abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210913358
Ik ben wel benieuwd wat de Pro Palestina aanhangers een goede oplossing vinden.

Israël moet maar gewoon stoppen met de tegenaanval, en het weer laten rusten zodat Hamas weer een paar jaartjes heeft om nieuwe bommen te maken en nieuwe wapens binnen te smokkelen?

Serieuze vraag.
pi_210913359
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat het simpelweg onbegrijpelijk is dat als één partij telkens begint met geweld en agressie en afgelopen weekend nog al slachtend, martelend en gijzelend door Zuid-Israël is getrokken, je dan besluit twee partijen te gaan aanspreken. Dan gaat er in de bovenkamer iets niet helemaal goed.
Ik vind Israel ook een agressor, die de bewoners op Palestijns grondgebied al decennialang als tweederangsburgers behandelen.

Waarom is dat zo moeilijk voor mensen? We kijken teveel films waar me makkelijk kunnen kiezen tussen de badguys en goodguys dat we er niet emer bij kunnen dat in dit conflict beide partijen zich misdragen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:27:35 #228
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210913361
Dit hebben we al over meerdere assen naar voren zien komen.

twitter
pi_210913362
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat hoop ik al een tijdje...
In ieder geval een hele goede act om het zo lang vol te houden.
Nou ja, ik ben het zelf op zich best wel eens met hem eens, maar deze reactie (en sommige andere)...
Tails tell tales
  Moderator woensdag 11 oktober 2023 @ 11:27:49 #230
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_210913364
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Er is hier ook een kleine groep die tot in het oneindige blijft drammen dat de onthoofde babies niet waar zijn, alsof dat ook maar een pico-gram verschil maakt.
Het toont alleen maar aan hoe makkelijk desinformatie er verspreid wordt.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_210913365
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En eerst was het de PLO die wat minder extreem waren die weg moesten daarvoor in de plaats heeft de wereld hamas gekregen. De opvolger van Hamas zal waarschijnlijk nog extremer zijn. Het lijkt me nogal naïef om te denken dat de traumas van de Palestijnen verdwenen zijn bij het opdoeken van Hamas.
Ach ach, de trauma's van de Palestijnen.

Deze mensen hebben tientallen als niet honderden kansen gehad er iets van de maken, helaas is bij een groot deel van de bevolking die wil er niet. Israël moet van de kaart worden geveegd. Anders verkies en steun je Hamas ook niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210913367
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat het simpelweg onbegrijpelijk is dat als één partij telkens begint met geweld en agressie
ligt er een beetje aan wanneer je gaat tellen/kijken
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:28:24 #233
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210913368
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:06 schreef Forbry het volgende:

[..]
Ik hoop echt dat je een troll bent.
Ja, ik wil dat die geweldspiraal eens wordt doorbroken. Dit is een manier waar ik heilig in geloof.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210913370
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Bron
Horrorverhalen over babies.... moet je factchecken.
Doet me ook denken aan QAnon in Amerika. Mensen gingen beweren dat trumptegenstanders babys vermoorden en hun bloed drinken
Het Israëlische leger uiteraard, enkele journalisten die het daadwerkelijk hebben gezien.

Ik ga links zoeken.
Intolerant voor intolerantie
pi_210913373
quote:
2s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef ExTec het volgende:
Dit hebben we al over meerdere assen naar voren zien komen.

[ twitter ]
Een treffende satirische post die de lafheid van Hamas ook goed aantoont:

pi_210913374
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ach ach, de trauma's van de Palestijnen.

[ afbeelding ]

Deze mensen hebben tientallen als niet honderden kansen gehad er iets van de maken, helaas is bij een groot deel van de bevolking die wil er niet. Israël moet van de kaart worden geveegd. Anders verkies en steun je Hamas ook niet.
je punt is duidelijk, maar je overschat de keuze die het merendeel van de mensen daar heeft bij gebrek aan een beter paspoort
pi_210913389
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Er is hier ook een kleine groep die tot in het oneindige blijft drammen dat de onthoofde babies niet waar zijn, alsof dat ook maar een pico-gram verschil maakt.
Dat maakt zeker een verschil omdat er wel filmpjes zijn van Palestijnse kinderen waarvan de hersenen uit het hoofd zijn geblazen door de Israëlische bombardementen. Dat mensen überhaupt het gore lef hebben om de Israëlische bombardementen op burger doelen durven te verdedigen is onbegrijpelijk. Dan ben je geen haar beter qua moreel kompas dan de mensen die de aanval van Hamas toe lopen te juichen.
pi_210913390
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Ik vind Israel ook een agressor, die de bewoners op Palestijns grondgebied al decennialang als tweederangsburgers behandelen.

Waarom is dat zo moeilijk voor mensen? We kijken teveel films waar me makkelijk kunnen kiezen tussen de badguys en goodguys dat we er niet emer bij kunnen dat in dit conflict beide partijen zich misdragen.
Toch mooi hoe het weer wordt omgedraaid, ik heb niemand zien ontkennen dat Israël niet een agressor is, niemand zien ontkennen dat Israël ook misdaden heeft begaan, wel zie ik hier constant mensen ontkennen, nuanceren of toejuichen wat Hamas heeft gedaan die kunnen en willen maar niet inzien dat die terroristische organisatie zwaar over de grens is gegaan. Blijft fantastisch dit soort tactieken om iets helemaal om te draaien. Want waarom is het zo moeilijk voor mensen om in te zien dat Hamas een gruwelijke oorlogsdaad heeft begaan en dat het misselijkmakend is dat mensen dat toejuichen?
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210913393
quote:
7s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Het toont alleen maar aan hoe makkelijk desinformatie er verspreid wordt.

GENOT
pi_210913394
quote:

[..]

Er is een levensgroot verschil in hoe beide partijen zich (mis)dragen. Dat aan elkaar gelijktrekken is gewoon fout. Wat je feitelijk doet is zeggen van de 2e wereldoorlog dat beide partijen zich misdragen hebben (waar) en dat je geen partij gaat kiezen. Terwijl er gewoon heel duidelijk een moreel verschil is.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:31:10 #241
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210913395
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:27 schreef PS. het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat de Pro Palestina aanhangers een goede oplossing vinden.

Israël moet maar gewoon stoppen met de tegenaanval, en het weer laten rusten zodat Hamas weer een paar jaartjes heeft om nieuwe bommen te maken en nieuwe wapens binnen te smokkelen?

Serieuze vraag.
Dat zegt niemand. Hamas moet opgeheven worden dat lijkt me duidelijk. Maar er moet een tweestatenoplossing komen waar beide partijen zich in kan vinden. En dat zal dan gehandhaafd moeten worden, wellicht moet VN daar een rol in spelen, geen idee.
pi_210913399
quote:

[..]

Israel was naïef genoeg om te denken dat een hek genoeg was om het kwaad buiten de deur te houden.

Waarom is dat zo moeilijk te zien voor mensen als jij?
pi_210913400
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:31 schreef Bensel het volgende:

[..]
Terwijl er gewoon heel duidelijk een moreel verschil is.
welke dan?
pi_210913402
quote:

[..]
Er is een levensgroot verschil in hoe beide partijen zich (mis)dragen. Dat aan elkaar gelijktrekken is gewoon fout. Wat je feitelijk doet is zeggen van de 2e wereldoorlog dat beide partijen zich misdragen hebben (waar) en dat je geen partij gaat kiezen. Terwijl er gewoon heel duidelijk een moreel verschil is.
Daar gaat mijn koffie _O-
pi_210913405
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:30 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Toch mooi hoe het weer wordt omgedraaid, ik heb niemand zien ontkennen dat Israël niet een agressor is, niemand zien ontkennen dat Israël ook misdaden heeft begaan, wel zie ik hier constant mensen ontkennen, nuanceren of toejuichen wat Hamas heeft gedaan die kunnen en willen maar niet inzien dat die terroristische organisatie zwaar over de grens is gegaan. Blijft fantastisch dit soort tactieken om iets helemaal om te draaien. Want waarom is het zo moeilijk voor mensen om in te zien dat Hamas een gruwelijke oorlogsdaad heeft begaan en dat het misselijkmakend is dat mensen dat toejuichen?
Ik zie hier vooral veel mensen die het volkomen logisch vinden dat de burgers van Gaza gebombardeerd mogen worden want dit is een gevolg van de acties van Hamas.

Ik zie hier niemand die Hamas toejuicht eigenlijk.

quote:

[..]
Nee, ik stel alleen dat we ook de misdaden van de andere partij kunnen veroordelen, zonder dat we daarvoor een kant in het conflict kiezen.

De geallieerden traden ook op tegen soldaten die de conventie van Geneve overtraden met gevangenisstraffen, dat zijn dan toch ook niet opeens nazi's? Gekke gevolgtrekking dit.
pi_210913407
israel is overigens ook een kernmacht

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2023 11:32:36 ]
pi_210913412
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:31 schreef aTypisch het volgende:

[..]
welke dan?
lees mijn voorgaande posts, daar staan meerdere uitgelegd.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 11 oktober 2023 @ 11:33:39 #248
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210913413
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:30 schreef Gitw het volgende:
Dat maakt zeker een verschil omdat er wel filmpjes zijn van Palestijnse kinderen waarvan de hersenen uit het hoofd zijn geblazen door de Israëlische bombardementen.
Waar is je "bewijs"?

Echt hilarisch/grootheidswaanzinnig, hoe jij zelf 0 aanneemt, maar wel doodleuk van anderen verwacht dat ze iets van je aannemen.
pi_210913414
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:29 schreef aTypisch het volgende:

[..]
je punt is duidelijk, maar je overschat de keuze die het merendeel van de mensen daar heeft bij gebrek aan een beter paspoort
Dan zou je moeten wijzen naar de rest van de Islamtische wereld. Zij die hun Palestijnse 'moslimbroeders' altijd gebruiken om weer even al hun antisemitische drek te kunnen spuwen, weigeren deze mensen op te vangen. Zo heeft bijv. ook Egypte een enorme muur gebouwd aan hun kant van de grens met Gaza.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210913416
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat zegt niemand. Hamas moet opgeheven worden dat lijkt me duidelijk. Maar er moet een tweestatenoplossing komen waar beide partijen zich in kan vinden. En dat zal dan gehandhaafd moeten worden, wellicht moet VN daar een rol in spelen, geen idee.
Hamas heft zichzelf niet op en krijgt geld en wapens van Iran. En Hamas wil geen tweestaten oplossing.

Wat is je oplossing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')