Wij stonden bij Lego House in de lift en daar stapte een oude Deense man binnen. Hij vertelde trots dat hij 40 jaar in de fabriek had gewerkt. Hij woonde nu naast Lego House. Hele verhalenquote:Op maandag 18 september 2023 09:43 schreef exode het volgende:
Ik kijk geen DisneyfilmsAls enige in het gezin overigens. Juul kent meerdere Disneyfilms uit haar hoofd. Vaiana kent ze woord voor woord inmiddels.
Ik had bij Lego voor de Voorjaarsvakantie gevraagd of er tours zijn in de fabriek of Lego House. Ik ga zo even een 2e hypotheek nemen. Ik kreeg informatie terug over een dagprogramma die slechts 11.000 Euro kost.
Geweldig! Die passie voor je werk, bijzonder moment voor jullie.quote:Op maandag 18 september 2023 09:50 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wij stonden bij Lego House in de lift en daar stapte een oude Deense man binnen. Hij vertelde trots dat hij 40 jaar in de fabriek had gewerkt. Hij woonde nu naast Lego House. Hele verhalenToen ging de lift open boven en daar stond zijn kleindochter (ca. 5 jaar) op hem te wachten. Gingen ze samen daar Lego kijken. Toen ben ik bijna gesmolten. Was een mini-mini-tour en gratis.
Ik vind achtbanen erg leuk, maar Disney is niet alleen leuk voor de attracties. De sfeer is geweldig, het park is prachtig.quote:Op maandag 18 september 2023 06:02 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Kan je hier meer over vertellen? Want ik zit met verbazing te lezen hoeveel mensen die parken leuk vinden maar misschien weet ik gewoon niet goed wat het inhoudt.
Zeker een goed punt! Doordat ik niet weet wat het is maak ik me een beetje zorgen haha. Plus als ze waterpokken heeft (gehad) wil ik dat wel graag weten. En enig idee hebben over hoe lang het duurt en of ze straks na de vakantie dan wel gewoon naar de opvang kan enzo is ook wel fijn.quote:Op maandag 18 september 2023 06:05 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Tegengeluid: maakt het uit wat het is? Heeft ze er last van? Maak je je zorgen? Je kan ook gewoon niks doen of de foto’s naar een paar vrienden sturen voor herkenning en verder afwachten tot het over is.
Wij houden sowieso al van weekendjes weg enzo, maar Disney is gewoon even een compleet andere wereld. Door de vrolijke muziek overal word je vanzelf wel vrolijk en je bent er helemaal uit. Gewoon even een paar dagen alleen maar leuke dingen doen, kijken naar shows die in sommige gevallen echt niet onder doen voor broadwayshows (in Parijs met name Mickey and the magician).quote:Op maandag 18 september 2023 06:02 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Kan je hier meer over vertellen? Want ik zit met verbazing te lezen hoeveel mensen die parken leuk vinden maar misschien weet ik gewoon niet goed wat het inhoudt.
Jak 😮quote:Op maandag 18 september 2023 13:15 schreef Quoi het volgende:
Ok, stop de tijd. Dit beest liep net door de huiskamer: https://www.tuinadvies.nl(...)ers_of_staphylinidae
Toen ik 'm wilde vangen schoot 'ie door spleet van de (houten) vloer.
Verder zit ik totaal aan mijn tax qua energie. Maar er moet vanmiddag nog een hoop. Vanavond komt vriendlief weer thuis, pffft.
Maar wel pretty impressive met zijn aars in de luchtquote:Op maandag 18 september 2023 14:44 schreef exode het volgende:
Ik vind dat dus een gaaf beest Quoi, ik lees dat ie niet schadelijk is, maar wel andere schadelijke beestjes opeet.
He jakkes. Maar neem toch aan dat ze dan langskomen en niet bellen? Zodat ze je meteen kunnen opvangen?quote:Op maandag 18 september 2023 18:17 schreef Hupje het volgende:
Brrr, een kindje buiten bij een kdv dood gevonden. Je zal je kind maar weggebracht hebben naar de opvang en en dan gebeld worden met zo'n bericht
Soortgelijk verhaal onder een spoiler.quote:Op maandag 18 september 2023 18:17 schreef Hupje het volgende:
Brrr, een kindje buiten bij een kdv dood gevonden. Je zal je kind maar weggebracht hebben naar de opvang en en dan gebeld worden met zo'n bericht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 september 2023 18:26 schreef amaranta het volgende:
[..]
Soortgelijk verhaal onder een spoiler.
En je wordt niet gebeld. Althans. Dat mag ik hopen. Politie komt naar je toe.Pfffff. Blijft naar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op maandag 18 september 2023 18:17 schreef Hupje het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 september 2023 21:26 schreef Gogo83 het volgende:
[..]Ik heb niet meegekregen wat er precies speelde, maar het idee geeft al kippevel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Die wilde ook gewoon een meet en greetquote:Op dinsdag 19 september 2023 08:19 schreef amaranta het volgende:
Blijkbaar als je over Disney schrijft krijg je overal Disney content..
Anyway. Ik kreeg dus zowel op TikTok als Facebook berichten over dat meer dan de helft van Disneyland gisteren gesloten was omdat er een echte zwarte beer in het park was.
Met Pooh zekerquote:Op dinsdag 19 september 2023 08:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Die wilde ook gewoon een meet en greet
Mocht je wel meedoen op jouw leeftijd dan? Omdat je schrijft bewegen voor ouderen?quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:17 schreef Ynske het volgende:
ik voel me een oude doos
Vandaag meegedaan met AquaVitaal (meer bewegen voor ouderen)
trok wel de leeftijdsgrens van 75+ enorm naar beneden
Ze maken een uitzondering voor 'jongere' mensen met fysiek lichamelijke klachten zoals reuma, artrose, EDS ed.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:25 schreef Nijna het volgende:
[..]
Mocht je wel meedoen op jouw leeftijd dan? Omdat je schrijft bewegen voor ouderen?
Ik heb het op de golf ook, ik haal het gemiddelde wat omlaag. Al komen er ook wel wat meer mensen van mijn leeftijd en jonger bij intussen.
Zouden we als we later 70+ zijn nog steeds hier posten op het "ouwe lullen bankje" ?
Kan daar dan niet dezelfde uitzondering voor worden gemaakt?quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:43 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ze maken een uitzondering voor 'jongere' mensen met fysiek lichamelijke klachten zoals reuma, artrose, EDS ed.
Normaliter is t vanaf 55+.
Wat wel stom is, is dat inwonders van deze gemeente boven de 55 per half jaar 65 euro betalen en onder de 55 165 euro
Duizend ditquote:Op maandag 18 september 2023 09:39 schreef SQ het volgende:
Pretparken vind ik eigenlijk leuker zonder kinderen #loedermoeder.
Wat een tof beest.quote:Op maandag 18 september 2023 13:15 schreef Quoi het volgende:
Ok, stop de tijd. Dit beest liep net door de huiskamer: https://www.tuinadvies.nl(...)ers_of_staphylinidae
Toen ik 'm wilde vangen schoot 'ie door spleet van de (houten) vloer.
Verder zit ik totaal aan mijn tax qua energie. Maar er moet vanmiddag nog een hoop. Vanavond komt vriendlief weer thuis, pffft.
Duinrellquote:Op maandag 18 september 2023 14:18 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb geen pretpark kinderen. Die vinden een dag zwemmen in een zwemparadijs 100x leuker.
dat vroeg ik ook, maar helaasquote:Op dinsdag 19 september 2023 11:48 schreef Elleska het volgende:
[..]
Kan daar dan niet dezelfde uitzondering voor worden gemaakt?
Dat is jammer. An sich vergeleken met andere sporten niet heel duur, maar die keuze heb je vaak niet met dit soort klachtenquote:Op dinsdag 19 september 2023 11:43 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ze maken een uitzondering voor 'jongere' mensen met fysiek lichamelijke klachten zoals reuma, artrose, EDS ed.
Normaliter is t vanaf 55+.
Wat wel stom is, is dat inwonders van deze gemeente boven de 55 per half jaar 65 euro betalen en onder de 55 165 euro
Klopt, maar vind 100euro verschil wel forsquote:Op dinsdag 19 september 2023 12:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat is jammer. An sich vergeleken met andere sporten niet heel duur, maar die keuze heb je vaak niet met dit soort klachten
Terecht.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:30 schreef -Spring het volgende:
Ik heb voor L een autipas aangevraagd waarmee ze bij de Efteling gebruik mag maken van de speedpass. Ex is het er niet mee eens want ze kan best ff in de rij staan, vindt ie. Mijn redenering is: mag dat kind ook een keer een voordeeltje hebben van dr beperking? Ze voldoet aan de voorwaarden die de organisatie stelt.
Wat vinden jullie? Aso of terecht?
Het verschil is eigenlijk net te groot ja.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
Klopt, maar vind 100euro verschil wel fors
Terecht. En dat ze 'm heeft, wil niet zeggen dat ze 'm altijd moet gebruiken. Bij een rij van 5 of 10 minuten kun je er ter plekke nog voor kiezen om gewoon in de rij te gaan staan. Maar 90 minuten bij Symbolica kun je dan skippen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:30 schreef -Spring het volgende:
Ik heb voor L een autipas aangevraagd waarmee ze bij de Efteling gebruik mag maken van de speedpass. Ex is het er niet mee eens want ze kan best ff in de rij staan, vindt ie. Mijn redenering is: mag dat kind ook een keer een voordeeltje hebben van dr beperking? Ze voldoet aan de voorwaarden die de organisatie stelt.
Ik had het niet tegen mijn 7-jarige moeten vertellen dat ik 'm 's middags had gespot. Die was panisch. Eenmaal met zijn vader (hoera, weer thuis) boven vlak voor bedtijd, zag ik 'm weer lopen. Heb hem dus netjes buiten gezet en zo werd ik de held van de dag.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat een tof beest.
Als je hem weer tegenkomt, kom ik m wel halen.
Hij eet slakken en engerlingen
Waar is hij allemaal bang voor?quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:15 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik had het niet tegen mijn 7-jarige moeten vertellen dat ik 'm 's middags had gespot. Die was panisch. Eenmaal met zijn vader (hoera, weer thuis) boven vlak voor bedtijd, zag ik 'm weer lopen. Heb hem dus netjes buiten gezet en zo werd ik de held van de dag.
---
Over angsten gesproken: Max is zo verdomd bang voor heel veel dingenIk ben elke dag wel bezig om hele cognitieve gedragstherapieën op hem los te laten (wat is het ergste wat kan gebeuren? erkennen, troosten, niet pushen, meedenken over oplossingen). Hij hoeft van mij niks verplicht en hij mag zijn eigen grenzen aangeven, maar ik gun hem gewoon zoveel meer relaxedheid.
Ik gooi het een beetje op moe-zijn en de volle agenda. In overleg proberen we zijn agenda samen wat rustiger te maken. Ik pieker me suf of er niet een stukje van ons als ouders komt, maar ik kan geen manier van projectie bedenken.... Ik probeer nadrukkelijk niks van mijn grote angst (jeweetwel, zie eerder) te laten merken. Hij zou wel erg fijngevoelig moeten zijn als hij daar iets van oppikt. Hij is er juist erg relaxed over.
Zucht. Wie heeft er iets zinnigs over te zeggen?
Ik. Maar dat ga ik niet hier online gooien. Je mag me een pb sturen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:15 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik had het niet tegen mijn 7-jarige moeten vertellen dat ik 'm 's middags had gespot. Die was panisch. Eenmaal met zijn vader (hoera, weer thuis) boven vlak voor bedtijd, zag ik 'm weer lopen. Heb hem dus netjes buiten gezet en zo werd ik de held van de dag.
---
Over angsten gesproken: Max is zo verdomd bang voor heel veel dingenIk ben elke dag wel bezig om hele cognitieve gedragstherapieën op hem los te laten (wat is het ergste wat kan gebeuren? erkennen, troosten, niet pushen, meedenken over oplossingen). Hij hoeft van mij niks verplicht en hij mag zijn eigen grenzen aangeven, maar ik gun hem gewoon zoveel meer relaxedheid.
Ik gooi het een beetje op moe-zijn en de volle agenda. In overleg proberen we zijn agenda samen wat rustiger te maken. Ik pieker me suf of er niet een stukje van ons als ouders komt, maar ik kan geen manier van projectie bedenken.... Ik probeer nadrukkelijk niks van mijn grote angst (jeweetwel, zie eerder) te laten merken. Hij zou wel erg fijngevoelig moeten zijn als hij daar iets van oppikt. Hij is er juist erg relaxed over.
Zucht. Wie heeft er iets zinnigs over te zeggen?
Alle nieuwe dingen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:32 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Waar is hij allemaal bang voor?
Ik las het ook... vreselijk.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:37 schreef SQ het volgende:
Ik las dat het overleden kindje de dochter was van een medewerkster en dat het een ongeval was. Verschrikkelijk zeg.
terechtquote:Op dinsdag 19 september 2023 12:30 schreef -Spring het volgende:
Wij hebben op school 2 lokalen waar 2 enorme bijen of wespennesten in het plafond zitten. Echt huge. Elke ochtend ligt ook de hele klas bezaaid met dode wespen (of bijen)quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:31 schreef exode het volgende:
Quoi, ik kom ook niet verder dan erkennen en bespreken.
B is gek op dieren, spinnen, slangen, kevers, hij vindt ze geweldig. Maar muggen en wespen vind hij echt heel eng. Hij wordt panisch en raakt volledig in paniek.
Wat bij B een beetje lijkt te helpen is juist informatie op te zoeken, een dode wesp met zijn vergrootglas bekijken dat soort dingen. Hij lijkt minder angstig te worden maar wie weet is het ook de leeftijd en heb je geen reet aan deze informatie.
Het iig niet wegwuiven of niet serieus nemen maar dat doe je ook niet.
En hoera voor je vriend weer thuis.
Ik kreeg een paar jaar geleden voor mijn verjaardag een dag Efteling met een groep vrienden, zónder mijn kinderen. Daar maak je me dus echt gelukkig mee, zo’n cadeauquote:
Terecht.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:30 schreef -Spring het volgende:
Mijn kind was vanmorgen nog heel bang voor iets waar hij vanmiddag na een uurtje slapen heel nonchalant over was.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:15 schreef Quoi het volgende:
[..]
---
Ik gooi het een beetje op moe-zijn en de volle agenda.
Ik deed daarstraks de buitendeur dicht en hoorde en voelde een heel raar geluid maar ik zag in eerste instantie niet wat er nou was. Tot dat ik een totaal vermorzelde slak ontwaarde onderin. Best effectief ook.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat een tof beest.
Als je hem weer tegenkomt, kom ik m wel halen.
Hij eet slakken en engerlingen
Wij hebben een wespennest gehad in de het plafond bij B. Het is naar en goor.quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben op school 2 lokalen waar 2 enorme bijen of wespennesten in het plafond zitten. Echt huge. Elke ochtend ligt ook de hele klas bezaaid met dode wespen (of bijen)
Al meermaals geprobeerd er iets aan te doen maar ze lijken steeds terug te komen.
Lokaal van mijn collega stinkt ook enorm naar een pisachtige geur.
Ja hier ook. Net na de vakantie. En we dachten dat ze weg waren maar vorige week waren ze weer terug. Ze liggen zelfs dood in mijn vensterbank. Ik heb het lokaal eronder.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:37 schreef exode het volgende:
[..]
Wij hebben een wespennest gehad in de het plafond bij B. Het is naar en goor.
Wij hebben zo'n bestrijder laten komen.
Dat is klote. Ze schijnen wel terug te komen op dezelfde plek. Bij ons kwamen ze tussen de loodrand door zo het verlaagde plafond in. Dat is nu goed gedicht waardoor ze er niet meer in kunnen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:42 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja hier ook. Net na de vakantie. En we dachten dat ze weg waren maar vorige week waren ze weer terug. Ze liggen zelfs dood in mijn vensterbank. Ik heb het lokaal eronder.
Geen idee. Ze zaten helemaal in het cement.quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:39 schreef Nijna het volgende:
@:amaranta, hebben ze dan wel alles weggehaald of zit er ergens nog iets.... lijkt me knap vervelend op een school...
quote:Op dinsdag 19 september 2023 17:44 schreef amaranta het volgende:
[..]
Geen idee. Ze zaten helemaal in het cement.
Zal ik um maar vast aftrappen dan?quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:35 schreef SQ het volgende:
Nee dan bestaat fok niet meer.
Maar dan vinden we vast wel andere kanalen om te klagen en op te sommen
Prothese-opsom
De horror.quote:Op dinsdag 19 september 2023 19:26 schreef Ynske het volgende:
Oef, meisje is gestikt 😭
https://112vdg.nl/2023/09(...)jf-den-bosch-bekend/
Zo ontzettend waar. Toen ik mijn man leerde kennen heeft hij me moeten beloven mee te gaan naar EuroDisney (zoals het toen nog heette). Zo ontzettend graag wilde ik er heen.quote:Op maandag 18 september 2023 09:39 schreef SQ het volgende:
Pretparken vind ik eigenlijk leuker zonder kinderen #loedermoeder.
Ik wil helemaal niet meer. Ik heb geen enkele goede herinnering aan Disney.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:51 schreef PoesInDoos het volgende:
Oh LivelinkKunnen jullie nu de kinderen groot zijn niet alsnog met z'n tweetjes?
Misschien is het tijd om goede NIEUWE herinneringen te makenquote:Op dinsdag 19 september 2023 20:53 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet meer. Ik heb geen enkele goede herinnering aan Disney.
Parijs zelf wel hoor.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 19 september 2023 20:57 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Misschien is het tijd om goede NIEUWE herinneringen te maken
Ga je nu wekelijks oppassen? Lijkt me eerlijk gezegd ook wel zwaarquote:Op dinsdag 19 september 2023 19:31 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zal ik um maar vast aftrappen dan?![]()
Morgen mag ik weer oppassen op kleinzoon. Zin in, al staat mijn hoofd er niet helemaal naar. Véél issues op de zaak en ik ging pas om 2u vannacht slapen![]()
Maar, oppassen geeft wel afleiding, dus.
Ja, je hebt misschien wel gelijk, maar het staat niet meer op mijn verlanglijstje, zeg maar.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:57 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Misschien is het tijd om goede NIEUWE herinneringen te maken
Snap ik, maar laat het je er ook niet van weerhouden. Times change, people change..quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, je hebt misschien wel gelijk, maar het staat niet meer op mijn verlanglijstje, zeg maar.
Geen idee nog. Ze brengen hem wel hier dus dat scheelt. En ik heb nog veel spullen van zoonquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Ga je nu wekelijks oppassen? Lijkt me eerlijk gezegd ook wel zwaar
Grappig, ik was net mijn foto's terug aan het kijken en de enige foto's waar mijn zoontje blij op stond was in het hotel. Tijdens het ontbijt liepen daar figuren rond. En kijk hem blij/verwonderd zijn bij Donaldquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:20 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Geen idee nog. Ze brengen hem wel hier dus dat scheelt. En ik heb nog veel spullen van zoonMaar van 8u tot 18.30u is ook best zwaar
Zolang ik het nog kan, doe ik het
Ze vragen het wel of het kan en of het uitkomt. Het is niet zo dat ze ervan uit gaan.
Overigens óók een mindere ervaring met Disney. Geen enkel Disney figuur gezien. Niet eens Mickey MouseHe-le-maal niks. Was dus eens maar nóóit meer.
Wij reden naar Disney. Wacht nee. Wij reden helemaal niet naar Disney want bij het hotel reed mijn man tegen de stoep en reed de band kapot en toen brachten we de halve dag door bij de auto garage.quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:20 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Overigens óók een mindere ervaring met Disney.
quote:Op dinsdag 19 september 2023 21:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij reden naar Disney. Wacht nee. Wij reden helemaal niet naar Disney want bij het hotel reed mijn man tegen de stoep en reed de band kapot en toen brachten we de halve dag door bij de auto garage.
Ik vind het knap hoe je dit aanpakt.quote:Op dinsdag 19 september 2023 22:03 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb geen ervaring met kinderen met angsten, maar wel zeer uitgebreide ervaring met angsten an sich. Wat ik nu ga zeggen is voor volwassenen van toepassing, en ik weet dus niet of het 1-op-1 te vertalen is naar kinderen, daar ligt niet mijn expertise. In mijn ervaring is het wel zo dat dingen niet doen door angst, de angst/drempel om het alsnog/een volgende keer wel te doen, alleen maar groter maakt. Om dat tegen te gaan zijn er twee stappen die je zou kunnen doen: niet vermijden (dus ondanks angst, proberen dingen toch zoveel mogelijk te blijven doen) en exposure (bewust situaties opzoeken waar je bang voor bent). Mijn eigen therapie bestaat er juist uit goed uit te vogelen waar de angst hem precies in zit, en de situaties die ik eng vind niet te vermijden, en die angst juist op te zoeken (exposure). Dus: welke als-dan gedachten zitten erachter? In mijn geval bv: als ik op een feestje ziek word en lang op de wc zit, dan vinden mensen me vies. Stap 1 is dan niet vermijden - dus in mijn geval wel naar feestje gaan, ook al ben ik bang dat ik dan misschien ziek word en lang op de wc zit en mensen me vies vinden. Stap 2 is dan juist bewust lang op de wc gaan zitten, om te ervaren dat mensen helemaal niet zo reageren als ik denk, en als wel, dat ik dat dan ook wel aan kan.
Vanuit die kennis zou ik dus enerzijds proberen natuurlijk wel begripvol en empathisch te zijn, en uit te vragen wat hem precies angstig maakt in de situaties die je opnoemt (misschien zie je dan dat de onderliggende angst in meerdere situaties hetzelfde is, of er zijn juist wel verschillende angsten), maar anderzijds ook wel proberen hem op een liefdevolle manier toch wel dingen te laten doen die hij eng vindt (dus in elk geval het niet-vermijden). Zodat hij kan ervaren en voelen dat datgene waar hij bang voor is, niet gebeurt. En als je dat meerdere keren doet, dooft die angst-respons uiteindelijk uit.
Ik snap het gevoel van niet willen dwingen heel goed, en ik denk dat het ook belangrijk is om niet iets te proberen waar iemand echt totaal nog niet klaar voor is. Maar tegelijkertijd is het als je zelf die angst hebt, ook enorm moeilijk om toch die stap te zetten, ook al wil je het eigenlijk wel. Als ik me 'gedwongen' voel (het is bv een bruiloftsfeest van een supergoede vriendin, of het is iets wat ik voor mijn werk moet doen) dan vind ik het nog steeds eng, maar doe ik het wel. Terwijl als ik me niet gedwongen voel, ik eerder dan toch niet zal gaan - wat op korte termijn fijner voelt, maar me op lange termijn alleen maar verder weg brengt van waar ik wil zijn. Iets opzoeken wat eng is, maar je zelf wel graag zou willen en daar dan een duwtje bij in de rug krijgen dus. Wat mij in het begin ook helpt is bv afspraken over tijd, om het overzichtelijk te laten voelen. Bv: ik moet naar het feestje, en ik wil minimaal een half uur blijven, maar dan mag ik weg als ik wil. Meestal wil ik dat tegen die tijd dan helemaal niet meer, maar alleen al die afkadering maakt dat ik het tevoren minder eng vind. Zoiets zou je bv bij voetbalwedstrijd spelen misschien ook kunnen doen (mogen ze bij jeugd onbeperkt wisselen?). Dat je bv kijkt of je samen kunt afspreken dat hij het vijf minuten probeert, maar dat als hij daarna wil wisselen en de rest wil kijken, dat mag. Desnoods laat je hem dan thuis al eens ervaren hoe lang/kort vijf minuten is, bv dat je hem laat spelen voor vijf minuten. En dat hij dan wat meer een beeld heeft van wat vijf minuten is, en hopelijk voelt dat dan wel te overzien, en wil hij dat wel proberen. Dan is het wel zaak om ook echt door te zetten natuurlijk, anders krijg je toch weer de 'beloning' van opluchting als je toch niet hoeft, ipv dat je merkt dat het meevalt als je gaat.
Misschien dat Amsel iets kan zeggen over of therapie bij kinderen hier ook op lijkt of niet
En sorry voor het lange verhaal
voor onze jongste zijn en waren de ontmoetingen met die Disney-figuren ook het belangrijkste. Toen we 10 jaar getrouwd waren zijn we voor 't eerst een keer in Disney-Parijs geweest met z'n allen. Helaas vond Cato dat behalve interessant ook erg spannend, dus dan hadden we een uur in een rij gestaan voor zo'n ontmoeting met Minnie ofzo en dan wilde ze op het laatst toch niet meer. Afgelopen mei zijn we met z'n tweeën naar Disney world in Florida geweest, de ontmoetingen met de karakters waren nog steeds het hoofddoel voor (inmiddels) hem/hen. Maar ook nog steeds erg stressvol, ook al weet ie dondersgoed dat daar gewoon maar acteurs in zitten. We hebben wel in alle parken de belangrijkste figuren opgezocht (er zijn overzichten van wie waar staat, Mushangaquote:Op dinsdag 19 september 2023 21:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Grappig, ik was net mijn foto's terug aan het kijken en de enige foto's waar mijn zoontje blij op stond was in het hotel. Tijdens het ontbijt liepen daar figuren rond. En kijk hem blij/verwonderd zijn bij Donald![]()
[ afbeelding ]
Dat gaat hier wellicht nog nodig zijn, dus het mag deze kant op!quote:Op woensdag 20 september 2023 14:39 schreef B.ertha het volgende:
Hoi, ik val even binnen. Ik heb het prematurenpakket in huis en ik wil er eigenlijk van af. Ik ben nog maar heel weinig op Fok! en heb geen zin in de verantwoordelijkheid om bereikbaar te zijn enzo. Voelt iemand zich bereid om het in huis te nemen? Uiteraard betaal ik de verzendkosten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |