abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210713910
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 08:45 schreef Burdie het volgende:
Nou, ik was gisteren dus naar de sportfysio geweest voor mijn heupen. Waarschijnlijk heb ik mezelf een verkeerde houding aangeleerd waarmee ik mijn heupen continu overbelast.
Dus daar moet ik mee aan de slag. Nou vroeg ik me af, zou een podotherapeut hier ook wat in kunnen betekenen? Iemand ervaring mee?
Goed dat je gegaan bent en ook een oorzaak hebt nu! Een verkeerde houden kan wellicht met zooltjes worden opgelost, maar ik zou het ook even aan de fysio vragen.

Ik heb sinds een tijdje ook last van mijn rechterheup. Nog niet zo erg dat ik het de tijd waard vind om naar de fysio te gaan. Ik hoopte dat het ook weer vanzelf weg zou trekken na een rare beweging ofzo, maar daar ziet het niet naar uit :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 22 september 2023 @ 09:10:31 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_210713976
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 08:46 schreef exode het volgende:

[..]
B is deze week door zijn fysio doorverwezen naar de podotherapeut. Op zich moet jouw fysio dat ook in kunnen schatten. Ik zou het dus aan hem/haar vragen.
Dit was een los bezoekje, op het spreekuur vanuit de sportvereniging. Dus als ik er wat mee wil, moet ik eerst apart een intake plannen. Ik hoopte eigenlijk dat iemand hier zou zeggen het te herkennen en dat het met steunzolen magisch verholpen kan worden. En zo een fysio traject uit te sparen, want als ik ergens geen zin in heb... :')
KuikenGuppy
pi_210714018
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 09:10 schreef Burdie het volgende:

[..]
Dit was een los bezoekje, op het spreekuur vanuit de sportvereniging. Dus als ik er wat mee wil, moet ik eerst apart een intake plannen. Ik hoopte eigenlijk dat iemand hier zou zeggen het te herkennen en dat het met steunzolen magisch verholpen kan worden. En zo een fysio traject uit te sparen, want als ik ergens geen zin in heb... :')
Zooltjes zijn meestal een aanvulling op fysio of zelf je spieren sterker maken.
Sorry....

Bij B is het ook voor oa zijn heupen om het te ontlasten. Maar hij moet wel oefeningen blijven doen.
pi_210714031
@Phaidra, beterschap voor de oudste :*.

@Burdie, als het een verkeerd aangeleerde houding is, dan weet ik niet of een podotherapeut daar iets mee kan. Maar als de verkeerde houding komt door bv doorgezakte voeten oid, dan kan je met zooltjes wel iets.
Ik had zelf last van mijn knieën en nu met steunzolen gaat het veel beter.
Nou gebruikte ik ze niet met hardlopen, maar toen kreeg ik dus (hoe verrassend...) last van mijn knieën. Nu doe ik ze ook in mijn hardloopschoenen en gaat het een stuk beter.
Volgens mijn fysio kon ik voor het hardlopen ook prima universele sportzooltjes gebruiken, maar dit werkt, dus ik laat het maar zo eerst.
Fake it till you make it...
  vrijdag 22 september 2023 @ 10:05:53 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_210714293
Wat ik het fijne vind aan de podo is dat het laagdrempelig is, maar dat je wel tips krijgt. Door de podo kwamen we achter dingen die we niet wisten. Ik zou het zeker als aanvulling zien!

Beterschap @Phaidra of misschien eerder sterkte ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210714717
Mijn kinderen en ik hebben een iets andere heupstand, iets met erfelijkheid. De ha vond toen dat dochter zooltjes moest hebben want haar voet-beenstand week/wijkt wat af maar heeft daar nooit last van gehad. Podoloog geweest, zooltjes aangemeten. En toen begon de ellende. Haar heupen ging knakken en dat deed zeer. Wij terug naar de podo, zooltjes bijgesneden maar zodra ze het knakken weer voelde, moest ze meteen bellen. We liepen de deur uit en het knakken begon wéér. Direct terug en ermee gestopt.
Ze was toen een jaar of 15, maar nu, 10 jaar later heeft ze nog wel last van haar heupen ;(

Wat ik hiermee zeggen wil, is dat zooltjes niet voor iedereen geschikt zijn.

En beterschap voor zoon @Phaidra
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  vrijdag 22 september 2023 @ 10:51:38 #257
35189 Troel
scherp en bot
pi_210714731
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 10:49 schreef Mushanga71 het volgende:

Wat ik hiermee zeggen wil, is dat zooltjes niet voor iedereen geschikt zijn.
Mijn oudste is geweest voor een checkup en had geen zooltjes nodig. Jongste wel en ik ook, maar dat was wel na flinke controle, scans en noem maar op. Ik denk dat je de podo tien jaar terug niet kunt vergelijken met een podo nu.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210714814
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 september 2023 10:51 schreef Troel het volgende:

[..]
Mijn oudste is geweest voor een checkup en had geen zooltjes nodig. Jongste wel en ik ook, maar dat was wel na flinke controle, scans en noem maar op. Ik denk dat je de podo tien jaar terug niet kunt vergelijken met een podo nu.
Dan is dat een hele verbetering :Y
Bij haar werden niet eens foto's genomen. Ja, later bij de orthopeed want daar belandde ze uiteindelijk door die zooltjes.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210714869
Bij B zijn ook loopfilmpjes gemaakt dus inderdaad er wordt goed gecheckt nu.
pi_210715235
Wel allemaal naar Rondom Podotherapeuten gaan hoor!
pi_210715356
Ik wil eigenlijk liever geen zooltjes. Die worden zo hoog bij mij dat ik geen normale schoenen meer aan kan. Heb al brede voeten en een hoge wreef. Dus dat in combinatie met zooltjes is geen goede combo.

Jaren geleden wel zooltjes gehad. Nu al jaren niet meer in gebruik en dat gaat eigenlijk goed. Of tenminste het ging goed. Want ik ben bang dat ik er weer aan zal moeten gaan geloven. Heb al weken pijn onder m’n voet. Het varieert hoeveel last ik er van heb. Maar gisteren toch maar de fysio gebeld omdat ik er nu toch wel heel veel last van heb (4 weken te laat gebeld dus eigenlijk ;) ). Hopelijk dat zij me van de klachten af kan helpen.

Merk wel dat veel collega’s voetklachten hebben trouwens.. dus wellicht het vele staan icm de schoenen misschien toch niet de beste combinatie. :P
  vrijdag 22 september 2023 @ 12:06:24 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_210715442
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 11:56 schreef hilliebillie het volgende:
Ik wil eigenlijk liever geen zooltjes. Die worden zo hoog bij mij dat ik geen normale schoenen meer aan kan. Heb al brede voeten en een hoge wreef. Dus dat in combinatie met zooltjes is geen goede combo.

Jaren geleden wel zooltjes gehad. Nu al jaren niet meer in gebruik en dat gaat eigenlijk goed. Of tenminste het ging goed. Want ik ben bang dat ik er weer aan zal moeten gaan geloven. Heb al weken pijn onder m’n voet. Het varieert hoeveel last ik er van heb. Maar gisteren toch maar de fysio gebeld omdat ik er nu toch wel heel veel last van heb (4 weken te laat gebeld dus eigenlijk ;) ). Hopelijk dat zij me van de klachten af kan helpen.

Merk wel dat veel collega’s voetklachten hebben trouwens.. dus wellicht het vele staan icm de schoenen misschien toch niet de beste combinatie. :P
Schoenen kunnen veel doen. Zorgen voor goede schoenen is stap 1. Ik ben oprecht blij met de input van mijn podo. Kon van tijd tot tijd nauwelijks lopen. De zenuwen bleken tussen mijn botjes te schuiven o.i.d.
Mijn podo adviseert ook goed te kijken naar de schoenen en de stevigheid etc.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 22 september 2023 @ 12:10:51 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210715473
Ik heb vrij brede voeten en ben ook zo blij met mijn (hoge) wandelschoenen, het zijn Meindl schoenen, en volgens mij niet de standaard breedtemaat, maar ze zijn echt een zegen vergeleken mijn ANWB wandelschoenen die al redelijk breed waren, wat een verschil, vooral balen dat ik niet eerder echt goede wandelschoenen heb gekocht.

Ik ben hier geweest:
https://www.bredewandelschoenen.nl/
En voor een paar lage ga ik daar volgend jaar ook weer naartoe.
Is op loopafstand van het station overigens, mocht iemand met de trein willen gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_210715511
@Burdie Ik ben als tiener voor problemen met mijn houding bij cesartherapie geweest, zou je ook eens naar kunnen kijken. Maar dat kwam naast de podotherapeut, ik heb zulke stomme voeten dat ik echt niet lekker/goed loop zonder steunzolen helaas.
Voor mij zijn de zooltjes juist wel een uitkomst, want ik heb smalle, lage voeten en zo wordt mijn schoen wat meer gevuld.
  vrijdag 22 september 2023 @ 13:10:10 #265
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210716002
@Burdie ik werd vanwege mijn verkeerde (loop)houding ook doorgestuurd naar een caesartherapeut en ik heb hier veel aan gehad.
pi_210717497
Tip voor een goedkope voorjaarsvakantie, speciaal voor @TolstoiFan omdat je ook Beach Resort kunt boeken.

Albert Heijn verkoopt nu vouchers van Roompot voor ¤139 voor een weekend of midweek. Wij gaan nu dus voor ¤278 een week (weekend direct gevolgd door een midweek) naar een huisje tijdens de voorjaarsvakantie. Wellicht dat we op maandag even de auto weer vol met spullen moeten gooien tijdens het zwemmen, maar voor nog geen ¤300 voor een week tijdens de schoolvakantie heb ik dat wel over :)

Vorig jaar hebben we een weekendje Marinapark Volendam gedaan met deze actie, was ook goed bevallen voor een paar dagen typisch Holland.

En je krijgt er nog Disney-stickers bij ook als je het in de winkel koopt!
pi_210717570
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 11:42 schreef amaranta het volgende:
quote:
Die zitten hier niet, maar ben tevreden met mijn podotherapeute.

@hilliebillie, ze heeft ze bij mij dunner gemaakt nadat ik op een gegeven moment gewoon geen schoenen meer kon vinden omdat de schoen al vol zat met zooltje. Nu is het nog wel zoeken, maar ik ga altijd op afspraak naar zo'n schoenen toko hier een paar dorpen verderop en die hebben me al een aantal keer goed geholpen.
Fake it till you make it...
  vrijdag 22 september 2023 @ 16:50:37 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_210717733
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 16:16 schreef FlyingFish het volgende:
Tip voor een goedkope voorjaarsvakantie, speciaal voor @:TolstoiFan omdat je ook Beach Resort kunt boeken.

Albert Heijn verkoopt nu vouchers van Roompot voor ¤139 voor een weekend of midweek. Wij gaan nu dus voor ¤278 een week (weekend direct gevolgd door een midweek) naar een huisje tijdens de voorjaarsvakantie. Wellicht dat we op maandag even de auto weer vol met spullen moeten gooien tijdens het zwemmen, maar voor nog geen ¤300 voor een week tijdens de schoolvakantie heb ik dat wel over :)

Vorig jaar hebben we een weekendje Marinapark Volendam gedaan met deze actie, was ook goed bevallen voor een paar dagen typisch Holland.

En je krijgt er nog Disney-stickers bij ook als je het in de winkel koopt!
Disneystickers *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 22 september 2023 @ 16:58:05 #269
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210717777
Zocht iemand hier F1 zegels van de Jumbo? Wij gebruiken ze niet namelijk.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_210717790
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 september 2023 16:58 schreef Debsterr het volgende:
Oja, die heb ik ook een paar!
pi_210717796
Ik ga het weekend fijn in na een positief telefoontje O+
  vrijdag 22 september 2023 @ 17:07:00 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_210717845
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 september 2023 16:58 schreef Debsterr het volgende:
@Vicky
disclaimer
pi_210718145
@Debsterr @Hupje
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 21:00 schreef Vicky het volgende:
In het kader van durf te vragen.. mocht er iemand naar de Jumbo gaan en geen punten sparen voor de F1 auto van Max, wil diegene dan aan mij denken? #een brutaalmensheeftdehalvewereld 🤣
Als Vicky is voorzien. Ik zoek er ook nog een paar
https://www.jumbo.com/zeg(...)fb-aedd-989a7378ad1f

En hier zijn nog meer mensen die zoeken: FHF / Gezocht: Jumbo zegels | Max Vertappen schaalmodel
pi_210718236
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 16:28 schreef Nijna het volgende:

[..]
[..]
Die zitten hier niet, maar ben tevreden met mijn podotherapeute.

@:hilliebillie, ze heeft ze bij mij dunner gemaakt nadat ik op een gegeven moment gewoon geen schoenen meer kon vinden omdat de schoen al vol zat met zooltje. Nu is het nog wel zoeken, maar ik ga altijd op afspraak naar zo'n schoenen toko hier een paar dorpen verderop en die hebben me al een aantal keer goed geholpen.
Dat ging bij mij toen niet, omdat juist de dikte van de bolling nodig was.

Maar goed we gaan het zien. Eerst even de fysio proberen. Mocht het niet helemaal weg gaan of weg blijven dan kijk ik wel verder.

quote:
Ik ging eerder naar runners mol (maar dan de vestiging in ehv) omdat ik daar goede verhalen over hoorde. En werd daar ook beter geholpen dan dan waar ik eerst zat (net wat dichter in de buurt). Rondom ken ik niet, maar goede ervaringen mee neem ik aan?
pi_210718244
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2023 17:41 schreef Elleska het volgende:
@:Debsterr @:Hupje
[..]
Als Vicky is voorzien. Ik zoek er ook nog een paar
https://www.jumbo.com/zeg(...)fb-aedd-989a7378ad1f

En hier zijn nog meer mensen die zoeken: FHF / Gezocht: Jumbo zegels | Max Vertappen schaalmodel
Had er (nog) niet veel maar je hebt er 4 bij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')