Haha, ik doe het gewoon op mijn gemak. Zou ook best wel eens kunnen dat ik de komende maanden helemaal niks lees ivm tijdgebrek (lees: mijn eigen reisjes (+voorbereidingen daarop) en een lange sportzomer komen er aanquote:Op donderdag 16 mei 2024 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou voor de gein eens moeten kijken hoe lang je dan bezig bent eigenlijk. Alle 153 Travelsnacks terugkijken. Ik hoop maar dat @:redwhitearmy1983 brood meegenomen heeft en een slaapzak
Zijn cavia's. Dat is wat anders begreep ikquote:
Ze kunnen Nederland jarenlang anders kunnen doen geloven, geloof ik.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zijn cavia's. Dat is wat anders begreep ik
Lekker weer Fleschquote:Op woensdag 22 mei 2024 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 154
Bestemming
Gorssel, Harfsen, Oxe. Het platteland ten zuidoosten van Deventer.
Ach ja, ik had er een hoop over gehoord. Voor een keertje best leuk om te zien. Maar goed, ik had meer te doenquote:Op woensdag 22 mei 2024 21:20 schreef Piles het volgende:
MORE is idd duur. Wij zijn totaal niet van de kunst, maar met een museumkaart ff doorheen gelopen. Best geinig wel dan.
Vooral omdat er een expositie van een fotograaf was.
Maar ik zou er niet (zoveel) voor betalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, dan maar gauw even een flesje water voor de nacht koud leggen. Wat denk je? Vriesvak dichtgekit.
Het ontbijt de volgende ochtend was simpel. Enige vleeswaren op brood waren kipfilet, achterham en boterhamworst. Boterhamworst
Dus wij de baan op, dingen zien jeejEerst een stuk Duitsland in gereden, tot we aankwamen bij de voormalige spoorbrug in Griethausen.
De spoorstaven zijn verwijderd en soms kun je er overheen lopen, maar nu niet. Er zit een grote plaatstalen deur voor. Met een gat erin voor de foto's.
Stukje verderop, de grootste hangbrug van Duitsland, over de Rijn bij Emmerich dat sinds een paar jaar officieel Emmerich am Rhein heet.
Daar hebben we boodschappen gedaan (lekkere Duitse dingen voor thuis en beregoedkoop wasmiddel en zo) en verder nog een stukje door het dorp gelopen. Uiteindelijk kwamen we aan bij de Rijn.
Waterstandhoogtemeterklokhuisjeapparaat aan de boulevard.
Wat verderop bezochten we de St Aldegundiskirche met karakteristieke achtkantige toren.
Er zijn ook nog gratis CD's en LP's met kerkelijke muziek af te halen.
Vanuit Emmerich reden we door naar Hoch-Elten, waar we lekker geluncht hebben bij het Pannekoekhuys.
Vanaf het op een 82 meter hoge berg gelegen Hoch-Elten kun je mooi uitkijken over Emmerich en omgeving.
Daar in de buurt was ook de Drususbron, een 57 meter diepe drinkwaterput die tot 1931 in gebruik geweest is (en na de oorlog nog een paar maanden).Aus der Reihe "Wassertretbecken"
Daarna weer terug naar het hotel waar we nog snel even konden genieten van het zwembad. Best groot eigenlijk, misschien wel 20 meter lang of zo. En erg warm, maar okee.
Voor het avondeten moesten we door de nachtdeur naar buiten. Op 7 km rijden was er een AYCE sushi-grill tent ontdekt. Hier de kip ketjap. Best een goeie tent trouwens, mag ook bij de aanraders.
Aan de buitenkant van het pand herinnert een kunstwerk nog aan de operatie Market Garden.
We reden langs een andere route terug, en kwamen onderweg langs een grote Canadese oorlogsbegraafplaats, waar we ook nog even rond gewandeld hebben.
Zondag hebben we weer even snel een ontbijtje naar binnen geperst.
En daarna zijn we gaan kijken bij de replica van de WACO glider, een zweefvliegtuig waarmee in de oorlog parachutisten en goederen naar het gebied gebracht werden, vanuit Engeland. Mooi karrepaadje erheen ook.
En tot slot brachten we nog een bezoek aan het vrijheidsmuseum waar deze twee tanks buiten stonden. De tweede is een Russische T-72 die op 31 maart 2022 bij Kyiv buitgemaakt is door de Oekraīeners.
Nog een uitsmijtertje in Nijmegen en we konden weer naar huis![]()
Het was weer een geslaagd weekendje. Een paar dagen later was ik opnieuw in Nijmegen, meer daarover in een latere snack
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
een bereleuk balkonnetje hadden met uitzicht op het dak
Fles maakt voor elke trip al een boekjeboekjequote:Op vrijdag 28 juni 2024 20:57 schreef sigme het volgende:
Kan je geen boekjes gaan schrijven met je snacks, Fles? Als ik uitgever was gaf ik ze uit.
[..]![]()
Joh!quote:Op vrijdag 28 juni 2024 21:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Fles maakt voor elke trip al een boekjeboekje
Met leuke feitjes, soms een kruiswoordpuzzel en tevens ook een programma waar dan steevast van afgeweken wordt
Goed bezig weerquote:Op vrijdag 28 juni 2024 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 155
Bestemming
Groesbeek
Het was weer een geslaagd weekendje. Een paar dagen later was ik opnieuw in Nijmegen, meer daarover in een latere snack
Kijk, dat zeg ik. Een bepaald slag volkquote:Op vrijdag 28 juni 2024 21:31 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Plastic komijnenkaas bij het ontbijt.
Ik ga nú een weekendje boeken.
Got ja waaromquote:Op vrijdag 28 juni 2024 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Dat dichtgekitte vriesvakje doet het m
Als we dat eens wisten...quote:
Ik was ooit ergens waar bij de omschrijving stond dat er een bad was. Heel mooi! Daar aangekomen was er inderdaad een bad. Maar geen stop voor in het bad. Dus ik navragen of ik ergens een stop kon krijgen. Nee, dat kon niet, want dan gingen mensen maar in bad en dat was te duur....quote:Op vrijdag 28 juni 2024 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
Dat dichtgekitte vriesvakje doet het m
Daarom: Squashballetje mee nemenquote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:31 schreef Isabeau het volgende:
Ik was ooit ergens waar bij de omschrijving stond dat er een bad was. Heel mooi! Daar aangekomen was er inderdaad een bad. Maar geen stop voor in het bad. Dus ik navragen of ik ergens een stop kon krijgen. Nee, dat kon niet, want dan gingen mensen maar in bad en dat was te duur....
Nee het is vooral heel koud water. Goed voor de bloedsomloop. Heel Duitsland ligt er vol mee!quote:Mooie snack, Fles! Wat is nou de bedoeling van zon Wassertretbecken? Is het heilzaam bronwater?
Ik had daar echt nog nooit van gehoordquote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee het is vooral heel koud water. Goed voor de bloedsomloop. Heel Duitsland ligt er vol mee!
https://de.wikipedia.org/wiki/Kneipp-Anlage
Oh dat is wel vrij bijzonder denk ik danquote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb vele vakanties in Duitsland doorgebracht! Nooit zoiets gezien
quote:Op zaterdag 29 juni 2024 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Er is zelfs een App waar je al die dingen in kunt vindenIs er niet al een central LIF topic over met 30 delen?
Ik ken er nog eentje die niet op de lijst staat idd, bij Kell am See, zo ongeveer naast een Landal-park.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat is wel vrij bijzonder denk ik danNou ja, volgende keer even op letten
Er staan er al 817 in die lijst op Wikipedia en die is verre van compleet. Er moeten er letterlijk duizenden zijn.
Daar gingen wij vroegah altijd heen ja, naar Campingplatz Freibad Hochwaldquote:
Maar als je deze reeks volgt moet je ze wel kennen, komen regelmatig voorbij.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 10:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb vele vakanties in Duitsland doorgebracht! Nooit zoiets gezien
Het Landal-park ligt aan de andere kant van het meer, nog dichter bij het Wassertretbecken.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar gingen wij vroegah altijd heen ja, naar Campingplatz Freibad Hochwald
In mijn herinnering was er eentje aan de andere kant van Schillingen, paar km verderop. Maar ja dan hebben we het over 1976-80quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het Landal-park ligt aan de andere kant van het meer, nog dichter bij het Wassertretbecken.
Ik ben blijkbaar niet zo opmerkzaam, of ik heb het nooit opgeslagen in mijn geheugen.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:09 schreef derLudolf het volgende:
Maar als je deze reeks volgt moet je ze wel kennen, komen regelmatig voorbij.
Ik heb geen actieve herinneringen aan die periode.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In mijn herinnering was er eentje aan de andere kant van Schillingen, paar km verderop. Maar ja dan hebben we het over 1976-80
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 21:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Fles maakt voor elke trip al een boekjeboekje
Met leuke feitjes, soms een kruiswoordpuzzel en tevens ook een programma waar dan steevast van afgeweken wordt
Een echte fles snack weerquote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Fles' Travelsnacks, part 156
[ afbeelding ]
Da's jouw ding tochquote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Maar waar blijft de liefde voor de Cat pannenkoekDaar zit zelfs fruit op
En waar denk je dat het mis gaat?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Gheij ongelovigenquote:
Niets mis met fruit,quote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gheij ongelovigen![]()
Warm én koud fruit hemel
quote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Jammer dat ze geen KAASpannenkoeken hadden.
k zal een gekookt ei op jou gooienquote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Je had er een gekookt ei op kunnen gooien, als je wilde
Kaas/spek pannenkoek met stroopquote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Jammer dat ze geen KAASpannenkoeken hadden.
Dat is bijna net zo idioot als ananas op pizza.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
Prrrrima samenvatting van een prrrrrima (wel HEET, vandaar buitengewoon veel terras tijd) dagje
Inclusief Tele meet![]()
Tuinbonen hadden ze niet?quote:Op zaterdag 6 juli 2024 13:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Je had er een gekookt ei op kunnen gooien, als je wilde
Op een crepe bij het dessert mag het wel, vind ik…maar dan heb ik weer liever kaas. En daar kunnen @Cat-astrophe en jij elkaar weer vind in jullie afkeer daarvanquote:Op zaterdag 6 juli 2024 17:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is bijna net zo idioot als ananas op pizza.
Ananas hoort gewoon niet op iets met een P: patat, pannenkoek of pizza.
Die moest wel wachten en hoefde niet uit rusten.quote:Op maandag 29 juli 2024 17:29 schreef Blues het volgende:
Leuke wandeling boys!
Die bomOn
Ik mis een pic van @:ludolf
Nee die was zelf druk met foto's makenquote:Op maandag 29 juli 2024 17:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die moest wel wachten en hoefde niet uit rusten.
#de jonge Adonis&😎
Leuk hoor zo’n dag wandelen en uitzicht.
Nou bij sommige klimmetjes en afdalingen vraag ik me af of Fles het nog steeds zo'n goed idee vond, die Rundgangquote:Op maandag 29 juli 2024 17:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Die moest wel wachten en hoefde niet uit rusten.
#de jonge Adonis&😎
Leuk hoor zo’n dag wandelen en uitzicht.
Ik heb het prima doorstaan en je hebt me geen moment horen klagenquote:Op maandag 29 juli 2024 17:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou bij sommige klimmetjes en afdalingen vraag ik me af of Fles het nog steeds zo'n goed idee vond, die Rundgang
Wie ben jij en wat heb je met Fles gedaan!?quote:Op maandag 29 juli 2024 17:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb het prima doorstaan en je hebt me geen moment horen klagen
"Is dat nou het enige bankje op dit k station?!"quote:Op maandag 29 juli 2024 17:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb het prima doorstaan en je hebt me geen moment horen klagen
Wat?quote:Op maandag 29 juli 2024 20:28 schreef flipsen het volgende:
Geplust voor de foto van het "hondentrainingsgebeuren"Agility jonguh!
Ik lees dit gewoon in m'n hoofd met Fles zijn stemquote:Op maandag 29 juli 2024 20:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Is dat nou het enige bankje op dat k station?!"
Ja er was er nog eentjequote:Op maandag 29 juli 2024 20:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Is dat nou het enige bankje op dat k station?!"
Close upquote:Op maandag 29 juli 2024 20:28 schreef flipsen het volgende:
Geplust voor de foto van het "hondentrainingsgebeuren"Agility jonguh!
Het zou onze tuin kunnen zijn. Oh nee, want geen "mooi glooi" hier, minder groen gras en wij gebruiken die geleiders bij de slalom nietquote:
quote:Op zondag 18 augustus 2024 12:37 schreef Karzai het volgende:
pampus ook weleens geweest fort in de ring van amsterdam, ja leuk om een keer geweest te zijn
maja als je lekkere wijven wilt zien kan je beter naar zandvoort dit is meer een tripje voor bejaarden idd
De pa van Krampusquote:Op zondag 18 augustus 2024 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Haha nee nou ja, dat eiland is vernoemd naar een vaargeul die Pampus heet. Officieel is het "Fort aan het Pampus" maar waar die naam dan weer vandaan komt weet ik ook niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op zondag 18 augustus 2024 16:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Haha nee nou ja, dat eiland is vernoemd naar een vaargeul die Pampus heet. Officieel is het "Fort aan het Pampus" maar waar die naam dan weer vandaan komt weet ik ook niet.
https://www.pampus.nl/doe/forteiland-pampus/voor-pampus-liggenquote:Pampus betekent zoiets als een dichtgeslibde geul: een vaargeul die door slib in verworden tot een soort ondiepte.
Toen hij 75 werd heb ik een fotoboekje gemaakt waar hij nog steeds best vaak doorheen bladert. Daarna is het 2 keer niet doorgegaan vanwege corona maar inmiddels al 3 keer weer wel. Dus Wie weet, als we het mogen beleven, doe ik bij zijn 80ste wel weer zoietsquote:Op zondag 18 augustus 2024 18:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Leuk dat je de pa-dagen doetEn toffe bestemming weer.
75 + 2 + 3 = 80 toch?quote:Op zondag 18 augustus 2024 19:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toen hij 75 werd heb ik een fotoboekje gemaakt waar hij nog steeds best vaak doorheen bladert. Daarna is het 2 keer niet doorgegaan vanwege corona maar inmiddels al 3 keer weer wel. Dus Wie weet, als we het mogen beleven, doe ik bij zijn 80ste wel weer zoiets
Ja. 20 en 21 zijn niet door gegaan. 22, 23 en 24 wel. Hij is anderhalve week geleden 78 geworden. Nog 2 dusquote:
Oke, dus 75 was na het begin van coronaquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. 20 en 21 zijn niet door gegaan. 22, 23 en 24 wel. Hij is anderhalve week geleden 78 geworden. Nog 2 dus
Ja da's jouw probleemquote:Op zondag 18 augustus 2024 20:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Oke, dus 75 was na het begin van corona
Zo las ik het dus niet he
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |