abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210684772
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:37 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben een wespennest gehad in de het plafond bij B. Het is naar en goor.
Wij hebben zo'n bestrijder laten komen.
Ja hier ook. Net na de vakantie. En we dachten dat ze weg waren maar vorige week waren ze weer terug. Ze liggen zelfs dood in mijn vensterbank. Ik heb het lokaal eronder.
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:48:43 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210684836
Huuu! :o
pi_210685283
@amaranta, hebben ze dan wel alles weggehaald of zit er ergens nog iets.... lijkt me knap vervelend op een school...
Fake it till you make it...
pi_210685290
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:42 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja hier ook. Net na de vakantie. En we dachten dat ze weg waren maar vorige week waren ze weer terug. Ze liggen zelfs dood in mijn vensterbank. Ik heb het lokaal eronder.
Dat is klote. Ze schijnen wel terug te komen op dezelfde plek. Bij ons kwamen ze tussen de loodrand door zo het verlaagde plafond in. Dat is nu goed gedicht waardoor ze er niet meer in kunnen.
pi_210685334
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:39 schreef Nijna het volgende:
@:amaranta, hebben ze dan wel alles weggehaald of zit er ergens nog iets.... lijkt me knap vervelend op een school...
Geen idee. Ze zaten helemaal in het cement.
pi_210685358
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:44 schreef amaranta het volgende:

[..]
Geen idee. Ze zaten helemaal in het cement.
:o
pi_210685414
Hier zie je ze aan de buitenkant
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 september 2023 @ 19:26:43 #168
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210686408
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_210686470
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:35 schreef SQ het volgende:
Nee dan bestaat fok niet meer.

Maar dan vinden we vast wel andere kanalen om te klagen en op te sommen :7

Prothese-opsom _O_
Zal ik um maar vast aftrappen dan? :P

Morgen mag ik weer oppassen op kleinzoon. Zin in, al staat mijn hoofd er niet helemaal naar. Véél issues op de zaak en ik ging pas om 2u vannacht slapen :{
Maar, oppassen geeft wel afleiding, dus.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210686508
quote:
De horror.
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:39:23 #171
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210687383
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 09:39 schreef SQ het volgende:

Pretparken vind ik eigenlijk leuker zonder kinderen #loedermoeder.
Zo ontzettend waar. Toen ik mijn man leerde kennen heeft hij me moeten beloven mee te gaan naar EuroDisney (zoals het toen nog heette). Zo ontzettend graag wilde ik er heen.

Toen de jongste net 4 was gingen we dan eindelijk...
En oh, wat had ik me er op verheugd, maar in de eerste rij die we stonden voor de draaimolen schopte mijn zoon het kindje voor hem. We wisten niet hoe snel we uit de rij weg moesten, want die vader stond op het punt om ons en ons kind in elkaar te stampen. Vervolgens ben ik met mijn zoon alleen nog in het doolhof geweest en verder niks. Als ik nu aan Parijs of aan Disney denk kan ik alleen maar denken aan die verschrikkelijke dagen.

Ik ben voorgoed genezen zonder er een seconde van te hebben kunnen genieten. Ik kan nu nog wel eens boos worden op mijn man dat we niet samen zijn geweest zonder de kinderen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210687562
Oh Livelink ;( Kunnen jullie nu de kinderen groot zijn niet alsnog met z'n tweetjes?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:53:25 #173
37150 livelink
pi_210687594
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:51 schreef PoesInDoos het volgende:
Oh Livelink ;( Kunnen jullie nu de kinderen groot zijn niet alsnog met z'n tweetjes?
Ik wil helemaal niet meer. Ik heb geen enkele goede herinnering aan Disney.
Parijs zelf wel hoor.
pi_210687662
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:53 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik wil helemaal niet meer. Ik heb geen enkele goede herinnering aan Disney.
Parijs zelf wel hoor.
Misschien is het tijd om goede NIEUWE herinneringen te maken :*
pi_210687681
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:57 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Helemaal mee eens
  dinsdag 19 september 2023 @ 21:02:07 #176
37150 livelink
pi_210687735
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:31 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zal ik um maar vast aftrappen dan? :P

Morgen mag ik weer oppassen op kleinzoon. Zin in, al staat mijn hoofd er niet helemaal naar. Véél issues op de zaak en ik ging pas om 2u vannacht slapen :{
Maar, oppassen geeft wel afleiding, dus.
Ga je nu wekelijks oppassen? Lijkt me eerlijk gezegd ook wel zwaar :@
  dinsdag 19 september 2023 @ 21:03:09 #177
37150 livelink
pi_210687745
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:57 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ja, je hebt misschien wel gelijk, maar het staat niet meer op mijn verlanglijstje, zeg maar.
pi_210687762
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:03 schreef livelink het volgende:

[..]
Ja, je hebt misschien wel gelijk, maar het staat niet meer op mijn verlanglijstje, zeg maar.
Snap ik, maar laat het je er ook niet van weerhouden. Times change, people change..
  dinsdag 19 september 2023 @ 21:05:36 #179
37150 livelink
pi_210687790
Aan de andere kant ben ik denk ik de enige hier die kan zeggen dat ik het doolhof van Alice in Wonderland 3 dagen lang heb verkend. Was toendertijd toch een vergeten hoekje in het hele park.
pi_210688094
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:02 schreef livelink het volgende:

[..]
Ga je nu wekelijks oppassen? Lijkt me eerlijk gezegd ook wel zwaar :@
Geen idee nog. Ze brengen hem wel hier dus dat scheelt. En ik heb nog veel spullen van zoon :D Maar van 8u tot 18.30u is ook best zwaar :@ Zolang ik het nog kan, doe ik het :Y
Ze vragen het wel of het kan en of het uitkomt. Het is niet zo dat ze ervan uit gaan.

Overigens óók een mindere ervaring met Disney. Geen enkel Disney figuur gezien. Niet eens Mickey Mouse :{ He-le-maal niks. Was dus eens maar nóóit meer.
If they say
  dinsdag 19 september 2023 @ 21:31:38 #181
37150 livelink
pi_210688331
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Geen idee nog. Ze brengen hem wel hier dus dat scheelt. En ik heb nog veel spullen van zoon :D Maar van 8u tot 18.30u is ook best zwaar :@ Zolang ik het nog kan, doe ik het :Y
Ze vragen het wel of het kan en of het uitkomt. Het is niet zo dat ze ervan uit gaan.

Overigens óók een mindere ervaring met Disney. Geen enkel Disney figuur gezien. Niet eens Mickey Mouse :{ He-le-maal niks. Was dus eens maar nóóit meer.
Grappig, ik was net mijn foto's terug aan het kijken en de enige foto's waar mijn zoontje blij op stond was in het hotel. Tijdens het ontbijt liepen daar figuren rond. En kijk hem blij/verwonderd zijn bij Donald :D

pi_210688356
O+
pi_210688399
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Overigens óók een mindere ervaring met Disney.
Wij reden naar Disney. Wacht nee. Wij reden helemaal niet naar Disney want bij het hotel reed mijn man tegen de stoep en reed de band kapot en toen brachten we de halve dag door bij de auto garage.
  dinsdag 19 september 2023 @ 21:38:09 #184
37150 livelink
pi_210688494
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:34 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wij reden naar Disney. Wacht nee. Wij reden helemaal niet naar Disney want bij het hotel reed mijn man tegen de stoep en reed de band kapot en toen brachten we de halve dag door bij de auto garage.
:o
Ook een goede opsom. Disney-teleurstellingen.
pi_210688907
Lieve foto @livelink O+
Ik heb geeneens foto's van die dag :@

Wij waren een paar dagen in Parijs en dus 1 dag Disney. En mijn man rijdt net als de jouwe @amaranta alleen was het geen stoep maar een paaltje :+ We hoefden gelukkig niet naar de garage, reden rond met een deuk :')
If they say
pi_210688943
Ik heb geen ervaring met kinderen met angsten, maar wel zeer uitgebreide ervaring met angsten an sich. Wat ik nu ga zeggen is voor volwassenen van toepassing, en ik weet dus niet of het 1-op-1 te vertalen is naar kinderen, daar ligt niet mijn expertise. In mijn ervaring is het wel zo dat dingen niet doen door angst, de angst/drempel om het alsnog/een volgende keer wel te doen, alleen maar groter maakt. Om dat tegen te gaan zijn er twee stappen die je zou kunnen doen: niet vermijden (dus ondanks angst, proberen dingen toch zoveel mogelijk te blijven doen) en exposure (bewust situaties opzoeken waar je bang voor bent). Mijn eigen therapie bestaat er juist uit goed uit te vogelen waar de angst hem precies in zit, en de situaties die ik eng vind niet te vermijden, en die angst juist op te zoeken (exposure). Dus: welke als-dan gedachten zitten erachter? In mijn geval bv: als ik op een feestje ziek word en lang op de wc zit, dan vinden mensen me vies. Stap 1 is dan niet vermijden - dus in mijn geval wel naar feestje gaan, ook al ben ik bang dat ik dan misschien ziek word en lang op de wc zit en mensen me vies vinden. Stap 2 is dan juist bewust lang op de wc gaan zitten, om te ervaren dat mensen helemaal niet zo reageren als ik denk, en als wel, dat ik dat dan ook wel aan kan.

Vanuit die kennis zou ik dus enerzijds proberen natuurlijk wel begripvol en empathisch te zijn, en uit te vragen wat hem precies angstig maakt in de situaties die je opnoemt (misschien zie je dan dat de onderliggende angst in meerdere situaties hetzelfde is, of er zijn juist wel verschillende angsten), maar anderzijds ook wel proberen hem op een liefdevolle manier toch wel dingen te laten doen die hij eng vindt (dus in elk geval het niet-vermijden). Zodat hij kan ervaren en voelen dat datgene waar hij bang voor is, niet gebeurt. En als je dat meerdere keren doet, dooft die angst-respons uiteindelijk uit.

Ik snap het gevoel van niet willen dwingen heel goed, en ik denk dat het ook belangrijk is om niet iets te proberen waar iemand echt totaal nog niet klaar voor is. Maar tegelijkertijd is het als je zelf die angst hebt, ook enorm moeilijk om toch die stap te zetten, ook al wil je het eigenlijk wel. Als ik me 'gedwongen' voel (het is bv een bruiloftsfeest van een supergoede vriendin, of het is iets wat ik voor mijn werk moet doen) dan vind ik het nog steeds eng, maar doe ik het wel. Terwijl als ik me niet gedwongen voel, ik eerder dan toch niet zal gaan - wat op korte termijn fijner voelt, maar me op lange termijn alleen maar verder weg brengt van waar ik wil zijn. Iets opzoeken wat eng is, maar je zelf wel graag zou willen en daar dan een duwtje bij in de rug krijgen dus. Wat mij in het begin ook helpt is bv afspraken over tijd, om het overzichtelijk te laten voelen. Bv: ik moet naar het feestje, en ik wil minimaal een half uur blijven, maar dan mag ik weg als ik wil. Meestal wil ik dat tegen die tijd dan helemaal niet meer, maar alleen al die afkadering maakt dat ik het tevoren minder eng vind. Zoiets zou je bv bij voetbalwedstrijd spelen misschien ook kunnen doen (mogen ze bij jeugd onbeperkt wisselen?). Dat je bv kijkt of je samen kunt afspreken dat hij het vijf minuten probeert, maar dat als hij daarna wil wisselen en de rest wil kijken, dat mag. Desnoods laat je hem dan thuis al eens ervaren hoe lang/kort vijf minuten is, bv dat je hem laat spelen voor vijf minuten. En dat hij dan wat meer een beeld heeft van wat vijf minuten is, en hopelijk voelt dat dan wel te overzien, en wil hij dat wel proberen. Dan is het wel zaak om ook echt door te zetten natuurlijk, anders krijg je toch weer de 'beloning' van opluchting als je toch niet hoeft, ipv dat je merkt dat het meevalt als je gaat.

Misschien dat Amsel iets kan zeggen over of therapie bij kinderen hier ook op lijkt of niet :)

En sorry voor het lange verhaal :+
pi_210689252
Ik ken alleen een Efteling teleurstelling. Zo’n dag dat er een evenement blijkt te zijn en het mega druk is. En dat man dan zoon (1 jaar) draagt, maar dat er iemand met zo’n trekkarretje voor luie kinderen snel voorlangs loopt, wat amper te zien is en waardoor man met zoon daarover struikelt. Kind flink bloedend met de enige twee tanden die hij had door zijn lip, man flink scheldend. Eenmaal beide weer een beetje gekalmeerd lopen we een stukje door om even een rustig plekje te zoeken om zoon weer een beetje te fatsoeneren, spuugt hij me helemaal onder, zat zelfs in m’n haar. Een mix van bloed en banaan :( Toen zijn we maar naar huis gegaan, we waren er beide klaar mee.
pi_210689412
Sorry, geen pretpark teleurstellingen hier.

Disney staat voor ons al ruim 10 jaar gelijk aan 'losgaan in alle achtbanen, even vergeten dat we bezig waren met KID voor een kindje na lange wachtlijsten en een zenuwslopend traject. Na 1 dag Disney gebeld worden of we langs konden komen voor een poging, we twijfelden want hallo Disney. Dat de kliniek voor ons langer open bleef en die poging dus hartstikke raak was. En dat B daarom van achtbanen houdt ;)'
pi_210689685
Dat is wel een mooi verhaal @exode O+!

De oudste was zondag in Walibi met een partijtje (hallo, waarom had ik vroeger niet dat soort vriendjes?!). Hij is in alle achtbanen geweest waar hij qua lengte in mocht (nét 1.40) :D. Die durft meer dan ik. De jongste is juist snel bang, dat is jammer. De mildere achtbanen gaan uiteindelijk wel goed en vindt hij ook leuk, maar het traject voor we zover zijn, is best vermoeiend ;). En dan ook altijd de balans zoeken tussen hem serieus nemen en de drempel over helpen…

Die verklede Disney-figuren daar gruwelen we allemaal van. Ik heb ook nooit begrepen dat er kinderen zijn die daar dus juist blij en enthousiast van worden :@. Maar de sfeer en aankleding van het park zijn wel fantastisch. Vroeger was de rij in de Efteling saai en rechttoe rechtaan, bij Disney was de wachtrij al een belevenis op zich. Dat is me van mijn eerste bezoek het meest bijgebleven.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 20 september 2023 @ 03:43:14 #190
37150 livelink
pi_210691346
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 22:03 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb geen ervaring met kinderen met angsten, maar wel zeer uitgebreide ervaring met angsten an sich. Wat ik nu ga zeggen is voor volwassenen van toepassing, en ik weet dus niet of het 1-op-1 te vertalen is naar kinderen, daar ligt niet mijn expertise. In mijn ervaring is het wel zo dat dingen niet doen door angst, de angst/drempel om het alsnog/een volgende keer wel te doen, alleen maar groter maakt. Om dat tegen te gaan zijn er twee stappen die je zou kunnen doen: niet vermijden (dus ondanks angst, proberen dingen toch zoveel mogelijk te blijven doen) en exposure (bewust situaties opzoeken waar je bang voor bent). Mijn eigen therapie bestaat er juist uit goed uit te vogelen waar de angst hem precies in zit, en de situaties die ik eng vind niet te vermijden, en die angst juist op te zoeken (exposure). Dus: welke als-dan gedachten zitten erachter? In mijn geval bv: als ik op een feestje ziek word en lang op de wc zit, dan vinden mensen me vies. Stap 1 is dan niet vermijden - dus in mijn geval wel naar feestje gaan, ook al ben ik bang dat ik dan misschien ziek word en lang op de wc zit en mensen me vies vinden. Stap 2 is dan juist bewust lang op de wc gaan zitten, om te ervaren dat mensen helemaal niet zo reageren als ik denk, en als wel, dat ik dat dan ook wel aan kan.

Vanuit die kennis zou ik dus enerzijds proberen natuurlijk wel begripvol en empathisch te zijn, en uit te vragen wat hem precies angstig maakt in de situaties die je opnoemt (misschien zie je dan dat de onderliggende angst in meerdere situaties hetzelfde is, of er zijn juist wel verschillende angsten), maar anderzijds ook wel proberen hem op een liefdevolle manier toch wel dingen te laten doen die hij eng vindt (dus in elk geval het niet-vermijden). Zodat hij kan ervaren en voelen dat datgene waar hij bang voor is, niet gebeurt. En als je dat meerdere keren doet, dooft die angst-respons uiteindelijk uit.

Ik snap het gevoel van niet willen dwingen heel goed, en ik denk dat het ook belangrijk is om niet iets te proberen waar iemand echt totaal nog niet klaar voor is. Maar tegelijkertijd is het als je zelf die angst hebt, ook enorm moeilijk om toch die stap te zetten, ook al wil je het eigenlijk wel. Als ik me 'gedwongen' voel (het is bv een bruiloftsfeest van een supergoede vriendin, of het is iets wat ik voor mijn werk moet doen) dan vind ik het nog steeds eng, maar doe ik het wel. Terwijl als ik me niet gedwongen voel, ik eerder dan toch niet zal gaan - wat op korte termijn fijner voelt, maar me op lange termijn alleen maar verder weg brengt van waar ik wil zijn. Iets opzoeken wat eng is, maar je zelf wel graag zou willen en daar dan een duwtje bij in de rug krijgen dus. Wat mij in het begin ook helpt is bv afspraken over tijd, om het overzichtelijk te laten voelen. Bv: ik moet naar het feestje, en ik wil minimaal een half uur blijven, maar dan mag ik weg als ik wil. Meestal wil ik dat tegen die tijd dan helemaal niet meer, maar alleen al die afkadering maakt dat ik het tevoren minder eng vind. Zoiets zou je bv bij voetbalwedstrijd spelen misschien ook kunnen doen (mogen ze bij jeugd onbeperkt wisselen?). Dat je bv kijkt of je samen kunt afspreken dat hij het vijf minuten probeert, maar dat als hij daarna wil wisselen en de rest wil kijken, dat mag. Desnoods laat je hem dan thuis al eens ervaren hoe lang/kort vijf minuten is, bv dat je hem laat spelen voor vijf minuten. En dat hij dan wat meer een beeld heeft van wat vijf minuten is, en hopelijk voelt dat dan wel te overzien, en wil hij dat wel proberen. Dan is het wel zaak om ook echt door te zetten natuurlijk, anders krijg je toch weer de 'beloning' van opluchting als je toch niet hoeft, ipv dat je merkt dat het meevalt als je gaat.

Misschien dat Amsel iets kan zeggen over of therapie bij kinderen hier ook op lijkt of niet :)

En sorry voor het lange verhaal :+
Ik vind het knap hoe je dit aanpakt.
pi_210691529
Wij hebben ook wel eens drie vreselijke dagen Disney gehad omdat mijn toen peuter niet te hebben was. Ik weet niet wat er mis ging naar hij is nog nooit drie dagen zo dwars, vervelend en chagrijnig geweest. Het was ook niet recht te breien dus naast tof was het ook hard afzien voor ons. En dan kan je de blijkbaar onvermijdelijke randzaken zoals het teleurstellende ontbijt, de gore wc's en nergens goede koffie ook minder goed incasseren. Oh ja, en de schijnwerper die op ons hotelraam gericht stond waardoor de kamer baadde in het licht; een klacht waar de medewerkers echt niets van begrepen waardoor ik eindeloos heb moeten leuren voor een nieuwe kamer ;(

Ik ben niet afgeknapt op Disney trouwens :P Zoon kan het zich niet herinneren en begrijpt ook niet wat zijn probleem was. Hij wil dolgraag nog een keer dus misschien doen we dat wel als de kleine wat groter is. Hopelijk heeft hij een iets ander temperament :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 20 september 2023 @ 11:34:50 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210693539
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:31 schreef livelink het volgende:

[..]
Grappig, ik was net mijn foto's terug aan het kijken en de enige foto's waar mijn zoontje blij op stond was in het hotel. Tijdens het ontbijt liepen daar figuren rond. En kijk hem blij/verwonderd zijn bij Donald :D

[ afbeelding ]
voor onze jongste zijn en waren de ontmoetingen met die Disney-figuren ook het belangrijkste. Toen we 10 jaar getrouwd waren zijn we voor 't eerst een keer in Disney-Parijs geweest met z'n allen. Helaas vond Cato dat behalve interessant ook erg spannend, dus dan hadden we een uur in een rij gestaan voor zo'n ontmoeting met Minnie ofzo en dan wilde ze op het laatst toch niet meer. Afgelopen mei zijn we met z'n tweeën naar Disney world in Florida geweest, de ontmoetingen met de karakters waren nog steeds het hoofddoel voor (inmiddels) hem/hen. Maar ook nog steeds erg stressvol, ook al weet ie dondersgoed dat daar gewoon maar acteurs in zitten. We hebben wel in alle parken de belangrijkste figuren opgezocht (er zijn overzichten van wie waar staat, Mushanga :) ). Mij persoonlijk doet het allemaal niet zoveel, maar ik vind 't wel leuk om te zien hoe mijn kind ervan kan genieten en die heeft zich ook enorm verdiept in allerlei details over de attracties (m.n. de animatronics enzo).
in de haak.
pi_210693961
Ik heb een medische middag voor de boeg. Kinderfysio met B, die was al gepland. Maar vanochtend even met huisarts overlegd over Juul. Ze heeft sinds de zomer een nare schaafwond/brandschaaf dinges op binnenkant bovenbeen. Is gebeurd op een springkussen met een korte broek. Sindsdien gaat ie dicht en lijkt te genezen en gaat toch weer open. Nu dus ook en nu zitten er zelfs blaren omheen. Ze wil ook niet naar de wc omdat ze bang is dat het erlangs gaat en dus pijn doet.

Nu kunnen we zelf wel gaan aanklooien met steriel verband etc maar voor hetzelfde geld is het gaan ontsteken of zo. En het zit op die plek ook gewoon in de weg, zelfs een pleister vindt ze er naar zitten.

Maar we eten vanavond boerenkoolstamppot *O* Tegen mijn 'principe' dat het eerst gevroren moet hebben omdat boerenkool van het land dan lekkerder is, maar ik had er zoveel zin in.
  woensdag 20 september 2023 @ 14:28:01 #194
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210695214
@exode stamppot O+ Eten we hier het hele jaar door. De manier om lekker een stoot groenten naar binnen te krijgen, want hij is er gek op.

@vlindertje89 Mooi verhaal! Ik herken er een hoop in van wat we al doen. Afgelopen zaterdag tijdens de wedstrijd hebben we op die manier afspraken gemaakt over het 'keepen'. Hij heeft het netjes 10 minuten geprobeerd, maar ging daarna helemaal over de rooie. Van mij hoeft hij dan niet meer. Knap dat hij het probeerde. Hij deed het geweldig, wat ik hem heel vaak heb verteld.
pi_210695310
Hoi, ik val even binnen. Ik heb het prematurenpakket in huis en ik wil er eigenlijk van af. Ik ben nog maar heel weinig op Fok! en heb geen zin in de verantwoordelijkheid om bereikbaar te zijn enzo. Voelt iemand zich bereid om het in huis te nemen? Uiteraard betaal ik de verzendkosten.

:s)
  woensdag 20 september 2023 @ 15:16:27 #196
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210695580
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 14:39 schreef B.ertha het volgende:
Hoi, ik val even binnen. Ik heb het prematurenpakket in huis en ik wil er eigenlijk van af. Ik ben nog maar heel weinig op Fok! en heb geen zin in de verantwoordelijkheid om bereikbaar te zijn enzo. Voelt iemand zich bereid om het in huis te nemen? Uiteraard betaal ik de verzendkosten.

:s)
Dat gaat hier wellicht nog nodig zijn, dus het mag deze kant op! :)
pi_210695774
Heh wat waar :o O+ :'(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_210696041
L-E O+
pi_210696424
Speaking of Disney.. T spaart de AH plaatjes.. ze heeft een paar dubbele om te ruilen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 20 september 2023 @ 23:20:03 #200
331 Merel
Be here now.
pi_210700996
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 22:03 schreef vlindertje89 het volgende:

Amsel hier die nog onder haar andere naam was ingelogd O-)

Ik heb zelf als twintiger exposure-therapie gehad omdat ik een fobie voor prikken had. Dat begon met tekeningen van injectienaalden bekijken (zat ik in een hoekje te huilen omdat ik het plaatje zo eng vond :') ) en ging steeds een stapje verder, inclusief bezoekje met de psycholoog aan de bloedbank om te kijken hoe dat was. Het idee is inderdaad dat je je angst niet ontloopt maar gaat ontdekken wat er met je gebeurt als je toch datgene doet waar je zo bang voor bent - en dat dan blijkt dat je er best mee kunt dealen. Heeft me enorm geholpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Merel op 20-09-2023 23:30:05 ]
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_210701231
Dat laatste is ook ontzettend herkenbaar. Ik heb het al 14 jaar, heb zelf psychologie gestudeerd. Ik weet rationeel gezien inmiddels exact hoe het werkt, wat triggert, dat het in werkelijkheid nooit zo erg is als mijn gedachten/lijf me willen doen geloven.. maar het vóélt op dat moment nog steeds wel heel erg echt. Ik hoop dat mijn huidige therapie net het verschil gaat maken dat mijn vorige therapieën nog niet hebben gedaan (allemaal steeds wel stapjes beter gemaakt, maar het beperkt me toch ook nog steeds wel teveel).

Dank voor je uitgebreide antwoord, en wat lastig om bij je dochter te zien kan ik me zo voorstellen :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 september 2023 @ 05:43:06 #202
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210701839
:o Erwin Olaf is overleden
Today is life -

Dale Carnegie
pi_210702527
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 05:43 schreef Ynske het volgende:
:o Erwin Olaf is overleden
Ja, ik las het gistermiddag. Ook nog veel te jong. -O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210703042
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:51 schreef Tink89 het volgende:
Woensdag bezichtiging... ik vind het spannend!
Hoe was de bezichtiging?
  donderdag 21 september 2023 @ 11:49:18 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210704076
Het vervelende van exposure-therapie vind ik dat je uiteindelijk je angst onder ogen moet zien. Ik heb dus enorme vliegangst, en wilde een anti-vliegangst-cursus gaan doen, maar die zijn (bijna) allemaal inclusief vliegreis, dus daar ga ik me dan dus niet voor inschrijven :').
Afgelopen mei gingen we naar Turkije met de schoonfamilie. Kon ik echt niet onderuit. Op zowel de heen als terugweg een mega paniekaanval gehad, dus weet niet of het veel heeft geholpen qua angst vermindering :P.

[ Bericht 17% gewijzigd door Burdie op 21-09-2023 12:00:08 ]
KuikenGuppy
  donderdag 21 september 2023 @ 12:00:41 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_210704149
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 11:49 schreef Burdie het volgende:
Het vervelende van exposure-therapie vind ik dat je uiteindelijk je angst onder ogen moet zien. Ik heb dus enorme vliegangst, en wilde een anti-vliegangst-cursus gaan doen, maar die zijn (bijna) allemaal inclusief vliegreis, dus daar ga ik me dan dus niet voor inschrijven :').

Maar het is toch niet zo dat ze je zomaar op het vliegtuig zetten mag ik aannemen :P Het idee van zo'n cursus is denk ik juist dat je uiteindelijk die vliegreis wel durft te maken, dus is het logisch dat die erin zit? (Maar dat weet je zelf ook wel natuurlijk, angst is irrationeel en als het om spinnen zou gaan zou ik je helemaal snappen :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 september 2023 @ 12:11:38 #207
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210704236
Haha nee true, maar bij het boeken van zo'n cursus heb je dus die angst nog wel, en absoluut niet het vertrouwen dat die écht over gaat. :P. Dus dat is wel een extra drempel.
KuikenGuppy
  donderdag 21 september 2023 @ 12:14:12 #208
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210704261
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 09:50 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Hoe was de bezichtiging?
Gezellig met de makelaar geouwehoerd, maar er moet nog veel meer aan gebeuren dan we zelf ingeschat hadden (en we zijn echt niet vies van verbouwen) en we hadden niet het geval dat het met een half ton verbouwingsbudget ons droomhuis zou worden. Dus we zoeken door... Er komt bij ons in het dorp niet veel te koop.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 21 september 2023 @ 12:16:10 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_210704278
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:11 schreef Burdie het volgende:
Haha nee true, maar bij het boeken van zo'n cursus heb je dus die angst nog wel, en absoluut niet het vertrouwen dat die écht over gaat. :P. Dus dat is wel een extra drempel.
En het gedeelte dat je weghaalde: kut :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210704668
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:14 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Gezellig met de makelaar geouwehoerd, maar er moet nog veel meer aan gebeuren dan we zelf ingeschat hadden (en we zijn echt niet vies van verbouwen) en we hadden niet het geval dat het met een half ton verbouwingsbudget ons droomhuis zou worden. Dus we zoeken door... Er komt bij ons in het dorp niet veel te koop.
Jammer zeg!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 21 september 2023 @ 13:43:35 #211
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210705056
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:16 schreef Troel het volgende:

[..]
En het gedeelte dat je weghaalde: kut :(
Ja, ik typ wat en denk later: wie zit er op te wachten en haal het dan weg :@. Maar ja. Dank. :*.
KuikenGuppy
  donderdag 21 september 2023 @ 13:54:18 #212
35189 Troel
scherp en bot
pi_210705136
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 13:43 schreef Burdie het volgende:

[..]
Ja, ik typ wat en denk later: wie zit er op te wachten en haal het dan weg :@. Maar ja. Dank. :*.
Ik snap je heel goed hoor, heb ik ook regelmatig (vooral de laatste paar dagen). Maar ik merk dat het soms wel gewoon oplucht om het even te zeggen, zelfs als er niemand op zit te wachten. En ook al zit men er niet op te wachten, dan kan men alsnog wel meeleven. (En wie zit er op te wachten is natuurlijk toch al stom eigenlijk he, dat we ons daardoor laten leiden ;) ).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210705206
@Troel, hoe is het met jou inmiddels?

@Tink89, jammer van dit huis :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 21 september 2023 @ 14:08:29 #214
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210705245
Heeft @Chanty niet zo'n cursus gedaan met haar spinnen angst
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 21 september 2023 @ 14:14:08 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210705300
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 14:08 schreef Ynske het volgende:
Heeft @:Chanty niet zo'n cursus gedaan met haar spinnen angst
Die heeft nu een spin als huisdier.
Nog een reden om geen vliegangstcursus te doen, ik heb geen geld voor een privé jet :P.
KuikenGuppy
  donderdag 21 september 2023 @ 14:35:45 #216
35189 Troel
scherp en bot
pi_210705534
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 14:04 schreef Nijna het volgende:
@:Troel, hoe is het met jou inmiddels?

@:Tink89, jammer van dit huis :*
Ik ben thuis. Verder voelt het alsof ik overreden ben door een vrachtwagen ofzo, dus het duurt nog even voordat ik weer fit genoeg ben voor werk, leuke dingen (alhoewel mijn werk ook leuk is!) en dergelijke.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210705923
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 14:14 schreef Burdie het volgende:

[..]
Die heeft nu een spin als huisdier.
Nog een reden om geen vliegangstcursus te doen, ik heb geen geld voor een privé jet :P.
Ja, je moet het dan natuurlijk wel minstens 1x per jaar onderhouden. Dat is met spinnen een stuk makkelijker dan met vliegangst. "Sorry schat. Ik moet echt in september weer naar Malaga. Die vliegangst, zie je. Te duur om met z'n allen te gaan elk jaar, dus tja... " :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210706097
Wij waren 13 jaar geleden in Disney @trui en weet niet of dat toen al zo was.
Met zoon wel naar Plopsa Coevorden geweest, die was in to alles van studio100 maar met Plop op de foto was een stap te ver :') :D

Ik geloof best dat je met een cursus van bepaalde angsten af kan komen, maar met vliegangst geloof ik daar helemaal niets van. Je bent van de grond los, hoog in de lucht en alles wat omhoog gaat, komt ook weer naar benee.
Ik vlieg wel, als het écht moet. Niet voor vakantie want dat kan met de auto of trein. Maar áls ik dan vlieg, dan ben ik er niet helemaal, zeg maar. Met dank aan de oxaatjes :')
If they say
  donderdag 21 september 2023 @ 15:58:38 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210706172
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 15:51 schreef Mushanga71 het volgende:
Wij waren 13 jaar geleden in Disney @:Trui en weet niet of dat toen al zo was.
Met zoon wel naar Plopsa Coevorden geweest, die was in to alles van studio100 maar met Plop op de foto was een stap te ver :') :D

Ik geloof best dat je met een cursus van bepaalde angsten af kan komen, maar met vliegangst geloof ik daar helemaal niets van. Je bent van de grond los, hoog in de lucht en alles wat omhoog gaat, komt ook weer naar benee.
Ik vlieg wel, als het écht moet. Niet voor vakantie want dat kan met de auto of trein. Maar áls ik dan vlieg, dan ben ik er niet helemaal, zeg maar. Met dank aan de oxaatjes :')
Die van mij zijn 9 jaar over datum, die durf ik niet meer te nemen :').
KuikenGuppy
pi_210706195
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 11:49 schreef Burdie het volgende:
Afgelopen mei gingen we naar Turkije met de schoonfamilie. Kon ik echt niet onderuit. Op zowel de heen als terugweg een mega paniekaanval gehad, dus weet niet of het veel heeft geholpen qua angst vermindering :P.
Ik begrijp dit helemaal.
Ik heb een vogelfobie, wil daar eigenlijk graag vanaf, maar het idee dat ik daarvoor vogels in mijn buurt moet hebben (laat staan aan moet raken, instant kippenvel bij het idee) kan ik gewoon niet aan.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210706633
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 15:58 schreef Burdie het volgende:

[..]
Die van mij zijn 9 jaar over datum, die durf ik niet meer te nemen :').
Das idd wel héél erg over de datum :D
Je zou bij de ha nieuwe kunnen vragen als je moet vliegen. Mij helpt het echt :Y
If they say
  donderdag 21 september 2023 @ 17:19:53 #222
37150 livelink
pi_210706752
Mijn moeder had ook heel erge vliegangst en toen werd haar kleinkind in Curacao geboren.... Dus haar eerste vliegreis was meteen naar Curacao. Mijn man is met haar meegegaan. Die wilde ook wel naar Curacao en mijn moeder wilde niet alleen vliegen.
  donderdag 21 september 2023 @ 17:26:41 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210706802
En, was ze er toen vanaf @livelink?
KuikenGuppy
pi_210706823
Ik weet wel dat je klemzuipen in het vliegtuig als je vliegangst hebt niet helpt. Dat probeerde een vriend van ons toen we naar Londen vlogen. Dat liep kotsend in de wc af.

MAAR hij heeft het inmiddels onder controle, ook door therapie, ik weet niet welke methode exact.
  donderdag 21 september 2023 @ 17:34:08 #225
37150 livelink
pi_210706845
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:26 schreef Burdie het volgende:
En, was ze er toen vanaf @:livelink?
Nou, het is nog steeds niet iets wat ze voor de lol gaat doen. Maar ze weet nu dat ze in geval van nood durft te vliegen.
pi_210706858
Wow @LeSage dat lijkt me echt heel lastig :{ Vogels zijn niet te vermijden.

Ik heb nu een paar keer gevlogen, 5x, maar het zal nóóit maar dan ook nóóit een angstvrije onderneming worden :N
If they say
pi_210706880
Ik ben over m’n vliegangst gegroeid nadat ik 2x een intercontinentale vlucht heb gedaan.
  donderdag 21 september 2023 @ 17:47:56 #228
35189 Troel
scherp en bot
pi_210706932
Ik vind vliegen heerlijk. Alsof je op een schommel zit met je ogen dicht, maar dan zonder dat je je benen moet bewegen :@

Ik doe het alleen nooit. Laatste keer was meer dan 10 jaar terug.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210706986
Ik heb een ontzettend hekel aan vliegen, geen angst, het gewoon vreselijk vinden.
Alles bij elkaar heb ik denk ik meer dan 30 keer gevlogen, maar de 'haat' is niet minder geworden.
Ik word er onrustig van en weet ook heel goed hoe het komt.

Ergens dit jaar moet ik nog naar Londen voor werk, dat probeer ik met de trein te plannen.
  donderdag 21 september 2023 @ 17:58:58 #230
37150 livelink
pi_210707011
Ik vind het vliegen zelf niet erg, maar reizen in het algemeen wel. Ik vind reizen ongelooflijk veel gedoe en tijdrovend en dan maakt het me niet uit welk vervoersmiddel.

En zo zit ik met het dilemma dat ik echt wel ergens zou willen zijn, maar er niet naar toe wil reizen. Waardoor je dus feitelijk nergens komt.
pi_210707103
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 17:36 schreef Mushanga71 het volgende:
Wow @:LeSage dat lijkt me echt heel lastig :{ Vogels zijn niet te vermijden.

Ik heb nu een paar keer gevlogen, 5x, maar het zal nóóit maar dan ook nóóit een angstvrije onderneming worden :N
Ik kan ze in de buitenlucht meestal wel verdragen. Als het maar niet te dichtbij is. Pleinen in grote steden zijn bijvoorbeeld wel een probleem.
En toen er een tijdje terug een duif binnen vloog bij de lunchroom waar ik werk kreeg ik een paniekaanval. Daar schrokken mijn collega’s dan weer van :D
Mijn grootste vogelangst zit denk ik bij kippen. Die komen regelmatig in mijn nachtmerries voor :')
pi_210707110
Ik vind reizen heerlijk, vooral als het alleen is en dan het liefst vliegen of openbaar vervoer. Rust, verplicht lezen of iets luisteren, want iets nuttigs doen kan dan niet.
  donderdag 21 september 2023 @ 18:54:50 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_210707481
Ik heb maar 1 irreële angst en dat is lopen over glasplaten of roosters. Maar dat komt dusdanig weinig voor dat ik er geen therapie voor hoef.
disclaimer
  donderdag 21 september 2023 @ 18:56:35 #234
37150 livelink
pi_210707502
Over roosters lopen vind ik niet eens zo'n irreeële angst. Ik kom ze vaak tegen op wandelingen en je breekt soms echt je nek bijna. Soms heb je van die voetgangerhekjes ernaast en dat is geen overbodige luxe.
  donderdag 21 september 2023 @ 19:12:04 #235
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210707758
Ik heb dan wel angsten, maar ik wil het ook niet laten, dus doe ik sommige dingen met klamme handjes. Zoals in een funiculare stappen, want funiculare O+

Het zijn daardoor ook geen angsten waar ik iets mee moet. Scheelt weer.
pi_210707993
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 18:54 schreef SQ het volgende:
Ik heb maar 1 irreële angst en dat is lopen over glasplaten of roosters. Maar dat komt dusdanig weinig voor dat ik er geen therapie voor hoef.
Die heb ik ook maar dat komt voort uit hoogtevrees. En dat is niet echt een angst geloof ik maar meer een afwijking
pi_210708036
quote:
1s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:11 schreef Burdie het volgende:
Er is echt weinig zo goed te behandelen als enkelvoudige fobieën, dus de kans dat het met exposure beter wordt is heel reëel ^O^
pi_210708093
En exposure gaat inderdaad geleidelijk met stapjes die je wel aandurft. Ik vind het best zonde om je leven te laten beheersen door iets waar je potentieel in enkele weken verlost van kan zijn.
  donderdag 21 september 2023 @ 19:42:45 #239
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210708164
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 19:27 schreef Kyara het volgende:

[..]
Die heb ik ook maar dat komt voort uit hoogtevrees. En dat is niet echt een angst geloof ik maar meer een afwijking
Dat moet je uitleggen. Ik heb namelijk hoogtevrees en dat voelt wel als een angst eerlijk gezegd :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_210708225
quote:
7s.gif Op donderdag 21 september 2023 14:35 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik ben thuis. Verder voelt het alsof ik overreden ben door een vrachtwagen ofzo, dus het duurt nog even voordat ik weer fit genoeg ben voor werk, leuke dingen (alhoewel mijn werk ook leuk is!) en dergelijke.
Fijn dat je weer thuis bent, nu dan eerst maar rustig aan opknappen :*

Ik heb denk ik milde vliegangst. Heb wel een paar keer gevlogen, maar ik vind het geen fijn idee om zo hoog in de lucht te zitten. Niet tot in paniekstand, maar wel onrustig.

Ik had enorme tandartsangst maar met behulp van mijn ontzettend lieve en geduldige tandarts (en een psycholoog) zijn we zo ver gekomen dat ik niet meer met buikpijn naar de (inmiddels een andere) tandarts ga, zelfs niet als ik een gaatje moet vullen. Stuk beter zo!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')