abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:02:08 #201
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_210909247
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:59 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Nou we hebben het opgelost: gebied gaat terug naar de italianen:)
Maar dat is ook weer een ander volk dan de Romeinen. Dus ja.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_210909249
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:52 schreef Gitw het volgende:
Blijf het onbegrijpelijk vinden dat er onvoorwaardelijke steun wordt betuigd aan Isral. Terwijl het een gevolg is van iets waarvan Isral zelf de oorzaak is. Hoe dan ook zit je altijd verkeerd. Of je bent een antisemiet als je dit zegt. Of een fascist als je netanyahu steunt. Er is geen goede kant in dit conflict.
Die is er wel en als je dat nou nog niet ziet, dan wil ik je nog wel even op wat onthoofde babys wijzen. }:|
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:02:39 #203
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210909252
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:53 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Omdat het welbekend is dat Sisi dankzij Isral aan de macht gekomen is. Als Morsi nog leefde en president was, dan waren die grenzen allang open geweest.
Ik had het kunnen weten, het ligt natuurlijk weer aan Isral. Zoals altijd, alles.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210909258
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:01 schreef Janneke141 het volgende:
Nou mensen, we mogen via de EU de palestijnse raketjes blijven sponsoren:
[..]
https://www.trouw.nl/buit(...)oortzetten~b36e794f/

Bizarre keuze, als je erover nadenkt.
De PA en Hamas staan nou niet echt op goede voet met elkaar. Dus verdeel en heers kan geen kwaad.
pi_210909262
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:00 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik vind het wel vervelend dat wanneer er een nieuw incident gebeurt alle Twitter accounts hetzelfde posten. Ligt natuurlijk ook aan mij omdat ik honderden osint/nieuws accounts volg, maar zodra er iets gebeurt, bijvoorbeeld syrie die mortieren afveurt, lijkt het alsof alle accounts hetzelfde copy pasten en dan moet ik daar allemaal doorheen scrollen
Dat is dus waar ik me al jaren aan irriteer. Het concept moet gewoon veranderen omdat alle volgers dezelfde inhoud keer op keer retweeten. Voordat je het weet ben je twintig pagina's verder en zie je nog steeds dezelfde dingen voorbij komen.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:03:23 #206
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210909265
Met al die broeders binnen de moslimgemeenschap zullen die Palestijnen toch vast wel hulp krijgen van omliggende landen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_210909266
quote:
[..]

Kom kom. Deze financieringen zijn om het Palestijnse middenveld te stimuleren.
pi_210909272
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er is nooit een Palestijnse staat geweest op het gebied waar nu Isral ligt waar Palestijnen de baas waren. Het is niet alsof er een stel joden na de Tweede Wereldoorlog kwamen wonen in een vreemd land en daar even hun tenten gingen neerzetten, zoals bijvoorbeeld de Amerikanen in Noord-Amerika wel deden op grondgebied van de indianen.
Ook geen Israel. Kindren van Israel leefden als nomaden. Altijd onder bewind van anderen geleefd.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:04:01 #209
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210909274
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik had het kunnen weten, het ligt natuurlijk weer aan Isral. Zoals altijd, alles.
Nee, da's meer zielig. Zichzelf fabeltjes vertellen dat "als als als dan", maar realiteit is dat geen enkel land daar zit te wachten op palestijnse vluchtelingen.
pi_210909276
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja mooi inhoudelijk weer.

Next.
pi_210909281
'Baby's vermoord in Kfar Aza, meerdere onthoofde lichamen ontdekt'

Langzaam maar zeker komt er meer naar buiten over de slachtpartij die Hamas heeft aangericht in kibboetsen als Kfar Aza, zo'n vijf kilometer ten oosten van Gaza. Het leger toont beelden van afgebrande huizen, auto's en ook lokale en internationale journalisten doen verslag van de verschrikkingen die zich sinds zaterdag afspeelden in het dorp. Vanochtend nog waren er gevechten aan de gang in Kfar Aza.

Zo vertellen militairen tegen verslaggevers onder meer over gezinnen die zijn uitgemoord. Er zouden naar verluidt zo'n veertig vermoorde baby's en jonge kinderen zijn aangetroffen. Ook zouden er meerdere lichamen zijn onthoofd door de terroristen van Hamas en overal liggen lichamen. Het zou voor het leger moeilijk zijn om de huizen van de slachtoffers te doorzoeken vanwege boobytraps die door de terroristen zijn achtergelaten.

(liveblog nos)

Dat ze elk lid van hamas stuk voor stuk mogen doodschieten.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_210909282
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]
En daarvoor woonde er weer een ander volk, en daarvoor ongetwijfeld ook nog iets. Het houdt niet op. Denken in 'dit land was oorspronkelijk van ons' is onzin, zker in een van de gebieden met de meest rijke geschiedenis ter wereld wat betreft vroege beschavingen.
Natuurlijk is dat onzin. Wat ook onzin is dat mensen denken te leven in een wereld waar Isral niet bestaat.

Hamas en aanverwanten geloven daar wel in. Wat extra gek is omdat er geen schijn van kans is dat Isral niet het hele midden oosten zou meesleuren in de ondergang.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:04:48 #213
38496 Perrin
pi_210909286
quote:
[..]

Dat geld komt natuurlijk totaal niet bij Hamas terecht.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:05:10 #214
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210909290
quote:
Jisjai is reservist van het Isralische leger en wil weer terug

Isral maakte bekend dat het 300.000 reservisten oproept in de strijd tegen Hamas. Het gaat om burgers die in Isral hun dienstplicht hebben vervuld. Jisjai is zo'n reservist van het Isralische leger en wil zich weer inzetten voor de krijgsmacht.
Dus ook Nederlandse staatsburgers naar het front eventueel.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:05:17 #215
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210909291
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:54 schreef Bensel het volgende:

[..]
Het was feitelijk nooit hun eigen gebied. Er was geen volk of staat die palestina of palestijnen heten. Anders hoor ik graag wie de leider was in de jaren 30 van de vorige eeuw. Het was wel een naam voor de regio, afkomstig vanuit een heel oud volk wat daar ooit geleefd heeft wat ook palestijnen werd genoemd. Dat waren, hoe ironisch, joden.

Korte historie vanaf 1850: het viel eerst onder de ottomanen, daarna onder brits mandaat, daarna israel, waarna verstevigd door de verschillende defensieve oorlogen, waarna israel de hele sinai heeft teruggegeven (had feitelijk niet gehoeven). In plaats van de plaatselijke bevolking (dat waren er niet heel veel, ongeveer 100.000 voornamelijk in nomadische stammen) en immigranten te verplaatsen, hebben ze land toegedeeld gekregen. En daarna is dus gaza zelfs autonoom geworden (omdat ze zo'n beetje alle joden daar uitgemoord hadden)
Ik heb zo het idee dat de toon van de uitleg veranderd zodra je vanuit ander perspectief kijkt. Ik krijg heel erg het idee dat je constant met zinnen als 'hadden ze niet hoeven te doen' nogal de boel probeert te benvloeden. Ik denk dat we hier toch echt al tot acties overgaan zodra ze hier een eigen gebied willen, coronatijd was al onderdrukking volgens bepaalde mensen, die nu vaak het hardst staat te schreeuwen dat er geweld gebruikt moet worden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:05:19 #216
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210909292
quote:
[..]

Palestijnen =/= Hamas. Stop eens met die take. Vermoeiend.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:05:32 #217
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210909295
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:53 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Omdat het welbekend is dat Sisi dankzij Isral aan de macht gekomen is. Als Morsi nog leefde en president was, dan waren die grenzen allang open geweest.

Even he, voor de goede orde: hebben de mensen die jij zo aanmoedigt en support uberhaupt iets van een eigen wil? Verantwoordelijkheden? Keuzevrijheden? Of zijn ze altijd de speelbal van die snode Ander?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210909296
twitter
pi_210909298
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee, over dat jij doet alsof het volledig, hermetisch was afgesloten. Dat was het niet. Dat is het nu pas, nadat Hamas een terreurdaad heeft gepleegd op volstrekt onschuldige burgers.

Dat Israel als tacktiek twee grondgebieden heeft opgesplitst, en hamas niet in de weg heeft gezeten omdat ze het zagen als een alternatief voor PLO zal niemand ontkennen met historische kennis.

Maar wat schiet je daarmee op? we zitten met de feiten van nu. Welke reactie acht jij wel proportioneel vanuit Israel na de slachtpartij van hamas?
Wat lul jij nou? Ik zeg dat Gaza een strook is geworden nadat Isral de fysieke verbintenis met overig Palestijnse land verbroken heeft en dat op illegale wijze.
pi_210909311
quote:
It's safe to say, Syria and Lebanon have also joined the war.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:06:41 #221
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210909312
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat Palestijnen = Hamas, maar ik geloof er geen reet van dat die geldstromen daar gescheiden blijven. Oftewel, de EU financiert terrorisme.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210909313
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:05 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Wat lul jij nou? Ik zeg dat Gaza een strook is geworden nadat Isral de fysieke verbintenis met overig Palestijnse land verbroken heeft en dat op illegale wijze.
En hiermee doel je op wat? Dat VN verdelingsplan uit '47 waar Isral wel mee akkoord ging maar door de Arabische landen is afgewezen?
pi_210909314
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:04 schreef TLC het volgende:

Langzaam maar zeker komt er meer naar buiten over de slachtpartij die Hamas heeft aangericht in kibboetsen als Kfar Aza, zo'n vijf kilometer ten oosten van Gaza. Het leger toont beelden van afgebrande huizen, auto's en ook lokale en internationale journalisten doen verslag van de verschrikkingen die zich sinds zaterdag afspeelden in het dorp. Vanochtend nog waren er gevechten aan de gang in Kfar Aza.

Zo vertellen militairen tegen verslaggevers onder meer over gezinnen die zijn uitgemoord. Er zouden naar verluidt zo'n veertig vermoorde baby's en jonge kinderen zijn aangetroffen. Ook zouden er meerdere lichamen zijn onthoofd door de terroristen van Hamas en overal liggen lichamen. Het zou voor het leger moeilijk zijn om de huizen van de slachtoffers te doorzoeken vanwege boobytraps die door de terroristen zijn achtergelaten.

(liveblog nos)

mujaheddin die mujaheddint :(
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:07:00 #224
38496 Perrin
pi_210909319
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:03 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ook geen Israel. Kindren van Israel leefden als nomaden. Altijd onder bewind van anderen geleefd.
Exact. Daarom dus een twee staten oplossing zodat ieder zijn stukkie heeft.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:07:24 #225
6484 ExTec
pi_210909324
quote:
18s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat geld komt natuurlijk totaal niet bij Hamas terecht.
Ow, jawel. Die duren appartementen in dubai voor de top moeten ergens van betaald worden.
pi_210909332
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:47 schreef Breekfast het volgende:
Voor degenen die het hebben over de open gevangenis die Gaza is: jullie lijkt het na afgelopen weekend een prima idee om de grenzen lekker open te gooien?

What could possibly go wrong?
Nou ja de Israli noemen het zelf ook een openlucht gevangenis, dan kunnen ze de bewoners ook zo behandelen

Stukje waar Mehdi Hassan het er over heeft
https://www.instagram.com(...)hid=MzRlODBiNWFlZA==

Of een ander gesprek, youtube
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:08:21 #227
38496 Perrin
pi_210909338
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, da's meer zielig. Zichzelf fabeltjes vertellen dat "als als als dan", maar realiteit is dat geen enkel land daar zit te wachten op palestijnse vluchtelingen.
En dat Egypte geen zin heeft in Hamas-terroristen die onrust stoken in Egypte. Als de Palestijnen een normaal bestuur hadden en zich niet lieten knechten door het extremisme hadden ze helemaal niet in een 'openluchtgevangenis' hoeven leven en hadden ze ook geen last gehad van de gevolgen van alle moordpartijen van Hamas.
pi_210909341
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:05 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Je had het over bezetting. Dat is Gaza niet meer.

Ofja. Dat was zo. Dankzij Hamas binnenkort misschien wel weer
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:08:31 #229
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210909342
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

Ik word een beetje moe van die gespeelde en selectieve verontwaardiging.
Daarmee doe je de input en inzet van de mods enorm te kort. Ik dacht zelfs aan het woordje ondankbaar. Maar dat zal ik maar niet gebruiken.

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210909348
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En hiermee doel je op wat? Dat VN verdelingsplan uit '47 waar Isral wel mee akkoord ging maar door de Arabische landen is afgewezen?
Als Isral zelf daarmee akkoord gegaan is, waarom overtreden zij elke regel uit dat plan dan?
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:08:57 #231
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210909350
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:00 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ik vind het wel vervelend dat wanneer er een nieuw incident gebeurt alle Twitter accounts hetzelfde posten. Ligt natuurlijk ook aan mij omdat ik honderden osint/nieuws accounts volg, maar zodra er iets gebeurt, bijvoorbeeld syrie die mortieren afveurt, lijkt het alsof alle accounts hetzelfde copy pasten en dan moet ik daar allemaal doorheen scrollen
De meeste accounts halen het sowieso al van andere nieuwssites, dus die hebben dezelfde twitterfeed rollen en zodra er nieuws is post men het ook.
pi_210909352
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat Palestijnen = Hamas, maar ik geloof er geen reet van dat die geldstromen daar gescheiden blijven. Oftewel, de EU financiert terrorisme.
Met die logica moet Nederland ook geen zaken meer doen met Israel. Onze belangrijkste handel-bondgenoot in het Midden-Oosten.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:09:38 #233
38496 Perrin
pi_210909357
quote:

[..]
Als je daar geld heenstuurt, komt het natuurlijk niet bij Hamas terecht. Er worden ook absoluut geen wapens van gekocht.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:09:50 #234
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210909359
quote:

(liveblog nos)

Oh soldaten zeggen het, dan zal het wel waar zijn; alle Palestijnen dood! Toch?
En Allah weet het het beste
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:10:04 #235
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210909362
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ze controleren heel veel. Er zal wellicht wel wat doorheen glippen daar is er altijd risico op maar weegt dat zwaarder dan burgers helpen? Naar mijn mening niet.
pi_210909364
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja maar Isral houdt zich daar dus niet aan.
pi_210909367
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik heb zo het idee dat de toon van de uitleg veranderd zodra je vanuit ander perspectief kijkt. Ik krijg heel erg het idee dat je constant met zinnen als 'hadden ze niet hoeven te doen' nogal de boel probeert te benvloeden. Ik denk dat we hier toch echt al tot acties overgaan zodra ze hier een eigen gebied willen, coronatijd was al onderdrukking volgens bepaalde mensen, die nu vaak het hardst staat te schreeuwen dat er geweld gebruikt moet worden.
Klopt, ze hadden het volledige recht om het gebied te houden, immers volgens het favoriete recht van moslims, het oorlogsrecht was het van hun geworden. Sterker nog, als ze toen niet zo vriendelijk waren geweest om gebieden terug te geven, was de situatie nu heel anders geweest.
Ik begrijp dat je verder niet meer ingaat op het 'maar het was grondgebied van palestijnen' narratief.
Over het geweldsdeel: de geallieerden hebben geweld gebruikt. hele steden kapot gebombardeerd om de nazi's te verslaan. Was dat volgens jou rechtvaardig?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:10:29 #238
6484 ExTec
pi_210909368
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Met die logica moet Nederland ook geen zaken meer doen met Israel. Onze belangrijkste handel-bondgenoot in het Midden-Oosten.
Donaties op 1 lijn zetten met bonafide economische activiteiten, mooi is dat.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:10:32 #239
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210909369
quote:

[..]
Dat is onmogelijk na deze aanval. Het is juist Gaza waarvan Israel zicht heeft gedisengageerd. Zie; https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_disengagement_from_Gaza

Dit maakt het verder losmaken van bijvoorbeeld de Westbank, nu het resultaat daarvan duidelijk is, in de toekomst onmogelijk. Een twee staten oplossing is dus simpelweg een te groot veiligheidsrisico voor Israel.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:10:50 #240
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210909372
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je daar geld heenstuurt, komt het natuurlijk niet bij Hamas terecht. Er worden ook absoluut geen wapens van gekocht.
Zolang jij het niet kan bewijzen moet je niet met zulke grote woorden komen. Zoveel aannames maak je hele tijd.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:10:55 #241
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210909374
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er is nooit een Palestijnse staat geweest op het gebied waar nu Isral ligt waar Palestijnen de baas waren. Het is niet alsof er een stel joden na de Tweede Wereldoorlog kwamen wonen in een vreemd land en daar even hun tenten gingen neerzetten, zoals bijvoorbeeld de Amerikanen in Noord-Amerika wel deden op grondgebied van de indianen.

De geschiedenis van beide volkeren op dat gebied gaat ver terug, tot ver voor onze jaartelling. Maar geen van beide was er ooit alleenheerser.
Dit verhaal zou beginnen rondom de eerste wereldoorlog, toen het nog van de Britten was. Die hebben een belofte gedaan, maar das niet helemaal goed verlopen.
pi_210909376
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:10 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja maar Isral houdt zich daar dus niet aan.
Hamas ook niet, maar dat boeit je dan weer wat minder.
pi_210909380
quote:

[..]
Toch is het een feit van algemene bekendheid dat een aanzienlijk deel de genadeloosheid van Hamas steunt en deelt.

Daar zijn weer redenen voor, anders dan geboren kwaadaardigheid. Je kunt Hamas en de 'gewone' Palestijn echt niet helemaal los van elkaar zien.
pi_210909386
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:11:37 #245
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210909387
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik ben een groot voorstander van New York opeisen.
Dat was van ons!!11!!! Wr die Britten!
pi_210909396
quote:

[..]
Dat verdelingsplan van 1948 was wel opgesteld door een comit dat een paar gin tonics teveel op had.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:12:25 #247
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210909401
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 21:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]
En daarvoor woonde er weer een ander volk, en daarvoor ongetwijfeld ook nog iets. Het houdt niet op. Denken in 'dit land was oorspronkelijk van ons' is onzin, zker in een van de gebieden met de meest rijke geschiedenis ter wereld wat betreft vroege beschavingen.
pi_210909409
Duitse hippie leeft nog ?

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210909411
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je had het over bezetting. Dat is Gaza niet meer.

Ofja. Dat was zo. Dankzij Hamas binnenkort misschien wel weer
Gaza behoort tot Palestina. Het gebied tussen Palestina en Gaza is bezet gebied. Dus gebied wat behoort tot de oorspronkelijke mensen uit Gaza. Wat begrijp jij niet? Ik kan het niet makkelijker verwoorden dan dit.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:13:24 #250
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210909412
quote:

(liveblog nos)

Enorm barbaars en daarmee schieten ze zichzelf in de voeten en de wereld zal nog lang naschudden.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:14:59 #251
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210909426
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:11 schreef Confetti het volgende:

[..]
Toch is het een feit van algemene bekendheid dat een aanzienlijk deel de genadeloosheid van Hamas steunt en deelt.

Daar zijn weer redenen voor, anders dan geboren kwaadaardigheid. Je kunt Hamas en de 'gewone' Palestijn echt niet helemaal los van elkaar zien.
Ik heb de cijfers voorbij zien komen ja. Al zou ik daar wel bij afvragen in hoeverre ze zich vrij voelen om een andere mening te hebben. Vele jaren van onderdrukking heeft ook niet geholpen uiteraard.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:15:28 #252
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210909432
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:13 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Enorm barbaars en daarmee schieten ze zichzelf in de voeten en de wereld zal nog lang naschudden.
Waarom geloof je dit? Omdat militairen dat zeggen over hun vijand?
pi_210909435
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat was van ons!!11!!! Wr die Britten!
We hebben het voor een appel en een ei verkocht, de typisch Nederlandse handelsgeest. :')

De andere optie was dat de Britten ons eruit zouden trappen, dus dat hebben we toch maar mooi voorkomen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210909437
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:13 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
Heb daarover ook tweets gelezen , het zou van Bild komen. Dat zou wel goed nieuws zijn
pi_210909439
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Hamas ook niet, maar dat boeit je dan weer wat minder.
Als Hamas gronden wat oorspronkelijk tot hen behoort terugwint, dan is dat niet tegen de regels. Sterker nog, het heeft het recht om zich te verdedigen tegen bezetter Isral en dat op een offensief manier. De manier waarop het gebeurt is natuurlijk een andere discussiepunt.
pi_210909443
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:10 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat is onmogelijk na deze aanval. Het is juist Gaza waarvan Israel zicht heeft gedisengageerd. Zie; https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_disengagement_from_Gaza

Dit maakt het verder losmaken van bijvoorbeeld de Westbank, nu het resultaat daarvan duidelijk is, in de toekomst onmogelijk. Een twee staten oplossing is dus simpelweg een te groot veiligheidsrisico voor Israel.
Makkelijk geschreven, maar wat is dan de oplossing? Ik kan er wel een paar bedenken, maar die hebben allemaal het commitment een oorlogsmisdadiger te willen worden nodig.
pi_210909444
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:13 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Gaza behoort tot Palestina. Het gebied tussen Palestina en Gaza is bezet gebied. Dus gebied wat behoort tot de oorspronkelijke mensen uit Gaza. Wat begrijp jij niet? Ik kan het niet makkelijker verwoorden dan dit.
Met deze mentaliteit bereik je helemaal niets. Het lijkt erop dat jij geheel Israel het liefst ziet verdwijnen.

Mag, natuurlijk. Maar constructief is het niet.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:16:31 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210909450
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:15 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Waarom geloof je dit? Omdat militairen dat zeggen over hun vijand?
Nee; omdat Hamas zo bekend staat om diens mate van beschaving.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210909454
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:13 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
Lijkt er inderdaad op.
pi_210909461
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210909470
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:15 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Met deze mentaliteit bereik je helemaal niets. Het lijkt erop dat jij geheel Israel het liefst ziet verdwijnen.

Mag, natuurlijk. Maar constructief is het niet.
Dat idee heb ik eerder over mensen die met hun extreme gedachtegangen een fundamentele basis vormen voor het idee dat een uitmoordcampagne van Isral op de Palestijnen rechtvaardigt.

Altijd maar dan ook altijd terugkeren naar de kern van het probleem: bezetting en onderdrukking.
pi_210909480
Tijd voor bakkie koffie.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:18:41 #263
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210909483
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee; omdat Hamas zo bekend staat om diens mate van beschaving.
Dus dan geloof je het ook als hetzelfde over het idf wordt gezegd? Als je de cijfers erbij pakt hebben zij namelijk meer bloed aan hun handen dan de Palestijnen.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:18:43 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210909484
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:17 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Dat idee heb ik eerder over mensen die met hun extreme gedachtegangen een fundamentele basis vormen voor het idee dat een uitmoordcampagne van Isral op de Palestijnen rechtvaardigt.

Altijd maar dan ook altijd terugkeren naar de kern van het probleem: bezetting en onderdrukking.
En toch heeft Isral dat, ondanks die enorme wapenmacht waar je zelf steeds over spreekt, niet ondernomen. Waarom niet?

Zou het kunnen dat de meeste Israli's helemaal niet uit zijn op de vernietiging van Palestijnen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210909499
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:03 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Dat is dus waar ik me al jaren aan irriteer. Het concept moet gewoon veranderen omdat alle volgers dezelfde inhoud keer op keer retweeten. Voordat je het weet ben je twintig pagina's verder en zie je nog steeds dezelfde dingen voorbij komen.
Misschien moeten de moslims eens stoppen met de Jodenhaat?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_210909501
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:10 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dit verhaal zou beginnen rondom de eerste wereldoorlog, toen het nog van de Britten was. Die hebben een belofte gedaan, maar das niet helemaal goed verlopen.
Jij doelt op o.a. de Balfourverklaring en het Sykes-Picotverdrag ja. Daar lag de moderne basis van het huidige 'gezeik' en het ontstaan van Isral.

Perrin heeft wel gelijk dat de geschiedenis nog verder terug gaat in principe ja.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:20:51 #267
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210909511
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gevoelige beelden
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:21:36 #268
38496 Perrin
pi_210909521
Rondje bommen weer in Gaza.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:21:43 #269
13462 BansheeBoy
pi_210909522
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

Zou het kunnen dat de meeste Israli's helemaal niet uit zijn op de vernietiging van Palestijnen?
Het landje pik, de vernederingen, de slachtoffers, de checkpoints, het sluiten van de grenzen. DT is de reden van het bestaan van hamas.

Ik ga mijn fietsband ook pas plakken als deze lek is Etto.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_210909528
twitter

Interessant om te zien hoe zo’n telefoongesprek gaat
pi_210909529
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:20 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Jij doelt op o.a. de Balfourverklaring en het Sykes-Picotverdrag ja. Daar lag de moderne basis van het huidige 'gezeik' en het ontstaan van Isral.

Perrin heeft wel gelijk dat de geschiedenis nog verder terug gaat in principe ja.
Sykes Picot staat helemaal los van het Palestina probleem. Dat hebben de Britten helemaal alleen gecreerd.
pi_210909547
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:15 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Als Hamas gronden wat oorspronkelijk tot hen behoort terugwint, dan is dat niet tegen de regels. Sterker nog, het heeft het recht om zich te verdedigen tegen bezetter Isral en dat op een offensief manier. De manier waarop het gebeurt is natuurlijk een andere discussiepunt.
Even voor de goede orde, Palestina was nooit een eigen land en heeft in principe dus geen land te heroveren. Het was een gebied waar meerdere religies doorelkaar woonden.

En ik denk dat de manier die Hamas koos afgelopen weekend niet direct valt onder "het recht om zich te verdedigen".

Even een nuance.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:24:15 #273
38496 Perrin
pi_210909551
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:20 schreef Momo het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gevoelige beelden
Hun Hamas-matties zitten nog te wachten in hun tunnel in Gaza tot ze een bom koppen.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:24:31 #274
13462 BansheeBoy
pi_210909553
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:22 schreef koos_vriendloos het volgende:
[ twitter ]

Interessant om te zien hoe zo’n telefoongesprek gaat
Wat een nepperd. Wat een gluiperd. Dat gesprek is duidelijk fake. :N

pi_210909559
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:20 schreef Momo het volgende:
SPOILER
Gevoelige beelden
Echt waar? Waar ik bij sommige beelden nog wel twijfel heb ik hierbij vooral dat een goed Hamas lid een dood Hamas lid is.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:26:00 #276
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210909566
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:10 schreef Bensel het volgende:

[..]
Klopt, ze hadden het volledige recht om het gebied te houden, immers volgens het favoriete recht van moslims, het oorlogsrecht was het van hun geworden. Sterker nog, als ze toen niet zo vriendelijk waren geweest om gebieden terug te geven, was de situatie nu heel anders geweest.
Ik begrijp dat je verder niet meer ingaat op het 'maar het was grondgebied van palestijnen' narratief.
Over het geweldsdeel: de geallieerden hebben geweld gebruikt. hele steden kapot gebombardeerd om de nazi's te verslaan. Was dat volgens jou rechtvaardig?
Ik stel vooral vragen en ik probeer geen conclusie te trekken. Ook over de tweede wereldoorlog kun je achteraf zeggen dat de Duitse bevolking tot op zekere hoogte ook slachtoffer is of werd. In die tijd hebben de Engelse keihard Duitsland gebombardeerd met het idee dat men wel even depressief zou worden daar en de moed zou opgeven. Dat gebeurde juist niet, men zocht elkaar op en werd sterker, toen ging Duitsland hetzelfde doen bij de Britten, allesvernietigend was het idee met ook als doel dat men het daarna niet meer zou zien zitten.

Zodra je alles gaat vernietigen uit woede, maak je de vijand vaak niet veel zwakker en wordt men alleen maar zekerder van hun zaak. Maar het heeft niet het gewenste effect, integendeel. Door met de halve wereld tegen de andere halve wereld lijnrecht tegenover elkaar te staan, daar gaan geen fijne dingen uitkomen als we allemaal keihard gaan reageren uit woede. Die woede heb ik ook, maar ik probeer toch altijd in oog te houden wat er in Irak en Afghanistan is gebeurd, en dan kun je moeilijk stellen dat het er allemaal beter van is geworden, integendeel. Maar de halve wereld vond een aanval toen ook rechtvaardig, terwijl achteraf bleek dat het helemaal niet waar was.

Nu zie ik veel mensen blind weer op die trein springen en bijna eisen dat er wordt geslacht en ja, dat zie ik natuurlijk ook bij die andere halve wereld gebeuren. Beide helften vinden ook nog eens van zichzelf dat zij de enige waarheid in dit verhaal hebben en walgen ervan dat de andere helft die negeert. Vreselijke oorlogsmisdaden worden hier gebracht als fouten, maar de vraag is hoe relevant dat is in de beleving van iemand die met onmenselijk geweld te maken heeft gehad. En dat geldt voor iedereen, daarom ie het ook zo lastig om voor maar een kant te kiezen, waarmee je zelf dan bijdraagt aan het hele probleem. En, nee, dat neemt niet weg dat afgelopen zaterdag behoorlijk gruwelijke dingen zijn gebeurd waar we met ons hoofd niet bijkunnen. Maar ik kan er met mijn hoofd ook niet bij hoe het voelt als je dorp wordt platgebombardeerd omdat een Somalier een vliegtuig in een toren vliegt en de halve wereld zich door een leugen laat verleiden tot bloedvergieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')