Ik heb de op niet geschreven.. hij pakt denk ik automatisch de vorigequote:Op zaterdag 9 september 2023 13:59 schreef livelink het volgende:
Je had toch wel een plaatje van een piemel kunnen vinden?
Hoe is het met je?quote:
Beterschap!quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:01 schreef livelink het volgende:
Goede timing bij mij. Ik ben koortsig en heb het dus eerder te koud dan te warm op het moment. Als je dan toch koorts moet hebben, dan het beste als het buiten 30 graden is.
Oh bah!! Beterschap!quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:01 schreef livelink het volgende:
Goede timing bij mij. Ik ben koortsig en heb het dus eerder te koud dan te warm op het moment. Als je dan toch koorts moet hebben, dan het beste als het buiten 30 graden is.
Niet fantastisch… mijn vader was weer thuis maar is gisteren weer opgenomen met een longontsteking. Hij heeft nauwelijks energie en valt veel te veel af. Ik denk dat hij niet lang meer heeft maar mijn vader heeft ons eerder verbaasd dus wie weet.quote:
quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Niet fantastisch… mijn vader was weer thuis maar is gisteren weer opgenomen met een longontsteking. Hij heeft nauwelijks energie en valt veel te veel af. Ik denk dat hij niet lang meer heeft maar mijn vader heeft ons eerder verbaasd dus wie weet.
Zelf ben ik vooral erg moe en heb ik een kort lontje. We zouden graag even eruit willen maar dat zit er nu niet in. Het is even in de overlevingsstand momenteel.
Op zich wel goed hoor, maar een heel ander leven nu he. Ik vind het maar saai.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:48 schreef Vicky het volgende:
@:donna is het bij jullie?
Iets met gevalletje slechte timing.
Wij zijn aan het klussen... het zweet staat op plekken waarvan ik niet wist dat het kon 🤣🤣🤣
Doen jullie zelf mee? Zo ja veel succes!quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:48 schreef LeSage het volgende:
Majo![]()
De jongens en ik hebben net geholpen bij het bloemencorso![]()
Altijd zo gezellig. Waren pas na 9 uur terug en net met de jongens nog het zwembad ingesprongen. Volgend jaar alleen even afspreken dat vriend geen activiteit heeft op de zaterdagavond, want dan kan ik blijven voor de priknacht
We zitten nu al een paar weken in deze situatie en het steeds schakelen is behoorlijk zwaar ja. Vreselijk ook om je vader zo achteruit te zien gaanquote:Op zaterdag 9 september 2023 21:37 schreef livelink het volgende:
Dank jullie. Vanmiddag wat geslapen, dus ik voel me weer iets beter.
Sterkte Majo, zo'n overlevingsstand hou je ook niet te lang vol, maar je hebt helaas geen keuze
Wij gaan morgen voor het eerst kijken bij de parade sinds we in het dorp wonenquote:Op zaterdag 9 september 2023 21:48 schreef LeSage het volgende:
Majo![]()
De jongens en ik hebben net geholpen bij het bloemencorso![]()
Altijd zo gezellig. Waren pas na 9 uur terug en net met de jongens nog het zwembad ingesprongen. Volgend jaar alleen even afspreken dat vriend geen activiteit heeft op de zaterdagavond, want dan kan ik blijven voor de priknacht
Ik heb jaren gebouwd en gefigureerd, maar dat doe ik nu niet. Dus alleen even geprikt. Probeer wel de jongens aan te moedigen, want het is zo’n toffe hobby!quote:Op zaterdag 9 september 2023 23:59 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Doen jullie zelf mee? Zo ja veel succes!
Volgend jaar toch eens plannen om te gaan kijken. Schiet er steeds over heen omdat ik het pas vlak daarvoor weer mee krijg dat het is.
Woon jij in hetzelfde dorp dan? Zuidelijk in het land of juist oostelijk?quote:Op zondag 10 september 2023 04:49 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Wij gaan morgen voor het eerst kijken bij de parade sinds we in het dorp wonen! Mijn man zat al te twijfelen om zich bij het buurtschap aan te melden om te helpen bouwen maar dat was dit jaar qua planning niet zo handig.
Geen idee haha, maar het is hier ook corso parade hier vandaag! Ik woon zuidelijkquote:Op zondag 10 september 2023 09:50 schreef LeSage het volgende:
[..]
Woon jij in hetzelfde dorp dan? Zuidelijk in het land of juist oostelijk?
Ik vind het altijd een groot feest!
Jullie wonen in hetzelfde dorp jaquote:Op zondag 10 september 2023 09:50 schreef LeSage het volgende:
[..]
Woon jij in hetzelfde dorp dan? Zuidelijk in het land of juist oostelijk?
Ik vind het altijd een groot feest!
Maar als het je veel geld kost zijn er toch wel mensen in jouw gezin die het wel leuk vinden. Mijn zoon vond en vindt kermis het hoogtepunt van het jaar. Wij gaan niet op vakantie, dus ik vind het geen probleem om daar wat geld voor neer te leggen, maar het wordt echt met het jaar schrikbarend duurder, ja.quote:Op zondag 10 september 2023 12:22 schreef Adrian4 het volgende:
O ja oliebollen!. Die kan ik vanmiddag wel eens wat gaan halen.
Maar ik heb echt een hekel aan kermis. Dat volk wat uit alle grotten van het dorp komt gekropen en die je normaal dus nooit ziet zijn nu aanwezig.
En verder kost het mij echt veel geld. De kermis is verderop in de straat, dus kan het niet negeren.
Wie weet tref je tzt een nieuwe man die ook aan breakdance doet… je kan er zelfs op selecteren, maar dat is vooral handig bij online daten of speeddaten denk ik. Bij een natuurlijk gesprek komt zoiets meestal niet ter sprake.quote:Op zondag 10 september 2023 12:12 schreef Donna het volgende:
Toch jammer dat ik dat piemelpraat nooit mee zal maken.
Het is hier eind deze maand kermis.
Oliebollen en kip van 't spit.
Hahaha. Ik doelde specifiek op piemelpraat van koters.quote:Op zondag 10 september 2023 12:49 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wie weet tref je tzt een nieuwe man die ook aan breakdance doet… je kan er zelfs op selecteren, maar dat is vooral handig bij online daten of speeddaten denk ik. Bij een natuurlijk gesprek komt zoiets meestal niet ter sprake.
Mijn zoon praat nooit over z’n piemel, ook niet toen hij (de zoon dus) nog klein wasquote:Op zondag 10 september 2023 12:12 schreef Donna het volgende:
Toch jammer dat ik dat piemelpraat nooit mee zal maken.
Het is hier eind deze maand kermis.
Oliebollen en kip van 't spit.
Ik denk indd altijd, jemig ze hebben weer ergens een deur open laten staan hoorquote:Op zondag 10 september 2023 12:22 schreef Adrian4 het volgende:
O ja oliebollen!. Die kan ik vanmiddag wel eens wat gaan halen.
Maar ik heb echt een hekel aan kermis. Dat volk wat uit alle grotten van het dorp komt gekropen en die je normaal dus nooit ziet zijn nu aanwezig.
En verder kost het mij echt veel geld. De kermis is verderop in de straat, dus kan het niet negeren.
quote:Op zondag 10 september 2023 13:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn zoon praat nooit over z’n piemel, ook niet toen hij (de zoon dus) nog klein was
quote:Op zondag 10 september 2023 13:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn zoon praat nooit over z’n piemel, ook niet toen hij (de zoon dus) nog klein was
Ow, dat is wel naar. Maar inderdaad wel erg warm, zeker om dan nog verkleed in een parade rond te lopen. Wel zonde, is toch iets waar de groepen een hele tijd naar toe gewerkt hebbenquote:Op zondag 10 september 2023 15:55 schreef Debsterr het volgende:
Nou, na bijna 1,5 uur huiswaarts gegaan omdat de parade is stil gelegd - 2 onwelwordingen blijkbaarhet is ook wel echt gruwelijk warm buiten.
Lopen de plannen voor je secret wedding een beetje?quote:Op zondag 10 september 2023 17:31 schreef exode het volgende:
B zou met zijn 2 neven naar de kermis gaan, maar het was zo gruwelijk heet dat ze binnen spelletjes hebben gespeeld. Zo leuk om die band te zien tussen B en zijn 10 jaar oudere neven.
Nu halverwege de weg naar huis gestopt om te Maccen met B. Cheatmeal!
Ik lees het net in de krant jaquote:Op zondag 10 september 2023 15:55 schreef Debsterr het volgende:
Nou, na bijna 1,5 uur huiswaarts gegaan omdat de parade is stil gelegd - 2 onwelwordingen blijkbaarhet is ook wel echt gruwelijk warm buiten.
Vandaag brandgang weer schoon geharkt, draaiboek moet ik nog aan beginnen.quote:Op zondag 10 september 2023 17:54 schreef amaranta het volgende:
[..]
Lopen de plannen voor je secret wedding een beetje?
Ik wandel nu naar huisquote:Op zondag 10 september 2023 15:55 schreef Debsterr het volgende:
Haha lekker hoor! Wij hadden sowieso nog andere verplichtingen in de avond en voor de baby was het ook echt heel warm.quote:Op zondag 10 september 2023 22:47 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik wandel nu naar huis![]()
Was érg gezellig nog, haha.
Hoorde net dat er 1 iemand onwel is geworden op de wagen, maar ze is inmiddels gewoon veilig thuis gelukkig.
Heus wel.quote:Op zondag 10 september 2023 23:07 schreef Adrian4 het volgende:
Ik vroeg aan manlief vanmorgen of die van hem ook kon breakdancen, maar dat kon ie niet
Ja dat snap ik zeker. Het was ook echt warm.quote:Op maandag 11 september 2023 03:50 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Haha lekker hoor! Wij hadden sowieso nog andere verplichtingen in de avond en voor de baby was het ook echt heel warm.
Beter is een groot woord, maar wel een stuk beter.quote:Op maandag 11 september 2023 21:06 schreef F_r het volgende:
Hier gaat het los. Flink onweer
Livelink weer beter?
Hopelijk gaat het dan vanaf nu de goede kant op met je vader, Ingrid!quote:Op dinsdag 12 september 2023 00:36 schreef _Ingrid_ het volgende:
Sterkte Majo
Pa heeft eindelijk voor het eerst lichte fysio gehad. En toen wij een radio kwamen brengen heeft hij ook eindelijk een paar hapjes avond eten gehad sinds tig weken!
Van mij mag het wel afkoelen, hopelijk helpt het ook tegen mijn olifanten voeten en enkels. Echt niet leuk meer ondertussen. En pijnlijk.
Wel gezellige verjaardag en bbq gehad bij zwager op 2u rijden gisteren . Zonder airco in de Buick ♡ want die is stuk. Dus met ramen open. Maar goed dat de kinderen bij mijn moeder bleven, konden ze ook niet weg waaien
Auw, sterkte! Is de pijn inmiddels gezakt?quote:Op dinsdag 12 september 2023 06:36 schreef Troel het volgende:
Al halve nacht wakker. Weer een niersteen. Was vergeten hoe pijnlijk dat was.
Ja, maar ben bang dat het door de pijnstillers komt.quote:Op dinsdag 12 september 2023 07:38 schreef livelink het volgende:
[..]
Auw, sterkte! Is de pijn inmiddels gezakt?
Wat een ellende is het.quote:Op dinsdag 12 september 2023 08:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar ben bang dat het door de pijnstillers komt.
Een van de velen toch?quote:Op dinsdag 12 september 2023 09:16 schreef amaranta het volgende:
Is het vandaag Fok!Multiverjaardag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. heerst er ook een of ander gastrovirus. Ze verwacht eerder dat het daar bij hoort dan bij de nierstenen...troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Dat zijn goede berichten, hopelijk gaat het vanaf nu stukken beter!quote:Op dinsdag 12 september 2023 00:36 schreef _Ingrid_ het volgende:
Sterkte Majo
Pa heeft eindelijk voor het eerst lichte fysio gehad. En toen wij een radio kwamen brengen heeft hij ook eindelijk een paar hapjes avond eten gehad sinds tig weken!
Van mij mag het wel afkoelen, hopelijk helpt het ook tegen mijn olifanten voeten en enkels. Echt niet leuk meer ondertussen. En pijnlijk.
Wel gezellige verjaardag en bbq gehad bij zwager op 2u rijden gisteren . Zonder airco in de Buick ♡ want die is stuk. Dus met ramen open. Maar goed dat de kinderen bij mijn moeder bleven, konden ze ook niet weg waaien
quote:Op dinsdag 12 september 2023 10:39 schreef Troel het volgende:
Hetbis ook multiklachtendag. Volgens de huisarts, die ik belde vanwege een naar ongeluk in de keukenDat klinkt vervelend. Daar is ook niet echt iets aan te doen toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. heerst er ook een of ander gastrovirus. Ze verwacht eerder dat het daar bij hoort dan bij de nierstenen...
Sorry mama. School is ook heel leukquote:Op dinsdag 12 september 2023 12:10 schreef LeSage het volgende:
Mijm was gisteren ziek thuis. Koortsig, niet fit.
Ik zei vanmorgen dat ie dan vandaag maar lekker bij mij moest uitzieken, maar meneer stond erop dat ik zijn temperatuur zou meten. Geen verhoging meer, dus hij is naar school![]()
Ik leg het dus af tegen school tegenwoordig
Hij zit in het laatste stadium van hartfalen, waardoor het opeens heel slecht kan gaan maar dan ook opeens toch weer wat beter. Heel onvoorspelbaar allemaal. Maar nu ziet het er wel naar uit dat het niet lang meer duurt.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:43 schreef SQ het volgende:
Wat heftig en verdrietig, MaJo. Ik heb heel veel niet mee gekregen, maar ik neem aan dat hij is uitbehandeld? Hoe ziet hij zelf het einde voor zich?
Heel veel sterkte voor de komende tijd. Dit is de zwaarste periode voor iedereen, daarna wordt het weer lichter...
Heel lief, dank je welquote:Op dinsdag 12 september 2023 12:21 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb in dit topic niets te zoeken, maar ik zag de berichten van @:MaJo en ik herken dat van 2010 met mijn eigen vader. Ik wil je sterkte wensen met de situatie, en met de situatie die komen gaat.
Och. Heel veel sterktequote:Op dinsdag 12 september 2023 11:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat zijn goede berichten, hopelijk gaat het vanaf nu stukken beter!
Hier gaat het steeds minder helaas, mijn vader is 10 kilo afgevallen in een maand. Hij is weer terug uit het ziekenhuis. Ze wilden hem langer houden maar hij wilde niet meer. Volgens mij is hij er klaar mee, al dat gedoe. Alleen nu nog geestelijk, volgens mij kan hij nog niet loslaten. Vreselijk lijkt me datOndertussen zien we mijn vader steeds verder wegzakken. Ik hoop echt voor hem dat het snel voorbij is, dit is onmenselijk
Mja, ik herken dat. Nu is het dan bij jouw pa hartfalen en bij mijn vader kanker, maar ook mijn vader wilde er niet aan dat het over was. Ik weet nog heel goed dat de huisarts aan bed zat bij hem, mijn vader zag door de medicatie water van de kastdeuren af komen en etc, maar andere momenten was hij ongeveer helder, en ik hoor hem nog zeggen tegen de huisarts 'tja, als ik nou al heel ziek was', waarop de huisarts zei van 'maar meneer X, u bént heel, heel erg ziek'. Dit was een paar dagen voor hij overleed.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:01 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hij zit in het laatste stadium van hartfalen, waardoor het opeens heel slecht kan gaan maar dan ook opeens toch weer wat beter. Heel onvoorspelbaar allemaal. Maar nu ziet het er wel naar uit dat het niet lang meer duurt.
Het gekke van mijn vader is dat hij altijd positief blijft, zelfs nu denkt hij dat hij er wel weer bovenop komt. Maar ergens vind ik dat ook wel verdrietig, ik denk dat hij gewoon nog niet er aan wil dat het echt bijna afgelopen is. Of ons niet alleen wil laten
[..]
Heel lief, dank je wel
Sowieso doen dit soort berichten echt heel goed, bedankt voor de sterkte wensen allemaal! Zelf loop ik een beetje met mijn ziel onder de arm, ik weet niet zo goed waar ik het zoeken moet momenteel. Afleiding en slapen helpen nog het beste. Dat ga ik nu ook weer doen, lekker tukken onder werktijd. Ik ben echt kapot.
Dat gaat helaas niet, wij hebben een eigen zaak samen met mijn ouders. Nu mijn moeder mijn vader moet verzorgen moeten wij nog harder werken en hebben we Aapie 1 dag meer thuis, omdat mijn moeder dat niet meer kan. We zitten dus in een lastige impasse van nog harder moeten werken terwijl we juist nu de rust kunnen gebruiken. Gelukkig neemt mijn man het regelmatig over en laat me dan slapen. Vandaag kon dat eigenlijk niet maar soms dan moet het maar even, mijn gezondheid gaat voor.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:15 schreef Tink89 het volgende:
Gewoon doen. En trek ook bij je werkgever aan de bel voor zorgverlof/ziekmelding als het niet meer gaat.
Niet alleen in het VO, toch? PO en speciaal onderwijs ook. Staking is van de baan nu.quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:44 schreef Tink89 het volgende:
Die collega's heb ik ook weleens ja....
En we hebben in het VO een onderhandelaarsakkoord. Per 1 juli jl 10% erbij![]()
![]()
Ineens is het niet meer zo erg dat ik m'n telefoon afgelopen weekend aan gruzelementen liet vallen.
Met de andere onderwijssectoren heb ik me niet bemoeid ;-) Maar ik ga eens even kijken.quote:Op dinsdag 12 september 2023 15:52 schreef exode het volgende:
[..]
Niet alleen in het VO, toch? PO en speciaal onderwijs ook. Staking is van de baan nu.
Zover ik weet trokken ze samen op dit keer toch?quote:Op dinsdag 12 september 2023 16:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Met de andere onderwijssectoren heb ik me niet bemoeid ;-) Maar ik ga eens even kijken.
Bedankt dat je dit met me deelt, en sorry dat het weer dingen bij je terug brengtquote:Op dinsdag 12 september 2023 13:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, ik herken dat. Nu is het dan bij jouw pa hartfalen en bij mijn vader kanker, maar ook mijn vader wilde er niet aan dat het over was. Ik weet nog heel goed dat de huisarts aan bed zat bij hem, mijn vader zag door de medicatie water van de kastdeuren af komen en etc, maar andere momenten was hij ongeveer helder, en ik hoor hem nog zeggen tegen de huisarts 'tja, als ik nou al heel ziek was', waarop de huisarts zei van 'maar meneer X, u bént heel, heel erg ziek'. Dit was een paar dagen voor hij overleed.
Crap, en nu ik dit schrijf ben ik terug in die slaapkamer en heb ik het moeilijk, dus ik ben weer weg hier.
Ik wil je nogmaals heel erg veel sterkte wensen, het is heel moeilijk, en een hel, en je wil niet dat buiten vogels fluiten en de vlaggen wapperen bij de Albert Heijn want hoe durven ze te wapperen terwijl jouw pa heel ziek is, maar, ja, dat gáát voorbij. Daar heb je nu geen ene flikker aan, maar dát gáát voorbij.
Nee hoor, bij mij praten we over iets van 13 jaar geleden. Dat was heel erg, maar dat is het verleden. Voor jou is dit nu. Mijn bedoeling was niet om je rot te laten voelen omdat het bij mij bepaalde emoties terug bracht, want daar kun jij niks aan doen en daar hoef jij ook geen rekening mee te houden, want het is NU, niet 13 jaar geleden, en dit betreft jouw pa, en niet die van mij.quote:Op dinsdag 12 september 2023 19:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedankt dat je dit met me deelt, en sorry dat het weer dingen bij je terug brengt
Dat het weer beter gaat weet ik uit ervaring, 4 jaar geleden overleed mijn schoonmoeder. Dus helaas al eens met dit bijltje gehad. Haar werd het lange lijden bespaart, hopelijk duurt het voor mijn vader ook niet meer lang.
Ik ben net even langsgeweest, hij was helder maar viel wel steeds in slaap. Hij is zo vreselijk zwak, en toch nog zo opgetogen. Hoe dan?!
Kus voor iedereen waarbij dit ook weer herinneringen naar boven brengt. Ik vind het echt heel fijn om dit zo met iedereen te kunnen delen maar ik snap dat dit ook oude wonden kan openen
In juli was het van mijn vader 10 jaar geleden. De tijd is zo zo zo snel gegaan. Bizar!quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:01 schreef Phaidra het volgende:
Herkenbaar allemaal. Gister was het 10 jaar geleden dat mijn moeder overleed. Dan is het allemaal weer even moeilijk en komen dingen harder binnen. Maar het intens nare van deze periode, daar moet je doorheen, houd elkaar vast, zorg voor elkaar en rouw met elkaar. Er komt vanzelf weer wat meer licht, ook nadat de wereld voor jullie heeft stilgestaan.
Toevallig vanavond nog een gesprek met verloofde over gehad. In haar vriendengroep leven alle ouders van nog. Gezond en wel.quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:30 schreef Bami het volgende:
Hier is het ook alweer 16 jaar geleden. Het eerste jaar waarin ik langer zonder dan met mijn vader geleefd heb, en het jaar waarin hij voor het eerst opa is geworden maar dat helaas niet mee mag maken.
Blijf me altijd verbazen over hoeveel mensen al op relatief jonge leeftijd een ouder verliezen.
Ik merk dat ik er ook een beetje cynisch van word. Laatst was een kennis (mijn leeftijd) helemaal van de kaart omdat haar oma overleden was. Ik denk dan: jeez, je oma was ver in de 90, wees vooral dankbaar voor de jaren die je hebt gehad. Dat zeg ik natuurlijk niet en ze heeft net zoveel recht op haar verdriet als ieder ander, maar het steekt ergens wel.quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:38 schreef exode het volgende:
[..]
Toevallig vanavond nog een gesprek met verloofde over gehad. In haar vriendengroep leven alle ouders van nog. Gezond en wel.
In mijn vriendengroep heeft iedereen minstens 1 ouder verloren, allemaal overleden voor hun 70e.
Veel te jong, ik was 25, 1 van mijn beste vriendinnen werd 'wees' toen ze 23 was. Zo verdrietig.
Oh ja dat vind ik ook vaak lastig. Terwijl ik rationeel prima begrijp dat het niet zo werkt en het ene verdriet niet zwaarder weegt dan het andere. Maar ik had idd zo graag meer jaren gehad. Ik was bijna 16 toen mijn vader overleed, dus vergelijkbaar met jou. Dat is gewoon echt veel te jong.quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:49 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik merk dat ik er ook een beetje cynisch van word. Laatst was een kennis (mijn leeftijd) helemaal van de kaart omdat haar oma overleden was. Ik denk dan: jeez, je oma was ver in de 90, wees vooral dankbaar voor de jaren die je hebt gehad. Dat zeg ik natuurlijk niet en ze heeft net zoveel recht op haar verdriet als ieder ander, maar het steekt ergens wel.
Dat zal ongetwijfeld zo zijn, dat verwacht ik ook wel. Wat (gelukkig) wel anders is is dat er nu geen sprake is van een erfenisafwikkeling etc, dat was bij mijn man wel want zijn vader was al overleden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee hoor, bij mij praten we over iets van 13 jaar geleden. Dat was heel erg, maar dat is het verleden. Voor jou is dit nu. Mijn bedoeling was niet om je rot te laten voelen omdat het bij mij bepaalde emoties terug bracht, want daar kun jij niks aan doen en daar hoef jij ook geen rekening mee te houden, want het is NU, niet 13 jaar geleden, en dit betreft jouw pa, en niet die van mij.
Ja, die ervaring heb ik ook, maar er is een wereld van verschil tussen een van je schoonouders, en je eigen ouders. Echt, dat is als dag en nacht. Ik snap dat dit geen fijn vooruitzicht is, maar, ik moet wel eerlijk zijn.
Als ik die oude wonden niet open wil moet ik hier niet (meer) zijn, maar je quote me en dus kom ik kijken terwijl ik weet waar het over gaat. That's fine, dat doe jij niet, dat doe ik zelf.![]()
Het is inderdaad moeilijk om iemand zo te zien. Je kunt dat aan iemand die dat niet heeft meegemaakt ook niet uitleggen, want je kunt je wel iets proberen voor te stellen, maar die voorstelling verbleekt bij de realiteit.
Ik ben blij voor je dat je hier een uitlaatklep hebt.
Leed is inderdaad niet te vergelijken maar een ouder met jonge kinderen die wegvalt is gewoon heftiger dan iemand van in de negentig. Hoe verdrietig dat ook is.quote:Op woensdag 13 september 2023 00:16 schreef Quoi het volgende:
Ok, ook mijn duit in het zakje, want het raakt me wat jullie posten.
Ik vind het niet eens zo erg voor mezelf dat ik kanker heb (had?), maar ik vind het onverteerbaar voor dat kereltje dat misschien wel jong zijn moeder verliest![]()
Ik kan dus weer jaloers zijn op leeftijdsgenoten wiens kind naar de middelbare gaat. Dan denk ik: jullie maken dat tenminste mee!
Het hele vergelijken is zinloos. Het is gewoon kut om iemand te verliezen, hoe/wie/hoe oud ook.
En dit inderdaad, een duimpje voelt zo ongepast op berichten over overlijdenquote:Op woensdag 13 september 2023 06:58 schreef Amsel het volgende:
Ik zou willen dat we elkaar in plaats van een duimpje omhoog ook een hartje of een knuffel konden geven bij elke post. Want ik weet vaak niet zo goed wat te zeggen, maar zou voor alle voorgaande posts wel een hartje willen geven![]()
Ja ik ook..quote:Op woensdag 13 september 2023 06:58 schreef Amsel het volgende:
Ik zou willen dat we elkaar in plaats van een duimpje omhoog ook een hartje of een knuffel konden geven bij elke post. Want ik weet vaak niet zo goed wat te zeggen, maar zou voor alle voorgaande posts wel een hartje willen geven![]()
Wat goed dat je het noemt Tink89, toevallig had mijn collega het er 2 weken geleden over. Hij en z'n gezin zijn net buurtgezin geworden voor 2 of 3 kinderen. Ook om samen te knutselen etc. Heel goed!quote:Op woensdag 13 september 2023 20:13 schreef Tink89 het volgende:
In de categorie 'mensen die een beetje hulp kunnen gebruiken' gooi ik buurtgezinnen ook een keertje hier neer. Gezinnen die een handje hulp kunnen gebruiken in de vorm van wat ademruimte of een speelkameraadje of andere soort steun, kunnen zich aanmelden (werkt niet in alle gemeentes op dezelfde manier), maar je kunt ook op de website heel makkelijk checken of er gezinnen in jouw gemeente hulp nodig hebben en wat ze dan zoeken. In mijn gemeente bijvoorbeeld een meisje van 5 dat zo graag een keer per week of twee weken samen zou willen knutselen met een ander kindje van haar leeftijd. En ouders die ademruimte nodig hebben ivm een zorgenkindje en af en toe eens 1 op 1 met een van hun andere kinderen willen plannen, maar voor wie dat niet lukt... Misschien kennen jullie het al lang, maar je kunt met een klein beetje tijd soms echt een enorm verschil maken.
[/pleidooi]
Ahhh. Klote zeg! Sterktequote:Op woensdag 13 september 2023 20:21 schreef Troel het volgende:
Egopost. Sorry.
40 graden koorts. Nierbekkenontsteking en vooral erg veel shit dus ben opgenomen in ziekenhuis.
Ook heel veel andere dingen zijn heel kut. Dat maakt vergelijken nog zinlozerquote:Op woensdag 13 september 2023 00:16 schreef Quoi het volgende:
Ik vind het niet eens zo erg voor mezelf dat ik kanker heb (had?), maar ik vind het onverteerbaar voor dat kereltje dat misschien wel jong zijn moeder verliest![]()
Ik kan dus weer jaloers zijn op leeftijdsgenoten wiens kind naar de middelbare gaat. Dan denk ik: jullie maken dat tenminste mee!
Het hele vergelijken is zinloos. Het is gewoon kut om iemand te verliezen, hoe/wie/hoe oud ook.
Beterschap Troel, dat klinkt knap beroerdquote:Op woensdag 13 september 2023 20:21 schreef Troel het volgende:
Egopost. Sorry.
40 graden koorts. Nierbekkenontsteking en vooral erg veel shit dus ben opgenomen in ziekenhuis.
Niet ego hoor. Beterschap 😘quote:Op woensdag 13 september 2023 20:21 schreef Troel het volgende:
Egopost. Sorry.
Aiii dat is heftigquote:Op woensdag 13 september 2023 20:21 schreef Troel het volgende:
Egopost. Sorry.
Ochquote:Op woensdag 13 september 2023 20:21 schreef Troel het volgende:
Egopost. Sorry.
Ik heb al heel lang niet gepost oid, maar wat is jouw prognose nu? Als je geen antwoord wil geven, prima natuurlijk.quote:Op woensdag 13 september 2023 00:16 schreef Quoi het volgende:
Heb hier inderdaad een tijdje geleden naar gekeken, wil dit graag doenquote:Op woensdag 13 september 2023 20:13 schreef Tink89 het volgende:
In de categorie 'mensen die een beetje hulp kunnen gebruiken' gooi ik buurtgezinnen ook een keertje hier neer. Gezinnen die een handje hulp kunnen gebruiken in de vorm van wat ademruimte of een speelkameraadje of andere soort steun, kunnen zich aanmelden (werkt niet in alle gemeentes op dezelfde manier), maar je kunt ook op de website heel makkelijk checken of er gezinnen in jouw gemeente hulp nodig hebben en wat ze dan zoeken. In mijn gemeente bijvoorbeeld een meisje van 5 dat zo graag een keer per week of twee weken samen zou willen knutselen met een ander kindje van haar leeftijd. En ouders die ademruimte nodig hebben ivm een zorgenkindje en af en toe eens 1 op 1 met een van hun andere kinderen willen plannen, maar voor wie dat niet lukt... Misschien kennen jullie het al lang, maar je kunt met een klein beetje tijd soms echt een enorm verschil maken.
[/pleidooi]
Ach jeetje, beterschapquote:Op woensdag 13 september 2023 20:21 schreef Troel het volgende:
Egopost. Sorry.
Ik kom niet vaak bij de Jumbo maar als ik er kom zal ik zeker aan je denkenquote:Op woensdag 13 september 2023 21:00 schreef Vicky het volgende:
Oh shit @:Troel! Beterschap
@:quoi dikke knuf!
In het kader van durf te vragen.. mocht er iemand naar de Jumbo gaan en geen punten sparen voor de F1 auto van Max, wil diegene dan aan mij denken? #een brutaalmensheeftdehalvewereld 🤣
Gaan die punten digitaal? Want ik heb niet de jumbo app, maar anders wil ik wel aan je denken als ik er kom.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:00 schreef Vicky het volgende:
Oh shit @:Troel! Beterschap
@:quoi dikke knuf!
In het kader van durf te vragen.. mocht er iemand naar de Jumbo gaan en geen punten sparen voor de F1 auto van Max, wil diegene dan aan mij denken? #een brutaalmensheeftdehalvewereld 🤣
Ik ben curatief behandeld, met oog op genezing dus. Maar er is kans op terugkeer.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:46 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik heb al heel lang niet gepost oid, maar wat is jouw prognose nu? Als je geen antwoord wil geven, prima natuurlijk.
@:Troel sterkte vrouw!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het op zich wel interessant, maar het is in de praktijk lastig toe te passen om iedere keer als je kind loopt te zeuren/janken/etteren een gesprek te beginnen over wat ze dwarszit en wat ze zelf zouden willen. En om daar dan afspraken over te maken waar een kind zich dan ook nog aan gaat houdenquote:Op donderdag 14 september 2023 08:59 schreef SQ het volgende:
Vraagje tussendoor, heeft iemand hier de boeken van how2talk2kids gelezen en had je er wat aan?
De marketing er omheen klinkt aantrekkelijk maar ik weet ook hoe marketing werkt
Inmiddels staan er bij ons ook best vaak niet-gezinnen gevraagd op. Opa's en oma's bijvoorbeeld die willen ondersteunen. Maar veel vaker gaat het idd ook om contact met andere gezinnen, ervaringen uitwisselen, een speelkameraadje...quote:Op woensdag 13 september 2023 22:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb hier inderdaad een tijdje geleden naar gekeken, wil dit graag doenZeker ook omdat Aapie alleen is, het lijkt me voor hem ook leuk om een speelkameraadje te hebben elke week. Maar momenteel even geen ruimte voor, ik ga het weer bekijken als het allemaal rustiger is. Wel een klacht: ik wilde dit al graag doen toen we nog geen kind hadden maar dat mocht niet, ze wilden alleen gezinnen. Dat vond ik wel echt stom
Maar goed pleidooi
[..]
Ach jeetje, beterschapIk heb het ook als kind gehad, zeer pijnlijk. En sindsdien heel veel blaasontstekingen, hopelijk blijft jou dat bespaart!
[..]
Ik kom niet vaak bij de Jumbo maar als ik er kom zal ik zeker aan je denken
Gelezen, maar voor mijn kinderen paste ik veel dingen al toe (autonomie, pick your battles, doorverwijzen, geef ze een keuze, spreek vertrouwen uit) en voor de rest heb ik er soms ook geen zin of tijd voor om toe te passen.quote:Op donderdag 14 september 2023 08:59 schreef SQ het volgende:
Vraagje tussendoor, heeft iemand hier de boeken van how2talk2kids gelezen en had je er wat aan?
De marketing er omheen klinkt aantrekkelijk maar ik weet ook hoe marketing werkt
Jij kunt ook vraaggezin zijn. Dat Aapie bijvoorbeeld 1x per week bij een gezin gaat spelen, zodat jij wat rust kunt krijgen in deze hectische tijd. Jouw situatie is typisch waar buurtgezinnen voor bedoeld is.quote:Op woensdag 13 september 2023 22:40 schreef MaJo het volgende:
Heb hier inderdaad een tijdje geleden naar gekeken, wil dit graag doenZeker ook omdat Aapie alleen is, het lijkt me voor hem ook leuk om een speelkameraadje te hebben elke week. Maar momenteel even geen ruimte voor, ik ga het weer bekijken als het allemaal rustiger is. Wel een klacht: ik wilde dit al graag doen toen we nog geen kind hadden maar dat mocht niet, ze wilden alleen gezinnen. Dat vond ik wel echt stom
quote:Op donderdag 14 september 2023 08:58 schreef Quoi het volgende:
Ook goeiemorgen met deze gezellige post![]()
Ik ben het met deze hele post eens.quote:Op donderdag 14 september 2023 09:13 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik vond het op zich wel interessant, maar het is in de praktijk lastig toe te passen om iedere keer als je kind loopt te zeuren/janken/etteren een gesprek te beginnen over wat ze dwarszit en wat ze zelf zouden willen. En om daar dan afspraken over te maken waar een kind zich dan ook nog aan gaat houdenHet werkt misschien beter als je maar 1 kind hebt, dat minstens 4 jaar oud is, en je nooit haast hebt.
Sommige dingen waren wel interessant, zoals dat je niet alles moet proberen op te lossen, maar een kind moet laten meedenken, of dat je moet verwijzen naar een 'expert' zoals andere ouders, opa/oma enz. die de vraag van je kind kunnen beantwoorden, of dat je niet constant je kind moet lopen becommentariëren over zaken die eigenlijk niet belangrijk zijn (rechtop zitten) of aanwijzingen geven (de hele tijd 'pas op!'), of dat je niet aan je kind moet gaan plukken (losse haren weghalen ofzo). Dus algemeen het stukje autonomie is wel heel belangrijk.
Sterkte Troel!
Envoor Quoi
quote:Op donderdag 14 september 2023 08:58 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik ben curatief behandeld, met oog op genezing dus. Maar er is kans op terugkeer.Die onzekerheid lijkt me vreselijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hopelijk lukt het je te vertrouwen op de woorden van de verpleegkundige
Ik heb het boek al een paar maanden op tafel liggen maar nog steeds niet aan toegekomenquote:Op donderdag 14 september 2023 08:59 schreef SQ het volgende:
De marketing er omheen klinkt aantrekkelijk maar ik weet ook hoe marketing werktIk zal proberen er de komende dagen eens in te gaan lezen
Ik kreeg gisteren gelijk een advertentie van Buurtouders op Facebook (hoe zou dat nou komen?!quote:Op donderdag 14 september 2023 09:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Inmiddels staan er bij ons ook best vaak niet-gezinnen gevraagd op. Opa's en oma's bijvoorbeeld die willen ondersteunen. Maar veel vaker gaat het idd ook om contact met andere gezinnen, ervaringen uitwisselen, een speelkameraadje...
[..]
Gelezen, maar voor mijn kinderen paste ik veel dingen al toe (autonomie, pick your battles, doorverwijzen, geef ze een keuze, spreek vertrouwen uit) en voor de rest heb ik er soms ook geen zin of tijd voor om toe te passen.) en ben toch even gaan kijken. Ze zoeken nu een steungezin voor een baby van 6 maanden uit het azc. Ik zou het zou graag willen maar nu is echt niet het goede moment
![]()
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Ja ik heb mijne verkocht op Facebook, had binnen 5 minuten 5 reacties... dus ze gaan grif van de hand!quote:Op donderdag 14 september 2023 10:39 schreef SQ het volgende:
Mmm oké. Verschillende ervaringen.
Ik zie dat mensen ze op marktplaats voor gemiddeld 20 euro proberen te verkopen trouwens, dus ik kan nog wel eens tweedehands gaan en ze dan voor 15 euro weer doorverkopen, dat is goedkoper dan er een bibliotheek abonnement voor aan te schaffen
Bij ons staat de bieb toe dat je dit soort boeken uitcheckt op de abo's van de kinderen (net als bladmuziek/muziekboeken btw). Je zou het effe kunnen checken.quote:Op donderdag 14 september 2023 10:39 schreef SQ het volgende:
Mmm oké. Verschillende ervaringen.
Ik zie dat mensen ze op marktplaats voor gemiddeld 20 euro proberen te verkopen trouwens, dus ik kan nog wel eens tweedehands gaan en ze dan voor 15 euro weer doorverkopen, dat is goedkoper dan er een bibliotheek abonnement voor aan te schaffen
Gelezen en ook wel ‘iets’ aan gehad, maar wat precies vind ik lastig. Ik las destijds alles, van de Positive Parenting Programme tot dit en ja, allemaal had het wel iets, maar dat consequent invoeren en doorvoeren…quote:Op donderdag 14 september 2023 08:59 schreef SQ het volgende:
Die hulptroepen zijn al ingeschakeldquote:Op donderdag 14 september 2023 10:50 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn instafeed is fan van Jagen, verzamelen, opvoeden. Daar wil ik me eens in verdiepen.
@:Quoi, moeilijk hoor die onzekerheid. Misschien overbodig, maar op mijn werk begeleiden we vaak mensen in vergelijkbare situaties. Dus mocht het ooit als te veel voelen, dan kun vragen of een verwijzing naar medische psychologie maatschappelijk werk mogelijk is.
Tevensvanuit de Efteling
we hebben Droomvlucht al afgetikt!
Hier idem.quote:Op donderdag 14 september 2023 10:58 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Bij ons staat de bieb toe dat je dit soort boeken uitcheckt op de abo's van de kinderen (net als bladmuziek/muziekboeken btw). Je zou het effe kunnen checken.
Die lees ik momenteel. Vooral omdat ik een van mijn kinderen verdenk van het hebben van een PDA profiel en ik op zoek ben naar handvatten. Ik ben pas net begonnen dus ik kan er nog niet al te veel over zeggen, behalve dat het me lastig lijkt om hetgeen ze tot nu toe hebben uitgevoerd ook toe te passen in de westerse drukke wereld. To be continued in ieder geval.quote:Op donderdag 14 september 2023 10:50 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn instafeed is fan van Jagen, verzamelen, opvoeden. Daar wil ik me eens in verdiepen.
Personal digital assistentquote:Op donderdag 14 september 2023 12:49 schreef SQ het volgende:
Wat is een pda profiel nou weer?
Al die afkortingen in deze wereld
Dat wil je liever niet weten.quote:Op donderdag 14 september 2023 12:49 schreef SQ het volgende:
Wat is een pda profiel nou weer?
Al die afkortingen in deze wereld
Ik?quote:Op donderdag 14 september 2023 12:58 schreef SQ het volgende:
Maar 9 kilo joh, daar doe je toch minimaal 6 maanden mee?
Kaas ben ik echt geschokt over. Echt... een zakje geraspte kaasquote:Op donderdag 14 september 2023 13:11 schreef SQ het volgende:
Wc papier is veel meer gestegen in %. En kaas al helemaal
Niet normaal he! Klein zakje voor 3 euro. Nou echt niet, dan rasp ik zelf wel. Van het veel te dure kilo blok kaas van 10 euro.quote:Op donderdag 14 september 2023 13:15 schreef BE het volgende:
[..]
Kaas ben ik echt geschokt over. Echt... een zakje geraspte kaasBizar!
Boter en eieren halen wij standaard in Duitsland. Is daar veel goedkoperquote:Op donderdag 14 september 2023 13:17 schreef MaJo het volgende:
Kattenvoer en grit zijn flink gestegenIn februari 2022 betaalde ik E 7,49 voor een zak grit en E 49,95 voor een zak kattenvoer. Nu is dat E 11,99 voor een zak grit en E 58,50 voor het kattenvoer. In het kattenvoer merk je het inderdaad niet zo snel omdat het maanden meegaat maar met het grit tikt het wel aan.
Wc papier en kaas zijn ook de 2 die mij het meeste zijn opgevallen. En roomboter! 5 euro voor een blok van 500 gram
Edit: al merk je wel dat de prijzen weer wat gaan dalen. Roomboter is nu 4,49 zie ik, toch weer 10% eraf.
Top of my mindquote:Op donderdag 14 september 2023 17:24 schreef Cathmar het volgende:
Iets anders. Ik wil oorbellen kopen voor mezelf. Nog nooit gedaan online. Ben meer type Zara, groot en kleurrijk. Maar wil iets verfijnd, klein, mooie kwaliteit. Het internet is soms echt overwhelming. Waar zou ik eens kunnen kijken…? Hoeft geen 18 karaat te zijn maar wel iets dat gewoon lang mooi blijft.
Wil ik eens geld uitgeven… schiet het niet op.
Ik slaag meestal wel bij Lucardiquote:Op donderdag 14 september 2023 17:24 schreef Cathmar het volgende:
Iets anders. Ik wil oorbellen kopen voor mezelf. Nog nooit gedaan online. Ben meer type Zara, groot en kleurrijk. Maar wil iets verfijnd, klein, mooie kwaliteit. Het internet is soms echt overwhelming. Waar zou ik eens kunnen kijken…? Hoeft geen 18 karaat te zijn maar wel iets dat gewoon lang mooi blijft.
Dank! Ik begin bij de Bijenkorf. Zit niet in mijn systeem die winkel, maar had ik kunnen bedenken. Dan eens verder zien indien nodig.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Top of my mind
Bijenkorf
Luigi Lucardi
Brigitte Bijoux
Claires
Lokale juwelier
My jewelry
Mijn dochter vindt https://bynouck.nl/ altijd wel leuk.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:24 schreef Cathmar het volgende:
Kan digitaal en met zegels.quote:Op donderdag 14 september 2023 08:51 schreef Nijna het volgende:
[..]
Gaan die punten digitaal? Want ik heb niet de jumbo app, maar anders wil ik wel aan je denken als ik er kom.
Maar dingen als elektrische tandenborstels koopt niemand toch voor de volle prijs in Nederland, die zijn vrijwel continu wel ergens met 50% korting.quote:Op donderdag 14 september 2023 14:40 schreef taxibabe het volgende:
Wij gaan tegenwoordig ook veel Duitsland voor de boodschappen. Vlees is goedkoper, maar ook veel lekkerder en we tanken daar, dat scheelt veel. En de drogist is supergoedkoop. Maar het was wel uitzoeken welke winkels je moet hebben, zoals de Edeka, K&K en de Rewe zijn niet zo heel veel goedkoper, de Lidl en Aldi zijn ongeveer even duur. De Netto en Kaufland zijn wel goedkoop en de DM drogist. Een elektrische tandenborstel kost hier bv 50 euro, daar 30 euro.
Ik zou anders El Corte Ingles hebben geadviseerd 🤭quote:Op donderdag 14 september 2023 17:43 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dank! Ik begin bij de Bijenkorf. Zit niet in mijn systeem die winkel, maar had ik kunnen bedenken. Dan eens verder zien indien nodig.
Mijn lievelingsquote:Op donderdag 14 september 2023 18:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zou anders El Corte Ingles hebben geadviseerd 🤭
Check, ook gelezen!quote:Op donderdag 14 september 2023 17:33 schreef amaranta het volgende:
Ik heb dit boek. Mocht iemand geïnteresseerd zijn.
Niet geheel gender neutraal
https://www.bol.com/nl/nl/p/jongens-hoe-voed-je-ze-op/666834278/
O ja dat zal ook wel schelen ja!!quote:Op donderdag 14 september 2023 19:57 schreef Kyara het volgende:
Ik kom ongeveer 1x per maand wel bij de DM. Vroeger haalden we daar ook de luiers (en doekjes en meukvrije kindersnacks). Ik bespaar nu vooral veel op haarverf.
Dank je. Ik sla ze op! Heb nu kinderen die naar 2,3,4 gaatjes gaan. Moet allemaal wat in hè.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:26 schreef LeSage het volgende:
Ik heb nu oorbellen van MIAB en Luamaya. Allebei webshops. Ik ben er al 1,5 jaar super tevreden overmooi goudkleurig, verkleurt niet in de douche. En de twist oorbellen van MIAB zijn heel leuk, dan lijkt het alsof je 2 gaatjes hebt. En ik heb de UP’s, dan lijkt het meer een piercing.
Oeeeh, daarover gesproken. Ik ga over een paar weken een conch én een neuspiercing laten zetten. Wil ik al heel lang, maar vond mezelf te oud. Nu besloten dat oud zijn bullshit is
Ik ga eraan proberen te denken, tot wanneer loopt die actie?quote:Op donderdag 14 september 2023 17:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
Kan digitaal en met zegels.
Alvast bedankt!
Ja, wij ook regelmatig of we laten het meenemen. Zeker nu met luiers en doekjes kan het echt uit. We nemen dan ook direct frisdrank mee.quote:Op donderdag 14 september 2023 19:57 schreef Kyara het volgende:
Ik kom ongeveer 1x per maand wel bij de DM. Vroeger haalden we daar ook de luiers (en doekjes en meukvrije kindersnacks). Ik bespaar nu vooral veel op haarverf.
Thnx!! 5 oktoberquote:Op donderdag 14 september 2023 20:11 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik ga eraan proberen te denken, tot wanneer loopt die actie?
Materiaal? Titanium, ik zweer erbij.quote:Op donderdag 14 september 2023 17:24 schreef Cathmar het volgende:
Ik heb nu 1 oor met 3 gaatjes (en daar komt de conch bij), andere oor heeft 2 gaatjes, een helix en een forward helix.quote:Op donderdag 14 september 2023 20:10 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dank je. Ik sla ze op! Heb nu kinderen die naar 2,3,4 gaatjes gaan. Moet allemaal wat in hè.
En GROOT gelijk!! Lekker doen wat je wil f$ leeftijd of verwachtingen
Conch, Helix... cool !quote:Op donderdag 14 september 2023 21:44 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik heb nu 1 oor met 3 gaatjes (en daar komt de conch bij), andere oor heeft 2 gaatjes, een helix en een forward helix.
Heb je nu meteen inspiratie voor 5 december/onder de kerstboom
Ik heb dat ook geprobeerd: ik ben altijd van de grote oorbellen en wilde iets kleins en verfijnd. Maar het staat me écht niet. Dus ben ik toch maar weer terug bij de statement oorbellen. Veel meer mij. Maar dus geen tips over waar je dus wel iets leuks kleins kunt vindenquote:Op donderdag 14 september 2023 17:24 schreef Cathmar het volgende:
Precies dit heb ik ook. Alle soorten methodes geprobeerd, tientallen boeken gelezen en theorieën toegepast, maar niets werkte voor één van de kinderen. Nu probeer ik als een soort van laatste strohalm low demand parenting en dat lijkt zowaar een positief effect te hebben.quote:Op donderdag 14 september 2023 22:11 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik heb dat ook geprobeerd: ik ben altijd van de grote oorbellen en wilde iets kleins en verfijnd. Maar het staat me écht niet. Dus ben ik toch maar weer terug bij de statement oorbellen. Veel meer mij. Maar dus geen tips over waar je dus wel iets leuks kleins kunt vinden
En over de opvoedboeken: ik heb er hartstikke veel gelezen, maar bij ons werken ze allemaal niet. We hebben geen standaard kinderen, en ik realiseerde me dat de standaard aanpak dus ook niet op ons van toepassing is. Dat was best een bevrijdend besef eigenlijk, dat je al die opvoedpraat ook gewoon naast je neer kunt leggen om je eigen weg te vinden.
Jemig, wat een schrikquote:Op vrijdag 15 september 2023 08:22 schreef Vicky het volgende:
En dan wordt mijn man om 6.35 door dochter gebeld.. papa, ik ben aangereden door een auto..
Over de motorkap gegleden. Gelukkig reed de man een normale snelheid en kon hij nog remmen, A dacht dat ze het ging redden... verkeerde inschatting.
Gezicht kapot, dikke neus, dikke lip, dikke enkel..
Het valt gelukkkig allemaal mee.
Maar ben wel weer 10 jaar ouder.
Ja zeker toen ze beldequote:Op vrijdag 15 september 2023 08:29 schreef BE het volgende:
Jeetje @:vicky, wat zullen jullie geschrokken zijn!
Het gaat wel. De adrenaline begint af te zwakken, ze heeft nu behoorlijk pijn aan d'r enkel dus we gaan zo voor de zekerheid naar de huisarts.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jemig, wat een schrik
Gelukkig lijkt het allemaal mee te vallen, maar de eerste schrik is heftig. Hoe is het met A qua schrik?
Jazeker. Hele aardige jongen. Hij heeft 100x sorry gezegd. Hij kon er niks aan doen. A had het verkeerd ingeschat.quote:Op vrijdag 15 september 2023 08:37 schreef Amsel het volgende:
Jemig Vicky!![]()
Slim om zo even naar de huisarts te gaan. Heeft die automobilist haar in een eerste instantie goed geholpen? Die zal ook geschrokken zijn zeg
Kut. Ik lig hier natuurlijk voor mijn nieren, maar mijn hoofd is mijn grootste probleem. Dat is zo'n veel te volle waterballon die op knappen staat waar iedereen in staat te prikken zeg maar. De morfine helpt daar wel tegen, maar slechts kort. Als ik naar het toilet moet (wat zeer regelmatig is vanwege de infuzen en alles wat ik drink, dan komt standaard mijn maaginhoud weer naar buiten. Ik weet dus niet waar ik het moet zoeken.quote:
Wat enorm kutquote:Op vrijdag 15 september 2023 09:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Kut. Ik lig hier natuurlijk voor mijn nieren, maar mijn hoofd is mijn grootste probleem. Dat is zo'n veel te volle waterballon die op knappen staat waar iedereen in staat te prikken zeg maar. De morfine helpt daar wel tegen, maar slechts kort. Als ik naar het toilet moet (wat zeer regelmatig is vanwege de infuzen en alles wat ik drink, dan komt standaard mijn maaginhoud weer naar buiten. Ik weet dus niet waar ik het moet zoeken.
Ochquote:Op vrijdag 15 september 2023 09:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Kut. Ik lig hier natuurlijk voor mijn nieren, maar mijn hoofd is mijn grootste probleem. Dat is zo'n veel te volle waterballon die op knappen staat waar iedereen in staat te prikken zeg maar. De morfine helpt daar wel tegen, maar slechts kort. Als ik naar het toilet moet (wat zeer regelmatig is vanwege de infuzen en alles wat ik drink, dan komt standaard mijn maaginhoud weer naar buiten. Ik weet dus niet waar ik het moet zoeken.
Jeetje, wat een schrikquote:Op vrijdag 15 september 2023 08:22 schreef Vicky het volgende:
En dan wordt mijn man om 6.35 door dochter gebeld.. papa, ik ben aangereden door een auto..
Over de motorkap gegleden. Gelukkig reed de man een normale snelheid en kon hij nog remmen, A dacht dat ze het ging redden... verkeerde inschatting.
Je zou om een katheter kunnen vragen? Dan hoef je er niet steeds uit. Wat bedoel je precies met je hoofd, angsten?quote:Op vrijdag 15 september 2023 09:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik las dikke kutquote:Op vrijdag 15 september 2023 11:13 schreef Vicky het volgende:
Jeetje @:Troel wat kut! Dikke knuf.
We zijn bij de Ha geweest, die heeft A nagekeken. Wilde toch dat er voor de zekerheid een foto van haar enkel gemaakt werd. Dus door naar zh. Gelukkig niks gebroken.
Wij noemen dat altijd een blije piemel, dat heb ik eens ergens gelezen. Vond ik zo leuk en nu doen wij dat ookquote:Op vrijdag 15 september 2023 11:39 schreef June. het volgende:
Oef wat lijkt me dat schrikken @:Vicky!
Ik werd aangetrokken door de TT in dit topic. Mijn bijna kleuter zit ook volledig in de piemelfase. Vanochtend zei hij: "mamaaa, mijn piemel is niet goed!" Drie keer raden wat er gebeurd was hahaSuper schattig die pure onschuld.
0-1 eerste hapjequote:Op vrijdag 15 september 2023 12:12 schreef Phaidra het volgende:
Ik voel me een beetje schuldig. De jongste moet voor een schoolprojectje over zijn eigen geschiedenis voor elk levensjaar een feitje/gebeurtenis bedenken. Wat er dus op neerkomt dat ik dat moet bedenken. Maar ik weet het allemaal echt niet meer. Ik kan wel oplepelen waar hij elk jaar op vakantie is geweest (daar zijn foto's van). En hij leerde lopen met 18 maanden. Werd zindelijk met 3,5 jaar (maar wil je dat op je 8e delen met de klas??). Naar school uiteraard. Maar verder...
![]()
Tandjes wisselen, leren fietsen, eerste woordje, leren lezen etc?quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:12 schreef Phaidra het volgende:
Ik voel me een beetje schuldig. De jongste moet voor een schoolprojectje over zijn eigen geschiedenis voor elk levensjaar een feitje/gebeurtenis bedenken. Wat er dus op neerkomt dat ik dat moet bedenken. Maar ik weet het allemaal echt niet meer. Ik kan wel oplepelen waar hij elk jaar op vakantie is geweest (daar zijn foto's van). En hij leerde lopen met 18 maanden. Werd zindelijk met 3,5 jaar (maar wil je dat op je 8e delen met de klas??). Naar school uiteraard. Maar verder...
![]()
Mijn eerste gedachte... dat begint weer lekker inderdaad. Het is op zich wel een leuk project. "Wie ben ik" waarbij ze ook gelijk ingaan op tijd: verleden, heden, toekomst. Vandaar dus die tijdlijn met leuke mijlpalen. We moesten ook een babyfoto aanleveren. Het was wel leuk om weer door al die oude foto's te scrollenquote:Op vrijdag 15 september 2023 13:21 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat een stomme opdracht. Dit kan een kind van die leeftijd nooit zelf doen. Misschien is de achterliggende gedachte dat hij jou moet interviewen? Maar dan nog, de druk ligt weer bij de ouders.
Typische manquote:Op vrijdag 15 september 2023 11:44 schreef Quoi het volgende:
Geweldig @:June. Die piemels weten wat. Pas stond hij hier voor de spiegel en zei: "Mijn piemel is het mooiste stukje van mijn lichaam."![]()
![]()
@:Troel hang in there
Ik weet ook nog dat ik een stamboom moest maken op de basisschool. En toen moest ik huilen, want de familie zit daarvoor veel te ingewikkeld in elkaar. Hoe zet je in een stamboom dat je vader de zoon van zijn eerste vrouw heeft geadopteerd, dus dat je een halfbroer hebt waarmee je geen bloedband hebt? En dat je oma na het overlijden van haar echtgenoot is getrouwd met zijn neef, waardoor de jongste broer en zus van je vader ook zijn achterneef en achternicht zijn, en je eigen oom en tante dus ook je oudoom en oudtante? Dat krijgt een 7-jarige niet zo makkelijk op papierquote:Op vrijdag 15 september 2023 13:45 schreef Quoi het volgende:
Which reminds me.... we moeten ook nog allerlei foto's opsnorren voor een stamboom.
Stiekem zou ik dat best leuk vinden. Ik hou helemaal niet van bloemen, maar was ook heel blij met mijn collega die langskwam met een bloemetje. (Of was dat de moefine 😇).quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:08 schreef exode het volgende:
Jeetje wat een schrik Vicky! Hopelijk zakt de ergste schrik snel en valt de enkel mee.
Dat klinkt behoorlijk vervelend Troel. Vind je het leuk/gezellig om kaartjes te krijgen? Klinkt stom, maar misschien wat afleiding.
Voor mijn gevoel is het juist de inspanning die daar voor zorgt. Als ik eerst ga plassen, dan eten, en blijf liggen totdat het uit mijn maag is, is er niets aan de handquote:Op vrijdag 15 september 2023 10:49 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Och. Morfine is wat dat betreft ook klote. Ik word daar ontzettend misselijk en duizelig van. Dat trekt na een dag of 2 wel wat meer weg. Fijn tegen de pijn, maar verder echt rotspul
.
Maar dan voel ik me ook meteen ziekerquote:Op vrijdag 15 september 2023 10:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je zou om een katheter kunnen vragen? Dan hoef je er niet steeds uit. Wat bedoel je precies met je hoofd, angsten?
Zo sneu he, dat dat soort opdrachten helemaal niet zo bedoeld zijn, maar wel zo confronterend kunnen zijn.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:15 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik weet ook nog dat ik een stamboom moest maken op de basisschool. En toen moest ik huilen, want de familie zit daarvoor veel te ingewikkeld in elkaar.
Gelukkig is de basisschool van mijn kinderen hier wel alert op. Er zit een gezinshuis om de hoek en de kinderen die daar wonen zitten dus vaak (al dan niet tijdelijk) bij ons op school. Ze zijn het dus gewend om rekening te houden met 'niet-traditionele' gezins- en familiesamenstellingen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:57 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zo sneu he, dat dat soort opdrachten helemaal niet zo bedoeld zijn, maar wel zo confronterend kunnen zijn.
Zo vind ik het thema van de Kinderboekenweek dit jaar ook erg ongelukkig voor een aantal van mijn leerlingen, die helemaal geen echt 'thuis' hebben
Ik bericht je wel even via FB voor je adres.quote:
Pfff dat is schrikken, ze zal wel spierpijn hebben morgenquote:Op vrijdag 15 september 2023 08:22 schreef Vicky het volgende:
Dit is zo ‘opa van mezelf’quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:15 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik weet ook nog dat ik een stamboom moest maken op de basisschool. En toen moest ik huilen, want de familie zit daarvoor veel te ingewikkeld in elkaar. Hoe zet je in een stamboom dat je vader de zoon van zijn eerste vrouw heeft geadopteerd, dus dat je een halfbroer hebt waarmee je geen bloedband hebt? En dat je oma na het overlijden van haar echtgenoot is getrouwd met zijn neef, waardoor de jongste broer en zus van je vader ook zijn achterneef en achternicht zijn, en je eigen oom en tante dus ook je oudoom en oudtante? Dat krijgt een 7-jarige niet zo makkelijk op papier
En Troel, heel veel sterkte!!
Mijn vader was stratenmaker, mijn broer is automonteur, mijn zwager is aannemer, verloofde kan klussend zo'n beetje alles, schoonvader kan met hout alles maken wat je bedenkt. Ik ben door de juiste mensen omringd om niets zelf te doenquote:Op zaterdag 16 september 2023 08:52 schreef Vicky het volgende:
Klinkt als een heerlijke dag @:Mushanga71
@:exode ik ben juist opgegroeid met een hamer in mijn handen. Mijn vader was timmerman. Ik vind klussen zo leuk. We zijn met T haar kamer bezig. Ik heb het lichtknopje verlegd, heb 2 stopcontacten gemaakt. Gaten gemaakt met de klopboormachine, planken op maat gezaagd met de decoupeerzaag.
T heeft geleerd om gaatjes te plamuren.
Ga ik eens opzoeken!quote:Op zaterdag 16 september 2023 08:01 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dit is zo ‘opa van mezelf’![]()
Geweldig liedje!
Dan zeker aan een ander overlatenquote:Op zaterdag 16 september 2023 08:55 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn vader was stratenmaker, mijn broer is automonteur, mijn zwager is aannemer, verloofde kan klussend zo'n beetje alles, schoonvader kan met hout alles maken wat je bedenkt. Ik ben door de juiste mensen omringd om niets zelf te doen
Masseren kon ik dan weer wel goeddaar krijg je geen blaren van.
Ik heb het trouwens echt wel geprobeerd in mijn leven, ons vorige huis was een klushuis. Boren, schuren, verven etc etc. Maar dat moest vaak weer over gedaan worden die iemand die het wel kon![]()
Nog 31 dagen tot Disney 🥰🥰quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:05 schreef Amsel het volgende:
45 dagen tot Halloween, 80 tot Sinterklaas en 100 tot Kerst
Leuk!!quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:45 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Nee hoor, nog 106 (waarschijnlijk)!
Jaaaa, wij gaan 23 december naar Disney on Ice en ook 28 december naar het Disney concertquote:Op zaterdag 16 september 2023 10:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
Leuk!!
Wij gaan in de herfstvakantie. A wordt 18 in Disney 🥰
21 december ga ik met T naar Disney on Ice en 28 december gaan we naar het Disney 100 concert 🥰🥰
Ga je 's middags of s avonds naar het concert?quote:Op zaterdag 16 september 2023 10:59 schreef exode het volgende:
[..]
Jaaaa, wij gaan 23 december naar Disney on Ice en ook 28 december naar het Disney concert
's Middags, 's avonds is niet handig met Juul van 5.quote:Op zaterdag 16 september 2023 11:05 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ga je 's middags of s avonds naar het concert?
Ik ben heeeel benieuwd hoe de CP gaat bevallen (of zijn jullie daar eerder geweest?), ik lees verhalen die ons deden besluiten niet te boeken voor de Voorjaarsvakantie. Maar goed, positieve dingen posten mensen minder snel.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:06 schreef FlyingFish het volgende:
Disney on Ice ben ik 1 keer geweest, is niet aan mij besteed
Maar we hebben zojuist gelijk maar geboekt. Twee dagen entree, maar we gaan vooral voor het nieuwe Marvel-deel en de kerst-activiteiten, dus dat zou voldoende moeten zijn. Verder gaan we "chillen in het aqualagon".
Ah nee logisch.quote:Op zaterdag 16 september 2023 12:24 schreef exode het volgende:
[..]
's Middags, 's avonds is niet handig met Juul van 5.
Ik heb denk ik een deja-vu maar schreef jij laatst al niet dat jullie een nieuwe auto kochten?quote:Op zaterdag 16 september 2023 18:12 schreef F_r het volgende:
Vicky wat een schrik hoe is het nu met haar?
Wij kochten vandaag een ander auto. Na elf jaar gaan we afscheid nemen van de enige auto die we ooit nieuw gekocht hebben. En gaan wel elektrisch rijden met onze 2e auto. Onze 2e auto rijdt nu al niet zo veel meestal fiets ik naar mijn werk. Maar ik vind het wel fijn om als ik vrij ben of vakantie heb weg te kunnen met de auto of als het slecht weer is.
Ga je hem thuis opladen?quote:Op zaterdag 16 september 2023 18:12 schreef F_r het volgende:
Wij kochten vandaag een ander auto. Na elf jaar gaan we afscheid nemen van de enige auto die we ooit nieuw gekocht hebben. En gaan wel elektrisch rijden met onze 2e auto. Onze 2e auto rijdt nu al niet zo veel meestal fiets ik naar mijn werk. Maar ik vind het wel fijn om als ik vrij ben of vakantie heb weg te kunnen met de auto of als het slecht weer is.
Dat heb je goed onthouden. We hebben dit jaar de grote vervangen. Dit is de kleine auto die we nu gaan vervangen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 20:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb denk ik een deja-vu maar schreef jij laatst al niet dat jullie een nieuwe auto kochten?
Gaat gelukkig goed, op de fysieke klachten na. Ze heeft behoorlijk spierpijn, vooral in d'r arm. Enkel gaat een stuk beter. Ze heeft heel slecht geslapen. Was steeds wakker. Hopelijk morgen wat beter.quote:Op zaterdag 16 september 2023 18:12 schreef F_r het volgende:
Hopelijk herstelt ze snel en slaapt ze ook weer beterquote:Op zaterdag 16 september 2023 21:22 schreef Vicky het volgende:
[..]
Gaat gelukkig goed, op de fysieke klachten na. Ze heeft behoorlijk spierpijn, vooral in d'r arm. Enkel gaat een stuk beter. Ze heeft heel slecht geslapen. Was steeds wakker. Hopelijk morgen wat beter.
Oeh nice een nieuwe auto!
Tja lastig. Waarom vinden de ouders het niet tof?quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:17 schreef Hupje het volgende:
Ik weet een leuk verjaardagscadeau voor mijn neefje. Zeker weten dat hij er blij mee is. Maar ik denk dat zijn ouders het niet zo tof vinden. Ga ik het dan toch kopen of doe ik verstandig
Die houden niet van gamen/schermpjes.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:22 schreef F_r het volgende:
[..]
Tja lastig. Waarom vinden de ouders het niet tof?
Het is ook gewoon zwaar. Hoe lang is je vriend nog weg?quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:24 schreef Quoi het volgende:
Mijn vriend is een paar dagen op vakantie en Max en ik zijn samen. Ik app al drie dagen achter elkaar rond half 10 richting hem "ik zit." Ik ben kapot. En hij vond het vandaag niet zo heel gezellig met me btw (zei hij net voor het slapen gaan). Meneertje zit continu net over mijn grenzen heen, waardoor ik de hele dag nét alles tolereer en het eind van de dag helemaal zat ben.
En dan heb ik er eentje hè?
Eerder hadden we dit ook tijdens een mini-vakantie samen. We moeten eerst even in de clinch voordat we weer "in sync" zijn.
Ik wil nu graag die vakantie alleen naar Malaga.
Ik zou het niet doen. Dan krijgt je neefje gezeik met zijn ouders als hij er mee wil spelen.quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:24 schreef Hupje het volgende:
[..]
Die houden niet van gamen/schermpjes.
Het gaat om zo'n gameboy lookalike. Ons kind vindt het heerlijk vermaak en ons neefje ook als hij hier is.
Zijn ze ook lekker, of wat zurig?quote:Op zaterdag 16 september 2023 22:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Of even overleggen met de ouders van het neefje @:Hupje?
Wij hebben Simon voor zijn verjaardag zo'n soort gameboy lookalike met retro spelletjes gegeven. Wel met enige twijfel en daarom wel wat regels bij het gebruik. Hij is er helemaal gek mee.
Wij hebben vandaag 6 kilo druiven van onze druivenplant geplukt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |