0-1 eerste hapjequote:Op vrijdag 15 september 2023 12:12 schreef Phaidra het volgende:
Ik voel me een beetje schuldig. De jongste moet voor een schoolprojectje over zijn eigen geschiedenis voor elk levensjaar een feitje/gebeurtenis bedenken. Wat er dus op neerkomt dat ik dat moet bedenken. Maar ik weet het allemaal echt niet meer. Ik kan wel oplepelen waar hij elk jaar op vakantie is geweest (daar zijn foto's van). En hij leerde lopen met 18 maanden. Werd zindelijk met 3,5 jaar (maar wil je dat op je 8e delen met de klas??). Naar school uiteraard. Maar verder...
![]()
Tandjes wisselen, leren fietsen, eerste woordje, leren lezen etc?quote:Op vrijdag 15 september 2023 12:12 schreef Phaidra het volgende:
Ik voel me een beetje schuldig. De jongste moet voor een schoolprojectje over zijn eigen geschiedenis voor elk levensjaar een feitje/gebeurtenis bedenken. Wat er dus op neerkomt dat ik dat moet bedenken. Maar ik weet het allemaal echt niet meer. Ik kan wel oplepelen waar hij elk jaar op vakantie is geweest (daar zijn foto's van). En hij leerde lopen met 18 maanden. Werd zindelijk met 3,5 jaar (maar wil je dat op je 8e delen met de klas??). Naar school uiteraard. Maar verder...
![]()
Mijn eerste gedachte... dat begint weer lekker inderdaad. Het is op zich wel een leuk project. "Wie ben ik" waarbij ze ook gelijk ingaan op tijd: verleden, heden, toekomst. Vandaar dus die tijdlijn met leuke mijlpalen. We moesten ook een babyfoto aanleveren. Het was wel leuk om weer door al die oude foto's te scrollenquote:Op vrijdag 15 september 2023 13:21 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat een stomme opdracht. Dit kan een kind van die leeftijd nooit zelf doen. Misschien is de achterliggende gedachte dat hij jou moet interviewen? Maar dan nog, de druk ligt weer bij de ouders.
Typische manquote:Op vrijdag 15 september 2023 11:44 schreef Quoi het volgende:
Geweldig @:June. Die piemels weten wat. Pas stond hij hier voor de spiegel en zei: "Mijn piemel is het mooiste stukje van mijn lichaam."![]()
![]()
@:Troel hang in there
Ik weet ook nog dat ik een stamboom moest maken op de basisschool. En toen moest ik huilen, want de familie zit daarvoor veel te ingewikkeld in elkaar. Hoe zet je in een stamboom dat je vader de zoon van zijn eerste vrouw heeft geadopteerd, dus dat je een halfbroer hebt waarmee je geen bloedband hebt? En dat je oma na het overlijden van haar echtgenoot is getrouwd met zijn neef, waardoor de jongste broer en zus van je vader ook zijn achterneef en achternicht zijn, en je eigen oom en tante dus ook je oudoom en oudtante? Dat krijgt een 7-jarige niet zo makkelijk op papierquote:Op vrijdag 15 september 2023 13:45 schreef Quoi het volgende:
Which reminds me.... we moeten ook nog allerlei foto's opsnorren voor een stamboom.
Stiekem zou ik dat best leuk vinden. Ik hou helemaal niet van bloemen, maar was ook heel blij met mijn collega die langskwam met een bloemetje. (Of was dat de moefine 😇).quote:Op vrijdag 15 september 2023 10:08 schreef exode het volgende:
Jeetje wat een schrik Vicky! Hopelijk zakt de ergste schrik snel en valt de enkel mee.
Dat klinkt behoorlijk vervelend Troel. Vind je het leuk/gezellig om kaartjes te krijgen? Klinkt stom, maar misschien wat afleiding.
Voor mijn gevoel is het juist de inspanning die daar voor zorgt. Als ik eerst ga plassen, dan eten, en blijf liggen totdat het uit mijn maag is, is er niets aan de handquote:Op vrijdag 15 september 2023 10:49 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Och. Morfine is wat dat betreft ook klote. Ik word daar ontzettend misselijk en duizelig van. Dat trekt na een dag of 2 wel wat meer weg. Fijn tegen de pijn, maar verder echt rotspul
.
Maar dan voel ik me ook meteen ziekerquote:Op vrijdag 15 september 2023 10:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je zou om een katheter kunnen vragen? Dan hoef je er niet steeds uit. Wat bedoel je precies met je hoofd, angsten?
Zo sneu he, dat dat soort opdrachten helemaal niet zo bedoeld zijn, maar wel zo confronterend kunnen zijn.quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:15 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik weet ook nog dat ik een stamboom moest maken op de basisschool. En toen moest ik huilen, want de familie zit daarvoor veel te ingewikkeld in elkaar.
Gelukkig is de basisschool van mijn kinderen hier wel alert op. Er zit een gezinshuis om de hoek en de kinderen die daar wonen zitten dus vaak (al dan niet tijdelijk) bij ons op school. Ze zijn het dus gewend om rekening te houden met 'niet-traditionele' gezins- en familiesamenstellingen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 15:57 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zo sneu he, dat dat soort opdrachten helemaal niet zo bedoeld zijn, maar wel zo confronterend kunnen zijn.
Zo vind ik het thema van de Kinderboekenweek dit jaar ook erg ongelukkig voor een aantal van mijn leerlingen, die helemaal geen echt 'thuis' hebben
Ik bericht je wel even via FB voor je adres.quote:
Pfff dat is schrikken, ze zal wel spierpijn hebben morgenquote:Op vrijdag 15 september 2023 08:22 schreef Vicky het volgende:
En dan wordt mijn man om 6.35 door dochter gebeld.. papa, ik ben aangereden door een auto..
Over de motorkap gegleden. Gelukkig reed de man een normale snelheid en kon hij nog remmen, A dacht dat ze het ging redden... verkeerde inschatting.
Gezicht kapot, dikke neus, dikke lip, dikke enkel..
Het valt gelukkkig allemaal mee.
Maar ben wel weer 10 jaar ouder.
Dit is zo ‘opa van mezelf’quote:Op vrijdag 15 september 2023 14:15 schreef Amsel het volgende:
[..]
Ik weet ook nog dat ik een stamboom moest maken op de basisschool. En toen moest ik huilen, want de familie zit daarvoor veel te ingewikkeld in elkaar. Hoe zet je in een stamboom dat je vader de zoon van zijn eerste vrouw heeft geadopteerd, dus dat je een halfbroer hebt waarmee je geen bloedband hebt? En dat je oma na het overlijden van haar echtgenoot is getrouwd met zijn neef, waardoor de jongste broer en zus van je vader ook zijn achterneef en achternicht zijn, en je eigen oom en tante dus ook je oudoom en oudtante? Dat krijgt een 7-jarige niet zo makkelijk op papier
En Troel, heel veel sterkte!!
Mijn vader was stratenmaker, mijn broer is automonteur, mijn zwager is aannemer, verloofde kan klussend zo'n beetje alles, schoonvader kan met hout alles maken wat je bedenkt. Ik ben door de juiste mensen omringd om niets zelf te doenquote:Op zaterdag 16 september 2023 08:52 schreef Vicky het volgende:
Klinkt als een heerlijke dag @:Mushanga71
@:exode ik ben juist opgegroeid met een hamer in mijn handen. Mijn vader was timmerman. Ik vind klussen zo leuk. We zijn met T haar kamer bezig. Ik heb het lichtknopje verlegd, heb 2 stopcontacten gemaakt. Gaten gemaakt met de klopboormachine, planken op maat gezaagd met de decoupeerzaag.
T heeft geleerd om gaatjes te plamuren.
Ga ik eens opzoeken!quote:Op zaterdag 16 september 2023 08:01 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dit is zo ‘opa van mezelf’![]()
Geweldig liedje!
Dan zeker aan een ander overlatenquote:Op zaterdag 16 september 2023 08:55 schreef exode het volgende:
[..]
Mijn vader was stratenmaker, mijn broer is automonteur, mijn zwager is aannemer, verloofde kan klussend zo'n beetje alles, schoonvader kan met hout alles maken wat je bedenkt. Ik ben door de juiste mensen omringd om niets zelf te doen
Masseren kon ik dan weer wel goeddaar krijg je geen blaren van.
Ik heb het trouwens echt wel geprobeerd in mijn leven, ons vorige huis was een klushuis. Boren, schuren, verven etc etc. Maar dat moest vaak weer over gedaan worden die iemand die het wel kon![]()
Nog 31 dagen tot Disney 🥰🥰quote:Op zaterdag 16 september 2023 09:05 schreef Amsel het volgende:
45 dagen tot Halloween, 80 tot Sinterklaas en 100 tot Kerst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |