Nou ja de Israëli noemen het zelf ook een openlucht gevangenis, dan kunnen ze de bewoners ook zo behandelenquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:47 schreef Breekfast het volgende:
Voor degenen die het hebben over de open gevangenis die Gaza is: jullie lijkt het na afgelopen weekend een prima idee om de grenzen lekker open te gooien?
What could possibly go wrong?
En dat Egypte geen zin heeft in Hamas-terroristen die onrust stoken in Egypte. Als de Palestijnen een normaal bestuur hadden en zich niet lieten knechten door het extremisme hadden ze helemaal niet in een 'openluchtgevangenis' hoeven leven en hadden ze ook geen last gehad van de gevolgen van alle moordpartijen van Hamas.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, da's meer zielig. Zichzelf fabeltjes vertellen dat "als als als dan", maar realiteit is dat geen enkel land daar zit te wachten op palestijnse vluchtelingen.
Je had het over bezetting. Dat is Gaza niet meer.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:05 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Wat lul jij nou? Ik zeg dat Gaza een strook is geworden nadat Israël de fysieke verbintenis met overig Palestijnse land verbroken heeft en dat op illegale wijze.
Daarmee doe je de input en inzet van de mods enorm te kort. Ik dacht zelfs aan het woordje ondankbaar. Maar dat zal ik maar niet gebruiken.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik word een beetje moe van die gespeelde en selectieve verontwaardiging.
Als Israël zelf daarmee akkoord gegaan is, waarom overtreden zij elke regel uit dat plan dan?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En hiermee doel je op wat? Dat VN verdelingsplan uit '47 waar Israël wel mee akkoord ging maar door de Arabische landen is afgewezen?
De meeste accounts halen het sowieso al van andere nieuwssites, dus die hebben dezelfde twitterfeed rollen en zodra er nieuws is post men het ook.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:00 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik vind het wel vervelend dat wanneer er een nieuw incident gebeurt alle Twitter accounts hetzelfde posten. Ligt natuurlijk ook aan mij omdat ik honderden osint/nieuws accounts volg, maar zodra er iets gebeurt, bijvoorbeeld syrie die mortieren afveurt, lijkt het alsof alle accounts hetzelfde copy pasten en dan moet ik daar allemaal doorheen scrollen
Met die logica moet Nederland ook geen zaken meer doen met Israel. Onze belangrijkste handel-bondgenoot in het Midden-Oosten.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Palestijnen = Hamas, maar ik geloof er geen reet van dat die geldstromen daar gescheiden blijven. Oftewel, de EU financiert terrorisme.
Als je daar geld heenstuurt, komt het natuurlijk niet bij Hamas terecht. Er worden ook absoluut geen wapens van gekocht.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Palestijnen =/= Hamas. Stop eens met die take. Vermoeiend.
Oh soldaten zeggen het, dan zal het wel waar zijn; alle Palestijnen dood! Toch?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:04 schreef TLC het volgende:
'Baby's vermoord in Kfar Aza, meerdere onthoofde lichamen ontdekt'
Langzaam maar zeker komt er meer naar buiten over de slachtpartij die Hamas heeft aangericht in kibboetsen als Kfar Aza, zo'n vijf kilometer ten oosten van Gaza. Het leger toont beelden van afgebrande huizen, auto's en ook lokale en internationale journalisten doen verslag van de verschrikkingen die zich sinds zaterdag afspeelden in het dorp. Vanochtend nog waren er gevechten aan de gang in Kfar Aza.
Zo vertellen militairen tegen verslaggevers onder meer over gezinnen die zijn uitgemoord. Er zouden naar verluidt zo'n veertig vermoorde baby's en jonge kinderen zijn aangetroffen. Ook zouden er meerdere lichamen zijn onthoofd door de terroristen van Hamas en overal liggen lichamen. Het zou voor het leger moeilijk zijn om de huizen van de slachtoffers te doorzoeken vanwege boobytraps die door de terroristen zijn achtergelaten.
(liveblog nos)
Dat ze elk lid van hamas stuk voor stuk mogen doodschieten.
Ze controleren heel veel. Er zal wellicht wel wat doorheen glippen daar is er altijd risico op maar weegt dat zwaarder dan burgers helpen? Naar mijn mening niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Palestijnen = Hamas, maar ik geloof er geen reet van dat die geldstromen daar gescheiden blijven. Oftewel, de EU financiert terrorisme.
Ja maar Israël houdt zich daar dus niet aan.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Exact. Daarom dus een twee staten oplossing zodat ieder zijn stukkie heeft.
Klopt, ze hadden het volledige recht om het gebied te houden, immers volgens het favoriete recht van moslims, het oorlogsrecht was het van hun geworden. Sterker nog, als ze toen niet zo vriendelijk waren geweest om gebieden terug te geven, was de situatie nu heel anders geweest.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat de toon van de uitleg veranderd zodra je vanuit ander perspectief kijkt. Ik krijg heel erg het idee dat je constant met zinnen als 'hadden ze niet hoeven te doen' nogal de boel probeert te beïnvloeden. Ik denk dat we hier toch echt al tot acties overgaan zodra ze hier een eigen gebied willen, coronatijd was al onderdrukking volgens bepaalde mensen, die nu vaak het hardst staat te schreeuwen dat er geweld gebruikt moet worden.
Donaties op 1 lijn zetten met bonafide economische activiteiten, mooi is dat.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met die logica moet Nederland ook geen zaken meer doen met Israel. Onze belangrijkste handel-bondgenoot in het Midden-Oosten.
Dat is onmogelijk na deze aanval. Het is juist Gaza waarvan Israel zicht heeft gedisengageerd. Zie; https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_disengagement_from_Gazaquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zolang jij het niet kan bewijzen moet je niet met zulke grote woorden komen. Zoveel aannames maak je hele tijd.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je daar geld heenstuurt, komt het natuurlijk niet bij Hamas terecht. Er worden ook absoluut geen wapens van gekocht.
Dit verhaal zou beginnen rondom de eerste wereldoorlog, toen het nog van de Britten was. Die hebben een belofte gedaan, maar das niet helemaal goed verlopen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er is nooit een Palestijnse staat geweest op het gebied waar nu Israël ligt waar Palestijnen de baas waren. Het is niet alsof er een stel joden na de Tweede Wereldoorlog kwamen wonen in een vreemd land en daar even hun tenten gingen neerzetten, zoals bijvoorbeeld de Amerikanen in Noord-Amerika wel deden op grondgebied van de indianen.
De geschiedenis van beide volkeren op dat gebied gaat ver terug, tot ver voor onze jaartelling. Maar geen van beide was er ooit alleenheerser.
Hamas ook niet, maar dat boeit je dan weer wat minder.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:10 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Ja maar Israël houdt zich daar dus niet aan.
Toch is het een feit van algemene bekendheid dat een aanzienlijk deel de genadeloosheid van Hamas steunt en deelt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Palestijnen =/= Hamas. Stop eens met die take. Vermoeiend.
Dat was van ons!!11!!! Wéér die Britten!quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben een groot voorstander van New York opeisen.
Dat verdelingsplan van 1948 was wel opgesteld door een comité dat een paar gin tonics teveel op had.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 21:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En daarvoor woonde er weer een ander volk, en daarvoor ongetwijfeld ook nog iets. Het houdt niet op. Denken in 'dit land was oorspronkelijk van ons' is onzin, zéker in een van de gebieden met de meest rijke geschiedenis ter wereld wat betreft vroege beschavingen.
Gaza behoort tot Palestina. Het gebied tussen Palestina en Gaza is bezet gebied. Dus gebied wat behoort tot de oorspronkelijke mensen uit Gaza. Wat begrijp jij niet? Ik kan het niet makkelijker verwoorden dan dit.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je had het over bezetting. Dat is Gaza niet meer.
Ofja. Dat was zo. Dankzij Hamas binnenkort misschien wel weer
Enorm barbaars en daarmee schieten ze zichzelf in de voeten en de wereld zal nog lang naschudden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:04 schreef TLC het volgende:
'Baby's vermoord in Kfar Aza, meerdere onthoofde lichamen ontdekt'
Langzaam maar zeker komt er meer naar buiten over de slachtpartij die Hamas heeft aangericht in kibboetsen als Kfar Aza, zo'n vijf kilometer ten oosten van Gaza. Het leger toont beelden van afgebrande huizen, auto's en ook lokale en internationale journalisten doen verslag van de verschrikkingen die zich sinds zaterdag afspeelden in het dorp. Vanochtend nog waren er gevechten aan de gang in Kfar Aza.
Zo vertellen militairen tegen verslaggevers onder meer over gezinnen die zijn uitgemoord. Er zouden naar verluidt zo'n veertig vermoorde baby's en jonge kinderen zijn aangetroffen. Ook zouden er meerdere lichamen zijn onthoofd door de terroristen van Hamas en overal liggen lichamen. Het zou voor het leger moeilijk zijn om de huizen van de slachtoffers te doorzoeken vanwege boobytraps die door de terroristen zijn achtergelaten.
(liveblog nos)
Dat ze elk lid van hamas stuk voor stuk mogen doodschieten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |