abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 september 2023 @ 09:50:10 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210670860
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:43 schreef exode het volgende:
Ik kijk geen Disneyfilms 8-) Als enige in het gezin overigens. Juul kent meerdere Disneyfilms uit haar hoofd. Vaiana kent ze woord voor woord inmiddels.

Ik had bij Lego voor de Voorjaarsvakantie gevraagd of er tours zijn in de fabriek of Lego House. Ik ga zo even een 2e hypotheek nemen. Ik kreeg informatie terug over een dagprogramma die slechts 11.000 Euro kost.
Wij stonden bij Lego House in de lift en daar stapte een oude Deense man binnen. Hij vertelde trots dat hij 40 jaar in de fabriek had gewerkt. Hij woonde nu naast Lego House. Hele verhalen O+ Toen ging de lift open boven en daar stond zijn kleindochter (ca. 5 jaar) op hem te wachten. Gingen ze samen daar Lego kijken. Toen ben ik bijna gesmolten. Was een mini-mini-tour en gratis.
pi_210670916
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 09:49 schreef amaranta het volgende:

[..]
Euro of Kronen?
Euro.
pi_210670958
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 09:50 schreef Quoi het volgende:

[..]
Wij stonden bij Lego House in de lift en daar stapte een oude Deense man binnen. Hij vertelde trots dat hij 40 jaar in de fabriek had gewerkt. Hij woonde nu naast Lego House. Hele verhalen O+ Toen ging de lift open boven en daar stond zijn kleindochter (ca. 5 jaar) op hem te wachten. Gingen ze samen daar Lego kijken. Toen ben ik bijna gesmolten. Was een mini-mini-tour en gratis.
Geweldig! Die passie voor je werk, bijzonder moment voor jullie.

Ik zou zo graag eens op de campus en in de fabriek rondkijken. Dat organiseren ze ook, 3 daagse programma's zijn dat voor iets van 3000 Euro. Ooit....

Ik heb maar even aangegeven dat 11.000 Euro iets boven budget ligt of ze niet iets kleiners hebben. Iets waarvoor ik mijn nier niet hoef te verkopen.
pi_210671062
Ik ben zelf nooit naar Disney geweest en het trekt mij niet echt. Misschien doen we het wel eens als de kinderen groter zijn. Peuter kijkt nog geen Disneyfilms. Films in het algemeen niet, zo lang kan hij zijn aandacht er niet bij houden.
We wonen vrij dicht bij de efteling maar we gaan alleen met de AH tickets. Een abonnement vind ik voorlopig te duur voor wat we eruit zouden halen. De kinderen kunnen nog niet alleen rondlopen en peuter kan echt niet hele tijden wachten voor attracties. Daar doen we niemand een plezier mee. Dus elke drukke dag valt al af. Binnenkort wordt hij 4, dan is het 685 euro per jaar inclusief 1 parkeerabonnement. Voor 1/3 van dat geld hebben we een abonnement bij de Beekse Bergen. Daar is het zelfs op een drukke zomerdag goed te doen.

Legoland en Lego House staat ooit zeker wel eens op het programma. Misschien eens naar kijken voor volgend jaar.
pi_210671097
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 06:02 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Kan je hier meer over vertellen? Want ik zit met verbazing te lezen hoeveel mensen die parken leuk vinden maar misschien weet ik gewoon niet goed wat het inhoudt.
Ik vind achtbanen erg leuk, maar Disney is niet alleen leuk voor de attracties. De sfeer is geweldig, het park is prachtig.

Wij zijn echt allemaal groot Disneyfan. Mijn man en de meiden zijn helemaal into Marvel. Ik niet.
A is gek op Stitch, T is groot fan van Frozen en Kolderkat.
Ik ben gek op Pooh. Heb een verzameling Pooh & Friends beeldjes en ik heb een Pooh Loungefly tas.
Ik loop niet met Disneyoortjes of sloffen 🤣🤣
De meiden kopen wel eens Mickey sokken voor me 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_210671238
Wij gaan binnenkort een dag naar Disney. T zijn beste vriendje is terug verhuisd naar Frankrijk en die woont er om de hoek. Dus waarschijnlijk kunnen we ook met goedkope personeelstickets van kennissen. Wij gaan wel maar één dag, over een paar jaar wil ik wel een keer de full-blown Disney ervaring met hotel enzo, maar dan wil ik dat man ook mee kan (die kan geen vrij krijgen nu).

Efteling hebben T en ik een abonnement op. Als J 4 wordt zeg ik het denk ik wel op, dan wordt het me te duur. Dan ga ik wel voor een abonnement op een dierentuin en BillyBird ofzo, vermaken ze zich ook goed.
pi_210671245
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 06:05 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Tegengeluid: maakt het uit wat het is? Heeft ze er last van? Maak je je zorgen? Je kan ook gewoon niks doen of de foto’s naar een paar vrienden sturen voor herkenning en verder afwachten tot het over is.
Zeker een goed punt! Doordat ik niet weet wat het is maak ik me een beetje zorgen haha. Plus als ze waterpokken heeft (gehad) wil ik dat wel graag weten. En enig idee hebben over hoe lang het duurt en of ze straks na de vakantie dan wel gewoon naar de opvang kan enzo is ook wel fijn. :D
pi_210672273
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 06:02 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Kan je hier meer over vertellen? Want ik zit met verbazing te lezen hoeveel mensen die parken leuk vinden maar misschien weet ik gewoon niet goed wat het inhoudt.
Wij houden sowieso al van weekendjes weg enzo, maar Disney is gewoon even een compleet andere wereld. Door de vrolijke muziek overal word je vanzelf wel vrolijk en je bent er helemaal uit. Gewoon even een paar dagen alleen maar leuke dingen doen, kijken naar shows die in sommige gevallen echt niet onder doen voor broadwayshows (in Parijs met name Mickey and the magician).

En we houden van de details die je op veel plaatsen ziet als je langer kijkt, waardoor je toch elk bezoek weer nieuwe dingen ziet. Dat niveau van afwerking komt de Efteling niet eens bij in de buurt. Dingen zoals een rijtje bonenplantjes op een rij, waarvan er 1 enorm is geworden.

Universal heeft dit overigens ook een beetje, maar dan vooral per attractie en minder park overkoepelend.

Een uur in de rij staan voor een foto met Mickey oid doen wij niet, dat vind ik dan weer zonde van de tijd. Maar in de VS hebben mijn kinderen geweldige interactie met, met name, knabbel en babbel gehad waar het echt meet en greets zijn (en het max 5 minuten wachten is). Beetje grapjes uithalen enzo. Daar hebben ze nu de perfecte leeftijd voor dus daar maken we graag gebruik van. Over een paar jaar gaat het waarschijnlijk alleen nog maar om de attracties. Ze weten overigens heel goed dat het gewoon verklede mensen zijn, maar dat maakt hen niet uit.

Wij dragen ook geen Mickey-oren btw. Dochters hebben die wel, maar vinden ze niet fijn zitten, zoon doet niet aan ‘verkleden’ en ik ga er niet mee slepen. T-shirts in thema hebben we wel, de knabbel en babbelshirts werken als een magneet voor alle disney-figuren
  maandag 18 september 2023 @ 12:31:11 #107
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210672327
Dank voor je uitleg @FlyingFish en @Vicky . Ik denk dan echt dat het gewoon niks voor me is :). En voor mijn kinderen ook niet perse. Als ik iets moois wil zien dan ga ik naar de hei :') .

Ik begon daar nog niets semi-onaardigs over mezelf achter aan te typen maar dat is ook weer onzin. Ieder z'n ding tenslotte.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 18 september 2023 @ 12:32:34 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_210672339
Het is maar goed dat niet iedereen op hetzelfde kickt. Stel je voor dat alle mensen van de wereld 1 weekend per jaar naar Disney zouden gaan. Huuu.

Snelle berekening zou komen op 11 miljoen bezoekers per weekend per park.

Gezellagh.
disclaimer
pi_210672537
Is toch mooi al die verschillen :)

Wij geven sowieso veel geld uit aan vakanties, maar wij geven weer niets om auto's, of tv's en aanverwanten of festivals. En ook onze hypotheek zal een stuk lager zijn dan de meeste posters hier.

Maaruh ik heb me opgesloten in de werk/Lego kamer, mijn schoonmoeder komt zo op bezoek. Ik heb het dus echt ENORM druk vandaag. Echt geen tijd om even te gaan kletsen. >:)
  maandag 18 september 2023 @ 13:15:36 #110
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210672666
Ok, stop de tijd. Dit beest liep net door de huiskamer: https://www.tuinadvies.nl(...)ers_of_staphylinidae

Toen ik 'm wilde vangen schoot 'ie door spleet van de (houten) vloer.

Verder zit ik totaal aan mijn tax qua energie. Maar er moet vanmiddag nog een hoop. Vanavond komt vriendlief weer thuis, pffft.
pi_210672844
Iew @Quoi wat een vies uitziend beest. Hopelijk gaat ie toch z’n weg naar buiten nog vinden (goedschiks of kwaadschiks).

Succes met het door komen van de dag vandaag :* maar kijk naar wat écht vandaag moet en wat je ook kan uitstellen (wat is het ergste dat er kan gebeuren als je iets niet doet zou m’n collega me vragen in zo’n geval ;) )

Hier vinden we Disneyland leuk, maar niet perse voor de sfeer die er hangt (tuurlijk speelt die wat mee) maar meer voor het pretpark an sich.

Maar we zijn vorig jaar geweest en ik hoef voorlopig ook niet meer terug hoor. Kies nu weer voor andere pretparken. (Die budgettechnisch interessanter zijn om vaker heen te gaan, of juist iets waar we nog niet eerder geweest zijn) Efteling hoeft van mij ook niet elk jaar, ja de sfeer is er mooi, maar dat is voor ons echt bijzaak.
pi_210673119
Ik heb geen pretpark kinderen. Die vinden een dag zwemmen in een zwemparadijs 100x leuker.
pi_210673128
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 13:15 schreef Quoi het volgende:
Ok, stop de tijd. Dit beest liep net door de huiskamer: https://www.tuinadvies.nl(...)ers_of_staphylinidae

Verder zit ik totaal aan mijn tax qua energie. Maar er moet vanmiddag nog een hoop. Vanavond komt vriendlief weer thuis, pffft.
Jak 😮

Sterkte vandaag nog! Nog eventjes!
pi_210673343
Ik vind dat dus een gaaf beest Quoi, ik lees dat ie niet schadelijk is, maar wel andere schadelijke beestjes opeet.

B mocht voor zijn 10e verjaardag ook Disney kiezen, hij twijfelde wel even, maar wilde toch liever terug naar Lalandia want zwemmen O+ en Lego House.
Overigens net zo duur, alleen hebben we dan 7 dagen plezier in plaats van 3.
  maandag 18 september 2023 @ 14:51:47 #115
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210673394
Woensdag bezichtiging... ik vind het spannend!

En van disney doe ik alleen aan films, af en toe een leuke trui voor de kinderen en onesies en zwempakken enzo. Ik hoef er niet zo nodig heen. Efteling vind ik wel tof, maar ik ben na een halve dag al doodmoe. Ik loop wel hard enzo, maar een dag met de kinderen op pad en steeds stilstaan in wachtrijen enzo, vind ik echt killing.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 18 september 2023 @ 16:02:03 #116
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210674098
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:44 schreef exode het volgende:
Ik vind dat dus een gaaf beest Quoi, ik lees dat ie niet schadelijk is, maar wel andere schadelijke beestjes opeet.

Maar wel pretty impressive met zijn aars in de lucht :o
pi_210675451
Brrr, een kindje buiten bij een kdv dood gevonden. Je zal je kind maar weggebracht hebben naar de opvang en en dan gebeld worden met zo'n bericht :'(
  maandag 18 september 2023 @ 18:25:21 #118
35189 Troel
scherp en bot
pi_210675523
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 18:17 schreef Hupje het volgende:
Brrr, een kindje buiten bij een kdv dood gevonden. Je zal je kind maar weggebracht hebben naar de opvang en en dan gebeld worden met zo'n bericht :'(
He jakkes. Maar neem toch aan dat ze dan langskomen en niet bellen? Zodat ze je meteen kunnen opvangen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210675535
quote:
Soortgelijk verhaal onder een spoiler.
En je wordt niet gebeld. Althans. Dat mag ik hopen. Politie komt naar je toe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 18 september 2023 @ 19:43:02 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_210676258
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 18:26 schreef amaranta het volgende:

[..]
Soortgelijk verhaal onder een spoiler.
En je wordt niet gebeld. Althans. Dat mag ik hopen. Politie komt naar je toe.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pfffff. Blijft naar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210676904
@Troel en @amaranta Jullie hebben gelijk, ze zullen niet gebeld zijn. Ik had het anders moeten verwoorden. Maar je zult maar zo'n bericht krijgen :'(
pi_210677343
quote:
SPOILER
  maandag 18 september 2023 @ 21:47:41 #123
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210677646
Wat heftig.

Ik heb net dé tor buiten gezet.
  maandag 18 september 2023 @ 21:53:07 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_210677723
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 21:26 schreef Gogo83 het volgende:

[..]
SPOILER
Ik heb niet meegekregen wat er precies speelde, maar het idee geeft al kippevel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210680241
Blijkbaar als je over Disney schrijft krijg je overal Disney content..
Anyway. Ik kreeg dus zowel op TikTok als Facebook berichten over dat meer dan de helft van Disneyland gisteren gesloten was omdat er een echte zwarte beer in het park was.
  dinsdag 19 september 2023 @ 08:45:09 #126
35189 Troel
scherp en bot
pi_210680425
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 08:19 schreef amaranta het volgende:
Blijkbaar als je over Disney schrijft krijg je overal Disney content..
Anyway. Ik kreeg dus zowel op TikTok als Facebook berichten over dat meer dan de helft van Disneyland gisteren gesloten was omdat er een echte zwarte beer in het park was.
Die wilde ook gewoon een meet en greet 8-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210680521
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2023 08:45 schreef Troel het volgende:

[..]
Die wilde ook gewoon een meet en greet 8-)
Met Pooh zeker
  dinsdag 19 september 2023 @ 09:08:22 #128
35189 Troel
scherp en bot
pi_210680610
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 08:55 schreef amaranta het volgende:

[..]
Met Pooh zeker
Ja of Baloe :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 september 2023 @ 11:17:08 #129
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210681562
ik voel me een oude doos :')
Vandaag meegedaan met AquaVitaal (meer bewegen voor ouderen)
trok wel de leeftijdsgrens van 75+ enorm naar beneden :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_210681613
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:17 schreef Ynske het volgende:
ik voel me een oude doos :')
Vandaag meegedaan met AquaVitaal (meer bewegen voor ouderen)
trok wel de leeftijdsgrens van 75+ enorm naar beneden :D
Mocht je wel meedoen op jouw leeftijd dan? Omdat je schrijft bewegen voor ouderen?

Ik heb het op de golf ook, ik haal het gemiddelde wat omlaag. Al komen er ook wel wat meer mensen van mijn leeftijd en jonger bij intussen ;).

Zouden we als we later 70+ zijn nog steeds hier posten op het "ouwe lullen bankje" ? ;)
Fake it till you make it...
  dinsdag 19 september 2023 @ 11:35:24 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_210681665
Nee dan bestaat fok niet meer.

Maar dan vinden we vast wel andere kanalen om te klagen en op te sommen :7

Prothese-opsom _O_
disclaimer
  dinsdag 19 september 2023 @ 11:37:29 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_210681681
Ik las dat het overleden kindje de dochter was van een medewerkster en dat het een ongeval was. Verschrikkelijk zeg.
disclaimer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 september 2023 @ 11:43:43 #133
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210681749
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:25 schreef Nijna het volgende:

[..]
Mocht je wel meedoen op jouw leeftijd dan? Omdat je schrijft bewegen voor ouderen?

Ik heb het op de golf ook, ik haal het gemiddelde wat omlaag. Al komen er ook wel wat meer mensen van mijn leeftijd en jonger bij intussen ;).

Zouden we als we later 70+ zijn nog steeds hier posten op het "ouwe lullen bankje" ? ;)
Ze maken een uitzondering voor 'jongere' mensen met fysiek lichamelijke klachten zoals reuma, artrose, EDS ed.
Normaliter is t vanaf 55+.
Wat wel stom is, is dat inwonders van deze gemeente boven de 55 per half jaar 65 euro betalen en onder de 55 165 euro :X
Today is life -

Dale Carnegie
pi_210681789
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:43 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ze maken een uitzondering voor 'jongere' mensen met fysiek lichamelijke klachten zoals reuma, artrose, EDS ed.
Wat wel stom is, is dat inwonders van deze gemeente boven de 55 per half jaar 65 euro betalen en onder de 55 165 euro :X
Kan daar dan niet dezelfde uitzondering voor worden gemaakt?
pi_210681820
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 09:39 schreef SQ het volgende:

Pretparken vind ik eigenlijk leuker zonder kinderen #loedermoeder.
Duizend dit
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210681865
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 13:15 schreef Quoi het volgende:

Wat een tof beest.
Als je hem weer tegenkomt, kom ik m wel halen.
Hij eet slakken en engerlingen O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_210681873
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 14:18 schreef Adrian4 het volgende:
Ik heb geen pretpark kinderen. Die vinden een dag zwemmen in een zwemparadijs 100x leuker.
Duinrell *)

Toch pretpark
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 september 2023 @ 12:13:31 #138
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210681975
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:48 schreef Elleska het volgende:

[..]
Kan daar dan niet dezelfde uitzondering voor worden gemaakt?
dat vroeg ik ook, maar helaas
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 19 september 2023 @ 12:28:31 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_210682091
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:43 schreef Ynske het volgende:

[..]
Dat is jammer. An sich vergeleken met andere sporten niet heel duur, maar die keuze heb je vaak niet met dit soort klachten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_210682105
Ik heb voor L een autipas aangevraagd waarmee ze bij de Efteling gebruik mag maken van de speedpass. Ex is het er niet mee eens want ze kan best ff in de rij staan, vindt ie. Mijn redenering is: mag dat kind ook een keer een voordeeltje hebben van dr beperking? Ze voldoet aan de voorwaarden die de organisatie stelt.

Wat vinden jullie? Aso of terecht? 8-)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 september 2023 @ 12:32:23 #141
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210682116
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 september 2023 12:28 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat is jammer. An sich vergeleken met andere sporten niet heel duur, maar die keuze heb je vaak niet met dit soort klachten
Klopt, maar vind 100euro verschil wel fors
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 19 september 2023 @ 12:32:29 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_210682118
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 12:30 schreef -Spring het volgende:
Ik heb voor L een autipas aangevraagd waarmee ze bij de Efteling gebruik mag maken van de speedpass. Ex is het er niet mee eens want ze kan best ff in de rij staan, vindt ie. Mijn redenering is: mag dat kind ook een keer een voordeeltje hebben van dr beperking? Ze voldoet aan de voorwaarden die de organisatie stelt.

Terecht.

En ook al kan ze het, het levert extra prikkels op waardoor het haar meer energie kost en ze het mogelijk minder lang volhoudt (of eigenlijk doorgaat terwijl ze op is). Dus zeker doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 19 september 2023 @ 12:35:49 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_210682139
Zo hebben wij dankzij de autipas/doktersverklaring gratis naar het Louvre gemogen in de speciale rij om de Mona Lisa te zien. Jongens blij, en al die mensen die uren in de rij stonden hadden echt geen last van ons dat we voor ze langs mochten lopen en niet hoefden te wachten :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 19 september 2023 @ 12:36:27 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_210682145
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 12:32 schreef Ynske het volgende:

[..]
Klopt, maar vind 100euro verschil wel fors
Het verschil is eigenlijk net te groot ja.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 19 september 2023 @ 12:40:41 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_210682183
quote:

Terecht. En dat ze 'm heeft, wil niet zeggen dat ze 'm altijd moet gebruiken. Bij een rij van 5 of 10 minuten kun je er ter plekke nog voor kiezen om gewoon in de rij te gaan staan. Maar 90 minuten bij Symbolica kun je dan skippen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 19 september 2023 @ 13:15:31 #146
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210682541
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat een tof beest.
Ik had het niet tegen mijn 7-jarige moeten vertellen dat ik 'm 's middags had gespot. Die was panisch. Eenmaal met zijn vader (hoera, weer thuis) boven vlak voor bedtijd, zag ik 'm weer lopen. Heb hem dus netjes buiten gezet en zo werd ik de held van de dag.

---

Over angsten gesproken: Max is zo verdomd bang voor heel veel dingen ;( Ik ben elke dag wel bezig om hele cognitieve gedragstherapieën op hem los te laten (wat is het ergste wat kan gebeuren? erkennen, troosten, niet pushen, meedenken over oplossingen). Hij hoeft van mij niks verplicht en hij mag zijn eigen grenzen aangeven, maar ik gun hem gewoon zoveel meer relaxedheid.

Ik gooi het een beetje op moe-zijn en de volle agenda. In overleg proberen we zijn agenda samen wat rustiger te maken. Ik pieker me suf of er niet een stukje van ons als ouders komt, maar ik kan geen manier van projectie bedenken.... Ik probeer nadrukkelijk niks van mijn grote angst (jeweetwel, zie eerder) te laten merken. Hij zou wel erg fijngevoelig moeten zijn als hij daar iets van oppikt. Hij is er juist erg relaxed over.

Zucht. Wie heeft er iets zinnigs over te zeggen?
pi_210682746
Quoi, ik kom ook niet verder dan erkennen en bespreken.

B is gek op dieren, spinnen, slangen, kevers, hij vindt ze geweldig. Maar muggen en wespen vind hij echt heel eng. Hij wordt panisch en raakt volledig in paniek.
Wat bij B een beetje lijkt te helpen is juist informatie op te zoeken, een dode wesp met zijn vergrootglas bekijken dat soort dingen. Hij lijkt minder angstig te worden maar wie weet is het ook de leeftijd en heb je geen reet aan deze informatie.

Het iig niet wegwuiven of niet serieus nemen maar dat doe je ook niet.

En hoera voor je vriend weer thuis.
  dinsdag 19 september 2023 @ 13:32:27 #148
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210682767
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:15 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ik had het niet tegen mijn 7-jarige moeten vertellen dat ik 'm 's middags had gespot. Die was panisch. Eenmaal met zijn vader (hoera, weer thuis) boven vlak voor bedtijd, zag ik 'm weer lopen. Heb hem dus netjes buiten gezet en zo werd ik de held van de dag.

---

Over angsten gesproken: Max is zo verdomd bang voor heel veel dingen ;( Ik ben elke dag wel bezig om hele cognitieve gedragstherapieën op hem los te laten (wat is het ergste wat kan gebeuren? erkennen, troosten, niet pushen, meedenken over oplossingen). Hij hoeft van mij niks verplicht en hij mag zijn eigen grenzen aangeven, maar ik gun hem gewoon zoveel meer relaxedheid.

Ik gooi het een beetje op moe-zijn en de volle agenda. In overleg proberen we zijn agenda samen wat rustiger te maken. Ik pieker me suf of er niet een stukje van ons als ouders komt, maar ik kan geen manier van projectie bedenken.... Ik probeer nadrukkelijk niks van mijn grote angst (jeweetwel, zie eerder) te laten merken. Hij zou wel erg fijngevoelig moeten zijn als hij daar iets van oppikt. Hij is er juist erg relaxed over.

Waar is hij allemaal bang voor?
pi_210682836
quote:

[..]

---

Ik. Maar dat ga ik niet hier online gooien. Je mag me een pb sturen.
  dinsdag 19 september 2023 @ 13:40:23 #150
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210682873
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:32 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Waar is hij allemaal bang voor?
Alle nieuwe dingen.
Klimmen in Monkeytownish omgevingen.
Wedstrijden spelen bij voetbal.
Duelleren bij voetbal.
Alleen slapen.
Als laatste overblijven bij omkleden na gym.
Mad Science.
Drukke ruimtes (OV).

Zoiets.

Hij wil wel graag naar Frankrijk fietsen met zijn mtb :') Serieus. Voor mij extra reden om daar iets mee te doen. We zijn dit dus nu samen aan het plannen (van grens NL-B naar grens B-F, etappes van 10 km, leuke B&B elke avond).

[ Bericht 10% gewijzigd door Quoi op 19-09-2023 13:56:22 ]
pi_210683184
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:37 schreef SQ het volgende:
Ik las dat het overleden kindje de dochter was van een medewerkster en dat het een ongeval was. Verschrikkelijk zeg.
Ik las het ook... vreselijk.

@Ynske, leeftijdsdiscriminatie!

@-Spring, oudst hier heeft ook een autipas, vooral om op zak te hebben dat mocht er onderweg iets zijn, ze hem kan laten zien of in het ziekenhuis ofzo. Heb overwogen er ook een voor mezelf aan te vragen, maar tot nu toe niet gedaan, ik kan het ook vaak wel vertellen.

Wij hebben hem toen niet gebruikt in de efteling, we waren op een rustig moment (ze heeft hem ook niet gebruikt toen ze met school naar de efteling waren, ze wil toch niet opvallen), maar in de drukte lijkt wachten in een prikkelarmere omgeving, me wel heel fijn.
Overigens is het niet persé zo dat je een kortere wachttijd hebt, maar voor zover ik begrijp wel wachten op een rustigeren plek.

Op sommige plekken kan je als begeleider ook gratis naar binnen.
pi_210683390
quote:

terecht

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 19-09-2023 15:20:22 ]
  dinsdag 19 september 2023 @ 14:35:09 #153
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210683452
Terecht ook @-Spring

of te echt terecht, echt.
pi_210683728
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:31 schreef exode het volgende:
Quoi, ik kom ook niet verder dan erkennen en bespreken.

B is gek op dieren, spinnen, slangen, kevers, hij vindt ze geweldig. Maar muggen en wespen vind hij echt heel eng. Hij wordt panisch en raakt volledig in paniek.
Wat bij B een beetje lijkt te helpen is juist informatie op te zoeken, een dode wesp met zijn vergrootglas bekijken dat soort dingen. Hij lijkt minder angstig te worden maar wie weet is het ook de leeftijd en heb je geen reet aan deze informatie.

Het iig niet wegwuiven of niet serieus nemen maar dat doe je ook niet.

En hoera voor je vriend weer thuis.
Wij hebben op school 2 lokalen waar 2 enorme bijen of wespennesten in het plafond zitten. Echt huge. Elke ochtend ligt ook de hele klas bezaaid met dode wespen (of bijen)
Al meermaals geprobeerd er iets aan te doen maar ze lijken steeds terug te komen.
Lokaal van mijn collega stinkt ook enorm naar een pisachtige geur.
pi_210683873
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Duizend dit
Ik kreeg een paar jaar geleden voor mijn verjaardag een dag Efteling met een groep vrienden, zónder mijn kinderen. Daar maak je me dus echt gelukkig mee, zo’n cadeau :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210683921
quote:

Terecht.
Wij waren altijd heel klein voor onze leeftijd en mochten dan bijvoorbeeld niet in attracties. Gewoon extra lang gebruik gemaakt van Railrunner, niemand die er naar vroeg *)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_210684155
quote:

[..]

---

Ik gooi het een beetje op moe-zijn en de volle agenda.
Mijn kind was vanmorgen nog heel bang voor iets waar hij vanmiddag na een uurtje slapen heel nonchalant over was.
Ik was daar wel van onder de indruk, het verschil was erg groot.
pi_210684331
Hier een dochter met o.a. angsten en sinds kort ook intrusies. We hadden net een paar maanden geleden het traject bij psycholoog nummer 2 afgesloten, maar misschien moeten we toch weer een nieuw traject gaan opstarten. Niet leuk.
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:13:39 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210684456
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:57 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Wat een tof beest.
Ik deed daarstraks de buitendeur dicht en hoorde en voelde een heel raar geluid maar ik zag in eerste instantie niet wat er nou was. Tot dat ik een totaal vermorzelde slak ontwaarde onderin. Best effectief ook. :Y
pi_210684715
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:05 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wij hebben op school 2 lokalen waar 2 enorme bijen of wespennesten in het plafond zitten. Echt huge. Elke ochtend ligt ook de hele klas bezaaid met dode wespen (of bijen)
Al meermaals geprobeerd er iets aan te doen maar ze lijken steeds terug te komen.
Lokaal van mijn collega stinkt ook enorm naar een pisachtige geur.
Wij hebben een wespennest gehad in de het plafond bij B. Het is naar en goor.
Wij hebben zo'n bestrijder laten komen.
pi_210684772
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:37 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben een wespennest gehad in de het plafond bij B. Het is naar en goor.
Wij hebben zo'n bestrijder laten komen.
Ja hier ook. Net na de vakantie. En we dachten dat ze weg waren maar vorige week waren ze weer terug. Ze liggen zelfs dood in mijn vensterbank. Ik heb het lokaal eronder.
  dinsdag 19 september 2023 @ 16:48:43 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_210684836
Huuu! :o
pi_210685283
@amaranta, hebben ze dan wel alles weggehaald of zit er ergens nog iets.... lijkt me knap vervelend op een school...
pi_210685290
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:42 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja hier ook. Net na de vakantie. En we dachten dat ze weg waren maar vorige week waren ze weer terug. Ze liggen zelfs dood in mijn vensterbank. Ik heb het lokaal eronder.
Dat is klote. Ze schijnen wel terug te komen op dezelfde plek. Bij ons kwamen ze tussen de loodrand door zo het verlaagde plafond in. Dat is nu goed gedicht waardoor ze er niet meer in kunnen.
pi_210685334
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:39 schreef Nijna het volgende:
@:amaranta, hebben ze dan wel alles weggehaald of zit er ergens nog iets.... lijkt me knap vervelend op een school...
Geen idee. Ze zaten helemaal in het cement.
pi_210685358
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 17:44 schreef amaranta het volgende:

[..]
Geen idee. Ze zaten helemaal in het cement.
:o
pi_210685414
Hier zie je ze aan de buitenkant
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 september 2023 @ 19:26:43 #168
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210686408
Today is life -

Dale Carnegie
pi_210686470
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:35 schreef SQ het volgende:
Nee dan bestaat fok niet meer.

Maar dan vinden we vast wel andere kanalen om te klagen en op te sommen :7

Prothese-opsom _O_
Zal ik um maar vast aftrappen dan? :P

Morgen mag ik weer oppassen op kleinzoon. Zin in, al staat mijn hoofd er niet helemaal naar. Véél issues op de zaak en ik ging pas om 2u vannacht slapen :{
Maar, oppassen geeft wel afleiding, dus.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_210686508
quote:
De horror.
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:39:23 #171
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_210687383
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 09:39 schreef SQ het volgende:

Pretparken vind ik eigenlijk leuker zonder kinderen #loedermoeder.
Zo ontzettend waar. Toen ik mijn man leerde kennen heeft hij me moeten beloven mee te gaan naar EuroDisney (zoals het toen nog heette). Zo ontzettend graag wilde ik er heen.

Toen de jongste net 4 was gingen we dan eindelijk...
En oh, wat had ik me er op verheugd, maar in de eerste rij die we stonden voor de draaimolen schopte mijn zoon het kindje voor hem. We wisten niet hoe snel we uit de rij weg moesten, want die vader stond op het punt om ons en ons kind in elkaar te stampen. Vervolgens ben ik met mijn zoon alleen nog in het doolhof geweest en verder niks. Als ik nu aan Parijs of aan Disney denk kan ik alleen maar denken aan die verschrikkelijke dagen.

Ik ben voorgoed genezen zonder er een seconde van te hebben kunnen genieten. Ik kan nu nog wel eens boos worden op mijn man dat we niet samen zijn geweest zonder de kinderen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_210687562
Oh Livelink ;( Kunnen jullie nu de kinderen groot zijn niet alsnog met z'n tweetjes?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  dinsdag 19 september 2023 @ 20:53:25 #173
37150 livelink
pi_210687594
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:51 schreef PoesInDoos het volgende:
Oh Livelink ;( Kunnen jullie nu de kinderen groot zijn niet alsnog met z'n tweetjes?
Ik wil helemaal niet meer. Ik heb geen enkele goede herinnering aan Disney.
Parijs zelf wel hoor.
pi_210687662
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:53 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik wil helemaal niet meer. Ik heb geen enkele goede herinnering aan Disney.
Parijs zelf wel hoor.
Misschien is het tijd om goede NIEUWE herinneringen te maken :*
pi_210687681
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:57 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Helemaal mee eens
  dinsdag 19 september 2023 @ 21:02:07 #176
37150 livelink
pi_210687735
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:31 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zal ik um maar vast aftrappen dan? :P

Morgen mag ik weer oppassen op kleinzoon. Zin in, al staat mijn hoofd er niet helemaal naar. Véél issues op de zaak en ik ging pas om 2u vannacht slapen :{
Maar, oppassen geeft wel afleiding, dus.
Ga je nu wekelijks oppassen? Lijkt me eerlijk gezegd ook wel zwaar :@
  dinsdag 19 september 2023 @ 21:03:09 #177
37150 livelink
pi_210687745
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:57 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ja, je hebt misschien wel gelijk, maar het staat niet meer op mijn verlanglijstje, zeg maar.
pi_210687762
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:03 schreef livelink het volgende:

[..]
Ja, je hebt misschien wel gelijk, maar het staat niet meer op mijn verlanglijstje, zeg maar.
Snap ik, maar laat het je er ook niet van weerhouden. Times change, people change..
  dinsdag 19 september 2023 @ 21:05:36 #179
37150 livelink
pi_210687790
Aan de andere kant ben ik denk ik de enige hier die kan zeggen dat ik het doolhof van Alice in Wonderland 3 dagen lang heb verkend. Was toendertijd toch een vergeten hoekje in het hele park.
pi_210688094
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:02 schreef livelink het volgende:

[..]
Ga je nu wekelijks oppassen? Lijkt me eerlijk gezegd ook wel zwaar :@
Geen idee nog. Ze brengen hem wel hier dus dat scheelt. En ik heb nog veel spullen van zoon :D Maar van 8u tot 18.30u is ook best zwaar :@ Zolang ik het nog kan, doe ik het :Y
Ze vragen het wel of het kan en of het uitkomt. Het is niet zo dat ze ervan uit gaan.

Overigens óók een mindere ervaring met Disney. Geen enkel Disney figuur gezien. Niet eens Mickey Mouse :{ He-le-maal niks. Was dus eens maar nóóit meer.
If they say
  dinsdag 19 september 2023 @ 21:31:38 #181
37150 livelink
pi_210688331
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Geen idee nog. Ze brengen hem wel hier dus dat scheelt. En ik heb nog veel spullen van zoon :D Maar van 8u tot 18.30u is ook best zwaar :@ Zolang ik het nog kan, doe ik het :Y
Ze vragen het wel of het kan en of het uitkomt. Het is niet zo dat ze ervan uit gaan.

Overigens óók een mindere ervaring met Disney. Geen enkel Disney figuur gezien. Niet eens Mickey Mouse :{ He-le-maal niks. Was dus eens maar nóóit meer.
Grappig, ik was net mijn foto's terug aan het kijken en de enige foto's waar mijn zoontje blij op stond was in het hotel. Tijdens het ontbijt liepen daar figuren rond. En kijk hem blij/verwonderd zijn bij Donald :D

pi_210688356
O+
pi_210688399
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:20 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Overigens óók een mindere ervaring met Disney.
Wij reden naar Disney. Wacht nee. Wij reden helemaal niet naar Disney want bij het hotel reed mijn man tegen de stoep en reed de band kapot en toen brachten we de halve dag door bij de auto garage.
  dinsdag 19 september 2023 @ 21:38:09 #184
37150 livelink
pi_210688494
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:34 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wij reden naar Disney. Wacht nee. Wij reden helemaal niet naar Disney want bij het hotel reed mijn man tegen de stoep en reed de band kapot en toen brachten we de halve dag door bij de auto garage.
:o
Ook een goede opsom. Disney-teleurstellingen.
pi_210688907
Lieve foto @livelink O+
Ik heb geeneens foto's van die dag :@

Wij waren een paar dagen in Parijs en dus 1 dag Disney. En mijn man rijdt net als de jouwe @amaranta alleen was het geen stoep maar een paaltje :+ We hoefden gelukkig niet naar de garage, reden rond met een deuk :')
If they say
pi_210688943
Ik heb geen ervaring met kinderen met angsten, maar wel zeer uitgebreide ervaring met angsten an sich. Wat ik nu ga zeggen is voor volwassenen van toepassing, en ik weet dus niet of het 1-op-1 te vertalen is naar kinderen, daar ligt niet mijn expertise. In mijn ervaring is het wel zo dat dingen niet doen door angst, de angst/drempel om het alsnog/een volgende keer wel te doen, alleen maar groter maakt. Om dat tegen te gaan zijn er twee stappen die je zou kunnen doen: niet vermijden (dus ondanks angst, proberen dingen toch zoveel mogelijk te blijven doen) en exposure (bewust situaties opzoeken waar je bang voor bent). Mijn eigen therapie bestaat er juist uit goed uit te vogelen waar de angst hem precies in zit, en de situaties die ik eng vind niet te vermijden, en die angst juist op te zoeken (exposure). Dus: welke als-dan gedachten zitten erachter? In mijn geval bv: als ik op een feestje ziek word en lang op de wc zit, dan vinden mensen me vies. Stap 1 is dan niet vermijden - dus in mijn geval wel naar feestje gaan, ook al ben ik bang dat ik dan misschien ziek word en lang op de wc zit en mensen me vies vinden. Stap 2 is dan juist bewust lang op de wc gaan zitten, om te ervaren dat mensen helemaal niet zo reageren als ik denk, en als wel, dat ik dat dan ook wel aan kan.

Vanuit die kennis zou ik dus enerzijds proberen natuurlijk wel begripvol en empathisch te zijn, en uit te vragen wat hem precies angstig maakt in de situaties die je opnoemt (misschien zie je dan dat de onderliggende angst in meerdere situaties hetzelfde is, of er zijn juist wel verschillende angsten), maar anderzijds ook wel proberen hem op een liefdevolle manier toch wel dingen te laten doen die hij eng vindt (dus in elk geval het niet-vermijden). Zodat hij kan ervaren en voelen dat datgene waar hij bang voor is, niet gebeurt. En als je dat meerdere keren doet, dooft die angst-respons uiteindelijk uit.

Ik snap het gevoel van niet willen dwingen heel goed, en ik denk dat het ook belangrijk is om niet iets te proberen waar iemand echt totaal nog niet klaar voor is. Maar tegelijkertijd is het als je zelf die angst hebt, ook enorm moeilijk om toch die stap te zetten, ook al wil je het eigenlijk wel. Als ik me 'gedwongen' voel (het is bv een bruiloftsfeest van een supergoede vriendin, of het is iets wat ik voor mijn werk moet doen) dan vind ik het nog steeds eng, maar doe ik het wel. Terwijl als ik me niet gedwongen voel, ik eerder dan toch niet zal gaan - wat op korte termijn fijner voelt, maar me op lange termijn alleen maar verder weg brengt van waar ik wil zijn. Iets opzoeken wat eng is, maar je zelf wel graag zou willen en daar dan een duwtje bij in de rug krijgen dus. Wat mij in het begin ook helpt is bv afspraken over tijd, om het overzichtelijk te laten voelen. Bv: ik moet naar het feestje, en ik wil minimaal een half uur blijven, maar dan mag ik weg als ik wil. Meestal wil ik dat tegen die tijd dan helemaal niet meer, maar alleen al die afkadering maakt dat ik het tevoren minder eng vind. Zoiets zou je bv bij voetbalwedstrijd spelen misschien ook kunnen doen (mogen ze bij jeugd onbeperkt wisselen?). Dat je bv kijkt of je samen kunt afspreken dat hij het vijf minuten probeert, maar dat als hij daarna wil wisselen en de rest wil kijken, dat mag. Desnoods laat je hem dan thuis al eens ervaren hoe lang/kort vijf minuten is, bv dat je hem laat spelen voor vijf minuten. En dat hij dan wat meer een beeld heeft van wat vijf minuten is, en hopelijk voelt dat dan wel te overzien, en wil hij dat wel proberen. Dan is het wel zaak om ook echt door te zetten natuurlijk, anders krijg je toch weer de 'beloning' van opluchting als je toch niet hoeft, ipv dat je merkt dat het meevalt als je gaat.

Misschien dat Amsel iets kan zeggen over of therapie bij kinderen hier ook op lijkt of niet :)

En sorry voor het lange verhaal :+
pi_210689252
Ik ken alleen een Efteling teleurstelling. Zo’n dag dat er een evenement blijkt te zijn en het mega druk is. En dat man dan zoon (1 jaar) draagt, maar dat er iemand met zo’n trekkarretje voor luie kinderen snel voorlangs loopt, wat amper te zien is en waardoor man met zoon daarover struikelt. Kind flink bloedend met de enige twee tanden die hij had door zijn lip, man flink scheldend. Eenmaal beide weer een beetje gekalmeerd lopen we een stukje door om even een rustig plekje te zoeken om zoon weer een beetje te fatsoeneren, spuugt hij me helemaal onder, zat zelfs in m’n haar. Een mix van bloed en banaan :( Toen zijn we maar naar huis gegaan, we waren er beide klaar mee.
pi_210689412
Sorry, geen pretpark teleurstellingen hier.

Disney staat voor ons al ruim 10 jaar gelijk aan 'losgaan in alle achtbanen, even vergeten dat we bezig waren met KID voor een kindje na lange wachtlijsten en een zenuwslopend traject. Na 1 dag Disney gebeld worden of we langs konden komen voor een poging, we twijfelden want hallo Disney. Dat de kliniek voor ons langer open bleef en die poging dus hartstikke raak was. En dat B daarom van achtbanen houdt ;)'
pi_210689685
Dat is wel een mooi verhaal @exode O+!

De oudste was zondag in Walibi met een partijtje (hallo, waarom had ik vroeger niet dat soort vriendjes?!). Hij is in alle achtbanen geweest waar hij qua lengte in mocht (nét 1.40) :D. Die durft meer dan ik. De jongste is juist snel bang, dat is jammer. De mildere achtbanen gaan uiteindelijk wel goed en vindt hij ook leuk, maar het traject voor we zover zijn, is best vermoeiend ;). En dan ook altijd de balans zoeken tussen hem serieus nemen en de drempel over helpen…

Die verklede Disney-figuren daar gruwelen we allemaal van. Ik heb ook nooit begrepen dat er kinderen zijn die daar dus juist blij en enthousiast van worden :@. Maar de sfeer en aankleding van het park zijn wel fantastisch. Vroeger was de rij in de Efteling saai en rechttoe rechtaan, bij Disney was de wachtrij al een belevenis op zich. Dat is me van mijn eerste bezoek het meest bijgebleven.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 20 september 2023 @ 03:43:14 #190
37150 livelink
pi_210691346
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 22:03 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb geen ervaring met kinderen met angsten, maar wel zeer uitgebreide ervaring met angsten an sich. Wat ik nu ga zeggen is voor volwassenen van toepassing, en ik weet dus niet of het 1-op-1 te vertalen is naar kinderen, daar ligt niet mijn expertise. In mijn ervaring is het wel zo dat dingen niet doen door angst, de angst/drempel om het alsnog/een volgende keer wel te doen, alleen maar groter maakt. Om dat tegen te gaan zijn er twee stappen die je zou kunnen doen: niet vermijden (dus ondanks angst, proberen dingen toch zoveel mogelijk te blijven doen) en exposure (bewust situaties opzoeken waar je bang voor bent). Mijn eigen therapie bestaat er juist uit goed uit te vogelen waar de angst hem precies in zit, en de situaties die ik eng vind niet te vermijden, en die angst juist op te zoeken (exposure). Dus: welke als-dan gedachten zitten erachter? In mijn geval bv: als ik op een feestje ziek word en lang op de wc zit, dan vinden mensen me vies. Stap 1 is dan niet vermijden - dus in mijn geval wel naar feestje gaan, ook al ben ik bang dat ik dan misschien ziek word en lang op de wc zit en mensen me vies vinden. Stap 2 is dan juist bewust lang op de wc gaan zitten, om te ervaren dat mensen helemaal niet zo reageren als ik denk, en als wel, dat ik dat dan ook wel aan kan.

Vanuit die kennis zou ik dus enerzijds proberen natuurlijk wel begripvol en empathisch te zijn, en uit te vragen wat hem precies angstig maakt in de situaties die je opnoemt (misschien zie je dan dat de onderliggende angst in meerdere situaties hetzelfde is, of er zijn juist wel verschillende angsten), maar anderzijds ook wel proberen hem op een liefdevolle manier toch wel dingen te laten doen die hij eng vindt (dus in elk geval het niet-vermijden). Zodat hij kan ervaren en voelen dat datgene waar hij bang voor is, niet gebeurt. En als je dat meerdere keren doet, dooft die angst-respons uiteindelijk uit.

Ik snap het gevoel van niet willen dwingen heel goed, en ik denk dat het ook belangrijk is om niet iets te proberen waar iemand echt totaal nog niet klaar voor is. Maar tegelijkertijd is het als je zelf die angst hebt, ook enorm moeilijk om toch die stap te zetten, ook al wil je het eigenlijk wel. Als ik me 'gedwongen' voel (het is bv een bruiloftsfeest van een supergoede vriendin, of het is iets wat ik voor mijn werk moet doen) dan vind ik het nog steeds eng, maar doe ik het wel. Terwijl als ik me niet gedwongen voel, ik eerder dan toch niet zal gaan - wat op korte termijn fijner voelt, maar me op lange termijn alleen maar verder weg brengt van waar ik wil zijn. Iets opzoeken wat eng is, maar je zelf wel graag zou willen en daar dan een duwtje bij in de rug krijgen dus. Wat mij in het begin ook helpt is bv afspraken over tijd, om het overzichtelijk te laten voelen. Bv: ik moet naar het feestje, en ik wil minimaal een half uur blijven, maar dan mag ik weg als ik wil. Meestal wil ik dat tegen die tijd dan helemaal niet meer, maar alleen al die afkadering maakt dat ik het tevoren minder eng vind. Zoiets zou je bv bij voetbalwedstrijd spelen misschien ook kunnen doen (mogen ze bij jeugd onbeperkt wisselen?). Dat je bv kijkt of je samen kunt afspreken dat hij het vijf minuten probeert, maar dat als hij daarna wil wisselen en de rest wil kijken, dat mag. Desnoods laat je hem dan thuis al eens ervaren hoe lang/kort vijf minuten is, bv dat je hem laat spelen voor vijf minuten. En dat hij dan wat meer een beeld heeft van wat vijf minuten is, en hopelijk voelt dat dan wel te overzien, en wil hij dat wel proberen. Dan is het wel zaak om ook echt door te zetten natuurlijk, anders krijg je toch weer de 'beloning' van opluchting als je toch niet hoeft, ipv dat je merkt dat het meevalt als je gaat.

Misschien dat Amsel iets kan zeggen over of therapie bij kinderen hier ook op lijkt of niet :)

En sorry voor het lange verhaal :+
Ik vind het knap hoe je dit aanpakt.
pi_210691529
Wij hebben ook wel eens drie vreselijke dagen Disney gehad omdat mijn toen peuter niet te hebben was. Ik weet niet wat er mis ging naar hij is nog nooit drie dagen zo dwars, vervelend en chagrijnig geweest. Het was ook niet recht te breien dus naast tof was het ook hard afzien voor ons. En dan kan je de blijkbaar onvermijdelijke randzaken zoals het teleurstellende ontbijt, de gore wc's en nergens goede koffie ook minder goed incasseren. Oh ja, en de schijnwerper die op ons hotelraam gericht stond waardoor de kamer baadde in het licht; een klacht waar de medewerkers echt niets van begrepen waardoor ik eindeloos heb moeten leuren voor een nieuwe kamer ;(

Ik ben niet afgeknapt op Disney trouwens :P Zoon kan het zich niet herinneren en begrijpt ook niet wat zijn probleem was. Hij wil dolgraag nog een keer dus misschien doen we dat wel als de kleine wat groter is. Hopelijk heeft hij een iets ander temperament :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 20 september 2023 @ 11:34:50 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_210693539
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 21:31 schreef livelink het volgende:

[..]
Grappig, ik was net mijn foto's terug aan het kijken en de enige foto's waar mijn zoontje blij op stond was in het hotel. Tijdens het ontbijt liepen daar figuren rond. En kijk hem blij/verwonderd zijn bij Donald :D

[ afbeelding ]
voor onze jongste zijn en waren de ontmoetingen met die Disney-figuren ook het belangrijkste. Toen we 10 jaar getrouwd waren zijn we voor 't eerst een keer in Disney-Parijs geweest met z'n allen. Helaas vond Cato dat behalve interessant ook erg spannend, dus dan hadden we een uur in een rij gestaan voor zo'n ontmoeting met Minnie ofzo en dan wilde ze op het laatst toch niet meer. Afgelopen mei zijn we met z'n tweeën naar Disney world in Florida geweest, de ontmoetingen met de karakters waren nog steeds het hoofddoel voor (inmiddels) hem/hen. Maar ook nog steeds erg stressvol, ook al weet ie dondersgoed dat daar gewoon maar acteurs in zitten. We hebben wel in alle parken de belangrijkste figuren opgezocht (er zijn overzichten van wie waar staat, Mushanga :) ). Mij persoonlijk doet het allemaal niet zoveel, maar ik vind 't wel leuk om te zien hoe mijn kind ervan kan genieten en die heeft zich ook enorm verdiept in allerlei details over de attracties (m.n. de animatronics enzo).
in de haak.
pi_210693961
Ik heb een medische middag voor de boeg. Kinderfysio met B, die was al gepland. Maar vanochtend even met huisarts overlegd over Juul. Ze heeft sinds de zomer een nare schaafwond/brandschaaf dinges op binnenkant bovenbeen. Is gebeurd op een springkussen met een korte broek. Sindsdien gaat ie dicht en lijkt te genezen en gaat toch weer open. Nu dus ook en nu zitten er zelfs blaren omheen. Ze wil ook niet naar de wc omdat ze bang is dat het erlangs gaat en dus pijn doet.

Nu kunnen we zelf wel gaan aanklooien met steriel verband etc maar voor hetzelfde geld is het gaan ontsteken of zo. En het zit op die plek ook gewoon in de weg, zelfs een pleister vindt ze er naar zitten.

Maar we eten vanavond boerenkoolstamppot *O* Tegen mijn 'principe' dat het eerst gevroren moet hebben omdat boerenkool van het land dan lekkerder is, maar ik had er zoveel zin in.
  woensdag 20 september 2023 @ 14:28:01 #194
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_210695214
@exode stamppot O+ Eten we hier het hele jaar door. De manier om lekker een stoot groenten naar binnen te krijgen, want hij is er gek op.

@vlindertje89 Mooi verhaal! Ik herken er een hoop in van wat we al doen. Afgelopen zaterdag tijdens de wedstrijd hebben we op die manier afspraken gemaakt over het 'keepen'. Hij heeft het netjes 10 minuten geprobeerd, maar ging daarna helemaal over de rooie. Van mij hoeft hij dan niet meer. Knap dat hij het probeerde. Hij deed het geweldig, wat ik hem heel vaak heb verteld.
pi_210695310
Hoi, ik val even binnen. Ik heb het prematurenpakket in huis en ik wil er eigenlijk van af. Ik ben nog maar heel weinig op Fok! en heb geen zin in de verantwoordelijkheid om bereikbaar te zijn enzo. Voelt iemand zich bereid om het in huis te nemen? Uiteraard betaal ik de verzendkosten.

:s)
  woensdag 20 september 2023 @ 15:16:27 #196
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210695580
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 14:39 schreef B.ertha het volgende:
Hoi, ik val even binnen. Ik heb het prematurenpakket in huis en ik wil er eigenlijk van af. Ik ben nog maar heel weinig op Fok! en heb geen zin in de verantwoordelijkheid om bereikbaar te zijn enzo. Voelt iemand zich bereid om het in huis te nemen? Uiteraard betaal ik de verzendkosten.

:s)
Dat gaat hier wellicht nog nodig zijn, dus het mag deze kant op! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')