abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 september 2023 @ 18:06:53 #1
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210571504
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ction-rebellion-xr-m

quote:
1800 burgers doen oproep voor A12 blokkade Extinction Rebellion

Ruim 1800 mensen doen vandaag een oproep in de Volkskrant om op 9 september naar de eerste dag van de nieuwe A12-blokkade van klimaatactiegroep Extinction Rebellion (XR) in Den Haag te komen.

"Vandaag doen 1841 bezorgde burgers een oproep: kom naar de A12-blokkade van Extinction Rebellion!", staat in een paginagrote advertentie in de Volkskrant. In de oproep verwijzen de burgers naar de veroordeling door de rechtbank in Den Haag van zeven klimaatactivisten vanwege opruiing begin deze maand.

Zeven klimaatactivisten riepen op sociale media andere mensen mee te doen aan de A12-blokkade van XR op 28 januari. Dat is gevaarlijk en strafbaar, stelde het OM, dat de oproepen daarom opruiing vond. In totaal stonden acht klimaatactivisten terecht. Een verdachte is vrijgesproken. Vijf van hen kregen een taakstraf van 30 uur, de andere twee kregen een taakstraf van 60 uur.

XR liet na de uitspraak van de rechter meteen weten in hoger beroep te gaan. "Deze uitspraak is een ondermijning van de democratische rechtstaat", zei advocaat Willem Jebbink.

Elke dag demonstreren
Klimaatactivisten van XR dreigen vanaf 9 september elke dag de A12 in Den Haag te blokkeren. De klimaatactiegroep stelt pas te stoppen met de blokkades als de overheid alle subsidies aan de fossiele industrie afschaft.

Extinction Rebellion heeft de Utrechtsebaan op de A12 al zeven keer eerder geblokkeerd. XR wijst erop dat Nederland al meer dan tien jaar geleden beloofde om uiterlijk in 2020 subsidies stop te zetten die schade aan het milieu opleveren. "Zolang het kabinet weigert te luisteren, zijn we gedwongen actie te voeren", zei Amber Daal van Extinction Rebellion eerder.

elke dag vanaf 9 september, ik hoop dat ze die mongolen er vanaf slepen, ketting om de enkels en slepen maar
  vrijdag 8 september 2023 @ 18:07:13 #2
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210571507
Niet mijn OP

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:34 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Door milieu activisten
Niels was waarschijnlijk nog niet geboren toen
  vrijdag 8 september 2023 @ 18:14:30 #3
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210571556
Ik wel en ik ben voor de demo
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_210571581
De overlast is minimaal. Rijkswaterstaat heeft iedere dag een veelvoud aan wegen open liggen en waar dat is, is een stuk minder bekend. Maar hier bij de A12 maakt men zich opeens zorgen om bevallende dames die er niet door kunnen. Er zijn trouwens makkelijk begaanbare parallelwegen. Niemand heeft er echt last van. Gekunsteld gedoe om maar een tegenargument te geven.

Dit protest is misschien wel de meest brave vorm van de wet overtreden om een punt te maken. Voetbalsupporters breken geregeld de binnenstad af, ieder voetbalweekend wordt het politieapparaat zwaar belast. Maar dit, wat deze demonstranten doen, dat is toch erg! En de politieinzet! Opnieuw gekunstelde argumenten, want hoor je deze mensen over voetbalsupporters? Zelden of nooit.

"Je wint geen sympathie!", zei de aspirant sympathisant. Zei men ook over 'kick out zwarte piet' en here we are. De sympathie neemt overigens wel degelijk rap toe. Alle kwaliteitskranten berichtten zelfs over de 37 miljard belastingvoordelen. In vrijwel iedere krant zijn ook wel opiniemakers of mensen met verstand van het recht die uiteenzetten dat deze protesten helemaal passen binnen de democratie.

De grootste promotor van XR is wel het extreme weer. Wij gaan, in theorie, nu gelukkig richting winter. Ik houd mijn hart vast voor het zuidelijk halfrond.
pi_210571595
Zijn de klimaatgekkies allemaal weer terug van de vliegvakantie?

https://www.bild.de/bild-(...)r-82745932.bild.html

[ Bericht 47% gewijzigd door spectrumanalyser op 08-09-2023 19:23:02 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_210571665
Overigens zijn er dus allemaal wetenschappelijke organisaties en overheidsinstanties, tot aan de VN toe die roepen dat we diep in de problemen zitten.

De mogelijkheid dat het één groot complot is, waar zelfs het weer aan mee doet, negeer ik maar even. Ik ga er voor het gemak van uit dat wat zij zeggen klopt: onze nabije toekomst en zeker dat van onze kinderen ziet er niet positief uit. Heel zacht gezegd. We kunnen er wat aan doen, we kunnen ons inzetten voor een toekomst voor onze kinderen. Maar het gebeurt amper. Echte verandering is er niet, zien we aan de nog steeds toenemende uitstoot.

En dus eisen mensen dat de overheid er wél iets aan doet. Voor hun eigen toekomst en dat voor hun kinderen. Ik kan daar alleen maar respect voor hebben.

En dan heb je mensen die het dus geen moer kan schelen dat de toekomst van hun kinderen er slecht uit ziet. "Ben 50,'t zal mijn tijd wel duren haha! Klimaatdrammers moete ze van de weg sleuren!" Benieuwd wat hun kinderen daar van vinden.
  vrijdag 8 september 2023 @ 18:33:29 #7
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210571807
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
https://pnws.be/klimaatac(...)sorry-we-zaten-bali/
Ook weer een van die typische non argumenten... Zie je wel! Ze doen het voor de show, ze doen het om te deugen! Je hoeft geen vegan te zijn om van de overheid te eisen dat ze stoppen met belastingvoordelen voor de fossiele brandstof industrie.

Het is prachtig als ieder individu heel duurzaam gaat leven, maar alleen de overheid kan echte verandering bewerkstelligen.

Ook:
https://knowyourmeme.com/memes/we-should-improve-society-somewhat
pi_210571855
quote:
https://pnws.be/klimaatac(...)sorry-we-zaten-bali/
quote:
Ach, als we niet werkende Belgische sites en Duitse sites nodig hebben om gedrag te bekritiseren dan zal het wel over grote uitzonderingen gaan.
pi_210571871
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:48 schreef qajariaq het volgende:

[..]
[..]
Ach, als we niet werkende Belgische sites en Duitse sites nodig hebben om gedrag te bekritiseren dan zal het wel over grote uitzonderingen gaan.
Hypocriet of schijnheilig geeft aan dat iemand zich anders voordoet dan hij of zij in werkelijkheid is. Hypocriet zijn is huichelachtig, vals of geveinsd gedrag.

Hoeveel keer zijn de vakantiefotos van dat meisje wel niet gedeeld? Dan zat ze weer in een talkshow te vertellen over hoe schadelijk vliegen is, en dat ze toevallig net gestopt is met vliegen.
  vrijdag 8 september 2023 @ 19:02:02 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210571955
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:42 schreef Poolbal het volgende:

[..]
Ook weer een van die typische non argumenten... Zie je wel! Ze doen het voor de show, ze doen het om te deugen! Je hoeft geen vegan te zijn om van de overheid te eisen dat ze stoppen met belastingvoordelen voor de fossiele brandstof industrie.

Het is prachtig als ieder individu heel duurzaam gaat leven, maar alleen de overheid kan echte verandering bewerkstelligen.

Ook:
Non argument? Practice what you preach. Wat klopt daar niet aan?

En neem geen kinderen als je zo begaan bent met het milieu.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 8 september 2023 @ 19:03:04 #12
22565 asco
Los in deze tent
pi_210571966
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:28 schreef Poolbal het volgende:

En dan heb je mensen die het dus geen moer kan schelen dat de toekomst van hun kinderen er slecht uit ziet. "Ben 50,'t zal mijn tijd wel duren haha! Klimaatdrammers moete ze van de weg sleuren!" Benieuwd wat hun kinderen daar van vinden.
De echte slimme, vooruitdenkende 50-er heeft natuurlijk geen kinderen en denkt het zal mijn tijd wel duren. :W
Ik hoop dat ze ze morgen wel van de weg af sleuren. Mooi tussendoor-amusement voor aan mijn zwembad morgen, cocktailtje erbij. *O*

Zin an. _O_
pi_210571977
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Niet mijn OP
[..]
50 lentes hier, maar was Fortuin die ook een taart heeft gehad toch. Hij nam het wel sportief op als ik me goed herinner. Dat 'ie erna is gemold heel triest, maar staat los van taartgooiers natuurlijk.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_210572039
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
50 lentes hier, maar was Fortuin die ook een taart heeft gehad toch. Hij nam het wel sportief op als ik me goed herinner. Dat 'ie erna is gemold heel triest, maar staat los van taartgooiers natuurlijk.
Dat staat er niet los van, eerste stap in de geweldspiraal.
pi_210572057
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:11 schreef Klepper272 het volgende:

[..]
Dat staat er niet los van, eerste stap in de geweldspiraal.
Was te verwachten deze.

Wat een ongelooflijke bullshit. Taarten in verband brengen met kogels. Je bent niet goed snik. :{w
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_210572076
Ach, de argumenten zijn op.

Een taart met kots en stront in iemands gezicht duwen is gewoon geweld.
pi_210572080
quote:
Overigens zijn er dus allemaal wetenschappelijke organisaties en overheidsinstanties, tot aan de VN toe die roepen dat we diep in de problemen zitten.

De mogelijkheid dat het één groot complot is, waar zelfs het weer aan mee doet, negeer ik maar even. Ik ga er voor het gemak van uit dat wat zij zeggen klopt: onze nabije toekomst en zeker dat van onze kinderen ziet er niet positief uit. Heel zacht gezegd. We kunnen er wat aan doen, we kunnen ons inzetten voor een toekomst voor onze kinderen. Maar het gebeurt amper. Echte verandering is er niet, zien we aan de nog steeds toenemende uitstoot.

En dus eisen mensen dat de overheid er wél iets aan doet. Voor hun eigen toekomst en dat voor hun kinderen. Ik kan daar alleen maar respect voor hebben.

Waarom dan een kansloze protestactie? Als het probleem écht zo groot is, waarom dan niet een revolutie? Bestorm de Kamer ofzo.
pi_210572100
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:18 schreef Poolbal het volgende:

"Je wint geen sympathie!", zei de aspirant sympathisant. Zei men ook over 'kick out zwarte piet' en here we are.
Heb je ooit gekeken hoe mensen over het algemeen naar 'kick out zwarte piet' kijken?
pi_210572106
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:14 schreef Klepper272 het volgende:
Ach, de argumenten zijn op.
Oh de taart werkte niet. Ik neem maar een pistool de volgende keer. 8)7

Ja man, het is goed met je. Je stigmatiseert als een malle.
pi_210572129
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Oh de taart werkte niet. Ik neem maar een pistool de volgende keer. 8)7

Een correcte beschrijving van de geschiedenis idd.
pi_210572130
quote:
Was te verwachten deze.

Wat een ongelooflijke bullshit. Taarten in verband brengen met kogels. Je bent niet goed snik. :{w
De stepping-stone theorie (die overigens niet klopt). Iedere alcoholist is met moedermelk begonnen dus daar heb je je bewijs. :-)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 8 september 2023 @ 19:21:40 #22
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_210572143
Ik hoop dat ze snappen als we morgen stoppen met olie dat miljarden mensen zullen sterven.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_210572148
Het begint met taarten en het eindigt met blauwe bonen. Waar gebeurd mensuh.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 8 september 2023 @ 19:26:41 #24
182233 thedeedster
pi_210572182
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:12 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Was te verwachten deze.

Taarten in gezichten? Dan ben je gewoon terug bij af.
En je krijgt geen 200.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_210572510
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Niet mijn OP
[..]
Ja, dat bedacht ik me later ook. Er zijn al volwassenen die niet eens geboren waren toen Fortuyn vermoord werd. En die groep wordt natuurlijk elk jaar groter
  vrijdag 8 september 2023 @ 20:06:55 #26
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210572539
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 20:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ja, dat bedacht ik me later ook. Er zijn al volwassenen die niet eens geboren waren toen Fortuyn vermoord werd. En die groep wordt natuurlijk elk jaar groter
Ik ben oud genoeg om me aan meer mensen te herinneren die dachten de waarheid in pacht te hebben en voor een hoger doel te strijden. Van RAF naar CCC tot RARA en NSU.
pi_210572578
quote:

Ik geef zoveel om m'n kinderen dat ik ze het verwekken heb bespaard.

Is trouwens de beste dienst die je het klimaat kunt. bewijzen.
pi_210572588
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 20:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ik was rond de 25 toen. Zijn echte naam was trouwens Fortuin, maar die had hij voor het deftige opgeleukt naar Fortuyn.
pi_210572673
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 20:12 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik was rond de 25 toen. Zijn echte naam was trouwens Fortuin, maar die had hij voor het deftige opgeleukt naar Fortuyn.
Fortuijn was zijn echte naam.
pi_210572890
XR roept op tot het begaan van strafbare feiten en moet als criminele/terroristische organisatie worden beschouwd.
pi_210573169
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:02 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Non argument? Practice what you preach. Wat klopt daar niet aan?

En neem geen kinderen als je zo begaan bent met het milieu.
Deze maatschappij is zo opgezet dat je alleen duurzaam leeft als je naakt rondloopt in een ton, maar als je naakt rondloopt in een ton neemt niemand je serieus. (niet mijn quote)

Als je in deze maatschappij duurzaam wilt eten, kleden, spullen gebruiken dan vraagt dat continu studie en dan nog houden bedrijven je voor de gek (greenwashing). De meest radicale activist kan je betrappen op niet duurzame activiteiten - maar maakt dat hun boodschap minder waar?

Publieke figuren die een belangrijke rol spelen in de verandering mogen van mij gerust wat meer vliegen omdat het effect van hun acties belangrijker is.

Maar het zal een geruststelling zijn dat bij XR men praktisch alleen vegan eet op bijeenkomsten en materiaal voor borden en banners in bijeenkomsten gemaakt wordt van oud hout ed.

Iedereen is welkom, ook mensen die vlees eten en veel vliegen om mee te demonstreren. Echt verandering komt niet van mij die een korte bom print in de AH, maar van de overheid die sectoren reguleert.
pi_210573218
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:03 schreef asco het volgende:

[..]
De echte slimme, vooruitdenkende 50-er heeft natuurlijk geen kinderen en denkt het zal mijn tijd wel duren. :W
Ik hoop dat ze ze morgen wel van de weg af sleuren. Mooi tussendoor-amusement voor aan mijn zwembad morgen, cocktailtje erbij. *O*

Zin an. _O_
Mee eens en ik kan niemand verwijten vooral aan eigen hachie en comfort te denken. Ik zou alleen van mens tot mens vragen om zich meewerkend en empathisch op te stellen. Maar ieder is vrij dat niet te doen.
  vrijdag 8 september 2023 @ 21:15:55 #33
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_210573271
Ik denk dat het wachten is totdat er een overreden word..
With love :*
pi_210573355
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Waarom dan een kansloze protestactie? Als het probleem écht zo groot is, waarom dan niet een revolutie? Bestorm de Kamer ofzo.
Het probleem is zo groot.
Tja, een tijdje geleden was dat even onderwerp van discussie op een debatavond met veel ophef tot gevolg. Want wie weet grijpt iemand dat debat aan om geweld te plegen. *

XR kiest voor de vreedzame aanpak met burgerlijke ongehoorzaamheid omdat dat in principe effectief is. Of we op tijd zijn om nog meaningful change te maken.. We gaan het meemaken.

* wat toch ook interessant is, is dat er met de huidige opwarming al veel doden vallen, direct en indirect. En dat dat met 2-3 graden nog veel erger zal zijn. Want iedere extra graad warmer is niet lineair kutter, maar veel kutter. Dus al die toekomstige doden, die we in theorie kunnen voorkomen, accepteren we wel.
  vrijdag 8 september 2023 @ 21:24:33 #35
307622 Perox
(niet de echte)
pi_210573366
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 21:09 schreef Poolbal het volgende:

[..]
Deze maatschappij is zo opgezet dat je alleen duurzaam leeft als je naakt rondloopt in een ton, maar als je naakt rondloopt in een ton neemt niemand je serieus. (niet mijn quote)

Als je in deze maatschappij duurzaam wilt eten, kleden, spullen gebruiken dan vraagt dat continu studie en dan nog houden bedrijven je voor de gek (greenwashing). De meest radicale activist kan je betrappen op niet duurzame activiteiten - maar maakt dat hun boodschap minder waar?

Publieke figuren die een belangrijke rol spelen in de verandering mogen van mij gerust wat meer vliegen omdat het effect van hun acties belangrijker is.

Maar het zal een geruststelling zijn dat bij XR men praktisch alleen vegan eet op bijeenkomsten en materiaal voor borden en banners in bijeenkomsten gemaakt wordt van oud hout ed.

Iedereen is welkom, ook mensen die vlees eten en veel vliegen om mee te demonstreren. Echt verandering komt niet van mij die een korte bom print in de AH, maar van de overheid die sectoren reguleert.
So true. En de overheid blijft maar naar de burger wijzen terwijl ze gewoon het juiste beleid moeten uitstippelen. Maar oh oh de economie! Optiefen met die fossiele subsidies, optiefen met ziekmakende fabrieken. Boeren aan banden leggen en inkrimpen. Wel netjes regelen aka betalen. Oh en doe eens wat aan plastic. Verpakkingsmateriaal moet meer aan banden worden gelegd. Plastic in plastic in plastic. Kom op zeg!
pi_210573379
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heb je ooit gekeken hoe mensen over het algemeen naar 'kick out zwarte piet' kijken?
En toch is zwarte Piet bijna overal veranderd. En 95% van NL vond de actie bij de intocht belachelijk en verschrikkelijk.
  vrijdag 8 september 2023 @ 21:28:08 #37
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210573399
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 21:22 schreef Poolbal het volgende:

[..]
Tja, een tijdje geleden was dat even onderwerp van discussie op een debatavond met veel ophef tot gevolg. Want wie weet grijpt iemand dat debat aan om geweld te plegen. *

XR kiest voor de vreedzame aanpak met burgerlijke ongehoorzaamheid omdat dat in principe effectief is. Of we op tijd zijn om nog meaningful change te maken.. We gaan het meemaken.

* wat toch ook interessant is, is dat er met de huidige opwarming al veel doden vallen, direct en indirect. En dat dat met 2-3 graden nog veel erger zal zijn. Want iedere extra graad warmer is niet lineair kutter, maar veel kutter. Dus al die toekomstige doden, die we in theorie kunnen voorkomen, accepteren we wel.
Ik zou eerst wat aan de racistische en seksistische misse en visie van je club doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210573420
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 21:24 schreef Perox het volgende:

[..]
So true. En de overheid blijft maar naar de burger wijzen terwijl ze gewoon het juiste beleid moeten uitstippelen. Maar oh oh de economie! Optiefen met die fossiele subsidies, optiefen met ziekmakende fabrieken. Boeren aan banden leggen en inkrimpen. Wel netjes regelen aka betalen. Oh en doe eens wat aan plastic. Verpakkingsmateriaal moet meer aan banden worden gelegd. Plastic in plastic in plastic. Kom op zeg!
Change by design of change by disaster, that's the question.

Ik zou heel graag willen dat we met zijn allen zeggen: "iedereen, het zuigt apenballen, we hadden het fantastisch, maar we gaan veel soberder leven. We gaan de extremen van onze consumptie rap afbouwen via deze en die methode en we zorgen dat iedereen tenminste eten en een dak heeft. Intussen proberen we tot een nieuwe, meer duurzame economie te komen met elkaar"
Aldus Rob Jetten. Maar dat gaat nooit gebeuren.
  vrijdag 8 september 2023 @ 21:31:15 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210573428
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 21:30 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ik zou heel graag willen dat we met zijn allen zeggen: "iedereen, het zuigt apenballen, we hadden het fantastisch, maar we gaan veel soberder leven. We gaan de extremen van onze consumptie rap afbouwen via deze en die methode en we zorgen dat iedereen tenminste eten en een dak heeft. Intussen proberen we tot een nieuwe, meer duurzame economie te komen met elkaar"
Aldus Rob Jetten. Maar dat gaat nooit gebeuren.
Tel je morgen even het aantal aanwezigen met mobiele telefoontjes?

En nee, Dhr. Jetten gaat echt geen genoegen nemen met enkel eten en een dak.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210573480
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik zou eerst wat aan de racistische en seksistische misse en visie van je club doen.
Ik heb het gelezen (ze vinden dat de witte man een systeem van uitbuiting van natuur en mens heeft opgezet) en dit ook lokaal ter discussie gesteld. Ik heb er mijn kanttekeningen bij en vind het contraproductief om op te richten.

Maar voor mij is dat van minder belang, de urgentie en concrete aanpak van klimaat doen ze goed. Ik merk ook weinig ervan in de praktijk en verwacht dat dat verwatert met meer instroom.
Tja, heb je ooit op een politieke partij gestemd waar je het met alles eens bent? Vast niet, maar ze kregen wel je stem.
  vrijdag 8 september 2023 @ 21:38:10 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210573483
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 21:37 schreef Poolbal het volgende:

[..]
Ik heb het gelezen (ze vinden dat de witte man een systeem van uitbuiting van natuur en mens heeft opgezet) en dit ook lokaal ter discussie gesteld. Ik heb er mijn kanttekeningen bij en vind het contraproductief om op te richten.

Maar voor mij is dat van minder belang, de urgentie en concrete aanpak van klimaat doen ze goed. Ik merk ook weinig ervan in de praktijk en verwacht dat dat verwatert met meer instroom.
Tja, heb je ooit op een politieke partij gestemd waar je het met alles eens bent? Vast niet, maar ze kregen wel je stem.
In ieder geval nog nooit op een partij die a priori hele volksstammen criminaliseert op basis van ras en geslacht nee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 september 2023 @ 21:39:02 #42
22565 asco
Los in deze tent
pi_210573489
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 21:12 schreef Poolbal het volgende:

[..]
Mee eens en ik kan niemand verwijten vooral aan eigen hachie en comfort te denken. Ik zou alleen van mens tot mens vragen om zich meewerkend en empathisch op te stellen. Maar ieder is vrij dat niet te doen.
Ach, als de mens over 200 jaar nog bestaat zijn WIJ en onze denkwijzen en struggles toch allang vergeten.
Feest zolang het kan. En als "feest" zoveel betekent als je vastplakken op een A12, so be it. ^O^
pi_210573497
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Tel je morgen even het aantal aanwezigen met mobiele telefoontjes?

En nee, Dhr. Jetten gaat echt geen genoegen nemen met enkel eten en een dak.
  vrijdag 8 september 2023 @ 21:41:52 #44
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210573523
quote:
Door op een stuk asfalt te gaan zitten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210573535
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
In ieder geval nog nooit op een partij die a priori hele volksstammen criminaliseert op basis van ras en geslacht nee.
Ik ben het op dat vlak niet met ze eens nee. Maar ook helemaal niet bang voor.
  vrijdag 8 september 2023 @ 21:46:19 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210573586
Toon ons echt de weg.

Trek terug uit de wereld en richt een commune op waarin je aantoont dat het echt menes is met minderen van consumptie; laat ons zien dat het mogelijk is om zonder de huidige 'luxe en comfort' te leven; vernietig je laptop en telefoon, groei je eigen voedsel, weg met airco en verwarming, reis enkel nog te voet, maak je eigen kleren.

Laat zien dat het werkt.

Dat ik er allemaal een hard hoofd in heb is omdat diezelfde Jettens óók graag hebben dat je als Nederlander een uur of 40 per week rendeert, 24 uur per dag bereikbaar bent, een leven lang leert en dat allemaal juist doet omdat dat goed is voor de economie en 'welvaart'.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 september 2023 @ 21:56:05 #47
307622 Perox
(niet de echte)
pi_210573722
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Toon ons echt de weg.

Trek terug uit de wereld en richt een commune op waarin je aantoont dat het echt menes is met minderen van consumptie; laat ons zien dat het mogelijk is om zonder de huidige 'luxe en comfort' te leven; vernietig je laptop en telefoon, groei je eigen voedsel, weg met airco en verwarming, reis enkel nog te voet, maak je eigen kleren.

Laat zien dat het werkt.

Dat ik er allemaal een hard hoofd in heb is omdat diezelfde Jettens óók graag hebben dat je als Nederlander een uur of 40 per week rendeert, 24 uur per dag bereikbaar bent, een leven lang leert en dat allemaal juist doet omdat dat goed is voor de economie en 'welvaart'.

[ afbeelding ]
Een stap terug hoeft niet als we maar wat minder naar de rand van die klif zouden rennen zou al heel wat waard zijn. Maar je bent wel iets op het spoor want juist de "economische belangen" en het "welvaartsbelang" zouden dit in de weg staan. Dit is natuurlijk feitelijk een heel ander belang wat hier speelt.

Het systeem van uitbuiting van mens en natuur is natuurlijk wel waar het hier om gaat, het is jammer dat die scherpe vaststelling dan wordt gecombineerd met zo'n term als "de witte man".
  vrijdag 8 september 2023 @ 22:00:40 #48
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210573763
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 21:56 schreef Perox het volgende:

[..]
Een stap terug hoeft niet als we maar wat minder naar de rand van die klif zouden rennen zou al heel wat waard zijn. Maar je bent wel iets op het spoor want juist de "economische belangen" en het "welvaartsbelang" zouden dit in de weg staan. Dit is natuurlijk feitelijk een heel ander belang wat hier speelt.

Het systeem van uitbuiting van mens en natuur is natuurlijk wel waar het hier om gaat, het is jammer dat die scherpe vaststelling dan wordt gecombineerd met zo'n term als "de witte man".
Bingo.

Het ruikt meer naar politiek, en dan vooral van de progressieve woke variant. Zolang zo'n club zich als zodanig manifesteert, hoef ik er in ieder geval niets mee te maken te hebben. Want gegarandeerd krijg je naast donderpreken over klimaat ook de hele Wekkeriaanse en Luytendijkse intersectionele bagger erbij (hetgeen ook gewoon wordt aangegeven op hun website).

Als iemand die nog nooit gevlogen heeft, nauwelijks auto rijdt, niet eens West-Europa is uitgeweest en die gewoon z'n leven probeert te leiden met de ethische baggage van huis uit, ben ik wel een beetje klaar met dat belerende toontje over 'de witte man' en al mijn 'privileges'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210573781
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 21:25 schreef Poolbal het volgende:

[..]
En toch is zwarte Piet bijna overal veranderd.
Maar niet omdat men van gedachten veranderd is over kick out zwarte piet. Dat was mijn vraag.
pi_210573792
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Toon ons echt de weg.

Laat zien dat het werkt.

[ afbeelding ]
Dit is niet de discussie voor dit topic. Hebben we al elders gehad.

We staan nog een laatste keer voor de keuze: change by design of change by disaster. Ik, en de demonstranten morgen, vinden dat we in ieder geval niet door moeten gaan met datgene wat ons sneller richting disaster drijft.
  vrijdag 8 september 2023 @ 22:04:35 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210573800
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 22:03 schreef Poolbal het volgende:

[..]
Dit is niet de discussie voor dit topic. Hebben we al elders gehad.

We staan nog een laatste keer voor de keuze: change by design of change by disaster. Ik, en de demonstranten morgen, vinden dat we in ieder geval niet door moeten gaan met datgene wat ons sneller richting disaster drijft.
Helemaal prima.

Maar denk jij echt dat uitgerekend een Rob Jetten op een houtje gaat bijten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210573803
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 21:22 schreef Poolbal het volgende:

[..]

XR kiest voor de vreedzame aanpak met burgerlijke ongehoorzaamheid omdat dat in principe effectief is.
Voorlopig niet, en er is ook geen enkele reden om te denken dat dat verandert. En het duurt dus ook lang, al die doden die gaan vallen neem je voor lief?

Dus waarom niet gewoon geweld nu, om die doden die je nu al ziet aankomen te voorkomen?
pi_210573874
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 22:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Voorlopig niet, en er is ook geen enkele reden om te denken dat dat verandert. En het duurt dus ook lang, al die doden die gaan vallen neem je voor lief?

Dus waarom niet gewoon geweld nu, om die doden die je nu al ziet aankomen te voorkomen?
Preventief rellen om doden te voorkomen. :D.

Wel een creatieve club jullie hoor haha
pi_210573953
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 22:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Preventief rellen om doden te voorkomen. :D.

Wel een creatieve club jullie hoor haha
Nou ja waarom niet :D Als je echt denkt dat er over een paar jaar miljoenen doden gaan vallen ofzo dan is een relletje nu om dat te voorkomen het toch wel waard?
pi_210573964
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 22:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nou ja waarom niet :D Als je echt denkt dat er over een paar jaar miljoenen doden gaan vallen ofzo dan is een relletje nu om dat te voorkomen het toch wel waard?
Ok, en dan kom je terug van een demonstratie met een blauw oog en een bloedneus. Zeg je dan tegen je moeder: "Zo, weer 35 doden voorkomen vandaag"
  vrijdag 8 september 2023 @ 22:22:38 #56
307622 Perox
(niet de echte)
pi_210573989
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bingo.

Het ruikt meer naar politiek, en dan vooral van de progressieve woke variant. Zolang zo'n club zich als zodanig manifesteert, hoef ik er in ieder geval niets mee te maken te hebben. Want gegarandeerd krijg je naast donderpreken over klimaat ook de hele Wekkeriaanse en Luytendijkse intersectionele bagger erbij (hetgeen ook gewoon wordt aangegeven op hun website).

Als iemand die nog nooit gevlogen heeft, nauwelijks auto rijdt, niet eens West-Europa is uitgeweest en die gewoon z'n leven probeert te leiden met de ethische baggage van huis uit, ben ik wel een beetje klaar met dat belerende toontje over 'de witte man' en al mijn 'privileges'.
Zo denk ik er eigenlijk ook wel over. Dan blijft de vraag over wat kan je doen om iets te bereiken zonder je in te laten met die andere bagger? Radicale actie is wel degelijk nodig denk ik. Anders moddert het hele gebeuren nog jaren door tot het te laat is. Er is een gedeelte technische vooruitgang dat ons kan helpen maar dat zal niet alle problemen oplossen lijkt me. Er moet dus e.e.a. worden afgedwongen, en dankzij lobbyisme gaat dit voorlopig niet gebeuren (op de normale manier).
pi_210574004
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 22:21 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ok, en dan kom je terug van een demonstratie met een blauw oog en een bloedneus. Zeg je dan tegen je moeder: "Zo, weer 35 doden voorkomen vandaag"
Als daardoor de revolutie begint wel ja :D
  vrijdag 8 september 2023 @ 23:18:21 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210574602
quote:

[..]

Omdat @Poolbal in de kern gewoon een goed hart heeft en van daar uit handelt. Daar ben ik van overtuigd. En ideologische ijver voor rechtvaardige zaken hebben juich ik enkel toe. Mijn probleem zit meer bij het overstijgend politieke aspect van die vereniging.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210574999
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 21:30 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Nee, change by nature.

De XR-beweging heeft de illusie dat de mensheid voor God kan spelen. Dat tig miljarden voor 0 komma bijna niks minder opwarming op wereldschaal iets uitmaakt. :')

Aanpassing aan veranderende omstandigheden lijkt mij realistischer. Daarbij is aanpak van fossiele uitstoot natuurlijk ook een speerpunt. En dat moet ook op werreldschaal een item zijn.

Maar menen dat je de natuur naar je hand kunt zetten??? Godcomplex. :{w
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_210575045
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 00:14 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nee, change by nature.

De XR-beweging heeft de illusie dat de mensheid voor God kan spelen. Dat tig miljarden voor 0 komma bijna niks minder opwarming op wereldschaal iets uitmaakt. :')

Aanpassing aan veranderende omstandigheden lijkt mij realistischer. Daarbij is aanpak van fossiele uitstoot natuurlijk ook een speerpunt. En dat moet ook op werreldschaal een item zijn.

De mensheid zet de natuur al millennia lang naar haar hand man wat lul je nou.
What Would Goku Do
pi_210575183
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 22:22 schreef Perox het volgende:

[..]
Zo denk ik er eigenlijk ook wel over. Dan blijft de vraag over wat kan je doen om iets te bereiken zonder je in te laten met die andere bagger? Radicale actie is wel degelijk nodig denk ik. Anders moddert het hele gebeuren nog jaren door tot het te laat is. Er is een gedeelte technische vooruitgang dat ons kan helpen maar dat zal niet alle problemen oplossen lijkt me. Er moet dus e.e.a. worden afgedwongen, en dankzij lobbyisme gaat dit voorlopig niet gebeuren (op de normale manier).
Vastketenen aan het hoofdkantoor van XR. Iedere dag de huizen van de leiders van XR blokkeren net zolang
totdat ze inzien dat hun intersectionele onzin en hun belerende toontje over de witte man met zijn white privilige
niet gewaardeerd word.

Dat is in elk geval hun tactiek als ze niet snel genoeg hun zin krijgen.
Volgens user poolbal is het de enige mogelijkheid om alsnog je zin te krijgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210575187
Als protesten in lijn met overheidsbeleid dan is ineens alles geoorloofd en in sommige gevallen gaan ambtenaren zelfs knielen 😂
pi_210575194
Ze krijgen steeds meer mensen tegen zich. Het lost zichzelf op. Men werkt te vaak tegen de burger.
pi_210575364
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 00:25 schreef viagraap het volgende:

[..]
De mensheid zet de natuur al millennia lang naar haar hand man wat lul je nou.
En dat levert niks op. Logisch ook. Want de natuur laat zich niet leiden naar wat de mens voor ogen heeft.

De mens poogt. maar de natuur doet (en bepaalt).
pi_210575373
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 02:01 schreef Montagui het volgende:

[..]
En dat levert niks op. Logisch ook. Want de natuur laat zich niet leiden naar wat de mens voor ogen heeft.

Het is een mix. Daar moet je serieus mee omgaan. Maar wij als mensen hebben het tot nu toe echt slecht gedaan. Dan moet je korten op mensen......waar leggen we de lat?
pi_210575381
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 22:03 schreef Poolbal het volgende:
Waarom niet? Het zou voor de leefbaarheid op aarde (in z'n algemeenheid) een zegen zijn als de mensheid verdwijnt. Dus hoe sneller we naar disaster (uitsterven van de mens) gaan hoe beter dat voor de aarde is. Waarom zou je dan de periode dat de mens op aarde kan leven willen verlengen?
pi_210575395
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 02:01 schreef Montagui het volgende:

Klimaatverandering an sich is dan ook helemaal geen issue inderdaad. De natuur en alle flora en fauna passen zich er uiteindelijk wel weer op aan. Het is vooral op termijn een issue voor het leven van de mens op aarde.
pi_210575441
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 02:21 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Klimaatverandering an sich is dan ook helemaal geen issue inderdaad. De natuur en alle flora en fauna passen zich er uiteindelijk wel weer op aan. Het is vooral op termijn een issue voor het leven van de mens op aarde.
Zoals het nu gaat schaden we de natuur enorm. Het is geen issue? Dan ben je werkelijk niet goed bij je hoofd.
pi_210575443
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 02:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Het is een mix. Daar moet je serieus mee omgaan. Maar wij als mensen hebben het tot nu toe echt slecht gedaan. Dan moet je korten op mensen......waar leggen we de lat?
Wij (de mensheid) doet wat ze doet. Het is een mix.

Je kan dan debateren over de weg die leidt naar nog meer welvaart/overleving van de mensheid (voor wie?), of dat we even pas op de plaats moeten maken (om e.e.a. in evenwicht te krijgen), of zelfs even naar krimp (zodat de natuur zich op een natuurlijke (en voor de mensheid) wijze kan herstellen);

De Georgia guidestones. opgericht in 1980 gaven daarvoor al een hint, maar toevallig nu vernietigd.
pi_210575451
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 02:35 schreef Montagui het volgende:

[..]
Wij (de mensheid) doet wat ze doet. Het is een mix.

Je kan dan debateren over de weg die leidt naar nog meer welvaart/overleving van de mensheid (voor wie?), of dat we even pas op de plaats moeten maken (om e.e.a. in evenwicht te krijgen), of zelfs even naar krimp (zodat de natuur zich op een natuurlijke (en voor de mensheid) wijze kan herstellen);

De Georgia guidestones. opgericht in 1980 gaven daarvoor al een hint, maar toevallig nu vernietigd.
We hebben nu geen oplossing in het westen voor het opvangen van arme mensen. Het gaat niet om even een krimp. We zijn er met veel te veel. De grote groep komt nog. En terecht. Zou ik ook doen.
pi_210575475
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 02:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]
We hebben nu geen oplossing in het westen voor het opvangen van arme mensen. Het gaat niet om even een krimp. We zijn er met veel te veel. De grote groep komt nog. En terecht. Zou ik ook doen.
Ik ook, raar dat linkse mensen dat niet snappen.

Als je waar je woont niet kan rondkomen, geen toekomst hebt, dan ga je natuurlijk naar daar waar je heb beter zou kunnen hebben.

Logisch.

Heeft dan niks te maken met oorlog of geaardheid, puur economisch. Desnoods fingeer je dan 'oorlog' of ' geaardheid', etc.

En dat is gewoon kut voor de degene die echte vluchtelingen om die redenen zijn.
pi_210575480
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 02:50 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ik ook, raar dat linkse mensen dat niet snappen.

Als je waar je woont niet kan rondkomen, geen toekomst hebt, dan ga je natuurlijk naar daar waar je heb beter zou kunnen hebben.

Logisch.

Heeft dan niks te maken met oorlog of geaardheid, puur economisch. Desnoods fingeer je dan 'oorlog' of ' geaardheid', etc.

En dat is gewoon kut voor de degene die echte vluchtelingen om die redenen zijn.
Maar het ligt wel vooral bij ons een echt goed plan te hebben. Dat hebben we totaal niet. Ook in Afrika niet echt. Ook niet als de oorlog met Oekraïne mis gaat. We staan erg wankel nu.
pi_210575507
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 02:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Maar het ligt wel vooral bij ons een echt goed plan te hebben. Dat hebben we totaal niet. Ook in Afrika niet echt. Ook niet als de oorlog met Oekraïne mis gaat. We staan erg wankel nu.
We hoeven ook niet per se een plan te hebben. Het is wel fijn, maar niet essentieel.
pi_210575518
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 03:07 schreef Montagui het volgende:

[..]
We hoeven ook niet per se een plan te hebben. Het is wel fijn, maar niet essentieel.
Het zou wat rust kunnen geven. Al is het onzin. Gewoon een mooi verhaal. En dan "whap" it's over".
pi_210575827
Ik heb eens op hun website gekeken, maar zie geen concrete voorstellen.
Zouden ze voor iets zinnigs als kernenergie zijn?
Ze spreken tenminste wel politici aan, in plaats van weer "het volk" de schuld te geven zoals politici dus wel doen.

Ik kwam deze site tegen met een goed artikel over klimaatideologie.

Wat bezielt extinction rebelliion:

https://www.climategate.n(...)xtinction-rebellion/

Communicatie met de schepper was altijd problematisch. Dat is er met voortschrijdende wetenschap niet beter op geworden. Vulkaan uitbarstingen en aardbevingen zijn nu geologie, ziekten en plagen biologie, donder en bliksem is fysica. Het onbegrepen klimaat op aarde is echter nog prima bruikbaar als de spreekbuis van hogere machten.

Een belangrijk aspect van het geloof is postmortale afrekening. Wie zich op aarde misdroeg kreeg in de hemel op zijn donder. Van die afstraffingen en hellevuren hadden de levenden op aarde gelukkig geen last. Maar met het hiernamaals op aarde verandert dat radicaal. De afrekening van onze zonden treft nu direct ons nageslacht. Een ontspoord klimaat ontsteekt het hellevuur in onze achtertuin of zorgt anders wel voor een zondvloed door stijgende zeespiegel.

Opeens worden wij verantwoordelijk voor een toekomst die vroeger veilig in Gods hand lag. Ook die gedachte genereert angst en onzekerheid. Gelukkig bieden psychologen hier hulp met de zogenaamde klimaatgesprekken. De kweek van sla plantjes op het balkon schijnt een goede therapie te zijn. Wie iets meer heeft te besteden kan bij de installateurs van zonnepanelen en warmtepompen terecht om zijn ziel en het klimaat te redden.
  zaterdag 9 september 2023 @ 08:02:45 #76
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210575857
Ik ga straks ook maar naar Den Haag denk ik :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210575866
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 19:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Eisen dat er kernenergiecentrales gebouwd worden.
Dat zou al een concrete oplossing zijn.
Eisen dat lagere scholen niet meer die onzinnige lange middagpauzes hebben; dan zijn er ook niet meer 4 x per gag verplaatsingen nodig.
Eisen dat er waar mogelijk zoveel mogelijk thuis wordt gewerkt.

Allemaal dingen die politiek zou kunnen doen.
Maar ja die zijn niet bestraffend genoeg. Liever allemaal strafbelastingen en heffingen en een schuldgevoel aanpraten.
pi_210575874
N
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Helemaal prima.

Maar denk jij echt dat uitgerekend een Rob Jetten op een houtje gaat bijten?
Ik zette Rob Jette er voor de grap achter. Omdat FvD Nederland een error krijgt zodra ze hem ergens zien.
pi_210575908
quote:

[..]

Ik vind het wel een interessante discussie, al begrijp ik waarom we hem uit de weg gaan.

Je mag iets wederrechtelijks doen om een groter doel te dienen. Een ruitje inslaan om een baby uit de auto te halen, een overvaller neerslaan en vast ook iemand doodschieten die een bom wil laten ontploffen. Maar dat is allemaal direct gevaar. Het gevaar is hier niet direct. En hoewel er bergen bewijs zijn dat climate change manmade is, kan je niet direct personen aanwijzen, die doden en stellen dat we dan 0.04% van het probleem hebben opgelost.

Maar bijvoorbeeld Europarlementariërs die NU nog voor het gebruik van glyfosfaat stemmen, die zou ik willen vervolgen voor misdaden tegen de mensheid en ecocide. De relatie tussen hersenschade, uitsterven insecten (en indirect dus ook de mens) is helder.
pi_210575925
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 00:14 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nee, change by nature.

We kunnen in ieder geval stoppen met datgene wat de verandering veroorzaakt.

In Nederland gaan we het verschil niet maken. In Nederland moeten we óók het verschil maken.
pi_210576007
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 00:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Als protesten in lijn met overheidsbeleid dan is ineens alles geoorloofd en in sommige gevallen gaan ambtenaren zelfs knielen 😂
Het is heel eenvoudig. Iedereen die dit goed vindt of er zelfs aan meedoet maar stond te schreeuwen en te krijsen toen boer Harms het deed is af.

Ik was er toen tegen en ik ben er nu tegen.
zie email 27 oktober
pi_210576048
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 23:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat @:Poolbal in de kern gewoon een goed hart heeft en van daar uit handelt. Daar ben ik van overtuigd. En ideologische ijver voor rechtvaardige zaken hebben juich ik enkel toe. Mijn probleem zit meer bij het overstijgend politieke aspect van die vereniging.
Het is jammer dat 'rechts' dit probleem zo lang heeft genegeerd en door 'links' heeft laten kapen.

Als ik zelf een XR zou opzetten, Poolbal Rebellion, zou ik:
- geen identity politics in het gedachtegoed
- een rebellerende tak, want dat is bewezen effectief en in verhouding tot het probleem
- een constructieve tak, voor mensen die wat willen doen en niet van demonstreren houden. Bijvoorbeeld: heel Nederland volplanten (op ecologisch verantwoorde wijze).

Ik zal bovenstaande ook binnen XR aankaarten. Er is een werkgroep lange termijn strategie. Ik verwacht niet dat ze er in meegaan, laat staan een naamsverandering naar Poolbal Rebellion.
pi_210576050
quote:

Denk je dat NL alleen het verschil gaat maken? Dat wij het klimaat gaan redden?

En geloof jij dat andere landen zich ook willen/kunnen aanpassen?
De nog grotere vervuilers op deze planeet?
pi_210576084
Prima, zodra ze daar zitten hermetisch afsluiten en ook zorgen dat ze er niet meer weg kunnen komen. Eens kijken hoe leuk ze het nog vinden na een paar dagen in de brandende zon.
pi_210576091
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 08:43 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Denk je dat NL alleen het verschil gaat maken? Dat wij het klimaat gaan redden?

En geloof jij dat andere landen zich ook willen/kunnen aanpassen?
De nog grotere vervuilers op deze planeet?
Leuk die eerste retorische vraag. Die vraag kan je ook jezelf stellen als het gaat om zwerfafval op straat of langs de weg. Of jij alleen het verschil gaat maken.

Enorm veel landen zijn zich aan het aanpassen, ook VS en China. China bouwt wel kolencentrales, ondertussen groeit daar de duurzame energie sneller dan de rest van de wereld

Omdat Nederland en Europa maar klein zijn. Moeten we dus maar niks doen? Kan een China ook zeggen, iedereen is een klein onderdeel
  zaterdag 9 september 2023 @ 08:57:57 #86
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210576134
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 08:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is heel eenvoudig. Iedereen die dit goed vindt of er zelfs aan meedoet maar stond te schreeuwen en te krijsen toen boer Harms het deed is af.

Ik was er toen tegen en ik ben er nu tegen.
Boer Harms stond er zodat hij door kan blijven gaan met het slopen van de natuur en het mishandelen van dieren. Dat vind ik nogal een verschil.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_210576142
quote:
84s.gif Op zaterdag 9 september 2023 08:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Boer Harms stond er zodat hij door kan blijven gaan met het slopen van de natuur en het mishandelen van dieren. Dat vind ik nogal een verschil.
Het demonstratierecht gaat niet over de inhoud van de boodschap. Sterker nog, het demonstratierecht is er juist voor die mening die de zittende macht niet zint.
zie email 27 oktober
pi_210576150
We hebben er weer een hoor:

twitter

twitter

pi_210576161
quote:

[..]
:')

nederland heeft amper natuur joh, is allemaal aangelegde of ingedamde stadstuin wat je ziet

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2023 09:05:10 ]
pi_210576166
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:01 schreef ReplaR het volgende:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ afbeelding ]
Dat wijf heeft zoveel bossen vermoord met haar vliegtrips dat ze beter bomen kan gaan aanplanten als op de snelweg liggen. Hypocriete mongolen.
U MAD?
pi_210576196
quote:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ afbeelding ]
Wat een huichelaars heb je toch ook, hebben die mensen dat zelf niet door? Of wat is dat?

doe maar niet

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2023 10:35:13 ]
pi_210576233
quote:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ afbeelding ]
Kijk, en zulke figuren zal ik, en terecht nog meer, nooit serieus nemen. Er zijn er zat die haar gedrag wel weer goed praten maar ze kon toch beter maar niks zeggen in haar geval ..
pi_210576241
quote:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ afbeelding ]
Bij jetlag kun je het best uitrusten op de A12.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_210576247
quote:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ afbeelding ]
Ook echt gewoon een week geleden :')

Alsof je met je Hummer naar dat protest komt. Ze wordt overigens (na een eerste paar positieve reply's) aardig gefileerd. Ik begrijp overigens niet waarom je dan iemand helemaal verrot zou schelden, het is veel leuker om dat op een manier te doen dat iemand zwaar voor lul staat.
pi_210576257
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:09 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Wat een huichelaars heb je toch ook, hebben die mensen dat zelf niet door? Of wat is dat?

En blijft opmerkelijk dat het weer een typisch blank feestje gaat worden.
"Ja maar het vliegtuig ging toch al". :')
  zaterdag 9 september 2023 @ 09:21:12 #96
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_210576270
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 08:42 schreef Poolbal het volgende:

[..]
Het is jammer dat 'rechts' dit probleem zo lang heeft genegeerd en door 'links' heeft laten kapen.

Als ik zelf een XR zou opzetten, Poolbal Rebellion, zou ik:
- geen identity politics in het gedachtegoed
- een rebellerende tak, want dat is bewezen effectief en in verhouding tot het probleem
- een constructieve tak, voor mensen die wat willen doen en niet van demonstreren houden. Bijvoorbeeld: heel Nederland volplanten (op ecologisch verantwoorde wijze).

Ik zal bovenstaande ook binnen XR aankaarten. Er is een werkgroep lange termijn strategie. Ik verwacht niet dat ze er in meegaan, laat staan een naamsverandering naar Poolbal Rebellion.
Ik denk dat die splitsing in een actievoerende en constructieve tak contraproductief is.

De constructieve tak zal zich continu moeten verdedigen en verantwoorden voor de actievoerende tak.

Die splitsing heb je nu gewoon in verschillende organisaties die je kunt steunen. Als je beiden belangrijk vindt, kies je naast lidmaatschap/vrijwilligersschap bij XR voor Natuurmonumenten, MeerBomenNu of Land van Ons oid.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_210576285
quote:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ afbeelding ]
Zo hypocriet zie je ze niet vaak.
pi_210576298
quote:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ afbeelding ]
Godver.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_210576302
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 08:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Leuk die eerste retorische vraag. Die vraag kan je ook jezelf stellen als het gaat om zwerfafval op straat of langs de weg. Of jij alleen het verschil gaat maken.

Enorm veel landen zijn zich aan het aanpassen, ook VS en China. China bouwt wel kolencentrales, ondertussen groeit daar de duurzame energie sneller dan de rest van de wereld

Omdat Nederland en Europa maar klein zijn. Moeten we dus maar niks doen? Kan een China ook zeggen, iedereen is een klein onderdeel
Maar wat gelooft die XR nu?
We stoppen de subsidies en dan?
Bedrijven gaan weg, of berekenen de prijzen door naar de consument.
Al die werklozen die erbij zullen komen, hoe dan?
Zelf hebben ze blijkbaar ook geen werk, want anders kun je niet op werkdagen demonstreren...
Werkende mensen betalen wel hún uitkering, maar dat zullen die werkschuwen daartussen wel niet begrijpen...

En daarbij,

Stoppen met fossiele brandstoffen gaat nooit lukken.
Vraag naar energie blijft stijgen, zeker als je nóg meer mensen hierheen haalt. Dat ga je never nooit niet opvangen met zon en windenergie.
En het Nimby-effect zal ik maar achterwege laten als het om windturbines gaat..

En dan heb ik het alleen maar over NL..

Allemaal goede intenties, prima, maar het komt bij veel mensen toch niet aan. Ik heb geen kinderen, dus ik maak mij niet druk.
pi_210576303
quote:

[..]
Dat is helemaal niet aan jou om te bepalen wat wel en niet een boodschap voor het demonstratierecht mag zijn.

Je bent gewoon hypocriet.
pi_210576306
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:27 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Zelf hebben ze blijkbaar ook geen werk, want anders kun je niet op werkdagen demonstreren...
Werkende mensen betalen wel hún uitkering, maar dat zullen die werkschuwen daartussen wel niet begrijpen...

En daarbij,

Vraag naar energie blijft stijgen, zeker als je nóg meer mensen hierheen haalt. Dat ga je never nooit niet opvangen met zon en windenergie.

Allemaal goede intenties, begrijp ik, maar het komt bij veel mensen toch niet aan. Ik heb geen kinderen, dus ik maak mij niet druk.
XR eist ook onrealistische dingen omdat ze op die manier in het nieuws blijven.
pi_210576308
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:05 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Dat wijf heeft zoveel bossen vermoord met haar vliegtrips dat ze beter bomen kan gaan aanplanten als op de snelweg liggen. Hypocriete mongolen.
...en ook nog gewoon alles op twitter laten staan.

^O^

Goed bezig Jose !
pi_210576342
twitter

En vervolgens zo achterlijk zijn om het verhaal een week later nog eens dunnetjes over te doen _O-
pi_210576352
quote:

https://www.bild.de/bild-(...)r-82745932.bild.html
Van Burning man🤣
  zaterdag 9 september 2023 @ 09:41:00 #105
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210576398
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:33 schreef JopieKlaassen het volgende:
[ twitter ]

En vervolgens zo achterlijk zijn om het verhaal een week later nog eens dunnetjes over te doen _O-
Wat een moeizaam leven moet die Jose hebben als ze zich overal druk om maakt.
pi_210576412
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Hoe moeizaam hebben sommige fokkers hier het dan wel niet waar de stoom uit de oren komt omdat de a12 aan het eind, vandaag bezet wordt door wat idealisten. _O-
pi_210576430
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hoe moeizaam hebben sommige fokkers hier het dan wel niet waar de stoom uit de oren komt omdat de a12 aan het eind, vandaag bezet wordt door wat hypocrieten. _O-
FTFY
pi_210576440
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hoe moeizaam hebben sommige fokkers hier het dan wel niet waar de stoom uit de oren komt omdat de a12 aan het eind vandaag bezet wordt door wat idealisten. _O-
Aldus een user die dit ok vindt, maar wel gaat schuimbekken over boeren die een weg blokkeren. Is José toevallig je middle name?
pi_210576445
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:47 schreef ReplaR het volgende:

[..]
FTFY
Hier meteen een voorbeeld van het moeizame leven van een van de fokkers met het stoom uit de oren. _O-
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 09:49:53 #110
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210576450
Alhoewel helemaal naar Thailand wel een tikkie achterlijk is, is het toch wel veel achterlijker om iemand die strijdt tegen fossiele subsidies en onwil van de overheid van hypocrisie te beschuldigen als ze niet het hele deugboek tot de letter volgen :')

Eén vakantievlucht is praktisch niets tov alle vliegbewegingen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210576457
quote:
[ twitter ]

Vermoeiende vrouw die hoopt dat ze 80 wordt. Nou wat denk je zelf José?
U MAD?
pi_210576461
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:49 schreef Nattekat het volgende:
Alhoewel helemaal naar Thailand wel een tikkie achterlijk is, is het toch wel veel achterlijker om iemand die strijdt tegen fossiele subsidies en onwil van de overheid van hypocrisie te beschuldigen als ze niet het hele deugboek tot de letter volgen :')

Ze heeft de hele wereld over gevlogen.
pi_210576468
quote:

Nee precies. Laten we ons richten op het circus wat F1 heet. Die vliegen pas onnodig veel.
U MAD?
pi_210576473
quote:
Met dat argument kan ik ook elke week een grote stapel plastic in brand steken. Vergeleken met alle verontreiniging stelt dat toch niets voor.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 09:53:47 #115
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210576486
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:50 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Ze heeft de hele wereld over gevlogen.
Ja, dus? Als het weer eens over het extra belasten van vakantievluchten gaat, staan mensen als jij vooraan te schreeuwen dat de rijken veel meer uitstoten dan Henk en Ingrid die hard gespaard hebben voor hun 2-jaarlijkse vakantie. Wie is er nou hypocriet?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210576492
quote:
[ twitter ]

Ze had beter niks kunnen zeggen..
Deze mensen...
pi_210576537
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja, dus? Als het weer eens over het extra belasten van vakantievluchten gaat, staan mensen als jij vooraan te schreeuwen dat de rijken veel meer uitstoten dan Henk en Ingrid die hard gespaard hebben voor hun 2-jaarlijkse vakantie. Wie is er nou hypocriet?
Heeft hij snelwegen afgesloten om zijn punt te maken?

Die dame is van het niveau Wijnaldum die met zijn gejank over racisme lekker in SA gaat voetballen.
pi_210576550
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hoe moeizaam hebben sommige fokkers hier het dan wel niet waar de stoom uit de oren komt omdat de a12 aan het eind, vandaag bezet wordt door wat idealisten. _O-
Er zijn ook mensen die ook vandaag naar hun werk moeten en nu moeten omrijden, wát weer extra uitstoot is hé, XR?
pi_210576558
quote:

Denk dat het idee er achter ook is dat deze mevrouw zelf naar Thailand gaat om er vervolgens voor te pleiten dat het flink duurder moet worden waardoor het voor anderen onbereikbaar wordt.

Plus dat het lijkt alsof ze zelf redelijk in de slappe was zit waardoor zij het nog wel zou kunnen als het 2x zo duur wordt.
pi_210576574
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:18 schreef Poolbal het volgende:
De overlast is minimaal. Rijkswaterstaat heeft iedere dag een veelvoud aan wegen open liggen en waar dat is, is een stuk minder bekend. Maar hier bij de A12 maakt men zich opeens zorgen om bevallende dames die er niet door kunnen. Er zijn trouwens makkelijk begaanbare parallelwegen. Niemand heeft er echt last van. Gekunsteld gedoe om maar een tegenargument te geven.

Dit protest is misschien wel de meest brave vorm van de wet overtreden om een punt te maken. Voetbalsupporters breken geregeld de binnenstad af, ieder voetbalweekend wordt het politieapparaat zwaar belast. Maar dit, wat deze demonstranten doen, dat is toch erg! En de politieinzet! Opnieuw gekunstelde argumenten, want hoor je deze mensen over voetbalsupporters? Zelden of nooit.

"Je wint geen sympathie!", zei de aspirant sympathisant. Zei men ook over 'kick out zwarte piet' en here we are. De sympathie neemt overigens wel degelijk rap toe. Alle kwaliteitskranten berichtten zelfs over de 37 miljard belastingvoordelen. In vrijwel iedere krant zijn ook wel opiniemakers of mensen met verstand van het recht die uiteenzetten dat deze protesten helemaal passen binnen de democratie.

De grootste promotor van XR is wel het extreme weer. Wij gaan, in theorie, nu gelukkig richting winter. Ik houd mijn hart vast voor het zuidelijk halfrond.
Je begint zo goed, om vervolgens meerdere onderwerpen op een hoop te gooien.
  zaterdag 9 september 2023 @ 10:03:02 #121
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210576594
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Denk dat het idee er achter ook is dat deze mevrouw zelf naar Thailand gaat om er vervolgens voor te pleiten dat het flink duurder moet worden waardoor het voor anderen onbereikbaar wordt.

Plus dat het lijkt alsof ze zelf redelijk in de slappe was zit waardoor zij het nog wel zou kunnen als het 2x zo duur wordt.
In de leer geweest bij Rob Jetten.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 10:06:47 #122
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210576629
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Behalve dan dat dit protest over iets totaal anders gaat. Ik heb zelf ook een hekel aan die lui die denken dat alles duurder maken de oplossing is, maar dat is hier niet aan de orde. De grote problemen in de wereld blijven rijk vs arm, en niet links vs rechts. Tis alleen jammer dat men het tegenwoordig enkel als het tweede ziet, de echte elite lacht zich suf.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210576670
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 18:42 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ook:
Ja leuk. Maar 'optics' zijn nu eenmaal van belang.

Als jij gaat demonstreren voor meer actie tegen de klimaatverandering, maar je hebt je insta vol staan met vliegvakanties dan werkt dat niet echt.
pi_210576732
quote:
[ twitter ]

'ik doe het nooit goed'.

Zou ze uberhaupt nog doorhebben dat ze geheel zelf kiest voor deze positie? en dat allemaal aan het delen is op een social media platform?
  zaterdag 9 september 2023 @ 10:18:39 #125
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210576739
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
'ik doe het nooit goed'.

Zou ze uberhaupt nog doorhebben dat ze geheel zelf kiest voor deze positie? en dat allemaal aan het delen is op een social media platform?
Iemand die overal de bevestiging in zoekt van anderen waarschijnlijk.
  zaterdag 9 september 2023 @ 10:27:15 #126
3542 Gia
User under construction
pi_210576834
Zijn er ergens live beelden?
pi_210576904
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 07:51 schreef nomina het volgende:
Ik heb eens op hun website gekeken, maar zie geen concrete voorstellen.
Zouden ze voor iets zinnigs als kernenergie zijn?
Ze spreken tenminste wel politici aan, in plaats van weer "het volk" de schuld te geven zoals politici dus wel doen.

Ik kwam deze site tegen met een goed artikel over klimaatideologie.

Wat bezielt extinction rebelliion:

https://www.climategate.n(...)xtinction-rebellion/

Communicatie met de schepper was altijd problematisch. Dat is er met voortschrijdende wetenschap niet beter op geworden. Vulkaan uitbarstingen en aardbevingen zijn nu geologie, ziekten en plagen biologie, donder en bliksem is fysica. Het onbegrepen klimaat op aarde is echter nog prima bruikbaar als de spreekbuis van hogere machten.

Een belangrijk aspect van het geloof is postmortale afrekening. Wie zich op aarde misdroeg kreeg in de hemel op zijn donder. Van die afstraffingen en hellevuren hadden de levenden op aarde gelukkig geen last. Maar met het hiernamaals op aarde verandert dat radicaal. De afrekening van onze zonden treft nu direct ons nageslacht. Een ontspoord klimaat ontsteekt het hellevuur in onze achtertuin of zorgt anders wel voor een zondvloed door stijgende zeespiegel.

Opeens worden wij verantwoordelijk voor een toekomst die vroeger veilig in Gods hand lag. Ook die gedachte genereert angst en onzekerheid. Gelukkig bieden psychologen hier hulp met de zogenaamde klimaatgesprekken. De kweek van sla plantjes op het balkon schijnt een goede therapie te zijn. Wie iets meer heeft te besteden kan bij de installateurs van zonnepanelen en warmtepompen terecht om zijn ziel en het klimaat te redden.

Die eerste zin al ;')
Jij gaat het niet redden, afgeschreven.
What Would Goku Do
  zaterdag 9 september 2023 @ 10:44:02 #128
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210577001
Allemaal rebellen in de trein! *O* Wat een genot :D
pi_210577081
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je snapt zelf toch wel de hypocrisie van dit soort mensen? Een luxe vliegreis maken die niet heel veel mensen maken, volledig mogelijk gemaakt door fossiele brandstoffen en een week later doodleuk net doen alsof je tegen die fossiele brandstoffen bent. Hoog “do as I say don’t do as I do” gehalte.
pi_210577092
quote:
84s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:44 schreef Starhopper het volgende:
Nu vertellen dat je FVD stemde *)
pi_210577114
quote:
je bent geen rebel
pi_210577133
quote:
Allemaal hypocrieten in de trein! *O* Wat een genot :D
pi_210577142
twitter

(lol)
  zaterdag 9 september 2023 @ 10:54:38 #134
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210577146
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:51 schreef aTypisch het volgende:

[..]
je bent geen rebel
Ik niet nee :Y
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 10:54:41 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210577148
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je snapt zelf toch wel de hypocrisie van dit soort mensen? Een luxe vliegreis maken die niet heel veel mensen maken, volledig mogelijk gemaakt door fossiele brandstoffen en een week later doodleuk net doen alsof je tegen die fossiele brandstoffen bent. Hoog “do as I say don’t do as I do” gehalte.
Het feit dat je drukker bent met de mensen die daar komen dan de inhoud zegt genoeg over hoe gelijk ze nou eigenlijk hebben. De volgende stap is gewoon accepteren dat we allemaal aan dezelfde kant staan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210577169
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Behalve dan dat dit protest over iets totaal anders gaat. Ik heb zelf ook een hekel aan die lui die denken dat alles duurder maken de oplossing is, maar dat is hier niet aan de orde. De grote problemen in de wereld blijven rijk vs arm, en niet links vs rechts. Tis alleen jammer dat men het tegenwoordig enkel als het tweede ziet, de echte elite lacht zich suf.
Dat komt omdat "we" tegen elkaar worden uitgespeeld.

Als twee honden er om vechten...
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_210577177
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het feit dat je drukker bent met de mensen die daar komen dan de inhoud zegt genoeg over hoe gelijk ze nou eigenlijk hebben. De volgende stap is gewoon accepteren dat we allemaal aan dezelfde kant staan.
Natuurlijk trap jij ook weer in deze scam.

Genot
  zaterdag 9 september 2023 @ 10:57:38 #138
3542 Gia
User under construction
pi_210577182
quote:

[..]
Nee, niet waar. Als je tegen fossiele brandstoffen bent, zo erg dat je daarom mensen wilt beletten op hun werk te komen, dan moet je zeker niet gaan vliegen voor een vakantie. Dan ben je gewoon zeer hypocriet.
pi_210577193
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:57 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, niet waar. Als je tegen fossiele brandstoffen bent, zo erg dat je daarom mensen wilt beletten op hun werk te komen, dan moet je zeker niet gaan vliegen voor een vakantie. Dan ben je gewoon zeer hypocriet.
Het laat vooral zien dat waanideeën van geesteszieken niet echt als leidraad gebruikt moeten worden voor beleid
pi_210577197
Wel opmerkelijk dat er mensen meedoen die zelf ook om de haverklap voor hun werk de wereld rondvliegen.

quote:

Er is zeker wat aan te doen maar dan moet de mens veranderen. Je kunt zonnepanelen maken, windmolens neerzetten en in een Tesla rijden maar als de mens zelf niet veranderd heeft het geen zin.

Bijvoorbeeld geluk en welzijn boven welvaart, je omgeving en aarde boven geld plaatsen en minder consumeren, kopen en alleen bezitten wat je echt nodig hebt.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 10:58:50 #141
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210577203
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:56 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Dat komt omdat "we" tegen elkaar worden uitgespeeld.

Als twee honden er om vechten...
Het is ook wel te danken aan partijen als GL en D66 die mooie doelen hebben, maar om die doelen te bereiken alles op alles zetten om de gewone man maar zo veel mogelijk te pesten. Goh, niet zo raar dat je dan het klootjesvolk tegenover elkaar zet. GL lijkt dat inmiddels wel een beetje door te hebben, maar de schade is allang gedaan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210577216
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is ook wel te danken aan partijen als GL en D66 die mooie doelen hebben, maar om die doelen te bereiken alles op alles zetten om de gewone man maar zo veel mogelijk te pesten. Goh, niet zo raar dat je dan het klootjesvolk tegenover elkaar zet. GL lijkt dat inmiddels wel een beetje door te hebben, maar de schade is allang gedaan.
GroenLinks is een symptoom, geen oorzaak
  zaterdag 9 september 2023 @ 11:00:00 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210577219
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:58 schreef HSG het volgende:
Wel opmerkelijk dat er mensen meedoen die zelf ook om de haverklap voor hun werk de wereld rondvliegen.
[..]
Er is zeker wat aan te doen maar dan moet de mens veranderen. Je kunt zonnepanelen maken, windmolens neerzetten en in een Tesla rijden maar als de mens zelf niet veranderd heeft het geen zin.

Bijvoorbeeld je omgeving en aarde boven geld plaatsen en minder consumeren, kopen en alleen bezitten wat je echt nodig hebt.
Die zonnepanelen zijn op een gegeven moment ook op. Hoe zit dat met de recycling etc? Of maken we ons daar ook pas druk om als het zover is.
pi_210577222
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:58 schreef HSG het volgende:

Bijvoorbeeld geluk en welzijn boven welvaard, je omgeving en aarde boven geld plaatsen en minder consumeren, kopen en alleen bezitten wat je echt nodig hebt.
dat kan niet in het huidige geldsysteem

het Cantillon effect en inflatie maken dat onmogelijk :)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2023 11:00:45 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 11:00:49 #145
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210577226
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:57 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik ben geen langspeelplaat. Je kan niet A antwoorden op mijn eerste post, B zeggen op mijn antwoord, en dan weer A als ik op B ben ingegaan. Iets met praten en cirkels enzo.

Maar goed, speciaal voor jou: lees je even iets dieper in in wat het doel van deze protesten is. Dan kom je er al vrij snel achter dat het over iets totaal anders gaat.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210577236
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:27 schreef Toine51 het volgende:

[..]

En daarbij,

Allemaal goede intenties, prima, maar het komt bij veel mensen toch niet aan. Ik heb geen kinderen, dus ik maak mij niet druk.
Prima toch als de consument gaat betalen voor het wegvallen van die subsidies? Die consument betaalt het nu ook al. Die subsidies hebben de perverse prikkel dat bedrijven niet willen verduurzamen want het levert niks op.
pi_210577240
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die zonnepanelen zijn op een gegeven moment ook op. Hoe zit dat met de recycling etc? Of maken we ons daar ook pas druk om als het zover is.
Helaas gaat het wel zo want men produceert het met kwantiteit en denk niet aan kwaliteit. Voor mij is kwaliteit ook dat je het makkelijk kan hergebruiken.

quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:00 schreef aTypisch het volgende:

[..]
dat kan niet in het huidige geldsysteem

het Cantillon effect en inflatie maken dat onmogelijk :)
Jij hebt de macht. Veel mensen beseffen het niet maar als genoeg mensen veranderen zal dat ook veranderen.
pi_210577241
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik ben geen langspeelplaat. Je kan niet A antwoorden op mijn eerste post, B zeggen op mijn antwoord, en dan weer A als ik op B ben ingegaan. Iets met praten en cirkels enzo.

Maar goed, speciaal voor jou: lees je even iets dieper in in wat het doel van deze protesten is. Dan kom je er al vrij snel achter dat het over iets totaal anders gaat.
dagbesteding en verdienmodel
pi_210577252
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:01 schreef HSG het volgende:

[..]
Helaas gaat het wel zo want men produceert het met kwantiteit en denk niet aan kwaliteit. Voor mij is kwaliteit ook dat je het makkelijk kan hergebruiken.
[..]
Jij hebt de macht. Veel mensen beseffen het niet maar als genoeg mensen veranderen zal dat ook veranderen.
jij hebt dus geen macht, want je kunt geen geld maken of daar indirect heel makkelijk gebruik van maken
anderen wel :)
pi_210577263
quote:

[..]
Stop nou gewoon met die zielige whataboutisms, als een XR rebel niet eens zelfkritiek kan toepassen zijn het nog grotere sneuneuzen dan ik dacht.
pi_210577271
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:02 schreef aTypisch het volgende:

[..]
jij hebt dus geen macht, want je kunt geen geld maken of daar indirect heel makkelijk gebruik van maken
anderen wel :)
Waarom hebben bijvoorbeeld grote bedrijven veel geld en macht? Omdat jij en ik daarvoor zorgen dat ze geld en macht hebben. Je kunt ze ook links laten liggen en dan hebben zij een probleem.
pi_210577272
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:03 schreef HSG het volgende:

[..]
Waarom hebben bijvoorbeeld grote bedrijven veel geld en macht? Omdat jij en ik daarvoor zorgen dat ze geld hebben. Je kunt ze ook links laten liggen en dan hebben zij een probleem.
Dit klopt dus niet

die grote bedrijven die jij noemt draaien op schulden en dus geldcreatie

daarnaast wordt zo'n 50% van je inkomen middels belastingen op verschillende manieren weer opnieuw uitgegeven, heb je ook geen stem in

het is echt een illusie dat je met dit geldsysteem kunt werken aan een duurzame wereld of jezelf er van kunt ontworstelen

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2023 11:05:31 ]
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 11:05:41 #153
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210577281
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Stop nou gewoon met die zielige whataboutisms, als een XR rebel niet eens zelfkritiek kan toepassen zijn het nog grotere sneuneuzen dan ik dacht.
Er is niets waar ik een grotere hekel aan heb dan whataboutisms, het feit dat je me nu daarvan gaat beschuldigen maakt wel heel duidelijk dat je echt geen flauw benul hebt waar je het over hebt.

Draai er niet zo omheen. De inhoud is subsidies voor bedrijven als Shell om lekker door te gaan met het oppompen van fossiele brandstoffen, wat ervoor zorgt dat er voor hen geen enkele reden is om ook eens alternatieven te onderzoeken. Ben je het eens of oneens met die subsidies?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210577283
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:04 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Dit klopt dus niet
Dat klopt wel alleen de meeste mensen willen dat niet zien en zolang dat gebeurd gaat er niks veranderen en is het gebeurd met de aarde.
pi_210577290
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:54 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]

(lol)
Het is een beetje hypocriet inderdaad. Drie kinderen opvoeden met het idee dat vliegen prima kan als je wat van de wereld wil zien en je dan bij zo'n club aansluiten.

Het is ook wel het type dat de lastenverzwaringen makkelijk kan dragen die gaan komen als er weer 30 miljard naar het klimaat moeten. Leuk om actie te voeren, mits je zelf in die comfort zone zit.
pi_210577292
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:05 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat klopt wel alleen de meeste mensen willen dat niet zien en zolang dat gebeurd gaat er niks veranderen en is het gebeurd met de aarde.
De aarde komt er wel overheen hoor.

Jammer dat je ook in die death cultus modes lijkt te zitten. Nergens voor nodig :)
pi_210577303
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:06 schreef aTypisch het volgende:
De aarde komt er wel overheen hoor.
Ja nadat de mensheid verdwenen is. Geen idee waarom de mens er is want de mens heeft geen toegevoegde waarde.
pi_210577310
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Er is niets waar ik een grotere hekel aan heb dan whataboutisms, het feit dat je me nu daarvan gaat beschuldigen maakt wel heel duidelijk dat je echt geen flauw benul hebt waar je het over hebt.

Draai er niet zo omheen. De inhoud is subsidies voor bedrijven als Shell om lekker door te gaan met het oppompen van fossiele brandstoffen, wat ervoor zorgt dat er voor hen geen enkele reden is om ook eens alternatieven te onderzoeken. Ben je het eens of oneens met die subsidies?
Denk je dat als er geen subsidies waren voor dit soort bedrijven dat ze dan een tafeltennisvereniging zouden zijn?

Nee hoor, die verzinnen wel weer wat anders. En dan staan zaken als auto rijden en vliegen waarschijnlijk vrij hoog op het verlanglijstje.
pi_210577317
Klimaatblokkade een wit arrestatiefeestje? Vandaag in de V:

Kritiek op gebrek aan kleur Extinction Rebellion: ‘Jezelf laten arresteren voor het klimaat is een wit privilege’

Dit nav een opiniestuk op OneWorld. 'Naïeve XR-strategie werkt alleen voor witte activisten’.

‘XR-activisten vertrouwen erop dat ze niet hard gestraft worden. Voor mensen van kleur werkt het systeem anders.’

Truttige ongehoorzaamheid

De acties van XR hebben iets truttigs; het is een dagje uit op de A12, wat auto’s blokkeren, ondertussen alles filmen, een selfie maken voor je Insta en met een volgekalkte spandoeken met teksten als ‘stop fossiele subsidies’ zitten wachten tot je weer naar huis mag omdat je een voorstelling moet spelen in Venlo of de oppas van je kind moet aflossen. Als je ‘s avonds geen etentje of feestje hebt, kun je langer blijven en je gratis nat laten spuiten. Als je écht iets mee wil maken, kun je ook gaan voor een heuse arrestatie.
pi_210577327
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Het is een beetje hypocriet inderdaad. Drie kinderen opvoeden met het idee dat vliegen prima kan als je wat van de wereld wil zien en je dan bij zo'n club aansluiten.

Het is ook wel het type dat de lastenverzwaringen makkelijk kan dragen die gaan komen als er weer 30 miljard naar het klimaat moeten. Leuk om actie te voeren, mits je zelf in die comfort zone zit.
De uiteindelijke uitkomst van de focus op 'klimaat' is het verder uitbreiden van het aanbod van fictieve financiële producten. Denk aan de energy credits in de VS

En dan mag je raden wie gaat profiteren van meer vage producten waar honderden miljarden dollars in worden gepompt.
pi_210577336
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:07 schreef HSG het volgende:

[..]
Ja nadat de mensheid verdwenen is. Geen idee waarom de mens er is want de mens heeft geen toegevoegde waarde.
origineel

je leeft precies in het einde der tijden? heb ik vaker gelezen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 11:11:29 #162
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210577337
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Denk je dat als er geen subsidies waren voor dit soort bedrijven dat ze dan een tafeltennisvereniging zouden zijn?

Nee hoor, die verzinnen wel weer wat anders. En dan staan zaken als auto rijden en vliegen waarschijnlijk vrij hoog op het verlanglijstje.
Nu worden ze beloond om vooral niet te kijken naar alternatieve energiebronnen, nee, dat schiet lekker op. Er is gewoon heel wat voor te zeggen om die subsidies af te schaffen. Maar jij hebt gewoon een hekel aan die mensen die daar staan, dus je zoekt de argumenten er maar lekker bij. Dat de wereld naar de tering gaat is niet erg, als woke maar verslagen wordt. Zoiets toch?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210577350
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nu worden ze beloond om vooral niet te kijken naar alternatieve energiebronnen, nee, dat schiet lekker op. Er is gewoon heel wat voor te zeggen om die subsidies af te schaffen. Maar jij hebt gewoon een hekel aan die mensen die daar staan, dus je zoekt de argumenten er maar lekker bij. Dat de wereld naar de tering gaat is niet erg, als woke maar verslagen wordt. Zoiets toch?
Geloof je dit echt?

Zou wel je gokgedrag met crypto verklaren, korte termijndenken genot

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2023 11:12:19 ]
pi_210577367
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:08 schreef Jemoederniet het volgende:
Klimaatblokkade een wit arrestatiefeestje? Vandaag in de V:

Kritiek op gebrek aan kleur Extinction Rebellion: ‘Jezelf laten arresteren voor het klimaat is een wit privilege’

Dit nav een opiniestuk op OneWorld. 'Naïeve XR-strategie werkt alleen voor witte activisten’.

‘XR-activisten vertrouwen erop dat ze niet hard gestraft worden. Voor mensen van kleur werkt het systeem anders.’

Truttige ongehoorzaamheid

De acties van XR hebben iets truttigs; het is een dagje uit op de A12, wat auto’s blokkeren, ondertussen alles filmen, een selfie maken voor je Insta en met een volgekalkte spandoeken met teksten als ‘stop fossiele subsidies’ zitten wachten tot je weer naar huis mag omdat je een voorstelling moet spelen in Venlo of de oppas van je kind moet aflossen. Als je ‘s avonds geen etentje of feestje hebt, kun je langer blijven en je gratis nat laten spuiten. Als je écht iets mee wil maken, kun je ook gaan voor een heuse arrestatie.
Godver :')

Wat moet het lastig zijn als je eigen deugregeltjes je in de weg zitten _O-
pi_210577368
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De wereld naar de tering? De wereld kunnen we geen betere dienst bewijzen door zo door te gaan. Dan verdwijnt de mensheid, en ook het probleem.

Al die retoriek van de aarde gaat er aan, einde van de wereld is echt onzin. Die is na een paar jaar hersteld en dan wordt de planeet mooier dan ooit.
pi_210577379
quote:
Ben je met je Waku Waku vrienden?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 11:15:39 #167
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210577408
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]
De wereld naar de tering? De wereld kunnen we geen betere dienst bewijzen door zo door te gaan. Dan verdwijnt de mensheid, en ook het probleem.

Al die retoriek van de aarde gaat er aan, einde van de wereld is echt onzin. Die is na een paar jaar hersteld en dan wordt de planeet mooier dan ooit.

Goed, blij dat we nu duidelijk hebben dat je geen ene flikker geeft om wat er om je heen gebeurt. Weet ik ook dat ik hier geen energie meer in hoef in te steken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210577409
mooie dag om de auto te wassen.
pi_210577421
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Goed, blij dat we nu duidelijk hebben dat je geen ene flikker geeft om wat er om je heen gebeurt. Weet ik ook dat ik hier geen energie meer in hoef in te steken.
_O-
pi_210577436
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:11 schreef aTypisch het volgende:

[..]
origineel

je leeft precies in het einde der tijden? heb ik vaker gelezen
Om eerlijk te zijn zou het mij geen reet schelen. Ik heb geen kinderen en haal uit het leven wat er uit te halen valt. Als het zo ver is ben ik oud en heb dan een prima leven gehad.
pi_210577443
Het is toch ergens wel heel erg bijzonder dat er dus een groepje Nederlanders is dat vindt dat zij wel even mogen bepalen welke energiebron de rest van de wereld gebruikt.

Je kunt er alleen maar om lachen
pi_210577445
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je haalt er van alles bij, woke, wereld naar de tering en heel veel drama.

Probeer het wat rustiger aan te doen zou ik zeggen.
pi_210577450
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Je haalt er van alles bij, woke, wereld naar de tering en heel veel drama.

Probeer het wat rustiger aan te doen zou ik zeggen.
Pas op, Nattekat regelt soms een forumban voor je als je gaatjes in het beperkte wereldbeeld prikt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2023 11:19:23 ]
pi_210577469
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:19 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Pas op, Nattekat regelt soms een forumban voor je als je gaatjes in het beperkte wereldbeeld prikt
Dat geeft niet. Ik ga binnenkort toch op vakantie. Met het vliegtuig.
pi_210577503
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Dat geeft niet. Ik ga binnenkort toch op vakantie. Met het vliegtuig.
Heb jij je CO2-aflaatje al afgetikt?

Ik ben nog bezig met het goedpraten van de aanschaf van een nieuwe stofzuiger. Techniek is de duivel
  FOK!fotograaf zaterdag 9 september 2023 @ 11:27:01 #176
842 Zorro
Z
pi_210577538
Altijd erg leuk.
Je moet overal op letten want anders hebben je kinderen geen leuk leven of zoiets.
Waarna die kinderen volgens die redenering ook geen flikker mogen want zij moeten aan hun kinderen denken.
En zo voort en zo verder.

Hou toch op zeg.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zaterdag 9 september 2023 @ 11:29:41 #177
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210577554
Er staan weer zwarte schermen en er valt dus niets te zien :') Nja, dan ga ik zo maar weer naar huis ;(
pi_210577556
quote:
84s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:29 schreef Starhopper het volgende:
Er staan weer zwarte schermen en er valt dus niets te zien :') Nja, dan ga ik zo maar weer naar huis ;(
ben je daar nou voor niets heen gegaan?

zonde van de energie
pi_210577564
quote:
84s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:29 schreef Starhopper het volgende:
Lekkere supporter ben jij :')

Zonde van al dat stroom :P
pi_210577569
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Prima toch als de consument gaat betalen voor het wegvallen van die subsidies? Die consument betaalt het nu ook al. Die subsidies hebben de perverse prikkel dat bedrijven niet willen verduurzamen want het levert niks op.
Ja joh, nóg duurder maken dan het al is.
Hoe zie je dat voor je, als niemand meer iets kan kopen?

Denk zelf dat de bedrijven nu écht gaan beloven om iets aan de vervuiling te doen....

Ofwel,
Glas, plas en alles blijft zoals het was....
  zaterdag 9 september 2023 @ 11:35:48 #181
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210577617
Waarom zitten ze eigenlijk elke keer op de A12 en niet op een andere snelweg?
pi_210577628
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:13 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Godver :')

Wat moet het lastig zijn als je eigen deugregeltjes je in de weg zitten _O-
De 3e wet van Croughs.

Kortsluiting.
pi_210577640
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Leuk dat je de aandacht probeert af te leiden van het oorspronkelijke onderwerp - we hadden het over de hypocrisie van deze XR rebellen die zogenaamd het beste voor zouden hebben met de planeet, maar vervolgens zelf dezelfde consumerende gedragingen hebben waar ze zo op tegen zijn - en sommige zoals deze mevrouw gaat daar zelfs nog wat verder in.

Het is allemaal heel leuk en nobel dat een XR groepering "onmiddelijk" eist dat men stopt met subsidies geven aan fossiele brandstof organisaties, maar a) dat is niet realistisch, b) de manier waarop men dat probeert te doen is ongrondwettelijk, tot op het criminele af en c) het is gedreven door hypocrisie, zoals blijkt uit bovenstaande.

Jij was ook degene die zo anti-Boeren-protest was omdat het allemaal zo niet eerlijk was en crimineel was etc etc, maar vervolgens sta je hier vooraan te verkondigen hoe goed deze XR stroming wel niet is. Dat maakt je niet 1, maar 2x zo hypocriet, eerst verdedig je het consumentengedrag van deze rebellen en vervolgens verdedig je ook nog eens de ongrondwettelijke blokkeeracties omdat het toevalligerwijs wel in je straatje past, en de boerenprotesten niet.

Je.Bent.Een.Hypocriet.Nattekat.
pi_210577651
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
omdat je daar een tunnelbak heb tussen de tweede kamer en een ministerie.
  FOK!fotograaf zaterdag 9 september 2023 @ 11:40:42 #185
842 Zorro
Z
pi_210577665
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Omdat het meeste van dat volk daarvandaan komt en te lui is om ergens anders heen te gaan.
Je denkt toch niet dat de gemiddelde Twent, Brabander, Limburger, Drent of wat dan ook zich daar zo gaat zitten druk te maken?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 11:44:17 #186
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210577705
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:38 schreef StephanL het volgende:

[..]
omdat je daar een tunnelbak heb tussen de tweede kamer en een ministerie.
Het is ook niet echt een snelweg waar ze zitten. De A12 houdt effectief op na de spoortunnel, en ze zitten dan nog een kilometer verderop. Het is gewoon een 70-weg binnen de bebouwde kom dat toevallig in het verlengde van de A12 ligt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210577722
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:31 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja joh, nóg duurder maken dan het al is.
Hoe zie je dat voor je, als niemand meer iets kan kopen?

Denk zelf dat de bedrijven nu écht gaan beloven om iets aan de vervuiling te doen....

Ofwel,
Glas, plas en alles blijft zoals het was....
Als we het omdraaien. Zou jij dan willen stellen dat wij de bedrijven veel meer belastinggeld moeten geven, meer 'subsidies', zodat het voor de inwoners goedkoper wordt om iets te kopen?
pi_210577755
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is ook niet echt een snelweg waar ze zitten. De A12 houdt effectief op na de spoortunnel, en ze zitten dan nog een kilometer verderop. Het is gewoon een 70-weg binnen de bebouwde kom dat toevallig in het verlengde van de A12 ligt.
Ok, dan is het goed :')
  zaterdag 9 september 2023 @ 11:50:37 #189
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210577762
Fossiele brandstoffen afbouwen is op zich niet een verkeerd plan of zo, maar misschien moeten mensen zich eens realiseren dat zo'n transitie niet in een paar jaar kan. Trek daar maar gewoon meerdere decennia voor uit.
pi_210577799
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:27 schreef Gia het volgende:
Zijn er ergens live beelden?
https://omroepwest.bbvms.(...)428577614585459.html
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 11:53:43 #191
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210577802
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Fossiele brandstoffen afbouwen is op zich niet een verkeerd plan of zo, maar misschien moeten mensen zich eens realiseren dat zo'n transitie niet in een paar jaar kan. Trek daar maar gewoon meerdere decennia voor uit.
Dat is precies waar deze protesten over gaan. Nu wordt slecht gedrag van de Shells in deze wereld nog beloond, de eerste stap in een langetermijnoplossing is het wegnemen van die beloning.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 11:54:34 #193
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210577818
quote:
Een stream die ermee nokt precies als het leuk wordt :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210577826
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als we het omdraaien. Zou jij dan willen stellen dat wij de bedrijven veel meer belastinggeld moeten geven, meer 'subsidies', zodat het voor de inwoners goedkoper wordt om iets te kopen?
We kunnen ook een economie hebben waar we de 'grote' bedrijven wegjagen.

Dat is ook weer niet in 'ons' belang.

Het blijft zoeken naar het kantelpunt, daar waar de werkgelegenheid blijft (en die bedrijven niet vertrekken) en we niet ten ondergaan aan de stijgende zeespiegel.

En daarbij geldt voor de volle 100% dat we niet het braafste jongetje van de klas moeten zijn, maar dat 'actie' wereldwijd gedragen moet worden.
pi_210577831
Zo te zien heeft de politie zelf al de weg geblokkeerd. ;)
pi_210577832
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Een stream die ermee nokt precies als het leuk wordt :P
Ja beetje klote kwaliteit.

Nou rammen maar *O*
  zaterdag 9 september 2023 @ 11:55:37 #197
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210577833
Mag ik dan nu gwoon met mijn 2takt scooter den haag in? er is namelijk geen andere weg om den haag in te komen voor mij
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 11:56:09 #198
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210577841
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:55 schreef Tourniquet het volgende:
Zo te zien heeft de politie zelf al de weg geblokkeerd. ;)
Welke pixel is de politie?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210577858
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Er is nu niet veel meer te zien nee, maar daarnet nog wel. :P
pi_210577867
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
En dat doe je op democratische wijze, niet door de wet te overtreden.
pi_210577871
https://www.facebook.com/ExtinctionRebellionNL/live

Ze komen in ieder geval niet zo ver meer als eerst. Maarja doel is nog steeds bereikt. Gewoon honden op afsturen, deden ze tijdens corona demonstraties ook.
  zaterdag 9 september 2023 @ 11:59:32 #202
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210577893

zou graag zien dat deze even langskomt
en ik heb ook een auto.
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:01:48 #203
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210577916
Topsfeer
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 12:04:39 #204
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210577945
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:57 schreef StephanL het volgende:
https://www.facebook.com/ExtinctionRebellionNL/live

Ze komen in ieder geval niet zo ver meer als eerst. Maarja doel is nog steeds bereikt. Gewoon honden op afsturen, deden ze tijdens corona demonstraties ook.
Gewoon een live orkest _O-

Bewaar de honden maar voor het volk dat gaat lopen rellen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210577949
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Tja, dat klopt ook wel.
Maar ik zie dat stoppen niet gebeuren.
En zowel, dat subsidiegeld gaat wrs toch niet naar de burger..
pi_210577973
Poppenkast weer. Politie die net doet of ze ze tegenhouden. Gemeente doet oproep dat het niet mag. Politie maakt ze nat 3 uurtjes en om 4 uur weer uurtje uit de naad werken en mensen sjouwen. En om 7 uur iedereen weer naar huis voor de aardappelen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:07:37 #207
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210577999
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:06 schreef RipCity het volgende:
Poppenkast weer. Politie die net doet of ze ze tegenhouden. Gemeente doet oproep dat het niet mag. Politie maakt ze nat 3 uurtjes en om 4 uur weer uurtje uit de naad werken en mensen sjouwen. En om 7 uur iedereen weer naar huis voor de aardappelen.
Dit ja.

Gaat nergens over.
pi_210578002
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 09:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik las het op X ja, wat een hypocriet gehuil van die José met dr schaapjes op het droge.😑😴
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:07:53 #209
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210578003
Het is druk.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:08:30 #210
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210578010
Prachtig die muziek van dat koor O+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 12:09:13 #211
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210578018
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:06 schreef RipCity het volgende:
Politie weet dat dit slecht was afgelopen als ze hadden ingegrepen. Daarom konden de boerenterroristen ook ogenschijnlijk vrij hun gang gaan, politie wist dat escalatie niets uithaalt. Kleine groepjes asfaltplakkers zijn binnen no-time van de weg geplukt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:09:28 #212
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_210578023
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:07 schreef Perrin het volgende:
Het is druk.
[ twitter ]
Die politiebusjes rijden de verkeerde kant op
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_210578029
Gezellig zo een bietje 'demonstreren'. Ik zou daar bbq aanslingeren.
pi_210578037
En ze vinden zichzelf vooral erg fantastisch. Allemaal weer leuke stories voor op de Insta. Maar er zitten altijd maar 400 man. Rest vh land heeft er helemaal niets mee of zit gewoon lekker op de tong tong fair op het malieveld te eten.

Maat ze doen altijd alsof ze de grote uitverkorenen zijn.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 12:11:07 #215
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210578050
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:10 schreef RipCity het volgende:
En ze vinden zichzelf vooral erg fantastisch. Allemaal weer leuke stories voor op de Insta. Maar er zitten altijd maar 400 man. Rest vh land heeft er helemaal niets mee of zit gewoon lekker op de tong tong fair op het malieveld te eten.
Kijk voor de grap even naar één van die streams. Op die ene die ik kijk alleen al zie ik minimaal 400 man in beeld.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210578053
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kijk voor de grap even naar één van die streams. Op die ene die ik kijk alleen al zie ik minimaal 400 man in beeld.
Nou nou poeh poeh. al is het 1000 man. :') Stelt toch geen reet voor.

quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:11 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Veel mensen , meer dan 400
Mooi dit
in de bijenkorf in den haag lopen er meer momenteel. Als het minder dan 3000 man is neem je een demo niet eens serieus.
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:11:56 #217
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210578060
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:10 schreef RipCity het volgende:

Maat ze doen altijd alsof ze de grote uitverkorenen zijn.
Mooi dit
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 12:13:43 #218
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210578087
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:11 schreef RipCity het volgende:

[..]
Nou nou poeh poeh. al is het 1000 man. :') Stelt toch geen reet voor.
Ik begrijp hieruit dat je demonstraties stom vindt en dat ze verboden moeten worden? Ze zijn een cruciaal onderdeel van de democratie, het is al een hele opgave om dit van de grond te krijgen in een land als Nederland. We zijn geen Frankrijk waar men al gaat protesteren als de president z'n verkeerde hand heeft opgetild.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:14:27 #219
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210578100
lekker divers zooitje mensen ook, alleen maar blanken :')
en ik heb ook een auto.
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:14:29 #220
38496 Perrin
pi_210578102
Sfeertje.
twitter

[ Bericht 25% gewijzigd door Perrin op 09-09-2023 12:33:57 ]
pi_210578113
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik begrijp hieruit dat je demonstraties stom vindt en dat ze verboden moeten worden? Ze zijn een cruciaal onderdeel van de democratie, het is al een hele opgave om dit van de grond te krijgen in een land als Nederland. We zijn geen Frankrijk waar men al gaat protesteren als de president z'n verkeerde hand heeft opgetild.
Nee hoor, totaal niet. Demonstreren moet altijd (maar niet overal) kunnen/mogen. Hoe die covid-demo's uit elkaar geslagen werden sloeg ook nergens op. Maar laten we niet doen alsof XR ook maar een beetje grote achterban of steun heeft. Het lijkt wat omdat ze een weg blokkeren maar verder stelt het bar weinig voor.
pi_210578117
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:11 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Mooi dit
Gelukkig hebben ze maandag weer alle tijd om bij te komen van al dat gedemonstreer.
pi_210578119
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 08:16 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Maar bijvoorbeeld Europarlementariërs die NU nog voor het gebruik van glyfosfaat stemmen, die zou ik willen vervolgen voor misdaden tegen de mensheid en ecocide. De relatie tussen hersenschade, uitsterven insecten (en indirect dus ook de mens) is helder.
Glyfosfaat is veilig en nodig, en heeft ook helemaal niets met klimaat te maken. Als dat je argument is...
pi_210578124
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:14 schreef Perrin het volgende:
Sfeertje.
[ twitter ]
pi_210578128
quote:
Sfeertje.
[ twitter ]
Een beetje een rave houden midden op de snelweg :') Wat een idioten.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 12:16:50 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210578135
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:15 schreef RipCity het volgende:

[..]
Nee hoor, totaal niet. Demonstreren moet altijd (maar niet overal) kunnen/mogen. Hoe die covid-demo's uit elkaar geslagen werden sloeg ook nergens op. Maar laten we niet doen alsof XR ook maar een beetje grote achterban of steun heeft. Het lijkt wat omdat ze een weg blokkeren maar verder stelt het bar weinig voor.
Je bedoelt die 'demo' waarbij een groep relschoppers een binnenstad onveilig maakten?

Zo lang het geweldloos gebeurt en alle andere alternatieven reeds gepasseerd zijn is er niets mis mee.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210578143
pi_210578144
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Glyfosfaat is veilig en nodig, en heeft ook helemaal niets met klimaat te maken. Als dat je argument is...
Klopt.
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:18:43 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210578167
quote:
Sfeertje.
[ twitter ]
Leuk schoolreisje.
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:19:20 #230
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_210578176
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Demonstreren doe je maar lekker op het Malieveld oid, of blokkeer het Binnenhof. Maar ga niet bewust een weg blokkeren, en dus mensen lastigvallen.
lucifer FTW!!!!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 12:21:06 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210578198
quote:
15s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:19 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]
Demonstreren doe je maar lekker op het Malieveld oid, of blokkeer het Binnenhof. Maar ga niet bewust een weg blokkeren, en dus mensen lastigvallen.
Ja, gewoon demonstraties wegstoppen op dat grasveldje waar niemand er last van heeft. Wat een geniaal idee. Leuk feitje: hebben ze ook al gedaan, werd genegeerd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210578204
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja, gewoon demonstraties wegstoppen op dat grasveldje waar niemand er last van heeft. Wat een geniaal idee. Leuk feitje: hebben ze ook al gedaan, werd genegeerd.
Dus de boodschap slaat niet aan. Jammer maar helaas.
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:23:11 #233
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_210578207
quote:

[..]
Ja, erg jammer voor die kneusjes.
lucifer FTW!!!!
pi_210578216
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je.Bent.Een.Hypocriet.Nattekat.
Zo is de mens. Iedereen is hypocriet
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:23:52 #235
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210578218
80jaar geleden was er ook iemand die zijn idealen doordrukte.
en ik heb ook een auto.
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:25:31 #236
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210578234
lol
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 12:25:49 #237
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210578238
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dus de boodschap slaat niet aan. Jammer maar helaas.
Genegeerd door de media en politiek, precies de twee die bereikt moeten worden om gehoord te worden. Als netjes volgens de regels protesteren niks uithaalt, is dit de logische volgende stap.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210578267
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Genegeerd door de media en politiek, precies de twee die bereikt moeten worden om gehoord te worden. Als netjes volgens de regels protesteren niks uithaalt, is dit de logische volgende stap.
De media geeft ze veel te veel aandacht, dus dat is al een leugen.

De volgende stap is dus democratie omzeilen. Leuk als je dat wil, maar rot dan op naar Iran ofzo.
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:31:48 #239
22565 asco
Los in deze tent
pi_210578282
Wappie TV aan de pool. ❤️🍺

Net speciaal de gasverwarming van het zwembad aangezet. Het water was wat frisjes.
pi_210578292
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De volgende stap is dus democratie omzeilen. Leuk als je dat wil, maar rot dan op naar Iran ofzo.
Democratie omzeilen ze al met ESG.
pi_210578294
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:31 schreef asco het volgende:
Wappie TV aan de pool. ❤️🍺

Net speciaal de gasverwarming van het zwembad aangezet. Het water was wat frisjes.
Lekker man!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 12:34:16 #242
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210578298
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het demonstratierecht is een heel belangrijk recht binnen de democratie. Dat jij er niets van moet hebben moet je helemaal zelf weten, maar dan wil ik je ook niet meer horen over andere onderwerpen. Ordnung muss sein!
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210578303
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het demonstratierecht is een heel belangrijk recht binnen de democratie. Dat jij er niets van moet hebben moet je helemaal zelf weten, maar dan wil ik je ook niet meer horen over andere onderwerpen. Ordnung muss sein!
Je mag niet op de weg demonstreren.
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:35:47 #244
38496 Perrin
pi_210578309
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:34 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Nou en.
pi_210578310
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Prima, ga dan demonstreren.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 12:37:30 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210578317
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:34 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Jammer dan. Het werkt wel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210578323
pi_210578327
quote:
En wat wil je nou precies zeggen met deze infantiele strip?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 12:39:27 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210578328
quote:
Die Linda tussen de protestanten is naar Australië gevlogen, die moeten we eruit pikken :(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210578335
quote:

[..]
Ik denk dat dat nu niet veel anders is.
pi_210578336
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
dan ook niet zeuren als iemand aangereden wordt
pi_210578337
quote:

[..]
Nee hoor want er gaat niks veranderen.
pi_210578343
quote:

[..]
Het werkt niet.
De enige echte.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 12:45:19 #255
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210578359
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:40 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Ik denk dat dat nu niet veel anders is.
Daarom hoor ik het overal in het nieuws en zijn er gesprekken aangekondigd. En lopen er hier meerdere topics over.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210578362
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:39 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Als jij dat niet begrijpt is die strip blijkbaar nog niet infantiel genoeg.
pi_210578370
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:45 schreef Farenji het volgende:

[..]
Als jij dat niet begrijpt is die strip blijkbaar nog niet infantiel genoeg.
Ik vraag je niet wat de strip betekent, ik vraag je wat jij nou precies wil zeggen.
pi_210578422
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Daarom hoor ik het overal in het nieuws en zijn er gesprekken aangekondigd. En lopen er hier meerdere topics over.
Dat wil niet zeggen dat je een effect kan krijgen dat mensen het wel best vinden en gewoon een blokje om rijden.
pi_210578454
Maar dus die mafketels gaan dit net zo lang volhouden totdat de subsidies stop gezet worden? Moeten die mensen dan maandag niet gewoon gaan werken of hebben ze allemaal vakantie genomen?
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:59:32 #260
182233 thedeedster
pi_210578456
quote:

[..]
Tja, sinds wanneer is er een verbod op negeren?

Soms hebben mensen geen boodschap aan jouw boodschap.
pi_210578467
quote:

[..]
Je kan ze voor wat meer aandacht ook aanbieden dat ze jouw huis in brand mogen steken. Of is een demonstratie ineens niet meer zo leuk als de methode jou persoonlijk raakt?
pi_210578501
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 11:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
twitter
pi_210578553
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:59 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tja, sinds wanneer is er een verbod op negeren?

Soms hebben mensen geen boodschap aan jouw boodschap.
Natuurlijk heeft de huidige generatie geen oor voor die boodschap, het gaat geld kosten. Het grote probleem is voor de nabije toekomst. De mensen die nog geboren moeten worden, die hebben het grootste probleem, die gaan de effecten nog veel meer voelen. Die mensen met het probleem opzadelen is een mensenrechtenschending.

Het is een leuk verhaal dat mensen geen boodschap hebben aan de ander, asociaal wegkijken is geen argument en ook geen optie
pi_210578582
Ik vraag me af, hebben ze überhaupt iets bereikt met al die protesten van ze?
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:12:15 #265
38496 Perrin
pi_210578601
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:10 schreef Fietsenrek het volgende:
Ik vraag me af, hebben ze überhaupt iets bereikt met al die protesten van ze?
Dat jij erover praat.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 september 2023 @ 13:14:52 #266
426493 crew  PippenScottie
pi_210578635
Een mooi verhaal over de morele dilemma’s waar de politie mee te maken heeft rondom de klimaatdemonstraties:

https://www.linkedin.com/(...)feed-article-content
My friends all drive horses
pi_210578655
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:59 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar dus die mafketels gaan dit net zo lang volhouden totdat de subsidies stop gezet worden? Moeten die mensen dan maandag niet gewoon gaan werken of hebben ze allemaal vakantie genomen?
Ze gaan rouleren met andere XR leden die nu nog niet meedoen. Aldus XR
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:17:56 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210578672
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Natuurlijk heeft de huidige generatie geen oor voor die boodschap, het gaat geld kosten. Het grote probleem is voor de nabije toekomst. De mensen die nog geboren moeten worden, die hebben het grootste probleem, die gaan de effecten nog veel meer voelen. Die mensen met het probleem opzadelen is een mensenrechtenschending.

Het is een leuk verhaal dat mensen geen boodschap hebben aan de ander, asociaal wegkijken is geen argument en ook geen optie
Er zijn thans in de huidige generatie ook groepen die aan hun lot worden over gelaten, waarvoor de zorg is uitgehold is en nog meer 'bezuinigingen' en 'afschalingen' op de kaart staan: gehandicapten en ouderen.

Geen haan die er naar kraait, voor mensen die er nu al zijn. Misschien toch wat minder sexy en hippe doelgroepen om een weekendje voor de demonstreren.

Dat spreken over 'de generaties na ons' stelt geen reet voor als men het al niet eens kan opbrengen solidair te zijn met mensen die er al zíjn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210578686
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:04 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
[ twitter ]
Heel mooi, dan kunnen de helden van Extinction Rebellion lekker op het terras een biertje gaan drinken.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_210578687
Er wordt nu gevorderd de Utrechtsebaan te verlaten.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 13:20:54 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210578696
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er zijn thans in de huidige generatie ook groepen die aan hun lot worden over gelaten, waarvoor de zorg is uitgehold is en nog meer 'bezuinigingen' en 'afschalingen' op de kaart staan: gehandicapten en ouderen.

Geen haan die er naar kraait, voor mensen die er nu al zijn. Misschien toch wat minder sexy en hippe doelgroepen om een weekendje voor de demonstreren.

Dat spreken over 'de generaties na ons' stelt geen reet voor als men het al niet eens kan opbrengen solidair te zijn met mensen die er al zíjn.
Dit soort reacties weer, manmanman _O-

Er zijn hele grote problemen in dit land ja, maar er moet ergens mee begonnen worden. Doe niet alsof jij zo veel beter bent als de rest, jij zit nu ook thuis. Klimaatverandering is een wereldwijd probleem dat uiteindelijk veel grotere gevolgen gaat krijgen dan wat we met welk ander probleem dan ook gezien hebben. goh, niet zo raar dat in het demonstratieschuwe Nederland uitgerekend dit onderwerp het meeste momentum kan genereren. Maar dat betekent niet dat niemand een neuk geeft om de zorg.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 13:21:05 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210578698
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:19 schreef Tourniquet het volgende:
Er wordt nu gevorderd de Utrechtsebaan te verlaten.
Dat gebeurde een uur geleden al.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:21:52 #273
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210578709
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zijn hele grote problemen in dit land ja, maar er moet ergens mee begonnen worden. Doe niet alsof jij zo veel beter bent als de rest, klimaatverandering is een wereldwijd probleem dat uiteindelijk veel grotere gevolgen gaat krijgen dan wat we met welk ander probleem dan ook gezien hebben. goh, niet zo raar dat in het demonstratieschuwe Nederland uitgerekend dit onderwerp het meeste momentum kan genereren. Maar dat betekent niet dat niemand een neuk geeft om de zorg.
Waar begin jij mee?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 13:23:11 #274
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210578722
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar begin jij mee?
Met niet gaan lopen zeiken over hen die wel wat doen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210578727
quote:

[..]

Leuk altijd dat sentiment. Dat we het voor onze kinderen en kleinkinderen doen enzo hè.
Maar ik durf de voorspelling wel aan dat wanneer het over welvaart gaat, de meeste van onze nakomelingen gewoon compleet schijt hebben aan het wel of niet gebruiken van fossiele brandstoffen. Als mensheid hebben we al vele problemen overwonnen en hebben we ons aan kunnen passen aan de omstandigheden. We moeten naar de toekomst kijken maar dat hoeft niet ten koste van alles te gaan en kinderen gebruiken om dat argument kracht bij te zetten vind ik een heel zwak middel en neigt naar emotionele chantage.

“Als we nu niet stoppen met het gebruiken van fossiele brandstoffen dan is er geen wereld voor onze kinderen meer”.
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:23:56 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210578732
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Precies, dat gezeik bespaar je voor 'boomers' :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210578733
quote:

[..]
Wie is hen en wat doen ze dan?
pi_210578736
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:39 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Het bekende gejammer over hoe natuurrampen zogenaamd allemaal door klimaatverandering komen en dat er daarom geen kritiek mag zijn op deze rebellerende activisten. Het is een nietszeggende en ideologische strip.
quote:

[..]

Dit argument kunnen actievoerders maken bij elke demonstratie. Je kunt dit op elke manier aankleden zoals je wilt, maar van mensenrechtenschending is totaal geen sprake en het is niet aan jou en een aantal klimaatdrammers om te bepalen wat de hele samenleving wel of niet belangrijk moet vinden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210578737
quote:

[..]

Er is altijd een groep die vergeten wordt. Dus we moeten nu en de komende duizend jaar op.de handen gaan zitten.
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:24:20 #280
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210578738
quote:

[..]
Ik ben het volledig met je eens.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_210578741
quote:

[..]

Er zijn hele grote problemen in dit land ja, maar er moet ergens mee begonnen worden. Doe niet alsof jij zo veel beter bent als de rest, jij zit nu ook thuis. Klimaatverandering is een wereldwijd probleem dat uiteindelijk veel grotere gevolgen gaat krijgen dan wat we met welk ander probleem dan ook gezien hebben. goh, niet zo raar dat in het demonstratieschuwe Nederland uitgerekend dit onderwerp het meeste momentum kan genereren. Maar dat betekent niet dat niemand een neuk geeft om de zorg.
Klimaat veranderd al eeuwen dat is geen probleem.
pi_210578747
quote:

[..]

Offers brengen voor de weergoden in een nieuw jasje. Slaat nog steeds aan.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 13:25:29 #283
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210578750
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Leuk altijd dat sentiment. Dat we het voor onze kinderen en kleinkinderen doen enzo hè.
Maar ik durf de voorspelling wel aan dat wanneer het over welvaart gaat, de meeste van onze nakomelingen gewoon compleet schijt hebben aan het wel of niet gebruiken van fossiele brandstoffen. Als mensheid hebben we al vele problemen overwonnen en hebben we ons aan kunnen passen aan de omstandigheden. We moeten naar de toekomst kijken maar dat hoeft niet ten koste van alles te gaan en kinderen gebruiken om dat argument kracht bij te zetten vind ik een heel zwak middel en neigt naar emotionele chantage.

“Als we nu niet stoppen met het gebruiken van fossiele brandstoffen dan is er geen wereld voor onze kinderen meer”.
Het gaat niet eens over je kinderen. Lees nu eens voor de grap even het nieuws door. Noodweer in Griekenland, noodweer in Hong-Kong, lokale hittegolven in Nederland, overstromingen in het Alpengebied, etcetra, etcetra. Je moet wel echt een gigantische plank voor je kop hebben om nu nog te gaan lopen verkondigen dat het wel prima gaat allemaal.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210578751
Zie opeens een hoop mensen lopen en poncho's pakken. Waterwerper in aantocht *O*
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:25:55 #285
182233 thedeedster
pi_210578755
quote:

[..]

Het gaat niet om de inhoud, maar over de vorm. Ook een valide argument geeft je nog geen carte blanche.
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:26:32 #287
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210578764
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef StephanL het volgende:
Zie opeens een hoop mensen lopen en poncho's pakken. Waterwerper in aantocht *O*
Sorry man ik ben toch echt voor de demonstranten
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 september 2023 @ 13:26:59 #288
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210578772
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef StephanL het volgende:
Ze zien er ook wel een beetje oververhit uit, aardig van de politie :Y
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210578773
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het gaat niet eens over je kinderen. Lees nu eens voor de grap even het nieuws door. Noodweer in Griekenland, noodweer in Hong-Kong, lokale hittegolven in Nederland, overstromingen in het Alpengebied, etcetra, etcetra. Je moet wel echt een gigantische plank voor je kop hebben om nu nog te gaan lopen verkondigen dat het wel prima gaat allemaal.
Dit vat zo goed samen waarom je het niet ziet.

Het weer, het klimaat, de aarde, leven op aarde is een proces van miljarden jaren geweest. Dat jij nu op het maniakale af het nieuws over noodweer kunt en wil volgen maakt dat niet ineens anders.

Zoom uit :) Met je plank
pi_210578782
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:26 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Sorry man ik ben toch echt voor de demonstranten
Bedankt, doe ik niks mee :P

Dat mag natuurlijk
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:28:02 #291
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210578786
Misschien moet ik me ook aansluiten :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_210578787
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit argument kunnen actievoerders maken bij elke demonstratie. Je kunt dit op elke manier aankleden zoals je wilt, maar van mensenrechtenschending is totaal geen sprake en het is niet aan jou en een aantal klimaatdrammers om te bepalen wat de hele samenleving wel of niet belangrijk moet vinden.
Eens, het is inderdaad geen goed of valide argument

Er is wel spraken van een mensenrechtenschending, dat jij het daar mee oneens zou zijn stond van te voren al vast.
pi_210578789
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:28 schreef Puzzie het volgende:
Misschien moet ik me ook aansluiten :@
je lijkt wel de doelgroep ja
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:28:35 #294
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210578793
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Word jij nooit moe van jezelf?
Ga eens op de inhoud in.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:28:44 #295
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210578796
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:28 schreef aTypisch het volgende:

[..]
je lijkt wel de doelgroep ja
Mooi die aanname
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_210578797
quote:

[..]

Waar heb je het over? Er wordt van alles gedaan aan klimaatverandering. Hier is men al decennia mee bezig en elk jaar worden er nieuwe stappen gezet om nog duurzamer te kunnen leven. 'Er moet ergens mee begonnen worden' haha :').

Veel van dit soort demonstranten die nu staan te schuimbekken bij de A12 zijn trouwens hilarisch genoeg tegen kernenergie, één van de schoonste vormen van energie, wat eigenlijk genoeg zegt over hoe serieus men echt is. Voor velen van deze idioten is 'klimaatverandering' slechts een Paard van Troje.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210578799
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Het gaat niet om de inhoud, maar over de vorm. Ook een valide argument geeft je nog geen carte blanche.
Wat is in dit geval de carte blanche? Kan je die wat concreter maken?
  zaterdag 9 september 2023 @ 13:29:00 #298
38496 Perrin
pi_210578800
Waterkanon, lekker.
pi_210578804
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:59 schreef Vliegbaard het volgende:
Denk dat 99% uit werkschuw tuig bestaat
pi_210578805
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Oh ja, al die bosbranden in Griekenland waar de Griekse overheid bijna 80 mensen voor heeft gearresteerd op verdenking van brandstichting op verscheidene plekken, ja, dat is echt klimaatverandering hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')