abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210802587
pi_210802596
Waar de heupoperatie van BE's moeder geslaagd is en we haar een voorspoedig herstel wensen :*
pi_210802600
En

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 17:03 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Nog een tip: het is dat weekend echt belachelijk niet-leuk-druk in NEMO. Als je daar niet goed tegen kunt zou ik echt dat weekend vermijden. Als je daar weinig last van hebt is NEMO geweldig. O+
Ik dacht dus precies hetzelfde. Als ik zie dat een museum (of dierentuin of pretpark of wat dan ook) een bijzondere dag heeft met gratis toegang of een speciale activiteit die veel mensen trekt, is dat een reden om mooi een andere keer te gaan :')
  zondag 1 oktober 2023 @ 10:19:00 #4
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210803277
Gelukkig @BE hopelijk heeft ze een goed herstel!
KuikenGuppy
pi_210803384
Werkt nemo niet nog steeds met reserveren? Toen wij vorig jaar in de voorjaarsvakantie wilden gaan konden we niet omdat het uitverkocht was.

We zijn er nu dus ook nog steeds niet geweest.
pi_210803689
Goed herstel voor je moeder BE!

Wij willen in de herfstvakantie weer een keer naar Naturalis.
pi_210804045
Fijn @BE
Hopelijk een spoedig herstel.

Ben 1x in Nemo geweest en dat vind ik wel genoeg 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_210804088
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 11:35 schreef Kyara het volgende:
Goed herstel voor je moeder BE!

Wij willen in de herfstvakantie weer een keer naar Naturalis.
Wij zijn laatst naar naturalis geweest, was leuk :)
Fake it till you make it...
pi_210804662
Ik vind Nemo geweldig, maar wel op studiedagen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210805072
Naturalis vindt mijn zoon ook geweldig. Daar zou ik ook juist op een doordeweekse dag naar toe gaan want dan zijn ze ook echt met onderzoek en dieren prepareren bezig, is leuk om te zien!
  zondag 1 oktober 2023 @ 16:44:37 #11
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210806102
En toen ging ik voor het eerst in jaren gebruik om met m'n bakfiets. Meteen drie mensen om me heen om te helpen, incl een mevrouw die aanbood om met me naar huis te fietsen omdat ik wat hoofdpijn had. Alleen die hoofdpijn komt van de hele ochtend grind scheppen uit m'n voortuin en in een big bag....
Kindjes zijn oke, ik ben alleen wat blauw, bakfiets heeft wat krassen op de bak. Al met al valt het niet tegen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 1 oktober 2023 @ 16:54:14 #12
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210806148
Hoe kwam het dat je viel?
pi_210806182
Oei, wat schrikken tink, gelukkig hebben de kindjes niks. Hopelijk jij niet te veel last van het blauw (of (spier)pijn die later nog komt)
pi_210807016
Wat zal je geschrokken zijn Tink, gelukkig alleen blauwe plekken.

B is dit jaar erg druk met de Clubactie, hij moest even een drempel over maar nu blijft ie maar gaan. Hij loopt voor zijn Scouting. Ook wel handig want zo kwamen wij erachter dat het huis van de overburen binnenkort te koop komt en dat deze helaas boven ons budget is.
Hij staat namelijk bij elke deur nogal lang te ouwehoeren en hoort dus van alles.
  zondag 1 oktober 2023 @ 19:35:55 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210807508
Wat een schrik Tink! Gelukkig viel het mee! ^O^

Mijn moeder heeft al heel even gestaan. *O* 2 tellen, maar toch!
pi_210807921
Wat schrikken @Tink89 :*

@exode, zo kom je nog eens wat te weten over de buurt ;)

@BE, wat fijn!
  zondag 1 oktober 2023 @ 20:33:40 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210808067
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2023 16:54 schreef amaranta het volgende:
Hoe kwam het dat je viel?
Supersuf. Ik fietste weg van de parkeerplaats van de lokale jumbo en nam de bocht wat kort en m'n achterwiel pakte het gootje van het hek mee (waarover zo'n groot metalen hek schuift). Achterwiel schoof weg en daar lag ik. Ik rijd op een tweewielbakfiets btw.

Ik heb spierpijn, ben wat stijf en ik ga met m'n blauwe benen morgen maar niet in een rok naar kantoor, maar verder ben ik oke. Ben ook bewust een extra lange route naar huis gefietst daarna. Even weer vertrouwd raken. Kindjes waren het al vergeten toen ik thuis kwam, maar toen kwamen bij mij de tranen pas. Stom.

Handig zijn babbelbox! Heeft ie van z'n moeder (nee, niet die andere) exode!

En wat fijn dat je moeder al even gestaan heeft BE!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 1 oktober 2023 @ 20:45:22 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210808224
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 20:33 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Supersuf. Ik fietste weg van de parkeerplaats van de lokale jumbo en nam de bocht wat kort en m'n achterwiel pakte het gootje van het hek mee (waarover zo'n groot metalen hek schuift). Achterwiel schoof weg en daar lag ik. Ik rijd op een tweewielbakfiets btw.

Ik heb spierpijn, ben wat stijf en ik ga met m'n blauwe benen morgen maar niet in een rok naar kantoor, maar verder ben ik oke. Ben ook bewust een extra lange route naar huis gefietst daarna. Even weer vertrouwd raken. Kindjes waren het al vergeten toen ik thuis kwam, maar toen kwamen bij mij de tranen pas. Stom.

Ah, ik had er een met 3 wielen voor ogen. Met 2 wielen snap ik het beter.

Herkenbaar hoor, dat huilen. Ik heb ooit een fietser aangereden. En super adequaat gereageerd. Hem nog thuis gebracht. En toen pas na een tijd begon ik kei hard te huilen.

En heb je schade aan de bakfiets?
  zondag 1 oktober 2023 @ 20:51:35 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210808327
:* Tink
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210808328
Oh man Tink, dat is toch ook mega spannend! Snap goed dat de tranen thuis kwamen.
Fijn dat jullie wel ongedeerd zijn O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210809028
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 18:40 schreef exode het volgende:
Wat zal je geschrokken zijn Tink, gelukkig alleen blauwe plekken.

B is dit jaar erg druk met de Clubactie, hij moest even een drempel over maar nu blijft ie maar gaan. Hij loopt voor zijn Scouting. Ook wel handig want zo kwamen wij erachter dat het huis van de overburen binnenkort te koop komt en dat deze helaas boven ons budget is.
Hij staat namelijk bij elke deur nogal lang te ouwehoeren en hoort dus van alles.
Hier ook een die erg fanatiek is met loten verkopen. Ze wil de meeste verkopen van de club want dan wint ze een hoodie van de club. Ze staat nu derde. Dus na een weekend geen tijd er voor gehad wil ze morgen weer aan de bak.

De oudste wilde er eerst ook voor gaan, maar die heeft er nog maar weinig aan gedaan en ziet dat ie in ieder geval z’n zus toch niet meer in zal halen dus ik denk dat hij de moed al snel heeft opgegeven.
pi_210809453
Ik heb deze keer al vijf keer kinderen aan de deur gehad voor kinderpostzegels en de grote clubactie, en vanmiddag werd ik zelfs op straat aangesproken. Van de kinderpostzegels heb ik nu een plakker hangen, dat zou moeten schelen. Ze zouden hierbij ook gewoon een wijkverdeling moeten maken zoals bij collectes, dat je maar 1 keer iemand aan de deur kunt krijgen.
  zondag 1 oktober 2023 @ 22:32:49 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210809469
Max is er zo NIET mee bezig :')

Ik ging vandaag in zo'n ijsbad :{w Had mezelf nog wel beloofd dat nooit te doen. Maar whoop, daar ging ze.
pi_210809661
Hier is nog niemand aan de deur geweest, ook niet voor kinderpostzegels. Ik ga ze wel bestellen, want Lego :)

B had 1 doel voor de loten: 40 loten verkopen. Daar is hij al overheen en hij blijft enthousiast. Geen idee of ze bij de Scouting iets doen met de hoogste verkoper. B is er iig niet mee bezig.
pi_210810139
Ik heb er echt een hekel aan als mijn kinderen anderen lastig moeten gaan vallen om ergens geld voor bij elkaar te schrapen. Ik zal zelf braaf een lot van ze kopen of ze sponsoren bij de sponsorloop, maar ik heb liever niet dat ze er ook bij andere mensen om gaan leuren :@
pi_210810726
Wij kregen vorige week clubactie boekjes en daar heb ik precies nog niets mee gedaan. Ontzettende hekel aan. Is via het voetbal, iedereen krijgt zelf 0,50 per verkocht lotje en de winnaar krijgt een arrangement voor PSV 8)7
Kreeg van een collega zelfs een oproep via whatsapp in de werkapp of we loten wilden kopen. Echt zo geen behoefte aan.
pi_210810730
Ik had zaterdag trouwens zelf wel een goede avond bij PSV. Mocht met een vriendin mee, haar man heeft een tafel in de businessclub, dus eerst heerlijk gedineerd, daarna op goede stoelen naar de wedstrijd kijken en een afsluitend feestje bij de bar. Taxi was geregeld.
Echt helemaal niet de wereld waar wij onszelf in begeven, maar voor af en toe wel ontzettend leuk om dan mee te mogen O+
  maandag 2 oktober 2023 @ 07:53:59 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210810805
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2023 07:18 schreef LeSage het volgende:
Wij kregen vorige week clubactie boekjes en daar heb ik precies nog niets mee gedaan. Ontzettende hekel aan. Is via het voetbal, iedereen krijgt zelf 0,50 per verkocht lotje en de winnaar krijgt een arrangement voor PSV 8)7
Kreeg van een collega zelfs een oproep via whatsapp in de werkapp of we loten wilden kopen. Echt zo geen behoefte aan.
Ik heb ze gisteren in de prullenbak gemikt. Ik ben niet-spelend-lid en kreeg ook zo’n boekje :{w :X
Ik heb er ook echt een hekel aan dat geleur.
pi_210810842
Die meiden met Kinderpostzegels. Oudste kwam weer thuis met die grote clubactie maar daar gaan we niks mee doen.
pi_210810882
Sponsorloop ook zoiets. Dan laat ik een lijst met namen opschrijven, ook van familie in het buitenland, zet daar een vast bedrag pp bij en lap het zelf :@ :')
Als ze nou de mogelijkheid geven om gewoon een bedrag te doneren maar neuh. Dan maar zo. De buren weten dus niet dat ze sponsoren :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210810896
Ik ga hier B zijn verkooplink ook delen denk ik >:)

Vandaag ben ik lekker vrij, verloofde altijd op maandag en we gaan super romantisch naar de Ikea. Staat al maanden op de to do list. 2 kasten voor de werk/Lego kamer en nog een heule lijst.
pi_210810936
Daar zou ik dan weer geen enkele moeite mee hebben :D
If they say
pi_210810946
Het is het verplichte karakter wat het altijd heeft. Van school uit zoveel mogelijk mensen op een lijst zetten. Als je veel familie of vrienden hebt én het kind het zelf ook leuk vindt, dikke prima. Maar als het dat niet heeft, dan maar op mijn manier 8-)
If they say
pi_210810959
@FlyingFish van de grote clubactie hebben ze ook plakkers (maar die zitten achter in het boekje voor de gene die online loten kopen, dus valt niet zo op als de genen die aan het lotje vastzitten)

@LeSage ik zat daar zaterdag ook, tenminste in een businesslounge, zijn er best veel wel.
Maar ik moet zeggen goede stoelen en goede service qua drankjes, maar deze lounge zag in een hoek en vind dat je dan toch de wedstrijd niet heel goed kan zien. Dan kun je beter een gewoon plekje een beetje in het midden hebben, qua ervaring van de wedstrijd. Maar zeker wel leuk om een keer mee te kunnen maken!

De oudste heeft afgelopen week z’n schoolfoto meegekregen. Tenminste ze lagen vanmorgen hier ineens op tafel.
Dat doen ze toch ook wel pro-actief hier op de middelbare school. Alle foto’s meegeven en wat je niet wil houden mag weer terug ingeleverd worden. Ook de prijzen zijn vrij pro-actief ( ;) )
Het zijn vier foto’s (een klassenfoto en drie met portretfoto in verschillende maten). De complete set is ¤13,75 3 fotovellen ¤13,25 en een fotovel ¤9,75.
Op de basisschool was hier gewoon een vaste prijs per foto met optie tot een voordeelset.
Had in principe alleen de klassenfoto en een portretfoto gewild, die kleine portretfotos doen we hier toch niks mee. Slinkse uh slimme opzet ;)
  maandag 2 oktober 2023 @ 08:52:13 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210811019
@hilliebillie daar zijn ze idd enorm gehaaid in tegenwoordig. :X
  maandag 2 oktober 2023 @ 09:10:03 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_210811161
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 08:36 schreef hilliebillie het volgende:
@:flyingfish van de grote clubactie hebben ze ook plakkers (maar die zitten achter in het boekje voor de gene die online loten kopen, dus valt niet zo op als de genen die aan het lotje vastzitten)

@:lesage ik zat daar zaterdag ook, tenminste in een businesslounge, zijn er best veel wel.
Maar ik moet zeggen goede stoelen en goede service qua drankjes, maar deze lounge zag in een hoek en vind dat je dan toch de wedstrijd niet heel goed kan zien. Dan kun je beter een gewoon plekje een beetje in het midden hebben, qua ervaring van de wedstrijd. Maar zeker wel leuk om een keer mee te kunnen maken!

De oudste heeft afgelopen week z’n schoolfoto meegekregen. Tenminste ze lagen vanmorgen hier ineens op tafel.
Dat doen ze toch ook wel pro-actief hier op de middelbare school. Alle foto’s meegeven en wat je niet wil houden mag weer terug ingeleverd worden. Ook de prijzen zijn vrij pro-actief ( ;) )
Het zijn vier foto’s (een klassenfoto en drie met portretfoto in verschillende maten). De complete set is ¤13,75 3 fotovellen ¤13,25 en een fotovel ¤9,75.
Op de basisschool was hier gewoon een vaste prijs per foto met optie tot een voordeelset.
Had in principe alleen de klassenfoto en een portretfoto gewild, die kleine portretfotos doen we hier toch niks mee. Slinkse uh slimme opzet ;)
De grote grap is dat je dus niets hoeft terug te geven, omdat je er niet om gevraagd hebt (tenzij je toestemming hebt gegeven voor de foto's middels een overeenkomst). Ik ben heel blij dat hier alles online gaat met een watermerk, want ik kreeg de foto's ook rustig pas weken nadat ze uitgedeeld waren en veel gedoe.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210811785
Ik heb zelf ook echt een hekel aan lotenverkoop, maar het is wel echt een belangrijke inkomstenbron van de club. Ik weet niet zo goed hoe ik het zou doen in geval van mijn kinderen. De clubs van mijn jongens doen er niet aan.

Met de harmonie doen we wijnverkoop. Daar heb ik zelf ook een grote hekel aan. Maar ik zet dan even mijn eigen belang opzij voor het belang van de vereniging (maar ik weet het, ik ben volwassenen natuurlijk)
pi_210811991
De mijne mag van mij bij zijn ouders, opa's en oma's en tante leuren om loten en dan is het voor mij wel klaar. Maar ik koop er zelf ook altijd 10, ik betaal een schijntje aan contributie per jaar dus ik wil daar best wat extra aan uitgeven.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 2 oktober 2023 @ 11:40:56 #39
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210812286
Goede reminder... we hebben alleen 3 loten aan opa en oma verkocht. Effe zelf ook wat kopen.
pi_210812303
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 11:02 schreef Clubsoda het volgende:
De mijne mag van mij bij zijn ouders, opa's en oma's en tante leuren om loten en dan is het voor mij wel klaar. Maar ik koop er zelf ook altijd 10, ik betaal een schijntje aan contributie per jaar dus ik wil daar best wat extra aan uitgeven.
Ja zoiets zou ik ook doen inderdaad. Kan mij voorstellen dat de consequentie van geen loten verkopen is dat de contributie omhoog gaat en zo is het een beetje de lasten verdelen naar vermogen.
  maandag 2 oktober 2023 @ 11:45:50 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210812332
Mijn duo gaat fanatiek de huizen langs in de straat en de buren vinden het altijd gezellig. Vorig jaar waren ze 2e en 3e topverkoper van de club, dit jaar willen ze eerste worden :P.
Er wordt elk jaar een flink bedrag mee binnen gehaald voor de vereniging, daar zetten we ons graag voor in.
KuikenGuppy
pi_210812617
@BE fijn dat je moeder alweer heel even heeft gestaan.

Hier ook een lotenverkoophater. We verkopen als er iets te verkopen valt dus alleen aan wat familie.
Hoewel de meeste mensen aan de deur best een lot of iets dergelijks willen kopen voel ik me er gewoon echt niet fijn bij, het geeft me altijd een beetje het gevoel dat je bedelt. :@ En ik weet dat dat niet zo is en dat de meeste mensen het niet zo ervaren, maar toch kan ik me er niet overheen zetten.
pi_210813568
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 20:33 schreef Tink89 het volgende:

[..]

@Tink89, logisch dat de tranen thuis kwamen. Eerst handelen en daarna pas tijd voor de emoties :*. Hopelijk valt het vandaag mee qua stijfheid!

Ik had me voorgenomen om geen kinderpostzegels te kopen dit jaar, maar toen kwam het buurmeisje en heb ik maar met de hand over mijn hart gestreken, zacht ei dat ik ben.
Vervolgens kwam de beste vriendin van de jongste aan de deur met haar zusje voor de grote clubactie, daar heb ik dan ook maar met de hand over mijn hart gestreken... ;) en nu koop ik niks meer :P
pi_210813600
Mocht iemand nog naar de Ikea gaan, we hebben wat dingen laten liggen. ;)
Alles gekocht wat op het lijstje stond en uitgebreid banken getest en bijna een beslissing genomen.
Oh en Zweedse balletjes op natuurlijk.
pi_210813721
Bij de harmonie zijn we gestopt gelukkig. Maar daar zit ik ook al jaren in het bestuur, ik vond altijd dat dat wel opwoog tegen die lootjes verkopen.
pi_210813957
Hier belden ze Pukje wakker voor kinderpostzegels of grote clubactie (niet open gedaan).
pi_210813980
Ik heb ooit op een blauwe maandag 3 dagen op straat mobiele telefoon abo's proberen te verkopen. Ik weet even niet meer van welk bedrijf. Verdiende heeeel slecht, vooral omdat ik er zelf ook heel slecht in was.

Collectes ook, samen met mijn moeder deed ik dat. Volgens mij voor de Hartstichting.
pi_210814292
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 11:02 schreef Clubsoda het volgende:
Maar kun je dan niet beter gewoon wat extra geld direct aan de vereniging overmaken zodat er niet 25% aan de strijkstok blijft hangen?

Heeft er iemand hier ooit wat gewonnen met de grote clubactie?
pi_210814327
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 15:35 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar kun je dan niet beter gewoon wat extra geld direct aan de vereniging overmaken zodat er niet 25% aan de strijkstok blijft hangen?

Heeft er iemand hier ooit wat gewonnen met de grote clubactie?
Ik heb 1 keer in mijn leven gekocht, vorig jaar van B. Helaas niet. Dit jaar win ik de hoofdprijs kan niet anders.

Ze lopen hier dus niet rond verder, kinderpostzegels vorig jaar wel, maar dit jaar nog niet gezien. Grote clubactie behalve B niemand gezien.
  maandag 2 oktober 2023 @ 16:25:22 #50
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210814648
Kinderpostzegels, is dat groep 7 of 8? J zit in groep 7, en heeft iig niets meegekregen. En de kinderen zitten hier bij elkaar bij 4 verenigingen, geen van allen doet mee aan de grote clubactie. Hoezee! Ik heb er ook een behoorlijke hekel aan. We 'moeten' al 1 keer per jaar collecteren (Jantje Beton/ scouting) en dat vind ik al ellende...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')