Ik dacht dus precies hetzelfde. Als ik zie dat een museum (of dierentuin of pretpark of wat dan ook) een bijzondere dag heeft met gratis toegang of een speciale activiteit die veel mensen trekt, is dat een reden om mooi een andere keer te gaanquote:Op zaterdag 30 september 2023 17:03 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Nog een tip: het is dat weekend echt belachelijk niet-leuk-druk in NEMO. Als je daar niet goed tegen kunt zou ik echt dat weekend vermijden. Als je daar weinig last van hebt is NEMO geweldig.
Wij zijn laatst naar naturalis geweest, was leukquote:Op zondag 1 oktober 2023 11:35 schreef Kyara het volgende:
Goed herstel voor je moeder BE!
Wij willen in de herfstvakantie weer een keer naar Naturalis.
Supersuf. Ik fietste weg van de parkeerplaats van de lokale jumbo en nam de bocht wat kort en m'n achterwiel pakte het gootje van het hek mee (waarover zo'n groot metalen hek schuift). Achterwiel schoof weg en daar lag ik. Ik rijd op een tweewielbakfiets btw.quote:
Ah, ik had er een met 3 wielen voor ogen. Met 2 wielen snap ik het beter.quote:Op zondag 1 oktober 2023 20:33 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Supersuf. Ik fietste weg van de parkeerplaats van de lokale jumbo en nam de bocht wat kort en m'n achterwiel pakte het gootje van het hek mee (waarover zo'n groot metalen hek schuift). Achterwiel schoof weg en daar lag ik. Ik rijd op een tweewielbakfiets btw.
Ik heb spierpijn, ben wat stijf en ik ga met m'n blauwe benen morgen maar niet in een rok naar kantoor, maar verder ben ik oke. Ben ook bewust een extra lange route naar huis gefietst daarna. Even weer vertrouwd raken. Kindjes waren het al vergeten toen ik thuis kwam, maar toen kwamen bij mij de tranen pas. Stom.
Handig zijn babbelbox! Heeft ie van z'n moeder (nee, niet die andere) exode!
En wat fijn dat je moeder al even gestaan heeft BE!
Hier ook een die erg fanatiek is met loten verkopen. Ze wil de meeste verkopen van de club want dan wint ze een hoodie van de club. Ze staat nu derde. Dus na een weekend geen tijd er voor gehad wil ze morgen weer aan de bak.quote:Op zondag 1 oktober 2023 18:40 schreef exode het volgende:
Wat zal je geschrokken zijn Tink, gelukkig alleen blauwe plekken.
B is dit jaar erg druk met de Clubactie, hij moest even een drempel over maar nu blijft ie maar gaan. Hij loopt voor zijn Scouting. Ook wel handig want zo kwamen wij erachter dat het huis van de overburen binnenkort te koop komt en dat deze helaas boven ons budget is.
Hij staat namelijk bij elke deur nogal lang te ouwehoeren en hoort dus van alles.
Ik heb ze gisteren in de prullenbak gemikt. Ik ben niet-spelend-lid en kreeg ook zo’n boekjequote:Op maandag 2 oktober 2023 07:18 schreef LeSage het volgende:
Wij kregen vorige week clubactie boekjes en daar heb ik precies nog niets mee gedaan. Ontzettende hekel aan. Is via het voetbal, iedereen krijgt zelf 0,50 per verkocht lotje en de winnaar krijgt een arrangement voor PSV![]()
Kreeg van een collega zelfs een oproep via whatsapp in de werkapp of we loten wilden kopen. Echt zo geen behoefte aan.
De grote grap is dat je dus niets hoeft terug te geven, omdat je er niet om gevraagd hebt (tenzij je toestemming hebt gegeven voor de foto's middels een overeenkomst). Ik ben heel blij dat hier alles online gaat met een watermerk, want ik kreeg de foto's ook rustig pas weken nadat ze uitgedeeld waren en veel gedoe.quote:Op maandag 2 oktober 2023 08:36 schreef hilliebillie het volgende:
@:flyingfish van de grote clubactie hebben ze ook plakkers (maar die zitten achter in het boekje voor de gene die online loten kopen, dus valt niet zo op als de genen die aan het lotje vastzitten)
@:lesage ik zat daar zaterdag ook, tenminste in een businesslounge, zijn er best veel wel.
Maar ik moet zeggen goede stoelen en goede service qua drankjes, maar deze lounge zag in een hoek en vind dat je dan toch de wedstrijd niet heel goed kan zien. Dan kun je beter een gewoon plekje een beetje in het midden hebben, qua ervaring van de wedstrijd. Maar zeker wel leuk om een keer mee te kunnen maken!
De oudste heeft afgelopen week z’n schoolfoto meegekregen. Tenminste ze lagen vanmorgen hier ineens op tafel.
Dat doen ze toch ook wel pro-actief hier op de middelbare school. Alle foto’s meegeven en wat je niet wil houden mag weer terug ingeleverd worden. Ook de prijzen zijn vrij pro-actief ()
Het zijn vier foto’s (een klassenfoto en drie met portretfoto in verschillende maten). De complete set is ¤13,75 3 fotovellen ¤13,25 en een fotovel ¤9,75.
Op de basisschool was hier gewoon een vaste prijs per foto met optie tot een voordeelset.
Had in principe alleen de klassenfoto en een portretfoto gewild, die kleine portretfotos doen we hier toch niks mee. Slinkse uh slimme opzet
Ja zoiets zou ik ook doen inderdaad. Kan mij voorstellen dat de consequentie van geen loten verkopen is dat de contributie omhoog gaat en zo is het een beetje de lasten verdelen naar vermogen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 11:02 schreef Clubsoda het volgende:
De mijne mag van mij bij zijn ouders, opa's en oma's en tante leuren om loten en dan is het voor mij wel klaar. Maar ik koop er zelf ook altijd 10, ik betaal een schijntje aan contributie per jaar dus ik wil daar best wat extra aan uitgeven.
@Tink89, logisch dat de tranen thuis kwamen. Eerst handelen en daarna pas tijd voor de emotiesquote:Op zondag 1 oktober 2023 20:33 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Supersuf. Ik fietste weg van de parkeerplaats van de lokale jumbo en nam de bocht wat kort en m'n achterwiel pakte het gootje van het hek mee (waarover zo'n groot metalen hek schuift). Achterwiel schoof weg en daar lag ik. Ik rijd op een tweewielbakfiets btw.
Ik heb spierpijn, ben wat stijf en ik ga met m'n blauwe benen morgen maar niet in een rok naar kantoor, maar verder ben ik oke. Ben ook bewust een extra lange route naar huis gefietst daarna. Even weer vertrouwd raken. Kindjes waren het al vergeten toen ik thuis kwam, maar toen kwamen bij mij de tranen pas. Stom.
Handig zijn babbelbox! Heeft ie van z'n moeder (nee, niet die andere) exode!
En wat fijn dat je moeder al even gestaan heeft BE!
Maar kun je dan niet beter gewoon wat extra geld direct aan de vereniging overmaken zodat er niet 25% aan de strijkstok blijft hangen?quote:Op maandag 2 oktober 2023 11:02 schreef Clubsoda het volgende:
De mijne mag van mij bij zijn ouders, opa's en oma's en tante leuren om loten en dan is het voor mij wel klaar. Maar ik koop er zelf ook altijd 10, ik betaal een schijntje aan contributie per jaar dus ik wil daar best wat extra aan uitgeven.
Ik heb 1 keer in mijn leven gekocht, vorig jaar van B. Helaas niet. Dit jaar win ik de hoofdprijs kan niet anders.quote:Op maandag 2 oktober 2023 15:35 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar kun je dan niet beter gewoon wat extra geld direct aan de vereniging overmaken zodat er niet 25% aan de strijkstok blijft hangen?
Heeft er iemand hier ooit wat gewonnen met de grote clubactie?
Die van Pim en Pom ligt hier ook ergens.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 12:24 schreef Tink89 het volgende:
Ik kocht in het verleden de stoffen tassen weleens (heb die met de foutieve pipi langkous-quote bijna dagelijks in gebruik en die met pim en pom ook), maar die heb ik inmiddels wel genoeg.
De niet Pippi en Bommel hierquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 12:24 schreef Tink89 het volgende:
Ik kocht in het verleden de stoffen tassen weleens (heb die met de foutieve pipi langkous-quote bijna dagelijks in gebruik en die met pim en pom ook), maar die heb ik inmiddels wel genoeg.
Ze had gisterennacht slecht geslapen want geen pijnmedicatie dus daar heeft ze vannacht wel om gevraagd.quote:
Sterkte lieve @MaJo, het verwerken begint nu pas hequote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:41 schreef MaJo het volgende:
Nu zijn we weer een dag verder en begint het echte leven. Ik ben nog steeds niet fit dus ik maak er een pyjamadagje van. Het besef dat mijn papa er niet meer is komt steeds meer. We moeten door en dat komt goed, zeker met zo'n lief mannetje als Aapie die het echt fantastisch doet deze dagen. Ik ga papa ontzettend missen
Fijn dat ze naar het revalidatiecentrum kan. Daar kom je toch meer tot rust dan in een ziekenhuis is mijn ervaring met mijn moeder. Sterkte ook voor jou. Een zware tijd, zo.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 07:49 schreef BE het volgende:
[..]
Ze had gisterennacht slecht geslapen want geen pijnmedicatie dus daar heeft ze vannacht wel om gevraagd.
Wel een paar stapjes gelopen gisteren. De neuropathie in haar voeten (dat is alsof je verdoving van de tandarts hebt) is natuurlijk wel lastig want daardoor is lopen sowieso een beetje spannend. Maar goed, het lukte wel.
Als het goed is verhuist ze vandaag naar een revalidatiecentrum.
Het wordt pas vrijdag helaas, maar goed, nu wel definitief iig, lijkt het...quote:Op woensdag 4 oktober 2023 18:44 schreef livelink het volgende:
[..]
Fijn dat ze naar het revalidatiecentrum kan. Daar kom je toch meer tot rust dan in een ziekenhuis is mijn ervaring met mijn moeder. Sterkte ook voor jou. Een zware tijd, zo.
Hoe gaat het met jouw vader?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:19 schreef _Ingrid_ het volgende:
Majo wat rot dat je ziek was. Klinkt als een prachtig afscheid
quote:Op donderdag 5 oktober 2023 16:59 schreef PoesInDoos het volgende:
MaJoen
Mijn zoon is blijkbaar gekozen voor de kinder-MR. Zijn sterkste campagnepunt? Een goudvis in de klas..
Ik zei nog, doe dan een hamsterquote:
Hee hallo, allergiequote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:49 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik zei nog, doe dan een hamster
Och ja, tuurlijkquote:Op donderdag 5 oktober 2023 23:51 schreef LeSage het volgende:
[..]
Hee hallo, allergie![]()
Niemand is allergisch voor een goudvis![]()
Ik vind het trouwens sowieso een prachtig campagnepunt!
Ja nee, dat gaat vast niet gebeuren. Zijn kleuterjuf heeft de pot kikkervisjes eens een weekend in de brandende zon laten staanquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 07:49 schreef Tink89 het volgende:
Als het dan maar wel goed gebeurt. In een rechthoekige bak die groot genoeg is, met groenvoorziening etc...
Dan zou ik het gesprek daarover wel aangaan als hij het voor elkaar krijgt. Iets met het goede voorbeeld geven enzo...quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 07:50 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ja nee, dat gaat vast niet gebeuren. Zijn kleuterjuf heeft de pot kikkervisjes eens een weekend in de brandende zon laten staan
In zo'n te klein kooitje zeker, bij voorkeur een Syrische hamster, wat dus echt een nachtdier is. Lijkt me een strak planquote:Op donderdag 5 oktober 2023 17:49 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik zei nog, doe dan een hamster
Uiteraard, dat gesprek is allang gevoerdquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 08:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dan zou ik het gesprek daarover wel aangaan als hij het voor elkaar krijgt. Iets met het goede voorbeeld geven enzo...
Ik heb 2 Russische gehad, die hadden meer vloeroppervlakte dan ik in mijn huisquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 08:51 schreef Troel het volgende:
[..]
In zo'n te klein kooitje zeker, bij voorkeur een Syrische hamster, wat dus echt een nachtdier is. Lijkt me een strak plan
Bij ons op school hebben alle kinderen een plantje mee om te verzorgen. Dat is echt al lastig genoeg voor de meestenquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 08:58 schreef exode het volgende:
B wilde graag een slang in de klas aangezien het thuis niet mag. Geen klein handzaam exemplaar maar een blauwe Viper of Koningspython.
Vond zijn juf toch een minder goed idee, ze hebben nu een plant, alhoewel, ik weet niet of die nu in zijn oude klaslokaal staat die leeg is....Wellicht staat er nu een droogplant.
Kost mij zelf al genoeg moeitequote:Op vrijdag 6 oktober 2023 09:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Bij ons op school hebben alle kinderen een plantje mee om te verzorgen. Dat is echt al lastig genoeg voor de meesten.
Bedankt voor het vragen. Niet super.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 00:07 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jouw vader?![]()
Bedankt voor de lieve berichten allemaal. De timing van ziek zijn was/is inderdaad heel rottig. Het is inderdaad duidelijk dat het door de stress kwam @:phaidra want verder niemand in mijn omgeving is ziek geworden.
De komende dagen ga ik inderdaad rustig aan doen, voel me ook nog best ziekig. En dan maar weer eens rustig aan de draad oppakken, weer aan het werk en alles een plekje gaan geven.
BE jij sterkte met je moeder, hopelijk herstelt ze snel
Hier bij ons roepen ze zowat het hele dorp op op een dag. Het is echt lopende band werk. Volgens mij kijken ze niet heel strak naar de tijd. Maar als iedereen later komt of wat dan ook dan zal er geen fijne doorstroom zijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 06:19 schreef hilliebillie het volgende:
Ah Ingrid wat vervelend dat gedoe er omheen, alsof het nog niet rot genoeg is zonder toestanden er omheen. Sterkte
Livelink, voor jou ook sterkte.
Hier heeft zoon dinsdag hpv vaccinatie (dochter ook trouwens). Waar hij eerst blij was z’n laatste lesuur te missen, was hij gisteren ineens boos/teleurgesteld. Ze hebben een toernooi die middag op school. En als hij eerder weg moet laat hij z’n team in de steek en kunnen ze dus bij voorbaat niet winnen (die komen uit een ander dorp en hebben vorige week de prik gehaald).
Nou maandag maar even bellen of hij ook een half uur later mag. En hopelijk heeft oma tijd om mee te gaan (ik had m’n dienst op het werk al geruild dat ik later kon beginnen, maar nog wat later is niet mogelijk). Hij zou wel alleen willen dacht hij in eerste instantie, maar vorige keer werd hij misselijk en viel hij bijna flauw, dus alleen is voor mij geen optie (en toen hij er over na dacht voor hem ook niet)
Hier moet dochter om 1400 en zoon dezelfde dag om 1830. In de uitnodiging staat dat als je broers/zussen hebt die ook gevaccineerd moeten worden je ook gewoon tegelijk kan komen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 06:19 schreef hilliebillie het volgende:
Ah Ingrid wat vervelend dat gedoe er omheen, alsof het nog niet rot genoeg is zonder toestanden er omheen. Sterkte
Hier heeft zoon dinsdag hpv vaccinatie (dochter ook trouwens). Waar hij eerst blij was z’n laatste lesuur te missen, was hij gisteren ineens boos/teleurgesteld. Ze hebben een toernooi die middag op school. En als hij eerder weg moet laat hij z’n team in de steek en kunnen ze dus bij voorbaat niet winnen (die komen uit een ander dorp en hebben vorige week de prik gehaald).
Nou maandag maar even bellen of hij ook een half uur later mag. En hopelijk heeft oma tijd om mee te gaan (ik had m’n dienst op het werk al geruild dat ik later kon beginnen, maar nog wat later is niet mogelijk). Hij zou wel alleen willen dacht hij in eerste instantie, maar vorige keer werd hij misselijk en viel hij bijna flauw, dus alleen is voor mij geen optie (en toen hij er over na dacht voor hem ook niet)
Ik zou even bellen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 06:19 schreef hilliebillie het volgende:
Die prik voor 14jarigen is er sinds 2020 en vanaf 2018 was er een inhaalcampagne voor de 14+ers.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 00:16 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon kreeg gister zn tweede hpv vaccinatie. Zei nog tegen hem dat ie er nu vanaf was. Maar niet dus want met 14 jaar komt nog de MenACWY. Das nieuw dan want een aantal jaar geleden ben ik gaan informeren naar de MenW vaccinatie. Had de apotheek niet op voorraad, moest random maar es bellen. Paar keer gedaan, maar noppes dus zo gelaten. Maar nu dus standaard in het vaccinatie programma. Ben ik wel blij mee.
Was idd rond 2018 want dochter woonde nog thuis dus ik wilde 2 vaccinaties kopen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:20 schreef Elleska het volgende:
[..]
Die prik voor 14jarigen is er sinds 2020 en vanaf 2018 was er een inhaalcampagne voor de 14+ers.
Er was (of is nog steeds?) een tekort aan het vaccin waardoor vrijwel alles gaat naar het vaccinatieprogramma gaat. Dat hadden ze je bij de apotheek ook wel even mogen vertellen in plaats van je random terug laten bellen.
Ik was toen blij dat het net was opgenomen in het vaccinatieprogramma want dan hoefde ik er voor L niet zelf achteraan. Was het consultatiebureau door hun voorraad heen en moesten we later terugkomen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:40 schreef Mushanga71 het volgende:
Was idd rond 2018 want dochter woonde nog thuis dus ik wilde 2 vaccinaties kopen.
Oooh, das balen dat ze toen door de voorraad heen waren. Blijkbaar was die prik toch wel gewild dan.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 13:31 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ik was toen blij dat het net was opgenomen in het vaccinatieprogramma want dan hoefde ik er voor L niet zelf achteraan. Was het consultatiebureau door hun voorraad heen en moesten we later terugkomen.
Je dochter zit al niet meer in de risicogroep misschien stelt dat nog wat gerust?
Jaaa, de menC, die zat wel al in het programma. Er was later veel te doen om de W want daar waren wat besmettingen mee.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 15:39 schreef Elleska het volgende:
De ziekte komt het meest voor bij kinderen tussen 1 en 4 jaar oud, jongeren tussen de 14 en 20 jaar en 60+ers.
MenACWY wordt ook gegeven bij 14maand. S krijgt hem komende week. Die prik beschermd blijkbaar zo lang dat er pas met 14 jaar een herhaling nodig is.
Voorheen werd enkel gevaccineerd tegen meningokokken C omdat die toen het meeste voorkwam. Die vaccinatie heb ik ook nog gehad met de inhaalcampagne in de sporthal op een rijtje staan en prikken maar.
Heel veel herkenning. Check eens de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO), vaak is er veel meer mogelijk dan je denkt. Mijn moeder heeft zelf ook nooit hulp gekregen maar toen het echt niet anders kon was er opeens alles mogelijk: een speciaal bed, postoel, hulp om op het toilet te tillen, 2x thuiszorg per dag. Er moet echt hulp komen, anders is het gewoon niet meer te doen. Mijn moeder wilde ook alles steeds zelf doen maar dat ging ook niet meer (toch heeft ze het tot het eind gedaan). Hopelijk kunnen jullie snel hulp krijgenquote:Op zondag 8 oktober 2023 11:49 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bedankt allemaal. Het is niet makkelijk allemaal.
Mijn moeder kan het ook niet goed meer aan merken we, ze werkt nog fulltime. Is aangemeld voor maatschappelijk werk, maar nog steeds niks gehoord. Dus daar ook maar weer achteraan.
Ik ga proberen om medisch volmacht oid te krijgen, zodat ik dat gedeelte over kan nemen.
Ze belde net al hysterisch op dat pa naar de tandarts moet en hoe moet dat dan, hij kan niks en dit en dat.
Adem in, adem uit en bel de tandarts op en leg het uit en verzet de afspraak.
Gisteren geholpen bij digid app werkend te krijgen, wat een feestje was dat, maar het is gelukt. Nu nog UMCG inloggen werkend krijgen.
En uitzoeken of hij recht heeft op langdurende revalidatie, ipv dat ze hem binnenkort eruit trappen en zeggen je red je wel he. Joe, doei, de mazzel. Want zo komt het nu over.
Heb jij ook nog wel hulp, Ingrid? Want op jouw bordje lag sowieso al wel meer dan voldoende. Zijn er naast je zus nog andere familieleden die kunnen ondersteunen bij al het geregel?quote:Op zondag 8 oktober 2023 11:49 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bedankt allemaal. Het is niet makkelijk allemaal.
Mijn moeder kan het ook niet goed meer aan merken we, ze werkt nog fulltime. Is aangemeld voor maatschappelijk werk, maar nog steeds niks gehoord. Dus daar ook maar weer achteraan.
Ik ga proberen om medisch volmacht oid te krijgen, zodat ik dat gedeelte over kan nemen.
Ze belde net al hysterisch op dat pa naar de tandarts moet en hoe moet dat dan, hij kan niks en dit en dat.
Adem in, adem uit en bel de tandarts op en leg het uit en verzet de afspraak.
Gisteren geholpen bij digid app werkend te krijgen, wat een feestje was dat, maar het is gelukt. Nu nog UMCG inloggen werkend krijgen.
En uitzoeken of hij recht heeft op langdurende revalidatie, ipv dat ze hem binnenkort eruit trappen en zeggen je red je wel he. Joe, doei, de mazzel. Want zo komt het nu over.
Ja.... zo was ik ook bijna beledigd toen mijn vader zei dat hij wel kon zien dat ik ouder werd, toen ik hem de foto's met mijn jongste kleinzoon gestuurd had.quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:54 schreef Burdie het volgende:
Sterkte Ingrid, wat een boel tegelijk![]()
. MaJo geeft idd een super goede tip om Wmo in te schakelen. Je gemeente heeft daar een loket voor, zij nemen je echt van alles qua zorg uit handen.
Livelink, jij ook sterkte. Mijn moeder zegt altijd: iedereen wil oud worden, maar niemand wil oud zijn. Ik struisvogel maar een beetje mbt dat onderwerp.
MaJo, dikke knuffel. Ik wou dat ik kon zeggen dat het gemakkelijker wordt, maar dat ervaar ik eigenlijk niet zo. Wel vind ik het inmiddels iets minder zwaar. Je leert er mee leven..
Ik noem het tegenwoordig zilver haarquote:Op zondag 8 oktober 2023 14:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja.... zo was ik ook bijna beledigd toen mijn vader zei dat hij wel kon zien dat ik ouder werd, toen ik hem de foto's met mijn jongste kleinzoon gestuurd had.
Dus ik vroeg nog van "rimpels? Die vallen nog mee toch?" zegt hij "Nee, je haar wordt grijs..... "![]()
En ja, dat weet ik, maar ik kan op een of andere manier niets met een helblonde Patricia Paay van 85 ofzo.
Plus dat ik altijd al peper en zout haar had, alleen nu meer zout dan peper en vroeger andersom.
Overigens heb ik eigenlijk nooit moeite met mijn oud zijn, I own those years!
Zal het eens navragen, goede tip! Het is nu iig totaal niet duidelijk wat ze nou willen. Stel nou dat revalidatie echt niet lukt, dat de benen gewoon niet meer willen wat dan? Sowieso is er ook niet 1,2,3 een plek in een verpleeghuis, overal zijn wachttijden voor.quote:Op zondag 8 oktober 2023 12:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heel veel herkenning. Check eens de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO), vaak is er veel meer mogelijk dan je denkt. Mijn moeder heeft zelf ook nooit hulp gekregen maar toen het echt niet anders kon was er opeens alles mogelijk: een speciaal bed, postoel, hulp om op het toilet te tillen, 2x thuiszorg per dag. Er moet echt hulp komen, anders is het gewoon niet meer te doen. Mijn moeder wilde ook alles steeds zelf doen maar dat ging ook niet meer (toch heeft ze het tot het eind gedaan). Hopelijk kunnen jullie snel hulp krijgen
Ik heb vandaag een zwaar hart. Ik dacht dat het allemaal wel ging. Mijn vader heeft eindelijk rust, mijn moeder ook en ook voor ons waren de laatste weken heftig. Maar nu begint het gemis. Nooit meer die gesprekken, samen muziek luisteren, samen met Aapie naar opa en oma. Damn volgens mij begin ik het nu pas echt te voelen
Nee verder niet. Mijn vriend en de vriend van mijn zus doen ook wat ze kunnen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Heb jij ook nog wel hulp, Ingrid? Want op jouw bordje lag sowieso al wel meer dan voldoende. Zijn er naast je zus nog andere familieleden die kunnen ondersteunen bij al het geregel?
Hier ook niet. Bijvoorbeeld even een kleine greep uit de gebeurtenissen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
Rustig hier omdat iedereen zo’n druk weekend had waarschijnlijkquote:Op maandag 9 oktober 2023 09:21 schreef amaranta het volgende:
HERSTEL; rustaaaaaagh hier in dit topic.
Ja beste oplossing!quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:36 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Rustig hier omdat iedereen zo’n druk weekend had waarschijnlijk![]()
Ik vanmorgen vol goede moed gebeld om te kijken of zoon een half uur later mag komen voor z’n vaccinatie. (Was al uitdaging omdat er nergens een telefoonnummer stond, dus eerst op speurtocht)
Maar helaas, hier doen ze er dus wel moeilijk over. Kan tijdens een inloopmoment tussen 11.30 en 12.30 (maar dan begint z’n toernooi al, pauze is pas later) dus dat had hier nog geen meerwaarde. En anders zijn er nog twee data in de stad op 20/30 minuten rijden op een datum dat we op vakantie zijn en een datum waar we het net zouden moeten kunnen halen.
Ik denk dat we het er maar gewoon op gokken morgen een half uur later. En als ze er naar vragen dat hij maar een smoes verzint (bus had vertraging ofzo, staat nergens bij dat hij hier in het dorp op school zit, of dat de tandarts uitliep waardoor hij pas later aan de beurt was, oma kan zich hier denk ik wel doorheen bluffen). Mochten ze hem dan toch wegsturen dan gaan we alsnog 2 november en heeft het alleen maar 5 minuten tijd gekost nu.
Voor de 18+ is de locatie tot 17.00 op inloop open, dus ze zijn nog niet gesloten dan.
Maar wel typisch dat ze regionaal zo’n verschillend beleid hier in hebben. Maar helaas..
quote:Op maandag 9 oktober 2023 09:14 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Hier ook niet. Bijvoorbeeld even een kleine greep uit de gebeurtenissen.OMG! Ik kan me de stress voorstellen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kreeg gisteren 4 meldingen van overlijden, zaterdag was een van mijn collega's al eentje voor mij gestart en dus heb ik er gisteren zelf 2 op me genomen en 2 andere collega's de andere twee en ik weet dat ik woensdag ook nog ergens ga starten na een euthanasie. Ik ga toch dat klonen eens even uitvogelen.![]()
@hilliebillie toen ik in augustus de MenACW-dinges voor de jongste wilde verschuiven kon dat ook niet.
Ze gaven aan het te laten lopen en dat we vanzelf een nieuwe oproep zouden krijgen. En dat klopte, hij is vorige week geweest.
Ze blijven net zo lang oproepen tot je geweest bent.
Vooral dat laatste hoop ik voor jullie. Staan jullie ingeschreven bij de gemeente voor een kavel? Dan kan je meestal wel zien hoe hoog je staat op de lijstquote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:00 schreef Tink89 het volgende:
Waaaaah, er komen bij ons in het dorp in de komende 1,5 jaar 21 (!) (!) bouwkavels vrij. 21! 21!! Dat maakt de kans groot dat we in ons dorpie kunnen blijven en zelf kunnen gaan bouwen. Ik stuiter even door.
Als we er dan tenminste eentje kunnen bemachtigen...
Nee, beide projecten zit een externe partij tussen. Gemeente verwijst ook consequent naar hen. Maar we staan bij die makelaar wel op de lijst voor beide projecten. Eentje gaat eind dit jaar al in de verkoop, andere moet nog een bestemmingsplanwijziging op losgelaten worden en wordt eind 2024 pas. Dat zou voor ons echt perfect zijn, maar als we nu een kavel kunnen bemachtigen, gaan we voor zekerheid. Beide locaties zijn helemaal prima, dus dan hangt het af van de prijs en de manier van gunnen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 11:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Vooral dat laatste hoop ik voor jullie. Staan jullie ingeschreven bij de gemeente voor een kavel? Dan kan je meestal wel zien hoe hoog je staat op de lijstHier is de lijst behoorlijk lang helaas en moet je dus specifieke wensen aangeven op je aanmeldingsformulier, maar wordt er gewoon naar iedereen gemaild. Dus als je een kavel wilt voor een vrijstaand huis krijg je ook de uitnodigingen voor de flatjes (en andersom). Kortom: altijd maar afwachten of het wat wordt of niet.
Piercings!!quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:11 schreef LeSage het volgende:
Spannend Tink! Gek idee dat zoiets levensbepalends toch nog lang onzeker gaat zijn.
Ik heb vandaag in mijn 30ers crisis (grapje) de 2 piercings laten zetten die ik al lang wildeneuspiercing en conch. En ik vind het zó tof staan!
De piercer vond me heel relaxt en verbaasde zich erover hoe chill ik bleef, dus toen heb ik maar opgebiecht dat ik 2 bevallingen overleefd hebstelt zo’n naaldje ook niets meer voor
![]()
Mijn vriend vindt me nu ordinair.
Jullie hebben een weekje eerder zie ik, ik ben de dagen ook alweer aan het aftellenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Iedereen is thuis aan het wervelwinden, van hot naar her.
Gelukkig bijna vakantie
Wel aan toe idd.... gisteren trouwerij gehad, was erg leuk maar zo'n hele dag op hakken valt niet meequote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gelukkig bijna vakantie
Dat zal het zijn ja, hier thuis ook druk.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Gelukkig bijna vakantie
Alleen de gedachte aan hakken alquote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel aan toe idd.... gisteren trouwerij gehad, was erg leuk maar zo'n hele dag op hakken valt niet mee
Net en skechers in een zin?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:59 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Alleen de gedachte aan hakken al![]()
Heb nette zwarte skechers, loop op niks anders meer
Damn!quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:19 schreef SQ het volgende:
Mijn kind liet net met tafel dekken een GLAZEN bord uit dr klauwen flikkeren... kun je met pannen op het vuur 3 blootvoetse kinderen en 2 katten evacueren en je eetkeuken weer toegankelijk maken. Heb nu dus half koud en half aangebrand avondeten, jum.
Go Lady!quote:Op dinsdag 10 oktober 2023 20:11 schreef LeSage het volgende:
Spannend Tink! Gek idee dat zoiets levensbepalends toch nog lang onzeker gaat zijn.
Ik heb vandaag in mijn 30ers crisis (grapje) de 2 piercings laten zetten die ik al lang wildeneuspiercing en conch. En ik vind het zó tof staan!
De piercer vond me heel relaxt en verbaasde zich erover hoe chill ik bleef, dus toen heb ik maar opgebiecht dat ik 2 bevallingen overleefd hebstelt zo’n naaldje ook niets meer voor
![]()
Mijn vriend vindt me nu ordinair.
Holy shit!quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:19 schreef SQ het volgende:
Mijn kind liet net met tafel dekken een GLAZEN bord uit dr klauwen flikkeren... kun je met pannen op het vuur 3 blootvoetse kinderen en 2 katten evacueren en je eetkeuken weer toegankelijk maken. Heb nu dus half koud en half aangebrand avondeten, jum.
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:19 schreef SQ het volgende:
Godskolerequote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:19 schreef SQ het volgende:
Ja, nou, ze zijn zwart en niet afgetrapt. Dusquote:
Nee joh tuurlijk nietquote:Op woensdag 11 oktober 2023 19:09 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
GodskolereGeen gewonden?
[..]
Ja, nou, ze zijn zwart en niet afgetrapt. Dus
Ja ik weet ook niet, vriend vindt piercings gewoon ordinair zegt iequote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:47 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Go Lady!
Hier 7 weken geleden mijn 8e en 9e piercing laten zetten. Waarom ben je nu ordinair trouwens? Een conch is tof !
@:SQ, dat was vast ook ff schrikken!
In de klas toch ook ook altijd 😅.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 19:37 schreef LeSage het volgende:
Wat hebben kinderen toch een heerlijk gevoel voor timing altijd. En alsof je ook niet genoeg werk hebt zonder kapot glas
Haha een bloedneus had zoon hier toen hij voor het eerste lied in de musical het podium op kwam. Stond hij daar met z’n handen voor z’n gezicht te zingen, tot een klasgenootje hem maar van het podium afstuurde.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
In de klas toch ook ook altijd 😅.
Nee hoor. Geen punt, perfect moment om je drinkbeker over al deze schriften te morsen.
Oh ja joh, plas maar in je broek als ik een toets af ga wil gaan nemen. (Fictief, is me niet echt overkomen)
Ja, uitstekend moment om een spontane bloedneus te krijgen waarvoor je acute medicatie nodig hebt.
Ook lekker maar staat niet echt onder m'n fancy jurkjequote:Op woensdag 11 oktober 2023 17:59 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Alleen de gedachte aan hakken al![]()
Heb nette zwarte skechers, loop op niks anders meer
Damnquote:Op woensdag 11 oktober 2023 18:19 schreef SQ het volgende:
quote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:10 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Haha een bloedneus had zoon hier toen hij voor het eerste lied in de musical het podium op kwam. Stond hij daar met z’n handen voor z’n gezicht te zingen, tot een klasgenootje hem maar van het podium afstuurde.
Timing is everything
Ja was wel sneu. Gelukkig was het niet tijdens een lied waarbij een solo had. Dus het was geen grote ramp.quote:
Ik zoek mn outfit uit aan de hand van mn skechersquote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook lekker maar staat niet echt onder m'n fancy jurkje
Ik heb óók last van mn voet. Maar of dat door de skechers komt? Die draag ik alleen als ik de deur uitga (niet veel dusquote:Op donderdag 12 oktober 2023 00:27 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ja was wel sneu. Gelukkig was het niet tijdens een lied waarbij een solo had. Dus het was geen grote ramp.
Sketchers zijn bij mij volgens mij een groot deel van de reden dat ik zo’n last heb van m’n voet.
Sinds ik die niet meer draag (en een paar andere maatregelen) zijn de klachten voor een heel deel weg. Heb die toen eens op aanraden van iemand gekocht, maar volgens mij zijn het geen hele beste schoenen. Voor mij dus niet meer![]()
Dan liever op hakken (niks bijzonders qua hakhoogte hoor, want dat ben ik ook niet gewend)
Oh dat is balen!quote:Op donderdag 12 oktober 2023 08:55 schreef SQ het volgende:
Ik heb ook onitsuka tigers maar da's ook voetaids ja, die ondersteunen echt totaal niks.
Momenteel zit ik wegens hielspoor fulltime aan de puma future riders. Heb m'n voeten in 1 wandeling op ballerina's dus volledig kapot weten te lopen en ben er nu al 4 maanden zoet mee.
Google eens op Woden. Een Scandinavisch merk sneakers. Supermooi en netjes en ook nog eens genoeg ondersteunend.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 08:51 schreef exode het volgende:
Het eerste wat de kinderfysio bij B zei was 'Gooi die Skechers als je thuis bent meteen in de vuilnisbak'.
Schoenen, ik zoek voor mezelf lekker zittende sneakers die ik ook op kantoor kan dragen (wij hebben geen jasje dasje cultuur dus sneakers zijn heel normaal, maar geen tijgerprint met glimletters zoals Juul voor mij uitkoos).
Maar al die sneakers zijn tegenwoordig uniseks, hartstikke inclusief natuurlijk, maar ik vind het lompe grote schoenen.
Ik droeg jarenlang Asics, van die Tigers, maar de laatste 2 exemplaren waren zo embarmelijk van kwaliteit dat ik die nu links laat liggen.
Kortom ik ga maar eens wat winkels af binnenkort ipv online me gek zoeken.
Hielspoor kwam bij mij door die stommekutplavuistegels in de woonkamerquote:Op donderdag 12 oktober 2023 08:55 schreef SQ het volgende:
Ik heb ook onitsuka tigers maar da's ook voetaids ja, die ondersteunen echt totaal niks.
Momenteel zit ik wegens hielspoor fulltime aan de puma future riders. Heb m'n voeten in 1 wandeling op ballerina's dus volledig kapot weten te lopen en ben er nu al 4 maanden zoet mee.
Ja maar ik had dat Lauren jurkje besteld dat ik een tijdje geleden gepost had (had nu een maatje kleiner mogen bestellen trouwensquote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:02 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik zoek mn outfit uit aan de hand van mn skechers
Nee, dan vallen skechers een beetje uit de toonquote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja maar ik had dat Lauren jurkje besteld dat ik een tijdje geleden gepost had (had nu een maatje kleiner mogen bestellen trouwens), en ik had een geweldige Michael Kors tas gekocht, in knal-oranje, en daar schoenen bij gezocht (ook oranje dus
)
Yep...quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:10 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nee, dan vallen skechers een beetje uit de toon![]()
Mooie combi wel wat je gekozen hebt
Zeker met sjaaltje erbijWas dat die je zo graag wilde hebben en ook gepost had?
Waaromquote:
Normaal voor mij ook standaard mijn geurtje (idem voor moederdag en kerstquote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:17 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Waarom? Is toch alleen maar leuk?
Wilde dat ik een keer iets wist voor mn verjaardag, behalve een geurtjeOh, dit jaar wil ik een boekje, alst nog te krijgen is, maar verder...
Oeh, die vind ik zelfs gaafquote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:20 schreef Leandra het volgende:
Deze tas trouwens:
https://www.ebay.com/itm/175787854929
Bij de MK outlet gekocht trouwens, en niet eens in de buurt van de prijs op het kaartje
Dan is het toch extra leuk dat je es wat anders wilde?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Normaal voor mij ook standaard mijn geurtje (idem voor moederdag en kerst) dus ja, dit was wel van een compleet andere orde.
Ja, dat is dus zover buiten mijn normale zoekgebied dat ik echt geen idee heb waar ik moet kijken.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:39 schreef SQ het volgende:
En exode, je kunt prima officeproof sneakers vinden, maar dan moet je wel wegblijven van de sneakermerken![]()
Maar ook de wat degelijker schoenmerken hebben veel sneakers in het assortiment
quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:03 schreef amaranta het volgende:
Ik draag Nike Air Max of laarzen. Moet wel nieuwe laarzen gaan kopen. Op de hiel/hak aan de binnenkant is de stof er helemaal af.
Zo herkenbaar. Mijn hakken zijn de afgelopen jaren al zoveel lager geworden en nu loop ik eigenlijk het liefst op laarzen zonder of met minimale hak en in de zomer op sandalen of sneakers. Maar ik draag vaak een jurkje en ik vind sneakers onder een jurk bij anderen heel tof maar ik voel met er zelf dan heel lomp mee dus dat doe ik eigenlijk nooit.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:36 schreef SQ het volgende:
Hakken zijn echt helemaal de aids voor je voeten. Ook als je voeten nog niet slecht zijn
Ik heb ook veel hakken, maar echt alleen nog voor de sier. Het gaat niet meer en eerlijk gezegd wil ik het ook niet meer. Het doet pijn, ik ben flink beperkt in mijn beweging, het is blessuregevoelig en het is dus heel slecht voor je hele gestel. Maar, ja, het staat wel mooi.
Oh, die zijn leuk!quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:16 schreef exode het volgende:
Mocht iemand lelijke, hele comfortabele schoenen zoeken, ik vind deze dus echt heeeerlijk!
[ afbeelding ]
Het past echter bij geen enkele outfit
Wij hebben in ons dorp niet eens meer een schoenmakerquote:
Die bij de jumbo is er ook niet meer?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij hebben in ons dorp niet eens meer een schoenmaker25.000 inwoners en we hadden er twee, maar de ene overleed vlak voordat nummer 2 met pensioen ging. Niemand te vinden die het over wil nemen (of uberhaupt de kunstjes nog kent!)
Ja het jurkjes / sneaker dilemma herken ik wel, ik vind het bij mezelf ook geen porem, maar ik heb ook vrij korte onderbeentjes en dan ook nog eens vrij stevigequote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:13 schreef Kyara het volgende:
[..]
Zo herkenbaar. Mijn hakken zijn de afgelopen jaren al zoveel lager geworden en nu loop ik eigenlijk het liefst op laarzen zonder of met minimale hak en in de zomer op sandalen of sneakers. Maar ik draag vaak een jurkje en ik vind sneakers onder een jurk bij anderen heel tof maar ik voel met er zelf dan heel lomp mee dus dat doe ik eigenlijk nooit.
Ik vind de echte sneakers vaak toch wat plat, sportschoenen hebben vaak net wat meer comfort. Of heet alles sneaker tegenwoordig
Rugzakken zijn ook de bom. Als twintiger heb ik mezelf ook bijna scoliose gesjouwd aan van die fancy schoudertassenquote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:39 schreef Leandra het volgende:
Ik heb standaard een rugtas, of een "nette" van Bear Design en dat model draag ik ook echt al 20 jaar.
Of ik heb een Bobby bij me, meestal de Compact (niet met die print), soms de Soft.
Dus zo'n tas die je werkelijk moet dragen is vrij uitzonderlijk voor mij
check. Nou ja, geen crocs dan.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:10 schreef SQ het volgende:
Ik ben alles geworden waarvan ik vroeger riep dat ik het nooit zou zijn.
Van crocs tot huispak tot sneakers tot korte broeken van miss etam tot rugzakken tot the north face.
Dat laatste wilde ik adviseren. De gemiddelde sneakerwinkel heeft enorm veel aanbod, en ik vind de meesten juist niet lomp!quote:Op donderdag 12 oktober 2023 08:51 schreef exode het volgende:
Het eerste wat de kinderfysio bij B zei was 'Gooi die Skechers als je thuis bent meteen in de vuilnisbak'.
Schoenen, ik zoek voor mezelf lekker zittende sneakers die ik ook op kantoor kan dragen (wij hebben geen jasje dasje cultuur dus sneakers zijn heel normaal, maar geen tijgerprint met glimletters zoals Juul voor mij uitkoos).
Maar al die sneakers zijn tegenwoordig uniseks, hartstikke inclusief natuurlijk, maar ik vind het lompe grote schoenen.
Ik droeg jarenlang Asics, van die Tigers, maar de laatste 2 exemplaren waren zo embarmelijk van kwaliteit dat ik die nu links laat liggen.
Kortom ik ga maar eens wat winkels af binnenkort ipv online me gek zoeken.
Dat moet dan wel een enorm grote onderbroek zijn bij mijquote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Zoeen die tot OVER je navel kan.
Ideaal bij flapperende buikvellen!
Bij voorkeur met een beetje versteviging voorop, voor m'n keizersnede flapje.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Zo hoog komen mijn jeans nietquote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Met jouw lichaam heb je het denk ik ook niet nodigquote:
Het was jarenlang de enige winkel met een spijkerbroek die me paste, en toen veranderden ze hun modellenquote:
ik ookquote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik dacht eerlijk gezegd dat ze failliet waren
Dat is dan weer een neequote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:33 schreef SQ het volgende:
Het kan ook m&s mode zijn geweest overigens. Zelfde laken...
Ga je al voor shockwave voor de hielspoor? Dat heeft hier enorm geholpenquote:Op donderdag 12 oktober 2023 08:55 schreef SQ het volgende:
Nee, vorige keer is het ook vanzelf goed gekomen. Dus zal nu ook wel lukken. Het is al wel minder aan het worden gelukkig.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ga je al voor shockwave voor de hielspoor? Dat heeft hier enorm geholpen
Ik heb 3 paar inmiddelsquote:Op donderdag 12 oktober 2023 12:02 schreef Burdie het volgende:
Puma future riders zijn wel heel leuk, afhankelijk van kleur, ik heb ze in paars-roze. En ze lopen als wolkjes.
Ik vond mezelf nooit een sneakerspersoon, droeg meestal loafers, pumps of enkellaarsjes, maar de laatste jaren ben ik daarin echt 180 graden omgeslagen.
Die bij de Jumbo was verhuisd naar achter de Bakker Bart. Is tijdens de zomerfeesten plotseling overledenquote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:53 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Die bij de jumbo is er ook niet meer?
Het is ook een uitstervend beroep. Bij de schoenmaker bij ons in het dorp is er net een jong meisje gestart die het vak wil leren en de zaak overnemen, maar dat is echt een grote uitzondering.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 10:31 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij hebben in ons dorp niet eens meer een schoenmaker25.000 inwoners en we hadden er twee, maar de ene overleed vlak voordat nummer 2 met pensioen ging. Niemand te vinden die het over wil nemen (of uberhaupt de kunstjes nog kent!)
Brr polyester.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 13:05 schreef Bottoms_up het volgende:
Nog een keer de website van miss etam gecheckt en sommige dingen zou ik nog aandoen, deze bv: https://www.missetam.nl/nl/3400013/jurk-print-bruin/?soPos=446
Ik haak alleen af bij de 62% polyester.
Site van ms mode was wat anders
Stiekem ma Flodder ben jequote:Op donderdag 12 oktober 2023 13:15 schreef SQ het volgende:
Wel grappig dat de meesten het niet echt vinden tellen als je ergens "maar 1 / een paar van hebt"of het dan ook nog gaan verdedigen ofzo, "alleen als ik ongesteld ben hoor!"
Is dat krampachtig ergens aan vast willen houden?
Voor jullie geruststelling, ik loop niet áltijd in een oma onderbroek, op crocs, make uploos in een huispak hoor
Maar ik heb ze wel allemaal. Dus telt het.
Ik ben nooit hip geweestquote:Op donderdag 12 oktober 2023 13:15 schreef SQ het volgende:
Wel grappig dat de meesten het niet echt vinden tellen als je ergens "maar 1 / een paar van hebt"of het dan ook nog gaan verdedigen ofzo, "alleen als ik ongesteld ben hoor!"
Is dat krampachtig ergens aan vast willen houden?
Voor jullie geruststelling, ik loop niet áltijd in een oma onderbroek, op crocs, make uploos in een huispak hoor
Maar ik heb ze wel allemaal. Dus telt het.
Nou, ik heb mijn (gevoerde) Crocs dus bij de tussendeur van de woonkamer naar de garage in de garage staan, die doe ik aan, loop naar de kapstok in de garage en daar doe ik mijn schoenen en jas aan, maar het wil dus wel eens gebeuren dat ik de fietssleutel van de elekstrische fiets ook in mijn handen heb, en dan nog wat om in de fietsmand te doen en dat ik er vervolgens halverwege onderweg naar de supermarkt achterkom dat ik vergeten ben mijn Crocs uit te doen en mijn schoenen aan te doen.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:40 schreef SQ het volgende:
Crocs zijn echt zo ideaal als je ff snel de tuin in moet voor de kliko ofzo![]()
Ik ga er uiteraard niet mee naar kantoor
Misschien een foutje in het systeem van de huisarts?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 13:43 schreef exode het volgende:
Valt net een griepprik oproep voor B op de deurmat. De gehele brief is opgesteld alsof hij naar een volwassen persoon gaat.
Maar die laten we aan ons voorbij gaan, wel gek, nog nooit gehad en moet ook afbellen staat er.
Ik ben er ook wel eens ín de supermarkt achter gekomen hoor. Maar ik kan daar ook écht niet wakker van liggen verderquote:Op donderdag 12 oktober 2023 13:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, ik heb mijn (gevoerde) Crocs dus bij de tussendeur van de woonkamer naar de garage in de garage staan, die doe ik aan, loop naar de kapstok in de garage en daar doe ik mijn schoenen en jas aan, maar het wil dus wel eens gebeuren dat ik de fietssleutel van de elekstrische fiets ook in mijn handen heb, en dan nog wat om in de fietsmand te doen en dat ik er vervolgens halverwege onderweg naar de supermarkt achterkom dat ik vergeten ben mijn Crocs uit te doen en mijn schoenen aan te doen.
Moet ik wel zeggen dat me dat hier makkelijker afgaat dan in de stad, in de stad was ik dan terug naar huis gefietst om schoenen aan te doen, hier op het toeristische platteland niet
Had hij "recent" geen diagnose op astma of iets anders met de longen?quote:Op donderdag 12 oktober 2023 13:43 schreef exode het volgende:
Valt net een griepprik oproep voor B op de deurmat. De gehele brief is opgesteld alsof hij naar een volwassen persoon gaat.
Maar die laten we aan ons voorbij gaan, wel gek, nog nooit gehad en moet ook afbellen staat er.
Nee, ik hier ook niet, ze kennen me en als campingvolk denkt dat ik ook van de camping ben dan boeit me dat niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 13:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ben er ook wel eens ín de supermarkt achter gekomen hoor. Maar ik kan daar ook écht niet wakker van liggen verder
Al 3 jaar geleden, hij is ook niet extra opgeroepen met Covid destijds.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 13:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Had hij "recent" geen diagnose op astma of iets anders met de longen?
Oh, veel langer geleden dan ik dacht dus, maar dat verklaart het dan idd ook niet.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 13:49 schreef exode het volgende:
[..]
Al 3 jaar geleden, hij is ook niet extra opgeroepen met Covid destijds.
Ik vind het ook echt onzin voor hem dus ik bel sowieso af, maar ik ben vooral enorm verbaasd. Ik heb ook nog nooit een oproep gehad.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 13:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, veel langer geleden dan ik dacht dus, maar dat verklaart het dan idd ook niet.
✅️quote:Op donderdag 12 oktober 2023 13:49 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb wel groene ma flodder laarzen (van de boerenbond) om in de tuin te werken![]()
En ja daar ga ik ook zonder problemen in de voortuin mee aan de slag.
Tijdens een stage heb ik deze een keer moeten aanschaffen en loop er nu in de tuin opquote:Op donderdag 12 oktober 2023 13:49 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik heb wel groene ma flodder laarzen (van de boerenbond) om in de tuin te werken![]()
En ja daar ga ik ook zonder problemen in de voortuin mee aan de slag.
Ik heb exact dezelfdequote:Op donderdag 12 oktober 2023 14:08 schreef Burdie het volgende:
Thuis loop ik wel standaard op deze.
[ afbeelding ]
Maar uiteraard niet buiten, daar zijn ze niet voor geschikt.
Ja, nee, kom ik aan met Maastrichtquote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:42 schreef SQ het volgende:
Leuk, Mushanga71! Wat ga je allemaal doen?
Ik ga binnenkort voor mijn werk naar de VS en omdat we afspraken hebben in 2 verschillende weken zit er een weekend tussen. Kantoor zit op ongeveer 2 uur reizen met het OV van hartje NYC, dat is wel een heerlijk fijn onverwacht kadootje
Ik zie het niet als aftroeven, dit vind ik humorquote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:59 schreef SQ het volgende:
Oh het was zeker niet bedoeld als aftroeven. Ik zou eigenlijk dat weekend met mijn fokvriendinnen naar Nijmegen gaan zelfs![]()
Ik weet nog niet wat we gaan doen! Ik ga met een collega die er nog nooit geweest is dus hij heeft eerste dibs op het programma. In elk geval iets van een concert of theater op zaterdagavond
Ja, maar dat was in 2004 geloof ik, dus het is al wel even terug.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik zie het niet als aftroeven, dit vind ik humor![]()
Nouja, Nijmegen of New York, keus is snel gemaakt![]()
Dat lijkt me echt tof daar, Broadway. Denk ook niet dat je je in die stad ook maar een seconde verveelt. Ben je er eerder geweest?
Ik was 2 maanden geleden nog in Maastrichtquote:Op donderdag 12 oktober 2023 16:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, maar dat was in 2004 geloof ik, dus het is al wel even terug.
Wat tofquote:Op donderdag 12 oktober 2023 15:42 schreef SQ het volgende:
Leuk, Mushanga71! Wat ga je allemaal doen?
Ik ga binnenkort voor mijn werk naar de VS en omdat we afspraken hebben in 2 verschillende weken zit er een weekend tussen. Kantoor zit op ongeveer 2 uur reizen met het OV van hartje NYC, dat is wel een heerlijk fijn onverwacht kadootje
Ik krijg ook elk jaar een oproep omdat ik als kind diagnose astma heb gekregen. Gebruik al sinds mn 18e niet structureel medicatie meer. Ben er op gegeven moment af gehaald toen ik al x jaar geen medicatie meer had gebruikt, maar 3j geleden weer keer medicatie gehad voor paar weken en sindsdien krijg ik weer oproepen (ook voor de coronaprik de vervroegde ivm griepprikgroep).quote:Op donderdag 12 oktober 2023 13:52 schreef exode het volgende:
[..]
Ik vind het ook echt onzin voor hem dus ik bel sowieso af, maar ik ben vooral enorm verbaasd. Ik heb ook nog nooit een oproep gehad.
Ik hang overal steeds tussenin. Eind november word ik eindelijk uitgebreid onderzocht, wie weet word ik daarna overal voor opgeroepenquote:Op donderdag 12 oktober 2023 18:27 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik krijg ook elk jaar een oproep omdat ik als kind diagnose astma heb gekregen. Gebruik al sinds mn 18e niet structureel medicatie meer. Ben er op gegeven moment af gehaald toen ik al x jaar geen medicatie meer had gebruikt, maar 3j geleden weer keer medicatie gehad voor paar weken en sindsdien krijg ik weer oproepen (ook voor de coronaprik de vervroegde ivm griepprikgroep).
Mij verbaast het dus juist dat jij hem niét hebt gehad![]()
Misschien dat ze kinderen pas vanaf bepaalde leeftijd oproepen? Dat B daarom nu wel opgeroepen wordt en eerder nog niet?
Hopelijk krijg je dan ook wat antwoorden en als het even meezit ook adequate behandeling zodat je er ook wat minder last van hebt!quote:Op donderdag 12 oktober 2023 18:34 schreef exode het volgende:
[..]
Ik hang overal steeds tussenin. Eind november word ik eindelijk uitgebreid onderzocht, wie weet word ik daarna overal voor opgeroepen
Maar B zeggen we af. Het was ook een gekke brief, niet gericht aan de verzorgers van.
Dit. Als ik mij ‘s ochtends niet opmaak dan voel ik me de hele dag niet mijzelf. Komt ook alleen voor als ik ziek ben.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 22:05 schreef LeSage het volgende:
Ik vind dat het me niet uit zou moeten maken om makeuploos en in joggingpak naar school te gaan, maar ik durf het toch niet![]()
Overigens vind ik mezelf opmaken ook gewoon echt fijn. Dan ben ik ineens weer mezelf.
Zonder make-up, ‘echte’ kleding en mijn oorbellen in voel ik me altijd een beetje naakt.
Ditquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 09:24 schreef Aure het volgende:
Ik doe al sinds lange tijd nooit meer make-up op, heerlijk vind ik het
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |