Fles' Travelsnacks, part 154BestemmingGorssel, Harfsen, Oxe. Het platteland ten zuidoosten van Deventer.
Datum / dataZondag 19 en maandag 20 mei 2024
BeweegredenLekker weer, zin om te wandelen, Pinksterweekend. Van alles.
VervoerTrein, drie bussen en de benenwagen.
KostenArrangement vd Valk ¤ 160
Toegang Museum More ¤ 19,50
Eten, drinken, the works.
Foto's!Eerst met de trein naar Zutphen en van daar met bus 450 naar Gorssel. Daar was op een schuurtje bij een school een soort kinder-nep-benzinestation geschilderd. Best creatief gedaan
![01.jpg]()
Beeld op het centrum van Gorssel, en de ingang van museum MORE (kort voor MOdern REalisme). Hier wordt de collectie kunst getoond die zakenman Hans Melchers een paar jaar geleden (kredietcrisis 2008) uit de failliete boedel van de DSB Bank kocht. En wat wisselende tentoonstellingen. Leuk, maar best duur zonder kortingkaart. Er is overigens ook een locatie in Kasteel Ruurlo. Die twee combineren is ook iets goedkoper geloof ik. Maar ja, ik ga niet naar Ruurlo.
![02.jpg]()
![03.jpg]()
Vermakelijk: een expositie van de Duitse schilder Cornelius Völker "Things you shouldn't paint". Er hingen ook nog studies van gebruikte tampons en zo.
![04.jpg]()
![05.jpg]()
![06.jpg]()
Daarna even geluncht. Een uitsmijter met ham, kaas EN SPEK
@bitterbal
![07.jpg]()
Rond het middaguur nam ik bus 450 naar Harfsen, tien minuten verderop. Hier rijdt de bus net door richting Laren en verder sta ik er nu alleen voor.
![08.jpg]()
Na nog geen 100 meter kwam ik het Bruine Haarschaap tegen, ook interessant

Zo leer je nogeens wat.
![09.jpg]()
![10.jpg]()
Uitzicht ergens onderweg, met boom.
![11.jpg]()
De Kleine Haar, aka Stayokay Hostel Gorssel. Even van de route afgeweken voor een kort toiletbezoekje. Aardige mensen daar
![12.jpg]()
Daarna was het een heel eind lopen naar Oxe, kilometer of drie. Onderweg een bijdehante kat in het gras
![13.jpg]()
En KOEIN
![14.jpg]()
Echt rustig en stil was het niet, er was een kwartetje Spitfire-achtige dingen achtjes in formatie aan het oefenen of zo.
![15.jpg]()
Uiteindelijk de Dortherbeek overgestoken, die ter plaatse de provinciegrens tussen Gelderland en Overijssel vormt.
![16.jpg]()
Even later loop je het prachtige buurtschap Oxe binnen
![17.jpg]()
Nou ja vijf of zes huizen midden in het bos, dus je loopt maar door he

En een half uurtje later kruis je de Dortherbeek opnieuw, terug Gelderland in.
![18.jpg]()
Uiteindelijk kom je bij de spoorwegovergang en dan weet je dat je er bijna bent. Nog anderhalve kilometer.
![19.jpg]()
Aangekomen bij het Vd Valk Hotel Deventer, dat er nog niet zo lang staat. Wel een mooie fontein voor de ingang.
![20.jpg]()
![21.jpg]()
Het uitzicht uit de badkamer op de zevende verdieping. Links een klein stukje van de spoorlijn.
![22.jpg]()
Na een klein beetje uitgerust en opgefrist te zijn was het tijd voor wat andere excursiepunten: het zwembad en het terras met de pretcilinders.
![23.jpg]()
![24.jpg]()
Helaas begon het steeds donkerder te worden en uiteindelijk ben ik maar naar binnen gegaan.
![25.jpg]()
Half zeven was het etenstijd

Carpaccio, Schnitzel "Deventer" (

) met champignons, spekjes, oude kaas en stroganoffsaus, en het kaasplankje.
![26.jpg]()
![27.jpg]()
![28.jpg]()
Rond half tien ging de zon onder en dat wilde ik nog net even meepikken voordat ik ging slapen.
![29.jpg]()
Een blik op de stappenteller voor mijn fans
@Karzai,
@Modus en
@UitStraling
![30.jpg]()
Anyway, kut geslapen eigenlijk. Dekbed was veel te warm en de airco loeide nogal. Nou ja. Volgende ochtend maar niet meer gaan zwemmen want ik had thuis genoeg te doen. Eerst even een ontbijtje naar binnen geperst.
![31.jpg]()
En om half tien uitgecheckt en weer de baan op. Hier een klein stukje fietspad tussen het industrieterrein waar het hotel staat en de Olthoflaan. Al snel zit je weer in mooi gebied
![32.jpg]()
Rietplas langs de Olthoflaan. Met vogeltjes erin en enthousiast kwakende kikkers.
![33.jpg]()
Even verderop ben je weer op de Dortherweg. Nog even een blik over de schouder naar het hotel.
![34.jpg]()
De Molbergsteeg, ook een geinig paadje, inmiddels in het buitengebied van Epse.
![35.jpg]()
Ook in Epse, het voormalige en sinds 17 december 2018 leegstaande Chin Ind Spec Rest "De Rozentuin". Ook de antikraak creatievelingen (Muziekgroep The Coloured Monkeys) zijn inmiddels vertrokken en nu staat het echt leeg.
![36.jpg]()
En even verderop mocht ik nog dit apparaat spotten tijdens het wachten op de bus naar huis.
![37.jpg]()
Het was een prima weekendje