Wel vreemd dat Joden dan vrijwillig in een gebied vol met moslims zijn gaan wonen zeg.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:41 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Moslims accepteren Joden niet, hoe vaak moet dat nu gezegd worden?
Hamas plaatst zijn militairen spullen, apparatuur ect tussen zijn burgers om Israel te beschieten. Israel schiet terug op Hamas en jij wordt boos omdat er dan burgerdoden vallen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat ik geen directe oplossing heb om Hamas uit te roeien, betekent niet dat ik het eens ben met de huidige aanpak lijkt me.
probleem is dat hamas zich niet op gaat heffen, geen tweestaten oplossing wil, en zich niets zal aantrekken van welke interventiemacht dan ook (immers, die zijn voor het blijven bestaan van israel). Als er al een interventiemacht zou komen, dan zou dat feitelijk een proxy worden. geen land of organisatie die zich daar aan gaat branden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zegt niemand. Hamas moet opgeheven worden dat lijkt me duidelijk. Maar er moet een tweestatenoplossing komen waar beide partijen zich in kan vinden. En dat zal dan gehandhaafd moeten worden, wellicht moet VN daar een rol in spelen, geen idee.
Is dat zo? Uit een bepaalde hoek hoor ik totaal geen afkeuren van de acties van Hamas. Zelfs bij herhaaldelijk vragen naar hun mening daarover.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hou nou toch eens op met te doen alsof hier werkelijk users zijn die wat Hamas heeft gedaan toejuichen. Werkelijk IEDEREEN geeft aan dat wat Hamas heeft gedaan terrorisme is en keihard veroordeeld dient te worden. Dat Hamas moet worden vernietigd.
De nuance ligt echt heel ergens anders, en het komt een dialoog niet ten goede als men maar uit blijft gaan van de verkeerde bedoeling van de andere partij. Er zijn geen pro-Hamas of Hamas warriors hier.
Vooral niet luisteren als je gewaarschuwd wordt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:40 schreef Gitw het volgende:
[..]
https://twitter.com/mattt(...)66ke542GPuhU0hQ&s=19
Vind jij dit volgens oorlogsrecht? Als je de bombardementen goed loopt te praten dan verdien je een speciaal plekje in de hel.
Oh hij is al een tijdje enthousiast bezig zelf desinformatie te verspreiden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:38 schreef HSG het volgende:
[..]
Oh babies worden onthoofd en dat noem jij propaganda?
Er zijn meerdere individuen hier bezig.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh hij is al een tijdje enthousiast bezig zelf desinformatie te verspreiden.
Hamas gebruikt de eigen bevolking voor propaganda, dat is toch bekend? Al die mensen hadden zij op tijd kunnen evacueren, maar ze kiezen er zelf voor om dat niet te doen.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:40 schreef Gitw het volgende:
[..]
Vind jij dit volgens oorlogsrecht? Als je de bombardementen goed loopt te praten dan verdien je een speciaal plekje in de hel.
Je bent niet erg op de hoogte van dit topic heb ik wel doorquote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hou nou toch eens op met te doen alsof hier werkelijk users zijn die wat Hamas heeft gedaan toejuichen. Werkelijk IEDEREEN geeft aan dat wat Hamas heeft gedaan terrorisme is en keihard veroordeeld dient te worden. Dat Hamas moet worden vernietigd.
De nuance ligt echt heel ergens anders, en het komt een dialoog niet ten goede als men maar uit blijft gaan van de verkeerde bedoeling van de andere partij. Er zijn geen pro-Hamas of Hamas warriors hier.
Het eerste, ja klopt. Het is een logisch gevolg, en dat wist Hamas.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Je stelt dat de gevolgen die Palestijnen dienen te ondergaan een logisch gevolg zijn van Hamas, en dat het daarom niet minder erg zou zijn.
Wat is je punt precies? Ik mag me niet uitspreken dat Israel én Hamas diverse oorlogsschendingen plegen?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:42 schreef HSG het volgende:
[..]
Hamas plaatst zijn militairen spullen, apparatuur ect tussen zijn burgers om Israel te beschieten. Israel schiet terug op Hamas en jij wordt boos omdat er dan burgerdoden vallen.
Dus nogmaals de vraag: Wat zou jij doen als een vijand een kanon tussen zijn burgers plaatst om jouw burgers te beschieten en ervallen doden aan jouw kant?
Omdat men de publieke opinie verder probeert te beïnvloeden zodat de Israëliërs ongestoord de Gaza strook kunnen schoonvegen. Want kijk eens zij hebben 40 van onze baby's onthoofd. Om er dan na de genocide achter te komen dat het een leugen was. Is niet de eerste keer in de geschiedenis van de mensheid dat zoiets gebeurd. Het is allemaal heel voorspelbaar, eerst je tegenstander afschilderen als onmenselijk. Daarna heb je rechtvaardiging om zelf je te gedragen als een beest.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel mensen schijnen bozer te zijn over de media die niet-geverifieerde ooggetuigenverslagen van een terreuraanslag publiceren dan over de meer dan 1000 burgers die bij deze moordpartij zijn afgeslacht.
Dat vertelt weer meer dan genoeg over ze.
Het is niet niet volgens het oorlogsrecht, omdat het gruwelijke beelden zijn he. Oorlog is gruwelijk. En bombardementen maakt de leefomgeving kapot.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:40 schreef Gitw het volgende:
[..]
Ik wijs ook met een vinger naar Hamas. Constant. Begrijp nou eens dat het prima mogelijk is om vingers naar beide partijen te wijzen zonder expliciet een kant te kiezen in een conflict.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Het eerste, ja klopt. Het is een logisch gevolg, en dat wist Hamas.
Het tweede: ONZIN!!!
Wat ik bedoel is dat je wel met een vinger naar Israël kunt wijzen, maar dat de vinger eigenlijk naar Hamas moet wijzen. Ik heb het nergens gehad of iets minder erg is.
Quote me dan?
Mag je volgens "het oorlogsrecht" hele flatgebouwen/ wijken platgooien omdat er een vijandige strijder op het betreffende adres ingeschreven staat?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het bombardement van Gaza gaat volledig volgens het oorlogsrecht. Hamas daarentegen doet alleen maar aan oorlogsmisdaden. Hoe komt het dat jij alleen de hele tijd praat over wat Israël fout doet terwijl Hamas alles fout doet?
Al zoveel berichten gepost van neutrale journalisten die het bevestigen, en toch blijven mensen hier berichten posten van islamitische individuen die zonder enige bron of bewijs het ontkennen, scrol je verder op die twitterpagina zie je een hoop anti Joodse en Israëlische berichten, dus gewoon dikke onzin.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 11:38 schreef Slayage het volgende:
Propaganda oorlog is HUGE. Niet alleen op social media.
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |