elke dag vanaf 9 september.quote:1800 burgers doen oproep voor A12 blokkade Extinction Rebellion
Ruim 1800 mensen doen vandaag een oproep in de Volkskrant om op 9 september naar de eerste dag van de nieuwe A12-blokkade van klimaatactiegroep Extinction Rebellion (XR) in Den Haag te komen.
"Vandaag doen 1841 bezorgde burgers een oproep: kom naar de A12-blokkade van Extinction Rebellion!", staat in een paginagrote advertentie in de Volkskrant. In de oproep verwijzen de burgers naar de veroordeling door de rechtbank in Den Haag van zeven klimaatactivisten vanwege opruiing begin deze maand.
Zeven klimaatactivisten riepen op sociale media andere mensen mee te doen aan de A12-blokkade van XR op 28 januari. Dat is gevaarlijk en strafbaar, stelde het OM, dat de oproepen daarom opruiing vond. In totaal stonden acht klimaatactivisten terecht. Een verdachte is vrijgesproken. Vijf van hen kregen een taakstraf van 30 uur, de andere twee kregen een taakstraf van 60 uur.
XR liet na de uitspraak van de rechter meteen weten in hoger beroep te gaan. "Deze uitspraak is een ondermijning van de democratische rechtstaat", zei advocaat Willem Jebbink.
Elke dag demonstreren
Klimaatactivisten van XR dreigen vanaf 9 september elke dag de A12 in Den Haag te blokkeren. De klimaatactiegroep stelt pas te stoppen met de blokkades als de overheid alle subsidies aan de fossiele industrie afschaft.
Extinction Rebellion heeft de Utrechtsebaan op de A12 al zeven keer eerder geblokkeerd. XR wijst erop dat Nederland al meer dan tien jaar geleden beloofde om uiterlijk in 2020 subsidies stop te zetten die schade aan het milieu opleveren. "Zolang het kabinet weigert te luisteren, zijn we gedwongen actie te voeren", zei Amber Daal van Extinction Rebellion eerder.
Dat beweer ik dan ook helemaal niet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat niet eens over je kinderen. Lees nu eens voor de grap even het nieuws door. Noodweer in Griekenland, noodweer in Hong-Kong, lokale hittegolven in Nederland, overstromingen in het Alpengebied, etcetra, etcetra. Je moet wel echt een gigantische plank voor je kop hebben om nu nog te gaan lopen verkondigen dat het wel prima gaat allemaal.
Over wie had je het dan?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat beweer ik dan ook helemaal niet.
Nee, ze gaan op een stuk asfalt zitten... en in steenkolen engels slogans 'zingen'.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is altijd een groep die vergeten wordt. Dus we moeten nu en de komende duizend jaar op.de handen gaan zitten.
JAAA, Nattekat is bekeerdquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:30 schreef Nattekat het volgende:
elke dag vanaf 9 september, ik hoop dat ze die mongolen er vanaf slepen, ketting om de enkels en slepen maar
Dus je bent eigenlijk totaal niet gemengd.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:31 schreef hollandia02 het volgende:
Ik ben gemengd hierover, ene kant is het een Nobel doel, anderzijds heeft de Nederlandse overheid geloof ik nog nooit gezwicht voor een demonstratie, en zeker niet voor een geweldloze.
quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
JAAA, Nattekat is bekeerd![]()
![]()
Waarom elke dag? Je beweerde net nog dat het werkte.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:30 schreef Nattekat het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ction-rebellion-xr-m
[..]
elke dag vanaf 9 september, ik hoop dat ze die mongolen er vanaf slepen, ketting om de enkels en slepen maar
Ik had het al aangepast.quote:
Juist wel want wat heeft het voor nut, lol. Aandacht vragen? Die hebben ze geloof ik wel bereikt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus je bent eigenlijk totaal niet gemengd.
Ik vind dat het doel de middelen niet heiligt. Ik zie een bezetting van een openbare weg niet als zomaar een protest. Ik zie het als een illegale bezetting.quote:Wat is in dit geval de carte blanche? Kan je die wat concreter maken?
Fossiele brandstoffen zijn nog altijd erg belangrijk, zonder dat redden we het niet. En dit is trouwens helemaal niet wat ze willen. Men heeft een vage agenda, wat ook wel benadrukt dat er bijkomende motieven zijn. Zo heeft men al meermaals kapitalisme naar voren geschoven als het probleem, waaruit je kunt opmaken dat systeemverandering het eigenlijke doel is.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze demonstranten zijn verenigd in n uitgangspunt: subsidies op fossiele brandstoffen voor grote jongens als Shell. Jij wil toch ook niet dat ik alle boeren gelijk ga trekken met die kleine groep terroristen, of wel soms?
Als er altijd een groep wordt vergeten, als soort automatisme, dan dus ook die groep 'toekomstige generatie'?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik had het al aangepast.
Je argument klopt. Er wordt ergens een groep vergeten. Klopt gewoon. Dit is zo en dit zal altijd zo zijn, tot het eind der tijden zal altijd wel ergens een groep vergeten worden.
Dus? Moeten we op de handjes zitten en vooral blijven doen wat we al doen?
Ik vind dat een beetje gekke redenering. Als je een keer tegen een dichte deur bent aangelopen, dan blijf je dat toch niet herhalen?
Papieren rietjes worden verkocht in plastic verpakkingquote:
Dit heeft niets te maken met waar hier nu voor geprotesteerd wordt. Ik weet dat het moeilijk is voor je om dingen los van elkaar te zien, maar toch even wat meer je best doen.quote:
Fossiele brandstoffen zijn nog altijd erg belangrijk, helaas. Maar daar komt ook niet zo snel verandering in als de Shells in de wereld gewoon beloond worden om vooral niet te veranderen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Fossiele brandstoffen zijn nog altijd erg belangrijk, zonder dat redden we het niet. En dit is trouwens helemaal niet wat ze willen. Men heeft een vage agenda, wat ook wel benadrukt dat er bijkomende motieven zijn. Zo heeft men al meermaals kapitalisme naar voren geschoven als het probleem, waaruit je kunt opmaken dat systeemverandering het eigenlijke doel is.
Vooral omdat dit ook de mensen zijn die maar wat graag jammeren over diversiteit, inclusiviteit, dekolonisatie en 'wit privilege'.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:33 schreef Rnie het volgende:
Echt, geen enkele kleurling aanwezig.![]()
Het blijft toch een merkwaardig verschijnsel.
https://www.facebook.com/ExtinctionRebellionNL/live
Ik like je welquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[..]
het zal mij benieuwen of howardroark nu ook deze post gaat liken. Vast niet hihi
Maar is het voor dat we stoppen met fossiele subsidies niet een idee eerst een alternatief te hebben voor we benzine 5 euro per liter maken en iedereen naar Belgi gaat al wonen ze in Den Helder?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit heeft niets te maken met waar hier nu voor geprotesteerd wordt. Ik weet dat het moeilijk is voor je om dingen los van elkaar te zien, maar toch even wat meer je best doen.
Dat is niet helaas. Ze zijn de enige reden dat wereldwijd absolute armoede en honger al decennia daaltquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fossiele brandstoffen zijn nog altijd erg belangrijk, helaas. Maar daar komt ook niet zo snel verandering in als de Shells in de wereld gewoon beloond worden om vooral niet te veranderen.
Leuk feitje: er komt belastingsgeld vrij. Dat kan naar de mensen gaan die er anders door geraakt worden in plaats van naar Shell.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:36 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Maar is het voor dat we stoppen met fossiele subsidies niet een idee eerst een alternatief te hebben voor we benzine 5 euro per liter maken en iedereen naar Belgi gaat al wonen ze in Den Helder?
Waarom niet gewoon Shell onteigenen en nationaliseren?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leuk feitje: er komt belastingsgeld vrij. Dat kan naar de mensen gaan die er anders door geraakt worden in plaats van naar Shell.
Dat is wat effectief plaatsvindt, niet?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[..]
het zal mij benieuwen of howardroark nu ook deze post gaat liken. Vast niet hihi
Dat is compleet irrelevant. Ik reageerde op een post waarin werd gesteld dat we het voor onze kinderen doen en mensenrechten bla bla bla. Jij komt aan met klimaatverandering en stelt dat ik een plaat voor mijn kop heb omdat ik dat niet zou willen zien.quote:
Welk geld gaat naar shell?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leuk feitje: er komt belastingsgeld vrij. Dat kan naar de mensen gaan die er anders door geraakt worden in plaats van naar Shell.
Er zijn thans in de huidige generatie ook groepen die aan hun lot worden over gelaten, waarvoor de zorg is uitgehold is en nog meer 'bezuinigingen' en 'afschalingen' op de kaart staan: gehandicapten en ouderen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als er altijd een groep wordt vergeten, als soort automatisme, dan dus ook die groep 'toekomstige generatie'?
haha neequote:Op zaterdag 9 september 2023 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen die geraakt worden, dus iedereen? Is het niet beter om dat indirect te doen gezien fossiele bedrijven wellicht anders gewoon vertrekken uit Nederland omdat het anders niet houdbaar blijft?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kans dat de grootste klimaatontkenners toegeven dat ze fout zitten is nog groter dan dat dat ooit slaagt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon Shell onteigenen en nationaliseren?
Ja, dat zei ik.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn thans in de huidige generatie ook groepen die aan hun lot worden over gelaten, waarvoor de zorg is uitgehold is en nog meer 'bezuinigingen' en 'afschalingen' op de kaart staan: gehandicapten en ouderen.
Geen haan die er naar kraait, voor mensen die er nu al zijn. Misschien toch wat minder sexy en hippe doelgroepen om een weekendje voor de demonstreren.
wat bedoel je met klimaatontkenners?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kans dat de grootste klimaatontkenners toegeven dat ze fout zitten is nog groter dan dat dat ooit slaagt.
Zou echt zonde zijn als het volledig Britse Shell uit Nederland zou verdwijnen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:41 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Mensen die geraakt worden, dus iedereen? Is het niet beter om dat indirect te doen gezien fossiele bedrijven wellicht anders gewoon vertrekken uit Nederland omdat het anders niet houdbaar blijft?
Echt gast… Er is op dit forum, behalve wat - Knip- niemand die de klimaatsverandering ontkent. Ze zien alleen de aanpak daarvan niet zoals jij die ziet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kans dat de grootste klimaatontkenners toegeven dat ze fout zitten is nog groter dan dat dat ooit slaagt.
Ik heb het meer over gewoon de activiteiten, met natuurlijk ook de raffinaderijen in Pernis en Moerdijk, of was je die vergeten?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou echt zonde zijn als het volledig Britse Shell uit Nederland zou verdwijnen.
Over wie kan ik het anders hebben dan. Je ziet ze echt vliegen volgens mijquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Echt gast… Er is op dit forum, behalve wat - Knip- niemand die de klimaatsverandering ontkent. Ze zien alleen de aanpak daarvan niet zoals jij die ziet.
Maar waarom niet? Als de nood zo hoog is?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie ze vliegen? Ik heb in dit topic nog geen klimaatontkenners gezien maar jij wel blijkbaar?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Over wie kan ik het anders hebben dan. Je ziet ze echt vliegen volgens mij
Dan mag Shell eens na gaan denken of een hele raffinaderij uit de grond stampen in een ander minder gunstig land meer waard is dan alternatieven onderzoeken zonder verhuizing. Niet te veel in die VVD retoriek trappen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:45 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik heb het meer over gewoon de activiteiten, met natuurlijk ook de raffinaderijen in Pernis en Moerdijk, of was je die vergeten?
Je hebt het tegen iemand die met een studieschuld wel gokt op rumtokens in cryptoquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zie ze vliegen? Ik heb in dit topic nog geen klimaatontkenners gezien maar jij wel blijkbaar?
Ik vergoeilijk het blokkeren van de a12 niet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik.
Jij stelt dat dat een automatisme is.
Dus: geldt dat ook voor die 'generatie na ons' waar je mee steeds op de proppen komt om te vergoeilijken dat een stel beroepsdemonstranten zich op een stuk asfalt parkeert?
je overschat nederlandquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan mag Shell eens na gaan denken of een hele raffinaderij uit de grond stampen in een ander minder gunstig land meer waard is dan alternatieven onderzoeken zonder verhuizing. Niet te veel in die VVD retoriek trappen.
Heb er al minstens 2 zien argumenteren dat er niets aan de hand is en/of dat het normaal is.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zie ze vliegen? Ik heb in dit topic nog geen klimaatontkenners gezien maar jij wel blijkbaar?
irrelevant; groepen worden nu eenmaal vergeten...quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vergoeilijk het blokkeren van de a12 niet.
quote eens aubquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb er al minstens 2 zien argumenteren dat er niets aan de hand is en/of dat het normaal is.
Dit dus. Helaas is dat voor sommigen al genoeg om anderen weg te zetten al 'klimaatontkenner'. Het dient daarom vooral een sneer richting mensen die een andere visie hebben over de ernst en de juiste aanpak van klimaatverandering.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Echt gast… Er is op dit forum, behalve wat BNW-wappies niemand die de klimaatsverandering ontkent. Ze zien alleen de aanpak daarvan niet zoals jij die ziet.
En zeker als Nederland net zo’n land wordt omdat we zoals de A12ers willen vandaag of morgen de subsidiekraan dichtdraaien.quote:
die toekomstige generaties zullen minder macht hebben dan in lange tijdquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
irrelevant; groepen worden nu eenmaal vergeten...
Geldt dat ook voor die 'toekomstige generaties'?
De kinderen die het in de studententijd nog wel eens zijn maar zodra ze huisje boompje beestje zijn toch een beetje anders naar de zaak gaan kijken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
die toekomstige generaties zullen minder macht hebben dan in lange tijd
mede door de 'energie transitie'
de energiebronnen worden niet opgegeven, maar uit handen gehouden van meer mensen
en gebruikt door een select groepje die toegang heeft en/of vermogen
maar we doen het voor de kinderen
Heb jij enige idee wat de activiteiten van Shell zijn? Heb jij enig idee hoeveel mensen er in Moerdijk en Pernis werken?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan mag Shell eens na gaan denken of een hele raffinaderij uit de grond stampen in een ander minder gunstig land meer waard is dan alternatieven onderzoeken zonder verhuizing. Niet te veel in die VVD retoriek trappen.
Huh maar lees jij het nieuws niet ofzo? Het is warm in de Alpen!quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heb jij enige idee wat de activiteiten van Shell zijn? Heb jij enig idee hoeveel mensen er in Moerdijk en Pernis werken?
Heb jij enig idee wat het zou betekenen als Shell morgen stopt met al haar activiteiten? Ik weet 100% zeker dat als jij je ogen open doet, je 10 dingen aan kan wijzen die indirect bij Shell vandaan komen. Kunnen we de subsidies wel afschaffen, dan gaan ze gewoon met hun activiteiten naar de derdewereldlanden waar men geen ene fuck geeft om het klimaat en per saldo komen we er als mensheid slechter vanaf.
Haal jij die plaat voor je kop eens weg.
Denk niet zo zwart/wit man. Er zit heel veel ruimte tussen bedrijven gratis geld geven om de planeet te verneuken en die bedrijven naar Afrika wegpesten. Dat is echt zo'n VVD mythe dat ze meteen vertrekken zodra we geen belastingparadijs meer zijn.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heb jij enige idee wat de activiteiten van Shell zijn? Heb jij enig idee hoeveel mensen er in Moerdijk en Pernis werken?
Heb jij enig idee wat het zou betekenen als Shell morgen stopt met al haar activiteiten? Ik weet 100% zeker dat als jij je ogen open doet, je 10 dingen aan kan wijzen die indirect bij Shell vandaan komen. Kunnen we de subsidies wel afschaffen, dan gaan ze gewoon met hun activiteiten naar de derdewereldlanden waar men geen ene fuck geeft om het klimaat en per saldo komen we er als mensheid slechter vanaf.
Haal jij die plaat voor je kop eens weg.
Heerlijk toch, een beetje verkoelingquote:
Jij bent goed met het invullen voor de ander. Dus kies jij maar. Je hebt gewonnenquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
irrelevant; groepen worden nu eenmaal vergeten...
Geldt dat ook voor die 'toekomstige generaties'?
Tijd voor warm water.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heerlijk toch, een beetje verkoeling
Dat is gelukkig niet gebeurt met de kantoren van Unilever en Shell die naar het volgens velen onaantrekkelijke VK vertrokken zijn.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk niet zo zwart/wit man. Er zit heel veel ruimte tussen bedrijven gratis geld geven om de planeet te verneuken en die bedrijven naar Afrika wegpesten. Dat is echt zo'n VVD mythe dat ze meteen vertrekken zodra we geen belastingparadijs meer zijn.
Energie leveren aan de wereld is niet de planeet verneuken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk niet zo zwart/wit man. Er zit heel veel ruimte tussen bedrijven gratis geld geven om de planeet te verneuken en die bedrijven naar Afrika wegpesten. Dat is echt zo'n VVD mythe dat ze meteen vertrekken zodra we geen belastingparadijs meer zijn.
Stemde jij niet altijd VVD? Oprechte vraag dit, kan dat ik het mis heb hoor.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb n keer in heel mijn leven VVD gestemd, en dat was bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen. Echt voor geen goud.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Stemde jij niet altijd VVD? Oprechte vraag dit, kan dat ik het mis heb hoor.
Nou in dit geval, zoals Shell zelf al bewezen heeft, is het wel heel zwart/wit. Als ze ergens anders meer geld verdienen zijn ze weg. En dat heeft gigantische gevolgen voor veel activiteiten op Moerdijk, de Maasvlakte en zelfs Antwerpen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoals hierboven al heel mooi is aangegeven is Shell HQ vertrokken uit Nederland naar het fiscaal minder gunstige VK. Hoe past dat in jouw puzzel?quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou in dit geval, zoals Shell zelf al bewezen heeft, is het wel heel zwart/wit. Als ze ergens anders meer geld verdienen zijn ze weg. En dat heeft gigantische gevolgen voor veel activiteiten op Moerdijk, de Maasvlakte en zelfs Antwerpen.
En dat komt per saldo moet ten goede aan het bestrijden van de klimaatsverandering.
je overschat nederlandquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoals hierboven al heel mooi is aangegeven is Shell HQ vertrokken uit Nederland naar het fiscaal minder gunstige VK. Hoe past dat in jouw puzzel?
Die bedrijven gaan echt niet voor de lol even verhuizen, zeker niet als het op grote fabrieken aan komt.
Niet voor de lol nee, wel als het zo onaantrekkelijk wordt als alle fossiele subsidies verdwijnen voor een eerste levensbehoefte. En ja tanken is een eerste levensbehoefte buiten alle andere dingen die je met olie kan doen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoals hierboven al heel mooi is aangegeven is Shell HQ vertrokken uit Nederland naar het fiscaal minder gunstige VK. Hoe past dat in jouw puzzel?
Die bedrijven gaan echt niet voor de lol even verhuizen, zeker niet als het op grote fabrieken aan komt.
Nederland wordt echt niet automatisch het beste jongetje van de klas als je die enorme voordelen wegneemt, we blijven een belastingparadijs met of zonder fossiele subsidies.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:04 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Niet voor de lol nee, wel als het zo onaantrekkelijk wordt als alle fossiele subsidies verdwijnen voor een eerste levensbehoefte. En ja tanken is een eerste levensbehoefte buiten alle andere dingen die je met olie kan doen.
Dan worden de pistolen getrokken...quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:06 schreef Nielsch het volgende:
Waarom zien we dit waterkanon nooit bij de boeren?
Ik denk dat je het onderschat, maar goed ik vermoed dat de kiezer en de partijen slimmer zijn om niet vandaag op morgen de subsidies te staken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nederland wordt echt niet automatisch het beste jongetje van de klas als je die enorme voordelen wegneemt, we blijven een belastingparadijs met of zonder fossiele subsidies.
Dit specifieke waterkanon is volgens mij geleend van de Duitsers.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kiezer en slim in n zinquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het onderschat, maar goed ik vermoed dat de kiezer en de partijen slimmer zijn om niet vandaag op morgen de subsidies te staken.
waar ze voor demonstreren ligt dus al op tafelquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kiezer en slim in n zin
het doel van demonstreren is natuurlijk om het op de politieke agenda te zetten, en als het er al op stond om het omhoog te schuiven. Het blijft de politiek dat een gedegen besluit moet maken.
Dan ziet de weg er binnen de kortste keren uit als het gangpad van een gemiddelde vlucht van Atlanta naar Barcelonaquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom is klimaatverandering voor de natuur een issue? De natuur heeft altijd al te maken gehad met klimaatverandering, ook al voordat de mens op aarde was. Natuur herstelt zich uiteindelijk wel weer als de mens van de aarde verdwijnt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 02:33 schreef Jaroon het volgende:
Zoals het nu gaat schaden we de natuur enorm. Het is geen issue? Dan ben je werkelijk niet goed bij je hoofd.
2 karretjes met overpriced voedsel?quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dan ziet de weg er binnen de kortste keren uit als het gangpad van een gemiddelde vlucht van Atlanta naar Barcelona
Omdat mensen niet begrijpen wat ze zeggen met het woord klimaatveranderingquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:11 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Waarom is klimaatverandering voor de natuur een issue? De natuur heeft altijd al te maken gehad met klimaatverandering, ook al voordat de mens op aarde was. Natuur herstelt zich uiteindelijk wel weer als de mens van de aarde verdwijnt.
Dus waarom is het volgens jou een issue?
Wil je het echt weten, of wil je gewoon dwars liggen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:11 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Waarom is klimaatverandering voor de natuur een issue? De natuur heeft altijd al te maken gehad met klimaatverandering, ook al voordat de mens op aarde was. Natuur herstelt zich uiteindelijk wel weer als de mens van de aarde verdwijnt.
De natuurlijk herstelt zich natuurlijk wel, het is alleen een beetje zo dat de mens onder bepaalde vormen niet meer kan overleven.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:11 schreef Accordtje het volgende:
[..]
De vraag is wel wat onze invloed is en of we dat met een aanpassing nog tegen zouden kunnen houden.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:13 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
De natuurlijk herstelt zich natuurlijk wel, het is alleen een beetje zo dat de mens onder bepaalde vormen niet meer kan overleven.
*neen*quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De vraag is wel wat onze invloed is en of we dat met een aanpassing nog tegen zouden kunnen houden.
Jij leest ook echt alleen wat je wil lezen h?quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je denkt dat niemand op - Knip- na denkt dat er geen klimaatverandering is als je zelf al denkt dat de mens er geen invloed op heeft.
Andersom toch? De waterkanonnen sloopten coronademonstranten die wel legaar demonstreerden en niet blokkeerden. Maar ja, als je het gezeg van de machtswellustige staat aanvalt krijg je een andere straal, honden en knuppels en als je illegaal de weg blokkeert voor de EU-agenda is het allemaal poeslief.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dit specifieke waterkanon is volgens mij geleend van de Duitsers.
Alle Nederlandse waterkanonnen zijn gesloopt door coronademonstranten, en worden niet meer hersteld. Er zijn nieuwe waterkanonnen in bestelling
huh nee hoorquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Andersom toch? De waterkanonnen sloopten coronademonstranten die wel legaar demonstreerden en niet blokkeerden. Maar ja, als je het gezeg van de machtswellustige staat aanvalt krijg je een andere straal, honden en knuppels en als je illegaal de weg blokkeert voor de EU-agenda is het allemaal poeslief.
Het zit in hun bloed he, dat rebelse. Geef ze een credo om na te blaten en een groep om mee mee te doen, en hun opstandige natuur komt naar boven.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:23 schreef aTypisch het volgende:
[..]
huh nee hoor
dit zijn de rebellen!
Of je denkt dat we er wat aan kunnen doen, of je denkt dat we dat niet kunnen, wat automatisch inhoudt dat je ook niet gelooft dat de huidige broeikasuitstoot een ene biet verschil maakt. Jij kiest voor het tweede.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Jij leest ook echt alleen wat je wil lezen h?
Tuurlijk wel. Alleen misschien niet meer in de hoeveelheden van nu.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:13 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
De natuurlijk herstelt zich natuurlijk wel, het is alleen een beetje zo dat de mens onder bepaalde vormen niet meer kan overleven.
Het zou je, zeker als mod, sieren als je geen zaken voor anderen in gaat vullen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of je denkt dat we er wat aan kunnen doen, of je denkt dat we dat niet kunnen, wat automatisch inhoudt dat je ook niet gelooft dat de huidige broeikasuitstoot een ene biet verschil maakt. Jij kiest voor het tweede.
"We zijn al verloren, laten we voral niet proberen om het probleem in te dammen"
Hoe durft justitie demonstranten die in gebroken Engels wat dingen roepen in verder gemoedelijke sfeer anders te behandelen dan relschoppers die alles kort en klein sloegen in een tijd dat groepsvorming een probleem was wegens het virusquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:29 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Justitie ziet wederom dat het goed is.
Ik heb je al twee keer de kans gegeven om te argumenteren waarom ik ongelijk zou hebben, en je laat het na, in plaats daarvan val je over mijn conclusie.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het zou je, zeker als mod, sieren als je geen zaken voor anderen in gaat vullen.
Solidariteit!quote:
Follow the money.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:29 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Justitie ziet wederom dat het goed is.
Beetje PFAS waterquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:33 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Wat een verspilling van kostbaar drinkwater. Had met dat waterkanon eerst een lokaal slootje leeggepompt, en dat water over die debielen gespoten.
Omdat wij de veroorzaker zijn en het in zon tempo gaat dat de natuur zich niet kan aanpassen. Dat mensen sterven, prima. Maar de natuur zou niet de dupe moeten zijn van onze kk daden.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:11 schreef Accordtje het volgende:
[..]
geschiedvervalsingquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe durft justitie demonstranten die in gebroken Engels wat dingen roepen in verder gemoedelijke sfeer anders te behandelen dan relschoppers die alles kort en klein sloegen in een tijd dat groepsvorming een probleem was wegens het virus
Het was een retorische vraag.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:38 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Omdat wij de veroorzaker zijn en het in zon tempo gaat dat de natuur zich niet kan aanpassen. Dat mensen sterven, prima. Maar de natuur zou niet de dupe moeten zijn van onze kk daden.
Ik vind niet dat we niks moeten en ik vind dat we dingen moeten doen op de plekken waar het zin en nut heeft en met de juiste argumenten.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb je al twee keer de kans gegeven om te argumenteren waarom ik ongelijk zou hebben, en je laat het na, in plaats daarvan val je over mijn conclusie.
De natuur past zich uitstekend aan en heeft schijt aan de mens.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:38 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Omdat wij de veroorzaker zijn en het in zon tempo gaat dat de natuur zich niet kan aanpassen. Dat mensen sterven, prima. Maar de natuur zou niet de dupe moeten zijn van onze kk daden.
dit is niet waarquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:38 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Lees je even in over de Perm-Trias-massa-extinctie.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De natuur past zich uitstekend aan en heeft schijt aan de mens.
Een filmpje van een hele hoop natte kattenquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Het waterkanon is een zeer bruikbaar middel om grote groepen op te splitsen.
Kan dat niet met glysofaat?quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Het massaal verstoken van de in miljoenen jaren opgebouwde fossiele erfenis binnen een paar generaties, daar gaat het om.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:44 schreef aTypisch het volgende:
gebruiken van energie een 'kk daad' noemen
https://www.acp.nl/nieuws(...)van-politieke-trots/quote:Als de politie wordt gevraagd een dergelijke grote demonstratie van XR te begeleiden en daarbij ook uitvalswegen vrij te houden, dan zijn daarvoor ruim 450 mensen nodig, die 10 uur weggetrokken worden van hun reguliere taken. En dan hebben we het nog niet over de inzet van materieel, zoals het afzetten van het ADO-parkeerterrein voor een recherche straat, en tien HTM-bussen.
Zou ook helpen als het waterkanon op standje Kim Holland zetten.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:42 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Welk argument maak je dat de natuur zich niet uitstekend kan aanpassen dan?quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Lees je even in over de Perm-Trias-massa-extinctie.
Ok, dus een hele grote massa extinctie waar de natuur pas 10 miljoen jaar later hersteld van is is aanvaardbaar. Staat genoteerd.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:53 schreef Rnie het volgende:
[..]
Welk argument maak je dat de natuur zich niet uitstekend kan aanpassen dan?![]()
Hiermee bevestig je juist het punt van @:Vliegbaard
Ja ongelofelijk dat iemand dat als argument wil gebruiken. De hele mensheid en veel van de overige levende wezens op aarde voor miljoenen jaren verdoemen voor een paar generaties autorijden.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ok, dus een hele grote massa extinctie waar de natuur pas 10 miljoen jaar later hersteld van is is aanvaardbaar. Staat genoteerd.
Zo te zien staat hij ook niet op de hoogste stand? Zijn ze niet gewoon de mensen aan het verkoelen om oververhitting te voorkomen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:27 schreef Breekfast het volgende:
Met 30+ graden ze proberen weg te krijgen met een waterkanon![]()
![]()
[ twitter ]
het is geen argumentatiequote:Op zaterdag 9 september 2023 15:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja ongelofelijk dat iemand dat als argument wil gebruiken. De hele mensheid en veel van de overige levende wezens op aarde voor miljoenen jaren verdoemen voor een paar generaties autorijden.
Oh, jij wil zeggen dat er niets aan de hand is en dat we ons niet zorgen hoeven te maken over extreem weer.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:01 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat mag maar maakt het verder niet minder waar.
Klimaatverandering is van alle tijden, maar de huidige zeer snelle opwarming wordt wel degelijk door de mens veroorzaakt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dit is niet waar
klimaatverandering is niet iets dat door mensen komt, voor ons en na ons zal het er ook zijn
Waku Waku vrienden? Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:14 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ben je met je Waku Waku vrienden?
Waarom haal je aanvaardbaarheid erbij?quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ok, dus een hele grote massa extinctie waar de natuur pas 10 miljoen jaar later hersteld van is is aanvaardbaar. Staat genoteerd.
Stoer man!quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:07 schreef TLC het volgende:
Ik laat vanavond wat langer het licht aan, gewoon om dat klimaatclubje wat te fucken
Nee, dat zeg ik niet. Rare stropop. Klimaatverandering is echt en daar moet actie tegen worden ondernomen en dat wordt ook gedaan. Zoals eerder aangegeven er zijn talloze initiatieven en beleidsplannen die de impact moeten verminderen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh, jij wil zeggen dat er niets aan de hand is en dat we ons niet zorgen hoeven te maken over extreem weer.
en de oplossing is het monitzen van zo'n beetje alles, tot aan CO2 aan toe?quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:06 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Klimaatverandering is van alle tijden, maar de huidige zeer snelle opwarming wordt wel degelijk door de mens veroorzaakt.
Toen verstookte we natuurlijk ook al liters kerosine om lekker vakantie te vieren op Ibiza.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heel benieuwd hoe ze vanavond thuis komen. Zo zonder energie enzo.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:44 schreef aTypisch het volgende:
gebruiken van energie een 'kk daad' noemen
Je kende toch mensen die een tegendemonstratie hielden bij Waku Waku Utrecht, dat restaurant?quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waku Waku vrienden? Wat bedoel je?
Ik was alleenWel ff gemeet met een groepje van de PvdD die vlak voor het station stond
paard en wagenquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:10 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Heel benieuwd hoe ze vanavond thuis komen. Zo zonder energie enzo.
Je begint over stropoppen, en gooit er dan meteen zelf eentje in. Ik zou die vraag ook met ja beantwoorden, en dat is echt niet omdat ik bibberend in een hoekje zit de hele dag. Ik ben bang voor het extreme weer dat we nog gaan krijgen, want het wordt alleen maar erger.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Rare stropop. Klimaatverandering is echt en daar moet actie tegen worden ondernomen en dat wordt ook gedaan. Zoals eerder aangegeven er zijn talloze initiatieven en beleidsplannen die de impact moeten verminderen.
Maar voor veel van deze demonstranten is dat allemaal niet genoeg, zij willen radicale systeemverandering omdat zij zo bang zijn geworden dat ze denken dat we een totale apocalyps krijgen. Hun angst is dus niet proportioneel t.o.v. het probleem.
Dat werd dus veroorzaakt door het vrijkomen van enorme hoeveelheden CO2 in een hele korte tijd en de bijbehorende opwarming van de planeet. Moet toch wel bekend klinken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Toen verstookte we natuurlijk ook al liters kerosine om lekker vakantie te vieren op Ibiza.
In een totale staat van angst over je voortbestaan ben je gevoelig voor bepaalde propagandaquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je begint over stropoppen, en gooit er dan meteen zelf eentje in. Ik zou die vraag ook met ja beantwoorden, en dat is echt niet omdat ik bibberend in een hoekje zit de hele dag. Ik ben bang voor het extreme weer dat we nog gaan krijgen, want het wordt alleen maar erger.
Zo'n stream laat je weer beseffen hoe onaantrekkelijk Linkse Nederlandse vrouwen tussen de 30-60 zijn.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/(...)os/2946661712135741/
Mijn hemel wat een domme opmerkingquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:16 schreef RipCity het volgende:
[..]
Zo'n stream laat je weer beseffen hoe onaantrekkelijk Linkse Nederlandse vrouwen tussen de 30-60 zijn.
Oh ik heb genoeg aantrekkelijke vrouwen gezien hoor, anders was ik deze stream allang zat geweestquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:16 schreef RipCity het volgende:
[..]
Zo'n stream laat je weer beseffen hoe onaantrekkelijk Linkse Nederlandse vrouwen tussen de 30-60 zijn.
DIe standaard teksten ook weer. You are not alonegewoon herhaling van andere demo's. Zaterdagvermaak en gratis training voor de politie.
De natuur is een menselijk concept en wordt vaak als een statisch iets gezien. Er is in deze geen sprake van herstellen maar van verandering. Planten en dieren sterven door abrupte veranderingen en dat geeft weer gelegenheid voor nieuwe soorten. Zonder deze massa extinctie was de mens er misschien wel niet geweest.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Of die van Omroep West:quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/(...)os/2946661712135741/
Het zegt vooral iets over jouquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:16 schreef RipCity het volgende:
[..]
DIe standaard teksten ook weer. You are not alonegewoon herhaling van andere demo's. Zaterdagvermaak en gratis training voor de politie.
Jaaaaa BENDER gespot!quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:18 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Of die van Omroep West:
https://omroepwest.bbvms.(...)428577614585459.html
Nee hoor, mijn argument is gebaseerd is het gelinkte artikel en wat daar wordt gezegd. Dat betreft geen stropop. En als je zo bang bent voor het weer zou ik daar eens met een klimaatpsycholoog over gaan praten en wat je wat minder laten benvloeden door de apocalyptische narratien van sommige media volgen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je begint over stropoppen, en gooit er dan meteen zelf eentje in. Ik zou die vraag ook met ja beantwoorden, en dat is echt niet omdat ik bibberend in een hoekje zit de hele dag. Ik ben bang voor het extreme weer dat we nog gaan krijgen, want het wordt alleen maar erger.
Doet ie het weer?quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:18 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Of die van Omroep West:
https://omroepwest.bbvms.(...)428577614585459.html
Exact. Kortom: het komt allemaal voort uit puur egosme. Het tempo waarin wij fossiele brandstoffen er doorheen jagen ten behoeve van onze welvaart, maar ook het gejank van XR om de aarde te beschermen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:13 schreef hollandia02 het volgende:
Ooh dat! Ja, dat was er maar eentje hoor die ik kendequote:Op zaterdag 9 september 2023 15:10 schreef StephanL het volgende:
[..]
Je kende toch mensen die een tegendemonstratie hielden bij Waku Waku Utrecht, dat restaurant?
Ok.
(Geen Ouwehand meer bij PvdD)
Het hilarische is dat de zeespiegel zal lang niet overal zal gaan stijgen. Velen benaderen dit als een soort 'badkuipeffect', maar dat is gewoon niet hoe het werkt. Op sommige plekken gaat de zeespiegel vanwege klimaatverandering zelfs dalen. Dit geeft aan hoe weinig kennis velen eigenlijk hebben van het probleem, maar ze weten wel dat het allemaal verschrikkelijk is en van vermeende apocalyptische proporties, haha.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:13 schreef aTypisch het volgende:
[..]
In een totale staat van angst over je voortbestaan ben je gevoelig voor bepaalde propaganda
Zou dan overigens niet onder de zeespiegel willen wonen, om maar ergens te beginnen.
Mijn partijquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh dat! Ja, dat was er maar eentje hoor die ik kende
Jaaa!!!!!! Zijn ook echt hele lieve mensenquote:
En ze staan ergens voor , net als XRquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jaaa!!!!!! Zijn ook echt hele lieve mensen![]()
Jaaa!!!quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:29 schreef Puzzie het volgende:
[..]
En ze staan ergens voor , net als XR
De industrie betaalt net zo veel belasting op aardgas dan ieder ander.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:39 schreef Jippie het volgende:
Hoewel ik het afkeur om een snelweg te blokkeren vind ik het doel van hun actie'afschaffen van fossiele subsidies niet verkeerd' van de FP:
Fossiele subsidies geven indirect veel voordeel
De term ‘fossiele subsidie’ kan soms verwarrend zijn. Normaal gesproken verwijst een subsidie naar een geldbedrag dat door de overheid wordt verstrekt om bepaalde activiteiten te stimuleren, zoals het installeren van zonnepanelen. Bij fossiele subsidies gaat het echter om een verzamelnaam voor financile voordelen die aan bedrijven worden verleend. Deze voordelen bestaan voornamelijk uit belastingvoordelen, prijssteun en overheidsinvesteringen.
Er zijn volgens onderzoekers 31 regelingen in Nederland waarmee de overheid fossiele brandstoffen bevoordeelt n minder belastinginkomsten krijgt. De laatste drie jaar zou de staat daardoor gemiddeld 37,5 miljard euro per jaar zijn misgelopen. Vooral bedrijven die veel fossiele energie gebruiken hebben er voordeel van.
Volgens het onderzoeksrapport zijn er 170 bedrijven die aanzienlijke hoeveelheden gas verbruiken. In het jaar 2020 vertegenwoordigden deze bedrijven 74 procent van het totale gasverbruik van alle bedrijven, terwijl ze slechts 11 procent van de energiebelasting betaalden. Volgens Schellekens van SOMO is dit oneerlijk ten opzichte van kleinere bedrijven. Het midden- en kleinbedrijf, dat volgens hem slechts 10 procent van het Nederlandse gas verbruikt, draagt daarentegen 66 procent van de energiebelasting bij.
“Dit creert duidelijk een oneerlijke concurrentie. Waarom zou een industrile bakker, die bij levert aan Heijn, minder energiebelasting kubieke meter aardgas moeten betalen dan een ambachtelijke bakker om de hoek?”
Omdat boeren gepast kunnen antwoorden:quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wel grappig dat ze door een hoop mensen worden weggezet als terroristenquote:
Boeie! Wij weten wel beterquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:31 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Wel grappig dat ze door een hoop mensen worden weggezet als terroristen![]()
Geen geluid en er worden vooral politiekonten gefilmd.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:19 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Doet ie het weer?
Newt was die stream stuk
quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:34 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Geen geluid en er worden vooral politiekonten gefilmd.
Nog altijd beter dan die fake-wetenschappers op die andere stream.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:34 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Geen geluid en er worden vooral politiekonten gefilmd.
We gaan allemaal dood. Het is verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het hilarische is dat de zeespiegel zal lang niet overal zal gaan stijgen. Velen benaderen dit als een soort 'badkuipeffect', maar dat is gewoon niet hoe het werkt. Op sommige plekken gaat de zeespiegel vanwege klimaatverandering zelfs dalen. Dit geeft aan hoe weinig kennis velen eigenlijk hebben van het probleem, maar ze weten wel dat het allemaal verschrikkelijk is en van vermeende apocalyptische proporties, haha.
Ah ja daar kijk ik naarquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:35 schreef RipCity het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan die fake-wetenschappers op die andere stream.
Wat een ontzettende debiel is dat idd. Lult maar een eind in de ruimte, zonder ook meer 1 zinnig woord te zeggen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:35 schreef RipCity het volgende:
[..]
Nog altijd beter dan die fake-wetenschappers op die andere stream.
echt hequote:Op zaterdag 9 september 2023 15:38 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Wat een ontzettende debiel is dat idd. Lult maar een eind in de ruimte, zonder ook meer 1 zinnig woord te zeggen.
En hoe valt die op enige manier te vergelijken met wat we nu doen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat werd dus veroorzaakt door het vrijkomen van enorme hoeveelheden CO2 in een hele korte tijd en de bijbehorende opwarming van de planeet. Moet toch wel bekend klinken.
Krijg een aardig beeld waarom het zo dramatisch gesteld is met het onderwijs in NL.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:39 schreef RipCity het volgende:
[..]
echt heEn zeggen dat heel de wereld zijn mening deelt
Wat een slap gelul.
Oohja, daarom pak je mensen op hun uiterlijk ipv met goede argumenten te komen waarmee je ze eruit lultquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:39 schreef RipCity het volgende:
[..]
echt heEn zeggen dat heel de wereld zijn mening deelt
Wat een slap gelul.
Je lult 90% van die mensen bij dit soort demo's er echt zo uit. Grootste deel heeft geen idee waar ze daar voor staan en willen er puur beetje bijhoren of gaan gewoon naar elke demo puur om ergens tegen te zijn.
quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:16 schreef RipCity het volgende:
[..]
Heb je nog wat inhoudelijks te melden of kun je alleen maar op de man spelen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:42 schreef RipCity het volgende:
VUZegt weer genoeg. Kan maar niet begrijpen dat rest van Nederland niet in zijn Amsterdamse bubbeltje zit
Zegt de user die hysterisch andere mensen verwijt dat ze alles kapot willen hebbenquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Heb je nog wat inhoudelijks te melden of kun je alleen maar op de man spelen?
Dus omdat ik van mening ben dat ook XR vanuit egosme handelt is dat dwarsliggen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:12 schreef Nattekat het volgende:
Wil je het echt weten, of wil je gewoon dwars liggen?
Ja ik hoorde hetquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:49 schreef Perrin het volgende:
25k mensen op de been volgens XR zelf
Ja betrouwbare bron deze pipo.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:49 schreef Perrin het volgende:
Als je een hardcore egost bent, is het natuurlijk lastig om te begrijpen dat niet iedereen zoals jij is.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:47 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dus omdat ik van mening ben dat ook XR vanuit egosme handelt is dat dwarsliggen?
Yup. Klimaatprotest groeit als kool.quote:
En waarom zien we nu geen ME, arrestantenbusjes en een publiciteitsgeil OM zoals destijds bij dat handjevol blokkeerfriezen wel het geval was.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dus ongeveer 17.475.000 niet. Dat zijn een hoop dwarsliggers dan.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:49 schreef Perrin het volgende:
Ja en ik ben positief verrastquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Yup. Klimaatprotest groeit als kool.
Ja maar nee ho eens even.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:51 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dus ongeveer 17.475.000 niet. Dat zijn een hoop dwarsliggers dan.
Tijd voor de ME, knuppels, rubberkogels en heeeel veel voorlopige hechtenis.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:49 schreef Perrin het volgende:
Dus als je van mening bent dat de mensheid beter kan uitsterven in het belang van de aarde dan ben je een egost? Bijzonder...quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:50 schreef Perrin het volgende:
Als je een hardcore egost bent, is het natuurlijk lastig om te begrijpen dat niet iedereen zoals jij is.
En volgens Perez zelf maakt ie kans op het WK F1quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:49 schreef Perrin het volgende:
Leuk voor hemquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:53 schreef Zorro het volgende:
[..]
En volgens Perez zelf maakt ie kans op het WK F1
Geef al die 25k mensen een flinke boete. Zijn de kosten er tenminste weer uit.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:52 schreef quo_ het volgende:
[..]
Tijd voor de ME, knuppels, rubberkogels en heeeel veel voorlopige hechtenis.
En aangezien ze vanaf heden dagelijks komen kan dat aardig oplopen uiteindelijk. Misschien kunnen we daarmee de accijnsverhoging op de brandstof wat temperen dan.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:54 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Geef al die 25k mensen een flinke boete. Zijn de kosten er tenminste weer uit.
Grappig hahahaquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:54 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Geef al die 25k mensen een flinke boete. Zijn de kosten er tenminste weer uit.
Ja tof!! Ik hoorde er net voor het eerst overquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:56 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Goed om te zien dat ook wetenschappers betrokken zijn, zijn echt niet enkel hippies zonder relevante kennis.
Het systeem is niet bedacht vanwege het doorberekenen naar de consument. Het is voortgekomen uit het feit dat we een groot gasveld hadden en lage belastingen zorgden voor een betere concurrentiepositie. Dat was de jaren 80.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:31 schreef quo_ het volgende:
[..]
De industrie betaalt net zo veel belasting op aardgas dan ieder ander.
Elke gasverbruiker doorloopt dezelfde schijven en naarmate je meer verbruikt wordt de belasting per m3 lager.
Dat is een goed doordacht systeem want de kosten die bedrijven maken worden hoe dan ook doorberekend aan de eindconsument. Dus je kunt wel flink roepen dat de bedrijven moeten betalen maar uiteindelijk komt de rekening bij jezelf.
En daarnaast zit de consument ook nog zo in elkaar dat er gekozen wordt voor het goedkoopste product. Dus liever iets van de action uit china waar 0,0 energiebelasting wordt afgedragen die aan onze maatschappij te goede komt dan een product uit europa waar wel alle heffeninmgen en belastingen op betaald worden.
Wat een wappies zeg.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:56 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Goed om te zien dat ook wetenschappers betrokken zijn, zijn echt niet enkel hippies zonder relevante kennis.
Als die net zo dom lullen zoals die wetenschapper net op de stream, heb ik ernstige twijfel aan hun kennisquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:56 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Of ze 'echt' zijn is nog maar te bezien. Kunnen net zo goed uit de carnavalswinkel komen net als die 'militairen' bij de covid-demo's.quote:
zeg dat wel. deze 'Silly' lijkt wel als wappie te zijn geboren. niets anders dan onzin op dat account.quote:
Het goedkopere gas uit Rusland was kennelijk te goedkoop en komt nu via een duurdere omweg. Win-winquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:59 schreef grimselman het volgende:
[..]
Het systeem is niet bedacht vanwege het doorberekenen naar de consument. Het is voortgekomen uit het feit dat we een groot gasveld hadden en lage belastingen zorgden voor een betere concurrentiepositie. Dat was de jaren 80.
We zijn inmiddels 40 jaar verder en het is duidelijk dat we minder energie moeten gaan gebruiken. Is het niet voor het milieu dan wel omdat energie schaars en duur wordt. Dat pleit dus voor een ander systeem. Op korte termijn wellicht vervelend maar op lange termijn beter omdat het stimuleert om minder energie te gebruiken wat je concurrentievoordeel weer kan vergroten
Ik ben het ook niet eens met deze vorm van demonstreren maar wegbulldozeren? Hou eens op met die sneue puberale praatquote:Op zaterdag 9 september 2023 15:52 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Nou, tijd om die kneuzenkermis eens weg te bulldozeren. Deze onzin heeft al veel te lang geduurd inmiddels.
Geen idee van welk vakgebied ze zijn. Misschien zijn ze wel langs de feestwinkel geweest. Bovendien horen wetenschappers geen moreel oordeel te geven. "Fossiele subsidies zijn immoreel"quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:56 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:03 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Geen idee van welk vakgebied ze zijn. Misschien zijn ze wel langs de feestwinkel geweest. Bovendien horen wetenschappers geen moreel oordeel te geven. "Fossiele subsidies zijn immoreel"
Jij bent ook niet het scherpste mes in de lade hquote:Op zaterdag 9 september 2023 16:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Het goedkopere gas uit Rusland was kennelijk te goedkoop en komt nu via een duurdere omweg. Win-win
Ja laten we maar even door de zure appel heen bijten, nog een paar jaar prijsstijgingen van 10-15 procent kunnen we best aan.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:59 schreef grimselman het volgende:
[..]
Op korte termijn wellicht vervelend maar op lange termijn beter omdat het stimuleert om minder energie te gebruiken wat je concurrentievoordeel weer kan vergroten
quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:03 schreef RipCity het volgende:
[..]
Of ze 'echt' zijn is nog maar te bezien. Kunnen net zo goed uit de carnavalswinkel komen net als die 'militairen' bij de covid-demo's.
Op het twitter account zelf worden gewoon wetenschappers aangehaald. Al zou je nooit kunnen checken of iedereen in deze foto een wetenschapper is.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:03 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Geen idee van welk vakgebied ze zijn. Misschien zijn ze wel langs de feestwinkel geweest. Bovendien horen wetenschappers geen moreel oordeel te geven. "Fossiele subsidies zijn immoreel"
Kennelijk scherp genoeg want je reageert er niet op.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:05 schreef grimselman het volgende:
[..]
Jij bent ook niet het scherpste mes in de lade h
Dat zie je sowieso bij elk topic over XR of iets vergelijkbaars dan krijgen sommige mensen een hersenerror omdat ze het niet eens zijn met de boodschap van de demonstratie.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:03 schreef grimselman het volgende:
[..]
Ik ben het ook niet eens met deze vorm van demonstreren maar wegbulldozeren? Hou eens op met die sneue puberale praat
Er lopen hier ook genoeg idioten rondquote:Op zaterdag 9 september 2023 16:07 schreef Zorro het volgende:
Er zijn veel wetenschappers.
Statistisch kan het niet anders of daar zitten ook zulke idioten tussen natuurlijk.
Die staan iig niet anderen lastig te vallen ergens midden op de weg.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:10 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Er lopen hier ook genoeg idioten rond
Dus ja dat hou je nou eenmaal.
En de vergelijkingen met de avondklokrellen niet te vergeten.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zie je sowieso bij elk topic over XR of iets vergelijkbaars dan krijgen sommige mensen een hersenerror omdat ze het niet eens zijn met de boodschap van de demonstratie.
Ik zie geen geweld , geen agressie , alleen een demonstratiequote:Op zaterdag 9 september 2023 16:11 schreef Zorro het volgende:
[..]
Die staan iig niet anderen lastig te vallen ergens midden op de weg.
Dus zonder geweld en agressie mag alles?quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:13 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik zie geen geweld , geen agressie , alleen een demonstratie
Ja lekker overdrijven is ook prima als jij dat nodig hebt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:13 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dus zonder geweld en agressie mag alles?
Dat zou leuk worden zeg.
Het heeft niet zoveel met de essentiele boodschap te maken, het gaat erom hoe deze overgebracht wordt zonder enige vorm van nuance. Dit wekt behoorlijk veel irritatie bij de gemiddelde nederlander.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat zie je sowieso bij elk topic over XR of iets vergelijkbaars dan krijgen sommige mensen een hersenerror omdat ze het niet eens zijn met de boodschap van de demonstratie.
quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Kennelijk scherp genoeg want je reageert er niet op.
Ik reageer er niet op omdat het systeem dat in de jaren 80 bedacht heeft niets te maken heeft met de gasimport uit Rusland. De gasimport uit Rusland is overigens fors verminderd en komt niet via een andere weg duurder binnen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:07 schreef Nober het volgende:
[..]
Kennelijk scherp genoeg want je reageert er niet op.
Stop eens met bubbeltjes door te prikken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:16 schreef Vliegbaard het volgende:
Leuk feitje wel, spijkerbroeken worden gemaakt uit onder andere olie. Schoenen worden gemaakt uit onder andere olie.
Uiteindelijk zijn we allemaal supporter van firma’s als Shell
Dat is toch zo bij vrijwel elke demonstratie? Dan komen er geen genuanceerde uitspraken op de bordjes.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het heeft niet zoveel met de essentiele boodschap te maken, het gaat erom hoe deze overgebracht wordt zonder enige vorm van nuance. Dit wekt behoorlijk veel irritatie bij de gemiddelde nederlander.
Er zijn binnenkort verkiezingen. Het is niet dat je voorlopig geen mogelijkheid hebt om op een normale en wettige manier je mening te laten horen. Als het beleid je niet bevalt stem je maar op een partij die het wel doet zoals je dat wil. En ga niet je mening opleggen door onwettige dingen te doen zoals midden op de weg te gaan staan. Agressie of niet, het is onwettig dus fout.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:14 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ja lekker overdrijven is ook prima als jij dat nodig hebt.
Als je slim aanpakt dan kun je door meer belastinginkomsten prijsstijgingen prima dempen. Niets doen in een veranderende wereld is sowieso dodelijk voor je concurrentiepositiequote:Op zaterdag 9 september 2023 16:06 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ja laten we maar even door de zure appel heen bijten, nog een paar jaar prijsstijgingen van 10-15 procent kunnen we best aan.
Dat valt ook niet uit te leggen aan mensen die pro zijn. Dat is ongeveer hetzelfde als een vaccin uitleggen aan wappies.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Er zijn binnenkort verkiezingen. Het is niet dat je voorlopig geen mogelijkheid hebt om op een normale en wettige manier je mening te laten horen. Als het beleid je niet bevalt stem je maar op een partij die het wel doet zoals je dat wil. En ga niet je mening opleggen door onwettige dingen te doen zoals midden op de weg te gaan staan. Agressie of niet, het is onwettig dus fout.
Maar goed, zoals altijd gaat de regel weer op: Als je het al uit moet gaan leggen is het al zinloos om dat duidelijk te maken.
Dat hoef jij ook helemaal niet te doen , ik weet prima waar ik voor sta maar bedankt voor de infoquote:Op zaterdag 9 september 2023 16:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Er zijn binnenkort verkiezingen. Het is niet dat je voorlopig geen mogelijkheid hebt om op een normale en wettige manier je mening te laten horen. Als het beleid je niet bevalt stem je maar op een partij die het wel doet zoals je dat wil. En ga niet je mening opleggen door onwettige dingen te doen zoals midden op de weg te gaan staan. Agressie of niet, het is onwettig dus fout.
Maar goed, zoals altijd gaat de regel weer op: Als je het al uit moet gaan leggen is het al zinloos om dat duidelijk te maken.
Ah ja daar kon je op wachten XR vergelijken met de wappiesquote:Op zaterdag 9 september 2023 16:19 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Dat valt ook niet uit te leggen aan mensen die pro zijn. Dat is ongeveer hetzelfde als een vaccin uitleggen aan wappies.![]()
Is dit een soort "In het gelid voor Vrijheid" (die zg. veteranen tijdens die corona demo's) maar dan voor "wetenschappers"?quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:56 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Ik probeer alleen uit te leggen dat je die mensen nooit kan overtuigen. Jij mag/kan achter staan waar jij achter wilt staan.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:21 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ah ja daar kon je op wachten XR vergelijken met de wappies
Grappig idd
Hoe zeker ben je hiervan?quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:16 schreef Vliegbaard het volgende:
Leuk feitje wel, spijkerbroeken worden gemaakt uit onder andere olie. Schoenen worden gemaakt uit onder andere olie.
Uiteindelijk zijn we allemaal supporter van firma’s als Shell
Ach, het hele punt waar het om gaat negeren.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:21 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat hoef jij ook helemaal niet te doen , ik weet prima waar ik voor sta maar bedankt voor de info
Op het account zie je gewoon gelinkt worden naar wetenschappers, dus tenminste een deel is een echte wetenschapper. Je zal nooit iedereen kunnen checken. Het is geen verkleedpartij. Hoezo, acht jij het onmogelijk dat een hele sloot aan wetenschappers zich bij XR wil betrekken?quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is dit een soort "In het gelid voor Vrijheid" (die zg. veteranen tijdens die corona demo's) maar dan voor "wetenschappers"?
Niet nodig. Ze lopen al de hele dag te janken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:24 schreef Anti_schaap het volgende:
Waar blijft het traangas? Oh nee wacht, dat doen ze alleen bij vreedzame coronademonstraties
Dus bij die wappie demo's kon het wel een verkleedpartij zijn en hier niet? Bijzonder.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:24 schreef Momo het volgende:
Op het account zie je gewoon gelinkt worden naar wetenschappers, dus tenminste een deel is een echte wetenschapper. Je zal nooit iedereen kunnen checken. Het is geen verkleedpartij. Hoezo, acht jij het onmogelijk dat een hele sloot aan wetenschappers zich bij XR wil betrekken?
Je zei spijkerbroeken maar je bedoelt de stretch spijkerbroek? Of kan je iets meer woorden gebruiken wanneer er een restproduct van olie wordt gebruikt?quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
100%, uiteindelijk blijft er maar heel weinig over wat ergens uit olie wordt gemaakt.
Dat bleek toch een verkleedpartij te zijn uiteindelijk? Ik heb hier gewoon account gechecked met tenminste links naar meerdere wetenschappers.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus bij die wappie demo's kon het wel een verkleedpartij zijn en hier niet? Bijzonder.
Ook bij IHGVV zaten wel degelijk een aantal veteranen... Het zegt verder geen reet natuurlijk.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:28 schreef Momo het volgende:
Dat bleek toch een verkleedpartij te zijn uiteindelijk? Ik heb hier gewoon account gechecked met tenminste links naar meerdere wetenschappers.
Sterker nog. Ga als XR zijnde zelf de politiek in zodat je invloed kan uitoefenen op het beleid, mits je voldoende kiezers achter je kan krijgen. Krijg je dat niet dan weet je als XR zijnde ook meteen waar je staat in de samenleving. Mooie test voor ze zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:18 schreef Zorro het volgende:
Er zijn binnenkort verkiezingen. Het is niet dat je voorlopig geen mogelijkheid hebt om op een normale en wettige manier je mening te laten horen. Als het beleid je niet bevalt stem je maar op een partij die het wel doet zoals je dat wil.
Ik vind het wel vreemd dat bij de ene demonstratie die waterkanonnen op schedelbasisbreukmodus staan en hier op sproeistand.quote:
grootdeel van XR = GroenLinks en een deel van de PvdAquote:Op zaterdag 9 september 2023 16:41 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Sterker nog. Ga als XR zijnde zelf de politiek in zodat je invloed kan uitoefenen op het beleid, mits je voldoende kiezers achter je kan krijgen. Krijg je dat niet dan weet je als XR zijnde ook meteen waar je staat in de samenleving. Mooie test voor ze zou ik zeggen.
Uiteindelijk maakt het zoveel niet uit, alle producten hebben wel een connectie met olie. Zij het de verf, het plastic of het transport.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je zei spijkerbroeken maar je bedoelt de stretch spijkerbroek? Of kan je iets meer woorden gebruiken wanneer er een restproduct van olie wordt gebruikt?
Wat in Eindhoven gebeurde was ernstig verwijtbaar, maar of die waterkanonbediener vervolgd wordt is maar de vraag.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:45 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik vind het wel vreemd dat bij de ene demonstratie die waterkanonnen op schedelbasisbreukmodus staan en hier op sproeistand.
Wel een verschijnsel van het ontbrekende geloof in de politiek.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:33 schreef Abrikozentaart het volgende:
Eerst de pro ZP demonstranten toen de trekkerterroristen en nu de XR drammers. Iedereen denkt maar dat ze hun zin moeten krijgen
quote:Demonstranten die zijn aangehouden op de Utrechtsebaan in Den Haag, worden met bussen naar het stadion van ADO Den Haag gebracht. Daar worden ze weer vrijgelaten en mogen ze hun weg vervolgen.
'We werden formeel aangehouden, er stapte een hulpofficier van justitie in de bus. Maar zonder dat ze weten wie we zijn, worden we er hier weer uitgezet.'
https://www.omroepwest.nl(...)d-en-in-bussen-gezet
De boodschap van de meeste demonstraties laten mij in veel gevallen volledig koud. Het is een land met een fundamenteel recht op vrije meningsuiting en je kunt het niet overal mee eens zijn.quote:Op zaterdag 9 september 2023 16:10 schreef Momo het volgende:
[..]
En morgen weer opnieuw van hetzelfde.quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:01 schreef Jemoederniet het volgende:
Ze komen er weer zonder gevolgen mee weg.
[..]
Dus je claim dat de spijkerbroek uit onder andere olie wordt gemaakt klopt niet alleen je krijgt het niet uit je mond. Dat is niet ergquote:Op zaterdag 9 september 2023 16:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Uiteindelijk maakt het zoveel niet uit, alle producten hebben wel een connectie met olie. Zij het de verf, het plastic of het transport.
quote:Kritiek op gebrek aan kleur Extinction Rebellion: ‘Jezelf laten arresteren voor het klimaat is een wit privilege’
Die claim klopt 100%. Spijkerbroeken bevatten bestanddelen uit de petrochemische industrie.quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus je claim dat de spijkerbroek uit onder andere olie wordt gemaakt klopt niet alleen je krijgt het niet uit je mond. Dat is niet erg
Hahahaquote:Op zaterdag 9 september 2023 17:23 schreef AchJa het volgende:
Lees ik nou dat het gewoon "wit privilege" is???
[..]
Tja, hokjesdenkers zou nou eenmaal nogal simpel. Bij definitie.quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eerst heftig gebruikmaken van alles wat slecht is voor het klimaat en nu de schijnheiligen uithangenquote:
Dat is wel weer genoeg internet voor vandaag.quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Aha. Dus je kan nog steeds niet zeggen bij welke stap in het productieproces of bij welk bestandsdeel maar het zit er echt wel in. Goed verhaal bedankt voor 't delen en het was al zo van grote toegevoegde waarde in dit XR discussietopicquote:Op zaterdag 9 september 2023 17:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die claim klopt 100%. Spijkerbroeken bevatten bestanddelen uit de petrochemische industrie.
Zwart-/witdenkersquote:Op zaterdag 9 september 2023 17:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, dit dan...quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ignorance is blissquote:Op zaterdag 9 september 2023 17:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aha. Dus je kan nog steeds niet zeggen bij welke stap in het productieproces of bij welk bestandsdeel maar het zit er echt wel in. Goed verhaal bedankt voor 't delen en het was al zo van grote toegevoegde waarde in dit XR discussietopic
Desi zou Dunya een klap verkopen.quote:Volgens Hassouni is dat koketteren met een mogelijke arrestatie een privilege dat vooral is weggelegd voor relatief welgestelde, witte mensen, die erop durven vertrouwen dat ze wel wegkomen met een smetje op hun strafblad. Iets wat niet zo vanzelfsprekend opgaat voor mensen van kleur.[/quote]
Dat vind ik nogal een grove aanname.
Hoe komt dat mens hier nou bij?
Demonstranten die zijn aangehouden op de Utrechtsebaan in Den Haag, worden met bussen naar het stadion van ADO Den Haag gebracht. Daar worden ze weer vrijgelaten en mogen ze hun weg vervolgen. Vanuit Extinction Rebellion lopen er mensen in oranje hesjes rond, die de arrestanten van bananen, wraps en water voorzien.quote:
Net als het bijwonen van een GroenLinks congres maar daar word je niet gearresteerd..quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik durf gewoon toe te geven dat ik het niet weet of wistquote:
En hoe komen de bananen hier? Met tonnen stookolie:quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:54 schreef RipCity het volgende:
Vanuit Extinction Rebellion lopen er mensen in oranje hesjes rond, die de arrestanten van bananen
quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik durf gewoon toe te geven dat ik het niet weet of wistik heb natuurlijk net zoals jou gegoogelt en helaas geen duidelijkheid. Zo is niemand iets wijzer geworden
Als je dit weetje in de toekomst met vrienden of bekenden wilt delen en je op deze manier wilt reageren op vragen, overweeg dan om het voor jezelf te houden.
Heel wat vrolijker dan de zure reacties van alle mopperkonten.quote:
Een spijkerbroek wordt geverfd. Dat gebeurd al heel lang niet meer met natuurlijke verf maar met synthetische verf, verf die gebruikt bestanddelen uit de petrochemie. Daarnaast worden de goedkopere broeken ook al lange tijd niet meer van enkel katoen gemaakt maar verweven met synthetische stoffen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 17:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik durf gewoon toe te geven dat ik het niet weet of wistik heb natuurlijk net zoals jou gegoogelt en helaas geen duidelijkheid. Zo is niemand iets wijzer geworden
Als je dit weetje in de toekomst met vrienden of bekenden wilt delen en je op deze manier wilt reageren op vragen, overweeg dan om het voor jezelf te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |