elke dag vanaf 9 september, ik hoop dat ze die mongolen er vanaf slepen, ketting om de enkels en slepen maarquote:1800 burgers doen oproep voor A12 blokkade Extinction Rebellion
Ruim 1800 mensen doen vandaag een oproep in de Volkskrant om op 9 september naar de eerste dag van de nieuwe A12-blokkade van klimaatactiegroep Extinction Rebellion (XR) in Den Haag te komen.
"Vandaag doen 1841 bezorgde burgers een oproep: kom naar de A12-blokkade van Extinction Rebellion!", staat in een paginagrote advertentie in de Volkskrant. In de oproep verwijzen de burgers naar de veroordeling door de rechtbank in Den Haag van zeven klimaatactivisten vanwege opruiing begin deze maand.
Zeven klimaatactivisten riepen op sociale media andere mensen mee te doen aan de A12-blokkade van XR op 28 januari. Dat is gevaarlijk en strafbaar, stelde het OM, dat de oproepen daarom opruiing vond. In totaal stonden acht klimaatactivisten terecht. Een verdachte is vrijgesproken. Vijf van hen kregen een taakstraf van 30 uur, de andere twee kregen een taakstraf van 60 uur.
XR liet na de uitspraak van de rechter meteen weten in hoger beroep te gaan. "Deze uitspraak is een ondermijning van de democratische rechtstaat", zei advocaat Willem Jebbink.
Elke dag demonstreren
Klimaatactivisten van XR dreigen vanaf 9 september elke dag de A12 in Den Haag te blokkeren. De klimaatactiegroep stelt pas te stoppen met de blokkades als de overheid alle subsidies aan de fossiele industrie afschaft.
Extinction Rebellion heeft de Utrechtsebaan op de A12 al zeven keer eerder geblokkeerd. XR wijst erop dat Nederland al meer dan tien jaar geleden beloofde om uiterlijk in 2020 subsidies stop te zetten die schade aan het milieu opleveren. "Zolang het kabinet weigert te luisteren, zijn we gedwongen actie te voeren", zei Amber Daal van Extinction Rebellion eerder.
Je link is stuk.quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zijn de klimaatgekkies allemaal weer terug van de vliegvakantie?
https://pnws.be/klimaatac(...)sorry-we-zaten-bali/
Ook weer een van die typische non argumenten... Zie je wel! Ze doen het voor de show, ze doen het om te deugen! Je hoeft geen vegan te zijn om van de overheid te eisen dat ze stoppen met belastingvoordelen voor de fossiele brandstof industrie.quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ach, als we niet werkende Belgische sites en Duitse sites nodig hebben om gedrag te bekritiseren dan zal het wel over grote uitzonderingen gaan.quote:
Hypocriet of schijnheilig geeft aan dat iemand zich anders voordoet dan hij of zij in werkelijkheid is. Hypocriet zijn is huichelachtig, vals of geveinsd gedrag.quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:48 schreef qajariaq het volgende:
[..]
[..]
Ach, als we niet werkende Belgische sites en Duitse sites nodig hebben om gedrag te bekritiseren dan zal het wel over grote uitzonderingen gaan.
Non argument? Practice what you preach. Wat klopt daar niet aan?quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:42 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Ook weer een van die typische non argumenten... Zie je wel! Ze doen het voor de show, ze doen het om te deugen! Je hoeft geen vegan te zijn om van de overheid te eisen dat ze stoppen met belastingvoordelen voor de fossiele brandstof industrie.
Het is prachtig als ieder individu heel duurzaam gaat leven, maar alleen de overheid kan echte verandering bewerkstelligen.
Ook:
https://knowyourmeme.com/memes/we-should-improve-society-somewhat
De echte slimme, vooruitdenkende 50-er heeft natuurlijk geen kinderen en denkt het zal mijn tijd wel duren.quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:28 schreef Poolbal het volgende:
En dan heb je mensen die het dus geen moer kan schelen dat de toekomst van hun kinderen er slecht uit ziet. "Ben 50,'t zal mijn tijd wel duren haha! Klimaatdrammers moete ze van de weg sleuren!" Benieuwd wat hun kinderen daar van vinden.
50 lentes hier, maar was Fortuin die ook een taart heeft gehad toch. Hij nam het wel sportief op als ik me goed herinner. Dat 'ie erna is gemold heel triest, maar staat los van taartgooiers natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Niet mijn OP
[..]
Niels was waarschijnlijk nog niet geboren toen
Dat staat er niet los van, eerste stap in de geweldspiraal.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
50 lentes hier, maar was Fortuin die ook een taart heeft gehad toch. Hij nam het wel sportief op als ik me goed herinner. Dat 'ie erna is gemold heel triest, maar staat los van taartgooiers natuurlijk.
Was te verwachten deze.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:11 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Dat staat er niet los van, eerste stap in de geweldspiraal.
Waarom dan een kansloze protestactie? Als het probleem écht zo groot is, waarom dan niet een revolutie? Bestorm de Kamer ofzo.quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:28 schreef Poolbal het volgende:
Overigens zijn er dus allemaal wetenschappelijke organisaties en overheidsinstanties, tot aan de VN toe die roepen dat we diep in de problemen zitten.
De mogelijkheid dat het één groot complot is, waar zelfs het weer aan mee doet, negeer ik maar even. Ik ga er voor het gemak van uit dat wat zij zeggen klopt: onze nabije toekomst en zeker dat van onze kinderen ziet er niet positief uit. Heel zacht gezegd. We kunnen er wat aan doen, we kunnen ons inzetten voor een toekomst voor onze kinderen. Maar het gebeurt amper. Echte verandering is er niet, zien we aan de nog steeds toenemende uitstoot.
En dus eisen mensen dat de overheid er wél iets aan doet. Voor hun eigen toekomst en dat voor hun kinderen. Ik kan daar alleen maar respect voor hebben.
En dan heb je mensen die het dus geen moer kan schelen dat de toekomst van hun kinderen er slecht uit ziet. "Ben 50,'t zal mijn tijd wel duren haha! Klimaatdrammers moete ze van de weg sleuren!" Benieuwd wat hun kinderen daar van vinden.
Heb je ooit gekeken hoe mensen over het algemeen naar 'kick out zwarte piet' kijken?quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:18 schreef Poolbal het volgende:
"Je wint geen sympathie!", zei de aspirant sympathisant. Zei men ook over 'kick out zwarte piet' en here we are.
Oh de taart werkte niet. Ik neem maar een pistool de volgende keer.quote:
Een correcte beschrijving van de geschiedenis idd.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Oh de taart werkte niet. Ik neem maar een pistool de volgende keer.![]()
De stepping-stone theorie (die overigens niet klopt). Iedere alcoholist is met moedermelk begonnen dus daar heb je je bewijs. :-)quote:Was te verwachten deze.
Wat een ongelooflijke bullshit. Taarten in verband brengen met kogels. Je bent niet goed snik.
Taarten in gezichten? Dan ben je gewoon terug bij af.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:12 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Was te verwachten deze.
Wat een ongelooflijke bullshit. Taarten in verband brengen met kogels. Je bent niet goed snik.![]()
Ja, dat bedacht ik me later ook. Er zijn al volwassenen die niet eens geboren waren toen Fortuyn vermoord werd. En die groep wordt natuurlijk elk jaar groterquote:Op vrijdag 8 september 2023 18:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Niet mijn OP
[..]
Niels was waarschijnlijk nog niet geboren toen
Ik ben oud genoeg om me aan meer mensen te herinneren die dachten de waarheid in pacht te hebben en voor een hoger doel te strijden. Van RAF naar CCC tot RARA en NSU.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, dat bedacht ik me later ook. Er zijn al volwassenen die niet eens geboren waren toen Fortuyn vermoord werd. En die groep wordt natuurlijk elk jaar groter
Ik geef zoveel om m'n kinderen dat ik ze het verwekken heb bespaard.quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:28 schreef Poolbal het volgende:
Overigens zijn er dus allemaal wetenschappelijke organisaties en overheidsinstanties, tot aan de VN toe die roepen dat we diep in de problemen zitten.
De mogelijkheid dat het één groot complot is, waar zelfs het weer aan mee doet, negeer ik maar even. Ik ga er voor het gemak van uit dat wat zij zeggen klopt: onze nabije toekomst en zeker dat van onze kinderen ziet er niet positief uit. Heel zacht gezegd. We kunnen er wat aan doen, we kunnen ons inzetten voor een toekomst voor onze kinderen. Maar het gebeurt amper. Echte verandering is er niet, zien we aan de nog steeds toenemende uitstoot.
En dus eisen mensen dat de overheid er wél iets aan doet. Voor hun eigen toekomst en dat voor hun kinderen. Ik kan daar alleen maar respect voor hebben.
Ik was rond de 25 toen. Zijn echte naam was trouwens Fortuin, maar die had hij voor het deftige opgeleukt naar Fortuyn.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, dat bedacht ik me later ook. Er zijn al volwassenen die niet eens geboren waren toen Fortuyn vermoord werd. En die groep wordt natuurlijk elk jaar groter
Fortuijn was zijn echte naam.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:12 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik was rond de 25 toen. Zijn echte naam was trouwens Fortuin, maar die had hij voor het deftige opgeleukt naar Fortuyn.
Deze maatschappij is zo opgezet dat je alleen duurzaam leeft als je naakt rondloopt in een ton, maar als je naakt rondloopt in een ton neemt niemand je serieus. (niet mijn quote)quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:02 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Non argument? Practice what you preach. Wat klopt daar niet aan?
En neem geen kinderen als je zo begaan bent met het milieu.
Mee eens en ik kan niemand verwijten vooral aan eigen hachie en comfort te denken. Ik zou alleen van mens tot mens vragen om zich meewerkend en empathisch op te stellen. Maar ieder is vrij dat niet te doen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:03 schreef asco het volgende:
[..]
De echte slimme, vooruitdenkende 50-er heeft natuurlijk geen kinderen en denkt het zal mijn tijd wel duren.![]()
Ik hoop dat ze ze morgen wel van de weg af sleuren. Mooi tussendoor-amusement voor aan mijn zwembad morgen, cocktailtje erbij.![]()
Zin an.
Het probleem is zo groot.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom dan een kansloze protestactie? Als het probleem écht zo groot is, waarom dan niet een revolutie? Bestorm de Kamer ofzo.
So true. En de overheid blijft maar naar de burger wijzen terwijl ze gewoon het juiste beleid moeten uitstippelen. Maar oh oh de economie! Optiefen met die fossiele subsidies, optiefen met ziekmakende fabrieken. Boeren aan banden leggen en inkrimpen. Wel netjes regelen aka betalen. Oh en doe eens wat aan plastic. Verpakkingsmateriaal moet meer aan banden worden gelegd. Plastic in plastic in plastic. Kom op zeg!quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:09 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Deze maatschappij is zo opgezet dat je alleen duurzaam leeft als je naakt rondloopt in een ton, maar als je naakt rondloopt in een ton neemt niemand je serieus. (niet mijn quote)
Als je in deze maatschappij duurzaam wilt eten, kleden, spullen gebruiken dan vraagt dat continu studie en dan nog houden bedrijven je voor de gek (greenwashing). De meest radicale activist kan je betrappen op niet duurzame activiteiten - maar maakt dat hun boodschap minder waar?
Publieke figuren die een belangrijke rol spelen in de verandering mogen van mij gerust wat meer vliegen omdat het effect van hun acties belangrijker is.
Maar het zal een geruststelling zijn dat bij XR men praktisch alleen vegan eet op bijeenkomsten en materiaal voor borden en banners in bijeenkomsten gemaakt wordt van oud hout ed.
Iedereen is welkom, ook mensen die vlees eten en veel vliegen om mee te demonstreren. Echt verandering komt niet van mij die een korte bom print in de AH, maar van de overheid die sectoren reguleert.
En toch is zwarte Piet bijna overal veranderd. En 95% van NL vond de actie bij de intocht belachelijk en verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je ooit gekeken hoe mensen over het algemeen naar 'kick out zwarte piet' kijken?
Ik zou eerst wat aan de racistische en seksistische misse en visie van je club doen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:22 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Het probleem is zo groot.
Tja, een tijdje geleden was dat even onderwerp van discussie op een debatavond met veel ophef tot gevolg. Want wie weet grijpt iemand dat debat aan om geweld te plegen. *
XR kiest voor de vreedzame aanpak met burgerlijke ongehoorzaamheid omdat dat in principe effectief is. Of we op tijd zijn om nog meaningful change te maken.. We gaan het meemaken.
* wat toch ook interessant is, is dat er met de huidige opwarming al veel doden vallen, direct en indirect. En dat dat met 2-3 graden nog veel erger zal zijn. Want iedere extra graad warmer is niet lineair kutter, maar veel kutter. Dus al die toekomstige doden, die we in theorie kunnen voorkomen, accepteren we wel.
Change by design of change by disaster, that's the question.quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:24 schreef Perox het volgende:
[..]
So true. En de overheid blijft maar naar de burger wijzen terwijl ze gewoon het juiste beleid moeten uitstippelen. Maar oh oh de economie! Optiefen met die fossiele subsidies, optiefen met ziekmakende fabrieken. Boeren aan banden leggen en inkrimpen. Wel netjes regelen aka betalen. Oh en doe eens wat aan plastic. Verpakkingsmateriaal moet meer aan banden worden gelegd. Plastic in plastic in plastic. Kom op zeg!
Tel je morgen even het aantal aanwezigen met mobiele telefoontjes?quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:30 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Change by design of change by disaster, that's the question.
Ik zou heel graag willen dat we met zijn allen zeggen: "iedereen, het zuigt apenballen, we hadden het fantastisch, maar we gaan veel soberder leven. We gaan de extremen van onze consumptie rap afbouwen via deze en die methode en we zorgen dat iedereen tenminste eten en een dak heeft. Intussen proberen we tot een nieuwe, meer duurzame economie te komen met elkaar"
Aldus Rob Jetten. Maar dat gaat nooit gebeuren.
Ik heb het gelezen (ze vinden dat de witte man een systeem van uitbuiting van natuur en mens heeft opgezet) en dit ook lokaal ter discussie gesteld. Ik heb er mijn kanttekeningen bij en vind het contraproductief om op te richten.quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zou eerst wat aan de racistische en seksistische misse en visie van je club doen.
In ieder geval nog nooit op een partij die a priori hele volksstammen criminaliseert op basis van ras en geslacht nee.quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:37 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen (ze vinden dat de witte man een systeem van uitbuiting van natuur en mens heeft opgezet) en dit ook lokaal ter discussie gesteld. Ik heb er mijn kanttekeningen bij en vind het contraproductief om op te richten.
Maar voor mij is dat van minder belang, de urgentie en concrete aanpak van klimaat doen ze goed. Ik merk ook weinig ervan in de praktijk en verwacht dat dat verwatert met meer instroom.
Tja, heb je ooit op een politieke partij gestemd waar je het met alles eens bent? Vast niet, maar ze kregen wel je stem.
Ach, als de mens over 200 jaar nog bestaat zijn WIJ en onze denkwijzen en struggles toch allang vergeten.quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:12 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Mee eens en ik kan niemand verwijten vooral aan eigen hachie en comfort te denken. Ik zou alleen van mens tot mens vragen om zich meewerkend en empathisch op te stellen. Maar ieder is vrij dat niet te doen.
https://knowyourmeme.com/memes/we-should-improve-society-somewhatquote:Op vrijdag 8 september 2023 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tel je morgen even het aantal aanwezigen met mobiele telefoontjes?
En nee, Dhr. Jetten gaat echt geen genoegen nemen met enkel eten en een dak.
Door op een stuk asfalt te gaan zitten?quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:39 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Ik ben het op dat vlak niet met ze eens nee. Maar ook helemaal niet bang voor.quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
In ieder geval nog nooit op een partij die a priori hele volksstammen criminaliseert op basis van ras en geslacht nee.
Een stap terug hoeft niet als we maar wat minder naar de rand van die klif zouden rennen zou al heel wat waard zijn. Maar je bent wel iets op het spoor want juist de "economische belangen" en het "welvaartsbelang" zouden dit in de weg staan. Dit is natuurlijk feitelijk een heel ander belang wat hier speelt.quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Toon ons echt de weg.
Trek terug uit de wereld en richt een commune op waarin je aantoont dat het echt menes is met minderen van consumptie; laat ons zien dat het mogelijk is om zonder de huidige 'luxe en comfort' te leven; vernietig je laptop en telefoon, groei je eigen voedsel, weg met airco en verwarming, reis enkel nog te voet, maak je eigen kleren.
Laat zien dat het werkt.
Dat ik er allemaal een hard hoofd in heb is omdat diezelfde Jettens óók graag hebben dat je als Nederlander een uur of 40 per week rendeert, 24 uur per dag bereikbaar bent, een leven lang leert en dat allemaal juist doet omdat dat goed is voor de economie en 'welvaart'.
[ afbeelding ]
Bingo.quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:56 schreef Perox het volgende:
[..]
Een stap terug hoeft niet als we maar wat minder naar de rand van die klif zouden rennen zou al heel wat waard zijn. Maar je bent wel iets op het spoor want juist de "economische belangen" en het "welvaartsbelang" zouden dit in de weg staan. Dit is natuurlijk feitelijk een heel ander belang wat hier speelt.
Het systeem van uitbuiting van mens en natuur is natuurlijk wel waar het hier om gaat, het is jammer dat die scherpe vaststelling dan wordt gecombineerd met zo'n term als "de witte man".
Maar niet omdat men van gedachten veranderd is over kick out zwarte piet. Dat was mijn vraag.quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:25 schreef Poolbal het volgende:
[..]
En toch is zwarte Piet bijna overal veranderd.
Dit is niet de discussie voor dit topic. Hebben we al elders gehad.quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Toon ons echt de weg.
Trek terug uit de wereld en richt een commune op waarin je aantoont dat het echt menes is met minderen van consumptie; laat ons zien dat het mogelijk is om zonder de huidige 'luxe en comfort' te leven; vernietig je laptop en telefoon, groei je eigen voedsel, weg met airco en verwarming, reis enkel nog te voet, maak je eigen kleren.
Laat zien dat het werkt.
Dat ik er allemaal een hard hoofd in heb is omdat diezelfde Jettens óók graag hebben dat je als Nederlander een uur of 40 per week rendeert, 24 uur per dag bereikbaar bent, een leven lang leert en dat allemaal juist doet omdat dat goed is voor de economie en 'welvaart'.
[ afbeelding ]
Helemaal prima.quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:03 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Dit is niet de discussie voor dit topic. Hebben we al elders gehad.
We staan nog een laatste keer voor de keuze: change by design of change by disaster. Ik, en de demonstranten morgen, vinden dat we in ieder geval niet door moeten gaan met datgene wat ons sneller richting disaster drijft.
Voorlopig niet, en er is ook geen enkele reden om te denken dat dat verandert. En het duurt dus ook lang, al die doden die gaan vallen neem je voor lief?quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:22 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Het probleem is zo groot.
Tja, een tijdje geleden was dat even onderwerp van discussie op een debatavond met veel ophef tot gevolg. Want wie weet grijpt iemand dat debat aan om geweld te plegen. *
XR kiest voor de vreedzame aanpak met burgerlijke ongehoorzaamheid omdat dat in principe effectief is.
Preventief rellen om doden te voorkomen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Voorlopig niet, en er is ook geen enkele reden om te denken dat dat verandert. En het duurt dus ook lang, al die doden die gaan vallen neem je voor lief?
Dus waarom niet gewoon geweld nu, om die doden die je nu al ziet aankomen te voorkomen?
Nou ja waarom nietquote:Op vrijdag 8 september 2023 22:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Preventief rellen om doden te voorkomen..
Wel een creatieve club jullie hoor haha
Ok, en dan kom je terug van een demonstratie met een blauw oog en een bloedneus. Zeg je dan tegen je moeder: "Zo, weer 35 doden voorkomen vandaag"quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou ja waarom nietAls je echt denkt dat er over een paar jaar miljoenen doden gaan vallen ofzo dan is een relletje nu om dat te voorkomen het toch wel waard?
Zo denk ik er eigenlijk ook wel over. Dan blijft de vraag over wat kan je doen om iets te bereiken zonder je in te laten met die andere bagger? Radicale actie is wel degelijk nodig denk ik. Anders moddert het hele gebeuren nog jaren door tot het te laat is. Er is een gedeelte technische vooruitgang dat ons kan helpen maar dat zal niet alle problemen oplossen lijkt me. Er moet dus e.e.a. worden afgedwongen, en dankzij lobbyisme gaat dit voorlopig niet gebeuren (op de normale manier).quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bingo.
Het ruikt meer naar politiek, en dan vooral van de progressieve woke variant. Zolang zo'n club zich als zodanig manifesteert, hoef ik er in ieder geval niets mee te maken te hebben. Want gegarandeerd krijg je naast donderpreken over klimaat ook de hele Wekkeriaanse en Luytendijkse intersectionele bagger erbij (hetgeen ook gewoon wordt aangegeven op hun website).
Als iemand die nog nooit gevlogen heeft, nauwelijks auto rijdt, niet eens West-Europa is uitgeweest en die gewoon z'n leven probeert te leiden met de ethische baggage van huis uit, ben ik wel een beetje klaar met dat belerende toontje over 'de witte man' en al mijn 'privileges'.
Als daardoor de revolutie begint wel jaquote:Op vrijdag 8 september 2023 22:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ok, en dan kom je terug van een demonstratie met een blauw oog en een bloedneus. Zeg je dan tegen je moeder: "Zo, weer 35 doden voorkomen vandaag"
Omdat @Poolbal in de kern gewoon een goed hart heeft en van daar uit handelt. Daar ben ik van overtuigd. En ideologische ijver voor rechtvaardige zaken hebben juich ik enkel toe. Mijn probleem zit meer bij het overstijgend politieke aspect van die vereniging.quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Voorlopig niet, en er is ook geen enkele reden om te denken dat dat verandert. En het duurt dus ook lang, al die doden die gaan vallen neem je voor lief?
Dus waarom niet gewoon geweld nu, om die doden die je nu al ziet aankomen te voorkomen?
Nee, change by nature.quote:Op vrijdag 8 september 2023 21:30 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Change by design of change by disaster, that's the question.
De mensheid zet de natuur al millennia lang naar haar hand man wat lul je nou.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, change by nature.
De XR-beweging heeft de illusie dat de mensheid voor God kan spelen. Dat tig miljarden voor 0 komma bijna niks minder opwarming op wereldschaal iets uitmaakt.![]()
Aanpassing aan veranderende omstandigheden lijkt mij realistischer. Daarbij is aanpak van fossiele uitstoot natuurlijk ook een speerpunt. En dat moet ook op werreldschaal een item zijn.
Maar menen dat je de natuur naar je hand kunt zetten??? Godcomplex.
Vastketenen aan het hoofdkantoor van XR. Iedere dag de huizen van de leiders van XR blokkeren net zolangquote:Op vrijdag 8 september 2023 22:22 schreef Perox het volgende:
[..]
Zo denk ik er eigenlijk ook wel over. Dan blijft de vraag over wat kan je doen om iets te bereiken zonder je in te laten met die andere bagger? Radicale actie is wel degelijk nodig denk ik. Anders moddert het hele gebeuren nog jaren door tot het te laat is. Er is een gedeelte technische vooruitgang dat ons kan helpen maar dat zal niet alle problemen oplossen lijkt me. Er moet dus e.e.a. worden afgedwongen, en dankzij lobbyisme gaat dit voorlopig niet gebeuren (op de normale manier).
En dat levert niks op. Logisch ook. Want de natuur laat zich niet leiden naar wat de mens voor ogen heeft.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:25 schreef viagraap het volgende:
[..]
De mensheid zet de natuur al millennia lang naar haar hand man wat lul je nou.
Het is een mix. Daar moet je serieus mee omgaan. Maar wij als mensen hebben het tot nu toe echt slecht gedaan. Dan moet je korten op mensen......waar leggen we de lat?quote:Op zaterdag 9 september 2023 02:01 schreef Montagui het volgende:
[..]
En dat levert niks op. Logisch ook. Want de natuur laat zich niet leiden naar wat de mens voor ogen heeft.
De mens poogt. maar de natuur doet (en bepaalt).
Waarom niet? Het zou voor de leefbaarheid op aarde (in z'n algemeenheid) een zegen zijn als de mensheid verdwijnt. Dus hoe sneller we naar disaster (uitsterven van de mens) gaan hoe beter dat voor de aarde is. Waarom zou je dan de periode dat de mens op aarde kan leven willen verlengen?quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:03 schreef Poolbal het volgende:
We staan nog een laatste keer voor de keuze: change by design of change by disaster. Ik, en de demonstranten morgen, vinden dat we in ieder geval niet door moeten gaan met datgene wat ons sneller richting disaster drijft.
Klimaatverandering an sich is dan ook helemaal geen issue inderdaad. De natuur en alle flora en fauna passen zich er uiteindelijk wel weer op aan. Het is vooral op termijn een issue voor het leven van de mens op aarde.quote:Op zaterdag 9 september 2023 02:01 schreef Montagui het volgende:
En dat levert niks op. Logisch ook. Want de natuur laat zich niet leiden naar wat de mens voor ogen heeft.
De mens poogt. maar de natuur doet (en bepaalt).
Zoals het nu gaat schaden we de natuur enorm. Het is geen issue? Dan ben je werkelijk niet goed bij je hoofd.quote:Op zaterdag 9 september 2023 02:21 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Klimaatverandering an sich is dan ook helemaal geen issue inderdaad. De natuur en alle flora en fauna passen zich er uiteindelijk wel weer op aan. Het is vooral op termijn een issue voor het leven van de mens op aarde.
Wij (de mensheid) doet wat ze doet. Het is een mix.quote:Op zaterdag 9 september 2023 02:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is een mix. Daar moet je serieus mee omgaan. Maar wij als mensen hebben het tot nu toe echt slecht gedaan. Dan moet je korten op mensen......waar leggen we de lat?
We hebben nu geen oplossing in het westen voor het opvangen van arme mensen. Het gaat niet om even een krimp. We zijn er met veel te veel. De grote groep komt nog. En terecht. Zou ik ook doen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 02:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Wij (de mensheid) doet wat ze doet. Het is een mix.
Je kan dan debateren over de weg die leidt naar nog meer welvaart/overleving van de mensheid (voor wie?), of dat we even pas op de plaats moeten maken (om e.e.a. in evenwicht te krijgen), of zelfs even naar krimp (zodat de natuur zich op een natuurlijke (en voor de mensheid) wijze kan herstellen);
De Georgia guidestones. opgericht in 1980 gaven daarvoor al een hint, maar toevallig nu vernietigd.
Ik ook, raar dat linkse mensen dat niet snappen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 02:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
We hebben nu geen oplossing in het westen voor het opvangen van arme mensen. Het gaat niet om even een krimp. We zijn er met veel te veel. De grote groep komt nog. En terecht. Zou ik ook doen.
Maar het ligt wel vooral bij ons een echt goed plan te hebben. Dat hebben we totaal niet. Ook in Afrika niet echt. Ook niet als de oorlog met Oekraïne mis gaat. We staan erg wankel nu.quote:Op zaterdag 9 september 2023 02:50 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik ook, raar dat linkse mensen dat niet snappen.
Als je waar je woont niet kan rondkomen, geen toekomst hebt, dan ga je natuurlijk naar daar waar je heb beter zou kunnen hebben.
Logisch.
Heeft dan niks te maken met oorlog of geaardheid, puur economisch. Desnoods fingeer je dan 'oorlog' of ' geaardheid', etc.
En dat is gewoon kut voor de degene die echte vluchtelingen om die redenen zijn.
We hoeven ook niet per se een plan te hebben. Het is wel fijn, maar niet essentieel.quote:Op zaterdag 9 september 2023 02:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maar het ligt wel vooral bij ons een echt goed plan te hebben. Dat hebben we totaal niet. Ook in Afrika niet echt. Ook niet als de oorlog met Oekraïne mis gaat. We staan erg wankel nu.
Het zou wat rust kunnen geven. Al is het onzin. Gewoon een mooi verhaal. En dan "whap" it's over".quote:Op zaterdag 9 september 2023 03:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
We hoeven ook niet per se een plan te hebben. Het is wel fijn, maar niet essentieel.
Eisen dat er kernenergiecentrales gebouwd worden.quote:Op vrijdag 8 september 2023 19:14 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom dan een kansloze protestactie? Als het probleem écht zo groot is, waarom dan niet een revolutie? Bestorm de Kamer ofzo.
Ik zette Rob Jette er voor de grap achter. Omdat FvD Nederland een error krijgt zodra ze hem ergens zien.quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Helemaal prima.
Maar denk jij echt dat uitgerekend een Rob Jetten op een houtje gaat bijten?
Ik vind het wel een interessante discussie, al begrijp ik waarom we hem uit de weg gaan.quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We kunnen in ieder geval stoppen met datgene wat de verandering veroorzaakt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, change by nature.
De XR-beweging heeft de illusie dat de mensheid voor God kan spelen. Dat tig miljarden voor 0 komma bijna niks minder opwarming op wereldschaal iets uitmaakt.![]()
Aanpassing aan veranderende omstandigheden lijkt mij realistischer. Daarbij is aanpak van fossiele uitstoot natuurlijk ook een speerpunt. En dat moet ook op werreldschaal een item zijn.
Maar menen dat je de natuur naar je hand kunt zetten??? Godcomplex.
Het is heel eenvoudig. Iedereen die dit goed vindt of er zelfs aan meedoet maar stond te schreeuwen en te krijsen toen boer Harms het deed is af.quote:Op zaterdag 9 september 2023 00:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Als protesten in lijn met overheidsbeleid dan is ineens alles geoorloofd en in sommige gevallen gaan ambtenaren zelfs knielen 😂
Het is jammer dat 'rechts' dit probleem zo lang heeft genegeerd en door 'links' heeft laten kapen.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat @:Poolbal in de kern gewoon een goed hart heeft en van daar uit handelt. Daar ben ik van overtuigd. En ideologische ijver voor rechtvaardige zaken hebben juich ik enkel toe. Mijn probleem zit meer bij het overstijgend politieke aspect van die vereniging.
Denk je dat NL alleen het verschil gaat maken? Dat wij het klimaat gaan redden?quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:28 schreef Poolbal het volgende:
Leuk die eerste retorische vraag. Die vraag kan je ook jezelf stellen als het gaat om zwerfafval op straat of langs de weg. Of jij alleen het verschil gaat maken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 08:43 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Denk je dat NL alleen het verschil gaat maken? Dat wij het klimaat gaan redden?
En geloof jij dat andere landen zich ook willen/kunnen aanpassen?
De nog grotere vervuilers op deze planeet?
Boer Harms stond er zodat hij door kan blijven gaan met het slopen van de natuur en het mishandelen van dieren. Dat vind ik nogal een verschil.quote:Op zaterdag 9 september 2023 08:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is heel eenvoudig. Iedereen die dit goed vindt of er zelfs aan meedoet maar stond te schreeuwen en te krijsen toen boer Harms het deed is af.
Ik was er toen tegen en ik ben er nu tegen.
Het demonstratierecht gaat niet over de inhoud van de boodschap. Sterker nog, het demonstratierecht is er juist voor die mening die de zittende macht niet zint.quote:Op zaterdag 9 september 2023 08:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Boer Harms stond er zodat hij door kan blijven gaan met het slopen van de natuur en het mishandelen van dieren. Dat vind ik nogal een verschil.
quote:Op zaterdag 9 september 2023 08:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Boer Harms stond er zodat hij door kan blijven gaan met het slopen van de natuur en het mishandelen van dieren. Dat vind ik nogal een verschil.
Dat wijf heeft zoveel bossen vermoord met haar vliegtrips dat ze beter bomen kan gaan aanplanten als op de snelweg liggen. Hypocriete mongolen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:01 schreef ReplaR het volgende:
We hebben er weer een hoor:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Wat een huichelaars heb je toch ook, hebben die mensen dat zelf niet door? Of wat is dat?quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:01 schreef ReplaR het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Kijk, en zulke figuren zal ik, en terecht nog meer, nooit serieus nemen. Er zijn er zat die haar gedrag wel weer goed praten maar ze kon toch beter maar niks zeggen in haar geval ..quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:01 schreef ReplaR het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Bij jetlag kun je het best uitrusten op de A12.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:01 schreef ReplaR het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Ook echt gewoon een week geledenquote:Op zaterdag 9 september 2023 09:01 schreef ReplaR het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
"Ja maar het vliegtuig ging toch al".quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat een huichelaars heb je toch ook, hebben die mensen dat zelf niet door? Of wat is dat?
En blijft opmerkelijk dat het weer een typisch blank feestje gaat worden.
Ik denk dat die splitsing in een actievoerende en constructieve tak contraproductief is.quote:Op zaterdag 9 september 2023 08:42 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Het is jammer dat 'rechts' dit probleem zo lang heeft genegeerd en door 'links' heeft laten kapen.
Als ik zelf een XR zou opzetten, Poolbal Rebellion, zou ik:
- geen identity politics in het gedachtegoed
- een rebellerende tak, want dat is bewezen effectief en in verhouding tot het probleem
- een constructieve tak, voor mensen die wat willen doen en niet van demonstreren houden. Bijvoorbeeld: heel Nederland volplanten (op ecologisch verantwoorde wijze).
Ik zal bovenstaande ook binnen XR aankaarten. Er is een werkgroep lange termijn strategie. Ik verwacht niet dat ze er in meegaan, laat staan een naamsverandering naar Poolbal Rebellion.
Zo hypocriet zie je ze niet vaak.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:01 schreef ReplaR het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Godver.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:01 schreef ReplaR het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Maar wat gelooft die XR nu?quote:Op zaterdag 9 september 2023 08:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Leuk die eerste retorische vraag. Die vraag kan je ook jezelf stellen als het gaat om zwerfafval op straat of langs de weg. Of jij alleen het verschil gaat maken.
Enorm veel landen zijn zich aan het aanpassen, ook VS en China. China bouwt wel kolencentrales, ondertussen groeit daar de duurzame energie sneller dan de rest van de wereld
Omdat Nederland en Europa maar klein zijn. Moeten we dus maar niks doen? Kan een China ook zeggen, iedereen is een klein onderdeel
Dat is helemaal niet aan jou om te bepalen wat wel en niet een boodschap voor het demonstratierecht mag zijn.quote:Op zaterdag 9 september 2023 08:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
XR eist ook onrealistische dingen omdat ze op die manier in het nieuws blijven.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:27 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Maar wat gelooft die XR nu?
We stoppen de subsidies en dan?
Bedrijven gaan weg, of berekenen de prijzen door naar de consument.
Al die werklozen die erbij zullen komen, hoe dan?
Zelf hebben ze blijkbaar ook geen werk, want anders kun je niet op werkdagen demonstreren...
Werkende mensen betalen wel hún uitkering, maar dat zullen die werkschuwen daartussen wel niet begrijpen...
En daarbij,
Stoppen met fossiele brandstoffen gaat nooit lukken.
Vraag naar energie blijft stijgen, zeker als je nóg meer mensen hierheen haalt. Dat ga je never nooit niet opvangen met zon en windenergie.
En het Nimby-effect zal ik maar achterwege laten als het om windturbines gaat..
En dan heb ik het alleen maar over NL..
Allemaal goede intenties, begrijp ik, maar het komt bij veel mensen toch niet aan. Ik heb geen kinderen, dus ik maak mij niet druk.
...en ook nog gewoon alles op twitter laten staan.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat wijf heeft zoveel bossen vermoord met haar vliegtrips dat ze beter bomen kan gaan aanplanten als op de snelweg liggen. Hypocriete mongolen.
Van Burning man🤣quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
https://www.bild.de/bild-(...)r-82745932.bild.html
Wat een moeizaam leven moet die Jose hebben als ze zich overal druk om maakt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:33 schreef JopieKlaassen het volgende:
[ twitter ]
En vervolgens zo achterlijk zijn om het verhaal een week later nog eens dunnetjes over te doen
Hoe moeizaam hebben sommige fokkers hier het dan wel niet waar de stoom uit de oren komt omdat de a12 aan het eind, vandaag bezet wordt door wat idealisten.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat een moeizaam leven moet die Jose hebben als ze zich overal druk om maakt.
FTFYquote:Op zaterdag 9 september 2023 09:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe moeizaam hebben sommige fokkers hier het dan wel niet waar de stoom uit de oren komt omdat de a12 aan het eind, vandaag bezet wordt door wat hypocrieten.
Aldus een user die dit ok vindt, maar wel gaat schuimbekken over boeren die een weg blokkeren. Is José toevallig je middle name?quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe moeizaam hebben sommige fokkers hier het dan wel niet waar de stoom uit de oren komt omdat de a12 aan het eind vandaag bezet wordt door wat idealisten.
Hier meteen een voorbeeld van het moeizame leven van een van de fokkers met het stoom uit de oren.quote:
Vermoeiende vrouw die hoopt dat ze 80 wordt. Nou wat denk je zelf José?quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:33 schreef JopieKlaassen het volgende:
[ twitter ]
En vervolgens zo achterlijk zijn om het verhaal een week later nog eens dunnetjes over te doen
Ze heeft de hele wereld over gevlogen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:49 schreef Nattekat het volgende:
Alhoewel helemaal naar Thailand wel een tikkie achterlijk is, is het toch wel veel achterlijker om iemand die strijdt tegen fossiele subsidies en onwil van de overheid van hypocrisie te beschuldigen als ze niet het hele deugboek tot de letter volgen
Eén vakantievlucht is praktisch niets tov alle vliegbewegingen.
Nee precies. Laten we ons richten op het circus wat F1 heet. Die vliegen pas onnodig veel.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:49 schreef Nattekat het volgende:
Alhoewel helemaal naar Thailand wel een tikkie achterlijk is, is het toch wel veel achterlijker om iemand die strijdt tegen fossiele subsidies en onwil van de overheid van hypocrisie te beschuldigen als ze niet het hele deugboek tot de letter volgen
Met dat argument kan ik ook elke week een grote stapel plastic in brand steken. Vergeleken met alle verontreiniging stelt dat toch niets voor.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:49 schreef Nattekat het volgende:
Ja, dus? Als het weer eens over het extra belasten van vakantievluchten gaat, staan mensen als jij vooraan te schreeuwen dat de rijken veel meer uitstoten dan Henk en Ingrid die hard gespaard hebben voor hun 2-jaarlijkse vakantie. Wie is er nou hypocriet?quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ze heeft de hele wereld over gevlogen.
Ze had beter niks kunnen zeggen..quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:33 schreef JopieKlaassen het volgende:
[ twitter ]
Heeft hij snelwegen afgesloten om zijn punt te maken?quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, dus? Als het weer eens over het extra belasten van vakantievluchten gaat, staan mensen als jij vooraan te schreeuwen dat de rijken veel meer uitstoten dan Henk en Ingrid die hard gespaard hebben voor hun 2-jaarlijkse vakantie. Wie is er nou hypocriet?
Er zijn ook mensen die ook vandaag naar hun werk moeten en nu moeten omrijden, wát weer extra uitstoot is hé, XR?quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe moeizaam hebben sommige fokkers hier het dan wel niet waar de stoom uit de oren komt omdat de a12 aan het eind, vandaag bezet wordt door wat idealisten.
Denk dat het idee er achter ook is dat deze mevrouw zelf naar Thailand gaat om er vervolgens voor te pleiten dat het flink duurder moet worden waardoor het voor anderen onbereikbaar wordt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:49 schreef Nattekat het volgende:
Je begint zo goed, om vervolgens meerdere onderwerpen op een hoop te gooien.quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:18 schreef Poolbal het volgende:
De overlast is minimaal. Rijkswaterstaat heeft iedere dag een veelvoud aan wegen open liggen en waar dat is, is een stuk minder bekend. Maar hier bij de A12 maakt men zich opeens zorgen om bevallende dames die er niet door kunnen. Er zijn trouwens makkelijk begaanbare parallelwegen. Niemand heeft er echt last van. Gekunsteld gedoe om maar een tegenargument te geven.
Dit protest is misschien wel de meest brave vorm van de wet overtreden om een punt te maken. Voetbalsupporters breken geregeld de binnenstad af, ieder voetbalweekend wordt het politieapparaat zwaar belast. Maar dit, wat deze demonstranten doen, dat is toch erg! En de politieinzet! Opnieuw gekunstelde argumenten, want hoor je deze mensen over voetbalsupporters? Zelden of nooit.
"Je wint geen sympathie!", zei de aspirant sympathisant. Zei men ook over 'kick out zwarte piet' en here we are. De sympathie neemt overigens wel degelijk rap toe. Alle kwaliteitskranten berichtten zelfs over de 37 miljard belastingvoordelen. In vrijwel iedere krant zijn ook wel opiniemakers of mensen met verstand van het recht die uiteenzetten dat deze protesten helemaal passen binnen de democratie.
De grootste promotor van XR is wel het extreme weer. Wij gaan, in theorie, nu gelukkig richting winter. Ik houd mijn hart vast voor het zuidelijk halfrond.
In de leer geweest bij Rob Jetten.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Denk dat het idee er achter ook is dat deze mevrouw zelf naar Thailand gaat om er vervolgens voor te pleiten dat het flink duurder moet worden waardoor het voor anderen onbereikbaar wordt.
Plus dat het lijkt alsof ze zelf redelijk in de slappe was zit waardoor zij het nog wel zou kunnen als het 2x zo duur wordt.
Behalve dan dat dit protest over iets totaal anders gaat. Ik heb zelf ook een hekel aan die lui die denken dat alles duurder maken de oplossing is, maar dat is hier niet aan de orde. De grote problemen in de wereld blijven rijk vs arm, en niet links vs rechts. Tis alleen jammer dat men het tegenwoordig enkel als het tweede ziet, de echte elite lacht zich suf.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Denk dat het idee er achter ook is dat deze mevrouw zelf naar Thailand gaat om er vervolgens voor te pleiten dat het flink duurder moet worden waardoor het voor anderen onbereikbaar wordt.
Plus dat het lijkt alsof ze zelf redelijk in de slappe was zit waardoor zij het nog wel zou kunnen als het 2x zo duur wordt.
Ja leuk. Maar 'optics' zijn nu eenmaal van belang.quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:42 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Ook weer een van die typische non argumenten... Zie je wel! Ze doen het voor de show, ze doen het om te deugen! Je hoeft geen vegan te zijn om van de overheid te eisen dat ze stoppen met belastingvoordelen voor de fossiele brandstof industrie.
Het is prachtig als ieder individu heel duurzaam gaat leven, maar alleen de overheid kan echte verandering bewerkstelligen.
Ook:
'ik doe het nooit goed'.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:33 schreef JopieKlaassen het volgende:
[ twitter ]
Iemand die overal de bevestiging in zoekt van anderen waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
'ik doe het nooit goed'.
Zou ze uberhaupt nog doorhebben dat ze geheel zelf kiest voor deze positie? en dat allemaal aan het delen is op een social media platform?
Die eerste zin al ;')quote:Op zaterdag 9 september 2023 07:51 schreef nomina het volgende:
Ik heb eens op hun website gekeken, maar zie geen concrete voorstellen.
Zouden ze voor iets zinnigs als kernenergie zijn?
Ze spreken tenminste wel politici aan, in plaats van weer "het volk" de schuld te geven zoals politici dus wel doen.
Ik kwam deze site tegen met een goed artikel over klimaatideologie.
Wat bezielt extinction rebelliion:
https://www.climategate.n(...)xtinction-rebellion/
Communicatie met de schepper was altijd problematisch. Dat is er met voortschrijdende wetenschap niet beter op geworden. Vulkaan uitbarstingen en aardbevingen zijn nu geologie, ziekten en plagen biologie, donder en bliksem is fysica. Het onbegrepen klimaat op aarde is echter nog prima bruikbaar als de spreekbuis van hogere machten.
Een belangrijk aspect van het geloof is postmortale afrekening. Wie zich op aarde misdroeg kreeg in de hemel op zijn donder. Van die afstraffingen en hellevuren hadden de levenden op aarde gelukkig geen last. Maar met het hiernamaals op aarde verandert dat radicaal. De afrekening van onze zonden treft nu direct ons nageslacht. Een ontspoord klimaat ontsteekt het hellevuur in onze achtertuin of zorgt anders wel voor een zondvloed door stijgende zeespiegel.
Opeens worden wij verantwoordelijk voor een toekomst die vroeger veilig in Gods hand lag. Ook die gedachte genereert angst en onzekerheid. Gelukkig bieden psychologen hier hulp met de zogenaamde klimaatgesprekken. De kweek van sla plantjes op het balkon schijnt een goede therapie te zijn. Wie iets meer heeft te besteden kan bij de installateurs van zonnepanelen en warmtepompen terecht om zijn ziel en het klimaat te redden.
Je snapt zelf toch wel de hypocrisie van dit soort mensen? Een luxe vliegreis maken die niet heel veel mensen maken, volledig mogelijk gemaakt door fossiele brandstoffen en een week later doodleuk net doen alsof je tegen die fossiele brandstoffen bent. Hoog “do as I say don’t do as I do” gehalte.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, dus? Als het weer eens over het extra belasten van vakantievluchten gaat, staan mensen als jij vooraan te schreeuwen dat de rijken veel meer uitstoten dan Henk en Ingrid die hard gespaard hebben voor hun 2-jaarlijkse vakantie. Wie is er nou hypocriet?
Nu vertellen dat je FVD stemdequote:Op zaterdag 9 september 2023 10:44 schreef Starhopper het volgende:
Allemaal rebellen in de trein!Wat een genot
je bent geen rebelquote:Op zaterdag 9 september 2023 10:44 schreef Starhopper het volgende:
quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:44 schreef Starhopper het volgende:
Allemaal hypocrieten in de trein!Wat een genot
Ik niet neequote:
Het feit dat je drukker bent met de mensen die daar komen dan de inhoud zegt genoeg over hoe gelijk ze nou eigenlijk hebben. De volgende stap is gewoon accepteren dat we allemaal aan dezelfde kant staan.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je snapt zelf toch wel de hypocrisie van dit soort mensen? Een luxe vliegreis maken die niet heel veel mensen maken, volledig mogelijk gemaakt door fossiele brandstoffen en een week later doodleuk net doen alsof je tegen die fossiele brandstoffen bent. Hoog “do as I say don’t do as I do” gehalte.
Dat komt omdat "we" tegen elkaar worden uitgespeeld.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Behalve dan dat dit protest over iets totaal anders gaat. Ik heb zelf ook een hekel aan die lui die denken dat alles duurder maken de oplossing is, maar dat is hier niet aan de orde. De grote problemen in de wereld blijven rijk vs arm, en niet links vs rechts. Tis alleen jammer dat men het tegenwoordig enkel als het tweede ziet, de echte elite lacht zich suf.
Natuurlijk trap jij ook weer in deze scam.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het feit dat je drukker bent met de mensen die daar komen dan de inhoud zegt genoeg over hoe gelijk ze nou eigenlijk hebben. De volgende stap is gewoon accepteren dat we allemaal aan dezelfde kant staan.
Nee, niet waar. Als je tegen fossiele brandstoffen bent, zo erg dat je daarom mensen wilt beletten op hun werk te komen, dan moet je zeker niet gaan vliegen voor een vakantie. Dan ben je gewoon zeer hypocriet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het feit dat je drukker bent met de mensen die daar komen dan de inhoud zegt genoeg over hoe gelijk ze nou eigenlijk hebben. De volgende stap is gewoon accepteren dat we allemaal aan dezelfde kant staan.
Het laat vooral zien dat waanideeën van geesteszieken niet echt als leidraad gebruikt moeten worden voor beleidquote:Op zaterdag 9 september 2023 10:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, niet waar. Als je tegen fossiele brandstoffen bent, zo erg dat je daarom mensen wilt beletten op hun werk te komen, dan moet je zeker niet gaan vliegen voor een vakantie. Dan ben je gewoon zeer hypocriet.
Er is zeker wat aan te doen maar dan moet de mens veranderen. Je kunt zonnepanelen maken, windmolens neerzetten en in een Tesla rijden maar als de mens zelf niet veranderd heeft het geen zin.quote:Op vrijdag 8 september 2023 18:28 schreef Poolbal het volgende:
Het is ook wel te danken aan partijen als GL en D66 die mooie doelen hebben, maar om die doelen te bereiken alles op alles zetten om de gewone man maar zo veel mogelijk te pesten. Goh, niet zo raar dat je dan het klootjesvolk tegenover elkaar zet. GL lijkt dat inmiddels wel een beetje door te hebben, maar de schade is allang gedaan.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:56 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat komt omdat "we" tegen elkaar worden uitgespeeld.
Als twee honden er om vechten...
GroenLinks is een symptoom, geen oorzaakquote:Op zaterdag 9 september 2023 10:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is ook wel te danken aan partijen als GL en D66 die mooie doelen hebben, maar om die doelen te bereiken alles op alles zetten om de gewone man maar zo veel mogelijk te pesten. Goh, niet zo raar dat je dan het klootjesvolk tegenover elkaar zet. GL lijkt dat inmiddels wel een beetje door te hebben, maar de schade is allang gedaan.
Die zonnepanelen zijn op een gegeven moment ook op. Hoe zit dat met de recycling etc? Of maken we ons daar ook pas druk om als het zover is.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:58 schreef HSG het volgende:
Wel opmerkelijk dat er mensen meedoen die zelf ook om de haverklap voor hun werk de wereld rondvliegen.
[..]
Er is zeker wat aan te doen maar dan moet de mens veranderen. Je kunt zonnepanelen maken, windmolens neerzetten en in een Tesla rijden maar als de mens zelf niet veranderd heeft het geen zin.
Bijvoorbeeld je omgeving en aarde boven geld plaatsen en minder consumeren, kopen en alleen bezitten wat je echt nodig hebt.
dat kan niet in het huidige geldsysteemquote:Op zaterdag 9 september 2023 10:58 schreef HSG het volgende:
Bijvoorbeeld geluk en welzijn boven welvaard, je omgeving en aarde boven geld plaatsen en minder consumeren, kopen en alleen bezitten wat je echt nodig hebt.
Ik ben geen langspeelplaat. Je kan niet A antwoorden op mijn eerste post, B zeggen op mijn antwoord, en dan weer A als ik op B ben ingegaan. Iets met praten en cirkels enzo.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, niet waar. Als je tegen fossiele brandstoffen bent, zo erg dat je daarom mensen wilt beletten op hun werk te komen, dan moet je zeker niet gaan vliegen voor een vakantie. Dan ben je gewoon zeer hypocriet.
Prima toch als de consument gaat betalen voor het wegvallen van die subsidies? Die consument betaalt het nu ook al. Die subsidies hebben de perverse prikkel dat bedrijven niet willen verduurzamen want het levert niks op.quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:27 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Maar wat gelooft die XR nu?
We stoppen de subsidies en dan?
Bedrijven gaan weg, of berekenen de prijzen door naar de consument.
Al die werklozen die erbij zullen komen, hoe dan?
Zelf hebben ze blijkbaar ook geen werk, want anders kun je niet op werkdagen demonstreren...
Werkende mensen betalen wel hún uitkering, maar dat zullen die werkschuwen daartussen wel niet begrijpen...
En daarbij,
Stoppen met fossiele brandstoffen gaat nooit lukken.
Vraag naar energie blijft stijgen, zeker als je nóg meer mensen hierheen haalt. Dat ga je never nooit niet opvangen met zon en windenergie.
En het Nimby-effect zal ik maar achterwege laten als het om windturbines gaat..
En dan heb ik het alleen maar over NL..
Allemaal goede intenties, prima, maar het komt bij veel mensen toch niet aan. Ik heb geen kinderen, dus ik maak mij niet druk.
Helaas gaat het wel zo want men produceert het met kwantiteit en denk niet aan kwaliteit. Voor mij is kwaliteit ook dat je het makkelijk kan hergebruiken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die zonnepanelen zijn op een gegeven moment ook op. Hoe zit dat met de recycling etc? Of maken we ons daar ook pas druk om als het zover is.
Jij hebt de macht. Veel mensen beseffen het niet maar als genoeg mensen veranderen zal dat ook veranderen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:00 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat kan niet in het huidige geldsysteem
het Cantillon effect en inflatie maken dat onmogelijk
dagbesteding en verdienmodelquote:Op zaterdag 9 september 2023 11:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben geen langspeelplaat. Je kan niet A antwoorden op mijn eerste post, B zeggen op mijn antwoord, en dan weer A als ik op B ben ingegaan. Iets met praten en cirkels enzo.
Maar goed, speciaal voor jou: lees je even iets dieper in in wat het doel van deze protesten is. Dan kom je er al vrij snel achter dat het over iets totaal anders gaat.
jij hebt dus geen macht, want je kunt geen geld maken of daar indirect heel makkelijk gebruik van makenquote:Op zaterdag 9 september 2023 11:01 schreef HSG het volgende:
[..]
Helaas gaat het wel zo want men produceert het met kwantiteit en denk niet aan kwaliteit. Voor mij is kwaliteit ook dat je het makkelijk kan hergebruiken.
[..]
Jij hebt de macht. Veel mensen beseffen het niet maar als genoeg mensen veranderen zal dat ook veranderen.
Stop nou gewoon met die zielige whataboutisms, als een XR rebel niet eens zelfkritiek kan toepassen zijn het nog grotere sneuneuzen dan ik dacht.quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waarom hebben bijvoorbeeld grote bedrijven veel geld en macht? Omdat jij en ik daarvoor zorgen dat ze geld en macht hebben. Je kunt ze ook links laten liggen en dan hebben zij een probleem.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:02 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jij hebt dus geen macht, want je kunt geen geld maken of daar indirect heel makkelijk gebruik van maken
anderen wel
Dit klopt dus nietquote:Op zaterdag 9 september 2023 11:03 schreef HSG het volgende:
[..]
Waarom hebben bijvoorbeeld grote bedrijven veel geld en macht? Omdat jij en ik daarvoor zorgen dat ze geld hebben. Je kunt ze ook links laten liggen en dan hebben zij een probleem.
Er is niets waar ik een grotere hekel aan heb dan whataboutisms, het feit dat je me nu daarvan gaat beschuldigen maakt wel heel duidelijk dat je echt geen flauw benul hebt waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Stop nou gewoon met die zielige whataboutisms, als een XR rebel niet eens zelfkritiek kan toepassen zijn het nog grotere sneuneuzen dan ik dacht.
Dat klopt wel alleen de meeste mensen willen dat niet zien en zolang dat gebeurd gaat er niks veranderen en is het gebeurd met de aarde.quote:
Het is een beetje hypocriet inderdaad. Drie kinderen opvoeden met het idee dat vliegen prima kan als je wat van de wereld wil zien en je dan bij zo'n club aansluiten.quote:
De aarde komt er wel overheen hoor.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:05 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat klopt wel alleen de meeste mensen willen dat niet zien en zolang dat gebeurd gaat er niks veranderen en is het gebeurd met de aarde.
Ja nadat de mensheid verdwenen is. Geen idee waarom de mens er is want de mens heeft geen toegevoegde waarde.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:06 schreef aTypisch het volgende:
De aarde komt er wel overheen hoor.
Denk je dat als er geen subsidies waren voor dit soort bedrijven dat ze dan een tafeltennisvereniging zouden zijn?quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is niets waar ik een grotere hekel aan heb dan whataboutisms, het feit dat je me nu daarvan gaat beschuldigen maakt wel heel duidelijk dat je echt geen flauw benul hebt waar je het over hebt.
Draai er niet zo omheen. De inhoud is subsidies voor bedrijven als Shell om lekker door te gaan met het oppompen van fossiele brandstoffen, wat ervoor zorgt dat er voor hen geen enkele reden is om ook eens alternatieven te onderzoeken. Ben je het eens of oneens met die subsidies?
De uiteindelijke uitkomst van de focus op 'klimaat' is het verder uitbreiden van het aanbod van fictieve financiële producten. Denk aan de energy credits in de VSquote:Op zaterdag 9 september 2023 11:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is een beetje hypocriet inderdaad. Drie kinderen opvoeden met het idee dat vliegen prima kan als je wat van de wereld wil zien en je dan bij zo'n club aansluiten.
Het is ook wel het type dat de lastenverzwaringen makkelijk kan dragen die gaan komen als er weer 30 miljard naar het klimaat moeten. Leuk om actie te voeren, mits je zelf in die comfort zone zit.
origineelquote:Op zaterdag 9 september 2023 11:07 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja nadat de mensheid verdwenen is. Geen idee waarom de mens er is want de mens heeft geen toegevoegde waarde.
Nu worden ze beloond om vooral niet te kijken naar alternatieve energiebronnen, nee, dat schiet lekker op. Er is gewoon heel wat voor te zeggen om die subsidies af te schaffen. Maar jij hebt gewoon een hekel aan die mensen die daar staan, dus je zoekt de argumenten er maar lekker bij. Dat de wereld naar de tering gaat is niet erg, als woke maar verslagen wordt. Zoiets toch?quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Denk je dat als er geen subsidies waren voor dit soort bedrijven dat ze dan een tafeltennisvereniging zouden zijn?
Nee hoor, die verzinnen wel weer wat anders. En dan staan zaken als auto rijden en vliegen waarschijnlijk vrij hoog op het verlanglijstje.
Geloof je dit echt?quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu worden ze beloond om vooral niet te kijken naar alternatieve energiebronnen, nee, dat schiet lekker op. Er is gewoon heel wat voor te zeggen om die subsidies af te schaffen. Maar jij hebt gewoon een hekel aan die mensen die daar staan, dus je zoekt de argumenten er maar lekker bij. Dat de wereld naar de tering gaat is niet erg, als woke maar verslagen wordt. Zoiets toch?
Godverquote:Op zaterdag 9 september 2023 11:08 schreef Jemoederniet het volgende:
Klimaatblokkade een wit arrestatiefeestje? Vandaag in de V:
Kritiek op gebrek aan kleur Extinction Rebellion: ‘Jezelf laten arresteren voor het klimaat is een wit privilege’
Dit nav een opiniestuk op OneWorld. 'Naïeve XR-strategie werkt alleen voor witte activisten’.
‘XR-activisten vertrouwen erop dat ze niet hard gestraft worden. Voor mensen van kleur werkt het systeem anders.’
Truttige ongehoorzaamheid
De acties van XR hebben iets truttigs; het is een dagje uit op de A12, wat auto’s blokkeren, ondertussen alles filmen, een selfie maken voor je Insta en met een volgekalkte spandoeken met teksten als ‘stop fossiele subsidies’ zitten wachten tot je weer naar huis mag omdat je een voorstelling moet spelen in Venlo of de oppas van je kind moet aflossen. Als je ‘s avonds geen etentje of feestje hebt, kun je langer blijven en je gratis nat laten spuiten. Als je écht iets mee wil maken, kun je ook gaan voor een heuse arrestatie.
De wereld naar de tering? De wereld kunnen we geen betere dienst bewijzen door zo door te gaan. Dan verdwijnt de mensheid, en ook het probleem.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu worden ze beloond om vooral niet te kijken naar alternatieve energiebronnen, nee, dat schiet lekker op. Er is gewoon heel wat voor te zeggen om die subsidies af te schaffen. Maar jij hebt gewoon een hekel aan die mensen die daar staan, dus je zoekt de argumenten er maar lekker bij. Dat de wereld naar de tering gaat is niet erg, als woke maar verslagen wordt. Zoiets toch?
Ben je met je Waku Waku vrienden?quote:Op zaterdag 9 september 2023 10:44 schreef Starhopper het volgende:
quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De wereld naar de tering? De wereld kunnen we geen betere dienst bewijzen door zo door te gaan. Dan verdwijnt de mensheid, en ook het probleem.
Al die retoriek van de aarde gaat er aan, einde van de wereld is echt onzin. Die is na een paar jaar hersteld en dan wordt de planeet mooier dan ooit.
quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goed, blij dat we nu duidelijk hebben dat je geen ene flikker geeft om wat er om je heen gebeurt. Weet ik ook dat ik hier geen energie meer in hoef in te steken.
Om eerlijk te zijn zou het mij geen reet schelen. Ik heb geen kinderen en haal uit het leven wat er uit te halen valt. Als het zo ver is ben ik oud en heb dan een prima leven gehad.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:11 schreef aTypisch het volgende:
[..]
origineel
je leeft precies in het einde der tijden? heb ik vaker gelezen
Je haalt er van alles bij, woke, wereld naar de tering en heel veel drama.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goed, blij dat we nu duidelijk hebben dat je geen ene flikker geeft om wat er om je heen gebeurt. Weet ik ook dat ik hier geen energie meer in hoef in te steken.
Pas op, Nattekat regelt soms een forumban voor je als je gaatjes in het beperkte wereldbeeld priktquote:Op zaterdag 9 september 2023 11:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je haalt er van alles bij, woke, wereld naar de tering en heel veel drama.
Probeer het wat rustiger aan te doen zou ik zeggen.
Dat geeft niet. Ik ga binnenkort toch op vakantie. Met het vliegtuig.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Pas op, Nattekat regelt soms een forumban voor je als je gaatjes in het beperkte wereldbeeld prikt
Heb jij je CO2-aflaatje al afgetikt?quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:20 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat geeft niet. Ik ga binnenkort toch op vakantie. Met het vliegtuig.
ben je daar nou voor niets heen gegaan?quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:29 schreef Starhopper het volgende:
Er staan weer zwarte schermen en er valt dus niets te zienNja, dan ga ik zo maar weer naar huis
Lekkere supporter ben jijquote:Op zaterdag 9 september 2023 11:29 schreef Starhopper het volgende:
Er staan weer zwarte schermen en er valt dus niets te zienNja, dan ga ik zo maar weer naar huis
Ja joh, nóg duurder maken dan het al is.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Prima toch als de consument gaat betalen voor het wegvallen van die subsidies? Die consument betaalt het nu ook al. Die subsidies hebben de perverse prikkel dat bedrijven niet willen verduurzamen want het levert niks op.
De 3e wet van Croughs.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:13 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Godver
Wat moet het lastig zijn als je eigen deugregeltjes je in de weg zitten
Leuk dat je de aandacht probeert af te leiden van het oorspronkelijke onderwerp - we hadden het over de hypocrisie van deze XR rebellen die zogenaamd het beste voor zouden hebben met de planeet, maar vervolgens zelf dezelfde consumerende gedragingen hebben waar ze zo op tegen zijn - en sommige zoals deze mevrouw gaat daar zelfs nog wat verder in.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is niets waar ik een grotere hekel aan heb dan whataboutisms, het feit dat je me nu daarvan gaat beschuldigen maakt wel heel duidelijk dat je echt geen flauw benul hebt waar je het over hebt.
Draai er niet zo omheen. De inhoud is subsidies voor bedrijven als Shell om lekker door te gaan met het oppompen van fossiele brandstoffen, wat ervoor zorgt dat er voor hen geen enkele reden is om ook eens alternatieven te onderzoeken. Ben je het eens of oneens met die subsidies?
omdat je daar een tunnelbak heb tussen de tweede kamer en een ministerie.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zitten ze eigenlijk elke keer op de A12 en niet op een andere snelweg?
Omdat het meeste van dat volk daarvandaan komt en te lui is om ergens anders heen te gaan.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waarom zitten ze eigenlijk elke keer op de A12 en niet op een andere snelweg?
Het is ook niet echt een snelweg waar ze zitten. De A12 houdt effectief op na de spoortunnel, en ze zitten dan nog een kilometer verderop. Het is gewoon een 70-weg binnen de bebouwde kom dat toevallig in het verlengde van de A12 ligt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:38 schreef StephanL het volgende:
[..]
omdat je daar een tunnelbak heb tussen de tweede kamer en een ministerie.
Als we het omdraaien. Zou jij dan willen stellen dat wij de bedrijven veel meer belastinggeld moeten geven, meer 'subsidies', zodat het voor de inwoners goedkoper wordt om iets te kopen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:31 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ja joh, nóg duurder maken dan het al is.
Hoe zie je dat voor je, als niemand meer iets kan kopen?
Denk zelf dat de bedrijven nu écht gaan beloven om iets aan de vervuiling te doen....
Ofwel,
Glas, plas en alles blijft zoals het was....
Ok, dan is het goedquote:Op zaterdag 9 september 2023 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is ook niet echt een snelweg waar ze zitten. De A12 houdt effectief op na de spoortunnel, en ze zitten dan nog een kilometer verderop. Het is gewoon een 70-weg binnen de bebouwde kom dat toevallig in het verlengde van de A12 ligt.
Dat is precies waar deze protesten over gaan. Nu wordt slecht gedrag van de Shells in deze wereld nog beloond, de eerste stap in een langetermijnoplossing is het wegnemen van die beloning.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Fossiele brandstoffen afbouwen is op zich niet een verkeerd plan of zo, maar misschien moeten mensen zich eens realiseren dat zo'n transitie niet in een paar jaar kan. Trek daar maar gewoon meerdere decennia voor uit.
Een stream die ermee nokt precies als het leuk wordtquote:Op zaterdag 9 september 2023 11:53 schreef StephanL het volgende:
Omroepwest heeft een stream.
https://www.omroepwest.nl(...)-om-a12-te-blokkeren
We kunnen ook een economie hebben waar we de 'grote' bedrijven wegjagen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als we het omdraaien. Zou jij dan willen stellen dat wij de bedrijven veel meer belastinggeld moeten geven, meer 'subsidies', zodat het voor de inwoners goedkoper wordt om iets te kopen?
Ja beetje klote kwaliteit.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een stream die ermee nokt precies als het leuk wordt
Welke pixel is de politie?quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:55 schreef Tourniquet het volgende:
Zo te zien heeft de politie zelf al de weg geblokkeerd.
En dat doe je op democratische wijze, niet door de wet te overtreden.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Fossiele brandstoffen afbouwen is op zich niet een verkeerd plan of zo, maar misschien moeten mensen zich eens realiseren dat zo'n transitie niet in een paar jaar kan. Trek daar maar gewoon meerdere decennia voor uit.
Gewoon een live orkestquote:Op zaterdag 9 september 2023 11:57 schreef StephanL het volgende:
https://www.facebook.com/ExtinctionRebellionNL/live
Ze komen in ieder geval niet zo ver meer als eerst. Maarja doel is nog steeds bereikt. Gewoon honden op afsturen, deden ze tijdens corona demonstraties ook.
Tja, dat klopt ook wel.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:45 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als we het omdraaien. Zou jij dan willen stellen dat wij de bedrijven veel meer belastinggeld moeten geven, meer 'subsidies', zodat het voor de inwoners goedkoper wordt om iets te kopen?
Dit ja.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:06 schreef RipCity het volgende:
Poppenkast weer. Politie die net doet of ze ze tegenhouden. Gemeente doet oproep dat het niet mag. Politie maakt ze nat 3 uurtjes en om 4 uur weer uurtje uit de naad werken en mensen sjouwen. En om 7 uur iedereen weer naar huis voor de aardappelen.
Ik las het op X ja, wat een hypocriet gehuil van die José met dr schaapjes op het droge.😑😴quote:Op zaterdag 9 september 2023 09:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat een moeizaam leven moet die Jose hebben als ze zich overal druk om maakt.
Politie weet dat dit slecht was afgelopen als ze hadden ingegrepen. Daarom konden de boerenterroristen ook ogenschijnlijk vrij hun gang gaan, politie wist dat escalatie niets uithaalt. Kleine groepjes asfaltplakkers zijn binnen no-time van de weg geplukt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:06 schreef RipCity het volgende:
Poppenkast weer. Politie die net doet of ze ze tegenhouden. Gemeente doet oproep dat het niet mag. Politie maakt ze nat 3 uurtjes en om 4 uur weer uurtje uit de naad werken en mensen sjouwen. En om 7 uur iedereen weer naar huis voor de aardappelen.
Die politiebusjes rijden de verkeerde kant opquote:
Kijk voor de grap even naar één van die streams. Op die ene die ik kijk alleen al zie ik minimaal 400 man in beeld.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:10 schreef RipCity het volgende:
En ze vinden zichzelf vooral erg fantastisch. Allemaal weer leuke stories voor op de Insta. Maar er zitten altijd maar 400 man. Rest vh land heeft er helemaal niets mee of zit gewoon lekker op de tong tong fair op het malieveld te eten.
Nou nou poeh poeh. al is het 1000 man.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kijk voor de grap even naar één van die streams. Op die ene die ik kijk alleen al zie ik minimaal 400 man in beeld.
in de bijenkorf in den haag lopen er meer momenteel. Als het minder dan 3000 man is neem je een demo niet eens serieus.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:11 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Veel mensen , meer dan 400
Mooi dit
Veel mensen , meer dan 400quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:10 schreef RipCity het volgende:
En ze vinden zichzelf vooral erg fantastisch. Allemaal weer leuke stories voor op de Insta. Maar er zitten altijd maar 400 man. Rest vh land heeft er helemaal niets mee of zit gewoon lekker op de tong tong fair op het malieveld te eten.
Maat ze doen altijd alsof ze de grote uitverkorenen zijn.
Ik begrijp hieruit dat je demonstraties stom vindt en dat ze verboden moeten worden? Ze zijn een cruciaal onderdeel van de democratie, het is al een hele opgave om dit van de grond te krijgen in een land als Nederland. We zijn geen Frankrijk waar men al gaat protesteren als de president z'n verkeerde hand heeft opgetild.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:11 schreef RipCity het volgende:
[..]
Nou nou poeh poeh. al is het 1000 man.Stelt toch geen reet voor.
Nee hoor, totaal niet. Demonstreren moet altijd (maar niet overal) kunnen/mogen. Hoe die covid-demo's uit elkaar geslagen werden sloeg ook nergens op. Maar laten we niet doen alsof XR ook maar een beetje grote achterban of steun heeft. Het lijkt wat omdat ze een weg blokkeren maar verder stelt het bar weinig voor.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik begrijp hieruit dat je demonstraties stom vindt en dat ze verboden moeten worden? Ze zijn een cruciaal onderdeel van de democratie, het is al een hele opgave om dit van de grond te krijgen in een land als Nederland. We zijn geen Frankrijk waar men al gaat protesteren als de president z'n verkeerde hand heeft opgetild.
Gelukkig hebben ze maandag weer alle tijd om bij te komen van al dat gedemonstreer.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:11 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Veel mensen , meer dan 400
Mooi dit
Glyfosfaat is veilig en nodig, en heeft ook helemaal niets met klimaat te maken. Als dat je argument is...quote:Op zaterdag 9 september 2023 08:16 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Maar bijvoorbeeld Europarlementariërs die NU nog voor het gebruik van glyfosfaat stemmen, die zou ik willen vervolgen voor misdaden tegen de mensheid en ecocide. De relatie tussen hersenschade, uitsterven insecten (en indirect dus ook de mens) is helder.
Je bedoelt die 'demo' waarbij een groep relschoppers een binnenstad onveilig maakten?quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:15 schreef RipCity het volgende:
[..]
Nee hoor, totaal niet. Demonstreren moet altijd (maar niet overal) kunnen/mogen. Hoe die covid-demo's uit elkaar geslagen werden sloeg ook nergens op. Maar laten we niet doen alsof XR ook maar een beetje grote achterban of steun heeft. Het lijkt wat omdat ze een weg blokkeren maar verder stelt het bar weinig voor.
Klopt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Glyfosfaat is veilig en nodig, en heeft ook helemaal niets met klimaat te maken. Als dat je argument is...
Demonstreren doe je maar lekker op het Malieveld oid, of blokkeer het Binnenhof. Maar ga niet bewust een weg blokkeren, en dus mensen lastigvallen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik begrijp hieruit dat je demonstraties stom vindt en dat ze verboden moeten worden? Ze zijn een cruciaal onderdeel van de democratie, het is al een hele opgave om dit van de grond te krijgen in een land als Nederland. We zijn geen Frankrijk waar men al gaat protesteren als de president z'n verkeerde hand heeft opgetild.
Ja, gewoon demonstraties wegstoppen op dat grasveldje waar niemand er last van heeft. Wat een geniaal idee. Leuk feitje: hebben ze ook al gedaan, werd genegeerd.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:19 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Demonstreren doe je maar lekker op het Malieveld oid, of blokkeer het Binnenhof. Maar ga niet bewust een weg blokkeren, en dus mensen lastigvallen.
Dus de boodschap slaat niet aan. Jammer maar helaas.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, gewoon demonstraties wegstoppen op dat grasveldje waar niemand er last van heeft. Wat een geniaal idee. Leuk feitje: hebben ze ook al gedaan, werd genegeerd.
Ja, erg jammer voor die kneusjes.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, gewoon demonstraties wegstoppen op dat grasveldje waar niemand er last van heeft. Wat een geniaal idee. Leuk feitje: hebben ze ook al gedaan, werd genegeerd.
Genegeerd door de media en politiek, precies de twee die bereikt moeten worden om gehoord te worden. Als netjes volgens de regels protesteren niks uithaalt, is dit de logische volgende stap.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dus de boodschap slaat niet aan. Jammer maar helaas.
De media geeft ze veel te veel aandacht, dus dat is al een leugen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Genegeerd door de media en politiek, precies de twee die bereikt moeten worden om gehoord te worden. Als netjes volgens de regels protesteren niks uithaalt, is dit de logische volgende stap.
Democratie omzeilen ze al met ESG.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De media geeft ze veel te veel aandacht, dus dat is al een leugen.
De volgende stap is dus democratie omzeilen. Leuk als je dat wil, maar rot dan op naar Iran ofzo.
Lekker man!quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:31 schreef asco het volgende:
Wappie TV aan de pool. ❤️🍺
Net speciaal de gasverwarming van het zwembad aangezet. Het water was wat frisjes.
Het demonstratierecht is een heel belangrijk recht binnen de democratie. Dat jij er niets van moet hebben moet je helemaal zelf weten, maar dan wil ik je ook niet meer horen over andere onderwerpen. Ordnung muss sein!quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De media geeft ze veel te veel aandacht, dus dat is al een leugen.
De volgende stap is dus democratie omzeilen. Leuk als je dat wil, maar rot dan op naar Iran ofzo.
Je mag niet op de weg demonstreren.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het demonstratierecht is een heel belangrijk recht binnen de democratie. Dat jij er niets van moet hebben moet je helemaal zelf weten, maar dan wil ik je ook niet meer horen over andere onderwerpen. Ordnung muss sein!
Nou en.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:34 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Je mag niet op de weg demonstreren.
Prima, ga dan demonstreren.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het demonstratierecht is een heel belangrijk recht binnen de democratie. Dat jij er niets van moet hebben moet je helemaal zelf weten, maar dan wil ik je ook niet meer horen over andere onderwerpen. Ordnung muss sein!
Jammer dan. Het werkt wel.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:34 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Je mag niet op de weg demonstreren.
Die Linda tussen de protestanten is naar Australië gevlogen, die moeten we eruit pikkenquote:
Ik denk dat dat nu niet veel anders is.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarom hoor ik het overal in het nieuws en zijn er gesprekken aangekondigd. En lopen er hier meerdere topics over.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:40 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nu niet veel anders is.
Als jij dat niet begrijpt is die strip blijkbaar nog niet infantiel genoeg.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:39 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
En wat wil je nou precies zeggen met deze infantiele strip?
Ik vraag je niet wat de strip betekent, ik vraag je wat jij nou precies wil zeggen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als jij dat niet begrijpt is die strip blijkbaar nog niet infantiel genoeg.
Dat wil niet zeggen dat je een effect kan krijgen dat mensen het wel best vinden en gewoon een blokje om rijden.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarom hoor ik het overal in het nieuws en zijn er gesprekken aangekondigd. En lopen er hier meerdere topics over.
Tja, sinds wanneer is er een verbod op negeren?quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan ze voor wat meer aandacht ook aanbieden dat ze jouw huis in brand mogen steken. Of is een demonstratie ineens niet meer zo leuk als de methode jou persoonlijk raakt?quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft de huidige generatie geen oor voor die boodschap, het gaat geld kosten. Het grote probleem is voor de nabije toekomst. De mensen die nog geboren moeten worden, die hebben het grootste probleem, die gaan de effecten nog veel meer voelen. Die mensen met het probleem opzadelen is een mensenrechtenschending.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:59 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Tja, sinds wanneer is er een verbod op negeren?
Soms hebben mensen geen boodschap aan jouw boodschap.
Dat jij erover praat.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:10 schreef Fietsenrek het volgende:
Ik vraag me af, hebben ze überhaupt iets bereikt met al die protesten van ze?
Ze gaan rouleren met andere XR leden die nu nog niet meedoen. Aldus XRquote:Op zaterdag 9 september 2023 12:59 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar dus die mafketels gaan dit net zo lang volhouden totdat de subsidies stop gezet worden? Moeten die mensen dan maandag niet gewoon gaan werken of hebben ze allemaal vakantie genomen?
Er zijn thans in de huidige generatie ook groepen die aan hun lot worden over gelaten, waarvoor de zorg is uitgehold is en nog meer 'bezuinigingen' en 'afschalingen' op de kaart staan: gehandicapten en ouderen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft de huidige generatie geen oor voor die boodschap, het gaat geld kosten. Het grote probleem is voor de nabije toekomst. De mensen die nog geboren moeten worden, die hebben het grootste probleem, die gaan de effecten nog veel meer voelen. Die mensen met het probleem opzadelen is een mensenrechtenschending.
Het is een leuk verhaal dat mensen geen boodschap hebben aan de ander, asociaal wegkijken is geen argument en ook geen optie
Heel mooi, dan kunnen de helden van Extinction Rebellion lekker op het terras een biertje gaan drinken.quote:
Dit soort reacties weer, manmanmanquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er zijn thans in de huidige generatie ook groepen die aan hun lot worden over gelaten, waarvoor de zorg is uitgehold is en nog meer 'bezuinigingen' en 'afschalingen' op de kaart staan: gehandicapten en ouderen.
Geen haan die er naar kraait, voor mensen die er nu al zijn. Misschien toch wat minder sexy en hippe doelgroepen om een weekendje voor de demonstreren.
Dat spreken over 'de generaties na ons' stelt geen reet voor als men het al niet eens kan opbrengen solidair te zijn met mensen die er al zíjn.
Dat gebeurde een uur geleden al.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:19 schreef Tourniquet het volgende:
Er wordt nu gevorderd de Utrechtsebaan te verlaten.
Waar begin jij mee?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit soort reacties weer, manmanman
Er zijn hele grote problemen in dit land ja, maar er moet ergens mee begonnen worden. Doe niet alsof jij zo veel beter bent als de rest, klimaatverandering is een wereldwijd probleem dat uiteindelijk veel grotere gevolgen gaat krijgen dan wat we met welk ander probleem dan ook gezien hebben. goh, niet zo raar dat in het demonstratieschuwe Nederland uitgerekend dit onderwerp het meeste momentum kan genereren. Maar dat betekent niet dat niemand een neuk geeft om de zorg.
Leuk altijd dat sentiment. Dat we het voor onze kinderen en kleinkinderen doen enzo hè.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft de huidige generatie geen oor voor die boodschap, het gaat geld kosten. Het grote probleem is voor de nabije toekomst. De mensen die nog geboren moeten worden, die hebben het grootste probleem, die gaan de effecten nog veel meer voelen. Die mensen met het probleem opzadelen is een mensenrechtenschending.
Het is een leuk verhaal dat mensen geen boodschap hebben aan de ander, asociaal wegkijken is geen argument en ook geen optie
Precies, dat gezeik bespaar je voor 'boomers'quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met niet gaan lopen zeiken over hen die wel wat doen.
Wie is hen en wat doen ze dan?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het bekende gejammer over hoe natuurrampen zogenaamd allemaal door klimaatverandering komen en dat er daarom geen kritiek mag zijn op deze rebellerende activisten. Het is een nietszeggende en ideologische strip.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:39 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
En wat wil je nou precies zeggen met deze infantiele strip?
Dit argument kunnen actievoerders maken bij elke demonstratie. Je kunt dit op elke manier aankleden zoals je wilt, maar van mensenrechtenschending is totaal geen sprake en het is niet aan jou en een aantal klimaatdrammers om te bepalen wat de hele samenleving wel of niet belangrijk moet vinden.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is altijd een groep die vergeten wordt. Dus we moeten nu en de komende duizend jaar op.de handen gaan zitten.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Er zijn thans in de huidige generatie ook groepen die aan hun lot worden over gelaten, waarvoor de zorg is uitgehold is en nog meer 'bezuinigingen' en 'afschalingen' op de kaart staan: gehandicapten en ouderen.
Geen haan die er naar kraait, voor mensen die er nu al zijn. Misschien toch wat minder sexy en hippe doelgroepen om een weekendje voor de demonstreren.
Dat spreken over 'de generaties na ons' stelt geen reet voor als men het al niet eens kan opbrengen solidair te zijn met mensen die er al zíjn.
Ik ben het volledig met je eens.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klimaat veranderd al eeuwen dat is geen probleem.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn hele grote problemen in dit land ja, maar er moet ergens mee begonnen worden. Doe niet alsof jij zo veel beter bent als de rest, jij zit nu ook thuis. Klimaatverandering is een wereldwijd probleem dat uiteindelijk veel grotere gevolgen gaat krijgen dan wat we met welk ander probleem dan ook gezien hebben. goh, niet zo raar dat in het demonstratieschuwe Nederland uitgerekend dit onderwerp het meeste momentum kan genereren. Maar dat betekent niet dat niemand een neuk geeft om de zorg.
Offers brengen voor de weergoden in een nieuw jasje. Slaat nog steeds aan.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het gaat niet eens over je kinderen. Lees nu eens voor de grap even het nieuws door. Noodweer in Griekenland, noodweer in Hong-Kong, lokale hittegolven in Nederland, overstromingen in het Alpengebied, etcetra, etcetra. Je moet wel echt een gigantische plank voor je kop hebben om nu nog te gaan lopen verkondigen dat het wel prima gaat allemaal.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Leuk altijd dat sentiment. Dat we het voor onze kinderen en kleinkinderen doen enzo hè.
Maar ik durf de voorspelling wel aan dat wanneer het over welvaart gaat, de meeste van onze nakomelingen gewoon compleet schijt hebben aan het wel of niet gebruiken van fossiele brandstoffen. Als mensheid hebben we al vele problemen overwonnen en hebben we ons aan kunnen passen aan de omstandigheden. We moeten naar de toekomst kijken maar dat hoeft niet ten koste van alles te gaan en kinderen gebruiken om dat argument kracht bij te zetten vind ik een heel zwak middel en neigt naar emotionele chantage.
“Als we nu niet stoppen met het gebruiken van fossiele brandstoffen dan is er geen wereld voor onze kinderen meer”.
Het gaat niet om de inhoud, maar over de vorm. Ook een valide argument geeft je nog geen carte blanche.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sorry man ik ben toch echt voor de demonstrantenquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef StephanL het volgende:
Zie opeens een hoop mensen lopen en poncho's pakken. Waterwerper in aantocht
Ze zien er ook wel een beetje oververhit uit, aardig van de politiequote:Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef StephanL het volgende:
Zie opeens een hoop mensen lopen en poncho's pakken. Waterwerper in aantocht
Dit vat zo goed samen waarom je het niet ziet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat niet eens over je kinderen. Lees nu eens voor de grap even het nieuws door. Noodweer in Griekenland, noodweer in Hong-Kong, lokale hittegolven in Nederland, overstromingen in het Alpengebied, etcetra, etcetra. Je moet wel echt een gigantische plank voor je kop hebben om nu nog te gaan lopen verkondigen dat het wel prima gaat allemaal.
Bedankt, doe ik niks meequote:Op zaterdag 9 september 2023 13:26 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Sorry man ik ben toch echt voor de demonstranten
Eens, het is inderdaad geen goed of valide argumentquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit argument kunnen actievoerders maken bij elke demonstratie. Je kunt dit op elke manier aankleden zoals je wilt, maar van mensenrechtenschending is totaal geen sprake en het is niet aan jou en een aantal klimaatdrammers om te bepalen wat de hele samenleving wel of niet belangrijk moet vinden.
Ga eens op de inhoud in.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Word jij nooit moe van jezelf?
Waar heb je het over? Er wordt van alles gedaan aan klimaatverandering. Hier is men al decennia mee bezig en elk jaar worden er nieuwe stappen gezet om nog duurzamer te kunnen leven. 'Er moet ergens mee begonnen worden' hahaquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zijn hele grote problemen in dit land ja, maar er moet ergens mee begonnen worden. Doe niet alsof jij zo veel beter bent als de rest, jij zit nu ook thuis. Klimaatverandering is een wereldwijd probleem dat uiteindelijk veel grotere gevolgen gaat krijgen dan wat we met welk ander probleem dan ook gezien hebben. goh, niet zo raar dat in het demonstratieschuwe Nederland uitgerekend dit onderwerp het meeste momentum kan genereren. Maar dat betekent niet dat niemand een neuk geeft om de zorg.
Wat is in dit geval de carte blanche? Kan je die wat concreter maken?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het gaat niet om de inhoud, maar over de vorm. Ook een valide argument geeft je nog geen carte blanche.
Denk dat 99% uit werkschuw tuig bestaatquote:Op zaterdag 9 september 2023 12:59 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar dus die mafketels gaan dit net zo lang volhouden totdat de subsidies stop gezet worden? Moeten die mensen dan maandag niet gewoon gaan werken of hebben ze allemaal vakantie genomen?
Oh ja, al die bosbranden in Griekenland waar de Griekse overheid bijna 80 mensen voor heeft gearresteerd op verdenking van brandstichting op verscheidene plekken, ja, dat is echt klimaatverandering hoor!quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat niet eens over je kinderen. Lees nu eens voor de grap even het nieuws door. Noodweer in Griekenland, noodweer in Hong-Kong, lokale hittegolven in Nederland, overstromingen in het Alpengebied, etcetra, etcetra. Je moet wel echt een gigantische plank voor je kop hebben om nu nog te gaan lopen verkondigen dat het wel prima gaat allemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |