Goed hoor schatjequote:Op maandag 9 oktober 2023 21:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Verwijzing naar deel 7 mist in de OP.
Al zijn verwijzingen inmiddels wel érg 2019 of zeau.
-Edit: demmit-
Tweede deel van mijn comment blijft staan
Balen dat je terug moest welquote:Op maandag 9 oktober 2023 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja goed. Dit dus. Ik hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden
Achteraf echt blij dat mijn moedertjequote:
Vind het alsnog een entertaining travelsnack om te lezen. Wel lullig voor jou natuurlijk dat het belangrijkste deel van je reis niet door kon gaan.quote:Op maandag 9 oktober 2023 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ja goed. Dit dus. Ik hoop dat jullie het nog steeds leuk vinden
A wee bit of water there, my lovequote:Op maandag 9 oktober 2023 21:25 schreef Hallojo het volgende:
Die spoortunnel is inderdaad wel wat vochtig.
weequote:
Soms zijn ze best wel handig jaquote:Op maandag 9 oktober 2023 21:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Achteraf echt blij dat mijn moedertjezaterdagavond al alarm geslagen had vlak voordat ik offline ging, zodat ik al kon nadenken over het vervolg. Ga ik haar komende zaterdag ok nog wel even vertellen
De treinenboer annuleerde zelf dus die betaalt. Veel activiteiten kon ik nog op tijd annuleren. De grootste kostenpost is denk ik nog de eerste nacht hotel, die ben ik kwijt. Maar ja. Om daarvoor nou moeilijk te gaan doen heb ik niet eens zin in eigenlijk.quote:Op maandag 9 oktober 2023 23:54 schreef MaJo het volgende:
Wat balen van je Schotland trip! Ik was denk ik wel een paar dagen in Londen gebleven, je bent er tochKrijg je nog iets terug van de verzekering?
Dus dan maar bier bij het ontbijtquote:Op maandag 16 oktober 2023 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 146
Afraders
Nou, weinig, ja de bar van het BW hotel Zur Post ("Hugo's Watch Bar") waar de prijzen van de drankjes niet te vinden zijn, maar waar je bij afrekenen tegen een lelijke verrassing aanloopt. Gewoon niet heen gaan.
Lekker tripje weer zo te lezenquote:Op maandag 16 oktober 2023 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Bestemming
Bremen, Duitsland
ja dit handgemaakte schouwspel:quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Verse vervangingssnack![]()
Nog souveniertjes gekocht?
quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja dit handgemaakte schouwspel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar dat heeft verder niet echt wat met Bremen te maken.
Haha, 1,5 uur door de binnenstad tuffen voor 1 persoon. Die hebben bij dat rondje geen winst gedraaid.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Bestemming
Bremen, Duitsland
Datum / data
Woensdag 11 t/m vrijdag 13 oktober 2023
Beweegreden
Nja, nadat het Schotse avontuur in het water viel had ik plotseling een hoop tijd over. Toch maar even wat leuks doen.
Voorbereidingen
Nja, weinig. Gauw even een boekje in elkaar geprutst natuurlijk, dat dan weer wel.
Aanraders
De binnenstad is leuk! En alles is lekker dichtbij elkaar. En er is veel te zien: Stadhuis, Dom, Bremer Stadtmusikanten, Böttcherstrasse, Schnoorviertel en natuurlijk de Weser.
Afraders
Nou, weinig, ja de bar van het BW hotel Zur Post ("Hugo's Watch Bar") waar de prijzen van de drankjes niet te vinden zijn, maar waar je bij afrekenen tegen een lelijke verrassing aanloopt. Gewoon niet heen gaan.
Foto's!
Dus woensdagmiddag uit Deventer vertrokken, en misschien wel voor het laatst een blik geworpen op de BordBistro. Ze gaan eruit per half december, en misschien wel eerder![]()
[ afbeelding ]
Nog mooi even koffie en een Schinken-Käse-Baguette kunnen scoren
[ afbeelding ]
Vrij probleemloos kwam ik 3 uur later aan in Bremen waar ik een hotelletje tegenover het Hauptbahnhof had. Mooie ruime kamer (weer geen geweldig uitzicht maar ja lekker belangrijk).
[ afbeelding ]
Natuurlijk uiteraard vanzelfsprekend eerst even het zwembad inJacuzzi buiten dienst maar wat geeft het. Hier konden fatsoenlijk baantjes in getrokken worden en dan vind ik het al snel prima
![]()
[ afbeelding ]
Na het zwemmen een terrasje opgezocht. Eerst een potje Erdinger op de tochnogvakantie en daarna maar blijven eten ook. Om te beginnen aardappel-kaassoep met spek @:bitterbal![]()
[ afbeelding ]
Gevolgd door een mooie schnitzel met champignons![]()
[ afbeelding ]
Pffff zoooo lekkereven een kwartiertje de boel laten zakken, toen kon er nog een toetje bij
Apfelstrudel met vanille-ijs en slagroom
![]()
[ afbeelding ]
Hier begint het al te schemeren. Een blik op het Hauptbahnhof vanaf het terrasje waar ik net zat te eten.
[ afbeelding ]
Donderdagochtend eerst naar de ontbijtzaal. Beetje het standaard pakketje. Ik heb nooit zo veel honger in de ochtend.
[ afbeelding ]
Daarna de stad in, het was een stralende dag donderdag. Wel vrij fris maar niet koud of zo verder.
[ afbeelding ]
Langs een snoepwinkeltje gekomen. Maar niet naar binnen gegaan![]()
[ afbeelding ]
Even verderop poseerde ik naast het gothische stadhuis uit 1440 bij de Bremer Stadtmusikanten. Uit het beroemde sprookje van de gebroeders Grimm.
[ afbeelding ]
Daarna doorgelopen naar de Böttcherstrasse, een straatje vol met architectonisch interessante gebouwen. Eigenlijk ook speciaal als zodanig daar neergezet, soort openluchtmuseum. Toeristenfuik ook natuurlijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Paar honderd meter daarvandaan is de volgende toeristenfuik: het beroemde Schnoorviertel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarna weer terug naar de Domsheide. Om kwart voor twaalf moest ik "verzamelen" bij Die Glocke, een concertzaal met een geweldige akoestiek, voor de sightseeing busrondrit.
[ afbeelding ]
Dit is de bus. Voor ¤ 23,50 een rondrit van anderhalf uur geboekt.
[ afbeelding ]
Uiteindelijk bleek ik de enige passagier te zijn. Maar men verblikte of verbloosde niet, ze hebben gewoon, voor mij alleen, de hele ronde van naderhalf uur geredenDikke fooi gegeven allebei. Hier de volledige bezetting in de binnenspiegel van de bus
![]()
[ afbeelding ]
Na afloop was het wel tijd voor een hapje lunch, dus nam ik een broodje döner met alles erop en eraan (geen kaas)
[ afbeelding ]
In de middag ben ik weer even uitgebreid in het zwembad gaan liggenen daarna vond ik in een hoekje van de binnenplaats achter het hotel de Südtiroler Hütte.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar ook maar blijven eten: Hausgemachte Eierspätzle mit Rostzwiebeln und Salat. Vegetarisch dus.
[ afbeelding ]
Naja toen ik het eten op had was het half zeven of zo. Veel te vroeg om te gaan slapen, dus de rest van de avond heb ik in de Ierse pub doorgebracht, ook op steenworp afstand.
[ afbeelding ]
Vrijdagochtend regende het. Na het ontbijt en het uitchecken werd het gelukkig droog. Ik liep weer de stad in voor een rit met het apentreintje.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarna even geluncht bij de McDonald's, en weer via de Böttcherstrasse naar de Martini-anleger gelopen. Daar legde net de Gräfin Emma aan voor een boottocht over de Weser en door de haven.
[ afbeelding ]
Helemaal waterdicht is de boot blijkbaar niet. Hier was men druk bezig wat overtolig water uit het raam te scheppen voordat we aan boord mochten![]()
[ afbeelding ]
Op de terugweg naar het centrum nog even een blik geworpen op de Vrijmarkt die net begonnen was. Niet bij de waarzegster naar binnen geweest.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel nog even een uurtje opgevouwen in het Übersee-museum, een soort tropenmuseum. Was van alles te zien maar een echt thema ontbrak dus. Nou ja, prima plek om een uurtje van de straat te zijn.
[ afbeelding ]
De Ierse Pub ging namelijk pas om vijf uur open, dus daarna ben ik daarheen verkast. En heb ik me daar nog wat Murphy's Irish Red laten brengen totdat het tijd was om de trein richting Osnabrück te pakken. Dat was wat lastig en moeilijk met vertragingen en zo, maar het is allemaal gelukt. Hier nog een laatste blik op Bremen Hbf in de zwarbewolkte avondschemering.
[ afbeelding ]
En om 22:00 was ik uiteindelijk weer thuisTot de volgende keer maar weer
Een echte FOK!ker zou helemaal in zijn eentje op de achterbank in die bus zijn gaan zitten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 22:03 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Haha, 1,5 uur door de binnenstad tuffen voor 1 persoon. Die hebben bij dat rondje geen winst gedraaid.
Info@tipica-reizen.nlquote:Op woensdag 18 oktober 2023 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
inmiddels is bijna alles van de geannuleerde schotlandvakantie weer terugbetaald. en Bremen natuurlijk ook betaald. Er is nog wat over. Het jaar is nog niet om
Als jouw toko over 9 jaar nog bestaat ben je serieus de eerste waar ik contact mee opneem.quote:
Bij alles. Prijs op aanvraag. En geen indicatie er bij. Dat gaat hem niet worden voor mij. Ik wil vooraf weten in welke richting ik moet denken mbt de kosten.quote:
Nou, stuur een mail of niet. Kunnen we hier verder met snacks en commentaar op snacks.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 20:46 schreef z80 het volgende:
[..]
Bij alles. Prijs op aanvraag. En geen indicatie er bij. Dat gaat hem niet worden voor mij. Ik wil vooraf weten in welke richting ik moet denken mbt de kosten.
Dat kan je toch zelf ook wel in schatten?quote:Op woensdag 18 oktober 2023 20:46 schreef z80 het volgende:
[..]
Bij alles. Prijs op aanvraag. En geen indicatie er bij. Dat gaat hem niet worden voor mij. Ik wil vooraf weten in welke richting ik moet denken mbt de kosten.
Zo'n tripje was het geloof ik nietquote:Op zaterdag 9 december 2023 22:08 schreef flipsen het volgende:
Lekkah! Maar geen @:Fogel meet? Enne, met zo´n knus tweepersoonsbed ben ik wel benieuwd naar foto´s van collegaatje
quote:Op zaterdag 9 december 2023 22:08 schreef flipsen het volgende:
Lekkah! Maar geen @:Fogel meet? Enne, met zo´n knus tweepersoonsbed ben ik wel benieuwd naar foto´s van collegaatje
Ik woon zo’n 500-600km noordelijkerquote:Op zaterdag 9 december 2023 22:08 schreef flipsen het volgende:
Dus? Pis-stukje, zeker voor een meet met Fles. Ik Reed gisteren 450km naar Buenos Aires om met klanten te gaan eten, vanochtend weer terug. Prioriteiten jonguh, dit dat alles...quote:
Hij was dit weekend in Nederland (zag en begreep ik te laat, iets met een appje over een FOKstok) dus hij had ook Fles dit weekend hier kunnen meeten.quote:Op zondag 10 december 2023 01:42 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dus? Pis-stukje, zeker voor een meet met Fles. Ik Reed gisteren 450km naar Buenos Aires om met klanten te gaan eten, vanochtend weer terug. Prioriteiten jonguh, dit dat alles...
Volgens mij heeft ie ze volledig in het vuur ondergedompeldquote:Op zondag 10 december 2023 01:05 schreef liesje1979 het volgende:
Zķ moeilijk is marshmallows roosteren toch ook weer niet?
Ze verkopen hun oude zooi wel mooi.quote:Reizen per trein is de toekomst. Reizen per trein is ook anders.
Wanneer je op stedentrip gaat met GreenCityTrip neem je de tijd om te reizen. Onthaasten, geen wifi, genieten van de reis. Terwijl het landschap voorbij glijdt maken de passagiers het gezellig in de trein. De reizigers nemen een hapje en drankje mee om de avond compleet te maken.
In de avond worden de stoelen omgeklapt tot bedden. Het is even wennen om te kunnen slapen. De trein wiegt je in slaap. Maar af en toe word je toch even wakker, waar rijden we op dit moment precies? Soms staan we even stil voor een rood sein.
De gordijnen gaan open, de ochtendzon schijnt over het landschap. We beginnen de bestemming te naderen. Na een lange reis kom je aan. Je hebt genoten van het uitzicht, goede gesprekken gehad en misschien wel nieuwe vrienden gemaakt.
Ik zou zo boeken, maar ik ben dan ook gewend aan de Tren Patagonico, die is volgens mij nog veel ouder en maakt nog veel meer herrie (en ook geen wifi, duh).quote:Op zondag 24 december 2023 21:06 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ze verkopen hun oude zooi wel mooi.
Denk dat ik dat voor een half uurtje wel geinig zou vinden.quote:Op zondag 24 december 2023 21:08 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik zou zo boeken, maar ik ben dan ook gewend aan de Tren Patagonico, die is volgens mij nog veel ouder en maakt nog veel meer herrie (en ook geen wifi, duh).
Ja nou ja ik was ook wel wat gewend qua slaaptreinen hoor, maar dit was echt onder de maat. Hopelijk gaan ze snel een beetje winst maken, dan nieuw spul kopen. Want verder is het best een goed idee gewoonquote:Op zondag 24 december 2023 21:06 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ze verkopen hun oude zooi wel mooi.
Ja, dat was ook mijn eerste reactie: ik heb een heel ander Praag gezienquote:Op zondag 24 december 2023 20:41 schreef AnneX het volgende:
Totaal andere dingen gedaan dan wij eerder.
Jammer van de wasmachine rit x 2 . Dat leek mij een leuke reis.
Dank voor het meeereizen.
Dan heb je nog even wat bij te lezen tot het darts weer begintquote:Op zondag 24 december 2023 23:30 schreef Wertha het volgende:
Heb op deze avond dit topic pas ontdekt. Gave rapportages.![]()
Ben toch het langste blijven hangen bij de foto van het poortgebouw van Auschwitz. Het verhaal achter die plek... daar kan je niet anders dan stil bij blijven staan. Keer op keer weer opnieuw.
jazekerquote:Op maandag 25 december 2023 00:52 schreef MadMaster het volgende:
Praag, altijd leuk en mooi…
Heb je bij de toko van meneer Jelinek ook zijn whisky (Gold Cock…) aangetroffen?
Niet te drinken, maar die namen zijn altijd goed voor een paar leuke verhalen…
[ afbeelding ]
Kom eens langs…quote:Op maandag 25 december 2023 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
jazekerde 20 jaar was best prima. Waar kun je voor een paar euro een whisky van 20 jaar proeven?
Nou ja, travelmaat had dus een arrangement "gewonnen" bij Vakantieveilingen.nl, dat was geloof ik 71 Euro. Treinreis en twee hotelovernachtingen. Wauwquote:Op zondag 24 december 2023 23:27 schreef flipsen het volgende:
Wat kostte dat tripje eigenlijk? Een oud TRV-mod (we noemen geen namen hoor, @:Dutchtrain) ging deze week met de trein in 12 uur van Rotterdam naar Barcelona voor 95 euro. Daar wil ik ook nog wel over nadenken als alternatief voor het vliegtuig
Aardige ideeën voor het voorjaar. Dan doe ik het wel met het regionaal vervoer overdag in twee dagen met een overnachting in Dresden, en fiets mee om naar huis terug te fietsenquote:Op zondag 24 december 2023 21:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja nou ja ik was ook wel wat gewend qua slaaptreinen hoor, maar dit was echt onder de maat. Hopelijk gaan ze snel een beetje winst maken, dan nieuw spul kopen. Want verder is het best een goed idee gewoon
Ja, dit zijn leuke topics.quote:Op zondag 24 december 2023 23:30 schreef Wertha het volgende:
Heb op deze avond dit topic pas ontdekt. Gave rapportages.
quote:Op zondag 10 december 2023 01:05 schreef liesje1979 het volgende:
Zķ moeilijk is marshmallows roosteren toch ook weer niet?
Geleerd van de bestequote:Op zondag 10 december 2023 06:43 schreef kwiwi het volgende:
Volgens mij heeft ie ze volledig in het vuur ondergedompeld
Dat dus.quote:Op maandag 25 december 2023 10:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, travelmaat had dus een arrangement "gewonnen" bij Vakantieveilingen.nl, dat was geloof ik 71 Euro. Treinreis en twee hotelovernachtingen. Wauw![]()
Komt nog bij:
Bijdrage SGR ¤ 5 per persoon
Bijdrage calamiteitenfonds ¤ 2,50
Boekingskosten ¤ 25
PLUSpakket (beddegoed in de trein en een ontbijtdoosje) ¤ 39 per persoon
Hele coupé als privécoupé ¤ 179 per persoon
dus dat was alweer ¤ 544,50
En dat was officieel in de britsenklasse. Die bedden op de tweede foto krijg je alleen in de Comfort-klasse. We hadden een gratis upgrade gekregen omdat ze ons de best mogelijke ervaring wilden bieden (lees, de trein was lang niet uitverkocht en iedere wagon die we niet mee hoeven nemen scheelt weer).
Dan hebben we het nog niet over koffie bij dat ontbijtdoosje (¤ 3 extra) of ontbijt in het hotel (¤ 15 per persoon per nacht).
Ga lekker vliegen
Ik zat de hele snack te lezen om dit te weten te komen. Anticlimaxquote:Op zaterdag 13 januari 2024 17:01 schreef liesje1979 het volgende:
Wat deed de oude kassatrut precies dat ze een afrader is geworden?
Gewoon "gleichfalls" zeggenquote:Op zaterdag 13 januari 2024 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ze wenste me prettig weekend en toen zei ik "Sie auch" maar dan moest "Ich Ihnen auch" zijn en dat was dus niet goed en toen werd ze grumpy en toen rende ik hard weg.
Oh dat zocht ik. Ik had al het idee dat ze "na wzajem" niet zou verstaan.quote:
Gleichfallsquote:Op zaterdag 13 januari 2024 17:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ze wenste me prettig weekend en toen zei ik "Sie auch" maar dan moest "Ich Ihnen auch" zijn en dat was dus niet goed en toen werd ze grumpy en toen rende ik hard weg.
ja dat plattdüütsch he? volgens mij begint dat bij Almelo en is het pas voorbij Osnabrück echt Duits geworden.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 17:10 schreef derLudolf het volgende:
Het Platt in die Grafschaft lijkt erg op het Nederlands inderdaad. Een oom en tante van me hebben er gewoond, ooit hoorde ik een buurman zeggen, dat ie "op fietse op hoes an" ging. Dat bleek dus het dialect te zijn, geen poging tot Nederlands.
Overigens heb ik ooit online ergens gelezen dat tot begin 20e eeuw kerkdiensten in Neuenhaus in het Nederlands waren
Het spraakgebied van Nedersaksische dialecten - daar horen dus ook Twents, Sallands, Drents, Gronings bij - is groter dan het gebied waarin Nederlands wordt gesprokenquote:Op zaterdag 13 januari 2024 17:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja dat plattdüütsch he? volgens mij begint dat bij Almelo en is het pas voorbij Osnabrück echt Duits geworden.
Goed begin weerquote:Op zaterdag 13 januari 2024 16:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 149
Bestemming
Neuenhaus, Duitsland
Eerste snack van 2024, de kop is erafOp naar meer!
Die Estrella Galicia gaat er prima in kan ik je vertellenquote:Op zaterdag 13 januari 2024 17:45 schreef Duvel het volgende:
Ik heb nog nooit lekker bier uit Faxe gedronken, dus ik wens je sterkte.
En ik maar denken dat de NS de enige was met smerige treinenquote:Op zaterdag 13 januari 2024 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja heDit was het uitzicht van binnenuit. Het enige wat je ziet zijn reflecties tegen de (schone) binnenkant
![]()
[ afbeelding ]
Dit bericht verdient 20 duimpjesquote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
toch snap ik jullie niet hoor. Voor een lang weekend Praag krijg ik met hangen en wurgen 11 likes, een half middagje naar netoverdegrenshausen binnen een paar uur 12
quote:Op zaterdag 13 januari 2024 21:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit bericht verdient 20 duimpjes
Jawel.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 21:29 schreef marcb1974 het volgende:
Komen er nog verre snacks dit jaar?
Het was bij deze snack niet zo ver terug naar boven scrollen om op like te klikkenquote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
toch snap ik jullie niet hoor. Voor een lang weekend Praag krijg ik met hangen en wurgen 11 likes, een half middagje naar netoverdegrenshausen binnen een paar uur 12
Wacht. Zeg je nou, minder foto's meer likes?quote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het was bij deze snack niet zo ver terug naar boven scrollen om op like te klikken![]()
Kijk niet zo naar de likes johquote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht. Zeg je nou, minder foto's meer likes?Ik heb daar pas nog naar gevraagd, iedereen wilde hoe meer foto's hoe liever.
Ik zie dit topic voor het eerst door de link in het treinentopic, dat verklaart mijn duimpje voor deze netoverdegrens post.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Al mijn reisverslagen heten Travelsnacksquote:Op zondag 14 januari 2024 08:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie dit topic voor het eerst door de link in het treinentopic, dat verklaart mijn duimpje voor deze netoverdegrens post.
Een trip die voor anderen ook makkelijk te doen is, dat scheelt misschien ook qua duimpjes.
Ik mis de kosten nog (vanaf de grens).
En waar uitchecken en een Duits kaartje kopen.
En is een weekend nog een snack of is dat een (lichte) maaltijd?
Dit, ik like nauwelijks iets, kijk wel altijd graag de snacks. Zal voor meer mensen geldenquote:Op zondag 14 januari 2024 05:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Kijk niet zo naar de likes johHoe meer foto's hoe beter inderdaad
Maar niet iedereen denkt er ook altijd aan om op like te klikken na het lezen van de snack, ik in ieder geval niet. Betekent niet dat ik het niet leuk vond!
Ja, hoe meer foto's hoe beter! Vooral met de tekstjes erbij! Die combi is goud!quote:Op zaterdag 13 januari 2024 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht. Zeg je nou, minder foto's meer likes?Ik heb daar pas nog naar gevraagd, iedereen wilde hoe meer foto's hoe liever.
niet op letten, ik like ze ook niet allemaalquote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Thnx.quote:Op zondag 14 januari 2024 09:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Al mijn reisverslagen heten Travelsnacksin de OP staan links naar de eerdere delen. Heb je nog even wat te doen
![]()
Verder denk ik niet dat anderen dit heel snel zullen doen eigenlijk, maar dat geldt voor wel meer reisjes. Daar doe ik het ook niet voor.
¤ 25 euro retourtje vol tarief vanaf Hengelo. Je kunt ook een kaartje vanaf Oldenzaal kopen maar dan moet je daar de trein uit, paal zoeken, rennen, terug de trein in etc. Niet relaxed. Dus dat
Oh wacht ik had nog in Hengelo kunnen overstappen en in Oldenzaal weer. Want je mag natuurlijk niet met je OVC in de Eurobahn. Dan was het wat goedkoper geworden. Whatever![]()
Ja ik krijg vaker de vraag wat het allemaal kost en zo. Heb de template even aangepast met een kopje "Kosten". Zal er de volgende keer op lettenquote:Op zondag 14 januari 2024 22:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Thnx.
Ik weet dat je op sommige Duitse stations kunt uitchecken (Emmerich, Aken, en vast nog meer), maar juist daarom vind ik zulke zaken wel interessant om te weten
Ah, super!quote:Op maandag 15 januari 2024 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja ik krijg vaker de vraag wat het allemaal kost en zo. Heb de template even aangepast met een kopje "Kosten". Zal er de volgende keer op letten
T is dat het niet kan, maar normaal krijg je met zo'n opmerking een dislikequote:Op zaterdag 10 februari 2024 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 150Jubileum
![]()
En nu liken met jullie hoofdens![]()
+30 nu goffedommequote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat pontje is al uit 14-zwartwit inderdaad, en die kerk is van 1830, al stond er wel al eerder een toren om de burgers met klokgelui voor naderend onheil te waarschuwenquote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:13 schreef sigme het volgende:
En dat NH-kerkje werd gebouwd (eigenlijk: de oude paapse rommel wat opgekalefaterd en daarna gewijd als fatsoenlijk kerk) omdat dat pontje wel eens omsloeg. Dus ze wilden niet meer kerken aan de overkant.
Ging die vandaag af toen jij naderde?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
....... al stond er wel al eerder een toren om de burgers met klokgelui voor naderend onheil te waarschuwen
Nee eerder al. Het was uitgestorven toen ik aankwam.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:22 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ging die vandaag af toen jij naderde?
Ow, das ook niet lief van zequote:Op zaterdag 10 februari 2024 21:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee eerder al. Het was uitgestorven toen ik aankwam.
quote:Op zaterdag 10 februari 2024 17:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 150Jubileum
![]()
Je blijft toch altijd kind van.quote:Wij zijn bere trots op je ondernemingsgeest. Wat een prachtige tocht. Die IJsel is de mooiste grote rivier van het land… Wij hebben ook zo genoten van dat programma wat over de IJsel vanaf de afsplitsing van de rijn op tv was vorig jaar. Huub Stapel deed dat, echt prachtig. En voor 0,60 kom je nog eens ergens he. Zeker als ze zo’n geweldige lunch voor je neus zetten…. Gelijk heb je. doeg doeg mm en pp xxxxxx
Lezen je ouders mee, of heb je dit doorgefaxt gemaild?quote:Op zondag 25 februari 2024 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
[..]
Je blijft toch altijd kind van.
sort ofquote:Op zondag 25 februari 2024 18:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Lezen je ouders mee, of heb je dit doorgefaxt gemaild?
Waar zat je nou? Lyon of Lille?quote:Op maandag 25 maart 2024 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 151
Bestemming
Lyon, Frankrijk
Aanraders
In Lille kun je echt leuke dingen doen! De metro is tof en het Palais des Beaux Arts heeft een legendarische collectie 18e eeuwse stadsmquettes in de kelder. Erg de moeite waard!
In 2 dagen naar Lyon gereden met een tussenstop in Lille. Dagen een beetje opgerekt zodat we in Lille ook nog ht eea konden belevenquote:Op maandag 25 maart 2024 20:09 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Waar zat je nou? Lyon of Lille?
Verder weer
En geen vragen om een duimpje, dus je krijgt er 1
Ja de culinariteiten waren niet zo geweldig maar het waren er veel dus ik denk ik tik jullie ook evenquote:
Jazekerquote:Op maandag 25 maart 2024 20:28 schreef Molo het volgende:
Holy shit dat eten in die trein![]()
![]()
Leuke snack! Lille is leuk he? Heb je ook gezien dat het onbemande metro's zijn?
Zeker top ja, die frequentie is insane daar, werkt als een mallequote:Op maandag 25 maart 2024 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
JazekerAnders kun je nooit die frequenties halen die zij doen
Mooi systeem daar hoor
Echt hequote:Op maandag 25 maart 2024 20:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Zeker top ja, die frequentie is insane daar, werkt als een malle
Als ze dat toch eens hier in de Randstad zouden realiseren
Lyon ook hč, zowel lijn B als lijn D volautomatisch. Briljant systeemquote:Op maandag 25 maart 2024 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Echt heals je daar in zit denk je alleen maar "Waarom kan dit niet overal"
Ik heb eerlijk geen idee wat die gastn hiermee van plan waren, maar het lijkt er niet op dat het ooit iets van een goed plan kon lijken.quote:Cracco designed a menu for business and premium classes aboard the Milan–Paris Frecciarossa, which was inaugurated on 18 December 2021. The menu, which costs ¤18, was criticised for its poor quality, prompting Cracco to defend it in the press.
quote:Op maandag 25 maart 2024 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Van Wikipedia:
[..]
Ik heb eerlijk geen idee wat die gastn hiermee van plan waren, maar het lijkt er niet op dat het ooit iets van een goed plan kon lijken.
Ja!quote:Op maandag 25 maart 2024 22:17 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Wat een fijne snack Flesje. En wat hebben we een lol gehad!
quote:Op zaterdag 20 april 2024 20:27 schreef kwiwi het volgende:
Hoe waren de prijzen in Kroatië? Hoger dan verwacht? Begreep dat mensen inmiddels schrokken van de prijzen daar.
Laten we het leuk houden okeequote:Op zaterdag 20 april 2024 20:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Maarre… moest deze snack niet een schopje BUG hebben?
Oh, je bent een mooi weer reviewerquote:
Oh ik dacht dat je me wel wat beter kende. En anders, bij dezequote:Op zaterdag 20 april 2024 20:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Oh, je bent een mooi weer reviewer/klaag
quote:Op zaterdag 20 april 2024 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee.
NEE ik hoef hier NOOIT meer naartoe. Ik ben de eerste vier nachten finaal de moeder gestoken door bed bugs. Daarna ben ik naar een andere kamer verhuisd en was het probleem opgelost. Ik krijg nog steeds een bedrag terug van het hotel want ze schaamden zich er enorm voor en zo.
En ik ga ook nooit meer een hotel boeken wat zegt geen ontbijt te serveren, want dat was by far het grootste probleem. Ik weet eerlijk niet wat ik zelf verwachtte maar Kroatië is gewoon nog steeds tering oostblok. En dat viel me echt lelijk tegen. Praag, Riga of Polen trek ik dan echt een heel stuk beter.
Gewoon opdonderen met als je servië montenegro en whatnot. Wegwezen.
Ach het was ook niet allemaal kut hoor. Maar ik moet wel echt even heel goed gaan nadenken over hoe ik de rest van mijn leven nog op vakantie wil. Want op deze manier wordt het niet wat.quote:Op zaterdag 20 april 2024 20:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Al heb je wel mooie tripjes gemaakt daar. Niet boos zijn op hele Oostblok door faal hotel
poep gebeurt dudequote:Op zaterdag 20 april 2024 20:47 schreef marcb1974 het volgende:
Lekker weer Flesch
Wel jammer dat je rioolwater te drinken krijgt![]()
Wat bedoel je met "hoe je op vakantie wil"? Betere hotels ofzo?quote:Op zaterdag 20 april 2024 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach het was ook niet allemaal kut hoor. Maar ik moet wel echt even heel goed gaan nadenken over hoe ik de rest van mijn leven nog op vakantie wil. Want op deze manier wordt het niet wat.
Ontbijt, en veel, in het hotelquote:Op zaterdag 20 april 2024 20:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "hoe je op vakantie wil"? Betere hotels ofzo?
Nou ja, je hebt geleerd wat je niet wilt. Dat is op zich ook wel wat waard uiteindelijk.quote:Op zaterdag 20 april 2024 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ach het was ook niet allemaal kut hoor. Maar ik moet wel echt even heel goed gaan nadenken over hoe ik de rest van mijn leven nog op vakantie wil. Want op deze manier wordt het niet wat.
Nou ja "this hotel doesn't serve breakfast" is wel een red flag ja. ik wist heul niet dat zoiets kon bestaan eigenlijk. Ik had echt gehoopt dat er dan genoeg alternatieven in de buurt zouden zijn.quote:Op zaterdag 20 april 2024 20:52 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "hoe je op vakantie wil"? Betere hotels ofzo?
Uiteraard. Moet de eetzaal wel wat groter zijn dan Hotel Ambassadeur in Lillequote:
Ja dat dus. Dat ga ik dus echt anders doen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 21:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zonder ontbijt kan prima bij huisjesWant koelkast en kookplaatje voor snel of uitgebreid ontbijt voor je de deur uitgaat.
In een hotel is het gewoon geen toffe start, begin je je dag met meteen (zichtbaar) geld uitgeven. En zoeken naar ontbijtplek en zo. Daar wil ik dan allemaal niet over nadenken man
Leuk weer Flesch,quote:Op maandag 13 mei 2024 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 153
Bestemming
Bremerhaven, Duitsland
Een Duitse Frikadelle ja. Zo'n soort gehaktbalquote:Op maandag 13 mei 2024 20:04 schreef Molo het volgende:
Wat een mooie nette trein zeg
En is dat een frikadel op dat broodje?
Lekker man, op vers broodjequote:Op maandag 13 mei 2024 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een Duitse Frikadelle ja. Zo'n soort gehaktbal
Nou ja, dat zijn er ook vierquote:Op maandag 13 mei 2024 20:22 schreef Blues het volgende:
Leuk snekkie weer
Bij dat kunstwerk moest ik ineens denken aan de bremer stadsmuzikanten
Nou tsja. Hoe zal ik het zeggen.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:24 schreef Molo het volgende:
Heb je eigenlijk weleens getreind in Italië? Hoe beviel dat?
Staat hier mogelijk op de planning dus ben beetje op zoek naar ervaringen
Heel stuk daarvan heb ik jaren terug ook keer gedaan, dat was erg erg tofquote:Op maandag 13 mei 2024 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou tsja. Hoe zal ik het zeggen.![]()
Het heeft hier ook op de planning gestaan ja. Echt ervan gekomen is het niet. In plaats daarvan Travelsnack #103 gedaan. Maar ja daar heb jij misschien weer niet zo veel aan.
Wat wil je weten? Ik vind Italië een heerlijk land om te treinen. Mix tussen modern en nog een beetje bahnromantiek. Zo'n heerlijke Italiaanse mannelijke stem die de omroepberichten doet op de stations. Goede website om online te boeken en best betaalbaar.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:24 schreef Molo het volgende:
Heb je eigenlijk weleens getreind in Italië? Hoe beviel dat?
Staat hier mogelijk op de planning dus ben beetje op zoek naar ervaringen
Gemiste kans om hier geen stop te plannen https://www.denkort-bunker-valentin.de/quote:Op maandag 13 mei 2024 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 153
Bestemming
Bremerhaven, Duitsland
Datum / data
Zaterdag 11 mei 2024
Gezelschap
@:dennistd @:peterselieman @:derludolf
Vervoer
Veel treinen, een paar bussen en een boot.
Kosten
Niedersachsenticket 4: ¤ 11,50 per persoon
Uitzichttoren: ¤ 4
Weserfähre: ¤ 3,20
Dagje eten en drinken
Aanraders
Het uitzicht over de Wesermonding vanaf ATLANTIC Hotel Sail City, het hoogste normaal toegankelijke gebouw in de deelstaat Bremen. Schitterend uitzicht, al hadden we natuurlijk ook mazzel met het weer.
Afraders
Nou eigenlijk geen. Hooguit de toiletvoorziening bij de McDonald's in Osnabrück waar wel wat aan gerepareerd mag worden. Maar ja.
Foto's!
Hengelo, bijna half tien. Daar komt de Eurobahn naar Bielefeld binnen.
[ afbeelding ]
Het was niet erg druk in de trein.
[ afbeelding ]
In Osnabrück hadden we een ruime overstap, dus daar wat broodjes gekocht voor onderweg naar Bremerhaven. Na Bremen hadden we last van wat spoorlopers waardoor ons oorspronkelijke plan al snel de kachel in kon. Dus toen hadden we anderhalf uur langer in Bremerhaven, waar @:dennistd snel een leuk excursiepuntje opzocht en de busrit erheen ook nog. Wij naar het uitzichtpunt op het dak van ATLANTIC Hotel Sail City. Dat is dit hoge ding in de achtergrond. Ik denk dat het samen met dat glazen geval op de voorgrond een boot moet voorstellen. Of zo.
[ afbeelding ]
Fantastisch uitzicht vanaf 86 meter hoogte. En ook een architectonisch best mooi ding, dat hotel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de verte komt de Weserfähre vanuit Blexen al aan, die wij een uurtje later naar de overkant namen.
[ afbeelding ]
Overtocht duurt maar een klein kwartiertje maar er is wel een kiosk aan boord waar je van alles kunt krijgen![]()
[ afbeelding ]
Nog even een terugblik op Bremerhaven vanaf de pont.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aangekomen in Blexen hadden we heel graag even een biertje willen gaan drinken (of een Fanta) in het Weserschlösschen, een restaurant gevestigd in het voormalige stationsgebouw van Blexen. De laatste 7 km van de lijn is gesloten toen de electrificatie in 1980 Nordenham bereikt had. Er zijn wel plannen voor heractivering. Helaas, ook het terrasje ging niet door want er was een besloten feest aan de gang.
[ afbeelding ]
Nog een fraai monument dat herinnert aan de band tussen Blexen en de zee. En één van de beroemdste inwoners van Nordenham, Roy Horn. Roy Horn is bekend van het illusionistenduo Siegfried & Roy, die deden allemaal dingen met tijgers en zo. Roy is in 2020 aan corona overleden.
[ afbeelding ]
Daar gaat de Bremerhaven weer terug naar Bremerhaven![]()
[ afbeelding ]
Met een bar slecht aansluitende bus gingen we uiteindelijk naar Nordenham, met zijn gigantische megalomane en mondaine stationsgebouw.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoewel... Bij nadere inspectie bleek dat de hele zooi dichtgespijkerd was. Wat er mee gaat gebeuren en wanneer, is onbekend.
[ afbeelding ]
Wel stonden er nog wat historische vintage armseinen en andere troep weg te rotten in een plantsoentje.
[ afbeelding ]
Uiteindelijk namen we de RS4 terug naar Bremen, waar we gauw nog even wat eten en drinken konden kopen. Onderweg naar Osnabrück kwamen we bij Kirchweyhe nog deze stoomloc tegen. Ook altijd leuk natuurlijk.
[ afbeelding ]
In Osnabrück werd nog even wat McDonald's schandvoer naar binnen geperst voordat we naar Hengelo terugkeerden. Het begon al best laat te worden ook. Hier gaat de zon net onder in Bad Bentheim.
[ afbeelding ]
Nog even de stationsklokketoren van Hengelo in de Blaue Stunde.
[ afbeelding ]
En iets over half elf was ik weer thuis. Nog gauw even de souvenirtjesbuit vastgelegd en bedje in. Wat een prachtige dag![]()
[ afbeelding ]
I hope this has been informative for you, and I'd like to thank you for viewing
nadeel in een aantal treinen: de omroep tettert maar doorquote:Op maandag 13 mei 2024 20:50 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Wat wil je weten? Ik vind Italië een heerlijk land om te treinen. Mix tussen modern en nog een beetje bahnromantiek. Zo'n heerlijke Italiaanse mannelijke stem die de omroepberichten doet op de stations. Goede website om online te boeken en best betaalbaar.
Geen tijd voor, in Bremerhaven ook lag een U-Boot, tevens het U-Boot museum. Daar zijn we enkel langs gelopen.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:54 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Gemiste kans om hier geen stop te plannen https://www.denkort-bunker-valentin.de/![]()
![]()
Dank jequote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:41 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Ben inmiddels alle topics van deze reeks door aan het lezen, echt geweldig allemaal.Ook leuke foto's en een grappige schrijfstijl.
Haha, ik doe het gewoon op mijn gemak. Zou ook best wel eens kunnen dat ik de komende maanden helemaal niks lees ivm tijdgebrek (lees: mijn eigen reisjes (+voorbereidingen daarop) en een lange sportzomer komen er aanquote:Op donderdag 16 mei 2024 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou voor de gein eens moeten kijken hoe lang je dan bezig bent eigenlijk. Alle 153 Travelsnacks terugkijken. Ik hoop maar dat @:redwhitearmy1983 brood meegenomen heeft en een slaapzak
Zijn cavia's. Dat is wat anders begreep ikquote:
Ze kunnen Nederland jarenlang anders kunnen doen geloven, geloof ik.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zijn cavia's. Dat is wat anders begreep ik
Lekker weer Fleschquote:Op woensdag 22 mei 2024 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 154
Bestemming
Gorssel, Harfsen, Oxe. Het platteland ten zuidoosten van Deventer.
Ach ja, ik had er een hoop over gehoord. Voor een keertje best leuk om te zien. Maar goed, ik had meer te doenquote:Op woensdag 22 mei 2024 21:20 schreef Piles het volgende:
MORE is idd duur. Wij zijn totaal niet van de kunst, maar met een museumkaart ff doorheen gelopen. Best geinig wel dan.
Vooral omdat er een expositie van een fotograaf was.
Maar ik zou er niet (zoveel) voor betalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, dan maar gauw even een flesje water voor de nacht koud leggen. Wat denk je? Vriesvak dichtgekit.
Het ontbijt de volgende ochtend was simpel. Enige vleeswaren op brood waren kipfilet, achterham en boterhamworst. Boterhamworst
Dus wij de baan op, dingen zien jeejEerst een stuk Duitsland in gereden, tot we aankwamen bij de voormalige spoorbrug in Griethausen.
De spoorstaven zijn verwijderd en soms kun je er overheen lopen, maar nu niet. Er zit een grote plaatstalen deur voor. Met een gat erin voor de foto's.
Stukje verderop, de grootste hangbrug van Duitsland, over de Rijn bij Emmerich dat sinds een paar jaar officieel Emmerich am Rhein heet.
Daar hebben we boodschappen gedaan (lekkere Duitse dingen voor thuis en beregoedkoop wasmiddel en zo) en verder nog een stukje door het dorp gelopen. Uiteindelijk kwamen we aan bij de Rijn.
Waterstandhoogtemeterklokhuisjeapparaat aan de boulevard.
Wat verderop bezochten we de St Aldegundiskirche met karakteristieke achtkantige toren.
Er zijn ook nog gratis CD's en LP's met kerkelijke muziek af te halen.
Vanuit Emmerich reden we door naar Hoch-Elten, waar we lekker geluncht hebben bij het Pannekoekhuys.
Vanaf het op een 82 meter hoge berg gelegen Hoch-Elten kun je mooi uitkijken over Emmerich en omgeving.
Daar in de buurt was ook de Drususbron, een 57 meter diepe drinkwaterput die tot 1931 in gebruik geweest is (en na de oorlog nog een paar maanden).Aus der Reihe "Wassertretbecken"
Daarna weer terug naar het hotel waar we nog snel even konden genieten van het zwembad. Best groot eigenlijk, misschien wel 20 meter lang of zo. En erg warm, maar okee.
Voor het avondeten moesten we door de nachtdeur naar buiten. Op 7 km rijden was er een AYCE sushi-grill tent ontdekt. Hier de kip ketjap. Best een goeie tent trouwens, mag ook bij de aanraders.
Aan de buitenkant van het pand herinnert een kunstwerk nog aan de operatie Market Garden.
We reden langs een andere route terug, en kwamen onderweg langs een grote Canadese oorlogsbegraafplaats, waar we ook nog even rond gewandeld hebben.
Zondag hebben we weer even snel een ontbijtje naar binnen geperst.
En daarna zijn we gaan kijken bij de replica van de WACO glider, een zweefvliegtuig waarmee in de oorlog parachutisten en goederen naar het gebied gebracht werden, vanuit Engeland. Mooi karrepaadje erheen ook.
En tot slot brachten we nog een bezoek aan het vrijheidsmuseum waar deze twee tanks buiten stonden. De tweede is een Russische T-72 die op 31 maart 2022 bij Kyiv buitgemaakt is door de Oekraīeners.
Nog een uitsmijtertje in Nijmegen en we konden weer naar huis![]()
Het was weer een geslaagd weekendje. Een paar dagen later was ik opnieuw in Nijmegen, meer daarover in een latere snack
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
een bereleuk balkonnetje hadden met uitzicht op het dak
Fles maakt voor elke trip al een boekjeboekjequote:Op vrijdag 28 juni 2024 20:57 schreef sigme het volgende:
Kan je geen boekjes gaan schrijven met je snacks, Fles? Als ik uitgever was gaf ik ze uit.
[..]![]()
Joh!quote:Op vrijdag 28 juni 2024 21:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Fles maakt voor elke trip al een boekjeboekje
Met leuke feitjes, soms een kruiswoordpuzzel en tevens ook een programma waar dan steevast van afgeweken wordt
Goed bezig weerquote:Op vrijdag 28 juni 2024 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 155
Bestemming
Groesbeek
Het was weer een geslaagd weekendje. Een paar dagen later was ik opnieuw in Nijmegen, meer daarover in een latere snack
Kijk, dat zeg ik. Een bepaald slag volkquote:Op vrijdag 28 juni 2024 21:31 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Plastic komijnenkaas bij het ontbijt.
Ik ga nú een weekendje boeken.
Got ja waaromquote:Op vrijdag 28 juni 2024 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Dat dichtgekitte vriesvakje doet het m
Als we dat eens wisten...quote:
Ik was ooit ergens waar bij de omschrijving stond dat er een bad was. Heel mooi! Daar aangekomen was er inderdaad een bad. Maar geen stop voor in het bad. Dus ik navragen of ik ergens een stop kon krijgen. Nee, dat kon niet, want dan gingen mensen maar in bad en dat was te duur....quote:Op vrijdag 28 juni 2024 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Dat dichtgekitte vriesvakje doet het m
Daarom: Squashballetje mee nemenquote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik was ooit ergens waar bij de omschrijving stond dat er een bad was. Heel mooi! Daar aangekomen was er inderdaad een bad. Maar geen stop voor in het bad. Dus ik navragen of ik ergens een stop kon krijgen. Nee, dat kon niet, want dan gingen mensen maar in bad en dat was te duur....
Nee het is vooral heel koud water. Goed voor de bloedsomloop. Heel Duitsland ligt er vol mee!quote:Mooie snack, Fles! Wat is nou de bedoeling van zon Wassertretbecken? Is het heilzaam bronwater?
Ik had daar echt nog nooit van gehoordquote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee het is vooral heel koud water. Goed voor de bloedsomloop. Heel Duitsland ligt er vol mee!
https://de.wikipedia.org/wiki/Kneipp-Anlage
Oh dat is wel vrij bijzonder denk ik danquote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb vele vakanties in Duitsland doorgebracht! Nooit zoiets gezien
quote:Op zaterdag 29 juni 2024 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is zelfs een App waar je al die dingen in kunt vindenIs er niet al een central LIF topic over met 30 delen?
Ik ken er nog eentje die niet op de lijst staat idd, bij Kell am See, zo ongeveer naast een Landal-park.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat is wel vrij bijzonder denk ik danNou ja, volgende keer even op letten
Er staan er al 817 in die lijst op Wikipedia en die is verre van compleet. Er moeten er letterlijk duizenden zijn.
Daar gingen wij vroegah altijd heen ja, naar Campingplatz Freibad Hochwaldquote:
Maar als je deze reeks volgt moet je ze wel kennen, komen regelmatig voorbij.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb vele vakanties in Duitsland doorgebracht! Nooit zoiets gezien
Het Landal-park ligt aan de andere kant van het meer, nog dichter bij het Wassertretbecken.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar gingen wij vroegah altijd heen ja, naar Campingplatz Freibad Hochwald
In mijn herinnering was er eentje aan de andere kant van Schillingen, paar km verderop. Maar ja dan hebben we het over 1976-80quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het Landal-park ligt aan de andere kant van het meer, nog dichter bij het Wassertretbecken.
Ik ben blijkbaar niet zo opmerkzaam, of ik heb het nooit opgeslagen in mijn geheugen.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:09 schreef derLudolf het volgende:
Maar als je deze reeks volgt moet je ze wel kennen, komen regelmatig voorbij.
Ik heb geen actieve herinneringen aan die periode.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In mijn herinnering was er eentje aan de andere kant van Schillingen, paar km verderop. Maar ja dan hebben we het over 1976-80
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 21:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Fles maakt voor elke trip al een boekjeboekje
Met leuke feitjes, soms een kruiswoordpuzzel en tevens ook een programma waar dan steevast van afgeweken wordt
Een echte fles snack weerquote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 156
[ afbeelding ]
Da's jouw ding tochquote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Maar waar blijft de liefde voor de Cat pannenkoekDaar zit zelfs fruit op
En waar denk je dat het mis gaat?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gheij ongelovigenquote:
Niets mis met fruit,quote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gheij ongelovigen![]()
Warm én koud fruit hemel
quote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Jammer dat ze geen KAASpannenkoeken hadden.
k zal een gekookt ei op jou gooienquote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Je had er een gekookt ei op kunnen gooien, als je wilde
Kaas/spek pannenkoek met stroopquote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Jammer dat ze geen KAASpannenkoeken hadden.
Dat is bijna net zo idioot als ananas op pizza.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Prrrrima samenvatting van een prrrrrima (wel HEET, vandaar buitengewoon veel terras tijd) dagje
Inclusief Tele meet![]()
Tuinbonen hadden ze niet?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Je had er een gekookt ei op kunnen gooien, als je wilde
Op een crepe bij het dessert mag het wel, vind ik…maar dan heb ik weer liever kaas. En daar kunnen @Cat-astrophe en jij elkaar weer vind in jullie afkeer daarvanquote:Op zaterdag 6 juli 2024 17:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is bijna net zo idioot als ananas op pizza.
Ananas hoort gewoon niet op iets met een P: patat, pannenkoek of pizza.
Die moest wel wachten en hoefde niet uit rusten.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:29 schreef Blues het volgende:
Leuke wandeling boys!
Die bomOn
Ik mis een pic van @:ludolf
Nee die was zelf druk met foto's makenquote:Op maandag 29 juli 2024 17:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die moest wel wachten en hoefde niet uit rusten.
#de jonge Adonis&😎
Leuk hoor zo’n dag wandelen en uitzicht.
Nou bij sommige klimmetjes en afdalingen vraag ik me af of Fles het nog steeds zo'n goed idee vond, die Rundgangquote:Op maandag 29 juli 2024 17:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die moest wel wachten en hoefde niet uit rusten.
#de jonge Adonis&😎
Leuk hoor zo’n dag wandelen en uitzicht.
Ik heb het prima doorstaan en je hebt me geen moment horen klagenquote:Op maandag 29 juli 2024 17:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou bij sommige klimmetjes en afdalingen vraag ik me af of Fles het nog steeds zo'n goed idee vond, die Rundgang
Wie ben jij en wat heb je met Fles gedaan!?quote:Op maandag 29 juli 2024 17:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb het prima doorstaan en je hebt me geen moment horen klagen
"Is dat nou het enige bankje op dit k station?!"quote:Op maandag 29 juli 2024 17:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb het prima doorstaan en je hebt me geen moment horen klagen
Wat?quote:Op maandag 29 juli 2024 20:28 schreef flipsen het volgende:
Geplust voor de foto van het "hondentrainingsgebeuren"Agility jonguh!
Ik lees dit gewoon in m'n hoofd met Fles zijn stemquote:Op maandag 29 juli 2024 20:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Is dat nou het enige bankje op dat k station?!"
Ja er was er nog eentjequote:Op maandag 29 juli 2024 20:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Is dat nou het enige bankje op dat k station?!"
Close upquote:Op maandag 29 juli 2024 20:28 schreef flipsen het volgende:
Geplust voor de foto van het "hondentrainingsgebeuren"Agility jonguh!
Het zou onze tuin kunnen zijn. Oh nee, want geen "mooi glooi" hier, minder groen gras en wij gebruiken die geleiders bij de slalom nietquote:
quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:37 schreef Karzai het volgende:
pampus ook weleens geweest fort in de ring van amsterdam, ja leuk om een keer geweest te zijn
maja als je lekkere wijven wilt zien kan je beter naar zandvoort dit is meer een tripje voor bejaarden idd
De pa van Krampusquote:Op zondag 18 augustus 2024 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Haha nee nou ja, dat eiland is vernoemd naar een vaargeul die Pampus heet. Officieel is het "Fort aan het Pampus" maar waar die naam dan weer vandaan komt weet ik ook niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Haha nee nou ja, dat eiland is vernoemd naar een vaargeul die Pampus heet. Officieel is het "Fort aan het Pampus" maar waar die naam dan weer vandaan komt weet ik ook niet.
https://www.pampus.nl/doe/forteiland-pampus/voor-pampus-liggenquote:Pampus betekent zoiets als een dichtgeslibde geul: een vaargeul die door slib in verworden tot een soort ondiepte.
Toen hij 75 werd heb ik een fotoboekje gemaakt waar hij nog steeds best vaak doorheen bladert. Daarna is het 2 keer niet doorgegaan vanwege corona maar inmiddels al 3 keer weer wel. Dus Wie weet, als we het mogen beleven, doe ik bij zijn 80ste wel weer zoietsquote:Op zondag 18 augustus 2024 18:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Leuk dat je de pa-dagen doetEn toffe bestemming weer.
75 + 2 + 3 = 80 toch?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toen hij 75 werd heb ik een fotoboekje gemaakt waar hij nog steeds best vaak doorheen bladert. Daarna is het 2 keer niet doorgegaan vanwege corona maar inmiddels al 3 keer weer wel. Dus Wie weet, als we het mogen beleven, doe ik bij zijn 80ste wel weer zoiets
Ja. 20 en 21 zijn niet door gegaan. 22, 23 en 24 wel. Hij is anderhalve week geleden 78 geworden. Nog 2 dusquote:
Oke, dus 75 was na het begin van coronaquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. 20 en 21 zijn niet door gegaan. 22, 23 en 24 wel. Hij is anderhalve week geleden 78 geworden. Nog 2 dus
Ja da's jouw probleemquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oke, dus 75 was na het begin van corona
Zo las ik het dus niet he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |