SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik wil hem ff vertellen dat je "nogal" aan mekaar hoort te schrijven ipv afzonderlijk.quote:Op zondag 17 september 2023 16:35 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hou maar weer op hoor.
Als de rest hem ook nog even negeert: bvd
Gaat Philips hem de das om doen?quote:Op zondag 17 september 2023 16:42 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Onze vriend heeft gewoon slaapapneu.
quote:Op zondag 17 september 2023 16:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Gaat Philips hem de das om doen?
Dat is niet van belang bij zo'n belangrijk onderwerp.quote:Op zondag 17 september 2023 16:55 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Maar ik wil hem ff vertellen dat je "nogal" aan mekaar hoort te schrijven ipv afzonderlijk.
1.10.59, fuck dat.quote:Op zondag 17 september 2023 16:58 schreef oheng het volgende:
Nochmals.
Perun video over de russische oorlogsproductie. Hoop cijfers en bronnen, dus een heerlijke video.
Tldr; russische productiecijfers zijn fantasie, want de budgetverhoging van 3,5 triljard roebel naar 5 triljard roebel gaat op aan o.a. lonen en inflatie.
Taalnaziquote:Op zondag 17 september 2023 16:55 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Maar ik wil hem ff vertellen dat je "nogal" aan mekaar hoort te schrijven ipv afzonderlijk.
"Elkaar" is meer gebruikelijk.quote:Op zondag 17 september 2023 16:55 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
quote:
quote:Op zondag 17 september 2023 17:01 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dat is niet van belang bij zo'n belangrijk onderwerp.
Ik heb al een tldr; eronder gezet, maar ik ben nog niet eens op de helft.quote:Op zondag 17 september 2023 17:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
1.10.59, fuck dat.
Maak je even een samenvatting?
Dit was gewoon een inkoppertje natuurlijkquote:Op zondag 17 september 2023 17:11 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Gaaaaaan we weeeeer beginnen over nazi's?!?!?!?
Sanctiesquote:Op zondag 17 september 2023 17:11 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Gaaaaaan we weeeeer beginnen over nazi's?!?!?!?
Globaal 100 miljard per jaar voor zo'n oorlog is toch een koopje?quote:Op zondag 17 september 2023 17:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Slecht nieuws over Rusland mag je pas geloven als het uit Rusland zelf komt. En dit is gebaseerd op Russische cijfers.
Wtf.quote:Op zondag 17 september 2023 17:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Slecht nieuws over Rusland mag je pas geloven als het uit Rusland zelf komt. En dit is gebaseerd op Russische cijfers.
Maar kloppen de kosten kun je de verliezen berekenen.quote:Op zondag 17 september 2023 17:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Globaal 100 miljard per jaar voor zo'n oorlog is toch een koopje?
Haha, dat filmpje is echt een must zeker?quote:Op zondag 17 september 2023 17:38 schreef oheng het volgende:
[..]
Wtf.
rusland:
KIA: 372,093
WIA: 508,474
Total Casualties: 880,567
En ik zit nog steeds met ongeloof naar Perun's rampzalige cijfers voor de russische wapenindustrie te kijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Mwah, takeaway is dat rus het echt moet hebben van oude meuk die ze oppoetsen. Nieuwe spul maken doen ze, maar niet genoeg om huidige burnrate te compenseren.quote:Op zondag 17 september 2023 17:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Haha, dat filmpje is echt een must zeker?
Vrij vernietigend voor rusland, ja. Maar je kon dat ook zien aan de cijfers van bijv. Oryx.quote:Op zondag 17 september 2023 17:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Haha, dat filmpje is echt een must zeker?
Ja, maar de oude sovietvoorraad waar rusland op leunt is over *ongeveer* een jaartje op.quote:Op zondag 17 september 2023 17:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mwah, takeaway is dat rus het echt moet hebben van oude meuk die ze oppoetsen. Nieuwe spul maken doen ze, maar niet genoeg om huidige burnrate te compenseren.
In dat opzicht niet echt iets wat zal verbazen, maar wel aardig om het bij elkaar gepuzzelt te zien worden.
quote:Op zondag 17 september 2023 17:42 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]Even een dankjewel dat als het een lange Tweet is jij het even copy/paste in de post zodat het zonder gedoe te lezen isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
En dan mag je ook meenemen dat doden van LPR/DPR/Wagner/ allerhande vrijwilligers hier niet bij zitten. Want die hebben geen recht op deze uitkering.quote:Op zondag 17 september 2023 17:38 schreef oheng het volgende:
[..]
Wtf.
rusland:
KIA: 372,093
WIA: 508,474
Total Casualties: 880,567
Ik dacht dat dat al aardig op was ?quote:Op zondag 17 september 2023 17:58 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja, maar de oude sovietvoorraad waar rusland op leunt is over *ongeveer* een jaartje op.
Yeah de dagelijkse verliezen opgeteld.. en dan is het einde nog niet in zicht.quote:Op zondag 17 september 2023 17:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Vrij vernietigend voor rusland, ja. Maar je kon dat ook zien aan de cijfers van bijv. Oryx.
Of in de dagelijkse opsomming van Andrew Perpetua, zie deze spreadsheet voor vandaag, zondag 17 september 2023.
Alleen heeft Perun alles mooi overzichtelijk in grafieken gezet.
Uitzondering voor de rampzalige wapen "productie" van de russen is: drones.
En vergeet ook niet MIA. Die krijgen ook geen uitkering zolang ze niet gevonden zijn.quote:Op zondag 17 september 2023 18:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dan mag je ook meenemen dat doden van LPR/DPR/Wagner/ allerhande vrijwilligers hier niet bij zitten. Want die hebben geen recht op deze uitkering.
quote:Op zondag 17 september 2023 17:42 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]Heb hem helemaal gelezen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Moet je nagaan, voor de SMO wist ik geen klote. Ik weet nu nog steeds geen klote maar toch interessant artikel.![]()
Vraag me af hoeveel MIA's er zijn, ik heb natuurlijk geen betrouwbare bron maar zou me niets verbazen als het nogal veel is want ze verbranden nogal wat lijken en verder doen ze niet altijd aan registratie zodat er geen bewijs op papier is dat ze naar Oekraïne zijn gegaan.quote:Op zondag 17 september 2023 18:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En vergeet ook niet MIA. Die krijgen ook geen uitkering zolang ze niet gevonden zijn.
Nee, nog niet. De satelietbeelden van de russische wapendepots komen geregeld voorbij sinds februari 2022, en ze zitten nu op ruwweg de helft.quote:Op zondag 17 september 2023 18:02 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat al aardig op was ?
quote:Op zondag 17 september 2023 18:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig, topic viel bijna dood hier.
Maar ligt hij nou echt in coma in Moskou?quote:Op zondag 17 september 2023 18:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
En je stond niet buiten met een voetbal?quote:Op zondag 17 september 2023 18:42 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Er is dit weekend in mijn omgeving een hoop te doen nav Market Garden.
Kwam net een oude Mustang (geen Ford) of Spitfire een paar rondjes over het dorp gevlogen.
Dat geluid![]()
![]()
J die postte ik ook. We weten het niet, maar ik denk dat deze laatste wel wat zegt.quote:Op zondag 17 september 2023 18:37 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Maar ligt hij nou echt in coma in Moskou?
Want er kwam vandaag ook een filmpje naar buiten waarin hij in de regen rondloopt en juist ontkent dat hij ziek zou zijn
Op de serieuze nieuwssites kom ik nergens iets tegen, ook niet dat er geruchten de ronde doen dat. Als er enige aanleiding was om aan te nemen dat de geruchten mogelijk waar zouden kunnen zijn, zou je dat ongetwijfeld daar ook aantreffen.quote:Op zondag 17 september 2023 18:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
J die postte ik ook. We weten het niet, maar ik denk dat deze laatste wel wat zegt.
Laten we het hopen.quote:Op zondag 17 september 2023 18:57 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
J die postte ik ook. We weten het niet, maar ik denk dat deze laatste wel wat zegt.
Mwa, die wachten echt op bevestiging.quote:Op zondag 17 september 2023 19:01 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Op de serieuze nieuwssites kom ik nergens iets tegen, ook niet dat er geruchten de ronde doen dat. Als er enige aanleiding was om aan te nemen dat de geruchten mogelijk waar zouden kunnen zijn, zou je dat ongetwijfeld daar ook aantreffen.
Kan je specifieker zijn over welke geruchten je het precies hebt? Zijn ziekte of zijn dood? Zijn ziekte en de twijfelachtigheid van de regenfilmpje worden wel benoemd op NOS.quote:Op zondag 17 september 2023 19:01 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Op de serieuze nieuwssites kom ik nergens iets tegen, ook niet dat er geruchten de ronde doen dat. Als er enige aanleiding was om aan te nemen dat de geruchten mogelijk waar zouden kunnen zijn, zou je dat ongetwijfeld daar ook aantreffen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik neem aan dat het heel erg veel is. Ze zullen er alles aan doen om het aantal bevestigde doden zoveel mogelijk te beperken.quote:Op zondag 17 september 2023 18:28 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Vraag me af hoeveel MIA's er zijn, ik heb natuurlijk geen betrouwbare bron maar zou me niets verbazen als het nogal wat is want ze verbranden nogal wat lijken en verder doen ze niet altijd aan registratie zodat er geen bewijs op papier is dat ze naar Oekraïne zijn gegaan.
Liever een dooie Kadyrov dan een dood topicquote:Op zondag 17 september 2023 18:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Wat is die laatste foto? Controle op bommen onder de auto ofzo?quote:Op zondag 17 september 2023 18:33 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Voor de VS wel ja, voor Rusland is het een aardige aanslag op de begroting.quote:Op zondag 17 september 2023 17:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Globaal 100 miljard per jaar voor zo'n oorlog is toch een koopje?
En als ze geen bom kunnen vinden doen ze er een onder.quote:Op zondag 17 september 2023 19:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat is die laatste foto? Controle op bommen onder de auto ofzo?
Als ik op googlemaps kijk lijkt Cape Fiolent een prima locatie voor luchtafweer? Hopelijk hebben ze weer een S-400 uitgeschakeld.quote:
Geen idee, maar als ik zo even snel kijk lijkt het zo'n 20km van het droogdok te liggen, dus daar kunnen best wel wat interessante targets zijn.quote:Op zondag 17 september 2023 19:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ik op googlemaps kijk lijkt Cape Fiolent een prima locatie voor luchtafweer? Hopelijk hebben ze weer een S-400 uitgeschakeld.
Hopelijk gaat er 1 per ongeluk af tijdens zijn terugreis. NK meteen in oorlog met Rusland.quote:Op zondag 17 september 2023 19:48 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.aljazeera.com(...)-as-russia-trip-ends
North Korea’s Kim Jong Un receives drones as gifts as Russia trip ends
North Korean leader Kim Jong Un has received five explosive drones, a reconnaissance drone and a bulletproof vest as gifts from a regional governor on his visit to Russia.
quote:Op zondag 17 september 2023 19:54 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Hopelijk gaat er 1 per ongeluk af tijdens zijn terugreis. NK meteen in oorlog met Rusland.
quote:Op zondag 17 september 2023 19:54 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Hopelijk gaat er 1 per ongeluk af tijdens zijn terugreis. NK meteen in oorlog met Rusland.
Je bedoelt deze lokatie met voorgegraven posities voor AA?quote:Op zondag 17 september 2023 19:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ik op googlemaps kijk lijkt Cape Fiolent een prima locatie voor luchtafweer? Hopelijk hebben ze weer een S-400 uitgeschakeld.
En alle lijken die achtergebleven zijn in Oekraïne. Zodat er geen dodengeld betaald hoeft te worden. Wat het aantal doden nog groter zou maken.quote:Op zondag 17 september 2023 18:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dan mag je ook meenemen dat doden van LPR/DPR/Wagner/ allerhande vrijwilligers hier niet bij zitten. Want die hebben geen recht op deze uitkering.
quote:Op zondag 17 september 2023 20:24 schreef oheng het volgende:
[..]
Je bedoelt deze lokatie met voorgegraven posities voor AA?
First Person View.quote:Op zondag 17 september 2023 20:54 schreef polderturk het volgende:
Wat is een FPV kamikaze drone?
[ twitter ]
First Person View (manier van besturen drone). En kamikaze betekent dat ie zichzelf opoffert bij het raken.quote:Op zondag 17 september 2023 20:54 schreef polderturk het volgende:
Wat is een FPV kamikaze drone?
[ twitter ]
Thanks.quote:Op zondag 17 september 2023 20:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
First Person View.
Wat wil zeggen dat de piloot een VR bril heeft waar realtime beelden van de frontcamera van de drone op te zien zijn. Op basis van het beeld stuurt hij de drone naar het doel.
Goedkoper dan een geleide anti-tank raket.quote:Op zondag 17 september 2023 20:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
First Person View.
Wat wil zeggen dat de piloot een VR bril heeft waar realtime beelden van de frontcamera van de drone op te zien zijn. Op basis van het beeld stuurt hij de drone naar het doel.
Weet alleen niet of dit zo handig is voor rusland. Het lijkt mij allemaal te snel, te geforceerd. Er is een redelijk chinees/russische invloed in afrika, maar dit soort acties moet je heel goed en over langere tijd uitkienen. Ik denk ook dat China hier mogelijk niet zo blij mee is, gezien hun investeringen die nu risico gaan lopen. Daarnaast is rusland zelf nogal dungespreid op het moment, dus hoeveel resources kunnen ze hiervoor daadwerkelijk inzetten?quote:Op zondag 17 september 2023 20:31 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Het is wel een zooitje in Afrika op dit ogenblik zeg. En all die coups daar lijken in verband te staan met Rusland.
Hopelijk weer een raketje vannachtquote:
Gewoon zoveel mogelijk vluchtelingen richting Europa veroorzaken. Dat zal de reden zijn.quote:Op zondag 17 september 2023 21:11 schreef Bensel het volgende:
[..]
Weet alleen niet of dit zo handig is voor rusland. Het lijkt mij allemaal te snel, te geforceerd. Er is een redelijk chinees/russische invloed in afrika, maar dit soort acties moet je heel goed en over langere tijd uitkienen. Ik denk ook dat China hier mogelijk niet zo blij mee is, gezien hun investeringen die nu risico gaan lopen. Daarnaast is rusland zelf nogal dungespreid op het moment, dus hoeveel resources kunnen ze hiervoor daadwerkelijk inzetten?
Wat is er officieel?quote:
Die patch op 0:16quote:Op zondag 17 september 2023 20:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
First Person View.
quote:Op zondag 17 september 2023 21:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Ah, de crazy brazillian chick strikes again.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ twitter ]<signature here>.
De tweet gaat over de bevrijding Klishchiivka. Hij heeft het over "returning Ukraine's territory in the area of Bakhmut". Het gaat dus niet over Bakhmut zelf. Klishchiivka hoort bij de gemeente Bakhmut.quote:Op zondag 17 september 2023 21:18 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Wat is er officieel?![]()
Ik lees alleen dat Zelensky zijn strijders bedankt voor het stukje bij beetje terugwinnen van Bakhmut. Niet dat heel Bakhmut nu van Oekraïne is?
quote:Op zondag 17 september 2023 21:23 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik heb alleen niet de indruk dat de inzet van Stormshadow nou zo'n enorme mislukking is. Of mis ik hier iets?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ twitter ]I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Ik zie net deze op Twitterquote:Op zaterdag 16 september 2023 13:18 schreef Slayage het volgende:
"Tsaar Nicolaas I van Rusland wierp zich op als verdediger van het orthodoxe geloof en wilde met name de orthodoxe minderheid, die aldaar onder Turkse heerschappij leefde, beschermen.
Nooit geweten dat De Speld al zo oud wasquote:Op zondag 17 september 2023 21:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zie net deze op Twitter
[ afbeelding ]
Enig idee? Ben hier wel benieuwd naar. Freaky.quote:
Op een gegeven moment zijn de Russen op en dan is Bakhmut defacto herovert.quote:Op zondag 17 september 2023 20:42 schreef oheng het volgende:
[..]
Leuke PR, maar ik hoop van harte dat Oekraine niet Bakhmut probeert terug te veroveren.
quote:
Eerder triest. Maar post die circlejerk maar op 4chan ofzo ipv hier.quote:
Corruptiequote:Op zondag 17 september 2023 21:38 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
FSB?
Oekraïnse verraders?
Meer van dit soort posts, dus?quote:Op zondag 17 september 2023 23:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Eerder triest. Maar post die circlejerk maar op 4chan ofzo ipv hier.
Een echte orc 😱quote:Op zondag 17 september 2023 23:30 schreef ExTec het volgende:
U vraagt, wij draaien.
Deze gaat wel ver. Klikken op eigen risico.
[ twitter ]
Corruptie? Dat lees ik niet in deze tweet. Leg uit. Bedoel je soms verraders?quote:
it's not the ruzzians that are killing these people, however they are definitely operating on their behalf.quote:Op zondag 17 september 2023 23:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Corruptie? Dat lees ik niet in deze tweet. Leg uit. Bedoel je soms verraders?
Ik lees nergens dat ze omgekocht zijn.quote:Op zondag 17 september 2023 23:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
it's not the ruzzians that are killing these people, however they are definitely operating on their behalf.
Nou dat staat er bijna letterlijk.
Dus omgekochte mensen, verraders, infiltranten, spionnen, you name it
Kan niet. Oekraïne is een Westers land net als onze waar geen corruptie is.quote:Op zondag 17 september 2023 23:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
it's not the ruzzians that are killing these people, however they are definitely operating on their behalf.
Nou dat staat er bijna letterlijk.
Dus omgekochte mensen, verraders, infiltranten, spionnen, you name it
Hahaha.quote:Op zondag 17 september 2023 22:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
De Russische Wim Jonk kan ook in het panini album
Wil je dit soort dingen niet meer posten als ik op het punt sta om naar bed te gaan?quote:Op zondag 17 september 2023 23:30 schreef ExTec het volgende:
U vraagt, wij draaien.
Deze gaat wel ver. Klikken op eigen risico.
[ twitter ]
Ok boomer.quote:Op maandag 18 september 2023 00:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kan niet. Oekraïne is een Westers land net als onze waar geen corruptie is.
Krijg je nu weer natte dromen?quote:Op maandag 18 september 2023 00:16 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Wil je dit soort dingen niet meer posten als ik op het punt sta om naar bed te gaan?![]()
![]()
Grotendeels van corruptie kwam van de partij van de regios wie vooral bestond uit oud sovjet functionarisen.quote:Op maandag 18 september 2023 00:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kan niet. Oekraïne is een Westers land net als onze waar geen corruptie is.
Wanneer zoveel mogelijk landen niet ontwikkelen tot open democratische landen en economieen, heeft rusland en indirect china daar baat bij.quote:Op zondag 17 september 2023 21:11 schreef Bensel het volgende:
[..]
Weet alleen niet of dit zo handig is voor rusland. Het lijkt mij allemaal te snel, te geforceerd. Er is een redelijk chinees/russische invloed in afrika, maar dit soort acties moet je heel goed en over langere tijd uitkienen. Ik denk ook dat China hier mogelijk niet zo blij mee is, gezien hun investeringen die nu risico gaan lopen. Daarnaast is rusland zelf nogal dungespreid op het moment, dus hoeveel resources kunnen ze hiervoor daadwerkelijk inzetten?
problem alleen bij zulke coups en strubbelingen is dat, voordat je kan voorspellen en/of bevinvloeden wat de uitkomst zal zijn, je behoorlijk wat tijd en geld moet investeren, veel actoren in die landen moet hebben. tegenwoordig is er ook het ineternet, en dat maakt het vaak toch wat lastiger om een ongeinformeerde meerderheid te vormen. of en leger dat exact doet wat jij zegt . voor hetxelfde geld komt er een 3e partij bij, met meer democratische insteek, die het volk achter zich krijgt. En ik denk dat de oorlog in oekraine er voor zorgt dat de russen te snel willen.quote:Op maandag 18 september 2023 01:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wanneer zoveel mogelijk landen niet ontwikkelen tot open democratische landen en economieen, heeft rusland en indirect china daar baat bij.
Nigeria, Congo, Cabon zijn allemaal toevallig Opec landen. Dus als productie uit de landen weg valt door interne onrusten, drijft dit de marktprijs extra hard omhoog. Komt er economische onrusten in het westen, kan rusland de olie redder spelen.
Het is niet heel ingewikkeld om die lijnen te zijn. Kort hiervoor hebben ze graan toevoer naar die zelfde landen geblokkeerd. Dus nu heb je dus poetin vriendjes aan de macht, volk wat uithongert (dus gehoorzaan zal zijn voor een paar graan korrels).
dus rusland heeft direct baat bij deze acties ohja plus het jaren lange plan van europa overstromen en vernietgigen dus met vluchtelingen.
quote:18 evaders fleeing to Moldova were caught in Odesa
"Residents of Kharkiv, Dnipropetrovsk, Kyiv, Kirovohrad, and Odesa regions paid $5,000 each to avoid conscription. They contacted the organizers via the Internet, who informed them what they needed to do and indicated the routes of movement.
They were brought to the collection point in trailers with grain, some waited for instructions, staying in forest strips for several days," the border guards said.
After the dodgers were caught, a chaplain came out to them for a short edifying conversation.
Law enforcement officers drew up administrative reports on all evaders. They were sent to the territorial center of recruitment and social support.
quote:Flower memorial for fallen Ukrainian soldiers
Ik hoor veel “stop fossiel” misschien is het een millieu dingetje?quote:Op maandag 18 september 2023 01:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wanneer zoveel mogelijk landen niet ontwikkelen tot open democratische landen en economieen, heeft rusland en indirect china daar baat bij.
Nigeria, Congo, Cabon zijn allemaal toevallig Opec landen. Dus als productie uit de landen weg valt door interne onrusten, drijft dit de marktprijs extra hard omhoog. Komt er economische onrusten in het westen, kan rusland de olie redder spelen.
Het is niet heel ingewikkeld om die lijnen te zijn. Kort hiervoor hebben ze graan toevoer naar die zelfde landen geblokkeerd. Dus nu heb je dus poetin vriendjes aan de macht, volk wat uithongert (dus gehoorzaan zal zijn voor een paar graan korrels).
dus rusland heeft direct baat bij deze acties ohja plus het jaren lange plan van europa overstromen en vernietgigen dus met vluchtelingen.
Zelensky geeft dan wel toe dat het offensief dan niet dusdanig is dat alle Russen dood zijn en teruggetrokken naar Rusland deze winter.quote:Op maandag 18 september 2023 07:28 schreef Ulx het volgende:
Het lijkt me dat Budanov al een tijd terug de opdracht heeft gegeven tot het in kaart brengen van de Russische electriciteitsinfrastructuur binnen bereik van hun drones en raketten. En dat ze dus weten waar ze moeten toeslaan om in één klap een groot deel van zuid Rusland in het donker te zetten.
En dus?quote:Op maandag 18 september 2023 07:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zelensky geeft dan wel toe dat het offensief dan niet dusdanig is dat alle Russen dood zijn en teruggetrokken naar Rusland deze winter.
25,6 miljard dollar voor compensatie van KIA's? Dat zijn een heleboel zakken aardappels/uien. Zijn dus al zo'n miljard Russische soldaten omgekomen.quote:Op zondag 17 september 2023 17:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Het is maar een schrammetje.quote:
Het ging dus in de laatste podcast van Rob en Arend Jan over de stelling dat Europa helemaal geen geopolitieke grootmacht is, wat Ursula vd Leyen daar ook over zegt in haar 'State of the Union'. Europa is alleen een economische grootmacht maar zonder leger stel je als geopolitieke speler eigenlijk niet veel voor op het wereldtoneel. Met alleen economische sancties krijg je een agressor als Rusland niet terug in de kooi.quote:Ik ben afgeslacht in de media toen ik zei die sancties jongens gaan echt niet werken. Ze doen grote schade aan absoluut maar het lukt je niet om de oorlog te beëindigen in Oekraïne met sancties. Nou dat blijkt ook wel dat het zo is.
Ondertussen is niet alleen de financiële maar ook de militaire steun vanuit Europa groter dan die uit de VS. Soms lijkt Rob de Wijk wat te veel in de koude oorlog te zijn blijven hangen.quote:Op maandag 18 september 2023 08:21 schreef Jemoederniet het volgende:
Drie keer raden van wie deze uitspraak is:
[..]
Het ging dus in de laatste podcast van Rob en Arend Jan over de stelling dat Europa helemaal geen geopolitieke grootmacht is, wat Ursula vd Leyen daar ook over zegt in haar 'State of the Union'. Europa is alleen een economische grootmacht maar zonder leger stel je als geopolitieke speler eigenlijk niet veel voor op het wereldtoneel. Met alleen economische sancties krijg je een agressor als Rusland niet terug in de kooi.
Dat klopt ook wel, maar er heeft niemand beweerd dat economische sancties alléén Rusland wel even binnen afzienbare tijd op de knieën zouden dwingen. Dat doet Rob wel zo voorkomen, maar dat doet hij kennelijk alleen om zijn eigen ijdelheid te strelen.
Maar het is wel Rusland. Hoeveel van dat geld is naar politici en hoge ambtenaren gegaan voor spooksoldaten?quote:Op zondag 17 september 2023 17:30 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Doet ie om een klein groepje Hollanders die continu roepen dat men veels te positief en onrealistisch zijn, een stok tussen de spaken te duwenquote:Op maandag 18 september 2023 07:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zelensky geeft dan wel toe dat het offensief dan niet dusdanig is dat alle Russen dood zijn en teruggetrokken naar Rusland deze winter.
Maakt voor het bepalen van het aantal dode orks niet uit.quote:Op maandag 18 september 2023 08:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar het is wel Rusland. Hoeveel van dat geld is naar politici en hoge ambtenaren gegaan voor spooksoldaten?
Soms?quote:Op maandag 18 september 2023 08:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ondertussen is niet alleen de financiële maar ook de militaire steun vanuit Europa groter dan die uit de VS. Soms lijkt Rob de Wijk wat te veel in de koude oorlog te zijn blijven hangen.
Rusland compenseert, als de cijfers kloppen, ¤28000 per Kia en Oek ¤300.000quote:Op maandag 18 september 2023 07:57 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
25,6 miljard dollar voor compensatie van KIA's? Dat zijn een heleboel zakken aardappels/uien. Zijn dus al zo'n miljard Russische soldaten omgekomen.
Nou, ijdel of niet, hij heeft gelijk denk ik.quote:Op maandag 18 september 2023 08:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ondertussen is niet alleen de financiële maar ook de militaire steun vanuit Europa groter dan die uit de VS. Soms lijkt Rob de Wijk wat te veel in de koude oorlog te zijn blijven hangen.
Nederlanders*quote:Op maandag 18 september 2023 08:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Doet ie om een klein groepje Hollanders die continu roepen dat men veels te positief en onrealistisch zijn, een stok tussen de spaken te duwen.
Dat je die koe in zijn kont aan het kijken bent toont aan dat je niet bang bent voor een beetje mestproblematiek.quote:Op maandag 18 september 2023 08:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou, ijdel of niet, hij heeft gelijk denk ik.
Europa schenkt meer, das wat anders dan militaire steun. Maar dat ter zijde.
Terug naar 2014, de aanval op de Krim. Toen had de EU (met een machtig leger) gelijk moeten ingrijpen, toen duidelijk werd dat die lapzak van een Obama niks ging uitvoeren.
Sowieso is het belachelijk dat als er iets gaande is op Europees grondgebied ineens alle kopjes naar de VS draaien “nou doe je nog wat onnie?”
Nou wel dus. Bakken met geld worden uitgedeeld aan doden die niet openbaar toegegeven worden. Het moment dus om wat extra doden te vinden die er niet zijn.quote:Op maandag 18 september 2023 08:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maakt voor het bepalen van het aantal dode orks niet uit.
Ik verwacht daar wel wat van. Ik denk niet dat rus om komt in de spares, zoals oekraine dat op dit punt wel doet. Als oekraine regio's in het donker/kou zet, dan blijven die regio's daar heel lang.quote:Op maandag 18 september 2023 07:28 schreef Ulx het volgende:
Het lijkt me dat Budanov al een tijd terug de opdracht heeft gegeven tot het in kaart brengen van de Russische electriciteitsinfrastructuur binnen bereik van hun drones en raketten. En dat ze dus weten waar ze moeten toeslaan om in één klap een groot deel van zuid Rusland in het donker te zetten.
Schrijf ze op als vermist voor de familie. Als KIA voor de betalingen. Steek het geld in je zak en koop er voor de families een zak uien van.quote:Op maandag 18 september 2023 09:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou wel dus. Bakken met geld worden uitgedeeld aan doden die niet openbaar toegegeven worden. Het moment dus om wat extra doden te vinden die er niet zijn.
Goede zaakquote:Op maandag 18 september 2023 09:48 schreef ExTec het volgende:
Ze hebben echt nieuwe inzichten, in de VS.
[ twitter ]
Russen intimideren en onder druk zetten. Ze hebben minder dan een maand om tot een oplossing te komen daarna weer een patstelling tot aan mei.quote:Op maandag 18 september 2023 09:48 schreef ExTec het volgende:
Ze hebben echt nieuwe inzichten, in de VS.
[ twitter ]
Maar tegelijkertijd, als straks alles weer maanden stilstaat door het modder seizoen (ben even de naam kwijt), dan is dat meteen een mooie gelegenheid om prijs te schieten op de stilstaande Russenquote:Op maandag 18 september 2023 10:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Russen intimideren en onder druk zetten. Ze hebben minder dan een maand om tot een oplossing te komen daarna weer een patstelling tot aan mei.
Raspoetin?quote:Op maandag 18 september 2023 10:06 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Maar tegelijkertijd, als straks alles weer maanden stilstaat door het modder seizoen (ben even de naam kwijt), ...
Was een van de drone aanvallen op Moskou ook niet in de buurt van een elektriciteitscentrale? Zou dat niet een waarschuwing geweest kunnen zijn?quote:Op maandag 18 september 2023 07:28 schreef Ulx het volgende:
Las toevallig vanochtend deze tweet.quote:Op maandag 18 september 2023 07:28 schreef Ulx het volgende:
Dat we Oekraïne in 2014 in de stront hebben laten zakken, lijkt me duidelijk. Maar dat is verder niet heel relevant waar het gaat over de mijmeringen van Rob de Wijk op basis van hoe de wereld er 40 jaar terug uitzag.quote:Op maandag 18 september 2023 08:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou, ijdel of niet, hij heeft gelijk denk ik.
Europa schenkt meer, das wat anders dan militaire steun. Maar dat ter zijde.
Terug naar 2014, de aanval op de Krim. Toen had de EU (met een machtig leger) gelijk moeten ingrijpen, toen duidelijk werd dat die lapzak van een Obama niks ging uitvoeren.
Sowieso is het belachelijk dat als er iets gaande is op Europees grondgebied ineens alle kopjes naar de VS draaien “nou doe je nog wat onnie?”
Verdwaalde Russische drones so far:quote:
Word tijd om iets van de Russen kapot te maken. Just to make a point.quote:
Ok, ik vind het goed. Regel dat.quote:
Tijd voor hovercrafts!quote:Op maandag 18 september 2023 10:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Raspoetin?
Edit:
Raspoetitsa
Winter 2022-23:
[ afbeelding ]
Dit is al de zoveelste keer. Het is een kwestie van tijd tot er iets op een stad valt. Artikel 5 roepen en een plan maken hoe dit te voorkomen.quote:
Dan ben je niet goed in je hoofd. Oh nee wacht. Laat ik er een mening van maken: Dan vind ik dat je niet goed in je hoofd bentquote:Op maandag 18 september 2023 11:53 schreef Starhopper het volgende:
Maar noeks op Moskou vind ik ook prima hoor.
Ik zat eerder te denken aan een noflyzonequote:Op maandag 18 september 2023 11:55 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Atacms leveren aan Oekraine is ook een leuk signaal.
Ik denk dat er stiekem wel iets voorbereid wordt. Geen Noeks maar wel een massale aanval op Rusland en NK door diverse landen.quote:Op maandag 18 september 2023 11:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is al de zoveelste keer. Het is een kwestie van tijd tot er iets op een stad valt. Artikel 5 roepen en een plan maken hoe dit te voorkomen.
Maar noeks op Moskou vind ik ook prima hoor.
quote:Op maandag 18 september 2023 11:59 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ik denk dat er stiekem wel iets voorbereid wordt. Geen Noeks maar wel een massale aanval op Rusland en NK door diverse landen.
Het komt er toch wel van.
quote:Op maandag 18 september 2023 11:54 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dan ben je niet goed in je hoofd. Oh nee wacht. Laat ik er een mening van maken: Dan vind ik dat je niet goed in je hoofd bent
Raspoetin is wat anders. Dat was een monnik/gebedsgenezer die invloed had op de vrouw van de laatste tsaar omdat zij dacht dat hij hun zoon kon genezen die leed aan hemofilie.quote:Op maandag 18 september 2023 10:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Raspoetin?
Edit:
Raspoetitsa
Winter 2022-23:
[ afbeelding ]
Verdwaald of bewust om de reacties te testen?quote:Op maandag 18 september 2023 11:40 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Verdwaalde Russische drones so far:
Polen 1x (met doden, en afweer Oekr kan dit veroorzaakt hebben maar zo dicht bij de grens vraag je hierom)
Roemenie 3x
Bulgarije 1x
Ik weet niet of dit een (uitdagende) test was of een verdwaalde drone. 50/50 voor mij.quote:Op maandag 18 september 2023 12:02 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Verdwaald of bewust om de reacties te testen?
Ik neig onderhand naar dat laatste.
Hoe dan ook tijd voor een stevige en duidelijke waarschuwing.
Danwel mondeling/schriftelijk dat er de volgorde keer een vergelding komt, of een raket terugschieten als waarschuwing, desnoods op een stal of weiland.
Je kunt je wel laten blijven duwen door een pestkop, maar op een gegeven moment moet je die pestkop duidelijk maken dat je het niet meer pikt.
Hypothetisch: door wie zou dit afgedwongen worden en wie handhaaft hierop?quote:Op maandag 18 september 2023 11:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zat eerder te denken aan een noflyzone
Welnee dat gaat nooit gebeuren.quote:Op maandag 18 september 2023 11:59 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ik denk dat er stiekem wel iets voorbereid wordt. Geen Noeks maar wel een massale aanval op Rusland en NK door diverse landen.
Het komt er toch wel van.
De Russische Greet Hofmansquote:Op maandag 18 september 2023 12:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Raspoetin is wat anders. Dat was een monnik/gebedsgenezer die invloed had op de vrouw van de laatste tsaar omdat zij dacht dat hij hun zoon kon genezen die leed aan hemofilie.
Greets' geilheid was wat minder infaamquote:Op maandag 18 september 2023 12:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Russische Greet Hofmans
Nee, de AFU waarschuwt niet. Die zegt iets. En doet het dan.quote:Op maandag 18 september 2023 10:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Was een van de drone aanvallen op Moskou ook niet in de buurt van een elektriciteitscentrale? Zou dat niet een waarschuwing geweest kunnen zijn?
quote:Op maandag 18 september 2023 12:38 schreef Aether het volgende:
Video - De indoctrinatie van Rusland
https://www.bnnvara.nl/ze(...)trinatie-van-rusland
Sinds de inval in Oekraïne heeft Vladimir Poetin een enorme propagandamachine opgezet om het Russische volk achter de oorlog te krijgen. Op de staatstelevisie - voor de meeste Russen de enige bron van informatie - wordt verkondigd dat Oekraïne is geïnfiltreerd door nazi’s die hen willen aanvallen, mogelijk met een atoombom.
Ontkent o.a. klimaatverandering, wil de FBI en IRS ontmantelen en de Capitoolbestormers vrijuit laten gaan.quote:Op maandag 18 september 2023 12:49 schreef polderturk het volgende:
Laten we hopen dat deze idioot de verkiezingen in de VS niet wint.
Als Europa moeten wij hoe dan ook onze militaire industrie opvoeren. Minder afhankelijk worden van de VS. Als de Republikeinen winnen en de steun voor Oekraïne terugdringen, dan moeten wij bij kunnen springen.
[ twitter ]
Tamelijk verontrustend dat dergelijke extremistische ayatollah's het in binnen de Republikeinse partij zo goed kunnen doen.quote:Op maandag 18 september 2023 12:58 schreef Aether het volgende:
[..]
Ontkent o.a. klimaatverandering, wil de FBI en IRS ontmantelen en de Capitoolbestormers vrijuit laten gaan.
MAGA stuurde gisteren (???) nog het verzoek naar Biden administratie om meer wapens te sturen naar Oekraïne. dus er is nog hoop voor de Republikeinen.quote:Op maandag 18 september 2023 12:54 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Wat is dat toch met die Republikeinen en hun deals maken?
Ik kan zelfs nu nog niet geloven dat Trump ooit verkozen was en dat ze opnieuw dezelfde fout willen maken ipv schreeuwend van hem weg te rennen.quote:Op maandag 18 september 2023 13:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tamelijk verontrustend dat dergelijke extremistische ayatollah's het in binnen de Republikeinse partij zo goed kunnen doen.
Dit moet nu wel een keertje ophouden. Wachten tot het een keer echt fout gaat en er doden vallen, dan heb je echt een probleem. Tijd voor een signaal.quote:
Klinkt een beetje een tactiek om Trump wat milder te laten lijken (en dus een veiligere keus). Ik geloof niet dat deze kerel uberhaupt kans maakt verder. Tenminste niet als Trump in de race zit.quote:Op maandag 18 september 2023 12:58 schreef Aether het volgende:
[..]
Ontkent o.a. klimaatverandering, wil de FBI en IRS ontmantelen en de Capitoolbestormers vrijuit laten gaan.
Dan heb je helemaal geen probleem. Rusland zal dan, net zoals eerder al in Polen toen er dooien vielen, aannemelijk maken dat er van een directe aanval geenszins sprake was en het een afzwaaier was. En daar is dan de kous mee af.quote:Op maandag 18 september 2023 13:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit moet nu wel een keertje ophouden. Wachten tot het een keer echt fout gaat en er doden vallen, dan heb je echt een probleem. Tijd voor een signaal.
Goede grap man. Het probleem is dat als het tig keer gebeurt dat dus niet meer gaat. Je kunt een keer een afzwaaier hebben, niet wekelijks. Dan is dat gewoon een directe bedreiging van de veiligheid van een navo-lidstaat.quote:Op maandag 18 september 2023 13:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan heb je helemaal geen probleem. Rusland zal dan, net zoals eerder al in Polen toen er dooien vielen, aannemelijk maken dat er van een directe aanval geenszins sprake was en het een afzwaaier was. En daar is dan de kous mee af.
Dan duidelijk maken dat afzwaaiers ook niet oke zijn. Zo dicht op de grens moeten ze gewoon geen drones/raketten sturen.quote:Op maandag 18 september 2023 13:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan heb je helemaal geen probleem. Rusland zal dan, net zoals eerder al in Polen toen er dooien vielen, aannemelijk maken dat er van een directe aanval geenszins sprake was en het een afzwaaier was. En daar is dan de kous mee af.
het is niet dat de democraten zulke geweldige kandidaten hebben. De hele US politiek is een shitshowquote:Op maandag 18 september 2023 13:02 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Ik kan zelfs nu nog niet geloven dat Trump ooit verkozen was en dat ze opnieuw dezelfde fout willen maken ipv schreeuwend van hem weg te rennen.
Dat.quote:Op maandag 18 september 2023 13:12 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Dan duidelijk maken dat afzwaaiers ook niet oke zijn. Zo dicht op de grens moeten ze gewoon geen drones/raketten sturen.
Nou ja, op het feit dat het de NAVO landen zelf zijn, die "aannemelijk" maken dat het een afzwaaier is na, of gewoon oekraine de schuld geven, heeft hij tot nader order gewoon gelijk.quote:Op maandag 18 september 2023 13:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goede grap man. Het probleem is dat als het tig keer gebeurt dat dus niet meer gaat. Je kunt een keer een afzwaaier hebben, niet wekelijks. Dan is dat gewoon een directe bedreiging van de veiligheid van een navo-lidstaat.
Maar er vallen nu geen doden. Dat geeft de boel een andere dynamiek. Zolang er geen doden vallen gaat het wel goed.quote:Op maandag 18 september 2023 13:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou ja, op het feit dat het de NAVO landen zelf zijn, die "aannemelijk" maken dat het een afzwaaier is na, of gewoon oekraine de schuld geven, heeft hij tot nader order gewoon gelijk.
ik zit al met open mond te kijken dat Biden een nieuwe poging wilt doen. Die man is echt heel erg oud en dat merk je ook gewoon. Zou me niks verbazen als Harris het (een tijdje) zal moeten overnemen.quote:Op maandag 18 september 2023 13:13 schreef Bensel het volgende:
[..]
het is niet dat de democraten zulke geweldige kandidaten hebben. De hele US politiek is een shitshow
Maar voor wat betreft Oekraïne doet ie het goedquote:Op maandag 18 september 2023 13:18 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
ik zit al met open mond te kijken dat Biden een nieuwe poging wilt doen. Die man is echt heel erg oud en dat merk je ook gewoon. Zou me niks verbazen als Harris het (een tijdje) zal moeten overnemen.
Op die 2 doden in polen na, bedoel je. Toen alle 'raket experts' snel uitspraken: zie je dat nippeltje daar? Ja, dan is het een afgezwaaide anti-air raket, van oekraine! Maar no biggy hoor! Kan gebeuren. We vinden het 'toch' rus' schuld, en verbinden daar natuurlijk 0,0 consequenties aan!quote:Op maandag 18 september 2023 13:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar er vallen nu geen doden. Dat geeft de boel een andere dynamiek. Zolang er geen doden vallen gaat het wel goed.
In dit geval is het niet eens in de buurt van de grens.quote:Op maandag 18 september 2023 13:12 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Dan duidelijk maken dat afzwaaiers ook niet oke zijn. Zo dicht op de grens moeten ze gewoon geen drones/raketten sturen.
Kwestie van tijd voordat er wel doden vallen.quote:Op maandag 18 september 2023 13:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar er vallen nu geen doden. Dat geeft de boel een andere dynamiek. Zolang er geen doden vallen gaat het wel goed.
Niet? Dat heb ik gemist. Hoeveel km van de grens met Oekraine was dit dan?quote:Op maandag 18 september 2023 13:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
In dit geval is het niet eens in de buurt van de grens.
quote:Op maandag 18 september 2023 13:24 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Kwestie van tijd voordat er wel doden vallen.
quote:Op maandag 18 september 2023 13:23 schreef ExTec het volgende:
Op die 2 doden in polen na, bedoel je.
300km ofzo?quote:Op maandag 18 september 2023 13:25 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Niet? Dat heb ik gemist. Hoeveel km van de grens met Oekraine was dit dan?
Met een "commitment" dat Oekraine niet bij de NAVO mag los je ook niks op.quote:Op maandag 18 september 2023 12:49 schreef polderturk het volgende:
Als Europa moeten wij hoe dan ook onze militaire industrie opvoeren. Minder afhankelijk worden van de VS. Als de Republikeinen winnen en de steun voor Oekraïne terugdringen, dan moeten wij bij kunnen springen.
[ twitter ]
Is ie daar terechtgekomen?quote:
"Het was niet Rusland haar intentie".quote:Op maandag 18 september 2023 13:39 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Is ie daar terechtgekomen?
Dat is geen ongelukje of afzwaaier te noemen.
Maar een, jawel daar komt ie, escalatie
Beetje jammer alleen van de onschuldige doden dan.quote:Op maandag 18 september 2023 13:41 schreef Joppiez het volgende:
[..]
"Het was niet Rusland haar intentie".
Dusja, ze hebben groen licht. Misschien een ander verhaal als zo'n drone zich in een flat boort.
En dan achteraf ultra-cheesy: give the man a hand.quote:Op maandag 18 september 2023 13:41 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
En wat hebben wij geleerd Spelende Orc?
Dat je niet dronken met granaten niet spelen
Zong Bruno Mars hier niet ooit een liedje over?quote:
Hij had nog geluk dat Kapitein Haddock er niet bij wasquote:Op maandag 18 september 2023 13:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zong Bruno Mars hier niet ooit een liedje over?
"I AM A RUSSIAN!! FEAR ME!! *slaat een kussentje in elkaar met zijn stompies* "quote:Op maandag 18 september 2023 13:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dan achteraf ultra-cheesy: give the man a hand.
Patriots en skyshields vlak aan de grens zetten en zeggen dat alles wat in de 100km beschermingsradius komt neergeschoten gaat worden.quote:Op maandag 18 september 2023 13:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit moet nu wel een keertje ophouden. Wachten tot het een keer echt fout gaat en er doden vallen, dan heb je echt een probleem. Tijd voor een signaal.
Die Oekrainers ontwikkelen volgens mij wel echt skill om kruisraketten te onderscheppen.quote:Op maandag 18 september 2023 14:27 schreef 3rr0r het volgende:
Toch een hoop weer gestuurd door Rusland
[ twitter ]
Dat doen de Duitsers dan weer slim.quote:Op maandag 18 september 2023 13:44 schreef ExTec het volgende:
Ook de Taurus komt. "Anonieme insiders" hebben al gemeld dat er gewerkt wordt aan de integratie van die dingen in de SU vliegtuigen van oekraine. En daar dit weer een geval is waar DE niet durft tenzij de VS voorgaat, komen ATACMS dus ook.
[ twitter ]
Waar halen ze het gore lef vandaanquote:Op maandag 18 september 2023 14:32 schreef Aether het volgende:
Russia demands Ukrainian genocide case be dismissed by UN top court
https://www.euronews.com/(...)ssed-by-un-top-court
Ik vertrouw China voor geen meter. Of ze leveren die drones stiekem toch, of ze zijn zelf bezig een drone luchtmacht aan het opbouwen voor wanneer ze Taiwan binnenvallen.quote:Op maandag 18 september 2023 14:33 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Also subject to the ban were UAVs capable of “carrying a load with a release function or with the ability to attach such a device.”
In addition, China has limited the supply of a number of important components for drones.
Met zo'n groot gat is duiken geen probleemquote:Op maandag 18 september 2023 14:54 schreef xpompompomx het volgende:
Zo ziet een "repareerbare" duikboot er kennelijk uit:
[ twitter ]
Iris-T en/of SAMP-T en Gepardquote:Op maandag 18 september 2023 14:35 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die Oekrainers ontwikkelen volgens mij wel echt skill om kruisraketten te onderscheppen.
Bijna elke dag wel een lading drones en/of Kalibrs.
Simpel omweggetje via land X en China kan naar de rest van de wereld doen alsof ze Rusland niks geven op dat vlak wellicht?quote:Op maandag 18 september 2023 15:03 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Ik vertrouw China voor geen meter. Of ze leveren die drones stiekem toch, of ze zijn zelf bezig een drone luchtmacht aan het opbouwen voor wanneer ze Taiwan binnenvallen.
Sterker nog, voor het duiken zelf is het een uitstekende feature 👌quote:Op maandag 18 september 2023 15:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Met zo'n groot gat is duiken geen probleemalleen kom je lastig boven
Nee man, ijzerdraad en ducttape. Hooguit nog een schroefje hier en daar.quote:Op maandag 18 september 2023 13:16 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Beetje plamuur, likkie verf en gaaaaan
Nee. Alleen gebouwen die interessant zijn, zoals de administratie van de bezetter.quote:Op maandag 18 september 2023 15:14 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Willen ze nu echt een stad ter grootte van Amsterdam in puin schieten?
Hoe kom je daarbij?quote:Op maandag 18 september 2023 15:14 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Willen ze nu echt een stad ter grootte van Amsterdam in puin schieten?
Ze voeren het in de USA wel op was afgelopen week nog een bericht. Maar daar heb je nu niet zoveel aan, tenzij men daardoor ook eerder bereid is in te teren op eigen voorraad in de tussentijd.quote:Op maandag 18 september 2023 15:17 schreef Jemoederniet het volgende:
Oekraïne heeft genoeg artilleriestukken, maar door tekort aan ongeleide munitie wordt een groot deel van de capaciteit niet benut.
Er zijn in de VS nog maar 8 fabrieken die 155mm shells kunnen maken.
Zelfs als ze de productie opvoeren dan is het nog te weinig voor het huidige verbruik.
De productiecapaciteit van slimmere bommen is helemaal bedroevend.
Rusland schiet nu nog maar een kwart van de hoeveelheid aan het begin van de oorlog af en moet interen op oude voorraden.
quote:WASHINGTON, Sept 15 (Reuters) - The U.S. plans to increase monthly production of 155 millimeter artillery shells over the coming years to 100,000 in 2025, the Pentagon's chief weapons buyer said on Friday. "We're going to be at 100,000 per month in 2025.
Heb er verder niet zoveel verstand van, maar de Kilo Class heeft een "Double Hull(romp)" waarvan je de buitenste beschadigd op de pics ziet. Hoe de binnenste, waterdichte en drukbestendige, hull/romp er bij ligt, zie je volgens mij niet goed op deze foto's.quote:Op maandag 18 september 2023 14:54 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Wel heel slim van rus dat ze de achtergronden ff onduidelijk maken. Nu kan niemand die droogdokken geolocaten.quote:Op maandag 18 september 2023 14:54 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
quote:
Enige wat ik wil weten over de atacms is wanneer die kaolo dingen geleverd wordenquote:Op maandag 18 september 2023 16:25 schreef ExTec het volgende:
Thread van 72 posts (), alles wat je wilde weten over ATACMS.
https://threadreaderapp.com/thread/1703757651623162271.html
Daar zit ook een behoorlijk gat in, hoe anders zou het gat aan de zijkant moeten zijn ontstaan? Dat is een klap die van binnen naar buiten is gegaan. Iets in de boot is daar ontploft. Dus de stormshadow sloeg vooraan in, explodeerde en de explosie is door de gehele lengte gegaan, en een secundaire explosie -misschien een accu of een gasfles van de werklui- knalde naar buiten.quote:Op maandag 18 september 2023 15:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb er verder niet zoveel verstand van, maar de Kilo Class heeft een "Double Hull(romp)" waarvan je de buitenste beschadigd op de pics ziet. Hoe de binnenste, waterdichte en drukbestendige, hull/romp er bij ligt, zie je volgens mij niet goed op deze foto's.
Technisch verhaaltje: http://www.hisutton.com/Single-versus-Double_Hull.html
[ afbeelding ]
Ze noemen Klichiivka "stinky" omdat je de Russische lijken km's verderop kan ruiken.quote:
Die is doodquote:Op maandag 18 september 2023 16:26 schreef Slayage het volgende:
Die guy bij de tweede strike[ twitter ]
Je zal al die rotten Russen maar moeten opruimenquote:Op maandag 18 september 2023 16:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze noemen Klichiivka "stinky" omdat je de Russische lijken km's verderop kan ruiken.
quote:Op maandag 18 september 2023 16:42 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je zal al die rotten Russen maar moeten opruimen
Er komen eerst nog 674 BREAKING min of meer dezelfde updates voordat ze uiteindelijk geleverd wordenquote:Op maandag 18 september 2023 16:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Enige wat ik wil weten over de atacms is wanneer die kaolo dingen geleverd worden
Maar wel filmpje van de MIG-41. Die kan Mach 5!quote:Op maandag 18 september 2023 16:38 schreef xpompompomx het volgende:
Ik krijg op joetjoep sinds vandaag één of ander Ruzzisch propagandakanaal gepusht:
https://www.youtube.com/@:WhyNoLimitOfficial
Obama als president was een grof schandaal omdat "African American", maar één of andere doorgesnoven bamiswami is voor de achterlijke tak van de republikeinen dan weer geen probleem.quote:Op maandag 18 september 2023 12:49 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Alweer zo'n Russische "Wunderwaffe" die nooit in productie zal gaan.quote:Op maandag 18 september 2023 17:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maar wel filmpje van de MIG-41. Die kan Mach 5!
Das keisnel.
Was het niet de MIG-29 die Mach 3 haalde en in theorie de Blackbird bij kon houden?quote:Op maandag 18 september 2023 17:55 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maar wel filmpje van de MIG-41. Die kan Mach 5!
Das keisnel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op maandag 18 september 2023 18:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Was het niet de MIG-29 die Mach 3 haalde en in theorie de Blackbird bij kon houden?Deze zal wel vapourware blijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Daar zit best wat in. Inbefore schuimbekkend orange Guy crazy te roepen.quote:Op maandag 18 september 2023 19:12 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Trump always said he would end the war within 24 hours if he was in power. During an interview with NBC news he clarified his intentions. Ukraine has to give up parts of its sovereign land unlawfully occupied by Russia.
"That is something that could have been negotiated. There were certain parts, Crimea, other parts of the country that people expected, could happen... you could have made a deal. They could have made a deal where there is less territory right now than Russia has already taken," he said
quote:Op maandag 18 september 2023 19:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar zit best wat in. Inbefore schuimbekkend orange Guy crazy te roepen.
quote:Op maandag 18 september 2023 18:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Was het niet de MIG-29 die Mach 3 haalde en in theorie de Blackbird bij kon houden?Mig-31SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Je moet een beetje Trumps kunnen. Maar de einduitslag had met minder levens beter kunnen zijn voor Oekraïne. Dat ben ik eens.quote:They could have made a deal where there is less territory right now than Russia has already taken," he said
Twee vragen.quote:Op maandag 18 september 2023 19:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zou het einde van poetin zijnquote:Op maandag 18 september 2023 19:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Tenzij de Russen inderdaad ineens naar huis gaan, maar tja.
Een woord, 5 letters.quote:Op maandag 18 september 2023 19:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Twee vragen.
Hoeveel krijg je eigenlijk toch van het kremlin om dit soort onzin te schrijven?
En heb je nu niet door dat dit gewoon door niemand aangenomen wordt?
Nutteloze influencer, der fok!-fora...
Dat zogenaamde geopolitieke realisme en die concerntrolling van je begint mij wel een beetje de keel uit te hangen.quote:Op maandag 18 september 2023 19:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ga toch weg met je volledig logische, rationale en op internationaal fatsoen gebaseerde ideeën. Oekraïne moet gewoon op de rug gaan liggen en eens kappen met terugschieten!quote:
Ik heb juist meer verwachtingen van Trump dan van Joe. Die gaat straks all in, of handel of oorlog maar iig duurt de oorlog dan niet lang meer.quote:Op maandag 18 september 2023 19:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zou het einde van poetin zijn
Maar men moet niet denken dat republikeinen de russen feestelijk gaan binnenhalen absoluut niet
Trump weet ik niet , maar red necks zijn van origine russen haters
Krijg je 'tyfus' van ze?quote:
Wat staat hier??quote:Op maandag 18 september 2023 19:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb juist meer verwachtingen van Trump dan van Joe. Die gaat straks all in, of handel of oorlog maar iig duurt de oorlog dan niet lang meer.
En de kans is steeds groter dat Republikeinen gaan winnen.
quote:
Voor de wat slomere onder ons vertaaldquote:. Ik heb juist meer verwachtingen van Trump dan van Joe Biden. Trump gaat straks all in, of door onderhandeling of door all in oorlog maar iig duurt de oorlog dan niet lang meer.
Lost in translation?quote:
Rusland zou dan ook prima de oblast Kaliningrad kunnen afstaan, dat is van oudsher immers Pruisisch gebied. De aanwezigheid van de Russen daar is een historische fout die zo spoedig mogelijk hersteld dient te worden.quote:Op maandag 18 september 2023 19:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jammer in je simpele wereldbeeld dat er dan gewoon nog meer gaan volgen. Teruglopende welvaart omdat de VS wereldpolitieagent af is, en europa zich tot de tanden zal moeten bewapenen, is FR blij want het EU leger komt eraan.quote:Op maandag 18 september 2023 19:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Die gaat straks all in, of handel of oorlog maar iig duurt de oorlog dan niet lang meer.
Klopt, met een goed EU leger is dat zo gedaan. Wel ff voordat er noeks liggen dan.quote:Op maandag 18 september 2023 19:38 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Rusland zou dan ook prima de oblast Kaliningrad kunnen afstaan, dat is van oudsher immers Pruisisch gebied. De aanwezigheid van de Russen daar is een historische fout die zo spoedig mogelijk hersteld dient te worden.
Wat is die einduitslag waar je het over hebt?quote:Op maandag 18 september 2023 19:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Je moet een beetje Trumps kunnen. Maar de einduitslag had met minder levens beter kunnen zijn voor Oekraïne. Dat ben ik eens.
Tenzij de Russen inderdaad ineens naar huis gaan, maar tja.
Jij snapt niet wat ik zeg. Als door machtsvertoon de VS het oplost gebeurt het tegenovergesteldequote:Op maandag 18 september 2023 19:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jammer in je simpele wereldbeeld dat er dan gewoon nog meer gaan volgen. Teruglopende welvaart omdat de VS wereldpolitieagent af is, en europa zich tot de tanden zal moeten bewapenen, is FR blij want het EU leger komt eraan.
En dan kan jij elke nieuwe ronde weer 'de realist' uithangen, hé.
Het fantasiewereldje van oorlogshitsend 'links' wordt steeds gekker.quote:Op maandag 18 september 2023 18:09 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Obama als president was een grof schandaal omdat "African American", maar één of andere doorgesnoven bamiswami is voor de achterlijke tak van de republikeinen dan weer geen probleem.
Wat heeft de locatie van noeks daarmee te maken?quote:Op maandag 18 september 2023 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Klopt, met een goed EU leger is dat zo gedaan. Wel ff voordat er noeks liggen dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |