De bron van de heer opgebaarde zegt dat het aantal niet klopt. De bron van de heer Tekaschi geeft een feitelijke weergave van het feit dat babies zijn gedood, waarvan sommigen zijn onthoofd.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Er zijn ook "bronnen" op twitter te vinden die bewijs hebben dat de aarde plat is.
De heer "opgebaarde" heeft een bron aangeleverd die beweert dat het niet waar is. De bron van de heer "Tekaschi" beweert het tegenovergestelde. En nu?
Jouw soort mensen gebruikt steeds dezelfde buzz words. Maar jullie laten wel steeds weg dat die zogenaamde openluchtgevangenis zelf de directie had gekozen. Of dat Isral geen plicht heeft om open grenzen te hebben voor Gazanen. Of dat Egypte ook een grens heeft met Gaza.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:12 schreef Gitw het volgende:
[..]
Als je het plat bombarderen van de Gaza strook, het afsluiten van elektriciteit en water. Iets wat sowieso al erop duidt dat de mensen in Gaza onderdrukt worden en in een open lucht gevangenis leven. Goed loopt te praten dan heb je ook een kronkel in je hoofd. En dan het lef hebben om mensen uit te maken voor linkse deuggekkies. Dan heb je de wereld ook niet helemaal begrepen.
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:12 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Er valt niks te kiezen, er is maar n kant, de kant die zulke barbaarse gruwelheden afkeurt. Als er hier nu iemand was die het gedrag van de nazis goed zouden praten met het argument "ja maar de Joden" zou die "afgeschoten" worden en van het forum gegooid, deze gruweldaden zijn op geen enkele manier goed te praten. Gaan we nu echt de mensen die zulke gruweldaden nuanceren, goedpraten of toejuichen een kant noemen? Ik wil dat volk nog geen mens meer noemen.
Precies, er is hier een groep mensen die Isral onvoorwaardelijk lijkt te steunen. En volledig buiten beschouwing laten wat ze de afgelopen decennia hebben lopen uitvreten. Maar dan wel iedereen de maat nemen. Dan heb je ook een verpauperd moreel kompas.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nou inderdaad.
Daarom vond ik dat statement van anonymous wel treffend.
Wij supporten de burgers van Gaza, maar niet Hamas, en we supporten de burgers van Israel, maar niet het leger.
Als je dat hier roept krijg je het verwijt dat je het opneemt voor babymoordenaars
Nee maar de aanvallen uit zuid Libanon de laaste dagen, bestonden niet alleen uit Hezbollah, maar ook van Hamas en de Palestijnse tak van de moslim broederschap.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hezbollah bestaat niet uit palestijnen,
Select groepje? Yes dat zien we op FOK! waar gelukkig het merendeel van de Foklims zich uitspreken tegen deze gruweldaden, de zogenoemde gematigde. Ook mooi al die protestmarsen die we de laatste jaren zien als het nu gaat om homorechten, vrouwenrechten, de radicale elementen uit die cultuur net zoals de protestmarsen tegen de brute slachting van Hamas.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:17 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het is de extreme vorm van Islam. (Wat niet elke moslim aanhangt)
Het is een death cult en dat is wat het zo lastig maakt. Die lui zien dood gaan als verlossing en krijgen 72 maagden in de hemel. (Volgens de Islam)
Maakt het dan iedere moslim een extremist? Nee zeker niet, het grote merendeel is niet zo. Maar een select groepje denk zo en dat is gevaarlijk.
Je stelt dat de gevolgen die Palestijnen dienen te ondergaan een logisch gevolg zijn van Hamas, en dat het daarom niet minder erg zou zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:13 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Eh... Hoe kom je daar in vredesnaam bij? Waar haal je vandaan dat ik dat denk? Sterker nog, ik noem 'de bevolking van Gaza' apart van Hamas. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de PLO, die meer de Palestijnen vertegenwoordigt dan dat Hamas dat doet.
Dat ik van mening ben dat ze het verdienen om gebombardeerd te worden?
Je trekt rare conclusies over mij. Wijs mij eens aan waar ik dat zeg!
Nee hoor. Daar moeten ze in Isral zeker iets mee gaan doen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:18 schreef Gitw het volgende:
[..]
[..]
Precies, er is hier een groep mensen die Isral onvoorwaardelijk lijkt te steunen. En volledig buiten beschouwing laten wat ze de afgelopen decennia hebben lopen uitvreten. Maar dan wel iedereen de maat nemen. Dan heb je ook een verpauperd moreel kompas.
https://www.aa.com.tr/en/(...)aded-babies-/3014787quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De bron van de heer opgebaarde zegt dat het aantal niet klopt. De bron van de heer Tekaschi geeft een feitelijke weergave van het feit dat babies zijn gedood, waarvan sommigen zijn onthoofd.
Dat jij de bron van opgebaarde aangrijpt om gelijk het feit dat babies zijn vermoord te ontkennen verraad wel jouw intenties om de gebeurtenissen van zaterdag te downplayen. Ik heb geen andere verklaring voor jouw gedrag.
Er is hier ook een kleine groep die tot in het oneindige blijft drammen dat de onthoofde babies niet waar zijn, alsof dat ook maar een pico-gram verschil maakt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:18 schreef Gitw het volgende:
Precies, er is hier een groep mensen die Isral onvoorwaardelijk lijkt te steunen.
En eerst was het de PLO die wat minder extreem waren die weg moesten daarvoor in de plaats heeft de wereld hamas gekregen. De opvolger van Hamas zal waarschijnlijk nog extremer zijn. Het lijkt me nogal naef om te denken dat de traumas van de Palestijnen verdwenen zijn bij het opdoeken van Hamas.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:01 schreef HSG het volgende:
[..]
Hamas moet gewoon weg want die zorgen voor een inhumane situatie. Dan zijn de Palestijnen daar ook weer veilig.
Ik ben het met je eens dat de koran dit onderschrijft en dat je daarom zo weinig verzet ziet tegen deze vorm van geweld. Jihad is perfect beschreven en die 72 maagden komen uit de koran.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:20 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Select groepje? Yes dat zien we op FOK! waar gelukkig het merendeel van de Foklims zich uitspreken tegen deze gruweldaden, de zogenoemde gematigde. Ook mooi al die protestmarsen die we de laatste jaren zien als het nu gaat om homorechten, vrouwenrechten, de radicale elementen uit die cultuur net zoals de protestmarsen tegen de brute slachting van Hamas.
Het is geen minderheid of een select groepje, de overgrote groep "gematigden" denkt hetzelfde, juicht het toe en zal ten alle tijden kiezen voor de eigen groep en cultuur. Een minderheid is het links denkend volk in Europa, en zie eens hoe vaak die op tv zijn protesteren tegen alles waar ze het niet mee eens zijn.
Dat kun je van ISIS ook zeggen. Niets tegen doen?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En eerst was het de PLO die wat minder extreem waren die weg moesten daarvoor in de plaats heeft de wereld hamas gekregen. De opvolger van Hamas zal waarschijnlijk nog extremer zijn. Het lijkt me nogal naef om te denken dat de traumas van de Palestijnen verdwenen zijn bij het opdoeken van Hamas.
Omdat het simpelweg onbegrijpelijk is dat als n partij telkens begint met geweld en agressie en afgelopen weekend nog al slachtend, martelend en gijzelend door Zuid-Isral is getrokken, je dan besluit twee partijen te gaan aanspreken. Dan gaat er in de bovenkamer iets niet helemaal goed.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Waarom mag ik mij in godsnaam niet tot beide partijen richten?
Waarom ben jij zo zwart wit dat er maar 1 foute partij in een conflict kan zijn, en als je de andere ergens op aanspringt is je eerste reactie 'jaa maar hunnie'.
Is dat menselijk? Ik betwijfel het. Nogmaals, zowel Hamas als het Israelisch leger zijn beide een schande.
Voor vermeende onderdrukking moet je ook bij de Palestijnse terroristen van Hamas zijn. Isral heeft nota bene eigenhandig in 2005 de laatste Joden aan hun haren Gaza uit getrokken, waarna de Palestijnse bevolking in 2006 doodleuk op democratische wijze Hamas heeft verkozen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat Groenlinks de terreurdaden van Hamas veroordelen maar tegelijk willen ze aandacht voor tientallen jaren onderdrukking. Iets waar CU nooit over wou praten.
Je kunt best zeggen dat het er niet meer toe doet vanwege de daden van Hamas maar het speelt natuurlijk wel mee.
Er is alleen oorlog al die jaren omdat het Palestijnse doel is de vernietiging van Isral.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:18 schreef Gitw het volgende:
[..]
[..]
Precies, er is hier een groep mensen die Isral onvoorwaardelijk lijkt te steunen. En volledig buiten beschouwing laten wat ze de afgelopen decennia hebben lopen uitvreten. Maar dan wel iedereen de maat nemen. Dan heb je ook een verpauperd moreel kompas.
Bronquote:Op 10 oktober 1990 zorgt de emotionele getuigenis van het Koeweitse meisje Nayirah voor de start van de eerste Golfoorlog. Nayirah verklaart dat Iraakse soldaten in Koeweit baby’s uit de couveuses halen en ze op de koude ziekenhuisvloer voor dood achterlaten. De getuigenis blijkt achteraf nep.
Een blonde Volkskrant miep is voor mij even geloofwaardig als een islamitische propaganda kanaal. 0 bronnen levert ze aan buiten wat geraaskal. Meerdere neutrale journalisten op locatie hebben de beelden en de slachting van de baby's bevestigd, Europese journalisten geven zelfs aan de beelden gezien te hebben. De mensen die roepen dat het maar uit n bron komt liegen op voorhand, en dat is dan een "journalist", lekker veilig van achter de laptop in Nederland het beter weten dan de neutrale journalisten op locatie in Isral.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:21 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Blijven factchecken over die onthoofde babies ! Waar of niet waar ?
Laten we beginnen met de Jodenhaat, stop daarmee en accepteer ze. Maar dat gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet echt uitgesproken simpel van geest zijn om niet de complexiteit en vele kanten van dit conflict te kunnen zien. Als je dat kunt dan steun je Israel niet onvoorwaardelijk meer.
Als jij een heel volk opsluit op een paar honderd vierkante kilometer en verder iedere ontwikkeling ervan tegengaat door de grenzen te sluiten en electriciteit en water te rantsoeneren, dan kun je het gewoon afwachten totdat er een reactie komt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat het simpelweg onbegrijpelijk is dat als n partij telkens begint met geweld en agressie en afgelopen weekend nog al slachtend, martelend en gijzelend door Zuid-Isral is getrokken, je dan besluit twee partijen te gaan aanspreken. Dan gaat er in de bovenkamer iets niet helemaal goed.
[..]
Voor vermeende onderdrukking moet je ook bij de Palestijnse terroristen van Hamas zijn. Isral heeft nota bene eigenhandig in 2005 de laatste Joden aan hun haren Gaza uit getrokken, waarna de Palestijnse bevolking in 2006 doodleuk op democratische wijze Hamas heeft verkozen.
ja hoorquote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er is alleen oorlog al die jaren omdat het Palestijnse doel is de vernietiging van Isral.
Of ze zijn gewoon dood he?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En eerst was het de PLO die wat minder extreem waren die weg moesten daarvoor in de plaats heeft de wereld hamas gekregen. De opvolger van Hamas zal waarschijnlijk nog extremer zijn. Het lijkt me nogal naef om te denken dat de traumas van de Palestijnen verdwenen zijn bij het opdoeken van Hamas.
Ik vind Israel ook een agressor, die de bewoners op Palestijns grondgebied al decennialang als tweederangsburgers behandelen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat het simpelweg onbegrijpelijk is dat als n partij telkens begint met geweld en agressie en afgelopen weekend nog al slachtend, martelend en gijzelend door Zuid-Isral is getrokken, je dan besluit twee partijen te gaan aanspreken. Dan gaat er in de bovenkamer iets niet helemaal goed.
Nou ja, ik ben het zelf op zich best wel eens met hem eens, maar deze reactie (en sommige andere)...quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat hoop ik al een tijdje...
In ieder geval een hele goede act om het zo lang vol te houden.
Het toont alleen maar aan hoe makkelijk desinformatie er verspreid wordt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er is hier ook een kleine groep die tot in het oneindige blijft drammen dat de onthoofde babies niet waar zijn, alsof dat ook maar een pico-gram verschil maakt.
Ach ach, de trauma's van de Palestijnen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
ligt er een beetje aan wanneer je gaat tellen/kijkenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat het simpelweg onbegrijpelijk is dat als n partij telkens begint met geweld en agressie
Ja, ik wil dat die geweldspiraal eens wordt doorbroken. Dit is een manier waar ik heilig in geloof.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:06 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je een troll bent.
Het Isralische leger uiteraard, enkele journalisten die het daadwerkelijk hebben gezien.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Bron
Horrorverhalen over babies.... moet je factchecken.
Doet me ook denken aan QAnon in Amerika. Mensen gingen beweren dat trumptegenstanders babys vermoorden en hun bloed drinken
Een treffende satirische post die de lafheid van Hamas ook goed aantoont:quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef ExTec het volgende:
Dit hebben we al over meerdere assen naar voren zien komen.
[ twitter ]
je punt is duidelijk, maar je overschat de keuze die het merendeel van de mensen daar heeft bij gebrek aan een beter paspoortquote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach ach, de trauma's van de Palestijnen.
[ afbeelding ]
Deze mensen hebben tientallen als niet honderden kansen gehad er iets van de maken, helaas is bij een groot deel van de bevolking die wil er niet. Isral moet van de kaart worden geveegd. Anders verkies en steun je Hamas ook niet.
Dat maakt zeker een verschil omdat er wel filmpjes zijn van Palestijnse kinderen waarvan de hersenen uit het hoofd zijn geblazen door de Isralische bombardementen. Dat mensen berhaupt het gore lef hebben om de Isralische bombardementen op burger doelen durven te verdedigen is onbegrijpelijk. Dan ben je geen haar beter qua moreel kompas dan de mensen die de aanval van Hamas toe lopen te juichen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er is hier ook een kleine groep die tot in het oneindige blijft drammen dat de onthoofde babies niet waar zijn, alsof dat ook maar een pico-gram verschil maakt.
Toch mooi hoe het weer wordt omgedraaid, ik heb niemand zien ontkennen dat Isral niet een agressor is, niemand zien ontkennen dat Isral ook misdaden heeft begaan, wel zie ik hier constant mensen ontkennen, nuanceren of toejuichen wat Hamas heeft gedaan die kunnen en willen maar niet inzien dat die terroristische organisatie zwaar over de grens is gegaan. Blijft fantastisch dit soort tactieken om iets helemaal om te draaien. Want waarom is het zo moeilijk voor mensen om in te zien dat Hamas een gruwelijke oorlogsdaad heeft begaan en dat het misselijkmakend is dat mensen dat toejuichen?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik vind Israel ook een agressor, die de bewoners op Palestijns grondgebied al decennialang als tweederangsburgers behandelen.
Waarom is dat zo moeilijk voor mensen? We kijken teveel films waar me makkelijk kunnen kiezen tussen de badguys en goodguys dat we er niet emer bij kunnen dat in dit conflict beide partijen zich misdragen.
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het toont alleen maar aan hoe makkelijk desinformatie er verspreid wordt.
Er is een levensgroot verschil in hoe beide partijen zich (mis)dragen. Dat aan elkaar gelijktrekken is gewoon fout. Wat je feitelijk doet is zeggen van de 2e wereldoorlog dat beide partijen zich misdragen hebben (waar) en dat je geen partij gaat kiezen. Terwijl er gewoon heel duidelijk een moreel verschil is.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik vind Israel ook een agressor, die de bewoners op Palestijns grondgebied al decennialang als tweederangsburgers behandelen.
Waarom is dat zo moeilijk voor mensen? We kijken teveel films waar me makkelijk kunnen kiezen tussen de badguys en goodguys dat we er niet emer bij kunnen dat in dit conflict beide partijen zich misdragen.
Dat zegt niemand. Hamas moet opgeheven worden dat lijkt me duidelijk. Maar er moet een tweestatenoplossing komen waar beide partijen zich in kan vinden. En dat zal dan gehandhaafd moeten worden, wellicht moet VN daar een rol in spelen, geen idee.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef PS. het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat de Pro Palestina aanhangers een goede oplossing vinden.
Isral moet maar gewoon stoppen met de tegenaanval, en het weer laten rusten zodat Hamas weer een paar jaartjes heeft om nieuwe bommen te maken en nieuwe wapens binnen te smokkelen?
Serieuze vraag.
Israel was naef genoeg om te denken dat een hek genoeg was om het kwaad buiten de deur te houden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
welke dan?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:31 schreef Bensel het volgende:
[..]
Terwijl er gewoon heel duidelijk een moreel verschil is.
Daar gaat mijn koffiequote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:31 schreef Bensel het volgende:
[..]
Er is een levensgroot verschil in hoe beide partijen zich (mis)dragen. Dat aan elkaar gelijktrekken is gewoon fout. Wat je feitelijk doet is zeggen van de 2e wereldoorlog dat beide partijen zich misdragen hebben (waar) en dat je geen partij gaat kiezen. Terwijl er gewoon heel duidelijk een moreel verschil is.
Ik zie hier vooral veel mensen die het volkomen logisch vinden dat de burgers van Gaza gebombardeerd mogen worden want dit is een gevolg van de acties van Hamas.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:30 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Toch mooi hoe het weer wordt omgedraaid, ik heb niemand zien ontkennen dat Isral niet een agressor is, niemand zien ontkennen dat Isral ook misdaden heeft begaan, wel zie ik hier constant mensen ontkennen, nuanceren of toejuichen wat Hamas heeft gedaan die kunnen en willen maar niet inzien dat die terroristische organisatie zwaar over de grens is gegaan. Blijft fantastisch dit soort tactieken om iets helemaal om te draaien. Want waarom is het zo moeilijk voor mensen om in te zien dat Hamas een gruwelijke oorlogsdaad heeft begaan en dat het misselijkmakend is dat mensen dat toejuichen?
Nee, ik stel alleen dat we ook de misdaden van de andere partij kunnen veroordelen, zonder dat we daarvoor een kant in het conflict kiezen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:31 schreef Bensel het volgende:
[..]
Er is een levensgroot verschil in hoe beide partijen zich (mis)dragen. Dat aan elkaar gelijktrekken is gewoon fout. Wat je feitelijk doet is zeggen van de 2e wereldoorlog dat beide partijen zich misdragen hebben (waar) en dat je geen partij gaat kiezen. Terwijl er gewoon heel duidelijk een moreel verschil is.
lees mijn voorgaande posts, daar staan meerdere uitgelegd.quote:
Waar is je "bewijs"?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:30 schreef Gitw het volgende:
Dat maakt zeker een verschil omdat er wel filmpjes zijn van Palestijnse kinderen waarvan de hersenen uit het hoofd zijn geblazen door de Isralische bombardementen.
Dan zou je moeten wijzen naar de rest van de Islamtische wereld. Zij die hun Palestijnse 'moslimbroeders' altijd gebruiken om weer even al hun antisemitische drek te kunnen spuwen, weigeren deze mensen op te vangen. Zo heeft bijv. ook Egypte een enorme muur gebouwd aan hun kant van de grens met Gaza.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:29 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je punt is duidelijk, maar je overschat de keuze die het merendeel van de mensen daar heeft bij gebrek aan een beter paspoort
Hamas heft zichzelf niet op en krijgt geld en wapens van Iran. En Hamas wil geen tweestaten oplossing.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zegt niemand. Hamas moet opgeheven worden dat lijkt me duidelijk. Maar er moet een tweestatenoplossing komen waar beide partijen zich in kan vinden. En dat zal dan gehandhaafd moeten worden, wellicht moet VN daar een rol in spelen, geen idee.
Leuke oplossing, maar wel een utopie (helaas).quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zegt niemand. Hamas moet opgeheven worden dat lijkt me duidelijk. Maar er moet een tweestatenoplossing komen waar beide partijen zich in kan vinden. En dat zal dan gehandhaafd moeten worden, wellicht moet VN daar een rol in spelen, geen idee.
Het ziekelijke aan dit hele verhaal is natuurlijk het legertje users hier wat bij elk verkeerd woord iemand voor Nazi wegzet nu dit soort nazi praktijken toejuicht omdat het in hun straatje past. Bevestigd maar weer eens dat ze totaal geen problemen hebben met radicaal nazi gedrag mits het maar aansluit bij hun gedachtegang, maar ook dat was voor vele andere users hier al langer bekend.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:31 schreef Bensel het volgende:
[..]
nee hoorquote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:33 schreef Bensel het volgende:
[..]
lees mijn voorgaande posts, daar staan meerdere uitgelegd.
ik hoef naar niemand te wijzenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan zou je moeten wijzen naar de rest van de Islamtische wereld. Zij die hun Palestijnse 'moslimbroeders' altijd gebruiken om weer even al hun antisemitische drek te kunnen spuwen, weigeren deze mensen op te vangen. Zo heeft bijv. ook Egypte een enorme muur gebouwd aan hun kant van de grens met Gaza.
Nou ja niet helemaal waar tenminste als we over Libanon hebben, waar we in het verleden ook aanvallen hebben gezien op IDF door christenen. Maar het is nu best belangrijk om te kijken wat voor soort smaakje moslims achter al die aanvallen zitten, om onnodige escalatie tegen te gaanquote:
https://twitter.com/mattt(...)66ke542GPuhU0hQ&s=19quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waar is je "bewijs"?
Echt hilarisch/grootheidswaanzinnig, hoe jij zelf 0 aanneemt, maar wel doodleuk van anderen verwacht dat ze iets van je aannemen.
Wat zou jij doen als een vijand een kanon tussen zijn burgers plaatst om jouw burgers te beschieten en ervallen doden aan jouw kant?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:01 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Eens.
Maar als jij die burgers naar z'n grootje bombareert, denk jij dat ze dan opeens anti Hamas worden en pro Israel?
Breng ze nou niet op ideenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:32 schreef aTypisch het volgende:
israel is overigens ook een kernmacht
Oh babies worden onthoofd en dat noem jij propaganda?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:38 schreef Slayage het volgende:
Propaganda oorlog is HUGE. Niet alleen op social media.
[ twitter ]
Het bombardement van Gaza gaat volledig volgens het oorlogsrecht. Hamas daarentegen doet alleen maar aan oorlogsmisdaden. Hoe komt het dat jij alleen de hele tijd praat over wat Isral fout doet terwijl Hamas alles fout doet?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:32 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik zie hier vooral veel mensen die het volkomen logisch vinden dat de burgers van Gaza gebombardeerd mogen worden want dit is een gevolg van de acties van Hamas.
Ik zie hier niemand die Hamas toejuicht eigenlijk.
[..]
Nee, ik stel alleen dat we ook de misdaden van de andere partij kunnen veroordelen, zonder dat we daarvoor een kant in het conflict kiezen.
De geallieerden traden ook op tegen soldaten die de conventie van Geneve overtraden met gevangenisstraffen, dat zijn dan toch ook niet opeens nazi's? Gekke gevolgtrekking dit.
In ieder geval niet oproepen tot het wegvagen van Gaza, maar een pacifistische mening wordt hier al snel gelezen als pro Hamas heb ik het idee.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:37 schreef HSG het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als een vijand een kanon tussen zijn burgers plaatst om jouw burgers te beschieten en ervallen doden aan jouw kant?
U is niet bekend met het handvest van Hamas bijvoorbeeld?quote:
Hou nou toch eens op met te doen alsof hier werkelijk users zijn die wat Hamas heeft gedaan toejuichen. Werkelijk IEDEREEN geeft aan dat wat Hamas heeft gedaan terrorisme is en keihard veroordeeld dient te worden. Dat Hamas moet worden vernietigd.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:34 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het ziekelijke aan dit hele verhaal is natuurlijk het legertje users hier wat bij elk verkeerd woord iemand voor Nazi wegzet nu dit soort nazi praktijken toejuicht omdat het in hun straatje past. Bevestigd maar weer eens dat ze totaal geen problemen hebben met radicaal nazi gedrag mits het maar aansluit bij hun gedachtegang, maar ook dat was voor vele andere users hier al langer bekend.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
In ieder geval niet oproepen tot het wegvagen van Gaza, maar een pacifistische mening wordt hier al snel gelezen als pro Hamas heb ik het idee.
https://twitter.com/mattt(...)66ke542GPuhU0hQ&s=19quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het bombardement van Gaza gaat volledig volgens het oorlogsrecht. Hamas daarentegen doet alleen maar aan oorlogsmisdaden. Hoe komt het dat jij alleen de hele tijd praat over wat Isral fout doet terwijl Hamas alles fout doet?
Maar eigenlijk moeten alle Joden wel dood h.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, ik wil dat die geweldspiraal eens wordt doorbroken. Dit is een manier waar ik heilig in geloof.
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hamas heft zichzelf niet op en krijgt geld en wapens van Iran. En Hamas wil geen tweestaten oplossing.
Wat is je oplossing.
Wellicht maar voorlopig heb ik geen betere oplossing gehoord.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:34 schreef fetX het volgende:
[..]
Leuke oplossing, maar wel een utopie (helaas).
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)wel-hamas-als-israelquote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het bombardement van Gaza gaat volledig volgens het oorlogsrecht. Hamas daarentegen doet alleen maar aan oorlogsmisdaden. Hoe komt het dat jij alleen de hele tijd praat over wat Isral fout doet terwijl Hamas alles fout doet?
Moslims accepteren Joden niet, hoe vaak moet dat nu gezegd worden?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat ik geen directe oplossing heb om Hamas uit te roeien, betekent niet dat ik het eens ben met de huidige aanpak lijkt me.quote:
Veel mensen schijnen bozer te zijn over de media die niet-geverifieerde ooggetuigenverslagen van een terreuraanslag publiceren dan over de meer dan 1000 burgers die bij deze moordpartij zijn afgeslacht.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:38 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Wel vreemd dat Joden dan vrijwillig in een gebied vol met moslims zijn gaan wonen zeg.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Moslims accepteren Joden niet, hoe vaak moet dat nu gezegd worden?
Hamas plaatst zijn militairen spullen, apparatuur ect tussen zijn burgers om Israel te beschieten. Israel schiet terug op Hamas en jij wordt boos omdat er dan burgerdoden vallen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat ik geen directe oplossing heb om Hamas uit te roeien, betekent niet dat ik het eens ben met de huidige aanpak lijkt me.
probleem is dat hamas zich niet op gaat heffen, geen tweestaten oplossing wil, en zich niets zal aantrekken van welke interventiemacht dan ook (immers, die zijn voor het blijven bestaan van israel). Als er al een interventiemacht zou komen, dan zou dat feitelijk een proxy worden. geen land of organisatie die zich daar aan gaat branden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is dat zo? Uit een bepaalde hoek hoor ik totaal geen afkeuren van de acties van Hamas. Zelfs bij herhaaldelijk vragen naar hun mening daarover.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hou nou toch eens op met te doen alsof hier werkelijk users zijn die wat Hamas heeft gedaan toejuichen. Werkelijk IEDEREEN geeft aan dat wat Hamas heeft gedaan terrorisme is en keihard veroordeeld dient te worden. Dat Hamas moet worden vernietigd.
De nuance ligt echt heel ergens anders, en het komt een dialoog niet ten goede als men maar uit blijft gaan van de verkeerde bedoeling van de andere partij. Er zijn geen pro-Hamas of Hamas warriors hier.
Vooral niet luisteren als je gewaarschuwd wordt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:40 schreef Gitw het volgende:
[..]
https://twitter.com/mattt(...)66ke542GPuhU0hQ&s=19
Vind jij dit volgens oorlogsrecht? Als je de bombardementen goed loopt te praten dan verdien je een speciaal plekje in de hel.
Oh hij is al een tijdje enthousiast bezig zelf desinformatie te verspreiden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:38 schreef HSG het volgende:
[..]
Oh babies worden onthoofd en dat noem jij propaganda?
Er zijn meerdere individuen hier bezig.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh hij is al een tijdje enthousiast bezig zelf desinformatie te verspreiden.
Hamas gebruikt de eigen bevolking voor propaganda, dat is toch bekend? Al die mensen hadden zij op tijd kunnen evacueren, maar ze kiezen er zelf voor om dat niet te doen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:40 schreef Gitw het volgende:
[..]
Vind jij dit volgens oorlogsrecht? Als je de bombardementen goed loopt te praten dan verdien je een speciaal plekje in de hel.
Je bent niet erg op de hoogte van dit topic heb ik wel doorquote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hou nou toch eens op met te doen alsof hier werkelijk users zijn die wat Hamas heeft gedaan toejuichen. Werkelijk IEDEREEN geeft aan dat wat Hamas heeft gedaan terrorisme is en keihard veroordeeld dient te worden. Dat Hamas moet worden vernietigd.
De nuance ligt echt heel ergens anders, en het komt een dialoog niet ten goede als men maar uit blijft gaan van de verkeerde bedoeling van de andere partij. Er zijn geen pro-Hamas of Hamas warriors hier.
Het eerste, ja klopt. Het is een logisch gevolg, en dat wist Hamas.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Je stelt dat de gevolgen die Palestijnen dienen te ondergaan een logisch gevolg zijn van Hamas, en dat het daarom niet minder erg zou zijn.
Wat is je punt precies? Ik mag me niet uitspreken dat Israel n Hamas diverse oorlogsschendingen plegen?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Hamas plaatst zijn militairen spullen, apparatuur ect tussen zijn burgers om Israel te beschieten. Israel schiet terug op Hamas en jij wordt boos omdat er dan burgerdoden vallen.
Dus nogmaals de vraag: Wat zou jij doen als een vijand een kanon tussen zijn burgers plaatst om jouw burgers te beschieten en ervallen doden aan jouw kant?
Omdat men de publieke opinie verder probeert te benvloeden zodat de Isralirs ongestoord de Gaza strook kunnen schoonvegen. Want kijk eens zij hebben 40 van onze baby's onthoofd. Om er dan na de genocide achter te komen dat het een leugen was. Is niet de eerste keer in de geschiedenis van de mensheid dat zoiets gebeurd. Het is allemaal heel voorspelbaar, eerst je tegenstander afschilderen als onmenselijk. Daarna heb je rechtvaardiging om zelf je te gedragen als een beest.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel mensen schijnen bozer te zijn over de media die niet-geverifieerde ooggetuigenverslagen van een terreuraanslag publiceren dan over de meer dan 1000 burgers die bij deze moordpartij zijn afgeslacht.
Dat vertelt weer meer dan genoeg over ze.
Het is niet niet volgens het oorlogsrecht, omdat het gruwelijke beelden zijn he. Oorlog is gruwelijk. En bombardementen maakt de leefomgeving kapot.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:40 schreef Gitw het volgende:
[..]
Ik wijs ook met een vinger naar Hamas. Constant. Begrijp nou eens dat het prima mogelijk is om vingers naar beide partijen te wijzen zonder expliciet een kant te kiezen in een conflict.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Het eerste, ja klopt. Het is een logisch gevolg, en dat wist Hamas.
Het tweede: ONZIN!!!
Wat ik bedoel is dat je wel met een vinger naar Isral kunt wijzen, maar dat de vinger eigenlijk naar Hamas moet wijzen. Ik heb het nergens gehad of iets minder erg is.
Quote me dan?
Mag je volgens "het oorlogsrecht" hele flatgebouwen/ wijken platgooien omdat er een vijandige strijder op het betreffende adres ingeschreven staat?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Al zoveel berichten gepost van neutrale journalisten die het bevestigen, en toch blijven mensen hier berichten posten van islamitische individuen die zonder enige bron of bewijs het ontkennen, scrol je verder op die twitterpagina zie je een hoop anti Joodse en Isralische berichten, dus gewoon dikke onzin.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:38 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |