abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 17 september 2023 @ 07:34:39 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_210658702
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 17 september 2023 @ 07:56:18 #2
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210658731
Ik zou ook effe overleggen. Echt rot als je 'm onbedoeld blij maakt met een dode mus...

En @Vicky: trek aan de bel bij je huisarts als ze er psychisch last van blijft hebben. Het is flink schrikken geweest en er een of twee keer met iemand over praten die haar kan helpen om het een plekje te geven, kan verstandig zijn.

Wij hebben een garagesale in het dorp vandaag. Eens kijken of ik een babyschommel, vogelkooi, stoel, drie dozen babydoekjes en wat kleding kwijt kan. En in de tussentijd loop ik hopeloos achter met de was. Ga er meteen maar eentje aanzetten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_210658822
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 23:07 schreef livelink het volgende:

[..]
Zijn ze ook lekker, of wat zurig?
Ik heb vandaag onze enige peer uit de perenboom geplukt *O*
Elk jaar hebben we 1 peer, maar het is wel steeds een verrassing waar die nu weer hangt.
Ze zijn zeker lekker zoet. Wel met pitjes, dat blieven de mannen hier in huis niet. Zelf eet ik geen 6 kilo druiven weg, dus meestal doet manlief wel iets met de opbrengst (vorig jaar een paar liter druivensap van gemaakt).

1 peer.... en is die ene peer dan wel lekker? En wie mag hem dan opeten :+ ?
pi_210658891
Ja, ik zal maar even overleggen inderdaad. Om dan waarschijnlijk een ander cadeau te moeten bedenken. Wat me een tikje dwars maakt :@ is dat er andersom niet overlegd wordt. Maar daar hoeft neefje inderdaad niet de dupe van te worden.
  zondag 17 september 2023 @ 09:46:06 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_210659224
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 08:43 schreef Hupje het volgende:
Ja, ik zal maar even overleggen inderdaad. Om dan waarschijnlijk een ander cadeau te moeten bedenken. Wat me een tikje dwars maakt :@ is dat er andersom niet overlegd wordt. Maar daar hoeft neefje inderdaad niet de dupe van te worden.
Tja, dat is kut, maar dan kunnen ze wellicht nog wat van je leren als je wel overlegt ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210659434
@Hupje koop anders een boek zónder overleg. Is veilig en kunnen ze weinig tegen in brengen ;)
Als zij niks overleggen waarom jij dan wel?
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210659465
Hupje, als je het niet doet dan wordt voor jouw neefje bij jullie thuis komen extra leuk voor hem.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 17 september 2023 @ 10:20:12 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_210659478
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 10:14 schreef Mushanga71 het volgende:

Als zij niks overleggen waarom jij dan wel?
Quod tibi non vis fieri, alteri ne feceris *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 17 september 2023 @ 10:20:37 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210659483
Ik ben soms een beetje opstandig en zou dan dus dat kadootje wel kopen. Voorál bij geen overleg >:)

Aan mij heb je dus niks.

@Troel was dat jouw ontbijt vanmorgen? Hoe gaat het vandaag?

Mijn vriend is tot maandagavond weg. We zijn hier alweer een tijdje in touw. Straks zwemles, kan ik even met mijn thermos met koffie cocoonen langs de kant.

Het zal wel kind-eigen zijn om de grenzen van die ene ouder even helemaal te verkennen, als de ander er niet is. En mijn grenzen zijn over het algemeen wat eerder bereikt dat die van zijn vader. Dus jammer joh :P
  zondag 17 september 2023 @ 10:23:31 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_210659495
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 10:20 schreef Quoi het volgende:
Ik ben soms een beetje opstandig en zou dan dus dat kadootje wel kopen. Voorál bij geen overleg >:)

Aan mij heb je dus niks.

@:Troel was dat jouw ontbijt vanmorgen? Hoe gaat het vandaag?

Mijn vriend is tot maandagavond weg. We zijn hier alweer een tijdje in touw. Straks zwemles, kan ik even met mijn thermos met koffie cocoonen langs de kant.

Het zal wel kind-eigen zijn om de grenzen van die ene ouder even helemaal te verkennen, als de ander er niet is. En mijn grenzen zijn over het algemeen wat eerder bereikt dat die van zijn vader. Dus jammer joh :P
Haha, nee, ik had het iets minder luxe. Eigen keuze overigens.

Hier zit ik op de net niet genoeg aan 2 morfine, maar 3 is eigenlijk te veel. Wat ergens fijn is, maar wil ook zeker niet terugvallen in de hoofdpijn. En ik blijf maar plassen }:|

En ja, kindeigen denk ik :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210659496
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 10:20 schreef Quoi het volgende:

Aan mij heb je dus niks.

@:Troel was dat jouw ontbijt vanmorgen? Hoe gaat het vandaag?

Haha herkenbaar. Gewoon even een spelcomputer geven of voor de tv parkeren hoor 😈
pi_210659600
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2023 10:20 schreef Troel het volgende:

[..]
Quod tibi non vis fieri, alteri ne feceris *)

SPOILER
Nou, precies dat dus. Zij overleggen niet dus waarom de ander wel? *)
If they say
  zondag 17 september 2023 @ 10:37:42 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_210659607
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 10:36 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nou, precies dat dus. Zij overleggen niet dus waarom de ander wel? *)
Omdat we juist de wereld een beetje beter proberen te maken O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210659624
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2023 10:37 schreef Troel het volgende:

[..]
Uiteraard :Y
Maar niet altijd :+
If they say
pi_210659680
Hier een keer geweest. Vroeg ik nichtje wat ze voor dr verjaardag wilde hebben? Ze wilde een game dus die kocht ik. Schoonzus minder blij. Nichtje had dat óók aan dr moeder gevraagd en die wist niet meer wat ze moest kopen :@
Sindsdien vraag ik aan nichtje wat ze wil hebben en zeg ik dat tegen haar moeder. Opgelost :Y
If they say
pi_210659743
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2023 10:37 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat is niet altijd mijn doel eigenlijk :+

Het zou bij mij nogal afhankelijk zijn van de mate waarin ik recalcitrant word van die mensen. Ik vind een ongepast cadeau soms best leuk :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 17 september 2023 @ 10:55:30 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_210659773
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 10:53 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dat is niet altijd mijn doel eigenlijk :+

Het zou bij mij nogal afhankelijk zijn van de mate waarin ik recalcitrant word van die mensen. Ik vind een ongepast cadeau soms best leuk :D
Uiteraard. Maar ik zou het alleen doen als je zeker weet dat het kind niet de dupe is omdat het afgepakt wordt ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210659795
Ik heb trouwens allemaal niet zoveel principes over de kinderen :@
Schermen zijn nu eenmaal van deze tijd. Ze voetballen ook 3 keer in de week, spreken af met vriendjes. Het zal elkaar wel opheffen.

Ook wel grappig trouwens dat vechtgames dan helemaal een ding zijn om tegen te zijn, terwijl mijn klasgenootjes vroeger buiten op straat in de bosjes lagen met camouflagekleding en pvc-pistolen met krantenpijltjes. Toen was oorlogje er ook al.
Ik speelde trouwens gewoon braaf GTST met de Barbies. Inclusief drama’s van scheidingen, vreemdgaan en ruzies O+
pi_210659807
quote:
7s.gif Op zondag 17 september 2023 10:55 schreef Troel het volgende:

[..]
Uiteraard. Maar ik zou het alleen doen als je zeker weet dat het kind niet de dupe is omdat het afgepakt wordt ofzo.
Daar heb je wel een punt. Dat zat niet echt in mijn belevingswereld, dat mensen een cadeautje afpakken :'(
pi_210659993
Nou, ik heb wel eens iets afgepakt. Kwam schoonzus met een puzzel aanzetten met 1000 stukjes. Voor een 3 jarige :') Maar verder ben ik niet echt principieel qua speelgoed. Pistolen, kwamen er hier écht niet in. Tot de nerf zn intrede deed. Achja :')

Maar schermpjes horen er nu idd gewoon bij dus zo'n gameboy achtig ding (zoon heeft um ook) zou ik een prima kadootje vinden. Schermtijd heb je als ouder zélf in de hand. Vind het meer gemakzucht om een kind zoiets níet te gunnen.

Wij gaan brunchen. Ergens :)
If they say
pi_210660077
Een puzzel met 1000 stukjes zou ik voorlopig aan de kant leggen, maar dat is niet uit principe, maar omdat een 3 jarige daar gewoon niets mee kan.

Pistolen heb ik trouwens ook liever niet. Als ze het krijgen op een verjaardag is het niet anders, maar ik zet het niet op het lijstje zeg maar :)
  zondag 17 september 2023 @ 11:31:51 #22
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210660140
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 11:16 schreef Mushanga71 het volgende:
Schermtijd heb je als ouder zélf in de hand. Vind het meer gemakzucht om een kind zoiets níet te gunnen.
Ik vind dit heel erg per kind verschillen. Als je mijn kinderen onbeperkt schermtijd geeft, dan zit de oudste van 6.30-22.00 uur achter de tv/laptop. Mijn jongste is er daarentegen met een kwartiertje wel weer klaar mee en die gaat dan uit zichzelf wat anders doen.
KuikenGuppy
pi_210660207
Hier komen vechtgames zoals Fortnite er echt niet in. B speelde dat wel eens bij zijn beste vriendje en dan komt hij echt als een ander kind thuis. Bozig, kort lontje etc. Hij mag het daar ook niet meer spelen van ons. Gelukkig let die moeder daar op voor ons. Maar als iemand het zou geven, gaat het de kast in.

Verder kopen ze maar lekker wat ze leuk vinden voor onze kinderen. Oh nee wacht, geen knuffels maar dat is omdat B die niet mag met zijn huisstofmijt allergie

Voor B wordt het wel lastiger, ook voor ons. Zijn Hotwheels is hij langzaam aan het verkopen, Lego speelt ie nog wel mee maar die heeft ie al een enorme voorraad van. Hij is het liefste in de weer met dieren, takken strippen etc. Hij krijgt van ons met Sinterklaas iig een zakmes en een buiten microscope.
Hij wil wel heel graag de nieuwe Pokemon game voor op de Switch. Dus die zal vast ook gekocht worden.

En wat een heerlijke zondag O+
Ik ben het zomer Lego tarefeel aan het ombouwen naar herfst, Juul ligt op de grond te spelen met haar Disney Lego en B hangt waar ie kan met zijn Duckies en een muziekje op. Verloofde zit te gamen.
pi_210660224
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 11:39 schreef exode het volgende:
Hier komen vechtgames zoals Fortnite er echt niet in. B speelde dat wel eens bij zijn beste vriendje en dan komt hij echt als een ander kind thuis. Bozig, kort lontje etc. Hij mag het daar ook niet meer spelen van ons. Gelukkig let die moeder daar op voor ons. Maar als iemand het zou geven, gaat het de kast in.

Verder kopen ze maar lekker wat ze leuk vinden voor onze kinderen. Oh nee wacht, geen knuffels maar dat is omdat B die niet mag met zijn huisstofmijt allergie

Voor B wordt het wel lastiger, ook voor ons. Zijn Hotwheels is hij langzaam aan het verkopen, Lego speelt ie nog wel mee maar die heeft ie al een enorme voorraad van. Hij is het liefste in de weer met dieren, takken strippen etc. Hij krijgt van ons met Sinterklaas iig een zakmes en een buiten microscope.
Hij wil wel heel graag de nieuwe Pokemon game voor op de Switch. Dus die zal vast ook gekocht worden.

En wat een heerlijke zondag O+
Ik ben het zomer Lego tarefeel aan het ombouwen naar herfst, Juul ligt op de grond te spelen met haar Disney Lego en B hangt waar ie kan met zijn Duckies en een muziekje op. Verloofde zit te gamen.
Mag zij wel vechtspelletjes spelen van jou?
O-)
  zondag 17 september 2023 @ 11:44:19 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_210660240
Ik was ook ooit tegen Fortnite. Maar bij papa mocht dat wel. Tja.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210660587
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 11:41 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mag zij wel vechtspelletjes spelen van jou?
O-)
Zeker niet ;)

Ze is aan het Disney Dreamlighten, vinden wij alle4 een leuk spel O+
pi_210660705
Voor kinderfeestjes ga ik bij echt goede vriendjes nu ook gewoon over op iets leuks doen. Ze een keer meenemen naar de bioscoop bijvoorbeeld. Is voor iedereen een leuke oplossing :)
pi_210662253
Ik breek even in hoor. :D
Hier zijn ongetwijfeld veel ervaringsdeskundigen; het lijkt erop dat Pukje waterpokken heeft. Maaaar, alle bultjes zitten op haar hoofd en armen, eigenlijk niks op romp en benen. Dat past niet bij hoe volgens het internet waterpokken werken.
Zijn hier toevallig moeders met een vergelijkbare ervaring, dat het begon op hoofd en armen ipv romp?
Of is het dan aannemelijk dat het iets anders is? En wàt dan?
pi_210662919
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 14:39 schreef Bami het volgende:
Hier zijn ongetwijfeld veel ervaringsdeskundigen; het lijkt erop dat Pukje waterpokken heeft. Maaaar, alle bultjes zitten op haar hoofd en armen, eigenlijk niks op romp en benen. Dat past niet bij hoe volgens het internet waterpokken werken.
Zijn hier toevallig moeders met een vergelijkbare ervaring, dat het begon op hoofd en armen ipv romp?
Geen idee. Volgens mij kan dat best, dat de pokken zich maar op 1 plek bevinden.
Maaaaarrrrr……Vraag het morgen eens aan je huisarts .
pi_210663099
Heb ik gedaan @LeSage :Y Hij was vroeger gek op puzzelen maar nu al een tijd niet meer. En die 1000 stukjes zijn hem zelfs nu, echt teveel :D

@Burdie het verschilt ook per kind. Zoon mag wanneer hij wil. Soms is het veel en soms is het niks. Hij heeft nu al 3 dagen niks met zn switch gedaan maar is met zn lego bezig :Y

En fortnite... Ik wilde niet dat zoon daarmee begon maar heel zijn klas speelde het en hij werd daar best op aangekeken. Nou heb ik daar zelf schijt aan maar hij zat er wel mee. Dan kun je als ouder lullen als Brugman, dat helpt niet. Dus mocht hij het spelen toen hij 9 jaar was.

Klinkt gezellig @exode O+

Zoon is nu op minifig Hawk-eye jacht. En Tony Stark. Had die gevonden voor een schappelijke prijs, is die nu uitverkocht. Ergens anders 20 euro. Daggutniet.

@Bami zoon had toen maar een paar pokken maar volgens de ha waren het toch echt waterpokken. Het verschilt dus heel erg.
Beterschap voor je kleintje :*
If they say
pi_210663389
quote:
Ja. Hele gezicht zat ramvol, verder bijna nergens :D nichtje had evenveel pokken maar eerlijker verdeeld, dus minder opvallend.

Dochter had t zo erg dat mensen er zelfs van schrokken zeg maar :@

Heel lang (half jaar ofzo) nog rode wangen gehad maar alleen voor t zicht, geen jeuk of wat.

En 0 littekens, _O_ maar dat is gewoon mazzel
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 17 september 2023 @ 15:34:19 #32
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210663444
quote:
Kunnen het waterwratjes zijn?
KuikenGuppy
  Moderator zondag 17 september 2023 @ 15:53:14 #33
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210663859
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 09:05 schreef Amsel het volgende:
45 dagen tot Halloween, 80 tot Sinterklaas en 100 tot Kerst *O*
Ik hou zo van de herfst O+ Laat die maar lekker komen *O* Ook nog maar 1 maand dan tot Aapie 3 wordt :o
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_210664209
Ik wil geen herfst en geen winter. En eigenlijk ook geen zomer, alleen lente :D

Yay, hawk-eye is besteld voor 7,11 euro inclusief verzendkosten. Nu Tony Stark nog :')
Maar het scheelt me wel van die verrassingsdoosjes met 1 minifig voor 4 euro. Meneer heeft al 3 dubbele :') Die geeft ie maar aan zn zus.
If they say
  Moderator zondag 17 september 2023 @ 16:22:45 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210664414
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 16:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik wil geen herfst en geen winter. En eigenlijk ook geen zomer, alleen lente :D

Yay, hawk-eye is besteld voor 7,11 euro inclusief verzendkosten. Nu Tony Stark nog :')
Maar het scheelt me wel van die verrassingsdoosjes met 1 minifig voor 4 euro. Meneer heeft al 3 dubbele :') Die geeft ie maar aan zn zus.
Ik hou juist van de seizoenen O+ Zou dat echt enorm missen. En als ik dan moet kiezen afwisselend lente en herfst, zomer is vaak te heet (hoewel :')) en winter te koud.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_210664438
Doe mij maar lente of herfst.

Blegh, ik heb mn telefoon gereset, want hij werd steeds trager en apps sloten spontaan af enzo. Virusscanner gedraaid, maar die gaf niks aan. Dus reset naar fabrieksinstellingen, maar nu nog even de vraag of ik alles weer teruggezet krijg.
Ik heb er weer tig grijze haren bij, ik ben hier zo slecht in... liever laat ik het bij het oude, maar de irritatie was zo groot dat dat ook geen optie was.

@Bami qua waterpokken weet ik niet meer zo goed. Volgens mij zat de oudste ook aardig onder op haar hoofd, maar hoe het verder was weet ik niet zo goed meer, ze leek net een krentenbol. Beterschap :*
Mama van 2 lieve meiden :)
  Moderator zondag 17 september 2023 @ 16:24:15 #37
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210664441
Ik ben lactose intolerant maar we hadden melk over dus manlief heeft gisteren pannenkoeken gebakken met melk. Nou dat heb ik geweten :X De hele nacht krom gelegen van de buikkrampen. Een beetje lactose kan ik wel hebben, chocola bijvoorbeeld, en bij een beetje teveel moet ik naar de wc rennen. Maar dit was next level, niks geen wc maar gewoon krampen :'(
pi_210664488
  Moderator zondag 17 september 2023 @ 16:29:39 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210664549
En ik las iets over Disney? Wij willen graag ook eens naar Disney, misschien dit najaar. Paar daagjes Parijs om vrienden op te zoeken en dan een dagje Disney. Nog tips waar we op moeten letten qua boeken? Omdat Aapie nog geen 4 is zijn we niet aan vakanties gebonden dus zelf dacht ik aan november :)
  zondag 17 september 2023 @ 16:33:52 #40
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210664622
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 16:24 schreef MaJo het volgende:
Ik ben lactose intolerant maar we hadden melk over dus manlief heeft gisteren pannenkoeken gebakken met melk. Nou dat heb ik geweten :X De hele nacht krom gelegen van de buikkrampen. Een beetje lactose kan ik wel hebben, chocola bijvoorbeeld, en bij een beetje teveel moet ik naar de wc rennen. Maar dit was next level, niks geen wc maar gewoon krampen :'(
Wat naar. Een collega van me is ook lactose-intolerant maar heeft bepaalde pilletjes die ze kan nemen als ze toch af en toe eens iets wil eten waar lactose in zit. Dan heeft ze weinig last. Is zoiets misschien ook iets voor jou?
in de haak.
  zondag 17 september 2023 @ 16:36:17 #41
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210664661
Jeuken de blaasjes erg, Bami? Ik denk dat 't toch wel waterpokken kunnen zijn hoor. Of toch mond/voetzeer? Even bij de huisarts checken toch maar. Succes!!
in de haak.
  Moderator zondag 17 september 2023 @ 16:36:27 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210664665
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 16:33 schreef trui het volgende:

[..]
Wat naar. Een collega van me is ook lactose-intolerant maar heeft bepaalde pilletjes die ze kan nemen als ze toch af en toe eens iets wil eten waar lactose in zit. Dan heeft ze weinig last. Is zoiets misschien ook iets voor jou?
Lactasetabletjes :Y Die heb ik ook maar totaal niet aan gedacht. Vraag me ook af of ze nog werken, probeerde dat in het voorjaar maar toen had het geen effect (meer). Denk dat ik even nieuwe moet kopen.
pi_210664697
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 16:22 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik hou juist van de seizoenen O+ Zou dat echt enorm missen. En als ik dan moet kiezen afwisselend lente en herfst, zomer is vaak te heet (hoewel :')) en winter te koud.
Ik hou daar ook van O+ Als alles nou gaat zoals het gaat, maar dan met de temperatuur van de lente... :+

Maar idd, herfst en lente, die twee zijn wel favoriet :Y
If they say
pi_210665117
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 15:34 schreef Burdie het volgende:

[..]
Kunnen het waterwratjes zijn?
Geen idee haha, zal het eens opzoeken.

quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 16:36 schreef trui het volgende:
Jeuken de blaasjes erg, Bami? Ik denk dat 't toch wel waterpokken kunnen zijn hoor. Of toch mond/voetzeer? Even bij de huisarts checken toch maar. Succes!!
Pukje is bijna 1, dus kan niet vertellen of het jeukt. We zien haar (nog) niet krabben iig.

Ja we zijn op vakantie, maar ik kan via de app wel wat foto’s naar de huisarts sturen om navraag te doen.

Thanks voor alle reacties iig, fijn om wat meer ervaringen te lezen. :D
pi_210665528
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 16:29 schreef MaJo het volgende:
En ik las iets over Disney? Wij willen graag ook eens naar Disney, misschien dit najaar. Paar daagjes Parijs om vrienden op te zoeken en dan een dagje Disney. Nog tips waar we op moeten letten qua boeken? Omdat Aapie nog geen 4 is zijn we niet aan vakanties gebonden dus zelf dacht ik aan november :)
Vanaf 4 jaar moet je voor kinderen betalen, dus mijn tip die het meeste geld bespaart is zorgen dat je voor zijn verjaardag al gaat, dat scheelt je een paar honderd euro, ook als je daar uit eten gaat (onder 4 eet gratis, daarna ga je gelijk naar ¤22 ~ ¤29 voor kinderen).

En november is vaak het goedkoopst. 11 november begint kerst daar, dus ik zou de eerste week/2 weekenden daarna vermijden.

1 dag voor een eerste bezoek is overigens wel heel kort. Ik zou dan toch minstens 1 overnachting doen en twee dagen park. Parijs bezoeken vanuit Disney zou ik niet doen, die hotels (+ ‘gratis’ tickets) zijn daarvoor veel te duur imo. Andersom is wel goed te doen, afhankelijk van je locatie in Parijs. Bij het park zit een RER-station. Oad heeft voor november ook regelmatig scherp geprijsde aanbiedingen doordeweeks, Magic over Disney. Wellicht de moeite waard.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 17 september 2023 @ 18:45:58 #46
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210665904
Hebben jullie kinderen dan ook iets met Disney? Ik merk dat dat helemaal niet doordringt hier. Behalve dan Donald Duck van de Duckies.

Vandaag ging zoveel beter dan gister. Gewoon samen pesto gemaakt en Spotify aangeslingerd. Hij een liedje, ik een liedje en dan om en om. Bij mijn liedjes gooi ik er een lesje geschiedenis bij (kan ik niet laten). Zo mag elke dag eruitzien.
pi_210666070
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 15:30 schreef tombolafan het volgende:

[..]
Ja. Hele gezicht zat ramvol, verder bijna nergens :D nichtje had evenveel pokken maar eerlijker verdeeld, dus minder opvallend.

Dochter had t zo erg dat mensen er zelfs van schrokken zeg maar :@

Heel lang (half jaar ofzo) nog rode wangen gehad maar alleen voor t zicht, geen jeuk of wat.

En 0 littekens, _O_ maar dat is gewoon mazzel
Dit had mijn oudste ook idd! Het zag er zo sneu uit.. Toevallig deze week nog foto’s van gezien toen ik voor de jongste aan het speuren was voor school. Ik schrok er zelf ook weer van :').

De jongste heeft misschien 2-3 pokjes gehad. Of niet. Ik zou hem eigenlijk wel eens willen laten testen, just in case.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210666089
Mijn vrouw kreeg wen paar jaar geleden de waterpokken van mijn zoon. Zo zielig ;( ze zat helemaal onder en voelde zich zo beroerd en het was ook nog een midden in een hittegolf. Kind had er daarentegen weinig last van :+ Was achteraf wel een close call want we waren precies in de incubatieperiode in New York :X
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210666204
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 16:29 schreef MaJo het volgende:
Wij boeken altijd via Disney zelf.
Als je voor de 1e keer gaat zou ik zeker 3 tot 4 dagen doen. In november begint het kerstseizoen.
Januari is rustig maar dan is er niks speciaals.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_210666343
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 18:45 schreef Quoi het volgende:
Hebben jullie kinderen dan ook iets met Disney? Ik merk dat dat helemaal niet doordringt hier. Behalve dan Donald Duck van de Duckies.

Vandaag ging zoveel beter dan gister. Gewoon samen pesto gemaakt en Spotify aangeslingerd. Hij een liedje, ik een liedje en dan om en om. Bij mijn liedjes gooi ik er een lesje geschiedenis bij (kan ik niet laten). Zo mag elke dag eruitzien.
Wij vonden het vooral zelf leuk, en hebben ze vlak voor ons eerste bezoek een spoedcursus Disney-films gegeven (gericht op de films waar kinderattracties van waren). Ze vinden Disney leuk, maar fans zou ik ze zeker niet noemen. Randy en Rosie van slagharen vinden ze net zo leuk.

Wij zijn ook niet echt Disney-fan, maar vooral (Disney)parken-fan. Dat geldt tegenwoordig ook voor de kinderen.
pi_210666448
quote:
Klinkt een beetje als hand- en mondzeer. Maar ik las ergens al dat je foto’s kon sturen naar de huisarts
pi_210666548
Ik heb samen met de kinderen dit weekend zo'n 10 uur besteed aan het uitzoeken en fotograferen van de Playmobil collectie van ze. Ze willen het graag verkopen, dus deze weken/maanden voor Sinterklaas leken me ideaal om de boel te koop te zetten. Nu moet ik mezelf nog motiveren om alles op MP te zetten. Eerst even languit op de bank. Van twee dagen op mijn knieën zitten ben ik behoorlijk stijf geworden. :X
  Moderator zondag 17 september 2023 @ 19:51:03 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210666698
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 18:04 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Vanaf 4 jaar moet je voor kinderen betalen, dus mijn tip die het meeste geld bespaart is zorgen dat je voor zijn verjaardag al gaat, dat scheelt je een paar honderd euro, ook als je daar uit eten gaat (onder 4 eet gratis, daarna ga je gelijk naar ¤22 ~ ¤29 voor kinderen).

En november is vaak het goedkoopst. 11 november begint kerst daar, dus ik zou de eerste week/2 weekenden daarna vermijden.

1 dag voor een eerste bezoek is overigens wel heel kort. Ik zou dan toch minstens 1 overnachting doen en twee dagen park. Parijs bezoeken vanuit Disney zou ik niet doen, die hotels (+ ‘gratis’ tickets) zijn daarvoor veel te duur imo. Andersom is wel goed te doen, afhankelijk van je locatie in Parijs. Bij het park zit een RER-station. Oad heeft voor november ook regelmatig scherp geprijsde aanbiedingen doordeweeks, Magic over Disney. Wellicht de moeite waard.
Behalve dat Aapie nog geen 4 is is hij ook nog geen 3 dus dat biedt mogelijkheden :P ik heb ook wel eens naar Disney Florida gekeken en daar was het geloof ik gratis onder de 3. Maar eten zelfs gratis dus? Nice!

Ons voornaamste doel is Parijs en dan daarnaast Disney. We zouden inderdaad ook een overnachting nog bij Disney kunnen doen en dan 2 dagen park. Maar is dat niet teveel voor een driejarige?

quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 18:45 schreef Quoi het volgende:

Nee, hij komt er nu voor het eerst mee in aanraking door de stickeractie van AH. Maar denk dat hij het wel fantastisch zou vinden. En ik zelf ook want ik ben zelf nog nooit in Disneyland Parijs geweest!
  zondag 17 september 2023 @ 20:00:30 #54
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_210666829
Even een tegengeluid, want ik lees hier altijd dat je echt echt meer dan 1 dag naar een pretpark moet. Ik heb dat zelf dus nog nooit gedaan. Niet met mijn ouders vroeger en niet met mijn kinderen.

Als jullie zelf geen enorme pretparkenfans zijn zou ik het lekker bij 1 dag laten hoor. Ik ben zelf na 1 dag compleet overprikkeld, en mijn jongste ook. Die trekt (nu 8 jaar) twee dagen in zo'n park echt nog niet. Met 3 of 4 dagen zou je hem erg ongelukkig maken, hoe leuk hij Disney ook vindt.
  zondag 17 september 2023 @ 20:04:37 #55
149959 SQ
snelle trees
pi_210666875
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 19:26 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Klinkt een beetje als hand- en mondzeer. Maar ik las ergens al dat je foto’s kon sturen naar de huisarts
Ik neem aan dat je hand- voet- mondziekte bedoelt? Want mond en klauwzeer is een veeziekte ;)
disclaimer
pi_210666964
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 20:04 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je hand- voet- mondziekte bedoelt? Want mond en klauwzeer is een veeziekte ;)
Ja die inderdaad, m’n hoofd heeft die twee wat samen gevoegd ;) maar noemde het gelukkig nog wel hand ipv klauw ;)
pi_210667175
Majo, mijn bescheiden mening is dat als je kind nog zo jong is, je het vooral zelf leuk moet vinden. Het is druk, veel prikkels, duur en in 1 dag in november wanneer het park wsl maar tot 18:00/19:00 open is alles doen is een hele onderneming.

Juist vanwege de drukte en alle prikkels gaan wij meestal meerdere dagen naar de grotere pretparken. Tussendoor terug naar het hotel, even uit de prikkels etc.

Ik zou het zelf niet zo snel doen als een 1daagse trip vanuit Parijs tenzij je echt heel graag wil gaan. Dan ga je wel gewoon lekker 1 dag en ga je als aapie wat ouder is een keer terug voor alleen Disney en slaap je in een Disneyhotel.

Maar nogmaals, ik zou het dan vooral voor jezelf doen ook al vindt Aapie het vast fantastisch. Ook voor jullie is het een nogal overprikkelde dag.

Wij zijn zelf nogal van de pretparken dus wij gingen al toen B nog een baby was, maar die mocht met ons mee, we gingen niet voor hem >:)
pi_210667231
Oh en de herfst is officieel geopend hoor want ons Lego tafereel is getransformeerd van zomer naar herfst *O* Was meer werk dan ik vooraf dacht. Even wat dingen ombouwen....hele dag bezig geweest.
Juul wilde ook wat in het dorp verwerken dus nu staat er een glitter'boom' op het dak van het hotel met daarop een aap. _O-
pi_210667344
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:37 schreef exode het volgende:
Oh en de herfst is officieel geopend hoor want ons Lego tafereel is getransformeerd van zomer naar herfst *O* Was meer werk dan ik vooraf dacht. Even wat dingen ombouwen....hele dag bezig geweest.
Juul wilde ook wat in het dorp verwerken dus nu staat er een glitter'boom' op het dak van het hotel met daarop een aap. _O-
:{w

Ik eis nog een beetje zomer voor de halfjaarlijkse depressie weer toeslaat :{
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 17 september 2023 @ 20:49:32 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210667423
Ik sloeg net echt stijl achterover van wat 2 dagen met 4 personen kost. :o En dan heb je nog niet eens een overnachting of een hap eten. Godallemachtig! :o
pi_210667476
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:49 schreef BE het volgende:
Ik sloeg net echt stijl achterover van wat 2 dagen met 4 personen kost. :o En dan heb je nog niet eens een overnachting of een hap eten. Godallemachtig! :o
Ja bizar. Ik weiger. Heb er zelf niets mee en de kinderen kunnen later zelf gaan.
Met een meidenkwartet
pi_210667627
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 19:26 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hmm het internet zegt dat bij hand voet mond ziekte er geen blaasjes op de hoofdhuid zijn. Die heeft ze zeker wel.

Maargoed, even kijken of er morgen nog iets veranderd is en dan gaan er fotos naar de huisarts. :)

Ik zou heeeel graag naar Disneyland gaan, maar vind Pukje daar nu geen handige leeftijd voor hebben en vind het ook wel ècht heel duur tegenwoordig.
pi_210667643
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 20:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:{w

Ik eis nog een beetje zomer voor de halfjaarlijkse depressie weer toeslaat :{
Ik gaap alweer 2 weken rond 21.00 de ''longen uit m'n lijf'' :N Ik heb geen winterdepressie, rond de klokwissel eind oktober is het weer oké. Maar de aanloop er naar toe, vreselijk :X
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 17 september 2023 @ 21:06:14 #64
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210667668
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 21:03 schreef Bami het volgende:

[..]
Hmm het internet zegt dat bij hand voet mond ziekte er geen blaasjes op de hoofdhuid zijn. Die heeft ze zeker wel.

Maargoed, even kijken of er morgen nog iets veranderd is en dan gaan er fotos naar de huisarts. :)

Ik zou heeeel graag naar Disneyland gaan, maar vind Pukje daar nu geen handige leeftijd voor hebben en vind het ook wel ècht heel duur tegenwoordig.
Toen ik het kreeg (op mijn 14e :') ) begon het ook op mijn hoofd (hoofdhuid) en breidde het zich later uit.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator zondag 17 september 2023 @ 21:06:16 #65
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210667670
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 20:00 schreef mousemicky het volgende:
Even een tegengeluid, want ik lees hier altijd dat je echt echt meer dan 1 dag naar een pretpark moet. Ik heb dat zelf dus nog nooit gedaan. Niet met mijn ouders vroeger en niet met mijn kinderen.

Als jullie zelf geen enorme pretparkenfans zijn zou ik het lekker bij 1 dag laten hoor. Ik ben zelf na 1 dag compleet overprikkeld, en mijn jongste ook. Die trekt (nu 8 jaar) twee dagen in zo'n park echt nog niet. Met 3 of 4 dagen zou je hem erg ongelukkig maken, hoe leuk hij Disney ook vindt.
Ik denk eigenlijk ook dat dit voor ons geldt :Y Ik ben 1x naar Disney geweest in Californië en toen vond ik 1 dag ook genoeg. De enige reden om het over 2 dagen uit te smeren is omdat aapie nog zo jong is en het waarschijnlijk nooit een hele dag volhoudt. Na een paar uur dierentuin is hij al gesloopt :D

quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:34 schreef exode het volgende:
Majo, mijn bescheiden mening is dat als je kind nog zo jong is, je het vooral zelf leuk moet vinden. Het is druk, veel prikkels, duur en in 1 dag in november wanneer het park wsl maar tot 18:00/19:00 open is alles doen is een hele onderneming.

Juist vanwege de drukte en alle prikkels gaan wij meestal meerdere dagen naar de grotere pretparken. Tussendoor terug naar het hotel, even uit de prikkels etc.

Ik zou het zelf niet zo snel doen als een 1daagse trip vanuit Parijs tenzij je echt heel graag wil gaan. Dan ga je wel gewoon lekker 1 dag en ga je als aapie wat ouder is een keer terug voor alleen Disney en slaap je in een Disneyhotel.

Maar nogmaals, ik zou het dan vooral voor jezelf doen ook al vindt Aapie het vast fantastisch. Ook voor jullie is het een nogal overprikkelde dag.

Wij zijn zelf nogal van de pretparken dus wij gingen al toen B nog een baby was, maar die mocht met ons mee, we gingen niet voor hem >:)
Dit dus :Y

quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 20:37 schreef exode het volgende:
Ik wil ook weer aan de Lego! *O* Vorig jaar heel enthousiast het kerstdorp besteld, the Stranger Things set en de boekenwinkel maar we hebben alleen het kerstdorp afgebouwd :@ Dus kom maar op met de kortere dagen en de kou, lekker aan de Lego samen O+
  zondag 17 september 2023 @ 21:26:01 #66
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210667927
quote:
Wel handig om te zoeken naar kortingsacties inderdaad. Maar het blijft hoe dan ook belachelijk duur.
in de haak.
  zondag 17 september 2023 @ 21:34:08 #67
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210668003
Dat je denkt dat je wel heel erge opvliegers hebt, maar dat je kind de thermostaat op 24 zette. De verwarming stond aan :X
pi_210668021
quote:
Een pakket is goedkoper ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 17 september 2023 @ 21:41:31 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210668064
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 21:34 schreef Quoi het volgende:
Dat je denkt dat je wel heel erge opvliegers hebt, maar dat je kind de thermostaat op 24 zette. De verwarming stond aan :X
:D
in de haak.
  zondag 17 september 2023 @ 21:58:50 #70
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210668227
Mijn dochter knipte vanochtend het haar van m'n zoon. Gelukkig heeft hij krullen en valt het niet zo op.

En wij kijken komende week bij een ander huis. Zo spannend! We willen eigenlijk niet weg, maar ik ben m'n buren echt spuugzat (vooral hun honden en gebrek aan onderhoud) en zou graag vrijstaand wonen. Laat dat nou 300 m verderop te koop gekomen zijn...
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 17 september 2023 @ 22:05:22 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_210668285
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 21:58 schreef Tink89 het volgende:
Mijn dochter knipte vanochtend het haar van m'n zoon. Gelukkig heeft hij krullen en valt het niet zo op.

En wij kijken komende week bij een ander huis. Zo spannend! We willen eigenlijk niet weg, maar ik ben m'n buren echt spuugzat (vooral hun honden en gebrek aan onderhoud) en zou graag vrijstaand wonen. Laat dat nou 300 m verderop te koop gekomen zijn...
Moet nog wel "iets" aan gebeuren zo te zien.
Maareh, wat doen die honden dan?
disclaimer
  zondag 17 september 2023 @ 22:13:28 #72
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210668360
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 22:05 schreef SQ het volgende:

[..]
Moet nog wel "iets" aan gebeuren zo te zien.
Maareh, wat doen die honden dan?
Klopt, maar ongelooflijk te overzien. Ons huidige huis was een groter project.

Blaffen, janken, door het huis rennen, aanslaan op mensen die langs de schutting lopen (die lopen dan gewoon op de stoep, niet door een brandgang ofzo)... Heel veel herrie maken dus eigenlijk vooral. En ik trek dat niet zo goed. Erover praten helpt niet en we wilden graag tov ons huidige huis nog liever vrijstaand wonen, en grotere tuin, een achterom hebben, eventueel de caravan kwijt kunnen op eigen terrein... De buren hebben bij het beoogde huis al een carport met opbouw gezet en dat zouden wij ook wel zien zitten.
pi_210669149
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 21:06 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk ook dat dit voor ons geldt :Y Ik ben 1x naar Disney geweest in Californië en toen vond ik 1 dag ook genoeg. De enige reden om het over 2 dagen uit te smeren is omdat aapie nog zo jong is en het waarschijnlijk nooit een hele dag volhoudt. Na een paar uur dierentuin is hij al gesloopt :D
[..]
Dit dus :Y
[..]
Ik wil ook weer aan de Lego! *O* Vorig jaar heel enthousiast het kerstdorp besteld, the Stranger Things set en de boekenwinkel maar we hebben alleen het kerstdorp afgebouwd :@ Dus kom maar op met de kortere dagen en de kou, lekker aan de Lego samen O+
Wij zijn in de meivakantie daarom ook twee weken naar Disneyworld gegaan. Heerlijk rustig aan kunnen genieten omdat we tijd genoeg hadden voor halve dagen park. Anders willen we alles in een te korte tijd proppen en dat haalt een hoop van het plezier weg. Disneyland in Californië is trouwens wel heel erg vol gebouwd in vergelijking met andere parken, dus als je nog niet in Parijs geweest bent is dat niet een heel goed referentiepunt.

Mijn dochters waren overigens 1j10m toen we voor het eerst gingen en vonden het toen ook al leuk. Trokken het ook verrassend goed al. Zoon was toen 3j8m en vond het geweldig! En dat terwijl we voor die tijd weinig pretparken met ze gedaan hebben, volgens mij heeft zoon 2x Efteling gedaan voor die tijd, en dochters 1x Efteling. Topattracties waren It's a small world en het doolhof. Zoon vond de dombo-trein ook heel leuk en vooral de parade en shows vonden ze erg mooi.

Maar als aapie snel overprikkeld raakt zou ik vooraf even goed kijken welke attracties je wilt doen, en op basis daarvan kijken hoeveel dagen je daarvoor nodig zou hebben. En ik zou even goed nadenken of je dan wel echt in de winter(kou) wil gaan. Als je niet voor kerst/halloween wilt gaan en weinig echte attracties gaat doen (met lange wachtrijen) zou ik altijd voor het voorjaar kiezen. Eind maart is meestal nog laagseizoenprijzen en grote kans dat het dan in ieder geval een stuk minder koud is. En ga altijd op een doordeweekse dag als je die mogelijkheid hebt, dat scheelt heel veel drukte.

Qua eten weet ik dat kinderen in ieder geval bij buffetten/ontbijt gratis mee-eten, hoe dat bij a la carte zit weet ik niet meer. Wij boekten toen altid met gratis half-pension en daar zaten ze bij inbegrepen (toen ze nog aanbiedingen hadden, die goede ouwe tijd :'( ).
pi_210669292
Disneyreizen zijn wel een beetje de nieuwe was-opsom van OUD :+
pi_210669658
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 22:13 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Klopt, maar ongelooflijk te overzien. Ons huidige huis was een groter project.

Blaffen, janken, door het huis rennen, aanslaan op mensen die langs de schutting lopen (die lopen dan gewoon op de stoep, niet door een brandgang ofzo)... Heel veel herrie maken dus eigenlijk vooral. En ik trek dat niet zo goed. Erover praten helpt niet en we wilden graag tov ons huidige huis nog liever vrijstaand wonen, en grotere tuin, een achterom hebben, eventueel de caravan kwijt kunnen op eigen terrein... De buren hebben bij het beoogde huis al een carport met opbouw gezet en dat zouden wij ook wel zien zitten.
Zouden die mensen zelf zich dan niet opgelaten voelen vraag ik me dan altijd af? Of zijn die er overdag niet? Ik zou dat ook heel slecht trekken.
  maandag 18 september 2023 @ 06:02:55 #76
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210669756
quote:
1s.gif Op zondag 17 september 2023 19:17 schreef FlyingFish het volgende:
Wij zijn ook niet echt Disney-fan, maar vooral (Disney)parken-fan. Dat geldt tegenwoordig ook voor de kinderen.
Kan je hier meer over vertellen? Want ik zit met verbazing te lezen hoeveel mensen die parken leuk vinden maar misschien weet ik gewoon niet goed wat het inhoudt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 18 september 2023 @ 06:05:23 #77
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210669758
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 21:03 schreef Bami het volgende:

[..]

Tegengeluid: maakt het uit wat het is? Heeft ze er last van? Maak je je zorgen? Je kan ook gewoon niks doen of de foto’s naar een paar vrienden sturen voor herkenning en verder afwachten tot het over is.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 18 september 2023 @ 07:42:45 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210670033
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 06:05 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Tegengeluid: maakt het uit wat het is? Heeft ze er last van? Maak je je zorgen? Je kan ook gewoon niks doen of de foto’s naar een paar vrienden sturen voor herkenning en verder afwachten tot het over is.
_O_
pi_210670079
Wat mij betreft: in het geval van waterpokken is het wel prettig om te weten of ze het gehad hebben. Maar dat zou ik met een foto naar de huisarts oplossen.
pi_210670190
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 21:58 schreef Tink89 het volgende:

Kijk ze! Vervelend als je van die buren hebt die maken dat je weg wilt, terwijl je qua huis eigenlijk prima zit.
pi_210670202
Zijn de Disney liefhebbers hier dan ook het type Disneyliefhebber dat met een Mickey Mouse rugzak naar het werk gaat en de hoedenplank van de auto vol heeft liggen met Winnie de Pooh en zijn vriendjes?
  maandag 18 september 2023 @ 08:41:57 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_210670352
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 08:21 schreef amaranta het volgende:
Zijn de Disney liefhebbers hier dan ook het type Disneyliefhebber dat met een Mickey Mouse rugzak naar het werk gaat en de hoedenplank van de auto vol heeft liggen met Winnie de Pooh en zijn vriendjes?
Nee, maar wel die de Lorcanaset not foiled al compleet hebben van the first chapter en die eendagje uit gaan naar de expositie in Groningen :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210670355
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 08:21 schreef amaranta het volgende:
Ik heb as we type Mickey oortjes op O+

Onze kinderen zijn net als ons duidelijk geen zomermensen, sinds het weer is omgeslagen, zijn ze relaxt, zingen ze non stop Sinterklaas liedjes en lopen op hun pantoffels 'want dat mag nu!'.
pi_210670387
quote:
7s.gif Op maandag 18 september 2023 08:41 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee, maar wel die de Lorcanaset not foiled al compleet hebben van the first chapter en die eendagje uit gaan naar de expositie in Groningen :+
Dit klinkt voor mij als een vreemde taal die ik niet spreek.
Maar veel plezier in Groningen
pi_210670388
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 08:42 schreef exode het volgende:

[..]
Ik heb as we type Mickey oortjes op O+

Onze kinderen zijn net als ons duidelijk geen zomermensen, sinds het weer is omgeslagen, zijn ze relaxt, zingen ze non stop Sinterklaas liedjes en lopen op hun pantoffels 'want dat mag nu!'.
Pics or it didn’t happen

Ik heb mijn pantoffels ook uit de kast gehad.
pi_210670401
Spannend Tink! Buren....het kan je woongeluk volledig verpesten.

Wij gingen bijna een bezichtiging plannen in mijn geboortedorp. Echt ik had de telefoon al in mijn handen, toen ik ineens dacht, wacht even, is dat niet naast....
En ja dus, dat is naast een stel die hun HELE tuin hebben volgebouwd met kennels, volières en ze hebben niet 1 maar ik denk wel 20 honden. Daarnaast speelt zij in een punkband en ze oefenen in haar garage aan huis.

Wij willen hier niet weg, maar ja, ik kijk nog steeds af en toe op Funda. Hier in de wijk als ik iets te koop zie staan omdat ik zo iemand ben die dan wil weten hoe het eruit ziet. En dus in mijn geboortedorp omdat dat toch blijft trekken.

Dit was een vrijstaand huis uit 1900, volledig gerenoveerd in 2022, grote tuin, vrij uitzicht aan de achterkant en aan de voorkant de dorpshaven. Maar ja...die buren he.
pi_210670452
Herkenbaar over de buren @Tink89 Succes met bezichtigen!
Wij zijn ook nog steeds aan het rondkijken. Maar als ik in eerste instantie enthousiast ben over de advertentie op Funda kijk ik ook meteen op street view. En dan valt er al best wat af. Laatst ook weer. Tof huis, prima ligging. Helaas, overburen van die enorme sjaggeraars met autowrakken in de tuin enz. :')
pi_210670468
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 06:02 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Kan je hier meer over vertellen? Want ik zit met verbazing te lezen hoeveel mensen die parken leuk vinden maar misschien weet ik gewoon niet goed wat het inhoudt.
Überhaupt pretparken. Soms lijkt het wel of een x aantal keer per jaar een pretpark bezoeken een must is. In ieder geval heel normaal.
Als wij er 1 per jaar doen, is het veel...
  maandag 18 september 2023 @ 09:08:54 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210670548
Na Legoland afgelopen zomer zei Max tegen mij: "Mama, ik hou niet van pretparken." Helemaal waar, we doen hem er gewoon geen plezier mee. Lego House daarentegen :Y En ik plande gister maar weer een Minecraft-workshop bij Geofort. Hij wil er later graag werken :D
pi_210670567
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:08 schreef Quoi het volgende:
Na Legoland afgelopen zomer zei Max tegen mij: "Mama, ik hou niet van pretparken." Helemaal waar, we doen hem er gewoon geen plezier mee. Lego House daarentegen :Y En ik plande gister maar weer een Minecraft-workshop bij Geofort. Hij wil er later graag werken :D
Minecraft workshop? Wat leuk! Ik ga meteen kijken voor B.

Jaaaa Legohouse, wij gaan er als het goed is in de Voorjaarsvakantie weer heen O+ Dat wil B het liefste op zijn verjaardag.
  maandag 18 september 2023 @ 09:13:29 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210670579
Die van ons durfden nooit in achtbanen en dan vind ik het echt zonde van mijn geld, maar helaas heeft S achtbanen nu helemaal ontdekt dus die vraagt nu 'wanneer gaan we naar de Efteling???' Maar F, O en ik zijn nog steeds geen fan, dus ja... We gaan wel binnenkort een keer hoor, maar dat is voor mij ook echt geen 'we moeten elk jaar een keertje'.

Oh, en nog lang geen pantoffels hier! Juist heerlijk met mijn blote voetjes op de plavuizen en een keertje lekker afkoelen! O+
  maandag 18 september 2023 @ 09:16:26 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210670599
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:13 schreef BE het volgende:
Die van ons durfden nooit in achtbanen en dan vind ik het echt zonde van mijn geld, maar helaas heeft S achtbanen nu helemaal ontdekt dus die vraagt nu 'wanneer gaan we naar de Efteling???' Maar F, O en ik zijn nog steeds geen fan, dus ja... We gaan wel binnenkort een keer hoor, maar dat is voor mij ook echt geen 'we moeten elk jaar een keertje'.
Ik spreek met Soneal iedere paar uur af op een vast punt, en tussendoor ga ik dan zelf lekker via de fastlane in Symbolica :D

Soneal is ook (nog) niet van de achtbanen trouwens, maar mijn oudste was dat ook pas toen hij wat ouder was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 18 september 2023 @ 09:18:53 #93
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210670620
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:16 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik spreek met Soneal iedere paar uur af op een vast punt, en tussendoor ga ik dan zelf lekker via de fastlane in Symbolica :D

Soneal is ook (nog) niet van de achtbanen trouwens, maar mijn oudste was dat ook pas toen hij wat ouder was.
Symbolica heb ik nog nooit van gehoord zelfs! :D
pi_210670652
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 08:53 schreef Hupje het volgende:
Herkenbaar over de buren @:Tink89 Succes met bezichtigen!
Wij zijn ook nog steeds aan het rondkijken. Maar als ik in eerste instantie enthousiast ben over de advertentie op Funda kijk ik ook meteen op street view. En dan valt er al best wat af. Laatst ook weer. Tof huis, prima ligging. Helaas, overburen van die enorme sjaggeraars met autowrakken in de tuin enz. :')
Wel goed kijken wanneer dan de laatste update is geweest van Street View, dat duurt soms best een tijd namelijk :)
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_210670656
Ik ga in alle achtbanen, verloofde ook (weer), B alleen als het het niet donker is (Vogelrok vond hij vreselijk) en Juul, onze daredevil die wil overal in.

Maar onze favorieten zijn Droomvlucht en Symbolica. B gaat ook alleen in Symbolica via de single riders. Dan zitten wij bij Polle koffie te drinken, Juul rent door de fonteintjes en B maakt nieuwe vrienden in Symbolica.
Als we niet op een uur rijden zouden wonen, hadden we allang een abo op de Efteling gehad. We gaan nu denk ik 2 keer per jaar, met de AH kortingstickets en we proberen 1x per jaar met overnachting te doen.

Ik ging als kind met schoolreisje naar de Efteling elk jaar. Met mijn ouders gingen we sowieso niet naar pretparken want geen geld voor en mijn ouders vonden het vreselijk.
  maandag 18 september 2023 @ 09:39:07 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_210670760
Ik hou van achtbanen maar heb echt helemaal niks met disney in de breedste zin van het woord. #opsom

Ik kijk wel disneyfilms, maar niet omdat het disneyfilms zijn. Zeg maar.

Pretparken vind ik eigenlijk leuker zonder kinderen #loedermoeder.
disclaimer
pi_210670797
Ik kijk geen Disneyfilms 8-) Als enige in het gezin overigens. Juul kent meerdere Disneyfilms uit haar hoofd. Vaiana kent ze woord voor woord inmiddels.

Ik had bij Lego voor de Voorjaarsvakantie gevraagd of er tours zijn in de fabriek of Lego House. Ik ga zo even een 2e hypotheek nemen. Ik kreeg informatie terug over een dagprogramma die slechts 11.000 Euro kost.
pi_210670856
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:43 schreef exode het volgende:
Ik kijk geen Disneyfilms 8-) Als enige in het gezin overigens. Juul kent meerdere Disneyfilms uit haar hoofd. Vaiana kent ze woord voor woord inmiddels.

Ik had bij Lego voor de Voorjaarsvakantie gevraagd of er tours zijn in de fabriek of Lego House. Ik ga zo even een 2e hypotheek nemen. Ik kreeg informatie terug over een dagprogramma die slechts 11.000 Euro kost.
Euro of Kronen?
  maandag 18 september 2023 @ 09:50:10 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210670860
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:43 schreef exode het volgende:

Wij stonden bij Lego House in de lift en daar stapte een oude Deense man binnen. Hij vertelde trots dat hij 40 jaar in de fabriek had gewerkt. Hij woonde nu naast Lego House. Hele verhalen O+ Toen ging de lift open boven en daar stond zijn kleindochter (ca. 5 jaar) op hem te wachten. Gingen ze samen daar Lego kijken. Toen ben ik bijna gesmolten. Was een mini-mini-tour en gratis.
pi_210670916
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 09:49 schreef amaranta het volgende:

[..]
Euro of Kronen?
Euro.
pi_210670958
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:50 schreef Quoi het volgende:

[..]
Wij stonden bij Lego House in de lift en daar stapte een oude Deense man binnen. Hij vertelde trots dat hij 40 jaar in de fabriek had gewerkt. Hij woonde nu naast Lego House. Hele verhalen O+ Toen ging de lift open boven en daar stond zijn kleindochter (ca. 5 jaar) op hem te wachten. Gingen ze samen daar Lego kijken. Toen ben ik bijna gesmolten. Was een mini-mini-tour en gratis.
Geweldig! Die passie voor je werk, bijzonder moment voor jullie.

Ik zou zo graag eens op de campus en in de fabriek rondkijken. Dat organiseren ze ook, 3 daagse programma's zijn dat voor iets van 3000 Euro. Ooit....

Ik heb maar even aangegeven dat 11.000 Euro iets boven budget ligt of ze niet iets kleiners hebben. Iets waarvoor ik mijn nier niet hoef te verkopen.
pi_210671062
Ik ben zelf nooit naar Disney geweest en het trekt mij niet echt. Misschien doen we het wel eens als de kinderen groter zijn. Peuter kijkt nog geen Disneyfilms. Films in het algemeen niet, zo lang kan hij zijn aandacht er niet bij houden.
We wonen vrij dicht bij de efteling maar we gaan alleen met de AH tickets. Een abonnement vind ik voorlopig te duur voor wat we eruit zouden halen. De kinderen kunnen nog niet alleen rondlopen en peuter kan echt niet hele tijden wachten voor attracties. Daar doen we niemand een plezier mee. Dus elke drukke dag valt al af. Binnenkort wordt hij 4, dan is het 685 euro per jaar inclusief 1 parkeerabonnement. Voor 1/3 van dat geld hebben we een abonnement bij de Beekse Bergen. Daar is het zelfs op een drukke zomerdag goed te doen.

Legoland en Lego House staat ooit zeker wel eens op het programma. Misschien eens naar kijken voor volgend jaar.
pi_210671097
quote:

[..]
Ik vind achtbanen erg leuk, maar Disney is niet alleen leuk voor de attracties. De sfeer is geweldig, het park is prachtig.

Wij zijn echt allemaal groot Disneyfan. Mijn man en de meiden zijn helemaal into Marvel. Ik niet.
A is gek op Stitch, T is groot fan van Frozen en Kolderkat.
Ik ben gek op Pooh. Heb een verzameling Pooh & Friends beeldjes en ik heb een Pooh Loungefly tas.
Ik loop niet met Disneyoortjes of sloffen 🤣🤣
De meiden kopen wel eens Mickey sokken voor me 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_210671238
Wij gaan binnenkort een dag naar Disney. T zijn beste vriendje is terug verhuisd naar Frankrijk en die woont er om de hoek. Dus waarschijnlijk kunnen we ook met goedkope personeelstickets van kennissen. Wij gaan wel maar één dag, over een paar jaar wil ik wel een keer de full-blown Disney ervaring met hotel enzo, maar dan wil ik dat man ook mee kan (die kan geen vrij krijgen nu).

Efteling hebben T en ik een abonnement op. Als J 4 wordt zeg ik het denk ik wel op, dan wordt het me te duur. Dan ga ik wel voor een abonnement op een dierentuin en BillyBird ofzo, vermaken ze zich ook goed.
pi_210671245
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 06:05 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Zeker een goed punt! Doordat ik niet weet wat het is maak ik me een beetje zorgen haha. Plus als ze waterpokken heeft (gehad) wil ik dat wel graag weten. En enig idee hebben over hoe lang het duurt en of ze straks na de vakantie dan wel gewoon naar de opvang kan enzo is ook wel fijn. :D
pi_210672273
quote:

[..]
Wij houden sowieso al van weekendjes weg enzo, maar Disney is gewoon even een compleet andere wereld. Door de vrolijke muziek overal word je vanzelf wel vrolijk en je bent er helemaal uit. Gewoon even een paar dagen alleen maar leuke dingen doen, kijken naar shows die in sommige gevallen echt niet onder doen voor broadwayshows (in Parijs met name Mickey and the magician).

En we houden van de details die je op veel plaatsen ziet als je langer kijkt, waardoor je toch elk bezoek weer nieuwe dingen ziet. Dat niveau van afwerking komt de Efteling niet eens bij in de buurt. Dingen zoals een rijtje bonenplantjes op een rij, waarvan er 1 enorm is geworden.

Universal heeft dit overigens ook een beetje, maar dan vooral per attractie en minder park overkoepelend.

Een uur in de rij staan voor een foto met Mickey oid doen wij niet, dat vind ik dan weer zonde van de tijd. Maar in de VS hebben mijn kinderen geweldige interactie met, met name, knabbel en babbel gehad waar het echt meet en greets zijn (en het max 5 minuten wachten is). Beetje grapjes uithalen enzo. Daar hebben ze nu de perfecte leeftijd voor dus daar maken we graag gebruik van. Over een paar jaar gaat het waarschijnlijk alleen nog maar om de attracties. Ze weten overigens heel goed dat het gewoon verklede mensen zijn, maar dat maakt hen niet uit.

Wij dragen ook geen Mickey-oren btw. Dochters hebben die wel, maar vinden ze niet fijn zitten, zoon doet niet aan ‘verkleden’ en ik ga er niet mee slepen. T-shirts in thema hebben we wel, de knabbel en babbelshirts werken als een magneet voor alle disney-figuren
  maandag 18 september 2023 @ 12:31:11 #107
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210672327
Dank voor je uitleg @FlyingFish en @Vicky . Ik denk dan echt dat het gewoon niks voor me is :). En voor mijn kinderen ook niet perse. Als ik iets moois wil zien dan ga ik naar de hei :') .

Ik begon daar nog niets semi-onaardigs over mezelf achter aan te typen maar dat is ook weer onzin. Ieder z'n ding tenslotte.
  maandag 18 september 2023 @ 12:32:34 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_210672339
Het is maar goed dat niet iedereen op hetzelfde kickt. Stel je voor dat alle mensen van de wereld 1 weekend per jaar naar Disney zouden gaan. Huuu.

Snelle berekening zou komen op 11 miljoen bezoekers per weekend per park.

Gezellagh.
disclaimer
pi_210672537
Is toch mooi al die verschillen :)

Wij geven sowieso veel geld uit aan vakanties, maar wij geven weer niets om auto's, of tv's en aanverwanten of festivals. En ook onze hypotheek zal een stuk lager zijn dan de meeste posters hier.

Maaruh ik heb me opgesloten in de werk/Lego kamer, mijn schoonmoeder komt zo op bezoek. Ik heb het dus echt ENORM druk vandaag. Echt geen tijd om even te gaan kletsen. >:)
  maandag 18 september 2023 @ 13:15:36 #110
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210672666
Ok, stop de tijd. Dit beest liep net door de huiskamer: https://www.tuinadvies.nl(...)ers_of_staphylinidae

Toen ik 'm wilde vangen schoot 'ie door spleet van de (houten) vloer.

Verder zit ik totaal aan mijn tax qua energie. Maar er moet vanmiddag nog een hoop. Vanavond komt vriendlief weer thuis, pffft.
pi_210672844
Iew @Quoi wat een vies uitziend beest. Hopelijk gaat ie toch z’n weg naar buiten nog vinden (goedschiks of kwaadschiks).

Succes met het door komen van de dag vandaag :* maar kijk naar wat écht vandaag moet en wat je ook kan uitstellen (wat is het ergste dat er kan gebeuren als je iets niet doet zou m’n collega me vragen in zo’n geval ;) )

Hier vinden we Disneyland leuk, maar niet perse voor de sfeer die er hangt (tuurlijk speelt die wat mee) maar meer voor het pretpark an sich.

Maar we zijn vorig jaar geweest en ik hoef voorlopig ook niet meer terug hoor. Kies nu weer voor andere pretparken. (Die budgettechnisch interessanter zijn om vaker heen te gaan, of juist iets waar we nog niet eerder geweest zijn) Efteling hoeft van mij ook niet elk jaar, ja de sfeer is er mooi, maar dat is voor ons echt bijzaak.
pi_210673119
Ik heb geen pretpark kinderen. Die vinden een dag zwemmen in een zwemparadijs 100x leuker.
pi_210673128
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 13:15 schreef Quoi het volgende:
Ok, stop de tijd. Dit beest liep net door de huiskamer: https://www.tuinadvies.nl(...)ers_of_staphylinidae

Verder zit ik totaal aan mijn tax qua energie. Maar er moet vanmiddag nog een hoop. Vanavond komt vriendlief weer thuis, pffft.
Jak 😮

Sterkte vandaag nog! Nog eventjes!
pi_210673343
Ik vind dat dus een gaaf beest Quoi, ik lees dat ie niet schadelijk is, maar wel andere schadelijke beestjes opeet.

B mocht voor zijn 10e verjaardag ook Disney kiezen, hij twijfelde wel even, maar wilde toch liever terug naar Lalandia want zwemmen O+ en Lego House.
Overigens net zo duur, alleen hebben we dan 7 dagen plezier in plaats van 3.
  maandag 18 september 2023 @ 14:51:47 #115
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210673394
Woensdag bezichtiging... ik vind het spannend!

En van disney doe ik alleen aan films, af en toe een leuke trui voor de kinderen en onesies en zwempakken enzo. Ik hoef er niet zo nodig heen. Efteling vind ik wel tof, maar ik ben na een halve dag al doodmoe. Ik loop wel hard enzo, maar een dag met de kinderen op pad en steeds stilstaan in wachtrijen enzo, vind ik echt killing.
  maandag 18 september 2023 @ 16:02:03 #116
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210674098
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:44 schreef exode het volgende:
Ik vind dat dus een gaaf beest Quoi, ik lees dat ie niet schadelijk is, maar wel andere schadelijke beestjes opeet.

Maar wel pretty impressive met zijn aars in de lucht :o
pi_210675451
Brrr, een kindje buiten bij een kdv dood gevonden. Je zal je kind maar weggebracht hebben naar de opvang en en dan gebeld worden met zo'n bericht :'(
  maandag 18 september 2023 @ 18:25:21 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_210675523
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 18:17 schreef Hupje het volgende:
Brrr, een kindje buiten bij een kdv dood gevonden. Je zal je kind maar weggebracht hebben naar de opvang en en dan gebeld worden met zo'n bericht :'(
He jakkes. Maar neem toch aan dat ze dan langskomen en niet bellen? Zodat ze je meteen kunnen opvangen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210675535
quote:
Soortgelijk verhaal onder een spoiler.
En je wordt niet gebeld. Althans. Dat mag ik hopen. Politie komt naar je toe.

SPOILER
  maandag 18 september 2023 @ 19:43:02 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_210676258
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 18:26 schreef amaranta het volgende:

[..]
Soortgelijk verhaal onder een spoiler.
En je wordt niet gebeld. Althans. Dat mag ik hopen. Politie komt naar je toe.

SPOILER
Pfffff. Blijft naar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210676904
@Troel en @amaranta Jullie hebben gelijk, ze zullen niet gebeld zijn. Ik had het anders moeten verwoorden. Maar je zult maar zo'n bericht krijgen :'(
pi_210677343
quote:
SPOILER
  maandag 18 september 2023 @ 21:47:41 #123
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210677646
Wat heftig.

Ik heb net dé tor buiten gezet.
  maandag 18 september 2023 @ 21:53:07 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_210677723
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 21:26 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
SPOILER
Ik heb niet meegekregen wat er precies speelde, maar het idee geeft al kippevel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210680241
Blijkbaar als je over Disney schrijft krijg je overal Disney content..
Anyway. Ik kreeg dus zowel op TikTok als Facebook berichten over dat meer dan de helft van Disneyland gisteren gesloten was omdat er een echte zwarte beer in het park was.
  dinsdag 19 september 2023 @ 08:45:09 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_210680425
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 08:19 schreef amaranta het volgende:
Blijkbaar als je over Disney schrijft krijg je overal Disney content..
Anyway. Ik kreeg dus zowel op TikTok als Facebook berichten over dat meer dan de helft van Disneyland gisteren gesloten was omdat er een echte zwarte beer in het park was.
Die wilde ook gewoon een meet en greet 8-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210680521
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2023 08:45 schreef Troel het volgende:

[..]
Die wilde ook gewoon een meet en greet 8-)
Met Pooh zeker
  dinsdag 19 september 2023 @ 09:08:22 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_210680610
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 08:55 schreef amaranta het volgende:

[..]
Met Pooh zeker
Ja of Baloe :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 september 2023 @ 11:17:08 #129
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210681562
ik voel me een oude doos :')
Vandaag meegedaan met AquaVitaal (meer bewegen voor ouderen)
trok wel de leeftijdsgrens van 75+ enorm naar beneden :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_210681613
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:17 schreef Ynske het volgende:
ik voel me een oude doos :')
Vandaag meegedaan met AquaVitaal (meer bewegen voor ouderen)
trok wel de leeftijdsgrens van 75+ enorm naar beneden :D
Mocht je wel meedoen op jouw leeftijd dan? Omdat je schrijft bewegen voor ouderen?

Ik heb het op de golf ook, ik haal het gemiddelde wat omlaag. Al komen er ook wel wat meer mensen van mijn leeftijd en jonger bij intussen ;).

Zouden we als we later 70+ zijn nog steeds hier posten op het "ouwe lullen bankje" ? ;)
  dinsdag 19 september 2023 @ 11:35:24 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_210681665
Nee dan bestaat fok niet meer.

Maar dan vinden we vast wel andere kanalen om te klagen en op te sommen :7

Prothese-opsom _O_
disclaimer
  dinsdag 19 september 2023 @ 11:37:29 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_210681681
Ik las dat het overleden kindje de dochter was van een medewerkster en dat het een ongeval was. Verschrikkelijk zeg.
disclaimer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 september 2023 @ 11:43:43 #133
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210681749
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:25 schreef Nijna het volgende:

[..]
Mocht je wel meedoen op jouw leeftijd dan? Omdat je schrijft bewegen voor ouderen?

Ik heb het op de golf ook, ik haal het gemiddelde wat omlaag. Al komen er ook wel wat meer mensen van mijn leeftijd en jonger bij intussen ;).

Zouden we als we later 70+ zijn nog steeds hier posten op het "ouwe lullen bankje" ? ;)
Ze maken een uitzondering voor 'jongere' mensen met fysiek lichamelijke klachten zoals reuma, artrose, EDS ed.
Normaliter is t vanaf 55+.
Wat wel stom is, is dat inwonders van deze gemeente boven de 55 per half jaar 65 euro betalen en onder de 55 165 euro :X
Today is life -

Dale Carnegie
pi_210681789
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:43 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ze maken een uitzondering voor 'jongere' mensen met fysiek lichamelijke klachten zoals reuma, artrose, EDS ed.
Wat wel stom is, is dat inwonders van deze gemeente boven de 55 per half jaar 65 euro betalen en onder de 55 165 euro :X
Kan daar dan niet dezelfde uitzondering voor worden gemaakt?
pi_210681820
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 09:39 schreef SQ het volgende:

Duizend dit
Op dinsdag 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op zaterdag 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
pi_210681865
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 13:15 schreef Quoi het volgende:

Wat een tof beest.
Als je hem weer tegenkomt, kom ik m wel halen.
Hij eet slakken en engerlingen O+
pi_210681873
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:18 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb geen pretpark kinderen. Die vinden een dag zwemmen in een zwemparadijs 100x leuker.
Duinrell *)

Toch pretpark
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 september 2023 @ 12:13:31 #138
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210681975
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:48 schreef Elleska het volgende:

[..]
Kan daar dan niet dezelfde uitzondering voor worden gemaakt?
dat vroeg ik ook, maar helaas
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 19 september 2023 @ 12:28:31 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_210682091
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:43 schreef Ynske het volgende:

[..]
Dat is jammer. An sich vergeleken met andere sporten niet heel duur, maar die keuze heb je vaak niet met dit soort klachten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210682105
Ik heb voor L een autipas aangevraagd waarmee ze bij de Efteling gebruik mag maken van de speedpass. Ex is het er niet mee eens want ze kan best ff in de rij staan, vindt ie. Mijn redenering is: mag dat kind ook een keer een voordeeltje hebben van dr beperking? Ze voldoet aan de voorwaarden die de organisatie stelt.

Wat vinden jullie? Aso of terecht? 8-)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 september 2023 @ 12:32:23 #141
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210682116
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2023 12:28 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat is jammer. An sich vergeleken met andere sporten niet heel duur, maar die keuze heb je vaak niet met dit soort klachten
Klopt, maar vind 100euro verschil wel fors
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 19 september 2023 @ 12:32:29 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_210682118
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 12:30 schreef -Spring het volgende:
Ik heb voor L een autipas aangevraagd waarmee ze bij de Efteling gebruik mag maken van de speedpass. Ex is het er niet mee eens want ze kan best ff in de rij staan, vindt ie. Mijn redenering is: mag dat kind ook een keer een voordeeltje hebben van dr beperking? Ze voldoet aan de voorwaarden die de organisatie stelt.

Terecht.

En ook al kan ze het, het levert extra prikkels op waardoor het haar meer energie kost en ze het mogelijk minder lang volhoudt (of eigenlijk doorgaat terwijl ze op is). Dus zeker doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 19 september 2023 @ 12:35:49 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_210682139
Zo hebben wij dankzij de autipas/doktersverklaring gratis naar het Louvre gemogen in de speciale rij om de Mona Lisa te zien. Jongens blij, en al die mensen die uren in de rij stonden hadden echt geen last van ons dat we voor ze langs mochten lopen en niet hoefden te wachten :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 19 september 2023 @ 12:36:27 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_210682145
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 12:32 schreef Ynske het volgende:

[..]
Klopt, maar vind 100euro verschil wel fors
Het verschil is eigenlijk net te groot ja.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 19 september 2023 @ 12:40:41 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210682183
quote:

Terecht. En dat ze 'm heeft, wil niet zeggen dat ze 'm altijd moet gebruiken. Bij een rij van 5 of 10 minuten kun je er ter plekke nog voor kiezen om gewoon in de rij te gaan staan. Maar 90 minuten bij Symbolica kun je dan skippen.
  dinsdag 19 september 2023 @ 13:15:31 #146
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210682541
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat een tof beest.
Ik had het niet tegen mijn 7-jarige moeten vertellen dat ik 'm 's middags had gespot. Die was panisch. Eenmaal met zijn vader (hoera, weer thuis) boven vlak voor bedtijd, zag ik 'm weer lopen. Heb hem dus netjes buiten gezet en zo werd ik de held van de dag.

---

Over angsten gesproken: Max is zo verdomd bang voor heel veel dingen ;( Ik ben elke dag wel bezig om hele cognitieve gedragstherapieën op hem los te laten (wat is het ergste wat kan gebeuren? erkennen, troosten, niet pushen, meedenken over oplossingen). Hij hoeft van mij niks verplicht en hij mag zijn eigen grenzen aangeven, maar ik gun hem gewoon zoveel meer relaxedheid.

Ik gooi het een beetje op moe-zijn en de volle agenda. In overleg proberen we zijn agenda samen wat rustiger te maken. Ik pieker me suf of er niet een stukje van ons als ouders komt, maar ik kan geen manier van projectie bedenken.... Ik probeer nadrukkelijk niks van mijn grote angst (jeweetwel, zie eerder) te laten merken. Hij zou wel erg fijngevoelig moeten zijn als hij daar iets van oppikt. Hij is er juist erg relaxed over.

Zucht. Wie heeft er iets zinnigs over te zeggen?
pi_210682746
Quoi, ik kom ook niet verder dan erkennen en bespreken.

B is gek op dieren, spinnen, slangen, kevers, hij vindt ze geweldig. Maar muggen en wespen vind hij echt heel eng. Hij wordt panisch en raakt volledig in paniek.
Wat bij B een beetje lijkt te helpen is juist informatie op te zoeken, een dode wesp met zijn vergrootglas bekijken dat soort dingen. Hij lijkt minder angstig te worden maar wie weet is het ook de leeftijd en heb je geen reet aan deze informatie.

Het iig niet wegwuiven of niet serieus nemen maar dat doe je ook niet.

En hoera voor je vriend weer thuis.
  dinsdag 19 september 2023 @ 13:32:27 #148
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210682767
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:15 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ik had het niet tegen mijn 7-jarige moeten vertellen dat ik 'm 's middags had gespot. Die was panisch. Eenmaal met zijn vader (hoera, weer thuis) boven vlak voor bedtijd, zag ik 'm weer lopen. Heb hem dus netjes buiten gezet en zo werd ik de held van de dag.

---

Over angsten gesproken: Max is zo verdomd bang voor heel veel dingen ;( Ik ben elke dag wel bezig om hele cognitieve gedragstherapieën op hem los te laten (wat is het ergste wat kan gebeuren? erkennen, troosten, niet pushen, meedenken over oplossingen). Hij hoeft van mij niks verplicht en hij mag zijn eigen grenzen aangeven, maar ik gun hem gewoon zoveel meer relaxedheid.

Ik gooi het een beetje op moe-zijn en de volle agenda. In overleg proberen we zijn agenda samen wat rustiger te maken. Ik pieker me suf of er niet een stukje van ons als ouders komt, maar ik kan geen manier van projectie bedenken.... Ik probeer nadrukkelijk niks van mijn grote angst (jeweetwel, zie eerder) te laten merken. Hij zou wel erg fijngevoelig moeten zijn als hij daar iets van oppikt. Hij is er juist erg relaxed over.

Waar is hij allemaal bang voor?
pi_210682836
quote:

[..]

---

Ik. Maar dat ga ik niet hier online gooien. Je mag me een pb sturen.
  dinsdag 19 september 2023 @ 13:40:23 #150
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210682873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:32 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Waar is hij allemaal bang voor?
Alle nieuwe dingen.
Klimmen in Monkeytownish omgevingen.
Wedstrijden spelen bij voetbal.
Duelleren bij voetbal.
Alleen slapen.
Als laatste overblijven bij omkleden na gym.
Mad Science.
Drukke ruimtes (OV).

Zoiets.

Hij wil wel graag naar Frankrijk fietsen met zijn mtb :') Serieus. Voor mij extra reden om daar iets mee te doen. We zijn dit dus nu samen aan het plannen (van grens NL-B naar grens B-F, etappes van 10 km, leuke B&B elke avond).

[ Bericht 10% gewijzigd door Quoi op 19-09-2023 13:56:22 ]
pi_210683184
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:37 schreef SQ het volgende:
Ik las dat het overleden kindje de dochter was van een medewerkster en dat het een ongeval was. Verschrikkelijk zeg.
Ik las het ook... vreselijk.

@Ynske, leeftijdsdiscriminatie!

@-Spring, oudst hier heeft ook een autipas, vooral om op zak te hebben dat mocht er onderweg iets zijn, ze hem kan laten zien of in het ziekenhuis ofzo. Heb overwogen er ook een voor mezelf aan te vragen, maar tot nu toe niet gedaan, ik kan het ook vaak wel vertellen.

Wij hebben hem toen niet gebruikt in de efteling, we waren op een rustig moment (ze heeft hem ook niet gebruikt toen ze met school naar de efteling waren, ze wil toch niet opvallen), maar in de drukte lijkt wachten in een prikkelarmere omgeving, me wel heel fijn.
Overigens is het niet persé zo dat je een kortere wachttijd hebt, maar voor zover ik begrijp wel wachten op een rustigeren plek.

Op sommige plekken kan je als begeleider ook gratis naar binnen.
pi_210683390
quote:

terecht

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 19-09-2023 15:20:22 ]
  dinsdag 19 september 2023 @ 14:35:09 #153
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210683452
Terecht ook @-Spring

of te echt terecht, echt.
pi_210683728
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:31 schreef exode het volgende:
Quoi, ik kom ook niet verder dan erkennen en bespreken.

B is gek op dieren, spinnen, slangen, kevers, hij vindt ze geweldig. Maar muggen en wespen vind hij echt heel eng. Hij wordt panisch en raakt volledig in paniek.
Wat bij B een beetje lijkt te helpen is juist informatie op te zoeken, een dode wesp met zijn vergrootglas bekijken dat soort dingen. Hij lijkt minder angstig te worden maar wie weet is het ook de leeftijd en heb je geen reet aan deze informatie.

Het iig niet wegwuiven of niet serieus nemen maar dat doe je ook niet.

En hoera voor je vriend weer thuis.
Wij hebben op school 2 lokalen waar 2 enorme bijen of wespennesten in het plafond zitten. Echt huge. Elke ochtend ligt ook de hele klas bezaaid met dode wespen (of bijen)
Al meermaals geprobeerd er iets aan te doen maar ze lijken steeds terug te komen.
Lokaal van mijn collega stinkt ook enorm naar een pisachtige geur.
pi_210683873
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Duizend dit
Ik kreeg een paar jaar geleden voor mijn verjaardag een dag Efteling met een groep vrienden, zónder mijn kinderen. Daar maak je me dus echt gelukkig mee, zo’n cadeau :D
pi_210683921
quote:

Terecht.
Wij waren altijd heel klein voor onze leeftijd en mochten dan bijvoorbeeld niet in attracties. Gewoon extra lang gebruik gemaakt van Railrunner, niemand die er naar vroeg *)
pi_210684155
quote:

[..]

---

Ik gooi het een beetje op moe-zijn en de volle agenda.
Mijn kind was vanmorgen nog heel bang voor iets waar hij vanmiddag na een uurtje slapen heel nonchalant over was.
Ik was daar wel van onder de indruk, het verschil was erg groot.
pi_210684331
Hier een dochter met o.a. angsten en sinds kort ook intrusies. We hadden net een paar maanden geleden het traject bij psycholoog nummer 2 afgesloten, maar misschien moeten we toch weer een nieuw traject gaan opstarten. Niet leuk.
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:13:39 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210684456
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat een tof beest.
Ik deed daarstraks de buitendeur dicht en hoorde en voelde een heel raar geluid maar ik zag in eerste instantie niet wat er nou was. Tot dat ik een totaal vermorzelde slak ontwaarde onderin. Best effectief ook. :Y
pi_210684715
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:05 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wij hebben op school 2 lokalen waar 2 enorme bijen of wespennesten in het plafond zitten. Echt huge. Elke ochtend ligt ook de hele klas bezaaid met dode wespen (of bijen)
Al meermaals geprobeerd er iets aan te doen maar ze lijken steeds terug te komen.
Lokaal van mijn collega stinkt ook enorm naar een pisachtige geur.
Wij hebben een wespennest gehad in de het plafond bij B. Het is naar en goor.
Wij hebben zo'n bestrijder laten komen.
pi_210684772
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:37 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben een wespennest gehad in de het plafond bij B. Het is naar en goor.
Wij hebben zo'n bestrijder laten komen.
Ja hier ook. Net na de vakantie. En we dachten dat ze weg waren maar vorige week waren ze weer terug. Ze liggen zelfs dood in mijn vensterbank. Ik heb het lokaal eronder.
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:48:43 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210684836
Huuu! :o
pi_210685283
@amaranta, hebben ze dan wel alles weggehaald of zit er ergens nog iets.... lijkt me knap vervelend op een school...
pi_210685290
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:42 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja hier ook. Net na de vakantie. En we dachten dat ze weg waren maar vorige week waren ze weer terug. Ze liggen zelfs dood in mijn vensterbank. Ik heb het lokaal eronder.
Dat is klote. Ze schijnen wel terug te komen op dezelfde plek. Bij ons kwamen ze tussen de loodrand door zo het verlaagde plafond in. Dat is nu goed gedicht waardoor ze er niet meer in kunnen.
pi_210685334
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:39 schreef Nijna het volgende:
@:amaranta, hebben ze dan wel alles weggehaald of zit er ergens nog iets.... lijkt me knap vervelend op een school...
Geen idee. Ze zaten helemaal in het cement.
pi_210685358
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:44 schreef amaranta het volgende:

[..]
Geen idee. Ze zaten helemaal in het cement.
:o
pi_210685414
Hier zie je ze aan de buitenkant
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 september 2023 @ 19:26:43 #168
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210686408
Today is life -

Dale Carnegie
pi_210686470
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:35 schreef SQ het volgende:
Nee dan bestaat fok niet meer.

Maar dan vinden we vast wel andere kanalen om te klagen en op te sommen :7

Prothese-opsom _O_
Zal ik um maar vast aftrappen dan? :P

Morgen mag ik weer oppassen op kleinzoon. Zin in, al staat mijn hoofd er niet helemaal naar. Véél issues op de zaak en ik ging pas om 2u vannacht slapen :{
Maar, oppassen geeft wel afleiding, dus.
If they say
pi_210686508
quote:
De horror.
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:39:23 #171
37150 livelink
keek op de week ( © DJ11)
pi_210687383
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 09:39 schreef SQ het volgende:

Zo ontzettend waar. Toen ik mijn man leerde kennen heeft hij me moeten beloven mee te gaan naar EuroDisney (zoals het toen nog heette). Zo ontzettend graag wilde ik er heen.

Toen de jongste net 4 was gingen we dan eindelijk...
En oh, wat had ik me er op verheugd, maar in de eerste rij die we stonden voor de draaimolen schopte mijn zoon het kindje voor hem. We wisten niet hoe snel we uit de rij weg moesten, want die vader stond op het punt om ons en ons kind in elkaar te stampen. Vervolgens ben ik met mijn zoon alleen nog in het doolhof geweest en verder niks. Als ik nu aan Parijs of aan Disney denk kan ik alleen maar denken aan die verschrikkelijke dagen.

Ik ben voorgoed genezen zonder er een seconde van te hebben kunnen genieten. Ik kan nu nog wel eens boos worden op mijn man dat we niet samen zijn geweest zonder de kinderen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210687562
Oh Livelink ;( Kunnen jullie nu de kinderen groot zijn niet alsnog met z'n tweetjes?
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:53:25 #173
37150 livelink
pi_210687594
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:51 schreef PoesInDoos het volgende:
Oh Livelink ;( Kunnen jullie nu de kinderen groot zijn niet alsnog met z'n tweetjes?
Ik wil helemaal niet meer. Ik heb geen enkele goede herinnering aan Disney.
Parijs zelf wel hoor.
pi_210687662
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:53 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik wil helemaal niet meer. Ik heb geen enkele goede herinnering aan Disney.
Parijs zelf wel hoor.
Misschien is het tijd om goede NIEUWE herinneringen te maken :*
pi_210687681
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:57 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Helemaal mee eens
  dinsdag 19 september 2023 @ 21:02:07 #176
37150 livelink
pi_210687735
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:31 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zal ik um maar vast aftrappen dan? :P

Morgen mag ik weer oppassen op kleinzoon. Zin in, al staat mijn hoofd er niet helemaal naar. Véél issues op de zaak en ik ging pas om 2u vannacht slapen :{
Maar, oppassen geeft wel afleiding, dus.
Ga je nu wekelijks oppassen? Lijkt me eerlijk gezegd ook wel zwaar :@
  dinsdag 19 september 2023 @ 21:03:09 #177
37150 livelink
pi_210687745
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:57 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ja, je hebt misschien wel gelijk, maar het staat niet meer op mijn verlanglijstje, zeg maar.
pi_210687762
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:03 schreef livelink het volgende:

[..]
Ja, je hebt misschien wel gelijk, maar het staat niet meer op mijn verlanglijstje, zeg maar.
Snap ik, maar laat het je er ook niet van weerhouden. Times change, people change..
  dinsdag 19 september 2023 @ 21:05:36 #179
37150 livelink
pi_210687790
Aan de andere kant ben ik denk ik de enige hier die kan zeggen dat ik het doolhof van Alice in Wonderland 3 dagen lang heb verkend. Was toendertijd toch een vergeten hoekje in het hele park.
pi_210688094
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:02 schreef livelink het volgende:

[..]
Ga je nu wekelijks oppassen? Lijkt me eerlijk gezegd ook wel zwaar :@
Geen idee nog. Ze brengen hem wel hier dus dat scheelt. En ik heb nog veel spullen van zoon :D Maar van 8u tot 18.30u is ook best zwaar :@ Zolang ik het nog kan, doe ik het :Y
Ze vragen het wel of het kan en of het uitkomt. Het is niet zo dat ze ervan uit gaan.

Overigens óók een mindere ervaring met Disney. Geen enkel Disney figuur gezien. Niet eens Mickey Mouse :{ He-le-maal niks. Was dus eens maar nóóit meer.
If they say
  dinsdag 19 september 2023 @ 21:31:38 #181
37150 livelink
pi_210688331
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Geen idee nog. Ze brengen hem wel hier dus dat scheelt. En ik heb nog veel spullen van zoon :D Maar van 8u tot 18.30u is ook best zwaar :@ Zolang ik het nog kan, doe ik het :Y
Ze vragen het wel of het kan en of het uitkomt. Het is niet zo dat ze ervan uit gaan.

Overigens óók een mindere ervaring met Disney. Geen enkel Disney figuur gezien. Niet eens Mickey Mouse :{ He-le-maal niks. Was dus eens maar nóóit meer.
Grappig, ik was net mijn foto's terug aan het kijken en de enige foto's waar mijn zoontje blij op stond was in het hotel. Tijdens het ontbijt liepen daar figuren rond. En kijk hem blij/verwonderd zijn bij Donald :D

pi_210688356
O+
pi_210688399
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Overigens óók een mindere ervaring met Disney.
Wij reden naar Disney. Wacht nee. Wij reden helemaal niet naar Disney want bij het hotel reed mijn man tegen de stoep en reed de band kapot en toen brachten we de halve dag door bij de auto garage.
  dinsdag 19 september 2023 @ 21:38:09 #184
37150 livelink
pi_210688494
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:34 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wij reden naar Disney. Wacht nee. Wij reden helemaal niet naar Disney want bij het hotel reed mijn man tegen de stoep en reed de band kapot en toen brachten we de halve dag door bij de auto garage.
:o
Ook een goede opsom. Disney-teleurstellingen.
pi_210688907
Lieve foto @livelink O+
Ik heb geeneens foto's van die dag :@

Wij waren een paar dagen in Parijs en dus 1 dag Disney. En mijn man rijdt net als de jouwe @amaranta alleen was het geen stoep maar een paaltje :+ We hoefden gelukkig niet naar de garage, reden rond met een deuk :')
If they say
pi_210688943
Ik heb geen ervaring met kinderen met angsten, maar wel zeer uitgebreide ervaring met angsten an sich. Wat ik nu ga zeggen is voor volwassenen van toepassing, en ik weet dus niet of het 1-op-1 te vertalen is naar kinderen, daar ligt niet mijn expertise. In mijn ervaring is het wel zo dat dingen niet doen door angst, de angst/drempel om het alsnog/een volgende keer wel te doen, alleen maar groter maakt. Om dat tegen te gaan zijn er twee stappen die je zou kunnen doen: niet vermijden (dus ondanks angst, proberen dingen toch zoveel mogelijk te blijven doen) en exposure (bewust situaties opzoeken waar je bang voor bent). Mijn eigen therapie bestaat er juist uit goed uit te vogelen waar de angst hem precies in zit, en de situaties die ik eng vind niet te vermijden, en die angst juist op te zoeken (exposure). Dus: welke als-dan gedachten zitten erachter? In mijn geval bv: als ik op een feestje ziek word en lang op de wc zit, dan vinden mensen me vies. Stap 1 is dan niet vermijden - dus in mijn geval wel naar feestje gaan, ook al ben ik bang dat ik dan misschien ziek word en lang op de wc zit en mensen me vies vinden. Stap 2 is dan juist bewust lang op de wc gaan zitten, om te ervaren dat mensen helemaal niet zo reageren als ik denk, en als wel, dat ik dat dan ook wel aan kan.

Vanuit die kennis zou ik dus enerzijds proberen natuurlijk wel begripvol en empathisch te zijn, en uit te vragen wat hem precies angstig maakt in de situaties die je opnoemt (misschien zie je dan dat de onderliggende angst in meerdere situaties hetzelfde is, of er zijn juist wel verschillende angsten), maar anderzijds ook wel proberen hem op een liefdevolle manier toch wel dingen te laten doen die hij eng vindt (dus in elk geval het niet-vermijden). Zodat hij kan ervaren en voelen dat datgene waar hij bang voor is, niet gebeurt. En als je dat meerdere keren doet, dooft die angst-respons uiteindelijk uit.

Ik snap het gevoel van niet willen dwingen heel goed, en ik denk dat het ook belangrijk is om niet iets te proberen waar iemand echt totaal nog niet klaar voor is. Maar tegelijkertijd is het als je zelf die angst hebt, ook enorm moeilijk om toch die stap te zetten, ook al wil je het eigenlijk wel. Als ik me 'gedwongen' voel (het is bv een bruiloftsfeest van een supergoede vriendin, of het is iets wat ik voor mijn werk moet doen) dan vind ik het nog steeds eng, maar doe ik het wel. Terwijl als ik me niet gedwongen voel, ik eerder dan toch niet zal gaan - wat op korte termijn fijner voelt, maar me op lange termijn alleen maar verder weg brengt van waar ik wil zijn. Iets opzoeken wat eng is, maar je zelf wel graag zou willen en daar dan een duwtje bij in de rug krijgen dus. Wat mij in het begin ook helpt is bv afspraken over tijd, om het overzichtelijk te laten voelen. Bv: ik moet naar het feestje, en ik wil minimaal een half uur blijven, maar dan mag ik weg als ik wil. Meestal wil ik dat tegen die tijd dan helemaal niet meer, maar alleen al die afkadering maakt dat ik het tevoren minder eng vind. Zoiets zou je bv bij voetbalwedstrijd spelen misschien ook kunnen doen (mogen ze bij jeugd onbeperkt wisselen?). Dat je bv kijkt of je samen kunt afspreken dat hij het vijf minuten probeert, maar dat als hij daarna wil wisselen en de rest wil kijken, dat mag. Desnoods laat je hem dan thuis al eens ervaren hoe lang/kort vijf minuten is, bv dat je hem laat spelen voor vijf minuten. En dat hij dan wat meer een beeld heeft van wat vijf minuten is, en hopelijk voelt dat dan wel te overzien, en wil hij dat wel proberen. Dan is het wel zaak om ook echt door te zetten natuurlijk, anders krijg je toch weer de 'beloning' van opluchting als je toch niet hoeft, ipv dat je merkt dat het meevalt als je gaat.

Misschien dat Amsel iets kan zeggen over of therapie bij kinderen hier ook op lijkt of niet :)

En sorry voor het lange verhaal :+
pi_210689252
Ik ken alleen een Efteling teleurstelling. Zo’n dag dat er een evenement blijkt te zijn en het mega druk is. En dat man dan zoon (1 jaar) draagt, maar dat er iemand met zo’n trekkarretje voor luie kinderen snel voorlangs loopt, wat amper te zien is en waardoor man met zoon daarover struikelt. Kind flink bloedend met de enige twee tanden die hij had door zijn lip, man flink scheldend. Eenmaal beide weer een beetje gekalmeerd lopen we een stukje door om even een rustig plekje te zoeken om zoon weer een beetje te fatsoeneren, spuugt hij me helemaal onder, zat zelfs in m’n haar. Een mix van bloed en banaan :( Toen zijn we maar naar huis gegaan, we waren er beide klaar mee.
pi_210689412
Sorry, geen pretpark teleurstellingen hier.

Disney staat voor ons al ruim 10 jaar gelijk aan 'losgaan in alle achtbanen, even vergeten dat we bezig waren met KID voor een kindje na lange wachtlijsten en een zenuwslopend traject. Na 1 dag Disney gebeld worden of we langs konden komen voor een poging, we twijfelden want hallo Disney. Dat de kliniek voor ons langer open bleef en die poging dus hartstikke raak was. En dat B daarom van achtbanen houdt ;)'
pi_210689685
Dat is wel een mooi verhaal @exode O+!

De oudste was zondag in Walibi met een partijtje (hallo, waarom had ik vroeger niet dat soort vriendjes?!). Hij is in alle achtbanen geweest waar hij qua lengte in mocht (nét 1.40) :D. Die durft meer dan ik. De jongste is juist snel bang, dat is jammer. De mildere achtbanen gaan uiteindelijk wel goed en vindt hij ook leuk, maar het traject voor we zover zijn, is best vermoeiend ;). En dan ook altijd de balans zoeken tussen hem serieus nemen en de drempel over helpen…

Die verklede Disney-figuren daar gruwelen we allemaal van. Ik heb ook nooit begrepen dat er kinderen zijn die daar dus juist blij en enthousiast van worden :@. Maar de sfeer en aankleding van het park zijn wel fantastisch. Vroeger was de rij in de Efteling saai en rechttoe rechtaan, bij Disney was de wachtrij al een belevenis op zich. Dat is me van mijn eerste bezoek het meest bijgebleven.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 20 september 2023 @ 03:43:14 #190
37150 livelink
pi_210691346
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 22:03 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb geen ervaring met kinderen met angsten, maar wel zeer uitgebreide ervaring met angsten an sich. Wat ik nu ga zeggen is voor volwassenen van toepassing, en ik weet dus niet of het 1-op-1 te vertalen is naar kinderen, daar ligt niet mijn expertise. In mijn ervaring is het wel zo dat dingen niet doen door angst, de angst/drempel om het alsnog/een volgende keer wel te doen, alleen maar groter maakt. Om dat tegen te gaan zijn er twee stappen die je zou kunnen doen: niet vermijden (dus ondanks angst, proberen dingen toch zoveel mogelijk te blijven doen) en exposure (bewust situaties opzoeken waar je bang voor bent). Mijn eigen therapie bestaat er juist uit goed uit te vogelen waar de angst hem precies in zit, en de situaties die ik eng vind niet te vermijden, en die angst juist op te zoeken (exposure). Dus: welke als-dan gedachten zitten erachter? In mijn geval bv: als ik op een feestje ziek word en lang op de wc zit, dan vinden mensen me vies. Stap 1 is dan niet vermijden - dus in mijn geval wel naar feestje gaan, ook al ben ik bang dat ik dan misschien ziek word en lang op de wc zit en mensen me vies vinden. Stap 2 is dan juist bewust lang op de wc gaan zitten, om te ervaren dat mensen helemaal niet zo reageren als ik denk, en als wel, dat ik dat dan ook wel aan kan.

Vanuit die kennis zou ik dus enerzijds proberen natuurlijk wel begripvol en empathisch te zijn, en uit te vragen wat hem precies angstig maakt in de situaties die je opnoemt (misschien zie je dan dat de onderliggende angst in meerdere situaties hetzelfde is, of er zijn juist wel verschillende angsten), maar anderzijds ook wel proberen hem op een liefdevolle manier toch wel dingen te laten doen die hij eng vindt (dus in elk geval het niet-vermijden). Zodat hij kan ervaren en voelen dat datgene waar hij bang voor is, niet gebeurt. En als je dat meerdere keren doet, dooft die angst-respons uiteindelijk uit.

Ik snap het gevoel van niet willen dwingen heel goed, en ik denk dat het ook belangrijk is om niet iets te proberen waar iemand echt totaal nog niet klaar voor is. Maar tegelijkertijd is het als je zelf die angst hebt, ook enorm moeilijk om toch die stap te zetten, ook al wil je het eigenlijk wel. Als ik me 'gedwongen' voel (het is bv een bruiloftsfeest van een supergoede vriendin, of het is iets wat ik voor mijn werk moet doen) dan vind ik het nog steeds eng, maar doe ik het wel. Terwijl als ik me niet gedwongen voel, ik eerder dan toch niet zal gaan - wat op korte termijn fijner voelt, maar me op lange termijn alleen maar verder weg brengt van waar ik wil zijn. Iets opzoeken wat eng is, maar je zelf wel graag zou willen en daar dan een duwtje bij in de rug krijgen dus. Wat mij in het begin ook helpt is bv afspraken over tijd, om het overzichtelijk te laten voelen. Bv: ik moet naar het feestje, en ik wil minimaal een half uur blijven, maar dan mag ik weg als ik wil. Meestal wil ik dat tegen die tijd dan helemaal niet meer, maar alleen al die afkadering maakt dat ik het tevoren minder eng vind. Zoiets zou je bv bij voetbalwedstrijd spelen misschien ook kunnen doen (mogen ze bij jeugd onbeperkt wisselen?). Dat je bv kijkt of je samen kunt afspreken dat hij het vijf minuten probeert, maar dat als hij daarna wil wisselen en de rest wil kijken, dat mag. Desnoods laat je hem dan thuis al eens ervaren hoe lang/kort vijf minuten is, bv dat je hem laat spelen voor vijf minuten. En dat hij dan wat meer een beeld heeft van wat vijf minuten is, en hopelijk voelt dat dan wel te overzien, en wil hij dat wel proberen. Dan is het wel zaak om ook echt door te zetten natuurlijk, anders krijg je toch weer de 'beloning' van opluchting als je toch niet hoeft, ipv dat je merkt dat het meevalt als je gaat.

Misschien dat Amsel iets kan zeggen over of therapie bij kinderen hier ook op lijkt of niet :)

En sorry voor het lange verhaal :+
Ik vind het knap hoe je dit aanpakt.
pi_210691529
Wij hebben ook wel eens drie vreselijke dagen Disney gehad omdat mijn toen peuter niet te hebben was. Ik weet niet wat er mis ging naar hij is nog nooit drie dagen zo dwars, vervelend en chagrijnig geweest. Het was ook niet recht te breien dus naast tof was het ook hard afzien voor ons. En dan kan je de blijkbaar onvermijdelijke randzaken zoals het teleurstellende ontbijt, de gore wc's en nergens goede koffie ook minder goed incasseren. Oh ja, en de schijnwerper die op ons hotelraam gericht stond waardoor de kamer baadde in het licht; een klacht waar de medewerkers echt niets van begrepen waardoor ik eindeloos heb moeten leuren voor een nieuwe kamer ;(

Ik ben niet afgeknapt op Disney trouwens :P Zoon kan het zich niet herinneren en begrijpt ook niet wat zijn probleem was. Hij wil dolgraag nog een keer dus misschien doen we dat wel als de kleine wat groter is. Hopelijk heeft hij een iets ander temperament :+
  woensdag 20 september 2023 @ 11:34:50 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210693539
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:31 schreef livelink het volgende:

[..]
Grappig, ik was net mijn foto's terug aan het kijken en de enige foto's waar mijn zoontje blij op stond was in het hotel. Tijdens het ontbijt liepen daar figuren rond. En kijk hem blij/verwonderd zijn bij Donald :D

[ afbeelding ]
voor onze jongste zijn en waren de ontmoetingen met die Disney-figuren ook het belangrijkste. Toen we 10 jaar getrouwd waren zijn we voor 't eerst een keer in Disney-Parijs geweest met z'n allen. Helaas vond Cato dat behalve interessant ook erg spannend, dus dan hadden we een uur in een rij gestaan voor zo'n ontmoeting met Minnie ofzo en dan wilde ze op het laatst toch niet meer. Afgelopen mei zijn we met z'n tweeën naar Disney world in Florida geweest, de ontmoetingen met de karakters waren nog steeds het hoofddoel voor (inmiddels) hem/hen. Maar ook nog steeds erg stressvol, ook al weet ie dondersgoed dat daar gewoon maar acteurs in zitten. We hebben wel in alle parken de belangrijkste figuren opgezocht (er zijn overzichten van wie waar staat, Mushanga :) ). Mij persoonlijk doet het allemaal niet zoveel, maar ik vind 't wel leuk om te zien hoe mijn kind ervan kan genieten en die heeft zich ook enorm verdiept in allerlei details over de attracties (m.n. de animatronics enzo).
in de haak.
pi_210693961
Ik heb een medische middag voor de boeg. Kinderfysio met B, die was al gepland. Maar vanochtend even met huisarts overlegd over Juul. Ze heeft sinds de zomer een nare schaafwond/brandschaaf dinges op binnenkant bovenbeen. Is gebeurd op een springkussen met een korte broek. Sindsdien gaat ie dicht en lijkt te genezen en gaat toch weer open. Nu dus ook en nu zitten er zelfs blaren omheen. Ze wil ook niet naar de wc omdat ze bang is dat het erlangs gaat en dus pijn doet.

Nu kunnen we zelf wel gaan aanklooien met steriel verband etc maar voor hetzelfde geld is het gaan ontsteken of zo. En het zit op die plek ook gewoon in de weg, zelfs een pleister vindt ze er naar zitten.

Maar we eten vanavond boerenkoolstamppot *O* Tegen mijn 'principe' dat het eerst gevroren moet hebben omdat boerenkool van het land dan lekkerder is, maar ik had er zoveel zin in.
  woensdag 20 september 2023 @ 14:28:01 #194
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210695214
@exode stamppot O+ Eten we hier het hele jaar door. De manier om lekker een stoot groenten naar binnen te krijgen, want hij is er gek op.

@vlindertje89 Mooi verhaal! Ik herken er een hoop in van wat we al doen. Afgelopen zaterdag tijdens de wedstrijd hebben we op die manier afspraken gemaakt over het 'keepen'. Hij heeft het netjes 10 minuten geprobeerd, maar ging daarna helemaal over de rooie. Van mij hoeft hij dan niet meer. Knap dat hij het probeerde. Hij deed het geweldig, wat ik hem heel vaak heb verteld.
pi_210695310
Hoi, ik val even binnen. Ik heb het prematurenpakket in huis en ik wil er eigenlijk van af. Ik ben nog maar heel weinig op Fok! en heb geen zin in de verantwoordelijkheid om bereikbaar te zijn enzo. Voelt iemand zich bereid om het in huis te nemen? Uiteraard betaal ik de verzendkosten.

:s)
  woensdag 20 september 2023 @ 15:16:27 #196
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210695580
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 14:39 schreef B.ertha het volgende:
Hoi, ik val even binnen. Ik heb het prematurenpakket in huis en ik wil er eigenlijk van af. Ik ben nog maar heel weinig op Fok! en heb geen zin in de verantwoordelijkheid om bereikbaar te zijn enzo. Voelt iemand zich bereid om het in huis te nemen? Uiteraard betaal ik de verzendkosten.

:s)
Dat gaat hier wellicht nog nodig zijn, dus het mag deze kant op! :)
pi_210695774
Heh wat waar :o O+ :'(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_210696041
L-E O+
pi_210696424
Speaking of Disney.. T spaart de AH plaatjes.. ze heeft een paar dubbele om te ruilen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 20 september 2023 @ 23:20:03 #200
331 Merel
Be here now.
pi_210700996
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 22:03 schreef vlindertje89 het volgende:

Amsel hier die nog onder haar andere naam was ingelogd O-)

Ik heb zelf als twintiger exposure-therapie gehad omdat ik een fobie voor prikken had. Dat begon met tekeningen van injectienaalden bekijken (zat ik in een hoekje te huilen omdat ik het plaatje zo eng vond :') ) en ging steeds een stapje verder, inclusief bezoekje met de psycholoog aan de bloedbank om te kijken hoe dat was. Het idee is inderdaad dat je je angst niet ontloopt maar gaat ontdekken wat er met je gebeurt als je toch datgene doet waar je zo bang voor bent - en dat dan blijkt dat je er best mee kunt dealen. Heeft me enorm geholpen.

SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door Merel op 20-09-2023 23:30:05 ]
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_210701231
Dat laatste is ook ontzettend herkenbaar. Ik heb het al 14 jaar, heb zelf psychologie gestudeerd. Ik weet rationeel gezien inmiddels exact hoe het werkt, wat triggert, dat het in werkelijkheid nooit zo erg is als mijn gedachten/lijf me willen doen geloven.. maar het vóélt op dat moment nog steeds wel heel erg echt. Ik hoop dat mijn huidige therapie net het verschil gaat maken dat mijn vorige therapieën nog niet hebben gedaan (allemaal steeds wel stapjes beter gemaakt, maar het beperkt me toch ook nog steeds wel teveel).

Dank voor je uitgebreide antwoord, en wat lastig om bij je dochter te zien kan ik me zo voorstellen :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 september 2023 @ 05:43:06 #202
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210701839
:o Erwin Olaf is overleden
Today is life -

Dale Carnegie
pi_210702527
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 05:43 schreef Ynske het volgende:
:o Erwin Olaf is overleden
Ja, ik las het gistermiddag. Ook nog veel te jong. -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210703042
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:51 schreef Tink89 het volgende:
Woensdag bezichtiging... ik vind het spannend!
Hoe was de bezichtiging?
  donderdag 21 september 2023 @ 11:49:18 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210704076
Het vervelende van exposure-therapie vind ik dat je uiteindelijk je angst onder ogen moet zien. Ik heb dus enorme vliegangst, en wilde een anti-vliegangst-cursus gaan doen, maar die zijn (bijna) allemaal inclusief vliegreis, dus daar ga ik me dan dus niet voor inschrijven :').
Afgelopen mei gingen we naar Turkije met de schoonfamilie. Kon ik echt niet onderuit. Op zowel de heen als terugweg een mega paniekaanval gehad, dus weet niet of het veel heeft geholpen qua angst vermindering :P.

[ Bericht 17% gewijzigd door Burdie op 21-09-2023 12:00:08 ]
KuikenGuppy
  donderdag 21 september 2023 @ 12:00:41 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_210704149
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 11:49 schreef Burdie het volgende:
Het vervelende van exposure-therapie vind ik dat je uiteindelijk je angst onder ogen moet zien. Ik heb dus enorme vliegangst, en wilde een anti-vliegangst-cursus gaan doen, maar die zijn (bijna) allemaal inclusief vliegreis, dus daar ga ik me dan dus niet voor inschrijven :').

Maar het is toch niet zo dat ze je zomaar op het vliegtuig zetten mag ik aannemen :P Het idee van zo'n cursus is denk ik juist dat je uiteindelijk die vliegreis wel durft te maken, dus is het logisch dat die erin zit? (Maar dat weet je zelf ook wel natuurlijk, angst is irrationeel en als het om spinnen zou gaan zou ik je helemaal snappen :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 september 2023 @ 12:11:38 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210704236
Haha nee true, maar bij het boeken van zo'n cursus heb je dus die angst nog wel, en absoluut niet het vertrouwen dat die écht over gaat. :P. Dus dat is wel een extra drempel.
KuikenGuppy
  donderdag 21 september 2023 @ 12:14:12 #208
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210704261
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 09:50 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Hoe was de bezichtiging?
Gezellig met de makelaar geouwehoerd, maar er moet nog veel meer aan gebeuren dan we zelf ingeschat hadden (en we zijn echt niet vies van verbouwen) en we hadden niet het geval dat het met een half ton verbouwingsbudget ons droomhuis zou worden. Dus we zoeken door... Er komt bij ons in het dorp niet veel te koop.
  donderdag 21 september 2023 @ 12:16:10 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_210704278
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:11 schreef Burdie het volgende:
Haha nee true, maar bij het boeken van zo'n cursus heb je dus die angst nog wel, en absoluut niet het vertrouwen dat die écht over gaat. :P. Dus dat is wel een extra drempel.
En het gedeelte dat je weghaalde: kut :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210704668
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Gezellig met de makelaar geouwehoerd, maar er moet nog veel meer aan gebeuren dan we zelf ingeschat hadden (en we zijn echt niet vies van verbouwen) en we hadden niet het geval dat het met een half ton verbouwingsbudget ons droomhuis zou worden. Dus we zoeken door... Er komt bij ons in het dorp niet veel te koop.
Jammer zeg!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 21 september 2023 @ 13:43:35 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210705056
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:16 schreef Troel het volgende:

[..]
En het gedeelte dat je weghaalde: kut :(
Ja, ik typ wat en denk later: wie zit er op te wachten en haal het dan weg :@. Maar ja. Dank. :*.
KuikenGuppy
  donderdag 21 september 2023 @ 13:54:18 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_210705136
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 13:43 schreef Burdie het volgende:

[..]
Ja, ik typ wat en denk later: wie zit er op te wachten en haal het dan weg :@. Maar ja. Dank. :*.
Ik snap je heel goed hoor, heb ik ook regelmatig (vooral de laatste paar dagen). Maar ik merk dat het soms wel gewoon oplucht om het even te zeggen, zelfs als er niemand op zit te wachten. En ook al zit men er niet op te wachten, dan kan men alsnog wel meeleven. (En wie zit er op te wachten is natuurlijk toch al stom eigenlijk he, dat we ons daardoor laten leiden ;) ).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210705206
@Troel, hoe is het met jou inmiddels?

@Tink89, jammer van dit huis :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 september 2023 @ 14:08:29 #214
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210705245
Heeft @Chanty niet zo'n cursus gedaan met haar spinnen angst
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 21 september 2023 @ 14:14:08 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210705300
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 14:08 schreef Ynske het volgende:
Heeft @:Chanty niet zo'n cursus gedaan met haar spinnen angst
Die heeft nu een spin als huisdier.
Nog een reden om geen vliegangstcursus te doen, ik heb geen geld voor een privé jet :P.
KuikenGuppy
  donderdag 21 september 2023 @ 14:35:45 #216
35189 Troel
scherp en bot
pi_210705534
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 14:04 schreef Nijna het volgende:
@:Troel, hoe is het met jou inmiddels?

@:Tink89, jammer van dit huis :*
Ik ben thuis. Verder voelt het alsof ik overreden ben door een vrachtwagen ofzo, dus het duurt nog even voordat ik weer fit genoeg ben voor werk, leuke dingen (alhoewel mijn werk ook leuk is!) en dergelijke.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210705923
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 14:14 schreef Burdie het volgende:

[..]
Die heeft nu een spin als huisdier.
Nog een reden om geen vliegangstcursus te doen, ik heb geen geld voor een privé jet :P.
Ja, je moet het dan natuurlijk wel minstens 1x per jaar onderhouden. Dat is met spinnen een stuk makkelijker dan met vliegangst. "Sorry schat. Ik moet echt in september weer naar Malaga. Die vliegangst, zie je. Te duur om met z'n allen te gaan elk jaar, dus tja... " :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210706097
Wij waren 13 jaar geleden in Disney @trui en weet niet of dat toen al zo was.
Met zoon wel naar Plopsa Coevorden geweest, die was in to alles van studio100 maar met Plop op de foto was een stap te ver :') :D

Ik geloof best dat je met een cursus van bepaalde angsten af kan komen, maar met vliegangst geloof ik daar helemaal niets van. Je bent van de grond los, hoog in de lucht en alles wat omhoog gaat, komt ook weer naar benee.
Ik vlieg wel, als het écht moet. Niet voor vakantie want dat kan met de auto of trein. Maar áls ik dan vlieg, dan ben ik er niet helemaal, zeg maar. Met dank aan de oxaatjes :')
If they say
  donderdag 21 september 2023 @ 15:58:38 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210706172
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 15:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij waren 13 jaar geleden in Disney @:Trui en weet niet of dat toen al zo was.
Met zoon wel naar Plopsa Coevorden geweest, die was in to alles van studio100 maar met Plop op de foto was een stap te ver :') :D

Ik geloof best dat je met een cursus van bepaalde angsten af kan komen, maar met vliegangst geloof ik daar helemaal niets van. Je bent van de grond los, hoog in de lucht en alles wat omhoog gaat, komt ook weer naar benee.
Ik vlieg wel, als het écht moet. Niet voor vakantie want dat kan met de auto of trein. Maar áls ik dan vlieg, dan ben ik er niet helemaal, zeg maar. Met dank aan de oxaatjes :')
Die van mij zijn 9 jaar over datum, die durf ik niet meer te nemen :').
KuikenGuppy
pi_210706195
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 11:49 schreef Burdie het volgende:
Afgelopen mei gingen we naar Turkije met de schoonfamilie. Kon ik echt niet onderuit. Op zowel de heen als terugweg een mega paniekaanval gehad, dus weet niet of het veel heeft geholpen qua angst vermindering :P.
Ik begrijp dit helemaal.
Ik heb een vogelfobie, wil daar eigenlijk graag vanaf, maar het idee dat ik daarvoor vogels in mijn buurt moet hebben (laat staan aan moet raken, instant kippenvel bij het idee) kan ik gewoon niet aan.
pi_210706633
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 15:58 schreef Burdie het volgende:

[..]
Die van mij zijn 9 jaar over datum, die durf ik niet meer te nemen :').
Das idd wel héél erg over de datum :D
Je zou bij de ha nieuwe kunnen vragen als je moet vliegen. Mij helpt het echt :Y
If they say
  donderdag 21 september 2023 @ 17:19:53 #222
37150 livelink
pi_210706752
Mijn moeder had ook heel erge vliegangst en toen werd haar kleinkind in Curacao geboren.... Dus haar eerste vliegreis was meteen naar Curacao. Mijn man is met haar meegegaan. Die wilde ook wel naar Curacao en mijn moeder wilde niet alleen vliegen.
  donderdag 21 september 2023 @ 17:26:41 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210706802
En, was ze er toen vanaf @livelink?
KuikenGuppy
pi_210706823
Ik weet wel dat je klemzuipen in het vliegtuig als je vliegangst hebt niet helpt. Dat probeerde een vriend van ons toen we naar Londen vlogen. Dat liep kotsend in de wc af.

MAAR hij heeft het inmiddels onder controle, ook door therapie, ik weet niet welke methode exact.
  donderdag 21 september 2023 @ 17:34:08 #225
37150 livelink
pi_210706845
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:26 schreef Burdie het volgende:
En, was ze er toen vanaf @:livelink?
Nou, het is nog steeds niet iets wat ze voor de lol gaat doen. Maar ze weet nu dat ze in geval van nood durft te vliegen.
pi_210706858
Wow @LeSage dat lijkt me echt heel lastig :{ Vogels zijn niet te vermijden.

Ik heb nu een paar keer gevlogen, 5x, maar het zal nóóit maar dan ook nóóit een angstvrije onderneming worden :N
If they say
pi_210706880
Ik ben over m’n vliegangst gegroeid nadat ik 2x een intercontinentale vlucht heb gedaan.
  donderdag 21 september 2023 @ 17:47:56 #228
35189 Troel
scherp en bot
pi_210706932
Ik vind vliegen heerlijk. Alsof je op een schommel zit met je ogen dicht, maar dan zonder dat je je benen moet bewegen :@

Ik doe het alleen nooit. Laatste keer was meer dan 10 jaar terug.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210706986
Ik heb een ontzettend hekel aan vliegen, geen angst, het gewoon vreselijk vinden.
Alles bij elkaar heb ik denk ik meer dan 30 keer gevlogen, maar de 'haat' is niet minder geworden.
Ik word er onrustig van en weet ook heel goed hoe het komt.

Ergens dit jaar moet ik nog naar Londen voor werk, dat probeer ik met de trein te plannen.
  donderdag 21 september 2023 @ 17:58:58 #230
37150 livelink
pi_210707011
Ik vind het vliegen zelf niet erg, maar reizen in het algemeen wel. Ik vind reizen ongelooflijk veel gedoe en tijdrovend en dan maakt het me niet uit welk vervoersmiddel.

En zo zit ik met het dilemma dat ik echt wel ergens zou willen zijn, maar er niet naar toe wil reizen. Waardoor je dus feitelijk nergens komt.
pi_210707103
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Wow @:LeSage dat lijkt me echt heel lastig :{ Vogels zijn niet te vermijden.

Ik heb nu een paar keer gevlogen, 5x, maar het zal nóóit maar dan ook nóóit een angstvrije onderneming worden :N
Ik kan ze in de buitenlucht meestal wel verdragen. Als het maar niet te dichtbij is. Pleinen in grote steden zijn bijvoorbeeld wel een probleem.
En toen er een tijdje terug een duif binnen vloog bij de lunchroom waar ik werk kreeg ik een paniekaanval. Daar schrokken mijn collega’s dan weer van :D
Mijn grootste vogelangst zit denk ik bij kippen. Die komen regelmatig in mijn nachtmerries voor :')
pi_210707110
Ik vind reizen heerlijk, vooral als het alleen is en dan het liefst vliegen of openbaar vervoer. Rust, verplicht lezen of iets luisteren, want iets nuttigs doen kan dan niet.
  donderdag 21 september 2023 @ 18:54:50 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_210707481
Ik heb maar 1 irreële angst en dat is lopen over glasplaten of roosters. Maar dat komt dusdanig weinig voor dat ik er geen therapie voor hoef.
disclaimer
  donderdag 21 september 2023 @ 18:56:35 #234
37150 livelink
pi_210707502
Over roosters lopen vind ik niet eens zo'n irreeële angst. Ik kom ze vaak tegen op wandelingen en je breekt soms echt je nek bijna. Soms heb je van die voetgangerhekjes ernaast en dat is geen overbodige luxe.
  donderdag 21 september 2023 @ 19:12:04 #235
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210707758
Ik heb dan wel angsten, maar ik wil het ook niet laten, dus doe ik sommige dingen met klamme handjes. Zoals in een funiculare stappen, want funiculare O+

Het zijn daardoor ook geen angsten waar ik iets mee moet. Scheelt weer.
pi_210707993
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:54 schreef SQ het volgende:
Ik heb maar 1 irreële angst en dat is lopen over glasplaten of roosters. Maar dat komt dusdanig weinig voor dat ik er geen therapie voor hoef.
Die heb ik ook maar dat komt voort uit hoogtevrees. En dat is niet echt een angst geloof ik maar meer een afwijking
pi_210708036
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:11 schreef Burdie het volgende:
Er is echt weinig zo goed te behandelen als enkelvoudige fobieën, dus de kans dat het met exposure beter wordt is heel reëel ^O^
pi_210708093
En exposure gaat inderdaad geleidelijk met stapjes die je wel aandurft. Ik vind het best zonde om je leven te laten beheersen door iets waar je potentieel in enkele weken verlost van kan zijn.
  donderdag 21 september 2023 @ 19:42:45 #239
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210708164
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 19:27 schreef Kyara het volgende:

[..]
Die heb ik ook maar dat komt voort uit hoogtevrees. En dat is niet echt een angst geloof ik maar meer een afwijking
Dat moet je uitleggen. Ik heb namelijk hoogtevrees en dat voelt wel als een angst eerlijk gezegd :s) .
pi_210708225
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2023 14:35 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik ben thuis. Verder voelt het alsof ik overreden ben door een vrachtwagen ofzo, dus het duurt nog even voordat ik weer fit genoeg ben voor werk, leuke dingen (alhoewel mijn werk ook leuk is!) en dergelijke.
Fijn dat je weer thuis bent, nu dan eerst maar rustig aan opknappen :*

Ik heb denk ik milde vliegangst. Heb wel een paar keer gevlogen, maar ik vind het geen fijn idee om zo hoog in de lucht te zitten. Niet tot in paniekstand, maar wel onrustig.

Ik had enorme tandartsangst maar met behulp van mijn ontzettend lieve en geduldige tandarts (en een psycholoog) zijn we zo ver gekomen dat ik niet meer met buikpijn naar de (inmiddels een andere) tandarts ga, zelfs niet als ik een gaatje moet vullen. Stuk beter zo!
pi_210708269
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 19:42 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Dat moet je uitleggen. Ik heb namelijk hoogtevrees en dat voelt wel als een angst eerlijk gezegd :s) .
ja? Voor mij voelt het als een lichamelijke reactie. Ik vind het ook prima als mijn kinderen hoog zijn of op glazen vloeren rondlopen, als ik maar niet hoef. Zodra los van de grond in bijvoorbeeld een vliegtuig heb ik er ook geen last meer van.
pi_210708284
Ik vind naalden/prikken niet fijn en voor de tandarts kan ik ook wel wakker liggen. Dat voelt voor mij meer als een (weliswaar milde) angst.
pi_210708405
Oh ja hoogtevrees O-)
En de rest van het gezin zo'n beetje het tegenovergestelde. Dus ik wacht op vakantie met regelmaat bij de tassen.
  donderdag 21 september 2023 @ 20:05:13 #244
37150 livelink
pi_210708453
Ik heb alleen hoogtevrees in mijn nachtmerries. Dan loop ik altijd op een hoge smalle brug zonder leuningen en dan zie ik mijn kinderen vallen en zo. In het echt zijn hoogtes dan meteen veel minder eng.
pi_210708779
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 20:05 schreef livelink het volgende:
Ik heb alleen hoogtevrees in mijn nachtmerries. Dan loop ik altijd op een hoge smalle brug zonder leuningen en dan zie ik mijn kinderen vallen en zo. In het echt zijn hoogtes dan meteen veel minder eng.
Same!
  donderdag 21 september 2023 @ 20:56:26 #246
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210709271
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 19:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Er is echt weinig zo goed te behandelen als enkelvoudige fobieën, dus de kans dat het met exposure beter wordt is heel reëel ^O^
True, ik heb echter een gegeneraliseerde angststoornis gehad, dus weet niet of het in mijn geval zo eenvoudig is. Ik heb op zich wel vertrouwen in de aanpak van zo'n vliegangstcursus, maar vind de drempel dus wel nog enorm hoog. En op zich kan ik best leven zonder ooit nog te vliegen. Of de HA vragen om nieuwe oxazepam :')
KuikenGuppy
pi_210710549
Hoogtevrees heb ik ook wel last van. We hebben een vliering, waar ik nog nooit op ben geweest, want daar moet je met zo'n uittrekbare ladder opklimmen. Na 2 of 3 tredes durf ik niet meer. Ooit heeft manlief mij van de ladder af moeten tillen, omdat ik op trede 2 of 3 niet meer voor- of achteruit durfde en helemaal bevroor :')

Ik heb ook een spinnenfobie. Laatst vond ik 's ochtends vroeg een hele grote spin in de gootsteen van de keuken. Het was zo vroeg dat ik manlief niet wakker wilde maken, maar ik heb echt staan huilen van angst...
SPOILER
.
pi_210713702
Wat vervelend die angsten -O-. De spinnenangst is wel herkenbaar, maar niet zo heftig als ik bij anderen lees. In onze buurt zitten nu wel enorm veel gigantische kruisspinnen. Brrrr.

Na nog geen 2 weken school hebben we alweer de eerste zieke te pakken -O-. De oudste is verkouden en daardoor niet lekker. Hij is wel een echte man wat dat betreft. Een beetje niet fit is gelijk enorm drama. Ik vind het zo moeilijk om daar een balans in te vinden. Nu in groep 8 vind ik het nog niet zo'n punt om af en toe een dagje te missen, maar straks op de middelbare school heb ik toch liever dat hij een paracetamolletje neemt en gewoon gaat. Hij denkt echt dat je je 100% fit moet voelen om naar school te gaan. Bij 99% begint hij al te klagen dat hij zich niet zo lekker voelt. Man up verdorie o|O ~O> :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 22 september 2023 @ 08:45:26 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210713824
Nou, ik was gisteren dus naar de sportfysio geweest voor mijn heupen. Waarschijnlijk heb ik mezelf een verkeerde houding aangeleerd waarmee ik mijn heupen continu overbelast.
Dus daar moet ik mee aan de slag. Nou vroeg ik me af, zou een podotherapeut hier ook wat in kunnen betekenen? Iemand ervaring mee?
KuikenGuppy
pi_210713836
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 08:45 schreef Burdie het volgende:
Nou, ik was gisteren dus naar de sportfysio geweest voor mijn heupen. Waarschijnlijk heb ik mezelf een verkeerde houding aangeleerd waarmee ik mijn heupen continu overbelast.
Dus daar moet ik mee aan de slag. Nou vroeg ik me af, zou een podotherapeut hier ook wat in kunnen betekenen? Iemand ervaring mee?
B is deze week door zijn fysio doorverwezen naar de podotherapeut. Op zich moet jouw fysio dat ook in kunnen schatten. Ik zou het dus aan hem/haar vragen.
pi_210713910
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 08:45 schreef Burdie het volgende:
Goed dat je gegaan bent en ook een oorzaak hebt nu! Een verkeerde houden kan wellicht met zooltjes worden opgelost, maar ik zou het ook even aan de fysio vragen.

Ik heb sinds een tijdje ook last van mijn rechterheup. Nog niet zo erg dat ik het de tijd waard vind om naar de fysio te gaan. Ik hoopte dat het ook weer vanzelf weg zou trekken na een rare beweging ofzo, maar daar ziet het niet naar uit :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 22 september 2023 @ 09:10:31 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210713976
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 08:46 schreef exode het volgende:

[..]
B is deze week door zijn fysio doorverwezen naar de podotherapeut. Op zich moet jouw fysio dat ook in kunnen schatten. Ik zou het dus aan hem/haar vragen.
Dit was een los bezoekje, op het spreekuur vanuit de sportvereniging. Dus als ik er wat mee wil, moet ik eerst apart een intake plannen. Ik hoopte eigenlijk dat iemand hier zou zeggen het te herkennen en dat het met steunzolen magisch verholpen kan worden. En zo een fysio traject uit te sparen, want als ik ergens geen zin in heb... :')
KuikenGuppy
pi_210714018
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 09:10 schreef Burdie het volgende:

[..]
Dit was een los bezoekje, op het spreekuur vanuit de sportvereniging. Dus als ik er wat mee wil, moet ik eerst apart een intake plannen. Ik hoopte eigenlijk dat iemand hier zou zeggen het te herkennen en dat het met steunzolen magisch verholpen kan worden. En zo een fysio traject uit te sparen, want als ik ergens geen zin in heb... :')
Zooltjes zijn meestal een aanvulling op fysio of zelf je spieren sterker maken.
Sorry....

Bij B is het ook voor oa zijn heupen om het te ontlasten. Maar hij moet wel oefeningen blijven doen.
pi_210714031
@Phaidra, beterschap voor de oudste :*.

@Burdie, als het een verkeerd aangeleerde houding is, dan weet ik niet of een podotherapeut daar iets mee kan. Maar als de verkeerde houding komt door bv doorgezakte voeten oid, dan kan je met zooltjes wel iets.
Ik had zelf last van mijn knieën en nu met steunzolen gaat het veel beter.
Nou gebruikte ik ze niet met hardlopen, maar toen kreeg ik dus (hoe verrassend...) last van mijn knieën. Nu doe ik ze ook in mijn hardloopschoenen en gaat het een stuk beter.
Volgens mijn fysio kon ik voor het hardlopen ook prima universele sportzooltjes gebruiken, maar dit werkt, dus ik laat het maar zo eerst.
  vrijdag 22 september 2023 @ 10:05:53 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_210714293
Wat ik het fijne vind aan de podo is dat het laagdrempelig is, maar dat je wel tips krijgt. Door de podo kwamen we achter dingen die we niet wisten. Ik zou het zeker als aanvulling zien!

Beterschap @Phaidra of misschien eerder sterkte ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210714717
Mijn kinderen en ik hebben een iets andere heupstand, iets met erfelijkheid. De ha vond toen dat dochter zooltjes moest hebben want haar voet-beenstand week/wijkt wat af maar heeft daar nooit last van gehad. Podoloog geweest, zooltjes aangemeten. En toen begon de ellende. Haar heupen ging knakken en dat deed zeer. Wij terug naar de podo, zooltjes bijgesneden maar zodra ze het knakken weer voelde, moest ze meteen bellen. We liepen de deur uit en het knakken begon wéér. Direct terug en ermee gestopt.
Ze was toen een jaar of 15, maar nu, 10 jaar later heeft ze nog wel last van haar heupen ;(

Wat ik hiermee zeggen wil, is dat zooltjes niet voor iedereen geschikt zijn.

En beterschap voor zoon @Phaidra
If they say
  vrijdag 22 september 2023 @ 10:51:38 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_210714731
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 10:49 schreef Mushanga71 het volgende:

Wat ik hiermee zeggen wil, is dat zooltjes niet voor iedereen geschikt zijn.
Mijn oudste is geweest voor een checkup en had geen zooltjes nodig. Jongste wel en ik ook, maar dat was wel na flinke controle, scans en noem maar op. Ik denk dat je de podo tien jaar terug niet kunt vergelijken met een podo nu.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210714814
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 september 2023 10:51 schreef Troel het volgende:

[..]
Mijn oudste is geweest voor een checkup en had geen zooltjes nodig. Jongste wel en ik ook, maar dat was wel na flinke controle, scans en noem maar op. Ik denk dat je de podo tien jaar terug niet kunt vergelijken met een podo nu.
Dan is dat een hele verbetering :Y
Bij haar werden niet eens foto's genomen. Ja, later bij de orthopeed want daar belandde ze uiteindelijk door die zooltjes.
If they say
pi_210714869
Bij B zijn ook loopfilmpjes gemaakt dus inderdaad er wordt goed gecheckt nu.
pi_210715235
Wel allemaal naar Rondom Podotherapeuten gaan hoor!
pi_210715356
Ik wil eigenlijk liever geen zooltjes. Die worden zo hoog bij mij dat ik geen normale schoenen meer aan kan. Heb al brede voeten en een hoge wreef. Dus dat in combinatie met zooltjes is geen goede combo.

Jaren geleden wel zooltjes gehad. Nu al jaren niet meer in gebruik en dat gaat eigenlijk goed. Of tenminste het ging goed. Want ik ben bang dat ik er weer aan zal moeten gaan geloven. Heb al weken pijn onder m’n voet. Het varieert hoeveel last ik er van heb. Maar gisteren toch maar de fysio gebeld omdat ik er nu toch wel heel veel last van heb (4 weken te laat gebeld dus eigenlijk ;) ). Hopelijk dat zij me van de klachten af kan helpen.

Merk wel dat veel collega’s voetklachten hebben trouwens.. dus wellicht het vele staan icm de schoenen misschien toch niet de beste combinatie. :P
  vrijdag 22 september 2023 @ 12:06:24 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_210715442
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 11:56 schreef hilliebillie het volgende:
Ik wil eigenlijk liever geen zooltjes. Die worden zo hoog bij mij dat ik geen normale schoenen meer aan kan. Heb al brede voeten en een hoge wreef. Dus dat in combinatie met zooltjes is geen goede combo.

Jaren geleden wel zooltjes gehad. Nu al jaren niet meer in gebruik en dat gaat eigenlijk goed. Of tenminste het ging goed. Want ik ben bang dat ik er weer aan zal moeten gaan geloven. Heb al weken pijn onder m’n voet. Het varieert hoeveel last ik er van heb. Maar gisteren toch maar de fysio gebeld omdat ik er nu toch wel heel veel last van heb (4 weken te laat gebeld dus eigenlijk ;) ). Hopelijk dat zij me van de klachten af kan helpen.

Merk wel dat veel collega’s voetklachten hebben trouwens.. dus wellicht het vele staan icm de schoenen misschien toch niet de beste combinatie. :P
Schoenen kunnen veel doen. Zorgen voor goede schoenen is stap 1. Ik ben oprecht blij met de input van mijn podo. Kon van tijd tot tijd nauwelijks lopen. De zenuwen bleken tussen mijn botjes te schuiven o.i.d.
Mijn podo adviseert ook goed te kijken naar de schoenen en de stevigheid etc.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 22 september 2023 @ 12:10:51 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210715473
Ik heb vrij brede voeten en ben ook zo blij met mijn (hoge) wandelschoenen, het zijn Meindl schoenen, en volgens mij niet de standaard breedtemaat, maar ze zijn echt een zegen vergeleken mijn ANWB wandelschoenen die al redelijk breed waren, wat een verschil, vooral balen dat ik niet eerder echt goede wandelschoenen heb gekocht.

Ik ben hier geweest:
https://www.bredewandelschoenen.nl/
En voor een paar lage ga ik daar volgend jaar ook weer naartoe.
Is op loopafstand van het station overigens, mocht iemand met de trein willen gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210715511
@Burdie Ik ben als tiener voor problemen met mijn houding bij cesartherapie geweest, zou je ook eens naar kunnen kijken. Maar dat kwam naast de podotherapeut, ik heb zulke stomme voeten dat ik echt niet lekker/goed loop zonder steunzolen helaas.
Voor mij zijn de zooltjes juist wel een uitkomst, want ik heb smalle, lage voeten en zo wordt mijn schoen wat meer gevuld.
  vrijdag 22 september 2023 @ 13:10:10 #265
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210716002
@Burdie ik werd vanwege mijn verkeerde (loop)houding ook doorgestuurd naar een caesartherapeut en ik heb hier veel aan gehad.
pi_210717497
Tip voor een goedkope voorjaarsvakantie, speciaal voor @TolstoiFan omdat je ook Beach Resort kunt boeken.

Albert Heijn verkoopt nu vouchers van Roompot voor ¤139 voor een weekend of midweek. Wij gaan nu dus voor ¤278 een week (weekend direct gevolgd door een midweek) naar een huisje tijdens de voorjaarsvakantie. Wellicht dat we op maandag even de auto weer vol met spullen moeten gooien tijdens het zwemmen, maar voor nog geen ¤300 voor een week tijdens de schoolvakantie heb ik dat wel over :)

Vorig jaar hebben we een weekendje Marinapark Volendam gedaan met deze actie, was ook goed bevallen voor een paar dagen typisch Holland.

En je krijgt er nog Disney-stickers bij ook als je het in de winkel koopt!
pi_210717570
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 11:42 schreef amaranta het volgende:
quote:
Die zitten hier niet, maar ben tevreden met mijn podotherapeute.

@hilliebillie, ze heeft ze bij mij dunner gemaakt nadat ik op een gegeven moment gewoon geen schoenen meer kon vinden omdat de schoen al vol zat met zooltje. Nu is het nog wel zoeken, maar ik ga altijd op afspraak naar zo'n schoenen toko hier een paar dorpen verderop en die hebben me al een aantal keer goed geholpen.
  vrijdag 22 september 2023 @ 16:50:37 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_210717733
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 16:16 schreef FlyingFish het volgende:
Tip voor een goedkope voorjaarsvakantie, speciaal voor @:TolstoiFan omdat je ook Beach Resort kunt boeken.

Albert Heijn verkoopt nu vouchers van Roompot voor ¤139 voor een weekend of midweek. Wij gaan nu dus voor ¤278 een week (weekend direct gevolgd door een midweek) naar een huisje tijdens de voorjaarsvakantie. Wellicht dat we op maandag even de auto weer vol met spullen moeten gooien tijdens het zwemmen, maar voor nog geen ¤300 voor een week tijdens de schoolvakantie heb ik dat wel over :)

Vorig jaar hebben we een weekendje Marinapark Volendam gedaan met deze actie, was ook goed bevallen voor een paar dagen typisch Holland.

En je krijgt er nog Disney-stickers bij ook als je het in de winkel koopt!
Disneystickers *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 22 september 2023 @ 16:58:05 #269
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210717777
Zocht iemand hier F1 zegels van de Jumbo? Wij gebruiken ze niet namelijk.
pi_210717790
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 september 2023 16:58 schreef Debsterr het volgende:
Oja, die heb ik ook een paar!
pi_210717796
Ik ga het weekend fijn in na een positief telefoontje O+
  vrijdag 22 september 2023 @ 17:07:00 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_210717845
quote:
@Vicky
disclaimer
pi_210718145
@Debsterr @Hupje
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 21:00 schreef Vicky het volgende:
In het kader van durf te vragen.. mocht er iemand naar de Jumbo gaan en geen punten sparen voor de F1 auto van Max, wil diegene dan aan mij denken? #een brutaalmensheeftdehalvewereld 🤣
Als Vicky is voorzien. Ik zoek er ook nog een paar
https://www.jumbo.com/zeg(...)fb-aedd-989a7378ad1f

En hier zijn nog meer mensen die zoeken: FHF / Gezocht: Jumbo zegels | Max Vertappen schaalmodel
pi_210718236
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 16:28 schreef Nijna het volgende:

[..]
[..]
Die zitten hier niet, maar ben tevreden met mijn podotherapeute.

@:hilliebillie, ze heeft ze bij mij dunner gemaakt nadat ik op een gegeven moment gewoon geen schoenen meer kon vinden omdat de schoen al vol zat met zooltje. Nu is het nog wel zoeken, maar ik ga altijd op afspraak naar zo'n schoenen toko hier een paar dorpen verderop en die hebben me al een aantal keer goed geholpen.
Dat ging bij mij toen niet, omdat juist de dikte van de bolling nodig was.

Maar goed we gaan het zien. Eerst even de fysio proberen. Mocht het niet helemaal weg gaan of weg blijven dan kijk ik wel verder.

quote:
Ik ging eerder naar runners mol (maar dan de vestiging in ehv) omdat ik daar goede verhalen over hoorde. En werd daar ook beter geholpen dan dan waar ik eerst zat (net wat dichter in de buurt). Rondom ken ik niet, maar goede ervaringen mee neem ik aan?
pi_210718244
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 17:41 schreef Elleska het volgende:
@:Debsterr @:Hupje
[..]

En hier zijn nog meer mensen die zoeken: FHF / Gezocht: Jumbo zegels | Max Vertappen schaalmodel
Had er (nog) niet veel maar je hebt er 4 bij
pi_210718340
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 17:52 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dat ging bij mij toen niet, omdat juist de dikte van de bolling nodig was.

Maar goed we gaan het zien. Eerst even de fysio proberen. Mocht het niet helemaal weg gaan of weg blijven dan kijk ik wel verder.
[..]
Ik ging eerder naar runners mol (maar dan de vestiging in ehv) omdat ik daar goede verhalen over hoorde. En werd daar ook beter geholpen dan dan waar ik eerst zat (net wat dichter in de buurt). Rondom ken ik niet, maar goede ervaringen mee neem ik aan?
Ik ben nog nooit bij een Podotherapeut geweest. Maar het is de werkgever van mijn man. En ja. Ze zijn goed.
Kan wel vragen wie er in jouw dorp werkt. En anders kom je naar mijn dorp en ga bv bij Dennis langs.
pi_210718544
quote:
Ja nog 5
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_210718571
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 17:07 schreef SQ het volgende:

[..]
@:Vicky
O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 22 september 2023 @ 19:10:33 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210718934
quote:
Wij zoeken er nog 8.
KuikenGuppy
pi_210718941
En er is een groot verschil tussen de podoloog en podotherapeut. Misschien dat Mushanga met haar dochter bij een podoloog is geweest destijds.
  vrijdag 22 september 2023 @ 19:11:28 #281
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210718942
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:33 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ja nog 5
Dm de link maar!
pi_210719065
Ik ben super blij met mijn zooltjes van de podo O+ Heb echt veel minder last al! En ik merk zelfs lichte verbetering zonder zooltjes. Maar ik denk dat ik ze wel altijd nodig zal hebben :P
pi_210719072
In 3 uur tijd naar de toko, makro én ikea geweest. Leuk kleedje voor naast mn bed gescoord. Roze. Word ik toch nog meisjesachtig op mn ouwe dag :+

Nu we het toch over voeten hebben, ik heb al weken pijn aan de linkeronderzijkant van mn linkervoet. Loop in huis op sandaalachtige slippers, vanwege hielspoor (waar ik geen last meer van heb maar dus niet op blote voeten kan lopen). Nieuwe slippers gekocht want oude waren op, maar ik blijf die pijn houden. Maar, geen zin om naar de ha te gaan :@ :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 19:11 schreef Mrs.Peel het volgende:
En er is een groot verschil tussen de podoloog en podotherapeut. Misschien dat Mushanga met haar dochter bij een podoloog is geweest destijds.
Klopt, was een podoloog :Y
If they say
pi_210719075
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 september 2023 19:11 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Dm de link maar!
🥰🥰 gedaan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 22 september 2023 @ 19:26:58 #285
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210719102
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 17:41 schreef Elleska het volgende:
@:Debsterr @:Hupje
[..]

Heb je er 2 gestuurd als het goed is :)
pi_210719182
@Vicky ben jij voorzien? Zo ja, dan mag @Elleska me de link sturen.
pi_210719256
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 19:34 schreef Hupje het volgende:
@:Vicky ben jij voorzien? Zo ja, dan mag @:Elleska me de link sturen.
Yes! Mijn auto is in bestelling.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_210719436
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 18:09 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik ben nog nooit bij een Podotherapeut geweest. Maar het is de werkgever van mijn man. En ja. Ze zijn goed.
Kan wel vragen wie er in jouw dorp werkt. En anders kom je naar mijn dorp en ga bv bij Dennis langs.
Top! Ga ik onthouden mochten ze me doorsturen of mocht fysio niet helpen
  vrijdag 22 september 2023 @ 20:07:38 #289
35189 Troel
scherp en bot
pi_210719525
Ik zoek ook nog zegels, heb mijn linkje in het topic gezet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210719540
@Vicky, heb je mijn zegels niet meer nodig?
Want dan heb ik er nog 9 over...
pi_210719589
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 20:09 schreef Nijna het volgende:
@:Vicky, heb je mijn zegels niet meer nodig?
Want dan heb ik er nog 9 over...
Nee niet meer. Superlief van je
♥ A ♥ & ♥ T ♥