elke dag vanaf 9 september.quote:1800 burgers doen oproep voor A12 blokkade Extinction Rebellion
Ruim 1800 mensen doen vandaag een oproep in de Volkskrant om op 9 september naar de eerste dag van de nieuwe A12-blokkade van klimaatactiegroep Extinction Rebellion (XR) in Den Haag te komen.
"Vandaag doen 1841 bezorgde burgers een oproep: kom naar de A12-blokkade van Extinction Rebellion!", staat in een paginagrote advertentie in de Volkskrant. In de oproep verwijzen de burgers naar de veroordeling door de rechtbank in Den Haag van zeven klimaatactivisten vanwege opruiing begin deze maand.
Zeven klimaatactivisten riepen op sociale media andere mensen mee te doen aan de A12-blokkade van XR op 28 januari. Dat is gevaarlijk en strafbaar, stelde het OM, dat de oproepen daarom opruiing vond. In totaal stonden acht klimaatactivisten terecht. Een verdachte is vrijgesproken. Vijf van hen kregen een taakstraf van 30 uur, de andere twee kregen een taakstraf van 60 uur.
XR liet na de uitspraak van de rechter meteen weten in hoger beroep te gaan. "Deze uitspraak is een ondermijning van de democratische rechtstaat", zei advocaat Willem Jebbink.
Elke dag demonstreren
Klimaatactivisten van XR dreigen vanaf 9 september elke dag de A12 in Den Haag te blokkeren. De klimaatactiegroep stelt pas te stoppen met de blokkades als de overheid alle subsidies aan de fossiele industrie afschaft.
Extinction Rebellion heeft de Utrechtsebaan op de A12 al zeven keer eerder geblokkeerd. XR wijst erop dat Nederland al meer dan tien jaar geleden beloofde om uiterlijk in 2020 subsidies stop te zetten die schade aan het milieu opleveren. "Zolang het kabinet weigert te luisteren, zijn we gedwongen actie te voeren", zei Amber Daal van Extinction Rebellion eerder.
Dat beweer ik dan ook helemaal niet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat niet eens over je kinderen. Lees nu eens voor de grap even het nieuws door. Noodweer in Griekenland, noodweer in Hong-Kong, lokale hittegolven in Nederland, overstromingen in het Alpengebied, etcetra, etcetra. Je moet wel echt een gigantische plank voor je kop hebben om nu nog te gaan lopen verkondigen dat het wel prima gaat allemaal.
Over wie had je het dan?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat beweer ik dan ook helemaal niet.
Nee, ze gaan op een stuk asfalt zitten... en in steenkolen engels slogans 'zingen'.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is altijd een groep die vergeten wordt. Dus we moeten nu en de komende duizend jaar op.de handen gaan zitten.
JAAA, Nattekat is bekeerdquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:30 schreef Nattekat het volgende:
elke dag vanaf 9 september, ik hoop dat ze die mongolen er vanaf slepen, ketting om de enkels en slepen maar
Dus je bent eigenlijk totaal niet gemengd.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:31 schreef hollandia02 het volgende:
Ik ben gemengd hierover, ene kant is het een Nobel doel, anderzijds heeft de Nederlandse overheid geloof ik nog nooit gezwicht voor een demonstratie, en zeker niet voor een geweldloze.
quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
JAAA, Nattekat is bekeerd![]()
![]()
Waarom elke dag? Je beweerde net nog dat het werkte.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:30 schreef Nattekat het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ction-rebellion-xr-m
[..]
elke dag vanaf 9 september, ik hoop dat ze die mongolen er vanaf slepen, ketting om de enkels en slepen maar
Ik had het al aangepast.quote:
Juist wel want wat heeft het voor nut, lol. Aandacht vragen? Die hebben ze geloof ik wel bereikt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus je bent eigenlijk totaal niet gemengd.
Ik vind dat het doel de middelen niet heiligt. Ik zie een bezetting van een openbare weg niet als zomaar een protest. Ik zie het als een illegale bezetting.quote:Wat is in dit geval de carte blanche? Kan je die wat concreter maken?
Fossiele brandstoffen zijn nog altijd erg belangrijk, zonder dat redden we het niet. En dit is trouwens helemaal niet wat ze willen. Men heeft een vage agenda, wat ook wel benadrukt dat er bijkomende motieven zijn. Zo heeft men al meermaals kapitalisme naar voren geschoven als het probleem, waaruit je kunt opmaken dat systeemverandering het eigenlijke doel is.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze demonstranten zijn verenigd in n uitgangspunt: subsidies op fossiele brandstoffen voor grote jongens als Shell. Jij wil toch ook niet dat ik alle boeren gelijk ga trekken met die kleine groep terroristen, of wel soms?
Als er altijd een groep wordt vergeten, als soort automatisme, dan dus ook die groep 'toekomstige generatie'?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik had het al aangepast.
Je argument klopt. Er wordt ergens een groep vergeten. Klopt gewoon. Dit is zo en dit zal altijd zo zijn, tot het eind der tijden zal altijd wel ergens een groep vergeten worden.
Dus? Moeten we op de handjes zitten en vooral blijven doen wat we al doen?
Ik vind dat een beetje gekke redenering. Als je een keer tegen een dichte deur bent aangelopen, dan blijf je dat toch niet herhalen?
Papieren rietjes worden verkocht in plastic verpakkingquote:
Dit heeft niets te maken met waar hier nu voor geprotesteerd wordt. Ik weet dat het moeilijk is voor je om dingen los van elkaar te zien, maar toch even wat meer je best doen.quote:
Fossiele brandstoffen zijn nog altijd erg belangrijk, helaas. Maar daar komt ook niet zo snel verandering in als de Shells in de wereld gewoon beloond worden om vooral niet te veranderen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Fossiele brandstoffen zijn nog altijd erg belangrijk, zonder dat redden we het niet. En dit is trouwens helemaal niet wat ze willen. Men heeft een vage agenda, wat ook wel benadrukt dat er bijkomende motieven zijn. Zo heeft men al meermaals kapitalisme naar voren geschoven als het probleem, waaruit je kunt opmaken dat systeemverandering het eigenlijke doel is.
Vooral omdat dit ook de mensen zijn die maar wat graag jammeren over diversiteit, inclusiviteit, dekolonisatie en 'wit privilege'.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:33 schreef Rnie het volgende:
Echt, geen enkele kleurling aanwezig.![]()
Het blijft toch een merkwaardig verschijnsel.
https://www.facebook.com/ExtinctionRebellionNL/live
Ik like je welquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[..]
het zal mij benieuwen of howardroark nu ook deze post gaat liken. Vast niet hihi
Maar is het voor dat we stoppen met fossiele subsidies niet een idee eerst een alternatief te hebben voor we benzine 5 euro per liter maken en iedereen naar Belgi gaat al wonen ze in Den Helder?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit heeft niets te maken met waar hier nu voor geprotesteerd wordt. Ik weet dat het moeilijk is voor je om dingen los van elkaar te zien, maar toch even wat meer je best doen.
Dat is niet helaas. Ze zijn de enige reden dat wereldwijd absolute armoede en honger al decennia daaltquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Fossiele brandstoffen zijn nog altijd erg belangrijk, helaas. Maar daar komt ook niet zo snel verandering in als de Shells in de wereld gewoon beloond worden om vooral niet te veranderen.
Leuk feitje: er komt belastingsgeld vrij. Dat kan naar de mensen gaan die er anders door geraakt worden in plaats van naar Shell.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:36 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Maar is het voor dat we stoppen met fossiele subsidies niet een idee eerst een alternatief te hebben voor we benzine 5 euro per liter maken en iedereen naar Belgi gaat al wonen ze in Den Helder?
Waarom niet gewoon Shell onteigenen en nationaliseren?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leuk feitje: er komt belastingsgeld vrij. Dat kan naar de mensen gaan die er anders door geraakt worden in plaats van naar Shell.
Dat is wat effectief plaatsvindt, niet?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[..]
het zal mij benieuwen of howardroark nu ook deze post gaat liken. Vast niet hihi
Dat is compleet irrelevant. Ik reageerde op een post waarin werd gesteld dat we het voor onze kinderen doen en mensenrechten bla bla bla. Jij komt aan met klimaatverandering en stelt dat ik een plaat voor mijn kop heb omdat ik dat niet zou willen zien.quote:
Welk geld gaat naar shell?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leuk feitje: er komt belastingsgeld vrij. Dat kan naar de mensen gaan die er anders door geraakt worden in plaats van naar Shell.
Er zijn thans in de huidige generatie ook groepen die aan hun lot worden over gelaten, waarvoor de zorg is uitgehold is en nog meer 'bezuinigingen' en 'afschalingen' op de kaart staan: gehandicapten en ouderen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als er altijd een groep wordt vergeten, als soort automatisme, dan dus ook die groep 'toekomstige generatie'?
haha neequote:Op zaterdag 9 september 2023 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen die geraakt worden, dus iedereen? Is het niet beter om dat indirect te doen gezien fossiele bedrijven wellicht anders gewoon vertrekken uit Nederland omdat het anders niet houdbaar blijft?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kans dat de grootste klimaatontkenners toegeven dat ze fout zitten is nog groter dan dat dat ooit slaagt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon Shell onteigenen en nationaliseren?
Ja, dat zei ik.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn thans in de huidige generatie ook groepen die aan hun lot worden over gelaten, waarvoor de zorg is uitgehold is en nog meer 'bezuinigingen' en 'afschalingen' op de kaart staan: gehandicapten en ouderen.
Geen haan die er naar kraait, voor mensen die er nu al zijn. Misschien toch wat minder sexy en hippe doelgroepen om een weekendje voor de demonstreren.
wat bedoel je met klimaatontkenners?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kans dat de grootste klimaatontkenners toegeven dat ze fout zitten is nog groter dan dat dat ooit slaagt.
Zou echt zonde zijn als het volledig Britse Shell uit Nederland zou verdwijnen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:41 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Mensen die geraakt worden, dus iedereen? Is het niet beter om dat indirect te doen gezien fossiele bedrijven wellicht anders gewoon vertrekken uit Nederland omdat het anders niet houdbaar blijft?
Echt gast… Er is op dit forum, behalve wat - Knip- niemand die de klimaatsverandering ontkent. Ze zien alleen de aanpak daarvan niet zoals jij die ziet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kans dat de grootste klimaatontkenners toegeven dat ze fout zitten is nog groter dan dat dat ooit slaagt.
Ik heb het meer over gewoon de activiteiten, met natuurlijk ook de raffinaderijen in Pernis en Moerdijk, of was je die vergeten?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zou echt zonde zijn als het volledig Britse Shell uit Nederland zou verdwijnen.
Over wie kan ik het anders hebben dan. Je ziet ze echt vliegen volgens mijquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Echt gast… Er is op dit forum, behalve wat - Knip- niemand die de klimaatsverandering ontkent. Ze zien alleen de aanpak daarvan niet zoals jij die ziet.
Maar waarom niet? Als de nood zo hoog is?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie ze vliegen? Ik heb in dit topic nog geen klimaatontkenners gezien maar jij wel blijkbaar?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Over wie kan ik het anders hebben dan. Je ziet ze echt vliegen volgens mij
Dan mag Shell eens na gaan denken of een hele raffinaderij uit de grond stampen in een ander minder gunstig land meer waard is dan alternatieven onderzoeken zonder verhuizing. Niet te veel in die VVD retoriek trappen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:45 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik heb het meer over gewoon de activiteiten, met natuurlijk ook de raffinaderijen in Pernis en Moerdijk, of was je die vergeten?
Je hebt het tegen iemand die met een studieschuld wel gokt op rumtokens in cryptoquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zie ze vliegen? Ik heb in dit topic nog geen klimaatontkenners gezien maar jij wel blijkbaar?
Ik vergoeilijk het blokkeren van de a12 niet.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik.
Jij stelt dat dat een automatisme is.
Dus: geldt dat ook voor die 'generatie na ons' waar je mee steeds op de proppen komt om te vergoeilijken dat een stel beroepsdemonstranten zich op een stuk asfalt parkeert?
je overschat nederlandquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan mag Shell eens na gaan denken of een hele raffinaderij uit de grond stampen in een ander minder gunstig land meer waard is dan alternatieven onderzoeken zonder verhuizing. Niet te veel in die VVD retoriek trappen.
Heb er al minstens 2 zien argumenteren dat er niets aan de hand is en/of dat het normaal is.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zie ze vliegen? Ik heb in dit topic nog geen klimaatontkenners gezien maar jij wel blijkbaar?
irrelevant; groepen worden nu eenmaal vergeten...quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vergoeilijk het blokkeren van de a12 niet.
quote eens aubquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heb er al minstens 2 zien argumenteren dat er niets aan de hand is en/of dat het normaal is.
Dit dus. Helaas is dat voor sommigen al genoeg om anderen weg te zetten al 'klimaatontkenner'. Het dient daarom vooral een sneer richting mensen die een andere visie hebben over de ernst en de juiste aanpak van klimaatverandering.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Echt gast… Er is op dit forum, behalve wat BNW-wappies niemand die de klimaatsverandering ontkent. Ze zien alleen de aanpak daarvan niet zoals jij die ziet.
En zeker als Nederland net zo’n land wordt omdat we zoals de A12ers willen vandaag of morgen de subsidiekraan dichtdraaien.quote:
die toekomstige generaties zullen minder macht hebben dan in lange tijdquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
irrelevant; groepen worden nu eenmaal vergeten...
Geldt dat ook voor die 'toekomstige generaties'?
De kinderen die het in de studententijd nog wel eens zijn maar zodra ze huisje boompje beestje zijn toch een beetje anders naar de zaak gaan kijken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
die toekomstige generaties zullen minder macht hebben dan in lange tijd
mede door de 'energie transitie'
de energiebronnen worden niet opgegeven, maar uit handen gehouden van meer mensen
en gebruikt door een select groepje die toegang heeft en/of vermogen
maar we doen het voor de kinderen
Heb jij enige idee wat de activiteiten van Shell zijn? Heb jij enig idee hoeveel mensen er in Moerdijk en Pernis werken?quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan mag Shell eens na gaan denken of een hele raffinaderij uit de grond stampen in een ander minder gunstig land meer waard is dan alternatieven onderzoeken zonder verhuizing. Niet te veel in die VVD retoriek trappen.
Huh maar lees jij het nieuws niet ofzo? Het is warm in de Alpen!quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heb jij enige idee wat de activiteiten van Shell zijn? Heb jij enig idee hoeveel mensen er in Moerdijk en Pernis werken?
Heb jij enig idee wat het zou betekenen als Shell morgen stopt met al haar activiteiten? Ik weet 100% zeker dat als jij je ogen open doet, je 10 dingen aan kan wijzen die indirect bij Shell vandaan komen. Kunnen we de subsidies wel afschaffen, dan gaan ze gewoon met hun activiteiten naar de derdewereldlanden waar men geen ene fuck geeft om het klimaat en per saldo komen we er als mensheid slechter vanaf.
Haal jij die plaat voor je kop eens weg.
Denk niet zo zwart/wit man. Er zit heel veel ruimte tussen bedrijven gratis geld geven om de planeet te verneuken en die bedrijven naar Afrika wegpesten. Dat is echt zo'n VVD mythe dat ze meteen vertrekken zodra we geen belastingparadijs meer zijn.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heb jij enige idee wat de activiteiten van Shell zijn? Heb jij enig idee hoeveel mensen er in Moerdijk en Pernis werken?
Heb jij enig idee wat het zou betekenen als Shell morgen stopt met al haar activiteiten? Ik weet 100% zeker dat als jij je ogen open doet, je 10 dingen aan kan wijzen die indirect bij Shell vandaan komen. Kunnen we de subsidies wel afschaffen, dan gaan ze gewoon met hun activiteiten naar de derdewereldlanden waar men geen ene fuck geeft om het klimaat en per saldo komen we er als mensheid slechter vanaf.
Haal jij die plaat voor je kop eens weg.
Heerlijk toch, een beetje verkoelingquote:
Jij bent goed met het invullen voor de ander. Dus kies jij maar. Je hebt gewonnenquote:Op zaterdag 9 september 2023 13:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
irrelevant; groepen worden nu eenmaal vergeten...
Geldt dat ook voor die 'toekomstige generaties'?
Tijd voor warm water.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heerlijk toch, een beetje verkoeling
Dat is gelukkig niet gebeurt met de kantoren van Unilever en Shell die naar het volgens velen onaantrekkelijke VK vertrokken zijn.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk niet zo zwart/wit man. Er zit heel veel ruimte tussen bedrijven gratis geld geven om de planeet te verneuken en die bedrijven naar Afrika wegpesten. Dat is echt zo'n VVD mythe dat ze meteen vertrekken zodra we geen belastingparadijs meer zijn.
Energie leveren aan de wereld is niet de planeet verneuken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk niet zo zwart/wit man. Er zit heel veel ruimte tussen bedrijven gratis geld geven om de planeet te verneuken en die bedrijven naar Afrika wegpesten. Dat is echt zo'n VVD mythe dat ze meteen vertrekken zodra we geen belastingparadijs meer zijn.
Stemde jij niet altijd VVD? Oprechte vraag dit, kan dat ik het mis heb hoor.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb n keer in heel mijn leven VVD gestemd, en dat was bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen. Echt voor geen goud.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Stemde jij niet altijd VVD? Oprechte vraag dit, kan dat ik het mis heb hoor.
Nou in dit geval, zoals Shell zelf al bewezen heeft, is het wel heel zwart/wit. Als ze ergens anders meer geld verdienen zijn ze weg. En dat heeft gigantische gevolgen voor veel activiteiten op Moerdijk, de Maasvlakte en zelfs Antwerpen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 13:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoals hierboven al heel mooi is aangegeven is Shell HQ vertrokken uit Nederland naar het fiscaal minder gunstige VK. Hoe past dat in jouw puzzel?quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nou in dit geval, zoals Shell zelf al bewezen heeft, is het wel heel zwart/wit. Als ze ergens anders meer geld verdienen zijn ze weg. En dat heeft gigantische gevolgen voor veel activiteiten op Moerdijk, de Maasvlakte en zelfs Antwerpen.
En dat komt per saldo moet ten goede aan het bestrijden van de klimaatsverandering.
je overschat nederlandquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoals hierboven al heel mooi is aangegeven is Shell HQ vertrokken uit Nederland naar het fiscaal minder gunstige VK. Hoe past dat in jouw puzzel?
Die bedrijven gaan echt niet voor de lol even verhuizen, zeker niet als het op grote fabrieken aan komt.
Niet voor de lol nee, wel als het zo onaantrekkelijk wordt als alle fossiele subsidies verdwijnen voor een eerste levensbehoefte. En ja tanken is een eerste levensbehoefte buiten alle andere dingen die je met olie kan doen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoals hierboven al heel mooi is aangegeven is Shell HQ vertrokken uit Nederland naar het fiscaal minder gunstige VK. Hoe past dat in jouw puzzel?
Die bedrijven gaan echt niet voor de lol even verhuizen, zeker niet als het op grote fabrieken aan komt.
Nederland wordt echt niet automatisch het beste jongetje van de klas als je die enorme voordelen wegneemt, we blijven een belastingparadijs met of zonder fossiele subsidies.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:04 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Niet voor de lol nee, wel als het zo onaantrekkelijk wordt als alle fossiele subsidies verdwijnen voor een eerste levensbehoefte. En ja tanken is een eerste levensbehoefte buiten alle andere dingen die je met olie kan doen.
Dan worden de pistolen getrokken...quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:06 schreef Nielsch het volgende:
Waarom zien we dit waterkanon nooit bij de boeren?
Ik denk dat je het onderschat, maar goed ik vermoed dat de kiezer en de partijen slimmer zijn om niet vandaag op morgen de subsidies te staken.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nederland wordt echt niet automatisch het beste jongetje van de klas als je die enorme voordelen wegneemt, we blijven een belastingparadijs met of zonder fossiele subsidies.
Dit specifieke waterkanon is volgens mij geleend van de Duitsers.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kiezer en slim in n zinquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:08 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het onderschat, maar goed ik vermoed dat de kiezer en de partijen slimmer zijn om niet vandaag op morgen de subsidies te staken.
waar ze voor demonstreren ligt dus al op tafelquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kiezer en slim in n zin
het doel van demonstreren is natuurlijk om het op de politieke agenda te zetten, en als het er al op stond om het omhoog te schuiven. Het blijft de politiek dat een gedegen besluit moet maken.
Dan ziet de weg er binnen de kortste keren uit als het gangpad van een gemiddelde vlucht van Atlanta naar Barcelonaquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:06 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom is klimaatverandering voor de natuur een issue? De natuur heeft altijd al te maken gehad met klimaatverandering, ook al voordat de mens op aarde was. Natuur herstelt zich uiteindelijk wel weer als de mens van de aarde verdwijnt.quote:Op zaterdag 9 september 2023 02:33 schreef Jaroon het volgende:
Zoals het nu gaat schaden we de natuur enorm. Het is geen issue? Dan ben je werkelijk niet goed bij je hoofd.
2 karretjes met overpriced voedsel?quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:11 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dan ziet de weg er binnen de kortste keren uit als het gangpad van een gemiddelde vlucht van Atlanta naar Barcelona
Omdat mensen niet begrijpen wat ze zeggen met het woord klimaatveranderingquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:11 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Waarom is klimaatverandering voor de natuur een issue? De natuur heeft altijd al te maken gehad met klimaatverandering, ook al voordat de mens op aarde was. Natuur herstelt zich uiteindelijk wel weer als de mens van de aarde verdwijnt.
Dus waarom is het volgens jou een issue?
Wil je het echt weten, of wil je gewoon dwars liggen?quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:11 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Waarom is klimaatverandering voor de natuur een issue? De natuur heeft altijd al te maken gehad met klimaatverandering, ook al voordat de mens op aarde was. Natuur herstelt zich uiteindelijk wel weer als de mens van de aarde verdwijnt.
De natuurlijk herstelt zich natuurlijk wel, het is alleen een beetje zo dat de mens onder bepaalde vormen niet meer kan overleven.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:11 schreef Accordtje het volgende:
[..]
De vraag is wel wat onze invloed is en of we dat met een aanpassing nog tegen zouden kunnen houden.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:13 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
De natuurlijk herstelt zich natuurlijk wel, het is alleen een beetje zo dat de mens onder bepaalde vormen niet meer kan overleven.
*neen*quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:15 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De vraag is wel wat onze invloed is en of we dat met een aanpassing nog tegen zouden kunnen houden.
Jij leest ook echt alleen wat je wil lezen h?quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap wel dat je denkt dat niemand op - Knip- na denkt dat er geen klimaatverandering is als je zelf al denkt dat de mens er geen invloed op heeft.
Andersom toch? De waterkanonnen sloopten coronademonstranten die wel legaar demonstreerden en niet blokkeerden. Maar ja, als je het gezeg van de machtswellustige staat aanvalt krijg je een andere straal, honden en knuppels en als je illegaal de weg blokkeert voor de EU-agenda is het allemaal poeslief.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Dit specifieke waterkanon is volgens mij geleend van de Duitsers.
Alle Nederlandse waterkanonnen zijn gesloopt door coronademonstranten, en worden niet meer hersteld. Er zijn nieuwe waterkanonnen in bestelling
huh nee hoorquote:Op zaterdag 9 september 2023 14:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Andersom toch? De waterkanonnen sloopten coronademonstranten die wel legaar demonstreerden en niet blokkeerden. Maar ja, als je het gezeg van de machtswellustige staat aanvalt krijg je een andere straal, honden en knuppels en als je illegaal de weg blokkeert voor de EU-agenda is het allemaal poeslief.
Het zit in hun bloed he, dat rebelse. Geef ze een credo om na te blaten en een groep om mee mee te doen, en hun opstandige natuur komt naar boven.quote:Op zaterdag 9 september 2023 14:23 schreef aTypisch het volgende:
[..]
huh nee hoor
dit zijn de rebellen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |