abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210338400
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ction-rebellion-xr-m

quote:
1800 burgers doen oproep voor A12 blokkade Extinction Rebellion

Ruim 1800 mensen doen vandaag een oproep in de Volkskrant om op 9 september naar de eerste dag van de nieuwe A12-blokkade van klimaatactiegroep Extinction Rebellion (XR) in Den Haag te komen.

"Vandaag doen 1841 bezorgde burgers een oproep: kom naar de A12-blokkade van Extinction Rebellion!", staat in een paginagrote advertentie in de Volkskrant. In de oproep verwijzen de burgers naar de veroordeling door de rechtbank in Den Haag van zeven klimaatactivisten vanwege opruiing begin deze maand.

Zeven klimaatactivisten riepen op sociale media andere mensen mee te doen aan de A12-blokkade van XR op 28 januari. Dat is gevaarlijk en strafbaar, stelde het OM, dat de oproepen daarom opruiing vond. In totaal stonden acht klimaatactivisten terecht. Een verdachte is vrijgesproken. Vijf van hen kregen een taakstraf van 30 uur, de andere twee kregen een taakstraf van 60 uur.

XR liet na de uitspraak van de rechter meteen weten in hoger beroep te gaan. "Deze uitspraak is een ondermijning van de democratische rechtstaat", zei advocaat Willem Jebbink.

Elke dag demonstreren
Klimaatactivisten van XR dreigen vanaf 9 september elke dag de A12 in Den Haag te blokkeren. De klimaatactiegroep stelt pas te stoppen met de blokkades als de overheid alle subsidies aan de fossiele industrie afschaft.

Extinction Rebellion heeft de Utrechtsebaan op de A12 al zeven keer eerder geblokkeerd. XR wijst erop dat Nederland al meer dan tien jaar geleden beloofde om uiterlijk in 2020 subsidies stop te zetten die schade aan het milieu opleveren. "Zolang het kabinet weigert te luisteren, zijn we gedwongen actie te voeren", zei Amber Daal van Extinction Rebellion eerder.

elke dag vanaf 9 september, ik hoop dat ze die mongolen er vanaf slepen, ketting om de enkels en slepen maar
pi_210338409
Als de straffen blijkbaar niet afdoende zijn om dit soort schadelijke acties niet te stoppen, dan moet er ofwel zwaarder gestraft worden, ofwel de preventie moet beter. Of beiden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_210338415
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:21:22 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210338417
Vermoeiende gasten…
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_210338443
Maar 1800?

Het leeft niet echt he.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:23:49 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210338448
Gewoon niet remmen dan houden ze wel op.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_210338464
gekke sekte
pi_210338585
Nu zijn ze gek over twintig jaar schaam je je kapot voor je eigen consumptiegedrag van vandaag. :)
pi_210338619
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:38 schreef Document1 het volgende:
Nu zijn ze gek over twintig jaar schaam je je kapot voor je eigen consumptiegedrag van vandaag. :)
ja, mooie droom man
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:43:56 #10
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_210338625
En uiteindelijk krijgen ze door dit soort acties meer vervuiling door de auto's die geblokkeerd zijn met de motor aan... Ze zouden ook gewoon een landbouwterrein kunnen opkopen en die volplanten met bomen. Zou een verschil maken en ook constructief zijn.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_210338639
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:43 schreef JimmyJames het volgende:
En uiteindelijk krijgen ze door dit soort acties meer vervuiling door de auto's die geblokkeerd zijn met de motor aan...
Vind ik niet heel sterk. Het gaat om aandacht voor de zaak, die paar auto's dat is wisselgeld op de gehele CO2-uitstoot.

quote:
Ze zouden ook gewoon een landbouwterrein kunnen opkopen en die volplanten met bomen. Zou een verschil maken en ook constructief zijn.
Maar daarmee haal je niet de krant en het journaal van 20:00

Denk je dat er iemand een topic had geopend hier als Extinction Rebellion een weiland had vol geplant met bomen?
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:46:57 #12
459912 FlippingCoin
pi_210338644
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:38 schreef Document1 het volgende:
Waarom schaam je jezelf nu al niet met deze kennis?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:24:18 #13
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_210339058
Subsidie op aardolie? :?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_210339112
Dat kansloze werkschuwe groepje malloten schijnt nu op Zandvoort te liggen om F1-vrachtwagens tegen te houden?
Morgen lekker korting op benzine bij Tinq.
Ik wil graag instappen bij Exxonmobil.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_210339142
Dit volgens die gekken beter voor het milieu
pi_210339211
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is daarmee? Doel je op de EV's die alle 498 redelijk onbeschadigd op de lagere dekken staan en dus niet zijn uitgebrand?
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:37:30 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_210339212
Goed bezig weer.
Mijn zegen hebben ze.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_210339217
Kunnen we ze niet ergens aan elkaar vastplakken waar we geen last van ze hebben?
pi_210339247
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat is daarmee? Doel je op de EV's die alle 498 redelijk onbeschadigd op de lagere dekken staan en dus niet zijn uitgebrand?
Goed punt!
De brand hoeft maar te beginnen in 1 EV, inderdaad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210339256
Het moet gekker.
de gekken van ER zouden eens moeten aankloppen bij locaties waar ze veel benzine gebruiken: Tankstations. Je wilt niet weten hoeveel benzine ze daar gebruiken bij zo een tankstation! belachelijk!
pi_210339263
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:40 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Goed punt!
De brand hoeft maar te beginnen in 1 EV, inderdaad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, en zoals het nu lijkt zijn alle 498 EV's die aan boord waren vrijwel onbeschadigd en dus niet de oorzaak van de brand.

https://thedriven.io/2023/08/14/sorry-ev-haters-big-ship-fire-probably-wasnt-caused-by-electric-cars/

quote:
Speculation widely blamed one of the 498 EVs on board after an employee of the ship owner, Japanese company Shoei Kisen Kaisha which also owned the 2021 Suez Canal-blocker Ever Given container ship, initially suggested an EV might be the culprit.

However, between 900 and 1000 cars including the EVs appeared to be in good condition, the chief of salvage company Royal Boskalis Westminster NV, Peter Berdowski, told media last week.

The fire probably started in the eighth deck of the 12 deck-ship as that is where the worst damage is, Berdowski told Bloomberg.
pi_210339324
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, en zoals het nu lijkt zijn alle 498 EV's die aan boord waren vrijwel onbeschadigd en dus niet de oorzaak van de brand.

https://thedriven.io/2023/08/14/sorry-ev-haters-big-ship-fire-probably-wasnt-caused-by-electric-cars/
[..]

Kijk, als jij op 1 Januari van dit jaar voor 10.000 euro aandelen had gekocht van Exxonmobil, dan had je nu ....

Benzine tanken kan je niet zegmaar 'even niet' doen. Die auto kan niet zonder. Het is dus een goede investering.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 11:51:08 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210339347
Knuppel en waterkanon eroverheen graag.
pi_210339349
Waarom is altijd dat zelfde stukje A12 het slachtoffer?
pi_210339370
Ik ben erbij *O*
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210339390
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:49 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Kijk, als jij op 1 Januari van dit jaar voor 10.000 euro aandelen had gekocht van Exxonmobil, dan had je nu ....
Dan had je nu ¤10.331,42

Had je het in Tesla gestoken, dan had je nu ¤19.934

quote:
Benzine tanken kan je niet zegmaar 'even niet' doen. Die auto kan niet zonder. Het is dus een goede investering.
Aangezien de verkoop van brandstofauto's afneemt ten gunste van de EV en de brandstofomzet daardoor daalt, is het geen goede investering.
pi_210339402
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dan had je nu ¤10.331,42

Had je het in Tesla gestoken, dan had je nu ¤19.934
[..]
Aangezien het aantal brandstofauto's af gaat nemen en de omzet daalt, is het geen goede investering.
Integendeel. Je ziet nu al de Tesla's op Facebook marketplace. De pret is uit, de financiele voordelen vallen weg (2025) en mensen zijn het zat om met samengeknepen billen ergens naartoe te rijden in de hoop dat de oplaadpaal er is en het doet.
pi_210339414
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:57 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Integendeel. Je ziet nu al de Tesla's op Facebook marketplace. De pret is uit, de financiele voordelen vallen weg (2025) en mensen zijn het zat om met samengeknepen billen ergens naartoe te rijden in de hoop dat de oplaadpaal er is en het doet.
Tesla verkoopt wereldwijd auto's en heeft dus weinig te maken met de wegenbelasting in Nederland.
De verkoop groeit ieder jaar minimaal 40%.

En ook in Europa gaat het prima met Tesla

En in Nederland nu al meer verkocht dan vorig jaar in het hele jaar:

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-08-2023 12:36:00 ]
pi_210339595
Is dat die 'autofabrikant' die zegt dat het loskomen van het stuur geen defect is?
pi_210339608
Oh zijn ze weer terug van hun vliegvakanties
pi_210339633
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 12:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is dat die 'autofabrikant' die zegt dat het loskomen van het stuur geen defect is?
Ik begrijp dat je weer één of ander incident moet aangrijpen als de cijfers je tegenspreken (zowel van de aandelen als de verkoopcijfers) maar ieder merk heeft terugroepacties.

Ik hoor je niet over de loszittende wielen bij Toyota of de wegwaaiende dakramen bij Ford. Nogal selectief dus.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-08-2023 12:23:32 ]
pi_210339678
Ik vind ook dat we allemaal massaal minder fossiele brandstoffen moeten gebruiken, op moeten houden met massaal vliegvakanties houden en op moeten houden met autorijden maar als er deze week een ambulance of brandweerauto op de a12 hinder ondervindt omdat er zo'n debiel de boel tegenhoudt dan hoop ik dat die een dwarslaesie oploopt.
-nee-
pi_210339728
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 12:23 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind ook dat we allemaal massaal minder fossiele brandstoffen moeten gebruiken, op moeten houden met massaal vliegvakanties houden en op moeten houden met autorijden maar als er deze week een ambulance of brandweerauto op de a12 hinder ondervindt omdat er zo'n debiel de boel tegenhoudt dan hoop ik dat die een dwarslaesie oploopt.
Hulpdiensten weten wel waar de opstoppingen zijn en rijden daar langs (busstrook, vluchtstrook) of omheen (andere route). Niet altijd ideaal zo'n blokkade maar dat argument kan je ook voor protesterende boeren aanvoeren. En die werden hier "helden" genoemd.

Afijn, ik ben sowieso niet voor blokkeeracties.

pi_210339759
Slim om met zijn 1800 hier toe op te roepen, de politie kan ze nooit allemaal oppakken
pi_210339767
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 12:28 schreef opgebaarde het volgende:
Slim om met zijn 1800 hier toe op te roepen, de politie kan ze nooit allemaal oppakken
Je zal er aardig wat bussen voor in moeten zetten en flink wat papierwerk hebben.
pi_210339866
twitter

Als ik dit soort dingen lees en het klopt (ga ik wel vanuit) dan is zo'n XR echt hard nodig
pi_210339895
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 12:35 schreef opgebaarde het volgende:
[ twitter ]

Als ik dit soort dingen lees en het klopt (ga ik wel vanuit) dan is zo'n XR echt hard nodig
Er gaat heel veel geld naar boeren in de EU.

quote:
The farm deal worth ¤386.6 billion will be implemented from January 1, 2023, and makes up one-third of the EU's budget. It will be the bloc's farming policy till 2027 and aims to meet the EU's climate sustainability goals and support rural development.
bron: https://www.dw.com/en/eu-lawmakers-pass-common-agricultural-policy-deal-but-green-critics-sound-alarm/a-59912440
pi_210339921
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:43 schreef JimmyJames het volgende:
En uiteindelijk krijgen ze door dit soort acties meer vervuiling door de auto's die geblokkeerd zijn met de motor aan... Ze zouden ook gewoon een landbouwterrein kunnen opkopen en die volplanten met bomen. Zou een verschil maken en ook constructief zijn.
Goed nieuws: XR Landbouw

Maar ja, het is irritant. Al is het toch hét onderwerp dat ons allemaal aan gaat. Niet over 50 jaar, maar nu. Straks als prijzen in de supermarkt stijgen omdat voedsel steeds lastiger te verbouwen is, staat iedereen op zijn achterste poten: hoe kan dit? Waarom heeft niemand wat gedaan?
pi_210339963
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 12:40 schreef Poolbal het volgende:

[..]
Goed nieuws: XR Landbouw

Maar ja, het is irritant. Al is het toch hét onderwerp dat ons allemaal aan gaat. Niet over 50 jaar, maar nu. Straks als prijzen in de supermarkt stijgen omdat voedsel steeds lastiger te verbouwen is, staat iedereen op zijn achterste poten: hoe kan dit? Waarom heeft niemand wat gedaan?
Bedenk dat er 1/3e van het EU-budget al naar boeren gaat. Dat betalen we al met z'n allen in Europa.
Voedsel is al heel duur alleen zie je dat deels niet omdat je boeren ook via de Belastingdienst sponsort.

En uiteindelijk is veeteelt het grootste probleem. Wij kunnen in Nederland niet eens al het voer verbouwen voor de veestapel die we hebben. Dat landoppervlak hebben we niet. Dus we moeten veevoer importeren.

Nu zullen we nooit het hele volk kunnen voeren met wat we hier verbouwen maar dankzij de veestapel wordt dat debet nog fors groter.

Het is voor velen een moeilijke boodschap, vooral als je gek bent op zuivel en vlees. Maar de echte problemen liggen niet bij de boeren die spruitjes of bloemkool verbouwen.
pi_210339975
quote:
[ twitter ]

Ja iedereen is verontwaardigd over natuur clubs die maar zitten te drammen over een leefbare wereld, shut up already! En intussen lacht de vlees-, agro- en fossiele brandstof industrie zich rot. Gesubsidieerd de maatschappij uithollen en intussen schatrijk worden.

Maar goed, op wie waren we ook alweer boos? Rob Jetten?
pi_210340020
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 12:46 schreef Poolbal het volgende:

[..]
Ja iedereen is verontwaardigd over natuur clubs die maar zitten te drammen over een leefbare wereld, shut up already! En intussen lacht de vlees-, agro- en fossiele brandstof industrie zich rot. Gesubsidieerd de maatschappij uithollen en intussen schatrijk worden.

De boerenlobby is ook wel heel groot en sterk.

Als je bedenkt dat er op 17,8 miljoen Nederlanders zo'n 52.000 boerenbedrijven hebben en 181.000 werknemers in de gehele sector dan kom je opgeteld nog niet op 3 zetels in de 2e kamer.
En als je het aantal buitenlandse (seizoens)arbeiders dat in die sector werkt weglaat kom je mss nog niet op 2 zetels.

En toch hebben ze veel macht, ook bij de waterschappen (vaste zetels).
pi_210340034
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 12:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bedenk dat er 1/3e van het EU-budget al naar boeren gaat. Dat betalen we al met z'n allen in Europa.
Voedsel is al heel duur alleen zie je dat deels niet omdat je boeren ook via de Belastingdienst sponsort.

En uiteindelijk is veeteelt het grootste probleem. Wij kunnen in Nederland niet eens al het voer verbouwen voor de veestapel die we hebben. Dat landoppervlak hebben we niet. Dus we moeten veevoer importeren.

Nu zullen we nooit het hele volk kunnen voeren met wat we hier verbouwen maar dankzij de veestapel wordt dat debet nog fors groter.

Het is voor velen een moeilijke boodschap, vooral als je gek bent op zuivel en vlees. Maar de echte problemen liggen niet bij de boeren die spruitjes of bloemkool verbouwen.
Vlees en vis zal, hoe jammer ook, iets zijn dat je af en toe eet. De prijs moet daar naar zijn en de veestapel moet voor 80-90% verminderen.

Er is amper nog wildleven op deze aarde, mede dankzij onze vlees consumptie.

Maar goed, de mens is niet in staat om iets op te geven voor een groot risico dat verder weg is. Dat kan monkeybrein niet verwerken, dus worden er allerlei redenen bedacht waarom monkey het niet hoeft op te geven. Bijvoorbeeld dat Gretha Thunberg stom is.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:53:57 #43
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_210340035
Extreem raar en zorgwekkend dat je problemen met justitie krijgt als je je legale protestactie promoot.
pi_210340042
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 12:53 schreef Tijn het volgende:
Extreem raar en zorgwekkend dat je problemen met justitie krijgt als je je legale protestactie promoot.
_O-
pi_210340058
quote:
Blijkbaar kan dat alleen als je (elektrische) trekkers hebt.
pi_210340059
quote:
[ twitter ]

Dat zijn mensen die de aaibaarheidsfactor waar ze zelf zo gevoelig voor zijn van een klimaatdimensie willen voorzien. Nodig zijn veronderstelt een verband tussen actie en resultaat, deze 'afgewogen' vliegende jongeren willen gewoon indruk maken op andere klaplopers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_210340065
POLL
pi_210340079
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 12:57 schreef Poolbal het volgende:
[poll=6038]
Aangezien er alleen al 600.000.000 vleeskuikens / kippen geslacht worden, ga ik voor de hoogste.

[ Bericht 14% gewijzigd door TheFreshPrince op 19-08-2023 13:09:50 ]
pi_210340324
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 12:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
at argument kan je ook voor protesterende boeren aanvoeren. En die werden hier "helden" genoemd.

door een groepje zelfonderzoekende klaplopers ja
pi_210340392
Dat ze deze oproep onder naam doen geeft al aan dat ze weinig weerstand verwachten. Benieuwd hoe politie en OM dit gaan handelen in het kader van geldt de wet voor iedereen of niet.
pi_210340468
M.i. 1841 x een taakstraf zoals in de punten 1 en 2 van het vonnis aan Jenny Douwes.
quote:
Veroordeling ter zake van (1) het medeplegen van opruiing, (2) het opzettelijk uitlokken van (medeplegen van) het versperren van de A7, terwijl daarvan gevaar voor de verkeersveiligheid te duchten is, (3) het opzettelijk uitlokken van (medeplegen van) door bedreiging met geweld een geoorloofde betoging verhinderen en (4) het opzettelijk uitlokken van (medeplegen van) dwang op de A7.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:GHARL:2019:9290

Jenny Douwes heeft uiteindelijk 90 uur taakstraf gekregen voor deze 4 punten. Lijkt me dat je deze 1841 figuren dan toch zeker wel tot 45 uren taakstraf kunt veroordelen. Gezien het aantal lijkt het me dan ook zinvol om dat administratief af te handelen (copy/paste vonnissen). :7 :P
pi_210340583
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 13:33 schreef Montagui het volgende:
M.i. 1841 x een taakstraf zoals in de punten 1 en 2 van het vonnis aan Jenny Douwes.
[..]
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:GHARL:2019:9290

Jenny Douwes heeft uiteindelijk 90 uur taakstraf gekregen voor deze 4 punten. Lijkt me dat je deze 1841 figuren dan toch zeker wel tot 45 uren taakstraf kunt veroordelen. Gezien het aantal lijkt het me dan ook zinvol om dat administratief af te handelen (copy/paste vonnissen). :7 :P
Dat was het tegenovergestelde, zij probeerde een geoorloofde betoging tegen te houden.
pi_210340607
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:57 schreef spectrumanalyser het volgende:
Met wat voor mensen praat jij? Ik heb zelf de behoefte om elektrisch te gaan rijden nog niet, maar vrijwel iedereen die ik erover spreek is er positief over. Actieradius voldoet voor de meeste mensen ook prima voor het gangbare gebruik en laadpalen genoeg mocht onderweg laden nodig zijn. Ik hoor niemand over met samengeknepen billen rondrijden, dus dat is gewoon onzin.

Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die al drie dagen rondrijden met het reservelampje van de brandstoftank al brandend op het dashboard en dan met samengeknepen billen op dag vier naar de pomp rijden.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:45:21 #54
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_210340640
quote:
Legaal :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_210340712
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 13:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat was het tegenovergestelde, zij probeerde een geoorloofde betoging tegen te houden.
Daarom haal ik ook alleen de punten 1 en 2 aan.
quote:
Veroordeling ter zake van (1) het medeplegen van opruiing, (2) het opzettelijk uitlokken van (medeplegen van) het versperren van de A7, terwijl daarvan gevaar voor de verkeersveiligheid te duchten is,
en niet die van 3 en 4 (die inderdaad gaan over wat jij aangeeft).
quote:
(3) het opzettelijk uitlokken van (medeplegen van) door bedreiging met geweld een geoorloofde betoging verhinderen en (4) het opzettelijk uitlokken van (medeplegen van) dwang op de A7.
Punten 1 en 2 zijn m.i. ook gewoon van toepassing op de oproep van deze 1841 figuren, opruiing en gevaar voor de verkeersveiligheid.
pi_210340714
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 13:45 schreef Drekkoning het volgende:
Legaal :')
Vooral zorgwekkend dat er mensen zijn die een blokkade op de A12 als legaal beschouwen.
pi_210340829
quote:
[ twitter ]

En wat gaat XR concreet doen om het op te lossen dan? Nog meer aandacht vragen voor een probleem waar al geld en aandacht voor in overvloed is? Als je er echt zo mee zit kun je beter bij bijv. Enexis soliciteren dan jezelf op de A12 vast lijmen, dan maak je daadwerkelijk een verschil.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:00:02 #58
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_210340869
Is het blokkeren van een snelweg niet gewoon strafbaar in Nederland of wat is dit voor flauwekul?
Laffe huichelaar
pi_210340873
16 miljoen mensen roepen op dit vooral niet te doen. Je bent wel echt een enorme egoist als je duizenden mensen het leven zuur maakt om met je vrienden gezellig te protesteren.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:08:40 #60
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_210341034
quote:
[ twitter ]

Begin een partij, steun een partij, bewandel de juridische weg, etc.

Als elke minderheidsgroep die een bepaald ideaal nastreeft dat doet door lukraak illegale blokkades op te werpen etc, dan wordt het namelijk een zooitje en krijgt ook nog eens niemand zijn zin.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_210341329
En als het nu klopt dat de aarde steeds minder leefbaar wordt, en dat fossiele brandstoffen daar een belangrijk aandeel in hebben. Is het dan wel gerechtvaardigd?
pi_210341374
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:24 schreef Poolbal het volgende:
En als het nu klopt dat de aarde steeds minder leefbaar wordt, en dat fossiele brandstoffen daar een belangrijk aandeel in hebben. Is het dan wel gerechtvaardigd?
Nee, want er wordt al heel erg veel gedaan om dingen te veranderen, sommige goed, sommige onzinnig, maar de eisen van XR dat we NU, per direct moeten stoppen met fossiele brandstoffen is gewoon onhaalbaar. En dat dan toch proberen af te dwingen terwijl het gewoon niet kan, dat is niet gerechtvaardigd.

Dit zijn gewoon verveelde activistenkoters die denken zo de leegte in hun leven te kunnen vullen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_210341379
Sinds wanneer is op de snelweg staan legaal?
pi_210341461
In WOII was het tijdens de bezetting nog niet duidelijk dat er vernietigingskampen waren. Men dacht dat Joden moesten werken of zelf soort vakantie hadden, maar genocide? nee...
Toch begonnen er flyers te komen die waarschuwden dat niemand die met de trein vertrok levend terug zou komen.

Is het in die situatie gerechtvaardigd om het spoor te saboteren? Het mag niet van de wet en mensen ondervinden er hinder van. Of zou je adviseren op legale manier de treinreizen te stoppen?

Een lastig dilemma.
pi_210341561
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap dat je gemist hebt dat het geen elektrische auto's zijn die aan het branden zijn (die stonden elders op het schip) omdat zoiets nooit nieuws is, maar in tegenstelling tot de eerste verdachtmaking was het dus niet de schuld van de elektrische auto's.

(net zo'n leugen dus als XR is)
pi_210341606
quote:

[..]
De Model Y is de best verkopende auto. En waar is dat precies dat er geen laadpaal is, dan wel stuk is?
pi_210341621
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:33 schreef Poolbal het volgende:
In WOII was het tijdens de bezetting nog niet duidelijk dat er vernietigingskampen waren. Men dacht dat Joden moesten werken of zelf soort vakantie hadden, maar genocide? nee...
Toch begonnen er flyers te komen die waarschuwden dat niemand die met de trein vertrok levend terug zou komen.

Is het in die situatie gerechtvaardigd om het spoor te saboteren? Het mag niet van de wet en mensen ondervinden er hinder van. Of zou je adviseren op legale manier de treinreizen te stoppen?

Een lastig dilemma.
Je was bezet, door een bezetter, wat een achterlijke vergelijking :').

Je kan naar de rechter, je kan legaal protesteren tot je er bij neervalt, je mag flyeren, je mag eigenlijk alles, alleen niet illegaal de weg blokkeren omdat je denkt gelijk te hebben.
Get woke, go broke!
pi_210341662
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De Model Y is de best verkopende auto. En waar is dat precies dat er geen laadpaal is, dan wel stuk is?
Dat zal best, totdat er wegenbelasting betaald moet gaan worden. Je ziet nu al een toename van EVs in de advertenties. Krijg zelfs advertenties van mensen die hun eigen laadpaal willen verkopen :')
pi_210341668
quote:
[ twitter ]

Het klopt niet. Alleen al in Nederland ligt er nu een pakket voor 35 miljard. Doe het eens x1200.
pi_210341672
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, want er wordt al heel erg veel gedaan om dingen te veranderen, sommige goed, sommige onzinnig, maar de eisen van XR dat we NU, per direct moeten stoppen met fossiele brandstoffen is gewoon onhaalbaar. En dat dan toch proberen af te dwingen terwijl het gewoon niet kan, dat is niet gerechtvaardigd.

Dit zijn gewoon verveelde activistenkoters die denken zo de leegte in hun leven te kunnen vullen :').
Dit soort gedachten got us here in the first place en zorgt dat er nooit iets zal veranderen.
pi_210341700
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik snap dat je gemist hebt dat het geen elektrische auto's zijn die aan het branden zijn (die stonden elders op het schip) omdat zoiets nooit nieuws is, maar in tegenstelling tot de eerste verdachtmaking was het dus niet de schuld van de elektrische auto's.

(net zo'n leugen dus als XR is)
ik snap dat je gemist hebt dat rederijen te maken hebben met meer branden, zoals verzekeringsmaatschappij Allianz stelt dat er een toename is van branden op schepen die batterijen vervoeren.
pi_210341721
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:46 schreef Poolbal het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Fine zeg ik niet, maar de totale doodscultgedragingen trek ik ook slecht hoor :').

Hele generaties doodsangst aanpraten omdat we voor de 6876ste keer allemaal over 5 min doodgaan is gewoon precies wat het lijkt, doorgeslagen activisme.

Zoals wel vaker, de waarheid ligt in het midden, we moeten 100% beter omgaan met de planeet, maar we gaan ook 100% zeker niet over 5 min allemaal dood door Global Boiling.
Get woke, go broke!
pi_210341739
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:46 schreef Poolbal het volgende:

[..]
Dit soort gedachten got us here in the first place en zorgt dat er nooit iets zal veranderen.
Nee, we pompen idd geen miljarden in zonnenpanelen, windparken, electrische auto's, statiegeld op alles, belasting op vervuilers.

Er is HELEMAAL NOG NOOITS IETS GEDAAAN!!!!!!!!!

En daarom zijn mensen het wel een beetje zat, dat doomscultgelul.
Get woke, go broke!
pi_210341749
Ik hou van wapperigheden.
Wat zijn dan die wapperigheden? Nou, zoals milieu-activisten die niet op een zitting aanwezig kunnen zijn omdat ze met het vliegtuig op vakantie zijn.

Zoek zelf maar even het bericht en bedank mij later.
pi_210341755
quote:
Maar daar zit wel de crux. Fossiele brandstof draagt ook bij aan de leefbaarheid.

Wel zullen we zoveel mogelijk over moeten op alternatieven. Alleen gaat dat niet van vandaag op morgen. Dus het is lekker schreeuwen wat XR doet, maar kom dan met een realistisch plan. Daar schieten we meer mee op.
pi_210341787
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:45 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Dat zal best, totdat er wegenbelasting betaald moet gaan worden. Je ziet nu al een toename van EVs in de advertenties. Krijg zelfs advertenties van mensen die hun eigen laadpaal willen verkopen :')
Wegenbelasting is niet de bulk van de kosten. Ook rekening houdend met wegenbelasting is de BEV voor veel mensen een stuk voordeliger. Nog even afgezien van het hogere comfort.
pi_210341799
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:46 schreef Poolbal het volgende:

[..]
Hoe kan je nu zeggen dat er nooit iets zal veranderen terwijl de verandering zichtbaar snel gaat momenteel. Of vallen die elektrische auto's jou niet op? Zie jij geen zonnepanelen op daken? Nooit een windmolen gezien (behalve die antieke)?

Apart...
pi_210341813
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:47 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
ik snap dat je gemist hebt dat rederijen te maken hebben met meer branden, zoals verzekeringsmaatschappij Allianz stelt dat er een toename is van branden op schepen die batterijen vervoeren.
Goh, wat gek dat nu er veel meer schepen zijn met BEV's (en overige producten met batterijen) erop dat er een toename is van branden op schepen die batterijen vervoeren.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:58:15 #79
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_210341823
Helden _O_ het is dat ik de 9e (waarschijnlijk) weer ga zwoegen voor de Duitse opperbazen, maar anders zou ik gaan!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_210341832
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wegenbelasting is niet de bulk van de kosten. Ook rekening houdend met wegenbelasting is de BEV voor veel mensen een stuk voordeliger. Nog even afgezien van het hogere comfort.
we hebben dus veel nieuwe EVs 'nodig'. Elke 3, 5 of 7 jaar moet er een nieuwe staan. Dat is slecht nieuws voor de kinderen in Congo. Het is goed nieuws voor de eigenaren van EVs, omdat je die met leuke winst kunst doorverkopen naar landen waar minder of geen subsidie op de EVs zit.
We halen het liefst ook EVs uit China omdat deze goedkoper zijn. Daar openen ze 700 nieuwe kolencentrales. Maargoed, dat is in ieder geval uit het zicht.
pi_210341841
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:23 schreef Montagui het volgende:
Maar 1800?

Het leeft niet echt he.
Op 17 miljoen inwoners.

Dat is toch ruim 1 op de 10.000 mensen.
Indrukwekkend hoor!
pi_210341868
Het is veel te weinig. De groene revolutie is iets, maar eigenlijk ook geen echte oplossing. Want eigenlijk gaan we gewoon hetzelfde door maar met ietsje minder stijging van uitstoot.

Mensen die XR stom vinden proberen de shit waar we in zitten op allerlei weg te rationaliseren: zo lang ik op korte termijn niet echt iets hoef op te geven is het goed. Dat lange termijn gevaar, dat kan toch niet waar zijn? Vast niet. En het zal mijn tijd wel duren..

Maar als straks ook bij ons, net zoals in de rest van de wereld, onze basisbehoeften onder druk komen te staan, dan zou je alles er voor overhebben om terug te gaan in de tijd en het te voorkomen.
pi_210341875
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:58 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
we hebben dus veel nieuwe EVs 'nodig'. Elke 3, 5 of 7 jaar moet er een nieuwe staan. Dat is slecht nieuws voor de kinderen in Congo. Het is goed nieuws voor de eigenaren van EVs, omdat je die met leuke winst kunst doorverkopen naar landen waar minder of geen subsidie op de EVs zit.
We halen het liefst ook EVs uit China omdat deze goedkoper zijn. Daar openen ze 700 nieuwe kolencentrales. Maargoed, dat is in ieder geval uit het zicht.
Ooit gehoord van Cobalt, Ontario? Waarom zou dat zo heten denk je? Nog afgezien van dat steeds meer accu's helemaal geen kobalt nodig hebben. Diesel wel... maar gek genoeg maken dieselrijders zich pas nu zorgen over die zielige kindjes in Congo.

En waarom moet er elke 3,5 of 7 jaar een nieuwe BEV staan? En waarom is dat erg? Er zijn namelijk ook mensen die liever gebruikt kopen.

In China bouwen ze ook 100 kerncentrales. Heb je de feiten wel een beetje op een rij, of doe je slechts aan cherry picking?
pi_210341892
Het moet gekker, dat zie je aan de wildgroei van EV fabrikanten. Dat zo'n apparaat stuk gaat na 6 jaar, denkt niemand aan. Dan kopen we wel weer een nieuwe.
pi_210341894
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:01 schreef Poolbal het volgende:
Het is veel te weinig. De groene revolutie is iets, maar eigenlijk ook geen echte oplossing. Want eigenlijk gaan we gewoon hetzelfde door maar met ietsje minder stijging van uitstoot.

Mensen die XR stom vinden proberen de shit waar we in zitten op allerlei weg te rationaliseren: zo lang ik op korte termijn niet echt iets hoef op te geven is het goed. Dat lange termijn gevaar, dat kan toch niet waar zijn? Vast niet. En het zal mijn tijd wel duren..

Maar als straks ook bij ons, net zoals in de rest van de wereld, onze basisbehoeften onder druk komen te staan, dan zou je alles er voor overhebben om terug te gaan in de tijd en het te voorkomen.
Wat ben je toch allemaal voor onwaarheden aan het verkondigen? Heb je fit for 55 gemist ofzo? Heb je gemist dat de EU in 2050 net zero wil halen?
pi_210341899
quote:
Een leefbare aarde is puur egoïsme van de mens. Klimaatverandering is voor de aarde geen probleem. Flora en fauna passen zich uiteindelijk wel weer aan.

Dus gaat het je om een leefbare aarde, dan is het verdwijnen van de mensheid het beste wat de aarde kan overkomen. Gaat het je om een leefbare aarde voor de mens, dan ben je dus alsnog bezig uit puur egoïsme.
pi_210341907
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het moet gekker, dat zie je aan de wildgroei van EV fabrikanten. Dat zo'n apparaat stuk gaat na 6 jaar, denkt niemand aan. Dan kopen we wel weer een nieuwe.
Bron dat ze allemaal stuk gaan na 6 jaar.
pi_210341926
quote:

Deze paniek bedoel ik dus. Het is niet genoeg!!!!!

Je zit echt in een angstpsychose lijkt het zoals je post, je bent echt daadwerkelijk bang dat je op hele korte termijn dood gaat ofzo.

Er zijn echt maar heel weinig mensen die zoals ze geframed worden, klimaatontkenner zijn, maar als ik mensen zie posten zoals jij dan overtuigt het echt niet hoor. Dan denk ik eerder, wat erg om zo door het leven te moeten.

We gaan al sinds 765 V.C. elk jaar weer dood aan een andere milieu/klimaatramp, en tot nog toe is er maar bar weinig van uit gekomen.

En nee, dat maakt mij geen "klimaatontkenner" maar als jij leugens, dwang en angst nodig hebt om je zaak door te drammen, misschien is je zaak niet zo oprecht als je zelf denkt.
Get woke, go broke!
pi_210341928
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bron dat ze allemaal stuk gaan na 6 jaar.
bron: Let me google that for you

https://letmegooglethat.c(...)reparatie+is+duurder

https://www.google.com/search?q=duurdere+reparatie+EVs

EVs zijn duurder in reparatie en Ja ze gaan stuk. Neem dat nou maar aan. Bedank mij later.

[ Bericht 5% gewijzigd door spectrumanalyser op 19-08-2023 15:13:41 ]
pi_210341985
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:51 schreef VEM2012 het volgende:
Maar daar zit wel de crux. Fossiele brandstof draagt ook bij aan de leefbaarheid.

Wel zullen we zoveel mogelijk over moeten op alternatieven. Alleen gaat dat niet van vandaag op morgen. Dus het is lekker schreeuwen wat XR doet, maar kom dan met een realistisch plan. Daar schieten we meer mee op.
Dat is het probleem. Ze hebben geen realistisch plan. Het is vooral roepen om te stoppen met fossiele brandstoffen, maar ze hebben geen enkel besef van de gevolgen daarvan als je dat per direct zou doen.

We moeten uiteindelijk over naar alternatieven, maar dat zal geleidelijk moeten om het leven betaalbaar te houden.
pi_210341998
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het klopt niet. Alleen al in Nederland ligt er nu een pakket voor 35 miljard. Doe het eens x1200.
scherp. Ik vermoed omdat van die 35 miljard nog geen uitgaven bekend zijn en er vaak gerept wordt over uitgaven vanaf 2024. Misschien daarom? (Ik ben onvoldoende geïnformeerd)
pi_210342014
quote:
Dat is niet wat ik vroeg en gebaseerd op een eigen onderzoekje van een verzekeringsmaatschappij.

Punt is natuurlijk dat de eerste elektrische auto's duur waren en niet in grote getalen geproduceerd. Dat maakt zaken inderdaad duur. Zie ook het nieuws deze week met de waterstofauto die voor meer dan een ton diende te worden gerepareerd.

Maar goed, de elektrische auto is dat stadium alweer voorbij. Het worden nu echt massa auto's.

Wat ook nog meespeelt is dat er weinig bedrijven zijn die verstand hebben van elektrische auto's en je daarom vaak bij de dealer aan moet kloppen. Een nieuwe accu in een Model S kost je daarom ¤ 11.500. Terwijl vaak er ook wel een mogelijkheid is om het voor veel minder te repareren. Dat soort bedrijven zijn nu aan het ontstaan.

Kortom: jouw informatie is buitengewoon eenzijdig en daarnaast nog steeds volstrekt niet in lijn met wat jij beweerde. Mijn eerste Tesla is inmiddels bijna 10 jaar oud. Die rijdt nog naar volle tevredenheid rond in Finland.
pi_210342019
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:13 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat is het probleem. Ze hebben geen realistisch plan. Het is vooral roepen om te stoppen met fossiele brandstoffen, maar ze hebben geen enkel besef van de gevolgen daarvan als je dat per direct zou doen.

We moeten uiteindelijk over naar alternatieven, maar dat zal geleidelijk moeten om het leven betaalbaar te houden.
Precies.

En ze doen aan angstporno met hun uitsterven. Dat is simpelweg een leugen.
pi_210342031
het gezeur over investeren in fossiele brandstof is ook zoiets sufs.
Net alsof de handelsbeurs een soort heilig instituut is. Nee, op de aandeelmarkt zitten de grootste ratten die er bestaan, zeker flitshandelaren. op de beurs ga je geen leuke mensen tegenkomen. handel is handel.

Afgelopen 5 jaar heeft het aandeel van een bekende fossiele oliemaatschappij 140% bereikt.
En het afgelopen jaar 116%.

Dan gaat zo'n meurende werkschuwende activist roepen dat je niet meer moet investeren in fossiele brandstoffen?

ik bedoel; het is niet zo dat we opeens een weekje even niet gaan tanken. Die auto doet het niet zonder benzine hoor.
pi_210342039
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
scherp. Ik vermoed omdat van die 35 miljard nog geen uitgaven bekend zijn en er vaak gerept wordt over uitgaven vanaf 2024. Misschien daarom? (Ik ben onvoldoende geïnformeerd)
Het is ook niet zo dat we nu niets uitgeven aan klimaat. Dit soort uitspraken blijken altijd als je naar de bron vraagt een partij miscalculatie te zijn van heb ik me jou daar. Net zoals ooit de Hummer H1 beter voor het milieu was dan de elektrische auto.
pi_210342051
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:04 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Een leefbare aarde is puur egoïsme van de mens. Klimaatverandering is voor de aarde geen probleem. Flora en fauna passen zich uiteindelijk wel weer aan.

Dus gaat het je om een leefbare aarde, dan is het verdwijnen van de mensheid het beste wat de aarde kan overkomen. Gaat het je om een leefbare aarde voor de mens, dan ben je dus alsnog bezig uit puur egoïsme.
Exactamundo.

Mai pen rai
pi_210342071
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:58 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
we hebben dus veel nieuwe EVs 'nodig'. Elke 3, 5 of 7 jaar moet er een nieuwe staan. Dat is slecht nieuws voor de kinderen in Congo.
Waarom maakte jij je over die 40 jaar daarvoor niet druk om die kinderen in Congo die kobalt aan het winnen waren voor de verfindustrie, de staalindustrie en de brandstofindustrie (voor het ontzwavelen van Diesel) en al die laptops, tablets en mobiele telefoons waar het ook in verwerkt zit?

Beetje curieus. Of denk je dat er geen kobalt gewonnen werd voordat er EV's waren?

Wil je een EV zonder kobalt, dan heeft Tesla die ook voor je. Sowieso de standard range accu's hebben LFP-cellen met een ijzerfosfaat kathode. Daar kan Apple en Samsung nog niet aan tippen voor hun smartphones.

quote:
Het is goed nieuws voor de eigenaren van EVs, omdat je die met leuke winst kunst doorverkopen naar landen waar minder of geen subsidie op de EVs zit.
Er zit maar heel weinig subsidie op een EV in Nederland, momenteel nog zo'n ¤3.000
Dat zie je ook aan de exportcijfers, er worden meer EV's geïmporteerd sinds 2017 dan dat er worden geëxporteerd.

Maar je geeft niets om feiten, wel om borrelpraatjes in de hoop dat niemand het opzoekt.

quote:
Oh, daar zijn ze weer, de 700 kolencentrales (het worden er steeds meer):

https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2022/11/22/fact-check-false-claim-china-built-more-than-600-new-coal-plants/8295906001/

quote:
"Green Energy fun fact: China has built more than 648 new Coal fired electricity plants," reads an Oct. 27 Facebook post.

The post was shared more than 400 times in ten days.

But the claim is false.

China is one of the global leaders in developing and using coal power plants. However, this post misstates findings from a recent study, which detailed plants funded by Chinese investors but located in other countries. The 648 tally also included power plants using a variety of fuels – only a small portion use coal.

China has not built 648 power plants in any recent timespan.
pi_210342085
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

hblblblblblbla

er is gewoon niets mis met de huidige Euro 6 benzinemotor. Let op, hier ga jij over vallen: de uitstoot (de uitlaatemissies) van een brandstofmotor die voldoet aan de Euro 6-regels, is nauwelijks meetbaar.
pi_210342094
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:24 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
er is gewoon niets mis met de huidige Euro 6 benzinemotor. Let op, hier ga jij over vallen: de uitstoot (de uitlaatemissies) zijn nauwelijks meetbaar.
Oh ja, je kan niet tegen feiten en dan verander je de quotes weer in "bla bla bla".

Echt, je bent een slappe plak kaas.
pi_210342096
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:25 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Oh ja, je kan niet tegen feiten en dan verander je de quotes weer in "bla bla bla".

Echt, je bent een slappe plak kaas.
Het moet gekker. Jij kan gekker reageren!

Bedank mij later
pi_210342104
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:24 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
er is gewoon niets mis met de huidige Euro 6 benzinemotor. Let op, hier ga jij over vallen: de uitstoot (de uitlaatemissies) van een brandstofmotor die voldoet aan de Euro 6-regels, is nauwelijks meetbaar.
Wat betreft de uitstoot: de uitstoot van een brandstofmotor is ongeveer 2,3 kilo CO2 per liter verbruikte benzine.

Bij een auto die 1 op 20 rijdt betekent dat dus 115 gram CO2 per kilometer.
Dat is meetbaar, nog los van de NOx die meekomt bij de verbranding van stikstof uit de lucht.

Overige stoffen:
quote:
Euro 6 standards for petrol engines:
Carbon monoxide - 1.0g/km
Total hydrocarbon emissions: 0.10g/km
Non-methane hydrocarbon emissions: 0.068g/km
Nitrogen oxides: 0.06g/km
Particulate matter: 0.005g/km (direct injection only)

Euro 6 standards for diesel engines:
Carbon monoxide: 0.50g/km
Hydrocarbons and Nitrogen oxides: 0.17g/km
Nitrogen oxides: 0.08g/km
Particulate matter: 0.005g/km
pi_210342111
Toch is het zo dat de milieu-eisen aan brandstofmotoren werkelijk nergens meer over gaan.
een bekende automonteur deed een test met de diesel roetfilter. De man had een courante auto met dieselmotor in zijn garage, met draaiende motor. Hij deed een meting van het aantal roetdeeltjes voordat de auto gestart was, en een meting bij de uitlaat van de auto met dieselmotor, en wat bleek: het aantal roetdeeltjes wat uit de uitlaat kwam van de auto met dieselmotor is lager dan wat het aantal roetdeeltjes wat in zijn garage werd gemeten.
kortom; een dieselmotor zorgt voor minder roetdeeltjes?

de man is bekend op YouTube als DiagnoseDan. Zoek het zelf maar op en bedank mij later.
pi_210342122
quote:
Hoe is dat anders dan met onze brandstofauto's? Daar moet ook elke 3, 5 of 7 jaar een nieuwe staan. Dat zorgt er overigens weer voor dat mensen die geen nieuwe auto kunnen of willen betalen wel via de tweedehands markt steeds een stapje kunnen maken naar een veiliger en iets milieu vriendelijkere auto. Op zich een prima ontwikkeling dus.

En verkopen aan het buitenland? Waarom zou dat voor EV's ineens veel interessanter zijn dan voor brandstofauto's? Als je de brandstofauto exporteert krijg je ook nog rest-BPM terug. En toch verkopen we onze auto's niet massaal aan het buitenland.

Je bent om de één of andere reden gewoon anti EV. Ik zou zeggen: koop nu het nog kan een leuke benzine auto. Uiteindelijk is een EV toch onvermijdbaar.
pi_210342125
quote:

[..]
Voor het klimaat kijken we naar CO2. Niet naar emissies. Dat de brandstofmotor sinds de jaren 80 extreem veel schoner is geworden is een feit. Maar het klimaat schiet daar niets mee op.
pi_210342127
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Toch is het zo dat de milieu-eisen aan brandstofmotoren werkelijk nergens meer over gaan.
een bekende automonteur deed een test met de diesel roetfilter. De man had een courante auto met dieselmotor in zijn garage, met draaiende motor. Hij deed een meting van het aantal roetdeeltjes voordat de auto gestart was, en een meting bij de uitlaat van de auto met dieselmotor, en wat bleek: het aantal roetdeeltjes wat uit de uitlaat kwam van de auto met dieselmotor is lager dan wat het aantal roetdeeltjes wat in zijn garage werd gemeten.
kortom; een dieselmotor zorgt voor minder roetdeeltjes?

de man is bekend op YouTube als DiagnoseDan. Zoek het zelf maar op en bedank mij later.
Ik weet niet of je het doorhebt maar de klimaatmaatregelen gaan om broeikasgassen.
En er zullen vast hele mooie schone diesels rondrijden met hagelnieuwe roetfilters maar die stoten nog steeds CO2 uit.
pi_210342148
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:30 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Hoe is dat anders dan met onze brandstofauto's? Daar moet ook elke 3, 5 of 7 jaar een nieuwe staan.
Bedankt voor deze goede vraag.
De gemiddelde leeftijd van een auto in Nederland is 11,4 jaar.

Doordat EVs vaak worden geexporteerd na de eerste leaseperiode, komt er weinig tot geen aanbod van gebruikte EVs. Dit komt door een hoge subsidie op de aanschaf van een EV. Door de auto dan te verkopen in landen waar die subsidie niet is, kun je soms een gebruikte EV met winst doorverkopen.
pi_210342161
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

Wat betreft de uitstoot: de uitstoot van een brandstofmotor is ongeveer 2,3 kilo CO2 per liter verbruikte benzine.

Voor de goede orde: well to wheel is dat zo het dubbele.
pi_210342177
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:33 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Doordat EVs vaak worden geexporteerd na de eerste leaseperiode, komt er weinig tot geen aanbod van gebruikte EVs. Dit komt door een hoge subsidie op de aanschaf van een EV. Door de auto dan te verkopen in landen waar die subsidie niet is, kun je soms een gebruikte EV met winst doorverkopen.
Gelukkig is CO2 uitstoot een mondiaal probleem.

Nog afgezien van het feit dat de meeste auto's tegenwoordig in Nederland verkocht worden. De eerste Tesla die ik verkocht was inderdaad naar het buitenland en was de interesse ook primair vanuit het buitenland. Daarna niet meer.
pi_210342180
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:33 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Nogmaals.

Er worden al sinds 2017 meer EV's geïmporteerd naar Nederland dan dat er worden geëxporteerd.
pi_210342190
quote:
Je krijgt een mooie bende als ieder clubje gelijk gestemden de snelweg gaat blokkeren omdat ze hun mening willen doordrukken aan de rest.
pi_210342195
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Voor de goede orde: well to wheel is dat zo het dubbele.
Ja, uiteraard, winning van olie, transport van olie, raffinage van olie tot brandstof, transport van brandstof naar tankstation heb ik dan bijvoorbeeld nog niet meegerekend.
pi_210342209
Inderdaad. De meeste CO2 uitstoot is dan ook helemaal niet van wegverkeer.
Het blokkeren van een snelweg draagt daardoor totaal niet bij aan een beter milieu.
Wel roept het agressie op, en mag de belastingbetaler weer opdragen voor alle schade.
pi_210342238
quote:

Kijk nou eerst eens gewoon naar de cijfers voordat je dingen gaat roepen.

Het occasionaanbod van benzine- en dieselauto's ligt ongeveer op 2% van het totaal aantal in NL. Bij elektrisch is het occasionaanbod ongeveer 4,5% ten opzichte van het aantal wat er in NL rijdt. Verhoudingsgewijs is er veel meer occasionaanbod van EV's dan van benzine- en dieselauto's.
pi_210342259
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Inderdaad. De meeste CO2 uitstoot is dan ook helemaal niet van wegverkeer.
Het is dan ook niet alleen het wegverkeer waar men de CO2-uitstoot naar beneden brengt.
En het gaat ook niet alleen om CO2, ook om bijvoorbeeld methaan.

Maar het wegverkeer heeft er een aandeel in. Voordeel is dat juist het wegverkeer vrij goed CO2-vrij te maken is.

Uiteraard zal je dan opmerken dat er bij het opwekken van stroom nog CO2 vrijkomt. En dat is correct.
Maar stroom kán je wel zonder CO2-uitstoot produceren, met brandstoffen is dat vrij ingewikkeld tenzij je op eFuels overstapt. Maar dan heb je weer 6x meer stroom nodig dan voor EV's.

quote:
Het blokkeren van een snelweg draagt daardoor totaal niet bij aan een beter milieu.
In verhouding tot de CO2 totale wereldwijde uitstoot van 5 seconden is die file op de A12 "kleingeld".

quote:
Wel roept het agressie op, en mag de belastingbetaler weer opdragen voor alle schade.
Ik ben met je eens dat het niet de keurigste manier van protesteren is.
Maar we hebben het er nu wel over, op dat vlak is het effectief nog zonder dat er daar ook maar één demonstrant op de weg zit.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:47:31 #115
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_210342274
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Het is dan ook niet alleen het wegverkeer waar men de CO2-uitstoot naar beneden brengt.

[..]
Ik ben met je eens dat het niet de keurigste manier van protesteren is.
Maar we hebben het er nu wel over, op dat vlak is het effectief nog zonder dat er daar ook maar één demonstrant op de weg zit.
Ja, normaal gesproken heeft niemand het erover, geen talkshow, geen headline, geen reclame met "we zijn duurzaam hoor" erin, echt een doodgezwegen onderwerp, gelukkig kaart XR het allemaal aan, we zouden anders echt geen idee hebben :').
Get woke, go broke!
pi_210342284
Er worden iedere dag 95.000.000 vaten ruwe olie gewonnen.
Niet per jaar, nee, per dag.

Gekkenwerk.

En dat is dan al 426 kilo CO2 per vat.
En dat 95.000.000 keer.
En dat 365 dagen per jaar.

En daar zit dan nog geen uitstoot van bijvoorbeeld steenkool of aardgas bij in.

Mensen, waar zijn we mee bezig...
pi_210342294
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:42 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Kijk nou eerst eens gewoon naar de cijfers voordat je dingen gaat roepen.

Het occasionaanbod van benzine- en dieselauto's ligt ongeveer op 2% van het totaal aantal in NL. Bij elektrisch is het occasionaanbod ongeveer 4,5% ten opzichte van het aantal wat er in NL rijdt. Verhoudingsgewijs is er veel meer occasionaanbod van EV's dan van benzine- en dieselauto's.
Benzine 184.474
Electrisch 28.497
Hybride 37.792

Kijk er even naar en bedank mij later.
pi_210342305
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:49 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Benzine 184.474
Electrisch 28.497
Hybride 37.792

Kijk er even naar en bedank mij later.
Dan klopt het toch wat hij zegt?

Er rijden zo'n 400.000 EV's in Nederland rond op dit moment, er zijn 28.497 aangeboden.

Dat is 7% ongeveer.

Er zijn ongeveer 7.800.000 benzineauto's in Nederland, 184.474 aangeboden.

Dat is (met hybride erbij, die gun ik je) 2,8% van het totale wagenpark op benzine.
pi_210342328
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Niet als je ziet dat het gros van de zogenaamde tweedehands EVs slechts 1 km op de teller heeft staan.
Die zijn dus nooit daadwerkelijk verkocht geweest. Bijna de helft heeft slechts 5000 km op de teller staan.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:53:20 #120
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_210342331
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Er worden iedere dag 95.000.000 vaten ruwe olie gewonnen.
Niet per jaar, nee, per dag.

Gekkenwerk.

En dat is dan al 426 kilo CO2 per vat.
En dat 95.000.000 keer.
En dat 365 dagen per jaar.

En daar zit dan nog geen uitstoot van bijvoorbeeld steenkool of aardgas bij in.

Mensen, waar zijn we mee bezig...
Sja, ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat er te veel verspild wordt. Maar ga eens naar Azie, daar heb je duizenden enorme markten, allemaal tjokvol achterlijk plastic speelgoed, nep-producten, katten met een zwaaiend pootje. Elke markt, tientallen handelaren die tienduizenden identieke artikelen proberen te slijten.

Dat eens aanpakken zet veel meer zoden aan de dijk dan onze papieren rietjes, al dan niet verpakt in plastic :').
Get woke, go broke!
pi_210342349
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

Er rijden zo'n 400.000 EV's in Nederland rond op dit moment, er zijn 28.497 aangeboden.

Dat is 7% ongeveer.

En dan was ik nog zo "netjes" om de km stand vanaf 5.000 in te voeren, zodat het aanbod van nieuwe auto's eruit gefilterd werd.
pi_210342362
Verspilling, dat is het juiste woord.
Nu ook dat Lynk & co. Mensen mogen dat 'proberen'.
Hoe is dat joh, even een auto uitproberen. Inmiddels staan er grote parkeerterreinen (bij Volvo-dealers) vol met geretourneerde Lynk & co hokken. Je kunt zo'n auto elke dag teruggeven.
Waarom is die auto uberhaupt gemaakt?
pi_210342364
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:53 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Niet als je ziet dat het gros van de zogenaamde tweedehands EVs slechts 1 km op de teller heeft staan.
Die zijn dus nooit daadwerkelijk verkocht geweest. Bijna de helft heeft slechts 5000 km op de teller staan.
Niet de helft, ik kom op ongeveer 35 onder de 5.000km.

Dus dan klopt die 4,5% van Accordje wel.
pi_210342387
Precies. Het is gewoon een gimmick. Een mode-item. Fashion. De EV.
Zodra je gaat kijken naar echte tweedehands EVs dan zie je dat dat aantal bijzonder klein is.
De brandstofauto gaat minstens 250.000 km mee, en anders is dat een serieus wanproduct, zoals de Smart bijvoorbeeld.

Benzine 153.358
Elektrisch 9.224

das 5,8%
precies.
dat klopt.
bedankt mij later
pi_210342439
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:58 schreef spectrumanalyser het volgende:

Zodra je gaat kijken naar echte tweedehands EVs dan zie je dat dat aantal bijzonder klein is.
dat klopt.
Er zijn pas 400.000 bEV's verkocht in Nederland dus ik zie niet in waarom er een groot aantal 2e hands EV's zou zijn op dit moment.

Maar er is echt wel keuze.

Dit jaar worden er zo'n 90.000 EV's verkocht in Nederland en dat betekent dat bijna 1 op de 3 nieuw verkochte auto's een EV is.

De grap is, jij verklaart de EV al jaren dood (want we hebben deze discussie al jaren en jaren).

En ieder jaar stijgt de verkoop alleen maar.

Het is logisch dat het niet ineens naar 100% gaat, het is wachten op de <¤30.000 modellen, al kost een kale Golf 8 inmiddels ook al ¤35.000 en dat vergeten veel mensen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:03:47 #126
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210342443
Helden
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210342453
In plaats van daadwerkelijk voor een beter milieu te zijn, heeft dit meer weg van een sekte.

Wil je iets voor een beter milieu doen, ondersteun dan Greenpeace. het Wereld Natuur Fonds.Milieu Centraal.
pi_210342532
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
Precies. Het is gewoon een gimmick. Een mode-item. Fashion. De EV.
De brandstofauto gaat minstens 250.000 km mee, en anders is dat een serieus wanproduct, zoals de Smart bijvoorbeeld.

Benzine 153.358
Elektrisch 9.224

das 5,8%
precies.
dat klopt.
Met die cijfers is het aanbod van EV occasions verhoudingsgewijs nog steeds groter dan van benzine occasions. En dan nog buiten beschouwing gelaten dat benzine auto's al de nodige decennia langer verkocht worden dan EV's.

Dus wat probeer je met deze cijfers eigenlijk aan te tonen?
pi_210342576
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 16:10 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Met die cijfers is het aanbod van EV occasions verhoudingsgewijs nog steeds groter dan van benzine occasions. En dan nog buiten beschouwing gelaten dat benzine auto's al de nodige decennia langer verkocht worden dan EV's.

Dus wat probeer je met deze cijfers eigenlijk aan te tonen?
Nou, wat we nu zelf beide net geconcludeerd hebben; dat de EVs die te koop staan veelal geen echte tweedehandsjes zijn. als ze al te koop staan dan zijn ze met een zeer lage kilometerstand. Kortom, vul zelf maar in wat de reden kan zijn dat 'ie dan zo snel al weg moet.
pi_210342612
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 16:16 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Nou, wat we nu zelf beide net geconcludeerd hebben; dat de EVs die te koop staan veelal geen echte tweedehandsjes zijn. als ze al te koop staan dan zijn ze met een zeer lage kilometerstand. Kortom, vul zelf maar in wat de reden kan zijn dat 'ie dan zo snel al weg moet.
Het percentage dat wel echt 2e hands is, een stand boven de 5.000km heeft en te koop staat, is nog steeds hoger dan dat bij brandstofauto's.

Dat er ook ex-lease, huur, nieuw, import tussen zit met een lage stand doet daar niets aan af.
Dat vind je bij benzine ook. Maar die rekenen we dan ook niet mee.

Wil je in absolute aantallen meer EV's 2e hands dan moet je nog 15 jaar wachten, je hebt geen 150.000 2e handsjes als er net aan 400.000 verkocht zijn, of je moet massaal gaan importeren.

Voor de rest is het wel een beetje dit wat je constant doet...

pi_210342681
quote:

De brandstofauto gaat minstens 250.000 km mee
De Model 3 (en dus ook de Y) zijn ontworpen om 500.000 - 800.000 km mee te gaan.
pi_210342683
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 16:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
In plaats van daadwerkelijk voor een beter milieu te zijn, heeft dit meer weg van een sekte.

Wil je iets voor een beter milieu doen, ondersteun dan Greenpeace. het Wereld Natuur Fonds.Milieu Centraal.
Greenpeace voor het milieu... dubieus...
pi_210342684
het moet altijd maar gekker. Deze club heeft schijnbaar als doel om te irriteren zodat ze opvallen, en daarna in de rechtszaal te roepen dat het allemaal om het milieu gaat. Maar de Grand Prix gaat hoe dan ook door. Tata steel blijft open. De kolentransporten gaan door.

Als je kijkt naar Greenpeace, die hebben wel degelijk doelen gesteld en gehaald.
pi_210345971
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Deze paniek bedoel ik dus. Het is niet genoeg!!!!!

Je zit echt in een angstpsychose lijkt het zoals je post, je bent echt daadwerkelijk bang dat je op hele korte termijn dood gaat ofzo.

Er zijn echt maar heel weinig mensen die zoals ze geframed worden, klimaatontkenner zijn, maar als ik mensen zie posten zoals jij dan overtuigt het echt niet hoor. Dan denk ik eerder, wat erg om zo door het leven te moeten.

We gaan al sinds 765 V.C. elk jaar weer dood aan een andere milieu/klimaatramp, en tot nog toe is er maar bar weinig van uit gekomen.

En nee, dat maakt mij geen "klimaatontkenner" maar als jij leugens, dwang en angst nodig hebt om je zaak door te drammen, misschien is je zaak niet zo oprecht als je zelf denkt.
Onze window of oppurtunity sluit. Dat betekent dat we nu nog dingen kunnen doen die effect hebben. Daarom zitten we nogal hysterisch te zijn. Want als straks het kwartje valt bij de rest is het te laat. De effecten van 1,2 graad opwarming maken we nu mee en erger zit ik niet op te wachten. Nu is de mensheid nog steunend en coöperatief trouwens. Maar ben benieuwd hoe het gaat worden als dat wegvalt omdat alles te hevig en frequent gebeurt.

Je hoeft van mij of voor mij niks te doen. Bezie het do as you like.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:36:46 #135
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210346031
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 12:46 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Op Xtinction Rebellion, omdat ze in hun eigen missiestatement zelf als uitermate racistisch en seksistisch uit de hoek komen, om vervolgens op te roepen tot eenheid en inclusie, en dat we elkaar niet tegen elkaar moeten laten uitspelen. Het enige wat nog in hun litanie aan mankementen ontbreekt is 'hetero', maar verder moeten we vooral leren dat al deze ellende op conto komt van 'rijke witte mannen'.

Dat de wereld kapot gaat aan ultrakapitalistische heerszucht, en dat dat een fenomeen is dat geen standaard kleurtje of geslacht kent, zou wat beter staan. Al helemaal als je werkelijk in een alinea verder rept over 'iedereen behandelen zoals die is' en 'diversiteit' en 'inclusie'!

Lees het zelf. Zolang die club dergelijke woke bagger als missie heeft, neem ik het sowieso niet serieus. Hypocrisie onder het mom van 'morele verhevenheid'. Deze keer gaan ze een middag met hun steenkolenengels-slogans op een weg zitten; morgen is er weer een nieuwe hype waar onze wannabe Mandela's op mee surfen.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 19-08-2023 20:44:45 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210346133
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Op Xtinction Rebellion, omdat ze in hun eigen missiestatement zelf als uitermate racistisch en seksistisch uit de hoek komen, om vervolgens op te roepen tot eenheid en inclusie, en dat we elkaar niet tegen elkaar moeten laten uitspelen. Het enige wat nog in hun litanie aan mankementen ontbreekt is 'hetero', maar verder moeten we vooral leren dat al deze ellende op conto komt van 'rijke witte mannen'.

Dat de wereld kapot gaat aan ultrakapitalistische heerszucht, en dat dat een fenomeen is dat geen standaard kleurtje of geslacht kent, zou wat beter staan. Al helemaal als je werkelijk in een alinea verder rept over 'iedereen behandelen zoals die is' en 'diversiteit' en 'inclusie'!

Lees het zelf. Zolang die club dergelijke woke bagger als missie heeft, neem ik het sowieso niet serieus. Hypocrisie onder het mom van 'morele verhevenheid'. Deze keer gaan ze een middag met hun steenkolenengels-slogans op een weg zitten; morgen is er weer een nieuwe hype.
quote:
DE TIJD DRINGT
Honderden jaren van uitbuiting en vernietiging hebben ons naar de afgrond gebracht. Over de hele planeet verliezen mensen hun leefwijze, leefomgeving en levens. We hebben nog maar een paar jaar om de ergste gevolgen van de klimaatcrisis af te wenden, als we niet al te laat zijn. De zesde massale uitstervingsgolf is begonnen. Wat we de komende paar jaar doen bepaalt de toekomst van het leven op Aarde.

WAT IS EXTINCTION REBELLION?
Wij zijn mensen uit alle hoeken van het land, van verschillende leeftijden en achtergronden. Wat ons bindt is een diepe zorg om de klimaat- en ecologische crisis en het leven op Aarde. Wij zijn grootouders, ouders en kinderen die deel uitmaken van een internationale beweging die strijdt voor een leefbare en rechtvaardige planeet.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:46:45 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210346144
quote:

Uhm nee, we zitten in de shit, maar XR is gewoon een walgelijk clubje fanatici met dubieuze raciale en sekstische denkbeelden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:47:20 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210346150
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:45 schreef Poolbal het volgende:

[..]
[..]

Ja, die bedoel ik...

Kopieer je nu ook even dat andere stukje?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:49:59 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210346174
Verbinding
We worden gedreven door een diep gevoel van verbondenheid met het leven op onze planeet. Te lang hebben westerse regeringen en bedrijven het belang van witte, rijke, en machtige mannen boven dat van de rest van de mensheid en de niet-menselijke natuur geplaatst. Het westerse wereldbeeld moet kantelen.

Totaal onnodig, en geeft direct aan wat voor clubje dit is. Luyendijk, Wekker, OneWorld, dat soort radicalisme.

Rijk en machtig had volstaan. Tenminste, als je de rest van je missie serieus neemt.

Ondertussen is dit allemaal onderdeel van het Systeem!

Het systeem dat de klimaat- en ecologische crisis veroorzaakt is hetzelfde systeem dat racisme, seksisme en andere vormen van onderdrukking en uitbuiting creëert.

https://extinctionrebellion.nl/over-ons/

Ofwel, de witman is weer de boeman, veroorzaker van alle leed en ellende, smerige racisten, seksisten (enorm hilarisch als je bovenstaande leest) en onderdrukkers en uitbuiters.

Dit heeft bar weinig met klimaat en milieu en natuur van doen; is gewoon uit de VS gesleepte woke bagger verhuld in een groen jasje.

Volgende week is het weer iets anders: "Waarom zijn de planeten vernoemd naar goden vereerd door machtige witte oude mannen????????"

[ Bericht 18% gewijzigd door EttovanBelgie op 19-08-2023 20:58:33 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:52:30 #140
459912 FlippingCoin
pi_210346207
De klimaatagenda wordt helaas gekaapt door antifa-achtige figuren.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:55:58 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210346253
quote:
16s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Klopt, XR heeft dan ook een bredere agenda. En aangezien klimaat lekker scoort nu, is dat de manier om de rest van je woke gewauwel er door te jassen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 20:57:37 #142
459912 FlippingCoin
pi_210346279
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Klopt, XR heeft dan ook een bredere agenda. En aangezien klimaat lekker scoort nu, is dat de manier om de rest van je woke gewauwel er door te jassen.
Ja zo groot is de klimaatkwestie niet voor ze anders zouden ze het wel daarop toespitsen ipv "rechtse" en "conservatieve" mensen direct afstoten met niet aanverwante kwesties.
pi_210346392
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:45 schreef Poolbal het volgende:
DE TIJD DRINGT
Honderden jaren van uitbuiting en vernietiging hebben ons naar de afgrond gebracht. Over de hele planeet verliezen mensen hun leefwijze, leefomgeving en levens. We hebben nog maar een paar jaar om de ergste gevolgen van de klimaatcrisis af te wenden, als we niet al te laat zijn. De zesde massale uitstervingsgolf is begonnen. Wat we de komende paar jaar doen bepaalt de toekomst van het leven op Aarde.
Het leven op aarde is niet in gevaar, hooguit dat van de mens op aarde. En laat het voor de aarde nou net een zegen zijn als de mensheid uitsterft. Daar hoor ik XR nooit over.

Ze spreken zelf al van honderden jaren aan uitbuiting en vernietiging en men verwacht vervolgens dat we dat allemaal binnen een paar jaar even zomaar oplossen. Goh, verrassend dat de meeste mensen dat niet als realistisch beschouwen.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:12:06 #144
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210346543
Allemaal vastplakken en lekker laten zitten.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:12:53 #145
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210346554
quote:
16s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:52 schreef FlippingCoin het volgende:
Iedere revolutie vreet als eerste haar kinderen.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:13:45 #146
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210346568
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 16:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Greenpeace voor het milieu... dubieus...
Greenpeace is er vooral voor Greenpeace.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:21:30 #147
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210346704
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat is meetbaar, nog los van de NOx die meekomt bij de verbranding van stikstof uit de lucht.

Overige stoffen:
[..]

Vraag me ineens af wat de emissies zijn van een paard per kilometer, CO2, Stikstof verbindingen, etc
pi_210346976
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Verbinding
We worden gedreven door een diep gevoel van verbondenheid met het leven op onze planeet. Te lang hebben westerse regeringen en bedrijven het belang van witte, rijke, en machtige mannen boven dat van de rest van de mensheid en de niet-menselijke natuur geplaatst. Het westerse wereldbeeld moet kantelen.

Totaal onnodig, en geeft direct aan wat voor clubje dit is. Luyendijk, Wekker, OneWorld, dat soort radicalisme.

Rijk en machtig had volstaan. Tenminste, als je de rest van je missie serieus neemt.

Ondertussen is dit allemaal onderdeel van het Systeem!

Het systeem dat de klimaat- en ecologische crisis veroorzaakt is hetzelfde systeem dat racisme, seksisme en andere vormen van onderdrukking en uitbuiting creëert.

https://extinctionrebellion.nl/over-ons/

Ofwel, de witman is weer de boeman, veroorzaker van alle leed en ellende, smerige racisten, seksisten (enorm hilarisch als je bovenstaande leest) en onderdrukkers en uitbuiters.

Dit heeft bar weinig met klimaat en milieu en natuur van doen; is gewoon uit de VS gesleepte woke bagger verhuld in een groen jasje.

Volgende week is het weer iets anders: "Waarom zijn de planeten vernoemd naar goden vereerd door machtige witte oude mannen????????"
Hier de hele tijd bang voor zijn, is dat niet vermoeiend?
pi_210346989
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Greenpeace is er vooral voor Greenpeace.
Eens. Maar het is mijn cliënt geweest, dus ik moet altijd op mijn lip bijten.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 21:38:31 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210347060
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:34 schreef Poolbal het volgende:

[..]
Hier de hele tijd bang voor zijn, is dat niet vermoeiend?
Wat koddig dat je denkt dat ik bang ben. Als iemand die daadwerkelijk in diversiteit gelooft en in het adagium dat men mensen op gedrag en karakter ipv vaststaande eigenschappen moet beoordelen vind ik het vooral een affront jegens de ethiek, de ratio en het historisch besef.

Opvallend ook dat dit je enige repliek is.

En ironisch... lees je eigen alarmistische bijdragen nog eens door. Al je posts worden vergezeld met het woeste hoefgekletter van de vier ruiters van de apocalyps
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210347941
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 15:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sja, ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat er te veel verspild wordt. Maar ga eens naar Azie, daar heb je duizenden enorme markten, allemaal tjokvol achterlijk plastic speelgoed, nep-producten, katten met een zwaaiend pootje. Elke markt, tientallen handelaren die tienduizenden identieke artikelen proberen te slijten.

Dat eens aanpakken zet veel meer zoden aan de dijk dan onze papieren rietjes, al dan niet verpakt in plastic :').
Ik denk ook dat onze hedendaagse consumptie- en wegwerpmaatschappij veel meer klimaatschade veroorzaakt dan Jan Modaal die met zijn 11,5 jaar oude auto met benzinemotor dagelijks 22 km heen en terug naar zijn werkgever rijdt. Toch zie je die XR en just stop oil-halvegares nu eens nooit bij de Action, Primark of mediamarkt protesteren.
pi_210348081
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat koddig dat je denkt dat ik bang ben. Als iemand die daadwerkelijk in diversiteit gelooft en in het adagium dat men mensen op gedrag en karakter ipv vaststaande eigenschappen moet beoordelen vind ik het vooral een affront jegens de ethiek, de ratio en het historisch besef.

Opvallend ook dat dit je enige repliek is.

En ironisch... lees je eigen alarmistische bijdragen nog eens door. Al je posts worden vergezeld met het woeste hoefgekletter van de vier ruiters van de apocalyps
Jij bent nogal alarmistisch over één element in hun statement dat ergens onderaan op de site te lezen is. Kan je wel gelijk weer terugkaatsen..
pi_210348369
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 16:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De Model 3 (en dus ook de Y) zijn ontworpen om 500.000 - 800.000 km mee te gaan.
Ik heb eens even gegoogled en Tesla's kunnen dergelijke kilometerstanden inderdaad redelijk probleemloos halen, dat gaat dan echter wel gepaard met het vervangen van het complete accupakket en dan heb je het al gauw over een bedrag tussen de 20 en 30 duizend euro. Het is te hopen dat die accupaketten van EV's flink goedkoper gaan worden de komende jaren...
pi_210348403
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:40 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Ik heb eens even gegoogled en Tesla's kunnen dergelijke kilometerstanden inderdaad redelijk probleemloos halen, dat gaat dan echter wel gepaard met het vervangen van het complete accupakket en dan heb je het al gauw over een bedrag tussen de 20 en 30 duizend euro. Het is te hopen dat die accupaketten van EV's flink goedkoper gaan worden de komende jaren...
Of het accupakket vervangen moet worden hangt een beetje af van het laadgedrag.
EV's die veel kilometers maken zijn ook vaak de EV's die bij Superchargers laden en dat constant snelladen is minder goed voor de accu.

Met LFP-accu's zit je daar weer wat minder mee, die kunnen zo'n 3.500x geladen worden (met nog 80% capaciteit resterend) en dan zit je ruim over een miljoen kilometer voordat die het opgeven.
Nadeel van LFP is dat de cellen een wat lagere energiedichtheid hebben, dus dat zie je vooral in de SR (standard range) modellen.
pi_210348627
quote:

[..]
Benzine autos kunnen ook makkelijk 8ton op de teller rijden. Als je de m9tor reviseert en 6x de uitlaat vervangt.

Dit is toch totaal niet serieus te nemen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_210348649
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 10:18 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ction-rebellion-xr-m
[..]
elke dag vanaf 9 september, ik hoop dat ze die mongolen er vanaf slepen, ketting om de enkels en slepen maar
Mooi. 1800 mensen oppakken voor opruiing.

Wanneer?
1947-2016
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:10:11 #157
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210348777
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:22 schreef Poolbal het volgende:

[..]
Jij bent nogal alarmistisch over één element in hun statement dat ergens onderaan op de site te lezen is. Kan je wel gelijk weer terugkaatsen..
Nogal een element. Waarom zetten ze dat er uberhaupt bij? Wat is de meerwaarde ervan om te vermelden dat het om WITTE MANNEN gaat? Was 'rijken en machtigen der aarde' niet iets concreter, en, inclusiever?

En het staat niet onderaan - alsof dat wat uitmaakt - het staat bovenin, na de inleiding. Om vervolgens nog even verder uitgewerkt te worden met gebrabbel over het SYSTEEM, dat niet alleen de aarde verkloot, maar uiteraard ook racisme en seksisme en uitbuiting in stand houdt. Ofwel, het is echt super belangrijk voor XR om zelf ras en sekse te benadrukken... Hoe dat heet? Hypocriet.

En dan ook nog meelmonderig het volgende uit je toetsenbord krijgen: "We kunnen ons niet uit elkaar laten drijven door een politiek van verdeel en heers." Goed gedaan, XR, daar begin je zelf in je missie mee in alinea 2.

Frappant dat je niet gewoon kunt toegeven dat het een oliedom statement is, zeker als je zo hoog opgeeft over inclusie en diversiteit.

Maar omdat een roedel XR'ers zegt voor de Aarde te vechten - door hun achterwerken op asfalt te parkeren - moeten we dat beginsel van beoordelen op huidskleur, geslacht etc. maar door de vingers zien? Het gore lef... Dat is de HOOFDREDEN doorheen de geschiedenis geweest van geweld, genocide en oorlog.

[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 19-08-2023 23:18:45 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210348787
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 23:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Mooi. 1800 mensen oppakken voor opruiing.

Wanneer?
Nu, net zoals destijds met Jenny.
pi_210348829
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 23:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nogal een element. Waarom zetten ze dat er uberhaupt bij? Wat is de meerwaarde ervan om te vermelden dat het om WITTE MANNEN gaat? Was 'rijken en machtigen der aarde' niet iets concreter, en, inclusiever?

En het staat niet onderaan - alsof dat wat uitmaakt - het staat bovenin, na de inleiding. Om vervolgens nog even verder uitgewerkt te worden met gebrabbel over het SYSTEEM, dat niet alleen de aarde verkloot, maar uiteraard ook racisme en seksisme en uitbuiting in stand houdt. Ofwel, het is echt super belangrijk voor XR om zelf ras en sekse te benadrukken... Hoe dat heet? Hypocriet.

Frappant dat je niet gewoon kunt toegeven dat het een oliedom statement is, zeker als je zo hoog opgeeft over inclusie en diversiteit.
Ik denk je gelijk hebt. Dat is hund echte motivatie. Het witte patriarchaat omverwerpen. Gehuld in een jasje van klimaathysterie, gefinancierd door WEF. Eindbaas Rob Jetten.

Hoofdzaken van bijzaken onderscheiden, je bent er een koning in.
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:21:00 #160
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210348878
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 23:16 schreef Poolbal het volgende:

[..]
Ik denk je gelijk hebt. Dat is hund echte motivatie. Het witte patriarchaat omverwerpen. Gehuld in een jasje van klimaathysterie, gefinancierd door WEF. Eindbaas Rob Jetten.

Hoofdzaken van bijzaken onderscheiden, je bent er een koning in.
Ja, vergeef me dat ik zoiets triviaals als het niet beoordelen van mensen op basis van vaststaande eigenschappen een hoofdzaak vind.

Kun je verder lacherig doen over omver werpen van witte patriarchaten... dat zijn PRECIES de termen en doelstellingen die ze hebben. Heb je die missie uberhaupt gelezen verder?

En ook mooi: mij complotdenken verwijten. Ik verwijs maar weer even naar de missie van XR: het is een SYSTEEM van witte rijke mannen in Westerse landen die niet alleen de aarde sloopt, maar eveneens racisme, seksisme, uitbuiting en onderdrukking faciliteert. Waarschijnlijk komen ze tweewekelijks bijeen in een duistere batcave.

Wat is dat? Gezond verstand? Is dat ook waarom ik nergens in dat stuk ook maar één voetnoot of literatuurverwijzing zie?

Maar alsnog de vraag: waarom ras en geslacht noemen, zeker als het 'bijzaak' is?

[ Bericht 13% gewijzigd door EttovanBelgie op 19-08-2023 23:26:19 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 23:42:09 #161
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210349104
Krijg er lol in.

Zie dit pareltje uit de XR missie:

Systeemverandering
Oneindige groei op een eindige planeet is onmogelijk. [Correct] Elk economisch systeem dat daarop gebaseerd is, is gedoemd te mislukken en leidt onvermijdelijk tot vernietiging van de planeet. [Correct] De huidige economie is onvrij, ongelijk en ondemocratisch [Er is geen moment in de historie geweest dat zulks wel het geval was. Als we naar West-Europa kijken, onderdeel van het SYSTEEM, is de economie er beter geregeld dan waar ook ter wereld]. Een kleine minderheid consumeert veel meer dan onze planeet aankan, en schermt zich af van de gevolgen. [Deze minderheid bestaat uiteraard uit voornoemde rijke WITTE MANNEN] Deze problemen zijn niet los te zien van het systeem. [Zoals we hebben mogen lezen, is dit een WESTERS systeem, draaiende gehouden door rijke WITTE MANNEN] Daarom moeten we het systeem veranderen. [Omverwerpen van het witte patriarchaat zei je?] Er is een nieuwe economie nodig, die zich afspeelt binnen de grenzen van de planeet en is gebaseerd op democratie, rechtvaardigheid en veerkracht [Eens, wat dat verder met ras en geslacht van doen heeft blijft een mysterie. En vooral: hoe XR dat denkt voor elkaar te krijgen zonder miljoenen mensen in de armoe te storten ook, omdat ze nergens stellen hoe die economie eruit moet zien].

Het is een en al ideologie, politiek. Maar zoals alles wat door die club gegijzeld wordt, nu ook klimaat, is kritiek daarop niet wenselijk. Dan ben je automatisch een klimaatontkennende fascist of zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 19-08-2023 23:56:39 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210349139
Ik vind ook dat ze niet wegen moeten blokkeren. Maar van de andere kant haalt het protesteren waar het mag ook niet al teveel uit. Of ze nou gelijk hebben of niet. Heb er wel begrip voor ook al veroorzaakt het overlast, ze doen in ieder geval wel wat voor hun overtuiging (en waarschijnlijk daarmee ook voor ons, de mensen die er minder mee bezig zijn)
pi_210349373
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 23:46 schreef JeWa100 het volgende:
Ik vind ook dat ze niet wegen moeten blokkeren. Maar van de andere kant haalt het protesteren waar het mag ook niet al teveel uit. Of ze nou gelijk hebben of niet. Heb er wel begrip voor ook al veroorzaakt het overlast, ze doen in ieder geval wel wat voor hun overtuiging (en waarschijnlijk daarmee ook voor ons, de mensen die er minder mee bezig zijn)
Ligt er maar aan.

Vergelijkend met jouw reactie zou ik dan bv begrip kunnen hebben voor de blokkeer Friezen.

De overtuiging voor het opkomen voor de Nederlandse cultuur.
  zondag 20 augustus 2023 @ 00:14:53 #164
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_210349374
Dat ze maar kneiterhard van die weg afgemept worden.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_210351528
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
EV's die veel kilometers maken zijn ook vaak de EV's die bij Superchargers laden en dat constant snelladen is minder goed voor de accu.

Met LFP-accu's zit je daar weer wat minder mee, die kunnen zo'n 3.500x geladen worden (met nog 80% capaciteit resterend) en dan zit je ruim over een miljoen kilometer voordat die het opgeven.
Nadeel van LFP is dat de cellen een wat lagere energiedichtheid hebben, dus dat zie je vooral in de SR (standard range) modellen.
Jij hebt het nu over slijtage, begeeft echter één van de accu's of de computer die het laden regelt van je Tesla het dan moet het complete accupakket incl. "laadcomputer" vervangen worden en dat kost momenteel net zo veel als een jonge gebruikte middenklasser. Bij andere merken hoeft gelukkig alleen de defecte accu vervangen te worden ipv het hele pakket. Desondanks heb je het dan over bedragen van duizenden euro's en een dergelijk bedrag heb ik in de jaren die ik auto rijd welgeteld één keer voor meerdere reparaties tegelijk moeten betalen.

Er moeten echt nog flinke stappen gezet gaan worden om elektrische auto's voor de gewone burger betaalbaar te maken, te meer omdat alle subsidieregelingen al lang en breed zijn komen te vervallen wanneer Jan Modaal zich eindelijk eens een EV zou kunnen permitteren. Autorijden op fossiele brandstof onbetaalbaar maken is in ieder geval volstrekt de verkeerde weg om elektrisch rijden te stimuleren.
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:12:51 #166
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210352081
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:14:37 #167
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210352109
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 23:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Krijg er lol in.

Zie dit pareltje uit de XR missie:

Systeemverandering
Oneindige groei op een eindige planeet is onmogelijk. [Correct] Elk economisch systeem dat daarop gebaseerd is, is gedoemd te mislukken en leidt onvermijdelijk tot vernietiging van de planeet. [Correct] De huidige economie is onvrij, ongelijk en ondemocratisch [Er is geen moment in de historie geweest dat zulks wel het geval was. Als we naar West-Europa kijken, onderdeel van het SYSTEEM, is de economie er beter geregeld dan waar ook ter wereld]. Een kleine minderheid consumeert veel meer dan onze planeet aankan, en schermt zich af van de gevolgen. [Deze minderheid bestaat uiteraard uit voornoemde rijke WITTE MANNEN] Deze problemen zijn niet los te zien van het systeem. [Zoals we hebben mogen lezen, is dit een WESTERS systeem, draaiende gehouden door rijke WITTE MANNEN] Daarom moeten we het systeem veranderen. [Omverwerpen van het witte patriarchaat zei je?] Er is een nieuwe economie nodig, die zich afspeelt binnen de grenzen van de planeet en is gebaseerd op democratie, rechtvaardigheid en veerkracht [Eens, wat dat verder met ras en geslacht van doen heeft blijft een mysterie. En vooral: hoe XR dat denkt voor elkaar te krijgen zonder miljoenen mensen in de armoe te storten ook, omdat ze nergens stellen hoe die economie eruit moet zien].

Het is een en al ideologie, politiek. Maar zoals alles wat door die club gegijzeld wordt, nu ook klimaat, is kritiek daarop niet wenselijk. Dan ben je automatisch een klimaatontkennende fascist of zo.
Dit zijn watermeloenen: Groen van buiten, rood van binnen
pi_210352152
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 20:30 schreef Poolbal het volgende:

[..]
Onze window of oppurtunity sluit.
Zou jij deze misinformatie in het vervolg niet meer willen posten?
pi_210352322
quote:

[..]
Borrelpraat.

Het vervangen van een accu van een Model S 85 kost inclusief arbeid en BTW bij de dealer (altijd de duurste oplossing) welgeteld ¤ 11.500 (11.6nogwat om meer precies te zijn, maar ik heb het niet op de euro op mijn netvlies).

Dus niet 20-30 duizend, maar net iets meer dan 10.000 euro.

We hebben het dan over de eerste versie van de Model S. Die accu is nog niet ontworpen om zo enorm ver te komen als de 500.000-800.000 km (daarom schreef ik er ook uitdrukkelijk bij dat het om de Model 3 en Y ging.

De reden dat ik exact weet wat een nieuwe accu kost voor dit type Model S heeft alles te maken met het feit dat er ook echt mensen zijn die de accu moeten vervangen in dit model.

Daar staat nog tegenover dat het vaak om een enkele fout gaat in een losse module en dit ook niet zelden te repareren is. Zo weet ik dat er vrij recent een accupakket stuk was gegaan en een derde partij ontdekte dat met het vastzetten van een kabeltje de accu gewoon weer ok is. De kosten daarvan ken ik niet, maar het zal veel en veel minder gekost hebben dan een ander accupakket (voor die 11,5k krijg je wel weer 4 jaar garantie, dat is dan weer het voordeel daarvan).

Van andere modellen weet ik het niet. Reden: het is zo zeldzaam dat ik er niets over voorbij heb zien komen... Hetgeen toch op zijn minst het vermoeden oplevert dat het met die accu's die vervangen moeten worden wel meevalt. En dat kan ook niet verbazen, want met de Prius was het al zo dat men zich zorgen maakte over dat die accu's stuk zouden gaan en ook dat bleek in de praktijk helemaal niet problematisch.
pi_210352393
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:43 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Laadgedrag heeft vooral te maken met de degeneratie. En zelfs dat valt flink mee met de huidige kennis. Bij de Model S 85 liet het BMS eigenlijk alles toe. Daar is men veel voorzichtiger mee geworden. Sterker nog, als er een nieuwe accu komt zul je zien dat deze de eerste 6 maanden nog niet zo fors te belasten valt. Met de verkregen data krijgt de accu dan later via de software meer mogelijkheden.

Accu's die stuk gaan, gaan vaak stuk op iets specifieks. Alleen, als er iets niet meer goed functioneert, dan is de kans groot dat de accu als geheel niet meer functioneert (veiligheid). Je zal gewoon gaan zien dat er straks bedrijven zijn die de pakketten gaan repareren.

Al is dat bij een Model S wel een stuk makkelijker dan bij de Model 3/Y, vanwege de manier waarop zo'n pack is gemaakt. Waar je bij de Model S ook relatief eenvoudig een van de 5 modules kan openen en daarin iets fixen zal je bij de Model 3 eigenlijk altijd als er iets in de module niet ok is, een van de 4 modules moeten vervangen.

Dat naast het feit dat het pakket lastiger bereikbaar is bij de Model 3 (al is dat meer omdat het bij de Model S een koud kunstje is, omdat er ooit is getest met een accuwisselstation, waarbij de wissel in 5 minuten zou kunnen worden uitgevoerd en daar in het ontwerp rekening mee is gehouden).
pi_210352451
Wat is dan die borrelpraat?
Als je een prijsopgave krijgt voor de reparatie van je tweedehands auto van 11.500 euro, dan is ie toch total loss?
Wat nou nog niet ontworpen voor lange duur. Elke Lithium-ion batterij zal degraderen.

Dat repareren klinkt leuk en de bedrijven zijn er zeker die dat aanbieden. Echter verwacht niet dat je met een lage prijs weg komt. Het is geen eenvoudige klus en je krijgt geen lange garantie op dat de problemen weg blijven. Denk eerder aan duizenden euros en maanden garantie. Op YouTube ziet het er altijd rooskleurig uit, maar welkom in de echte wereld. Zo'n garage ga je niet vinden die het voor tientjes of honderden gaat oplossen.
  zondag 20 augustus 2023 @ 11:46:48 #172
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210352468
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 23:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, vergeef me dat ik zoiets triviaals als het niet beoordelen van mensen op basis van vaststaande eigenschappen een hoofdzaak vind.

Kun je verder lacherig doen over omver werpen van witte patriarchaten... dat zijn PRECIES de termen en doelstellingen die ze hebben. Heb je die missie uberhaupt gelezen verder?

En ook mooi: mij complotdenken verwijten. Ik verwijs maar weer even naar de missie van XR: het is een SYSTEEM van witte rijke mannen in Westerse landen die niet alleen de aarde sloopt, maar eveneens racisme, seksisme, uitbuiting en onderdrukking faciliteert. Waarschijnlijk komen ze tweewekelijks bijeen in een duistere batcave.

Wat is dat? Gezond verstand? Is dat ook waarom ik nergens in dat stuk ook maar één voetnoot of literatuurverwijzing zie?

Maar alsnog de vraag: waarom ras en geslacht noemen, zeker als het 'bijzaak' is?
Joden, Witte Mannen, Immigranten, er moet iemand schuldig zijn en simpele verklaringen doen het goed voor simpele geesten.
pi_210352520
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit zijn watermeloenen: Groen van buiten, rood van binnen
En uiteraard is alles weer de schuld van de witte mannen. :')

De plaat blijft wel vaak hangen zeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210352894
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Benzine autos kunnen ook makkelijk 8ton op de teller rijden. Als je de m9tor reviseert en 6x de uitlaat vervangt.

En de kosten daarvan? Ik heb nog wel een offerte liggen voor twee nieuwe turbo's bij de dealer a ¤ 30.000 (ok, niet de goedkoopste auto). Ja, alleen de turbo's.

Ga mij nou niet vertellen dat het reviseren van turbo's en motoren economisch haalbaar is. Zoiets doe je alleen bij bijzondere auto's en de kosten daarvan zijn stukken hogere dan accu's.

Bovendien, als je de kilometerkosten van de nieuwe accu optelt bij de kosten voor elektriciteit ben je nog steeds minder per kilometer kwijt dan met brandstof (in Nederland in ieder geval, in de VAE ligt dat anders).
pi_210353210
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 11:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wat is dan die borrelpraat?
Als je een prijsopgave krijgt voor de reparatie van je tweedehands auto van 11.500 euro, dan is ie toch total loss?
Wat nou nog niet ontworpen voor lange duur. Elke Lithium-ion batterij zal degraderen.

Dat repareren klinkt leuk en de bedrijven zijn er zeker die dat aanbieden. Echter verwacht niet dat je met een lage prijs weg komt. Het is geen eenvoudige klus en je krijgt geen lange garantie op dat de problemen weg blijven. Denk eerder aan duizenden euros en maanden garantie. Op YouTube ziet het er altijd rooskleurig uit, maar welkom in de echte wereld. Zo'n garage ga je niet vinden die het voor tientjes of honderden gaat oplossen.
Zo'n Model S is nog steeds 20.000 euro waard. Met nieuwe accu en garantie daarop zal dat hoger liggen (niet 11,5k hoger natuurlijk, maar wel enkele duizenden). Dus nee, niet technisch total loss.

En de borrelpraat is dat het 20-30k gaat kosten. Dat is 2-3x meer dan het daadwerkelijk kost. Ook borrelpraat is dat je voor die hoge kilometerstanden meerdere accu's nodig hebt. Terwijl de accu voor de Model 3/Y is ontworpen voor 500.000 - 800.000 km.

Bij de Model S 85 had je best wat accu's die vroegtijdig stuk gingen. Dat is dan in de meeste gevallen in de garantietermijn. Wat natuurlijk geen probleem is.

De accu's die wel stuk gaan daarbuiten bij dit model gaan doorgaans stuk rond de 300.000 km. De meeste ICE modellen komen niet aan 300.000 km omdat ze daarvoor al economisch total loss zijn nas een reparatie. Zoals we gezien hebben kun je economisch nog een accupakket in de Model S leggen.

Daarmee is een realistische economische levensduur voor dit eerste model (die nog veel kinderziektes had) van 500.000 km te verwachten. Dat is simpelweg hoger dan de gemiddelde ICE.

Hoe het in de praktijk gaat lopen bij de Model 3/Y, geen idee. Deze auto is nog niet lang genoeg verkrijgbaar om veel data te hebben van auto's die 250.000 km en meer gereden hebben. Maar de kans dat deze langer gaan doen met de accu lijkt mij evident, aangezien de accu's van de Model 3 niet bekend staan als probleemgevallen (op een kleine batch na, maar die gingen al snel problemen vertonen).

Ik kan mij goed voorstellen dat als bij 400.000 km de accu van een Model 3 stuk gaat het economisch niet haalbaar is om deze te vervangen. Maar goed, dan heb je nog steeds een uitstekende levensduur. Een ander haalt er wellicht 600.000 km uit.

Hoe dan ook, al dat geneuzel over accu's die snel stuk gaan en 20-30k kosten is niet in lijn met de praktijk.
pi_210353243
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 22:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

verschil is dat je die uitlaat zelf kunt wisselen, die motor zelf kunt reviseren. de kosten voor materiaal is het niet.

zo'n accupakket, vergeet het nou maar gewoon. electrische storingen, echt, houd het maar bij YouTube kijken. daar lukt het hen wel. Ohja, kijk eens hoeveel keer de ANWB per jaar moet uitrukken voor het openen van deuren. Bedankt mij later.
pi_210353256
Die halve zolen van gisteren zijn overigens opgepakt.
bron : https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20230819_63365555
pi_210353936
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 12:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Die halve zolen van gisteren zijn overigens opgepakt.
bron : https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20230819_63365555
Goed dat ze eindelijk beginnen met straffen van dit soort lui. De media zou alleen de reden van het protest niet moeten benoemen want dan beloon je slecht gedrag. Bij het wielrennen begrijpen ze dit beter.
pi_210354848
quote:
verschil is dat je die uitlaat zelf kunt wisselen, die motor zelf kunt reviseren. de kosten voor materiaal is het niet.
Tuurlijk...de gemiddelde automobilist reviseert zelf z'n eigen motor. Geloof je het zelf?
pi_210355280
quote:

[..]

zo'n accupakket, vergeet het nou maar gewoon. electrische storingen, echt, houd het maar bij YouTube kijken. daar lukt het hen wel. Ohja, kijk eens hoeveel keer de ANWB per jaar moet uitrukken voor het openen van deuren. Bedankt mij later.
De meeste mensen kunnen al geen uitlaat wisselen, laat staan een motor zelf reviseren. Kost ook nog wel wat om alles daarvoor zelf in huis te hebben. Dan nog de ruimte ervoor. Laat staat de technische kennis.

Echt, het moet niet gekker worden.
  zondag 20 augustus 2023 @ 16:59:18 #181
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210356934
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 15:03 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Tuurlijk...de gemiddelde automobilist reviseert zelf z'n eigen motor. Geloof je het zelf?
Hij wel, hij is iedere zondag aan het sleutelen aan zijn Golf II

Echt, ik kijk alleen onder de motorkap om het water van de ruitensproeier aan te vullen.
pi_210359085
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 16:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hij wel, hij is iedere zondag aan het sleutelen aan zijn Golf II

Echt, ik kijk alleen onder de motorkap om het water van de ruitensproeier aan te vullen.
het punt wat ik wou maken is dat je aan je auto zelf kunt werken of je gaat naar een garage waar je het voor een schappelijke prijs laat doen.

bij zo'n EV kan je niet om een nieuw accupakket heen. En wie weet wat nog meer voor electrische herstellingen. Lang niet alle garagebedrijven zijn bereid om je te helpen daarmee. Men denkt nog altijd dat EVs geen onderhoud nodig hebben.
pi_210467914
'Bestuurders kunnen niet optreden tegen ontwrichtende demonstraties'
https://nos.nl/l/2488473

Plaatselijke bestuurders kunnen soms niet effectief optreden tegen demonstraties waarbij veel mensen zich doelbewust laten arresteren. Dat schrijft de Haagse burgemeester Van Zanen aan de Tweede Kamer.

Hij lijkt daarmee te doelen op demonstraties van klimaatactivisten van Extinction Rebellion. Die willen vanaf volgende week dagelijks een stuk snelweg in Den Haag blokkeren.

"Het doelbewust aansturen op grote aantallen arrestaties als pressiemiddel plaatst de Haagse driehoek voor dilemma's", schrijft Van Zanen.

Bij eerdere demonstraties werden honderden klimaatactivisten gearresteerd. De meeste van hen werden niet vervolgd omdat daar vanwege het vreedzame karakter van het protest geen grond voor bleek te zijn.

"In de praktijk blijkt dat niet effectief tegen dit soort gedragingen kan worden opgetreden wanneer deze massaal en langdurig plaatsvinden", schrijft Van Zanen. Bestuurders hebben volgens hem niet genoeg middelen en "dit geeft aanleiding tot kopieergedrag".

Ook de politiebonden waren kritisch op het feit dat de meeste demonstranten vrijuit gingen. "Dit doet wat met de motivatie van onze politieagenten!", twitterde de ACP na een blokkade van de A12 in mei.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:32:21 #184
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_210467942
twitter

twitter

twitter

"Men" is er wel klaar mee. FAFO :7.
Get woke, go broke!
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:20:48 #185
182233 thedeedster
pi_210468356
Ik stel voor; een melding bij Bureau Krediet Registratie voor elke demonstrant. En stel dat ze ooit een auto willen kopen, dan kunnen ze daar geen lening voor krijgen.

OK, het zullen maar enkelen zijn, maar het lijkt me niet meer dan billijk.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_210468381
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:32 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

Hopelijk gaan steeds meer mensen dit soort blokkades doorbreken, waardoor het snel afgelopen is met deze ongein.
pi_210468396
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 19:24 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Hopelijk gaan steeds meer mensen dit soort blokkades doorbreken, waardoor het snel afgelopen is met deze ongein.
Schieten op tractoren en boeren in het algemeen moet dan ook kunnen natuurlijk.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_210468441
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 19:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Schieten op tractoren en boeren in het algemeen moet dan ook kunnen natuurlijk.
Waarom moet er geschoten worden?
pi_210468462
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 19:33 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Waarom moet er geschoten worden?
Omdat boeren hun tractoren als intimidatiemiddel gebruiken. Ik bedoel niet kinderachtig schieten hè. Gewoon een bazooka of iets dergelijks erop richten.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:39:28 #190
182233 thedeedster
pi_210468488
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 19:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Omdat boeren hun tractoren als intimidatiemiddel gebruiken. Ik bedoel niet kinderachtig schieten hè. Gewoon een bazooka of iets dergelijks erop richten.
Gast…

Gewoon niet doen.
pi_210468497
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 19:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Als we dan toch gaan overdrijven kunnen we ook alle klimaatklevers en extinction rebellen met olie of benzine overgieten en in brand steken.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:40:48 #192
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_210468498
quote:

[..]
Mwah, hopelijk gaat de politie gewoon handhaven. Protesteren is helemaal prima, maar niet op deze manier.

Maar het is ze uiteraard om het grootste goed te doen, slachtofferschap.
Get woke, go broke!
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:41:20 #193
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_210468503
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 19:39 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Gast…

Gewoon niet doen.
De kogel komt altijd van links.
Get woke, go broke!
pi_210468508
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 19:39 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Gast…

Gewoon niet doen.
Wel. Gewoon snelrecht Judge Dredd stijl.

Kan ook met waterbombardementen met behulp van superscoopers, maar die zijn nu nodig voor bosbrandbestrijding dus dan maar zo.
pi_210468647
Het punt dat ik wil maken is de verheerlijking van geweld tegen vreedzame demonstranten belachelijk maken.

Ik heb hier in NWS vaak genoeg tokkies zien genieten als de ME in actie komt. Zet het leger dan maar in tegen die tractorterroristen. Kijken of ze het dan nog steeds zo leuk vinden.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:04:22 #196
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_210468682
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 19:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Het punt dat ik wil maken is de verheerlijking van geweld tegen vreedzame demonstranten belachelijk maken.

Ik heb hier in NWS vaak genoeg tokkies zien genieten als de ME in actie komt. Zet het leger dan maar in tegen die tractorterroristen. Kijken of ze het dan nog steeds zo leuk vinden.
Je, leuk punt hoor. Maar in de praktijk is het dus dat klimaatterroristen overal mee wegkomen en 16jarige boeren beschoten worden.

En de boeren hebben daadwerkelijk een punt, hun bestaan wordt daadwerkelijk bedreigd, deze verveelde rijkeluiskindjes vervelen zich gewoon en proberen hun lege bestaan zin te geven door mensen op weg naar hun werk voor jan lul te etteren.

Lekker de Extinction Rebel uithangen en er over pochen vanaf een strand op Bali :').
Get woke, go broke!
pi_210468746
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 18:32 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

Zoals in filmpje 1 lijkt wel effectief, de activisten zachtjes terugduwen zodat de rest kan doorrijden.
pi_210468982
quote:

Sinds wanneer is gewoon rustig doorrijden "geweld tegen vreedzame demonstranten"?
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:46:02 #199
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_210469024
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 11:53 schreef Mortaxx het volgende:
Ik ben erbij *O*
En dat is prihima
  Forum Admin dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:34:59 #200
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210469584
quote:

De ME komt doorgaans in actie tegen tokkies.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 30 augustus 2023 @ 05:58:22 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210471378
quote:

Vreedzaam? De vrijheid belemmeren van mensen is nooit 'vreedzaam'.

Maar goed, het is makkelijk natuurlijk om de werkdag van mensen te verstieren wanneer je zelf nergens heen hoeft. Kun je de rest van de dag weer de Mandela uithangen op twitter en tik tok. Dezelfde outlets waar je straks weer je vakantiekiekjes uit Kenia en Thailand kunt dumpen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210471448
Post dan ook niet.

[ Bericht 96% gewijzigd door Straatcommando. op 30-08-2023 10:38:31 ]
pi_210473119
quote:
Het is een kwestie van tijd voordat het een keer misgaat met dit soort demonstraties. Er gaat een keer iemand door het lint en die rijdt gewoon door met alle gevolgen van dien. Daarna gaan ze nadenken of het toch niet beter is om gewoon bij de oliemaatschappijen voor de deur te gaan demonstreren.
pi_210473185
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 10:37 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Het is een kwestie van tijd voordat het een keer misgaat met dit soort demonstraties. Er gaat een keer iemand door het lint en die rijdt gewoon door met alle gevolgen van dien. Daarna gaan ze nadenken of het toch niet beter is om gewoon bij de oliemaatschappijen voor de deur te gaan demonstreren.
Nee dat doen ze niet, dit geeft meer aandacht.
pi_210473273
quote:
88s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 10:44 schreef Zucht. het volgende:
Nee dat doen ze niet, dit geeft meer aandacht.
Aandacht zeker. Maar als jij het risico loopt dat je doodgereden wordt bij zo'n demonstratie dan ga je toch nadenken of je wel automobilisten moet gaan blokkeren. Tot nu toe gaat het goed, maar je ziet al steeds meer beelden voorbijkomen van automobilisten die (begrijpelijk) maling aan ze hebben, Dat blijft natuurlijk niet goed gaan.
pi_210473289
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 10:53 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Aandacht zeker. Maar als jij het risico loopt dat je doodgereden wordt bij zo'n demonstratie dan ga je toch nadenken of je wel automobilisten moet gaan blokkeren. Tot nu toe gaat het goed, maar je ziet al steeds meer beelden voorbijkomen van automobilisten die (begrijpelijk) maling aan ze hebben, Dat blijft natuurlijk niet goed gaan.
Als ik daar sta ga ik ook niet braaf wachten (als ik vooraan sta) Ik ga er dan rustig naar toe om een gaatje te vinden of te maken.

Die lui moeten eens gaan werken...
pi_210517031
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 10:53 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Tja, aan de andere kant lopen we het risico om op een dorre aarde om te komen van de honger. Dat gaat een stuk langzamer, maar als dat is waar je voor strijdt, ben je misschien bereid om nu wat meer risico te nemen?

(voor de goede orde, nee, ik ben niet dat type dat op de snelweg gaat zitten)
  zondag 3 september 2023 @ 12:31:23 #208
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_210517806
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 20:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je, leuk punt hoor. Maar in de praktijk is het dus dat klimaatterroristen overal mee wegkomen en 16jarige boeren beschoten worden.

En de boeren hebben daadwerkelijk een punt, hun bestaan wordt daadwerkelijk bedreigd, deze verveelde rijkeluiskindjes vervelen zich gewoon en proberen hun lege bestaan zin te geven door mensen op weg naar hun werk voor jan lul te etteren.

Lekker de Extinction Rebel uithangen en er over pochen vanaf een strand op Bali :').
Dat lijkt niet te kloppen. De straffen voor klimaatactivisten zijn zwaarder dan de straffen van de protestboeren. De snijtafel heeft dit overzicht gemaakt:

I am a black hole shitting into the void
pi_210518520
quote:
0s.gif Op zondag 3 september 2023 11:05 schreef zatoichi het volgende:
Tja, aan de andere kant lopen we het risico om op een dorre aarde om te komen van de honger. Dat gaat een stuk langzamer, maar als dat is waar je voor strijdt, ben je misschien bereid om nu wat meer risico te nemen?
Blijkbaar. Maar goed, het is ook niet dat er niks gebeurt natuurlijk. Wat klimaatactivisten willen is onrealistisch. Je kan niet zomaar even van het ene op het andere moment stoppen met fossiele brandstof. Dan stort de hele welvaart in. Zonder alternatief betekent het dat basisbehoeften onbetaalbaar worden. Dat willen de meeste mensen niet. Dus het zal een geleidelijke weg nodig hebben.

En wat mij betreft wordt de strijd van de klimaatactivisten ook vanuit een egoïstisch standpunt gevoerd. Klimaatverandering an sich is niet zo'n issue. Het is vooral een issue voor het leven van de mens op aarde. De flora en fauna past zichzelf uiteindelijk wel weer aan, dus het zou in principe gewoon een zege zijn voor de aarde als de mensheid verdwijnt. Dus als men zo begaan is met de aarde, waarom zou je dan de tijd dat de mens op aarde kan leven willen verlengen?

En ja, dat is een wat onorthodoxe mening. Maar in feite is het van alle kanten bezien gewoon puur uit egoïsme.
pi_210527434
pi_210528767
Hoe ver mogen actievoerders gaan? 'Een beetje overlast is prima'
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)je-overlast-is-prima
pi_210550274
quote:
9s.gif Op maandag 4 september 2023 11:22 schreef Aether het volgende:
Disclaimer: Indien de juiste boodschap
pi_210550512
quote:
Tijd om snel de wet aan te passen. Maak er gewoon een Muldertje van a ¤ 1.000 die je ieder uur opnieuw kan uitschrijven. Kassa!
pi_210550582
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 15:47 schreef Nober het volgende:

[..]
Disclaimer: Indien "de juiste" boodschap
kleine nuance...
1947-2016
pi_210550695
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Tijd om snel de wet aan te passen. Maak er gewoon een Muldertje van a ¤ 1.000 die je ieder uur opnieuw kan uitschrijven. Kassa!
Het is gewoon gelul. Nepnieuws. Het is geen demonstratie, het is een blokkade, dat mag niet en daar staan boetes op. De burgemeester kan het niet verbieden want het is al verboden. Gewoon vervolgen en vervolgen voor opruiing zij die daartoe oproepen. Daar heeft de kamer helemaal niets over te zeggen, die hebben de betreffende wetten al lang af en dat is strijd met de scheiding der machten.Kamerleden gaan niet over het al dan niet toepassen van de wet. Wie denken ze wel niet dat ze zijn, dat ze de laatste tijd bij meederheid de wet opzij denken te kunnen zetten?

Dat OvJ's en rechters een eigen persoonlijke politieke voorkeurtjes uitventen is een ander probleem maar de politici met dezelfe politieke voorkeuren negeren dat. Lage straffen of geen straffen omdat het vreedzaam was? Moest er nog bij komen van niet zeg.

Dit is nou ondermijning van onze democratische rechtsstaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_210550787
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 16:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het is gewoon gelul. Nepnieuws. Het is geen demonstratie, het is een blokkade, dat mag niet en daar staan boetes op. De burgemeester kan het niet verbieden want het is al verboden. Gewoon vervolgen en vervolgen voor opruiing zij die daartoe oproepen. Daar heeft de kamer helemaal niets over te zeggen, die hebben de betreffende wetten al lang af en dat is strijd met de scheiding der machten.Kamerleden gaan niet over het al dan niet toepassen van de wet. Wie denken ze wel niet dat ze zijn, dat ze de laatste tijd bij meederheid de wet opzij denken te kunnen zetten?

Dat OvJ's en rechters een eigen persoonlijke politieke voorkeurtjes uitventen is een ander probleem maar de politici met dezelfe politieke voorkeuren negeren dat. Lage straffen of geen straffen omdat het vreedzaam was? Moest er nog bij komen van niet zeg.

Dit is nou ondermijning van onze democratische rechtsstaat.
Daarom juist lekker Mulderen. Dan is er weinig ruimte voor ondermijning van de democratische rechtsstaat. Gewoon een rekening sturen. Het beroep daartegen wordt standaard verworpen. En bij de kantonrechter sta je ook altijd 5-0 achter. En anders mag Hof Leeuwarden het oplossen.
pi_210556846
De dilemma’s van het demonstreren, hoe ver mogen actievoerders gaan?
https://nos.nl/video/2489(...)n-actievoerders-gaan
pi_210556946
quote:
Tsja, zolang je tractorblokkades oogluikend toestaat vind ik niet dat je klimaatblokkades keihard mag/moet aanpakken. Los dat eerste probleem maar op.
pi_210557013
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 11:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Tsja, zolang je tractorblokkades oogluikend toestaat vind ik niet dat je klimaatblokkades keihard mag/moet aanpakken. Los dat eerste probleem maar op.
Tractorblokkades was niet op een centrale plek.
pi_210557020
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 11:48 schreef Nober het volgende:

[..]
Tractorblokkades was niet op een centrale plek.
Nee dat klopt, op meerdere plekken. Is dat dan erger of minder erg?
pi_210557049
quote:
0s.gif Op donderdag 7 september 2023 11:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Los dan ook de actie methode eerst op van de politie met hun langzaamaan acties..

Zo kunnen we wel door blijven gaan met doorverwijzen. Er is er en doet er dingen die belachelijk zijn voor de omgeving van er. Dus moet er worden aangepakt en niemand anders.
1947-2016
pi_210565648
Extinction Rebellion wil vanaf morgen elke dag A12 in Den Haag blokkeren
https://nos.nl/artikel/24(...)n-den-haag-blokkeren
pi_210565891
pi_210566155
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 08:10 schreef Aether het volgende:
Ben er woensdag. In de support demo. Kan helaas niet eerder.

Mooi om te zien hoe georganiseerd XR is. Training vooraf over oa gearresteerd worden, presentatie van ruim een uur over alle juridische aspecten, ondersteuners voor arrestanten op praktisch en emotioneel gebied en zoveel mogelijk overleg met gemeente en politie. Alcohol en drugs verboden en iedereen de instructies om het protest vreedzaam te laten verlopen.

Vorige keer waren er ook mensen van alle leeftijden en achtergronden. Mensen met kinderen, grootouders, studenten, ambtenaren en zelfs boeren (Landbouw XR). De zorg voor de toekomst is niet langer iets van linkse krakers, maar wordt breed gedeeld.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 12:33:32 #225
8781 crew  Frutsel
pi_210567805
quote:
Kabinet wil graag dat ze elders gaan zitten (logisch)
https://www.ad.nl/den-haa(...)ar-het-mag~a0b6a5ac/
pi_210568014
quote:
tijd om iedereen die aan dit soort bezopen acties meedoet hun nederlandschap af tr nemen en te deporteren naar een onbewoon eilandje in de atlantische oceaan, kunnen ze zelf helemaal meemaken hoe het zonder alle handigheden is van de industrie
pi_210568032
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:45 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Mooi om te zien hoe georganiseerd XR is. Training vooraf over oa gearresteerd worden, presentatie van ruim een uur over alle juridische aspecten, ondersteuners voor arrestanten op praktisch en emotioneel gebied en zoveel mogelijk overleg met gemeente en politie. Alcohol en drugs verboden en iedereen de instructies om het protest vreedzaam te laten verlopen.

Vorige keer waren er ook mensen van alle leeftijden en achtergronden. Mensen met kinderen, grootouders, studenten, ambtenaren en zelfs boeren (Landbouw XR). De zorg voor de toekomst is niet langer iets van linkse krakers, maar wordt breed gedeeld.
Een terroristische organisatie die gedoogd wordt. Dat ik het nog mag meemaken in Nederland :D
  vrijdag 8 september 2023 @ 13:05:44 #228
459912 FlippingCoin
pi_210568121
  vrijdag 8 september 2023 @ 13:07:36 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210568138
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 09:45 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Het is niet vreedzaam. Je belemmert de bewegingsvrijheid van anderen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin vrijdag 8 september 2023 @ 13:14:53 #230
pi_210568216
Lekker bezig, het toch al overbelaste politieapparaat opzadelen met deze kansloze burgerpest actie.

Je kweekt hier geen goodwill mee. Integendeel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210568307
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Lekker bezig, het toch al overbelaste politieapparaat opzadelen met deze kansloze burgerpest actie.

Je kweekt hier geen goodwill mee. Integendeel.
Mwah. De mensen die deze lui omschrijven als terroristen die zullen sowieso nooit sympathie voor deze terroristen krijgen. Ook niet als het 110% netjes volgens alle regels gaat. Dus daar verliezen ze helemaal niks aan.

De mensen die wel vatbaar zijn voor hun boodschap en er enigszins voor openstaan, die verliezen ze niet omdat er een file op een drukke bekende file snelweg staat of omdat iemand een glazen beschermkap viesmaakt.

Het is net zoals het liegen van die rechtse politieke partijen. De achterban heeft daar geen moeite mee of kan een leugentje wel vergeven.
  Forum Admin vrijdag 8 september 2023 @ 13:27:10 #232
pi_210568361
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Mwah. De mensen die deze lui omschrijven als terroristen die zullen sowieso nooit sympathie voor deze terroristen krijgen. Ook niet als het 110% netjes volgens alle regels gaat. Dus daar verliezen ze helemaal niks aan.

De mensen die wel vatbaar zijn voor hun boodschap en er enigszins voor openstaan, die verliezen ze niet omdat er een file op een drukke bekende file snelweg staat of omdat iemand een glazen beschermkap viesmaakt.

Het is net zoals het liegen van die rechtse politieke partijen. De achterban heeft daar geen moeite mee of kan een leugentje wel vergeven.
Maar er zit wel een middengroep bij die klimaat wel degelijk belangrijk vindt, maar dit soort acties (sterk) afkeurt. Die groep jaag je wel weg en daarmee het draagvlak ook.
pi_210568366
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wel als ze zelf in die file staan. Heb je enig bewijs dat dit soort demonstraties de steun voor de boodschap vergroten?
pi_210568421
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is niet vreedzaam. Je belemmert de bewegingsvrijheid van anderen.
Nee hoor.

Vreedzaam

geneigd tot vrede vb: hij heeft een vreedzaam karakter Synoniem: vredelievend
zonder geweld vb: de demonstratie verliep vreedzaam.
pi_210568454
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Maar er zit wel een middengroep bij die klimaat wel degelijk belangrijk vindt, maar dit soort acties (sterk) afkeurt. Die groep jaag je wel weg en daarmee het draagvlak ook.
Daarnaast is de media-aandacht nu groot, maar dat effect is ook tijdelijk. Het zegt ook nogal wat dat ze nu zo wanhopig moeten proberen om het steeds extremer te maken.

Als straks de dagen korter worden en het weer kutter denkt niemand hier meer aan.
  Forum Admin vrijdag 8 september 2023 @ 13:41:26 #236
pi_210568493
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Daarnaast is de media-aandacht nu groot, maar dat effect is ook tijdelijk. Het zegt ook nogal wat dat ze nu zo wanhopig moeten proberen om het steeds extremer te maken.

Als straks de dagen korter worden en het weer kutter denkt niemand hier meer aan.
Blokkeer de haven van Rotterdam, de toegang tot Tata, Chemours, Schiphol. Je weet wel, de grote jongens die Nederland als kliko gebruiken.

Inspiratieloos burgertje irriteren win je niets mee. Het enige wat je doet is de fanatiekelingen aan beide kanten nog meer ammunitie geven om elkaar te bashen
pi_210568552
quote:
Op vrijdag 8 september 2023 @ 12:53 schreef Danny het volgende:
al dat tuig oppakken en ALLE gemaakte kosten op ze verhalen. Politieinzet, materieel, schades. Ook zorgen dat iedereen die hierdoor kosten maakt of verlies lijdt de schade bij dit tuig kan verhalen en ze natuurlijk strafrechtelijk vervolgen. Als je een bus niet mag tegenhouden omdat dat op de snelweg verboden is dan is dit dat natuurlijk net zo goed.

Aso's
Precies dit dus. Nederland staat absoluut niet achter dit tuig @Poolbal
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210568569
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Blokkeer de haven van Rotterdam, de toegang tot Tata, Chemours, Schiphol. Je weet wel, de grote jongens die Nederland als kliko gebruiken.

Inspiratieloos burgertje irriteren win je niets mee. Het enige wat je doet is de fanatiekelingen aan beide kanten nog meer ammunitie geven om elkaar te bashen
Nee laten we dat maar niet doen :o :P

https://neerlandistiek.nl/2017/11/ammunitie-munitie-2/
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Forum Admin vrijdag 8 september 2023 @ 13:52:28 #239
pi_210568594
quote:
Wel grappig want mijn telefoon maakt er echt ammunitie van. :D
pi_210568733
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2023 14:45 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
De wegenbelasting op een Golf ID3 is straks 1.112 euro, van een gewone golf is dit 624 (Utrecht), maar een elektrische auto behoeft wel significant minder onderhoud en met een dynamisch energie contract kun je vaak goedkoop of gratis opladen.
pi_210568768
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:27 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wel als ze zelf in die file staan. Heb je enig bewijs dat dit soort demonstraties de steun voor de boodschap vergroten?
Leuk. Ik moet bewijzen dat de claim van iemand anders (dit kweekt geen goodwill) niet klopt en er zelfs precies het tegenovergestelde het geval is.

Om op jouw ingevulde vraag in te gaan ligt het wel een beetje aan de definitie 'vergroten'. Ik houd het simpel. Bij die eerste A12 blokkade begon het met zoals jij het zou zeggen ongeveer tien terroristen. Een paar jaar verstrijken en nu bij de meest recente blokkade meldde vooraf al 1.800 terroristen. Dat is een significante groei
pi_210568845
quote:

[..]
Waarvan jaag je die mensen weg? Hebben die mensen ineens behoefte om een diesel te kopen en boeken ze een binnenlandse vlucht naar de waddeneilanden :P
  vrijdag 8 september 2023 @ 14:26:01 #243
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210568902
Opdonderen met dit klimaattuig.
pi_210568907
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Leuk. Ik moet bewijzen dat de claim van iemand anders (dit kweekt geen goodwill) niet klopt en er zelfs precies het tegenovergestelde het geval is.
Je stelt dat er niemand verloren gaat door dit gedrag, dat is een andere stelling dan dat er wel of geen goodwill wordt gekweekt. Ik zie nog steeds nul onderbouwing.

quote:
Om op jouw ingevulde vraag in te gaan ligt het wel een beetje aan de definitie 'vergroten'. Ik houd het simpel. Bij die eerste A12 blokkade begon het met zoals jij het zou zeggen ongeveer tien terroristen. Een paar jaar verstrijken en nu bij de meest recente blokkade meldde vooraf al 1.800 terroristen. Dat is een significante groei
Leuk, maar dat zegt niets over de goodwill in de samenleving. De coronawappie-demonstraties werden ook steeds groter totdat ze ineens verdwenen.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 14:26:36 #245
8781 crew  Frutsel
pi_210568909
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Opdonderen met dit klimaattuig.
Wat let je? Jij bent immers de Wheeled Warrior :P
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 september 2023 @ 14:30:56 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210568950
quote:

[..]
Ik ben middengroep, en ik steun dit. Niemand wordt weggejaagd als het op dit onderwerp aan komt, een A12 blokkeren is iets minder kansloos dan die lui die zich vastlijmen op domme plekken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 8 september 2023 @ 14:31:36 #247
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210568959
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik ben middengroep, en ik steun dit. Niemand wordt weggejaagd als het op dit onderwerp aan komt, een A12 blokkeren is iets minder kansloos dan die lui die zich vastlijmen op domme plekken.
Wat vind je van boeren die snelwegen blokkeren?
  vrijdag 8 september 2023 @ 14:32:33 #248
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210568976
quote:

[..]
Dit.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_210568983
Allemaal gewoon vervolgen.
  Forum Admin vrijdag 8 september 2023 @ 14:33:44 #250
pi_210568987
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waarvan jaag je die mensen weg? Hebben die mensen ineens behoefte om een diesel te kopen en boeken ze een binnenlandse vlucht naar de waddeneilanden :P
Dat niet, maar zoals ik al zei tast het wel het draagvlak voor andere maatregelen aan.
pi_210569050
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Net zo lang tot deze of gene heetgebakerde automobilist doorrijdt.

Je kan er op wachten.

Het martelaarschap is in diverse contreien dan weer een groot goed.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 september 2023 @ 14:40:59 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210569058
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Tokkies. En het is aan jou om het verschil te leren, want dit is niet hypocriet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210569062
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Of pro Piet demonstranten?
  vrijdag 8 september 2023 @ 14:41:54 #254
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210569068
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Tokkies. En het is aan jou om het verschil te leren, want dit is niet hypocriet.
Uiteraard vind jij dit niet hypocriet, maar truth is in the eye of the beholder.
pi_210569070
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:26 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je stelt dat er niemand verloren gaat door dit gedrag, dat is een andere stelling dan dat er wel of geen goodwill wordt gekweekt. Ik zie nog steeds nul onderbouwing.
[..]
Leuk, maar dat zegt niets over de goodwill in de samenleving. De coronawappie-demonstraties werden ook steeds groter totdat ze ineens verdwenen.
Ik zie nul onderbouwing bij die andere stelling. Het is bijna interessant dat ik moet bewijzen dat de stelling van iemand anders niet klopt. Bijna tot ik je naam zag
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 september 2023 @ 14:44:55 #256
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210569108
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Uiteraard vind jij dit niet hypocriet, maar truth is in the eye of the beholder.
Boeren terroriseerden de snelwegen tot in het extreme aan toe, dat was niet eens meer protesteren. Die lui hebben geen goedwil meer. En waarvoor? Omdat ze eens hun zin niet kregen, huilhuil.

Iemand die boeren gaat verdedigen ga ik de discussie niet eens mee aan, mijn tijd niet waard, dus fijne middag.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210569109
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat niet, maar zoals ik al zei tast het wel het draagvlak voor andere maatregelen aan.
Misschien is het ook wel zo. Bewust op iemands tenen gaan staan maakt niemand sympathieker. Ik vermoed dat het ze niks interesseert, als hun boodschap maar op de agenda komt te staan
  vrijdag 8 september 2023 @ 14:45:39 #258
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210569120
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Boeren terroriseerden de snelwegen tot in het extreme aan toe, dat was niet eens meer protesteren. Die lui hebben geen goedwil meer. En waarvoor? Omdat ze eens hun zin niet kregen, huilhuil.

Iemand die boeren gaat verdedigen ga ik de discussie niet eens mee aan, mijn tijd niet waard, dus fijne middag.
_O-

Prima jongen.
  Forum Admin vrijdag 8 september 2023 @ 14:51:42 #259
pi_210569182
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Misschien is het ook wel zo. Bewust op iemands tenen gaan staan maakt niemand sympathieker. Ik vermoed dat het ze niks interesseert, als hun boodschap maar op de agenda komt te staan
Ja en dat kan ik ergens wel waarderen. Want het schiet niet bepaald op met het verduurzamen van met name grootvervuilers, maar ik denk echt dat dit niet de manier is om er bewustzijn voor te creëeren.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 14:58:55 #260
8781 crew  Frutsel
pi_210569244
quote:

[..]
en hoe lang accepteer jij het als ze dag in dag uit de A12 blokkeren?
pi_210569245
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ja en dat kan ik ergens wel waarderen. Want het schiet niet bepaald op met het verduurzamen van met name grootvervuilers, maar ik denk echt dat dit niet de manier is om er bewustzijn voor te creëeren.
Als ze op een veldje achteraf waren gaan staan, hadden wij hier geen topic over gehad. Weinig aandacht zorgt niet voor meer bewustzijn.

Door die aandacht worden ze groter en groter, dat maakt waar ze voor staan ook belangrijker. De onderwerpen worden in de tweedekamer besproken.

Tot op zekere hoogte natuurlijk, XR is duidelijk nog in de groeifase en er komt een moment dat het ook voor de groenste mensen klaar is. Iedereen heeft een limiet en ik kom zelden op de A12 dus ik heb heel makkelijk lullen
pi_210569247
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik zie nul onderbouwing bij die andere stelling. Het is bijna interessant dat ik moet bewijzen dat de stelling van iemand anders niet klopt. Bijna tot ik je naam zag
Geen antwoord dus, ok. :)

Als je wat meer wil lezen over de impact van zulke acties op draagvlak en goodwill is dit wel een redelijk artikel: https://stukroodvlees.nl/heeft-een-wegblokkade-zin/
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 september 2023 @ 15:02:38 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210569301
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:58 schreef Frutsel het volgende:

[..]
en hoe lang accepteer jij het als ze dag in dag uit de A12 blokkeren?
Ben wel benieuwd hoe lang ze het vol houden.

Voor mij is klimaat inmiddels wel een belangrijk genoeg thema en de overheid dusdanig verschrikkelijk slecht bezig om hier vrede mee te hebben.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 8 september 2023 @ 15:02:41 #264
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_210569302
Ik vraag mij af of deze aanpak wel gaat werken.

Bij de volgende demonstratie: Dat stuk weg afsluiten, verkeer omleiden en verder niets doen. Eens kijken wat dan gebeurt. Ze hopen op publiciteit, geef ze het dan ook niet door arrestaties of andere acties. Licht de pers in. Faciliteer het en geef het geen aandacht. Al snel zullen ze wat anders bedenken want het levert geen publiciteit meer op.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 15:03:29 #265
8781 crew  Frutsel
pi_210569319
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als ze op een veldje achteraf waren gaan staan, hadden wij hier geen topic over gehad. Weinig aandacht zorgt niet voor meer bewustzijn.

Door die aandacht worden ze groter en groter, dat maakt waar ze voor staan ook belangrijker. De onderwerpen worden in de tweedekamer besproken.

Tot op zekere hoogte natuurlijk, XR is duidelijk nog in de groeifase en er komt een moment dat het ook voor de groenste mensen klaar is. Iedereen heeft een limiet en ik kom zelden op de A12 dus ik heb heel makkelijk lullen
En als ze groter worden krijg je meer problemen, rotte appels en wellicht meer draagvlak om andere maatregelen te nemen (lees: gebruik geweld) om alsnog meer aandacht of je zin te krijgen.

(Tis net een politieke partij)

Ik heb mezelf al een paar keer af gevraagd hoe ik zou reageren als ik dit zou tegen kom en daarmee persoonlijk getroffen zou worden. Ik heb echt geen idee
pi_210569337
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:40 schreef Montagui het volgende:

[..]
Net zo lang tot deze of gene heetgebakerde automobilist doorrijdt.

Je kan er op wachten.

Het martelaarschap is in diverse contreien dan weer een groot goed.
...en de meeste mensen hebben toch al een kort lontje met deze temperaturen.
pi_210569344
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 15:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Voor mij is klimaat inmiddels wel een belangrijk genoeg thema en de overheid dusdanig verschrikkelijk slecht bezig om hier vrede mee te hebben.
Wat is het einddoel? De overheid chanteren? Revolutie?
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 15:05:49 #268
8781 crew  Frutsel
pi_210569346
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 15:02 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Denk dat voor heel veel mensen klimaat belangrijker is geworden maar de vraag is hoe je dat inkleedt en hoe je wil dat dat bereikt wordt.

-jij woont in het westen
-klimaatverandering zorgt voor stijgende zeespiegel
-westen verzuipt dus probleem voor jou
-jij woont in het westen
-meer auto's, drukte, files, industrie, uitstoot, dus probleem voor jou
-veestapel (lees: boeren) van Nederland en Tatasteel is/zijn de boosdoener van dit wereldwijde probleem
-kutboeren en Tatasteel moeten dus weg zodat jij niet verzuipt
-en dus is daarmee de cirkel rond en preekt iedereen voor zijn eigen hachie :P
pi_210569381
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2023 14:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Extremisme genereert aandacht.

quote:
Nah, alleen negatieve aandacht. ER wordt geen strobreed in de weg gelegd, ze kunnen alles maken en worden voor de beeldvorming opgepakt om een kwartier daarna met excuses van de politie te worden vrijgelaten. Als ze worden opgepakt, vervolgt en 2 maanden moeten schoffelen is het snel gedaan met die groei.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 september 2023 @ 15:24:27 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210569595
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 september 2023 15:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Denk dat voor heel veel mensen klimaat belangrijker is geworden maar de vraag is hoe je dat inkleedt en hoe je wil dat dat bereikt wordt.

-jij woont in het westen
-klimaatverandering zorgt voor stijgende zeespiegel
-westen verzuipt dus probleem voor jou
-jij woont in het westen
-meer auto's, drukte, files, industrie, uitstoot, dus probleem voor jou
-veestapel (lees: boeren) van Nederland en Tatasteel is/zijn de boosdoener van dit wereldwijde probleem
-kutboeren en Tatasteel moeten dus weg zodat jij niet verzuipt
-en dus is daarmee de cirkel rond en preekt iedereen voor zijn eigen hachie :P
De gevolgen van klimaatverandering zijn natuurlijk net even een tikkie groter dan alleen het verzuipen van de randstad. Men zegt wel eens dat mijn generatie de laatste is die nog in een fatsoenlijk klimaat leeft als we zo door gaan, dus ik hoef me niet eens druk te maken. Ik ben alleen geen boomer die alleen aan z'n eigen hachie kan denken. Er gaat heel veel meer heftig weer komen voordat we hier natte voeten krijgen.

Het is geen toeval dat klimaat al die tijd een linkse hobby was, terwijl Tata, Shell en vrienden bij de VVD horen ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 15:46:32 #271
8781 crew  Frutsel
pi_210569857
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 15:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De gevolgen van klimaatverandering zijn natuurlijk net even een tikkie groter dan alleen het verzuipen van de randstad. Men zegt wel eens dat mijn generatie de laatste is die nog in een fatsoenlijk klimaat leeft als we zo door gaan, dus ik hoef me niet eens druk te maken. Ik ben alleen geen boomer die alleen aan z'n eigen hachie kan denken. Er gaat heel veel meer heftig weer komen voordat we hier natte voeten krijgen.

Het is geen toeval dat klimaat al die tijd een linkse hobby was, terwijl Tata, Shell en vrienden bij de VVD horen ;)
Ik wil best wat voor het klimaat doen omdat het ook belangrijk is. Bijv dus opletten wat ik weggooi, gebruik van de fiets ipv de auto, afval scheiden, zuinig zijn met het gebruik van bepaalde producten, water, plastic etc en ook het afval opruimen wat op straat ligt. In tegenstelling tot tokkietuig dat hun mc-donaldsmaaltijd op de straat flikkert.

Prima als er over verduurzaming wordt gedacht maar vooralsnog heb ik het idee dat het grotendeels door je strot gedrukt gaat worden met de torenhoge kosten die erbij gaan komen zonder dat me echt duidelijk is wat het effect is. Kijk naar de zonnepanelen kwestie, de saldering en dat er steeds meer "is het nog wel rendabel" discussies komen. Ik twijfel al lang tussen investeren, verhuizen of wachten.

Nederland hoeft van mij niet het braafste jongetje van de klas te zijn dat voorop loopt als er genoeg delen van de wereld schijt aan alles lijken te hebben en het mag niet ten koste gaan van banen of de economische welvaart want die hebben we hard nodig.

Twee weken terug liep hier van dat tuig in de buurt dat alle 'grote' auto's even de bandjes van liet lopen. "Nee we hebben geen hekel aan u, maar aan uw auto". Blijf gewoon met je poten van andermans spullen af. En als iemand daar uiteindelijk wat tegen doet dan denk ik: goed gedaan. En dat idee heb ik bij ER inmiddels ook: gewoon optyfen van die snelweg.
pi_210569867
lekker laten gaan dat klimaat. Gewoon reizen, cruises en genieten van het leven.

Als de mensheid verdwijnt is het probleem voor eens en altijd opgelost.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 15:48:32 #273
8781 crew  Frutsel
pi_210569892
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 15:47 schreef Toefjes het volgende:
lekker laten gaan dat klimaat. Gewoon reizen, cruises en genieten van het leven.

Als de mensheid verdwijnt is het probleem voor eens en altijd opgelost.
Als er binnen 20 jaar een grote vulkaan ploft dan krijgen we één of twee winterjaren, ijstijden... ook opgelost dat klimaatprobleem :) O-)
pi_210569957
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 september 2023 15:48 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Als er binnen 20 jaar een grote vulkaan ploft dan krijgen we één of twee winterjaren, ijstijden... ook opgelost dat klimaatprobleem :) O-)
Ja of een paar nukes, of er komt een rots uit de ruimte. En iedereen zich maar druk maken over een probleem waar wij als klein land eigenlijk geen invloed op hebben.

Maar, on topic. Als iedereen omrijdt dan zijn we er volgens mij.
  Moderator vrijdag 8 september 2023 @ 15:56:31 #275
8781 crew  Frutsel
pi_210570005
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 15:52 schreef Toefjes het volgende:

op de fiets dan he
pi_210570070
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 15:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ja of een paar nukes, of er komt een rots uit de ruimte. En iedereen zich maar druk maken over een probleem waar wij als klein land eigenlijk geen invloed op hebben.

Je onderschat deze hysterie wel. Veel mensen die zich hier druk over maken zien klimaatverandering als een soort naderende apocalyps. Demonstreren en de openbare orde verstoren en ontregelen brengt deze mensen een gevoel van zingeving. Er is een flinke kans dat de demonstraties en acties alleen maar radicaler gaan worden in de toekomst, tenzij de overheid naar deze relschoppers gaat luisteren.

En men heeft met hun propaganda inmiddels ook veel kinderen en jongeren deze cult in weten te trekken, dat is oprecht zorgwekkend om te zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 8 september 2023 @ 16:16:12 #277
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_210570262
Helemaal klaar met dat klimaattuig. Van de weg schoppen, strafrechtelijk vervolgen en alle kosten op ze verhalen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_210570274
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 september 2023 16:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je onderschat deze hysterie wel. Veel mensen die zich hier druk over maken zien klimaatverandering als een soort naderende apocalyps. Demonstreren en de openbare orde verstoren en ontregelen brengt deze mensen een gevoel van zingeving. Er is een flinke kans dat de demonstraties en acties alleen maar radicaler gaan worden in de toekomst, tenzij de overheid naar deze relschoppers gaat luisteren.

En men heeft met hun propaganda inmiddels ook veel kinderen en jongeren deze cult in weten te trekken, dat is oprecht zorgwekkend om te zien.
Ik snap hun zorgen, en ik denk dat ze terecht zijn (al dachten we dat ook met de ozon laag en de zure regen). En als je nog niet bang bent dan word je dat wel van het dagelijkse nieuws, het lijkt wel het klimaat journaal.

Maar of dit de manier is om het doel te bereiken lijkt me niet, vroeg of laat gaat dit natuurlijk escaleren. Zoals in dat geposte filmpje maar dan erger. (mensen moeten ook naar ziekenhuizen, bruiloft of naar een uitvaart)

100% eens met je post trouwens.
pi_210570282
twitter
pi_210570334
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 16:18 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Pure frame.

Raisa Blommestein: Sinds 2022 is ze commentator bij Ongehoord Nederland.

Lach ik gewoon uit.
  vrijdag 8 september 2023 @ 16:24:33 #281
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210570349
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 16:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ik snap hun zorgen, en ik denk dat ze terecht zijn (al dachten we dat ook met de ozon laag en de zure regen). En als je nog niet bang bent dan word je dat wel van het dagelijkse nieuws, het lijkt wel het klimaat journaal.

Maar of dit de manier is om het doel te bereiken lijkt me niet, vroeg of laat gaat dit natuurlijk escaleren. Zoals in dat geposte filmpje maar dan erger. (mensen moeten ook naar ziekenhuizen, bruiloft of naar een uitvaart)

100% eens met je post trouwens.
Zoals bij heel veel zaken in dit 'land van nuchterheid', zoals begin jaren 90 nog werd bezongen: een normale discussie is niet meer mogelijk temidden van het geschreeuw en geroeptoeter van de extremen. Klimaat, asiel, racisme, stikstof, boeren, regenboogvlaggen, Rusland: alles wordt gegijzeld en met normale argumenten kom je er niet meer tussen want dat levert geen clicks op, of is te saai voor de talkshows.

Dodelijk vermoeiend.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 september 2023 @ 16:25:40 #282
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_210570360
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 15:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ik wil best wat voor het klimaat doen omdat het ook belangrijk is. Bijv dus opletten wat ik weggooi, gebruik van de fiets ipv de auto, afval scheiden, zuinig zijn met het gebruik van bepaalde producten, water, plastic etc en ook het afval opruimen wat op straat ligt. In tegenstelling tot tokkietuig dat hun mc-donaldsmaaltijd op de straat flikkert.

Prima als er over verduurzaming wordt gedacht maar vooralsnog heb ik het idee dat het grotendeels door je strot gedrukt gaat worden met de torenhoge kosten die erbij gaan komen zonder dat me echt duidelijk is wat het effect is. Kijk naar de zonnepanelen kwestie, de saldering en dat er steeds meer "is het nog wel rendabel" discussies komen. Ik twijfel al lang tussen investeren, verhuizen of wachten.

Nederland hoeft van mij niet het braafste jongetje van de klas te zijn dat voorop loopt als er genoeg delen van de wereld schijt aan alles lijken te hebben en het mag niet ten koste gaan van banen of de economische welvaart want die hebben we hard nodig.

Twee weken terug liep hier van dat tuig in de buurt dat alle 'grote' auto's even de bandjes van liet lopen. "Nee we hebben geen hekel aan u, maar aan uw auto". Blijf gewoon met je poten van andermans spullen af. En als iemand daar uiteindelijk wat tegen doet dan denk ik: goed gedaan. En dat idee heb ik bij ER inmiddels ook: gewoon optyfen van die snelweg.
Dat door de strot duwen ben ik ook fel op tegen, ik vind dat de oplossing niet van het klootjesvolk moet komen, want die hebben sowieso maar een kleine voetafdruk. Waar ER aandacht voor vraagt zijn de overheidssubsidies voor kutbedrijven als Shell, Tata en al die jongens. Het is ook echt niet uit te leggen dat die continu in bescherming worden genomen, en het is hoog tijd dat dat eens op tafel komt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_210570361
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 16:23 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Pure frame.

Raisa Blommestein: Sinds 2022 is ze commentator bij Ongehoord Nederland.

Lach ik gewoon uit.
Is natuurlijk ook moeilijk om er op te reageren. En door.
pi_210570477
quote:
Demissionair minister Yesilgöz roept demonstranten van Extinction Rebellion op om niet op de A12 in Den Haag te demonstreren. Ze benadrukt dat demonstreren "een groot goed" is in Nederland, maar "doe het alsjeblieft ergens anders".

De Nederlandse tak van de internationale klimaatbeweging wil vanaf morgen dagelijks de A12 (Utrechtsebaan) blokkeren en dat volhouden tot alle subsidies voor fossiele brandstoffen worden afgeschaft.

De minister van Justitie en Veiligheid zei voor aanvang van de ministerraad dat er maar weinig regels zijn waar demonstranten zich aan hoeven te houden. Eén daarvan is dat de burgemeester, de politie en het Openbaar Ministerie bepalen of een demonstratie op een bepaalde plek kan, en bij de A12 is dat volgens haar niet het geval. "Wegen bezetten: dat willen we niet in Nederland."

Ze vindt het "oprecht heel jammer" dat Extinction Rebellion het plan om de weg te bezetten toch doorzet en dat daarom de komende week duizenden agenten moeten worden ingezet. "Ik zou als minister van Justitie en Veiligheid willen dat de politie zich kan bezighouden met de eigenlijke taak en dat is boeven vangen."
https://nos.nl/artikel/24(...)k-om-te-demonstreren
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210570554
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 16:25 schreef Nober het volgende:

[..]
Die vrouw heeft rechtsfilosofie gestudeerd en vervolgens gaat ze voor een club als Ongehoord Nederland werken en onzin zitten twitteren.

Geen enkele reden om er op te reageren. Ik vind dat wel zulke ontiegelijk sneue mensen.
pi_210570574
quote:

[..]
Zeker. Aangezien de Raisatjes van deze wereld ook echt alleen maar kunnen liegen. Als ze ‘s ochtends wakker wordt en gaapt liegt het al. Daar kun je inderdaad heel moeilijk inhoudelijk op reageren. Een doodvermoeiend figuur is het.
Dit, dus.
pi_210570611
quote:

[..]
Wat voor fatsoenlijks valt er te zeggen op een Tweet van iemand van wie werkelijk elke tweet is bedoeld om mensen op te ruien?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210570643
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 15:07 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Extremisme genereert aandacht.
[..]
Nah, alleen negatieve aandacht. ER wordt geen strobreed in de weg gelegd, ze kunnen alles maken en worden voor de beeldvorming opgepakt om een kwartier daarna met excuses van de politie te worden vrijgelaten. Als ze worden opgepakt, vervolgt en 2 maanden moeten schoffelen is het snel gedaan met die groei.
Eeh. Vijf weken geleden zijn net zeven XR veroordeeld. Alle zeven schoffelen en twee ook een geldboete van bijna ¤ 10.000 voor het spuiten van graffiti.

Boeren, boeren wordt geen strobreed in de weg gelegd. Zelfs tijdelijke vrijheidsberoving van tweede agenten is geheel onbestraft gebleven. Klimaatactivisten worden wel aangepakt. Drie anderen hebben zelfs een maand in de cel gezeten, zelfs oproepen tot het blokkeren van de a12 leidde tot staande houden. Dus de claim dat ze 'geen strobreed in de weg gelegd wordt' is reinste kolder
pi_210570666
Door de gewone burger lastig te vallen creëren ze alleen maar meer irritatie en haat richting hun clubje.

Laat ze de grote spelers lastig vallen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_210570753
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 16:57 schreef schommelstoel het volgende:
Door de gewone burger lastig te vallen creëren ze alleen maar meer irritatie en haat richting hun clubje.

dat kunnen ze niet, dat blijkt wel
pi_210570769
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 16:57 schreef schommelstoel het volgende:

Dat doen ze ook. Met de nadruk op ook

Het is dat iemand het in het vorige topic had gepost anders had ik het ook niet geweten, maar ze zijn regelmatig bij de 'grote spelers' op bezoek gegaan. Via Google in 2023: ING, Shell, belastingdienst, BNP Paribas, Tata Steel, VVD, rijkswaterstaat, Schiphol en vast nog meer

Dat wij het niet weten zegt denk ik wel hoeveel invloed zo'n actie heeft. Ik vermoed en ik ben geen expert dat de invloed nul is. Als er iets moet veranderen dan is het via de politiek en dus moet het via de burger.
pi_210570834
-nee :') -

[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2023 17:44:39 ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210570843
Dat zijn 1800 mensen die geen werk/studie hebben.

Wel klagen over de fossiele brandstoffen maar geen woord over de massale bomenkap voor de biomassa.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_210570845
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 13:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nee hoor.

Vreedzaam

geneigd tot vrede vb: hij heeft een vreedzaam karakter Synoniem: vredelievend
zonder geweld vb: de demonstratie verliep vreedzaam.
Ja hoor, vreedzaam. :')

twitter
pi_210570877
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 15:04 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
...en de meeste mensen hebben toch al een kort lontje met deze temperaturen.
And so it begins...

twitter
pi_210570891
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:21 schreef Montagui het volgende:

[..]
And so it begins...

[ twitter ]
In Duitsland weten ze wel hoe ze dat tuig moeten aanpakken.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_210570930
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:23 schreef HSG het volgende:

[..]
In Duitsland weten ze wel hoe ze dat tuig moeten aanpakken.
In Duitsland doet de politie tenminste iets, in tegenstelling tot de Britse politie...
pi_210570962
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:17 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ja hoor, vreedzaam. :')

[ twitter ]
Een taart, nou nou, poeh poeh. Een voetbal risicowedstrijd is er niets bij. Weer 'ns wat anders dan door wegversperringen breken, intimideren met tractoren en hooibalen op de snelweg in brand steken.

:') _____!
  vrijdag 8 september 2023 @ 17:32:59 #299
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210571025
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:28 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Een taart, nou nou, poeh poeh. Een voetbal risicowedstrijd is er niets bij. Weer 'ns wat anders dan door wegversperringen breken, intimideren met tractoren en hooibalen op de snelweg in brand steken.

:') _____!
Weet je wie ook een taart in zijn gezicht kreeg?
pi_210571049
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Weet je wie ook een taart in zijn gezicht kreeg?
Door milieu activisten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')