ?
Een blonde Volkskrant miep is voor mij even geloofwaardig als een islamitische propaganda kanaal. 0 bronnen levert ze aan buiten wat geraaskal. Meerdere neutrale journalisten op locatie hebben de beelden en de slachting van de baby's bevestigd, Europese journalisten geven zelfs aan de beelden gezien te hebben. De mensen die roepen dat het maar uit n bron komt liegen op voorhand, en dat is dan een "journalist", lekker veilig van achter de laptop in Nederland het beter weten dan de neutrale journalisten op locatie in Isral.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:26:40 #222
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210913349
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:25 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je moet echt uitgesproken simpel van geest zijn om niet de complexiteit en vele kanten van dit conflict te kunnen zien. Als je dat kunt dan steun je Israel niet onvoorwaardelijk meer.
Laten we beginnen met de Jodenhaat, stop daarmee en accepteer ze. Maar dat gaat niet gebeuren.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:26:47 #223
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210913351
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat het simpelweg onbegrijpelijk is dat als n partij telkens begint met geweld en agressie en afgelopen weekend nog al slachtend, martelend en gijzelend door Zuid-Isral is getrokken, je dan besluit twee partijen te gaan aanspreken. Dan gaat er in de bovenkamer iets niet helemaal goed.
[..]
Voor vermeende onderdrukking moet je ook bij de Palestijnse terroristen van Hamas zijn. Isral heeft nota bene eigenhandig in 2005 de laatste Joden aan hun haren Gaza uit getrokken, waarna de Palestijnse bevolking in 2006 doodleuk op democratische wijze Hamas heeft verkozen.
Als jij een heel volk opsluit op een paar honderd vierkante kilometer en verder iedere ontwikkeling ervan tegengaat door de grenzen te sluiten en electriciteit en water te rantsoeneren, dan kun je het gewoon afwachten totdat er een reactie komt.
The End Times are wild
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:26:51 #224
-1 #ANONIEM
pi_210913353
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:25 schreef HiZ het volgende:

[..]
Er is alleen oorlog al die jaren omdat het Palestijnse doel is de vernietiging van Isral.
ja hoor
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:27:16 #225
1234 HiZ
Hiz
pi_210913356
quote:

[..]
Of ze zijn gewoon dood he?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:27:24 #226
-1 #ANONIEM
pi_210913358
Ik ben wel benieuwd wat de Pro Palestina aanhangers een goede oplossing vinden.

Isral moet maar gewoon stoppen met de tegenaanval, en het weer laten rusten zodat Hamas weer een paar jaartjes heeft om nieuwe bommen te maken en nieuwe wapens binnen te smokkelen?

Serieuze vraag.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:27:33 #227
350180 ThePlaneteer
pi_210913359
quote:

[..]
Ik vind Israel ook een agressor, die de bewoners op Palestijns grondgebied al decennialang als tweederangsburgers behandelen.

Waarom is dat zo moeilijk voor mensen? We kijken teveel films waar me makkelijk kunnen kiezen tussen de badguys en goodguys dat we er niet emer bij kunnen dat in dit conflict beide partijen zich misdragen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:27:35 #228
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210913361
Dit hebben we al over meerdere assen naar voren zien komen.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:27:40 #229
400532 Forbry
Tja ...
pi_210913362
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat hoop ik al een tijdje...
In ieder geval een hele goede act om het zo lang vol te houden.
Nou ja, ik ben het zelf op zich best wel eens met hem eens, maar deze reactie (en sommige andere)...
Tails tell tales
  Moderator woensdag 11 oktober 2023 @ 11:27:49 #230
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210913364
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Er is hier ook een kleine groep die tot in het oneindige blijft drammen dat de onthoofde babies niet waar zijn, alsof dat ook maar een pico-gram verschil maakt.
Het toont alleen maar aan hoe makkelijk desinformatie er verspreid wordt.
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:27:52 #231
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210913365
quote:

[..]
Ach ach, de trauma's van de Palestijnen.

Deze mensen hebben tientallen als niet honderden kansen gehad er iets van de maken, helaas is bij een groot deel van de bevolking die wil er niet. Isral moet van de kaart worden geveegd. Anders verkies en steun je Hamas ook niet.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:28:22 #232
-1 #ANONIEM
pi_210913367
quote:

[..]
Omdat het simpelweg onbegrijpelijk is dat als n partij telkens begint met geweld en agressie
ligt er een beetje aan wanneer je gaat tellen/kijken
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:28:24 #233
13462 BansheeBoy
pi_210913368
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:06 schreef Forbry het volgende:

[..]
Ja, ik wil dat die geweldspiraal eens wordt doorbroken. Dit is een manier waar ik heilig in geloof.

woensdag 11 oktober 2023 @ 11:28:38 #234
496192 Cuendillar
pi_210913370
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Bron
Horrorverhalen over babies.... moet je factchecken.
Doet me ook denken aan QAnon in Amerika. Mensen gingen beweren dat trumptegenstanders babys vermoorden en hun bloed drinken
Het Isralische leger uiteraard, enkele journalisten die het daadwerkelijk hebben gezien.

Ik ga links zoeken.
Intolerant voor intolerantie
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:29:04 #235
350180 ThePlaneteer
pi_210913373
quote:
2s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef ExTec het volgende:
Dit hebben we al over meerdere assen naar voren zien komen.

[ twitter ]
Een treffende satirische post die de lafheid van Hamas ook goed aantoont:

woensdag 11 oktober 2023 @ 11:29:07 #236
-1 #ANONIEM
pi_210913374
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ach ach, de trauma's van de Palestijnen.

[ afbeelding ]

Deze mensen hebben tientallen als niet honderden kansen gehad er iets van de maken, helaas is bij een groot deel van de bevolking die wil er niet. Isral moet van de kaart worden geveegd. Anders verkies en steun je Hamas ook niet.
je punt is duidelijk, maar je overschat de keuze die het merendeel van de mensen daar heeft bij gebrek aan een beter paspoort
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:30:40 #237
504948 Gitw
pi_210913389
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat maakt zeker een verschil omdat er wel filmpjes zijn van Palestijnse kinderen waarvan de hersenen uit het hoofd zijn geblazen door de Isralische bombardementen. Dat mensen berhaupt het gore lef hebben om de Isralische bombardementen op burger doelen durven te verdedigen is onbegrijpelijk. Dan ben je geen haar beter qua moreel kompas dan de mensen die de aanval van Hamas toe lopen te juichen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:30:44 #238
503652 Tekaschi
pi_210913390
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Ik vind Israel ook een agressor, die de bewoners op Palestijns grondgebied al decennialang als tweederangsburgers behandelen.

Waarom is dat zo moeilijk voor mensen? We kijken teveel films waar me makkelijk kunnen kiezen tussen de badguys en goodguys dat we er niet emer bij kunnen dat in dit conflict beide partijen zich misdragen.
Toch mooi hoe het weer wordt omgedraaid, ik heb niemand zien ontkennen dat Isral niet een agressor is, niemand zien ontkennen dat Isral ook misdaden heeft begaan, wel zie ik hier constant mensen ontkennen, nuanceren of toejuichen wat Hamas heeft gedaan die kunnen en willen maar niet inzien dat die terroristische organisatie zwaar over de grens is gegaan. Blijft fantastisch dit soort tactieken om iets helemaal om te draaien. Want waarom is het zo moeilijk voor mensen om in te zien dat Hamas een gruwelijke oorlogsdaad heeft begaan en dat het misselijkmakend is dat mensen dat toejuichen?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:31:04 #239
-1 #ANONIEM
pi_210913393
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Het toont alleen maar aan hoe makkelijk desinformatie er verspreid wordt.

GENOT
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:31:10 #240
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210913394
quote:

[..]

Er is een levensgroot verschil in hoe beide partijen zich (mis)dragen. Dat aan elkaar gelijktrekken is gewoon fout. Wat je feitelijk doet is zeggen van de 2e wereldoorlog dat beide partijen zich misdragen hebben (waar) en dat je geen partij gaat kiezen. Terwijl er gewoon heel duidelijk een moreel verschil is.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:31:10 #241
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210913395
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef PS. het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat de Pro Palestina aanhangers een goede oplossing vinden.

Isral moet maar gewoon stoppen met de tegenaanval, en het weer laten rusten zodat Hamas weer een paar jaartjes heeft om nieuwe bommen te maken en nieuwe wapens binnen te smokkelen?

Serieuze vraag.
Dat zegt niemand. Hamas moet opgeheven worden dat lijkt me duidelijk. Maar er moet een tweestatenoplossing komen waar beide partijen zich in kan vinden. En dat zal dan gehandhaafd moeten worden, wellicht moet VN daar een rol in spelen, geen idee.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:31:43 #242
1234 HiZ
Hiz
pi_210913399
quote:

[..]

Israel was naef genoeg om te denken dat een hek genoeg was om het kwaad buiten de deur te houden.

Waarom is dat zo moeilijk te zien voor mensen als jij?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:31:46 #243
-1 #ANONIEM
pi_210913400
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:31 schreef Bensel het volgende:

[..]
Terwijl er gewoon heel duidelijk een moreel verschil is.
welke dan?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:31:51 #244
-1 #ANONIEM
pi_210913402
quote:

[..]
Er is een levensgroot verschil in hoe beide partijen zich (mis)dragen. Dat aan elkaar gelijktrekken is gewoon fout. Wat je feitelijk doet is zeggen van de 2e wereldoorlog dat beide partijen zich misdragen hebben (waar) en dat je geen partij gaat kiezen. Terwijl er gewoon heel duidelijk een moreel verschil is.
Daar gaat mijn koffie _O-
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:32:19 #245
350180 ThePlaneteer
pi_210913405
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:30 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Toch mooi hoe het weer wordt omgedraaid, ik heb niemand zien ontkennen dat Isral niet een agressor is, niemand zien ontkennen dat Isral ook misdaden heeft begaan, wel zie ik hier constant mensen ontkennen, nuanceren of toejuichen wat Hamas heeft gedaan die kunnen en willen maar niet inzien dat die terroristische organisatie zwaar over de grens is gegaan. Blijft fantastisch dit soort tactieken om iets helemaal om te draaien. Want waarom is het zo moeilijk voor mensen om in te zien dat Hamas een gruwelijke oorlogsdaad heeft begaan en dat het misselijkmakend is dat mensen dat toejuichen?
Ik zie hier vooral veel mensen die het volkomen logisch vinden dat de burgers van Gaza gebombardeerd mogen worden want dit is een gevolg van de acties van Hamas.

Ik zie hier niemand die Hamas toejuicht eigenlijk.

quote:

[..]
Nee, ik stel alleen dat we ook de misdaden van de andere partij kunnen veroordelen, zonder dat we daarvoor een kant in het conflict kiezen.

De geallieerden traden ook op tegen soldaten die de conventie van Geneve overtraden met gevangenisstraffen, dat zijn dan toch ook niet opeens nazi's? Gekke gevolgtrekking dit.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:32:30 #246
-1 #ANONIEM
pi_210913407
israel is overigens ook een kernmacht

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2023 11:32:36 ]
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:33:39 #247
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210913412
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:31 schreef aTypisch het volgende:

[..]
welke dan?
lees mijn voorgaande posts, daar staan meerdere uitgelegd.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:33:39 #248
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210913413
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:30 schreef Gitw het volgende:
Dat maakt zeker een verschil omdat er wel filmpjes zijn van Palestijnse kinderen waarvan de hersenen uit het hoofd zijn geblazen door de Isralische bombardementen.
Waar is je "bewijs"?

Echt hilarisch/grootheidswaanzinnig, hoe jij zelf 0 aanneemt, maar wel doodleuk van anderen verwacht dat ze iets van je aannemen.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:33:47 #249
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210913414
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:29 schreef aTypisch het volgende:

[..]
je punt is duidelijk, maar je overschat de keuze die het merendeel van de mensen daar heeft bij gebrek aan een beter paspoort
Dan zou je moeten wijzen naar de rest van de Islamtische wereld. Zij die hun Palestijnse 'moslimbroeders' altijd gebruiken om weer even al hun antisemitische drek te kunnen spuwen, weigeren deze mensen op te vangen. Zo heeft bijv. ook Egypte een enorme muur gebouwd aan hun kant van de grens met Gaza.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:33:56 #250
1234 HiZ
Hiz
pi_210913416
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat zegt niemand. Hamas moet opgeheven worden dat lijkt me duidelijk. Maar er moet een tweestatenoplossing komen waar beide partijen zich in kan vinden. En dat zal dan gehandhaafd moeten worden, wellicht moet VN daar een rol in spelen, geen idee.
Hamas heft zichzelf niet op en krijgt geld en wapens van Iran. En Hamas wil geen tweestaten oplossing.

Wat is je oplossing.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:34:07 #251
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_210913418
quote:

[..]
Leuke oplossing, maar wel een utopie (helaas).
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:34:24 #252
503652 Tekaschi
pi_210913419
quote:

[..]
Het ziekelijke aan dit hele verhaal is natuurlijk het legertje users hier wat bij elk verkeerd woord iemand voor Nazi wegzet nu dit soort nazi praktijken toejuicht omdat het in hun straatje past. Bevestigd maar weer eens dat ze totaal geen problemen hebben met radicaal nazi gedrag mits het maar aansluit bij hun gedachtegang, maar ook dat was voor vele andere users hier al langer bekend.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:34:26 #253
-1 #ANONIEM
pi_210913420
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:33 schreef Bensel het volgende:

[..]
lees mijn voorgaande posts, daar staan meerdere uitgelegd.
nee hoor
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:35:21 #254
-1 #ANONIEM
pi_210913427
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan zou je moeten wijzen naar de rest van de Islamtische wereld. Zij die hun Palestijnse 'moslimbroeders' altijd gebruiken om weer even al hun antisemitische drek te kunnen spuwen, weigeren deze mensen op te vangen. Zo heeft bijv. ook Egypte een enorme muur gebouwd aan hun kant van de grens met Gaza.
ik hoef naar niemand te wijzen
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:35:38 #255
38496 Perrin
pi_210913431
Benieuwd hoe Hamas-lui in Gaza onderling gaan communiceren zonder stroom.
twitter
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:35:45 #256
241578 Doler12
pi_210913432
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:15 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
FTFY.
Nou ja niet helemaal waar tenminste als we over Libanon hebben, waar we in het verleden ook aanvallen hebben gezien op IDF door christenen. Maar het is nu best belangrijk om te kijken wat voor soort smaakje moslims achter al die aanvallen zitten, om onnodige escalatie tegen te gaan
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:35:49 #257
504948 Gitw
pi_210913433
quote:
10s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waar is je "bewijs"?

Echt hilarisch/grootheidswaanzinnig, hoe jij zelf 0 aanneemt, maar wel doodleuk van anderen verwacht dat ze iets van je aannemen.
https://twitter.com/mattt(...)66ke542GPuhU0hQ&s=19
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:37:14 #258
220444 HSG
pi_210913442
quote:

[..]
Eens.

Wat zou jij doen als een vijand een kanon tussen zijn burgers plaatst om jouw burgers te beschieten en ervallen doden aan jouw kant?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:37:47 #259
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210913447
Uur geleden gepost dus een mooie uptodate samenvatting

TLDR News Global
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:38:09 #260
128271 Slayage
INFP
pi_210913448
Propaganda oorlog is HUGE. Niet alleen op social media.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:38:43 #261
28033 Pek
je moet wat
pi_210913450
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:32 schreef aTypisch het volgende:
israel is overigens ook een kernmacht

Breng ze nou niet op ideen :P
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:38:53 #262
220444 HSG
pi_210913452
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:38 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Oh babies worden onthoofd en dat noem jij propaganda?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:39:14 #263
1234 HiZ
Hiz
pi_210913454
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:32 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Ik zie hier vooral veel mensen die het volkomen logisch vinden dat de burgers van Gaza gebombardeerd mogen worden want dit is een gevolg van de acties van Hamas.

Ik zie hier niemand die Hamas toejuicht eigenlijk.
[..]
Nee, ik stel alleen dat we ook de misdaden van de andere partij kunnen veroordelen, zonder dat we daarvoor een kant in het conflict kiezen.

De geallieerden traden ook op tegen soldaten die de conventie van Geneve overtraden met gevangenisstraffen, dat zijn dan toch ook niet opeens nazi's? Gekke gevolgtrekking dit.
Het bombardement van Gaza gaat volledig volgens het oorlogsrecht. Hamas daarentegen doet alleen maar aan oorlogsmisdaden. Hoe komt het dat jij alleen de hele tijd praat over wat Isral fout doet terwijl Hamas alles fout doet?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:39:26 #264
350180 ThePlaneteer
pi_210913455
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:37 schreef HSG het volgende:

[..]
Wat zou jij doen als een vijand een kanon tussen zijn burgers plaatst om jouw burgers te beschieten en ervallen doden aan jouw kant?
In ieder geval niet oproepen tot het wegvagen van Gaza, maar een pacifistische mening wordt hier al snel gelezen als pro Hamas heb ik het idee.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:39:35 #265
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210913456
quote:
10s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:26 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ja hoor
U is niet bekend met het handvest van Hamas bijvoorbeeld?
  Moderator woensdag 11 oktober 2023 @ 11:39:45 #266
5428 crew  miss_sly
pi_210913457
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:34 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Het ziekelijke aan dit hele verhaal is natuurlijk het legertje users hier wat bij elk verkeerd woord iemand voor Nazi wegzet nu dit soort nazi praktijken toejuicht omdat het in hun straatje past. Bevestigd maar weer eens dat ze totaal geen problemen hebben met radicaal nazi gedrag mits het maar aansluit bij hun gedachtegang, maar ook dat was voor vele andere users hier al langer bekend.
Hou nou toch eens op met te doen alsof hier werkelijk users zijn die wat Hamas heeft gedaan toejuichen. Werkelijk IEDEREEN geeft aan dat wat Hamas heeft gedaan terrorisme is en keihard veroordeeld dient te worden. Dat Hamas moet worden vernietigd.

De nuance ligt echt heel ergens anders, en het komt een dialoog niet ten goede als men maar uit blijft gaan van de verkeerde bedoeling van de andere partij. Er zijn geen pro-Hamas of Hamas warriors hier.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:39:48 #267
220444 HSG
pi_210913459
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:39 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
In ieder geval niet oproepen tot het wegvagen van Gaza, maar een pacifistische mening wordt hier al snel gelezen als pro Hamas heb ik het idee.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:39:52 #268
366859 Lokale_Notabele
pi_210913461
Ik geloof wel in het verhaal dat Hamas zelf ook verbaasd is over hun "succes". Waarschijnlijk hadden ze verwacht dat vanaf 100 meter buiten de Gazastrook de kogels ze om de oren zouden vliegen. Helemaal nadat ze eerst honderden raketten afgevuurd hadden. In plaats daarvan hadden ze vrij spel om in de Isralische gemeenschap huis te houden en tientallen mensen te gijzelen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:40:02 #269
504948 Gitw
pi_210913462
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:39 schreef HiZ het volgende:

[..]
Het bombardement van Gaza gaat volledig volgens het oorlogsrecht. Hamas daarentegen doet alleen maar aan oorlogsmisdaden. Hoe komt het dat jij alleen de hele tijd praat over wat Isral fout doet terwijl Hamas alles fout doet?

Vind jij dit volgens oorlogsrecht? Als je de bombardementen goed loopt te praten dan verdien je een speciaal plekje in de hel.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:40:15 #270
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210913463
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:28 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, ik wil dat die geweldspiraal eens wordt doorbroken. Dit is een manier waar ik heilig in geloof.

Maar eigenlijk moeten alle Joden wel dood h.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:40:21 #271
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210913464
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:33 schreef HiZ het volgende:

[..]
Hamas heft zichzelf niet op en krijgt geld en wapens van Iran. En Hamas wil geen tweestaten oplossing.

Wat is je oplossing.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:34 schreef fetX het volgende:

[..]
Leuke oplossing, maar wel een utopie (helaas).
Wellicht maar voorlopig heb ik geen betere oplossing gehoord.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:40:29 #272
350180 ThePlaneteer
pi_210913466
quote:

[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)wel-hamas-als-israel

Beide partijen schenden het oorlogsrecht.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:41:03 #273
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_210913475
quote:

[..]
Moslims accepteren Joden niet, hoe vaak moet dat nu gezegd worden?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:41:10 #274
350180 ThePlaneteer
pi_210913476
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:39 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Dat ik geen directe oplossing heb om Hamas uit te roeien, betekent niet dat ik het eens ben met de huidige aanpak lijkt me.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:41:22 #275
38496 Perrin
pi_210913477
quote:

[ twitter ]
Veel mensen schijnen bozer te zijn over de media die niet-geverifieerde ooggetuigenverslagen van een terreuraanslag publiceren dan over de meer dan 1000 burgers die bij deze moordpartij zijn afgeslacht.
Dat vertelt weer meer dan genoeg over ze.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:41:35 #276
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210913480
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:41 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Moslims accepteren Joden niet, hoe vaak moet dat nu gezegd worden?
Wel vreemd dat Joden dan vrijwillig in een gebied vol met moslims zijn gaan wonen zeg.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:42:11 #277
220444 HSG
pi_210913486
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:41 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Dat ik geen directe oplossing heb om Hamas uit te roeien, betekent niet dat ik het eens ben met de huidige aanpak lijkt me.
Hamas plaatst zijn militairen spullen, apparatuur ect tussen zijn burgers om Israel te beschieten. Israel schiet terug op Hamas en jij wordt boos omdat er dan burgerdoden vallen.

Dus nogmaals de vraag: Wat zou jij doen als een vijand een kanon tussen zijn burgers plaatst om jouw burgers te beschieten en ervallen doden aan jouw kant?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:42:23 #278
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210913487
quote:

[..]
probleem is dat hamas zich niet op gaat heffen, geen tweestaten oplossing wil, en zich niets zal aantrekken van welke interventiemacht dan ook (immers, die zijn voor het blijven bestaan van israel). Als er al een interventiemacht zou komen, dan zou dat feitelijk een proxy worden. geen land of organisatie die zich daar aan gaat branden.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:42:24 #279
38496 Perrin
pi_210913488
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hou nou toch eens op met te doen alsof hier werkelijk users zijn die wat Hamas heeft gedaan toejuichen. Werkelijk IEDEREEN geeft aan dat wat Hamas heeft gedaan terrorisme is en keihard veroordeeld dient te worden. Dat Hamas moet worden vernietigd.

De nuance ligt echt heel ergens anders, en het komt een dialoog niet ten goede als men maar uit blijft gaan van de verkeerde bedoeling van de andere partij. Er zijn geen pro-Hamas of Hamas warriors hier.
Is dat zo? Uit een bepaalde hoek hoor ik totaal geen afkeuren van de acties van Hamas. Zelfs bij herhaaldelijk vragen naar hun mening daarover.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:42:24 #280
-1 #ANONIEM
pi_210913489
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:40 schreef Gitw het volgende:

[..]

Vind jij dit volgens oorlogsrecht? Als je de bombardementen goed loopt te praten dan verdien je een speciaal plekje in de hel.
Vooral niet luisteren als je gewaarschuwd wordt.

Maar dode baby;s doen het altijd goed natuurlijk.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:42:28 #281
1234 HiZ
Hiz
pi_210913491
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:38 schreef HSG het volgende:

[..]
Oh babies worden onthoofd en dat noem jij propaganda?
Oh hij is al een tijdje enthousiast bezig zelf desinformatie te verspreiden.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:42:28 #282
241578 Doler12
pi_210913492
Ze zijn weer flink bezig op de live stream.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:43:08 #283
220444 HSG
pi_210913499
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:42 schreef HiZ het volgende:

[..]
Oh hij is al een tijdje enthousiast bezig zelf desinformatie te verspreiden.
Er zijn meerdere individuen hier bezig.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:43:09 #284
359105 Pleun2011
pi_210913500
quote:

[..]

Hamas gebruikt de eigen bevolking voor propaganda, dat is toch bekend? Al die mensen hadden zij op tijd kunnen evacueren, maar ze kiezen er zelf voor om dat niet te doen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:43:18 #285
-1 #ANONIEM
pi_210913502
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je bent niet erg op de hoogte van dit topic heb ik wel door :')
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 oktober 2023 @ 11:43:50 #286
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_210913509
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:20 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Je stelt dat de gevolgen die Palestijnen dienen te ondergaan een logisch gevolg zijn van Hamas, en dat het daarom niet minder erg zou zijn.
Het eerste, ja klopt. Het is een logisch gevolg, en dat wist Hamas.
Het tweede: ONZIN!!!

Wat ik bedoel is dat je wel met een vinger naar Isral kunt wijzen, maar dat de vinger eigenlijk naar Hamas moet wijzen. Ik heb het nergens gehad of iets minder erg is.
Quote me dan?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:44:03 #287
350180 ThePlaneteer
pi_210913512
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:42 schreef HSG het volgende:

[..]
Hamas plaatst zijn militairen spullen, apparatuur ect tussen zijn burgers om Israel te beschieten. Israel schiet terug op Hamas en jij wordt boos omdat er dan burgerdoden vallen.

Dus nogmaals de vraag: Wat zou jij doen als een vijand een kanon tussen zijn burgers plaatst om jouw burgers te beschieten en ervallen doden aan jouw kant?
Wat is je punt precies? Ik mag me niet uitspreken dat Israel n Hamas diverse oorlogsschendingen plegen?

Ik heb geen antwoord op je hypothetische vraag. Dat betekent toch niet dat Israel dan maar vrij hun gang mag gaan?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:44:05 #288
504948 Gitw
pi_210913513
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Veel mensen schijnen bozer te zijn over de media die niet-geverifieerde ooggetuigenverslagen van een terreuraanslag publiceren dan over de meer dan 1000 burgers die bij deze moordpartij zijn afgeslacht.
Dat vertelt weer meer dan genoeg over ze.
Omdat men de publieke opinie verder probeert te benvloeden zodat de Isralirs ongestoord de Gaza strook kunnen schoonvegen. Want kijk eens zij hebben 40 van onze baby's onthoofd. Om er dan na de genocide achter te komen dat het een leugen was. Is niet de eerste keer in de geschiedenis van de mensheid dat zoiets gebeurd. Het is allemaal heel voorspelbaar, eerst je tegenstander afschilderen als onmenselijk. Daarna heb je rechtvaardiging om zelf je te gedragen als een beest.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:44:50 #289
386206 theunderdog
pi_210913521
quote:

[..]

Het is niet niet volgens het oorlogsrecht, omdat het gruwelijke beelden zijn he. Oorlog is gruwelijk. En bombardementen maakt de leefomgeving kapot.

Tenzij jij denkt dat degene waarop je reageert oorlogsrecht gebruikt als synoniem voor moreel goed. Dan geef ik je gelijk.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:44:56 #290
350180 ThePlaneteer
pi_210913523
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Het eerste, ja klopt. Het is een logisch gevolg, en dat wist Hamas.
Het tweede: ONZIN!!!

Wat ik bedoel is dat je wel met een vinger naar Isral kunt wijzen, maar dat de vinger eigenlijk naar Hamas moet wijzen. Ik heb het nergens gehad of iets minder erg is.
Quote me dan?
Ik wijs ook met een vinger naar Hamas. Constant. Begrijp nou eens dat het prima mogelijk is om vingers naar beide partijen te wijzen zonder expliciet een kant te kiezen in een conflict.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:44:56 #291
481435 Werkperd
pi_210913524
Onthoofdingsverhaal blijkt een andere hoax te zijn van de zionisten.

twitter
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:45:06 #292
366859 Lokale_Notabele
pi_210913526
quote:

[..]
Mag je volgens "het oorlogsrecht" hele flatgebouwen/ wijken platgooien omdat er een vijandige strijder op het betreffende adres ingeschreven staat?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:45:29 #293
503652 Tekaschi
pi_210913529
quote:

[ twitter ]
Al zoveel berichten gepost van neutrale journalisten die het bevestigen, en toch blijven mensen hier berichten posten van islamitische individuen die zonder enige bron of bewijs het ontkennen, scrol je verder op die twitterpagina zie je een hoop anti Joodse en Isralische berichten, dus gewoon dikke onzin.

Het is een feit dat vele moslims altijd zullen liegen om hun geloof en cultuurgenoten te beschermen, dus ik geloof niks van die islamitische propaganda want die zie ik al decennia lang op internet verschijnen als het gaat om Isral en de joden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')