Ik heb de cijfers voorbij zien komen ja. Al zou ik daar wel bij afvragen in hoeverre ze zich vrij voelen om een andere mening te hebben. Vele jaren van onderdrukking heeft ook niet geholpen uiteraard.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Toch is het een feit van algemene bekendheid dat een aanzienlijk deel de genadeloosheid van Hamas steunt en deelt.
Daar zijn weer redenen voor, anders dan geboren kwaadaardigheid. Je kunt Hamas en de 'gewone' Palestijn echt niet helemaal los van elkaar zien.
Waarom geloof je dit? Omdat militairen dat zeggen over hun vijand?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Enorm barbaars en daarmee schieten ze zichzelf in de voeten en de wereld zal nog lang naschudden.
We hebben het voor een appel en een ei verkocht, de typisch Nederlandse handelsgeest.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:11 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat was van ons!!11!!! Wr die Britten!
Als Hamas gronden wat oorspronkelijk tot hen behoort terugwint, dan is dat niet tegen de regels. Sterker nog, het heeft het recht om zich te verdedigen tegen bezetter Isral en dat op een offensief manier. De manier waarop het gebeurt is natuurlijk een andere discussiepunt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hamas ook niet, maar dat boeit je dan weer wat minder.
Makkelijk geschreven, maar wat is dan de oplossing? Ik kan er wel een paar bedenken, maar die hebben allemaal het commitment een oorlogsmisdadiger te willen worden nodig.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk na deze aanval. Het is juist Gaza waarvan Israel zicht heeft gedisengageerd. Zie; https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_disengagement_from_Gaza
Dit maakt het verder losmaken van bijvoorbeeld de Westbank, nu het resultaat daarvan duidelijk is, in de toekomst onmogelijk. Een twee staten oplossing is dus simpelweg een te groot veiligheidsrisico voor Israel.
Met deze mentaliteit bereik je helemaal niets. Het lijkt erop dat jij geheel Israel het liefst ziet verdwijnen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:13 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Gaza behoort tot Palestina. Het gebied tussen Palestina en Gaza is bezet gebied. Dus gebied wat behoort tot de oorspronkelijke mensen uit Gaza. Wat begrijp jij niet? Ik kan het niet makkelijker verwoorden dan dit.
Nee; omdat Hamas zo bekend staat om diens mate van beschaving.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:15 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Waarom geloof je dit? Omdat militairen dat zeggen over hun vijand?
Dat idee heb ik eerder over mensen die met hun extreme gedachtegangen een fundamentele basis vormen voor het idee dat een uitmoordcampagne van Isral op de Palestijnen rechtvaardigt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met deze mentaliteit bereik je helemaal niets. Het lijkt erop dat jij geheel Israel het liefst ziet verdwijnen.
Mag, natuurlijk. Maar constructief is het niet.
Dus dan geloof je het ook als hetzelfde over het idf wordt gezegd? Als je de cijfers erbij pakt hebben zij namelijk meer bloed aan hun handen dan de Palestijnen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee; omdat Hamas zo bekend staat om diens mate van beschaving.
En toch heeft Isral dat, ondanks die enorme wapenmacht waar je zelf steeds over spreekt, niet ondernomen. Waarom niet?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:17 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat idee heb ik eerder over mensen die met hun extreme gedachtegangen een fundamentele basis vormen voor het idee dat een uitmoordcampagne van Isral op de Palestijnen rechtvaardigt.
Altijd maar dan ook altijd terugkeren naar de kern van het probleem: bezetting en onderdrukking.
Misschien moeten de moslims eens stoppen met de Jodenhaat?quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:03 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat is dus waar ik me al jaren aan irriteer. Het concept moet gewoon veranderen omdat alle volgers dezelfde inhoud keer op keer retweeten. Voordat je het weet ben je twintig pagina's verder en zie je nog steeds dezelfde dingen voorbij komen.
Jij doelt op o.a. de Balfourverklaring en het Sykes-Picotverdrag ja. Daar lag de moderne basis van het huidige 'gezeik' en het ontstaan van Isral.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit verhaal zou beginnen rondom de eerste wereldoorlog, toen het nog van de Britten was. Die hebben een belofte gedaan, maar das niet helemaal goed verlopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gevoelige beelden
Het landje pik, de vernederingen, de slachtoffers, de checkpoints, het sluiten van de grenzen. DT is de reden van het bestaan van hamas.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zou het kunnen dat de meeste Israli's helemaal niet uit zijn op de vernietiging van Palestijnen?
Sykes Picot staat helemaal los van het Palestina probleem. Dat hebben de Britten helemaal alleen gecreerd.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jij doelt op o.a. de Balfourverklaring en het Sykes-Picotverdrag ja. Daar lag de moderne basis van het huidige 'gezeik' en het ontstaan van Isral.
Perrin heeft wel gelijk dat de geschiedenis nog verder terug gaat in principe ja.
Even voor de goede orde, Palestina was nooit een eigen land en heeft in principe dus geen land te heroveren. Het was een gebied waar meerdere religies doorelkaar woonden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:15 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Als Hamas gronden wat oorspronkelijk tot hen behoort terugwint, dan is dat niet tegen de regels. Sterker nog, het heeft het recht om zich te verdedigen tegen bezetter Isral en dat op een offensief manier. De manier waarop het gebeurt is natuurlijk een andere discussiepunt.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:20 schreef Momo het volgende:
Hun Hamas-matties zitten nog te wachten in hun tunnel in Gaza tot ze een bom koppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gevoelige beeldenAnd what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Wat een nepperd. Wat een gluiperd. Dat gesprek is duidelijk fake.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:22 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ twitter ]
Interessant om te zien hoe zo’n telefoongesprek gaat
quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 22:20 schreef Momo het volgende:
Echt waar? Waar ik bij sommige beelden nog wel twijfel heb ik hierbij vooral dat een goed Hamas lid een dood Hamas lid is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gevoelige beelden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |