abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210909281
'Baby's vermoord in Kfar Aza, meerdere onthoofde lichamen ontdekt'

Langzaam maar zeker komt er meer naar buiten over de slachtpartij die Hamas heeft aangericht in kibboetsen als Kfar Aza, zo'n vijf kilometer ten oosten van Gaza. Het leger toont beelden van afgebrande huizen, auto's en ook lokale en internationale journalisten doen verslag van de verschrikkingen die zich sinds zaterdag afspeelden in het dorp. Vanochtend nog waren er gevechten aan de gang in Kfar Aza.

Zo vertellen militairen tegen verslaggevers onder meer over gezinnen die zijn uitgemoord. Er zouden naar verluidt zo'n veertig vermoorde baby's en jonge kinderen zijn aangetroffen. Ook zouden er meerdere lichamen zijn onthoofd door de terroristen van Hamas en overal liggen lichamen. Het zou voor het leger moeilijk zijn om de huizen van de slachtoffers te doorzoeken vanwege boobytraps die door de terroristen zijn achtergelaten.

(liveblog nos)

Dat ze elk lid van hamas stuk voor stuk mogen doodschieten.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_210909282
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]
En daarvoor woonde er weer een ander volk, en daarvoor ongetwijfeld ook nog iets. Het houdt niet op. Denken in 'dit land was oorspronkelijk van ons' is onzin, zéker in een van de gebieden met de meest rijke geschiedenis ter wereld wat betreft vroege beschavingen.
Natuurlijk is dat onzin. Wat ook onzin is dat mensen denken te leven in een wereld waar Israël niet bestaat.

Hamas en aanverwanten geloven daar wel in. Wat extra gek is omdat er geen schijn van kans is dat Israël niet het hele midden oosten zou meesleuren in de ondergang.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:04:48 #213
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210909286
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:01 schreef Janneke141 het volgende:
Nou mensen, we mogen via de EU de palestijnse raketjes blijven sponsoren:
[..]
https://www.trouw.nl/buit(...)oortzetten~b36e794f/

Bizarre keuze, als je erover nadenkt.
Dat geld komt natuurlijk totaal niet bij Hamas terecht.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:05:10 #214
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210909290
quote:
Jisjai is reservist van het Israëlische leger en wil weer terug

Israël maakte bekend dat het 300.000 reservisten oproept in de strijd tegen Hamas. Het gaat om burgers die in Israël hun dienstplicht hebben vervuld. Jisjai is zo'n reservist van het Israëlische leger en wil zich weer inzetten voor de krijgsmacht.
Dus ook Nederlandse staatsburgers naar het front eventueel.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:05:17 #215
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210909291
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:54 schreef Bensel het volgende:

[..]
Het was feitelijk nooit hun eigen gebied. Er was geen volk of staat die palestina of palestijnen heten. Anders hoor ik graag wie de leider was in de jaren 30 van de vorige eeuw. Het was wel een naam voor de regio, afkomstig vanuit een heel oud volk wat daar ooit geleefd heeft wat ook palestijnen werd genoemd. Dat waren, hoe ironisch, joden.

Korte historie vanaf 1850: het viel eerst onder de ottomanen, daarna onder brits mandaat, daarna israel, waarna verstevigd door de verschillende defensieve oorlogen, waarna israel de hele sinai heeft teruggegeven (had feitelijk niet gehoeven). In plaats van de plaatselijke bevolking (dat waren er niet heel veel, ongeveer 100.000 voornamelijk in nomadische stammen) en immigranten te verplaatsen, hebben ze land toegedeeld gekregen. En daarna is dus gaza zelfs autonoom geworden (omdat ze zo'n beetje alle joden daar uitgemoord hadden)
Ik heb zo het idee dat de toon van de uitleg veranderd zodra je vanuit ander perspectief kijkt. Ik krijg heel erg het idee dat je constant met zinnen als 'hadden ze niet hoeven te doen' nogal de boel probeert te beïnvloeden. Ik denk dat we hier toch echt al tot acties overgaan zodra ze hier een eigen gebied willen, coronatijd was al onderdrukking volgens bepaalde mensen, die nu vaak het hardst staat te schreeuwen dat er geweld gebruikt moet worden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:05:19 #216
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210909292
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:01 schreef Janneke141 het volgende:
Nou mensen, we mogen via de EU de palestijnse raketjes blijven sponsoren:
[..]
https://www.trouw.nl/buit(...)oortzetten~b36e794f/

Bizarre keuze, als je erover nadenkt.
Palestijnen =/= Hamas. Stop eens met die take. Vermoeiend.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:05:32 #217
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210909295
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:53 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Omdat het welbekend is dat Sisi dankzij Israël aan de macht gekomen is. Als Morsi nog leefde en president was, dan waren die grenzen allang open geweest.

Even he, voor de goede orde: hebben de mensen die jij zo aanmoedigt en support uberhaupt iets van een eigen wil? Verantwoordelijkheden? Keuzevrijheden? Of zijn ze altijd de speelbal van die snode Ander?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210909296
twitter
pi_210909298
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee, over dat jij doet alsof het volledig, hermetisch was afgesloten. Dat was het niet. Dat is het nu pas, nadat Hamas een terreurdaad heeft gepleegd op volstrekt onschuldige burgers.

Dat Israel als tacktiek twee grondgebieden heeft opgesplitst, en hamas niet in de weg heeft gezeten omdat ze het zagen als een alternatief voor PLO zal niemand ontkennen met historische kennis.

Maar wat schiet je daarmee op? we zitten met de feiten van nu. Welke reactie acht jij wel proportioneel vanuit Israel na de slachtpartij van hamas?
Wat lul jij nou? Ik zeg dat Gaza een strook is geworden nadat Israël de fysieke verbintenis met overig Palestijnse land verbroken heeft en dat op illegale wijze.
pi_210909311
quote:
It's safe to say, Syria and Lebanon have also joined the war.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:06:41 #221
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210909312
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat Palestijnen = Hamas, maar ik geloof er geen reet van dat die geldstromen daar gescheiden blijven. Oftewel, de EU financiert terrorisme.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210909313
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:05 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Wat lul jij nou? Ik zeg dat Gaza een strook is geworden nadat Israël de fysieke verbintenis met overig Palestijnse land verbroken heeft en dat op illegale wijze.
En hiermee doel je op wat? Dat VN verdelingsplan uit '47 waar Israël wel mee akkoord ging maar door de Arabische landen is afgewezen?
pi_210909314
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:04 schreef TLC het volgende:

Langzaam maar zeker komt er meer naar buiten over de slachtpartij die Hamas heeft aangericht in kibboetsen als Kfar Aza, zo'n vijf kilometer ten oosten van Gaza. Het leger toont beelden van afgebrande huizen, auto's en ook lokale en internationale journalisten doen verslag van de verschrikkingen die zich sinds zaterdag afspeelden in het dorp. Vanochtend nog waren er gevechten aan de gang in Kfar Aza.

Zo vertellen militairen tegen verslaggevers onder meer over gezinnen die zijn uitgemoord. Er zouden naar verluidt zo'n veertig vermoorde baby's en jonge kinderen zijn aangetroffen. Ook zouden er meerdere lichamen zijn onthoofd door de terroristen van Hamas en overal liggen lichamen. Het zou voor het leger moeilijk zijn om de huizen van de slachtoffers te doorzoeken vanwege boobytraps die door de terroristen zijn achtergelaten.

(liveblog nos)

mujaheddin die mujaheddint :(
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:07:00 #224
38496 Perrin
pi_210909319
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:03 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ook geen Israel. Kindren van Israel leefden als nomaden. Altijd onder bewind van anderen geleefd.
Exact. Daarom dus een twee staten oplossing zodat ieder zijn stukkie heeft.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:07:24 #225
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210909324
quote:
18s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat geld komt natuurlijk totaal niet bij Hamas terecht.
Ow, jawel. Die duren appartementen in dubai voor de top moeten ergens van betaald worden.
pi_210909332
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:47 schreef Breekfast het volgende:
Voor degenen die het hebben over de open gevangenis die Gaza is: jullie lijkt het na afgelopen weekend een prima idee om de grenzen lekker open te gooien?

What could possibly go wrong?
Nou ja de Israëli noemen het zelf ook een openlucht gevangenis, dan kunnen ze de bewoners ook zo behandelen

Stukje waar Mehdi Hassan het er over heeft
https://www.instagram.com(...)hid=MzRlODBiNWFlZA==

Of een ander gesprek, youtube
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:08:21 #227
38496 Perrin
pi_210909338
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, da's meer zielig. Zichzelf fabeltjes vertellen dat "als als als dan", maar realiteit is dat geen enkel land daar zit te wachten op palestijnse vluchtelingen.
En dat Egypte geen zin heeft in Hamas-terroristen die onrust stoken in Egypte. Als de Palestijnen een normaal bestuur hadden en zich niet lieten knechten door het extremisme hadden ze helemaal niet in een 'openluchtgevangenis' hoeven leven en hadden ze ook geen last gehad van de gevolgen van alle moordpartijen van Hamas.
pi_210909341
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:05 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Je had het over bezetting. Dat is Gaza niet meer.

Ofja. Dat was zo. Dankzij Hamas binnenkort misschien wel weer
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:08:31 #229
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210909342
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

Ik word een beetje moe van die gespeelde en selectieve verontwaardiging.
Daarmee doe je de input en inzet van de mods enorm te kort. Ik dacht zelfs aan het woordje ondankbaar. Maar dat zal ik maar niet gebruiken.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210909348
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En hiermee doel je op wat? Dat VN verdelingsplan uit '47 waar Israël wel mee akkoord ging maar door de Arabische landen is afgewezen?
Als Israël zelf daarmee akkoord gegaan is, waarom overtreden zij elke regel uit dat plan dan?
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:08:57 #231
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210909350
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:00 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik vind het wel vervelend dat wanneer er een nieuw incident gebeurt alle Twitter accounts hetzelfde posten. Ligt natuurlijk ook aan mij omdat ik honderden osint/nieuws accounts volg, maar zodra er iets gebeurt, bijvoorbeeld syrie die mortieren afveurt, lijkt het alsof alle accounts hetzelfde copy pasten en dan moet ik daar allemaal doorheen scrollen
De meeste accounts halen het sowieso al van andere nieuwssites, dus die hebben dezelfde twitterfeed rollen en zodra er nieuws is post men het ook.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_210909352
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat Palestijnen = Hamas, maar ik geloof er geen reet van dat die geldstromen daar gescheiden blijven. Oftewel, de EU financiert terrorisme.
Met die logica moet Nederland ook geen zaken meer doen met Israel. Onze belangrijkste handel-bondgenoot in het Midden-Oosten.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:09:38 #233
38496 Perrin
pi_210909357
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Als je daar geld heenstuurt, komt het natuurlijk niet bij Hamas terecht. Er worden ook absoluut geen wapens van gekocht.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:09:50 #234
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210909359
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:04 schreef TLC het volgende:

(liveblog nos)

Oh soldaten zeggen het, dan zal het wel waar zijn; alle Palestijnen dood! Toch?
En Allah weet het het beste
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:10:04 #235
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210909362
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ze controleren heel veel. Er zal wellicht wel wat doorheen glippen daar is er altijd risico op maar weegt dat zwaarder dan burgers helpen? Naar mijn mening niet.
pi_210909364
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja maar Israël houdt zich daar dus niet aan.
pi_210909367
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik heb zo het idee dat de toon van de uitleg veranderd zodra je vanuit ander perspectief kijkt. Ik krijg heel erg het idee dat je constant met zinnen als 'hadden ze niet hoeven te doen' nogal de boel probeert te beïnvloeden. Ik denk dat we hier toch echt al tot acties overgaan zodra ze hier een eigen gebied willen, coronatijd was al onderdrukking volgens bepaalde mensen, die nu vaak het hardst staat te schreeuwen dat er geweld gebruikt moet worden.
Klopt, ze hadden het volledige recht om het gebied te houden, immers volgens het favoriete recht van moslims, het oorlogsrecht was het van hun geworden. Sterker nog, als ze toen niet zo vriendelijk waren geweest om gebieden terug te geven, was de situatie nu heel anders geweest.
Ik begrijp dat je verder niet meer ingaat op het 'maar het was grondgebied van palestijnen' narratief.
Over het geweldsdeel: de geallieerden hebben geweld gebruikt. hele steden kapot gebombardeerd om de nazi's te verslaan. Was dat volgens jou rechtvaardig?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:10:29 #238
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210909368
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Met die logica moet Nederland ook geen zaken meer doen met Israel. Onze belangrijkste handel-bondgenoot in het Midden-Oosten.
Donaties op 1 lijn zetten met bonafide economische activiteiten, mooi is dat.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:10:32 #239
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210909369
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is onmogelijk na deze aanval. Het is juist Gaza waarvan Israel zicht heeft gedisengageerd. Zie; https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_disengagement_from_Gaza

Dit maakt het verder losmaken van bijvoorbeeld de Westbank, nu het resultaat daarvan duidelijk is, in de toekomst onmogelijk. Een twee staten oplossing is dus simpelweg een te groot veiligheidsrisico voor Israel.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:10:50 #240
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210909372
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je daar geld heenstuurt, komt het natuurlijk niet bij Hamas terecht. Er worden ook absoluut geen wapens van gekocht.
Zolang jij het niet kan bewijzen moet je niet met zulke grote woorden komen. Zoveel aannames maak je hele tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')